Češi letos plánují utratit za vánoční dárky v průměru 7 664 korun, nejčastěji přitom své okolí obdarují produkty z kategorie kosmetiky (49 %) a módy (37 %)[1]. Většina z nich plánuje své vánoční nákupy s předstihem, ženy přitom ještě o něco častěji než muži (69 % vs 54 %). Více než polovina dotázaných Čechů pak záměrně odkládá své nákupy na Black Friday. Na allegro.cz potrvají slevy čítající tisíce nabídek denně až do 30. listopadu, a to včetně speciálních akcí pro uživatele aplikace.

Oblíbené nákupní svátky, které velmi dobře zná 90 % Čechů, plně odstartovalo i Allegro. Pro svou vůbec první Black Friday kampaň si společnost připravila tisíce nabídek se slevami až 50 %. Akce se týkají elektroniky od výrobců, jako je Samsung, Sencor či Xiaomi, dětských hraček a vybavení značek Hasbro, LEGO nebo Huggies i dekorativní a pečující kosmetiky Nivea. Všechny nabídky jsou snadno dohledatelné přímo na úvodní webové stránce platformy či v Allegro mobilní aplikaci, ve které navíc zákazníky čekají i exkluzivní akce. Veškeré slevy se řídí evropskou směrnicí Omnibus, zákazníci tak mají jistotu, že je jejich výše vypočítána z nejnižší ceny zboží za posledních 30 dnů.

Letos plánují Češi utratit za vánoční dárky v průměru 7 664 Kč

Pro Čechy začíná příprava na Vánoce dokonce již v září, kdy nakupují první dárky.  Ženy přitom nad zařizováním dárků začínají přemýšlet zpravidla dříve než muži. V období mezi zářím a listopadem je pořizuje 69 % žen ve srovnání s 54 % mužů. Největší vánoční nákupy si však většina Čechů nechává právě na listopad, a tedy i na Black Friday. Pro více jak polovinu z těch, kteří nakupují dříve než v prosinci, je hlavním důvodem snaha vyhnout se přeplněným obchodům a zahlceným dopravcům. Polovina zákazníků pak zmiňuje také to, že chce zamezit stresu z nedostatku dárků – dřívějšími nákupy si totiž zaručí, že seženou vše, o co si obdarovávání v jejich okolí řekli.

Dřívější plánování vánočních nákupů je často ovlivněno také místem, kde spotřebitelé žijí. Mezi těmi, kteří bydlí v okrajových částech republiky nebo v menších obcích, je oblíbenou praktikou dojíždět za širším výběrem dárků do jiných měst. V případě, že žijí dále od větších nákupních center, vyplatí se jim zvážit nákup dárků přes internet – ten jim totiž šetří čas, umožní jim vyhnout se dopravním zácpám a zároveň poskytne ten nejširší možný výběr produktů.

Na platformě allegro.cz mohou zákazníci vybírat zboží v různých cenových relacích, v rámci kampaně Black Friday tu navíc najdou spoustu zvýhodněných nabídek za atraktivní ceny pro děti i dospělé. Odhaduje se, že Češi letos utratí za nákup vánočních dárků v průměru 7 664 Kč (s mediánem 5 000 Kč), přičemž nejčastěji budou nakupovat v kategorii kosmetiky (49 %) a módy (37 %).

Pro zákazníky je rozhodující cena dopravy i možnost vrácení peněz

Z dat vyplývá také to, že kromě ceny zboží je pro polovinu zákazníků důležitým faktorem rovněž cena doručení. Allegro proto nabízí předplatitelům členství v programu Smart!, které jim poskytuje neomezené doručení i vrácení zboží zdarma. Právě možnost bezplatně vrátit nevyhovující zboží je stěžejní pro 59 % spotřebitelů, přičemž pro více než třetinu z nich je to také způsob, jakým si u nich e-shop buduje důvěru.

Podobně klíčová je pro zákazníky možnost snadného vrácení peněz (29 %) například v případě, že objednávka nedorazí včas, je poškozená či dodaný produkt neodpovídá původnímu popisu. I na to je allegro.cz připraveno, na každý nákup se totiž vztahuje služba Allegro Protect, která v případě problému garantuje vrácení peněz až do výše 100 000 Kč, a to do 48 hodin od rozhodnutí.

Češi hledají nejlepší ceny, Allegro odpovídá výraznými slevami

Průzkum ukazuje, že cena zboží je jedním z nejdůležitějších faktorů pro 63 % Čechů. Allegro si proto pro zákazníky připravilo kromě Black Friday slev až do výše 50 % i nově spuštěnou akci „Záruka nejnižší ceny“, která jim garantuje, že označené produkty ve vybraných českých e-shopech levněji nenajdou. „Záruka nejnižší ceny“ se vztahuje na desítky tisíc produktů napříč kategoriemi, zákazníci tak nemusí dlouze srovnávat ceny na cenových srovnávačích, což aktuálně dělá 76 % z nich. U takto označených produktů mají spotřebitelé jistotu, že nakupují za nejlepší cenu mezi vybranými českými e-shopy uvedenými v obchodních podmínkách. Pokud by však u některého z nich zboží našli přeci jen levněji a nahlásili to platformě do 72 hodin od nákupu, allegro.cz jim garantuje vrácení peněz ve výši 150% rozdílu v ceně, a to formou kupónu uplatnitelného na jejich další nákup.

Výběr z těch nejvýhodnějších Black Friday nabídek: 

  • Stylingová hlava Barbie Dreamtopia – zde 
  • Parní vlak LEGO Duplo – zde 
  • Stolní hra Monopoly Star Wars: The Mandalorian – zde 
  • Kuchyňský robot Sencor – zde
  • Ruční mixér Tefal – zde

O Allegro Group

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Report na téma „Nákupní chování Čechů“ vychází z průzkumu, který pro allegro.cz v České republice provedla společnost Perfect Crowd na vzorku 1021 dospělých (18-65 let).

Napsat komentář