Dřevěná konstrukce při požáru mnohdy překoná ocelovou. Proč dřevostavba špatně hoří?

Existují desítky mýtů o dřevostavbách a jedním z nich je domnělá slabá požární odolnost těchto budov. Ohni přitom konstrukce z přírodního materiálu zvládnou čelit často lépe než ty ocelové. Masivní dřevěné prvky totiž při hoření na povrchu zuhelnatí, čímž ochrání vnitřní část nosníků, a budova si tak svoji únosnost udrží delší dobu. Chování dřevostavby je při požáru navíc velmi dobře předvídatelné.

Požární odolností rozumíme dobu, po kterou jsou stavební konstrukce schopny odolat ohni, aniž by došlo k porušení jejich únosnosti a stability. Tvrzení, že je právě u budov ze dřeva tato doba oproti objektům z jiných materiálů výrazně kratší, je jedním z nejrozšířenějších mýtů kolujících o dřevostavbách. Ačkoli již danou hypotézu vyvrátila řada odborných studií a praktických pokusů, u části laické veřejnosti tato představa stále přetrvává.

Předně je důležité poznamenat, že požár představuje fatální nebezpečí pro stavbu z jakéhokoliv materiálu. V Česku dochází ročně v průměru k 3 500 požárů v objektech pro bydlení, což představuje 10 událostí daného typu denně. Ani při extrémních rozmarech počasí se však žádná budova, včetně těch ze dřeva, nevznítí sama od sebe. Vůbec nejčastěji tak bývá na vině neopatrnost při manipulaci s ohněm, zanedbání revizí komínů či kotlů nebo technická závada elektroinstalace či domácí elektroniky.

Zuhelnatění jako obranný mechanismus

Pokud již k požáru dojde, dřevěné konstrukce prokazují pro někoho možná překvapivě vyšší odolnost než například ocelové. Po vzniku ohně se masivní dřevěné prvky stavby poměrně rychle vznítí. V souvislosti s rozkladem organické složky dřeva vlivem extrémní teploty však posléze na jejich povrchu vzniká až několikacentimetrová zuhelnatělá vrstva. Ta následně brání přístupu kyslíku do vnitřních částí prvků, tlumí hoření a disponuje rovněž dobrými tepelněizolačními vlastnostmi. Podobný proces může sledovat i laik, pokud do krbu přiloží větší dřevěné poleno. Díky uhlíkaté vrstvě si tak konstrukce může udržet své nosné vlastnosti delší dobu.

Tyto vlastnosti se projevují zejména u konstrukcí z masivního dřeva, jako jsou CLT nebo lepená dřevěná konstrukce (Glulam). U rámových konstrukcí je podíl masivního dřeva výrazně nižší, požární odolnost je menší a dosahuje se jí použitím dalších materiálů. Proto nelze požární odolnost dřevostaveb paušalizovat a značně záleží na konkrétním typu konstrukce a provedených opatřeních pro zvýšení její odolnosti.

Ocel trpí při zvýšené teplotě ztrátou únosnosti. Při požáru tak může u těchto konstrukcí poměrně rychle dojít ke kolapsu a úplnému zhroucení. V případě dřevostaveb je naopak ztráta nosných vlastností velmi dobře predikovatelná a projektanti tak mají již ve fázi návrhu budovy přesnou představu o tom, jak by se stavba při eventuálním požáru chovala. V neposlední řadě lze jako výhodu dřevěných budov brát i skutečnost, že jejich likvidace po této nešťastné události je pro majitele daleko levnější než u budov z jiných materiálů a netrpí ani životní prostředí.

Sledovat je třeba vlhkost

Domnělá nízká požární odolnost tak rozhodně trend popularity dřevostavitelství ohrozit nemůže. Sektor spíše dlouhodobě zpomalují konzervativní legislativní předpisy omezující výšku budov ze dřeva na 12 metrů. Zde by se ale měla situace brzy změnit k lepšímu a výjimkou by nemusely být ani šestipatrové budovy ze dřeva. Na co je však nutné u staveb s konstrukcí ze dřeva myslet, je monitoring vlhkosti.

Ač má dřevo jakožto stavební materiál řadu benefitů, dlouhodobé působení nadměrné vlhkosti může jeho vlastnosti degradovat. V takových situacích bývá nezbytné přistoupit k nákladným opravám, v nejhorším případě k rozebrání nosné konstrukce. Tohoto rizika se ale není třeba obávat, pokud majitel stav své budovy pravidelně kontroluje, ideálně za pomoci moderních technologií. Dnes již na trhu existují chytré senzorové monitorovací systémy, které v reálném čase hlídají nejen vzdušnou vlhkost, ale i hmotnostní vlhkost dřeva uvnitř konstrukce.

V případě zjištění nadměrné vlhkosti či úniku vody technologie majitele okamžitě informuje. Ten může počínající problém zavčas vyřešit a předejít tak vážnějšímu poškození. Kromě majetku chrání senzory i zdraví lidí v interiéru. Příliš vlhký vzduch totiž po delší době může způsobovat alergie a chronická onemocnění. I proto jsou senzory pro monitoring vlhkosti užitečné nejen v rodinných dřevostavbách a bytových domech, ale i v komerčních a veřejných budovách. Dobrými pomocníky jsou i na všech plochých střechách.

Autorem komentáře je Jan Včelák ze společnosti SENZOMATIC, která se specializuje na monitoring vlhkosti a úniků vody především v dřevostavbách a na plochých střechách.

O SENZOMATIC

Technologie pochází z Univerzitního centra energeticky efektivních budov při Českém vysokém učení technickém (ČVUT UCEEB). Je výsledkem víceletého projektu zaměřeného na efektivní měření vlhkosti a účinky vlhkosti ve dřevě. SENZOMATIC se specializuje na rozvoj, instalaci a vyhodnocování dat unikátního systému nepřetržitého sledování vlhkosti přímo ve stavební konstrukci budovy a na dalších exponovaných místech. Upozorňuje na úniky vody a tvorbu vlhkosti z nejrůznějších zdrojů a zároveň informuje o komplexním stavu vlhkosti i kvality vzduchu v budově. V Evropě má za sebou více než 700 úspěšných projektů. Aktuálně vstupuje na slovenský, německý a rakouský trh. Do budoucna plánuje expanzi do Japonska nebo Skandinávie. Více informací najdete na webových stránkách společnosti SENZOMATIC.

