Mohutné basy, dokonalá atmosféra – společnost Sony představuje novou řadu reproduktorů a sluchátek ULT POWER SOUND

  • Řada ULT POWER SOUND je určena milovníkům hudby, kteří mají rádi silný a hluboký zvuk, který rozechvěje vaše srdce.
  • Řada ULT POWER SOUND nabízí tři reproduktory – ULT TOWER 10, ULT FIELD 7 a ULT FIELD 1 – a bezdrátová sluchátka ULT WEAR.

Společnost Sony dnes představila řadu ULT POWER SOUND®[1] – novou řadu bezdrátových reproduktorů a sluchátek, které jsou navrženy tak, abyste se cítili jako v první řadě koncertní haly. Je stvořena pro milovníky hudby a vytváří silný hluboký zvuk navržený tak, aby se vám zachvělo srdce.

Novou řadu tvoří bezdrátové reproduktory ULT TOWER 10, ULT FIELD 7, ULT FIELD 1 a bezdrátová sluchátka ULT WEAR.

Všechny modely této řady jsou vybaveny tlačítkem ULT. Přináší charakteristickou kvalitu zvuku tím, že vylepšují hudbu pomocí jednoho nebo dvou různých zvukových režimů.

ULT TOWER 10 – síla zvuku živého vystoupení u vás doma

Proměňte svůj domov v centrum večírků s dunivými basy, zvukem 360° Party Sound, osvětlením 360° Party Light a užijte si karaoke díky dodávanému bezdrátovému mikrofonu. Reproduktor můžete dokonce připojit k televizoru a vylepšit tak zvuk všeho, na co se rádi díváte.

Klíčové funkce ULT TOWER 10:

  • ULT POWER SOUND – Zvýrazněte všechny nízké frekvence a užijte si výjimečné basy. Vychutnejte si dva různé typy režimu zvuku se zvýrazněnými basy. Stisknutím tlačítka ULT můžete zvolit režim ULT1 pro zvýraznění nízkých frekvencí a získat tak basy, při kterých se vám zachvěje srdce. Režim ULT2 přináší mohutné basy, které vás roztančí.
  • Optimalizace zvukového pole (Sound Field Optimization) – detekuje šum a automaticky mění nastavení zvuku tak, aby byla hudba čistá, i když jste obklopeni jinými zvuky.
  • Technologie 360° Party Sound a 360° Party Light – Technologie 360° party sound šíří silný zvuk do všech koutů místnosti. Díky jasnému osvětlení rozzáří ULT TOWER 10 celý prostor vaší party. Dokáže se dokonce synchronizovat s hudbou a vytvořit tak opravdovou festivalovou atmosféru.
  • Karaoke, kytara a vylepšení zvuku TV – Díky přiloženému bezdrátovému mikrofonu můžete zpívat své oblíbené skladby. Navíc si můžete vychutnat úplnou kontrolu nad zvukem díky ovládacím prvkům Echo a Key Control na horním panelu. Můžete připojit další mikrofon a zazpívat si duet nebo zapojit kytaru a použít ULT TOWER 10 jako zesilovač. Funkce TV Sound Booster vylepšuje zvuk z televizoru.
  • Party Connect – Propojte až 100 kompatibilních[2] reproduktorů a synchronizujte hudbu a osvětlení pomocí funkce Party Connect – naplňte jakýkoli prostor silným zvukem a vytvořte dokonalou atmosféru večírku.

ULT FIELD 7 – Party kdekoli

Oživte si den údernými basy a výrazným osvětlením, ať už jste kdekoli. ULT FIELD 7 vám umožní vzít si party kamkoli s sebou díky vodotěsné a prachotěsné konstrukci a dlouhé výdrži baterie, takže si můžete užívat party ještě déle. Můžete dokonce připojit mikrofon a rozjet karaoke, ať už jste kdekoli.

Klíčové funkce ULT FIELD 7:

  • ULT POWER SOUND – Vyberte režim ULT1 pro hlubší basy s nižšími frekvencemi nebo ULT2 pro silné a průrazné basy.
  • Optimalizace zvukového pole (Sound Field Optimization) – detekuje okolní hluk a automaticky upravuje nastavení zvuku tak, aby poskytoval optimální hudební zážitek, ať už je v místě konání akce jakkoli rušno.
  • Ještě delší party – Díky až 30hodinové výdrži baterie[3] můžete pořádat party kdekoli a užívat si ještě déle. Navíc vám rychlé nabíjení dodá energii na 3 hodiny přehrávání během pouhých 10 minut[4]. Model splňuje normu krytí IP67 pro vodotěsnost a prachotěsnost[5]. Můžete si tak s klidným srdcem uspořádat party i venku. Je také odolný vůči slané vodě, takže si můžete hudbu užívat i na pláži.
  • Vezměte ho kamkoli s sebou – ULT FIELD 7 lze snadno přenášet pomocí praktických rukojetí. Navíc byl navržen tak, aby dokonale fungoval, ať už je umístěn horizontálně nebo vertikálně.
  • Vstup pro karaoke, kytaru a osvětlení – připojte mikrofon a můžete si zazpívat cokoli. Je to dokonalý parťák a na zadním panelu má navíc i ovládání echa a důležitých funkcí. Nebo můžete připojit kytaru a proměnit ULT FIELD 7 v zesilovač. Skvělou atmosféru ještě víc umocní ambientní osvětlení, které vytváří jemné nasvícení ideální pro večírky i každodenní použití.
  • Party Connect – Propojte až 100 kompatibilních[6] reproduktorů a synchronizujte hudbu a osvětlení prostřednictvím služby Party Connect.

ULT FIELD 1 – Velký zvuk v malém balení

Přineste si své oblíbené skladby kamkoli a přehrávejte je s vylepšenými basy. To vše vám umožní reproduktor ULT FIELD 1 v kompaktním vydání. Reproduktor je vybaven popruhem s několika možnostmi použití a díky dlouhé výdrži baterie si jej můžete vzít kamkoli – je vodotěsný, prachotěsný a dokonce nárazuvzdorný.

