Nová verze TensorRT-LLM otevírá nové možnosti, jak využít RTX PC s Windows 11 k práci s AI

Využití AI na počítačích s Windows 11 představuje pokrok pro pro hráče, tvůrce, streamery, studenty i běžné uživatele PC. Nabízí možnosti zásadního zvýšení produktivity a efektivity majitelům více než 100 milionů počítačů a pracovních stanic se systémem Windows, které jsou vybaveny GPU RTX.

A díky technologiím NVIDIA RTX se daří vývojářům ještě více usnadnit vývoj aplikací využívající AI. Přispějí k tomu i nové optimalizace, modely a prostředky oznámené na konferenci Microsoft Ignite.

Minulý měsíc společnost NVIDIA oznámila TensorRT-LLM pro Windows, knihovnu pro akceleraci odvozování velkých jazykových modelů (LLM). Nová verze v0.6.0, která vyjde koncem tohoto měsíce, přinese až 5x vyšší výkon inference a přidá podporu dalších populárních LLM, včetně nového Mistral 7B a Nemotron-3 8B. Tyto verze bude možné provozovat na stolních PC a noteboocích s GPU GeForce RTX řady 30 nebo 40, pokud disponují alespoň 8GB VRAM.

Snazší využití AI mimo cloud

Jedním z problémů cloudových AI je nutnost nahrávání vstupních dat, což je nepraktické pro soukromá nebo proprietární data nebo pro práci s velkými soubory.

Aby NVIDIA tento problém vyřešila, umožní brzy TensorRT-LLM pro Windows nabízet podobné rozhraní API jako široce populární ChatAPI od OpenAI prostřednictvím nového wrapperu. Ten vývojářům nabídne podobný pracovní postup bez ohledu na to, zda navrhují modely a aplikace pro běh lokálně na počítači s RTX GPU nebo v cloudu. Změnou pouhého jednoho nebo dvou řádků kódu mohou nyní stovky vývojářských projektů pracujících s AI využívat výhod rychlé lokální umělé inteligence. Uživatelé mohou mít data na svých počítačích a nemusí se starat o nahrávání datových sad do cloudu.

Řada z těchto projektů a aplikací je open source, což vývojářům usnadňuje práci a otevírá nové možností. Generativní AI ve Windows 11 díky tomu může být populárnější.

Wrapper bude pracovat s jakýmkoli LLM, který byl optimalizován pro TensorRT-LLM (například Llama 2, Mistral a NV LLM), a je zveřejněn jako referenční projekt na GitHubu spolu s dalšími vývojářskými zdroji pro práci s LLM na RTX.

Vývojáři nyní mohou využívat nejmodernější AI modely a nasazovat je pomocí univerzálního API. Společnosti NVIDIA a Microsoft také spolupracují na možnosti akcelerovat model Llama pomocí RTX prostřednictvím rozhraní DirectML API.

Do Prahy přijede vynálezce Tetrisu, tvůrce Falloutu nebo scénáristka Tomb Raidera. Promluví na GDS Prague

Game Developers Session Prague, jedna z největších akcí pro milovníky her a herních technologií, přiláká do Prahy zvučná jména z oboru. Dorazí i Alexej Pažitnov, tvůrce legendární počítačové hry Tetris, který se ukáže svým fandům ve střední Evropě vůbec poprvé. Prosincový event však láká i na další zajímavý program pro odborníky či laiky.

Skoro každý zná Tetris, jen málokdo ale ví, kdo za touhle legendární hrou stojí. Všichni fanoušci tohoto počítačového fenoménu mají možnost se s jeho autorem setkat už 8. a 9. prosince v Praze. Alexej Pažitnov vytvořil Tetris v 80. letech při práci pro Sovětskou Akademii věd. Je to jedna z nejúspěšnějších her všech dob a právě Pažitnov bude na nadcházejícím Game Developers Session Prague jedním z hlavních řečníků. Ambicí naší akce je propojení odbornosti, osvěty i zábavy. Ať už je to sdílení zkušeností legendárních tvůrců her, představení nejnovější trendů herního vývoje nebo možnosti pro laiky něčemu se naučit a dozvědět, třeba i nastartovat kariéru. Oslovujeme profesionály, kteří podobné konference navštěvují, a propojujeme je s mladou generací tvůrců, která je ještě na školách,” říká k akci její programový ředitel Pavel Barák.

Alexej Pažitnov žije od roku 1991 v USA. Podílel se i na vývoji her jako Pandora’s Box či Hexic a spolupracoval s firmami jako Microsoft a WildSnake Software. O jeho práci na Tetrisu vznikl letos dokonce celovečerní film na streamovací platformě APPLE TV.

Po jeho boku vystoupí na akci v Kongresovém centru ještě dalších 80 speakerů. Mezi nimi třeba Rhianna Pratchett, anglická herní spisovatelka a novinářka, která ve své kariéře pracovala na titulech jako Heavenly Sword, Overlord či Mirror’s Edge, ale klíčovým milníkem v její tvorbě bylo působení ve studiu Crystal Dynamics, kde stála za příběhem rebootu slavné herní série Tomb Raider z roku 2013 a jeho pokračování Rise of the Tomb Raider.

Do Prahy dorazí také novozélandský světoznámý tvůrce Dean Hall, kterého čeští hráči mohou znát jako autora hry DayZ, a ta letos v prosinci oslaví desetileté výročí existence. Těšit se návštěvníci mohou na amerického tvůrce a producenta Briana Farga, zakladatele legendárního studia Interplay Entertainment, které stojí za několika desítkami vydaných herních titulů. Nejznámějšími jsou třeba herní série The Bard’s Tale, Wasteland a Fallout. Z lokálních tvůrců pak na konferenci vystoupí přední osobnosti českého herního průmyslu v čele s Jakubem Dvorským z Amanita Design, značky spojené s tituly jako Samorost nebo Machinarium. Dorazí také Martin Klíma, zakladatel a výkonný producent studia Warhorse s titulem Kingdom Come: Deliverance, či Dan Vávra, český videoherní designér, scenárista a režisér a spoluzakladatel a kreativní ředitel Warhorse Studios.