Radim Klabal posiluje tým ComSource v nové pozici Delivery Director

Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, rozšířila svůj tým. Novým Delivery Directorem se stal Radim Klabal, jehož úkolem je zajistit kvalitu i efektivitu realizovaných projektů po technické i ekonomické stránce a řídit vývojové aktivity v rámci produktového portfolia. ComSource tímto krokem pokračuje v plánovaném rozvoji poskytování svých IT služeb i v hledání nových příležitostí ve strategickém směřování firmy.

Radim Klabal působí v IT již více než 20 let. Do ComSource přichází ze společnosti GC System, kde pracoval na pozici technického ředitele zodpovědného za rozvoj a implementaci inovativních technologií například v oblastech bezpečnosti, analýzy a vizualizace dat, umělé inteligence a vývoje aplikací. V ComSource se Radim Klabal podílí na strategickém rozvoji a modelech poskytování služeb zákazníkům a dále pomáhá vytvářet a optimalizovat procesy, které z hlediska technologie a efektivity vedou ke zlepšení kvality dodávaných produktů. V rámci rozvoje poskytovaných řešení zaštiťuje se svým týmem také modernizaci a hledání nových technologií pro efektivnější fungování realizovaných řešení.

„Jsme rádi, že se Radim Klabal stal součástí naší firmy. Jeho zkušenosti s vedením týmu i koncepty zákaznických řešení nám pomohou v dalším rozvoji a zlepšení interních procesů při realizaci dodávaných řešení. S nástupem Radima se nám otevírají také nové možnosti spolupráce v oblastech zákaznických řešení, kde jsme doposud žádné zkušenosti neměli,“ říká Jaroslav Cihelka, spolumajitel společnosti ComSource.

„ComSource nabízí spojení dynamické firmy a přátelského prostředí, která se nebojí inovativních řešení. S mým týmem se staráme o to, aby se z pouhých příležitostí staly reálné a úspěšné projekty. Pro mě zajímavá je také široká škála zákazníků i řešení, které ComSource svým klientům zprostředkuje,“ dodává Radim Klabal.

Radim Klabal (47) je absolventem Vysokého učení technického v Brně a v minulosti zastával několik manažerských pozic, má zkušenosti s řízením dodávání služeb koncovým zákazníkům a taktéž v oblasti presales. Měl na starosti návrhy a konzultace IT zákaznických řešení, přípravu nových produktů i řízení týmu specialistů, například ve společnostech Soitron, DataSpring, O2 Czech Republic nebo na Ministerstvu zemědělství. Jeho koníčkem jsou bojové sporty a sám se aktivně věnuje tradičnímu karate.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

5 největších trendů v oblasti SASE pro rok 2024

Situace na poli kyberbezpečnosti je komplikovaná. U více než 80 % společností dnes najdeme tzv. hybridní pracovní sílu, tedy zaměstnance, kteří nepracují jen z kanceláře, ale v podstatě odkudkoli. Firma se tak musí postarat, aby pracovníkům zajistila bezpečný přístup do sítě z kanceláře, z domova i všude tam, kde je k dispozici wifi připojení. Vedle toho se IT bezpečnostní týmy musí vypořádat i s řadou IoT zařízení s přístupem do firemní sítě. Navíc podle odborných odhadů používá každá firma a její zaměstnanci v průměru více než sto různých aplikací. Společnost Fortinet proto na základě předpovědí odborníků i zkušeností svých zákazníků a partnerů představila 5 trendů v oblasti SASE (Secure Access Service Edge) pro tento rok.

  1. Nárůst popularity řešení SASE od jediného dodavatele

Mít produkty od více dodavatelů téměř vždy vede ke komplikacím, které brání hladké integraci a způsobují problémy s efektivitou. Tradiční proces nákupu komponent SASE, jako jsou služby SD-WAN a firewall, od různých dodavatelů je tak v přímém kontrastu s tím, pokud všechny potřebné komponenty SASE dodává stejná společnost. Zjednodušuje to nasazení, správu a provoz řešení.

„Odhadujeme, že SASE od jednoho dodavatele může vést až k padesátiprocentnímu snížení stávajících nákladů,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

  1. Sjednocené SASE zrychlí cestu k zero-trust přístupu, který využívá kontrolu chování uživatelů i zařízení v reálném čase 

SASE umožňuje přijetí zero-trust technologie. Princip zero-trust spočívá v ověřování v reálném čase na základě chování uživatele a zařízení. Nestačí ověřovat uživatele, zařízení a připojení každých 30 vteřin nebo dokonce každých 15 minut. Ověřování se musí měřit v sekundách, aby bylo zajištěno, že je možné celému systému důvěřovat.

  1. SASE bude posílena o zabezpečení a provoz na bázi umělé inteligence

„Integrovaná řešení SASE musí být vybavena umělou inteligencí a využívat strojové učení, které pomáhá odhalovat hrozby nultého dne a chránit uživatele před malwarem včetně ransomwaru. Dodavatelé SASE často hovoří o zjednodušení, které jejich řešení nabízejí, ale když se podíváte „pod pokličku“ jejich zabezpečení, jedná se obvykle o OEM komponentu, která není integrována se zbytkem řešení. Tato neúplná řešení SASE často neumí pracovat s informacemi o hrozbách, takže je obtížné udržovat je připravené na nejnovější útoky,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Vzhledem k rizikům práce na dálku by při výběru řešení SASE mělo být na prvním místě právě zabezpečení. Největší šanci na úspěch budou mít řešení, která jsou schopna detekovat hrozby nultého dne a chránit uživatele před ransomwarem, která nejsou izolovaná a která mohou být součástí široké produktové platformy, aby bylo možné konzistentně uplatňovat zásady, vynucování a funkce využívající umělou inteligenci.

  1. SASE rozšíří konektivitu na provozní technologie, kabelové a bezdrátové sítě LAN

Dá se očekávat, že SASE bude plně flexibilní při připojování a zabezpečení lokalit všech velikostí, ať už jde o velké kanceláře, domácí kanceláře, nebo dokonce mikro pobočky, které nemají firewally nebo SD-WAN. Samozřejmě je stále potřeba zabezpečení v místě a SASE musí být schopno podporovat i tuto architekturu. Proto je pravděpodobné, že SASE bude zabezpečovat více mikro poboček pomocí svých komponent SSE (Security Service Edge), které poskytují cloudové zabezpečení pro LAN/WLAN. Cílem SASE je také zajistit kritickou infrastrukturu prostřednictvím integrace zabezpečení provozních technologií (OT).

