Budoucnost mobility v Česku: Město Touškov je prvním městem se sdílenou komunitní elektromobilitou

Město Touškov se stalo prvním českým městem se sdílenou komunitní elektromobilitou. Ve spolupráci s českým startupem PeopleCar a ŠKODA X, inovačním centrem automobilky Škoda Auto, nabízí městská služební e-auta k zapůjčení svým občanům. Koncept, který již úspěšně funguje v řadě západních měst, tak nyní přichází také do České republiky.

Podobná komplexní služba komunitního carsharingu v Česku zatím neexistuje. Průměrné auto je aktivně využíváno pouze pět procent času, zbylých 95 procent svého života tak stojí zaparkované a zbytečně zabírá místo. Proč tedy služební městská e-auta nenabídnout občanům města a zajistit maximální využití každého vozu?” uvádí starostka Města Touškov Kateřina Duchková.

Obliba sdílených vozů v tuzemsku každoročně roste dvouciferným tempem. Asociace českého carsharingu uvádí, že zatímco v roce 2014 jezdilo po českých silnicích jen třicet sdílených aut, v letošním roce už to je 1 930. Město Touškov se proto rozhodlo jako první město v České republice spustit pilotní projekt sdílených elektrovozů, které nabídne k zapůjčení svým občanům. Vozidla budou dostupná na vyznačených místech městského úřadu, kde bude také nabíjecí stanice. „Velkou výhodou byla dotace a podpora ze strany Státního fondu životního prostředí, která umožnila získání elektrovozů s výhodami pro město i občany,” dodává Duchková.

Pilotní projekt zajišťuje pro Město Touškov český startup PeopleCar, který poskytuje komplexní servis sdílené komunitní elektromobility jako je zprostředkování nákupu vozů a dobíjecí stanice přes údržbu vozu až po aplikaci pro rezervaci vozů a zákaznickou linku. „Pomáháme hledat udržitelná řešení moderních měst. Komunitní elektromobilita pro nás není pouze momentálním trendem, ale přirozeným pokrokem ve vývoji osobní dopravy. Hlavní výhoda našeho projektu spočívají v tom, že zařídíme prakticky celou realizaci projektu a kompletní servis. Od samotného zpracování projektu a získaní dotace až po pravidelný servis aut,” přibližuje spoluzakladatel a CEO startupu PeopleCar Patrik Bureš.

Za vývojem speciální mobilní platformy, prostřednictvím které si mohou občané městský elektrovůz vypůjčit, stojí společnost ŠKODA X, která je inovačním centrem automobilky Škoda Auto. „Aktivně podporujeme rozvoj celého ekosystému elektromobility a vždy se soustředíme na využití nejmodernějších technologií v každodenním životě. Unikátní mobilní platforma nabízí lidem jednoduchý a rychlý způsob rezervace elektromobilů. Koncept sdílené komunitní elektromobility přináší ekologické a moderní řešení městské dopravy, ” přibližuje Jaroslav Pelant, jednatel ŠKODA X.

Koncept sdílené komunitní elektromobility PeopleCar necílí pouze na obce a veřejnou správu. Své využití nalézá také v developerských projektech, které se zaměřují na rezidenční bydlení. Pilotním projektem je spolupráce s realitní a investiční skupinou Salutem Group, která nabízí službu sdílené elektromobility v rámci svých horských bytů v Loučné nad Desnou. PeopleCar také plánuje v blízké době expanzi do okolních evropských států a jedná s potencionálními partnery v Německu, Slovensku, Polsku či Rakousku.

O PeopleCar:

Český technologický startup PeopleCar, který se zaměřuje na komunitní sdílenou elektromobilitu. Veřejné správě a soukromému sektoru poskytuje komplexní provoz a servis sdílené elektromobility od samotného zpracování projektu a získání dotace, zprostředkování nákupu vozů a dobíjecí stanice přes údržbu vozu až po aplikaci pro rezervaci vozů a zákaznickou linku. Zakladatelé startupu mají dlouholeté zkušenosti z mezinárodního korporátního prostředí v oblasti energetiky a logistiky.

Více informací zde.

SledovaniTV zařazuje WarnerTV, přináší tři promokanály a nabízí sledování na 4 TV za 1 Kč

Programová nabídka SledovaniTV se v dubnu rozšířila o novou stanici WarnerTV.

