Novým obchodním a marketingovým ředitelem SECURITAS ČR je Tomáš Pánek

Do vedení společnosti SECURITAS ČR, lídra v oboru bezpečnostních řešení a služeb v České republice, přichází na pozici Chief Commercial Officer Tomáš Pánek (46). Chce společnost obohatit o své zkušenosti z řízení firem v rozmanitém kulturním a tržním prostředí a přispět k formování zákaznicky orientované firemní kultury.

SECURITAS ČR hlásí nové jméno na pozici obchodního a marketingového ředitele. Je jím Tomáš Pánek, lídr s více než dvacetiletou praxí v oblastech řízení obchodu, marketingu a country managementu. Vedl pobočky jak nadnárodních, tak českých společností působících v segmentu B2C nebo B2B, mezi jinými například Mars, Naut Group a dalších. „Působil jsem v rozmanitém kulturním a tržním prostředí v Česku, Slovensku, balkánských zemích, ale i v Izraeli a Palestině, což mi přineslo hlubokou pokoru a respekt vůči odlišnostem a jinému názoru,“ zdůrazňuje Tomáš Pánek. „Naplňuje mě práce pro společnost se smysluplným posláním – což je v případě Securitas ušlechtilý záměr dělat svět bezpečnějším – a rád bych přispěl ke zdravému, odpovědnému růstu organizace i k rozvoji angažovanosti zaměstnanců a podpořil celistvou orientaci společnosti na zákazníka.“

Tomáš Pánek vystudoval podnikovou ekonomiku a managment na VŠE se zaměřením na marketing, následně získal titul MBA ve stejném oboru na VUT Brno, pod záštitou The Nottingham Trent University, UK. Ve volném čase, mimo jiné, už od dětství hraje a zpívá v cimbálové muzice Strážničan.

Méně aut, více barev. Bolt se zeptal dětí, jak si představují město budoucnosti

Malá velká studna nápadů je jedinečná platforma, na které se potkávají urbanisté a odborníci na městskou dopravu s těmi, kdo budou budoucnost našich měst utvářet především, tedy s desítkami dětí z celého světa. 

Běžnou, možná až neodmyslitelnou součástí dětských pokojíčků je hrací podložka s motivem města. Zpravidla na ní nechybí radnice, nemocnice nebo kostel, ale co třeba chodníky a cyklopruhy? Platforma městské mobility Bolt se proto rozhodla, desítky let starou podobu této hračky aktualizovat pro jednadvacáté století. A to ve spolupráci s takříkajíc cílovou skupinou, tedy za přispění 37 dětí z celé Evropy, několika afrických zemí, Saúdské Arábie nebo Mexika.

Mezi malými urbanisty ve věku od 5 do 13 let nechyběla ani česká zástupkyně, jedenáctiletá Celia. V jejích představách by ulice neměly sloužit převážně jen jako odkladiště automobilů, ale být prostorem plným života: „Místo, kde se můžete zároveň učit i bavit se. Ulice sama by byla obrovským hudebním nástrojem, s interaktivními uměleckými instalacemi, které při dotyku vydávají zvuky nebo po nich chodit. Jako obří hřiště pro váš mozek.“

„Jako dospělí mnozí z nás s láskou vzpomínáme na hrací koberce našeho dětství. Byly protkané silnicemi a parkovišti, ovšem bez infrastruktury pro pěší, natož pro cyklisty. Odrážely tak určitou představu o fungování města, která však v dnešní době bere za své. A tento posun paradigmatu jsme se rozhodli symbolicky zachytit v podobě modernizované hrací podložky s potiskem města jednadvacátého století,“ vysvětluje Soňa Stloukalová, Country Managerka platformy Bolt pro Českou republiku a Slovensko.

Koordinátorem projektu je rotterdamský urbanista Lior Steinberg, spoluzakladatel agentury Humankind zaměřené na udržitelné městské plánování. „Děti nejsou tolik zatíženy předsudky a vzorci myšlení zabetonovanými ve včerejšku. Využili jsme proto jejich představivosti, abychom načrtli vizi města budoucnosti, které je založeno na potřebách lidí, ne aut. Města, které je zelenějším, barevnějším a příjemnějším místem pro život,“ říká Steinberg.