ULT FIELD 1 klíčové funkce:

  • ULT POWER SOUND – Zapněte ULT POWER SOUND pro zvýraznění basů.
  • Kdekoli a jakkoli – ULT FIELD 1 je dokonalý parťák pro každou příležitost. Je navržen tak, aby byl přenosný a vydržel až 12 hodin na baterii[7], takže si své skladby můžete užívat déle. Navíc vám jeho multifunkční popruh, vodotěsnost a prachotěsnost podle normy IP67[8], nárazuvzdorná[9] konstrukce a odolnost vůči slané vodě umožní vzít si reproduktor kamkoli, do interiéru i ven.
  • Barvy podle vašeho stylu – na výběr máte z černé, bílé, lesní šedé a oranžové [10] varianty, takže si můžete vybrat barvu, která bude vyhovovat vašemu stylu.
  • Možnost volby umístění – ULT FIELD 1 je navržen tak, aby fungoval, ať už ho umístíte horizontálně, nebo vertikálně. Využijete tím dokonale i omezený prostor.
  • Praktičnost – Snadné použití a připojení s vestavěným mikrofonem pro handsfree, které umožňuje volání a využívá technologii Echo Cancelling pro čistší hovory.

ULT WEAR – Výkonný zvuk. Přesně podle vašich představ

Díky výjimečným basům a vylepšenému potlačení šumu vám naše nová sluchátka ULT WEAR umožní vychutnat si atmosféru oblíbeného festivalu nebo klubu, ať už se vydáte kamkoli.

Klíčové funkce ULT WEAR:

  • ULT POWER SOUND – Stisknutím tlačítka ULT získáte silný zvuk. ULT1 poskytuje hluboké basy o nízkých frekvencích a ULT2 přináší silné basy.
  • Navržena pro výkon – jsou poháněna integrovaným procesorem V1 společnosti Sony, stejným procesorem, který se nachází v oceňovaných sluchátkách Sony řady 1000X, a jednotkou měniče navrženou pro řadu ULT POWER SOUND, která reprodukuje nezkrotnou energii, mohutné rezonující basy a křišťálově čisté detaily.
  • Potlačení hluku – Díky technologii dvojitého snímače hluku a integrovanému procesoru V1 posouvá ULT WEAR potlačení okolního hluku na vyšší úroveň. Nyní se můžete skutečně odmlčet a užít si večírek pro jednoho – jen vy a vaše hudba.
  • Komfortní design – Sluchátka jsou pohodlná díky měkkým náušníkům a většímu prostoru kolem uší a poskytují výkonný a kvalitní zvuk. Sluchátka ULT WEAR mají skládací konstrukci a dodávají se s pouzdrem na přenášení.
  • Každodenní použití – ULT WEAR vynikají funkčností, tvarem a vybavením. Senzor pozastaví přehrávání hudby, když je sundáte, a znovu je spustí, když si je nasadíte. Bluetooth® se umí spárovat se dvěma zařízeními současně.

S ohledem na udržitelnost

Série ULT Power Sound byla navržena nejen pro výkonný zvuk, ale také s ohledem na životní prostředí. Na výrobky se používá recyklovaný plast[11]. Tento přístup odráží závazek společnosti Sony snižovat dopad výrobků a výrobních postupů na životní prostředí.

Cena a dostupnost

  • ULT TOWER 10 je v prodeji v černé i barevné variantě od dubna 2024 za 30 999 CZK
  • ULT FIELD 7 je v prodeji v černé i barevné variantě od dubna 2024 za 9 999 CZK
  • ULT FIELD 1 je v prodeji od dubna 2024 v černé, lesní šedé, bílé a oranžové barvě za 3 499 CZK
  • Sluchátka ULT WEAR jsou k dispozici v černé, lesní šedé a bílé barvě od dubna 2024 za 4 999 CZK

Společnost Sony zároveň s radostí oznámila prodloužení spolupráce s hudebníkem Benem Cristovao i na rok 2024. Ben se stává tváří právě představené řady ULT a přirozeně tak navazuje na spolupráci v oblasti audio produktů Sony, kde se v minulosti stal například tváří vlajkových skutečně bezdrátových sluchátek WF-1000XM5.

„Máme velkou radost, že i v letošním roce můžeme pokračovat ve skvělé spolupráci s Benem a představit nové produkty širokému publiku. Audio řada ULT reprezentuje moderní zvuk, nespoutanou energii a aktivní životní styl, tedy asociace, při kterých nás okamžitě napadne Ben a spojení s ním nám proto dává maximální smysl,“ říká Daniel Novák, Sony Brand Activation Manager pro Českou republiku a Slovensko.

„Kvalita mojí audio techniky je pro mě jako muzikanta hodně důležitá. Chci si užívat poslech hudby se všemi detaily, které v sobě má. Na řadě ULT miluju, že mi nabízí hudebního parťáka pro každou situaci a příležitost. Od velkýho repráku, který rozezní celou místnost, přes přenosný repráčky na cesty, až po sluchátka, když se zrovna potřebuju do hudby maximálně ponořit a nechci, aby mě cokoliv rušilo,“ dodává Ben.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

For The Music

Společnost Sony již v loňském létě představila pro své audio produkty nový slogan „For The Music“. Tímto sloganem se hlásí k pozici přední audio značky spojující tvůrce a milovníky hudby, jejímž cílem je vytvářet autentické hudební zážitky a překonávat očekávání fanoušků tím, že všestranně podporuje vizi tvůrců.

Chcete-li se dozvědět o „For the Music“ více, navštivte stránku: https://forthemusic.electronics.sony.com/

