Hackerské skupiny stupňují útoky na Izrael a další země, zasílají i podvodné SMS rodinám unesených Izraelců

Válka mezi Izraelem a Hamásem nazvaná Železné meče se odehrává i v kybernetickém prostoru. Různé hacktivistické skupiny útočí na Izrael i řadu dalších zemí, které vyjádřily solidaritu s Izraelem.

„Na rozdíl od rusko-ukrajinského konfliktu, kdy hacktivistické skupiny napojené na Rusko, jako je Killnet, obrátily svou pozornost na cizí státy až za několik měsíců, v tomto případě začaly kybernetické skupiny útočit na země, které nějak podpořily Izrael, okamžitě,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Spojené státy, Francie, Indie a v poslední době i Itálie zaznamenaly výrazný nárůst kybernetických útoků. Například francouzská digitální infrastruktura čelila více než 300 incidentům, převážně DDoS útokům s minimálním dopadem.

Skupina Mysterious Team Bangladesh, která se pravidelně účastnila různých kybernetických operací proti Francii za její kolonialistickou minulost a také proti Indii a Srí Lance, zahájila kybernetické útoky proti izraelským cílům a propaguje kolektivní akci s hashtagem #OpIsraelV2.

Tento tým spolupracuje se skupinou Team_insane_Pakistan a vyměňuje si informace o cílech a úspěších. Útoky jsou zaměřené na různé izraelské subjekty, včetně vesmírné agentury, úřadů, médií, izraelské armády (IDF) a finančních institucí. Způsobené škody jsou zatím minimální.

Uvedené skupiny také deklarovaly, že jejich kampaně budou zaměřené i na země, které podporují Izrael.

Řada kybernetických útoků míří také na americké subjekty. Na propalestinských kanálech se diskutuje o více než 60 takových incidentech.

Zastavení finanční pomoci Palestincům ze strany EU vedlo k nárůstu kybernetických operací zaměřených na evropské organizace.

V reakci na to několik skupin prohlásilo, že své úsilí zaměří na evropské subjekty.

Dalšími cíli byly Středoevropská univerzita, stránky EU GDPR, programy Parlamentu EU a řada dalších organizací. Důvody těchto útoků formulovala skupina SYLHET GANG-SG. Nejčastějším cílem útoků byla Francie s více než 300 hlášenými útoky.

Ačkoli existuje určitá míra korelace mezi přidělováním cílů a zpravodajskými událostmi, výběr cílů je ovlivněn také faktory, jako je dostupnost a předchozí činnost skupiny. Například skupina Cyber error system, která se obvykle soustředí na Asii, zejména Indii, se i nadále zaměřuje na tento region. Počet souvisejících útoků na Indii přesáhl 230.

Když do Izraele přijeli na jednání a projevit solidaritu různí světoví lídři, věnovali útočníci jejich zemím zvláštní pozornost.

Německý kancléř Scholz během své návštěvy Izraele 17. října prohlásil: „Izraeli: Německo je na vaší straně.“ V reakci na toto prohlášení se zvýšil počet zpráv o DDoS útocích zaměřených na německé subjekty. Tyto útoky se týkaly organizací jako German Airways, Hahn Air, Sund Air, Lufthansa, Kiel Ports a další.

Ve skutečnosti se mnoho útoků na západní cíle odehrálo ještě před návštěvami významných osobností. Útokům čelila také kyperská policie nebo několik kanadských subjektů či britská armáda.

Dokonce i UNICEF byl uveden jako jeden z cílů.

Arabské země, které nevyjádřily jasnou podporu Palestincům, čelily kritice a v některých případech se staly také terčem kybernetických útoků.

Mezi zasažené islámské subjekty patřila i Organizace islámské spolupráce (OIC), která byla pranýřována za nedostatečnou pomoc.

Stále více útoků míří také na italské subjekty. Došlo například k narušení provozu na několika italských letištích a ministerstvech, včetně úřadu italského ministerstva zahraničních věcí, obcí, Úřadu pro digitální Itálii, italských bank, společnosti AeroItalia, zpravodajských agentur, italského letiště Acosta, internetových stránek italského letiště Bari Karol Wojtyła, internetových stránek italského letiště Calabrian Airports Systems a internetových stránek mezinárodního letiště v Neapoli.

Výzkumný tým kyberbezpečnostní společnosti Check Point také upozorňuje na nárůst úniků dat z telekomunikačních společností, vládních úložišť, obcí a mediálních skupin. Částečně se jedná o nová data, ale i o data zrecyklovaná z předchozích hackerských útoků. Hackeři občas zveřejňují data jako důkaz úspěchu, ale některé incidenty jsou vymyšlené. Získaná data také využívají k cílenějším útokům.

Dochází také k většímu zapojení íránských hackerských skupin, monitorováno je jich přibližně 10. Ty se zaměřují na útoky na bezpečnostní složky nebo významnější cíle v podnikatelském sektoru, například poskytovatele cloudových služeb. Zde jsou škody způsobené hackery významnější, včetně vymazání serverů a ransomwarových útoků. Přesto těchto útoků, využívajících sofistikovanější nástroje, není mnoho, zatím asi kolem deseti. Ale znamená to, že útoky se s pokračující válkou stupňují.

Přibývá také textových zpráv se škodlivými odkazy, které jsou zasílané občanům, včetně rodin Izraelců unesených do Gazy. Ve zprávách je uvedeno, že jsou od Hamásu a pokud chtějí poslat zprávu svým blízkým, mají kliknout na odkaz, který je ovšem pravděpodobně škodlivý.

Celkově došlo k nárůstu kyberútoků na Izrael o 20 % ve srovnání se začátkem války, přičemž nárůst útoků na vládní a bezpečnostní sektor se zvýšil dokonce o 52 %. Vidíme také nárůst útoků ransomwaru o 16 % oproti předchozím měsícům (celosvětový nárůst v tomto časovém období je 5 %), 4% nárůst útoků na mobilní telefony v Izraeli (oproti celosvětovému poklesu o 8 %) a 7% nárůst útoků na IoT, jako jsou bezpečnostní kamery, chytré domy a podobně (oproti celosvětovému poklesu o 20 %). Data pochází ze systému Check Point ThreatCloud, který využívá stovky milionů senzorů po celém světě a denně analyzuje více než 3 miliardy logů.

Pro-palestinská hacktivistická skupina Anonymous Sudan, spojenec nechvalně známé ruské skupiny Killnet, zaútočila na OpenAI kvůli dřívější podpoře Izraele ze strany generálního ředitele. ChatGPT měl v důsledku útoku problémy s přihlašováním.

Digitální prostředí zrcadlí geopolitické napětí a hacktivistické skupiny rychle přizpůsobují své strategie globálnímu vývoji. Probíhající válka mezi Izraelem a Hamásem je toho příkladem, přičemž kybernetické operace sahají daleko za hranice bezprostředního válečného konfliktu.

Zatímco přímé škody způsobené těmito kybernetickými útoky zůstávají relativně malé, širší důsledky jsou významné. Znovu se tak ukazuje důležitost použití robustních bezpečnostních řešení. Národní státy a organizace si musí uvědomit spojení mezi fyzickými konflikty a kybernetickým prostředím. Proaktivní kybernetická ochrana je nezbytně nutná pro zabezpečení před lavinovým efektem těchto cílených operací.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

OPPO začalo s oficiální distribucí globální verze systému ColorOS 14 s dlouhou řadou vylepšení

U příležitosti 10. výročí od uvedení systému ColorOS představuje OPPO zbrusu nový ColorOS 14, založený na Androidu 14, s optimalizovaným prostředím Aquamorphic Design, chytrými funkcemi s umělou inteligencí, mimořádně plynulým výkonem a snadno použitelnými nástroji na zvýšení zabezpečení a ochrany soukromí.