Oproti běžným hracím podložkám s motivem města je proto na koberci Bolt automobilům vyhrazena přibližně polovina prostoru. Město o rozloze 2×3 metry zato protíná hned několik linek hromadné dopravy, nechybí cyklistická ani pěší infrastruktura, kavárny pod širým nebem a spousta zeleně. Městskou krajinou inspirovanou Vídní, Kodaní či Paříží se tak lze pohybovat nejen autíčkem, ale také figurkami lidí či hračkami zobrazující kola, tramvaje a jiné dopravní prostředky.

Pod hlavičkou think tanku navíc Bolt vydává Little Big Blueprints, knihu s obrázky dětí, které se projektu účastní. Obsahuje také odborný vhled do moderního urbanismu z pera Liora Steinberga, a klíčové poznatky ze studie Global Impact Shared Mobility společnosti Oliver Wyman. Materiály k projektu The Little Big Think Tank jsou ke stažení zde.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Swappie zahájilo spolupráci se Zásilkovnou

Finská společnost Swappie, která vykupuje, repasuje a prodává iPhony, v České republice uzavřela spolupráci se Zásilkovnou, jež se stala jedním z partnerů pro doručení telefonu. Zákazníci si tak při nákupu repasovaného telefonu mohou vybrat mezi dopravou prostřednictvím DHL, standardním či express doručením, a nově i Zásilkovnou. Koncem roku 2023 nabízela Zásilkovna po celém Česku 9 000 partnerských výdejních míst. Doba doručení telefonu má být i nadále 2 až 3 pracovní dny.

Společnost Swappie se zaměřuje především na udržitelnost, minimalizaci elektroodpadu a na snižování uhlíkové stopy. Tím, že si zákazník koupí repasovaný telefon namísto nového, ušetří celou řadu cenných kovů, které každé elektronické zařízení obsahuje, a také zhruba 82 kg CO2. Tolik uhlíku se vyloučí do atmosféry při výrobě nového telefonu. S ohledem na ekologii Swappie otevřelo svozové místo v Lipsku, kam telefony z Česka míří. Odsud je další doprava do továrny v Helsinkách maximálně optimalizovaná.

Také Zásilkovna se snaží produkovat co nejméně CO2. Již od dubna 2022 doručuje zásilky pomocí elektrokol. Při denním průměru kolem 70 doručených zásilek ušetří ročně asi 2 600 kilogramů oxidu uhličitého.

Christoph Lau, manažer pro střední a jižní Evropu Swappie, doplňuje: „Spolupráce se Zásilkovnou doplňuje stávající služby DHL a umožňuje nám tak dále rozšířit možnosti doručování telefonů pro naše zákazníky. Hned během několika prvních dní po zavedení možnosti dopravy skrze Zásilkovnu jsme o ni zaznamenali výrazný zájem. Objednávky doručuje během 2 až 3 pracovních dnů, a to na odběrné místo nebo přímo domů.“

Swappie také vykupuje použité iPhony, a to od modelu 8 a novější. Pro odeslání těchto zařízení si mohou zákazníci zvolit služby DHL nebo mohou využít službu partnerských míst, tzv. drop off pointů. Aktuálně Swappie spolupracuje s obchody PECOM Solutions v Chomutově a Knihobot v Praze. Odeslání telefonu je zdarma.

O Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 16 evropských zemích včetně Česka, Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Revolut překonává hranici 2 mil. mladých zákazníků po celém světě a představuje nový vzhled aplikace

  • Aplikaci Revolut <18 nyní používají více než 2 miliony mladých zákazníků po celém světě a po zahrnutí opatrovníků činí počet uživatelů celkově více než 3,5 milionu.
  • V České republice vzrostl počet uživatelů <18 za poslední rok o 67 %*.
  • V České republice zaznamenal Revolut nárůst průměrných měsíčních výdajů v aplikaci <18 – z 1 311 Kč v březnu 2023 na 1 660 Kč v březnu 2024.
  • České děti dostávaly v březnu 2024 průměrné kapesné ve výši 140 Kč – o 12 % méně než loni (159 Kč).
  • Revolut vylepšuje svou aplikaci <18 novým vzhledem a funkcemi, které pomáhají rozvíjet zdravé finanční návyky a snaží se oslovit mladé publikum.

