Petr Kubíček nastoupil jako Head of Sales do iBusiness Thein

Petr Kubíček se stal Head of Sales pro značku iBusiness Thein. Ta je součástí skupiny Thein a díky rozšíření kompetencí Českého servisu z autorizovaného servisu Apple směrem k prodeji produktů a služeb Apple nabízí v B2B segmentu kompletní portfolio zařízení Apple. Úkolem Petra Kubíčka v iBusiness Thein bude zastřešit veškeré obchodní aktivity.

Petr Kubíček do iBusiness Thein přichází po více než osmi letech vedení společnosti B2A Software Development, která vytváří ekosystém aplikací pro operační systém iOS využívaných v oboru výroby, obchodu, přepravy a zdravotnictví. Petr Kubíček má díky svým dlouholetým zkušenostem jedinečný vhled do toho, jak lze technologie Apple využít pro podporu růstu a výkonnosti firem.

“Mám radost, že právě Petr Kubíček je tím, kdo kompletně zastřeší obchod v iBusiness Thein. Petr se může pochlubit dlouholetými zkušenostmi s prodejem Apple produktů a souvisejících služeb. Věřím, že i díky němu se iBusiness Thein brzy stane významným B2B prodejcem Apple zařízení a návazných služeb na českém trhu,“ říká Jana Studničková, CEO iBusiness Thein.

Před založením B2A Software Development působil ve společnosti Fujitsu Technology Solutions na pozici IT Services Controller. Zkušenosti získal také jako project director ve Studenta Media, kde měl na starosti fundraising a zajištění realizace jednotlivých projektů.

Kubíček vystudoval Vysokou školu ekonomickou, Fakultu financí a účetnictví. Ve svém volnu se věnuje kickboxu, turistice, psům a koním.

O iBusiness Thein

iBusiness Thein je nový projekt skupiny Thein. Pro B2B zákazníky přináší možnost pořízení produktů značky Apple formou služby. Její součástí je také záruční a pozáruční servis, prodloužená záruka, pojištění, náhradní zařízení v případě jeho poškození nebo ztráty a na konci tříletého cyklu pak garantované smazání dat a případná ekologická likvidace. Rozvoj projektu má na starosti Jana Studničková, CEO společnosti Český servis, pod kterou tento projekt v rámci skupiny Thein spadá.

Ať už vám život přinese cokoli – vivo V29 Lite je odolný společník

Každý den se mohou naskytnout nepředvídatelné situace, a proto byl při vývoji telefonu vivo V29 Lite kladen důraz na kvalitu provedení a spolehlivost. Pro zajištění bezproblémového používání v různých prostředích bylo zařízení podrobeno stejným testům ve firemních testovacích laboratořích výzkumu a vývoje jako vlajková zařízení společnosti vivo. 

Vydrží mé zařízení pád ze stolu?

Gravitace hraje svou roli nejen tehdy, když jste nepozorní. Koneckonců, komu se nestalo, že by mu telefon alespoň několikrát omylem neupadl? Podíváme-li se na průzkum společnosti Statista o tom, co chtějí kupující smartphonů, který společnost provedla v roce 2018 ve Spojených státech, 88 % respondentů odpovědělo – „odolnost“.

Například jen ve Velké Británii si podle zjištění společnosti Mintel 24 % uživatelů chytrých telefonů v posledních dvou letech rozbilo displej. Proto byl telefon vivo V29 Lite testován na 32 000 různých pádů (např. pád z kuchyňské linky nebo vyklouznutí zařízení z ruky). Díky krycímu sklu displeje SCHOTT Xensation® Up1, které společnost používá i ve svých vlajkových telefonech, přežije vivo V29 Lite dvojnásobnou výšku pádových testů oproti smartphonům s běžným hlinitokřemičitým sklem.

A co když telefon zmokne?

Kromě pádu z výšky na zem může způsobit vážné poškození telefonu také nečekaně špatné počasí. „Poškození vodou“ jsou u spotřebitelů dvě obávaná slova, na která se nevztahuje záruka výrobce. Poškodit smartphone ale může také prach. Krytí s ratingem IP542 telefonu V29 Lite zajišťuje odolnost jak proti stříkající vodě, tak proti prachu.

Zvládne V29 Lite vysoké teploty na slunci?

Problémy smartphonu může způsobovat nejen vlhkost a prach, ale také teplota vzduchu. Ať už se procházíte venku během zasněženého zimního dne, nebo máte telefon v létě připevněný za čelním sklem auta či na kole, musí být stoprocentně spolehlivý. Z tohoto důvodu byl telefon V29 Lite testován v extrémních teplotách mezi -20 a +50 stupni Celsia a skladován v prostorách s teplotou mezi -40 a +75 stupni Celsia. Mít smartphone, který je spolehlivý za jakýchkoliv teplotních podmínek, činí život o něco bezpečnější. 

Vydrží baterie všechny mé požadavky?

Dlouhé pracovní dny a spontánní aktivity o víkendech vyžadují vysokou výdrž baterie. Baterie telefonu V29 Lite byla testována na 1 000 nabíjecích cyklů, aby si udržela svůj výkon a poskytovala stabilní a konzistentní napájení po celou dobu životnosti telefonu.

V29 Lite je navíc vybaven 44W rychlonabíjením vivo FlashCharge, což je citelné zlepšení ve srovnání s vlajkovou lodí X60 Pro z roku 2021, která byla vybavena 33W vivo FlashCharge. Co to znamená v praxi? Patnáctiminutové nabíjení zajistí 25 % kapacity (což stačí na téměř tři a půl hodiny sledování multimediálního obsahu), půlhodinové nabíjení zvýší kapacitu baterie na 49 % a plné nabití trvá 80 minut3.

Vývojové laboratoře společnosti vivo také 6000krát otestovaly zapojení a odpojení portu USB4. I kdybyste tedy nabíječku připojovali a odpojovali od sítě dvakrát denně, nabíjecí port by i po osmi letech fungoval spolehlivě.

