Black Friday v podání BaSys: Sluchátka Bose a Meze za historicky nejnižší cenu a další produkty pro poslech hudby

V rámci letošní akce Black Friday mají příznivci vysoce kvalitního poslechu hudby možnost získat mimo jiné jedny ze dvou vynikajících modelů sluchátek za historicky nejlepší cenu. V Black Friday nabídce e-shopu distributora a prodejce specializovaného na audiotechniku BaSys CS se objevil jeden z nejpopulárnějších modelů sluchátek legendárního amerického výrobce Bose s funkcí aktivního potlačení okolního hluku (ANC) a luxusní otevřená sluchátka Meze oceněná letošní prestiží cenou EISA za historicky nejnižší ceny. Kromě uvedených sluchátek zahrnuje akce množství dalších pečlivě vybraných produktů pro poslech hudby, jako například řadu receiverů Pioneer a reprosoustav Elac. Uvedená nabídka Black Friday trvá do 1. prosince.

Bose QuietComfort SE: Plnohodnotná sluchátka QC 45 s měkkým pouzdrem za 4 490 Kč

Pod označením Bose QuietComfort SE se začala před časem prodávat vysoce ceněná velká sluchátka přes uši Boser QuietComfort 45 doplněná měkkým cestovním pouzdrem namísto tradičního pevného obalu. Jedná se o jeden z nejpopulárnějších modelů sluchátek s vynikajícím zvukem i technologií ANC, která dokáže pomocí vyspělé elektroniky potlačit okolní zvuky, jako například ruch ulice, dopravního prostředku nebo rušné kanceláře. Jejich oceňovanou předností je navíc velmi pohodlné provedení umožňující celodenní nošení. Původní cena QC 45 při jejich uvedení na trh byla 8 990 Kč. Nyní jsou v černé verzi QuietComfort SE zařazena do akce Black Friday za 4 490 Kč.

Sluchátka lze využít v režimu QUIET, který eliminuje naprostou většinu ruchů z okolí a nabídne uživatelům ideální poslechové podmínky pro hudbu v jakémkoli prostředí nebo i podmínky pro soustřední v rušné kanceláři. Díky mikrofonům instalovaným uvnitř i na vnější straně sluchátek a výkonnému čipu potlačují nežádoucí okolní zvuk. Míru ANC lze přitom volitelně nastavit pomocí aplikace a následně přepínat tlačítkem. Režim AWARE aktivovatelný stiskem tlačítka naopak využije mikrofony k tomu, aby vpustil zvuk z okolí dovnitř a uživatel mohl komunikovat s lidmi kolem sebe bez nutnosti sundávání sluchátek. K tomu všemu přidávají 24hodinovou výdrž na baterie a rychlé nabíjení pomocí rozhraní USB-C.

Meze 109 PRO: Luxusní otevřená sluchátka oceněná letošní cenou EISA za 16 490 Kč

Kabelová HighEnd sluchátka s otevřenou konstrukcí pro nejnáročnější posluchače. Meze je relativně mladý, nicméně dnes už jeden z nejuznávanějších výrobců luxusních sluchátek s vlastním vývojovým týmem, který uvedl mimo jiné právě pro tento typ sluchátek měnič s duální kompozitní membránou o průměru 50 mm. Sluchátka Meze 109 PRO s konstrukcí kombinující výrazné prvky ořechového dřeva, odolné a zároveň lehké slitiny a jemnou syntetickou kůži si letos odnesla jednu z nejuznávanějších ocenění v oblasti audiotechniky – cenu EISA. Porota však neocenila jen design, ale také zvuk s vysoce rozpoznatelnými detaily a jasnými kontrolovanými basy.

Konstrukce sluchátek Meze 109 PRO umožňuje jejich kompletní servis s možností výměny jakéhokoli dílu. Součástí balení je pevné ochranné pouzdro a dva vysoce kvalitní kabely s 3,5 mm stereo jackem o délce 1,5 a 3 metry.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Vánoční dárky: Tipy na dostupné technologické novinky

Vánoce se neúprosně blíží a vy stále tápete, čím obdarujete své blízké? Pokud si nechcete s výběrem dárků lámat hlavu, připravili jsme pro vás trojici horkých tipů. Tyto technologické novinky od Huawei potěší každého, od aktivních sportovců až po milovníky focení a hudby.

Pro vášnivé sportovce

Sportovní nadšenci jistě ocení chytré zařízení, které uchovává všechna jejich data na jednom místě a přesně sleduje jejich výkonnost a zdravotní údaje. Takovým zařízením jsou i chytré hodinky Huawei Watch 4 Pro, které v reálném čase sledují zdravotní ukazatele jako srdeční frekvenci, saturaci kyslíku v krvi, EKG, úroveň stresu a další. Uživatelům poskytují také více než 100 sportovních režimů, mezi kterými najdete oblíbené aktivity, jako je například běh, cyklistika či plavání. Součástí je také režim potápění s volným ponorem, který prošel náročným testováním tlaku a odolá i slané vodě a nárazům. V hodinkách najdete i vylepšenou funkci Activity Rings, která uživatele ještě více podporuje a udržuje na správné cestě, aby dosáhli stanovených cvičebních cílů.

Pro milovníky hudby

Pokud znáte někoho, kdo si svůj život nedovede představit bez hudby, ideálním dárkem jsou nová sluchátka TWS Huawei FreeBuds Pro 3. Díky duálnímu dekódování ve vysokém rozlišení a Triple Adaptive EQ poskytují křišťálově čistý zvuk, a to i během jízdy v dopravních prostředcích. Sluchátka navíc disponují vylepšeným inteligentním potlačením okolního hluku, což zajišťuje, že uživatel nebude při poslechu v rušném prostředí ničím rušen. Kromě kvalitního zvuku jsou sluchátka vybavena dlouhou výdrží baterie, která činí 6,5 hodiny a až 31 hodin při použití s nabíjecím pouzdrem. Díky odolnosti vůči vodě a prachu na úrovni IP54 jsou navíc ideální pro bezstarostné používání při sportování venku.

