Epson představuje nejnovější evoluci tiskové technologie Heat-Free Line Inkjet, která na trh s tiskárnami ve formátu A4 přináší výhody vyššího výkonu a udržitelnosti

Tiskárny Epson AM-C400 a AM-C550 představují nejnovější průlom v miniaturizaci technologie Line Inkjet

Epson pokračuje ve snaze zavádět inkoustovou technologii Heat-Free Line Inkjet do své řady kancelářských tiskáren a na trh s tiskárnami ve formátu A4 uvádí multifunkční tiskárny AM-C400 a AM-C550, které přináší několik vylepšení. Tyto nové produkty nabízejí úsporu energie a produktivitu stávajících tiskáren Epson Line Inkjet, ale v menším formátu A4. Tím rozšiřují řadu inkoustových tiskáren Epson ve formátu A4 a představují ideální řešení pro uživatele vyžadující vyšší objem tisku. Pro tento kanál představují snadno udržitelné, ziskové řešení, které naplňuje agendy udržitelnosti.

Obě tiskárny se vyznačují vysokou rychlostí tisku a skenování (až 55 str./min při tisku a 100 obr./min při skenování), vysokou kapacitou papíru a cartridgemi s vysokou výtěžností (až 31 500 stran). Díky vylepšenému uživatelskému rozhraní s barevnou dotykovou obrazovkou je ovládání snadné a rychlé. Součástí jejich provedení je dráha papíru ve tvaru písmene C, která zmenšuje instalační prostor, díky čemuž tyto tiskárny patří k nejmenším ve své třídě a jsou ideální do prostředí vyžadujících vysoce spolehlivá a produktivní zařízení, ale s omezeným prostorem.

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ & SK říká: „Uvedením těchto modelů na trh zaplňujeme mezeru v naší produktové řadě a nabízíme výhody technologie Line Inkjet v rámci našich kancelářských tiskáren. Tyto modely formátu A4 rozšiřují rodinu tiskáren AM-C a přinášejí srovnatelnou úroveň výjimečné produktivity modelů AM-C A3 s uceleným uživatelským prostředím díky sdílenému uživatelskému rozhraní, ale s menšími požadavky na instalační prostor.“

Vysoká rychlost tisku, spolehlivost a malý instalační prostor tu jdou ruku v ruce se sníženou spotřebou energie a odpadu, jak už je u inkoustových tiskáren Epson Heat-Free zvykem, což dále přispívá k udržitelnosti a nabízí se jako zajímavá alternativa k tradičním laserovým tiskárnám. Tyto multifunkční tiskárny byly vyvinuty pro Epson Open Platform, takže je lze snadno integrovat do stávajících technologických infrastruktur a jsou kompatibilní se všemi softwarovými řešeními třetích stran.

Společnost Epson nové tiskárny AM-C400 a AM-C550 poprvé předvedla svým českým a slovenským parterům v rámci akce WorkForce AM-C Launch Event, který se uskutečnil 20. a 21. března v pražském showroomu Epson. Po úvodním slovu Marcela Divína se prezentace ujal Martin Lucký, Pre/Post Sales Specialist, který hovořil o hardwaru zařízení. Druhou část přednášky věnující se softwaru vedl Jiří Jedlička, Pre-Sales Technical Specialist. Součástí uvedení byl také workshop a praktické ukázky možností tiskáren. Vybraní partneři si mohli nové modely prohlédnout také na veletrhu eD EXPO, který se konal 26. 3. v hotelu Clarion Praha.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Český startup Apify umí firmám naplnit AI modely kvalitními daty. Letos plánuje urychlit růst a získává investici 70 milionů korun

Apify, platforma pro extrakci dat z webu, získala investici ve výši 70 milionů korun. Pražský startup v roce 2023 dosáhl na obrat 170 milionů korun a zisk 20 milionů korun. Zároveň zaznamenal za poslední kvartál roku 2023 růst obratu o 80 % oproti předchozímu roku. Investory jsou venture kapitálový fond J&T Ventures vedený Adamem Kočíkem a Martinem Kešnerem, investičního kola se zúčastnil i stávající investor Reflex Capital Ondřeje Fryce. Peníze půjdou zejména na marketing, vývoj produktu a do růstu vývojářské komunity. V rámci investičního kola zároveň startup navýšil ESOP pool pro motivaci zaměstnanců na podíl zhruba 15 %.

