Češi začínají s nákupem dárků nejčastěji v listopadu: allegro.cz nabízí během Black Friday slevy až 50 %

Češi letos plánují utratit za vánoční dárky v průměru 7 664 korun, nejčastěji přitom své okolí obdarují produkty z kategorie kosmetiky (49 %) a módy (37 %)[1]. Většina z nich plánuje své vánoční nákupy s předstihem, ženy přitom ještě o něco častěji než muži (69 % vs 54 %). Více než polovina dotázaných Čechů pak záměrně odkládá své nákupy na Black Friday. Na allegro.cz potrvají slevy čítající tisíce nabídek denně až do 30. listopadu, a to včetně speciálních akcí pro uživatele aplikace.

Oblíbené nákupní svátky, které velmi dobře zná 90 % Čechů, plně odstartovalo i Allegro. Pro svou vůbec první Black Friday kampaň si společnost připravila tisíce nabídek se slevami až 50 %. Akce se týkají elektroniky od výrobců, jako je Samsung, Sencor či Xiaomi, dětských hraček a vybavení značek Hasbro, LEGO nebo Huggies i dekorativní a pečující kosmetiky Nivea. Všechny nabídky jsou snadno dohledatelné přímo na úvodní webové stránce platformy či v Allegro mobilní aplikaci, ve které navíc zákazníky čekají i exkluzivní akce. Veškeré slevy se řídí evropskou směrnicí Omnibus, zákazníci tak mají jistotu, že je jejich výše vypočítána z nejnižší ceny zboží za posledních 30 dnů.

Letos plánují Češi utratit za vánoční dárky v průměru 7 664 Kč

Pro Čechy začíná příprava na Vánoce dokonce již v září, kdy nakupují první dárky.  Ženy přitom nad zařizováním dárků začínají přemýšlet zpravidla dříve než muži. V období mezi zářím a listopadem je pořizuje 69 % žen ve srovnání s 54 % mužů. Největší vánoční nákupy si však většina Čechů nechává právě na listopad, a tedy i na Black Friday. Pro více jak polovinu z těch, kteří nakupují dříve než v prosinci, je hlavním důvodem snaha vyhnout se přeplněným obchodům a zahlceným dopravcům. Polovina zákazníků pak zmiňuje také to, že chce zamezit stresu z nedostatku dárků – dřívějšími nákupy si totiž zaručí, že seženou vše, o co si obdarovávání v jejich okolí řekli.

Dřívější plánování vánočních nákupů je často ovlivněno také místem, kde spotřebitelé žijí. Mezi těmi, kteří bydlí v okrajových částech republiky nebo v menších obcích, je oblíbenou praktikou dojíždět za širším výběrem dárků do jiných měst. V případě, že žijí dále od větších nákupních center, vyplatí se jim zvážit nákup dárků přes internet – ten jim totiž šetří čas, umožní jim vyhnout se dopravním zácpám a zároveň poskytne ten nejširší možný výběr produktů.

Na platformě allegro.cz mohou zákazníci vybírat zboží v různých cenových relacích, v rámci kampaně Black Friday tu navíc najdou spoustu zvýhodněných nabídek za atraktivní ceny pro děti i dospělé. Odhaduje se, že Češi letos utratí za nákup vánočních dárků v průměru 7 664 Kč (s mediánem 5 000 Kč), přičemž nejčastěji budou nakupovat v kategorii kosmetiky (49 %) a módy (37 %).

Pro zákazníky je rozhodující cena dopravy i možnost vrácení peněz

Z dat vyplývá také to, že kromě ceny zboží je pro polovinu zákazníků důležitým faktorem rovněž cena doručení. Allegro proto nabízí předplatitelům členství v programu Smart!, které jim poskytuje neomezené doručení i vrácení zboží zdarma. Právě možnost bezplatně vrátit nevyhovující zboží je stěžejní pro 59 % spotřebitelů, přičemž pro více než třetinu z nich je to také způsob, jakým si u nich e-shop buduje důvěru.

Podobně klíčová je pro zákazníky možnost snadného vrácení peněz (29 %) například v případě, že objednávka nedorazí včas, je poškozená či dodaný produkt neodpovídá původnímu popisu. I na to je allegro.cz připraveno, na každý nákup se totiž vztahuje služba Allegro Protect, která v případě problému garantuje vrácení peněz až do výše 100 000 Kč, a to do 48 hodin od rozhodnutí.

Češi hledají nejlepší ceny, Allegro odpovídá výraznými slevami

Průzkum ukazuje, že cena zboží je jedním z nejdůležitějších faktorů pro 63 % Čechů. Allegro si proto pro zákazníky připravilo kromě Black Friday slev až do výše 50 % i nově spuštěnou akci „Záruka nejnižší ceny“, která jim garantuje, že označené produkty ve vybraných českých e-shopech levněji nenajdou. „Záruka nejnižší ceny“ se vztahuje na desítky tisíc produktů napříč kategoriemi, zákazníci tak nemusí dlouze srovnávat ceny na cenových srovnávačích, což aktuálně dělá 76 % z nich. U takto označených produktů mají spotřebitelé jistotu, že nakupují za nejlepší cenu mezi vybranými českými e-shopy uvedenými v obchodních podmínkách. Pokud by však u některého z nich zboží našli přeci jen levněji a nahlásili to platformě do 72 hodin od nákupu, allegro.cz jim garantuje vrácení peněz ve výši 150% rozdílu v ceně, a to formou kupónu uplatnitelného na jejich další nákup.

Výběr z těch nejvýhodnějších Black Friday nabídek: 

  • Stylingová hlava Barbie Dreamtopia – zde 
  • Parní vlak LEGO Duplo – zde 
  • Stolní hra Monopoly Star Wars: The Mandalorian – zde 
  • Kuchyňský robot Sencor – zde
  • Ruční mixér Tefal – zde

O Allegro Group

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Report na téma „Nákupní chování Čechů“ vychází z průzkumu, který pro allegro.cz v České republice provedla společnost Perfect Crowd na vzorku 1021 dospělých (18-65 let).