Pro ty, kteří si potrpí na styl

Každý z nás má v rodině někoho, kdo si potrpí na design a jen tak ledajaké chytré zařízení by si nepořídil. Málokterá zařízení jsou ale trendy a zároveň funkční. Naštěstí i v tomto případě máme tip na vhodný dárek. Tím jsou chytré hodinky Huawei Watch GT 4, které na první pohled působí jako klasické hodinky, ale uvnitř ukrývají řadu chytrých sportovních a zdravotních funkcí. Dostupné jsou ve dvou designových variantách a sedmi barevných provedeních. Každý uživatel si najde to své, přesně dle svého stylu. Hodinky Huawei Watch GT 4 vynikají především svou nadčasovostí, díky čemuž se hodí k různým stylům, osobnostem či příležitostem. Navíc si může hodinky dále personalizovat, například změnou ciferníku. Na výběr jich je z více než 25 000 a jsou volně dostupné v galerii. Watch GT 4 jsou nejen stylovým parťákem, ale také parťákem, který hlídá vaše zdraví 24/7 a monitoruje veškeré sportovní aktivity. To vše následně vyhodnocují a dávají doporučení ke zlepšení.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Jak firmy křísí zájem o technické obory? Studentů je v Česku nejméně za 20 let

Počty studentů technických oborů jsou v Česku na historickém minimu. V roce 2001 tvořili čtvrtinu všech vysokoškoláků, nyní je to jen 12 procent. Zvýšit zájem mladé generace o technické profese se snaží samy firmy už na středních školách – partnerstvím se školami, nabídkami stáží nebo iniciací vlastních rozvojových programů pro teenagery.

Jedním z takových programů je Samsung Solve for Tomorrow. Do jeho letošního 3. ročníku se přihlásilo 181 středoškoláků. Využili možnosti zrealizovat svůj nápad na téma „smart future“ – jak pomocí technologií zlepšit život kolem nás. Účastníky čekají týdny práce na vlastním projektu. V jarním finále představí desítka nejlepších své projekty odborné porotě. „Studenti na začátku programu definují reálné problémy, které je ve společnosti tíží. A hledají jejich řešení pomocí STEM přístupu propojujícího příbuzné oblasti přírodních věd (Science), technologií (Technology), inženýrství (Engineering) a matematiky (Mathematic). Během osmi měsíců v programu se detailně seznámí s metodikou Design Thinking, která by při správném užití měla vždy vést k naplnění potřeb velkých skupin lidí, zjistí jádro problému a zkusí vymyslet vhodné zlepšení situace v podobě inovativního produktu, služby či aplikace,“ přiblížila Zuzana Mravík Zelenická, CSR manažerka společnosti Samsung.

Nedostatek pracovníků v tzv. oblasti STEM trápí celou Evropu a Česko obzvlášť. Počet studentů technických oborů na vysokých školách se propadl z 51,5 tisíce v roce 2001 na nynějších 37 tisíc, což je nejméně v historii, a dál klesá. Posluchačů přírodních věd sice díky zahraničním studentům přibývá (nyní 23 tisíc), ovšem stále jde o podprůměr evropských zemí. Lehce nadprůměrných výsledků v rámci EU dosahuje Česko v počtu studentů ICT oborů, kterých je 23,5 tisíce a tvoří 7,7procentní podíl mezi všemi vysokoškoláky. „Zájem o tyto obory se tvoří už na primárním a sekundárním stupni vzdělávání, ovšem bez dostatečných investic do vybavení škol a rozsáhlejší praktické výuky to nepůjde. Žáci mají ve školách jednotlivé předměty, ale nepředstaví si pod nimi konkrétní profesi nebo možnosti uplatnění, které jim obor v celé své šíři nabízí. Těžko pak hledají smysl a chuť k učení. Není výjimkou, že v mimoškolních programech zaměřených na praxi děti dosahují lepších výsledků než v tradiční školní výuce, kde převládá teorie,“ poukázal Martin Smrž, ředitel neziskové organizace JA Czech, která se věnuje vzdělávání dětí na českých školách.

Rozvoj průmyslu a moderní výroby každé země je závislý na kvalitním školství. Česko ale dlouhodobě na vzdělávání vydává téměř nejméně ze svého rozpočtu v porovnání s ostatními evropskými státy. Ucelený systém většího praktického výcviku studentů ve firmách zatím neexistuje, a tak proaktivní podniky vymýšlejí vlastní cesty, jak studenty k technickým profesím nalákat. „Každý rok se snažíme na základě předchozích zkušeností program Solve for Tomorrow vylepšovat a dělat atraktivnější. Velice dobrou zpětnou vazbu jsme měli na mentoring a také na návštěvu u nás v kancelářích, kde se studentům věnovali top manažeři Samsungu. Děláme to speciálně pro studenty zapojené do našich programů, jako přidanou hodnotu, aby měli možnost nahlédnout do chodu společnosti, která je součástí globální korporace, poznat, jaké různé pozice firma nabízí, ale i jaká zde panuje nálada a firemní kultura. Toto bychom rádi zachovali i pro letošní třetí ročník programu,“ potvrdila Zuzana Mravík Zelenická.

Participace firem na praktické výuce škol je v Česku zatím v počátcích. Podle statistiky Eurostatu se v tuzemsku do odborného vzdělávání studentů a učňů zapojuje 24,9 procenta firem. Například v Německu se podílí na praktické výuce mladých lidí až 63 procent podniků, v Rakousku 44,5 procenta a u dalšího souseda na Slovensku 32,8 procenta firem.

Nejčastější formou partnerství firem a škol je nabídka stáží. Mladí lidé v nich získají první pracovní zkušenosti a představy o budoucí profesi. Přibývá ale také specialistů z praxe, kteří chodí do škol přednášet, asistují učitelům specializovaných předmětů a mentorují studenty v jejich vlastních projektech. „Mnohdy jsou to právě lidé z firem, kdo spojuje školy se světem práce, ukazují učitelům i studentům trendy na trhu, moderní postupy a technologie, na které je třeba se připravit. Zatímco učitel předává studentům teorii, lidé z podniků jim realitu práce odhalují skrze přednášky, workshopy a individuální podporu. Ve velkých nadnárodních firmách je mentoring mladých lidí už dávno považován za funkční nástroj rozvoje jednotlivce i celého podniku a patří k jedné z cest odpovědného chování firmy. Rychle se ale přidávají i menší regionální firmy, které v mentoringu mladých lidí rozeznaly potenciál prezentovat se v místě, kde působí,“ popsal Martin Smrž.