  1. Klíčovou součástí řešení SASE bude monitoring digitální zkušenosti (DEM)

Monitorování digitálních zkušeností (DEM) je dnes často považováno za prémiovou funkci, ale dá se předpokládat, že se brzy stane základní součástí řešení SASE. Zahrnutí DEM povede ke zjednodušení, vylepšení uživatelské zkušenosti a kvalitnějším reportům o výkonu aplikací, tedy i rychlejší detekci a nápravě hrozeb. A díky DEM integrovanému do agenta SASE se také sníží provozní náklady.

„Organizace aktivně přecházejí od starších řešení, jako je VPN, k řešením typu „zero trust“ a SASE, a tento vývoj bude pravděpodobně zrychlovat. Hlavními přínosy, které změna přinese, bude konzistentní zabezpečení, jednotná správa, snížení režijních nákladů a lepší uživatelská zkušenost,“ uzavírá Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Účetní jako šéfova pravá ruka? Vývoj profese brzdí pomalá digitalizace i nekvalitní vzdělávání

Má dáti, dal. Pracovní náplň moderní účetní už dávno necharakterizuje pouze zprofanovaná poučka podvojného účetnictví. Profese prošla za posledních dvacet let překotným vývojem, zejména díky digitalizaci. Shodují se na tom odborníci z oblasti IT technologií, sociologové i zástupci profesních svazů. Postupně podle nich roste prestiž povolání a množství kompetencí, které jsou účetním svěřovány. „Doufám, že se profese pomalu vrací do dob, které známe z filmů pro pamětníky, kdy byl pan účetní pravou rukou majitele firmy,“ přeje si prezidentka Svazu účetních České republiky Magdalena Králová.

V posledních dvou dekádách se účetní potýkali hned s několika překážkami – od nedostatečné úrovně středního vzdělávání přes nedůvěru vrcholného managementu až po implementaci nových technologických postupů. Po několika letech stagnace posunul segment účetnictví dopředu zejména vzestup cloudových nástrojů z oblasti ERP (enterprise resource planning) a postupný přechod na platby za software jako službu. „Tento nástup je ale u nás pomalejší než v zahraničí a nastává víceméně až v posledních pár letech,“ říká Jan Štacha, zakladatel účetního programu Evala.

Důležitou roli v tomto alespoň částečném vývoji sehrálo vydání první verze národní elektronické faktury ISDOC v roce 2008, který umožňuje fakturu připojit k libovolnému PDF obsahu jako vnitřní přílohu přímo v souboru. „Díky rozvoji technologií z oblasti umělé inteligence a úpravám v české legislativě, kde je elektronický formát nově roven papírovému, nastává větší tlak na digitální transformaci, všeobecnou digitalizaci výměny dokladů a jejich archivaci,“ dodává Štacha.

Účetní program v osnovách nehledejte

Prezidentka Svazu účetních ČR Magdalena Králová je přesvědčená o tom, že technologický rozvoj většině účetních usnadnil profesní život. „Odstranění rutiny a zbytečných manuálních úkonů je úleva a může profesi posunout od administrativních úkonů právě k účetnictví jako systému ekonomických informací. Samozřejmě je třeba se nebát změny, což je někdy pro ty, kteří se pohybují v praxi v zažitých postupech, těžké,“ připouští Králová. „Pokud software účetních umí zpracovat formát ISDOC, nastává výrazné ulehčení výkonu profese, a zcela odpadá otrocká práce při přepisování dokladu,“ potvrzuje Štacha.

Použití cloudových nástrojů tak ve srovnání s obdobím těsně po přelomu tisíciletí umožňuje účetním soustředit se přímo na svou práci a neřešit problémy s hardwarem, infrastrukturou nebo aktualizacemi. „Provázanost technických a znalostních předpokladů pak účetním může pomoci plně využít svůj potenciál na pomoc managementu v operativním i strategickém rozhodování,“ vysvětluje Králová. Na druhé straně pak vidí problém ve vzdělávání budoucích účetních. Obchodní akademie totiž jen málokdy studenty učí, jak se v moderním účetním programu zorientovat. „Školský systém je v tomto stále hodně pozadu,“ potvrzuje Králová.

K rozvoji digitalizace přispěla pandemie

O digitalizaci profese se začalo mezi účetními intenzivně mluvit zhruba před deseti lety, milníkem však podle Králové byla pandemie covid-19 a s ní spojená omezení. „Účetní, i ti konzervativní, se přestali bát forem vzdálené práce s doklady a odtud už to byl jen krok ke složitějším úkonům, například k vytěžování,“ popisuje Králová. Klíčová je podle ní podpora správné interpretace účetních informací, k tomu je nezbytná jak správná kvalifikace profesních účetních, tak i softwarová podpora, která zbaví vysoce kvalifikované účetní rutiny a nabídne jim nadstavbu pro práci s daty. „Je velmi důležité, aby účetní měli funkčního vedoucího pracovníka, který dovede na jedné straně zajistit jejich potřeby, a na druhé straně se postarat o jejich komunikaci a spolupráci se zbytkem týmu,” popisuje sociolog Vojtěch Bednář.

Kladený důraz na rozvoj digitalizace v posledních dvou dekádách přinesl podle Štachy pozitiva jak v ekologické, tak ekonomické rovině profese. „Už není potřeba plýtvat papírem a tiskařskou barvou na něco, co lze uložit na harddisk. Každopádně digitalizace je dneska pořád ještě relativně na počátku a počet čistě digitálních účetních kanceláří je rozhodně nižší než těch konzervativních s papírovými šanony,“ podotýká odborník v oblasti informačních technologií.

I přes pozitivní vývoj v segmentu účetnictví se tohle povolání v posledním průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění umístilo v polovině žebříčku důvěryhodnosti profesí za truhlářem, vojákem či policistou. Podmínky pro výkon práce se tak stále zlepšují, reputace účetních ale stále není vysoká. „Problém je v takzvané viditelnosti, tedy v tom, jak vidíme dotyčnou osobu. Řemesla, jejichž výstup přímo vidíte nebo si dovedete představit, lidé vnímají jako něco jim blízké. Tuto profesi potřebujeme, ale současně přímo nevidíme výsledek jejich práce,“ tvrdí Bednář. Centrálně plánovaná ekonomika podle Králové odsunula profesi spíše k administrativě a pořizování dat. I proto dodnes řada lidí vnímá účetní jako pouhé úředníky.

