Průzkum: Boom umělé inteligence a Data Science v Česku

Anglický termín „Data Science“ v českém prostředí převládá nad ekvivalentním českým výrazem „Datová věda“ ve smyslu zájmu a vyhledávání na českém online trhu. Zároveň se projevuje rostoucí zájem o chatboty a umělou inteligenci, kde je pozorován téměř identický nárůst zájmu od listopadu 2022. Česká veřejnost je si vědoma těchto technologií a projevuje dokonce zájem o konkrétní aplikace a využití v praxi. Přesto však jde o relativně nedostatečně prozkoumané oblasti na českém online trhu, jak naznačuje nově provedená analýza zkoumající přibližně 1 700 klíčových slov.

Dominance anglických termínů

Analyzovaná množina hledaných klíčových slov naznačuje, že zájem o Data Science na českém trhu stále převažují anglické termíny jako „data science what is it“ či „data science vs machine learning“. Naproti tomu, český ekvivalent „datová věda“ je v průměru vyhledáván pouze 20krát měsíčně. V oblasti kurzů je zaznamenáván zájem především o dotazy týkající se „data science course“, které dosahují průměrně 40 vyhledávání měsíčně. Co se týče zájmu o chatboty, umělou inteligenci a konkrétně ChatGPT, analýza ukázala téměř identický nárůst zájmu od listopadu 2022. Data Science se tematicky propojuje s umělou inteligencí, ale nárůst zájmu v daném období nebyl výrazně závislý na zájmu o ostatní obory.

Nacházíme se v „AI Boom“

Analýza odhalila zajímavý trend ve vyhledávání od ledna 2022 do současnosti. V polovině roku 2022 se začal zvedat zájem o umělou inteligenci spojenou s prací s grafikou a obrázky. Tento trend odráží uvedení nástroje Dall-E-2 společnosti OpenAI, který byl prvním volně dostupným nástrojem svého druhu. Na konci roku 2022 se však začal masivněji šířit fenomén ChatGPT, který výrazně ovlivnil trh a chatovací umělá inteligence se stala nejvyhledávanějším segmentem v praktickém využití. Od začátku roku 2023 dochází k postupnému vydávání aplikací v různých oblastech, což zvyšuje zájem o aplikace pracující s textem a opětovně i s grafikou.

„Nacházíme se v období nazývaném AI Boom, které je důsledkem rostoucího zájmu o umělou inteligenci. Tento trend se projevuje nejen ve stále širším portfoliu dostupných nástrojů, ale také ve znalosti konkrétních názvů těchto nástrojů a aktivním vyhledávání a využívání jejich služeb,“ říká David Trojan ze společnosti WebMedea services.

Od obecného povědomí k praktickému využití

V rámci analýzy byl podrobně zkoumán zájem o umělou inteligenci v online prostoru. Zjištěná průměrná hledanost za posledních 12 měsíců naznačuje, že pojem „umělá inteligence“ je již v České republice dobře znám. Lidé se kromě obecného dotazu zajímají také o konkrétní aplikace umělé inteligence v praxi, jako jsou chatboty a tvorba grafiky. Segmentace zájmu v online prostoru ukázala, že lidé se dokonce zajímají už i o konkrétní využití této technologie. Nejčastěji vyhledávají informace o implementaci umělé inteligence do chatbotů a tvorbě grafiky. Další segment „aplikace“ zahrnuje klíčová slova související s využitím umělé inteligence v chytrých telefonech a dalších aplikacích. Lidé se také zajímají o konkrétní nástroje a využití AI pro tvorbu delších souvislých textů, jak pro pracovní účely (copywriting), tak pro studium (referáty, bakalářské práce).

Portfolio nástrojů se neustále rozšiřuje

S nástupem fenoménu „AI Boom“ dochází k rozšiřování portfolia nástrojů založených na umělé inteligenci. Mezi nejoblíbenějšími nástroji v České republice patří DeepL, který slouží k strojovému překladu, a ChatGPT, který představuje chatovací umělou inteligenci. Dalšími vyhledávanými nástroji jsou MidJourney a Dall-E, které slouží k tvorbě grafiky. Existuje však také mnoho dalších nástrojů a platforem, které dosahují stovek až tisíců vyhledávání měsíčně.

Výsledky analýzy naznačují, že česká veřejnost již má o Data Science a umělé inteligenci povědomí. Zájem se soustředí na konkrétní aplikace a využití těchto technologií v praxi, jako jsou chatboty, tvorba grafiky a aplikace chytrých telefonů. Tento rostoucí zájem je také důsledkem širokého spektra dostupných nástrojů a jejich aktivního vyhledávání a využívání.

Síla dat a simulace lidské inteligence

Data Science, neboli datová věda, lze definovat jako multidisciplinární obor, který kombinuje statistiku, programování a analýzu dat s cílem získat přínosné informace a poznatky pro podnikání a rozhodování. Umělá inteligence, zkráceně AI, pak představuje soubor technik a metod, které umožňují počítačům simulovat lidskou inteligenci a provádět úkoly vyžadující učení, rozhodování a řešení problémů.

„Datová věda je rychle se rozvíjející obor pro všechny, které baví řešit výzvy. Zahrnuje komplexní uvažování o byznysových a společenských problémem a použití technologií s cílem odhalení poznatků z dat. Spojuje v sobě uplatnění logiky i kreativity. Domníváme se tak, že lze přitáhnout mnohem širší okruh zájemců o obor, a proto jsme i připravili ve spolupráci s EY nový kurz Data Science Bootcamp,“ uvedla Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů Coding Bootcamp Praha.

O Coding Bootcamp Praha

Coding Bootcamp Praha byl prvním coding bootcampem na českém trhu a nadále je jediným českým poskytovatelem takto intenzivních školení. Funguje nepřetržitě od září 2016 a vzdělal více než 300 nových programátorů. Coding Bootcamp Praha byl jako jediný evropský coding bootcamp oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysoká úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění. Všechny kurzy mají nově možnost studovat osobně nebo online.

Více na www.codingbootcamp.cz.

O WebMedea services s.r.o.

Vlastní webová aplikace WebMedea poskytuje komplexní pohled na nabídku a poptávku zboží, služby i sociální témata v rámci českého internetu. Výsledky zobrazuje v reálném čase prostřednictvím přehledů. Ty pracují s klíčovými slovy, weby a jejich vlastníky. Nabízí interaktivní procházení souvislostí a snadnou tvorbu analýz.