  1. ULT POWER SOUND je ochranná známka společnosti Sony Corporation.
  2. Kompatibilní pouze s reproduktory SRS-XB43, XB33, XB23, XP700, XP500, XG500, XG300, XE300, XE200, LSPX-S3, XV900, ULT FIELD 7 a ULT TOWER 10. Funkce bezdrátového řetězce Party Chain nejsou pro připojení použitelné. Může být vyžadována aktualizace firmwaru.
  3. Při zapnutém ULT1/2 a nastavené úrovni hlasitosti 16 je osvětlení vypnuté. Skutečný výkon se může od uvedeného času lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  4. Při zapnutém ULT1/2 a nastavené úrovni hlasitosti 16 je osvětlení vypnuté. Skutečný výkon se může od uvedeného času lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  5. Přístroj s pevně připevněným krytem má specifikaci vodotěsnosti IPX7*1 podle specifikace „Stupeň ochrany proti ponoření do vody“ normy IEC60529 „Ingress Protection Rating (IP Code)“ a prachotěsnosti IP6X*2 podle specifikace „Stupně ochrany proti pevným cizím předmětům“. *1 Ekvivalent IPX7: Reproduktor byl testován a zachovává si svou funkčnost, když je jemně ponořen do vody do hloubky 1 m a ponechán po dobu 30 minut. *2 Ekvivalent IP6X: Reproduktor byl testován na odolnost proti prachu a zůstává v ní i po 8 hodinách míchání v testovacím zařízení, které obsahuje prachové částice o průměru až 75µm.
  6. Kompatibilní pouze s reproduktory SRS-XB43, XB33, XB23, XP700, XP500, XG500, XG300, XE300, XE200, LSPX-S3, XV900, ULT FIELD 7 a ULT TOWER 10. Funkce bezdrátového řetězce Party Chain nejsou pro připojení použitelné. Může být vyžadována aktualizace firmwaru.
  7. Se zapnutým ULT POWER SOUND a úrovní hlasitosti na 25. Skutečný výkon se může od uvedeného času lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  8. Přístroj s pevně připevněným krytem má specifikaci vodotěsnosti IPX7*1 podle specifikace „Stupeň ochrany proti ponoření do vody“ normy IEC60529 „Ingress Protection Rating (IP Code)“ a prachotěsnosti IP6X*2 podle specifikace „Stupně ochrany proti pevným cizím předmětům“. *1 Ekvivalent IPX7: Reproduktor byl testován a zachovává si svou funkčnost, když je jemně ponořen do vody do hloubky 1 m a ponechán ve vodě po dobu 30 minut. *2 Ekvivalent IP6X: Reproduktor byl testován na odolnost proti prachu a odolnost byla potvrzena i po 8 hodinách míchání v testovacím zařízení, které obsahuje prachové částice o průměru až 75 μm.
  9. Systém vyhověl zkoušce pádem z výšky 1,22 m na překližku o tloušťce 5 cm odpovídající metodě MIL-STD 810 H 516.8-Shock. To však nezaručuje, že nedojde k poškození, poruše nebo vodotěsnosti a prachotěsnosti za všech podmínek. Deformace nebo poškození způsobené pádem systému nebo jeho vystavením působení okolního prostředí.
  10. Dostupnost barev se může v jednotlivých regionech a zemích lišit.
  11. Sluchátka ULT WEAR: ve výrobku jsou použity recyklované plasty a v obalu není použit žádný plast. Použití recyklovaných plastů se může lišit dle barvy výrobku a rovněž dle regionu.

    ULT FIELD 1, ULT FIELD 7, ULT TOWER 10 částečně použity v těle reproduktorů. V závislosti na době výroby nemusí být použity na díly.

Nejkafkovštější herní zážitek: česká hra Playing Kafka vás zaplete do Procesu, vezme na Zámek a nechá vás napsat Dopis otci

Příběhová videohra studia Charles Games Playing Kafka vyjde 21. Května. Playing Kafka bude zcela zdarma s plným dabingem na mobilech, tabletech i počítačích. Hra čerpá ze života a díla Franze Kafky a byla vytvořena s experty na jeho tvorbu.

Ač jste nic neprovedli, jednoho rána vás zatknou. Přijíždítě za prací na Zámek, ale své pomocníky nepoznáváte. A aby toho nebylo málo, otcova výchova ve vás zanechala všeobjímající pocit viny. Vítejte ve světě Playing Kafka, adventuře o odcizení moderní společnosti i nevyřešených rodinných problémech. Narativní hra je adaptací tří děl známého spisovatele a podíleli se na ní přední odborníci na Kafkovu tvorbu.

„Playing Kafka je způsob, jak přiblížit Kafkovo dílo i jeho témata mladé generaci,” vysvětluje jeden z autorů hry Ondřej Paška. „Je to ale hra pro všechny, hráče, nehráče, bez rozdílu věku. Prožijete v ní Kafkovy světy způsobem, který by v jiném médiu fungovat nemohl,” říká Paška.

Přestože již existuje několik her inspirovaných Kafkovou tvorbou, Playing Kafka vznikla na základě třech konkrétních děl – přibližně hodinu a půl dlouhá videohra zpracovává nejen známé knihy Proces a Zámek, ale také Kafkův Dopis otci, v němž se spisovatel vyrovnává s napjatými rodinnými vztahy. Na vývoji se kromě studia Charles Games podílel také pražský Goethe-Institut.

Hlas hlavním hrdinům jako je Josef K z Procesu, zeměměřič K ze Zámku a dospělý Franz Kafka propůjčil známý divadelní a filmový herec Jaroslav Plesl. Jako klíčové ženské hlasy ve hře uslyšíte známou divadelní a televizní herečku Janu Strykovou.

„Během vývoje hry jsme pečlivě studovali Kafkovy knihy, deníky a dopisy,” vysvětluje vývojář Vít Šisler. „Nechtěli jsme Kafkovo dílo, jeho atmosféru a v ní ukrytou společenskou kritiku jen ilustrovat. Šlo nám o to zpracovat Kafkovy texty tak, aby hra mohla stát sama o sobě,” dodává Šisler. Grafický styl hry přibližuje Lucie Tvarohová: „Šlo nám o zádumčivou atmosféru, v níž je cítit osamělost a odcizení. Trochu groteska, trochu sen. Místo realistických míst vykreslit spíš vnitřní krajinu,“ vysvětluje vývojářka.

Playing Kafka zdůrazňuje společenské, byrokratické a jiné struktury, do nichž jsou hrdinové Kafkových románů zapletení, také prostřednictvím herních mechanik. „Postavy se ve hře stávají jakoby loutkami. Můžeme tak vyprávět Kafkovy příběhy způsobem, který je vlastní videohrám,” doplňuje vývojářka Alex Petrova.

Playing Kafka vyjde 21. Května zcela zdarma pro iOS, Android i PC na platformě Steam.

Youtube teaser

Oficiální Web
Steam stránka

Sexy reklama na sociálních sítích bez přidané hodnoty málokoho zaujme

Chcete, aby váš obsah zaujal publikum? Řešení se ukrývá v přidané hodnotě každého reklamního sdělení, které kotví na sociálních sítích. Přesycený trh produktů a služeb je oč tu běží. Když si do vyhledávače zadáte klíčový produkt nebo službu, kterou hledáte, vyhodí vám to tisíce nabídek a řešení. Ovšem každá značka chce být zákazníkovou vyvolenou a aby toho dosáhla, tak musí mít pár es v rukávu, které jí zajistí náskok před konkurencí. Co si o tom myslí strategičtí tvůrci obsahu s dlouholetou praxí? Čtěte dál.

