Společnost ModernTV se již potřetí v řadě umístila v žebříčku Deloitte Fast 50

Společnost ModernTV, která dodává kompletní OTT ekosystém poskytovatelům obsahu po celém světě, se umístila v žebříčku Deloitte Fast 50 v kategorii Česká padesátka na 44. místě. V České republice platformu ModernTV využívají například služby SledovaniTV, Nordic TV, PODA net.TV či VOD služba Edisonline.

Rok 2023 byl pro společnost klíčový, podařilo se nám významně posílit naši pozici v Jižní Americe a daří se nám na nových trzích v Asii. Umístění v žebříčku Deloitte je pro nás motivací k dalšímu růstu,” říká vedoucí zahraničního obchodu společnosti ModernTV Roman Slavík.

ModernTV platforma se vyznačuje vysokou mírou škálovatelnosti a možnosti přizpůsobení systémů pro potřeby klienta. Díky své komplexnosti je nabízena jak menším a středním kabelovým či internetovým poskytovatelům, tak velkým Telco operátorům.

Mezi nejvýznamnějšími zahraniční klienty patří španělská služba Wotta TV či jihoamerické společnosti Win z Peru a NetUno z Venezuely. Celkem konzumuje video obsah skrze platformu ModernTV ke konci roku 2023 více než 800 000 koncových uživatelů po celém světě.

Žebříček Deloitte Fast 50 oceňuje každoročně nejrychleji rostoucí technologické společnosti. ModernTV se v žebříčku umístila již potřetí v řadě!

O společnosti ModernTV

Hlavním trhem pro ModernTV byla do roku 2015 díky historické kontinuitě Česká

a Slovenská republika. Od roku 2016 je ModernTV stále více přítomna v zahraničí, kde se zaměřuje na zahraniční trhy zejména Latinské Ameriky, Afriky a Asijsko-pacifického regionu. Právě tam dnes roste poptávka po IPTV/OTT službách a technologiích umožňující jejich provoz.

ModernTV má díky dlouholeté spolupráci se službou SledovaniTV zkušenost se samotným provozem platformy, proto dokáže velmi efektivně a flexibilně reagovat na požadavky klientů při vývoji customizovaného řešení.

Mezi největší výhody technologického řešení společnosti ModernTV patří servisní podpora a monitorovací centrum dostupné 24/7, nízký bitrate, efektivní transcoding a široké spektrum podporovaných zařízení, včetně aplikací pro Smart TV LG a Samsung.

Antibakteriální USB fleška – originální nápad z dílny známé značky GOODRAM

Ionty stříbra na povrchu flešky UME3 CARE likvidují až 99 % mikrobů; zároveň jde o moderní zařízení, které je dostupné v kapacitách od 16 GB po 128 GB a s rozhraním USB 3.0 se zpětnou kompatibilitou.

Wilk Elektronik SA, evropský výrobce počítačových pamětí, SSD a paměťových zařízení, představuje antibakteriální USB disk s názvem GoodRam UME3 CARE, jehož velkou předností je rychlý přenos dat – ale nikoliv už mikrobů. Hodí se tak nejen do kancelářských prostor, ale i tam, kde je čistota prostředí velkou prioritou. Zároveň jde o moderní USB disk s dlouhou životností, s kapacitou až 128 GB a rychlostním rozhraním USB 3.0 včetně zpětné kompatibility 2.0 či 1.1. Jaká technologie potlačuje růst mikrobů a jaké další praktické výhody tento USB disk má?

Goodram UME CARE byl vytvořen pro ty, pro které je důležitá bezpečnost a hygiena, zejména v kancelářských prostorách. Díky technologii Biomaster obsahuje pouzdro výrobku ionty stříbra s baktericidními vlastnostmi. V důsledku toho je výrobek po celou dobu používání zcela chráněn před bakteriemi. Antibakteriální vlastnosti UME CARE byly zaručeny laboratorními testy. Po 24 hodinách je redukce mikroorganismů na povrchu UME CARE až 99 %.

Až 128 GB a rychlé čtení i zápis

USB flash disk UME3 CARE je k dispozici v kapacitách 16, 32, 64 a 128 GB. Použité komponenty umožňují dosáhnout rychlosti čtení až 60 MB/s a zápisu až 20 MB/s. Stejně jako na všechny ostatní USB flash disky GOODRAM se na UME3 CARE vztahuje doživotní záruka výrobce.

Odolnost proti stříkající vodě a kompatibilita s nejnovějšími OS

Jde o nejnovější model řady UME3 USB z dílny známé značky GoodRam, která kromě zmíněných hygienických vlastností je i voděodolná (odolnost proti stříkající vodě), při běžném používání je velmi odolná a má vysokou životnost nejen díky zvolenému pouzdru, ale i díky použitým elektronickým komponentům, proto na ni GoodRam dává doživotní záruku. Je rovněž kompatibilní s OS Windows, MacOS i Linux.

Plastické pouzdro krytky umožňuje jednoduché sundání, i když má uživatel např. mokré ruce. Zdířka na poutko zároveň umožňuje USB disk nosit i jako klíčenku.

Technologie BIOMASTER

Prokazatelně potlačuje růst mikrobů až z 99,99 %.

Je založena na technologii iontů stříbra, která je uznávaná již po staletí a nemá žádné škodlivé účinky.

Byla mnohokrát testována, a to i podle norem ISO.

Biomaster je účinný po celou zamýšlenou dobu životnosti výrobku, do kterého je přidán. Je zabudovaný a neodbourává se ani nevyplavuje.