Více na www.webmedea-services.cz.

AQ Labrador 39 Forte: perfektní stereo bez komplikací

Společnost AQ dnes představila nové aktivní reprosoustavy AQ Labrador 39 Forte stojící na stejných principech jako jejich oceňovaná pasivní varianta. Ta si za poslední rok vydobyla oblibu zákazníků i odborného tisku a stala se jedním z nejžádanějších modelů tradičního českého výrobce. Fanoušky značky nepřekvapí lichoběžníková konstrukce zajišťující vysokou tuhost korpusu, i jeho odolnost vůči stojatému vlnění. Beze změn zůstalo i osazení dánskými měniči ve dvoupásmové konfiguraci 5“ středobasového reproduktoru Scan-Speak a 1“ textilní kaloty Vifa. To vše dává tušit, že lze očekávat skvělou prezentaci audia v rozsahu 45 Hz – 30 kHz. Překvapením je v dané cenové kategorii nasazení značkové vnitřní kabeláže od americké společnosti Audioquest.

Designové provedení nadchne ostrými rysy a bezchybným matným lakem. Velmi moderně pak působí horizontální orientace prémiové přírodní dýhy s jedinečnou kresbou a decentním laserem vypáleným logem výrobce.

Od pasivní verze novinku odlišuje vestavěný zesilovač s výkonem 2 x 35 W a bohatou nabídku vstupů zahrnující klasické RCA konektory, digitální optický S/PIDF port a USB. Uživatelé je tek bez problémů propojí s televizorem, streamerem, počítačem a samozřejmě i s analogovými zdroji jako je například gramofon. Nechybí ani Bluetooth 5.0 s podporou kodeků AAC a aptX-LL pro snadné spojení s mobilním telefonem. AQ Labrador 39 Forte jsou tak perfektní volbou pro každého, kdo hledá jednoduché a zároveň velmi kvalitní řešení pro poslech hudby.

Spojení krásy a skvělého zvuku

Konstrukce využívající lichoběžníkové geometrie přináší výrazně lepší zvukový projev, a tak potěší nejen oko, ale především sluch. Propůjčuje totiž reprosoustavám vyšší tuhost, a navíc díky eliminaci rovnoběžných ploch dramaticky omezuje možnost vzniku stojatého vlnění uvnitř kabinetu. Tuhé 19mm MDF desky, které jsou výchozím materiálem pro výrobu korpusu jsou dýhované z obou stran což tuhost posouvá ještě dál. Vnitřní zatlumení zajišťuje kombinace molitanových panelů a akustického rouna. Reprosoustava tak poskytne nejen více detailů, ale i mohutnější kontrolovaný bas. Snadno si tak poradí s jakýmkoli hudebním žánrem i filmovou produkcí.

Velmi praktickým detailem je magnetické uchycení ochranných sítěk usnadňující jejich rychlou instalaci v případě nutnosti chránit měniče před domácími mazlíčky či dětmi. Napomůže i při ochraně precizního matného laku, který kryje výraznou kresbu přírodních dýh s neopakovatelnou jedinečnou kresbou díky které

Cena a dostupnost

Nové reprosoustavy AQ Labrador 39 Forte jsou k dispozici v provedení s přírodní ořechovou dýhou, dubovou dýhou a dýhou z černě mořeného jasanu na stránkách www.aq.cz, www.hifi-audio.cz, v kamenných prodejnách AQ studio a u vybraných partnerů za cenu 26 990 Kč.

Specifikace

  • Výkon: 2 x 35 W RMS (zesilovač třídy D)
  • Frekvenční rozsah v pásmu: 45 Hz až 30 kHz v pásmu 6 dB
  • Výhybka: 12 dB / oct.
  • Konektivita:
    • Analogový RCA vstup
    • USB-B pro digitální připojení audia
    • Digitální optický S/PDIF vstup
    • Bluetooth: 5.0 (podporované kodeky SBC, AAC, aptX, aptX-LL), provozní dosah až 10 m
  • Vnitřní objem: 6 l
  • Rozměry (Š x V x H): 180 mm (přední stěna), 115 mm (zadní stěna) x 380 mm x 260 mm (270 mm včetně krycí mřížky)
  • Hmotnost: 7,1 / 7,2 kg (Levá / Pravá)

 O firmě AQ

Firma AQ, s.r.o. působí na trhu s audiem od roku 1995, kdy se její zakladatelé rozhodli proměnit svou lásku ke kvalitnímu zvuku v podnikání. Základní myšlenkou firmy, které se stále drží, je výroba vysoce kvalitních hi-fi reproduktorů, jejichž vývoj i výroba stále probíhá v mateřské továrně v obci Červenka. Zakladatelé firmy a konstruktéři tak mají plnou kontrolu nad výběrem komponent a materiálů pro konstrukci reprosoustav, které se pyšní úžasným poměrem kvality a ceny.

Jak se dařilo budovat prodejní síť obchodních partnerů, začala firma do své nabídky přidávat také další produkty a příslušenství reprosoustav jako jsou kabely, stojany, držáky a podobně. Postupně se v nabídce začaly objevovat i další značky. První byl dnes již celosvětově známý výrobce gramofonů Pro-Ject, jehož gramofony se vyrábí rovněž v České republice. Později přibylo i mnoho dalších značek z oblasti kvalitního audia.

Better Stack boduje u velkých korporací. Zdvojnásobil tým, prošel rebrandingem a spojil své nástroje do jedné platformy

Česko-slovenský startup Better Stack, který dokáže automaticky monitorovat dostupnost, stav a změny webových služeb, rapidně roste a upravuje svůj brand – chce tak lépe reflektovat svou pozici na trhu. Nyní pomáhá nejen vývojářům a menším startupům, ale mění se na platformu i pro ty největší firmy. Mezi stávající enterprise zákazníky patří například Salesforce, Accenture nebo Deloitte, ale také kanadská vláda nebo UNICEF. Navzdory „startupové zimě“ Better Stack téměř zdvojnásobil svůj tým na 25 lidí a meziměsíčně roste o 12 %. Platformu využívá více než 150 000 vývojářů po celém světě.