Setkání s hosty a zajímavými firmami nebo školami doplní třeba i výstava Nekonečné vesmíry – České hry a jejich globální úspěch z dílny Českých center. Ta představuje Česko jako respektovaného hráče na mezinárodním poli digitálních her a snaží se přiblížit zahraničnímu publiku současnou českou hru v komplexní podobě. Účastníci konference budou mít v rámci programu přístup i na workshopy a mnoho dalších doprovodných aktivit.

Malým předskokanem akce bude speciální listopadový „gamejam“, respektive GDSJam, tedy víkendový (24. – 26. 11.) maraton v tvorbě počítačových her pro mladé talenty i profesionály, uspořádaný společně s Karlovou univerzitou a mezinárodní vývojářskou firmou Wargaming. „Jsme přesvědčení o tom, že budoucnost herního odvětví leží v rukou bystrých mladých talentů, kteří přinášejí nekonvenční perspektivy a průlomové nápady. Podporujeme proto takové iniciativy, jako třeba hackathon GDSJam, investujeme do prostředí, které podporuje rozvoj mladých a pohání inovace. Společně vytváříme budoucnost, kde herní průmysl nadále posouvá limity a nově definuje, co je možné,“ doplňuje Lyudmila Sechko, personální ředitelka divize World of Tanks v rámci Wargaming.

Vstupenky na GDS Prague jsou k dispozici v síti Ticketmaster.

Active Radio a.s.

Active Radio a.s. je multimediální skupina vlastnící rádia Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Rádio Dance, Youradio a Youradio Talk. Patří jí rovněž dětský projekt Pigy. Provozuje řadu online médií, streamingových audio služeb, sdružuje skupiny fanoušků na sociálních sítích a pořádá eventy. Divize NoLimits ročně pořádá akce pro více než 100 tisíc osob. Od roku 2018 patří holdingové společnosti Czech Media Invest.

Pořádná porce kultovní a oceňované zábavy: Televizory Hisense s balíčkem Hisense HBO na půl roku zdarma

Chytré televizory s dokonalým obrazem, prostorovým zvukem a rychlou platformou VIDAA vás přenesou daleko za hranice momentální programové nabídky v běžném vysílacím čase. Díky chytrým funkcím se totiž můžete dostat k vysílání doslova jakéhokoliv žánru přes internet kdykoliv a kdekoliv. Skvělé je, že originální balíček Hisense HBO s televizními službami Antik TV a filmovými kanály HBO včetně HBO MAX dostanete k vybraným televizorům Hisense na půl roku zdarma. Tuto skvělou kombinaci sportovní, filmové a seriálové nálože nabízí na celém trhu jedině Hisense. Čekají vás stovky hodin největších filmových trháků pro děti i dospělé, kultovních seriálů, hudby, dokumentárních pořadů i sportovních přenosů v češtině, slovenštině i v dalších jazycích. Navíc kdekoliv a v čase, který vám vyhovuje. Dárek v hodnotě přes 3 200 Kč rozhodně potěší.

Až do poloviny ledna dostanete k vybraným televizorům Hisense opravdu mimořádný dárek. Zdarma získáte speciální balíček Antik TV s HBO mini a HBO MAX, a to na půl roku. Dostanete se tak k více než dvě stovkám oblíbených stanic a pořadů včetně těch na filmových kanálech HBO v HD kvalitě a ušetříte 3 228 Kč. Vše budete moct sledovat až na čtyřech zařízeních s přístupem k internetu – na dvou chytrých televizorech Hisense a dvou mobilech či tabletech. Tento originální balíček nabízí na celém trhu pouze Hisense.

„Originální HBO balíček Hisense zahrnuje nejobsáhlejší placený balíček Antik TV a zpřístupní i kultovní a oceňovanou tvorbu filmových kanálů HBO včetně HBO MAX. Tento exkluzivní balíček získají naši zákazníci na šest měsíců zdarma, a to při pořízení některého z široké nabídky vybraných televizorů Hisense do 15.1.2024 v České republice i na Slovensku. Jde o příjemný dárek, který je spolu s technologiemi televizorů Hisense zárukou mimořádně silných audiovizuálních zážitků. Aplikaci Antik TV přitom najdete už předinstalovanou na televizorech Hisense s operačním systémem VIDAA U4/U5, VIDAA U6 a nejnovější verzí VIDAA U7,“ říká Markéta Haraldsson, brand manažerka Hisense.

Nabídka Antik TV aktuálně zahrnuje 164 českých a slovenských stanic, programového průvodce na 14 dní, přístup k archivům a u některých stanic i k původní tvorbě dřív, než ji uvidí ostatní diváci v běžném vysílání.

Tím největším tahákem jsou ale kanály HBO a zejména prémiová HBO MAX – epická streamovací platforma, kde najdete spoustu největších trháků, kultovních seriálů a oblíbených pohádek z produkce Warner Bros., HBO, DC nebo Cartoon Network a spoustu dalšího. Vše můžete sledovat kdykoliv a kdekoliv, i v místech bez příjmu běžných českých nebo slovenských programů pomocí antény.

Pokud hledáte malou nápovědu, který televizor je pro vás ten pravý, zvolte chytrý televizor se skvělým obrazem i zvukem a rychlým operačním systémem VIDAA U7. Zážitek bude tak podmanivý, že snadno zapomenete, jste v obýváku a stanete se součástí děje. A abyste nešlápli při výběru vedle, je dobré zvolit televizory s nezávislým odborným oceněním EISA.

Prestižní ocenění EISA 2023-2024 získaly hned dvě z letošních novinek technologické společnosti Hisense v kategorii Mini-LED televizorů: prémiový Hisense U8KQ s precizním obrazem se sytými, realistickými barvami, dechberoucími detaily, úžasnou hloubkou a kontrastem. A také prostorovým zvukem z vestavěného audio systému typu 2.1.2 s podporou Dolby Atmos. Skvěle vybavený je i další oceněný televizor Hisense U7KQ, který představuje vstupní bránu do světa nových 120Hz Mini-LED televizorů Hisense; je vybavený i profesionálním herním režimem a také sportovním režimem. Ne náhodou byl zvolen oficiálním televizorem nadcházejícího ME ve fotbale EURO 2024, které Hisense sponzoruje.

