- Nový výzkum společnosti Epson Europe odhaluje pozitivní vliv vytištěných fotografií v domácnosti na děti.
- Zpráva uvádí, že 87 % rodičů si myslí, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti.
- Leanne Hall, klinická psycholožka, rozebírá výhody tisku rodinných fotografií pro posílení dětských vztahů.
- Překážky pro tisk fotografií odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.
Nový výzkum společnosti Epson odhalil pozitivní emoční vliv vytištěných rodinných fotografií vystavených v domácnosti, přičemž 87 % rodičů se shoduje, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti.
Přesto podle výzkumu, který byl proveden na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, obliba digitální fotografie a jejich okamžitého sdílení na sociálních sítích způsobila, že více než třetina lidí nemá doma na stěnách žádné fotografie rodiny či přátel.
Průměrný rodič má místo toho přes 1 200 fotografií rodinných vzpomínek schovaných v telefonech a tabletech a většina z nich nikdy nespatří světlo světa – pouhá 2 % se vytisknou a vystaví. A to i přesto, že 86 % rodičů věří, že děti jsou si bližší se svými příbuznými, když si prohlížejí jejich vytištěné fotografie. Téměř polovina rodičů říká, že má v telefonu snímky prvního dne svého dítěte ve škole (39 %), nebo jak krájí narozeninový dort (52 %), ale pouze 26 % z nich si je nechalo vytisknout. Čtvrtina rodičů také přiznala, že mají doma na stěnách pouze zastaralé fotky svých dětí, když byly velmi malé.
Pravda je, že podle této studie už není vystavování fotografií tolik v módě – 65 % lidí uvedlo, že jejich rodiče měli doma více jejich dětských fotografií, než mají oni sami fotek svých vlastních dětí. Přestože se 11 % z nich za to stydí.
Leanne Hall, klinická psycholožka, říká, že vytištěné fotografie rozmístěné po domácnosti malým dětem významně pomáhají vytvářet si pocit vlastní identity a vyvolávají pozitivní vzpomínky na rané dětství: „Když se děti dívají na svou fotografii, uvědomují si, jak jsou pro svou rodinu důležité a jak si jich jejich blízcí váží. Když se děti na fotografiích vidí s přáteli a rodinou, přispívá to k rozvoji pocitu vlastního místa ve světě, ze kterého se utváří jejich osobní identita.
Kromě toho jsou vytištěné fotografie vynikajícím nástrojem učení, protože si je dospělí mohou s dětmi společně prohlížet a vyprávět si o nich příběhy a vzpomínky, což posiluje pocit sounáležitosti. Čím více se děti setkávají s vytištěnými fotografiemi, tím více si vybavují významné zážitky, což jim pomáhá lépe zpracovávat, třídit a vybavovat si informace. O digitálních fotografiích se nedá říci totéž, protože si je prohlížíme mnohem rychleji, takže přijímáme méně informací a mohou se vytrácet určité detaily. Velké množství fotografií se pořídí a hned se na ně zapomene, takže se může stát, že děti zapomenou i na některé zážitky.“
Ohromujících 65 % lidí se domnívá, že je škoda, že lidé nemají doma více fotografií svých rodin. A přesto je 31 % rodičů tak zaneprázdněných, že si prostě zapomenou nechat vytisknout nové fotografie, 14 % tvrdí, že je s tím příliš mnoho starostí, a 14 % dává přednost jejich zveřejňování hlavně na sociálních sítích.
Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson říká: „Je důležité, abychom si uvědomili významnou roli, kterou tištěné fotografie hrají u dětí, které vyrůstají a teprve si utvářejí povědomí o tom, kým jsou, a platí to zejména v našem digitálním světě. Tiskárna Epson EcoTank odstraňuje mnoho dosavadních překážek domácího tisku. Dodává se s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což rodičům šetří peníze, čas a starosti. Fotografie můžete tisknout přímo z telefonu, jakmile je pořídíte. S jednou sadou náhradních lahviček s inkoustem vytisknete více než 2 300 fotografií, což vám ušetří až 90 procent nákladů na inkoust a vám se tak oživí více vzpomínek za méně peněz.“
Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů)
O společnosti Epson
Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.
Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.
Environmentální vize 2050 – http://eco.epson.com/