Colliers: I přes stavební boom přetrvává nedostatek průmyslových nemovitostí

Český trh průmyslových nemovitostí zažívá v roce 2023 velký rozmach stavební aktivity. I když je současné době ve výstavbě více než 1,5 milionu m2, nově dokončených projektů je málo a míra neobsazenosti nadále zůstává pod 2 %. Celková nabídka moderních industriálních prostor v České republice během 3. čtvrtletí 2023 vzrostla pouze o 182 200 m2 a na konci září tak činila 11,44 milionu m2. Nájmy se po raketovém růstu v průběhu posledních tří let stabilizovalo a koncem září se pohybovalo mezi 7,50 – 7,70 euro za m2 měsíčně za sklad a 9,50 – 12,50 euro za m2 měsíčně za kancelářský vestavek. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

„Tempo dodávání nových projektů na trh je nižší, než jsme očekávali. Oproti předpokladům, které počítaly s dodáním zhruba 300 000 m2 každé čtvrtletí letošního roku, bylo za první tři kvartály dodáno pouze 653 200 m2,“ komentuje Josefína Kurfürstová, analytička společnosti Colliers, a dodává: „Důvodem menšího množství dokončených a dodaných projektů ovšem není jen zpomalování trhu a odsouvání některých projektů jak ze strany nájemců, tak i developerů, ale především vzrůstající množství spekulativně stavěných projektů, u kterých je stavba často zakonzervována v pokročilé fázi. S dokončením se vyčkává až na vhodné nájemce.“

Některé z těchto trendů vychází ze situace dvou předchozích let, během nichž se developeři a nájemci museli potýkat s krizemi v oblasti dodavatelských řetězců a energií, inflací a obtížnějším financováním zapříčiněným vyššími úrokovými sazbami a poklesem návratnosti investic. Zatímco v letech 2021 a 2022 poptávka rostla, nabídka stagnovala kvůli neočekávaným globálním krizím jako byl nedostatek stavebních materiálů, jejich zvýšená cena a zdražování dalších vstupů kvůli inflaci. Developeři se tedy v současnosti snaží vytvořit flexibilní nabídku, díky které by mohli rychle reagovat a uspokojit poptávku investorů a nájemců bez dlouhých průtahů.

Neobsazenost zůstává pod 2 %

Přestože neobsazenost během roku 2023 mírně vzrostla a na konci 1. pololetí dosáhla nejvyšší hodnoty za poslední 2 roky, v uplynulém kvartále opět klesla o 22 bazických bodů na 1,49 %. Do značné míry to souvisí s měnící se strategií výstavby a zmíněnou snahou zakonzervovat rozestavěné stavby do doby, než se pro ně najdou vhodní nájemci. Neobsazenost se tedy bude s největší pravděpodobností i nadále pohybovat mezi 1 a 2 %. „Český trh má jednu z nejnižších neobsazeností v Evropě. Vzhledem k tomu, že zde nejsou takřka žádné moderní prostory k okamžitému pronájmu, nejde bohužel o projev zdravého trhu. Pokud se nezvýší množství spekulativně postavených prostor dodaných na trh či nenastane ekonomická krize, která donutí nájemce opustit své prostory, situace se v nejbližší době nezmění,“ vysvětluje Josefína Kurfürstová.

Realizovaná poptávka indikuje blížící se období nejistoty

Poptávka ve 3. kvartále letošního roku prudce klesla a dosáhla celkem 181 600 m2, což je v meziročním srovnání 62% pokles. Čistá realizovaná poptávka činila 141 000 m2, což je meziroční pokles o 60 %. „Ve druhém kvartále jsme zaznamenali zvýšené množství přejednání, což pomohlo udržet celkový objem realizované poptávky poměrně vysoký, ve třetím kvartále však jejich množství dramaticky pokleslo,“ doplňuje Josefína Kurfürstová. Přejednání smluv tvořilo ve 3. čtvrtletí pouhých 19 % veškeré aktivity, kterou tak z většiny tvořily nové pronájmy a předpronájmy. Zpomalení patrné na trhu může být způsobené celou řadou faktorů, z nichž nejvýznamnější roli hraje pravděpodobně zpomalení globální ekonomiky. To má za následek delší rozhodovací procesy a zvýšenou opatrnost firem, které se tak snaží ochránit před možnou krizí, snížit náklady či ceny vstupů.

Nájmy se stabilizují

Nejvyšší dosahované tržní nájemné v České republice během posledních 3 let raketově vzrostlo z hodnot kolem 5 euro za m2 měsíčně na současných více než 7,5 euro za m2 měsíčně. V blízké budoucnosti neočekáváme výraznější výkyvy směrem dolů či nahoru. Nájemné za nejžádanější lokality se ve 3. čtvrtletí 2023 pohybovalo mezi 7,50 – 7,70 euro za m2 měsíčně za sklad a 9,50 – 12,50 euro za m2 měsíčně za kancelářský vestavek. Servisní poplatky se pohybují mezi 0,75 – 1,00 euro za m2 měsíčně.

Developeři stále vidí v českém trhu potenciál

I přes horší výsledky třetího kvartálu je patrné, že developeři v českém trhu i nadále vidí potenciál, což dokazuje mimo jiné i neustále rostoucí zásoba projektů pro novou výstavbu. Neexistuje žádný jasný indikátor krize a podmínky na trhu zůstávají z velké části stabilní a v porovnání s jinými evropskými trhy si český trh vede dobře.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Predikce vývoje kybernetických hrozeb na rok 2024: umělá inteligence a kyberzločin ve formě služby budou znamenat více snadných cílů pro útočníky

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila predikci vývoje hrozeb na rok 2024 sestavenou týmem expertů z laboratoří FortiGuard Labs. Predikce popisuje novou éru pokročilého kyberzločinu, zkoumá vliv umělé inteligence a její využití k útokům, informuje o nových trendech v oblasti bezpečnostních hrozeb, které je potřeba mít letos i v dalších letech na zřeteli, a nabízí rady, jak podniky a organizace všude na světě mohou zvýšit svoji kolektivní odolnost vůči hrozbám.

„Rozmach kyberzločinu ve formě služby (CaaS) a nástup generativní umělé inteligence dává počítačovým zločincům do rukou nástroje, které jim bezprecedentním způsobem usnadňují provádění útoků. Díky využití nových technických možností budou útočníci dále zdokonalovat své aktivity. Povedou cílenější a nenápadnější útoky koncipované tak, aby se vyhnuly robustním bezpečnostním opatřením. Zefektivněním jednotlivých taktik budou v průběhu útoku schopni pružněji a rychleji reagovat,“ komentuje analýzu FortiGuard Labs Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Evoluce starých oblíbených nástrojů

„Klasické“ útočné taktiky nemizí – vyvíjí se a zdokonalují s tím, jak útočníci získávají přístup k novým prostředkům. Například pokud jde o pokročilou perzistentní kybernetickou kriminalitu, očekávají experti FortiGuard Labs vyšší aktivitu a rostoucí počet skupin, které se pokročilým perzistentním hrozbám (APT) věnují. Vedle rozvoje APT předpokládají, že kyberzločinecké skupiny obecně budou diverzifikovat své cíle a postupy, budou provádět sofistikovanější a ničivější útoky a zaměří se především na zahlcování serverů (DoS) a vydírání.