Germicid je bez zápachu a není vidět. Neovlivňuje výrobek žádným viditelným způsobem, kromě toho, že jej činí antibakteriálním.

Polymer ošetřený přípravkem Biomaster lze účinně recyklovat bez jakýchkoli komplikací.

Nejvyšší kvalita = doživotní záruka

Všechny USB flash disky GOODRAM jsou vyráběny v Polsku, blízko českých hranic, a to pouze z pečlivě vybíraných komponent. Předtím, než se vydají na cestu do maloobchodních prodejen, procházejí několikastupňovými testy kvality. Oddělení kontroly kvality zajišťuje, že každý USB je dokonale připraven na dlouholeté používání, a proto našim uživatelům garantujeme doživotní záruku.

Kompatibilní s operačními systémy:

  • Windows 2000 SP4 – a vyšší,
  • MacOS 10.5.x – a vyšší,
  • Linux v.2.6.x – a vyšší.

Ostatní parametry:

  • Voděodolná.
  • Oko na poutko.
  • Antibakteriální, bez zápachu, recyklovatelná.
  • Kompatibilita i s rozhraními USB 3.1, 3.0, 2.0, 1.1.

VIDEO s hercem Jiřím Krampolem a USB flash diskem UME3 CARE:

O Wilk Elektronik SA

Wilk Elektronik SA je polský výrobce paměťových a úložných produktů pod značkami Goodram a IRDM. Společnost byla založena v roce 1991 jako distributor a již po několika letech se stala předním dodavatelem počítačových pamětí v Polsku. Na konci 90. let 20. století pocházelo až 70 % paměťových modulů prodaných v Polsku od společnosti Wilk Elektronik. Na konci roku 2003 uvedla společnost Wilk Elektronik SA na trh první paměťové moduly RAM vyráběné v Polsku pod značkou Goodram. Dalším krokem bylo uvedení USB flash disků a paměťových karet Goodram v roce 2006. Pro posílení rozvoje této produktové řady navázala společnost Wilk Elektronik SA v roce 2008 strategickou spolupráci se světovým lídrem v oblasti flash technologií – společností Toshiba, v současnosti Kioxia. Výrobky s logem Goodram jsou dostupné v zemích celé Evropy, v Asii a Africe. V letech 2013 až 2014 společnost přijala novou výzvu a uvedla na trh novou produktovou řadu zaměřenou na průmyslová řešení – Goodram Industrial. Tato skupina výrobků zahrnuje paměťové karty (včetně Compact Flash), SSD disky a paměťové moduly pro různé průmyslové aplikace. Druhou značkou společnosti Wilk Elektronik SA je IRDM a je zaměřena na hráče, profesionály a nadšence. Více na www.goodram.com .

Ve své grantové výzvě podpořil Google.org vzdělávací platformu pro začínající startupy StartupBox. S implementací umělé inteligence jí pomůže partnerství s Appliftingem

Česká vývojářská společnost Applifting pomůže platformě StartupBox s využitím umělé inteligence. StartupBox s ní chce formou digitálního mentora podpořit začínající podnikatele v menších městech a regionech vzdálených od startupových hubů v centrech velkých měst. Ti často nemají v dosahu zkušené mentory, kteří by jim pomohli jejich inovativní podnikání budovat. Jako cíl nového projektu si StartupBox vedle samotného vývoje klade také pomoc šesti tisícům uživatelů s validací jejich projektů. Na vývoj a implementaci AI využije prostředky z grantu, který již podruhé získal od Google.org, filantropické odnože společnosti Google, v rámci výzvy Google.org Impact Challenge: Tech for Social Good. Applifting se po dobu dvou let postará o kompletní vývoj umělé inteligence a bude zajišťovat relevantnost generovaných informací.

„Budovat firmu v metropolích je do značné míry jednodušší než v regionech. Founder má na dosah ruky mnoho dalších podnikatelů a programů, kteří mu mohou předávat zkušenosti a pomáhat rozjet podnikání. Podnikatelé z menších měst nebo venkova jsou oproti tomu ve výrazně obtížnější situaci a právě těmto lidem chceme s naším AI mentorem pomoci rozjet jejich vysněný projekt,“ vysvětluje Petr Mandík, spoluzakladatel StartupBoxu.

StartupBox je nezisková společnost, která více než čtyřem tisícům registrovaných uživatelů předává know-how, inspiraci a rady, bez ohledu na to, odkud jsou. Podle dat společnosti přitom asi 60 % z nich rozjíždí své projekty mimo velká města. V České republice se ale většina začínajících firem akumuluje ve velkých městech, a pro ostatní podnikatele je tak těžké získat nutné informace a pomoc. V rámci platformy StartupBoxu mohou uživatelé využívat velké množství videoškolení, návodů, diskuzí v komunitě či online workshopů. Současnou podobu platformy pomáhal Applifting budovat již v roce 2021, kdy StartupBox získal od společnosti Google.org svůj první grant. Nyní díky tomuto dlouholetému partnerství a novému grantu začne využívat možnosti umělé inteligence.

„StartupBox se svou aplikací a obsahem pomáhá již řadu let začínajícím firmám z regionů překonávat bariéry dané jejich omezeným přístupem k know-how a podpoře ze strany startupového ekosystému. Využití AI technologie k individuálnější, uživatelsky přívětivější a přirozenější formě je pro nás logickým vývojem na cestě za naší misí. Tou je podpora lidí, kteří chtějí rozjet svou firmu, ale s podnikáním nemají zatím žádné zkušenosti. V začátcích jim proto pomáháme posunout jejich projekty od nápadu k validaci,“ dodává Pavel Bartoš, spoluzakladatel StartupBoxu.

