Belkin BoostCharge Pro je konvertibilní nabíjecí stojan s technologií Qi2

Nabíjejte svůj iPhone rychleji s technologií Qi2 a 15 W

17. dubna 2024 – Společnost Belkin, která je již 40 let přední značkou spotřební elektroniky, uvádí na trh nabíjecí stojan s nejmodernější technologií Qi2, která optimalizuje spotřebu energie a chrání životnost baterie připojeného zařízení. Konvertibilita nabíjecího stojanu umožňuje přizpůsobit úhel náklonu osobním preferencím, a to v rozsahu 0-70°. Navíc je možné telefon umístit na výšku nebo na šířku. Nabíjecí stojan je možné zcela složit a nebude tak zabírat místo na cestách. Nabíječka navíc podporuje StandBy režim. Apple uživatelé mohou využít tento režim ke sledování aktuálního času i dalších notifikací.

Vybaveno technologií Qi2

Qi2 je nejnovější a nejmodernější dostupná technologie bezdrátového přenosu energie do zařízení. Qi2 funguje s iPhonem 15 a dalšími zařízeními podporujícími Qi2 a nabízí bezpečné magnetické spojení, rychlejší nabíjení a přenos většího množství energie. Qi2 také optimalizuje spotřebu energie a chrání životnost baterie. Technologie Qi2 byla vyvinutá konsorciem Wireless Power Consortium (WPC), jehož členem je i společnost Belkin, a představuje nejnovější standard v technologii bezdrátového nabíjení. Poskytuje až 15W nabíjecí výkon a využívá magnetické spojení k výraznému zvýšení rychlosti nabíjení.

Srdcem Qi2 je magnetický napájecí profil (MPP), který vyvinula společnost WPC na základě technologie MagSafe společnosti Apple. Qi2 je ale otevřený všem výrobcům zařízení jako průmyslový standard, zatímco MagSafe je určen pro zařízení Apple. Qi2 bude dostupnější pro různé značky chytrých telefonů a operační systémy. V čínštině znamená Qi [čí] energii.

Výhody bezdrátového nabíjení Qi2

Rychlost: Zdaleka největší výhodou je, že Qi2 nabíjí mnohem rychleji než jeho předchůdce Qi. Qi2 nabíjí až 15 watty, zatímco Qi nabíjí od 5 do 15 wattů. Větší výkon znamená rychlejší nabíjení. Ale rychlost je jen začátek. Díky důmyslnému využití magnetů je nabíjení mnohem účinnější a vytváří mnohem méně tepla, protože nabíjecí cívky jsou vždy správně vyrovnané.

Bezpečnost: Qi2 se snaží optimalizovat využití energie, minimalizovat dobu nabíjení a chránit životnost a integritu baterie zařízení. Standard zahrnuje vylepšenou detekci cizích předmětů, která zajišťuje, že se nabíjejí pouze kompatibilní zařízení, a minimalizuje se riziko nehod nebo poškození. Fungovat budou pouze certifikovaná zařízení Qi2. Pokud není zařízení certifikováno, může se výkon nabíjení lišit.

Kompatibilita: Qi2 bude zpočátku kompatibilní s vybranými zařízeními iPhone 15, iPhone 14, iPhone 13 a dalšími zařízeními kompatibilními se standardem MagSafe, ale je k dispozici výrobcům zařízení se systémem Android pro integraci do jejich budoucích zařízení.

Výhled do budoucna: Qi2 umožní inovace nových produktů i v jiných ohledech. Funkce magnetického zámku bude podporovat nové tvarové faktory produktů, jako je například náhlavní souprava AR/VR. Bude také podporovat nové typy příslušenství, které se magneticky připevní k zadní straně telefonu, například přídavnou baterii.

Udržitelnost: Nabíjecí kabely mají tendenci se opotřebovávat kvůli mechanickému namáhání při každodenním připojování a odpojování a končí jako odpad na skládkách. Bezdrátové nabíječky toto mechanické namáhání eliminují a neopotřebovávají se, čímž se snižuje množství zbytečného odpadu.

Cena a dostupnost

Konvertibilní bezdrátový nabíjecí stojan Belkin BoostCharge Pro Convertible Qi2 15W bude k dispozici u vybraných prodejců a prodejců ve dvou variantách (bílá a černá) a v provedení s adaptérem napájení nebo bez něj. Doporučená koncová cena je 1 490 Kč včetně DPH (verze bez adaptéru) a 1 690 Kč s USB C nabíjecím adaptérem. Produkt je vyroben z ekologicky šetrných recyklovaných materiálů a ze 100 % bez plastového obalu (kromě kabelu). Produkty Belkin jsou k dostání mimo jiné prostřednictvím Smarty.cz a iStores.cz.

Výhradním distributorem značky Belkin pro Českou republiku je SWS a.s. a AT Computers a.s.

https://www.belkin.com/convertible-magnetic-wireless-charging-stand-with-qi2-15w/P-WIA008.html

https://www.belkin.com/company/blog/what-is-qi2-wireless-charging-and-why-you-want-it/

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je kalifornský lídr v oblasti příslušenství, který již 40 let dodává oceňované produkty pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu a audio. Společnost Belkin, která byla navržena a zkonstruována v jižní Kalifornii a prodává se ve více než 100 zemích po celém světě, si zachovává své stálé zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání, udržitelnost, a především na lidi, kterým slouží. Od skromných začátků v garáži v jižní Kalifornii v 80. letech až po dnešní rozmanitou globální technologickou společnost zůstáváme navždy inspirováni planetou, na které žijeme, a spojením mezi lidmi a technologiemi.