Nabídněte zákazníkům rychlou zpětnou vazbu a osobní interakci!

Každé reklamní sdělení, které chcete šířit na sociálních sítích, by mělo nabídnout něco navíc. Nejde jen o esteticky vyšperkovaný obrázek nebo video, i když bez nich se to celé taky neobejde. Zákazníci chtějí něco víc. Hledají obsah, který jim poskytne užitečné informace, který je pobaví, nebo který je nějakým způsobem osloví a osvěží. To může znamenat poskytnutí odborných rad, sdílení zajímavých příběhů, nebo jednoduše představení značky z pohledu, který bude pro ně přitažlivý. „Dělejte dobrý obsah, který dá lidem důvod vás sledovat a který vyvolá interakci. Vše ostatní je mnohem méně podstatné,“ radí Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní a marketingové agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Každá sociální síť má svá specifika

Mluví se o tom stále a dokola. Každá sociální síť funguje trochu jinak a pro strategické tvůrce obsahu je zásadní, aby věděli, co si na které síti mohou dovolit, aby zbytečně neztráceli čas a nervy. „Facebook snese i delší texty, protože si na něj lidé chodí pro informace a zpravodajství. Na Instagramu jsou lidé kvůli krásným vizuálům a inspiraci. Klíčem k úspěchu na TikToku a Snapchatu je pochopení hodnot, jazyka a estetiky Generace Z. LinkedIn není síť značek, lepší bude, když zde za ně budou mluvit jejich osobnosti. Na Pinterestu najdeme především ženy ve „think“ fázi nákupního procesu. Každá síť zkrátka nabízí značkám jiné příležitosti a rozhodně je nutné ke každé z nich přistupovat jinak,“ dodává Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní a marketingové agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Organický dosah dnes slouží spíše k pobavení

Vytvoření silného povědomí o značce a cílení na vybrané publikum jsou v dnešní době prakticky nezbytné prvky úspěšného marketingového plánu. Bez placené reklamy je doslova nemožné dostat se na špičku. V minulosti mohly marketingové strategie spoléhat na organický dosah a dosahovaly vysokých procent sledovanosti. Bohužel, v dnešní době je situace jiná. Kvalitní obsah často mizí ve stínu placených reklamních kampaní. Ještě nedávno stály marketingové strategie na značně jiných pilířích a organický dosah měl výrazně vyšší procento sledovanosti. Dnes je tomu jinak. „Je to o dlouhodobé práci, která je postavena na jasné strategii, kdy je opravdu nezbytné si na počátku definovat, kdo je moje cílová skupinu, jaké jsou její potřeby, na jaké síti ji nejlépe oslovím, co jí chci sdílet a čeho tím chci dosáhnout,“ říká Magdaléna Šašková, Social Media Manager reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Zákazníci chtějí znát váš názor

Držet krok s aktuálním děním ve světe a přizpůsobovat tomu pravidelně publikované příspěvky je zlatým grálem ve světě digitální reklamy. „Nové je lepší než staré. Nesmíte zaspat a musíte sledovat trendy ve formátech, tématech a neustále se přizpůsobovat,“ radí Milan Zeman, ředitel strategie agentury Mytimi, www.mytimi.cz. Nechte svůj obsah mluvit za sebe. Buďte pro své zákazníky víc než jen další reklamou na sociálních sítích. Buďte zdrojem inspirace, informací a zábavy. To je klíč k tomu, aby se vaše značka stala jejich první volbou

Pluxee: Firemní benefity v roce 2024

Jak vládní balíček ke konsolidaci veřejných financí změnil benefity? Pokud bychom chtěli odpověď shrnout do jediné věty, zněla by zhruba takto: Proměnil je zcela, protože kompletně otočil základní náhled.

Ke změně náhledu dochází po téměř 30 letech a nese se hlavně v duchu omezení pro zaměstnavatele. „Firmy musejí o nastavení svého benefitního mixu více přemýšlet, protože se například zavedl limit pro osvobození benefitů pro volný čas. Ve všech firmách se tak musí zavádět evidence těchto benefitů a část firem právě kvůli limitu benefity omezila. Společnosti tak musejí vynaložit větší úsilí, aby našly zajímavý benefitní balíček, který jim pomůže udržet stávající a přilákat nové zaměstnance,“ říká Martina Machová, HR ředitelka společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity).

Zmiňovaná změna náhledu se týká danění benefitů. Daňové břemeno a spolu s ním také odvody na zdravotní, sociální a nově i nemocenské pojištění se totiž od 1. ledna 2024 přenesly na zaměstnance (za které ale zadministruje a odvede příslušné částky zaměstnavatel v rámci mzdové agendy). „Daně a odvody se ale platí jen tehdy, když zaměstnanci dostanou od firmy nadlimitní plnění,“ zdůrazňuje Machová.

Zatímco výše prvních dvou se bude každoročně měnit, protože se odvíjí od inflace (stravování) a výše průměrné mzdy (volnočasové benefity), poslední zůstává neměnný. „Pokud se firma bude v letošním roce držet těchto limitů, zaměstnanci nebudou z těchto částek odvádět žádné daně ani pojištění,“ připomíná Machová a přidává výpočet, jak vysokou částku nepodléhající žádným odvodům může každý zaměstnanec v benefitech za rok dostat.

Finanční produkty

V této oblasti se nově zavádí pojem daňově podporované produkty spoření na stáří. Souhrnný limit, do kterého je toto plnění na straně zaměstnance osvobozené od daní a odvodů, zůstává stejný, a to 50 000 Kč za rok. Pro firmy je zároveň tato částka daňově uznatelným nákladem.

„Z příspěvků přesahujících limit 50 000 Kč musí zaměstnavatel odvést zdravotní a sociální pojištění. A na straně zaměstnance se pak nadlimitní příspěvek chová jako mzda a podléhá stejnému zdanění i odvodům,“ dodává Machová

Stravování

Zaměstnavatel má tři možnosti, jak svým zaměstnancům přispívat na stravování – závodní jídelna, stravenka (papírová i digitální v podobě stravenkové karty) a stravovací paušál. „Od 1. ledna se podmínky při poskytování příspěvku na stravování sjednotily pod jednotným označením příspěvek na stravování,“ říká Martina Machová.