„Války kybergangů“ pokračují, kdy vícero útočných skupin míří na stejné cíle a nasazuje různé varianty ransomwaru, často během pouhých 24 hodin nebo i méně. Ve skutečnosti experti FortiGuard Labs zaznamenali takový nárůst tohoto typu aktivit, že FBI před nimi počátkem tohoto roku vydala pro podniky a organizace varování.

„Nesmíme zapomenout ani na evoluci generativní umělé inteligence. Její zneužití ke kriminálním účelům již tak komplikovanou bezpečnostní situaci ještě zhoršuje, protože dává kyberzločincům do rukou nástroj ke snadnému zdokonalení mnoha fází jejich útoků. Jak naši experti již předpovídali v minulosti, vidíme, že kyberzločinci stále častěji využívají AI k podpoře škodlivých aktivit novými způsoby, od maření detekce sociálního inženýrství až po napodobování lidského chování,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Nové trendy v oblasti počítačových hrozeb v roce 2024 a následujících letech

Kyberzločinci vždy spoléhali na osvědčené taktiky a techniky, aby rychle dosáhli zisku. Dnes však mají k dispozici stále více nástrojů, které jim s prováděním útoků pomáhají. Vzhledem k vývoji počítačové kriminality experti FortiGuard Labs očekávají, že se v roce 2024 a dalších letech budeme setkávat s několika novými trendy. Mezi ně budou patřit:

Velké cíle vyděračů: V posledních letech došlo ke strmému nárůstu ransomwarových útoků po celém světě, kdy se potenciálním cílem stal každý podnik bez ohledu na velikost nebo odvětví. Jak však stoupá počet kyberzločinců, kteří provádí útoky ransomwarem s vidinou vysokého zisku, rychle vyčerpávají menší, snadněji napadnutelné cíle. Zaměří se především na kritická odvětví, jako je zdravotnictví, finance, doprava a veřejné služby, jejichž napadení by mělo značný nepříznivý dopad na společnost, a pro útočníka tedy existuje šance na vyšší výkupné.

Nová éra útoků nultého dne: Narůstající počet platforem, aplikací a technologií, které podniky využívají, nabízí kyberzločincům jedinečné příležitosti odhalovat a zneužívat zranitelnosti softwaru. V roce 2023 byl zaznamenán rekordní počet zranitelností nultého dne i veřejně známých zranitelností (CVE). Vzhledem k tomu, jak mohou být zranitelnosti nultého dne pro útočníky cenné, očekávají experti FortiGuard Labs, že se v komunitě CaaS objeví kyberzločinecké skupiny, které budou na dark webu tyto zranitelnosti prodávat všem kupujícím, kteří projeví zájem. Významné riziko budou pro podniky nadále představovat i známé zranitelnosti.

Nebezpečí číhá uvnitř: Mnoho podniků a organizací zvyšuje úroveň svých bezpečnostních opatření a zavádí nové technologie a procesy na posílení své obrany. Takto vylepšená ochrana znesnadňuje útočníkům infiltraci sítě zvnějšku, takže musí hledat nové způsoby, jak dosáhnout svých cílů. Vzhledem k tomuto posunu experti FortiGuard Labs předpokládají, že útočníci budou své taktiky, průzkum a operace zaměřovat větší měrou na lidský faktor a usilovat o získání prvotního přístupu zevnitř cílových organizací.

Vzestup aktivistických útoků: Do budoucna experti FortiGuard Labs očekávají, že útočníci budou větší měrou využívat geopolitický vývoj a příležitosti spojené s aktuálními událostmi, jako jsou americké volby v roce 2024 nebo olympijské hry v Paříži 2024. Na velké události se kyberzločinci sice zaměřovali vždy, ale dnes mají na podporu svých aktivit k dispozici nové nástroje – zejména generativní AI.

Zmenšování prostoru k realizaci útoků: Útočníci budou nevyhnutelně i nadále rozšiřovat svůj arzenál taktik, technik a postupů (TTP), které užívají k napadání svých cílů. Přesto mohou obránci získat výhodu, naleznou-li způsoby, jak tyto aktivity podkopat. Vyplatí se blíže zkoumat TTP, které útočníci běžně uplatňují. Takto jim lze zúžit prostor a nalézt kritická místa, kde bude možné jejich postup zbrzdit nebo zastavit.

Vytváření prostoru pro nové útoky skrze 5G: Neustále rostoucí okruh technologií připojených k datovým sítím nevyhnutelně poskytuje kyberzločincům nové příležitosti k útokům. Vzhledem k tomu, že se každým dnem připojují další a další zařízení, očekávají experti FortiGuard Labs, že kyberzločinci povedou více síťových útoků. Úspěšný útok proti infrastruktuře 5G by mohl snadno narušit kritická odvětví, jako je energetika, doprava, veřejná bezpečnost, finance nebo zdravotnictví.

Jak přežít v nové éře kyberzločinu

Kyberzločin ohrožuje každého a narušení bezpečnosti mívá mnohdy dalekosáhlé následky. Původci útoků však nemusí mít navrch. Bezpečnostní komunita Fortinet má různé možnosti, jak lépe předvídat další kroky kyberzločinců a narušovat jejich aktivity: spolupracovat v rámci veřejného i soukromého sektoru za účelem sdílení informací o hrozbách, standardizovat proces ohlašování incidentů a další.

Podniky a organizace také hrají zásadní roli při omezování kybernetické kriminality. Začíná to budováním kultury kybernetické odolnosti realizací průběžných iniciativ, jako jsou celopodnikové vzdělávací programy v oblasti kybernetické bezpečnosti i cílenějších aktivit jako simulovaná cvičení pro vedoucí pracovníky. Tím se kybernetická bezpečnost stává záležitostí všech. Hledání způsobů, jak zaplnit mezeru v dovednostech v oblasti kybernetické bezpečnosti, například využívání nových zdrojů pracovní síly k obsazení volných pracovních míst, může podnikům pomoci zvládnout problém přetíženosti IT a bezpečnostních pracovníků a čelit stále náročnějšímu prostředí bezpečnostních hrozeb. A sdílení informací o hrozbách získá v budoucnu ještě více na důležitosti, protože napomáhá rychlejší mobilizaci ochrany.

Stáhněte si plné znění predikcí FortiGuard Labs pro rok 2024.