Vlajková loď ve spolehlivosti

Spotřebitelé ocení kvalitu provedení a spolehlivost telefonu vivo V29 Lite přizpůsobenou různým scénářům používání. S telefonem V29 Lite v kapse jste proto vybaveni na vše, co Vám život přinese. Telefon vivo V29 Lite je už nyní dostupný za 8 499,- Kč vč. DPH.

1 Další informace o technologii ochranného skla SCHOTT Xensation® Up naleznete na webových stránkách společnosti: https://www.schott.com/en-gb/products/xensation-p1000336/product-variants?tab=xensation-up.

2 Profesionální laboratorní testy prokázaly, že vivo V29 Lite splňuje krytí IP54 (IEC 60529). Tato ochrana chrání telefon před stříkající vodou a prachem při každodenním používání a nabízí zvýšenou odolnost.

3 Údaje o nabíjení jsou získány z laboratorních testů vivo. Testovací prostředí: okolní teplota a teplota smartphonu 25 ± 1 . Testovací podmínky: 1 % kapacity baterie, v režimu rychlého nabíjení, s vypnutými všemi službami a funkcemi telefonu kromě hlasových hovorů, vypnutou obrazovkou a s oficiální standardní nabíječkou a datovým kabelem. Skutečné údaje se mohou lišit v závislosti na testovacím prostředí, situaci při nabíjení, původní teplotě telefonu, dlouhodobém opotřebení baterie a dalších faktorech.

4 Údaje o zátěžových testech se získávají z laboratorních testů vivo. Skutečné údaje se mohou lišit v závislosti na zkušebním prostředí, dlouhodobém opotřebení materiálů a příslušných portů a dalších faktorech. 

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Lukáš Musil z Agdata: Bez zpracování dat se čeští zemědělci neobejdou

Precizní práce s daty je dnes klíčová prakticky ve všech odvětvích, a to platí i pro zemědělství. Nejde přitom jen o samotný sběr dat, ale i jejich vyhodnocení, sdílení a využití v rámci automatizace co největšího množství procesů. V době vysokých cen pohonných hmot, energií, hnojiv, ale i pracovní síly tak hraje optimalizace zemědělské výroby klíčovou roli. Potvrzuje to i Lukáš Musil, spoluzakladatel Agdata, největší české platformy pro precizní zemědělství a akreditovaný zemědělský konzultant. Jak si stojí Česko ve využití dat ve srovnání se světem, jak se chytré systémy využívají v moderním zemědělství a k čemu všemu složí?

Jak využít data na farmě

Využití dat v zemědělství by se dalo rozdělit do tří základních pilířů. Tím prvním je velmi zjednodušeně všechno, co se děje na poli. Zemědělské meteostanice, půdní sondy, senzory měřící ovlhčení listů, ale i GPS ve strojích a další moderní technologie dnes dokáží sbírat velké množství užitečných dat. Tato data jsou důležitá nejen kvůli aktuální situaci v terénu, ale i k porovnání historických údajů – třeba ve formě přehledu o průměrných srážkách na dané parcele, jejím výnosovému potenciálu nebo o živinách v půdě a její kvalitě.

Data ovšem neposkytují jen senzory na poli nebo strojích, ale zemědělství pracuje také se satelitním snímkováním. V Agdata využíváme družice Sentinel 2, které jsou součástí evropského programu pro dálkový průzkum země Copernicus. Družice poskytují data s rozlišením 10 metrů a pořizují je multispektrální senzory ve 13 pásmech viditelného spektra. Data se zpracovávají strojově a k dispozici jsou prakticky ihned po přeletu družice. Dá se pomocí nich zjistit nejen heterogenita půdy (tedy složení rozmanitost jejich vlastností), ale i indexy vody, vegetace, její vlhkosti, plochy listů nebo poměr záření zachyceného fotosyntézou a další velice důležité informace.

Mix těchto komplexních dat umožňuje agronomům lepší plánování výsadby plodin ve vztahu ke kvalitě půdy, obsahu živin a vlivům počasí, které na parcele působí. V případě porovnání historických dat pak mohou zemědělci získat získává kompletní přehled nejen toho, jak v jaké kondici jsou aktuálně pěstované plodiny, ale i jak se jim dařilo v minulosti. Mohou si také určit očekávaný budoucí výnos v závislosti na podmínkách a podle toho na dané parcele hospodařit méně nebo naopak více podle vodního profilu půdy. A také vybrat nejlepší strategii aplikace hnojiv a přípravků na ochranu rostlin a optimalizovat jejich použité množství. Díky tomu mohou nejen ulehčit přírodě, ale zároveň získat i co nejlepší výsledky. Z praxe máme vyzkoušeno, že při využití precizních map parcel a půdních bloků z výše uvedených podkladů je možné zvýšit výnosy plodin až o 17 % nebo snížit náklady na jejich pěstování až o 25 %.

Vyšší produktivita práce

Druhý významný pilíř využití dat v zemědělství se vztahuje na veškeré procesy, které se odehrávají primárně na farmě, resp. v zemědělském podniku. Díky informacím z GPS na zemědělských strojích není problémem například plánování optimálních tras nebo kontrola využití pohonných hmot. Díky optimalizaci je možné snížit jejich spotřebu až o 5 % ročně, což při současných cenách znamená úsporu v řádech statisíců korun ročně. Kombinace GPS sledování tras strojů s používáním RFID čipů u komplexního docházkového systému pak v rámci digitalizace usnadňuje tvorbu výkazů práce, její plánování, ale i nastavování odměn.

Díky sledování procesů na farmě získá zemědělec data o stavu pohonných hmot, strojového parku, délce a četnosti oprav, stavu skladových zásob nebo jejich jakosti a díky optimalizaci procesů může jednoho pracovního místa může ušetřit až 50 % času.