OPPO oznámilo oficiální uvedení globální verze systému ColorOS 14. Jako jeden z prvních operačních systémů založených na Androidu 14 přináší ColorOS 14 optimalizovaný Aquamorphic Design, chytré funkce s umělou inteligencí pro vyšší efektivitu, vlastní vylepšenou technologii pro mimořádně plynulý výkon i snadno použitelné nástroje pro vyšší bezpečnost a ochranu soukromí. Od uvedení ColorOS v roce 2013 má dnes tento systém po celém světě více než 600 milionů aktivních uživatelů.

Přehlednější a intuitivnější uživatelské rozhraní a optimalizovaný Aquamorphic Design

V systému ColorOS 13 přestavila společnost OPPO uživatelům nový, vodou inspirovaný designový jazyk Aquamorphic Design, který vytváří harmonické spojení mezi člověkem a technologií. ColorOS 14 je postavený na oceňovaném systému ColorOS 13 a optimalizuje Aquamorphic Design s novými zvukovými efekty, systémy barev, interakcemi a dalšími prvky, díky kterým je používání smartphonu rychlejší a intuitivnější.

Zvuk je neviditelným faktorem, který hraje klíčovou roli při poskytování intuitivního zážitku uživatelům. OPPO ve spolupráci s profesionálními akademiemi zkoumalo zvukové preference uživatelů a spolupracovalo s nejlepším světovým týmem zvukových designérů, aby do systému ColorOS 14 přineslo právě nové zvukové efekty. To zahrnuje deset sad vyzváněcích tónů vytvořených na základě akvamorfního motivu pro hovory, budíky a oznámení a také sedm globálních zvukových designů uživatelského rozhraní, které uživatelům poskytují harmonický zvukový zážitek napříč zařízeními OPPO.

ColorOS 14 obsahuje vylepšený Aquamorphic Colouring systém, který se dokáže inteligentně přizpůsobit stavu smartphonu, denní době i obsahu na obrazovce. Tento dynamický systém inteligentně přizpůsobuje barvy kontextu pro efektivnější a intuitivnější vnímání a pochopení informací a současně poskytuje vysoce pohlcující a pohodlný uživatelský zážitek.

Zcela nový Aqua Dynamics design v systému ColorOS 14 umožňuje uživatelům intuitivnější interakci. Tato funkce integruje běžné formy interakce do bublin, kapslí a panelů, které se rozevírají ze stavového řádku a prezentují informace přirozeně plynoucím způsobem s minimálním vyrušováním.

Pokud jde o oceňovaný Always-On Display, nazývaný Homeland, který zobrazuje výjevy divokých zvířat v přírodě, ColorOS 14 tuto vlastnost dále vylepšuje zavedením nové funkce GO Green Always-On Display. Ta zvyšuje povědomí o klimatické změně a nutnosti ochrany životního prostředí a je v souladu s heslem společnosti OPPO „Technology for Mankind, Kindness for the World“. Go Green AOD obsahuje tři sady stránek Environment Vision, přičemž každá sada obsahuje pět animací týkajících se životního prostředí, které se mohou měnit na základě denního počtu kroků uživatelů a ukazují snížení emisí oxidu uhličitého díky chůzi namísto využití jiných forem dopravy.

Zvýšení efektivity pomocí chytrých funkcí s umělou inteligencí

V současné době hraje při zvyšování efektivity významnou roli umělá inteligence. ColorOS 14 je proto vybavený sadou působivých chytrých funkcí s umělou inteligencí, které uživatelům pomáhají zvýšit efektivitu každodenních úkolů.

Funkce Smart Touch s umělou inteligencí umožňuje uživatelům vybírat obsah, jako jsou texty, obrázky a videa, ze systému i aplikací třetích stran[1], a shromažďovat je ve File Docku, nebo je dokonce jednoduchými gesty pro výběr a přetažení sloučit do jedné poznámky.

Nový File Dock na inteligentním postranním panelu umožňuje uživatelům snadněji sdílet obsah mezi aplikacemi prostřednictvím rozdělené obrazovky, plovoucích oken nebo samotného doku. Obsah lze automaticky ukládat do File Docku a pro zvýšení produktivity jej synchronizovat s různými zařízeními, jako jsou chytré telefony a tablety.

Funkce Smart Image Matting uživatelům poprvé na jakémkoli chytrém telefonu umožňuje vyříznout z jednoho snímku nebo pozastaveného videa více objektů, jako jsou osoby a zvířata. Uživatelé mohou výřezy upravovat v aplikacích File Pocket, File Dock i v režimu rozdělené obrazovky, sdílet je s přáteli nebo je použít k personalizaci tapety či plakátu.

Mimořádně plynulý výkon díky vylepšenému Trinity Enginu

Plynulý výkon je pro uživatele vždy základním požadavkem. Trinity Engine v ColorOS 14 zvyšuje plynulost a stabilitu smartphonu tím, že efektivně spravuje výpočetní zdroje, paměť a úložiště. Mezi tři klíčové funkce Trinity Enginu patří ROM Vitalization, RAM Vitalization a CPU Vitalization.

ROM Vitalization může uvolnit místo v paměti zkomprimováním dat aplikací a souborů prostřednictvím funkcí App Compression a File Compression v nastavení Phone Manager. Chytré telefony vybavené funkcí ROM Vitalization mohou ušetřit až 20 GB úložného prostoru.

RAM Vitalization může zrychlit výkon operační paměti a zvýšit tak efektivitu při současném používání více aplikací a udržet více aplikací běžících na pozadí. Rekonstrukcí základního mechanismu práce s operační pamětí v systému Android a využitím vlastních technologií společnosti OPPO dokáže funkce RAM Vitalization zvýšit plynulost používání až o 10 % a udržet často používané aplikace spuštěné na pozadí až po dobu 72 hodin. Uživatelé pak mohou plynuleji přepínat mezi aplikacemi, aniž by pocítili jakoukoli prodlevu.

CPU Vitalization je špičková technologie rezervování výpočetního výkonu na úrovni systému, vyvinutá společností OPPO. Zahrnuje sofistikovaný model výpočetního výkonu, který dokáže přesně naplánovat výkonové zdroje a zároveň určit nejlepší rovnováhu mezi výkonem a spotřebou energie. Uživatelé si pak mohou užívat plynulejšího používání smartphonu bez rychlého vybíjení baterie.

Kromě toho je systém ColorOS 14 vybavený funkcí Smart Charging, což je algoritmus umělé inteligence, který dokáže automaticky upravit nabíjecí proud na základě stavu používání smartphonu, aby se zabránilo zbytečnému opotřebení baterie. Arctic Mode má dvě možnosti, ze kterých si uživatelé mohou vybrat podle různých scénářů.

Důkladná ochrana bezpečnosti i soukromí a další funkce

Ve všech aspektech nového systému je pečlivě zohledněna bezpečnost i soukromí. Bezpečnost systému ColorOS byla ověřena organizacemi jako ISO, ePrivacy, TrustArc a dalšími. ColorOS 14 integruje základní funkce ochrany soukromí systému Android 14 a zavádí novou funkci Picture Keeper. Tato funkce má zabránit aplikacím ve zneužívání oprávnění k osobním fotografiím nebo videím uživatele. Jakmile uživatelé povolí novou správu oprávnění, musí aplikace pokaždé získat oprávnění k přístupu k vybraným fotografiím nebo videím.