„Od doby, co jsme oznámili series A, jsme ušli pořádný kus cesty. Během roku jsme byli schopni plně spustit produkt, který je přibližně desetkrát rychlejší a patnáctkrát levnější než nástroje, které teď používá 90 % trhu. Podařilo se nám to díky spojení několika moderních technologií, jako je ClickHouse databáze, a také díky našemu světovému vývojářskému týmu, který to všechno poskládal dohromady. V centru pozornosti je nyní AI, ale o revoluci, kterou přináší ClickHouse do toho, jak za oponou fungují všechny moderní aplikace, se tolik nemluví. My jsme jedni z prvních, kteří využívají potenciál této databáze, a rebranding na Better Stack demonstruje to, že všechny naše produkty stojí na tomto super technologickém pokroku,“ vysvětluje Juraj Masár, CEO a spoluzakladatel Better Stacku.

„Naším cílem je vybudovat ten nejlepší produkt na stavění spolehlivého softwaru. Každý nápad, ať už je to úkol do školy, startup, nebo korporátní produkt, dnes začíná tím, že vývojář pojmenuje novou složku na GitHubu. To je ta nejjednodušší cesta, jak sdílet svůj kód se světem. My chceme, aby bylo monitorování a optimalizace aplikace s Better Stackem tím dalším krokem. Vývojářům chceme dát do ruky nástroj umožňující tvorbu nejlepšího softwaru – ať už člověk staví hobby projekt na pomoc včelám, jako to dělá Britská asociace včelařů, nebo aplikaci pro miliony lidí, kterou provozuje e-government v Singapuru. I takové subjekty využívají k vývoji právě Better Stack,“ říká COO a spoluzakladatelka startupu Better Stack Veronika Kolejaková.

Better Stack v rámci rebrandingu sloučil do jedné platformy dosavadní nástroje jako Logtail či Better Uptime. Spojuje tak monitoring webů, logging, správu incidentů a technických výpadků a takzvané stavové stránky. Produkt staví na open-source databázi ClickHouse, díky níž je až stokrát rychlejší a násobně levnější oproti konkurenčním nástrojům. Používání Better Stacku vyžaduje znalost jazyka SQL, který je v IT naprostým standardem a usnadňuje adopci ve firmách a startupech všech velikostí. Díky propojení dosavadních nástrojů navíc usnadňuje spolupráci vývojářů podobně jako populární kolaborativní grafický editor Figma.

Výpadky a spolehlivost softwaru jsou problém, který řeší světové firmy jako Facebook či Twitter – například v roce 2019 nebyl Facebook dostupný celých 14 hodin a škody se vyšplhaly na 90 milionů dolarů (zhruba 2,2 miliardy korun). Better Stack jej řeší prostřednictvím své monitorovací platformy, na kterou spoléhají světové společnosti Time Magazine, Decathlon, Make.com nebo Accenture, startupy Brave či Drata či kanadské nebo australské státní úřady. V Česku a na Slovensku jej využívají největší technologické firmy v čele s ESET, Rohlík.cz, ePojisteni, Sygic, Applifting, ale třeba i Český rozhlas a Sme.sk. V neposlední řadě i univerzity Harvard a Stanford nebo neziskové organizace UNICEF a Britská asociace včelařů (The British Beekeepers Association).

O startupu Better Stack

Better Stack spojuje monitorování, loggování, správu incidentů, stavové stránky a další nástroje do jedné platformy. Do Better Stacku investovaly mimo jiné společnosti Creandum, Susa Ventures, K5 Global, Credo, Kaya. Na Better Stack nyní spoléhá více než 150 000 vývojářů a přes 2 000 zákazníků včetně společností Time Magazine, Accenture, Decathlon, ESET, Brave nebo Drata. Better Stack založili Juraj Masar a Veronika Kolejaková a má distribuovaný tým v USA, Kanadě, Nizozemsku, Česku, na Slovensku a v Nigérii. Členové týmu před nástupem do společnosti pracovali mimo jiné ve firmách Google, Shopify, Productboard a Pipedrive. Více informací najdete na www.betterstack.com.

Řada Huawei Watch 4: Chytrý parťák pro jakýkoliv sport

Nová série nositelných zařízení Watch 4 od Huawei byla představena již 9. května v Mnichově, ale do prodeje se na českém trhu dostala až nyní. Od svých předchůdců se liší především futuristickým designem, podporou eSim či novou funkcí Respiratory Check. Uživatelům nabízí více než 100 sportovních režimů od běhu, cyklistiky a plavání, až po golf a potápění. Díky speciálním algoritmům navíc dokáží výkony uživatelů analyzovat a nabízí tipy pro jejich zlepšení. Jsou tak perfektním parťákem pro venkovní i vnitřní sporty. 

Ze sportovních režimů si vybere každý

Kvůli sportovním funkcím si chytré hodinky pořizuje většina z nás. Počet kroků, spálených kalorií nebo odcvičených minut sleduje každý uživatel hodinek a jde již o takový standard, který monitorují všechny chytré hodinky. Důležitý je ale také monitoring různých sportovních aktivit, jejichž výběr je ve většině hodinek velmi malý. V tomto ohledu je Huawei zcela jistě přeborník na trhu. Řada Huawei Watch 4 podporuje více než 100 sportovních režimů, nabízí personalizované tréninkové plány a podporuje uživatele ve vylepšování jejich výkonů. Tyto hodinky jsou vhodné pro všechny běžce, lezce a sportovní nadšence, ale i pro uživatele, kteří by rádi se sportem začali.

V průběhu sportování poskytují uživatelům velké množství údajů. Nechybí informace o srdečním tepu, nachozených, naběhaných či naježděných kilometrech, počtu kroků, kadenci a dalších. Výsledky cvičení si následně prohlédnete nejen v hodinkách, ale také v aplikaci chytrého telefonu. Velmi zajímavou vychytávkou je například funkce Dynamického sledování, která dokáže automaticky po odcvičení vytvořit z vašeho workoutu video.

Hodinky nadchnou také vášnivé golfisty. Režim Driving Range dokáže zaznamenat rychlost i tempo nápřahu a švihu. Následně data vyhodnocuje a poskytuje tipy na zlepšení. Pro milovníky vodních sportů a potápění si v Huawei zase připravili režim Free Diving s možností ponoru do hloubky až 30 metrů. Hodinky splňují standard odolnosti 5 ATM s certifikací IP68.