Revolut, globální superaplikace s více než 40 miliony zákazníků po celém světě, dnes oznámila, že aplikace <18 pro mládež ve věku 6–17 let má nyní více než 2 miliony mladých zákazníků po celém světě – po zahrnutí opatrovníků poskočila tato hranice až na celkových 3,5 milionu. Za poslední rok v České republice vzrostl celkový počet zákazníků aplikace Revolut <18, včetně dětí a jejich opatrovníků, o 67 %*.

Verze Revolutu vytvořená speciálně pro Gen-Z a další mladé generace, aplikace <18 pomáhá mladým lidem spravovat své finance způsoby, které jim vyhovují – a zároveň poskytuje vhodné ovládací prvky, které rodičům a opatrovníkům zajišťují kontrolu a klid. V souladu se svým růstem vylepšuje Revolut svou aplikaci <18 o nový vzhled a funkce. Patří mezi ně Analýzy, které posílí finanční gramotnost prostřednictvím analýzy rozpočtu a výdajů, a Tapety, které pomohou dětem vyjádřit svůj vlastní styl a fantazii.

Revolut také zpřístupňuje funkce jako Kapsy pro vyčlenění peněz na konkrétní cíle nebo Drobné, které jsou poprvé zdarma dostupné všem uživatelům aplikace <18. Mezi hlavní cíle mladých lidí v Česku, kteří již používají Kapsy prostřednictvím placeného plánu rodiče nebo opatrovníka, patří obecné spoření, nakupování a úspory na elektroniku. Díky zpřístupnění této nové funkce všem si mohou i mladí lidé odkládat peníze a našetřit si na věci, na kterých jim záleží – ať už je to nejnovější elektronika, nebo akce s přáteli.

Carlos Spada, Head of Product, Revolut <18, říká:

„Aplikaci <18 jsme vytvořili pro děti a teenagery a naším cílem je být dokonalým finančním společníkem, který poroste spolu s mladými lidmi a jejich finančními potřebami. Funkce, které dnes představujeme, umožní mladým lidem převzít vedení nad jejich financemi a osvojit si zdravé finanční návyky, a to vše se zábavnými možnostmi personalizace a správnou mírou rodičovského dohledu.

Jsme nadšeni, že si stále více mladých lidí vybírá Revolut jako místo, kde mohou budovat svou finanční nezávislost.“

Aplikace Revolut <18 je dostupná na více než 30 trzích včetně Spojeného království, EHP, Austrálie, Singapuru a USA. V Česku Revolut zaznamenal nárůst průměrných měsíčních výdajů v aplikaci <18 – z 1311 Kč v březnu 2023 na 1660 Kč v březnu 2024. Vedle toho činila v březnu 2024 výše průměrného kapesného českých dětí 140 Kč – o 12 % méně než loni, kdy činilo 159 Kč.

Tipy pro rodiče, kteří chtějí svým dětem pomoci vybudovat zdravé finanční návyky:

  1. Najděte si čas na konverzace o penězích každý den. Rodiče mohou svým dětem pomoci pochopit skutečnou hodnotu peněz – od sestavování rozpočtu na potraviny až po porovnávání nabídek.
  2. Posílejte dětem pravidelné kapesné. Pomocí pravidelného kapesného mohou rodiče děti vést k tomu, aby si osvojily základy hospodaření s penězi.
  3. Odhalte zdravé výdajové návyky. S aplikací mohou děti využívat upozornění na výdaje a analytické nástroje, které jim pomohou držet se rozpočtu, neutratit více, než chtěly a zamyslet se, co by mohly příště udělat jinak.
  4. Pomáhejte dětem odkládat si peníze na dosažení jejich cílů. Ať už vaše dítě touží po nejnovější videohře, nebo plánuje studium na vysoké škole, pomozte mu stanovit si cíle a držet se jich.
  5. Nezapomeňte, že finanční gramotnost je dovednost na celý život. Nepolevujte a buďte v učení důslední. Snažte se, aby byly konverzace o penězích pozitivně laděny, a povzbuzujte děti, aby se ptaly, když jim něco nebude jasné.

O Revolutu

Revolut je licencovaná evropská banka, která lidem pomáhá vytěžit z jejich peněz maximum. V roce 2015 začala společnost Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směny peněz. Dnes již více než 40 milionů zákazníků po celém světě používá desítky inovativních produktů Revolutu k provedení více než půl miliardy transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a podnikatelských účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě.