Česká společnost STABILPLASTIK získala prestižní cenu Enterprise Europe Network Award

Společnost STABILPLASTIK, přední česká firma specializující se na recyklaci plastového odpadu, získala prestižní ocenění Enterprise Europe Network Award 2023 v kategorii „Inspirativní klientská cesta“. Jde o ocenění pozoruhodné cesty společnosti STABILPLASTIK při přeměně recyklovaného plastového odpadu na vysoce kvalitní přepravní palety, což významně přispívá k udržitelnosti a cirkulární ekonomice.

V roce 1995 představil Jan Suchopár, generální ředitel společnosti STABILPLASTIK, svou převratnou vizi vyrábět přepravní palety výhradně ze 100% recyklovaného plastového odpadu. Zpočátku se setkala se skepsí kolegů v českém plastikářském průmyslu, ale osud společnosti nabral dramatický obrat, když v roce 2015 nastoupil Patrik Luxemburk jako obchodní ředitel a tento inovativní nápad prosadil.

„Lidé nevěřili, že dokážeme vyrobit kvalitní výrobky z odpadních materiálů,“ vzpomíná Jan Suchopár. „Dokázali jsme jim, že se mýlili, ale byla to dlouhá cesta,“ dodává Patrik Luxemburk.

S neochvějným odhodláním, odolností a podporou místních i mezinárodních partnerů se vizionářský koncept vyvinul v prosperující podnik. Závazek společnosti k udržitelnosti a inovacím nyní získal ocenění Enterprise Europe Network Award 2023.

Síla partnerství

Patrik Luxemburk zdůraznil klíčovou roli silného partnerství při realizaci jejich vize a uvedl: „Abyste proměnili dobrý nápad ve skutečnost, potřebujete silného partnera – profesionály se znalostí mezinárodního trhu, kteří vám pomohou naplnit váš obchodní potenciál a najít správné příležitosti pro váš produkt.“

Klíčovou roli sehrálo partnerství mezi společností STABILPLASTIK a Technologickým centrem Praha (TC Praha), které je jedním z lokálních partnerů sítě Enterprise Europe Network a zároveň koordinátorem sítě pro ČR. Silvia Jirásková, zástupkyně TC Praha, vyhodnotila partnerství jako „dokonalou shodu“ a ocenila progresivní přístup Patrika Luxemburka. Prostřednictvím Enterprise Europe Network byl STABILPLASTIK představen dánské společnosti Nortech Solutions, která se specializuje na udržitelná logistická řešení. Společně vyvinuli „zelenou paletu“ – plně recyklovatelnou plastovou paletu, která si získala značnou pozornost a zájem. Jeppe Mølvadgaard, generální ředitel Nortech Solutions, vyzdvihl vzájemné výhody jejich spolupráce: „Díky této spolupráci roste náš obrat i počet zaměstnanců.“

„Úspěch společnosti STABILPLASTIK je nejenom výsledkem skvěle fungující spolupráce se společností Nortech Solutions, ale také neúnavného úsilí zakladatelů firmy. Jejich byznys i denní firemní provoz je postaven na zásadách udržitelnosti. Zakladatelé šíří osvětu a prosazují principy oběhového hospodářství. To, že se nám povedlo propojit STABILPLASTIK a Nortech Solutions a tím přispět k rozvoji smysluplného byznysu s významným pozitivním dopadem na životní prostředí, nás nesmírně těší,“ dodává k této klíčové spolupráci Silvia Jirásková.

Toto plodné partnerství také vedlo k významné dohodě se společností Svenska Retursystem, klíčovým hráčem v oběhovém systému pro švédský potravinářský průmysl. STABILPLASTIK poskytl 25 000 palet vyrobených na zakázku, díky čemuž přes 650 000 kilogramů plastového odpadu neskončilo na skládce a výrazně se tak snížil ekologický dopad.

Inovativní palety společnosti STABILPLASTIK, které vydrží minimálně sedmkrát déle než dřevěné palety, pomohly zachovat více než 350 hektarů lesů a přispěly k tvorbě kyslíku a snížení produkce CO2. Společnost také do výroby palet začleňuje i plastový odpad z provozů Svenska Retursystem a vytváří tak účinný cirkulární systém.

Pozoruhodnou spolupráci, kterou umožnila síť Enterprise Europe Network, ocenili mimo jiné ministryně životního prostředí Švédského království a komisař EU pro životní prostředí, oceány a rybolov během setkání ve Stockholmu v dubnu 2023 na společném setkání ministrů životního prostředí EU.

Enterprise Europe Network Awards 2023

STABILPLASTIK byl oceněn na ceremoniálu Enterprise Europe Network Awards 2023 v Bilbau ve Španělsku. Toto uznání dělá ze společnosti lídra v cirkulární ekonomice v České republice i v celé Evropské unii.

„Ocenění pro STABILPLASTIK je pro trh jasným znamením důležitosti recyklace materiálů, která pomáhá podnikům stát se udržitelnějšími a chránit přírodu pro další generace,“ poznamenal Patrik Luxemburk.

Jakub Boratynski, ředitel pro Networks & Governance, z generálního ředitelství Evropské komise pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední podniky, vysvětlil: „Tato ocenění představují některé z nejlepších příkladů služeb podpory podnikání, které nabízí Enterprise Europe Network společnostem, jež chtějí využít výhod jednotného trhu. Za posledních třicet let jednotný trh nejen zjednodušil každodenní život občanů a podniků, ale také vytvořil pracovní místa a hospodářský růst v celé EU. Síť je nepostradatelným nástrojem pro řešení výzev, kterým naše společnosti každý den čelí při podnikání v Evropě. Jsme hrdí na tvrdou práci, kterou členové Enterprise Europe Network vložili do pomoci firmám v tomto těžkém období. Chceme podporovat více takových společností v celé Evropě, aby plně využívaly výhod jednotného trhu, staly se udržitelnějšími a digitálnějšími, vytvářely nová obchodní partnerství, inovovaly a expandovaly do zahraničí.“

Jean-David MALO, ředitel Výkonné agentury Evropské rady pro inovace a pro malé a střední podniky (EISMEA), řekl: „Od svého založení před 15 lety tu Enterprise Europe Network je, aby podporovala evropské malé a střední podniky v rychlejším růstu díky podpoře na míru, novým obchodním partnerstvím a přístupu k financím, stejně jako v maximálním využívání příležitostí na jednotném trhu. Firmy, které se účastní těchto ocenění, jsou dobrými příklady inspirativních klientských cest z více než čtyř milionů společností, které od vzniku Enterprise Europe Network získaly podporu. Toto ocenění je příležitostí k oslavě excelence Enterprise Europe Network a uznání některých z nejlepších příkladů evropských malých a středních podniků a podnikatelů, kteří úspěšně těžili ze služeb sítě.“

Video o spolupráci najdete zde.