Spolehlivá navigace vždy po ruce

Díky propracovanému navigačnímu systému GNSS se dobrodruzi nemusí bát vyrazit do neznáma, protože hodinky automaticky zaznamenávají trasu a dokážou je navádět i v přírodě. Řada Watch 4 podporuje první mapovou aplikaci pro hodinky Petal Maps Watch Edition, která dokáže poskytovat navigační služby, i když hodinky nejsou připojeny k telefonu. Navigování funguje velmi jednoduše a inteligentně. Na displeji hodinek se objevují důležité údaje jako vzdálenost a směr k místu odbočení či název ulice. Při přiblížení ke křižovatce či místu odbočení hodinky zavibrují a upozorní uživatele na změnu směru. Užitečné je I hlasové navádění, které se může hodit například při jízdě na kole. Petal Maps tak poskytují spolehlivou navigaci v přírodě i na procházce ve městě. 

Luxusní a funkční design

Po designové stránce došlo od předchozích modelů k velké změně u pouzdra, které je více zakulacené a působí velmi futuristickým dojmem. Navíc je vyrobeno z titanové slitiny TC4, která je 3x odolnější než běžný titan.  Společně se safírovým sklem zajišťuje výjimečnou odolnost vůči korozi a horku a zajišťuje luxusní vzhled. Uživatelé se tak nemusí bát vyrazit s nimi vstříc dobrodružství do přírody nebo na pracovní večeři. Safírové sklíčko chrání 1,5palcový LTPO (Low-Temperature Plycrystalline Oxide) AMOLED displej s poměrem obrazovky k tělu hodinek téměř 72 %. Jedná se o vůbec první kombinaci LTPO s energeticky úsporným AOD (Always-On displejem). Díky tomu hodinky nabízí vysoce kvalitní obraz.

Kromě použití kvalitních materiálů jsou hodinky i kvalitně zpracované. Tělo hodinek Huawei Watch 4 Pro je tenké 12,9 milimetrů a váží 65 gramů, Huawei Watch 4 jsou tenčí (10,9 mm) a lehčí (48 g). Jde tak o velmi bytelné hodinky. Milovníci elegance jistě ocení model Watch 4 Pro s titanovým řemínkem a vyznavači klasiky si najdou to své u ručně vyrobeného hnědého koženého řemínku. V Huawei mysleli i na alergiky a sportovní nadšence, kteří mohou sáhnout po modelu Watch 4 s černým fluorelastomerovým řemínkem, který je hypoalergenní, a navíc se velmi dobře čistí.

Hodinky z řady Huawei Watch 4 jsou kompatibilní s operačním systémem Android, ale i iOS. Uživatelé všech telefonů si tak mohou užívat dokonalý zážitek z chytrých nositelných zařízení a sledovat své zdraví i sportovní výkony.

V sérii Watch 4 si můžete vybrat hned ze tří modelů hodinek. Huawei Watch 4 Pro Elite s titanovým páskem zakoupíte za 14 999 Kč. Watch 4 Pro Classic s koženým páskem za 12 999 Kč a za 9 999 Kč jsou k dostání Watch 4 Sport s černým páskem z fluoroelastomeru. K nákupu od 5. do 25. června 2023 na oficiálním Huawei e-shopu navíc dostanete bezdrátová sluchátka FreeBuds 5i jako dárek. U vybraných prodejců na českém trhu probíhá také speciální akční nabídka. Každý jeden prodejce má svůj jedinečný promo kód, který když použijete na nákup nových hodinek ze série Watch 4, získáte slevu 2 000 Kč. Detailní informace k promo akci najdete vždy u daného prodejce. Akce platí až do 25. června.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Netradiční a levné bezdrátové nabíječky, cena začíná na 337 Kč

Bezdrátová technologie nabíjení mobilních telefonů, sluchátek i hodinek se čím dál více rozšiřuje. Dnes už nejde jen o vymoženost nejdražších mobilních telefonů nebo top produktů z jiných kategorií. Například lze najít smartphone s podporou i 50W bezdrátové technologie v cenové kategorii pod deset tisíc korun. Dnes se ale podíváme na samotné bezdrátové nabíječky, které nemusí být nudné.

Bezdrátové nabíječky mohou být designovým doplňkem

Na trhu najdete různé bezdrátové nabíječky, ale zpravidla jde jen o kus techniky, která leží na stole nebo poličce, a čeká, až na ni položíte mobil nebo nějaké příslušenství. Výrobci se ale snaží zaujmout i designovým zpracováním. Například Stolní Lampa 3 v 1 nabízí nejen 10W technologii nabíjení, ale také poslouží jako lampička, případně i jako stojánek. Samotnou oblouk navíc lze položit. Nabízí tři úrovně jasu. Navíc s cenou 490 Kč patří mezi nejlevnější na českém trhu s podobnou funkcí.

V e-shopu ale také najdete trochu subtilnější bezdrátovou nabíječku, která současně může posloužit i pro zobrazování času. Zde se nabízí několik variant a cena je nastavena jen na 500 Kč. K dispozici je 10W bezdrátová technologie nabíjení.

Závidíte technologii MagSafe u iPhonů a nemáte možnost magnetického uchycení bezdrátové nabíječky? Vyzkoušejte Baseus WXXP-02 nabíječku, která je vybavena přísavkami. Něco podobného jen tak nenajdete. Výrobce uvádí, že se díky tomu odvádí lépe teplo a navíc můžete stále používat mobil a současně mít volný USB C konektor. Baseus WXXP-02 přijde jen na 403 Kč a podporuje 10W technologii.

Samozřejmě v obchodě najdete i multinabíjecí stanice, kde je nízká cena vykoupena pomalejším nabíjením, ale na druhou stranu to mobilu nijak neškodí, šetříte baterii, a většině příslušenství to stačí. Příkladem je WS6 MULTI-FUNCTION Charging Stand 3A s cenou 337 Kč nebo HOCO CW33 za 659 Kč. Posledním tipem Dux Ducis (Duzzona W1) s podporou MagSafe a 15W technologií, přičemž nabízí i praktický stojánek. Cena je nastavena jen na 507 Kč.

Komerční článek.

Pipedrive zveřejňuje produktový plán, hlavní roli hraje AI

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, představuje svůj rozšířený produktový plán na zbytek roku 2023. Nejnovější inovace Pipedrive, které se řídí aktuálními potřebami zákazníků, zahrnují výkonné automatizace pro zvýšení produktivity, pokročilou e-mailovou a vícekanálovou schránku pro lepší spolupráci mezi týmy a zavedení umělé inteligence pro generování relevantnějších kontaktů. Nové funkce přinesou obchodníkům zásadní úsporu času a vyšší šanci na úspěch díky doporučení nejvhodnějších kroků během prodejního procesu.

