Pohlcující obraz a výjimečný výkon OLED – AGON by AOC představuje 26,5″ OLED soutěžní herní monitor s 240 Hz: AGON PRO AG276QZD

AGON by AOC – jedna z předních světových značek herních monitorů[1] a IT příslušenství – hrdě představuje AG276QZD – nejnovější přírůstek do řady AGON PRO. Tento nejmodernější herní monitor s úhlopříčkou 26,5″ (67,3 cm) je vybaven OLED panelem, který poskytuje ostré rozlišení QHD (2560 x 1440) při ohromující obnovovací frekvenci 240 Hz a neuvěřitelně rychlou dobu odezvy 0,03 ms GtG. AG276QZD nabízí dechberoucí kontrastní poměr OLED panelu díky podsvícení na jeden pixel, perfektním úrovním černé a širokému barevnému gamutu (10bitová barevná hloubka a pokrytí 98,5 DCI-P3), což z něj dělá vynikající volbu pro hráče, kteří ocení jak vizuální dokonalost, tak výjimečný výkon. Díky svému nápadnému, asymetrickému designu s dvoubarevným černým/prostorově šedým povrchem je AG276QZD nejen poutačem, ale již dnes také vítězem ceny Red Dot Design Award (2022). Nový standard ve hrách: AG276QZD s OLED panelem pro legendární bitvy

Nejmodernější technologie OLED s HDR10
AGON PRO AG276QZD využívá pokročilý OLED panel, který poskytuje bezprecedentní kontrastní poměr ve srovnání s běžnými LCD monitory (rovnoměrné podsvícení) a věrné barvy s perfektní černou a širokými pozorovacími úhly. Poměrně rychlejší doba odezvy displeje (0,03 ms GtG) a nižší vstupní zpoždění, stejně jako podpora Adaptive-Sync a kompatibilita G-Sync usnadňují plynulejší hraní, protože v soutěžních herních scénářích se počítá s každým okamžikem.

Díky podpoře HDR10 poskytuje AG276QZD ohromující obraz a mimořádnou barevnou přesnost, což má za následek pohlcující herní prostředí, ať už v rychlých soutěžních multiplayerových střílečkách, MOBA nebo akčních titulech, nebo v příběhově řízených a vizuálně dokonalých titulech pro jednoho hráče. Široký barevný gamut zajišťuje živé a realistické barvy, oživuje každý snímek na obrazovce, díky čemuž je monitor schopen jak konzumovat obsah, tak obsah vytvářet.

Elegantní nový design a skvělé přizpůsobení RGB

V této 6. generaci monitorů AGON nový AG276QZD předvádí sofistikovaný černý eloxovaný kovový povrch na přední skříni v kombinaci s vesmírně šedou základnou stojanu. Jeho design připravený na esporty se dále odráží v praktických funkcích, jako je mechanismus pro rychlé sestavení a uživatelsky přívětivá rukojeť, ideální pro přenášení herní bestie AG276QZD na LAN party a turnaje – zámek Kensington pomáhá zabezpečit monitor proti odcizení i na takovýchto veřejných místech. Malý půdorys základny ponechává na stole více místa pro myš a klávesnici, které lze připojit přes vestavěný 2portový rozbočovač USB 3.2. Gumová spona pro správu kabelů umožňuje uživatelům vše pěkně zastrčit a celkově snížit nepořádek na pracovní ploše. Ergonomické funkce stojanu, jako je nastavení výšky 130 mm, orientace na výšku nebo nastavení sklonu, pak podporují fyzické pohodlí.

Kromě toho, pro hráče, kteří chtějí monitor sladit se svými barevnými periferiemi, nabízí AG276QZD možnosti přizpůsobení pomocí technologie Light FX RGB, která uživatelům umožňuje vytvořit dokonalou atmosféru pro jejich herní seance. Light FX lze synchronizovat s vybranými periferními zařízeními AOC GAMING a AGON (herní klávesnice, herní myši, podložky pod myš a náhlavní soupravy) pomocí snadno použitelného softwaru G-Menu od AOC.

Monitor AGON PRO AG276QZD bude dostupný od června 2023 za doporučenou koncovou cenu 23 655 Kč (999 Eur).

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

[1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2022 Q4

SONY FUTURE FILMMAKER AWARDS 2024 VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE

Přihlášky do soutěže Sony Future Filmmaker Awards 2024 je možné podávat od 15. června 2023 a přihlásit se do ní můžete zdarma prostřednictvím stránek www.sonyfuturefilmmakerawards.com.

Soutěž Sony Future Filmmaker Awards, kterou vyhlašuje společnost Creo a sponzoruje společnost Sony, je významným každoročním oceněním krátkých filmů, které jsou vstupní branou pro rozvoj tvůrčí dokonalosti. Cílem této soutěže, do níž se lze přihlásit zdarma, je podpořit nezávislé filmaře a poukázat na originální hlasy z celého světa, které přináší nový pohled na vyprávění příběhů.

Filmaři z celého světa se mohou hlásit do šesti kategorií: Fiction, Non-Fiction, Environment, Animation, Student a Future Format. Do užšího výběru postoupí třicet filmařů, kteří poletí do Los Angeles na slavnostní předávání cen, jež se uskuteční 30. května 2024 v divadle Cary Grant Theatre v historickém areálu studia Sony Pictures v kalifornském Culver City. Na slavnostním večeru budou vyhlášeni vítězové šesti kategorií, kteří obdrží peněžní ceny a řadu digitální fotovýbavy od společnosti Sony. Vítěze vybere porota složená z předních osobností oboru.

NOVINKY V ROCE 2024

Letos se vítězové a tvůrci, kteří se dostali do užšího výběru, zúčastní rozšířeného čtyřdenního programu workshopů, které jim poskytnou exkluzivní vhled do nitra filmového průmyslu a budou se zabývat celou řadou témat od pitchingu přes právní otázky až po práci s talentovými agenturami a využívání nejmodernějších technologií. Od tohoto ročníku se Sony Future Filmmaker Awards přesouvá do jarní sezóny, kdy se čtyřdenní program workshopů a slavnostní předávání cen uskuteční ve studiích Sony Pictures v kalifornském Culver City od 28. do 31. května 2024.