Mentoring na dosah

Od využití umělé inteligence si StartupBox slibuje ještě větší možnosti pomoci, kterou nabízí zakladatelům mladých firem. Díky bohatým zkušenostem s využitím AI v zakázkovém vývoji softwaru bude Applifting v rámci grantového projektu zaštiťovat zejména technickou stránku, ať už na straně backendu, či frontendu. Vše proto, aby připravil platformu na integrování umělé inteligence. Podílet se ale bude také na definování celkové podoby rozhraní a na konkrétním modelu rozhodování a cestách, kudy AI uživatele nasměruje. Zároveň bude schopna zohlednit kroky, které již podnikatel v minulosti udělal, a navrhnout mu další postup, jak firmu rozvíjet. Doporučí mu například vhodný byznysový model nebo materiály ke studiu. Startupům tak pomůže najít cestu ke správnému validování produktu, nalezení zákazníků a zhodnocení společnosti. Experti ze společnosti Applifting proto po celou dobu trvání spolupráce dohlédnou na to, aby model generoval relevantní a ověřené informace dle lokálních dat z českého a slovenského trhu.

„Umělou inteligenci nepoužíváme jen při vývoji, ale také při integraci do produktů našich klientů. Ze zakázek společnosti a z vlastních projektů našich applifterů vidíme, že v českém startupovém ekosystému vznikají opravdu skvělé nápady. Proto se jej snažíme podporovat, jak jen můžeme, a jsme rádi, že můžeme pomoci dalším startupům, které nemají možnost působit v centrech českých velkoměst a využívat jejich místních technologických hubů,“ uvádí Jiří Ettler, product developer, který v rámci Appliftingu vede partnerství se StartupBoxem.

Vedle vývoje softwaru pro scale-upy a velké finanční společnosti jako například Erste Group, BankID či Investown se Applifting velkou měrou angažuje na české startupové scéně. Tu pomáhá rozvíjet organizováním řady eventů, programátorského bootcampu, nebo například inkubátoru Fintech Booster, který pomáhá mladým fintechovým projektům. Mimoto ve svých kancelářích nabízí také sdílené coworkingové prostory, čímž přímo pod svou střechou pomáhá společnostem budovat network českých startupistů.

„Také jsme svoji, dnes již desetiletou cestu začínali v garáži. Víme, jak složité to je, a právě proto se na tento projekt ve spolupráci s Google.org a StartupBoxem těšíme. Budovat digitální produkt s využitím AI je naše parketa,“ uzavírá Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.

Více o Appliftingu

Applifting je české vývojářské studio, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 170 pracovníků v celé skupině.

Generace z 90. let odchází do důchodu, poptávka po jejich službách ale roste. Pracovní trh postrádá samostatné účetní

Tuzemským firmám chybí samostatné účetní. Podle podrobného průzkumu Svazu účetních České republiky se jejich stavy od roku 2018 kontinuálně snižují. Podle odborníků je tato profese dlouhodobě podhodnocená, a to jak po finanční, tak po společenské stránce. Pro mnohé zájemce tak tato profese ztrácí atraktivitu. Spousta mladých absolventů vysokých škol se navíc bojí zkusit účtovat na volné noze, a tak raději sbírá zkušenosti u zaměstnavatele.

Podrobný průzkum Svazu účetních ČR z roku 2021 ukázal, že účetních stále ubývá, přestože poptávka po nich mezi firmami roste. Generace účetních, která si založila živnost v devadesátých letech minulého století, se totiž v horizontu několika let chystá odejít do důchodu. „Podle signálů, které máme z regionů i od podnikatelské sféry, se situace z předloňska nijak nezměnila. Stále platí, že poptávka společností po samostatných účetních je vysoká. Ani s novou účetní legislativou a nastupující digitalizací nelze očekávat, že by účetní, kteří zahájili aktivitu v devadesátých letech, byli ochotní takzvaně přesluhovat,“ hodnotí situaci na pracovním trhu Magdalena Králová, prezidentka Svazu účetních České republiky.

Data jí dávají za pravdu. Podle statistik databáze Albertina počet nově vzniklých samostatných účetních kontinuálně klesá od roku 2018, mezi lety 2020 a 2021 dokonce o polovinu. V Česku tak dlouhodobě vzniká střet mezi vysokou poptávkou na straně firem a nedostatkem kvalitních účetních na volné noze. Účetní profese je podle odborníků dlouhodobě podhodnocená. „V době centrálně plánované ekonomiky byla práce účetních degradována na pořizování dat a toto povědomí o pozicích účetní stále trvá. Profese je dlouhodobě podceňována jak společensky, tak finančně,“ vysvětluje Králová.

Situaci často nepomáhá ani chování zákazníků, kteří nedodávají podklady včas a v požadovaných formátech, to účetním způsobuje více práce. „Obvykle totiž nemají odvahu narovnat vztah se zákazníky a zavést jasnější procesy pod pohrůžkou zrušení smlouvy, protože se bojí odchodu klienta ke konkurenci. Jak je vidět, počty účetních ubývají, takže se dříve nebo později stane to, že v této profesi bude nedostatek kvalitní pracovní síly, a pak už obava útěku zákazníka ke konkurenci nebude tak palčivá,“ popisuje Jan Štacha, vedoucí oddělení firmy Seyfor, která vyvíjí nový, plně cloudový účetní software Evala. Dodává, že by účetní měli vyžadovat po zákaznících alespoň elementární disciplínu vzhledem k procesu, který si obě strany předem odsouhlasí.

