Česká travel-tech společnost Kiwi.com přinesla zákazníkům novou funkcionalitu. Prostřednictvím služby Price Lock umožňuje kupujícím uzamknout až na 72 hodin cenu letenky bez nutnosti zaplatit celou částku předem. Chce tak cestovatelům nabídnout více času pro klidné rozhodování.
Nový cestovatelský hack využijí především ti cestovatelé, kteří si přejí využít výhodné nabídky leteckých společností, ale mnohdy potřebují více času na rozmyšlenou. Služba Price Lock uzamkne pro zákazníka cenu letenky po dobu tří dnů, v případě, že by cena v následujících 72 hodinách stoupla, zákazník nic navíc neplatí. Pokud by naopak letenka zlevnila, zaplatí zákazník vždy tu nižší cenu, nehledě na Price Lock. První týdny od spuštění služby ukázaly, že nákup letenky za uzamčenou cenu skutečně dokončí více než polovina zákazníků (56,6 %).
„Odvětví letecké dopravy je velmi dynamické, což platí zejména pro ceny letenek. Služba Price Lock ubírá část stresu tím, že našim zákazníkům získá čas na rozmyšlenou a na vychytání všech detailů. Při 72hodinovém ‚uzamčení letenek‘ tak ušetří v průměru 24 eur,“ říká Michal Šindelář, VP of Consumer Product. „V Kiwi.com se dlouhodobě snažíme bořit bariéry v cestování a věřím, že zavedení služby Price Lock je krok právě tímto směrem,“ dodává Šindelář.
Dynamická cenotvorba komplikuje nákup letenek
Aerolinky obecně při prodeji letenek využívají tzv. dynamickou cenotvorbu. Při té se s cílem maximalizovat zisk mění ceny dle obsazenosti konkrétního letadla. Za jeden jediný týdne tak může cena zákazníkem vybraného letu vyrůst až o třicet i více procent. V hlavní turistické sezóně se navíc ceny mohou vyšplhat až o 50 % výše v porovnání s těmi mimosezónními. Nejvíce pak náklady na letenky zpravidla rostou 14 dní před plánovaným odletem. Cílem služby Price Lock je nabídnout cestovatelům náskok – umožní jim zajistit si aktuální cenu, vyhnout se pozdějšímu zdražování a vklidu se rozhodnout o finální transakci.
Letenky bez doplňkových služeb
Pro využití služby zaplatí zákazníci zálohu ve výši 10 % z ceny letenky. Pokud se před vypršením zámku cena zvýší do limitu dvě stě euro, zaplatí původní zamčenou nižší cenu. V případě snížení nic neriskují, protože doplatí pouze novou nižší cenu. Služba se prozatím vztahuje výhradně na cenu letu. Vzhledem k různým podmínkám leteckých společností Kiwi.com nemůže pro zákazníky uzamknout cenu doplňkových služeb, jako jsou zavazadla nebo pojištění.
O Kiwi.com:
Kiwi.com je přední travel-tech společností se sídlem v České republice, která celosvětově zaměstnává více než 1200 lidí. Její unikátní algoritmus umožňuje uživatelům vyhledat lepší trasy i ceny, které ostatní vyhledávače nevidí. Denně Kiwi.com provádí několik miliard kontrol cen, a pokrývá tak 95 procent globální nabídky letů. Na Kiwi.com a jejích partnerských prodejních kanálech se každý den odehrává přes 100 milionů vyhledávání a prodává se v průměru přes 80 tisíc míst v letadlech.