Pro rok 2024 představujeme nový formát soutěže se šesti kategoriemi, do kterých se mohou filmaři přihlásit:

  • kategorie Fiction hledá příspěvky, které vyprávějí a zprostředkovávají originální smyšlený příběh nebo událost. Délka příspěvků se musí pohybovat mezi 5 a 20 minutami.
  • Do kategorie Non-Fiction se mohou přihlásit filmy o délce 5 až 20 minut, jejichž obsah je převážně faktografický.
  • Do kategorie Environment se mohou hlásit příspěvky v délce 5 až 20 minut zaměřené na životní prostředí. Kategorie Environment je součástí globálního celoročního programu Creators for the Planet, který vytvořila organizace Creo ve spolupráci s Nadací OSN a společností Sony Pictures.
  • Novinkou letošního ročníku je kategorie Animation, do které se mohou přihlásit animované filmy o délce 2 až 20 minut.
  • V kategorii Student jsou odměňováni filmaři studující filmový obor, který je zakončen ziskem diplomu nebo titulu, na jedné z registrovaných vzdělávacích institucí po celém světě. Instituce, které se dostanou do užšího výběru, jsou vybírány podle kontinentů, aby byla zajištěna rozmanitost světových talentů. Přihlášené filmy musí mít délku 5 až 20 minut a mohou být libovolného žánru.
  • Kategorie Future Format vítá filmy natočené výhradně chytrým telefonem. Délka příspěvků musí být 2 až 5 minut a mohou být libovolného žánru.

Úplné popisy kategorií a požadavky najdete na adrese www.sonyfuturefilmmakerawards.com. 

TERMÍNY A CENY PRO ROK 2024

Uzávěrka přihlášek do všech šesti kategorií je 15. února 2024 ve 14:00 (SEČ). Čtyřdenní program workshopu se uskuteční ve studiích Sony Pictures v Culver City v Kalifornii od 28. do 31. května 2024. Složení poroty pro ročník 2024 oznámíme v říjnu 2023.

Všichni filmaři, kteří se dostanou do užšího výběru, odletí do Los Angeles, kde se zúčastní čtyřdenního workshopu a slavnostního ceremoniálu. Letos mají tvůrci také možnost pozvat na slavnostní ceremoniál a workshop kameramana/režiséra, který pracoval na filmu zařazeném do užšího výběru a je u něj uveden.

Vítězové kategorií Fiction, Non-Fiction, Environment a Animation získají kameru FX9 Cinema Line, objektiv FE C 16-35 mm a finanční odměnu 5 000 $. Vítěz kategorie Student a jeho instituce obdrží kameru FX6 Cinema Line a objektiv FE 24-105 mm. Vítěz kategorie Future Format získá fotovýbavu Sony Digital Imaging a peněžní odměnu 2 500 $.

Další informace a přihlášky do soutěže naleznete na adrese www.sonyfuturefilmmakerawards.com. 

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/ 

Ceny Sony Future Filmmaker Awards

Soutěž Sony Future Filmmaker Awards, kterou pořádá organizace Creo a sponzoruje společnost Sony, je novou významnou každoroční událostí, jejímž cílem je podporovat a zviditelňovat nezávislé filmaře a tvůrce z celého světa. Tato soutěž je výjimečná svou mimořádnou hodnotou a úspěšným filmařům poskytuje neocenitelné příležitosti v podobě cesty do Los Angeles a do historických studií Sony Pictures v kalifornském Culver City, kde se jim naskytne jedinečná příležitost setkat se s odborníky a nahlédnout pod pokličku fungování filmového průmyslu.  Vítězové navíc získají peněžité ceny a řadu vybavení Sony Digital Imaging. Do soutěže se lze přihlásit zdarma a zahrnuje šest kategorií soutěže: Fiction, Non-Fiction, Environment, Student, Animation a Future Format a jsou hodnoceny porotou složenou z předních osobností filmového průmyslu. Podporou talentů v oblasti filmu, videa a vyprávění příběhů otevírá soutěž Sony Future Filmmaker Awards bránu k rozvoji tvůrčí dokonalosti. www.sonyfuturefilmmakerawards.com

Organizace Creo iniciuje a organizuje akce a programy ve třech klíčových oblastech: fotografie, film a současné umění. Společnost Creo byla založena v roce 2007 jako Světová fotografická organizace (World Photography Organisation), od té doby se její působnost rozrostla a dále rozvíjí své poslání rozvíjet smysluplné příležitosti pro tvůrce a rozšiřovat dosah svých kulturních aktivit. Dnes mezi její stěžejní projekty patří Sony World Photography Awards, Sony Future Filmmaker Awards, PHOTOFAIRS Shanghai, Photo London a nadcházející PHOTOFAIRS New York (září 2023). Ve spolupráci se společností Angus Montgomery Arts pomáhá Creo realizovat projekty skupiny, které zahrnují některé z předních světových veletrhů umění. Název Creo je odvozen od latinského výrazu pro „tvořím“ a v tomto duchu si Creo klade za cíl podporovat a posilovat tvůrčí hlasy. www.creoarts.com

Společnost Sony Pictures Entertainment (SPE) je dceřinou společností společnosti Sony Group Corporation se sídlem v Tokiu. Globální aktivity společnosti SPE zahrnují produkci, akvizici a distribuci filmů, akvizici a distribuci televizní produkce, televizní sítě, tvorbu a distribuci digitálního obsahu, provoz studií a vývoj nových zábavních produktů, služeb a technologií. Společnost Sony Pictures Television provozuje desítky produkčních společností ve 100% vlastnictví nebo ve spolupráci s dalšími společnostmi po celém světě. Mezi produkční organizace skupiny SPE Motion Picture Group patří Columbia Pictures, Screen Gems, TriStar Pictures, 3000 Pictures, Sony Pictures Animation, Stage 6 Films, AFFIRM Films, Sony Pictures International Productions a Sony Pictures Classics. Další informace naleznete na adrese www.sonypictures.com/corp/divisions

HR aplikace YSoft Clerbo je dostupná na Microsoft Azure Marketplace

Přední poskytovatel firemních digital office řešení Y Soft Corporation dnes oznámil dostupnost online aplikace YSoft Clerbo, platformy pro automatizovaný preboarding a onboarding zaměstnanců, na online tržišti Microsoft Azure Marketplace. Organizacím se tak urychlí vyřízení personální agendy a dosáhnou díky technologii výrazných úspor u procesů přijímání zaměstnanců do firem.