Genesis Growth získává majoritní podíl ve společnosti Carussel, evropském poskytovateli digitálních řešení pro automobilový průmysl

Genesis Growth Equity Fund I (GGEF I), fond rozvojového kapitálu specializující se na investice do malých a středních společností v regionu střední a východní Evropy s významným růstovým potenciálem, úspěšně dokončil akvizici majoritního podílu ve společnosti Carussel. Spoluinvestory v transakci jsou zakladatel společnosti, Mario Della Donna, a její současný generální ředitel, András Müller.

Carussel je poskytovatelem digitálních nástrojů, které pomáhají prodejcům, distributorům a výrobcům automobilů v digitalizaci jejich procesů. Společnost se zaměřuje na vývoj a obsluhu modulárních systémů pro správu automobilových dealerství po celém světě. Carussel dále svým klientům zajišťuje online marketingové služby, které jim umožňují maximalizovat efektivitu generování leadů a zvýšit návštěvnost jejich webových stránek.

Marek Hoščálek, partner společnosti Genesis Growth, uvedl: „András, Mario a jejich manažerský tým na nás udělali velmi dobrý dojem, když dokázali vybudovat z Carusselu důvěryhodného partnera pro přední společnosti v automobilovém průmyslu a úspěšně expandovat se svými produkty na mezinárodní úrovni. Vnímáme, že automobilový průmysl a prodejci automobilů jsou obecně z hlediska IT méně rozvinutí a společnost Carussel má díky svému know-how a získaným zkušenostem výborné předpokladu k tomu, aby těžila z probíhající digitální transformace v tomto odvětví.”

Generální ředitel Carusselu, András Müller, k tomu poznamenal: „Automobilový průmysl prochází obdobím velkých turbulencí a transformace. Digitalizace hraje v této transformaci stále důležitější roli, což Carusselu otevírá významné obchodní příležitosti. Od prvního okamžiku jsme vnímali, že fond Genesis Growth by byl skvělým partnerem, který by nám mohl velmi pomoci tyto obchodní příležitosti využít. Společně můžeme podniknout velké kroky k tomu, abychom společnosti pomohli k dalšímu růstu a dále posilovali její pozici na trhu.”

Jiří Beneš, řídící partner společnosti Genesis Capital Growth, dodal: „S potěšením oznamujeme další investici fondu GGEF I, který se zaměřuje na investice do společností s vysokým růstovým potenciálem a ambiciózními manažerskými týmy, které hledají finanční prostředky a podporu pro další rozvoj svého podnikání, investice do nových inovací nebo mezinárodní expanzi. Těšíme se na spolupráci s týmem společnosti Carussel, který se zasloužil o její úspěšný rozvoj.“

O společnosti Carussel

Založena v roce 2003, společnost Carussel se v průběhu let stala předním poskytovatelem digitálních řešení a online marketingových služeb pro mezinárodní klienty v automobilovém průmyslu. Skrze komplexní portfolio digitálních nástrojů a online marketingových aktivit poskytuje Carussel své služby více než 6 000 prodejcům automobilů ve více než 50 zemích.

Pro vice informací prosím navštivte: https://www.carussel.com/

O Genesis Growth Equity Fund I

Genesis Growth Equity Fund I je růstový fond zaměřený na investice do menších a středně velkých společností v regionu střední a východní Evropy s významným potenciálem růstu. GGEF I se svou velikostí 40 milionů EUR obvykle do cílových společností investuje prostředky v rozmezí 1–6 milionů EUR.

Genesis Growth Equity Fund I získal prostředky převážně od mezinárodních a domácích institucí jako například: European Investment Fund (EIF), Amundi Czech Republic, Kooperativa pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna (obě součást skupiny Vienna Insurance Group), finanční skupiny RSJ a Sirius Investments či český family office SPM Capital.

Pro více informací prosím navštivte: https://growth.genesis.cz/

Transakční poradci

Advokátní kancelář Kinstellar působila jako právní poradce, společnost Amplify Consulting jako finanční poradce a Ecovis jako daňový poradce fondu Genesis Growth Equity Fund I. Transakční poradenství akcionářům Carussel poskytla společnost EY a právní poradenství pak advokátní kancelář Oppenheim.

Společnost Arlo vstupuje na náš trh s novou řadou chytrých bezpečnostních kamer Arlo Essential 2

Novinky experta na domácí zabezpečení potěší provozem na baterie i snadnou instalací a vlastním zabezpečeným cloudem přímo v EU.

Společnost Arlo, přední evropský výrobce domácích bezpečnostních kamer, oznámila uvedení své nejnovější řady Essential na tuzemský trh. Nová řada nabízí bezpečnostní funkce 4 v 1 a vychází vstříc spotřebitelům, kteří se poohlížejí po cenově dostupném řešení pro bezpečnější domov. Essential 2 poskytuje celou řadu nových funkcí a vysoké 2K rozlišení. Zařízení Essential Outdoor, Essential Outdoor XL a Video Doorbell jsou vhodné pro širokou škálu uživatelů. I proto je v nabídce také v dostupnější variantě s 1080p rozlišením. Všechna zařízení z nové modelové řady pracují společně i samostatně a poskytují uživatelům 4 nejžádanější funkce v oblasti zabezpečení domácnosti – záznam videa, monitorování zvuku, detekci pohybu a odstrašení potenciálních záškodníků. Za zmínku také stojí snadná instalace a možnost nabíjet venkovní kamery pomocí přibaleného kabelu.

Nedávná studie provedená společnostmi Arlo a Verisure uvádí, že v letních měsících dochází k většímu počtu vloupání (43 %), což znamená, že uvedení řady Arlo Essential na trh přichází v ideální dobu. Nastává totiž čas, kdy spotřebitelé připravují své domovy na letní sezónu, během které tráví celé dny i týdny mimo domov. Všechny produkty z řady Essential 2 jsou navíc kompatibilní s předplatným Arlo Secure. To nabízí celou řadu pokročilých výhod, mezi které patří například cloudové úložiště pro záznam a ochrana proti odcizení zařízení.