Více informací: cz.hisense.com, global.hisense.com

O Hisense:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Na trhu plochých televizorů v Číně je nepřetržitě jedničkou již takřka 14 let, dvojkou pak na trhu chladniček a čtyřkou na trhu klimatizací. Je jediným držitelem ocenění kvality na čínském trhu, který toto hodnocení získal již dvakrát. Hisense se stal v roce 2022 druhým největším dodavatelem televizorů na světě, v prosinci 2022 pak s rekordními prodeji světovou jedničkou.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje po celé Evropě. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu smart televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 100″ včetně laserových, QLED, Mini-LED nebo s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se bude stále v ČR a SR rozšiřovat.

Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Na mezinárodní úrovni je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan. V České republice je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Hisense se stal oficiálním partnerem ME ve fotbale EURO 2024, nejvyšší evropský šampionát sponzoruje již potřetí za sebou. Hisense byl oficiálním partnerem nedávného mistrovství světa (2022) a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (UEFA Women’s EURO 2022).

Raise3D uvedla 3D tiskárnu DF2 pro profesionální resinový tisk

3D tiskárna představuje vstup Raise3D na trh 3D tisku z fotopolymerové pryskyřice a je dalším milníkem firmy v portfoliu profesionálních a průmyslových 3D tiskových řešení

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, oznámila, že Raise3D, poskytovatel flexibilních řešení aditivní výroby představil na veletrhu Formnext novou 3D tiskárnu Raise3D DF2. Jedná se o další milník firmy v jejím rozsáhlém portfoliu profesionálního a průmyslového 3D tisku a představuje vstup na trh resinového 3D tisku.

Řešení DF2, založené na technologii Digital Light Printing (DLP), se může pochlubit vysokou rychlostí a přesností tisku, maximální kvalitou povrchů, a vysokou mírou spolehlivostí a bezpečnosti. Bylo vytvořeno pro technické prototypování, tvorbu výrobních pomůcek a malosériovou výrobu, přičemž využívá rozmanitý výběr vysoce kvalitních pryskyřic. DF2 se vyznačuje pracovními postupy, které urychlují práci uživatelů s tiskárnou a optimalizují využití resinových technologií ve výrobě.

Řešení DF2 integruje několik komponent pro zajištění kompletního pracovního postupu 3D tisku:

  • Raise3D DF2 3D Printer: DLP tiskárna pro výrobu maloobjemových, hladkých a opakovatelných dílů s vysokým rozlišením, díky přesnému a spolehlivému systému pro zdvih osy Z, efektivnímu řízení materiálu, vyhřívané komoře, vysoce kvalitnímu optickému systému, pokročilými Anti-Aliasing a technologie Air-Peel technologiemi pro rychlé a snadné sejmutí vrstvy.
  • Raise3D DF Wash: Automatizované čisticí řešení s efektivním řízením procesu a snadnou údržbou. Může se pochlubit robustními čisticími schopnostmi s pomocí dvou-turbinového mytí a simulace ručního mytí, a systémem dvou-ventilátorového sušení vzduchem. Lze využít různé čisticí prostředky, jako je alkohol, IPA, TPM a voda.
  • Raise3D DF Cure: Pokročilá vytvrzovací stanice vybavená několika UV vytvrzovacími a zahřívacími profily. Využívá duální vytvrzovací zdroje napříč více vlnovými délkami (365/385/405 nm).
  • Raise3D Resins: Výběr pryskyřic na míru pro různé aplikace s dalšími variantami, které budou brzy uvedeny na trh, zahrnuje uživatelsky přívětivou pryskyřici Standard; pryskyřici Tough 2K trvanlivou a odolnou proti nárazu; High Detail umožňující vysoké rozlišení a extrémně jemné detaily; a Rigid 3K s vysokou tuhostí a vynikající tepelnou a chemickou odolností.
  • Software ideaMaker Slicing přizpůsobený pro řešení DF2, který zjednodušuje proces tisku DLP. Mezi nabízené funkce patří mimo jiné Anti-Aliasing, automatická podpora, kompenzace kontur, detekce přísavek, generování textur a zmenšená velikost Gcode.

„Vstup společnosti Raise3D, která přichází s premiérovou s nabídkou 3D tisku z polymerové pryskyřice, rozhodně vítáme,“ řekl Jan Šmejcký, ředitel společnosti Elivira, distributora tiskáren Raise3D na českém a slovenském trhu. „Tato tiskárna má potenciál přinést vysokou hodnotu pro výrobní podniky všech velikostí. Po velmi pozitivních ohlasech a zkušenostech s tiskárnou Hyper-Speed od Raise3D jsme velmi rádi, že resinová tiskárna právě od tohoto výrobce obohatí široké portfolio našich 3D tiskáren dostupných na portále Abc3D.“

Dostupnost Raise3D DF2 na českém a slovenském trhu se očekává na konci prvního čtvrtletí roku 2024.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, Raise3D, BCN3D a Omni3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

O společnosti Raise3D

Raise3D je jeden z největších světových výrobců 3D tiskáren FFF/FDM technologie a navrhuje a vyrábí vysoce výkonné 3D tiskárny a řešení aditivní výroby pro malé a střední podniky a malé a střední podniky. S pobočkami v Kalifornii, Texasu, Rotterdamu a Šanghaji je Raise3D certifikovanou společností ISO9001:2015 a ISO14001, která má pozici lídra ve vývoji kompletních řešení využívajících technologii aditivní výroby FFF pro polymery, kompozitní a kovové materiály.

Společnost Raise3D má centrálu ve Spojených státech a další zastoupení v Evropě a Asii. Její produkty využívají nejrůznější průmyslové obory jako je letectví, strojírenství, lékařství, vojenství a v neposlední řadě také školství. Jako přední výrobce průmyslových 3D tiskáren se Raise3D věnuje oblasti flexibilní výroby, která zákazníkům pomáhá zlepšit si svou konkurenční výhodu využitím všech předností aditivní výroby.