„Poslední investici jsme získali v roce 2019 a Apify v posledních letech rostlo pouze z vlastních zisků. Nyní ovšem vnímáme na trhu prostor k urychlení růstu, a proto jsme se rozhodli vzít další investici. Vzhledem k naší velikosti jsme vzali relativně nízkou částku, protože jsme firmu nechtěli narušit obřím přísunem kapitálu. Tím si udržíme finanční efektivitu a unikátní firemní kulturu. Navíc si neomezíme možnosti dalších investic či exitu. Náš cíl je nyní ukázat, že jsme schopni přeměnit kapitál do ekonomicky efektivního růstu, oslovit nové zákazníky a škálovat náš byznys. Až se nám to podaří, v budoucnu nám pak může dát smysl přijmout velkou investici od globálních VC fondů a pokusit se stát dalším českým jednorožcem,“ říká zakladatel a CEO Apify Jan Čurn.

„Podnikatelský příběh Apify s nadšením sledujeme už od roku 2016, kdy jsme se s Honzou Čurnem a Jakubem Baladou poprvé potkali. Za tu dobu vybudovali špičkové technologie, silnou značku a mezinárodní síť zákazníků. Díky tomu jsou teď ve skvělé pozici, aby využili obrovské příležitosti, které se právě otevírají. Věříme, že jim můžeme pomoci vyrůst v globálního lídra,“ uvádí Martin Kešner z J&T Ventures.

„Apify podporujeme již osm let – což je hodně dlouhá doba na to, abychom věděli, že to dává smysl,“ říká Ondřej Fryc z Reflex Capital. „Honza s Jakubem vybudovali již nyní globální firmu s MRR (měsíčními opakujícími se tržbami) ve vysokých statisících dolarů, která nyní raketově roste. V investici vidíme příležitost ještě více tento růst podpořit,“ dodává.

Rozvoj marketingu a vývojářské komunity

Zakladatelé společnosti Jan Čurn a Jakub Balada se rozhodli přijmout externí kapitál proto, aby firmu přenesli z profitabilního na růstové myšlení. Ve firmě si stále udržují většinový podíl. Jedním z cílů využití investice je personální posílení vývoje, produktu, datové analýzy, marketingu a dalších oblastí týmů. Dalším cílem je navýšení přímých investic do marketingu a rozšíření produktů Apify mezi nové zákazníky.

„Chceme Apify dostat k většímu množství vývojářů a firem po celém světě. Proto kromě marketingu investujeme také do růstu naší komunity vývojářů, kteří na naší platformě vyvíjejí, udržují a prodávají web scrapingová řešení nazývaná Aktory. Naši dlouhodobou ambicí je vybudovat největší světový marketplace, kde firmy a vývojáři najdou hotová cloudová řešení pro automatizaci, která vytvářejí a prodávají jiní vývojáři,“ uzavírá Čurn.

Více o Apify

Web scrapingová platforma Apify umožňuje firmám těžit data z webů a získat data pro AI. Zároveň dokáže automatizovat jakékoli workflow, které člověk dělá manuálně ve webovém prohlížeči, a následně jej spustit ve větším měřítku v cloudu. Jednou z klíčových služeb společnosti je také otevřené tržiště s takzvanými Aktory – cloudovými programy, které lze snadno spouštět, sdílet, integrovat a stavět na nich. Těch Apify nabízí přes 1 500. Apify v roce 2015 založili Jan Čurn a Jakub Balada, kteří se poznali během studia informatiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK, kdy si také uvědomili, že programování může být vedle zábavy výnosný byznys. Viděli poptávku po softwaru, který by dokázal získávat z webových stránek určitá data, a vytvořili proto platformu, která k tomu nabízí nástroje. Mezi jejich klienty patří aktuálně například Siemens, Intercom, Microsoft, T-Mobile nebo Accenture.

Pětina Čechů se chystá na změnu vytápění. Zájem roste o kombinace se solárními panely

O ekologický způsob vytápění má zájem čím dál víc Čechů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu tuzemské agentury Ipsos ve spolupráci se společností Provident Financial. Podle něj se chystá změnit vytápění v domě či bytě až 20 procent domácností. Nejčastěji se lidé poohlíží po výměně starého kotle za elektrický, novém tepelném čerpadle nebo instalaci domácí fotovoltaické elektrárny. Právě kombinací posledních dvou variant mají Češi šanci ušetřit nejvíc, podle statistik tím mohou získat až osmdesát procent nákladů zpět.

Společný průzkum agentury Ipsos a společnosti Provident Financial ukázal, že Češi jsou naklonění ke změně vytápění ve svých domovech. Údaje z konce loňského kalendářního roku tvrdí, že zhruba pětina domácností se rozhodla pro výměnu starého kotle za plynový kotel, elektrický kotel či tepelné čerpadlo, přibližně 21 procent lidí se chystá na přechod na úspornější zdroj vytápění v brzké době. Většina obyvatel se ale odhodlá raději k úspornějšímu, méně nákladnému způsobu úspory, například k výměně žárovek nebo nákupu energeticky nenáročných spotřebičů. Na takové změny spoléhají přibližně tři čtvrtiny populace.