„Základem všeho, co ve společnosti Pipedrive děláme, jsou inovace poháněné potřebami zákazníků. Mezi ně patří více než 100 000 malých firem po celém světě. Obchodníci a další specialisté na prodej dnes hledají snadno použitelné a efektivní CRM, které jim umožní automatizovat každodenní úkoly, zlepšit týmovou spolupráci, zdokonalit umění prodeje vytvářením personalizovaných nákupních procesů a dodat vyšší přidanou hodnotu klientům. Prodej zůstává jádrem našeho produktu, proto pokračujeme v inovacích, integracích nástrojů umělé inteligence do naší platformy a ve zlepšování uživatelské zkušenosti a obchodního potenciálu našich zákazníků,“ říká Shaun Shirazian, CPO společnosti Pipedrive.

Umělá inteligence pod kapotou

Pipedrive využívá AI ve svých produktech již řadu let, přičemž se zaměřuje především na interní nástroje business intelligence, které zlepšují celkovou zákaznickou zkušenost. Před několika lety navíc Pipedrive spustil pilotní program s prodejním asistentem na bázi umělé inteligence, který upozorňuje obchodníky na optimální postup. Ještě letos má Pipedrive spustit Sales Assistant 2.0, vylepšenou verzi s pokročilými funkcemi, které zahrnují predikci úspěšných prodejů a návrh personalizovaných doporučení pro práci obchodníků. Nástroj bude využívat vlastní AI generativní model vyvinutý v Pipedrive. Důležité je, že veškerá data zákazníků zůstanou v zabezpečeném prostředí platformy Pipedrive, čímž zajistí ochranu osobních údajů.

Produktový plán zároveň zahrnuje širokou škálu vylepšení navržených tak, aby splňovala specifické potřeby zkušenějších zákazníků s většími týmy. Patří mezi ně pokročilé funkce řízení účtů a implementace automatického přiřazování potenciálních zákazníků jednotlivým pracovníkům. Hlavním cílem těchto aktualizací je poskytnout malým firmám větší flexibilitu a efektivitu, což jim umožní snáze řídit jejich rozšiřující se činnosti a optimalizovat složitější prodejní procesy.

Hlavní aktualizace produktů Pipedrive v druhé polovině roku 2023:

Řešení využívající AI

●     Funkce na bázi AI, která pomůže vyhledávat a třídit potenciální zákazníky a navázat kontakt s těmi, kteří mají největší potenciál k úspěšnému prodeji

●     Automatizace využívající zpracování přirozeného jazyka umožní zákazníkům vytvářet komplexní pracovní postupy s textovým vstupem uživatele

●     Sales Assistant 2.0 bude předpovídat pravděpodobnost úspěšných obchodů a nabízet doporučení, aby se uživatelé zaměřili na ty správné potenciální zákazníky

●     Znalostní báze díky AI přináší lokalizaci do ještě více jazyků, což obchodníkům poskytne možnost lépe porozumět svému CRM v preferovaném jazyce

 

Přizpůsobení CRM potřebám firmy

●     Přizpůsobitelný katalog produktů a služeb s flexibilnějšími možnostmi tvorby cen – např. produkty s daňovou exkluzivitou nebo slevy na fixní částky

●     Snazší správa oprávnění a viditelnosti pro jednotlivé uživatele

●     Řešení umožňující prodejním týmům rychleji získávat více obchodů a rozšiřovat portfolio potenciálních zákazníků

●     Pokročilá správa účtů a sdílení automatizací s ostatními uživateli a automatizace procesů na základě získaných dat, včetně možnosti načasování

●     Sdílení e-mailových účtů, vícekanálová schránka a pokročilé reporty

●     Vylepšený reporting založený na datech pro lepší rozhodování obchodníků

 

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Vodafone přidává nové a rychlejší neomezené tarify. Být online kdekoliv může každý

Vodafone rozšiřuje svou nabídku neomezených mobilních tarifů. Ty nově doplněné nabídnou oproti svým starším sourozencům dvojnásobnou rychlost stahování. Každý si tak může vybrat službu, která mu vyhovuje. Například tarif Neomezený Super+ s rychlostí stahování 20 Mb/s v aktuální letní akci vyjde jen na 871 korun měsíčně. Nabídku mohou využít jak stávající, tak noví zákazníci.

Zájem o služby s neomezeným objemem dat roste a třeba v březnu 2023 více než dvě třetiny prodaných mobilních tarifů Vodafonu tvořily ty s neomezenými daty. Vodafone se proto rozhodl nabídku v oblasti neomezených služeb rozšířit.

Kdo si chtěl pořídit neomezená data, mohl si dosud vybrat ze tří tarifů: Basic s rychlostí 2 Mb/s, Super s 10 Mb/s a Premium 5G s neomezenou rychlostí stahování. Dnes nabídku rozšiřují tarify se znaménkem „+“, které v praxi znamená dvojnásobnou rychlost. V aplikaci a samoobsluze Můj Vodafone si navíc může každý zdarma pětkrát zapnout Zrychlení na maximum, díky kterému si vždy po dobu 24 hodin vyzkouší plnou rychlost i 5G sítě. Jak nová nabídka vypadá, přehledně shrnuje přiložená tabulka. Jde o nejdostupnější neomezená mobilní data na trhu.

V rámci letní promoakce je ode dneška možné pořídit si tarif Neomezený Super+ s rychlostí stahování 20 Mb/s jen za 871 korun měsíčně, a to na prvních 6 měsíců. Po půlroce pak lidé budou platit standardní cenu 991 korun.

Ještě lepší nabídka? Stačí si pořídit od Vodafonu pevný internet

Nejvýhodnější dlouhodobou nabídku získají ti, kteří si od Vodafonu koupí nejen mobilní služby, ale také pevné internetové připojení do domácnosti. Díky tomuto spojení ušetří třeba rodina několik tisíc korun ročně.