Raise3D pokračuje ve svém závazku k inovacím s pokračujícími investicemi do vývoje pryskyřice. Na obzoru je široká škála materiálů, jako je vysokoteplotní pryskyřice, pro díly pro konečné použití ve výrobě, které splňují speciální požadavky aplikací a které pohánějí technologický pokrok.

Společnost si uvědomuje nedílnou roli, kterou hraje vývoj pryskyřičných materiálů při rozvoji aplikací 3D tisku. Z tohoto důvodu je společnost Raise3D hrdá na to, že může přidat vývoj pryskyřice jako klíčovou kompetenci v rámci své organizace s průběžným přerozdělováním interních zdrojů k jejímu rozvoji.

Raise3D je navíc hrdá na to, že může spolupracovat se strategickými partnery, jako jsou Henkel a BASF Forward AM. Se zavedením řešení DF2 společnost Raise3D úspěšně ověřila širokou škálu materiálů, včetně LOCTITE 3D IND405™ a LOCTITE 3D PRO476™, Ultracur3D® RG 3280 a Ultracur3D® RG 1100 B.

V rámci firemní strategie bude řešení Raise3D DF2 i nadále podporovat otevřenou materiálovou platformu pro inovace, aby jejich zákazníci mohli prozkoumat nové možnosti v oblasti 3D tisku na pryskyřici. Se spuštěním řešení DF2 společnost Raise3D s potěšením oznamuje program ORP (Open Resin Program). Spolupráce mezi Raise3D a Resin Manufacturers s cílem identifikovat a vybrat nejvýkonnější pryskyřice pro řešení Raise3D DF2.

Více na www.raise3d.com.

Psaním se živí více ženy. Textují se hlavně weby, ukázal výzkum

Copywriteři, textaři, psavci. Sami si říkají „kopíci“ a tvoří komerční texty. Mladý obor, kterému se v Česku věnují stovky lidí, zmapoval první výzkum s více než stem respondentů. Z něj mj. vyplývá, že copywriteři textují hlavně weby a blogy, často pracují na volné noze a v oboru silně převažují ženy.

Do internetového dotazníku se na stránkách projektu Nejlepší copywriter v červenci a srpnu 2023 zapojilo 105 respondentů. Vyplynulo z něj, že v oboru se realizují hlavně ženy. „Na jednoho muže připadají zhruba dvě a půl ženy,“ uvádí autor studie Pavel Šenkapoun, copywriter, blogger a autor nejznámější české oborové publikace Webcopywriting pro samouky. „Zároveň tři čtvrtiny hlasujících uvedly, že pracují na volné noze.“ To potvrzuje i Tereza Černá ze společnosti R4U, která se specializuje na vyhledávání talentů: „Typický kopík pracuje na IČO a má několik klientů. Ve firmách ale působí další pozice, které na copywritingu stojí, např. PR specialista, content manager, product manager, specialista digitálního marketingu či sociálních sítí. Vyloženě copywritera aktuálně hledá na internetu jen v Praze téměř padesát firem, což je z hlediska lidských zdrojů velmi slušné číslo a svědčí o atraktivitě profese.“ V průzkumu dále 65 % účastníků uvedlo, že si vydělávají sami a nejsou součástí týmu. Na druhou stranu každý desátý tvrdí, že řídí skupinu copywriterů, a to o velikosti od dvou do deseti kolegů.

Webovky, blogy, slogany i videa

Z odpovědí též vyplývá, že je komerční psaní relativně mladý obor – čtyři z deseti copywriterů jsou v něm pět a méně let a pouze 15 % udává delší než desetiletou zkušenost. Píší nejčastěji texty na web (75 %), na blogy (59 %) a na sociální sítě (54 %). Menší část tvoří slogany a názvy (27 %) či navrhuje scénáře k videím (19 %). Specifickou sortou jsou autoři scénářů ke komerčním či výukovým videím. „Zajímavá je rozmanitost témat, se kterými se při práci setkáte. Vyžaduje to studium nejrůznějších oborů. Jeden týden píšete text pro film o technologickém zpracování ohnivzdorných kabelů, další týden o výhodách studia přírodovědných oborů na univerzitě, a následně pro muzeum připravujete text k naučnému videu o tom, jak se odlévala bronzová sekyrka před čtyřmi tisíciletími,“ říká Václav Kodým z agentury PR.AG, který se tvorbou takových scénářů zabývá.

„Nabíjí“ je radost z psaní, štve rutina a administrativa

Na své práci oceňují textaři nejvíce kreativitu, rozmanitost, volnost a práci z domova. Dále se však odpovědi rozcházejí. Některým se líbí, že se mohou učit stále nové věci, jiní s oblibou mluví o své specializaci: co jim jde nejlépe nebo na co se chtějí zaměřit v budoucnu. Někoho „hřeje“ vlastní úspěšný text, další chce klientům pomoci. Několik copywriterů pošilhává po dráze spisovatele: „dopsat vlastní knihy“, „psát pro sebe“, mít vlastní blog. Pouze jednotlivci poukazovali na peníze („jinak bych byl novinářem“). Na rozmanitost povolání poukazovaly odpovědi, které si vychvalovaly svatební copywriting či spolupráci se sexshopy. Nelibost na druhou stranu vzbuzují rutina a stereotypy (typicky spojené s údržbou sociálních sítí), stejně jako administrativa a čekání na proplacení faktur. Časté byly stížnost nad neexistujícími, neúplnými či pozdně dodanými podklady.