Účetní po škole hledají jistotu

Navíc se ukazuje, že mladí účetní se čím dál víc obávají opustit své zaměstnání a vydat se na dráhu živnostníka. Jednou z nich je i Adéla Kučerová, která na Vysokém účetní technickém v Brně vystudovala inženýrský obor zabývající se řízením rizik firem a institucí. Po dokončení studia zamířila pracovat jako účetní na hlavní pracovní poměr. „V práci pod zaměstnavatelem je výhodou to, že člověk si ve většině případů nemusí hledat klienty sám, ale dostane již přidělenou práci. Zatím ještě nemám dostatečné množství zkušeností k tomu, abych pracovala samostatně. Po třech letech praxe se setkávám stále s novými věcmi, se kterými potřebuji pomoct nebo je alespoň zkonzultovat s někým zkušenějším,“ tvrdí Kučerová.

V budoucnu chce možnost stát se samostatnou účetní alespoň zvážit. Velkou výhodou by podle ní byla především flexibilní pracovní doba, výběr klientů podle individuálních kritérií a také možnost vlastní cenotvorby. „I když má zaměstnanec všechnu svou práci hotovou, musí na pracovišti trávit čas. Také dovolená se musí přizpůsobovat dle podmínek na pracovišti, například s ohledem na ostatní kolegy nebo množství práce,“ vyjmenovává mladá účetní.

Málo peněz za vysokou odbornost

Situaci by mohlo podle expertů narovnat zlepšení finančních podmínek, za kterou účetní svoji práci vykonávají, a zároveň posilování tzv. soft-skills. Účetní by se neměli bát přijmout odpovědnost, ale též by si měli umět říct o patřičné ocenění. „Je to vysoce kvalifikovaná profese, k jejímu správnému vykonávání se musíte neustále vzdělávat a učit. Pokud se cítí být podhodnoceni, je to nejspíše tím, že si nedovedou říct o tolik peněz, kolik by jejich kvalifikaci odpovídalo, a to je škoda,“ tvrdí firemní sociolog Vojtěch Bednář.

Ve vnímání Čechů není profese účetního (narozdíl od vrcholových manažerů či právníků) tou nejatraktivnější, přestože na nich leží spousta vykonané práce i zodpovědnosti. Podle Jana Štachy se navíc musí často popasovat s nevyhovujícími pracovními podmínkami ve svých firmách. „Absolventi obchodních akademií si určitě nevysnili, že budou sedět za počítačem, opisovat papíry, a ještě se stresovat, že nemají všechny potřebné podklady ke své práci včas,“ doplňuje expert.

Jak by vypadala situace na pracovním trhu, pokud bude nedostatek účetních pokračovat? To si prezidentka Svazu účetních ČR raději nechce představovat. Systém účetních informací je pro ekonomický organismus nezastupitelný. Informace z účetnictví jsou základnou pro rozhodování firem a výpočet daní. V nejčernějším scénáři by bylo ohroženo i daňové inkaso, jehož výše má samozřejmě dopad na fungování ekonomiky jako celku,“ uzavírá Králová.

Analýza: Kvalita DDoS útoků je stále lepší, hrubá síla již není na pořadu dne

Čísla počtu a celkové intenzity DDoS útoků na české firmy v říjnu stagnovala. Přesto to není dobrá zpráva, naopak. Jednotlivé útoky jsou totiž stále kvalitnější a intenzivnější a dokáží tak napáchat stejně vysoké, nebo i horší škody než dříve obvyklé velké plošné útoky. Postupně se díky tomu mění i struktura kontinentů a zemí, odkud útoky míří. Největší intenzitu mají již několik měsíců po sobě sofistikované útoky z Evropy. Za největším počtem útoků je pak stejně jako v předchozích třech měsících Rusko. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Doposud DDoS útok znamenal plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury. To se ale postupně mění a vše se přesouvá směrem ke kvalitě. Útočníci častěji využívají hostingové služby v evropských datových centrech. S útoky zaměřenými na aplikace jsou tak přímo u zdroje, místo aby využívali velké množství přípojek k internetu. A protože již ty útoky nejsou objemově velké, klesají i celková čísla. Není to přitom o tom, že by DDoS útoky mizely, je to bohužel právě naopak. Útočníci navíc používají několik typů útoků zároveň,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

V poslední době roste podíl útoků přímo na aplikační vrstvě. To útočníkům umožňuje efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. Dalším trendem je využívání zranitelností méně obvyklých internetových protokolů a nárůst intenzity jednotlivých útoků.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v říjnu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo stejně jako v září z Evropy, odkud směřovaly i nejintenzivnější útoky. Z pohledu zemí bylo již tradičně nejvíce útoků z Ruska, stejná země se dostala na první místo i z pohledu nejintenzivnějších útoků.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Doručovací boxy vítanou záchranou pro obce. Nahradí či doplní tradiční poštu

Společnost OX Point, provozující více než 300 zásilkových boxů po celém Česku, nově buduje ve spolupráci s obcemi síť samoobslužných chytrých boxů i v místech, kde neexistuje stálá doručovací služba. Místním tak končí nutnost cesty pro zásilky na poštu do jiné obce a dlouhé čekání ve frontách.