YSoft Clerbo je cloudová aplikace poskytovaná jako služba (Software As A Service – SaaS)

postavená na cloudové technologii společnosti Microsoft (Azure). HR manažerům se tak zjednoduší přístup k nástroji pro adaptaci nových zaměstnanců, stejně jako Clerbo zpříjemní zaměstnancům příchod do neznámého prostředí nové firmy.

Cloudový nástroj Clerbo slouží organizacím jako vzdělávací platforma a průvodce životem v novém zaměstnání. Pomáhá společnostem efektivně maximalizovat míru retence zaměstnanců a nováčkům zjednodušuje první kroky v nové roli. Aplikace tak prohlubuje vztah firmy se zaměstnanci již od prvních krůčků vzájemné komunikace po úspěšném průběhu náborového řízení.

Rostoucí význam digitálního obchodu

Z průzkumu „State of the Cloud 2021“ vyplývá, že se digitální kanály a cloudová tržiště stanou přirozenou součástí důležitých obchodních operací organizací a firem. Bude přes ně realizováno přes 80 % všech obchodních transakcí a interakcí, díky cloudové technologii se o polovinu zrychlí všechny obchodní procesy a v součtu budou celkové příjmy z digitálního obchodu přesahovat 3 miliardy amerických dolarů.

Tvůrce upgradované aplikace YSoft Clerbo vedla ke vstupu na digitální tržiště Microsoft hlavně řada výhod, které digitální kanály a cloudová tržiště nabízejí a činí z nich přirozenou volbu pro moderní organizace. „Online tržiště Azure pro naše klienty představuje moderní způsob nákupu, využívající technologie k zefektivnění a urychlení celého nákupního procesu. To nejen šetří čas, ale také snižuje možnost lidské chyby,“ uvedl Viktor Kulhavý, Customer Success Consultant projektu YSoft Clerbo.

Marketplace také poskytuje zázemí pro bezproblémové možnosti hledání, vyzkoušení nástroje až po jeho finální koupi pro vaši firmu. „Tento uživatelsky přívětivý přístup umožňuje zákazníkům snadno najít produkty nebo služby, které potřebují, vyzkoušet je a provést nákup, a to vše na stejné platformě,“ vysvětluje Viktor Kulhavý.

Jaroslav Bělehrad, HR Director Y Softu, také zdůraznil vlastnost online tržiští, kdy podnikům poskytují přístup ke globálnímu ekosystému aplikací napříč různými cloudy, technologiemi a průmyslovými odvětvími. „Rozsáhlá síť umožňuje podnikům využívat širokou škálu zdrojů a schopností, čímž zvyšuje jejich provozní efektivitu a konkurenční výhodu. A konečně, digitální kanály a cloudová tržiště mohou výrazně snížit např. náklady na správu smluv v odděleních nákupu. Automatizací těchto procesů mohou podniky snížit administrativní náklady a zaměřit své zdroje na hlavní obchodní činnosti,“ popisuje Jaroslav Bělehrad z Y Softu.

Vztah firma – zaměstnanec začíná před nástupem do firmy

Přístup do aplikace Clerbo získá každý nováček v organizaci ještě před nástupem do práce.
V průvodci nástupem do firmy najde přehled důležitých informací o společnosti a pohodlně odbaví nezbytnou administrativu. Navíc dostane upozornění na důležité termíny a připomínky toho, co zbývá zařídit (např. školení BOZP, vstupní lékařská prohlídka, podpis smluv, převzetí klíčů, techniky, vstupních karet aj.).

Průvodce si konkrétní firma, která si aplikaci Clerbo pořídí, vždy nastaví na míru nejen každému novému zaměstnanci, ale i jednotlivým pracovním pozicím. Po nástupu má nováček k dispozici souhrn toho, která školení již absolvoval a co ho čeká dál. Aby se lépe zorientoval, obsahuje aplikace všechny důležité odkazy na jednom místě. Clerbo také průběžně oznamuje důležité novinky. K informacím v průvodci se zaměstnanec navíc může kdykoliv vrátit a díky mobilnímu přístupu je má vždy po ruce. Manažeři pak v Clerbu vidí, v jaké fázi nástupu se nováčci právě nachází. Mohou se tak aktivně podílet na procesu adaptace svých nových zaměstnanců.
Aplikace zároveň výrazně zjednodušuje sběr souhlasů s vnitřními předpisy. Zbytečné papírování nahradí jedno online kliknutí.

Zákazníci oceňují intuitivní ovládání a rychlost přechodu na nové flexibilní řešení

Zkušenosti s nasazením mají již některé firmy, např. IKEA Česká republika a Autocont. V rámci zpětné vazby klienti oceňují, že automatizace nástupního workflow prostřednictvím aplikace YSoft Clerbo šetří až polovinu času, který HR administrátor stráví s jedním nástupem. Navíc eliminuje rutinní manuální úkony a umožňuje nástupní proces jednoduše škálovat s tím, jak organizace roste.

„Hledali jsme flexibilní a intuitivní platformu s možností rychlého nasazení, která by byla přívětivá pro zaměstnance i správce systému a pomohla nám automatizovat celou fázi pre-boardingu. Po úvodním vyzkoušení aplikace jsme se pustili do migrace původního pre-boardingového obsahu do Clerba a dohodli se na přizpůsobení vizuální podoby centrálního prostředí dle našeho design manuálu. Řešení nyní používáme ve skupině Autocont i některých dalších společnostech v rámci Aricoma Group a v roce 2023 plánujeme nasazení i v dalších firmách ve skupině,“ sdílela zkušenost s nasazením aplikace Clerbo Lucie Poláková, HR Business Partner společnosti Autocont.