Staré dobré slovníky zatím porážejí umělou inteligenci

Téměř polovina respondentů udává, že vedle češtiny píše i v angličtině. Zhruba třetina si své texty i překládá. Texty si korigují buď sami, nebo s pomocí profesionálního korektora. Používají textové editory: jedna polovina má v oblibě Word, druhá upřednostňuje Google Doc. Předmětem šetření bylo v neposlední řadě i to, zda a nakolik copywriteři sahají k rozličným pomůckám a nástrojům, které jim jejich práci ulehčují. Největší úzus panuje na Internetové jazykové příručce Ústavu pro jazyk český Akademie věd ČR, k níž sahá alespoň jednou za měsíc 74 % respondentů, 45 % z nich využije alespoň jednou do měsíce nástroje Korpusu (provozuje Ústav Českého národního korpusu při FF UK) a 63 % vezme za vděk dalšími online slovníky (např. slovníkem synonym). Menší skupinka se hlásí k DeepL, vzácné jsou pak odkazy na slovník nářečí, starší „archaické“ slovníky, Rymy.cz, Rýmovač či projekt Čeština 2.0. Přibližně každý třetí používá snippet optimizer (Seomofo, Google SERP).

Průzkum proběhl s využitím chatovacího robota Copybota z dílny společnosti Feedyou.

Etika a loajalita jdou v technologickém průmyslu ruku v ruce. Až 86% spotřebitelů je loajálnějších k etickým společnostem

Dokážete si představit, že byste měli například v práci pracovat zcela bez počítače a chytrého telefonu? Pokud vaše odpověď zněla „ne“, jste tu správně. Technologický průmysl denně čelí složitým otázkám zaměstnanců, zákazníků, členů komunit a médií, kteří mají skutečné obavy týkající se soukromí, masového sledování, neobjektivní umělé inteligence a mnoho dalších faktorů. Tyto obavy mohou mít vážné důsledky pro podnikání, a proto je vždy nutné včas a rychle minimalizovat nežádoucí rizika. V tomto článku se podíváme na nejčastěji diskutovaná témata spojená s problematikou etiky v IT a čemu je potřeba věnovat zvýšenou pozornost při spravování osobních dat.

Reflektování hodnot v IT produktech

První a zásadní otázkou k zamyšlení je, zda naše IT produkty a technologie odrážejí hodnoty, které bychom rádi viděli v naší společnosti. Vývojáři a tvůrci technologií by měli být uvědomělí a zaměření na to, jak jejich produkty ovlivňují každodenní životy lidí. Jejich zodpovědnost nespočívá pouze v technickém vývoji, ale také v tom, jak tyto technologie ztvárňují společenské hodnoty.

Dalším důležitým aspektem je bezpečnost a spolehlivost technologií. Zabezpečení IT produktů a služeb je stále naléhavějším problémem v digitálním světě, jelikož s nárůstem kybernetických hrozeb a útoků se zvyšuje i potřeba ochrany osobních údajů a citlivých informací. Mnoho vývojářů proto volí koncept „etického návrhu“, anglicky Ethics by Design, ve kterém zohledňuje faktory bezpečnosti, spolehlivosti a etiky už od samého začátku. V roce 2018 provedla americká společnost Salesforce výzkum o etickém vedení a podnikání, který prozradil, že 90 % spotřebitelů věří, že společnosti mají povinnost zlepšovat stav světa, a 86 % spotřebitelů je loajálnějších k etickým společnostem.

Uplatňování etických norem v IT

K problematice, jakým způsobem by měly firmy a jednotlivci pracující v IT uplatňovat etické normy ve svém každodenním chování a rozhodování, se přímo vyjadřuje Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha:

Prvním krokem je uvědomění. To znamená, že lidé pracující v kyberprostoru by měli mít přístup k etickému vzdělávání a osvětě, která by je učila rozpoznávat a řešit etické otázky. Firmy by měly investovat do školení svých zaměstnanců v oblasti etiky v IT a motivovat je k diskuzím o etických tématech. Tím může dojít k většímu uvědomění a zodpovědnosti v každodenním rozhodování. Druhým krokem je důkladné zvažování firmami ohledně možných dopadů dané technologie a aktivní snahu minimalizovat rizika, jako jsou narušení soukromí, diskriminace a nekalá soutěž.“.

Jaké je riziko zneužití biometrických údajů?

Biometrie, jako jsou otisky prstů a rozpoznávání obličeje, se zdají být bezpečným způsobem ochrany údajů, ale riziko zneužití těchto údajů je vysoké. Ztráta biometrických údajů nebo jejich padělání může mít závažné důsledky, protože jejich změna není zdaleka tak jednoduchá jako změna hesla. I přes rostoucí obavy ohledně skladování biometrických údajů si řada lidí tato rizika neuvědomuje a slepě důvěřuje dosavadnímu ochrannému systému v zařízení. Pokud jsou tyto informace pro vás novinkou, věnujte jim zvýšenou pozornost při správě zabezpečení svých zařízení.

Rychlá digitalizace a etické otázky

Na rychlý technologický vývoj, zejména v oblasti umělé inteligence a automatizace, se pojí také diskuse o jeho přínosech a hrozbách. „Rychlá digitalizace, kterou vidíme v posledních letech, otevřela diskuse o autonomii strojů a rozhodování, zodpovědnosti za chyby v automatizaci, a ochraně soukromí a bezpečnosti dat. Je to dvojsečná zbraň; vývoj IT může být jak nástrojem pro zlepšení našeho života, tak i potenciální hrozbou, pokud se etické otázky neřeší adekvátně a včas,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

V souvislosti s prosperujícími technologiemi bychom se také mohli bavit o regulaci dezinformací ze strany chatbotů, kde se jako rozumný krok jeví implementace pravidel a filtrů obsahu, který pomůže omezit šíření dezinformací a neetických materiálů. Pokročilejší chatboti pak mohou být trénováni tak, aby sami neposkytovali nevhodný obsah. Nicméně definice toho, co je nevhodné, zůstává otázkou diskuse.

Jaká je tedy budoucnost kyberbezpečnosti?