Hlavním motivátorem dětí ve vzdělávání však stále zůstává pedagog, a to i v případě mimoškolních projektů. „Většina dosavadních absolventů programu Solve for Tomorrow získala prvotní podnět a především sebevědomí k účasti od svého učitele. Studentské týmy i jednotlivci se sice zpravidla do programu přihlašují sami, je ale běžné, že se pak s učitelem o svém projektu radí a konzultují své nápady. Tematické webináře o AI, metodě Design Thinking nebo o kryptoměnách, které jsme zorganizovali před startem letošního ročníku, využili někteří učitelé v rámci výuky celých tříd. Dohromady je zhlédlo přes 1100 studentů a z ohlasů víme, že přínosné byly i pro samotné pedagogy,“ dodala Zuzana Mravík Zelenická.

V tiskové zprávě byla použita data Českého statistického úřadu, Eurostatu a portálu Evropa v datech.

SOLVE FOR TOMORROW, www.solvefortomorrow.cz

Program Solve for Tomorrow je součástí globálního závazku společnosti Samsung ke vzdělávání mladých lidí s cílem rozvíjet problémové a kritické myšlení studentů při řešení společenských problémů současného světa. V duchu hlavní vize „Together for Tomorrow. Enabling people. Education for future generations“ umožňuje budoucím inovátorům dosáhnout jejich plného potenciálu a stát se další generací vůdců, kteří budou průkopníky pozitivních sociálních změn.

Realizátorem programu Solve for Tomorrow je nevládní organizace JA Czech, která se věnuje rozvoji podnikatelského myšlení na českých školách od roku 1992.

Chraňte se před podvody během výprodejů Black Friday

  • Vedoucí oddělení FinCrime v Revolutu varuje spotřebitele, aby zůstali obezřetní kvůli narůstajícímu počtu podvodů během této sezóny výprodejů, protože podvody v oblasti e-commerce, jako jsou falešné webové stránky, jsou stále sofistikovanější.
  • Jednorázové virtuální karty Revolut, které chrání údaje o kartách zákazníků zaznamenaly meziroční nárůst o 127 % a jsou jedním z nejbezpečnějších způsobů nakupování online.
  • Jen o víkendu Black Friday utratili zákazníci Revolutu v České republice pomocí virtuálních jednorázových karet 13,7 milionu CZK.

Nákupní sezóna ke konci roku je vzrušujícím obdobím nejen pro nakupující, kteří chtějí ulovit výhodné nabídky, ale také pro online podvodníky, kteří chtějí tuto příležitost využít. Nákupní akce jako Black Friday nebo Cyber ​​Monday jsou obdobím, kdy podvodníci rozšiřují své aktivity. Revolut, globální finanční aplikace s více než 35 miliony zákazníků po celém světě a více než 600 000 v České republice, varuje, že euforie a naléhavost, kterou zažívají zákazníci, kteří chtějí výhodně nakoupit, je může přijít draho.

Nakupující jsou vyzváni, aby v této sezóně výprodejů zůstali ostražití ohledně prudce rostoucích případů podvodů, které v roce 2022 okradly spotřebitele o 41 miliard USD a podle odhadů Juniper Research letos celosvětově vzrostou na 48 miliard USD.*

David Eborne, vedoucí oddělení FinCrime v Revolutu, sdílí typy podvodů, na které by si nakupující měli dávat pozor:

  • Falešné webové stránky: Podvodníci používají nejnovější a nejlepší technologie k nastavení falešných webových stránek prodejců tak, aby vypadaly přesně jako skutečné online obchody. Některé z falešných obchodů vám pošlou zakoupený produkt, ale jejich skutečným cílem bylo získat vaše osobní údaje a údaje karty.
  • Prodej falešného zboží: Některé stránky prodávají luxusní zboží, jako jsou oblíbené šperky, oděvní značky nebo elektronika za velmi nízké ceny. Někdy zákazníci obdrží položku, za kterou zaplatili, ale bude se jednat o padělek, nebo nedostanou vůbec nic.
  • Dočasné falešné stránky: Novější verze podvodů v rámci online nakupováním zahrnuje použití platforem sociálních médií k nastavení falešných online obchodů. Obchody se na krátkou dobu otevřou a po několika prodejích zmizí.
  • Reklama na sociálních sítích: Podvodníci využívají sociální sítě k propagaci svých falešných webových stránek. Často používají funkce „Swipe up“ a vyvíjejí časový tlak, aby vytvořili pocit naléhavosti.

Mnoho zákazníků má při nakupování online strach z odcizení údajů karty. D. Eborne však říká, že toto riziko lze zmírnit použitím jednorázových virtuálních karet Revolut. Karty poskytují zákazníkům dočasné, náhodně vygenerované číslo karty, CVV a datum vypršení platnosti, které lze použít pro jednu transakci. Jakmile je transakce dokončena, virtuální karta automaticky zanikne, což snižuje riziko neautorizovaných transakcí a chrání osobní a finanční údaje. David také radí, že pokud zákazník nákup neobdrží nebo obdrží produkt, který neodpovídá popisu, měl by podat žádost o reklamaci.

V loňském roce, jen během Black Friday a Cyber ​​Monday, utratili zákazníci Revolutu v České republice s virtuálními jednorázovými kartami až 13,7 milionu CZK, což je meziroční nárůst o 127 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2021.

David Eborne, vedoucí oddělení FinCrime v Revolutu, říká: „Nakupující bývají během Black Friday pravidelně okradeni poté, co se nechali oklamat online podvodníky, zvláště pokud byli pod časovým tlakem. Ve společnosti Revolut je naší nejvyšší prioritou pomáhat předcházet online podvodům, abyste byli vy i vaše peníze v bezpečí. V roce 2022 jsme zabránili tomu, aby se naši zákazníci stali obětí potenciálních podvodů ve výši více než 200 milionů GBP. Oceňovaný systém Revolutu pro boj proti podvodům využívá algoritmy strojového učení k detekci podezřelých transakcí v reálném čase, aby byli zákazníci během nakupování v bezpečí.“

O Revolutu:

Revolut buduje první globální finanční superaplikaci na světě, která lidem pomáhá získat ze svých peněz více. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 35 milionů zákazníků a stovky tisíc firem po celém světě využívají desítky inovativních produktů Revolutu k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit správu jejich financí, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

Pozor: Dny napálených Ježíšků jsou tu! Aktivita kyberpodvodníků v době vánočních nákupů prudce roste!