Základem je otevřenost třetím stranám

Z našich zkušeností víme, že nejzásadnějším faktorem je otevřenost technologických platforem, které s daty ze zemědělství pracují a umí komunikovat a spolupracovat především přes API i s ostatními systémy jiných výrobců. Nejedná se jen o řídící jednotky a terminály výrobců zemědělských strojů, ale třeba i o zmíněné účetní nebo vážní systémy. To vše proto, aby zemědělci získali co možná nejkomplexnější a zároveň nejpraktičtější systém, který jim zajistí co nejlepší možný výnos s ušetřením nákladů na údržbu a sklizeň a umožní sledovat efektivitu práce i následné kroky.

Díky integraci principů precizního zemědělství lze pak jednoduše mapovat celý proces – od toho kde, kým a za jak dlouho byla která plodina sklizena přes spotřebu lidských i hmotných zdrojů, jaká je váha přijíždějících souprav, jejich rozdělení do jednotlivých skladů i skladových softwarů, po přiřazení k parcelám a pečlivé vyhodnocování výnosů. A to bez ohledu na to, jestli do celého procesu vstupují data a hardware několika různých výrobců nebo jen jednoho.

Třetím pilířem systému je pak napojení dat na státní registry, jako je LPIS Portálu farmáře, UKZUZ apod. Jedná se o nutnost ve vztahu k zákonným a dotačním evidencím. Data lze přitom jak přijímat, tak i posílat.

Češi patří k evropským průkopníkům precizního zemědělství

Využívání principů precizního zemědělství, a to nejen chytrého a moderního hardwaru, ale hlavně pečlivého a podrobného zpracování a vyhodnocování dat je již mnoho let standardem například v USA. V zemi, která je známá svou volnou tržní ekonomikou s co nejmenšími zásahy státu, funguje jednoduchá rovnice: Kdo tyto systémy používá, je konkurenceschopnější, daří se mu totiž zvyšovat výnosy a zároveň snižovat náklady. Česko navíc patří v Evropě k pionýrům precizního zemědělství především z pohledu dostupnosti technologií a jejich využívání. Téměř každý má v traktoru nebo kombajnu GPS, ale je potřeba si uvědomit, že precizní zemědělství neznamená jen sledování stroje a hledání optimálních tras, ale také co největší provázanost veškerých činností na farmě do jednoho uceleného systému.

Důvodů, proč využívat principy precizního zemědělství a intenzivně pracovat s daty, je spousta. Třeba i ten, že 6. června ministerstvo zemědělství vyhlásilo 1. kolo příjmu žádostí o projektové dotace na rozvoj venkova podle Strategického plánu nové Společné zemědělské politiky na období 2023-2027. Rozděleno bude celkově 8,28 miliardy korun a největší část, necelých 5 miliard, je určena na investice do zemědělských podniků živočišné i rostlinné výroby. Pořídit si za ně bude možné rovněž potřebnou techniku a systémy pro precizní zemědělství a variabilní aplikaci hnojiv, osiv, chemických přípravků či polní a stájové roboty.

Autorem textu je Lukáš Musil, obchodní ředitel Agdata a akreditovaný poradce ministerstva zemědělství. 

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata City pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Zlepšete kvalitu a zvyšte rezervace: Jak vybudovat hotel, který hosté milují?

Provozování hotelu zahrnuje nejen nabízení ubytovacích služeb, ale také úspěšný marketing   a propagaci. Hlavním produktem je zde krátkodobý pronájem pokoje, apartmá, případně celého domu. Pro získání hostů ale nestačí pouze nabízet možnost ubytování. Existuje několik klíčových faktorů, které ovlivňují rozhodování hostů při výběru hotelu. Patří sem lokalita, úroveň vybavení  a služeb, online prezentace, hodnocení hostů, možnosti stravování a cena. Abyste zvýšili počet rezervací, musíte si uvědomit preferenční skupinu zákazníků a zaměřit se na ni se správnou nabídkou.

Nejdůležitější je, aby byli hosté spokojení a poskytovali kladné recenze. Sledování negativních recenzí vám pomůže identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit. Vysoké hodnocení přitahuje více hostů a umožňuje vám si účtovat vyšší ceny,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio.

Sledujte trendy a nabídněte hostům to, co chtějí

Trendy a preference zákazníků se časem mění, a proto je důležité sledovat novinky a investovat do rozvoje. Například dnes očekávají hosté bezplatné a spolehlivé internetové připojení, které bylo před lety považováno za výhodu. Je také důležité reagovat na potřeby hostů a poskytovat jim nabídku, kterou hledají. Existuje několik způsobů, jak nabízet ubytovací služby. Nejčastěji se využívají specializované webové stránky a aplikace známé jako online cestovní agentury (OTA), například Booking, Hotels, Agoda, AirBnB a další. Tyto platformy vám umožňují prezentovat vaše ubytování, ale vyžadují provizi za každou rezervaci.

Další cestou jsou vlastní webové stránky. Vytvoření kvalitní webové prezentace hotelu s rezervačním systémem pochopitelně také něco stojí. Pokud se Vám ale podaří získávat rezervace bez placení provize třetí straně, může se tato investice rychle vrátit. Pouhé vytvoření webové stránky hotelu ale stačit nebude. Musíte zařídit, aby byla Vaše nabídka ubytování na internetu vidět. K tomu slouží především nástroje vyhledávačů, placená reklama a sociální sítě.

Vždy záleží na tom, jakou máte obchodní strategii, cíle a možnosti. Existují například ubytovací zařízení, kde si můžete pobyt rezervovat pouze na přímo. Ano, není to mýtus. Například penzion Zikmundov, který se nachází v oblasti přírodního parku Chřiby nedaleko Uherského Hradiště, na Bookingu nenajdete. Jejich strategie je zaměřena na budování silného povědomí o značce díky vysoké úrovni nabízených služeb. Tato strategie vyžaduje velké počáteční investice do vybavení, důraz na kvalitu služeb a silný marketing,“ podotýká Zadák z Ler Studio.