„Z našeho průzkumu vyplynulo, že Češi k těmto úpravám přistupují opatrně a se vším respektem k rodinnému rozpočtu i nepředvídatelné ekonomické situaci. Přirozeně tak nejčastěji volí řešení, která nevyžadují tak vysokou vstupní investici,“ uvedl finanční analytik společnosti Provident Financial Petr Javůrek. Průzkumu se na konci loňského kalendářního roku zúčastnila tisícovka respondentů.

Co se týče nákladnějších způsobů, jak ušetřit na energiích, stále více láká solární energie. Fotovoltaické panely podle průzkumu plánuje v blízké době instalovat více než čtvrtina respondentů. „Je to logické, zájem o úsporná opatření v oblasti energií v posledních dvou letech stoupl, zejména kvůli dlouhodobě nestabilním cenám energií na trhu,“ vysvětluje Jaroslav Trojáček, produktový manažer společnosti Enbra, která se věnuje řešením v oblasti technické správy budov. Podle studie plánuje využít státní dotace každý pátý zájemce o změnu vytápění.

Deset miliard na podporu fotovoltaiky

Na podobná dílčí opatření je navíc možné získat dotaci v hodnotě stovek tisíc korun díky dotačním programům Oprav dům po babičce nebo Nová zelená úsporám. U tohoto projektu se navíc od února zvýšila podpora na fotovoltaiku o deset miliard, nově je tak možné čerpat na samostatnou instalaci panelů částku do 160 tisíc korun, v kombinaci s tepelným čerpadlem stát poskytne příspěvek až 125 tisíc korun.

„Nová zelená úsporám je a bude podporou energetických úspor domácností. Program jsme proto upravili tak, aby motivoval všechny vlastníky rodinných domů především ke komplexním renovacím. Ty jim přinesou významné úspory, zvýší komfort bydlení, přispějí k renovaci bytového fondu a v neposlední řadě se budou podílet na snižování celkové spotřeby energií,“ připomíná ministr životního prostředí Petr Hladík.

O tepelná čerpadla a fotovoltaické systémy je podle prodejců v posledních pěti letech nebývalý zájem. Jejich kombinace má největší potenciál finanční úspory ze všech druhů vytápění, a to zejména proto, že si vzájemně nepřekáží. Hlavním principem této kombinace je, že se systémy vzájemně doplňují a pomáhají šetřit energii po celý rok. Je ale potřeba vědět, co nám kombinovaný systém přinese. „Podobné řešení se samozřejmě nevyplatí vždy, záleží na konkrétní situaci a technické specifikaci rodinného domu, tedy na dosavadním způsobu vytápění, energetické náročnosti, tepelné ztrátě nebo zvyklostech členů domácnosti,“ objasňuje Ondřej Popelka, produktový manažer společnosti Enbra.

Výše úspory závisí i na původním způsobu vytápění

Důležitým faktorem při přechodu vytápění na tepelné čerpadlo je identifikovat původní způsob vytápění. Kombinace s fotovoltaikou v největší míře ušetří při přechodu z elektrokotle, uvádí se až osmdesát procent nákladů. Méně je to pak při přechodu z kondenzačního plynového kotle, kolem padesáti procent. „Každopádně ale platí, že kombinace obou systémů ušetří víc, než když budete mít jen jeden nebo druhý systém,“ vysvětluje Popelka.

Konkrétní úspora finančních nákladů se zásadním způsobem odvíjí od způsobu vytápění, který uživatelé používali ještě před přechodem na tepelné čerpadlo. Podle statistik se nejvyšší množství elektřiny v domácnosti spotřebuje na vytápění, chlazení a ohřev teplé vody. Tepelné čerpadlo ke svému provozu využívá elektřinu, kterou pro něj po většinu roku vyrobí zmíněné solární fotovoltaické panely.

Důvodů, proč zvážit přechod na obnovitelné zdroje je mnoho – energetická soběstačnost, ekologie nebo nízké provozní náklady. „Tepelná čerpadla odebírají zhruba dvě třetiny energie z okolního prostředí, například vzduchu, země nebo vody. Dosahují tak nejnižších emisí oxidu uhličitého ze všech konvenčních topných zdrojů,“ shrnuje Ondřej Popelka.