„Díky projektu OX Point pro moderní obce můžeme nabídnout obyvatelům v menších obcích moderní a dostupné služby, které zvyšují komfort jejich života. Zásilky si mohou vyzvednout kdykoli v průběhu dne, bez nutnosti jezdit do nejbližší, často velmi vytížené pošty. Obce navíc nemají žádné starosti s instalací, provozem ani servisem boxů, tudíž je to pro ně výhodné řešení,” říká spolumajitel OX Point a předseda představenstva CONTEG Group Vít Voláček s tím, že OX Point stojí za výrobou, provozem i vývojem softwaru boxů pro města a obce, a nabízí jim tak výhodné řešení na klíč.

Pro obyvatele obcí bez stálé doručovací služby je vyzvedávání zásilek mnohdy časově náročný a nepříjemný proces. Chytré boxy jim ušetří cesty na poštu do okolních měst i čekání ve frontách. Obzvláště užitečné jsou tyto služby pro seniory, kteří se často na poštu sami nedostanou.

Samoobslužné boxy nabízejí nejen nepřetržitý výdej balíkových zásilek, ale také krátkodobou úschovu věcí a předávání zásilek napřímo mezi občany, úředníky nebo mezi obcí a občany. Počet služeb společnost navíc plánuje rozšiřovat. „Lidem ve spolupráci s Českou poštou chceme umožnit také odesílání balíkových zásilek či odesílání a přijímání doporučených dopisů. Instalací schránky by tak obec zajistila občanům poštovní služby přímo v místě bydliště. Vracíme tím život do obcí,” říká o budoucnosti boxů Voláček.

Od spuštění projektu už OX Point za měsíc instaloval boxy například ve Velkém Luhu a Seleticích a další desítky připravuje k instalaci. „Ročně plánujeme instalovat stovky obecních boxů. Do pěti let očekáváme, že obsadíme větší procento obcí do 2000 obyvatel,” míní Voláček.

„OX Box je pro naši obec velkým přínosem, protože jsme s provozem maximálně spokojeni a rádi, že ho u nás máme. Rádi ho využijeme i jako elektronickou úřední desku. Oceňuju i ochotu a vstřícnost při instalaci boxu,” říká starostka Velkého Luhu Jiřina Vrábelová.

Kromě samoobslužných zásilkových boxů společnost OX Point nyní rozvíjí síť úschoven, které jsou dostupné už na pěti nádražích v Praze, Ostravě, Liberci, Plzni a v Českých Budějovicích – a brzy k nim přibude šestá v Olomouci. Jejich výhodou je možnost krátkodobého i dlouhodobého pronájmu a snadné otevření pomocí PIN kódu, který lze sdílet mezi více lidmi. Umožňují tedy schránku také využít k bezpečnému předávání věcí.

O OX Point:

OX Point je česká otevřená a nezávislá síť samoobslužných chytrých boxů pro všechny dopravce a prodejce. Výrobcem boxů je česká rodinná průmyslová skupina CONTEG Group. Síť navázala spolupráci se společnostmi jako Rohlik.cz, We|Do, Balíkovna, Správa Železnic nebo síť čerpacích stanic MOL. Boxy jsou určeny pro uložení běžných zásilek, možná je i služba vrácení zásilky či bezkontaktní předávání osobních dokumentů. Část boxů je navíc vybavena chlazením, což umožňuje uložení čerstvých potravin z online supermarketů. Celý vývoj i výroba probíhá v České republice v závodě CONTEG v Pelhřimově.

ČD – Telematika výrazně posiluje na poli kyberbezpečnosti. Otevřela vlastní bezpečnostní dohledové centrum

ČD – Telematika rozšiřuje zásadním způsobem své služby v oblasti kyberbezpečnosti a síťové infrastruktury. Cílem je výrazně posílit ochranu svých zákazníků před neustále narůstajícími kybernetickými hrozbami. Pod názvem ČDT-NET nově nabízí komplexní bezpečnostní řešení síťové a serverové infrastruktury ve formě služby (IaaS) a bezpečnostního dohledu. Vlastní bezpečnostní dohledové centrum (SOC) otevřela ČD – Telematika v pátek za účasti ministra dopravy Martina Kupky.

„Pro dopravu, a to nejen drážní, je bezpečnost a dostupnost dat a digitálních služeb kritickým parametrem. Proto velmi vítám záměr ČD – Telematiky nabízet služby v oblasti kybernetické bezpečnosti nejen skupině Českých drah, ale i dalším komerčním a státním subjektům včetně Ministerstva dopravy,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

„Otevření bezpečnostního dohledového centra společnosti ČD – Telematika představuje zlomový krok v našem plánu posílení kybernetické bezpečnosti. Jako mateřská společnost jsme hrdí, že ČD – Telematika využívá nejnovější technologie a odborné znalosti k zajištění bezpečnosti dat a infrastruktury. To je klíčové pro udržitelný rozvoj, ochranu a spolehlivost nejen naší datové sítě, ale i celého sektoru drážní dopravy. Jsem přesvědčen, že nové dohledové centrum znamená významný přínos nejen pro Skupinu Českých drah, ale i pro širší komunitu uživatelů digitálních služeb,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„S ohledem na dramaticky rostoucí kybernetické hrozby jsme se v minulém roce rozhodli v ČD – Telematice vybudovat expertní tým zaměřený právě na ochranu a dohled nad bezpečností dat našich zákazníků. Kromě již poskytovaných služeb bezpečnostního perimetru, jako je ochrana před volumetrickými DDoS útoky, malwarem nebo aplikačními DDoS útoky, jsme nyní spustili i službu bezpečnostního dohledu neboli SOC. Tyto i další služby v rámci IaaS patří do produktové skupiny ČDT-NET a jsme připraveni je nabízet jak zákazníkům z drážního prostředí, tak i mimo něj,“ řekl Jan Hobza, předseda představenstva společnosti ČD – Telematika.