V loňském roce OPPO ve spolupráci se Snapchatem uvedlo v systému ColorOS 13 aplikaci Bitmoji AOD. Tento chytrý Always-On displej je plně přizpůsobený Bitmoji a dokáže zobrazovat nálepky založené na scénářích během dne, včetně počasí, fyzické aktivity a mnoha dalších.

V systému ColorOS 14 je nyní Snapchat dostupný prostřednictvím dvou nových funkcí: zástupce Snapchatu na zamykací obrazovce a widget Snapchatu. Uživatelé si nyní mohou změnit zástupce na zamykací obrazovce na Snapchat, aby k němu měli ještě rychlejší přístup. Nová karta Snapchatu také umožňuje uživatelům okamžitě vidět aktualizace zpráv, stav a polohu nejbližších přátel.

Plán uvolňování systému ColorOS 14

Od října se ve vybraných regionech začala šířit globální beta verze systému ColorOS 14. Oficiální globální verze se nejprve objeví ve vybraných regionech pro smartphone Find N2 Flip.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

O COLOR OS

ColorOS je vysoce přizpůsobený, efektivní, inteligentní a propracovaný mobilní operační systém na základě Androidu, vyvíjený společností OPPO. Systém ColorOS, který každý měsíc použije více než 600 milionů aktivních uživatelů po celém světě, podporuje 67 jazyků včetně češtiny a slovenštiny.

DOOGEE představuje dětské tablety T20 mini KID a U10 KID

Dvojice nových cenově dostupných tabletů z dílny společnosti DOOGEE s integrovanými ochrannými funkcemi je určena dětským uživatelům. Model DOOGEE T20 mini KID je ideálním prvním tabletem pro nejmladší uživatele, zatímco jeho větší sourozenec DOOGEE U10 KID poslouží jako parťák ke studiu a zábavě.

Společnost DOOGEE uvedla na trh dvojici tabletů určených pro malé uživatele – DOOGEE T20 mini KID s 8,4“ úhlopříčkou coby ideální vstup do světa mobilních zařízení a DOOGEE U10 KID s 10,1“ displejem coby spolehlivého parťáka pro malé školáky.

Obě novinky splňují certifikaci TÜV SÜD pro úroveň modrého světla a jsou tak šetrné vůči očím, mají integrované funkce rodičovské kontroly coby prevenci přístupu ke škodlivému obsahu a jsou dodávány s ochrannými pouzdry přímo v balení.

DOOGEE T20 mini KID: Ideální první tablet

Model DOOGEE T20 mini KID je koncipován jako chytrá výuková platforma pro nejmladší uživatele. Tablet má kompaktní rozměry s 8,4“ displejem s rozlišením Full HD+ a je dodávám s antibakteriálním silikonovým pouzdrem se zesílenými hranami pro lepší úchop a ochranu před drobnými pády a ťukanci, se kterými je u zamýšlených uživatelů nutno počítat. Součástí pouzdra je roztomilá figurka pejska vykukujícího nad displejem a také integrované ouško na zadní straně pro snadnější přenášení.

Zatímco se pouzdro stará o ochranu tabletu, samotný tablet chrání své uživatele. DOOGEE T20 mini KID splňuje certifikaci TÜV SÜD pro úroveň vyzařovaného modrého světla, čímž garantuje šetrnost vůči mladým očím, a integrované funkce rodičovské kontroly zajistí, že se dítě dostane pouze k obsahu, který odpovídá jeho věku.

DOOGEE T20 mini KID běží na operačním systému Android 13 a obsahuje širokou paletu nativních vzdělávacích aplikací a her pro rozvoj dovedností. Jako volitelné příslušenství pak tablet podporuje bezdrátovou klávesnici a dotykový stylus pro psaní a kreslení na displeji.

Srdcem tohoto tabletu je osmijádrový procesor Unisoc T606 podporovaný 4 GB RAM s 5GB rozšířením. Interní 128GB úložiště lze rozšířit až o 1 TB prostřednictvím duálního slotu pro microSD kartu, který je možné alternativně využít pro SIM kartu a zajistit tak tabletu 4G konektivitu.

Baterie s kapacitou 5 060 mAh zajistí výdrž na dlouhé hodiny zábavy, dvojice stereo reproduktorů se postará o zvuk a dvojice kamer (přední 5Mpx a zadní 13Mpx) zase umožní vést videohovory s rodinou a kamarády a dělat první krůčky ve fotografování a natáčení videí.

DOOGEE U10 KID: Parťák pro malé školáky

Druhá novinka, DOOGEE U10 KID, disponuje větším 10,1“ displejem a „dospělejším“ silikonovým pouzdrem s integrovaným stojánkem, zároveň ale nabízí stejné ochranné funkce – certifikaci TÜV SÜD pro úroveň modrého světla i integrovanou rodičovskou kontrolu – jako jeho menší sourozenec, se kterým zároveň sdílí podobné technické parametry a softwarovou výbavu.

Podobně jako první model má i DOOGEE U10 KID předinstalované velké množství zábavných a vzdělávacích aplikací a her pokrývajících různá témata. Děti tak mohou zlepšit své studijní zájmy a dovednosti tím, že se budou učit hrou. Jako příslušenství je i zde k dispozici Bluetooth klávesnice a dotykové pero s 1024 úrovněmi, se kterým si může malý uživatel procvičovat rukopis nebo kreslit.

Technické parametry

Model DOOGEE T20 mini KID DOOGEE U10 KID
Rozměry 202,5 x 125,8 x 12,4 mm, 499 g 245,3 x 163,3 x 9,9 mm, 514 g
OS Android 13 Android 13
Displej 8,4“, IPS, 1200 x 1920 px 10,1“, IPS, 800 x 1200 px
Procesor osmijádrový Unisoc T606 čtyřjádrový RK3562
RAM 4 GB + rozšíření o 5 GB 4 GB + rozšíření o 5 GB
Úložiště 128 GB + rozšíření až o 1 TB 128 GB + rozšíření až o 1 TB
Fotoaparát zadní: 13 Mpx; přední 5 Mpx zadní: 8 Mpx; přední: 5 Mpx
Konektivita 4G, Wi-Fi 5, Bluetooth 5.0, USB-C 2.0 Wi-Fi 6, Bluetooth 5.0, USB-C 2.0
Baterie Li-Po 5060 mAh Li-Po 5060 mAh
Navigace GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
Další výbava ochranné silikonové pouzdro, akcelerometr, gyroskop, kompas, 3,5mm jack, stereo reproduktory ochranné silikonové pouzdro, akcelerometr, 3,5mm jack, stereo reproduktory

Dostupnost a cena

Dětské tablety DOOGEE T20 mini KID a U10 KID jsou na českém a slovenském trhu již dostupné v několika barevných variantách za doporučené maloobchodní ceny 3 590 Kč, resp. 2 790 Kč.

O DOOGEE

DOOGEE je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost DOOGEE se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Revolut vylepšuje nabídku předplatných u plánů Premium a Metal

  • Zákazníci s plány Revolut Premium a Metal mají do svého plánu zahrnutou řadu předplatných od životního stylu po produktivitu (Financial Times, Freeletics, Headspace, NordVPN, Picsart, Sleep Cycle, Tinder a další).
  • Tyto výhody pro plány Premium a Metal mají hodnotu až 14 250 Kč a 41 950 Kč ročně.
  • Vzhledem k tomu, že Revolut poprvé po 5 letech mění ceny některých svých programů v České republice, zákazníci si za tyto výhody připlatí o 45 Kč měsíčně víc u programu Premium a o 50 Kč víc u programu Metal.