Innovis zdokonalil automatizaci vstupu do budov a areálů

Rychlost, s jakou si inovativní technologie, automatizace a umělá inteligence nachází cestu do všech segmentů života, je velmi vysoká. Především firmy musí investovat a seznámit své zaměstnance s možnostmi, které tyto technologie nabízejí, jinak riskují, že zůstanou pozadu za konkurencí. Innovis, technologická divize holdingu M2C, proto od letošního jara nabízí zdokonalenou verzi produktu E-Reception, nyní nazvanou Welcomo. Ta má využití v administrativních budovách, nemocnicích, hotelech, logistických centrech, státních úřadech, školách a řeší komplexní správu návštěv ve třiceti jazycích.

Zjednodušený provoz budov, zkrácená čekací doba návštěvníků, nižší pracovní zátěž zaměstnanců a profesionální prostředí: to jsou hlavní výhody automatizovaného vstupu do budov a areálu Welcomo. „Společně s naší společností Good Sailors, významnou firmou v oblasti IT poradenství a vývoje aplikací, jsme vytvořili intuitivní, bezpečný a přizpůsobitelný systém vhodný pro celou řadu nemovitostí, které se díky němu integrují do prostředí 21. století,“ říká František Leiter, Managing Director Innovis.

Welcomo přináší výhody prostřednictvím jednoduchého uživatelského rozhraní, efektivní správy schválených dodavatelů a zjednodušení dodržování protokolů a předpisů bezpečnostních společností. „Díky produktu Welcomo mají firmy o návštěvnících přehled v reálném čase, včetně analýz,“ dodává František Leiter, přičemž v logistických a průmyslových areálech lze Welcomo propojit s automatickou čtečkou registračních značek vozidel, která díky kamerovému systému zajistí automatické otevírání závory.

Ústřední komunikační platformou produktu je velký dotykový displej, na kterém si návštěvník snadno zvolí důvod návštěvy a robot ho poté naviguje dále. Technologie naskenuje a následně ověří pravost požadovaného dokladu; v případě předem sjednané návštěvy načte QR kód zaslaný e-mailem. Následně zařízení vydá návštěvníkovi přístupovou kartu pro otevření dveří nebo přivolání výtahu s dopravou do patřičného patra. Pokud se jedná o nestandardní požadavek nebo se vyskytne jakýkoliv problém, návštěvníka propojí s operátorem.

Nejnovější verze elektronické recepční Welcomo je již třetím vylepšením produktu pod taktovkou společnosti Innovis, technologické divize mezinárodně působícího holdingu M2C. Prvotní produkt firma představila v roce 2018 a zásadně jej posunula během koronavirové pandemie. Dnes Welcomo nabízí nejen správu návštěv, ale zvládá i složité procesy v logistice a průmyslu. Díky jeho integrovaným funkcím dokáže zefektivnit procesy a přinést administrativní budově nebo logistickému parku ještě více komfortu a produktivity.

52 % raději využije kiosek, pokud to znamená úsporu času (Gensler, 2022)
67 % 18-24 let, dává přednost kioskům a aplikacím před člověkem (Deloitte, 2023)
74  % 18-34 let, preferuje neosobní komunikaci (LivePerson 2017)

Více informací na webové stránce https://www.welcomo.com/.

Videoprezentace nového produktu Welcomo naleznete: https://youtu.be/8Q_T1iil4v8?list=PLD7hojcU3FzGlES3k1fAeDE8Ta_D54PZY a https://youtu.be/B8K7e72L-M4?list=PLD7hojcU3FzGlES3k1fAeDE8Ta_D54PZY.

Nové LED světlo Zhiyun z výkonné řady G, Zhiyun Molus G300

Společnost Zhiyun pokračuje ve vývoji nových LED světel s inovativním designem a výkonem. Nové světlo Zhiyun Molus G300 je o čtvrtinu menší než tradiční 300W video světla, a přesto je výkonnější.

Má kompaktní čtvercový design a tloušťku pouhých 84 mm, takže se snadno balí a přenáší na cestách.

Model G300 má v ultra kompaktním těle ohromující výkon 15500 luxů (1 metr, bez reflektoru). Současným stisknutím tlačítka barevné teploty a tlačítka jasu můžete aktivovat režim MAX Extreme G300. LED světlo pak může nabídnout výkon 20300 luxů (1 metr, bez reflektoru) nebo 81100 luxů (1 metr, se standardním reflektorem ZHIYUN), což je srovnatelný výkon s 500W světlem. Má působivé hodnoty CRI 95 a TLCI 97 a TM-30 Rf 94/TM-30 Rg 101 (v průměru).

Barevnou teplotu lze nastavit v rozmezí 2700-6500K.

Kompaktnost a výkon nového modelu G300 je umožněna integrací inovativního chladicího systému DynaVort společnosti Zhiyun, který účinně odvádí teplo i při vysokém výkonu.