Arlo Essential Outdoor a Outdoor XL nabídnou perfektní videozáznam jakékoliv události

Kamery Essential Outdoor a Outdoor XL jsou ideální volbou pro ty, kteří hledají jednoduchý, ale komplexní systém zabezpečení domácnosti, který zaručuje ostrý obraz ve dne i v noci. Obě varianty v rozlišení 2K i 1080p umožňují uživatelům sledovat exteriér jejich nemovitosti na videu bez zkreslení. Kamery nabízí čistý obousměrný zvuk s dodatečným potlačením šumu a ozvěny, což pomáhá slyšet zřetelné detaily, a navíc mohou uživatelé dokonce postrašit vetřelce pomocí 80db sirény, která je slyšet až na vzdálenost 30 metrů. Výkonný reflektor, reagující automaticky na pohyb, přitom osvětlí až 5metrový rádius. Díky technologii Bluetooth je instalace kamery dílem okamžiku a barevné noční vidění zajistí, že uživateli neuniknou žádné detaily, ať už záznam vznikl ve dne či za tmy. Kamery Arlo Essential jsou také konstruovány tak, aby odolaly extrémním povětrnostním podmínkám. Polykarbonátové tělo poskytuje dostatečnou odolnost proti dešti, slunci, větru i sněhu. S předplatným Arlo Secure mohou uživatelé využívat bezpečné cloudové úložiště až na 60 dní spolu s interaktivními oznámeními pro maximální bezpečnost. Ti, kteří jsou častěji mimo domov, ocení druhý zmíněný model Essential XL disponující až 4× delší výdrží na jedno nabití.

Arlo Video Doorbell pohlídá vaše dveře, nyní ve 2K rozlišení

Video Doorbell poskytuje uživatelům plnou ochranu vchodových dveří v rozlišení 2K nebo 1080p s jasnými možnostmi komunikace, takže je ideálním vstupním bodem pro nové uživatele bezpečnostních systémů. S funkcí „Real-Time Talk“ mohou uživatelé díky potlačení šumu a ozvěny jasně vidět a mluvit s návštěvníky u dveří. Rozšířený zorný úhel od hlavy až k patě zachytí návštěvníky v plném zobrazení 1×1, což znamená, že majitelé jasně vidí, kdo nebo dokonce co je u jejich dveří. Díky předplatnému Arlo Secure s umělou inteligencí dokáže videozvonek také identifikovat osoby, domácí zvířata, vozidla a balíčky. Může tak uživatele snadno upozornit na konkrétní události ve dne i v noci.

Stačí zapojit do zásuvky a už chrání interiér – Arlo Essential Indoor Camera

Kamera Arlo Essential Indoor Camera je dokonalým řešením zabezpečení domácnosti, zejména pro ty, kteří sdílí domácnost s dětmi a domácími mazlíčky. Nové rozlišení 2K poskytuje realistický videozáznam, takže majitelé jasně vidí, co se v domácnosti odehrává, zatímco dvoucestný zvuk umožňuje rychlou reakci během jakékoli události. Díky automatickému krytu objektivu pro ochranu soukromí lze vnitřní kameru Essential zapnout a vypnout prostřednictvím aplikace, takže si uživatelé mohou přesně vybrat, co a kdy kamera uvidí. Lze ji přitom aktivovat automaticky v závislosti na přítomnosti obyvatelů v domácnosti, což zajistí maximální soukromí. Deaktivovat ho lze pak kdykoliv je potřeba chránit nebo sledovat domácnost. Kamera Arlo Essential Indoor je kompatibilní s většinou hlasových asistentů, včetně Alexa a Google Home, což umožňuje rychlou a snadnou interakci.

Arlo Secure – další úroveň zabezpečení domova

Arlo aplikace umožňuje uživatelům přizpůsobit si kamerový systém a od 1. dubna 2024 zahrnuje novou bonusovou funkci – vlastní zóny soukromí, které kamery nebudou sledovat. S předplatným Arlo Secure Subscription mohou uživatelé bezpečně ukládat svá videa do cloudu a využívat i další výhody, jako je například nabídka bezplatné náhrady kamery, která byla odcizena.

Cena a dostupnost

O ceně a lokální dostupnosti modelové řady Arlo Essential 2 budeme ještě během tohoto měsíce včas informovat.

O společnosti Arlo Europe.

Společnost Arlo, součást evropského poskytovatele bezpečnostních alarmů číslo 1, Verisure, je oceňovaný lídr v oboru, který mění způsob, jakým lidé vnímají propojený životní styl. Hluboké odborné znalosti společnosti Arlo v oblasti designu produktů, bezdrátové konektivity, cloudové infrastruktury a špičkových schopností umělé inteligence se zaměřují na poskytování bezproblémového zážitku z chytré domácnosti pro uživatele Arlo, kterou lze snadno nastavit a se kterou lze každodenně pracovat. Cloudová platforma společnosti poskytuje uživatelům přehled a výkonný prostředek, který pomáhá chránit a spojovat se v reálném čase s lidmi a věcmi, na kterých nejvíce záleží, a to z jakéhokoli místa s Wi-Fi nebo mobilním připojením. Společnost Arlo dosud uvedla na trh několik kategorií oceňovaných chytrých připojených zařízení, včetně bezdrátových chytrých kamer s podporou Wi-Fi a LTE, audio a video zvonků, pokročilých dětských chůviček a chytrých bezpečnostních světel.

Totální destrukce zařízení včetně dat

SpyShop24.cz představuje USBKill V4, zařízení, které impulsem s napětím 215 V zásadně poškodí počítač, chytrý telefon a další zařízení a okamžitě zabrání neoprávněnému zneužití dat

Zabijácká flash USBKill V4 generuje pulsní napětí 215 V, pomocí kterého poškodí zařízení, a zničí tak i uložená data. Pro destrukci stačí jediný napěťový impuls, lze však využít i režim kontinuálního pulsu pro zvýšení destrukčního účinku. Pro aktivaci, zahájení destrukce, slouží primárně prsten s magnetickou spouští. Stačí, když obsluha přejede prstenem nad zařízením. USBKill V4 má interní baterii a pracuje v off-line režimu, to znamená, že zařízení, ke kterému se připojí, nemusí být zapnuté, a přesto dojde k jeho destrukci. USBKill V4 tak snadno překoná i bezpečnostní protokoly USB-C a Lightning.