K vybudování nových komplexních služeb využila ČD-Telematika potenciálu vlastní rozsáhlé optické sítě a role poskytovatele internetu. V rámci nového produktu ČDT-NET, který byl vytvořen jako skupina služeb IaaS, je kladen velký důraz na bezpečnost celého řešení. Provoz jednotlivých zákazníků uvnitř ČDT-NET je striktně oddělen. Využívají se nejmodernější technologie, které umožňují definovat bezpečnostní politiky, povolovat pouze nezbytně nutný provoz a výrazně zvýšit vizibilitu nad děním v síti. Právě tyto moderní technologie jsou jedním z významných zdrojů informací pro technologii SIEM a SOC analytiky bezpečnostního dohledového centra.

Nově otevřené bezpečnostní dohledové centrum, u jehož výstavby bylo dbáno na vysoký standard fyzické bezpečnosti, zajišťuje proaktivní monitoring systémů s cílem včas detekovat potenciální hrozby a okamžitě na ně reagovat. Cílem nově vzniklého SOC týmu je nabízet zákazníkům ČD – Telematiky další velmi pokročilé a specifické služby v oblasti kybernetické bezpečnosti.

„Jedním z cílů společnosti ČD – Telematika je držet expertní know-how uvnitř naší společnosti. Pro naplnění výzev v oblastech komplexních služeb a kybernetické bezpečnosti bylo proto nutné rozšířit naše technické týmy o řadu nových specialistů a vybudovat od nuly celé nové oddělení,“ uzavírá Jan Hobza.

ČD – Telematika a.s. je významným poskytovatelem v oblasti drážních technologií pro zabezpečení a komunikaci, působí i jako dodavatel velkoobchodních telekomunikačních služeb. Provozuje vlastní optickou síť napříč Českou republikou, která je součástí kritické infrastruktury státu. Nabízí i služby v oblasti správy, údržby a výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje oblastí kybernetické bezpečnosti. Na trhu působí od roku 1994 a má více než 500 zaměstnanců.

HONOR Magic V2 a jeho fotoaparát s pokročilou umělou inteligencí

Nejnovější vlajková loď společnosti HONOR, chytrý telefon HONOR Magic V2, dokáže vyfotit působivé snímky kdykoli a kdekoli. HONOR Magic V2 je vybavený výkonným systémem fotoaparátů Falcon a skládá se z 50Mpx ultraširokoúhlého fotoaparátu s větším snímačem a clonou pro lepší snímání světla, 50Mpx širokoúhlého fotoaparátu a 20Mpx fotoaparátu s teleobjektivem. HONOR Magic V2 má v sobě patentovaný obrazový procesor HONOR Image Engine 2.0 a uživatelům nabízí inteligentnější a efektivnější fotografování díky revolučním funkcím, jako je technologie AI Motion Sensing, Millisecond Falcon Capture a výpočetní optika Ultra Fusion.

Přizpůsobený obrazový snímač pro vynikající optický výkon

Značka HONOR úzce spolupracovala s dalšími partnery na vývoji zcela nového snímače. Ten v hlavním 50Mpx fotoaparátu spolu s velkou clonou f/1,9 zajišťuje, že fotoaparát HONOR Magic V2 zachytí více světla a poskytne jasnější a čistší snímky s živými barvami a ostrými detaily, lepší expozicí a širším dynamickým rozsahem. Nový snímač je také vybavený vylepšeným osmijádrovým ostřením s plným počtem pixelů, které optimalizuje detekci a zaostření objektu. HONOR Magic V2 zdokonalil integraci clony a velkého snímače, což uživatelům umožňuje snadno pořizovat dokonalé fotky, a to i při slabém osvětlení nebo v protisvětle. Nový vlajkový telefon se svým nejlepším řešením rychlého snímání na trhu překonává měřítka v oboru.

Technologie snímání pohybu s umělou inteligencí pro zachycení skvělých okamžiků

Milisekundové prodlevy při fotografování jsou nyní s HONOR Magic V2 minulostí, protože tým HONOR ve svém výzkumném a vývojovém centru vylepšil mezipaměť pro ukládání snímků z 200 milisekund na maximálně 1 500 milisekund, což umožňuje ukládání velkého množství snímků. Společnost HONOR také vylepšila inteligentní AI technologii rozpoznávání pro ještě lepší identifikaci snímků. Umělá inteligence nyní dokáže vybrat ty nejlepší fotky pořízené naráz během 1,5 sekundy, takže uživatelé HONOR Magic V2 už nikdy nepřijdou o dokonalý snímek výjimečného životního okamžiku.

Funkce AI Motion Sensing Capture využívá síť AI vycvičenou na více než 270 000 snímcích, díky čemuž fotoaparát dokáže přesně rozpoznat různé situace a identifikovat v každé z nich to nejzajímavější. Tak vznikne ten nejlepší snímek běhu, skoku nebo úsměvu. Tato intuitivní funkce je ideální pro ostré a nerozmazané snímky někoho, kdo skáče radostí nebo má sportovní zápas nebo závod, stejně jako pro veselé chvíle s domácími mazlíčky, a umožňuje vám tak stát se tím nejlepším fotografem kdykoli a kdekoli.

Spolu s převratným superlehkým titanovým pantem přináší HONOR Magic V2 revoluci ve fotografování. Toto špičkové zařízení s pokročilou konstrukcí s nulovým převodem přináší pozoruhodnou funkci hover, která uživatelům umožňuje bez námahy zachytit nádherné skupinové fotky, aniž by se museli spoléhat na asistenci druhých, a zároveň si užívat svobodu hands-free ovládání. HONOR Magic V2 odemyká jedinečné perspektivy a umožňuje dokonalou kompozici.