S rostoucími hrozbami v kyberprostoru a stále se vyvíjejícími technikami útoků bude budoucnost kyberbezpečnosti záviset na neustálém vývoji technologií a strategií, aby udržela krok s rychle se měnícím kyberprostorem. Mezi klíčové nástroje budou jednoznačně patřit umělá inteligence a strojové učení, které budou moct posílit schopnost detekce obrany proti kybernetickým hrozbám. „Výsledek této činnosti pak může být rovnou aktivní zabránění dané hrozbě nebo rychle zpracovaný podklad pro zodpovědné lidské aktéry,“ uzavírá Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Objem investic do komerčních nemovitostí v ČR klesá, v rámci regionu je však Česko premiantem

Celkový objem investic do českých komerčních nemovitostí činil ve 3. čtvrtletí letošního roku 190 milionů eur. Jednalo se o 48% mezičtvrtletní pokles. Nejaktivnějšími kupujícími zůstávají i nadále čeští investoři, připadá na ně plných 80 % všech letošních transakcí v ČR. Výnosy z nejlepších českých nemovitostí činí 5,25 % pro kancelářské nemovitosti, 5,00 % pro průmyslové a logistické nemovitosti a 6,00 % pro nákupní centra. Při optimistickém pohledu se dá očekávat, že roční objem investic do konce roku dosáhne přibližně 1,3 miliardy eur. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

„I když byl v uplynulém čtvrtletí zaznamenán podobný počet transakcí jako ve čtvrtletích předchozích, většina z nich byla do 10 milionů eur. Celkový objem měřený v kapitálové hodnotě má ovšem spíše klesající tendenci,“ upozorňuje Josef Stanko, senior analytik společnosti Colliers s tím, že celkový objem investic do českých komerčních nemovitostí činil ve 3. čtvrtletí letošního roku 190 milionů eur, což představuje 48% mezičtvrtletní pokles. Celkový objem investičního trhu od 1. do 3. čtvrtletí dosáhl přibližně 953 milionů eur, což je méně než ve stejném období v letech 2021 i 2022. Ve srovnání s rokem 2021 to představuje 21% pokles, ve srovnání s rokem 2022 pak 28% pokles. „Tyto výsledky nejsou žádným překvapením vzhledem k tomu, že objem investic v regionu střední a východní Evropy ve 3. čtvrtletí roku 2023 patřil k nejnižším v historii. Co však zaujme, je skutečnost, že pokles objemů ve většině ostatních zemí střední a východní Evropy byl o poznání silnější než v Česku, a sice na úrovni 65 % až 72 %. V komparativním vyjádření je na tom tedy zatím Česko ve vztahu k investiční aktivitě mnohem lépe,“ dodává Josef Stanko.

Čeští investoři nejaktivnější

Nejvýznamnější transakcí ve 3. čtvrtletí byl prodej budovy Via Una v Praze 1 Trinity Bank za přibližně 90 milionů eur. Jedná se o nedávno zrekonstruovanou historickou budovu v centru města, kterou bude banka využívat jako své nové sídlo. Mezi další významné transakce patřil velký retailový park v Trutnově a starší kancelářská budova Zirkon, která se nachází na oblíbeném kancelářském trhu v Karlíně v Praze 8.

Podíl objemu podle tříd aktiv ve 3. čtvrtletí byl zkreslený v důsledku transakce budovy Via Una, která sama o sobě představovala téměř polovinu celkové částky a reprezentuje třetí největší transakci letošního roku. Kanceláře tak reprezentovaly s 67% podíl, následoval maloobchodem s 24% podílem a zbývající 9% podíl tvořily průmyslové a rezidenční nemovitosti.

Čeští investoři jsou i nadále nejaktivnějšími kupujícími. Připadá na ně 80 % všech transakcí v Česku a podíleli i na téměř třetině objemu investic ve výši 3,2 miliardy eur v zemích střední a východní Evropy. Z geografického hlediska Česká republika rovněž zaujala 30% podíl kapitálu investovaného ve střední a východní Evropě. Tato čísla dokládají význam českého kapitálu i země v rámci celkové investiční scény ve střední a východní Evropě.

Výnosy nejnižší ve střední a východní Evropě

Výnosy z nejlepších nemovitostí činí 5,25 % pro kancelářské nemovitosti, 5,00 % pro průmyslové a logistické nemovitosti a 6,00 % pro nákupní centra. Tyto výnosy představují meziroční nárůst o 25 až 75 bazických bodů, ale stále jsou v současné době nejnižší ve střední a východní Evropě.

„Již dříve v tomto roce jsme upravili náš pohled na hlavní výnosové ukazatele směrem nahoru napříč hlavními sektory. Stále se domníváme, že existuje rozdíl mezi nabídkovou a prodejní cenou, a to je jeden z faktorů, který vysvětluje nižší objemy transakcí,“ komentuje Josef Stanko a dodává: „Připouštíme, že výnosy z prime nemovitostí by se mohly ještě dále posouvat, nicméně prozatím jsme vzhledem k omezenému počtu transakcí s prémiovými nemovitostmi ponechali výnosy na stejné úrovni, jako jsme uváděli ve 2. čtvrtletí.“

Co můžeme očekávat od posledního čtvrtletí a od roku 2024?

Ačkoli lze často slyšet komentáře, že se český realitní trh díky svým vlastnostem nachází ve své vlastní stabilní bublině, z hlediska investic se na něm projevují stejné trendy jako v celé Evropě, tj. nižší objemy obchodů a přeceňování aktiv.

V posledním čtvrtletí roku se běžně očekává zvýšená aktivita v oblasti investičních transakcí. Při optimistickém pohledu se dá očekávat, že roční objem investic do konce roku dosáhne přibližně 1,3 miliardy eur. Pokud jde o výhled na příští rok, s ohledem na mírný hospodářský růst, přetrvávající inflační vlivy a jen malé vyhlídky na pokles úrokových sazeb očekáváme, že český realitní investiční trh čeká náročné období.

„Mezinárodní institucionální kapitál zaujme k českému trhu spíše vyčkávací postoj, zatímco domácí investoři s tzv. suchým prachem budou pohodlněji nakupovat aktiva na svém mateřském trhu. Není třeba dodávat, že obě skupiny budou mít i nadále zájem zejména o transakce, které podle jejich názoru spravedlivě odrazily trend přecenění na trhu a které lze uzavřít s atraktivní návratností očištěnou o riziko,“ uzavírá Josef Stanko.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Účetní už nemusí pracovat na píchačky. Práce na volné noze znamená svobodu v čase i prostoru

Téměř třetina účetních se ve svém zaměstnání cítí nespokojena. Vyplývá to z letošního průzkumu personální společnost Devire. Důvodem je podle respondentů trvalé pracovní vytížení i neodpovídající finanční ohodnocení. Cestou z krize by pro kvalitní účetní mohla být práce na volné noze, při níž by pracovali podle vlastních časových preferencí. K takovému kroku se ale každým rokem odhodlá míň a míň lidí.