„Objem dat přenesených v mobilní síti Vodafonu narostl mezi lety 2017 až 2022 o výrazných 864 procent. Přitom v dosahu našeho 5G pokrytí už dnes jsou více než tři čtvrtiny populace. To vše vede k tomu, že se zvyšuje i touha zákazníků mít neomezená data a my na základě této poptávky rozšiřujeme nabídku neomezených tarifů,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

Rozšiřuje se i nabídka pro firmy

Poptávka po vyšších rychlostech připojení roste také u firemních zákazníků, Vodafone tak zlepšuje nabídku i pro ně. Do rodiny neomezených dat přibyly dvě nové rychlosti: Neomezený Business Basic+ s rychlostí 4 Mb/s a Neomezený Business Super+ s rychlostí 20 Mb/s. Ani tentokrát nechybí oblíbená možnost 10 dní Zrychlení na maximum a aplikace CyberWall. Díky Zrychlení na maximum si zákazníci vyzkouší plnou rychlost 5G sítě, když to zrovna potřebují. CyberWall se zase stará o bezpečnost zařízení v síti, chrání před kyberútoky, zabezpečí bankovnictví, firemní i soukromé e-maily nebo osobní dokumenty.

V rámci letní promoakce mají zákazníci možnost získat tarif Neomezený Business Super+ za zaváděcí cenu 980 korun. Zároveň při nákupu v online e-shopu mají podnikatelé slevu 15 procent na tarif Vodafone Business Premium 5G, který získají za 1204 korun. Všichni firemní zákazníci mohou využít konzultace se zkušenými obchodníky a společně najít individuální řešení Flexi Business, které bude sedět přesně na míru jejich podnikání. Více na webu vodafone.cz/firemnisluzby.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz

Novinka Huawei nova 11 potěší milovníky pěkných telefonů a kvalitních fotografií

Společnost Huawei oficiálně spustila prodej nového chytrého telefonu z řady nova, a to nova 11. Každá generace této řady od Huawei reprezentuje trendový design, kvalitní fotoaparáty a vynikající výkon. Novinka nova 11 není výjimkou. Pochlubit se může 60MP Ultra Wide portrétní kamerou pro ještě lepší selfies, 50 MP Ultra Vision zadní kamerou či neotřelým designem ve zcela nové zelené barvě. A to není zdaleka vše.

Perfektní design, ostrý obraz a tenké tělo

Novinka nova 11 se vyznačuje neotřelým a extravagantním designem, i proto je smartphone oblíbený u mladých lidí, kteří si potrpí na stylové doplňky. Na český trh přichází hned ve dvou barevných provedení, v matné černé Starry Black a zářivě zelené Emerald Green. Nova 11 nadchne nejen svým designem, ale také 6,7palcovým OLED displejem s rozlišením FHD+, který poskytuje perfektní vizuální zážitek. Díky 120Hz obnovovací frekvenci se můžete těšit na plynulý a ostrý obraz bez rozmazávání, ať už budete hrát hry nebo koukat na oblíbený film.

Nadstandardní zážitek ze sledování přináší i poměr obrazovky k tělu. Díky extrémně úzkým rámečkům jde o téměř 94 %. Tenké je i samotné tělo telefonu. Nova 11 byla zpracována speciální technologií, která pomohla vytvořit ještě tenčí a lehčí telefon. Novinka váží pouhých 168 gramů a má tloušťku jen 6,88 mm.

Nejvýkonnější zadní kamera řady nova

Novinkou u telefonu nova 11 je také 50 MP Ultra Vision kamera s 50MP RYYB Ultra Vision zobrazovací jednotkou a 8MP Ultra-Wide Macro kamerou, které jsou skvělé pro pořizování fotografií na profesionální úrovni a jsou v této řadě použity zcela poprvé. K dispozici je také automatické laserové ostření, které pomáhá rychle zachytit objekt. Pole barevných filtrů RYYB značně zvyšuje množství světla vstupujícího do kamery až o 40 % ve srovnání s polem RGGB. Díky tomu jsou snímky pořízené ve tmě mnohem kvalitnější, jasnější a detailnější. 

Používejte současně přední i zadní kameru

Nova 11 nezapomíná ani na milovníky vlogování. Jednou z jejích hlavních předností je 60 MP Ultra-široká Selfie kamera. S tou můžete vyfotit jak perfektní portrét i za slabého osvětlení, tak natáčet perfektní videa. A to zároveň pomocí přední kamery v kombinaci s hlavním 50 MP Ultra Vision objektivem. Díky této funkci můžete zachytit veškeré dění před i za kamerou současně. Oba fotoaparáty také podporují natáčení ve 4K rozlišení, což vám dává příležitost zachytit každý moment ve velmi vysoké kvalitě.

Jako dělaný pro nadšence do mobilních her

Nejnovější přírůstek do rodiny chytrých telefonů nova se může pochlubit novým herním enginem, který zabezpečuje optimalizaci zdrojů SoC, snížení zatížení GPU a displeje s dotykem pro nejlepší herní zážitek. Pro plynulý chod her je také důležité adekvátní odvádění tepla. Nova 11 je vybavena patentovaným chladícím systémem od Huawei, který sestává z grafenu s ultra vysokou tepelnou vodivostí a zlepšuje odvádění tepla o 7 % oproti předchozí generaci. Design s vodní mřížkou s deseti kanály zlepšuje efektivitu odvodu tepla VC o 60 % oproti tradičním řešením. Telefon také představuje inteligentní predikční algoritmy, které zvyšují výdrž baterie při hraní her o 10 %, snižují zpoždění her o 5 % a snižují teplotu celého zařízení o 1°C v porovnání s modelem nova 10 Pro.

Nabitý už během pár minut

Dlouhá výdrž baterie je u produktů Huawei samozřejmostí. Nova 11 je vybavena baterií s kapacitou 4500 mAh, která vám zajistí dlouhou výdrž telefonu bez nutnosti častého nabíjení. Telefon podporuje také technologii rychlého nabíjení 66W SuperCharge Turbo, díky čemuž se nabije na další hodiny používání během několika minut.

Všechny důležité aplikace v AppGallery

Stejně jako předchozí modely, tak i novinka nova 11 disponuje celou řadou funkčních aplikací, a to díky obchodu AppGallery. Ten si jako třetí největší obchod s aplikacemi na světě vydobyl pověst úložiště tisíců aplikací. V AppGallery najdou uživatelé chytrých telefonů Huawei až 18 kategorií s bohatým obsahem, který pokrývá globální, ale i lokální špičkové aplikace, včetně navigací a dopravy, zpráv, sociálních médií, financí, zábavy a dalších. AppGallery je k dispozici ve více než 170 zemích a regionech. Sčítá více než 580 milionů globálních měsíčních aktivních uživatelů a 6 milionů registrovaných vývojářů.