PROHLÁŠENÍ

  • Revolut <18 je k dispozici dětem ve věku 6-17 let ve Spojeném království a EHP. Rodiče a opatrovníci musí být starší 18 let a mít účet Revolut. Platí podmínky a ujednání.
  • Aktualizovaná aplikace Revolut <18 se postupně rozšiřuje mezi více uživatelů a brzy bude k dispozici všem.

Formule 1 a Moto GP se nově prohání na Vodafone TV, která rozšiřuje svou nabídku o kanály Nova Sport 5 a 6

Vodafone TV přidává ode dneška do programové nabídky prémiové sportovní kanály Nova Sport 5 a Nova Sport 6. Vysílat budou například závody Formule 1, motocyklové Moto GP a WorldSBK nebo zápasy UFC, tedy elitní soutěže smíšených bojových umění. Na fotbalové fanoušky čeká více obsahu z Bundesligy nebo LaLigy. Novinka přichází ve chvíli, kdy televize Nova zároveň oznámila, že právě na jejích sportovních kanálech se bude od léta vysílat fotbalová Evropská a Konferenční liga UEFA.

Vedle pravidelné porce hokeje nejen z NHL, špičkových fotbalových soutěží nebo třeba basketbalové NBA se diváci Vodafone TV mohou nově těšit na vzrušující závody Formule 1 i ty nejlepší motocyklové jezdce ze závodů Moto GP a WorldSBK. Vodafone TV se rozšiřuje o prémiové stanice Nova Sport 5 a Nova Sport 6.

Běží na pozicích 75 a 76, jsou součástí balíčku Vodafone TV Sport a samozřejmě také ALLinONE.

Miami už tento týden u vás doma

Protože Vodafone zařadil nové kanály do televizní nabídky v úterý 30. dubna, budou si moci fanoušci vychutnat blížící se víkendovou Velkou cenu Formule 1 v Miami, a to ve skvělé obrazové kvalitě jak doma na velkých obrazovkách, tak na mobilních zařízeních.

To ale není všechno. Programy Nova Sport nabízí i zámořský hokej a basketbal, ale také bojové sporty UFC a KSW i další mix populárních sportovních podniků. Vodafone TV přináší už všechny programy Novy, a to včetně kanálů Nova Sport 1 až 6.

Evropské fotbalové ligy budou od léta na Nově

Televize Nova zároveň oznámila významnou akvizici. Na jejích kanálech poběží od srpna fotbalová Evropská liga UEFA, kde se v ročníku 2023/24 představily i Sparta a Slavia, a Konferenční liga UEFA, kde si zahrály kluby Viktoria Plzeň a Bohemians.

„Jsme potěšeni, že můžeme do naší nabídky zařadit další nové kanály s velmi atraktivním sportovním obsahem. Strategií Vodafone TV je poskytovat kvalitní zábavu pro každého člena domácnosti a Nova Sport kanály jsou velmi žádané mezi sportovními fanoušky,“ říká Milan Raška, marketingový ředitel Vodafonu.

Více najdete na webu www.vodafone.cz/televize.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 17 zemích a v dalších 43 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Společnost Epson uvádí na trh novou velkoformátovou tiskárnu pro profesionální tisk fotografií, uměleckých děl, plakátů a interiérových informačních nápisů

Tiskárna Epson SureColor P20500 nabízí vynikající kvalitu obrazu, vysokou spolehlivost a vyšší produktivitu a je vhodná pro tisk vysoce kvalitních fotografií, uměleckých děl, plakátů a interiérových nápisů.

Společnost Epson uvedla na trh nástupce své velkoformátové produkční tiskárny SureColor SC-P20000 a posiluje tak svou stále významnější pozici na trhu s vysoce kvalitními fotografickými tiskárnami na vodní bázi určenými pro tisk uměleckých děl. Tiskárna SureColor SC-P20500 přináší nejen ještě vyšší produktivitu a kvalitu pro fotografické laboratoře, poskytovatele tiskových služeb a firmy, ale nabízí také kombinaci efektivity a kvality obrazu výrobcům prémiových uměleckých fotografií, plakátů a interiérových nápisů. Nová tiskárna bude k vidění na veletrhu drupa v hale 5, stánek D20, v Düsseldorfu od 28. května do 7. června 2024.