Vánoce se blíží a podvodníkům v on-line světě začínají žně. Dny napálených Ježíšků varují zejména před podvody, které jsou spojeny s tradiční předvánoční nákupní horečkou v internetových obchodech. Každoročně krátce před Vánocemi Češi utratí tímto způsobem miliardy korun. Bohužel nemalá částka končí kvůli nepozornosti nakupujících u kybernetických podvodníků. Tento fakt dokazují statistiky ČSOB Pojišťovny, která v souvislosti s nákupy na internetu řeší každoročně rekordní počty pojistných událostí.

„Kyberpodvodníci se s blížícími se Vánocemi snaží zneužít zvýšené nákupní aktivity v internetových obchodech. Lze tedy očekávat záplavu podvodných e-mailů, SMS a What’sApp zpráv o zásilkách. Funguje to tak, že lidem přichází e-mail, SMS nebo What’sApp zpráva s odkazem na fiktivní zásilku, kterou má doručit kurýrní služba. Kdo si důkladně neověří pravost odkazu a klikne na ten falešný, ocitne se na podvodné přihlašovací stránce nebo falešné platební bráně, která bude chtít přihlašovací údaje do internetového bankovnictví nebo údaje z platební karty. Těch se pak zmocní podvodník a zneužije je k odcizení peněz z účtu,“ popisuje jeden z nejčastějších podvodů, které se před Vánoci dějí, Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.

Proti internetovým rizikům se lze pojistit, i tak je ale na místě především ostražitost. „V roce 2021 jsme registrovali v Pojištění internetových rizik zhruba tisíc pojistných událostí, v roce 2022 už to bylo téměř 1 700 pojistných událostí a vzhledem ke stávajícímu vývoji čísel očekáváme, že letos to bude určitě přes 2 300 pojistných událostí. Každoročně spadá největší počet pojistných událostí z celého roku do období před Vánoci,“ uvádí produktová manažerka ČSOB Pojišťovny Michaela Ludvíková, která má Pojištění internetových rizik na starosti s tím, že zájem o pojištění je aktuálně velmi vysoký. „Počet klientů se za poslední dva roky téměř ztrojnásobil a nyní čítá bezmála 300 tisíc pojištěných,“ dodává.

Příklad typické pojistné události na základě internetového podvodu v době Vánoc – klientka Kateřina K.

Klientce dorazila SMS zpráva od podvodníka, který se vydával za přepravní společnost DHL. Text zprávy zněl takto: „Vaše zboží dorazilo do skladu. Zboží nelze doručit, protože je na něm registrován nedoplatek ve výši 50 Kč za službu urgentní doručení. Uhraďte nedoplatek prosím co nejdříve: https://linkr.it/2nrY5q.“ Klientka na odkaz bohužel klikla a dostala se na rozcestník platebních bran nejznámějších českých bank. Vyhledala tu svou a do předloženého formuláře vyplnila všechny údaje o své kartě. Údajů se zmocnil podvodník a zneužil je k odcizení 30 tisíc korun.

Pozor nejen při nákupech

Internetoví podvodníci se neustále zdokonalují, podvody se stále vyvíjejí a mohou se značně lišit. Termín internetový podvodník nebo kyberzločinec obecně označuje někoho, kdo používá internetové služby nebo software k podvedení nebo zneužití obětí, obvykle za účelem finančního zisku. Internetové podvody jsou na vzestupu a přesto, že probíhá rozsáhlé upozorňování na jejich stále častější výskyt, roste skokově také počet škod. „Kyberzločinci mohou kontaktovat potenciální oběti prostřednictvím osobních nebo pracovních e-mailových účtů, SMS zpráv, sociálních sítí, seznamovacích aplikací, telefonicky nebo jinými metodami ve snaze získat finanční prostředky nebo cenné osobní údaje. Mnoho úspěšných podvodů na internetu má podobný konec. Oběť přijde o své vlastní peníze nebo neobdrží finanční prostředky, které jí kyberpodvodník slíbil,“ vysvětluje Petr Vosála z ČSOB.

Ukázky aktuálně nejčastějších podvodů:

  • Prodej nebo nákup jakéhokoliv zboží na Sbazar, Bazoš, Vinted a jiných bazarových platformách – klient prodává zboží, ozve se mu fiktivní zákazník, který s ním komunikuje nejčastěji přes aplikace What’sApp, smlouvá o ceně zboží, ptá se na detaily. Nakonec souhlasí s koupí a nabízí zařízení dopravy, vč. jejího uhrazení. Klientovi přijde proklik na dopravce (Zásilkovna, Balíkovna, DPD…), kdy jde o velmi zdařilé, avšak podvodné stránky dané společnosti. Klient je požádán o zadání osobních dat, včetně přístupových dat do svého internetového bankovnictví nebo plnou identifikaci svojí platební karty. kdy takto útočníkovi umožní neomezený přístup ke svým financím.
  • Zprávy do Messengeru – nejčastěji přijdou z falešného profilu kamaráda na Facebooku. V praxi chce dotyčný zaslat telefonní číslo osloveného, aby ho mohl přihlásit do soutěže. Pokud se pachatel k telefonnímu číslu dostane, začne posílat zprávy s prokliky. Jsou-li realizované, často se stane, že se pachatel dostane do internetového bankovnictví.
  • Supervýhodné investice – reklama na internetu (investice s vysokou návratností, investice do kryptoměn) – V tomto případě se nejčastěji jedná o tzv. model letadla (Ponziho schéma). Poškozený vyplní požadované údaje na dané stránce, následně za „spolupráce“ odborníka na investice prostřednictvím internetu posílá první částku investice a autorizuje aktivaci nového Smart klíče. Podvodníci mají rázem přístup k financím v internetovém bankovnictví.
  • Podvodné telefonáty pracovníků bank, policie, úřadů – podvodníci se snaží sehranou sérií telefonátů klienta přesvědčit, že je jeho účet napaden a je třeba peníze buď převést na tzv. technický účet nebo je rovnou vybrat a vložit do bitcoinového automatu. Peníze pak lidé už nikdy neuvidí.
  • Falešné e-maily a SMS zprávy – podvodníci se opět vydávají za banky, státní instituci nebo v předvánočním období právě za přepravní služby. Cílem je, aby lidé klikli na podvodný odkaz, který je navede na falešné napodobeniny stránek zmíněných institucí a firem nebo rovnou na falešnou platební bránu. Pokud zde zadají své přihlašovací údaje či údaje o platební kartě, zmocní se jich podvodník a zneužije je.
  • Přihlašování se do bank přes vyhledávače – podvodníci umísťují do vyhledávačů odkazy na napodobeniny reálných webových stránek bank. Lidé si myslí, že zadávají přihlašovací údaje na pravé webové stránce své banky, ale ve skutečnosti je vyplňují do falešné stránky vytvořené podvodníkem. Ten následně údaje zneužije nejčastěji k odcizení peněz z účtu.