Sezóna sdílených koloběžek se rozjíždí, technologií prošpikované stroje samy usměrňují jezdce

Do nové sezóny vstupuje Bolt s celou paletou bezpečnostních prvků v čele s unikátním systémem bodování jezdců, díky kterému se loni podařilo snížit podíl problémových jízd téměř na nulu. Zároveň loni opět výrazně vzrostl počet jízd absolvovaných českými uživateli.

Před lety byl Bolt prvním provozovatelem sdílené mikromobility, který v Česku zavedl povinnost odkládat koloběžky pouze na k tomu určených místech vyjednaných se samosprávou. Na umělé inteligenci založené vyhodnocování toho, zda-li je koloběžka správně zaparkovaná, se nyní dále zpřesní díky integraci řešení Visual Parking System využívající nástroje rozšířené reality. Jezdec totiž nejenže musí koloběžku Bolt zaparkovat na vyhrazeném stání, ale také aniž by překážela chodcům či ostatní dopravě.

Za bezohledné odkládání koloběžek přitom mohou být uživatelé aplikace Bolt sankcionováni. Již od loňské sezóny platforma Bolt uplatňuje jedinečný systém bodování jezdců, který funguje na stejném principu jako trestné body pro řidiče. A to včetně toho, že opakované porušení pravidel může skončit vyloučením uživatele z aplikace. Mezi další postihované prohřešky patří také ježdění smykem, jízda ve dvou či nebezpečné brždění. Po zahrnutí do tohoto bodového systému a následného upozornění uživatele spadl jejich počet všech prohřešků na pouhou desetiny procent ze všech jízd.

I s ohledem na to, jak velmi se opatření tohoto druhu osvědčila, dozná sada bezpečnostních prvků v rámci aplikace Bolt letos dalšího rozšíření. Jednou z novinek pro začínající sezónu je hlasové upozornění na zákaz jízdy po chodnících, který koloběžka jezdci připomene při každém odemknutí. Mezi další, již spuštěné bezpečnostní funkce aplikace Bolt patří test kognitivních schopností uplatňovaný o víkendových večerech v místech s bujarým nočním životem, jehož složení je podmínkou pro odemknutí stroje.

„Bezpečnost provozu sdílených koloběžek či také kol je hlavní prioritou pro každého provozovatele mikromobility, pouze Bolt ovšem uplatňuje takto širokou paletu technologických i systémových opatření. Která se navíc ukazují být velmi efektivní – jak vyplývá z našich dat, s každým zavedením nového bezpečnostního prvku se počet nehod či jinak problematických jízd zase o něco sníží. V současnosti tak 99,97 procent výpůjček koloběžek Bolt proběhne bez jakéhokoliv incidentu,“ shrnuje hlavní přínos neustálého inovování služby mikromobility Bolt její manažer pro Česko a Slovensko Peter Mesarč.

Zelené stroje jsou navíc již od roku 2022 pojištěny pro případ úrazu jezdce i škody způsobené ostatním účastníkům provozu. A to i přesto, že se nově zavedená povinnost sjednat povinné ručení pro elektrokoloběžky na stroje Bolt vzhledem k jejich nižší váze nevztahuje.

Zatímco loni se platforma Bolt soustředila hlavně na zdokonalování svojí služby mikromobility, letos dojde k její další expanzi napříč republikou. Sdílené elektrokoloběžky či také elektrokola Bolt jsou nyní k dispozici nejen v ulicích Prahy, Brna a Ostravy, ale také například v Olomouci, Pardubicích, Českých Budějovicích či Frýdku-Místku. Vzhledem k vysokému zájmu o tento mimořádně efektivní prostředek městské dopravy však platforma Bolt letos plánuje vstup do několika dalších českých měst.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Nový univerzální mikrofonní systém Saramonic

Saramonic Blink 500 B2+ je snadno použitelný bezdrátový mikrofonní systém pro 2 osoby určený pro tvůrce obsahu všech úrovní. Nový systém je opravdový pomocník, který funguje stejně dobře, ať už natáčíte mobilem, tabletem nebo špičkovou bezzrcadlovkou. Dodávané adaptéry umožňují připojit systém prakticky k jakémukoli zařízení.

Tento nový ultra kompaktní mikrofonní systém má vysílače se zabudovanými všesměrovými klopovými mikrofony, které zajišťují křišťálově čistý a jasný zvuk. Díky lehké konstrukci lze vysílač snadno připnout k límci košile nebo diskrétně připevnit kamkoli pomocí magnetických držáků, které jsou součástí dodávky. Jsou velmi univerzální, takže umožňují zachytit skvělý zvuk z ruky nebo je postavit na stůl či pódium. Jsou vybaveny vestavěným 17stupňovým dálkovým ovládáním hlasitosti mikrofonu, ztlumením jedním dotykem a obsahují větrnou ochranu pro ochranu před silným větrem v exteriéru. Vysílače jsou také vybaveny dvoustupňovým aktivním potlačením šumu, takže si můžete zvolit potřebnou úroveň potlačení šumu.