Všichni uživatelé navíc budou moci sledovat kanály Viasat Nature, Viasat Explore a AMC po celý duben zcela zdarma.

Uživatelé služby SledovaniTV a SledovanieTV získají v dubnu zcela zdarma přístup k prémiovým kanálům Viasat Nature, Viasat Explore a AMC.

Na dokumentárních stanicích si mohou diváci rozšířit obzory díky nespočtu zajímavých titulů, jako jsou například Patagonie: Tajný ráj na Zemi, Zázraky Mexika, Mýtické ostrovy Nového Zélandu či Top Guns: Uvnitř královského letectva.

Třetí z promokanálů – AMC právě vysílá premiérové díly nejnovějšího seriálu ze světa The Walking Dead: Daryl Dixon – nový díl vychází od 8. dubna vždy v pondělí ve 22:00.

Stejně jako každý měsíc, ani v dubnu nechybí dárek pro naše stávající uživatele. Tento měsíc jim přinášíme oblíbené dokumentární stanice a také možnost sledovat pokračování seriálového hitu The Walking Dead, “ říká CSO společnosti SledovaniTV Michal Jura.

Sledování na 4 SmartTV nebo set-top boxech za 1 Kč

V dubnu budou mít uživatelé možnost sledovat službu na čtyřech chytrých televizích nebo set-top boxech pouze za 1 Kč na první měsíc. To ocení zejména početnější domácnosti. Pro lepší personalizaci mohou uživatelé využívat i profily, díky kterým si každý člen rodiny může vytvořit vlastní seznam oblíbených pořadů i kanálů.

Nová stanice Warner TV

Diváci české služby SledovaniTV mohou již nyní ve svém balíčku najít novou televizní stanici Warner TV. Ta na obrazovky přináší zejména na seriály a filmy. V prvních dnech budou dominovat snímky Smallville a Super drbna.

Na Slovensku tatio stanice nevysílá.

Grafické podklady najdete na sdíleném disku, stejně tak i náš press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Nové Game Ready ovladače připraví hráče na 3. sezónu Call of Duty a Diablo IV s ray tracingem

Nejnovější Game Ready ovladače (552.12) připraví hráče na třetí sezónu hry Call of Duty®: Modern Warfare® III a Call of Duty: Warzone™ a Diablo IV s nedávným updatem přinášejícím do hry ray tracingové efekty.

Call of Duty: Modern Warfare III and Call of Duty: Warzone nedávno vstoupilo do své 3. sezóny, v níž se vrátila populární mapa Rebirth Island. Hráči mohou využít hned několik technologií NVIDIA. DLSS 3 navyšuje snímkové frekvence v průměru o 55 % a dokáže přidat snímky i tam, kde hru brzdí CPU. Pokud FPS překračují obnovovací frekvenci monitoru, je možné si zapnout DLAA: pokročilý anti-aliasing, který využívá stejný AI model jako DLSS. O nízkou latenci se stará Reflex, který najdeme již ve více než stovce her včetně 9 z 10 nejpopulárnějších kompetitivních stříleček. V Call of Duty: Modern Warfare III and Call of Duty: Warzone lze dosáhnout 28% snížení. Nízká latence společně s vysokými hodnotami FPS přinášejí kompetitivní výhodu.

Diablo IV dostalo update přinášející ray tracing a již od vydání plné verze nabízí DLSS 3. Díky tomu lze ve 4K při ray tracingu a všech ostatních nastaveních na maximum dosáhnout v průměru 3,1× vyššího počtu snímků za sekundu. GeForce RTX 4090 tak přinese 144 FPS. Nedávno vydané modely GeForce RTX 4080 SUPER a GeForce RTX 4070 Ti SUPER překračují 100 FPS a GeForce RTX 4070 SUPER i s předchůdkyní GeForce RTX 4070 bez problémů překonávají hranici 60 FPS.