Nejlepší obranou je opatrnost a prevence

Nakupování a pohyb v on-line světě je právě tak bezpečné, jak bezpečně se v něm lidé umí chovat. Prevence je tak nejlepší cesta, jak se případným rizikům vyhnout.

  • Chraňte své přihlašovací údaje a vždy používejte dvoufázové ověření.
  • Nikomu nesdělujte své citlivé osobní údaje, nezasílejte je e-mailem ani ve formě SMS.
  • Vyhýbejte se pochybným webovým stránkám (na oficiálních stránkách prodejce jsou vždy k dispozici obchodní podmínky, adresa pro komunikaci, telefonní číslo a e-mail. Součástí webu by měly být také podmínky pro případnou reklamaci a vrácení zboží).
  • Ověřujte si, s kým hovoříte.
  • Dejte si pozor na pochybné textové zprávy a e-maily.
  • Chraňte se a pojistěte se proti internetovým rizikům.

Počty kyberútoků meziročně neklesají, ale právě naopak. Podle nedávno zveřejněných statistik České bankovní asociace jich bylo jen za první pololetí přes 30 tisíc. Okradených jsou stovky tisíc a škody přesahují miliardy korun. ČSOB a Policie ČR proto společně připravili v loňském i letošním roce preventivní kampaň s názvem Volač a Klikač, aby zvýšili povědomí o této problematice, varovali před kyberpodvodníky a ukázali na co si dát pozor. Nově se také zavázali v oblasti kyberbezpečnosti proškolit jeden milion lidí. Formou partnerství se ČSOB přidala i k aktivitě České bankovní asociace pod názvem nePINdej!, která formou sofistikovaného testu odkrývá nejčastější triky podvodníků.

Vše o kybernetických podvodnících, které ve skupině ČSOB nazýváme Volači a Klikači, si můžete připomenout zde: https://www.csob.cz/branteserozumem

Skupina ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti

Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.

Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen
na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.

Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

Dronetag zvýšil tržby na 50 milionů a dodává nejvíce zařízení pro koordinaci dronů v USA

Český start-up Dronetag, který vyvíjí zařízení a platformu pro dálkovou identifikaci dronů a jejich bezpečnou koordinaci, navýšil v posledních měsících výrobu a dodávky na světový trh na 600 až 1000 zařízení týdně. Úspěšným škálováním výroby ve spolupráci s brněnskou společností Y Soft společnost cílí na tržby za letošní rok v odhadované výši 50 milionů korun. Dronetag pokrývá svým zařízením zhruba 70 % amerického trhu a rozšiřuje své aktivity v Asii a na Taiwanu.

Český startup Dronetag, který vytváří hardware i software a zajišťuje digitální vizibilitu dronů všem účastníkům letového provozu, dokázal od léta letošního roku navýšit prodej z desítek kusů týdně na průměrně 600 až 1000 zařízení týdně. Odrazit by se to mělo i v nárůstu tržeb společnosti na přibližně 50 milionů korun za letošní rok.

Firma prošla kompletní obměnou interních procesů, procesů výroby a designování nové generace produktů. Za úspěchem stojí i spolupráce na výrobě a procesu distribuce s brněnskou IT společností Y Soft, jejíž venture-kapitálová platforma Y Soft Ventures do Dronetag v loni investovala.

„Díky spolupráci s Y Softem jsme dokázali rychle přepnout na škálovatelný business model, změnili jsme interní a výrobní nastavení. Oceňujeme interakci s kolegy z výroby Y Soft v Brně, kteří integrují součástky do našeho řešení i v řádu pouze několika hodin od dodání, což opět urychlilo celý proces výroby a tím i dodání řešení ke spokojenosti našich zákazníků,” popsal výrobní proces a spolupráci s brněnskými kolegy z Y Soft Lukáš Brchl, CEO Dronetag. Brchl oceňuje i další pomoc a mentoring
Y Softu, sdílení zkušeností ohledně logistiky velkých dodávek do USA a na další trhy.

„Tak jako u většiny startupů, i ve spolupráci s Dronetagem je nezbytná maximální flexibilita vzhledem k častým změnám, schopnost téměř okamžitého plnění objednávek a aktivní konzultace při návrhu desek plošných spojů s důrazem na optimalizaci výrobního procesu,” vysvětluje proces výroby Ondřej Župka, VP of Manufacturing Y Soft, který dodal, že v Brně Y Soft vyrábí pro další start-upy, jako jsou VRgineers, Sewio Networks nebo Sensoneo.

„Dronetag během posledního roku jednoznačně potvrdil, že na trh přichází ve správný čas s tím správným řešením – přitom tohle je jen první krok v budování jejich produktového portfolia.
V posledních měsících zvládli ve spolupráci s naší brněnskou výrobou téměř zázračně naškálovat celý výrobní a dodavatelský proces, což je v případě hardwarových produktů obrovskou výzvou, na které řada startupů pohoří. Těšíme se, co tým ukáže v dalších letech, protože takovýto start se jen tak nevidí,“
uvedl Lukáš Konečný, Junior Partner Y Soft Ventures.

Mezinárodní expanze, silná pozice v USA a pobočka na Taiwanu

Start-up tak operuje již ve více než ve 20 zemích na čtyřech kontinentech. Zejména hlavní produkt firmy, Dronetag Mini, už nyní koordinuje lety doslova po celém světě. Díky probíhajícím změnám americké legislativy se Dronetag stal majoritním dodavatelem remote ID zařízení provozovatelům komerčních dronů v USA. Česká firma pokrývá nyní 70 % všech dodaných remote ID zařízení do Ameriky. V listopadu letošního roku Dronetag otevřel prvního amerického distributora, společnost Drone Nerds, která patří mezi největší hráče mezi resellery dronů ve Spojených státech. Drone Nerds bude řídit vybrané obchodní a marketingové aktivity na US trhu.