Zvýšená viditelnost = zvýšený počet rezervací

Další možností, jak zvýšit počet rezervací z webu, je využití affiliate programů a partnerských sítí. Tímto způsobem můžete zapojit další weby, blogery nebo influencery, kteří budou propagovat vaše ubytovací služby a za každou úspěšnou rezervaci získají provizi. To může přinést zvýšení viditelnosti vašeho hotelu a přilákat nové hosty, kteří by jinak nemuseli vaše ubytování objevit. 

E-mailový marketing jako klíčový nástroj!

E-mailový marketing je dalším účinným nástrojem pro zvýšení počtu rezervací z webu. Můžete budovat databázi kontaktů potenciálních hostů, kteří projevili zájem o vaše služby, a pravidelně je informovat o novinkách, speciálních nabídkách a slevách. Důležité je však dodržovat zásady GDPR a získávat souhlas od kontaktů před odesíláním e-mailů. Díky personalizaci a cíleným nabídkám můžete oslovit konkrétní skupiny zákazníků s relevantními informacemi a podnítit je k rezervaci.

Doporučení jako důležitý faktor pro rozhodnutí hostů

Recenze a doporučení jsou v dnešní době velmi důležité při rozhodování potenciálních hostů. Ujistěte se, že vaši spokojení hosté mají možnost vyjádřit své názory a hodnocení na různých platformách, jako je TripAdvisor, Google Recenze nebo specializované portály pro hodnocení ubytování. Sledujte recenze a v případě negativních zpětných vazeb se snažte problémy řešit a zlepšovat kvalitu poskytovaných služeb. Kladné recenze a doporučení mohou přilákat nové hosty a posílit důvěryhodnost Vašeho hotelu,“ dodává Zadák z Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Tomáš Zadák pochází z Hradce Králové a je majitelem digitální agentury Ler. Na střední technické škole začal pracovat na drobných grafických projektech pro menší podnikatele. Po škole se jako interní grafik ve společnosti Playman podílel i na tvorbě tiskovin pro známé herní tituly jako Far Cry, Assansin’s Creed nebo Dead Island. Poté založil studio Ler, které se vyvinulo v komplexní boutique agenturu s týmem 14 lidí, nabízející grafiku, marketing a vývoj. Do budoucna plánuje rozšířit působení do EU a vyvíjet vlastní marketingové SaaS služby. Přístup a kvalita práce Leru zaujala natolik, že se dokonce jako jedné z mála agentur ve Východních Čechách povedlo oslovit investory. Zajímá se také o cestování, yachting, kutilství a nové technologie. Zajímavé projekty, za kterými Tomáš stojí: www.menickator.cz, www.mylaw.cz a www.anywhere.legal.

Analýza: DDoS útoky na české firmy před prázdninami poklesly, výrazně ale roste intenzita jednotlivých útoků

Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy v květnu poklesly na úroveň obvyklou pro toto období. Hlavní zdrojem zůstává asijský kontinent, ze kterého k nám již čtvrtý měsíc po sobě míří nejvíce útoků. Zásadní je ale nárůst intenzity jednotlivých útoků – v některých případech dosahují intenzity přes 100 Gbps, tedy i tisíckrát více, než je kapacita běžného firemního připojení. I několikaminutový útok na servery tak zajistí nedostupnost služeb či internetových stránek. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu.

„V posledních měsících jsme opakovaně zaznamenali útoky s intenzitou i 150 Gbps. Běžně jsou přitom tyto hodnoty násobně nižší. Například nyní v květnu jsme zaznamenali pouze šest minut trvající útok, během kterého ale opakovaně docházelo k datovému přenosu přes 100 Gbps. Celkem jsme museli odfiltrovat přes 1,5 TB dat, kterými chtěl útočník zahltit online služby zákazníka. Takto intenzivní útoky jsou přitom stále častější. Protože obvyklá kapacita síťového připojení je nižší, útokem se plně vyčerpá, což znamená automaticky výpadek služby,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Zásadně se také rozšířil počet míst a zařízení, ze kterých útoky probíhají – počet zdrojových IP adres podílejících se na útocích sice oproti předchozímu měsíci mírně poklesl, ale stále je například oproti lednu téměř čtyřnásobný.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource v květnu překročil počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo již čtvrtý měsíc po sobě z Asie, žebříčku intenzity útoků kralovala Evropa, která si prohodila místo právě s asijským kontinentem. Z pohledu zemí bylo po dlouhé době nejvíce útoků z USA. Nejintenzivnější útoky směřovaly z Ruska. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu v květnu oproti předchozímu měsíci poklesl.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

REMA Systém posiluje vztahy s regionálními partnery, zahájila sérii miniseminářů

Společnost REMA Systém během letošního června uspořádala regionální minisemináře. Jsou určeny pro společnosti zapojené do projektu Zelená firma a další partnery či zpracovatele odpadních elektrozařízení. Jedinečná setkání nabídla příklady dobré praxe i prostor pro formální a neformální diskuzi. Další minisemináře se uskuteční na podzim.

Projekt Zelená firma letos slaví 15. výročí. Do úspěšného projektu se za tuto dobu zapojilo již přes 2 700 firem z celé České republiky. Společnost REMA Systém, pod niž projekt spadá, hledá stále nové cesty, jak zapojené firmy podporovat v jejich udržitelném a ekologicky odpovědném chování. V duchu tohoto cíle tak v červnu 2023 proběhly první minisemináře určené nejen zástupcům firem zapojených do projektu Zelené firmy. Regionálních akcí se zúčastnili zástupci společností a provozoven z Prahy, z kraje Vysočina, Středočeského, Královehradeckého, Libereckého a Ústeckého kraje, které se společností REMA Systém intenzivně spolupracují na sběru, odvozu a zpracování odpadních elektrozařízení a přenosných baterií.