Klíčové vlastnosti:

  • Univerzální kompatibilita: Pracuje bez problémů s fotoaparáty, chytrými telefony, tablety, počítači a dalšími zařízeními. Dvoukanálový přijímač umožňuje současné nahrávání dvou objektů do téměř jakéhokoli zařízení.
  • Ultra přenosný a lehký: Blink 500 B2+ je neuvěřitelně kompaktní a lehký a snadno se používá. Stačí vyjmout vysílače a přijímač z nabíjecího pouzdra, zapojit, připnout mikrofony a začít nahrávat.
  • Drobné a diskrétní mikrofonní vysílače: Kompaktní vysílače B2+ lze diskrétně připnout na límec košile nebo připevnit pomocí magnetických držáků. Vestavěné všesměrové mikrofony nabízejí 17stupňové dálkové ovládání hlasitosti mikrofonu a dvoustupňové aktivní potlačení šumu.
  • Funkcemi nabitý dvoukanálový přijímač: Přijímač je kompaktní, ale výkonný, s monofonním, stereofonním nebo bezpečnostním výstupním režimem, volitelným Low-Cut 75 nebo 150Hz filtrem a 3,5mm výstupem pro sluchátka. Podporuje také funkci Mobile Device Speaker Enable pro přehrávání na smartphonu nebo tabletu.
  • Dlouhá výdrž baterie: S výdrží až 20 hodin pro vysílače a 16 hodin pro přijímač překonává B2+ většinu ostatních bezdrátových systémů. Nabíjecí přenosné pouzdro s kapacitou 1250 mAh umožňuje další 1,6násobné nabití celého systému, takže při plném nabití systému a pouzdra lze natáčet až působivých 41,6 hodiny.

Cena a dostupnost

Nový bezdrátový mikrofonní systém je skladem k okamžité expedici.

Doporučená prodejní cena je

127455  Saramonic Blink 500 B2+ (TX+TX+RX) 2,4 GHz bezdrátový mikrofonní systém – 3.290,- Kč / 129 €

Umění ve vašich rukách – speciální projekt společnosti Motorola

Objevte jejich vizuální cestu a můžete vyhrát dovolenou pro dva nebo motorola edge 50 pro/ultra!

Objevte svět, ve kterém není váš telefon pouhým přístrojem – je plátnem, nástrojem k vyjádření a bránou k neomezené kreativitě a umožňuje vám zachytit cenné momenty. Osm fotografů, osm hlavních měst, nekonečná kreativita. Tak Motorola představuje svůj nejnovější projekt, jehož cílem je zviditelnit možnosti nejnovější produktové řady: série edge 50.

Do projektu Umění ve vašich rukách se zapojilo 8 fotografů z 8 evropských zemí, aby představili a zachytili krásy svého hlavního města pomocí objektivu fotoaparátu využívajícího

AI v telefonech motorola edge 50 pro a edge 50 ultra. Výsledkem je unikátní pohled na místní umění, styl a design městské krajiny v osmi zemích: v České republice, na Slovensku, v Rumunsku, Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku, Řecku a Srbsku.

Objevte skrytou krásu evropských měst skrze objektiv telefonů z řady motorola edge 50

Osm fotografů z osmi různých zemí, inspirovaných pokročilým designem a nádhernými povrchy, jež perfektně doplňují jejich pečlivě zachycený svět, se spojilo s Motorolou a zúčastnilo prvního projektu svého druhu, jehož cílem je zachytit bohatství místního umění, stylu a designu skrze objektiv pokročilého fotoaparátu s funkcemi AI zabudovaného do telefonů z řady motorola edge 50. Jejich společné úsilí je k vidění na interaktivní platformě hellomotoart.com, kde se návštěvníci mohou vydat na vizuální cestu a ve fotogalerii vidět, jak jedinečný styl každého fotografa oživne, když se prémiové funkce řady edge 50 spojí s hlubokou vášní pro vyprávění příběhů skrze objektiv fotoaparátu.

První část projektu byla právě zveřejněna a obsahuje snímky z osmi měst zachycené telefonem edge 50 pro. Druhá část projektu bude spuštěna v květnu a uživatelé budou moci obdivovat krásu osmi hlavních měst zachycenou elefonem motorola edge 50 ultra.

„Jako firma hluboce oddaná inovacím a kreativitě jsme nadšení z transformativní síly řady motorola edge 50 v rukou těchto talentovaných fotografů. Skrze objektiv zachytili nejen krásu svých hlavních měst, ale také ukázali neomezené možnosti, které naše přístroje nabízejí k sebevyjádření a vyprávění příběhů. Jsme hrdí na to, že jejich vizi podporujeme a že jejich inspirující práci sdílíme s celým světem,“ říká Karel Dörner, marketing manager značky Motorola pro Českou republiku.

Rozmanitou uměleckou stránku českého hlavního města Prahy zachytil Vladislav Surmaj (http://www.surmaj.com). Vladislav je módní a portrétní fotograf. Lásku k fotografování našel už za studií a je také vášnivým obdivovatelem historických sportovních vozů. Nejraději se ale věnuje focení lidí, a proto jej nejčastěji potkáte na svatbách. Jeho jedinečné kreativní záběry vytvořené telefonem motorola edge 50 pro jsou nyní k vidění na https://hellomotoart.com/cz/photographer/vladislav-surmaj-czech-republic/.

A to není všechno! Uživatelé, kteří chtějí projekt prozkoumat, se mohou zúčastnit regionální soutěže ve formě hlasování o oblíbené fotoalbum. Mají šanci vyhrát krátkou dovolenou pro dvě osoby, během které mohou prozkoumat své oblíbené město, přístroje edge 50 pro a edge 50 ultra či nová sluchátka Moto buds. Více informací naleznete na webové stránce projektu.

Řada edge 50 přináší UMĚNÍ DO VAŠICH RUKOU

Uživatelé mohou objevit jedinečný potenciál nové řady edge 50 a vidět, jak lze každodenní momenty přetvořit v mimořádná umělecká díla.