V zámoří navíc Dronetag jako první Remote ID dodavatel na světě získal povolení UAS Declaration of Compliance od amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA). Produkt Dronetag Mini se tak stal prvním schváleným Remote ID modulem pro americký trh.

Na trhu ve Spojených státech je nyní dle FAA registrováno 864 000 profesionálních dronů, z toho zhruba 350 000 dronů spadá do segmentu komerčního provozu. V Evropské unii v oboru komerčního využití dronů podniká na 50 tisíc firem. Studie hovoří o tom, že ještě do roku 2024 bude vést využití dronů pro armádní účely, ale následně je předběhne komerční enterprise segment služeb s létáním drony.

Obchodní síť Dronetag díky resellerské spolupráci pokrývá celý svět. Dronetag tak zastupují reselleři a distributoři ve všech klíčových regionech. Firma expandovala také do Asijsko-pacifického regionu a na Taiwan, kde se vyrábí zejména spotřební produkty Dronetag a firma odtud zajišťuje i obsluhu asijské klientely. Z Taiwanu je dodáváno hlavně OEM řešení pro výrobce dronů, které zde Dronetag prodává po desítkách tisíc kusů.

Legislativní změny v EU a odpověď Dronetag

Dronetag nabízí řešení pro převratné změny v legislativě Evropské unie pro provoz dronů. Dle nových nařízení je nutné při provozu dronů v kategorii Specific využívat drony vybavené funkcí Remote ID. Tato podmínka může být splněna buď pomocí dronu třídy C, který má vestavěnou funkci Remote ID, nebo dodatečným modulem Remote ID, který lze přidat ke kompatibilnímu dronu.

Pokud se chystáte provozovat dron v rámci kategorie Open, měli byste volit drony, které spadají do váhových kategorií C0 až C4 a jsou označeny příslušným identifikačním označením. Alternativně můžete využít dron, který jste zakoupili nebo vyrobili před 31. prosincem 2023.

Pokud potřebuje provozovatel dronu dokoupit potřebný modul (info k rekognici nutnosti koupě modulu zde), má pro vás právě Dronetag připravené řešení. “Pokud váš dron potřebuje modul Remote ID, naše zařízení Dronetag Beacon je jedním z prvních, která získala schválení od EASA a která byla vyvinuta v souladu se standardem ASD-STAN 4709-002,” popisuje možnosti nabídky Dronetag Lukáš Brchl. Podle Brchla není s čím otálet. “Aby se provozovatelé dronů vyhnuli problémům, které provázely zahájení provozu Remote ID v USA v září letošního roku, měli by zajistit své zařízení Remote ID již nyní a ujistit se, že v roce 2024 budou schopni bezpečně provozovat svůj dron. Výrobní kapacity jsou stále omezené, proto čím dříve objednáte, tím lépe!”

Prémiový produkt i díky software výbavě

Dronetag také jako jediný na trhu poskytuje zákazníkům službu White labeling, kdy dodává klientům customizované řešení pod jejich vlastním brandem a dle vlastních specifikací klienta. „Jsme schopni takové úpravy našeho zařízení, kdy umožňujeme jejich vydávání pod značkou partnera v USA i Evropě. Navíc součástí naší dodávky je jako u jediné firmy na trhu plnohodnotná softwarová platforma. Prémiová řada od Dronetag obsahuje kromě Software i přidanou hodnotou ve formě zákaznické podpory a propracované dokumentace ke všem produktům,“ vysvětluje produktové možnost Jan Jiroušek, Marketing Manager Dronetag.

O Y Soft Ventures

Y Soft Ventures představuje venture kapitálové křídlo založené společností Y Soft Corporation, a.s. v roce 2014 s cílem poskytnout začínajícím podnikům ve střední a východní Evropě potřebný kapitál, zdroje a odborné znalosti, které jim umožní rychlý přístup na globální trhy. Investiční platforma Y Soft Ventures pomáhá zrychlovat technologický růst dalších inovativních firem, zejména v oblastech IoT a hardwarových řešení pro B2B trh.

O Dronetag

Dronetag je česká společnost, která vyvíjí komplexní řešení pro bezpečné lety dronů. Společnost byla založena v roce 2018 a její vizí je poskytnout dronům bezpečný přístup do vzdušného prostoru a předcházet nehodám dronů. Startup dlouhodobě spolupracuje s Evropskou kosmickou agenturou. Jejich produkt Dronetag Mini je nejmenší, nejlehčí a nejdostupnější zařízení dálkové identifikace na světovém trhu.

Black Friday jako zlatý důl pro e-shopy? Do slevových akcí se i letos zapojí většina internetových obchodů

I přes dlouhodobý propad e-commerce scény, jejíž tržby se navzdory očekávání propadly i sedmý kvartál v řadě o 11 %, zůstává Black Friday dlouhodobě nejúspěšnějším a nejočekávanějším obdobím pro internetové obchody. Čeští spotřebitelé při něm v loňském roce utratili okolo 7 miliard korun. Letos firmy věří v podobný scénář.

E-shopy se na Black Friday intenzivně připravují, a to nejen ve smyslu slevových akcí, ale také v oblasti svých marketingových aktivit. Jednou z klíčových strategií je pro ně práce s vlastní, vybudovanou databází s pomocí e-mail marketingu. E-mailing umožňuje e-shopům cíleně a personalizovaně oslovovat potenciální zákazníky s nabídkami přizpůsobenými jejich předchozím nákupním preferencím a zájmům.

E-shopů využívajících potenciál Black Friday je v Česku stále více, popularita téhle slevové akce roste a o pozornost potencionálních zákazníků bojuje velká spousta subjektů. Pro ně může být velkou výhodou to, že zatímco cena reklamy na Facebooku nebo formou PPC kampaní v hlavní sezóně výrazně stoupá, cena e-mailingu se vůbec nemění,” vysvětluje Jakub Stupka, COO e-mailingové platformy Ecomail, přes kterou se v minulém roce na Black Friday odeslalo 15,2 milionů e-mailů. Oproti roku 2021 se tak jednalo o 45% nárůst. Prognózy pro rok 2023 jsou více než pozitivní – firma odhaduje další nárůst minimálně o 10 %.

Přes Ecomail rozesílá své newslettery i internetový obchod se zdravou výživou, oříšky a doplňky stravy Grizly. Black Friday se zúčastnili loni a letos to také plánují: „Minulý rok přesáhly naše tržby na Black Friday na českém a slovenském trhu čistě z e-mailingu 4 miliony korun. V podobné výsledky věříme i letos. Emailing je pro nás i na Black Friday třetí nejvýkonnější kanál s tím, že rozdíly mezi top třemi nejsou nijak markantní,” říká Petr Miklík, CMO společnosti Grizly.