„Akci podobného typu jsme pro naše zákazníky, zpracovatele a partnery zorganizovali poprvé v historii naší činnosti, a to nejen jako poděkování za vynikající spolupráci. Současně jsme na miniseminářích měli příležitost představit dosavadní výsledky našeho kolektivního systému a prezentovat plány na další rozšiřování našich služeb a činností,“ popisuje David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém, který na akcích vystoupil. Důležitým bodem formální části setkání bylo rovněž představení takzvaných příkladů dobré praxe. Minisemináře v dalších regionech jsou poté naplánovány na podzim tohoto roku.

„První dva minisemináře se setkaly s pozitivní zpětnou vazbou účastníků. Podobné setkání nikdo z řad jiných kolektivních systémů nikdy nezorganizoval, pro zástupce firem tak minisemináře představovaly unikátní příležitost prodiskutovat téma zpracování vysloužilých elektrozařízení, které je stále aktuálnější,“ prozrazuje Petr Kubernát ze společnosti REMA Systém. „Akce splnila má očekávání a jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit. Poskytla prostor pro diskuzi, dozvěděl jsem se nové informace, které se promítají i do činnosti naší firmy, a seznámil jsem se s novými lidmi v oblasti odpadového hospodářství. Rád se v budoucnu znovu zapojím,“ potvrzuje účastník semináře Pavel Urda, provozní vedoucí svozové společnosti COMPAG MLADÁ BOLESLAV.

Projekt Zelená firma nabízí komplexní podporu i nemalou úsporu financí

Hlavními cíli projektu Zelená firma, který vznikl v roce 2008 z iniciativy společnosti REMA Systém, je podpořit odpovědné a udržitelné chování společností a efektivní recyklaci vysloužilých elektrospotřebičů. Zapojení se do projektu je zdarma a firmy i jejich zaměstnanci díky němu získají možnost jednoduše a pohodlně odevzdat odpadní elektrozařízení k šetrné recyklaci, čímž významně přispívají k ochraně životního prostředí. Kromě toho se podniky mohou spolehnout na komplexní podporu ze strany kolektivního systému REMA v oblasti nakládání s odpadním elektrozařízením.

„Pro Zelené firmy chceme být spolehlivým partnerem, o nějž se mohou opřít na své misi udržitelného a odpovědného podnikání. Poskytujeme jim informační materiály, odborné poradenství v oblastech nakládání s odpadním elektrozařízením a platné legislativy anebo třeba podporu při organizaci sběrových akcí. Svoz vysloužilého elektra probíhá zcela zdarma, což znamená nemalou úsporu financí,“ uvádí Petr Kubernát. „Nyní se navíc firmy mohou zapojit do sběrové soutěže. Na konci října vyhodnotíme tři vítěze, kteří odevzdají největší množství vysloužilého elektra, a ti získají vouchery na nákup elektroniky od našeho partnera,“ dodává Kubernát.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Startup Z-Bionics zdokonaluje svou bionickou paži. Vývoji pomohl desátý ročník Laboratoře Nadace Vodafone

Bionická paže Z-Arm dostala novou funkci – možnost vzdálené konfigurace. Startup Z-Bionics, jehož cílem je vyvinout plnohodnotnou a funkční protézu, je jedním z úspěšné čtveřice finalistů akceleračního programu Laboratoř Nadace Vodafone, který pomáhá v růstu nadějným technologickým projektům se společenským přesahem. Program pomohl projektu se zdokonalením vlastního produktu, ale díky dohledu odborných mentorů také načerpat nové zkušenosti v marketingu a dalších odvětvích. Závěrečný Demo day programu proběhl 15. června a Z-Bionics zde spolu s ostatními projekty představily, jak se za uplynulých šest měsíců posunuly. Tím se uzavřel jubilejní desátý ročník akceleračního programu.

„Vyvinout bionickou paži nás napadlo v roce 2019. Když jsme prototyp představili jednomu z našich prvních uživatelů, který přišel o ruku při autonehodě, byl nadšený. Zpětná vazba našich uživatelů je pro nás při vývoji nesmírně důležitá, neboť hraje klíčovou roli při zásadních designových rozhodnutích. Kromě toho je i motorem k dalšímu vývoji,“ popisuje začátky projektu Z-Arm František Zerzáň, zakladatel a CEO Z-Bionics.

„V jubilejním desátém ročníku jsme se opět mohli seznámit s několika nadějnými projekty, které mají skutečný potenciál zlepšovat život. Každý ze čtyřky projektů či startupů nám svou prezentací při Demo day ukázal, že si naši podporu právem zasloužil. Viděli jsme velké pokroky na všech možných úrovních. Ať už ve vylepšení produktu nebo v marketingovém snažení. Jednoduše jsem pyšný na to, kam se projekty za uplynulých šest měsíců posunuly. A už dnes musím říct, že se těším na další ročník a nové projekty,“ říká Jan Fencl, programový manažer Nadace Vodafone.. 

Na designu bionické paže se podílejí sami uživatelé

Vývojáři startupu Z-Bionics pracují na bionické paži již přes tři roky. Za tuto dobu se jim podařilo vyvinout plnohodnotný produkt, který dnes pomáhá prvním uživatelům. Bionickou paži vyvíjejí v úzké spolupráci s odborníky a především těmi, kteří ji sami každý den používají.

Výroba bionické paže začíná skenováním protézy pacienta a důkladnou analýzou poskytnutých dat, aby bionická paže co nejlépe seděla konkrétnímu uživateli. Paže je počítačově modelována a jednotlivé komponenty tištěny na 3D tiskárně. Následně prochází sérií testů. Poté, co vývojáři produkt předají uživateli, se pravidelně setkávají a získávají zpětnou vazbu. „Největší překážkou při vývoji bylo škálování výrobního procesu, který vyžaduje mnoho manuální práce. Ovšem díky tomu, že máme motivovaný a neustále rostoucí tým nadšenců, se nám daří tyto zádrhely překonávat,“ dodává Zerzáň. 