Huawei nova 11 je od 12. června 2023 dostupný za cenu 12 999 Kč u všech maloobchodních prodejců a také na oficiálním e-shopu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Nová řada Infinix NOTE 30 přináší revoluci v nabíjení pro dostupné smartphony

Společnost Infinix dnes uvádí na český a slovenský trh novou řadu NOTE 30. Zákazníci si mohou objednat modely NOTE 30 Pro, NOTE 30 VIP a NOTE 30 5G. Největším lákadlem pro ně bude vylepšená technologie All-Round FastCharge, které může dosáhnout až 68 W klasicky kabelem a 15 W bezdrátově. Infinix je navíc prvním výrobcem, který nabídne uživatelům bezdrátové nabíjení se skvělým telefonem pod 6 000 Kč.

Řada NOTE 30 se navíc může pochlubit plynulým a citlivým displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz a mimořádně jemným systémem trojitého fotoaparátu s objektivy s rozlišením až 108 Mpx. Kromě toho Infinix spolupracoval s JBL na dokonale vyladěném zvuku a vytvořil technologii Ultra Powerful Signal, která uživatelům nabízí neuvěřitelnou kvalitu duálního reproduktoru.

„Ve společnosti Infinix jsme řadu NOTE navrhli s cílem poskytnout uživatelům výkonný telefon, který je kdykoli a kdekoli udrží ve spojení se světem. Abychom toho dosáhli, vyvinuli jsme vůbec první řešení All-Round FastCharge, které poskytuje nejen rychlost, ale zajišťuje také bezpečnost, inteligenci a flexibilitu. Díky tomuto řešení jsou naši zákazníci připojení kdykoli, kdekoli, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Všechna zařízení mají prémiový displej, mimořádně jemnou optiku fotoaparátů, zvukový systém vyladěný JBL a bezdrátové nabíjení telefonu pod šest tisíc korun. Jsme přesvědčeni, že řada NOTE 30 je nejlepší volbou pro náročné uživatele, kteří hledají nejlepší poměr cena-výkon,“ říká Lukáš Knotte, generální ředitel Infinixu pro Českou republiku a Slovensko.

Revoluce v rychlém nabíjení

Řada NOTE 30 společnosti Infinix je vybavena skvělými inovacemi v oblasti nabíjení. Model NOTE 30 Pro je vybaven 68W technologií All-Round FastCharge, která dokáže nabít jeho 5000mAh baterii z 1 % na 80 % za pouhých 30 minut. Podporuje také 15W bezdrátové rychlonabíjení FastCharge, což je v tomto cenovém segmentu na našem trhu unikátní. Modely NOTE 30 a NOTE 30 5G podporují 45W funkci All-Round FastCharge, která rychle dobíjí zařízení na cestách. Všechny modely mají dlouhou výdrž až 1 000 plných nabíjecích cyklů, přičemž si zachovávají 80 % energie. Funkce reverzního nabíjení navíc umožňuje, aby zařízení v nouzových situacích fungovalo jako powerbanka pro jiná zařízení. Funkce Bypass Charge filtruje proud a dodává energii přímo do hlavní desky, která kontroluje teplotu telefonu, což vede k průměrnému poklesu teploty o 2 ℃ až 7 ℃.

Tyto inovace v řízení teploty udržují zařízení chladné a umožňují uživatelům nabíjet a hrát hry současně. Řada NOTE 30 obsahuje také inteligentní napájení E-IQ, které dále zlepšuje zážitek z nabíjení pomocí algoritmů umělé inteligence a bezpečnostních opatření, která chrání uživatele před přebíjením. V neposlední řadě je plně podporována technologie PD 3.0, která umožňuje, aby nabíječka vedle zařízení uživatele řady NOTE 30 rychle nabíjela i další chytrá zařízení.

Dokonalý společník pro mobilní zábavu

Zařízení řady NOTE 30 jsou vybavena displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz, který využívá technologie Infinix Smart Refresh a Magellan Engine. Tyto funkce umožňují zařízení upravovat obnovovací frekvenci podle potřeb uživatele. Poskytují tak plynulejší zážitek a spotřebují méně energie. Ať už hrajete hry nebo sledujete videa, displej řady NOTE 30 obohatí zážitek ze sledování. Všechny modely navíc obsahují režim ochrany očí proti modrému světlu, který certifikovala  TUV Rheinland. Desetibitový displej AMOLED má špičkový jas 900 nitů, kontrastní poměr 5 000 000:1, 1920Hz PWM stmívání a 360Hz vzorkovací frekvenci dotyku. To znamená, že uživatelé mohou očekávat dokonalé zobrazení za všech světelných podmínek.

Ať už je tma, nebo světlo, nerozhodí to ani trojité hlavní fotoaparáty. Kvalitní 108 Mpix (pouze NOTE 30 má 64 Mpix hlavní fotoaparát) čočky řady NOTE 30 totiž podporují pokročilé algoritmy umělé inteligence, které nabízejí i zajímavé funkce pro portrétní režimy pro 16 Mpix přední fotoaparát (NOTE 30 VIP nabízí 32 Mpix přední kameru).

Řada NOTE 30 od Infinixu přináší revoluční řešení pro nižší střední třídu. Model NOTE 30 Pro s cenovkou 5 999 Kč / 254 Eur pak jako první ve svém segmentu nabízí bezdrátové nabíjení, vysokou výdrž i kvalitní fotoaparát.