Stejně jako menší model G200 je i nový model G300 vybaven držákem Bowens, který umožňuje přístup k širokému sortimentu modifikátorů značky Zhiyun, ale také snadnou montáž modifikátorů od jiných výrobců. LED světlo je také vybaveno otvorem pro deštník.

Ceny a dostupnost

Dostupnost nového LED světla Zhiyun Molus G300 bude upřesněna později.

Doporučená prodejní cena je

Zhiyun Molus G300 COB LED světlo – 14.690,- Kč / 597 €

Další informace získáte na matej.sumka@focusnordic.cz

Klíčové specifikace

  • Ultra kompaktní provedení, o čtvrtinu menší než tradiční 300W video světla
  • Výkon 15500 luxů a režim MAX Extreme s výkonem 20300 luxů
  • Nastavitelná barevná teplota v rozmezí 2700-6500K
  • CRI 95 a TLCI 97

Wienerberger sjednocuje aktivity se společností Pipelife. Na trh dodává komplexní portfolio pro výstavbu

Společnost Wienerberger, největší výrobce keramických stavebních materiálů v Česku, integruje své aktivity se společností Pipelife Czech s cílem dodávat na trh komplexní portfolio pro výstavbu. Spojením aktivit v oblastech potrubních a stavebních systémů bude na trh dodávat inovativní a ekologicky šetrná řešení pro novostavby, rekonstrukce a infrastrukturní projekty. Tato změna přináší posílení pozice značky Wienerberger na trhu a umožňuje lépe reagovat na současné i budoucí potřeby zákazníků.

Společnost Wienerberger podporou synergie jednotlivých značek Pipelife, Porotherm, Tondach, Semmelrock, Terca, Penter, Wevolt a Leadax dokáže nabídnout komplexní řešení pro energeticky úsporné budovy a vodní hospodářství jako jediný dodavatel na trhu. Komplexní nabídka produktů odpovídá potřebám a požadavkům zákazníků.

„Úzké spojení aktivit v oblastech potrubních a stavebních systémů je pro nás velkou změnou, kterou považujeme za zásadní katalyzátor trvalého úspěchu. Oproti jiným dodavatelům získáme konkurenční výhodu a na trh budeme dodávat kompletní portfolio, především v oblasti novostaveb, ale i rekonstrukcí a infrastrukturních řešení, které reflektuje aktuální trend udržitelných stavebních řešení,“ říká generální ředitel a jednatel společnosti Wienerberger s.r.o. Kamil Jeřábek.

V České republice k integraci Pipelife Czech pod Wienerberger s.r.o. dochází od začátku dubna 2024 v čele s generálním ředitelem Kamilem Jeřábkem. Skupina Wienerberger přichází se stejnými organizačními změnami také v dalších zemích. Obchod společnosti Wienerberger v celé České republice pro všechny značky bude dále pod vedení komerčního ředitele Petra Magdy.

Společnost Pipelife Czech je předním výrobcem a prodejcem plastových potrubních systémů. Nabízí nejširší výrobní sortiment potrubí a dalších komponent pro in-house i pro inženýrské sítě z PVC, PE a PP. Sídlí ve 26 zemích, kde poskytují systémová řešení, zejména pro zásobování pitnou vodou, zavlažování, kanalizaci a dešťové odpadní systémy, zásobování energií a speciální výrobky pro průmyslové aplikace. Od roku 2004 je stoprocentním vlastníkem holdingu Pipelife rakouská společnost Wienerberger AG.

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Český crowd-owningový startup InvestBay přilákal dva nové investory

Platforma InvestBay, která se specializuje na mikroinvestice do rekreačních nemovitostí v zahraničí i tuzemsku, získala dva nové investory. Investice o celkové výši 6 milionů korun pomohou startupu s technologickým rozvojem, posílením pozice na českém trhu či s pokrytím nákladů na MiCA regulaci, o kterou bude v Česku možné žádat od června 2024.

Investiční platforma InvestBay je na trhu necelý rok, uživatelům umožňuje mikroinvestovat do zajímavých rekreačních nemovitostí. Do startupu se rozhodla investovat technologicko-konzultační společnost MoroSystems a obchodník se zemědělskou půdou APF VENTURE CAPITAL CR s.r.o. „Jsme moc rádi, že můžeme spolupracovat s tak silnými partnery z oblasti nemovitostí a technologií. Noví investoři přinesou nejen potřebné zdroje pro rozšíření nabídky investičních příležitostí, ale poskytnou zejména důležité know-how. V těchto dnech jsme po úspěšném zainvestování apartmánu ve španělské Marbelle, otevřeli další investici ve stejném resortu. Počítám, že s pomocí nových investorů posílíme naši pozici na českém trhu a brzy otevřeme další plánované lokality,“ říká Daniel Rajnoch, CEO a zakladatel InvestBay.