Marketingová ředitelka e-shopu MK Lůžkoviny považuje e-mailing nejen během Black Friday za skvělý remarketingový nástroj, který má v porovnání s dalšími reklamními kanály, jako je Google, Facebook nebo Seznam v poměru cena a výkon nejlepší výsledky: „Zatím nebyl rok, kdybychom Black Friday nedělali, minulý rok jsme nabídli kompletní slevu 15 %, což je v našem segmentu velmi výrazná sleva. K akci přistupujeme i letos trochu jinak, přes slevový kód, nikoliv přes dočasně zlevněné produkty na e-shopu,” vysvětluje svou současnou strategii Barbora Pavlíčková, CMO společnosti MK Lůžkoviny.

Přestože e-commerce scéna zaznamenala v roce 2022 vůbec poprvé v historii pokles obratů a ani současná čísla nenaznačují, že by se situace mohla zlepšit, je Black Friday světlou výjimkou. E-shopy v České republice registrovaly na loňský Černý pátek rekordní úroveň prodejů s průměrným nárůstem o bezmála polovinu oproti roku 2021. Ve srovnání s průměrným denním obratem v roce pak prodeje vzrostly o 134 %. Největší zájem byl o prodej kosmetiky, hraček a elektroniky.

Nová studie odhaluje, že rodiče už netisknou rodinné fotografie. Psychologové tvrdí, že to může mít dopad na raný vývoj dětí

  • Nový výzkum společnosti Epson Europe odhaluje pozitivní vliv vytištěných fotografií v domácnosti na děti.
  • Zpráva uvádí, že 87 % rodičů si myslí, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti.
  • Leanne Hall, klinická psycholožka, rozebírá výhody tisku rodinných fotografií pro posílení dětských vztahů.
  • Překážky pro tisk fotografií odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nový výzkum společnosti Epson odhalil pozitivní emoční vliv vytištěných rodinných fotografií vystavených v domácnosti, přičemž 87 % rodičů se shoduje, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti.

Přesto podle výzkumu, který byl proveden na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, obliba digitální fotografie a jejich okamžitého sdílení na sociálních sítích způsobila, že více než třetina lidí nemá doma na stěnách žádné fotografie rodiny či přátel.

Průměrný rodič má místo toho přes 1 200 fotografií rodinných vzpomínek schovaných v telefonech a tabletech a většina z nich nikdy nespatří světlo světa – pouhá 2 % se vytisknou a vystaví. A to i přesto, že 86 % rodičů věří, že děti jsou si bližší se svými příbuznými, když si prohlížejí jejich vytištěné fotografie. Téměř polovina rodičů říká, že má v telefonu snímky prvního dne svého dítěte ve škole (39 %), nebo jak krájí narozeninový dort (52 %), ale pouze 26 % z nich si je nechalo vytisknout. Čtvrtina rodičů také přiznala, že mají doma na stěnách pouze zastaralé fotky svých dětí, když byly velmi malé.

Pravda je, že podle této studie už není vystavování fotografií tolik v módě – 65 % lidí uvedlo, že jejich rodiče měli doma více jejich dětských fotografií, než mají oni sami fotek svých vlastních dětí. Přestože se 11 % z nich za to stydí.

Leanne Hall, klinická psycholožka, říká, že vytištěné fotografie rozmístěné po domácnosti malým dětem významně pomáhají vytvářet si pocit vlastní identity a vyvolávají pozitivní vzpomínky na rané dětství: „Když se děti dívají na svou fotografii, uvědomují si, jak jsou pro svou rodinu důležité a jak si jich jejich blízcí váží. Když se děti na fotografiích vidí s přáteli a rodinou, přispívá to k rozvoji pocitu vlastního místa ve světě, ze kterého se utváří jejich osobní identita.

Kromě toho jsou vytištěné fotografie vynikajícím nástrojem učení, protože si je dospělí mohou s dětmi společně prohlížet a vyprávět si o nich příběhy a vzpomínky, což posiluje pocit sounáležitosti. Čím více se děti setkávají s vytištěnými fotografiemi, tím více si vybavují významné zážitky, což jim pomáhá lépe zpracovávat, třídit a vybavovat si informace. O digitálních fotografiích se nedá říci totéž, protože si je prohlížíme mnohem rychleji, takže přijímáme méně informací a mohou se vytrácet určité detaily. Velké množství fotografií se pořídí a hned se na ně zapomene, takže se může stát, že děti zapomenou i na některé zážitky.“

Ohromujících 65 % lidí se domnívá, že je škoda, že lidé nemají doma více fotografií svých rodin. A přesto je 31 % rodičů tak zaneprázdněných, že si prostě zapomenou nechat vytisknout nové fotografie, 14 % tvrdí, že je s tím příliš mnoho starostí, a 14 % dává přednost jejich zveřejňování hlavně na sociálních sítích.

Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson říká: „Je důležité, abychom si uvědomili významnou roli, kterou tištěné fotografie hrají u dětí, které vyrůstají a teprve si utvářejí povědomí o tom, kým jsou, a platí to zejména v našem digitálním světě. Tiskárna Epson EcoTank odstraňuje mnoho dosavadních překážek domácího tisku. Dodává se s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což rodičům šetří peníze, čas a starosti. Fotografie můžete tisknout přímo z telefonu, jakmile je pořídíte. S jednou sadou náhradních lahviček s inkoustem vytisknete více než 2 300 fotografií, což vám ušetří až 90 procent nákladů na inkoust a vám se tak oživí více vzpomínek za méně peněz.“

Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů)

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

 

Malý, ale odolný: Doogee představuje minitvrďáka Smini

DOOGEE Smini je navzdory svému pancéřování nejmenším a nejlehčím chytrým telefonem uvedeným na trh v roce 2023. Novinka se schová do dlaně, dá se velmi pohodlně ovládat jednou rukou a kromě kompaktních rozměrů nabízí extrémní odolnost nebo inovativní sekundární displej.