  NOTE 30 NOTE 30 Pro NOTE 30 VIP NOTE 30 5G
Cena 4 999 Kč / 209 Eur 5 999 Kč / 249 Eur 8 699 Kč / 369 Eur 5 999 Kč / 249 Eur
Specifikace        
Rozlišení displeje 1080 x 2460 pixels 1080 x 2400 pixels 1080 x 2400 pixels 1080 x 2460 pixels
RAM 8 GB 8 GB 12 GB 4 GB
Úložiště 128 GB 256 GBMore Storage 256 GB 128 GB
Rychlost CPU 2.2 GHz 2.2 GHz 3 GHz 2.4 GHz
Hlavní fotoaparát 64 MP + 8 MP + 2 MP Triple 108 MP + 2 MP TripleBetter Camera Resolution 108 MP + 2 MP + 2 MP Triple 108 MP + 2 MP Triple
Přední fotoaparát 16 MP 32 MP 32 MP 16 MP
Váha 219g 205g 190 g 205 g
Tloušťka 8,6mm 8,5mm 8.2 mm 8.5 mm
Další vlastnosti FM Radio FM Radio
NFC
Bezdrátové nabíjení
Zpětné nabíjení
5G
NFC
Bezdrátové nabíjení
Zpětné nabíjení
5G
FM Radio
NFC
OS Android v13 Android v13 Android v13 Android v13
Baterie 5000 mAh, Li-Po Battery 5000 mAh, Li-Po Battery 5000 mAh, Li-Po Battery 5000 mAh, Li-Po Battery
Rychlé nabíjení Ano, 80W Hyper Charging Ano, 68W Hyper Charging Ano, 68W Hyper Charging Ano, 45W Hyper Charging
Bezdrátové nabíjení   Ano, 15W Ano, 50W  
Zpětné nabíjení   Ano Ano  
Zpětné bezdrátové nabíjení     Ano  
Obecné        
Simkarta Dual Sim, GSM+GSM Dual Sim, GSM+GSM Dual Sim, GSM+GSM Dual Sim, GSM+GSM
Duální SIM Yes Yes Yes Yes
Velikost SIM Nano+Nano SIM Nano SIM Nano SIM Nano SIM
Displej        
Typ Color AMOLED Screen (16M Colors) Color AMOLED Screen (1B Colors) Color AMOLED Screen (1B Colors) Color IPS Screen (16M Colors)
Velikost 6.78 inches, 1080 x 2460 pixels, 120 Hz 6.78 inches, 1080 x 2400 pixels, 120 Hz 6.67 inches, 1080 x 2400 pixels, 120 Hz 6.78 inches, 1080 x 2460 pixels, 120 Hz
Poměr stran 20.5:9 20:9 20:9 20.5:9
PPI ~ 393 PPI ~ 388 PPI ~ 395 PPI ~ 396 PPI
Poměr obrazovky k tělu ~ 93.1% ~ 88.2% ~ 87% ~ 84.7%
Paměť        
RAM 8 GB 8 GB 12 GB 4 GB
Rozšiřitelná RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM
Úložiště 128 GB 256 GB 256 GB 128 GB
Slot na kartu Ano, až 1TB Ano, až 1TB Ano, až 1TB Ano, až 1TB
Extra        
GPS Ano, s A-GPS Ano, s A-GPS Ano, s A-GPS Ano, s A-GPS
Čtečka otisku prstu Ano, na straně Ano, na straně Ano, v displeji Ano, na straně
Odemykání obličejem Ano Ano Ano Ano
Senzory Ambient Light Sensor, G-Sensor, Proximity Sensor, Gyroscope, E-Compass accelerometer, gyro, proximity, compass   accelerometer, gyro, proximity, compass
3.5mm Headphone Jack Ano Ano Ano Ano
Extra   NFC NFC NFC
IP Krytí   IP53 IP53  
Fotoaparát        
Hlavní fotoaparát 64 MP f/1.8
8 MP (Ultra Wide)
2 MP (Depth Sensor) with autofocus
108 MP PDAF (Wide Angle)
2 MP f/2.4 (Depth Sensor)
QVGA with autofocus
108 MP PDAF (Wide Angle)
2 MP
2 MP with autofocus
108 MP 26mm, 1/1.67″, 0.64µm, PDAF f/1.75 (Wide Angle)
2 MP f/2.4 (Depth Sensor)
QVGA with autofocus
Features Night Mode, Professional Mode, Document Mode, Bokeh, Beauty, Panorama, AR Animoji Quad- HDR, panorama Quad- HDR, panorama Quad- HDR, panorama
Nahrávání videa 2K @ 30 fps QHD, 1080p @ 30 fps FHD 1440p @ 30 fps QHD, 1080p @ 30 fps FHD 4K @ 30 fps UHD, 1080p @ 30 fps FHD 1440p @ 30 fps QHD, 1080p @ 30 fps FHD
Blesk Ano, LED Ano, LED Ano, LED Ano, LED
Přední fotoaparát Punch Hole 16 MP f/2 (Wide Angle) with Screen Flash Punch Hole 32 MP with Screen Flash Punch Hole 32 MP (Wide Angle) with Screen Flash Punch Hole 16 MP f/2 (Wide Angle) with Screen Flash
Nahrávání videa předním fotoaparátem 1080p @ 30 fps FHD 1080p @ 30 fps FHD 1080p @ 30 fps FHD 1080p @ 30 fps FHD

 

Buď cool a užívej si hudbu na každém kroku

Ať už pobíháš po městě nebo si vyrazíš zasportovat, hudba bude všude s tebou. LAMAX Clips1 dokonale sednou do uší, dají ti vychutnat každý song v dokonalé kvalitě, a ještě u toho budeš skvěle vypadat.

Ikonický design sluchátek je tak nadčasový, že doplní jakýkoliv outfit. Ať už jdeš za sportem, prací nebo zábavou, LAMAX Clips1 sluší v každé situaci. Do uší ti budou znít masivní beaty v té nejvyšší kvalitě díky nejnovějšímu Bluetooth 5.1, AAC kodeku a také vyladěnému zvuku technologie LAMAX BeatBass®. Špunty stačí jednou nastavit, a pak už se k telefonu automaticky připojí dřív, než si je stihneš nasadit. Nikde žádné zbytečné kabely, co by ti bránily v pohybu. Přepínání mezi tracky usnadňuje dotykové ovládání. Z uší se ti ale sluchátka za žádných okolností ani nehnou, protože zkrátka dobře sedí. Ergonomický tvar a různé velikosti špuntů se ti přizpůsobí. Muziku si tak užívej, ať už děláš cokoliv a nabíjení neřeš. Clips1 vydrží až 40 hodin provozu, 8 hodin zmáknou po vyndání z pouzdra, ve kterém je až čtyřikrát dobiješ i bez zásuvky. Třeba celý pracovní týden tak nemusíš řešit nabíjení. Stačí hodit pouzdro do kapsy nebo tašky a hurá do světa.

LAMAX Clips1 jsou k dostání na www.lamaxshop.cz za 799 Kč.

Exit mobile version