Zdokonalení prototypu i zkušenosti v marketingu

V rámci půlročního akceleračního programu Laboratoř Nadace Vodafone obohatil projekt Z-Arm svou bionickou paži o možnost vzdálené konfigurace. „Po několika měsících můžeme říct, že program překonal naše očekávání. S jeho pomocí jsme se zásadním způsobem posunuli vpřed – obohatili svůj prototyp o významnou novinku a díky konzultacím s mentory jsme se zlepšili v marketingu. Účastí v Laboratoři jsme také získali mnoho cenných kontaktů,“ komentuje účast v programu Zerzáň. Po skončení akceleračního programu hodlá projekt Z-Arm vyvinout nové způsoby ovládání a nadále zlepšovat funkčnost svého produktu.

Demo day zakončil půlrok tvrdé práce

Demo day, který proběhl 15. června, definitivně uzavřel desátý ročník programu. Čtveřice projektů měla za úkol představit, na čem pracovali po dobu šesti měsíců tvrdé práce. Laboratoř jim na vývoj poskytla 100 tisíc korun a především intenzivní mentoring. Cílem jednotlivých projektů je posílit prevenci sexuálního násilí, vyvinout vzdálený přístup pro bionickou paži, rozvíjet komunitní platformu pro osoby se speciálními potřebami nebo využít virtuální realitu při operacích mozkových nádorů.

Laboratoř Nadace Vodafone byla vytvořena jako unikátní akcelerační program pro projekty, které rozvíjí společenské inovace s využitím informačních a komunikačních technologií. Laboratoř se zaměřuje jak na existující startupy, tak na neziskové organizace, sociální podniky či univerzitní projekty. Cílem Laboratoře je nastartovat projekty a dostat je k desítkám tisíc uživatelů, kteří z nich budou mít přímý užitek a reálně lepší život. Takto pomohla už více než 100 projektům, kterým rozdělila přes 31 milionů korun. Mezi podpořenými projekty byly například telefony pro nevidomé Blindshell, aplikace Včelka, aplikace CF Hero či mobilní hra pro nevidomé herního studia Kikiriki Games. Partnerem projektu je platforma Vodafone Nápad roku.

Češi si potrpí na stále kvalitnější vína. Tuzemská vinařství potřebují moderní technologie, říká &CORK

Současná ekonomická situace a rapidní růst cen značně působí na celosvětový i tuzemský vinařský trh. Poptávka po víně je ale pořád víceméně stejná a lidé stále častěji sahají po levnějších variantách. Ve větší míře se prodávají levnější moravská zemská vína, ale z větší části dovozová vína z Itálie, Španělska a Maďarska. Ta jsou vzhledem k tamní silné dotační politice výrazně levnější než česká vína.  Aktuálním tématem je ustoupení české vlády od spotřební daně na vína tichá. Argumentem pro její nezavedení je právě konkurence okolních států, které daň na víno nemají. Vliv na pozitivní vývoj vinařství mají moderní technologie zajišťované například moravskou společností Vinařský ráj, která je součástí holdingu &CORK.

„V současnosti je český trh s vínem tvořen zhruba ze dvou třetin dovozem z cizích zemí, přičemž export českých vín do zahraničí je minimální a tvoří pouze jednotky procent. Pro světový trh je české vinařství malé a zároveň poměrně nečitelné, neboť se na našem území prozatím nevyprofilovaly národní odrůdy vinné révy. V zemích se silnější vinařskou tradicí je běžné, že se dílčí regiony specializují na jednotlivé odrůdy, zatímco v České republice tato specializace chybí,“ říká zakladatel a CEO &CORK Jan Žďárský.

Ekonomická krize momentálně dopadá především na velké provozy závislé na maloobchodu – naopak v období pandemie se velkým provozům dařilo. V nižších cenových úrovních české vinařství drtí levná dovozová vína, která jsou často dovážena za ceny pod produkčními náklady tuzemských podniků. Lze také pozorovat projevy klimatických změn. Rostoucí teploty mohou mít v řádech desítek let vliv na pěstování bílých odrůd vinné révy, které na rozdíl od červených odrůd potřebují chladnější podnebí.

Každý segment na trhu benefituje z inovací, ve vinařství tomu není jinak. Společnost Vinařský ráj dodává zákazníkům moderní technologie, které zvyšují kvalitu vín a efektivitu produkce. Využívání technologií umožňuje vinařům dosáhnout zdravějších hroznů, zlepšit celý proces výroby vína a následné skladování.

„S rostoucí kvalitou a cenovou úrovní ubývá konkurence, proto se napříč firmami v holdingu &CORK snažíme podporovat lokální vinaře skrze zvyšování efektivity výroby a kvality vín. Toho jsme schopni dosáhnout předáváním know-how v oblasti výrobních procesů a dodáváním moderních technologií pro vinaře, které nejen snižují náklady, ale umožňují také vinařům zvýšit průměrnou prodejní cenu díky vyšší kvalitě výsledného produktu,“ dodává Jan Žďárský.

Češi si oblíbili šumivá vína

Dlouhodobě lze pozorovat růst trhu se šumivým vínem, které už není spojováno pouze s oslavami, a Češi také více konzumují vína bez alkoholu. V posledních letech neustále roste kvalita tuzemských vín, která jsou stále úspěšnější na zahraničních soutěžích. Jedná se například o AWC Vienna, Great American International Wine Competition či Asia Wine Trophy. V roce 2022 získali moravští a čeští vinaři celkem 1 292 medailí a několik titulů nejlepších vín soutěže. Nicméně mezinárodní konkurence na trhu s vínem v České republice je obrovská a ukazuje se, že zaměřovat se pouze na produkci vín nejvyšší kvality není jediná cesta pro další úspěšný vývoj.

„Předpokládáme, že po vzoru západních zemí bude spotřeba vína růst, především šumivého. Zároveň pozorujeme, že konzumenti jsou více edukovaní, a budou tedy vyžadovat vyšší kvalitu vinařských produktů. Vyšší znalost a odbornost koncového zákazníka značí mimo jiné snižování objemu celkového zbytkového cukru ve vínech,“ uzavírá Jan Žďárský.