S prvním chytrým fotoaparátem a displejem na světě s ověřením společností PantoneTM, výkonnými funkcemi fotoaparátu nabitými vylepšeními poháněnými AI a elegantním designem, přináší skutečně každé zařízení z řady motorola edge 50 umění do každodenního života.

V přístrojích edge 50 pro a edge 50 ultra se potkává harmonický design s pečlivým řemeslným umem; každodenní uživatelskou zkušenost zlepšuje pozornost věnovaná i těm nejmenším detailům. Přístroje edge 50, vyznačující se špičkovou veganskou kůží s kovovým rámem a speciální edicí perleťového povrchu ručně vyrobeného v Itálii, jsou jasným důkazem propracovanosti a stylu.

Přijměte umění života s řadou motorola edge 50. Telefon plný života. Telefon plný umění. Designérský kousek. Zachycování světa nebylo nikdy krásnější. Objevte více na webové stránce projektu www.hellomotoart.com/cz.

Kyberzločinci cílí na data, prvním krokem zabezpečení je vyčíslení jejich hodnoty. Jakou hodnotu mají vaše data?

Mezi nejobávanější dopady kybernetických útoků bezpochyby patří výpadky provozu klíčových systémů a ztráta či odcizení důležitých dat. Ale zatímco následky narušení provozu firmy asi dokážeme (alespoň přibližně) vyčíslit, jak ocenit podniková data?

Moderní technická řešení nabízejí velmi vysokou úroveň kybernetického zabezpečení před všemi různými typy útoků. Jak sofistikovanou (a nákladnou) ochranu ve skutečnosti potřebujete, ale nemůžete zjistit bez analýzy možných rizik.

V některých případech to jde snadno. Například e-shop z historie objednávek celkem jednoduše spočítá, o kolik přichází každou hodinu výpadku kvůli kyberútoku. Podobně to umí vyčíslit výrobní závody nebo poskytovatelé on-line služeb. Na základě těchto výpočtů je pak možné stanovit rámec investice do kybernetického zabezpečení, která bude odpovídat potenciálním škodám.

Kybernetické zabezpečení můžeme vnímat podobně jako pojištění nemovitosti proti živelním pohromám či vykradení. Nemovitost a věci v ní mají nějakou odhadovanou hodnotu, a od té se odvíjí výše pojistky. V kyberbezpečnosti je to podobné, jen výpočet hodnoty nehmatatelných, digitálních dat nemusí být vždy úplně snadný. Firmy se proto někdy dopouštějí chyby a přeceňují hodnotu fyzického majetku právě na úkor dat,“ vysvětluje Milan Ryšavý, architekt kybernetické bezpečnosti ve společnosti Seyfor.

Kyberzločinci dnes cílí primárně na data

Ve skutečnosti ale právě data dnes ve většině podniků představují největší část jejich majetku a současně i naprosto nezbytný prostředek pro každodenní fungování. I proto musí být identifikace konkrétních typů informací a jejich hodnoty nedílnou součástí efektivní přípravy na kyberútoky.

Ostatně, právě na data se dnes zaměřuje drtivá většina kyberzločinců, kteří způsobují neustále rostoucí množství ransomwarových útoků. Aktuální studie kyberbezpečnostní společnosti Check Point uvádí, že v roce 2023 byla pokusem o ransomwarový útok zasažena každá desátá organizace po celém světě, což znamená meziroční nárůst o 33 %. V průměru pak organizace po celém světě zaznamenaly 1 158 různých kyberútoků týdně.

Taktika útočníků, kteří cílí primárně na data, se navíc mění: „Zatímco dříve byla data napadené organizace zašifrována ransomwarem a útočník na oběti vymáhal výkupné za jejich opětovné zpřístupnění, dnes dochází při většině ransomwarových útoků i k likvidaci dostupných záloh a především k odcizení podnikových dat. Kyberzločinci tak znemožní firmě obnovu dat vlastními silami a navíc mají další páku v jednání o zaplacení výkupného – hrozí totiž, že odcizená data zveřejní na internetu,“ popisuje evoluci praktik kyberzločinců Milan Ryšavý.

Ocenění rizik je nezbytnou součástí přípravy na kybernetické útoky

Aby firma věděla, jaká data vlastně potřebuje před zničením nebo odcizením chránit, musí začít s identifikací informací a určením jejich důležitosti (přeneseně hodnoty). Od toho se pak bude odvíjet i úroveň jejich ochrany a související investice.

Základním krokem je roztřídění informací do několika úrovní – od těch nejméně důležitých až po nejcitlivější informace, bez kterých nemůže firma fungovat. Současně je také nutné data kvantifikovat a udělat si představu, jak rychle poroste jejich množství. Například data z různých senzorů (třeba o pohybu firemních vozidel) mohou růst obrovskou rychlostí, ale jejich důležitost není tak značná, aby na ně bylo nutné aplikovat nejvyšší stupeň zabezpečení a robustní zálohování. Narozdíl třeba od dokumentů souvisejících s podnikovým know-how, údajů o zákaznících nebo finančních dat, jejichž objem sice roste pomaleji, ale zato mají strategický význam a vyžadují nejvyšší úroveň ochrany.

Identifikace a klasifikace informací v rámci podniku je klíčová nejen kvůli návrhu vhodných bezpečnostních opatření, ale také kvůli splnění legislativních požadavků. Klasifikace dat a jejich ochrana je totiž i jednou z klíčových oblastí řešených v připravované novele zákona o kybernetické bezpečnosti na základě směrnice NIS2,“ upozorňuje Ryšavý na nové povinnosti, které bude novelizovaný zákon ukládat poskytovatelům regulovaných služeb.