Revolut, globální finanční aplikace s více než 35 miliony zákazníků po celém světě a více než 600 000 zákazníky v České republice, oznámila první významnou revizi svých placených plánů od jejich spuštění v roce 2018 pro zákazníky ve Spojeném království a EHP. Plány Premium a Metal budou nyní zahrnovat přístup k předplatnému předních lifestylových aplikací. Tato partnerství, která jsou již k dispozici zákazníkům nejlepšího plánu Ultra, přinesou zákazníkům další výhody v hodnotě až 41 950 Kč[1] ročně v závislosti na typu plánu.

S nově vylepšenými placenými plány se Revolut posunul o krok blíže svému cíli stát se celosvětovou aplikací pro správu veškerých financí. Výběr předplatného vyhovuje různým osobním a profesním potřebám: zprávy (Financial Times), fitness (Freeletics), duševní zdraví a pohoda (Headspace, Sleep Cycle), produktivita a konektivita (NordVPN) a dokonce i randění (Tinder). Tyto nové výhody jsou dostupné v aplikaci a zákazníci s plány Premium a Metal je mohou snadno aktivovat v sekci Profil > Plán > Partneři.

Tara Massoudi, Revolut General Manager of Premium Products, říká: „Vždy nasloucháme našim zákazníkům a inovujeme naše produkty, abychom překonali jejich očekávání. Spouštíme v Evropě bezkonkurenční nabídku, která spojí pečlivě vybraný balíček předplatitelských služeb pro životní styl, které jsou součástí vašeho plánu Revolut. Jeden účet, který odemkne více než 7 předplatných a přináší zákazníkům výhody pro větší pohodlí. V rámci vylepšování našich placených plánů přijdou v pravý čas další vzrušující výhody i pro zákazníky Ultra.“

Podle interních dat Revolutu utratili zákazníci v ČR jen za minulý měsíc za digitální zboží (aplikace) 5,4 milionu korun, počet transakcí uskutečněných zákazníky Revolutu za tuto kategorii zboží se oproti říjnu loňského roku zvýšil o 30 %.

Zákazníci Revolut Premium a Metal již mohou těžit z bankovních produktů včetně široké škály výhod, jako jsou:

  • Globální cestovní pojištění[2]
  • Pojištění nákupu, vrácení peněz a storna jízdenek[3]
  • Personalizované exkluzivní karty
  • Směna neomezeného množství peněz od pondělí do pátku bez dalších poplatků
  • Slevy[4] na mezinárodní převody
  • Vyšší limity pro výběry z bankomatu bez poplatků
  • Až 10% cashback za ubytování rezervované prostřednictvím Pobytů a zaplacené s Revolutem
  • Účty Revolut <18 pro děti a teenagery (2 pro Premium nebo 5 pro Metal)
  • Výhodné poplatky za investice do komodit, obchodování nebo kryptoměn (platí obchodní podmínky a ujednání)
  • 5 nebo 10 obchodů bez provize za měsíc
  • Zlevněný vstup do letištního salónku

Revolut, v souladu se svým cílem stát se první globální aplikací pro správu veškerých financí, také umožní svým zákazníkům s plánem Plus vytěžit ze svých peněz maximum díky zvýšenému směnnému limitu na 75 000 Kč z 25 000 Kč. Nový limit bude platit po 30 denní průběžné období.

Portfolio Revolut zahrnuje 5 plánů – bezplatný plán (Standard) s funkcemi a službami pro každodenní účet a 4 placené plány (Plus, Premium, Metal a Ultra[5]) s dalšími výhodami pro různé finanční a každodenní potřeby.

Od 16. listopadu 2023 budou zákazníci Revolut Plus, Premium a Metal v České republice dostávat e-mail s upozorněním na změny ceny jejich plánu. Zákazníci zaplatí 114.99 Kč měsíčně (nebo 1,150 Kč ročně) za Plus, 219.99 Kč měsíčně (nebo 2,200 Kč ročně) za Premium nebo 349.99 Kč měsíčně (nebo 3,500 Kč ročně) za Metal. Stávající zákazníci, kteří mají měsíční fakturaci, si mohou zablokovat aktuální cenu plánu na rok přechodem na roční fakturaci před datem uvedeným v jejich e-mailu od Revolutu. Mohou také zdarma snížit svůj plán, dokud nebude změna ceny implementována k datu v jejich e-mailu.

O Revolutu

Revolut buduje první skutečně globální finanční superaplikaci na světě, která má lidem pomoci získat ze svých peněz více. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě. www.revolut.com

  1. Zákazníci s plánem Premium získají další výhody v hodnotě 14 250 Kč ročně. Zákazníci s plánem Metal získají navíc další výhody v hodnotě 41 950 Kč ročně.
  2. Platí pojistné podmínky a ujednání (včetně výjimek).
  3. Platí pojistné podmínky a ujednání (včetně výjimek).
  4. 20% pro Premium a 40% sleva pro Metal.
  5. Platí podmínky a ujednání.

Nástupce bestselleru mezi herními počítači: CZC.Gaming Knight GC243

V nabídce CZC najdou zákazníci i vlastní značku herních periferií a počítačů CZC.Gaming. Nejzajímavější předvánoční nabídkou této kategorie je herní počítač CZC.Gaming Knight GC243, který navrhl tým odborníků a geeků tak, aby nabízel co možná nejvyváženější poměr mezi herním výkonem a atraktivní cenou a zároveň s přehledem naplnil všechny potřeby tvůrců multimediálního obsahu. CZC.Gaming Knight GC243 je vylepšeným nástupcem letošního bestselleru GC239, kterého se prodalo přes 800 kusů a zákazníci mu udělili hodnocení 98 %. Sestava je dodávána s 3letou zárukou a díky úzké spolupráci s výrobci získají zákazníci profesionálně sestavený a pečlivě vyladěný i nastavený herní počítač v aktuální akční nabídce levněji než při samostatném nákupu všech komponent.

Srdcem této herní mašiny je šestijádrový procesor AMD Ryzen 5 5600 a grafická karta ASUS Dual GeForce RTX 4060 OC 8GB GDDR6 využívající jeden z nejoblíbenějších grafických čipů NVIDIA RTX 4060, která zajišťuje hladké zobrazení scén v rozlišení Full HD s vysokou obnovovací frekvencí 144 Hz+. Technologie Ray-Tracing spolu s architekturou NVIDIA Ada Lovelace přináší maximální úroveň detailů obrazu, realistickou hru světel a stínů a nastavuje velmi vysokou laťku v dané kategorii.

Všechny potřeby hráčů i tvůrců multimediálního obsahu naplňuje základní deska ASUS TUF GAMING A520M- PLUS WIFI, která zajišťuje ověřenou stabilitu při dlouhých herních maratonech. Podpora dvojice rychlých paměťových modulů Kingston FURY Beast typu DDR4 s časováním CL18 pro vysokou pracovní frekvenci 3200 MHz a celkovou kapacitou 32 GB dává dostatek prostoru pro současné využití více aplikací i náročný střih videa či tvorbu multimediálního obsahu. Nárokům všech forem využití vychází vstříc také SSD disk Samsung 980 s kapacitou 1 TB a rychlostí sekvenčního čtení 3500 MB/s a zápisu 3000 MB/s.