Více o &CORK

Český holding &CORK vlastní společnosti Vinařský ráj, Kovo Prudík, vinařství Juřeník & Žďárský a Areál mezi vinicemi v Čejkovicích. Vinařský ráj je lídrem na trhu v oblasti špičkových vinařských technologií i servisu a poradenství pro vinaře. Firma Kovo Prudík vyrábí nerezové nádrže nejen pro vinaře a na trhu se pohybuje již více než 30 let. Společnost &CORK byla založena v roce 2022 v Brně Janem Žďárským, který se ve vinařském odvětví pohybuje již řadu let. Vedle čistě byznysových aktivit, tedy nových investic, akvizic a vedení firem v holdingu, plánuje &CORK věnovat se také činnostem se společenským přesahem – pokračovat v neziskových činnostech, vyvíjet společensky prospěšné aktivity či například realizovat udržitelné projekty.

Tři čtvrtiny Čechů si práci vybírají podle nabídky benefitů. Pro generaci Z budou zásadní

Při výběru nové práce se Češi stále častěji rozhodují podle nabídky benefitů. Průzkum společnosti Edenred ukázal, že pro 75 % zaměstnanců je důležité, aby při změně pracovního místa jejich nový zaměstnavatel nabízel volnočasové benefity. U příslušníků generace Z je to dokonce 82 %. Nejpopulárnějším benefitem je dovolená navíc, dále následuje třináctý plat, příspěvek na stravování a příspěvek na volnočasové aktivity. Ten si v posledních letech nachází místo ve stálé nabídce benefitů velké části firem, za samozřejmost jej považuje už téměř polovina zaměstnanců.

Zaměstnanecké benefity se stávají důležitým kritériem, podle kterého se Češi rozhodují, kam poslat svůj životopis. Z průzkumu společnosti Edenred provedeného na vzorku více než 5200 zaměstnanců vyplývá, že nabídku volnočasových benefitů při výběru zaměstnavatele či změně pracovního místa vnímá jako důležitou až 75 % z nich. Až 30 % respondentů je dokonce označilo za velmi důležité.

Nejpečlivěji studují seznamy benefitů příslušníci generace Z, tedy lidé narození mezi lety 1997 a 2012. Ve věkové skupině 18-26 let označilo volnočasové benefity jako důležitý faktor při rozhodování o svém budoucím zaměstnání celkem 82 % respondentů.

„Zaměstnanci se o nabídku volnočasových benefitů zajímají víc než kdy dříve a co je nejdůležitější, stále častěji se podle ní při výběru firem, kde se plánují o místo ucházet, řídí. Za vůbec nejatraktivnější považují benefity uplatnitelné v lékárnách či v oblastech kultury, wellness a cestování, které jsou zvláště oblíbené mezi nejmladší věkovou skupinou zaměstnanců. U ní se do popředí navíc dostávají i sportovní aktivity a zábava,“ doplňuje Gabriela Šimšová, personální ředitelka společnosti Edenred.

S hodnotami mladých se v současnosti setkávají především manažeři spadající do generace, která práci a výkonnost dlouho vnímala jako prioritu. To pro generaci Z již neplatí. „Pro mladé už není pojem work-life balance jen líbivým HR sloganem, ale kategorickým požadavkem. Očekávají respektování individuálních potřeb, neformální otevřenou atmosféru a smysluplnost práce namísto drilu. Od zaměstnavatele vyžadují osobní přistup, který se projevuje nejen širokou nabídkou benefitů, včetně možnosti alespoň občas pracovat z domova, ale třeba i možností přivést si psa do kanceláře. Na pracovních pohovorech je generace Z sebevědomější. A není divu – pomáhá jí v tom vyšší úroveň vzdělání i situace na trhu práce,“ vysvětluje Marek Hlavica, ředitel asociace PR agentur (APRA). Právě v oborech jako je marketing či public relations tvoří příslušníci generace Z významnou část zaměstnanců již dnes.

Lákadlo na kvalifikované zaměstnance

Příspěvky na volnočasové aktivity se v posledních letech proměnily z okrajové záležitosti na jeden z nejžádanějších benefitů. Jako důležité je označilo 85 % zaměstnanců, což je řadí na čtvrtou příčku v pomyslném žebříčku popularity za dovolenou navíc (96 %), třináctým platem (94 %) a příspěvkem na stravování (93 %). Za samozřejmost volnočasové benefity považuje téměř polovina (47 %) zaměstnanců. Jako zbytečné je naopak označila pouze 4 % dotázaných.

„Při současné nízké nezaměstnanosti musí personalisté často bojovat o každého zaměstnance. Nedostatek kvalifikované pracovní síly firmy tlačí k rozšiřování nabídky benefitů, které jim pomáhají rovněž udržet si stávající zaměstnance. V pracovních nabídkách firem díky tomu přibývají benefity, o kterých by se zaměstnancům ještě před několika málo lety ani nesnilo,“ komentuje současný stav Gabriela Šimšová. „To je ovšem jen jedna z příčin rozmachu benefitů. Zaměstnavatelé si například mnohem častěji uvědomují, že spokojení a angažovaní zaměstnanci jsou klíčem k vytvoření silné firemní kultury. Zavedení či zdokonalení nabídky zaměstnaneckých výhod tak mohou vnímat i jako investici, která se jim vrátí ve formě vyšší produktivity,“ dodává.

Její slova potvrzuje i průzkum. Hned 61 % respondentů v něm uvedlo, že je příspěvky na volnočasové aktivity motivují k větší investici do vlastní duševní a fyzické pohody. Kromě podpory well-beingu pomáhají zaměstnanců zajistit si finanční stabilitu. „Až třem z pěti zaměstnanců umožňují benefity věnovat se jinak nedostupným aktivitám. Myslím, že se s tím občas setká každý. Něco nás láká, ale výdaj si nedokážeme v rámci domácího rozpočtu plně obhájit. Díky těmto benefitům si mohou zaměstnanci užít zážitky nebo pracovat na svém osobním rozvoji bez nutnosti strachovat se o finance,“ vysvětluje Gabriela Šimšová.