O Y Soft

Y Soft poskytuje chytrá podniková řešení pro moderní digitalizovaná pracoviště v oblastech enterprise firem, malých a středních podniků a vzdělávacím sektoru, díky nimž organizace fungují efektivněji. Naše platforma YSoft SafeQ pomáhá zákazníkům řídit, optimalizovat a zabezpečit tisk i digitalizaci dokumentů. Od roku 2022 Y Soft pokračuje v misi stát se předním poskytovatelem kancelářských cloud řešení pro globální organizace. Y Soft získal předního dánského hráče na poli cloud technologií pro tisk EveryonePrint. Na trh bylo uvedeno řešení YSoft AIVA, robotické řešení pro automatizaci testování zařízení, konfiguraci a zlepšování pracovních postupů. Y Soft byl v listopadu 2022 oceněn titulem „Best MPS Innovation“ od globálně uznávané asociace MPSA.

Y Soft vznikl v roce 2000. Společnost sídlí v Brně, celosvětovou sítí poboček pak pokrývá Severní a Latinskou Ameriku, Evropu, Blízký východ a Afriku a region Asie a Pacifiku včetně Austrálie. Více informací naleznete na www.ysoft.com.

Ochranné známky: Y Soft, YSoft SafeQ, YSoft AIVA, YSoft Clerbo jsou ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky společnosti Y Soft Corporation v Evropské unii a/nebo v jednotlivých zemích. Všechny ostatní ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

Život v kanceláři, nebo kancelář v životě? Canon se v novém projektu zamýšlí nad hybridním pracovním prostředím

Společnost Canon spouští nový komunikační projekt Život v kanceláři – kancelář v životě. Jeho smyslem je porovnávat „klasickou“ kancelář, v níž lidé tráví většinu svého pracovního času, s čím dál oblíbenějším hybridním modelem umožňujícím práci odkudkoliv. Nad výhodami i nevýhodami obou přístupů se zamýšlí desítka expertů z různých oborů – od technologií přes HR až po interiérový design nebo výživu. Na vizuální podobě projektu se podílela umělá inteligence.

„Pandemie se všemi omezeními a abnormalitami definitivně opadla a přišel čas se zamyslet, jaké jsou dlouhodobé dopady na firmy a zaměstnance. Jednou z největších změn je nástup hybridního pracovního modelu. Díky němu mohou být firmy efektivnější než dříve, lidé si zase dokážou lépe vyvážit pracovní a osobní život. Jiní ale zase upozorňují na rizika spojená s rozbitím klasického pracovního prostoru. Proto jsme oslovili experty z pestré škály oborů, aby změnu pracovních modelů zhodnotili ze své pozice,“ říká Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

S komentáři přijdou expert na moderní technologie a produktový specialista Canonu Petr Hnilička, vrchní poradkyně ministra práce a sociálních věcí Jana Skalková nebo HR ředitelka NN životní pojišťovny a penzijní společnosti Hedvika Holá. Ale třeba také digitální nomád a zakladatel projektu Camperguru Víťa Válka nebo odborníci z oblasti fyzioterapie a výživy.

„I když jako firma zabývající se moderními technologiemi vnímáme atraktivitu hybridního modelu a pro tento způsob práce se snažíme nabídnout co nejkomplexnější řešení založené na cloudu a digitálních nástrojích, neznamená to, že zatracujeme tradiční přístupy. Průzkumy totiž ukazují, že české kanceláře stále ve velké míře spoléhají na práci s papírem a v některých firmách lidé i přes možnost home office do kanceláře pravidelně a rádi docházejí. Proto chceme poskytnout opravdu mnohostranný pohled,“ dodává Kučmášová.

K projektu Canon připravil vlastní microsite a komentáře jednotlivých expertů budou také součástí tematického speciálu na serveru e15.cz. O vizuální podobu se postarala umělá inteligence díky aplikaci Deeply Vision. Projekt Život v kanceláři – kancelář v životě by měl vyvrcholit na podzim kulatým stolem s pozvanými experty, který bude symbolizovat „práci odkudkoliv“.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Podvody s dary na charitu: kyberzločinci vydělávají na falešných videích s nemocnými dětmi

Kyberzločinci jsou zdatní manipulátoři, kteří často zneužívají lidské důvěry, strachu, respektu k autoritám a také potřebě pomáhat druhým. Výzkumníci Avastu, přední značky v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí společnosti Gen™ (NASDAQ: GEN), objevili novou podvodnou kampaň zločinné organizace, která vybírá peníze pod záminkou pomoci nemocným dětem. Z důvěřivých dárců podvodníci vylákali tímto způsobem přes 181 tisíc eur, v přepočtu přes 4 miliony korun.

„Jedním z nejodpornějších příkladů je přiživování se na lidské touze pomáhat druhým a zejména pak, když se k tomu zneužijí nemocné děti,“ říká bezpečnostní expert Avastu Luis Corrons. „Naším úkolem je nejen monitorovat tyto podvody a vyvíjet produkty a služby, které před nimi pomáhají chránit, ale také vzdělávat lidi o online hrozbách. Jde-li o dárcovství, je důležité si před převodem peněz ověřit pravost organizace, abyste měli jistotu, že opravdu pomáháte tomu, kdo to potřebuje. Doporučujeme vždy navštívit přímo oficiální webové stránky důvěryhodných organizací a přispět tam, místo abyste reagovali na výzvy k darům prostřednictvím e-mailů, videí nebo reklam na sociálních sítích.“

V nejnovějších podvodných reklamách, které se šíří zejména na YouTube a Instagramu, prosí dítě údajně nemocné rakovinou o pomoc s léčbou. Videa jsou v ruštině s titulky v angličtině, francouzštině, španělštině a ukrajinštině a kolují v různých verzích.

Všechny však vyprávějí příběh malého chlapce „Semiona“, jehož rodina si nemůže dovolit jeho léčbu rakoviny. Pokud ji nedostane během dvou týdnů, bude na jeho záchranu příliš pozdě.

Video odkazuje na dárcovskou stránku, která nabízí několik způsobů, jak mohou lidé Semionovi přispět – například bankovním převodem nebo online platbou prostřednictvím balíčků se srdceryvnými názvy, jejichž ceny šplhají do výše až 10 000 eur.