Další novinky

Optimální nastavení na jedno kliknutí v GeForce Experience a NVIDIA app již podporuje přes 1200 titulů. Aktuálně k němu přibývá dalších 9:

  • Desynced
  • Dragon’s Dogma 2
  • Granblue Fantasy: Relink
  • Horizon Forbidden West Complete Edition
  • Myth of Empires
  • Nightingale
  • Pacific Drive
  • Skull and Bones
  • The Thaumaturge

Doporučené odkazy:

Blog k novým Game Ready ovladačům: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/call-of-duty-season-3-geforce-game-ready-driver/
Novinky o DLSS: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/dlss-3-call-of-duty-season-3-more-dlss-games
Seznam všech her a aplikací s technologiemi RTX: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/nvidia-rtx-games-engines-apps/
Ovladače GeForce Game Ready: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/game-ready-drivers/

Na STRV Talks vystoupí Maria Zhang, bývalá viceprezidentka vývojářů v Googlu, Metě a LinkedInu

Jaro přináší do Prahy další setkání pro pražskou startupovou komunitu od českého technologického lídra STRV. Na akci STRV Talks se představí Maria Zhang, CEO Proactive AI Lab Inc., která se může pochlubit více než dvaceti lety zkušeností s vedením vývoje softwaru, mobilních aplikací, umělé inteligence a dalších technologií ve společnostech jako Google, Meta, Tinder a LinkedIn. V rámci večera se Maria podělí o své zkušenosti a srovná je s vývojem v menších začínajících startupech. Účastníci budou mít možnost položit Marii otázky během dvou řízených Q&A segmentů a v průběhu neformálního networkingu po akci, který se odehraje ve střešním baru. STRV Talks se uskuteční ve čtvrtek 11. dubna 2024 v prostorách STRV v pražském Karlíně a moderátorem bude Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV.

V případě zájmu o novinářský vstup kontaktujte prosím Tadeáše Zíku na e-mailu tadeas@husta.cz.

„STRV Talks je platforma, kde se setkávají myslitelé, inovátoři a lídři z technologického a byznysového světa, aby sdíleli své názory a zkušenosti s českou technologickou komunitou. Tato akce je jedinečnou příležitostí pochopit, jak se liší vedení a kultura ve velkých tech firmách oproti startupovému prostředí, a získat z první ruky perspektivu jedné z nejúspěšnějších technologických osobností, která ovlivnila vývoj těch nejznámnějších aplikací, které většina z nás má v telefonu,“ říká Lubo Smid k chystané akci.

Maria Zhang má už nyní velmi úctyhodný životopis. Šéfovala vývojovým týmům v Google, Meta (zde měla na starosti nejdříve vývoj Instagramu a následně umělé inteligence), LinkedIn, Tinder nebo Yahoo. Před manažerskou rolí sama jako vývojářka působila například v Microsoftu. Nyní začíná stavět svůj vlastní startup Proactive AI Lab. Na akci STRV Talks se zaměří na rozdíly mezi korporátní a startupovou kulturou, způsoby motivace týmů a důležitost adaptace v rychle se měnícím technologickém prostředí. Zároveň srovná přístupy k vývoji nových technologií v technologických gigantech i malých startupech.

„Nemůžu se dočkat, až potkám českou technologickou komunitu v Praze! Ráda se s ní podělím o některé ze svých příběhů a zkušeností, ale zároveň jsem zvědavá na zkušenosti a vědomosti českých vývojářů. Moc se těším, až se na STRV Talks potkáme a pobavíme,“ popisuje Maria Zhang očekávání od chystané akce.

STRV Talks: Stories of Leading Tech Teams at Google & Meta vs. Startups se bude konat ve čtvrtek 11. dubna 2024 od 18:00 v prostorách STRV v pražském Karlíně, moderátorem bude Lubo Smid. Hosté budou mít to konci formálního programu možnost networkingu a diskuze nejen na téma vedení technologických týmů ve střešním baru Scrollbar přímo v budově kanceláří STRV, kde bude zajištěno také občerstvení.

Více o STRV

STRV je český tým designérů a vývojářů tvořících špičkové digitální produkty. Od roku 2004 uvedl na trh stovky softwarových řešení ve spolupráci s klienty Porsche, Microsoft, Barry’s, The Athletic, Barnes & Noble nebo Arnoldem Schwarzeneggerem. STRV se každoročně umisťuje na předních místech žebříčku 1 000 nejlepších globálních firem podle platformy Clutch. Pod značkou STRV Labs firma vyvíjí vlastní úspěšné aplikace v čele s LGBTQ+ dating aplikacemi Cosmic Latte, aplikací Float pro dechová cvičení nebo ticketingovou platformou Enter. Hranice technologií v STRV posouvá přes 200 talentovaných lidí, kteří jej hodnotí 4,8 hvězdami na portálu Glassdoor. Firma pečuje o rozvoj české technologické scény organizováním meetupů pro designéry a vývojáře a akcí STRV Talks pro širší startupovou a technologickou komunitu.