Až 64 procent účetních není šťastných ve své práci, ukazují to data personální společnosti Devire, která na začátku tohoto roku uskutečnila průzkum mezi třemi stovkami respondentů. Největší nespokojenost mezi nimi panovala s výší mzdy – takto se vyjádřilo 39 procent dotazovaných. O čtyři procenta účetních méně si stěžovalo na přílišné pracovní vytížení.

Možností, jak vysednout z kolotoče nízkých výplatních pásek či velkého množství uzávěrek, není na poli účetnictví mnoho. Mezi tu nejčastější patří opuštění zaměstnaneckého poměru a vykonávání profese na živnostenský list. Takové rozhodnutí ale v Česku udělá každým rokem méně lidí. V roce 2021 evidovala databáze Albertina, která mapuje všechny podnikatelské subjekty v České republice, pouze 596 nově vzniklých samostatných účetních, meziročně se tak jednalo zhruba o dvojnásobný pokles.

Nepřepálit začátek

Největší překážkou všech účetních, kteří přemýšlejí o osamostatnění, je podle odborníků velká míra strachu a nejistoty, jestli seženou zákazníky. „Mohou začít v malém, nemusí nutně opouštět své aktuální zaměstnání. Pokud si nejsou jistí, že dokáží oslovit dostatečné množství zákazníků, mohou začít po večerech v malém objemu. Až budou mít klientů dost, pak je ten správný čas obout se do živnosti naplno,“ radí Jan Štacha vedoucí oddělení společnosti Seyfor, která vyvíjí cloudový účetní software Evala.

Štacha upozorňuje, že v důsledku této obavy se začínající OSVČ snaží tlačit cenu za své služby co nejníže, což je podle něj chybou. „Počáteční přetížení ve snaze vyjít všem svým zákazníkům vstříc často eskaluje k větším problémům. Lidem pak hrozí potenciální sklouznutí k workoholismu a případné vyhoření,“ vysvětluje. Někdy zájemce o práci na volné noze odradí taky nutnost budovat vlastní značku nebo se propagovat, což může vyžadovat určitou dávku marketingových dovedností, času, ale hlavně finančních prostředků.

Účetní jako živnostník? Ideální kombinace

Pokud účetní překonají počáteční překážky a úskalí, odměnou jim je celá škála benefitů, která ze spojení účetního a živnostníka plyne. „Například konec práce na píchačky, a naopak možnost práce z domu. S moderním účetním systémem, který patří do 21. století, může být účetní nezávislý z hlediska času i prostoru,“ popisuje Štacha. Práci jim totiž mohou výrazně usnadnit tzv. cloudová řešení, která umožňují práci vzdáleně, a to z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu.

Díky těmto službám a současné legislativě, která již umožňuje práci pouze s digitálními doklady tak účetní na volné noze nepotřebují nic než počítač s připojením k internetu a mohou se z nich stát třeba digitální nomádi, což je lákavá varianta zejména pro mladé lidi, kterým tak práce nemusí bránit v cestování. „Od začátku by měli myslet na work-life balance, nesnažit se všem vyjít za každou cenu vstříc a chránit si svůj volný čas. Nebát se nacenit svou práci důstojně. Kvalitních účetních moc není a ve skutečnosti jich ubývá,“ uzavírá Štacha.

Velká výdrž baterie v extra tenkém těle. HONOR Magic V2 nastavil nové měřítko

Chytré telefony jsou nedílnou součástí našich osobních i pracovních životů, a proto je dlouhá výdrž jejich baterie čím dál důležitější. Na smartphony se ale kladou i další požadavky, jako například pohodlné nošení a tenký design. Spojit velkou baterii a estetické tenké provedení je pak často výzvou. Značka HONOR toho dosáhla i v segmentu tzv. foldů. U modelu HONOR Magic V2 schovala 5000mAh baterii do elegantního těla, které je ve složeném stavu tenké pouhých 4,7 mm. Jak se jí to podařilo?

Příchod modelu HONOR Magic V2 představuje v designu chytrých telefonů milník a přináší nadějné vyhlídky všem, kdo si už nechtějí vybírat mezi smartphonem, který dobře vypadá, a tím, jehož baterie vydrží. HONOR Magic V2 nejen nastavuje laťku vysoko, ale jde i příkladem ostatním hráčům na trhu v řešení problému výdrže baterie v tenkých zařízeních. Značka HONOR tak potrhuje svůj závazek přinášet inovace, které posouvají celé odvětví dál.

HONOR Magic V2 přichází s průkopnickou konstrukcí baterie, která využívá kompozitu křemíku a uhlíku. Tato volba materiálu umožnila značce HONOR vytvořit baterii, která je nejen lehčí a tenčí, ale také energeticky hustší. Jedná se o radikální odklon od běžných lithium-iontových baterií, který přináší lepší výkon při menších rozměrech. Hlavní výhoda spočívá ve vynikající energetické hustotě baterie. Křemík jako součást anodového materiálu dokáže pojmout více iontů lithia než grafit, který je standardním materiálem používaným v typických lithium-iontových bateriích. To znamená vyšší kapacitu pro ukládání energie v poměru k fyzické velikosti baterie. Výsledkem je zařízení, které si zachovává štíhlý profil, aniž by se tím obětovala celodenní výdrž baterie.

Inovace však nekončí u chemického složení baterie. Vývojáři společnosti HONOR přepracovali vnitřní architekturu telefonu a vytvořili zjednodušené uspořádání, které maximalizuje prostor. Díky této změně konfigurace se větší kapacita baterie vešla do štíhlého těla modelu HONOR Magic V2 a telefon tak zůstal lehký a snadno ovladatelný.