Podvodníci se vydávají za organizaci World Champions EU napojenou na izraelskou organizaci World Champions. Tu jsme požádali o vyjádření, ale nedostali jsme odpověď.

V roce 2022 výzkumníci Avastu narazili na podobnou kampaň, velmi pravděpodobně od stejné skupiny se sídlem v Izraeli, jejíž videa měla milion shlédnutí a lidé v ní darovali přes 650 tisíc dolarů, v přepočtu zhruba 14 milionů korun.

V tuto chvíli činí dary vybrané v novém podvodu více než 181 tisíc eur, tedy více než 4 miliony korun, a toto číslo každý den roste. Výzkumníci Avastu dotyčný youtubový kanál nahlásili a vyzývají uživatele, aby do kampaně nepřispívali a dávali si na podobné crowdfundingové reklamy pozor.

O značce Avast:

Avast je přední značka v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí společnosti Gen™ (NASDAQ: GEN), globální firmy odhodlané posilovat digitální svobodu všech prostřednictvím svých důvěryhodných spotřebitelských značek. Produkty Avast chrání stovky milionů uživatelů před online hrozbami. Bezpečnostní produkty Avastu pro mobilní zařízení, Windows a Mac se pravidelně umisťují na předních místech žebříčků a získaly certifikace od institucí jako VB100, AV-Comparatives, AV-Test, SE Labs a dalších. Navštivte www.avast.com.

Zůstaňte s námi v kontaktu:

Kyberzločinci reagují na nová omezení Netflixu a obchodují s prémiovými účty

Populární streamovací služba Netflix omezuje sdílení účtů a tuto situaci se okamžitě snaží využít i kyberzločinci. Výzkumný tým kyberbezpečnostní společnosti Check Point® Software Technologies objevil na dark webu řadu nelegálních nabídek na předplatné Netflix.

Check Point našel mimo jiné několik kanálů na Telegramu, které nabízí premium účty Netflix za pouhá 2 eura na měsíc. Prodejci se snaží zaujmout, a tak tvrdí, že nabídka je legální a je garantován přístup k plné nabídce.

„Je důležité upozornit, že účty prodávané tímto způsobem jsou často spojeny s další kybernetickou kriminalitou. Většina účtů je získána pomocí ukradených přihlašovacích údajů nebo z prolomených účtů. Proto mohou kyberzločinci nabízet výrazně nižší ceny,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Každý zločinec, tedy i kyberzločinci, nemusí dodržet svou část dohody. Zaznamenali jsme řadu případů, kdy uživatel po zaplacení přístup vůbec nezískal nebo mu byl po nějaké době zablokován.“

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Komunikace vlády podle odborníků: Chaos a nesrozumitelnost

Správná komunikace je zárukou úspěchu každé vlády. Po chaotické komunikaci předchozí vlády Andreje Babiše se očekávalo, že ta nová bude schopna situaci zlepšit. Bohužel, zdá se, že výrazná změna nepřišla. Celkový nepříznivý dojem umocňuje i demise ministra zemědělství Zdeňka Nekuli, který na tiskové konferenci mimo jiné prohlásil, že se nesoustředil na PR. Zeptali jsme se proto marketingových expertů, jak hodnotí celkově komunikaci vlády, její účinnost a hlavně efektivitu.

„Něco jim řekneme a uvidíme, co zčeří vody a co ne,“ popisuje hned v úvodu jak situace ohledně neefektivní komunikace vlády působí na Tomáše Zadáka, CEO & client partner digitální agentury Ler Studio, https://lerstudio.cz/.

Podobně to vidí i generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz. „Premiér měl být mnohem naléhavější, sdělení mělo být jednodušší a přímočařejší. Byla chyba kombinovat konsolidační balíček a důchodovou reformu, jsou to složitá témata a každé z nich si zaslouží plnou pozornost. Tiskovou konferenci i vládní komunikaci o konsolidačním balíčku a důchodové reformě považuji za nesrozumitelnou a vzdálenou běžným lidem, jejichž podporu přitom vláda potřebuje,“ říká Ondřej Tyleček.

V roce 2021 byla klíčovým prvkem úspěchu strany SPOLU antiteze politiky a stylu Andreje Babiše. Nová vláda se zaměřila na rozumné hospodaření a strategický výhled namísto populismu a nekontrolovaného zvyšování výdajů. „Voliči měli pocit, že ministři přichází na svá ministerstva s připravenými reformami a vědí, co dělat od samého začátku,” říká Ondřej Tyleček, dodává generální ředitel Fairy Tailors.

Neočekávané události: válka, energetická krize, uprchlická krize

Bohužel, neočekávané události a problémy, jako je válka na Ukrajině, energetická krize                            a uprchlická krize, vše ovlivnily. Ministr financí ohlásil již druhý balíček úsporných opatření, který vyvolává zásadní otázky. První balíček opatření čelil kritice z různých směrů a jeho konečná podoba ještě není definitivní.

Marketingoví experti poukazují na několik oblastí, kde by vláda měla jednat jinak. Měla být od počátku připravena na námitky opozice a otevřeně s nimi jednat a vysvětlovat. Měla také usilovat o podporu opinion leaderů, včetně nezávislých osobností, kteří by mohli být zastánci              a podporovateli vlády. V obsahu by se měla vyhýbat kontroverzním tématům, jako je změna sazeb DPH, která by mohla být vnímána negativně a mít proinflační účinky.

Od samého začátku měla vláda lépe vysvětlovat opatření pomocí jazyka srozumitelného pro běžné lidi. Měla být připravena na to, že opozice bude pravděpodobně říkat určité věci, a měla by tyto otázky okamžitě otevřeně vyjasnit a vysvětlit, to se bohužel nedělo,” potvrzuje Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, https://www.contexto.cz/.

Sociální sítě: Složité termíny a dlouhé věty

Důležitou součástí efektivní komunikace je také vhodné využití sociálních médií. Marketingový expert Ondřej Tyleček z Fairy Tailors, upozorňuje, že komunikace vlády na sociálních sítích je sice důstojná a inteligentní, ale poněkud vzdálená běžným lidem. Používání složitých termínů a dlouhých vět na sociálních sítích způsobuje nepochopení a odcizení lidí. Klíčem k úspěchu je propojení různých komunikačních kanálů a důraz na kvalitní obsah.