Přecenění zboží v obchodech během vteřiny: Systém Money ERP implementuje digitální proficenovky společnosti Satomar

Seyfor navázal spolupráci se společností Satomar, provozovatelem platformy Proficenovky, a integroval do svého podnikového systému Money ERP rozhraní pro elektronické cenovky a štítky. Otevírá tak nové možnosti okamžité úpravy cenotvorby či přípravy nebo i realizace krátkodobých cenových nabídek pro zákazníky ve stylu „happy hours“. Kamenné prodejny navíc mohou díky novým možnostem snáze konkurovat akčním nabídkám online prodejců zaměřených na agilní marketing. Na začlenění proficenovek do firemního systému mohou společnosti čerpat dotaci poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu na elektronizaci prodejen.

Integrace platformy Proficenovky s Money ERP umožňuje plně automatizovat přeceňování a popisování zboží na základě dat vložených v informačním systému obchodníka. Implementace proficenovek eliminuje většinu chyb, k nimž dochází v prodejnách při přeceňování zboží, obchodníkům šetří čas i prostředky a současně vychází vstříc sílícímu tlaku českých spotřebitelů na cenové akce.

Elektronické cenovky využívají technologii elektronického papíru a inkoustu. V závislosti na požadavcích obchodníka mohou cenovky nést řadu dalších informací, jako jsou popisky produktu, cenové akce, hodnocení výrobků, QR kódy s odkazem na detaily produktu v e-shopu obchodníka, ceny za měrnou jednotku a mnoho dalšího. Cenovky mají různé rozměry, jsou odolné vůči vlhkosti i mrazu a vestavěná baterie je může pohánět 5 až 10 let dle modelové řady. Aktualizace obsahu cenovek a štítků a synchronizace s pokladními systémy probíhá bezdrátově z centrálního systému Money ERP, případně lokálně skrze integrované NFC.

Elektronické cenovky a štítky najdou svoje uplatnění v maloobchodních i velkoobchodních prodejnách, ve skladech nebo ve výrobních provozech. Možnost automatické aktualizace jejich obsahu daty z infomačního sytému Money ERP znamená obrovskou úsporu času při označování zboží a produktů, včetně možnosti provádění změn v reálném čase. Naše spolupráce se společností Seyfor otevírá uživatelům systému Money ERP nové možnosti, jak poskytovat informace zákazníkům nebo pracovat s označováním produktů ve skladech i při výrobě,“ říká Radek Bábíček, jednatel společnosti Satomar.

Možnosti využití elektronických cenovek a štítků jsou velmi rozsáhlé a stejně jako digitalizace ve všech dalších oblastech poskytují vyšší efektivitu a úsporu manuální práce. Uživatelům informačního systému Money ERP od společnosti Seyfor přinášejí výhody především v následujících oblastech:

  • Maloobchodní a velkoobchodní prodej – Kromě běžného označení zboží na prodejnách lze rychle měnit ceny v rámci letákových akcí, snížení ceny na konci pracovní doby nebo „happy hours“.
  • Výroba, skladování a logistika – Automatické změny označení produktů v reálném čase umožňují získávat informace o přesném stavu zboží, obsahu balení apod.
  • Kancelářský provoz – Proměnlivé označení techniky, kanceláří a zasedacích místností, jmenovky pro návštěvníky a další aplikace.

Propojení elektronických cenovek s Money ERP

Základním předpokladem pro efektivní využívání elektronických cenovek a štítků je jejich integrace s používaným infomačním systémem. Money ERP obsahuje všechny informace o produktech, včetně jejich vlastností a cen, a proto je vzájemné propojení klíčové.

Spolupráce společností Seyfor a Satomar přináší jedinečnou výhodu v napojení Money ERP na systém Proficenovky.cz prostřednictvím rozhraní API. Tato přímá integrace umožňuje přenos dat v reálném čase, na rozdíl od dávkových přenosů ve vyhrazených intervalech nebo manuálního importu změn. Pomocí nových integrací a dalších inovací si Money ERP stále udržuje přední pozici mezi podnikovými informačními systémy,“ dodává Martin Kudrna, výkonný ředitel divize Midsize business a člen představenstva společnosti Seyfor.