Sestava je vestavěna do atraktivní skříně ASUS TUF GT301 GAMING AURA s možností plně nastavitelného barevného nasvícení s kvalitním 550wattovým zdrojem Be quiet! 80Plus Bronze. Samozřejmostí jsou rozhraní GLAN, WiFi ac či Bluetooth 5.0. Chod všech aplikací řídí operační systém Windows 11 Home.

Sestava CZC.Gaming Knight GC239 je k dostání exkluzivně u CZC a v prodeji je nyní za akční cenu 23 790 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek.

Růží proti násilí. Česko v rámci The Roses Revolution přivítá Hermine Hayes-Klein, expertku na informovaný souhlas, porodnické násilí a lidská práva

Každoročně si 25. listopadu svět při příležitosti The Roses Revolution, celosvětového hnutí proti porodnickému násilí, připomíná, že zdaleka ne všechny ženy a rodiny v období těhotenství, porodu a po něm zažívají ze strany systému důstojnou péči. Symbolický akt projevu solidarity s oběťmi porodnického násilí v podobě kladení rudých růží před budovu Ministerstva zdravotnictví ČR letos obohatí také návštěva právničky a mezinárodní expertky na reprodukční práva, informovaný souhlas a porodnické násilí Hermine Hayes-Klein.

V rámci návštěvy České republiky se paní Hayes-Klein zúčastní oficiální události k The Roses Revolution, jež proběhne 25. listopadu 2023 od 10:00 v budově Vyšší odborné školy publicistiky ve Spálené 8 na Praze 1. Součástí programu bude také veřejná přednáška Hermine Hayes-Klein o informovaném souhlasu. Po skončení přednášky se společně se zúčastněnými přemístí před budovu Ministerstva zdravotnictví České republiky na Palackého náměstí, kde budou oficiálně položeny rudé růže.

„Na tom, jak (se) rodíme, nesmírně záleží. Respektování autonomie těhotné a rodící ženy, zajištění bezpečného prostředí příznivého pro fyziologický průběh porodu a skutečně informovaný souhlas považujeme za zcela zásadní pilíře dobré porodní zkušenosti. A o tu by všem, kteří se na péči o ženy v těhotenství, při porodu a po porodu podílí, mělo jít především. Jsem moc vděčná, že toto důležité téma máme šanci otevřít s tak zásadní odbornicí celosvětového významu, jakou Hermine Hayes-Klein je,” dodává výkonná ředitelka Asociace pro porodní domy a centra, z.s. Lenka Laubrová Žirovnická.

The Roses Revolution je celosvětové hnutí proti porodnickému násilí. Intervence provedené ze strany zdravotníků bez informovaného souhlasu ženy, manipulace či vynucená separace novorozence a matky mohou mít za následek vznik traumatu, jež zásadně ovlivní fungování celé rodiny.

„Porodnické násilí představuje systémové institucionální násilí. To znamená, že se jej dopouští zdravotnický personál nikoli z vlastní pohnutky ublížit, ale mnohdy nevědomě, pod vlivem systému, ve kterém je vzdělán a který toto nežádoucí chování považuje za normální,“ vysvětlují problematiku na webu Už dost (www.uz-dost.cz) odborníci stojící za stejnojmennou kampaní proti porodnickému násilí.

Připojte se k The Roses Revolution – v sobotu 25. listopadu 2023 od 10:00 v budově Vyšší odborné školy publicistiky (Spálená 8, Praha 1).

Axis má nové multisenzorové kamery s umělou inteligencí. Zvládnou pokrýt i široké plochy v rozlišení až 4×4K

Pro příznivce efektivních řešení uvádí společnost Axis Communications tři nové panoramatické kamery řady AXIS P37, které nabízí čtyři streamy v rozlišení až 4K na kanál a poskytují tak vynikající panoramatický přehled i detailní záběry. Jsou určené k dohledu nad rozsáhlými oblastmi a disponují ostrým obrazem se všemi detaily i při nízkém osvětlení nebo díky 360° IR přísvitu také v úplné tmě.

Síťové kamery s více obrazovými senzory jsou flexibilní a cenově výhodné, protože k zajištění několika záběrů je potřeba nainstalovat pouze jedno zařízení s jedním kabelem a jednou IP adresou. Tomu odpovídá i jedna licence na software pro správu videa (VMS), případně licence pro jakoukoli analytickou aplikaci, kterou se uživatel rozhodne nainstalovat.

Síťová kamera AXIS P3735-PLE nabízí čtyři nezávislé senzory s varifokálními objektivy, přičemž každý má rozlišení 2 Mpx a snímkovou frekvenci 30 fps. Kamera s modelovým označením AXIS P3737-PLE navíc nabízí vyšší rozlišení 4×5 MPx při frekvenci 20 snímků za sekundu na kanál a poslední novinka AXIS P3738-PLE má vysoké rozlišení 4×4K při 15 fps na kanál.

Nové síťové kamery série AXIS P37 jsou cenově výhodné multisenzorové panoramatické kamery pro videodohled jak uvnitř budov, tak i ve venkovním prostředí. Kamery jsou ideální pro monitorování velkých otevřených ploch nebo pro pokrytí několika různých směrů sledování z jednoho místa.

360° záběr nebo 4 scény z jednoho místa

Všechny tři modely umožňují různé způsoby montáže. Lze je například instalovat zapuštěné za účelem diskrétního videodohledu nebo je namontovat na strop k zajištění plného 360° pokrytí. Pozice a směr pohledu každého ze 4 obrazových senzorů je flexibilní, což umožňuje uživatelům monitorovat jedno konkrétní místo v širokém úhlu záběru i v konkrétním detailu, nebo z jednoho místa sledovat najednou 4 různé scény. V závislosti na konkrétních potřebách v místě instalace lze kameru se čtyřmi senzory namontovat do rohů a využít tak až 270° pokrytí nebo lze např. při montáži na sloup na parkovišti pokrýt jediným zařízením celé 360° pole.

Nové kamery ideálně poslouží ve venkovních instalacích, protože mají odolný kryt a integrovaný štít proti nepříznivým povětrnostním vlivům se stupněm krytí IP66/IP67, které zajistí odolnost proti dešti, sněhu i slunečnímu záření. Volitelně lze zakoupit také různé příslušenství pro snadnější montáž (např. držák na sloup AXIS T91B67, držák na stěnu AXIS T91H61, teleskopický stropní držák AXIS T91B50 apod.) nebo kouřový (AXIS TP3815-E) a také černý (AXIS TP3814-E) vnější antivandal kryt pro optiku kamery, kryt pro zapuštěnou montáž do stropu (AXIS T94N01L) a další příslušenství pro snadnější instalaci kdekoliv.

Analytika s AI a bezpečnost

Nové vysoce výkonné kamery jsou postavené na nejnovější platformě ARTPEC-8 a obsahují i procesorovou jednotku (DLPU), která umožňuje analýzu založenou na hlubokém učení. Tato funkce eliminuje potřebu nákladných serverů a zajistí pokročilou videoanalytiku tzv. na okraji (on edge) a díky tomu bude systém rychlejší a škálovatelnější. S aplikací AXIS Object Analytics, kterou lze spouštět na více kanálech současně, je pak možné spolehlivě detekovat a klasifikovat osoby, vozidla, nebo i typy vozidel – vše na míru konkrétním potřebám instalace.

Nechybí zde ani noční 360° IR přísvit pro nepřetržitý dohled 24 hodin denně s individuálně ovladatelnými LED diodami a automatickým IR filtrem. Kamera tak přináší jasné záběry bez odrazů a s vynikající obrazovou kvalitou i v úplné tmě. Další technologie společnosti Axis Lightfinder 2.0 a Axis Forensic WDR umožňují kamerám snímat barevný obraz i při nedostatečném světle a zvládat náročné světelné podmínky, například když sluncem zalitý záběr obsahuje současně velmi jasné oblasti i velmi tmavá místa ve stínech.