Společnost DOOGEE představuje odolný chytrý telefon DOOGEE Smini, se kterým boří trend nafukování rozměrů a úhlopříček. Novinka se 4,5“ displejem má rozměry 133 x 60 x 13,5 mm, váží 155 gramů a je tak nejkompaktnějším chytrým telefonem, který se letos dočkal uvedení na český trh.[1] Své místo – kterého nebude potřebovat mnoho – najde v kapse všech příznivců outdoorových aktivit, ale i běžných uživatelů, které už s sebou nebaví nosit velká a křehká zařízení.

Malý nezmar se dvěma displeji

Základním rysem telefonů DOOGEE je jejich extrémní odolnost a Smini v tomto ohledu nedělá žádné kompromisy. Stejně jako jeho o poznání větší sourozenci splňuje standardy IP68, IP69K a MIL-STD-810G, čímž garantuje, že se do něj nedostane prach ani jiné pevné částice, bez problémů funguje pod vodou a odolá i jejím silným proudům a neotřesou jím ani pády na všechny hrany, strany a rohy.

Díky této odolnosti a svým kompaktním rozměrům je Smini nesmírně praktické zařízení do terénu, zejména pokud chce uživatel cestovat či sportovat nalehko. Telefon nepřekáží a netíží, vejde se téměř do jakékoliv kapsy a navíc disponuje nezvyklým prvkem v podobě sekundárního displeje na zádech. Tato malá nastavitelná obrazovka ukazuje teplotu a vlhkost vzduchu, datum, čas a stav baterie a umožňuje tak uživateli rychle zkontrolovat tyto údaje, aniž by musel brát telefon do ruky a odemykat jej.

Solidní výbava v drobném těle

DOOGEE Smini nabízí 4,5“ IPS displej s rozlišením 480 x 1170 px, které však díky drobným rozměrům obrazovky dosahuje solidní jemnosti 281 ppi. O výkon se stará osmijádrový chipset Helio G99 podporovaný 8GB RAM s možností rozšíření o dalších 7 GB virtuální paměti. Interní 256GB úložiště lze navýšit až o 2 TB pomocí microSD karty a pokud uživatel oželí rozšířený úložný prostor, může slot na paměťovou kartu alternativně využít pro druhou SIM.

O pořizování snímků nebo natáčení Full HD videí se postará 50Mpx hlavní fotoaparát s AI funkcemi doplněný 2Mpx makro kamerou pro focení zblízka, zatímco přední 8Mpx kamera zajistí pořízení autoportrétů a vedení videohovorů. Navzdory drobným rozměrům se v telefonu našlo místo pro baterii s kapacitu 3000 mAh, která mu malé obrazovce a úspornému chipsetu zajistí dlouhou výdrž na jedno nabití.

Z hlediska konektivity Smini podporuje 4G, WiFi-6 a Bluetooth 5.2, stejně jako NFC pro mobilní platby. K odemykání poslouží přední kamera rozpoznávající uživatelův obličej, případně čtečka otisků prstů integrovaná do bočního tlačítka. Telefon podporuje všechny hlavní globální satelitní navigační služby a je vybavený kompasem a dalšími senzory pro orientaci v terénu.

Technické parametry DOOGEE Smini

  • Rozměry a hmotnost: 133 x 60 x 13,5 mm; 155 g
  • Stupeň krytí: IP68 | IP69K | MIL-STD-810G
  • Operační systém: Android 13
  • Displej: 4,5“ IPS, 480 x 1170 px
  • Procesor: osmijádrový Helio G99 + GPU Arm Mali-G57 MC2
  • RAM: 8 GB + až 7 GB virtuální paměti
  • Úložiště: 256 GB + možnost rozšíření až o 2TB microSD kartu
  • Fotoaparát: zadní: 50Mpx + 2Mpx makro; přední: 8 Mpx
  • Konektivita: 4G, Wi-Fi 6, Bluetooth 5.2, NFC, USB-C 2.0, OTG
  • Baterie: Li-Ion 3000 mAh
  • Navigace: GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
  • Další výbava: sekundární displej, čtečka otisků prstů, akcelerometr, magnetický kompas, svítilna, senzor přiblížení

Dostupnost a cena

Odolný telefon DOOGEE Smini bude na českém trhu dostupný od 26. 11. 2033 za doporučenou koncovou cenu 6 990 Kč.

O DOOGEE

DOOGEE je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost DOOGEE se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

  1. Podle agregátoru GSMArena.com letos nebyl uveden žádný model chytrého telefonu s dotykovým displejem, který by nabízel nižší rozměry a váhu. Nejblíže je Blackview N6000, který je však oproti Smini o několik milimetrů širší a silnější a také o 50 gramů těžší.

 

Oslav 17. listopadu se na Národní zúčastnilo přes 95 tisíc lidí

Pestrý program jubilejního desátého ročníku akce Korzo Národní navštívilo 95 199 lidí. Meziročně návštěvnost stoupla o 26,6 tisíc. Průměrná doba návštěvníka strávená na Národní činila 71 minut.

Čísla vychází z analytiky anonymizovaných lokalizačních dat ze sítě operátora přepočtených na populaci, počet mobilních telefonů v ní, podíl operátora na trhu, porovnání návštěvnosti s jinými pátky v dané časové sekvenci a dalších parametrů.

Mottem 10. ročníku Korza Národní bylo „Časy se mění“. Nechtěli jsme pouze vzpomínat na minulost. Chtěli jsme návštěvníky akce a občany povzbudit k tomu, abychom se dívali na současnost a především na budoucnost a byla slyšet témata, která by si Češi přáli. Cítili jsme také potřebu debatovat o výzvách, ze kterých má naše společnost v rychle se měnícím světě strach. Máme radost, že to naši návštěvníci cítí podobně. Korzující občané tak potvrdili, že v nich letošní program, který měl přes 100 bodů, opravdu rezonoval a svobodná budoucnost pro ně není samozřejmostí. Už teď chystáme pro 35 výročí sametové revoluce program, který nám interaktivním způsobem pomůže připomenout společenské hodnoty a zviditelnit důležité a aktuální otázky,“ uvedl Jan Hlaváček, ředitel spolku Díky, že můžem.

„Demokracii vnímáme jako velmi důležitou hodnotu, proto jsme se rozhodli celoročně podporovat různé aktivity spolku Díky, že můžem,“ uvedl Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile Czech Republic, a doplnil: „Samotný 17. listopad jsme věnovali diskuzím s našimi partnery z občanského a akademického sektoru nad aktuálními tématy souvisejícími udržitelností podnikání.“

Exit mobile version