Změny informací o cenách nebo produktech, provedené v systému Money ERP, se do elektronických cenovek promítnou během několika sekund. Změny lze předem naplánovat na konkrétní datum a čas a ceny není nutné uvádět v konkrétních částkách. V Money ERP stačí nastavit slevu v procentech nebo výši marže a informační systém částky přepočte a odešle do cenovek. Obchodníci působící ve více zemích mohou současně spravovat cenovky v různých jazycích i měnách.

Aby mohli zákazníci Money ERP využívat výhody řešení Proficenovky.cz od společnosti Satomar, potřebují modul Satomar a rozšířené exporty a importy (REI). Ten je také součástí dalších modulů, které lze v rámci Money ERP doplnit, jako například E-shop konektor PLUS. Následně lze elektronické cenovky snadno ovládat v uživatelském rozhraní systému Money ERP. Se správným nastavením a používáním integrace s elektronickými cenovkami pomohou zkušení konzultanti Money ERP.

Pořízení elektronických cenovek se státní podporou

V České republice je v současné době možné využít dotaci poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu na elektronizaci prodejen ve výši 125 000 až 1 000 000 korun. Dotační výzva Technologie pro MAS pokrývá oblast digitalizace a automatizace malých a středních podniků a o příspěvek je možné žádat od 1. 7. 2023 do 31. 12. 2024. Výše příspěvku může dosáhnout až 50 % z celkových nákladů pořizovací ceny. Více informací je k dispozici na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

T-Mobile slaví s neziskovkami. Jeho Digitální Akademie už 10 let připravuje neziskový sektor na digitální výzvy 21. století, s Charitou ČR spolupracuje 20 let

Společnost T-Mobile letos zahájila už desátý ročník speciálního programu pro neziskové organizace Digitální Akademie s cílem podpořit jejich digitální dovednosti. Zároveň operátor letos oslaví 20 let spolupráce s Charitou ČR. V rámci těchto výročí se T-Mobile zaměří na další témata, která aktuálně v neziskovém sektoru rezonují. Etiku a morální principy zaměřené na bezpečnost v on-line prostředí pak zdůrazní edukativní kampaní na sociálních sítích.

Digitální akademií každoročně projdou stovky lidí, kteří se bezplatně zúčastní buď offline nebo online kurzů. Tradičně je velký zájem o praktická témata zaměřená na práci s moderními digitálními nástroji jako jsou Canva, Excel nebo Outlook. Letošní jubilejní desátý ročník se bude věnovat i dalším oblastem, které rezonují společností a rozšíří tak počet nabízených kurzů.

Účastníci z řad neziskových organizací se tak mohou těšit na školení event managementu pod vedením Zuzany Mánkové z Forbesu, dva workshopy zaměřené na umělou inteligenci od Anny Vošalíkové z Českého rozhlasu a právničky Petry Dolejšové, mediální gramotnost od ČTK, kyberbezpečnostní školení od expertů z T-Mobile nebo besedu o tématu nenávistného obsahu na internetu s odborníky z organizace In IUSTITIA. V nabídce zůstávají i velmi populární kurzy digitálního marketingu a tvorby digitálního obsahu od Czechitas. PR kurz s titulem Novináři nejsou zlí bude celý ročník akademie symbolicky uzavírat. Před 14 lety, tedy ještě před vznikem akademie, to byla vůbec první vzdělávací akce pro neziskový sektor, a proto se ji operátor rozhodl zopakovat a ukázat, jak se digitalizace promítla i do práce novinářů a komunikace s médii.

„Jsme hrdí na naši dlouhodobou spolupráci s neziskovým sektorem v České republice a moc si vážíme toho, že letos slavíme už 10 let Digitální Akademie T-Mobile a k tomu ještě 20 let spolupráce s Charitou Česká republika. Vzdělávání v rámci Digitální Akademie má za cíl posílit digitální dovednosti a znalosti všech, kteří pracují v neziskovém sektoru a za ta léta jsme proškolili stovky jejích zástupců. Spolupráce s neziskovým sektorem tvoří nedílnou součást naší ESG strategie. Kromě vzdělávání dlouhodobě spolupracujeme s českými neziskovými organizacemi, které podporujeme nejen finančně, ale i tematicky projektově,“ vysvětluje Simona Dřízhalová, expertka udržitelnosti ve společnosti T-Mobile.