Samozřejmostí u Axis jsou také spolehlivé funkce kybernetické bezpečnosti, které pomáhají zabránit neoprávněnému přístupu a zabezpečit systém jako celek.

Mezi klíčové vlastnosti AXIS P3738-PLE, P3737-PLE a P3735-PLE patří:

  • 4 streamy v rozlišení až 4K na kanál,
  • 360° IR přísvit s individuálně nastavitelnými LED,
  • flexibilní možnosti montáže,
  • podpora pokročilé analýzy s hlubokým učením,
  • ochrana Axis Edge Vault.

Nové kamery budou k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů společnosti Axis koncem listopadu 2023 za doporučené koncové ceny 36 900 Kč (model AXIS P3735-PLE), 41 900 Kč (AXIS P3737-PLE) a 46 900 Kč (AXIS P3738-PLE).

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Více informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce www.axis.com.

LENOVO GROUP: výsledky za druhé čtvrtletí 2023/24

Společnost Lenovo pozoruje známky zotavení napříč odvětvím technologií – skupina dosáhla mezičtvrtletního zlepšení výsledků a dále posiluje své postavení lídra v oblasti umělé inteligence (AI)

Společnost Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) spolu se svými dceřinými společnostmi (dále jen „Skupina“) dnes oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, během kterého Skupina vykázala tržby ve výši 14,4 miliardy dolarů a čistý zisk 273 milionů dolarů (podle jiných než hongkongských standardů finančního výkaznictví (HKFRS)[1]). Marže hrubého zisku se meziročně zvýšila na 17,5 %, což je pro druhé čtvrtletí rekordní hodnota. Diverzifikované hnací síly růstu skupiny nadále dosahovaly dobrých výsledků, přičemž tržby z podnikání mimo oblast osobních počítačů tvořily 40 % tržeb skupiny, což představuje meziroční nárůst o tři procentní body.

Skupina zaznamenává jasné známky zotavení skrze technologické odvětví a jako klíčové faktory, které přispěly k mezičtvrtletnímu zlepšení výsledků, uvádí důslednou exekuci své strategie, provozní důslednost a neustálé investice do inovací. Do budoucna bude společnost Lenovo dále využívat příležitosti, které vytváří umělá inteligence, v níž má jedinečnou pozici uspět vzhledem ke svému hybridnímu modelu umělé inteligence, portfoliu technologií pro pocket-to-cloud, silnému ekosystému a partnerství a rostoucímu portfoliu technologií a schopností umělé inteligence. Pokračující investice do inovací, a zejména do AI, dále posílí schopnost společnosti Lenovo zachytit exponenciální růst plynoucí z AI a zajistit udržitelný růst a ziskovost podniku. Skupina je přesvědčena o své schopnosti velmi brzy obnovit meziroční růst.

Nejdůležitější finanční údaje:

2. ČTVRTLETÍ FINANČNÍHO ROKU 23/24

dolarů v milionech

2. ČTVRTLETÍ FISKÁLNÍHO ROKU 22/23

dolarů v milionech

Změna
Příjmy skupiny 14,410 17,090 (16%)
Příjmy před zdaněním 358 710 (50%)
Čistý zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu) 249 541 (54%)
Čistý zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu – ne-HKFRS) [1] 273 591 (54%)
Základní zisk na akcii (v amerických centech) 2.09 4.54 (2.45)

Představenstvo společnosti Lenovo vyhlásilo prozatímní dividendu ve výši 8,0 hongkongských centů na akcii.

Citace předsedy představenstva a generálního ředitele – Yuanqing Yang:

„V minulém čtvrtletí jsme navzdory makroekonomickým problémům zaznamenali jasné známky oživení v celém technologickém sektoru. Díky naší silné exekuci, provozní důslednosti a neustálým investicím do inovací jsme dosáhli zlepšení výkonnosti ve dvou po sobě jdoucích čtvrtletních, což naznačuje povzbudivou trajektorii zotavení. Díky nepřetržité exekuci naší strategie inteligentní transformace a dalšímu posilování našeho ekosystému a partnerství v oblasti AI, budeme nadále podporovat naše komplexní schopnosti v oblasti AI od kapesních systémů až po cloud, abychom každé firmě a každému jednotlivci umožnili využívat hybridní aplikace AI, což v konečném důsledku povede k udržitelnému růstu našeho podnikání.“

Urychlení vedení v oblasti umělé inteligence

Umělá inteligence není pro společnost Lenovo novinkou a již dlouho se zaměřuje na svou strategii digitální a inteligentní transformace. Na své každoroční říjnové akci Tech World věnované inovacím společnost Lenovo představila svou vizi „AI pro všechny“, přičemž se zaměřila zejména na svůj model hybridní AI, kde vedle sebe existují základní modely veřejné, soukromé a osobní umělé inteligence, díky čemuž bude AI dostupná pro všechny, a to při respektování bezpečnosti a soukromí. Vize společnosti Lenovo zahrnovala bohaté portfolio chytrých zařízení včetně počítačů, chytrých telefonů a tabletů s podporou AI, stejně jako infrastrukturu, řešení a služby připravené a optimalizované pro AI. Společnost Lenovo má jedinečnou pozici k tomu, aby zachytila exponenciální růst umělé inteligence, a to díky svému pocker-to-cloud portfoliu, silnému ekosystému a partnerství (včetně rozšíření partnerství společnosti s NVIDIA) a rostoucímu portfoliu technologií a schopností AI.

K předsedovi představenstva a generálnímu řediteli společnosti Lenovo Yuanqing Yangovi se na pódiu konference Tech World připojili vedoucí představitelé globálních partnerů společnosti Lenovo, včetně zakladatele, prezidenta a generálního ředitele společnosti NVIDIA Jensena Huanga, předsedkyně představenstva a generální ředitelky společnosti AMD Dr. Lisy Su a prezidenta a generálního ředitele Formule 1® Stefana Domenicaliho. Předseda představenstva a generální ředitel společnosti Microsoft, Satya Nadella, generální ředitel a prezident společnosti Qualcomm, Cristiano Amon, a generální ředitel společnosti Intel, Pat Gelsinger, se připojili ke konferenci Tech World prostřednictvím videohovoru.

Jak bylo oznámeno v minulém čtvrtletí, společnost Lenovo věnuje další 1 miliardu dolarů na investice do inovací založených na umělé inteligenci, které nejenže zajistí realizaci vize „AI pro všechny“, ale také udržitelný růst celého podniku.

Skupina Solutions and Services (SSG): Rekordní tržby a provozní zisk, kumulace řešení a služeb v oblasti umělé inteligence

Výsledky za 2. čtvrtletí 23/24:

  • Skupina SSG ve druhém čtvrtletí překonala rekordy v příjmech i zisku, kdy dosáhla příjmů ve výši 1,9 miliardy dolarů a provozní marže 20 %.
  • Podpůrné služby a software byly hlavním motorem zisku skupiny SSG.
  • Ve druhém čtvrtletí došlo k dalšímu nárůstu spravovaných služeb v oblasti projektů a řešení, které nyní tvoří 56 % příjmů společnosti SSG, což je o tři procentní body více než v předchozím roce.