„Na straně zaměstnavatele je příspěvek na stravování v jakékoli výši účtován na vrub daňových nákladů. To znamená, že firmy si mohou odečíst z daní plnou hodnotu stravování, ať mají firemní jídelnu, využívají stravovací paušál nebo stravenky,“ vysvětluje Machová a přidává příklad:

Volnočasové benefity

„Právě tato oblast budí největší vášně a je pravda, že vnáší do systému komplikace. Jednak se zavedl souhrnný limit, do kterého toto plnění nepodléhá zdanění, a za druhé je problém rozlišit, co se do něj počítá a co nikoli,“ říká Machová.

„Všechno plnění je potřeba načítat průběžně na mzdovém listu a upozorňovat na něj zaměstnance na výplatnici, abyste v prosinci nezjistili, že konkrétní zaměstnanec už v červenci překročil limit, a tudíž jste mu jej už v srpnu měli dodanit. Danění totiž má být průběžné,“ upozorňuje Machová.

„Pokud jde o zaměstnavatele a třeba výše uváděný sportovní a relaxační koutek, tak náklady na jeho jsou daňově uznatelné, naopak náklady na pořádané hromadné akce jsou z pohledu firmy nedaňové,“ připomíná.

Foto: Pluxee

O nové značce Pluxee

Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenuje na Pluxee. Sodexo Benefity, přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.

Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee

Únik dat odhalil pozadí čínského kyberšpionážní programu, národní hackerské společnosti jsou financovány státem, ale řadoví hackeři si stěžují na platy

Únik dat z čínské bezpečnostní společnosti I-Soon částečně odhalil vnitřní fungování čínského národního hackerského programu. Společnost napojená na čínskou vládu aktivně útočila na vlády dalších zemí, ale i na domácí cíle. Ze získaných informací vyplývá, že společnost byla financována především ze státních peněz. I-Soon na jednu stranu pomáhal chránit zařízení policie a dalších úředníků, ale také vyvíjel trojské koně a další špionážní malware, pomocí kterých získávali zaměstnanci přístup k počítačům obětí a mohli vzdáleně počítače ovládat a špehovat. Společnost I-Soon se také prolamovala do chytrých telefonů vytipovaných obětí a využívala i různý hardware, například powerbanky, ke krádežím a sbírání citlivých dat. Chlubila se také schopností obejít dvoufaktorové ověřování a nabourat se do e-mailových účtů, účtů na sociálních sítích nebo získat přístup k SMS zprávám.

„Podle různých indicií se zdá, že většina uniklých dat je skutečně autentická. Několik zaměstnanců to potvrdilo novinářům a věrohodnost dat z úniku dosvědčily i některé oběti. Například Státní technická služba Kazachstánu vydala tiskovou zprávu, v níž potvrdila, že kazašské telekomunikační služby byly hacknuty již v roce 2020. Ve zprávě sice není konkrétně uveden tento únik, ale zmíněné subjekty se shodují s oběťmi zveřejněnými v úniku informací z I-Soon,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Ne všechny údaje z úniku jsou aktuální, ale celkově se jedná o unikátní pohled na vnitřní fungování čínských zpravodajských operací. Například časová osa interních konverzací se pohybuje od roku 2018 do roku 2023, ale pár snímků obrazovek pochází již z roku 2013, některé prezentační materiály nejsou datovány, ale odkazují na poměrně staré operační systémy.

Únik obsahuje online konverzace, údaje o obětech, dokumenty související s prodejem, marketingové prezentace, dokumentaci o produktech a systémech a mnoho dalšího.

Pokud jde o cíle, čínská bezpečnostní společnost I-Soon se zaměřovala především na 2 typy obětí:

  1. Jihovýchodní, jižní, východní a střední Asie – zejména vládní subjekty, letecké společnosti a telekomunikační sektor
  2. Sledování disidentů, etnik atd.

Mnoho aktivit je označeno jako protiteroristické operace. V úniku jsou i zmínky o cílech nebo dokumentech souvisejících s NATO, ale není dostatečně prokázán stabilní přístup do organizací nebo že získané dokumenty jsou výsledkem vnějšího útoku.

V posledních letech vidíme stále sofistikovanější a rozsáhlejší čínské špionážní kampaně. Pokud se nějaká organizace stane terčem pokročilé národní hackerské skupiny, není snadné se ubránit, ale správné zabezpečení a přísné bezpečnostní politiky mohou zastavit i profesionální hackery.

„Když došlo k úniku informací o ruské ransomwarové skupině Conti, která napadá kritickou infrastrukturu i zdravotnictví, ukázalo se, že některé kyberzločinecké organizace mají strukturu jako běžné společnosti. Rozdíl je, že I-Soon je opravdová firma, s marketingovými prezentacemi, řádnou dokumentací technologií a produktů a také informacemi o zákaznících a cílech. V obou případech je nicméně vidět, že jde o velmi dobře organizovaný byznys,“ dodává Daniel Šafář. „Oba úniky zároveň odhalují, že většina řadových zaměstnanců není dobře placená a má daleko k hollywoodské představě cool hackerů s luxusními vilami a rychlými auty.“

V uniklých dokumentech je i několik informací, které nám mohou pomoci s odhadem nákladů na provoz soukromého bezpečnostního kontraktora. Dokumenty obsahují informace o platech zaměstnanců, nákladech na pořizované služby, ceníky nástrojů a služeb poskytovaných společností I-Soon a také seznamy smluv, včetně finančních částek.

Například automatizovaná platforma pro penetrační testování stála na rok 1,6 milionu jüanů, což je přibližně 200 000 EUR. 2 miliony jüanů, tedy 250 000 EUR, stál roční přístup k platformě Tianji Query Platform, která poskytuje informace ze sociálních sítích, telekomunikačních společností a údaje o obyvatelstvu.

Co se týče služeb, například smlouva s jednotkou PLA 78012 na konci roku 2020 přinesla společnosti I-Soon 480 000 jüanů (60 000 EUR) a zahrnovala praktické školení a tréninkovou platformu. Smlouva s jedním z úřadů veřejné bezpečnosti z roku 2018 vynesla 220 000 jüanů (28 000 EUR) a společnost I-Soon měla zajistit přístup ke 4 konkrétním e-mailovým schránkám.