Úkolem bezpečnostních opatření na ochranu dat je zajistit nejen jejich dostupnost a možnosti obnovy v případě úspěšného útoku, ale také jejich integritu (neměnnost) a důvěrnost nejen při zpracování a ukládání v podnikových systémech, ale i během přenosu po internetu. „Ochrana veškerých dat na nejvyšší úrovni by pro organizaci znamenala náklady zdaleka převyšující možná rizika. Proto je hlavním úkolem analýzy rizik stanovit hodnotu konkrétních informací a následně zvolit adekvátní způsob a úroveň jejich ochrany, který bude odpovídat potenciálním škodám. Zpravidla se to neobejde bez konzultací se specialisty, kteří pomohou jak s klasifikací dat, tak i s návrhem vhodných opatření,“ uzavírá Milan Ryšavý ze společnosti Seyfor.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

Nominujte své favority, startuje druhý ročník ankety osobnost e-commerce. Vloni zvítězil ředitel Heureky Tomáš Braverman

Česká e-commerce se připravuje na druhý ročník ankety EXEC e-commerce osobnost. Nominace probíhají do 12. května a kandidátem může být kdokoliv, kdo má zásadní vliv na český nebo slovenský trh s elektronickými obchody. Hodnotit se budou byznysové výsledky, úspěšné projekty a další osobní i pracovní výsledky v e-commerce za posledních 12 měsíců. Vyhlášení ankety proběhne 6. června na uzavřené networkingové a vzdělávací akci EXEC Edge. Anketu vyhlašuje mediální e-commerce platforma EXEC, kterou provozuje společnost Shopsys.

Česká e-shopová scéna mobilizuje. Od 15. dubna mají možnost lidé i firmy nominovat kandidáty pro druhý ročník ankety EXEC e-commerce osobnost. Ta si klade za cíl ocenit jednotlivce, kteří zásadním způsobem ovlivnili dění v české a slovenské e-commerce za posledních 12 měsíců.

Historicky první oceněnou e-commerce osobností se loni stal Tomáš Braverman, tehdejší ředitel společnosti Heureka. „Vítězství vnímám jako ocenění práce celé Heureky, což představuje více než 500 lidí.“ prohlásil loňský výherce. Druhé místo obsadil Zbyněk Kocián (CEO, Notino), třetí pak skončil Václav Staněk (CEO, Vasky)

Uplynulých 5 let znamenalo (a vlastně stále ještě znamená) pro segment e-commerce doslova turbulentní období. V době covidu trh s e-shopy rostl přirozeně nejrychleji za celou svou existenci, aby se pak elektronické obchody musely potýkat s útlumem, ekonomickou a energetickou krizí, válkou. „Zejména proto není v současnosti pro e-shopy jednoduché dosahovat svých cílů. O to více se cení, když právě toto se někomu podaří. A právě takové lidi hledáme a chceme ohodnotit. Takové, kteří navzdory tržní nepřízni posouvají sebe i svůj byznys dál,“ komentuje Petr Krakowczyk, marketingový ředitel společnosti Shopsys, která soutěž pořádá.

Soutěže se mohou účastnit především osobnosti, jenž svými aktivitami ovlivňují český a slovenský trh, a mají za sebou dobré byznysové výsledky a zajímavé projekty. Vítáni jsou především e-commerce manažeři, majitelé e-shopů, startupisté a další stakeholdeři, kteří většinou musí každý den reagovat na měnící se tržní podmínky i zákaznické chování. Důležitý je i proaktivní přístup ve vzdělávání, na sítích i akcích či například v podcastech a rozhovorech.

„Jednoduše hledáme osobnost, která posouvá nejen sebe a svou společnost, ale i celou e-commerce mílovými kroky kupředu” říká Petr Krakowczyk a dodává: „Velice nás potěšilo, že zájem o historicky první ročník ankety pořádaný v loňském roce byl velký, zejména co do rozsahu účasti, ale i kvality silných jmen. Rádi bychom tento výsledek přinejmenším zopakovali.“

Anketa byla loni vyhlášena na uzavřené vzdělávací a networkingové akci EXEC Edge, na které se sešlo přes 120 top manažerů a majitelů 74 předních československých e-shopů, které loni dohromady tvořily obrat přes 170 mld. Kč. I letos bude vyhlášení ankety EXEC E-commerce osobnost probíhat před zraky VIP publika složeného z manažerů největších a nejúspěšnějších e-shopů.

Nominace do ankety, které je možné podat na internetových stránkách www.exec.shopsys.cz/osobnost24, začínají 15. dubna, poběží do 12. května a jsou zcela zdarma. Z nominovaných kandidátů bude vybírat odborná porota, která je i pro letošní ročník složena z předních e-commerce manažerů, investorů, PR expertů i majitelů e-shopů či služeb a předsedou poroty je Petr Svoboda, zakladatel Shopsysu. V porotě zasedne i loňský vítěz Tomáš Braverman.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Officeo nebo Agátin svět.

„Když něco, tak Allegro“. E-commerce lídr spouští nový mezinárodní komunikační koncept

Společnost Allegro oznámila novinku v podobě nového komunikačního konceptu. Kreativní myšlenka, doprovázena sloganem „Když něco, tak Allegro“, se zaměřuje na široký výběr zboží napříč kategoriemi a zároveň odráží každodenní potřeby, překážky a cíle moderních spotřebitelů.