Příležitosti a udržitelný růst:

  • Skupina SSG má silnou dynamiku pro své „hero“ nabídky, včetně Digital Workplaces Solutions (DWS), hybridního cloudu a řešení a služby v oblasti udržitelnosti.
  • Skupina SSG zaměřila svou hlavní nabídku na podporu specifických vertikálních průmyslových odvětví pomocí inteligentních řešení a služeb a získala průlomové zakázky pro zákazníky na mnoha trzích.
  • Nová praxe profesionálních služeb hybridní umělé inteligence společnosti Lenovo také umožňuje podnikům využívat hybridní infrastrukturu a umělou inteligenci k transformaci jejich podnikání.

Infrastructure Solutions Group (ISG): Vypořádání se s překážkami na trhu, budování hybridní infrastruktury AI

Výsledky za 2. čtvrtletí 23/24:

  • Tržby skupiny ISG se meziročně snížily na 2 miliardy dolarů, což je nevyhnutelný dopad širších makroekonomických překážek v odvětví, hospodářského zpomalení a migrace platforem.
  • Skupina ISG dosáhla vysokého výkonu v oblasti úložišť, softwaru a služeb a podpořila růst v oblasti High Performance Computing (HPC) a Edge.
  • Společnost Lenovo dosáhla rekordních tržeb v oblasti úložišť a stala se tak třetím největším poskytovatelem úložišť na světě.

Příležitosti a udržitelný růst:

  • S dalším rozvojem hybridní umělé inteligence dojde v budoucnu k růstu a diverzifikaci globálního trhu s ICT infrastrukturou, na který má společnost Lenovo vzhledem ke svému bohatému portfoliu infrastrukturních produktů a řešení dobré předpoklady reagovat.
  • ISG bude i nadále posilovat konkurenceschopnost svého portfolia a provozní dokonalost a je přesvědčena, že co nejdříve obnoví růst a ziskovost.

Intelligent Devices Group (IDG): IDG: Upevnění vedoucí pozice na trhu, využití příležitostí pro zařízení s umělou inteligencí

Výsledky za 2. čtvrtletí 23/24:

  • Skupina IDG si ve druhém čtvrtletí udržela celosvětové prvenství v počtu dodávek i aktivací počítačů, a to i přes problémy na trhu.
  • Tržby se meziročně snížily na 11,5 miliardy USD, ale zisková odolnost se udržela na špičkové úrovni v oboru – provozní marže činila 7,4 %.
  • V oblasti chytrých telefonů bylo dosaženo dvouciferného nárůstu dodávek prémiových produktů, ačkoli celkově se trh nezměnil. Podnik zvýšil celkovou konkurenceschopnost svých produktů a optimalizoval své portfolio s vyšším podílem prémiových produktů, přičemž rekordně vysoký podíl prémiových produktů byl způsoben prodejem modelu razr.

Příležitosti a udržitelný růst:

  • Do budoucna bude IDG plně využívat generativní umělou inteligenci k urychlení uvedení nové generace zařízení s umělou inteligencí, včetně uvedení počítače s AI v příštím roce.
  • Společnost Lenovo bude dále investovat do technologických inovací pro růst a dlouhodobou konkurenceschopnost.

Nejdůležitější body ESG

Společnost Lenovo byla v uplynulém čtvrtletí oceněna za několik úspěchů v oblasti ESG, včetně:

  • Zařazení do indexu Hang Seng Corporate Sustainability Index 2023, kde dosáhla nejlepších výsledků v odvětví IT v oblasti životního prostředí a sociálních aspektů.
  • Skupina také získala status „šampiona“ v rámci žebříčku Canalys Global Sustainability Ecosystems Leadership.
  • Skupina byla jmenována šampionem EPEAT v oblasti ochrany klimatu, přičemž více než 400 produktů bylo zaregistrováno v rámci prvního seznamu produktů označených EPEAT Climate+. EPEAT je hlavní celosvětová ekologická značka pro elektroniku a technologické produkty.
  • V září se společnost Lenovo připojila k iniciativě UN Global Compact Forward Faster, jejímž cílem je urychlit činnost soukromého sektoru ve prospěch 17 cílů udržitelného rozvoje OSN s cílem naplnit agendu 2030.

[1] ukazatel, který není součástí standardů HKFRS, byl upraven vyloučením čistých změn reálné hodnoty finančních aktiv oceňovaných reálnou hodnotou proti účtům nákladů a výnosů, odpisů nehmotných aktiv z fúzí a akvizic, nákladů souvisejících s fúzemi a akvizicemi a případných odpovídajících dopadů na daň z příjmů.

O společnosti Lenovo

Společnost Lenovo je globální technologická velmoc s obratem 62 miliard USD, která se umístila na 217. místě v žebříčku Fortune Global 500, zaměstnává 77 000 lidí po celém světě a každý den obsluhuje miliony zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti vyrábějící osobní počítače další expanzí do růstových oblastí, které podporují rozvoj technologií „nového IT“ (klient, edge, cloud, síť a inteligence), včetně serverů, úložišť, mobilních zařízení, softwaru, řešení a služeb. Tato transformace spolu s inovacemi společnosti Lenovo, které mění svět, vytváří inkluzivnější, důvěryhodnější a chytřejší budoucnost pro všechny a všude. Společnost Lenovo je kótována na hongkongské burze cenných papírů pod názvem Lenovo Group Limited (HKSE: 992)(ADR: LNVGY). Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho webu. StoryHub.

FINANČNÍ SHRNUTÍ

Za čtvrtletí končící 30. září 2023

(v milionech dolarů, kromě údajů na akcii)


Q2 23/24

Q2 22/23

Y/Y CHG
Příjmy 14,410 17,090 (16)%
Hrubý zisk 2,522 2,877 (12)%
Hrubé zisk v procentech 17.5% 16.8% 0,7 bodu
Provozní výdaje (2,008) (2,026) (1)%
Výdaje na výzkum a vývoj
(zahrnuto v provozních nákladech)
(498) (556) (10)%
Poměr výdajů k příjmům 13.9% 11.9% 2,0 bodů
Provozní zisk 514 851 (40)%
Ostatní neprovozní výnosy/(náklady) – netto (156) (141) 11%
Příjmy před zdaněním 358 710 (50)%
Zdanění (69) (156) (56)%
Zisk za období 289 554 (48)%
Nekontrolní podíly (40) (13) 215%
Zisk připadající držitelům vlastního kapitálu 249 541 (54)%
Zisk připadající držitelům vlastního kapitálu – mimo HKFRS [1] 273 591 (54)%
Zisk na akcii (v amerických centech)
Základní
Zředěný
2.09
1.99
4.54
4.23
(2.45)
(2.24)

 

Epson uvádí na trh nové kompaktní černobílé tiskárny pro pracovní skupiny – ideální pro firmy, které chtějí zvýšit efektivitu a snížit uhlíkovou stopu

Společnost Epson uvedla na trh dvě nové vysokorychlostní černobílé firemní tiskárny WorkForce Pro WF-M5399DW a WF-M5899DWF. Jejich malé rozměry a vysokokapacitní inkousty je předurčují pro firmy, které hledají efektivní řešení pro malé pracovní skupiny. Jsou vhodné také pro firmy, které chtějí snížit výdaje, zvýšit produktivitu a omezit prostoje. A to nejdůležitější – firmám, kterým není lhostejná uhlíková stopa, snižují celkové náklady na vlastnictví.