Investice pomohou s dalším rozvojem a žádostí o MiCA regulaci

Díky investorům se bude platforma dále rozvíjet po technické stránce i stran posílení pozice na trhu. Zároveň bude možné zažádat v prvním možném termínu o MiCA regulaci. Ta je pro InvestBay zcela klíčová, protože usnadňuje firmám dodržování evropských právních požadavků a standardů v oblasti kryptoměnových aktiv a obchodních platforem.

Ve spolupráci vidí do budoucna potenciál i samotní investoři. „V MoroSystems pomáháme rozvíjet potenciál českých inovativních firem skrze technologická řešení. Naše investice do startupu InvestBay to jen potvrzuje. Společně s ní poskytneme startupu technologickou podporu, která mu umožní dále rozvíjet unikátní model crowd-owningu a usnadní přístup drobných investorů k investicím do nemovitostí. Spolupráce rovněž potvrzuje naši ambici stát se preferovaným technologickým partnerem pro finanční instituce a fintechy, na které dlouhodobě pracujeme,“ říká o investici Radek Teichmann, CTO MoroSystems.

Souhlasí i CEO APF VENTURE CAPITAL CR Karel Mičulka: „V oblasti investic do nemovitostí a půdy se pohybujeme více jak 10 let. U InvestBay vidíme obrovský potenciál v jejich inovativním přístupu k investování a věřím, že nám spolupráce umožní rozšířit naše portfolio a přinést našim investorům ještě větší hodnotu.“

Do budoucna je plánovaná expanze i nabídka dalších investičních lokalit

Celkové investice do platformy v tuto chvíli dosahují 24 milionů korun a skládají se z více Andělských investorů a obchodních partnerů. Do budoucna plánuje InvestBay rozšíření nabídky o nemovitosti v Evropě i mimo ni a expanzi na další evropské trhy.

V lednu letošního roku uzavřel InvestBay svou první investiční nabídku, ve španělské Marbelle, a investoři již nyní získávají první výnosy z nájmů. Díky této úspěšné investici je nyní v nabídce další apartmán v této lokalitě. Dále si mohou vybrat zájemci pro své investice rekreační apartmán na Lipně nebo v Resortu v chorvatské Zelena Punta.

O InvestBay:

InvestBay je česká online platforma umožňující investovat do rekreačních nemovitostí v zahraničí i v tuzemsku. Využívá konceptu „crowdowningu,“ neboli spoluvlastnění nemovitostí. Jedná se o investiční model, který umožňuje jednotlivcům investovat do nemovitostí společně s ostatními. Na jedné investiční příležitosti se tak podílí desítky až stovky mikroinvestorů, kteří mohou začít investovat již od částky 2 500 Kč. Investoři si pak mohou užívat nejen dvojího zhodnocení svých investic, ale také si apartmány za zvýhodněných podmínek pronajímat.

O APF VENTURE CAPITAL CR s.r.o.:

Společnost APF VENTURE CAPITAL CR s.r.o. vznikla v květnu 2020 jako obchodník se zemědělskou půdou v České republice. Aktuálně je součástí skupiny APF GROUP, která se především zaměřuje na dlouhodobé investice do zemědělské půdy.

O MoroSystems:

MoroSystems je brněnská technologicko-konzultační společnost, která pomáhá předním českým i světovým značkám digitalizovat procesy a zavádět technologické inovace. Vše, co MoroSystems dělá, je založeno na přesvědčení, že spolupráce lidí vede k mimořádným výsledkům. Pro své zákazníky navrhuje a vyvíjí webové aplikace, portály, platební řešení a digitální produkty. Pod značkou MoroSystems Orchestra provází firmy změnou způsobu práce, nastavením procesů a implementací Atlassian nástrojů. Mezi klienty MoroSystems patří fintechová platforma AEVI, globální internetové tržiště eBay, dále UNIQA, Benefit Plus, AstraZeneca a další.

Festival Maker Faire Prague v květnu opět ovládne pražské Výstaviště. Svůj projekt můžete ukázat i vy

Největší přehlídka inovací, vynálezů a kreativity v Česku se letos koná o víkendu 11. a 12. května v Křižíkových pavilonech Výstaviště Praha. Čeká se přes 130 expozicí a nové projekty se stále hlásí – své dílo můžete k vystavení přihlásit do 21. dubna.

