Chcete, aby váš obsah zaujal publikum? Řešení se ukrývá v přidané hodnotě každého reklamního sdělení, které kotví na sociálních sítích. Přesycený trh produktů a služeb je oč tu běží. Když si do vyhledávače zadáte klíčový produkt nebo službu, kterou hledáte, vyhodí vám to tisíce nabídek a řešení. Ovšem každá značka chce být zákazníkovou vyvolenou a aby toho dosáhla, tak musí mít pár es v rukávu, které jí zajistí náskok před konkurencí. Co si o tom myslí strategičtí tvůrci obsahu s dlouholetou praxí? Čtěte dál.

Nabídněte zákazníkům rychlou zpětnou vazbu a osobní interakci!

Každé reklamní sdělení, které chcete šířit na sociálních sítích, by mělo nabídnout něco navíc. Nejde jen o esteticky vyšperkovaný obrázek nebo video, i když bez nich se to celé taky neobejde. Zákazníci chtějí něco víc. Hledají obsah, který jim poskytne užitečné informace, který je pobaví, nebo který je nějakým způsobem osloví a osvěží. To může znamenat poskytnutí odborných rad, sdílení zajímavých příběhů, nebo jednoduše představení značky z pohledu, který bude pro ně přitažlivý. „Dělejte dobrý obsah, který dá lidem důvod vás sledovat a který vyvolá interakci. Vše ostatní je mnohem méně podstatné,“ radí Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní a marketingové agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Každá sociální síť má svá specifika

Mluví se o tom stále a dokola. Každá sociální síť funguje trochu jinak a pro strategické tvůrce obsahu je zásadní, aby věděli, co si na které síti mohou dovolit, aby zbytečně neztráceli čas a nervy. „Facebook snese i delší texty, protože si na něj lidé chodí pro informace a zpravodajství. Na Instagramu jsou lidé kvůli krásným vizuálům a inspiraci. Klíčem k úspěchu na TikToku a Snapchatu je pochopení hodnot, jazyka a estetiky Generace Z. LinkedIn není síť značek, lepší bude, když zde za ně budou mluvit jejich osobnosti. Na Pinterestu najdeme především ženy ve „think“ fázi nákupního procesu. Každá síť zkrátka nabízí značkám jiné příležitosti a rozhodně je nutné ke každé z nich přistupovat jinak,“ dodává Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní a marketingové agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Organický dosah dnes slouží spíše k pobavení

Vytvoření silného povědomí o značce a cílení na vybrané publikum jsou v dnešní době prakticky nezbytné prvky úspěšného marketingového plánu. Bez placené reklamy je doslova nemožné dostat se na špičku. V minulosti mohly marketingové strategie spoléhat na organický dosah a dosahovaly vysokých procent sledovanosti. Bohužel, v dnešní době je situace jiná. Kvalitní obsah často mizí ve stínu placených reklamních kampaní. Ještě nedávno stály marketingové strategie na značně jiných pilířích a organický dosah měl výrazně vyšší procento sledovanosti. Dnes je tomu jinak. „Je to o dlouhodobé práci, která je postavena na jasné strategii, kdy je opravdu nezbytné si na počátku definovat, kdo je moje cílová skupinu, jaké jsou její potřeby, na jaké síti ji nejlépe oslovím, co jí chci sdílet a čeho tím chci dosáhnout,“ říká Magdaléna Šašková, Social Media Manager reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Zákazníci chtějí znát váš názor

Držet krok s aktuálním děním ve světe a přizpůsobovat tomu pravidelně publikované příspěvky je zlatým grálem ve světě digitální reklamy. „Nové je lepší než staré. Nesmíte zaspat a musíte sledovat trendy ve formátech, tématech a neustále se přizpůsobovat,“ radí Milan Zeman, ředitel strategie agentury Mytimi, www.mytimi.cz. Nechte svůj obsah mluvit za sebe. Buďte pro své zákazníky víc než jen další reklamou na sociálních sítích. Buďte zdrojem inspirace, informací a zábavy. To je klíč k tomu, aby se vaše značka stala jejich první volbou

Napsat komentář