Millisecond Falcon Capture pro výjimečnou rychlost snímání

Pokud jde o zvýšení kvality obrazu, rychlosti a čistoty snímků, HONOR nedělá žádné kompromisy. S novou funkcí Millisecond Falcon Capture ve fotoaparátu HONOR Magic V2 ještě více vylepšil rychlost zpracování snímků. Oproti předchozí generaci se u smartphonu HONOR Magic V2 výrazně zvýšila rychlost spuštění, zaostření, reakce závěrky a rychlost snímání. Funkce Millisecond Falcon Capture posouvá dál také obrazovou čistotu, takže uživatelé mohou snadno zachytit jakoukoli scénu kvalitně a v řádu milisekund.

Skok k super dynamickému živému displeji, který přináší věrný a živý obraz

Značka HONOR zaručuje, že uživatelé při pořizování snímků získají to, co vidí na displeji, v konzistentní kvalitě. Technologii Super AI RAW 2.0 posouvá o stupeň výš dynamický rozsah a přesnost barev v celém procesu pořizování snímků až po jejich zobrazení. HONOR Magic V2 a jeho kalibrovaný algoritmus přesně načítá údaje o světlech a stínech scény a při zobrazení zajišťuje přesný dynamický rozsah. Aby přesnost barev dosáhla vrcholu, je algoritmus AI vybavený také vylepšenou metodou kalibrace barev, která poskytuje řešení na míru na základě složitosti různých scén. Super AI RAW 2.0 tak přináší uživatelům telefonu HONOR Magic V2 ty nejautentičtější barvy.

V době, kdy fotografie pořízené chytrým telefonem hrají v našem každodenním životě stále významnější roli, nastavuje HONOR Magic V2 v oblasti zobrazovacích technologií nové standardy. Díky pozoruhodným fotografiím a funkci hover tento vlajkový smartphone nově definuje možnosti fotografování v segmentu tzv. foldů.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

E-mailing v Česku roste. Schránky na Seznamu denně přijmou o 4,5 milionů e-mailů více než loni

Seznam.cz zaznamenal růst doručené pošty v průměru o čtyři a půl milionu zpráv každý den. Vyplývá to ze statistik za prvních deset měsíců letošního roku. Co naopak podle nejoblíbenější české freemailové služby několik let po sobě klesá, je podíl odeslaných emailů.

Celkově přišlo vlastníkům schránek na freemailu a Emailu Profi o osm procent zpráv více. Z toho představoval denní nárůst newsletterů téměř 2,8 milionu. Naopak odeslaná pošta poklesla v meziročním srovnání o necelých 14 procent.

„Již několikátým rokem sledujeme pokles odeslaných e-mailů. Potvrzuje to trend, že čeští uživatelé využívají schránku primárně pro přijaté zprávy a k běžné komunikaci utíkají na mobilní platformy typu WhatsApp nebo Messenger,“ říká Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.cz od Seznamu.

Právě Whatsapp je podle analýzy Global Anti Scam Summitu, který proběhl v říjnu v Lisabonu, nejvíce zneužívaným kanálem. “Na druhém místě skončil Gmail a třetí je dle studie Facebook. Množství online podvodů tak meziročně narostlo o 45 procent,” doplňuje informace z analýzy Libor Nádvorník, business development manažer společnosti Mailkit.

Zpráv, které byly u Seznamu vyhodnoceny jako spam, přišlo v absolutních číslech více, ale v poměru vůči celkovému počtu zpracovaných zpráv je ho o necelé procento méně. “Hromadná pošta se v posledních letech drží nad 50 procenty všech zpracovaných zpráv. S jejím rostoucím podílem je potřeba myslet na to, že ve spamu mohou skončit nejen podezřelé nabídky, ale také běžné rozesílky, které sami uživatelé označí za nevyžádané. Kromě povinných technických náležitostí je tedy nutné dbát i na zásady správného zacházení s databází kontaktů,“ uvádí Štěpánka Lebedová.

„Každý emailingový specialista by měl sledovat reputaci svých odesílaných zpráv a rozesílat pouze taková sdělení, která respektují příjemce. Udržet důvěrné a bezpečné prostředí bez spamerů proto vyžaduje důkladné prověření každého nového uživatele platformy pro rozesílku,“ říká Nádvorník.

Ze statistik dále vyplývá, že hromadné emaily zažívají největší boom před Black Friday a Vánocemi. Co se týče víkendu, tak všechny ukazatele klesají, ale zatímco spam klesne jen o deset procent, hromadné a primární zprávy o více než třetinu.

E-mail jako hlavní nástroj marketingu potvrzuje i Mailkit. „Black Friday je díky velkým slevovým akcím vrcholem Vánoční rozesílky. Specialisté na marketing stále více využívají sofistikované nástroje jako trigrovaný e-mail. Díky němu mohou například oslovit zákazníka, který opustil předčasně košík, nebo nabídnout prodej doplňkového zboží pro zakoupený sortiment,“ dodává Nádvorník.

Nový sklad na Pardubicku přinese desítky nových pracovních míst

Nový sklad s kapacitou 40 tisíc paletových míst uvádí do provozu společnost MD logistika v Dašicích. Tři čtvrtiny plochy pronajala logistické společnosti JUSDA Europe. Ta navýší počet svých zaměstnanců o několik desítek. Sklad za téměř půl miliardy korun vybudovala pardubická stavební firma MARHOLD.  