Nový 64palcový model SC-P20500 přichází s řadou inovací, jako je sada 12 barev s oranžovou, zelenou a fialovou barvou a režim sjednocení lesklého povrchu, který zajišťuje lepší kontrast, lepší tonalitu a redukci bronzových odstínů na lesklých médiích.

Navzdory rozšíření o další barvy nabízí tiskárna Epson SC-P20500 stejnou rychlost osmiprůchodového tisku (19,2 m2/h) jako model SC-P20000, rychlejší zpracování dat a 1,6litrové balení inkoustu, které ve srovnání s předchozím modelem snižuje počet výměn inkoustu přibližně o polovinu. Nová tiskárna SC-P20500, která je vybavena stejnou tiskovou hlavou (Epson PrecisionCore MicroTFP) jako SC-P9500, nabízí vysoce efektivní provoz s rychlým časem zpracování bez kompromisů v kvalitě obrazu.

Tiskárna SC-P20500 zajišťuje vyšší spolehlivost díky řadě funkcí, jako je technologie Nozzle Verification, která automaticky detekuje a čistí trysky. Protiprachové kryty tiskové hlavy a médií, které snižují zbytečné náklady na opakovaný tisk v důsledku chybných výtisků. Tiskárna SC-P20500 se mimořádně snadno používá a díky funkcím, jako je například zakládání médií bez držáku role a intuitivní ovládání prostřednictvím 4,3palcového dotykového displeje, je dokonale navržena pro snadnou údržbu vlastními silami.

Tiskárna SC-P20500 je vysoce bezpečná, disponuje automatickým šifrováním (formát: AES-2560) a umožňuje snadné ukládání a manipulaci s daty prostřednictvím dotykového displeje tiskárny a/nebo aplikace Epson WebConfig, přičemž nabízí možnost ukládání na disk SSD o kapacitě téměř 1 TB. Energeticky úsporná tiskárna SC-P20500 splňuje požadavky normy EnergyStar v3.1 a je vyrobena udržitelnějším způsobem z 30 % recyklovaného plastu. Zásobníky inkoustu o objemu 1,6 litru dále zlepšují ekologickou udržitelnost produktu tím, že snižují spotřebu plastů na litr o 90 % ve srovnání s používáním cartridgí*.

Tiskárna SC-P20500 se snadno nastavuje a konfiguruje a je podporována pokročilým softwarem Epson, takže není nutné kupovat další software. RIP Epson Edge Print PRO se dodává standardně, zatímco Epson Media Installer lze snadno stáhnout a použít pro jednoduchou konfiguraci médií. K dispozici je také podpora Epson Cloud Solution PORT pro monitorování tiskárny. Volitelně dostupný modul Adobe PS zahrnuje Adobe Embedded Print Engine, který zlepšuje reprodukci PDF a umožňuje rychlejší zpracování dat.

„Společnost Epson má silnou pozici na trhu s vysoce kvalitními fotografiemi a uměleckými reprodukcemi,“ uvedl Slávek Gross, Commercial & Industrial Printing Manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK. „Má tak dobré předpoklady k tomu, aby si udržela své silné postavení na trhu s vysoce kvalitními profesionálními fotografiemi, uměleckými reprodukcemi, plakáty a interiérovými nápisy. Uvedení tiskárny SC-P20500 na trh je významným krokem kupředu, kterým navazujeme na silné stránky tiskárny SC-P20000 a přicházíme na trh s cenově velmi výhodnou tiskárnu, která poskytuje vynikající kvalitu, spolehlivost a produktivitu.“

* Na základě hodnocení společnosti Epson. Hodnoty se mohou lišit v závislosti na použití.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Nový šéf marketingu Ušetřeno.cz chce lidem zjednodušovat život

Tým Ušetřeno.cz posílil Jan Stejskal, zkušený marketér zaměřený na digitální kanály. V roli marketingového ředitele jednoho z nejoblíbenějších srovnávačů na českém trhu chce dále zvyšovat viditelnost a renomé značky, ale také přispívat k neustálému zkvalitňování uživatelské zkušenosti klientů Ušetřeno.cz.

Během své více jak desetileté kariéry působil Jan Stejskal jako konzultant na volné noze, který pomáhal zlepšovat prodejní výkon digitálních kanálů nejvýznamnějších brandů na českém trhu, včetně Ušetřeno.cz. Po mnoho let ovšem pracoval také „in-house“ pro společnosti, mezi které patří Home Credit či Vodafone. Zkušenosti z telekomunikačního a finančního trhu chce také zužitkovat v dresu Ušetřeno.cz, podobně jako zkušenosti nabyté například v pozici vedoucího performance marketingu v TV Nova.