STABILPLASTIK v číslech

  • Palety vyrobené společností STABILPLASTIK mají podle hodnocení životního cyklu (LCA) od Vysoké školy chemicko-technologické v Praze o 77 % nižší dopad na životní prostředí ve srovnání s paletami dřevěnými.
  • STABILPLASTIK ročně recykluje až 4 miliony kilogramů plastového odpadu stoprocentně bezodpadovým procesem.
  • V roce 2022 STABILPLASTIK prodal více než 130 000 plastových palet, díky čemuž 3,5 milionu kilogramů plastového odpadu neskončilo na skládkách či ve spalovnách.

Enterprise Europe Network

Enterprise Europe Network je globální síť partnerských organizací, která se věnuje podpoře malých a středních podniků při rozšiřování jejich podnikání na mezinárodní úrovni. Síť Enterprise Europe Network s více než 450 partnerskými organizacemi po celém světě poskytuje vedení, zdroje a podporu na míru, aby podniky mohly uspět na evropském jednotném trhu i mimo něj. Každý den díky podpoře sítě Enterprise Europe Network získá 835 malých společností pomoc při inovacích a mezinárodním růstu; 525 společností absolvuje specializované poradenství a školení; 112 podniků těží z hloubkového poradenství odborníků Enterprise Europe Network šitého na míru a pět společností podepisuje dohody o partnerství. V České republice je síť Enterprise Europe Network zastoupena pěti dalšími partnery pod koordinací TC Praha. Pro více informací navštivte prosím web Enterprise Europe Network a sledujte náš Twitter.

Motorola usnadňuje úpravy fotografií pomocí funkce Auto Enhance v aplikaci Fotky Google

Více než 93 % zákazníků společnosti Motorola bez námahy otevře aplikaci fotoaparátu a pořídí fotografie bez použití dalších nastavení nebo úprav po pořízení snímku. S ohledem na to přidává společnost Motorola algoritmus automatického vylepšení Fotek Google do softwaru fotoaparátu u nových telefonů motorola edge 40 neo a moto g84 5G.

Uživatelé mohou v uživatelském rozhraní fotoaparátu přepnout možnost automatického vylepšení, aby po pořízení fotografie okamžitě vylepšili barvy a osvětlení. Po použití algoritmus založený na umělé inteligenci upraví složky každé fotografie, pečlivě analyzuje snímek a automaticky zlepší vyvážení bílé, expozici, světla, stíny, kontrast, sytost a další.

Efekt automatického vylepšení Fotek Google je jemný, ale působivý, a zpracování snímků probíhá automaticky na pozadí, takže se uživatel nemusí obávat, že by přišel o daný okamžik.

Kromě toho smartphony Motorola používají aplikaci Fotky Google jako nativní aplikaci pro všechny fotografie a videa, které automaticky organizuje tak, aby se v nich dalo vyhledávat podle osob, míst a věcí. Díky tomu mohou uživatelé své fotografie a vzpomínky vždy snadno najít a sdílet.

Právní prohlášení

Některé vlastnosti, funkce a specifikace produktu mohou být závislé na síti a podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez předchozího upozornění. MOTOROLA a stylizované logo M jsou registrované ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

O společnosti Lenovo & Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost z žebříčku Fortune Global 500 s obratem 70 miliard dolarů, která poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřujeme se na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny a vyvíjíme technologie, které mění svět a které každý den pohánějí (prostřednictvím chytrých telefonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků, a společně tak vytváříme inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 převzata společností Lenovo Group Holdings. Motorola Mobility je dceřinou společností ve stoprocentním vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za design a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.lenovo.com a prečítěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blog.

Skupina CREDITAS dál investuje do vzdělávání. Získala americkou školicí společnost DES

Skupina CREDITAS získala nadpoloviční většinu v americké společnosti Dialysis Education Services (DES) – která se zaměřuje na školení a certifikaci techniků hemodialýzy. Pomáhá tak pečovat o pacienty při chronickém onemocnění ledvin. DES v rámci svých školicích aktivit využívá aplikace společnosti Lifeliqe, která patří do portfolia skupiny CREDITAS a zaměřuje se na vzdělávání ve virtuální (VR) a rozšířené (AR) realitě, včetně certifikačních kurzů ve zdravotnictví. 

„Skupina CREDITAS se primárně zaměřuje na růst a rozvoj svých klíčových odvětví – finančních služeb, energetiky a developmentu. Zároveň nás ale těší, že můžeme podpořit vzdělávací start-upy a společnosti, které mají velký potenciál. Vzhledem k proměně trhu práce a povolání budou podobné certifikační kurzy stále žádanější,“ říká CEO skupiny CREDITAS Jiří Hrouda.

Kalifornská společnost DES, založená v roce 2009, má ve vzdělávání dialyzačních specialistů bohaté zkušenosti. Jejich certifikovanými programy prošlo více než 2000 zdravotnických profesionálů, kteří nabyté znalosti uplatňují v praxi a zlepšují kvalitu péče a zdraví pacientů s onemocněním ledvin. „Tato investice má velký synergický efekt. Společnost DES čeká velký růst napříč USA. Proto potřebuje využívat moderní vzdělávací nástroje, které dodává právě Lifeliqe. Oproti tradiční výuce umožňuje technologie VR, AR efektivnější vzdělávání za nižší náklady a kratší dobu,“ uvádí CEO Lifeliqe Matouš Tlapák.

Lifeliqe nabízí aktuálně kurzy dialyzačních techniků formou virtuální reality v rámci programu SANDI v americkém státě Nevada. Zároveň start-up uzavřel partnerství v Číně, v tamních školách chystá vlastní holoverse laboratoře pro výuku přírodních věd.

Informace o skupině CREDITAS:

Investiční skupina CREDITAS je jednou z nejrychleji rostoucích investičních skupin v Česku. Zaměřuje se především na dlouhodobé investice v konzervativních odvětvích. Hlavními pilíři jejího podnikání jsou finanční služby, energetika a real estate. Zakladatelem a majoritním akcionářem je Pavel Hubáček.

Dell představuje inovované monitory UltraSharp: nový standard pro pohodlí zraku a produktivitu

Společnost Dell Technologies uvedla na trh zbrusu nové monitory UltraSharp a monitory pro videokonference. Tyto produkty jsou navrženy tak, aby podpořily produktivitu, zefektivnily spolupráci, zvýšily celkový komfort pro oči a umožnily bezproblémovou práci všeho druhu.