Hlavní sortiment uskladněného zboží bude tvořit spotřební elektronika a součástky do automobilového průmyslu. Strategické umístění skladu s napojením na dálniční síť ČR umožní společnosti JUSDA Europe nabízet kompletní škálu skladových řešení včetně možnosti provozu v režimu 24/7.

„Pardubice a celý Pardubický kraj je pro nás a naše klienty klíčová lokalita. Znalost lokálního prostředí a pevná zaměstnanecká platforma nám s rozšířením skladů dovolí poskytnout tuzemským i zahraničním zákazníkům nové kapacity s nejvyšší úrovní zabezpečení dle certifikace TAPA A. Mezi doplňkové služby bude patřit kompletace sestav, kontrola kvality při příjmu zboží, třídění, nebo just-in-time dodání,“ uvádí Petr Škoda, generální ředitel společnosti JUSDA Europe.

Pokročilý skladový řídicí systém a moderní manipulační technika zrychlí interní procesy od příjmu, přes ukládání, kontrolu zásob, výdej až po expedici. Nejmodernější sklad JUSDY využívá pro zakládání zboží systémové vozíky, které jsou naváděné pomocí indukčního vedení. JUSDA nabízí možnost skladování a manipulaci standardních i nestandardních palet, zboží na slipsheetech, ale také kusového zboží a materiálu.

„Díky otevření skladu v Dašicích navyšujeme personální základnu. Celkově to znamená obsazení několika desítek nových pracovních míst, převážně na pozicích skladník, manipulant nebo obsluha VZV. Hledáme i vedoucí směny a další specialisty do logistiky,“ shrnuje Jitka Kratochvílová, HR ředitelka společnosti JUSDA Europe.

Nová budova je napojena na stávající infrastrukturu s vnitřní komunikací pro kamiony. U vybavení byl kladen důraz na nízké energetické nároky s ohledem na environmentální požadavky, například inteligentní LED osvětlení nebo vsakovací pole pro dešťovou vodu. Vzduchotechnika skladu je vybavena rekuperací a využívá tak odpadní teplo odcházejícího vzduchu pro vytápění. Její střecha v budoucnu umožní instalaci solárních panelů.

„Investicí do vlastních kapacit zlepšujeme naši konkurenceschopnost a snížíme závislost na pronajímatelích skladových ploch. Dispozice skladu umožňuje variabilní uspořádání, abychom mohli pružně reagovat na potřeby našich zákazníků. Jsme rádi, že jsme pro nový sklad nalezli stabilního partnera, kterým je JUSDA Europe,“ dodává Robert Kuchar, generální ředitel společnosti MD logistika.

Za výstavbou jednoho z největších skladů v Pardubickém kraji stojí stavební firma MARHOLD, pro kterou se jedná z hlediska objemu o největší projekt v její historii. „S výstavbou velkoskladů máme bohatou zkušenost, byť to není zdaleka naše hlavní činnost. V minulosti jsme realizovali například výrobní haly pro firmy Kiekert, Apaq i dvě mrazírenské haly přímo pro MD logistika, ale tento projekt patří v historii naší společnosti k nejvýznamnějším z hlediska objemu,“ uvádí Lukáš Skokan, předseda představenstva společnosti MARHOLD a dodává: „Výjimečná není pouze svojí plochou, ale také rychlostí realizace stavby, která se dostala pod jeden rok. Geologické podmínky si vyžádaly založení stavby na 193 základových pilotech z téměř tisíce metrů krychlových betonu.“

O společnostech

MD logistika je česká logistická společnost zajišťující kompletní logistický servis včetně oblasti FMCG (rychloobrátkové spotřební zboží). Provozuje skladové areály v Dašicích na Pardubicku a v okolí Prahy o celkové kapacitě 100 000 paletových míst. Ve skladech disponuje všemi teplotními režimy včetně možnosti zamrazování. Společnost využívá více než 140 tahačů s izotermickými návěsy, dále 30 vozidel s vyšší dostupností a dle potřeby i služby smluvních přepravců. MD logistika denně vyskladní cca 135 000 kartonů, okolo 7 500 palet a denně zásobuje přes 550 závozových míst v ČR a na Slovensku. Společnost vznikla v roce 2002 z někdejšího podniku Mrazírny Dašice a dnes zaměstnává více než 500 lidí.

Více na www.mdlogistika.cz

JUSDA Europe je přední česká logistická firma s více než dvacetiletými zkušenostmi. Společnost je mezinárodně uznávaným poskytovatelem přepravních služeb, specializujících se na dodávky pro sektor technologií, retailu a průmyslu. Působí v celém regionu Evropy, zaměřuje se na euroasijský i americký trh. Vedle všech druhů přeprav, jako je kamionová, kontejnerová, lodní, námořní i letecká, nabízí skladovací kapacity a řešení na míru zákazníkovi. Vlastní sklady má v Pardubicích a Kutné Hoře.

Více na www.jusdaeurope.com

MARHOLD je pardubická stavební firma, člen skupiny Enteria, která se zabývá realizací pozemních staveb. Významné místo v její produkci zaujímá odstraňování vad panelové výstavby včetně statických a povrchových sanací a zateplování. Z pozice generálního dodavatele zajišťuje také opravy, rekonstrukce a výstavbu pozemních objektů včetně vodohospodářských staveb. Společnost MARHOLD na trhu působí již od roku 1991. Za více než 30 let se z malé firmy, nabízející drobné práce, vypracovala na významného generálního dodavatele komplexních stavebních projektů.

Více na www.marhold.cz

Exit mobile version