USBKill V4 účinně destruuje nejen počítače, notebooky, chytré telefony a tablety, ale také další elektronická zařízení, jako jsou externí disky, disky USB, monitory, televizory, kopírky a další. USBKill V4 se aktuálně dodává ve třech sadách: Basic, Pro a Tactical. Posledně dvě jmenované sady nabízejí široké možnosti aktivace, včetně dálkového ovládání nebo časované aktivace. Pro podrobné nastavení jsou určeny dedikované mobilní aplikace Android a iOS. Sady Basic a Pro obsahují adaptéry pro rozhraní USB-C, Lightning, MicroUSB, MiniUSB a USB-A Female. Sada Tactical obsahuje navíc také adaptéry pro méně obvyklá, nekomerční rozhraní, jako jsou USB-B Male, USB-B Female, VGA (DB15), HDMI Male, HDMI Female-Female, DisplayPort Male, DisplayPort Female-Female, RJ45 Male nebo RJ-45 Female.

„USBKill V4 z nabídky internetového obchodu SpyShop24 představuje efektivní, účelné a rychlé zařízení, které spolehlivě a ultimátně zabrání zneužití dat,“ komentuje Přemysl Lezianka, technický poradce SpyShop24.cz, a dodává: „USBKill V4 se dodává ve třech verzích. Ta nejvyšší, Tactical, je určena komerčním a firemním zákazníkům a pro bezpečnostní a IT oddělení velkých společností. Tyto společnosti nevyužívají USBKill V4 jen pro destrukci zařízení, ale také pro zátěžové testování USB u produktů, které vyvíjejí a vyrábějí nebo u produktů, na které spoléhají.“

Zabijácká flash USBKill V4 Kit je efektivním nástrojem v mnoha odvětvích. Mimo jiné pomáhá odrážet útoky hackerů a zabraňuje krádežím cenných dat z počítačů a chytrých telefonů. Řešení se také používá k testování komponentů z hlediska ochrany proti zkratu a elektrostatickým výbojům. USBKill je používaný penetračními testery, výrobci hardwaru, donucovacími orgány a firemními zákazníky. Jedná se o světoznámý průmyslový nástroj pro zátěžové testování USB.

Cena a dostupnost:

USBKill V4 dodává na český trh internetový obchod Spyshop24.cz aktuálně ve třech volitelných sadách:

USBKill V4 Basic Kit za 4 300 Kč včetně DPH, USBKill V4 Pro Kit za 5 600 Kč včetně DPH a USBKill V4 Tactical Kit za 12 800 Kč včetně DPH.

Více na:

https://www.spyshop24.cz/zabijacka-flash-usbkill-v4-kit-pro-okamzite-zniceni-pocitace-nebo-chytreho-telefonu-a-ochranu-pred-vykradenim-dat-2835.html/9243#/619-verze-basic_kit

Spy Shop se soustředí na poskytování technologií pro profesionální a amatérský dohled, monitorování a zabezpečování osob, vozidel, nemovitostí. Mezi naše zákazníky patří individuální klienti, speciální služby, bezpečnosti sbory, bezpečnostní a detektivní agentury, státní instituce a celá řada firem a výrobních podniků.

Jeden kanál nestačí. Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes v rámci běžného nákupního procesu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V tento moment přichází na scénu strategie omnichannel. Ta využívá všechny dostupné komunikační kanály k vytvoření jednotného a soudržného zákaznického zážitku. Její implementace však obvykle vyžaduje pomoc odborníka.

Před nástupem internetu se komunikace mezi prodávajícím a zákazníkem, vyjma tištěných, televizních a rádiových reklam, odehrávala primárně prostřednictvím osobního kontaktu na prodejnách a telefonních hovorů. Rozvoj digitálních technologií tuto paletu rozšířil o webové stránky, e-shopy, aplikace či sociální sítě. Klient tak má nyní mnohem více možností, jak konkrétní společnost oslovit a kterak si zjistit informace o jejích službách.

Podle výzkumů zároveň zákazníci na své cestě nepoužívají pouze jeden vybraný komunikační kanál, ale zpravidla několik současně. Již v roce 2017 zvolilo podle studie Harvard Business Review 73 procent klientů při nákupním procesu více než jeden kanál. Podle dat společnosti Hubtype dnes zhruba 50 procent klientů během koupě obvykle využije 4 a více různých kanálů. Hned 38 procent kupujících pak jako inspirační zdroj používá sociální sítě prodejců.

Příkladem, kdy vede běžná cesta zákazníka přes velké množství komunikačních bodů, může být pořízení nového automobilu. „Konkrétní model člověka nejprve zaujme v reklamě v televizi či na internetu. Následně si informace o něm ověřuje na webových stránkách společnosti a v jejím e-shopu. Obvykle při tom zhlédne i video prezentaci na YouTube či jiné platformě. Poté si telefonicky nebo prostřednictvím online chatu sjedná návštěvu autorizované pobočky, kde se mu věnuje pracovník prodejny. Mezi tím probíhá zpravidla i komunikace prostřednictvím e-mailu či SMS,“ uvádí Jan Nedělník, CEO společnosti Konecta Czech, Hungary a Slovakia. Podobný proces lze vysledovat podle odborníka na zákaznický servis i při koupi elektroniky, sjednávání dovolené či nákupu luxusnějšího zboží.

Propojení kanálů do jednoho celku

Vedle množství alternativ, jak se zákazníkem komunikovat, však logicky narůstá i tlak na prodejce, který musí v rámci každého kanálu odvést kvalitní a konzistentní komunikační servis. Ať už jde o telefonní hovor, e-mail, návštěvu pobočky, či online chat na sociální síti, dnešní kupující očekává maximálně personalizovanou a efektivní podporu. „Nestačí zároveň jen aktivně využívat různé komunikační platformy. Jednotlivé kanály by neměly fungovat atomizovaně, ale jakožto holistický, provázaný a jasně rozpoznatelný celek,“ doplňuje Jan Nedělník.

Strategii tohoto typu lze v marketingu označit pojmem omnichannel. Jejím cílem je nabídnout zákazníkům bezproblémový a propojený nákupní zážitek napříč různými kanály a zařízeními. Tato filozofie staví zákazníka do středu svého zájmu a dělá jeho cestu soudržnou a konzistentní. Firmám zároveň napomáhá k navýšení klientské spokojenosti a rovněž k dosažení businessových cílů.

Na rozdíl od multichannelu, s nímž bývá často chybně zaměňován, klade omnichannel důraz na maximální propojení jednotlivých kanálů. Tato strategie vyžaduje efektivní sbírání informací o chování zákazníka a jejich sdílení napříč všemi využívanými komunikačními platformami. V tomto směru dnes efektivní pomoc nabízí umělá inteligence.