Jak se neziskový sektor za posledních několik let posunul dopředu a profesionalizoval, je možné vidět třeba na Charitě Česká republika, se kterou operátor spolupracuje už 20 let. Za tu dobu potřeby organizace mnohonásobně vzrostly a digitální nástroje využívá jak pro běžný provoz, tak například při administraci sbírek či darů.

Témata jako bezpečnost, etické chování na internetu, práce se sociálními sítěmi – to nejsou témata jen pro neziskové organizace, ale setkávají se s nimi všichni téměř každý den. Je potřeba dodržovat nějaká pravidla, a ta se týkají každé generace i sociální skupiny. Proto se operátor rozhodl na ně znovu upozornit a převést tradiční desatero, které každý nějakým způsobem zná a jehož dodržování je v podstatě základem, do online prostředí 21. století. Jednotlivá upravená pravidla, resp. „přikázaní“, se budou objevovat na sociální sítích v průběhu května a června.

Více informací o Digitální akademii a registrace na kurzy zde.

Bezpečí na prvním místě: Čtvrtina lidí si s nákupem nového telefonu pořídí i ochranu displeje, trendem jsou fólie na míru

Většina českých spotřebitelů (85 %) dnes vnímá ochranu svého telefonu jako nezbytný standard. Vyplývá to z průzkumu mezi zákazníky maloobchodního prodejce DATART[1]. Data z prodejů ukazují, že si hned 25 % zákazníků pořizuje ochranu displeje spolu s nákupem nového telefonu. Jen vloni stoupl počet prodaných kusů ochrany displeje o 6,5 %. Zájem roste zejména o fólie na míru, kterých dokáží vyřezávací stroje vyrobit až 70 tisíc různých variant.

Mobilní telefony v našich životech hrají stále významnější roli. Lidé se proto více než kdy dříve snaží dbát na jejich ochranu. V průzkumu realizovaném mezi zákazníky maloobchodního prodejce elektroniky DATART hned 85 % dotázaných uvedlo, že je pro ně ochrana mobilního telefonu dnes již základní standard. Jednou ze součásti telefonu, o které jejich uživatelé často pečují jako o oko v hlavě, je přitom displej. Není se čemu divit, jeho výměna může v některých případech vyjít na tisíce korun. Rámcově může cena opravy zařízení odpovídat až 65 % pořizovací ceny telefonu.

I proto každým rokem roste poptávka po ochranných fóliích a sklech, která pomáhají se vysokým nákladům za výměnu vyhnout. Za minulý rok stouply jejich prodeje v síti maloobchodního prodejce DATART o 6,5 %. Hned čtvrtina zákazníků si přitom ochranu displeje pořizuje společně s novým telefonem. Téměř polovina (49 %) spotřebitelů podle průzkumu preferuje ochranné sklo, o něco menší část (35 %) pak volí ochranné fólie.

„Kryty a obaly ochraňující telefony jsou už dlouhá léta naprostým standardem. Tím se postupně stává i ochrana displeje. Na rozdíl od krytů u ní ale lidé často bojovali s obtížemi při aplikaci skla či fólie a v případě méně populárních telefonů i s horší dostupností. To z velké části řeší fólie na míru, které se významně podílí na rostoucí popularitě prvků ochrany displeje,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Právě ochranné fólie na míru podle ní vyhledává stále větší část zákazníků – nejen u mobilních telefonů, ale i v případě tabletů či chytrých hodinek. Jejich velkou výhodou oproti standardizovaným ochranným sklům a fóliím je šířka nabídky mobilních zařízení, pro které je možné fólie vytvořit. Vyřezávací stroje mají v databázi až 70 000 variant mobilních zařízení.

„Aktuálně máme tyto vyřezávací stroje na všech našich prodejnách. Na základě požadavků zákazníka dokáží vyříznout dokonalý tvar ochranné fólie. Díky automatizaci celého procesu tak můžeme obsloužit prakticky každého. To do jisté míry redefinuje způsob, jakým se mohou uživatelé starat o svá cenná zařízení a poskytuje jim možnost individuálního přizpůsobení ochrany na míru,“ říká Petra Psotková.

Dlouhodobé popularitě se mezi zákazníky těší i služba nalepení ochranné fólie či skla speciálně vyškolenými elektrospecialisty přímo na prodejně. Ti se postarají o čisté a přesné nanesení fólie na displej. Vůbec přitom nezáleží na tom, zda zákazník zvolí klasické sklíčko nebo fólií na míru, u které si může vybrat z celého spektra různých materiálů a vlastností vhodných pro různé způsoby používání.