Všem příznivcům kreativity a inovací dobře známý festival Maker Faire Prague se letos koná již v květnu, a to o víkendu 11. a 12. 5. 2024. Do Křižíkových pavilonů na Výstaviště Praha opět zavítají rodiny s dětmi, technologičtí nadšenci i profesionální inovátoři v byznysu i vzdělávání. Jednodenní a dvoudenní vstupenky jsou k dostání v síti Goout už teď za zvýhodněnou cenu.

Festival pro radost z tvoření i byznysovou inspiraci

„Letos počítáme nejméně se 130 expozicemi a hlavní body festivalu se už jasně rýsují – kromě rozšířeného programu pro rodiny s dětmi si na své přijdou i ti, kteří hledají inovace a trendy v byznysu a vzdělávání,“ říká koordinátor Maker Faire Prague Vojtěch Kolařík z organizace Make More a dodává: „Chystáme opět mnoho workshopů v oblasti digitální výroby, elektroniky a 3D tisku, expozice českých aerospace projektů, mezi dalšími například divadelní představení s kinetickými objekty nizozemské skupiny Abacus Theather nebo superfinále Robosoutěže ČVUT. Užít si budete moct jak vědecké projekty, tak třeba stavění mostu ze špaget.“

Výzva pro vystavovatele končí 21. dubna – neváhejte přihlásit svůj projekt!

Princip festivalu Maker Faire spočítá v prolínání expozic individuálních makerů, vzdělávacích institucí i firem – vystavovat přitom může každý, kdo má nějakou inovaci či kreativní projekt ke sdílení. Organizátoři proto pravidelně vyhlašují tzv. Call for makers, výzvu, do které se můžete přihlásit, pokud chcete své téma v rámci festivalu prezentovat. „Letos se výzva uzavírá 21. dubna a my bychom rádi povzbudili všechny, kdo mají chuť a vlastní projekt, ať se neváhají přihlásit a ukázat jej ostatním – i kdyby snad ještě nebylo všechno dotažené. Chyba je totiž součástí kreativního procesu!“ uzavírá Vojtěch Kolařík. Mimo Prahu se festivaly Maker Faire konají v dalších 11 městech po celé České republice, na stránce www.makerfaire.cz se tedy lze přihlásit i na další jarní i podzimní termíny.

Partnery letošního Maker Faire Prague jsou LEGO, PRUSA Research, Výstaviště Praha, Maker Market, STMicroelectronics, Škoda Auto, Laska Kit a Praha 7. Vstupenky jsou k dostání v předprodeji v síti Goout, výzvu Call for makers pro vystavovatele najdete zde.

Foto z loňského ročníku Maker Faire Prague najdete ZDE.

O festivalu Maker Faire

Maker Faire je festival plný workshopů, interaktivních aktivit, a především nadšených a zvídavých lidí. Téměř vše si na něm lze vyzkoušet na vlastní kůži a mnohé se dá také vyrobit. Své projekty a prototypy zde prezentují tzv. makeři. Festival propojuje nadšence a odborníky, ale zároveň slibuje chytrou zábavu pro celé rodiny – kombinuje v sobě moderní technologie, tradiční řemesla, vědu a design. Tento festival je součástí celosvětové sítě Maker Faires původem z USA, který se po premiéře v Praze v roce 2018 začal konat v dalších menších městech po celé republice. Organizátoři vždy kladou důraz na místní tvůrce (makery), firmy a startupy. Pro festival připravují program, který zabaví celou rodinu, ale díky své pestrosti zaujme také odborníky a profesionály. Festivaly Maker Faire Česká republika organizuje Make More s.r.o. Mimo festivaly se věnují také tématice otevřených dílen, organizaci konference fab2025.cz a vzdělávání v oblasti STEM.

Web: makerfaire.cz

Facebook: facebook.com/MakerFaireCZ

FB Events:facebook.com/MakerFaireCZ/events 

Instagram: instagram.com/makerfaire.cz/

Twitter: twitter.com/MakerFaireCZ

Tik Tok: tiktok.com/@postavtesi

Polaroidu představuje edici Polaroid Now Gen 2 Jean-Michel Basquiat

Polaroid, ikonická značka ve světě fotografování, s hrdostí uvádí na trh nový fotoaparát, který není pouhým technologickým zařízením – je to umělecký projev. Spojili jsme se s dědictvím slavného umělce Jean-Michela Basquiata a vytvořili limitovanou edici Polaroid Now Gen 2, která spojuje umění s technologií a umožňuje vyjádřit svou kreativitu pomocí fotografie.