Zavedení není jednoduché

Podle dat společnosti Omnisend umožňuje omnichannel marketing generovat až o 250 procent vyšší míru prodejů než jednokanálové kampaně. Společnostem rovněž dokáže pomoci udržet výrazně větší počet zákazníků. I přes jednoznačné benefity tohoto přístupu však omnichannel marketing není vhodný pro všechny typy prodejců. Zavedení této strategie s sebou totiž nese jak výrazné náklady, tak nutnost změny celé filozofie komunikace se zákazníkem.

„Zda je omnichannel strategie pro konkrétního prodejce výhodná, závisí na mnoha faktorech, včetně velikosti podniku, odvětví, cílového publika a dostupných zdrojů. Pro menší firmy nebo startupy mohou být překážkou vysoké počáteční náklady a složitost správy řízení. Je proto důležité poradit se s odborníkem a provést důkladnou analýzu nákladů a přínosů tohoto kroku,“ uzavírá Jan Nedělník.

O společnosti Konecta:

Společnost Konecta byla založena v roce 1999. Své sídlo má v Madridu. Je předním globálním poskytovatelem inovativních služeb v oblasti outsourcingu podnikových procesů na poli zákaznického servisu. Zaměstnává více než 130 tisíc lidí, spravuje přes 500 klientů a disponuje na 200 poboček. Nabízí služby ve 30 jazycích na 4 kontinentech a ve více než 26 zemích světa. V uplynulých letech Konecta úspěšně integrovala řadu různých společností, například brazilskou Uranet, italskou Comdatu a španělskou skupinu Rockethall, čímž posílila vedoucí postavení skupiny v oblasti umělé inteligence, digitálního marketingu a řešení Big Data.

Více informací naleznete na webových stránkách společnosti.

BDO: Firmy by neměly v kybernetické bezpečnosti vyčkávat na to, co jim přikáže zákon

Tisíce tuzemských firem se v příštím roce dotkne zákon, který určí, jak se budou muset chránit před kybernetickými útoky. Zavedení sady opatření pro firmy, které se svému zabezpečení doposud nevěnovaly, se může vyšplhat až k jednotkám milionů korun. Zákon bude představovat spíše vhodnou minimální míru zabezpečení, firmy by v praxi měly být v kybernetické ochraně důraznější a včasnější, komentuje Tomáš Kubíček, partner společnosti BDO zodpovědný za oblast technologického poradenství a kyberbezpečnosti.

„Zejména státní správa, zdravotnický segment a středně velké firmy v českém vlastnictví, z naší zkušenosti často vyčkávají na konkrétní legislativní pojetí zákona o kybernetické bezpečnosti a vůbec na to, zdali se jich povinnost bude týkat. I tyto subjekty by se každopádně měly před hackerskými útoky chránit, a to již nyní. Bez správného zabezpečení jim při úspěšném kybernetickém útoku hrozí až mnohamilionové finanční ztráty, případně i reputační problémy,“ tvrdí kyberbezpečnostní expert z BDO Tomáš Kubíček. Kybernetické zabezpečení podle Tomáše Kubíčka mívají obvykle detailněji nastavené firmy se zahraničními mateřskými společnostmi, které jim to přikazují.

Zákonná povinnost bude vycházet z evropské směrnice NI2, kterou se Česko společně s ostatními unijními státy zavázalo přijmout nejpozději do 17. října letošního roku, a to v rámci připravovaného zákona o kybernetické bezpečnosti. Již nyní je ovšem jasné, že zákon stihne nabýt účinnosti nejdříve až v lednu 2025.

Jeho přijetí se protáhne i z toho důvodu, že začátkem dubna vrátila Legislativní rada vlády návrh zákona Národnímu úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) s připomínkami k přepracování. Očekává se, že u návrhu zákona se upraví řada detailů, nicméně hlavní povinnosti pro firmy zůstanou beze změny a měly by s nimi proto již teď předběžně počítat. Zákon se celkově dotkne minimálně šesti tisíc firem, v závislosti na parametrech může však podle Tomáše Kubíčka jít dokonce o dvojnásobný počet.

Firmy se musí kybernetické ochraně věnovat dlouhodobě, jednorázová investice nestačí

Pro firmy bude nová povinnost znamenat nejprve vytvoření dokumentů, které budou stanovovat postupy a chování organizace v souladu s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Očekávají se výdaje řádově ve stovkách tisíc korun. Druhým krokem bude zavedení technických bezpečnostních opatření. Pokud firma nemá dosud žádná technická opatření, náklady se mohou pohybovat v rozmezí vyšších stovek tisíc až jednotek milionů korun. K tomu se přičte následná podpora těchto technologií v dalších letech jejich provozu. „Firmy by měly mít na paměti udržování aktivní ochrany a potřebného financování dlouhodobě. Stává se, že sice mají v pořádku nastavené procesy i dokumentaci, jenže samotná praxe za tím zaostává, čímž se firma zbytečně dostává do rizika,“ prohlašuje Tomáš Kubíček.

Až budou mít firmy svou ochranu nastavenou, měly by svou odolnost vůči útokům prověřit – externími testy zranitelnosti anebo tzv. penetračními testy. Zároveň by si firmy měly v kritických systémech udělat audit toho, jaké mají dodavatele, jak ti jsou zabezpečeni a jaká u dodavatelů existují rizika.

Citlivá data útočník vyláká ze zaměstnance i po telefonu

Kybernetické útoky jsou stále komplexnější a zákeřnější, pro firmy je tak zásadní sledovat aktuální trendy, aby se před nimi mohly chránit a mohly správně proškolit své zaměstnance. Jednou z relativních novinek je vylákání citlivých údajů už ne za pomoci široké a relativně nahodilé rozesílky spamu, ale díky zacílení na konkrétního zaměstnance. Metoda nazývaná spear phishing spočívá ve vytipování lidí, jejichž údaje jsou nejcennější, kterým útočníci pošlou zprávu přesně na míru, aby zvýšili pravděpodobnost úspěchu a vylákali z nich, co potřebují.

Zároveň útočníci nejsou omezeni už jen komunikací po mailech a chatech. „Útočníci využijí třeba veřejně dostupné telefonní číslo a zaměstnanci s cílem vylákat od něj citlivé informace zavolají. Díky nástrojům umělé inteligence navíc útočníci zvládnou napodobit i hlas, takže se mohou snadno za někoho vydávat. Případně dokáží zfalšovat i videohovor. K zajištění věrohodnosti využívají osobní a přitom veřejně dostupné informace, které o konkrétních lidech najdou na sociálních sítích,“ říká Tomáš Kubíček z BDO.