Jak předpovídali tržní analytici, online nakupování je pro zákazníky stále běžnější a stává se tak nedílnou součástí našeho každodenního života. Právě s cílem reagovat na měnící se preference spotřebitelů proto zavádí společnost Allegro novou mezinárodní komunikační strategii. Ta je zaměřená na denní rutinu a potřeby zákazníků chce uspokojit primárně prostřednictvím širokého výběru produktů, které jsou na platformě snadno dostupné pod jednou střechou.

Náš nový komunikační přístup je nejen milníkem v růstu celé společnosti, ale zároveň reaguje také na rostoucí poptávku zákazníků po větší personalizaci v rámci nákupu. Budoucnost maloobchodu je jasná – budeme nakupovat stále častěji, zkoumat nové kategorie a vybírat si nové produkty, abychom tak uspokojili všechny své potřeby. Naše odpověď je proto jednoduchá: Když něco, tak Allegro,“ řekl Wojciech Bogdan, ředitel marketingu a finančních služeb ve společnosti Allegro.

Kreativní myšlenka i slogan „Když něco, tak Allegro“ se zaměřují na roli platformy při naplňování nejen běžných, ale i mimořádných potřeb zákazníků, přičemž nastavují lehký a hravý tón, který je spojen s každodenními zkušenostmi každého z nás.

V dnešním světě chceme a měli bychom mít možnost nakupovat odkudkoliv: z domova, autobusu nebo třeba z kanceláře. Naší prioritou jsou proto nejen výhodné ceny a široká nabídka produktů, ale také pohodlné možnosti doručení a bezpečné platby. Naše platforma se řídí jednoduchým pravidlem – kdekoli se objeví jakákoliv potřeba, Allegro přináší řešení. Tento přístup nám umožňuje poskytovat jedinečné služby přizpůsobené různorodým požadavkům našich zákazníků, a to včetně Allegro Smart!, Záruky nejnižší ceny i exkluzivních nabídek během Allegro Days,“ uvedla Karolina Sytnyk, Brand Manager Expert společnosti Allegro.

Nová kampaň, kterou společnost odstartovala 15. dubna, prezentuje různé postavy v reálných životních situacích, přičemž právě Allegro jim díky své široké nabídce produktů a kategorií vždy podává pomocnou ruku. Nová strategie mezinárodního rozsahu zdůrazňuje klíčovou roli společnosti na regionální e-commerce scéně.

Strategie, kreativní koncept i produkční dohled nad novým komunikačním konceptem měla na starost agentura DDB Warszawa. Režie spotů se ujal Kuba Michalczuk a produkce Moon Films. Nákup médií zajišťovaly společnosti PHD Media a Allegro. Kampaň bude využívat celou řadu mediálních formátů, včetně televize, VOD, YouTube i sociálních médií.

O Allegro Group

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

Revolut vydává svou vůbec první zprávu ohledně finanční kriminality a varuje uchazeče o zaměstnání před dramatickým nárůstem falešných pracovních nabídek

  • Revolut dnes oznámil vydání své vůbec první zprávy ohledně finanční kriminality a bezpečnosti spotřebitelů, která odhaluje trendy pro rok 2023 a údaje o nejčastějších druzích podvodů.
  • Podvody s pracovními nabídkami vzrostly v roce 2023 o 1 200 % a investiční podvody o 142 %.
  • Systém odhalování podvodů společnosti Revolut zabránil v roce 2023 podvodům vůči zákazníkům ve výši 550 milionů EUR.
  • Česko zaregistrovalo jedno z nejnižších množství nahlášených případů podvodů v Evropě a umístilo se na 28. místě podle počtu obětí podvodu na tisíc zákazníků.

Revolut, globální finanční aplikace s více než 40 miliony zákazníků po celém světě a 600 tisíci v Česku, dnes oznámila vydání své první zprávy ohledně finanční kriminality a bezpečnosti spotřebitelů, která obsahuje exkluzivní informace o podvodech. Zpráva, založená na rozsáhlém interním výzkumu a analýze dat, si klade za cíl objasnit celosvětově rostoucí průmysl podvodů a poskytnout efektivní opatření, která lidem pomohou se chránit. Revolut plánuje tato data průběžně revidovat a mapovat prostředí podvodníků.

Globální prostředí podvodníků

Zpráva Revolutu odhaluje rostoucí hrozbu podvodů, které v roce 2022 okradly lidi po celém světě o více než 1 billion dolarů, uvádí GASA (Global Anti-Scam Alliance & ScamAdviser, zpráva o globálním stavu podvodů). Údaje společnosti Revolut ukazují, že tento jev v loňském roce nadále narůstal, přičemž prostředí podvodníků procházela významnými změnami, které se vyznačovaly posílením podvodných technik zaměřených na získávání údajů o účtu a osobních údajů za účelem finančního zisku. Finanční zločinci zintenzivnili své úsilí a používají sofistikované taktiky, jako jsou klamavé webové stránky, prodloužené platební řetězce a útoky sociálního inženýrství, aby chytili oběti do léčky.

V boji proti těmto hrozbám zůstal Revolut v roce 2023 velmi proaktivní a snažil se udržet náskoku před dynamickým prostředím podvodníků. Implementoval vylepšené bezpečnostní funkce, včetně biometrické autentizace a proaktivního varování o platebním toku, a zároveň upřednostnil iniciativy zaměřené na vzdělávání o podvodech prostřednictvím Akademie v aplikaci, aby posílil znalosti zákazníků a nabídl nástroje, aby se lépe chránili před zlomyslnými podvodníky.