„Naše ochranné fólie jsou navržené s důrazem na kvalitu, výkon a estetiku. Každá fólie je vyrobená z vysoce kvalitních materiálů, aby poskytovala trvanlivou ochranu před škrábanci, prachem, otisky prstů a drobnými poškozeními, která by mohla ovlivnit výkon a vzhled zařízení. Zákazníci si mohou volit fólii dle svých individuálních potřeb a specifických vlastností fólií,“ doplňuje Petra Psotková.

[1] Sběr dat probíhal online v březnu 2024, celkem se průzkumu zúčastnilo 2113 respondentů.

Chytré meteostanice pomáhají s výukou ve školách v Praze 4

Základní školy Filosofská a Školní se mohou pochlubit unikátním projektem monitoringu mikroklimatu a škodlivých látek v ovzduší. Díky němu mají přehled o aktuální situaci ve svém okolí a zároveň se získanými daty pracují přímo ve výuce. Projekt vznikl díky podpoře městské části Praha 4 a spolupráci s českou firmou Agdata City, která vyrábí a provozuje kompletní technologii.

„Stále se jedná o pilotní projekt, ale spolupráce s Agdata City probíhá skvěle a praktické využití ve školní výuce je významným přínosem, a tak není vyloučeno, že meteostanice rozšíříme i do dalších škol. Profitovali by z toho nejen jejich žáci, ale i obyvatelé naší městské části. Umím si totiž představit, že na základě sběru dat z hustější sítě senzorů můžeme analyzovat důvody znečištění ovzduší v našem sousedství a lépe s nimi bojovat,“ uvedl Tomáš Hrdinka, radní pro životní prostředí a Agendu 21, který je iniciátorem využití meteostanic v Praze 4.

Údaje z meteostanic pomáhají při výuce

Na střechách obou škol jsou instalovány meteostanice, které přinášejí aktuální informace o meteorologických podmínkách a stavu ovzduší v blízkém okolí. Výsledky měření jsou dostupné v mobilní aplikaci a na webových stránkách obou škol. Žáci i učitelé je tak mohou sledovat prakticky odkudkoli a ráno před cestou do školy se podívat, jaké je v místě počasí nebo jestli je čisté ovzduší. Tím však využití meteostanic nekončí – slouží totiž i přímo ve výuce. Dětem získaná data umožňují pracovat s reálnými údaji a pomáhají jim na konkrétních příkladech porozumět nejen tématu ochrany životního prostředí, ale i základním přírodním a fyzikálním jevům.

„Data z meteostanice nám slouží nejen k tomu, abychom věděli, jaké je venku počasí, ale můžeme je využít i jako praktickou ukázku, jak funguje příroda. Výsledky měření využijeme v hodinách prvouky, matematiky, fyziky nebo informačních technologií. Líbí se nám, že nepracujeme s vymyšlenými čísly nebo příklady, pod kterými si člověk jen těžko představí reálnou situaci, ale s hodnotami, které si může každý ověřit tím, že vyjde ven,“ uvedl Marek Franc, učitel informatiky ze ZŠ Školní.

První meteostanice byla nainstalována již v roce 2021 na ZŠ Filosofská. Díky zájmu dalších škol došlo k rozšíření a meteostanice je nově nainstalovaná i na ZŠ Školní. Stanice jsou od sebe vzdálené pouze necelé dva kilometry, nicméně výškový rozdíl mezi nimi činí 70 metrů a kromě měření mikroklimatu a kvality ovzduší v okolí školy nabízí jedinečnou možnost porovnávat výsledky měření mezi sebou a hledat i příčiny v nerovnoměrnostech konkrétních výstupů. Takto získaná data by pak mohla sloužit nejen školám, ale i samotné městské části Praha 4.

Meteostanice dodává česká firma

Meteostanice i výsledky jejich měření zajišťuje česká společnost Agdata City, která se specializuje na hyperlokální měření kvality ovzduší pro města a obce. Toho dosahuje pomocí vlastních chytrých senzorů a získaných dat, která odesílá v reálném čase.