Jeho ambicí je přeplňovat obchodní cíle nastavené akcionářem a také zajistit větší visibilitu značky. „Ušetřeno.cz i sesterský web Top-pojištění.cz slouží statisícům domácností jako průvodci světem financí, pomáhají lidem šetřit na energiích, pojištění a telekomunikačních službách. Chci jít ještě o krok dále: z webu, blogu a sociálních sítí Ušetřeno.cz vybudovat první místo, kam se vydáte, když chcete ušetřit. A to i na běžných nákupech či službách nad rámec těch, které náš srovnávač pokrývá. V obecnější rovině pak chceme být s lidmi v užším a častějším kontaktu,“ vysvětluje Jan Stejskal.

O Ušetřeno.cz

Portál Ušetřeno.cz umožňuje spotřebitelům rychle a jednoduše srovnávat ceny energií napříč dodavateli, stejně jako ulehčuje výběr různých finančních produktů včetně půjček a hypoték či spoření, nebo mobilního operátora. Stačí do kalkulačky vyplnit požadované informace. Specialisté Ušetřeno.cz poté pomohou při výběru nejoptimálnější varianty.

Robosoutěž FEL ČVUT pro základní školy má zatím tři vítěze – toho absolutního poznáme v květnu na festivalu Maker Faire Prague

Na Fakultě elektrotechnické ČVUT se ve středu 24. 4., ve čtvrtek 25. 4. a v pátek 26. 4. konala tři finálová kola tradiční Robosoutěže pro 2. stupeň ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Vítězi těchto nezávislých kol se staly týmy Včera to fungovalo (Nový PORG v Praze 4), Hradečtí baráčníci 1 (DDM Dvůr Králové) a Gyrotechnici (Gymnázium Písnická v Praze 4). Svého robota nakonec nasadilo celkem 115 týmů z 60 různých škol a nejlepších 17 týmů se sejde ještě jednou v superfinále, odkud vzejde absolutní vítěz – to se bude konat 11. května na festivalu Maker Faire Prague.

Jarní etapa Robosoutěže tradičně přitáhla stovky mladých robotiků do Zengerovy posluchárny FEL ČVUT v Praze na Karlově náměstí. Letošní soutěžní úloha se jmenuje Třídění barevných kostiček a tříčlenné týmy žáků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií při ní měly za úkol sestavit robota ze stavebnice LEGO Mindstorms a naprogramovat ho tak, aby samostatně sebral co nejvíce barevných kostiček ze soutěžní plochy a roztřídil je do dostupných zásobníků na hřišti – to vše v limitu 90 sekund.

Tři dubnová kola – tři vítězové

Soutěžní kola se konala ve středu 24. 4., ve čtvrtek 25. 4. a v pátek 26. 4. a ze 115 zúčastněných týmů nakonec zvítězily tyto tři:

1. kolo: tým Včera to fungovalo ve složení ve složení Jaromír Němec a Jan Řepka z gymnázia z Nový PORG v Praze 4.

2. kolo: tým Hradečtí baráčníci ve složení Adam Bělohrádek a Jan Bělohrádek z Domu dětí a mládeže v Králově Dvoře

3. kolo: tým Gyrotechnici ve složení Tomáš Bocan, Jan Pospíšil a Lukáš Šebor z Gymnázia Písnická na Praze 4.

Superfinále na festivalu kreativity a inovací

„Vzhledem k tomu, že účast v soutěži byla rekordní, museli jsme opět uspořádat tři nezávislá finálová kola – a samozřejmě by nás trochu mrzelo, kdybychom se nedozvěděli jméno absolutního vítěze,” uvedl organizátor Robosoutěže dr. Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky FEL ČVUT. „Proto jsme podobně jako minulý rok domluvili spolupráci s festivalem Maker Faire Prague, který se koná v květnu na pražském Výstavišti. Velký turnaj 16 nejlepších robotů ze tří finálových kol plus jednoho navíc na divokou kartu se tak odehraje v neděli 11. května před očima mnoha set festivalových diváků. Během celého víkendového festivalu si navíc návštěvníci u stánku Robosoutěže budou moci pohrát s komponenty soutěžní stavebnice nebo si prohlédnout další roboty z našeho programu Kybernetika a robotika.“

Detailní informace o průběhu Robosoutěže 2024 pro základní školy najdete na webových stránkách nebo Facebooku Robosoutěže. Informace o chystaném superfinále najdete na stránkách Maker Faire Prague.