Jean-Michel Basquiat, ikona moderního umění, byl známý svou expresivní tvorbou a provokativními výtvory. Jeho dílo posloužilo jako inspirace pro mnoho umělců a tvůrců po celém světě. Polaroid je hrdý na to, že může představit tuto limitovanou edici, která zhmotňuje ducha Basquiatova dědictví.

Polaroid Now Gen 2 Basquiat Edition není jen fotoaparát – je to módní a kreativní vyjádření vaší osobnosti. S designem inspirovaným dílem Basquiata se tento fotoaparát stává módním doplňkem, který přináší nejen skvělé fotografie, ale i estetický zážitek.

S Polaroidem Now Gen 2 Basquiat Edition navazuje na úspěšnou tradici značky Polaroid jako prémiového symbolu lásky k umění a kreativitě. Každá fotografie zachycená s tímto fotoaparátem je jedinečným výrazem vaší osobnosti a kreativity.

Polaroid k fotoparátu Now Gen 2 Basquiat Edition nabízí i speciální sběratelskou edici filmů. Každé balení obsahuje 8 z 10 jedinečných sběratelských rámečků, kdy každý obsahuje jiné dílo od Jean-Michela Basquiata.

Tato speciální edice bude k dispozici ve vybraných obchodech po celé České republice a na Slovensku v průběhu Dubna 2024.

Kód Produktové
číslo

Model

MOC
CZK s DPH

MOC
EUR s DPH

127166

9137

Polaroid Now Gen 2 Basquiat Edition 3 490

142

127175

6375

Polaroid Color Film for i-Type Basquiat Edition 509

20,9

127179

6377

Polaroid Camera Strap Basquiat Edition 619

14,5

Polaroid, založený v roce 1937, je globální ikonou v oblasti fotografie a inovací a zařazuje se do exkluzivní skupiny nejikoničtějších značek, jako je Coca-Cola, Lego, Apple a další. Od svého vzniku Polaroid nepřetržitě přináší revoluční produkty, které mění způsob, jakým lidé zachycují a sdílejí svět kolem sebe. S mezinárodní přítomností a vášní pro kreativitu je Polaroid synonymem pro lásku k fotografii a umění. Polaroid se zařazuje do exkluzivní skupiny nejikoničtějších značek, jako je Coca-Cola, Lego, Apple a další.

80 kusů pastelově fialové varianty Bose SoundLink Flex pro ČR – Letošní první limitka od Bose je tu 

Jestli právě teď uvažujete o pořízení bezdrátového reproduktoru a chtěli byste něco, co jen tak někdo mít nebude, máte jedinečnou příležitost. Na Český trh se totiž v počtu 80 kusů dostala první letošní limitka Bose – pastelově fialová verze populárního bezdrátového a absolutně vodotěsného reproduktoru Bose SoundLink Flex. V prodeji je výhradně na e-shopech Alza a Basys, a to za stejnou cenu, jako standardně nabízená barevná provedení uvedeného reproduktoru. Již brzy se čeští fanouškové Bose mohou navíc těšit na další letošní limitovanou edici Bose.

Bose je známý tím, že během každého roku uvolňuje několikrát do prodeje limitovanou edici některého ze svých audio produktů, zpravidla v exkluzivním barevném provedení vyrobeném jen ve striktně omezeném množství. A právě teď je tu jedna z nich – bezdrátový reproduktor SoundLink Flex v barvě chilled lilac, která dokonale koresponduje s rozvíjejícím se jarním obdobím.

Čím vyniká Bose SoundLink Flex? Kromě uvedené barvy se jedná o absolutně vodotěsný i prachu odolný reproduktor v atraktivním a praktickém designu. Vodotěsnost je dotažena k dokonalosti tím, že když spadne Flex do vody, nejenže mu to neuškodí, ale hned vyplave zpátky na hladinu, a to poutkem nahoru. Jeho zvuk je hodný značky Bose, která proslula vynikajícím poměrem kvality zvuku i dosažitelné hlasitosti v porovnání s rozměry reproduktorů. Při rozměrech jen asi 20 x 5,3 x 9 cm a hmotnosti něco přes 450 gramů ozvučí skvěle i outdoorovou party a automaticky optimalizuje reprodukci podle toho, jestli stojí, leží, nebo visí za poutko. Vestavěná baterie poskytuje dostatek energie až na 12 hodin poslechu – dost na to, aby zajistil zábavu během celého dne.

80 kusů pastelově fialkového reproduktoru Bose SoundLink Flex je v ČR v prodeji výhradně na e-shopech Alza a Basys za koncovou cenu 4 390 Kč. V prodejní síti jsou k dispozici také jeho další, standardně nabízená barvná provedení – čenné, kouřově bílé, pastelově modré (stone blue) a tmavě zelené (cypress green).

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Exit mobile version