Závěr

Nedostatek informací a nejasná komunikace vedou k negativnímu vnímání vlády a poklesu její popularity. Lidé mohou získat dojem, že je jedno, koho volí, protože jejich zájmy nejsou dostatečně zohledňovány. Nedostatečná komunikace může způsobit nejistotu a pochybnosti ve společnosti.

Je zřejmé, že komunikace je klíčovým prvkem úspěchu vlády. Důležité je, aby vláda byla transparentní a komunikovala s voliči, aniž by bylo nutné vše vysílat v přímém přenosu. Je také důležité, aby lidem doručovala jasné, jednoduché a srozumitelné zprávy. Samotný marketing nemůže zachránit špatnou politiku, proto je důležité, aby politici přistupovali ke komunikaci s pečlivostí a strategií.

Změna preferencí u výběru klimatizace. Lidé více poptávají smart řešení, zařízení chtějí využívat i v zimě

Nástup smart technologií či energetická krize. To jsou jedny z hlavních faktorů, které ovlivňují změnu preferencí tuzemských uživatelů u výběru klimatizace. Lidé více vyhledávají zařízení vybavené chytrými technologiemi. Díky tomu je mohou nejen ovládat například z telefonu, klimatizační jednotky zároveň například monitorují i kvalitu vzduchu v interiéru a podle toho ho upravují. Výrazným trendem současnosti je také větší snaha uživatelů využívat klimatizaci po celý rok, tedy kromě chlazení také k vytápění.

Turbulentní vývoj spojený s cenami energií i nástup moderních technologií výrazně ovlivňují kritéria, podle kterých se lidé rozhodují při pořizování klimatizace. Oproti předchozím rokům se podle odborníků mnohem více zaměřují na efektivnější využití zařízení, zajímá je tedy nejen možnost ochlazování objektu v průběhu letních měsíců, ale také jeho vytápění v zimě. Při míře zateplení novostaveb není totiž už potřeba v domech topit tolik jako v minulosti, díky kvalitní obálce budov zároveň klesají i náklady na provoz klimatizací používaných jako zdroje tepla v zimě.

„Pořízení klimatizace dnes už znamená možnost celoročního užívání. Technické nároky na novostavby a rekonstrukce budov v posledních letech rostou. Klade se důraz především na ekonomickou stránku provozu staveb, nízké pořizovací náklady instalovaných materiálů a životnost. Tyto požadavky kopírují aktuálně složitou ekonomicko-politickou situaci, kdy se využívání doposud běžných zdrojů energií prodražuje,“ říká Karel Kincl, produktový manažer ze společnosti Enbra, která se zabývá prodejem klimatizací, tepelných čerpadel či systémů řízeného větrání. Funkce vytápění je podle něj u dnešních klimatizací již standardem a správně navržený klimatizační systém může nabídnout variabilní a efektivní fungování jak v letních, tak v zimních měsících.

Budoucnost v automatizaci a dálkovém ovládání

Kromě finanční úspory se zákazníci v posledních letech zaměřují více také na takzvané smart prvky a konektivitu k moderním technologiím. „V automatickém režimu se nemusí starat ani o kontrolu chodu klimatizace – jednotka sama signalizuje, kdy je třeba vyčistit vzduchové filtry. Umí upravovat vzduch nejen v jednotlivých místnostech, ale i v celém prostoru rodinných domů či budov,“ dodává Kincl.

Tuzemští uživatelé začínají být náročnější i z hlediska způsobů ovládání klimatizace, častěji se to přitom týká novostaveb. „Podobně jako u domácích spotřebičů je dnes populární moderní ovládání přes aplikaci v mobilu. To umožňuje ještě širší možnosti nastavení, než kdyby měl uživatel v ruce pouze dálkový ovladač. U klimatizace lze tímto způsobem měnit režimy, naprogramovat ji, ale taky například diagnostikovat její funkce,“ vysvětluje produktový manažer společnosti Enbra.

Začátek léta znamená pro tisíce Čechů také celou řadu zdravotních potíží spojených s alergeny. Kvalitní klimatizace v tomto směru může pomoci – díky efektivní filtraci může zachytit velké množství pylových zrn, které lidem na přelomu jara a léta znepříjemňují život. „K základním funkcím moderních klimatizačních jednotek samozřejmě patří ochlazování vzduchu, ale i jeho účinná filtrace při průchodu jednotkou. Podstatné je při údržbě zejména pravidelné čištění filtrů, které jsou důležitou součástí klimatizačních jednotek. Ty totiž zachycují i velmi drobné prachové částice, což ocení především alergici a rodiče malých dětí,“ vysvětluje Kincl.

Přenosné klimatizace mohou přinést starosti

Produktový manažer společnosti Enbra v souvislosti s klimatizacemi upozorňuje na mobilní jednotky, které pronikají na český trh. Tento typ zařízení je sice přenosný, většinou ale taky výrazně hlučnější s nižší výkonovou variabilitou. „U tohoto typu je navíc nutné opakovaně vylévat nashromážděný kondenzát, který vzniká v jednotce při chlazení. Musí se také řešit odvod teplého vzduchu ven z místnosti hadicí přes okno. Zkrátka není klimatizace jako klimatizace,“ upřesňuje Kincl.

Aby klimatizace pracovala efektivně a zároveň dlouho vydržela, měli by uživatelé dodržovat několik základních pravidel. „V režimu chlazení dosáhneme nejefektivnějších výsledků při udržování teploty uvnitř místnosti o šest, maximálně o osm stupňů nižší, než je teplota venkovního prostředí. Pokud se teplota venku pohybuje například kolem hranice tropické třicítky, pak bychom měli klimatizaci nastavit na čtyřiadvacet stupňů,“ uzavírá Kincl.