„Na obou základních školách jsou instalovány naše meteostanice doplněné o Air senzor.  Tato kombinace umožňuje zjišťovat nejen aktuální stav počasí, jako je teplota, tlak, srážky nebo směr a intenzita větru, ale i kvalitu ovzduší a jeho znečištění. Konkrétně měříme množství přízemního ozónu, oxidů dusíku a míru částic polétavého prachu v ovzduší ve třech velikostech. Výsledky pak slouží nejen k výuce, ale také pomáhají třeba při plánování venkovních aktivit v závislosti na kvalitě ovzduší a předpovědi počasí nebo ke správnému odvětrávání tříd,“ vysvětlil Lukáš Musil, obchodní ředitel Agdata City. 

Více na portálu PinCity (https://praha4.pincity.cz/projekty/124-imisni-a-meteorologicka-stanice-pro-zs-skolni)

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata City pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Cenově atraktivní herní notebook nejen pro onlinovky, exkluzivně v nabídce CZC

Kategorie notebooků optimalizovaných pro hry je stále populárnější. Důvodem je mimo jiné fakt, že přenosné počítače s výkonným procesorem, dostatkem paměti, displejem s vysokou obnovovací frekvencí a grafikou, která nabídne uživatelům působivé herní zážitky, jsou cenově stále dostupnější. Jedním z takových notebooků je Acer Nitro V 15 (ANV15-51), který je v dané konfiguraci exkluzivně v nabídce e-shopu CZC aktuálně za velmi atraktivní cenu 18990 Kč.

Konfigurace s 8jádrovým procesorem Core i5-13420H, 16 GB operační paměti DDR5 a dedikovanou grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2050 4GB GDDR6 dodává notebooku ideální potenciál pro svižné hraní jak oblíbených onlinovek, tak i moderních titulů ve vysokých detailech. To vše podtrhuje pro hraní ideálně velký 15,6″ displej s vysokou obnovovací frekvencí 144 Hz a podsvícená klávesnice pro večerní herní sessions. Rychlý a dostatečně velký SSD disk s kapacitou 512 GB pojme s přehledem všechna potřebná data a přispívá k rychlému startu instalovanému systému Windows 11 Home i všech aplikací. Z další výbavy stojí za zmínku bohatá konektivita, která zahrnuje mimo jiné rozhraní Wi-Fi 6 ax, Bluetooth 5.1, GLAN, HDMI port v plné velikosti, 3 konektory USB 3.2 Gen 1 a jeden Thunderbolt 4/Type-C, samozřejmostí je také HD TNR kamera. Acer Nitro V 15 je za aktuální cenu velmi atraktivní volbou pro hráče, kteří dávají přednost tradici procesorů Intel.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 67 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Začátkem roku 2024 se CZC sloučilo s Internet Mall a.s., AMG Media a.s. a WE|DO CZ s.r.o. do jedné právní entity s názvem Allegro Retail a.s..

V dubnu T-Mobile nabídne stylová sluchátka k nákupu telefonu a slevy na značky Samsung a Honor

Slevy na kompletní portfolio značek Samsung a Honor, extra tarifní dotace na vybrané modely a také sluchátka za 1 Kč ke každému telefonu se smlouvou. V dubnu mohou zákazníci u T-Mobilu vybírat z široké nabídky zvýhodněných telefonů. Nebudou chybět ani dotace na hardware a produkty značky Apple a extra dotace na T Phone a T Tablet.

Pokud si zákazník v dubnu zakoupí telefon se smlouvou na 24 měsíců, čekají na něj stylová sluchátka od T-Mobilu za pouhou 1 Kč. Sluchátka jsou dostupná v bílé a černé barvě a jejich výhodná cena platí i při nákupu dvojiček – tedy kombinace telefonu za plnou cenu s telefonem či hodinkami za korunu.

Tarifní dotace se v dubnu vztahují na kompletní portfolio značek Samsung a Honor. Extra dotací pak budou podpořeny modely Samsung Galaxy A05s 64GB a Honor 90 Lite 5G 256GB, které si zákazníci zakoupí s tarifem Neomezeně XL už za 1 Kč, resp. 299 Kč. Extra dotace platí i pro modely Samsung Galaxy A25 5G 128GB, Honor Magic6 Lite 256GB nebo Honor 90 5G 512GB.

I v dubnu pokračuje nabídka tarifních dotací na hardware v podobě notebooků Acer, televizorů Philips a herních konzolí Sony Playstation 5 slim. Extra dotace se opět vztahují na všechny modely Apple a T Tablet a T Phone, ten tak bude možné zakoupit již za 199 Kč s tarifem Neomezeně XL s výhodou.

 

Exit mobile version