Na rozdíl od laserových tiskáren, které k zapečení toneru na stránku potřebují teplo, pracují inkoustové tiskárny Epson Heat-Free za studena. Jedná se o klíčovou věc, na které lze průběžně ušetřit významné množství energie a nákladů. Ve srovnání s laserovými tiskárnami také mají méně pohyblivých částí a vyžadují méně spotřebního materiálu v podobě fixačních jednotek, válcových jednotek, vývojnic, válečků a přenosových pásů, což znamená, že generují méně odpadu, který je třeba zpracovat a zlikvidovat.

Uvedení těchto nových tiskáren na trh časově koresponduje se zveřejněním nové studie společnosti Epson Firemní tisk v roce 2023: udržitelnost a produktivita na prvním místě.Tato studie se zabývá problémy s tiskem, kterým čelí IT manažeři, a jak je řeší přechodem na inkoustové tiskárny. Obsahuje postřehy a komentáře 20 firem z Evropy, Středního východu a Afriky.

I když je tlak na úspory klíčový, firmy řeší ještě větší problém – snížení dopadu na životní prostředí. Jeden respondent zdůraznil, že jeho zákazníci jsou nyní více než kdy jindy obeznámeni s environmentálními problémy a že to hraje obrovskou roli při rozhodování o nákupu, kdy se často jedná o důležitější měřítko než cena.

Studie také uvádí reálné úspory dosažené díky inkoustovým tiskárnám, kde respondent popisuje, jak ušetřil zákazníkům 2,5 milionu kWh energie (což odpovídá 617 000 kg emisí CO2) ve srovnání s laserovými modely.

Marcel Divín, Branch Office Manager pro Epson CZ&SK, říká: „Úspora zdrojů, snižování emisí a zvyšování produktivity jsou některé z klíčových problematik zdůrazněných v naší studii. Nové tiskárny WorkForce Pro WF-M5399DW a WF-M5899DWF pomáhají řešit všechny tři. Nabízejí vysokou produktivitu, za dané peníze nízkou intervenční hodnotu a pomáhají snižovat průběžnou spotřebu energie, náklady a emise při zachování špičkové kvality.“

Uvedení těchto tiskáren na trh a nová studie dále zdůrazňují výhody, které mohou vyplývat z pouhého přechodu na inkoustové tiskárny. Podle dat IDC se očekává, že trh s firemními inkoustovými tiskárnami vzroste o 7,2 % ročně, s čímž kontrastuje meziroční pokles poptávky po laserovém tisku o 1,1 %[1].

Více o WorkForce Pro WF-M5399DW a WF-M5899DWF:

  • Rychlý výstup první stránky: 4,8 sekundy
  • Rychlost tisku až: 25 obr./min.
  • Výtěžnost inkoustu až: 40 000 stran
  • Kapacita papíru až: 1830 listů (250 + 80 + doplňkové kazety na 3 × 500 listů)
  • Podporováno širokou škálou řešení pro integraci softwaru; snadná integrace do stávající IT infrastruktury
  • Kompatibilní s řešeními Epson Print Management a Remote Service, a partnerskými platformami

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  1. IDC, Worldwide Hardcopy Peripherals Tracker, 4. čtvrtletí 2022. Studii si můžete stáhnout zde: https://neon.epson-europe.com/files/assets/source/a/t/s/n/a15942-research-lores-en-int-epson_business_printing_report_rnm.pdf&assetid=642852

 

Huawei XMAGE Awards 2023 znají vítěze. Zabodovali i dva Češi

Sedmý ročník světové soutěže XMAGE Awards 2023, která se zaměřuje na fotografie pořízené pomocí zařízení Huawei, je u konce a zná své vítěze. Mezi nimi se ve dvou kategoriích umístili i Češi, a to Michal Petrů, známý jako @losmichalos, za outdoorovou fotografii a Katrin Jarošová za povedený portrét. Zabodovali tak v konkurenci více než 600 tisíc fotografií od účastníků z téměř 100 zemí světa.

Společnost Huawei pořádá každoročně již od roku 2017 soutěž mobilní fotografie XMAGE Awards. Ta inspiruje uživatele ke kreativnímu využití fotoaparátu svého telefonu. Letošní vítězové byli vybráni z více než 600 tisíc přihlášek zaslaných v období mezi 7. dubnem a 15. srpnem 2023. Soutěž má letos tři vítěze hlavní ceny (Grand Prize), 17 vítězů kategorií (Best-in-Category), 34 nejlepších nevýherních příspěvků (Runner-ups) a tři čestná uznání.

Michal Petrů zabodoval se stromořadím v jižních Čechách

V kategorii Runner-ups se umístil i Michal Petrů, známý jako @losmichalos, který ve volném čase fotí výhradně na smartphony Huawei. Vítěznou fotografii se šesti stromy v kategorii Outdoor, kterou nazval stromořadí, zachytil na Huawei P40 Pro. „Této krásné scény jsem si všiml, když jsem projížděl kolem. Nedalo mi to a musel jsem se za deset minut vrátit a vyfotit to,“ okomentoval svou fotografii Michal Petrů.

© Michal Petrů (Česká republika)

Stromořadí | Huawei P40 Pro | Runner-up v kategorii Outdoor

Karin Jarošová získala stříbro v kategorii portréty

V kategorii portréty si Runner-up příčku vybojovala Karin Jarošová z Ostravy za fotografii silného rodinného zážitku. „Dědeček vytáhl starý skútr z garáže a ukázal mému synovi, že stále ještě funguje,” říká Katrin Jarošová. Fotografii prý pořídila na telefon Huawei P10.

© Karin Jarošová (Česká republika)

Na skútru | Huawei P10 | Runner-up v kategorii Portrét

Tři fotografie, které zaujali porotu a získali hlavní ceny

Hlavní ceny získaly fotografie „Dragon Clouds“ (Dračí mraky) od soutěžícího Domcar Calinawan Lagto z Filipín, „Airshow“ (Vzduchová show) od soutěžícího Piotra Cebula z Polska a „Fearless Eagle“ (Nebojácná orel) od soutěžícícho Dou Chuanli z Číny. Každý výherce získal 10 000 USD.

© Domcar Calinawan Lagto (Filipíny)

Dračí mraky | Huawei P30 Pro

© Piotr Cebula (Poľsko)

Vzduchová show | Huawei P40 Pro

“Obrázek klade více otázek, než nabízí odpovědí, takže podněcuje divákovu představivost. Přistane letadlo bezpečně, nebo se zřítí? Kam směřuje? Komu patří silueta muže v popředí? Na této fotografii je cítit rozvíjející se příběh v pohybu, který vyzývá diváka, aby si doplnil mezery,” vyjádřila se australská portrétová fotografka Jessica Hromas.

© Dou Chuanli (Čína)

Nebojácný orel | Huawei Mate 40 RS

“Kromě toho, co je vidět navenek, je ještě důležitější najít vnitro subjektů a jejich charakter nebo jejich emoce v daném okamžiku. Na obrazech, fotografiích a videích jsme viděli už množství orlů, ale tohoto si určitě navždy zapamatuji – zachytává pravou duši orla. Pod jeho hustým peřím se skrývají ostré, zastrašující oči,” říká čínsky módní fotograf Pei Tongtong

Účastníci letošního ročníku soutěže pocházeli z téměř 100 zemí světa. Nejvíce přihlášených soutěžících bylo z Číny, Malajsie, Turecka, Polska, Filipín a Spojených arabských emirátů. Nejoblíbenějšími modely telefonů použitých k zachycení fotografií byly Huawei P60 Pro, Huawei P40 Pro a Huawei Mate 40 Pro. Více fotografií a informací k letošním vítězům najdete na webu XMAGE Awards.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Exit mobile version