Únik každopádně potvrdil, na co v souvislosti s čínskými APT skupinami upozorňuje i kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies. Tyto skupiny využívají sledovací technologie a širokou škálu nástrojů, zároveň je čínský útočný ekosystém velmi komplexní a vzájemně propojený. Opírá se o vojenské jednotky i soukromé dodavatele, kterým outsourcuje potřebnou infrastrukturu nebo operace. Je proto komplikované spojit útoky s konkrétní skupinou, protože se použitá infrastruktura často překrývá a sdílené jsou nástroje i cíle. Někdy ale chyby útočníků pomohou odhalit skutečnou identitu hackerů a přiřadit je k národním státům, konkrétním jednotkám nebo známým dodavatelům. Lov hackerů a rozplétání útočných operací vyžaduje precizní detektivní práci. Úniky dat, jako jsme viděli v případech společnosti I-Soon nebo skupiny Conti, mohou pomoci odhalit další nebezpečné útočné a špionážní kampaně.

 

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Vzdělávací institut 42 Prague je novým členem SAP University Alliances

S nástupem nových technologií včetně umělé inteligence se zvyšuje význam kvalitního vzdělání v IT. Institut 42 Prague rozšířil své partnerství se společností SAP a vstoupil do programu SAP University Alliances. Studenti 42 Prague tím získali přístup k řešením a zdrojům největší evropské softwarové firmy, které jim otevírají dveře k mezinárodně uznávaným certifikacím a posilují jejich pozici na trhu práce. Institut se tak připojuje k MÚVS ČVUT a dalším českým univerzitám. Celosvětově se v programu SAP nachází 2837 institucí.

„V současné době roste poptávka po vzdělávání s vysokou přidanou hodnotu pro využití v praxi. 42 Prague je moderní vzdělávací organizací, která spojuje nejnovější poznatky z IT s inovativními přístupy ke vzdělávacímu modelu tzv. peer-to-peer learningu. Věřím, že toto posílení našeho partnerství pomůže rozvinout chybějící talent v Česku pro budoucí generaci profesionálů nejen ve světě IT,“ říká Michal Sůva, Country Manager SAP University Alliances pro Českou republiku a Slovensko.

Globální iniciativa SAP spojuje akademický svět s podnikovými technologiemi. Školám, vysokým učením a dalším institucím přináší bezplatný přístup ke vzdělávacím platformám, kurzům a oficiálním certifikacím až po sdílení zkušeností a vědomostí s dalšími členy programu. Studenti tak získávají praktické zkušenosti s řešeními, které využívá více než 400 000 společností po celém světě.

„Jsem nadšený z naší spolupráce se SAP University Alliances, která poskytne studentům 42 Prague přístup k softwaru SAP. Tato příležitost zvyšuje jejich dovednosti a šance na úspěch na digitálním trhu a staví je do pozice klíčových hráčů při prosazování digitální transformace v České republice,“ říká CEO institutu 42 Prague, Peter Podprocký.

V prosinci minulého roku se do programu SAP připojil Masarykův ústav vyšších studií ČVUT. V Česku patří mezi členy i Česká zemědělská univerzita, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové.

O institutu 42 Prague

42 Prague je peer-to-peer institut programování se špičkovými učebními osnovami, který se zaměřuje na podporu další generace technologických talentů ve střední Evropě. Jeho vzdělávací model pomáhá studentům v jejich ambici stát se kvalifikovanými softwarovými inženýry a navrhovat inkluzivní řešení dnešních i budoucích výzev. V následujících letech se zde bezplatně vyškolí stovky programátorů, kteří se připravují na novou kariéru a pracovní role. Prostřednictvím peer-to-peer učení a gamifikace se v institutu vyučují základní programovací jazyky se zaměřením na kontinuální učení a posilování sociálních dovedností.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2023 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Den Země: Planeta trpí přívalem elektroodpadu, výzvou je sběr a recyklace i menší elektroniky

Dvaadvacátý duben patří tradičně oslavám Dne Země a připomínce, jak důležité je o planetu pečovat. Jedním z palčivých problémů současnosti je ohromné množství elektroodpadu, který Zemi zaplavuje. Podle nejnovější zprávy The Global E-waste Monitor (GEM), kterou ve spolupráci s dalšími organizacemi vydává Institut OSN pro vzdělávání a výzkum (UNITAR), lidé v roce 2022 vyprodukovali 62 milionů tun elektronického odpadu, což je o 82 % více než v roce 2010. Jaké jsou hlavní problémy při nakládání s elektroodpadem? A jak můžeme přispět ke zlepšení situace? Na tyto otázky je nezbytné si odpovědět právě při příležitosti oslav naší modré planety.

K recyklaci nemíří ani pětina vysloužilého elektra

Nejzásadnějším problémem, který zpráva zveřejněná Mezinárodní telekomunikační unií (ITU) odhaluje, je nepoměr mezi rychlým nárůstem množství elektrického odpadu a jeho recyklací. Celosvětově jej v roce 2022 totiž bylo řádně shromážděno a zpracováno pouze 22 %. Nejlépe jsou na tom Evropané, kteří k recyklaci odevzdali přes 40 % elektroodpadu. Zároveň jej však vyprodukovali nejvíce, konkrétně 17,6 kg na osobu. V afrických zemích je pak naopak recyklováno méně než procento vysloužilého elektra.

Množství vytvořeného elektroodpadu navíc v příštích letech dále poroste. Podle GEM jeho produkce do roku 2030 vzroste dokonce o dalších 32 % na 82 milionů tun. Míra sběru bude podle odborníků naopak náročnější. „Jednoznačně pozorujeme pokračující trend miniaturizace elektroniky, která se nově dostává na trh. Výrobky jsou na trh uváděny lehčí a menší. Zatímco počet nově uvedených kusů elektroniky u nás meziročně stoupl o čtrnáct procent, jejich celková hmotnost pouze o procenta dvě,“ vysvětluje tento trend David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém, která v rámci kolektivního systému loni v České republice vysbírala celkem 29 998 tun vysloužilého elektra. Toto množství znamená úsporu například 17 800 tun primárních surovin, přes 47 400 kg CO2 nebo více než 4,6 milionu metrů krychlových vody. „Lidé by si měli uvědomit, že žádný elektronický přístroj, ani ten nejmenší, by neměl končit v koši. Je třeba všechny odevzdat ke zpětnému odběru,“ zdůrazňuje Chytil.