Společnost Dell představuje první monitory na světě s pětihvězdičkovou certifikací pro zrakový komfort – monitor Dell UltraSharp 27 s rozbočovačem Thunderbolt (U2724DE) a monitor Dell UltraSharp 27 (U2724D) – které jsou určeny pro profesionály pracující v kanceláři nebo doma.

Jedná se o zcela nový standard pro pohodlí zraku, který vyvinul ústav TUV Rheinland, jeden z předních světových poskytovatelů nezávislých odborných zkušebních služeb. Společnost Dell je první výrobce, který na trh uvádí monitory s touto nejvyšší pětihvězdičkovou certifikací. Nové monitory nabízejí vylepšené funkce a vlastnosti, které zlepšují vizuální komfort a snižují namáhání očí uživatelů, včetně:

  • Zdvojnásobení obnovovací frekvence oproti současným monitorům UltraSharp na 120 Hz, která zajišťuje plynulejší a ostřejší zobrazení pohybu.
  • Vylepšené technologie ComfortView Plus, která výrazně snižuje množství vyzářeného škodlivého modré světla, a to na méně než 35 % oproti 50 % u modelů předchozí generace.
  • Vestavěného snímače, který detekuje okolní světelné podmínky a automaticky upravuje jas a nastavení barevné tonality obrazu.

Tyto nové funkce jsou důležité, protože nedávná studie ukázala, že monitor, který upravuje svůj jas při různých úrovních okolního osvětlení, může snížit četnost příznaků únavy očí o 7 až 17 %. Jiná studie odhalila, že monitor s funkcí redukce modrého světla pomáhá snížit známky únavy očí o 8 % po 50 minutách provádění vyhledávacího úkolu.

Další nové monitory Dell UltraSharp 24 s rozbočovačem USB-C (U2424HE) a Dell UltraSharp 24 (U2424H) mají o něco menší rozměry a jsou rovněž vybaveny novými funkcemi pro zlepšení vizuálního komfortu. Kromě toho všechny čtyři nově uvedené modely nabízí:

  • Široké možnosti připojení pro vyšší produktivitu: Rozsáhlé možnosti připojení monitoru Dell UltraSharp 27 Thunderbolt a monitoru Dell UltraSharp 24 USB-C zahrnují rozhraní Thunderbolt, respektive USB-C, které umožňuje napájení s výkonem až 90 W a přenos datového a video signálu, a dále konektor RJ45, který poskytuje rychlé a stabilní síťové připojení až 2,5 GbE. Všechny čtyři monitory jsou vybaveny rozhraními HDMI a DP 1.4.
  • Udržitelnost: Monitory mají certifikace EPEAT Gold, TCO Edge, ENERGYSTAR a FSC. Společnost Dell velmi dbá na klimatické dopady svých produktů a ze všech výrobců na trhu nabízí nejširší portfolio monitorů, které získaly označení EPEAT Climate+, včetně nových modelů UltraSharp 24 a 27 (U2424H/HE a U2724D/DE). To znamená, že tyto výrobky se řídí nejlepší praxí v oblasti dekarbonizace.

Zakřivený videokonferenční monitor Dell 34 (P3424WEB)

Společnost Dell také představila nové monitory pro videokonference – komfortnější a nabízející funkce pro multitasking na vyšší úrovni. Jedná se o první 23,8palcové, 27palcové a 34palcové videokonferenční monitory na světě certifikované pro aplikace Microsoft Teams i Zoom. Monitory mají integrovanou kameru, reproduktory a mikrofony, čímž šetří místo na pracovním stole.

Vylepšená inteligentní 4MP 2K QHD kamera nabízí automatickou kompozici obrazu s využitím AI, digitální HDR a podporu redukce šumu u videa. Vyšší úroveň zabezpečení a možnost pohotové spolupráce zajišťuje funkce Dell ExpressSign-in, která rozpozná přítomnost uživatele a podle toho buď uzamkne zařízení, nebo jej přihlásí pomocí funkce Windows Hello. Ochranu soukromí zvyšuje zabudovaná mechanická krytka objektivu kamery.

Ceny a dostupnost

  • Monitor Dell UltraSharp 24 (U2424H) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 379,99 USD
  • Monitor Dell UltraSharp 24 USB-C s rozbočovačem (U2424HE) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 459,99 USD
  • Monitor Dell UltraSharp 27 (U2724D) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 479,99 USD
  • Monitor Dell UltraSharp 27 Thunderbolt s rozbočovačem (U2724DE) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 649,99 USD.
  • Zakřivený monitor Dell 34 pro videokonference (P3424WEB) je k dispozici za ceny od 949,99 USD
  • Monitor Dell 24 pro videokonference (P2424HEB) bude k dispozici od 30. listopadu za ceny od 509,99 USD
  • Monitor Dell 27 pro videokonference (P2724DEB) bude k dispozici od 7. prosince za ceny od 699,99 USD

Technické listy a obrázky produktů naleznete v tiskových materiálech zde.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Kyberzločinci při podvodech nejčastěji napodobují maloobchodní značky, nákupní sezóna přinese další vlnu hrozeb

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil pravidelnou zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 3. čtvrtletí 2023. Jak už z názvu zprávy vyplývá, sleduje, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

V minulém čtvrtletí se nejčastěji napodobovanou značkou používanou při phishingových útocích stala americká nadnárodní maloobchodní korporace Walmart, která poskočila na čelo žebříčku z šestého místa. Na druhém místě se umístil technologický gigant Microsoft a na třetím nadnárodní společnost poskytující finanční služby Wells Fargo.

Mastercard, druhá největší světová korporace zpracovávající platby, se poprvé dostala do první desítky. A poměrně časté jsou také phishingové kampaně napodobující Amazon, což souvisí s různými slevovými akcemi.