O společnosti ENBRA

Firma ENBRA byla založena roku 1991 a od svých počátků až do dnešní doby se profiluje jako klíčový hráč v oblasti technického zařízení budov. Obchodní a zakázkové aktivity společnosti zahrnují mimo jiné také oblast měření spotřeby vody a tepla, indikace dodaného tepla v bytech, rozúčtování nákladů na vytápění, dodávky bojlerů, kotlů, tepelných čerpadel, energetické audity budov a mnoho dalšího. Společnost ENBRA provozuje rovněž nejrozsáhlejší síť špičkově vybavených autorizovaných metrologických středisek v ČR a SR.

Evropské nařízení DORA donutí firmy udělat si pořádek v IT i v byznysových procesech

České firmy budou muset v příštích letech investovat velké úsilí a často i hodně finančních prostředků do posílení své odolnosti proti hackerům a dalším kybernetickým rizikům. Investice se nevyhnou především několika tisíců společností, které budou spadat do působnosti nového zákona o kybernetické bezpečnosti či pod evropské nařízení DORA, které se zabývá digitální provozní odolností finančního sektoru. Inspiraci z tohoto nařízení by si však měly vzít všechny společnosti. Co konkrétně budou muset firmy řešit a jak se na nařízení můžou začít připravovat už teď, popisuje Petr Frýdl, Information Security Consultant z technologické společnosti ANECT.

Pod souslovím „digitální provozní odolnost“, na kterém je celé nařízení postavené, si lze zjednodušeně představit schopnost instituce zajistit dostupnost významných a klíčových služeb i v případě nečekaných událostí, například v případě sofistikovaného kybernetického útoku. To v prostředí finančních institucí vyžaduje vytvoření a koordinaci souboru vzájemně provázaných politik, pravidel, opatření a kontrolních mechanismů, které pomohou odstranit, nebo výrazně zmírnit následky nepředvídatelné události a zachovat dostupnost služeb na předem plánované úrovni.

DORA neboli Digital Operational Resilience Act je nařízení Evropského parlamentu a rady o provozní odolnosti finančního sektoru. Nejde tedy o směrnici, kterou si můžou jednotlivé státy upravit podle svého, ale o jednotný soubor požadavků, který je ve všech státech EU stejný. Nařízení DORA bylo vydáno v lednu letošního roku s tím, že se uplatní od ledna 2025 a firmy mají dva roky na to, aby se mu přizpůsobily, je však zatím poměrně obecné. V tomto ohledu budou muset finanční subjekty počkat na prováděcí předpisy, které jednotlivé požadavky nařízení zpřesní. Jejich zveřejnění se přitom plánuje až na leden, respektive červenec roku 2024. Už teď se však mohou zaměřit na hlavní principy, na kterých je nařízení postavené.

Základní poučka zní: mějte přehled o tom, co se u vás děje

Firmy musejí v první řadě zjistit, co se uvnitř nich děje, s jakými aktivy pracují a jakým způsobem se tato aktiva podílí na chodu jejich služeb. Pro tyto účely musejí zřídit registr aktiv, ze kterého bude možné získat přehled o jejich vzájemných vztazích. Aktivem se přitom rozumí úplně vše, co se podílí na chodu společnosti. Primárním aktivem může být služba, například poskytování úvěrů. Jsou jím také data o zákaznících nebo obecně data potřebná k poskytování služeb. Sekundárním aktivem jsou potom zaměstnanci, software, na kterém služba běží, případně hardware (počítače, bankomaty, servery apod.). Takových aktiv přitom mohou být stovky a firmy musejí vědět, co se stane, když některé z nich přestane fungovat (data se ztratí, hardware se rozbije, lidé nepřijdou do práce, subdodavatel má výpadek).

Pro firmy a instituce může být tato část náročná, protože průměrně velká finanční instituce může pracovat s relativně velkým počtem aktiv. Každé by mělo mít svůj unikátní identifikátor a popis a měla by u něj být uvedena celá řada dalších informací. Například kdo je za něj zodpovědný, jakou má pro firmu hodnotu či kde se nachází. Vše musí být dostatečně konkrétní. Nestačí tedy napsat, že informace jsou kdesi v cloudu, ale je potřeba uvést, kde přesně jsou data uložena a zpracovávána, jaké jsou požadavky na jejich ochranu v souvislosti s hodnocením informací, u jakého provozovatele cloudového řešení a podobně.

Poznejte, co vám skutečně hrozí

Když společnost získá přehled o tom, s jakými aktivy pracuje a jak jsou tato aktiva provázaná, může přistoupit k dalšímu bodu, který nařízení požaduje, a to k řízení rizik a vytvoření potřebného registru. V registru rizik musí evidovat veškerá rizika, která byla identifikována, míru jejich závažnosti, scénář průběhu tohoto rizika a popis reakce na toto riziko. Jinými slovy firmy musí vědět, co se může stát, jak je to ohrozí a co udělají pro minimalizaci dopadu této události na svůj provoz nebo jak zabrání, aby došlo k poškození jejich zákazníků. Jedině tak se mohou rozhodnout, kolik je bude snížení míry rizika nebo jeho eliminace stát a jestli náklady na tato opatření nebudou vyšší než škody, které jim hrozí.

I zde platí, že každé riziko musí mít svůj vlastní unikátní identifikátor a musí být zcela konkrétní. Pokud například firma provozuje dvě datová centra, z nichž jedno je v záplavové oblasti, bude míra pravděpodobnosti rizika zatopení tohoto datového centra výrazně vyšší než u druhého z nich. Zároveň ve chvíli skutečného zatopení musí být jasné, o kterou lokalitu se jedná. Stejně tak musí mít riziko svého autora, který ho identifikoval, a majitele, který je zodpovědný za to, jak se s daným rizikem naloží.

Jakmile společnost získá přehled o tom, co konkrétně se může stát a jaké to bude mít následky, následuje plán zvládání rizik (risk treatment plan). Tedy „jízdní řád“, ve kterém bude uvedeno, kdy se co udělá, kolik času a finančních prostředků k tomu je plánováno, kdo je za celý proces zodpovědný a co konkrétně považujeme za splnění cíle.  Informace o aktuálním „rizikovém profilu“ společnosti jsou nutným podkladem pro efektivní řízení společnosti a musí být vedení společnosti dostupné ve vhodné formě.