Bezplatný svoz recyklaci usnadní

S postupnou elektronizací společnosti roste také nabídka jednotlivých produktů, u nichž se však současně zkracují životní cykly. Zpráva GME uvádí, že 33 %, tedy 20,4 milionu tun z vyhozeného odpadu tvořila malá zařízení, například hračky, vysavače nebo mikrovlnné trouby. Pouze 12 % z nich ale bylo zrecyklováno. „Někteří lidé mají bohužel pocit, že vysloužilý telefon nebo drobnější spotřebič z domácnosti se v komunálním odpadu ztratí. Elektronika ale často obsahuje toxické látky, které mohou být při nesprávné manipulaci ohrožující pro člověka i životní prostředí. Je opravdu nebezpečné vyhazovat je do běžné popelnice,“ varuje Lýdia Stanková, manažerka marketingových projektů společnosti REMA Systém, a dodává, že sběr drobné elektroniky je v České republice snadný díky speciálním kontejnerům nebo místům zpětného odběru. „V rámci projektu Buď líný dokonce umožňujeme zájemcům zcela zdarma poslat balík s vysloužilou elektronikou, o jejíž správné zpracování se poté postaráme,“ upřesňuje.

Morálka lidí při zbavování se větších přístrojů je podle zprávy naopak o něco lepší. „Vyhodit lednici nebo myčku do popelnice už není tak snadné, lidé proto často volí správnou variantu a vysloužilé zařízení odvezou na sběrný dvůr. Další možností je využití bezplatného svozu, který REMA Systém nabízí,“ doplňuje Stanková.

Nevyužité bohatství

Řádné nakládání s elektroodpadem má nejen ekologické, ale i ohromné ekonomické výhody. Ve vyřazeném elektru se totiž ukrývá velké množství cenných druhotných surovin, například měď, platina nebo zlato. Podle údajů GEM je však recyklací pokryto pouze 1 % poptávky po vzácných prvcích. Promrhané zdroje se tak v roce 2022 šplhaly k 91 miliardám amerických dolarů. V případě, že by země dokázaly do roku 2030 zvýšit míru sběru a recyklace elektronického odpadu na 60 %, zisky ze zpracování cenných surovin by převýšily náklady na něj o 38 miliard dolarů, což mohou být dle zprávy klíčové zdroje pro podporu výroby obnovitelné energie nebo e-mobility.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení. Jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Tewfik Sabongui se stává novým generálním ředitelem společnosti Colliers pro Českou republiku a Slovensko

Společnost Colliers, přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, oznámila významnou personální změnu. Tewfik Sabongui, současný generální ředitel české pobočky Colliers, rozšíří své kompetence a převezme vedení i slovenského zastoupení této významné realitní společnosti. Richard Urvay, současný výkonný ředitel společnosti Colliers na Slovensku, opustí svou pozici do konce dubna, aby převzal novou roli na straně klienta.

Tewfik Sabongui v oboru platí za uznávaného špičkového manažera s více než 24 lety zkušeností na realitním trhu v České republice a dalších zemích střední a východní Evropy. Má rozsáhlé zkušenosti s řízením provozu a transakcí v celém regionu střední a východní Evropy nastavil a implementoval strategie, které umožňují propojovat příležitosti, platformy a klienty. Jako odborník na kapitálové trhy, pronájem kanceláří, developerské poradenství a realizaci fúzí a akvizic v České republice a na Slovensku Tewfik Sabongui úzce spolupracuje s leasingovými, poradenskými a investičními odděleními ve firmách s cílem získávat a rozvíjet obchody i vztahy s klienty.

Jsem přesvědčena, že díky svým bohatým zkušenostem a vizi se Tewfik bude i nadále soustředit na činnosti, které posílí naši přítomnost na trhu, zajistí vynikající služby pro naše klienty a také k nám přilákají další talenty. Zároveň bych chtěla Richardovi Urvayovi po téměř pěti letech vedení slovenské pobočky Colliers poděkovat za jeho nasazení a nadšení a popřát mu vše nejlepší v jeho další profesní kariéře,“ říká Monika Rajska-Wolinska, výkonná ředitelka společnosti Colliers pro region střední a východní Evropy.

Tewfik Sabongui ke svému jmenování uvedl: „Mým cílem a prioritou je navázat na úspěch, kterého Richard a náš slovenský tým dosáhli, a využít této příležitosti k posílení česko-slovenských vztahů a společných zájmů. Společně budeme pokračovat v budování silné pozice Colliers na trhu v obou zemích, využívat sdílené obchodní příležitosti ve prospěch našich klientů a rozšiřovat rozsah našich služeb.“

Při odchodu z Colliers bych rád vyjádřil své nejhlubší poděkování za inspiraci, podporu a společné úspěchy, které jsme zažili nejen na Slovensku, ale i v celém regionu střední a východní Evropy. Pracovat pro společnost Colliers mi bylo opravdovým potěšením. Mám velkou radost, že Tewfik Sabongui souhlasil s vedením obou poboček. Navíc jsem přesvědčen, že Tewfik odhalí a využije plný potenciál synergií obou zemí,“ komentoval personální změny Richard Urvay.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Prosím o účet, zaplatím bitcoinem. Nová funkce umožní uživatelům Coinmate rychlé mikroplatby

Rychlejší a efektivnější placení bitcoinem – to nyní nabízí česká kryptoburza Coinmate. Funkce Lightning Network, která je druhou vrstvou nad samotným Bitcoin blockchainem, bude sloužit především pro malé a opakující se platby. Lightning poskytne uživatelům příležitost jednoduše vkládat a posílat bitcoin za minimální transakční poplatky. Qerko nedávno zavedlo možnost platit bitcoinem například kávu nebo oběd v restauraci a Coinmate zavedením funkce LN umožní toto placení svým uživatelům, a to zcela zdarma.

„Zavedení technologie Lightning Network znamená pro uživatele Coinmate revoluci ve způsobu, jakým budou moci využívat bitcoin. Nová funkce umožní mnohem praktičtěji využívat bitcoinové transakce a usnadní každodenní platby. Věřím, že zavedení Lightning Network bude výrazný přínos, který přiblíží kryptoměnový svět širší skupině obyvatel,“ říká Roman Valihrach, CEO Coinmate.

Lightning Network umožňuje provádět platby mimo blockchain, což vede k rychlejšímu a levnějšímu provedení transakcí, neboť se uživatelé vyhnou poplatkům za každou jednu provedenou transakci. Pro použití Lightningu uživateli stačí, aby si stáhl lightningovou peněženku, třeba Wallet of Satoshi či Muun Wallet. Pak už stačí poslat si na ni zakoupené bitcoiny a začít je využívat. Poté ukončí platební kanál, transakce se sjednotí do jediné a zapíší se na blockchain. Díky vysoké efektivitě této technologie a nízkým transakčním nákladům může tak Coinmate poskytovat bitcoinové výběry zcela zdarma.