V loňském roce zabránil patentovaný systém společnosti Revolut pro odhalování podvodů, založený na špičkovém strojovém učení a umělé inteligenci, podvodům vůči zákazníkům v hodnotě více než 550 milionů EUR.

Česko zaregistrovalo jedno z nejnižších množství nahlášených případů podvodů v Evropě a umístilo se na 28. místě podle počtu obětí podvodu na tisíc zákazníků.

Neautorizované podvody vs. autorizované podvody

Zpráva rozlišuje mezi neoprávněnými podvody, které jsou charakterizovány tím, že se pachatelé nabourají do účtu proti souhlasu oběti, a oprávněnými podvody (tzv. „scamy“), což jsou klamavé praktiky, které oběť přesvědčí, aby umožnila provedení platby.

Podle zprávy je sociální inženýrství stále významnou hnací silou obou typů podvodů, ale má větší dopad, pokud se používá k provádění autorizovaných podvodů.

Woody Malouf, Head of Financial Crime v Revolutu, řekl: “Ochrana našich zákazníků před celosvětově rostoucí hrozbou podvodů, je pro nás v Revolutu na prvním místě. Naše vůbec první zpráva o finanční kriminalitě a bezpečnosti spotřebitelů nejen osvětluje vyvíjející se prostředí podvodů, ale také poskytuje jednotlivcům potřebné znalosti, aby zůstali ostražití. Díky našim pokročilým systémům pro odhalování podvodů a závazku k inovacím umožňujeme našim zákazníkům chránit své finance. V digitálním světě se mohou pohybovat s důvěrou”.

Trendy v oblasti neautorizovaných podvodů

  • Podvody s platebními kartami: tvoří 98 % všech podvodů, přičemž mezi běžné taktiky patří phishingové útoky. Proti těmto technikám vás mohou ochránit virtuální jednorázové karty Revolut, protože je lze použít pouze jednou, což vede k výrazně nižší míře podvodů ve srovnání s tradičními kartami.
  • Fyzická krádež: přestože postihla pouze 1 % obětí, fyzická krádež byla příčinou 39 % všech ztrát z neoprávněných podvodů, které zákazníci Revolutu v roce 2023 zaznamenali. Podvodníci dnes operují ve strukturovaných zločineckých sítích, které jsou schopny sledovat, jak lidé používají své telefony, a pomocí propracovaných technik získávají přístupové kódy. Pro snížení tohoto rizika je důležité, abyste při přidávání PIN kódu vždy dávali pozor na okolí a neukládali přihlašovací údaje do telefonu.

Trendy v oblasti autorizovaných podvodů

  • Falešné nabídky zaměstnání: v roce 2023 vzrostly o více než 1 200 % a zaměřují se na mladé lidi, kteří hledají pracovní příležitosti.
  • Investiční podvody: v loňském roce vzrostly o 142 %. Většina těchto podvodů nabízí bitcoiny nebo jiné investice do kryptoměn. Anonymita, kterou kryptoměny nabízejí, přilákala podvodníky, kteří lákají na vyšší a zaručené výnosy z kryptoinvestic.
  • Podvody při nákupech: zůstávají nejoblíbenějším typem podvodu ve všech zemích, v roce 2023 tvořily 63 % všech nahlášených podvodů, ale méně než 15 % celkové ztracené hodnoty.

Top tipy od Revolutu, jak se vyhnout podvodům při nákupech

  • Nakupujte u renomovaných a spolehlivých prodejců – podívejte se na recenze na internetu. Opravdoví a důvěryhodní prodejci budou mít obecně dobré recenze, nikoli směs špatných a dobrých nebo žádné.
  • Ptejte se – buďte obezřetní, pokud se prodávající vyhýbá odpovědi nebo na vás tlačí, abyste rychle zaplatili. Požádejte o osobní prohlídku cenných předmětů nebo o prohlídku prostřednictvím videa a získejte příslušnou dokumentaci, abyste si ověřili, že je prodávající skutečným vlastníkem.
  • Zvolte si bezpečný způsob platby (například virtuální karty Revolut na jedno použití!) – vždy používejte debetní nebo kreditní kartu. Podvodníci vás mohou požádat, abyste místo platby kartou zaplatili bankovním převodem. Převody jsou těžko dohledatelné a v případě podvodu máme omezené možnosti, jak získat vaše peníze zpět.
  • Nikdy neignorujte varování v aplikaci Revolut, zejména pokud na vás prodávající tlačí, abyste platbu provedli rychle.
  • Ověřte si pravost webové stránky – zadejte její adresu do webového prohlížeče. Neklikejte na odkazy v nevyžádaných e-mailech nebo zprávách. Po vstupu na webovou stránku zkontrolujte, zda vypadá profesionálně. Barvy, logo nebo rozvržení, které vypadají neobvykle, mohou naznačovat, že se jedná o falešnou webovou stránku.
  • A nakonec si vždy pamatujte – pokud se vám zdá, že je nabídka až podezřele dobrá, pravděpodobně se jedná o podvod.

Chcete-li se podívat na celou zprávu o finanční kriminalitě a bezpečnosti spotřebitelů a dozvědět se více o prevenci podvodů, navštivte tuto stránku.

Další informace včetně cen plánů naleznete na adrese https://www.revolut.com.