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30 % výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz.

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. Podle Metodiky 2017+ je nejlepší českou technikou ve skupině hodnocených technických vysokých škol. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií). Studuje na něm přes 19 000 studentů. V akademickém roce 2023/2024 má ČVUT v Praze akreditováno celkem 502 českých a 352 anglických studijních programů (bakalářských, magisterských a doktorských). ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. Podle výsledků Metodiky 2017+ bylo ČVUT hodnoceno ve skupině pěti technických vysokých škol a obdrželo nejvyšší hodnocení stupněm A. ČVUT v Praze je v současné době na následujících pozicích podle žebříčku QS World University Rankings: V celosvětovém žebříčku QS World University Rankings je ČVUT na 454. místě a na 12. pozici v regionálním hodnocení „Emerging Europe and Central Asia“. V rámci hodnocení pro „Engineering – Civil and Structural“ je ČVUT mezi 151.–200. místem, v oblasti „Engineering – Mechanical“ na 201.–250. místě, u „Engineering – Electrical“ na 201. až 250. pozici. V oblasti „Physics and Astronomy“ na 201. až 250. místě, „Natural Sciences“ jsou na 280. příčce. V oblasti „Computer Science and Information Systems“ je na 201.–250. místě, v oblasti „Material Sciences“ na 201. až 250. místě, v oblasti „Mathematics“ na 251.-300. místě a v oblasti „Engineering and Technology“ je ČVUT na 190. místě. Od roku 2020 je ČVUT členem aliance prestižních technických univerzit EuroTeQ. Ta představuje zajímavou a přínosnou příležitost pro studenty, vědecké pracovníky i zaměstnance zapojit se do projektu, který si klade za ambici posunout kvalitu vysokého školství na vyšší úroveň. Dalšími členy skupiny EuroTeQ jsou Technical University of Munich, Technical University of Denmark, Technical University of Eindhoven, École Polytechnique – L´X, Tallinn University of Technology, École polytechnique fédérale de Lausanne a Technion Israel Institute of Technology. Více na www.cvut.cz.

Analýza: DDoS útoky na české firmy rostou druhý měsíc v řadě, nejčastěji se útočí z Ruska

Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita v březnu opět vzrostly. Oproti předcházejícímu měsíci dvojnásobně, ve srovnání se začátkem roku dokonce šestinásobně. Dostaly se tak přibližně na úroveň léta loňského roku. Trendem je přitom využívání stále kvalitnějších a efektivnějších útoků. Ty se stále častěji zaměřují zejména na aplikace a útočí ze serverů v datových centrech. Nejvíce útoků přitom již od července loňského roku míří z Ruska – v těchto případech se typicky jedná o plošné napadení infrastruktury. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Od února vidíme po několika měsících stagnace opět nárůst počtu i objemu DDoS útoků. Nastavený trend jejich struktury se ale nemění, již vůbec nejde o plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury, což bylo dříve nejčastější. Útočníci se zaměřují zejména na aplikace a útočí ze serverů v datových centrech, ve kterých se jim evidentně daří pronajímat prostory,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource. „DDoS útoky tu s námi budou neustále a týkají se úplně všech firem a institucí. Útok ani nemusí být součástí nějaké hybridní války, ale může si jej objednat například konkurence či odmítnutý dodavatel.“

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v březnu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo stejně jako v předchozích měsících z Asie, nejintenzivnější útoky opět směřovaly ze Severní Ameriky. Z pohledu zemí je již dlouhodobě největší počet útoků z Ruska, žebříčku nejintenzivnějších útoků po druhé v řadě kralovalo USA, kde je umístěno obrovské množství datových center. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu se v březnu v porovnání s předchozím měsícem téměř ztrojnásobil.