„Phishing je stále jedním z nejoblíbenějších typů útoků. Vidíme mix značek, které jsou napodobovány zejména napříč maloobchodním, technologickým a bankovním sektorem. Kvůli častějšímu používání umělé inteligence je také obtížnější rozpoznat rozdíl mezi legitimním a podvodným e-mailem,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Během nadcházející nákupní sezóny je důležité přistupovat obzvláště obezřetně ke všem e-mailům a zprávám od známých značek a vždy raději navštivte danou stránku napřímo, neklikejte přímo na odkazy ve zprávách. Současně je potřeba využívat pokročilá bezpečnostní řešení, která nedovolí zadat osobní data a přihlašovací údaje na phishingových stránkách a ochrání vás i před dalšími sofistikovanými triky. Podceňování rizik může vyjít velmi draho.“

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web pak šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných služeb či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář, určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací. Útočníci se snaží zneužít důvěry a lidských emocí. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda zpráva skutečně pochází od dané značky. Útočníci mohou oběť také zmanipulovat ke stažení malwaru.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech ve 3. čtvrtletí 2023

  1. Walmart (39 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (14 %)
  3. Wells Fargo (8 %)
  4. Google (4 %)
  5. Amazon (4 %)
  6. Apple (2 %)
  7. Home Depot (2 %)
  8. LinkedIn (2 %)
  9. Mastercard (1 %)
  10. Netflix (1 %)

Stále častěji vidíme nejrůznější zprávy na sociálních sítích, které zkouší vylákat zejména ze správců stránek a skupin přihlašovací údaje. Přes ukradené stránky potom útočníci šíří nebezpečné zprávy dál. Zprávy se vždy snaží uživatele vystrašit, dostat ho pod tlak a donutit k rychlé akci, aby ve stresu klikl na odkaz a zadal požadované údaje. Sociální sítě ale nikdy podobným způsobem nekomunikují.

Běžnější jsou také SMS zprávy napodobující zejména Českou poštu nebo UPS. Zprávy obvykle upozorňují na problém se zásilkou, který je potřeba rychle vyřešit. Jakmile uživatel na odkaz klikne, dostane se většinou na poměrně solidně okopírované stránky dopravce, které se snaží vylákat soukromé informace.

Uživatelé si musí dávat pozor také na SMS zprávy napodobující banky, jejichž cílem jsou krádeže přihlašovacích údajů a bankovních informací.

Oblíbené jsou i podvodné e-maily vydávající se za LinkedIn. Předmět e-mailu je „Máte 8 nových obchodních zpráv od ___“ a odesílatelem má být obchodní manažer. Odkaz ale vede na falešnou přihlašovací stránku společnosti Microsoft, jejímž cílem je ukrást přihlašovací údaje.

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Kiwi.com představuje Price Lock: Zákazníkům umožní uzamknout cenu letenky a zaplatit ji později

Česká travel-tech společnost Kiwi.com přinesla zákazníkům novou funkcionalitu. Prostřednictvím služby Price Lock umožňuje kupujícím uzamknout až na 72 hodin cenu letenky bez nutnosti zaplatit celou částku předem. Chce tak cestovatelům nabídnout více času pro klidné rozhodování.

Nový cestovatelský hack využijí především ti cestovatelé, kteří si přejí využít výhodné nabídky leteckých společností, ale mnohdy potřebují více času na rozmyšlenou. Služba Price Lock uzamkne pro zákazníka cenu letenky po dobu tří dnů, v případě, že by cena v následujících 72 hodinách stoupla, zákazník nic navíc neplatí. Pokud by naopak letenka zlevnila, zaplatí zákazník vždy tu nižší cenu, nehledě na Price Lock. První týdny od spuštění služby ukázaly, že nákup letenky za uzamčenou cenu skutečně dokončí více než polovina zákazníků (56,6 %).

„Odvětví letecké dopravy je velmi dynamické, což platí zejména pro ceny letenek. Služba Price Lock ubírá část stresu tím, že našim zákazníkům získá čas na rozmyšlenou a na vychytání všech detailů. Při 72hodinovém ‚uzamčení letenek‘ tak ušetří v průměru 24 eur,“ říká Michal Šindelář, VP of Consumer Product. „V Kiwi.com se dlouhodobě snažíme bořit bariéry v cestování a věřím, že zavedení služby Price Lock je krok právě tímto směrem,“ dodává Šindelář.

Dynamická cenotvorba komplikuje nákup letenek

Aerolinky obecně při prodeji letenek využívají tzv. dynamickou cenotvorbu. Při té se s cílem maximalizovat zisk mění ceny dle obsazenosti konkrétního letadla. Za jeden jediný týdne tak může cena zákazníkem vybraného letu vyrůst až o třicet i více procent. V hlavní turistické sezóně se navíc ceny mohou vyšplhat až o 50 % výše v porovnání s těmi mimosezónními. Nejvíce pak náklady na letenky zpravidla rostou 14 dní před plánovaným odletem. Cílem služby Price Lock je nabídnout cestovatelům náskok – umožní jim zajistit si aktuální cenu, vyhnout se pozdějšímu zdražování a vklidu se rozhodnout o finální transakci.

Letenky bez doplňkových služeb

Pro využití služby zaplatí zákazníci zálohu ve výši 10 % z ceny letenky. Pokud se před vypršením zámku cena zvýší do limitu dvě stě euro, zaplatí původní zamčenou nižší cenu. V případě snížení nic neriskují, protože doplatí pouze novou nižší cenu. Služba se prozatím vztahuje výhradně na cenu letu. Vzhledem k různým podmínkám leteckých společností Kiwi.com nemůže pro zákazníky uzamknout cenu doplňkových služeb, jako jsou zavazadla nebo pojištění.

O Kiwi.com:

Kiwi.com je přední travel-tech společností se sídlem v České republice, která celosvětově zaměstnává více než 1200 lidí. Její unikátní algoritmus umožňuje uživatelům vyhledat lepší trasy i ceny, které ostatní vyhledávače nevidí. Denně Kiwi.com provádí několik miliard kontrol cen, a pokrývá tak 95 procent globální nabídky letů. Na Kiwi.com a jejích partnerských prodejních kanálech se každý den odehrává přes 100 milionů vyhledávání a prodává se v průměru přes 80 tisíc míst v letadlech.

Tipy na dárky – Vánoce 2023 – poslech hudby a filmový zvuk jako v kině

Bose QuietComfort Ultra Earbuds: špičkové potlačení okolí a zvuk přizpůsobený každému uchu

Bose QuietComfort Ultra Earbuds jsou na trhu novinkou a v uších působí téměř jako šperk. Jedná se o nejnovější generaci výjimečných sluchátek do uší legendární řady Bose QuietComfort, která si vždy při nasazení změří vlastnosti anatomie konkrétního ucha a přizpůsobí jim reprodukci. Kromě toho jsou oceňována jako jedny z nejlepších sluchátek v oblasti potlačení okolních ruchů vůbec a vynikají jedinečnou kvalitou zvuku i handsfree hovorů v rušném prostředí. Model Ultra nabízí navíc prostorový zvuk spatial audio, který vytváří dojem poslechu kapely hrající před posluchačem a dává realistické podání podobné jako při použití velkých reproduktorových soustav. Také mají vylepšené ovládání i systém uchycení v uších, který využívá dvě silikonové části (samotný špunt a přepracovaný kroužek pro zašroubování do boltce), každou dodanou ve třech velikostech. Díky tomu je lze dokonale v uších utěsnit a poskytují ideální poslechové vlastnosti, lepší ANC i bezpečné držení při sportu. Sluchátka hrají na jedno nabití až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdru umožňuje 3 další plná nabití. K dispozici jsou v černé a kouřově bílé barvě.
Cena: 8 990 Kč