Zabezpečte svou činnost i v okamžiku nenadálé události velkého rozsahu

Nařízení DORA po společnostech požaduje také zajištění „Business Continuity“ a provedení tzv. business impact analýzy, která určí a prioritizuje klíčové funkce ve firmě a to, jaký dopad má jejich nedostupnost na chod organizace a poskytované služby. U klíčových funkcí „vlastník“ stanovuje mj. povinnost obnovit dostupnost v určitém časovém horizontu (například 24 hodin). Důležité je, že tento čas začíná běžet od doby, kdy funkce nebo služba přestala fungovat, ne od doby, kdy se o výpadku firma dozvěděla. I proto je klíčové, aby měly společnosti dobře nastavené kontrolní a notifikační mechanismy a definované, kdo je odpovědný za obnovu konkrétních činností a co je pro to potřeba udělat.

Pokud není možné klíčovou službu obnovit standardním způsobem, musí společnost zajistit kontinuitu této činnosti nebo služby jinými prostředky, a to v předem definovaných parametrech. Jinými slovy, zákazníkovi by „ideálně“ neměla vzniknout škoda, když finanční instituci či jinou společnost postihne nějaká katastrofa typu zaplaveného datového centra, kybernetického útoku a podobně. Pro tyto účely musejí mít firmy vypracované plány kontinuity podnikání, plány reakce na kybernetické incidenty, plány obnovy činnosti a tyto plány by měly také pravidelně testovat, aby zjistily, jestli skutečně fungují a výsledky testů evidovat.

Principy z nařízení DORA mohou sloužit jako inspirace pro všechny firmy

Společnosti a organizace, které budou pod nařízení DORA spadat, musejí nepochybně splnit celou řadu pravidel a postupů, jejichž implementace může být časově, organizačně i finančně náročná. Zároveň nejsou v tuto chvíli známé veškeré podrobnosti, které nakonec určí celkovou náročnost tohoto procesu. V obecné rovině však lze říci, že nařízení jde správným směrem a řeší přesně ty problémy, které se svými zákazníky řešíme pravidelně. Nejen regulované firmy by měly mít co nejdokonalejší přehled o tom, co se v nich děje, jak to funguje a jaké komponenty jsou klíčové pro jejich provoz. Všechny by také měly mít funkční a vyzkoušené plány na obnovu těchto systémů. V době rostoucí digitalizace a vyšší aktivity kybernetických útočníků je totiž pouze otázkou času, kdy se něco pokazí nebo kdy přijde útok zevnitř nebo zvenčí.

Autor: Petr Frýdl, Information Security Consultant z technologické společnosti ANECT

Kyberpodvodníci maskují nebezpečný obsah za zprávy z legitimních služeb

E-mailových hrozeb stále přibývá. Podle společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, je drtivá většina kyberhrozeb doručena e-mailem.

Oblíbenou phishingovou technikou je napodobování známých značek, aby si uživatel myslel, že kliká na e-mail od důvěryhodné společnosti. Útočníci začínají ale ve větší míře využívat novou techniku Business Email Compromise 3.0, která spoléhá na legitimní služby.

Hackeři si založí bezplatný účet například na Dropboxu a odešlou odkaz přímo z této služby.

Útočníci nejdříve nasdílí přes Dropbox třeba PDF s životopisem, protože takovou zprávu zejména HR oddělení většinou automaticky rozklikne. Aby uživatel soubor viděl, musí ho přidat do Dropboxu. Odkaz původně pochází skutečně z Dropboxu, což znamená, že na komunikaci není nic škodlivého. Ale jak hackeři využívají takovou legitimní službu, je jiný příběh.

Po kliknutí a vstupu do Dropboxu se jim zobrazí nebezpečná stránka hostovaná v Dropboxu. Pro zobrazení dokumentu musí uživatelé zadat svůj e-mailový účet a heslo. Nyní, i když se uživatelé nedostanou k dalšímu kroku, hackeři už mají jejich e-mailovou adresu a heslo.

Po zadání přihlašovacích údajů budou uživatelé přesměrováni na další podvodnou stránku, napodobeninu OneDrivu, s nebezpečným souborem ke stažení. Hackeři tedy pomocí legitimní stránky vytvořili dvě hrozby: Získají vaše přihlašovací údaje a poté vás přesměrují na podvodnou stránku.

Útoky typu Business Email Compromise nejsou ničím neobvyklým. Mají řadu variant, ale často se zprávy maskují jako informace od výkonného ředitele nebo partnerské společnosti, aby „donutily“ uživatele udělat něco, co nechce, například proplatit fakturu na účet hackerů.

„Vidíme nárůst útoků BEC 3.0, kdy jsou legitimní služby využívány k přímému rozesílání phishingového obsahu. Využití legitimních služeb k šíření škodlivého obsahu je spolehlivý způsob, jak se dostat do e-mailových schránek uživatelů. Většina bezpečnostních produktů totiž zkontroluje odesílatele, v tomto případě Dropbox, a pokud je důvěryhodný, zprávu pustí k uživateli. I když je tento útok zahájen prostřednictvím e-mailu, změní se v problém sdílení souborů. Klíčové je tedy skenování škodlivých souborů v Dropboxu a emulace odkazů v dokumentech. Tedy nejen prověřování odkazů v těle e-mailu, ale také uvnitř příloh. Jakýkoli odkaz, na který uživatel může kliknout, by měl být nejdříve prověřen bezpečnostními technologiemi,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Neméně důležité je i vzdělávání. Velkou roli hraje kontext. Když se podíváte na výše uvedený příklad, je potřeba se zamyslet, jak podobné věci obvykle fungují. Jsou životopisy obvykle zasílány prostřednictvím Dropboxu? Pokud ne, může to být důvod, proč oslovit původního odesílatele a prostě vše ověřit. Pokud ano, když se přihlásíte do Dropboxu, musíte se pak znovu přihlásit? Určitě ne. Věnujte vždy pár vteřin tomu, co po vás odesílatel vlastně chce. Můžete si ušetřit obrovské množství problémů.“

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Exit mobile version