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují útočníkům efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. V kombinaci se zranitelností méně obvyklých internetových protokolů a nárůstem intenzity jednotlivých útoků to ukazuje na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Personalizace a dlouhověkost – tak podle českých startupů vypadá budoucnost fittech aplikací

Budoucnost fittechu spočívá ve využívání umělé inteligence a maximální personalizaci tréninkových plánů – na tom se shodují zástupci českých fittechů Fitify, Rouvy, Macromo a MySasy & Elonga, kteří toto téma otevřeli na akci Body, Mind & Technology 2024, pořádané vývojářskou společností Applifting.

„Vším, co v Appliftingu děláme, chceme pozitivně ovlivnit svět okolo nás. A to jak výběrem projektů, na kterých pracujeme, tak i právě organizováním eventů, během nichž dáváme prostor společnostem, které jsou naladěné na stejnou vlnu. Protože v současnosti vidíme stále rostoucí popularitu fittechových a healthtechových aplikací, pozvali jsme k nám do diskuze zástupce významných startupů v oboru, kteří se s námi přišli podělit o svou cestu a vizi budoucnosti,“ říká Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

Na míru vlastnímu tělu

Fittech průmysl zaznamenal od roku 2021 v integraci digitálních technologií více než 30% nárůst, fittech aplikace, které využívají umělou inteligenci, rostou o 17 % ročně. Loňský boom v oblasti AI však tento segment dramaticky proměnil a přinesl nové možnosti, jak umělou inteligenci ve fittech aplikacích využívat – zejména pokročilou analýzu osobních dat uživatelů týkající se jejich zdraví či výkonnosti a možnosti personalizace cvičebních programů.

„Již od vzniku naší firmy jsme byli přesvědčeni, že umělou inteligenci čeká ve fittechu velká budoucnost. V naší aplikaci dnes najdete virtuálního osobního trenéra, který stejně jako skutečný trenér dohlíží na to, jak cvičíte. Porovnáváním dosažených výkonů a vytyčených cílů pak v reálném čase upravuje váš tréninkový program,“ vysvětluje možnosti využití AI Martin Mazanec, spoluzakladatel Fitify.

Okamžité reakce na výkyvy ve výkonech popisuje také Matúš Kocka, technický ředitel společnosti Rouvy: „AI je už dnes na takové úrovni, že dokáže snadno rozpoznat, zda do cvičení dáváte maximum. Například v naší aplikaci si uživatel může nastavit funkci ‚anticheat‘, která dohlíží na kvalitu prováděných cviků a ještě více cvičícího směřuje k vytyčenému cíli.“

Digitálními technologiemi k dlouhověkosti

Často skloňovaným trendem v oblasti fittechu je v dnešní době dlouhověkost, nebo také anglicky „longevity“. Ta značí nejen délku života, ale především jeho kvalitu. I na tu se moderní digitální technologie zaměřují. „Dlouhověkost není o tom, zda se dožijete sta let, ale zda budete po šedesátce žít plnohodnotný život. Digitální technologie v tomto směru mohou pomoci vybudováním pravidelné pohybové rutinny,“ komentuje Radim Šlachta, spoluzakladatel MySasy & Elonga.

České firmy také připomínají, že k dlouhověkosti nepřispívá jen sport, ale i genetika. I tu lze pomocí moderních technologií kontrolovat. „Lidé v dnešní době o svém zdraví shromažďují obrovské množství dat, která však nevyužívají ke skutečnému zlepšení svého zdravotního stavu. Vyvíjíme proto tzv. peněženku zdravotních dat, která každému jednotlivci poskytne personalizovaná doporučení. Ta jsou vytvářena na základě osobních zdravotních údajů, včetně genetického profilu, analýzy mikrobiomu a krevních testů. Naším cílem je tak pomoci lidem lépe pochopit, jak efektivně využívat zdravotní data pro zlepšení kvality života v oblastech zdraví, sportu a stravování,“ uvádí Eva Kuttichová, spoluzakladatelka Macromo.

V rámci svého projektového portfolia Applifting spolupracoval na digitálních produktech zaměřených jak na tělo, což je například aplikace Rouvy, tak i na mysl – na aplikacích Terapio či Hedepy. Z healthtechových projektů vyvíjel třeba aplikaci Foedus, mezinárodní program výměny orgánů, který dodnes zachránil asi tři stovky životů, nebo v současnosti v rámci projektu pro kanadský technologický gigant Telus Health pomáhá digitalizovat zdravotnictví.

Více o Appliftingu

Applifting je české vývojářské studio, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.

Exit mobile version