Gramofon s reprosoustavou ELAC: Lze využít současně i pro zvuk z televizoru, konzole i přes Bluetooth

Gramofon je krásný doplněk domácnosti každého milovníka kvalitní hudby. Cenově zvýhodněná sada gramofonu a aktivní reprosoustavy Elac představuje komplexní a elegantní řešení ozvučení domácnosti, které lze bez použití jakéhokoli dalšího zařízení využít pro poslech z více zdrojů, včetně televizoru. Špičkově řemeslně zpracovaná policová reprosoustava konceptu vše v jednom Elac ConneX DCB41 je hodna německého výrobce, jehož nejvyšší modely stereo sad přesahují milionovou hranici. Uvnitř jednoho z reproduktorů jsou vestavěny dva zesilovače Class D s výkonem 50 Wattů a také HDMI, USB, optický a linkový konektor. Díky tomu lze k systému připojit současně například televizor, herní konzoli, CD přehrávač i dodaný gramofon. Na linkovém vstupu lze volitelně aktivovat phono předzesilovač pro gramofon s MM přenoskou. Samozřejmostí je Bluetooth s protokolem AptX pro dosažení nejvyšší kvality zvuku. Druhou část tohoto limitovaného setu tvoří krásný gramofon Miracord 50, zástupce ikonické řady Miracord, kterou představil Elac světu již v roce 1947. Model „50“ je univerzální gramofon dodávaný v kompletním sestavení a nastavení.
Cena: 19 990 Kč

Bluetooth reproduktor, který může spadnout do vody a vyplave: Bose SoundLink Flex

O bezdrátový reproduktor Bose SoundLink Flex se nemusíte bát, dokonce ani když vám vypadne z jachty do moře. Nejen že je absolutně prachu i vodě odolný a neuškodí mu ani úplné ponoření, ale když do vody opravdu spadne, vyplave ihned zpátky na hladinu, a to poutkem nahoru! Kromě toho nabídne zvuk hodný značky Bose, která proslula vynikajícím poměrem kvality zvuku a hlasitosti v porovnání s rozměry reproduktorů. Při rozměrech jen asi 20 x 5,3 x 9,1 cm a hmotnosti něco přes 450 gramů ozvučí skvěle venkovní party a automaticky optimalizuje reprodukci podle toho, jestli stojí, leží, nebo visí. Speciální vlastní technologie minimalizuje zkreslení při vysoké hlasitosti a vestavěná lithium-iontová baterie poskytuje dostatek energie až na 12 hodin poslechu – dost na to, aby zajistil zábavu během celého dne. V nabídce jsou čtyři barevná provedení – černé, kouřově bílé, světle modré a karmínové.
Cena: 4 190 Kč

Bluetooth reproduktor Energy Sistem Urban Box 5+ Army

Designové výrazný a nepřehlédnutelný bezdrátový reproduktor ve tvaru válce o průměru 9 cm v moderní vojenské barvě army s výkonem 20 W a mnoha nadstandardními funkcemi. Kromě bezdrátového poslechu přes Bluetooth nebo s využitím kabelového 3,5 mm konektoru totiž nabízí vestavěné FM rádio a možnost přehrávat hudbu nahranou na Micro SD kartu nebo USB flash disk. Při plném nabití bude Urban Box 5+ hrát nahlas až 10 hodin. Jeho vysokou odolnost zajišťují pogumované boční části a speciální tkanina. Díky tomu odolá stříkající vodě a lze ho vzít kamkoli ven. Technologie True Wireless Stereo umožňuje spárovat dva tyto reproduktory do jednoho celku a poslouchat hudbu ve stereu tak, jak byla nahrána. Reproduktor váží méně, než čtvrt kila a na jedno nabití hraje až 10 hodin
Cena: 1 599 Kč

Bose Smart Ultra Soundbar: prostorový zvuk Dolby Atmos a dialogy zlepšené umělou inteligencí

Reproduktor pro skvělé filmové zážitky i poslech hudby. Pomocí špičkových technologií dokáže vytvořit z jednoho místa pod televizorem působivý prostorový zvuk Dolby Atmos včetně reprodukce zvukových efektů přicházejících k uším posluchače shora. K tomu využívá odrazy zvukových vln od stěn a stropu. Dialogy, zvukové efekty i hudební nástroje uslyší diváci přesně tam, kam je tvůrci zasadili. A navíc, integrované prvky umělé inteligence rozpoznají ve filmovém zvuku často špatně srozumitelné dialogy a jejich zvuk zdůrazní. Tento výkonný all-in-one reproduktor je také vybaven rozhraními Wi-Fi i Bluetooth a dokáže streamovat hudbu přímo ze Spotify či dalších služeb. Pro propojení s dalšími domácími reproduktory a vytvoření komplexního domácího audiosystému hrajícího ve více místnostech nabízí kompatibilitu s vlastním chytrým systémem reproduktorů Bose Home Speaker a také s Apple AirPlay 2, Spotify Connect a Chromecastem. Nejnáročnější uživatelé mohou soundbar rozšířit o samostatně prodávaný bezdrátový subwoofer a zadní efektové reproduktory Bose.
Cena: 24 990 Kč

Bluetooth sluchátka s FM rádiem a MP3 přehrávačem: Energy Sistem BT Urban 2 Radio

Nepřehlédnutelná sluchátka přes uši s moderním designem Energy Sistem BT Urban 2 Radio umožňují mimo jiné poslech hudby z rádia nebo Micro SD karty bez telefonu či využití mobilních dat. Kromě toho je lze samozřejmě propojit bezdrátově se smartphonem a poslouchat hudbu či telefonovat přes Bluetooth. Do integrovaného slotu lze vložit paměťovou kartu s kapacitou až 64 GB, která může pojmout až desetitisíce skladeb. Plně nabitá baterie zajišťuje až 10 hodin poslechu a pokud přece jen dojde, lze sluchátka k telefonu nebo přehrávači připojit běžným 3,5 mm stereo kabelem. K dostání jsou v černém, bílém, modrém a fialovém provedení.
Cena: 790 Kč

 

Exit mobile version