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím přibližně 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2022 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 38 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

5 mýtů o bateriích a horku: Přehřátý telefon se musí bleskově zchladit a používání aplikací při nabíjení nevadí

Je naprosto běžné, že se mobilní telefony při nadměrném používání nebo při nabíjení mohou přehřívat. V době letních veder je však tohle riziko daleko vyšší. Stačí telefon nechat chvíli na přímém sluníčku či se vydat na dlouhou cestu autem, při které máte zapnutou navigaci a zároveň si přehráváte hudbu. Dlouhodobé vystavování telefonu vysokým teplotám může nenávratně poškodit baterii, ale i další komponenty. Přesto stále není zcela jasné, jak s mobilním telefonem v horku správně zacházet, ohledně tohoto tématu navíc panuje množství mýtů. Proto vyvracíme nejčastější nepravdy o nakládání s bateriemi v létě.

Mýtus 1: Baterie telefonu je stejně výkonná bez ohledu na to, jak je venku horko

Stav baterie neovlivňuje pouze to, jak moc je telefon v provozu a jaké aplikace jsou na něm zrovna spuštěné, důležitým faktorem je i okolní teplota. Stejně jako se telefon rychleji vybíjí, když je venku zima a mrzne, na kondici baterie nepříznivě působí i parné letní dny. Vystavování vysokým teplotám může způsobit to, že se telefon začne samovolně a prudce vybíjet. „Přehřívání negativně ovlivňuje i samotnou životnost baterie. Ideální teplota pro mobilní telefony se pohybuje mezi 15 a 20 stupni Celsia. Dlouhodobé vystavování nízkým nebo vysokým teplotám neprospívá kondici baterie,“ vysvětluje Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu Batteryshop.cz, který nabízí široké portfolio akumulátorů do mobilních telefonů, notebooků a dalších zařízení.

Mýtus 2: Přehřáté baterie se musejí rychle zchladit

Prudká změna teplot baterii nesvědčí, právě naopak ji může daleko závažněji poškodit. Pokud vám telefon ukazuje, že je přehřátý, nebo vy sami na dotek cítíte, že je horký, rozhodně ho nezkoušejte zchladit třeba v ledničce nebo mrazáku. Baterie potřebuje postupné ochlazení. Ideálně ukončete všechny spuštěné aplikace, zapněte režim letadlo nebo telefon úplně vypněte a sundejte z něj také ochranný kryt, který zabraňuje samovolnému ochlazování. Mobil pak na nějakou dobu položte na stinné místo, a to tak, že ho v nejlepším případě postavíte na nejkratší stranu, aby se k co největší ploše dostal vzduch. Dobrým pomocníkem může být i klimatizace nebo ventilátor, který postupné chladnutí urychlí.

Mýtus 3: Všechny telefony mají zabudovanou ochranu proti přehřátí

Je pravda, že řada novějších chytrých telefonů v sobě má zabudovaný teplotní senzor a ochranu před přehřátím. To ale neznamená, že je baterie mobilu automaticky chráněna před vysokými teplotami a nemůže být poškozena. Funkce by měla být pro uživatele pouze preventivní a informační – telefon se díky ní může vypnout nebo přejít do úsporného režimu, aby nebyl procesor přehlcený a zbytečně se nepřehříval. Pokud si nejste jistí, jestli váš telefon toto umí, můžete si stáhnout některou z aplikací, která sleduje stav telefonu i jeho teplotu. V momentě, kdy vás systém na nebezpečnou situaci upozorní, je vhodné dát mobilu na chvíli pauzu, vypnout ho a nechat pozvolna zchladnout. Přes horké letní měsíce nenoste telefony v ochranných pouzdrech nebo krytech, které nemají větrací otvory, protože i to je zbytečně přehřívá.

Mýtus 4: Používání telefonu během nabíjení nemá vliv na baterii

Lidé si mnohdy mylně myslí, že telefon mohou bezstarostně používat i při nabíjení. Čím častěji chytrý mobil nabíjíme, tím rychleji klesá životnost baterie. A když při nabíjení telefon používáme třeba k hraní her nebo streamování videí, čas nabíjení se prodlužuje. „V momentě, kdy se k nabíjení a intenzivnímu používání přidají i vysoké letní teploty, je baterie zbytečně přetěžována a může se nenávratně poškodit. To i proto, že vystavení baterií teplotám nad 60 stupňů může skončit až jejich explozí a následným požárem,“ doplňuje Radim Tlapák z Batteryshop.cz.

Mýtus 5: Používání energeticky náročných aplikací v létě není pro baterii škodlivé

Telefon nejvíce zahřívají aplikace, jako jsou hry, ale třeba také navigace nebo přehrávání hudby a videí. V momentě, kdy jich v jednu chvíli běží více, se procesor a baterie přehřívají snáze. K létu patří mimo jiné i cestování na dovolenou. A pokud se na ni člověk vydá autem, často při ní využívá i mobilní aplikace jako třeba už zmíněnou navigaci nebo hudební přehrávač. Telefon je většinou umístěný v držáku na palubní desce, kde se přímým slunečním paprskům nevyhne. A to i několik hodin v kuse, což může způsobit prudké vybití baterie nebo její poškození. Podobně je tomu pak i při pobytu v přírodě nebo u bazénu. Telefon by nikdy neměl ležet přímo na slunci, vždy je lepší ho nechat třeba v tašce nebo batohu. V tropických teplotách se zkuste vyhnout rovněž hraní her či streamování videí a mobilní data zapínejte jen tehdy, kdy telefon opravdu používáte. I připojení na internet ve vedrech může mobil nadměrně zahřívat a zpomalovat.

O e-shopu BatteryShop.cz

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnuje se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 power.

Exit mobile version