Větší adopce krypta na obzoru

Lightning Network zvyšuje škálovatelnost bitcoinu, což umožňuje zpracovávat tisíce transakcí za sekundu s minimálními poplatky. To znamená větší efektivitu a pohodlí pro uživatele, kteří mohou provádět platby prakticky v reálném čase. Umožní tak používat bitcoin podobně jako standardní platby kartou nebo hotovost.

„Funkcionalitu Lightning jsme zavedli po vysoké poptávce uživatelů o rozšíření našich služeb. Proces zaplacení je velmi jednoduchý. Prostě jen zvolíte určitou částku, naskenujete QR kód telefonem a je to. Tento způsob placení má potenciál stát se velmi atraktivním, především mezi mladými lidmi,“ doplňuje Valihrach. we

Více o Coinmate

Ryze česká kryptoburza Coinmate je seriózním a dlouholetým hráčem na poli kryptoměn. Podporuje platby v korunách, soustředí se zejména na bezpečnost, snižování rizik a poskytování služeb na profesionální úrovni. Od svého vzniku v roce 2014 má přes 100 000 registrovaných uživatelů zejména z Česka, Slovenska a zemí střední a západní Evropy. Dle vize Coinmate mají být kryptoměny už dnes zastoupené po boku tradičních instrumentů v každém investičním portfoliu – a aby do kryptoměn mohl investovat skutečně každý, nabízí burza uživatelům maximálně přehledné rozhraní a kompletní podporu v češtině. Zároveň umožňuje obchodování s prověřenými kryptoměnami nebo možnost automatizovaného pravidelného spoření do bitcoinu a etherea pomocí funkce pravidelného nákupu. Zakladateli Coinmate jsou Roman Valihrach a Daniel Houška, jedni z prvních propagátorů bitcoinu a technologie blockchainu v Česku.

Za loňský rok vyrostl ostravský Raynet o 33 %. Se silným expanzním týmem se chystá dobýt zahraniční trhy

Spolu s dvacátými narozeninami může ostravská společnost Raynet oslavit i meziroční růst o více než třetinu. V loňském roce zdokonalila svou mobilní aplikaci, přidala automatizace pro zlepšení obchodních procesů a přesáhla zisk 26 milionů korun. S obratem necelých 117 milionů korun a rostoucím počtem licencí staví Raynet základy pro další inovace i expanzi do zahraničí. S expanzí jim pomohou experti ze společností Livesport nebo Smartlook, které již v minulosti dosáhly globálních úspěchů.

„Před 20 lety spousta lidí nevěřila, že se dá úspěšná firma s ambicí na expanzi postavit jinde než v Praze. Každopádně teď tady stojíme, v Ostravě a ve fázi, kdy náš zisk činí čtvrtinu našeho obratu,“ komentuje loňské úspěchy Martin Bazala, CEO společnosti Raynet.

Minulý rok dosáhl Raynet také několika významných ocenění, mezi které patří Patrioti roku nebo Kancelář roku. „Tato ocenění pro nás hodně znamenají. Utvrzují nás v tom, že to děláme dobře. Je to také způsob, jak šířit filozofii naší firemní kultury, která může být inspirací pro komunitu podnikatelů,“ doplňuje Martin Bazala. Raynet v minulém roce uvedl na trh vylepšení mobilní aplikace, která nabízí možnost mít svá data kdekoli na dosah. Společnost aplikaci učinila více uživatelsky přívětivou a obohatila ji například o funkci skenování vizitek, rychlé poznámky nebo Face ID. Mimo zdokonalení aplikace se Raynet loni zaměřil také na automatizaci, a to například prostřednictvím automatických úkolů, nového leadu, follow-upů ke schůzce nebo upozornění na expiraci smlouvy.

Na tyto inovace má Raynet v plánu navázat službou inbox a outbox. To přinese možnost propojit e-mailový účet přímo s Raynetem, kde budou uživatelé moct e-maily rovnou přijímat i odesílat. Rozšiřování služeb zahrne také funkci „obchodní cíle“, která umožní vyhodnocovat zobchodované objemy a další KPI. Nevyhne se také rozšíření využití umělé inteligence, kterou Raynet již aplikuje u některých svých dosavadních procesů.

Co přinese budoucnost

Dosavadní výsledky jsou pro Raynet impulsem k zahájení expanze za hranice České republiky a Slovenska. Prvním krokem k dosažení tohoto cíle bude sestavení silného expanzního týmu zahrnujícího experty z firem Livesport nebo Smartlook, které již v tomto směru zaznamenaly úspěchy. „Věříme, že se nám společně s experty, kteří mají na tomto poli cenné zkušenosti, podaří sestavit strategii pro první vlnu expanze na nové trhy. To bude představovat klíčovou roli v dosažení požadovaných výsledků,“ dodává k plánované expanzi Martin Bazala.

O firmě Ranet

Softwarová společnost RAYNET stojí za nejpoužívanějším online nástrojem pro obchodníky v České republice. RAYNET CRM pomáhá efektivně organizovat vztahy se zákazníky včetně kompletní podpory v češtině. Tým v čele s Martinem Bazalou odbourává obavy z digitalizace a pomáhá firmám v růstu. Svoboda, respekt a zdravý rozum jsou tři základní pilíře RAYNETí filozofie, které se propisují nejen do samotného produktu, ale i do fungování firmy. Díky otevřenému řízení založenému na maximálním sdílení informací mají všichni zaměstnanci přístup na porady, znají aktuální hospodářské výsledky a veřejné jsou i výše platů. Tým rejnoků o 40 lidech sídlí v RAYNET TOWER, zrekonstruované budově bývalého kasina v centru městské části Ostrava-Poruba. V roce 2023 vyrostl jejich obrat o 33 % na 117 milionů korun. Ve svém segmentu je v tuzemsku jedničkou jak v počtu zákazníků, tak i uživatelů. Používá ho přes 3 000 firem v České republice. Mezi klienty patří Chytrý Honza, RE/MAX, Direct pojišťovna, Notino, MALL.cz, Liftago nebo AAA Auto.

Exit mobile version