Firmy by si měly chránit své přístupy a mít aktuální firmware

Útočníci využívají AI také k tomu, aby se automaticky připojovala například do nezabezpečených videokonferencí k odposlechu citlivých informací, nebo aby narušila nápovědu kódu, který programátoři mohou automaticky využít, aby si práci urychlili.

Další riziko spočívá v tom, kolik různých zařízení již dnes pracuje online v rámci tzv. internetu věcí. Ve firmách jsou to zařízení k měření spotřeby, rezervaci zasedaček, dálkové nastavování světel či klimatizace a různá čidla. „Ačkoliv je to skvělé pro byznys a efektivitu, znamená to zároveň riziko napadení, kterému by firmy měly aktivně předcházet. Zejména tím, že budou mít ve všech čidlech a zařízeních neustále aktuální firmware, který bezpečnostní mezery zalepuje,“ prohlašuje Tomáš Kubíček.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář, BDO Valuation, s.r.o. a BDO Euro-Trend s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž provozuje více než 1 750 kanceláří.

Obalová společnost THIMM slaví 30 let. Sází na postupnou digitalizaci a automatizaci výroby

Společnost THIMM vyrábějící obaly z vlnité lepenky letos slaví jubilejních 30 let na českém trhu. Za tu dobu posbírala desítky mezinárodních prestižních ocenění za inovativní obalová řešení i design a stala se jedním z průkopníků využití ekologických obalových materiálů a moderních technologií ve výrobě. Na českém trhu je dlouhodobě považována za jednoho z tahounů průmyslu 4.0. Zautomatizovala prakticky veškerou část výroby a podnikla řadu kroků k úspoře energií a udržitelnosti. Tímto směrem chce pokračovat i nadále.

„Vnímáme výrazně větší poptávku po obalových materiálech než před třiceti lety, proto jsme tomu museli výrobu přizpůsobit. V roce 2008 jsme začali s automatizací a digitalizací, která nám celý proces značně usnadnila. Nejen, že ho zrychlila, ale také nahradila těžkou manuální práci, kterou do té doby zastávali naši zaměstnanci,” shrnuje generální ředitel a jednatel THIMMu Martin Hejl, který v české pobočce THIMMu působí už od roku 1997. Společnost má aktuálně jednu z nejmodernějších hal pro výrobu obalů na světě, která je považována za reklamu na průmysl 4.0.

Tržby české pobočky THIMMu se za posledních dvacet let zvětšily o téměř 300 %. V roce 2003 šlo o 569,2 milionů korun, zatímco v roce 2023 šlo již o 1,7 miliardy korun. S rostoucími tržbami za posledních dvacet let vzrostl i počet prodaných metrů čtverečních vlnité lepenky, který od roku 2003 narostl o 225 %. Z původních 47 milionů objem vyrostl v roce 2023 na 105 milionů metrů čtverečních.

Závod ve Všetatech zaměstnává 379 lidí a pyšní se výrazným zástupem žen, které tvoří skoro 32 % pracovníků. Prvních devět k nim nastoupilo v roce 2006 a od té doby číslo roste. V současnosti jich v továrně pracuje 52 a dalších 67 jich společnost zaměstnává v administrativě. V THIMMU jsou otevřeni i pracovníkům z generace Z, kterých aktuálně zaměstnávají 55. Část se k nim dostala skrze pravidelné středoškolské praxe, odborné výcviky nebo stáže, které společnost aktivně nabízí. Výjimkou u nich nejsou ani časté exkurze všech typů škol – od mateřské, až po vysokou.

Společnost vyrábí obaly z vlnité lepenky, která je jedním z nejvíce recyklovatelných materiálů v Evropě, a během její výroby myslí na udržitelnost. Má vlastní čističku odpadních vod, využívá odpadové teplo pro vytápění kanceláří a letos plánuje instalovat fotovoltaiku. „Obnovitelné zdroje vidíme jako cestu k úspoře energií a snížení emisí, které vznikají během výroby. V THIMMu se navíc nebojíme vystoupit vpřed a nacházet inovativní řešení, která nejen že nám usnadní práci, ale budou také v souladu s přírodou,” říká Hejl.

Za dobu své existence získala společnost desítky ocenění. V mezinárodní soutěži Worldstar Packaging byla oceněna celkem jedenáctkrát. Naposled získala cenu letos, a to v kategorii potraviny s obalem za její originální koncept Ready to bake and eat. Pravidelně se umisťuje také v soutěži Obal roku a POPAI AWARDS. Několik desítek ocenění tak dokazuje, že se jedná o světovou špičku v oblasti obalových materiálů.

Kromě české pobočky THIMMu slaví výročí i její základna v Německu, a to 75 let. Vedení společnosti v rámci oslav plánuje v druhé polovině roku navštívit všechny své výrobní závody, včetně českých Všetat. Český závod toto velké výročí jejich mateřské základny oslaví při dubnové akci, kdy vysadí 500 stromků.

O společnosti THIMM

Společnost THIMM je významným poskytovatelem řešení pro obaly a distribuci zboží. Portfolio udržitelných řešení zahrnuje přepravní a prodejní obaly z vlnité lepenky, kvalitní prodejní stojany (displeje) a tiskové produkty pro další průmyslové zpracování. Inovativními, jednoduchými a udržitelnými řešeními pomáhá společnost Thimm svým zákazníkům se na trhu odlišit a vytvářet individuální značku. Tento rodinný podnik přitom na své strategické cestě „Thimm 2030“ předvídá ekonomické, ekologické a sociální výzvy budoucnosti a řeší je. Cílem společnosti Thimm je nabízet zákazníkům vždy nejjednodušší a nejlepší řešení. Tato zásadní orientace na zákazníka je hnacím motorem inovací a průkopnického ducha společnosti. Společnost Thimm proto důsledně investuje do rozvoje tržního zastoupení a inovativních technologií pro příští generaci. Rodinný podnik založený v roce 1949 v současné době zaměstnává přibližně 2 500 zaměstnanců v 13 závodech v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Česku a v roce 2022 dosáhl ročního obratu přes 723 milionů eur.

Exit mobile version