S modelem Magic V2 se společnost HONOR nejen vypořádala s běžnými kompromisy, s nimiž se potýkají výrobci chytrých telefonů, ale také nastavila nové měřítko. Tento strategický přístup přinesl zařízení, které uživatelům poskytuje svobodu užívat si mobilní život naplno, bez obav z vybití baterie.

Jak je to s rozměry

V rozloženém stavu je HONOR MagicV2 tenký pouze 4,7 mm a ve složeném jen 9,9 mm. V tomto štíhlém a do ruky dobře padnoucím rámečku se právě skrývá výkonná 5000mAh baterie. Tato baterie zajišťuje, že si uživatelé mohou bez výhrad dopřát celé spektrum funkcí nového telefonu.

Tým společnosti HONOR si prošel při vývoji tenkého smartphonu s velkou kapacitou baterie složitým procesem. Co všechno zahrnoval?

Inovace materiálů:

Tým společnosti HONOR vybral materiály, které přispívají ke štíhlosti, aniž by to bylo na úkor odolnosti. Klíčové bylo využití kompozitu křemíku a uhlíku pro baterii, čímž vnikl tenčí, ale energeticky vydatný zdroj energie. Tuto volbu doplnila integrace superlehkého titanového pantu, známého svou pevností a lehkostí, který se stal základním kamenem při snižování celkové tloušťky zařízení.

Přepracování architektury:

Kromě materiálů se v případě smartphonu HONOR Magic V2 pečlivě přepracovalo i vnitřní uspořádání. Každá součástka prošla pečlivým zkoumáním z hlediska efektivity využití prostoru, což vedlo k inovativní změně konstrukce. Díky tomu se podařilo do jediné součásti sloučit více funkcí, čímž se v rámci štíhlého profilu uvolnilo místo pro větší baterii.

Miniaturizace součástek:

Miniaturizace vnitřních součástek hrála při dosažení štíhlého rámu modelu HONOR Magic V2 významnou roli. Výzkum a vývoj společnosti HONOR se zaměřil na zmenšení všech prvků, od desky plošných spojů až po konektory, aniž by došlo ke snížení výkonu. Úsilí o miniaturizaci bylo klíčové pro zachování štíhlého profilu a zároveň pro osazení všech potřebných funkcí.

Integrace chladicího systému:

Společnost HONOR si byla vědoma toho, jak důležitou roli hraje v takto kompaktní konstrukci tepelný management, a proto vyvinula ultratenký bionický chladicí systém. Tento systém musí být účinný a zároveň zabírat minimum místa, aby se zachovala štíhlost telefonu a zároveň se zajistil výkon a dlouhá životnost.

Přístup zaměřený na uživatele:

V průběhu celého procesu navrhování zůstávala v popředí zpětná vazba a očekávání spotřebitelů. Cílem bylo vytvořit zařízení, které by nejen splňovalo, ale i překonávalo požadavky uživatelů na tenké a lehké zařízení s dlouhou výdrží baterie. Prototypy se důkladně testovaly a vylepšovaly na základě reálných scénářů použití, aby konečný produkt odpovídal potřebám spotřebitelů.

S modelem HONOR Magic V2 vytvořila značka HONOR moderního společníka, který s grácií a elánem splňuje požadavky dnešního dynamického životního stylu a je předzvěstí budoucnosti, v níž se harmonicky spojuje estetika s funkčností.

Více se o modelu HONOR Magic V2 dozvíte na https://www.hihonor.com/global/phones/honor-magic-v2/

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Sygic konečně podporuje CarPlay i ve své GPS navigaci pro kamiony a karavany

Uživatelé navigace Sygic GPS Truck a Caravan nyní mají k dispozici dlouho očekávanou funkci zrcadlení na displej vozidla. Společnost Sygic vyslyšela poptávku řidičů velkých vozidel a funkce CarPlay pro zařízení se systémem iOS je na světě. Android Auto bude brzy následovat.

Navigace Sygic GPS pro kamiony a karavany slouží rychle se rozrůstajícímu segmentu profesionálních řidičů kamionů a fanoušků karavanů a má více než pět milionů uživatelů. Řidiči, kteří mají mobilní zařízení s operačním systémem iOS, teď provedou jednoduché spárování s vozidlem a díky nově podporovanému připojení přes Apple CarPlay si mohou vychutnat pohodové navigační prostředí na širším displeji vozidla s vestavěným zvukovým systémem.

Navigace Sygic GPS Truck & Caravan Navigation je speciálně navržena s ohledem na jedinečné požadavky velkých vozidel a od tradičních navigačních systémů se v lecčem liší. Poskytuje trasy na míru, přičemž upřednostňuje bezpečnost a pohodlí kvůli rozměrům vozidla, maximální rychlosti, emisím a specifikacím nákladu nebezpečných materiálů.

Oblíbenou funkcí navigace Sygic je také dostupnost offline map, které se starají o ničím nerušenou navigaci i v oblastech s omezeným připojením. Řešení navíc nabízí dopravní informace a odhadovaný čas příjezdu v reálném čase, upozornění na rychlostní radary, upozornění na rychlostní limity nebo dynamickou asistenci pro jízdu v jízdních pruzích.

Uživatelé systému Android se už teď mohou těšit na chystanou aktualizaci, která vyjde ještě v tomto tomto roce a umožní jim zrcadlit navigaci Sygic GPS Truck a Caravan do infotainmentu vozidla přes systém Android Auto.

O SPOLEČNOSTI SYGIC

Slovenská společnost Sygic, která byla založena v Bratislavě roku 2004, je zařazena do žebříčku nejrychleji rostoucích společností Deloitte Fast 50 a v roce 2012 byla zařazena do seznamu nejúspěšnějších společností z oblasti EMEA, Fast 500 EMEA, který rovněž vypracovala společnost Deloitte. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto.

Navigační aplikácie od společnosti Sygic si celosvětově stáhlo více než 200 miliónů používatelů. Celosvětově je k navigaci využívají už více než čtyři miliony profesionálních řidičů a 3 000 flotil. Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.

Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment Solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Exit mobile version