O Revolutu

Revolut je licencovaná banka, která lidem pomáhá vytěžit z jejich peněz maximum. V roce 2015 začala společnost Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směny peněz. Dnes již více než 40 milionů zákazníků po celém světě používá desítky inovativních produktů Revolutu k provedení více než půl miliardy transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a podnikatelských účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě

Podpora akcelerace funkcí využívajících AI pomocí RTX v nástrojích od Adobe a Blackmagic Design roste

Seriál In the NVIDIA Studio se tentokrát zaměřuje na využití AI v nástrojích společností Adobe a Blackmagic Design. K dispozici jsou také dubnové ovladače NVIDIA Studio přinášející optimalizace pro nejnovější verze kreativních aplikací.

GPU NVIDIA RTX a GeForce RTX umožňují využívat AI při tvorbě videí a šetřit tak čas. Mezi novinky v této oblasti patří např.:

  • Funkce převodu řeči na text v aplikaci Adobe Premiere Pro je nyní díky akceleraci pomocí GPU NVIDIA RTX a GeForce RTX až o 15 % rychlejší.
  • V Adobe After Effects zase tyto GPU umožňují bezproblémový import 3D objektů, které se budou vykreslovat ve stejném 3D prostoru jako kamera, světlo a další 3D vrstvy.
  • DaVinci Resolve od Blackmagic Design ve verzi 19 přidává 2 nové funkce využívající AI, které běží na GPU NVIDIA GeForce RTX 4090 oproti Mac M2 Ultra až 3× rychleji. Jedná se o IntelliTrack AI pro sledování objektů, stabilizaci a panorámování zvuku a UltraNR, který využívá AI pro redukci prostorového šumu.

Možnosti využití DaVinci Resolve a dalších nástrojů s využitím akcelerace pomocí RTX při tvorbě demonstruje Rakesh Kumar na svém projektu „The Rooted Vault.“

Bližší informace přináší poslední blog „In the NVIDIA Studio“: https://blogs.nvidia.com/blog/studio-davinci-resolve-sketchup-driver/

Do centra Liberce přináší kousek exotiky Papilonia – motýlí dům

Po Karlových Varech, Praze, Brně, Ostravě a dalších místech v Česku jsou exotičtí motýli k vidění i v Liberci. V pátek 5. dubna 2024 zde proběhlo slavnostní otevření unikátní stálé expozice motýlího domu Papilonia. Návštěvníci se ale rozhodně nudit nebudou, protože každá expozice je jiná. Tato se nachází v obchodním domě Forum Liberec v samotném centru města a láká nejen na nejkrásnější motýlí druhy na světě, ale také na záhadu letadla zříceného uprostřed džungle.

Foto: Papilonia

Turistická atrakce s přidanou hodnotou

Papilonia je speciálně vybudovaný ekosystém, který exotickým motýlům simuluje přirozené prostředí pro zdravý a aktivní život a hostům přináší neopakovatelné zážitky. Celá prohlídka je kontaktní a umožňuje tak seznámení s motýlími druhy z Jižní Ameriky, Asie nebo Subsaharské Afriky bez jakýchkoli bariér. Nabízí tedy mnohem víc než jen vizuální zážitek, což je v dnešní digitální době velkou výhodou.

Na své si v Papilonii přijdou i samotní motýli, kteří zde mají každý den ideální podmínky. Přítomnost návštěvníků je nijak nestresuje, protože nemají z lidí vrozený strach. Naopak s nimi často interagují přímým kontaktem a obzvlášť je přitahují výrazné barvy na oblečení nebo ovocné parfémy. Návštěvníci si je tedy mohou vyfotit nebo si s nimi udělat selfie. A podle vedení atrakce to může dokonce pomoci šíření osvěty o tomto užitečném, ale v přírodě bohužel ohroženém druhu.

„Motýlů v přírodě bohužel ubývá, a proto je nutné, aby lidé motýly poznali osobním zážitkem a chápali jejich potřeby. Protože o čem nic nevíme, to neumíme chránit,“ říká provozovatel motýlího domu Roman Štěpánek.

Liberecká Papilonia pro malé i velké návštěvníky

Papilonii spojuje jednotný koncept, ale rozdílná tematika. Pro libereckou expozici byla vybrána záhada letadla, které se zřítilo uprostřed džungle. Podle provozovatele je ideální pro kluky a holky jakéhokoli věku, kteří do motýlího domu zamíří ze širokého okolí, stejně tak může být společným zážitkem pro rodiče a prarodiče s dětmi a vnoučaty, ale i mladé páry nebo aktivní lidi v jakémkoli věku. A to především díky umístění na strategickém místě s výbornou dopravní dostupností.


Foto: Papilonia Liberec

Zázemí poskytuje Papilonii obchodní centrum Forum Liberec, jehož vedení od počátku projevovalo velký zájem o provoz této atrakce a prokázalo velkou vstřícnost. I přes technicky náročnou výstavbu se tedy podařilo motýlí dům otevřít v plánovaném termínu.

„Přáli jsme si, aby si návštěvu mohli užít nejen děti, ale i jejich rodiče. Aby to bylo místo zajímavé pro prarodiče s vnoučaty i pro mladý zamilovaný pár nebo aktivní lidi středního věku, kteří si zde takzvaně vyčistí hlavu od pracovních a jiných každodenních povinností,“ doplňuje Roman Štěpánek.

Motýlí dům Papilonia Liberec je otevřen celoročně, denně od 9 do 20 hodin. Najdete ho v OC Forum Liberec (2. patro), Soukenné náměstí 2a.

Více informací: https://papilonia.cz/cs/kde-navstivit

Exit mobile version