Chytré hodinky přinášejí pozitivní změny v oblasti zdraví. Dle evropského průzkumu si 87 % uživatelů chytrých hodinek osvojilo zdravější návyky

Více než tři čtvrtiny (88 %) uživatelů chytrých hodinek tvrdí, že jim zařízení může pomoci zlepšit jejich fyzické zdraví. 87 % z nich uvedlo, že díky chytrým hodinkám zavedli alespoň jeden nový zdravý návyk v důsledku dat, která jim byla poskytnuta. Pro více než polovinu (54 %) Evropanů jsou také tabu pravidelné lékařské prohlídky. Chytré hodinky však pomáhají dostat lidi do ordinací lékařů – 63 % jejich uživatelů navštívilo lékaře poté, co ze svého zařízení zjistili abnormální zdravotní údaje. Data vyplývají z průzkumu společnosti Huawei, realizovaného společností Ipsos, který zjišťoval postoje a chování evropských občanů v oblasti osobního zdraví a přínosy chytrých hodinek.

„Duševní a fyzické zdraví je pro jednotlivce i širší společnost v popředí zájmu,“ poznamenává William Tian, prezident Huawei Consumer Business Group pro Evropu a dodává: „Rozhodli jsme se zjistit, zda evropští občané aktivně upřednostňují své osobní zdraví a zda si uvědomují klíčové zdravotní ukazatele, které jsou stěžejní pro jejich celkovou pohodu. Kromě toho jsme se snažili pochopit, zda uživatelé chytrých hodinek vykazují větší povědomí o zdraví a zdravějších návycích ve srovnání s těmi, kteří je nepoužívají. Náš výzkum odhalil některé zajímavé skutečnosti a zároveň jednoznačně prokázal transformační vliv chytrých hodinek zaměřených na zdraví.“

Zájem Evropanů o osobní zdraví je vysoký

Zdraví je pro Evropany důležitou záležitostí. 80 % z nich projevuje zájem jak o psychickou pohodu, tak o fyzickou zdatnost. Devět z deseti respondentů uvedlo, že se nejvíce zajímají o svůj vzhled těla, hmotnost, vitalitu a správné fungování kognitivních funkcí. Mezi další oblasti patří kvalita a množství spánku, schopnost zvládat stres, odpočinek, zdravé stravování a pohyblivost. Celková spokojenost se zdravím však zůstává poměrně malá. Pouze polovina účastníků průzkumu uvedla, že je spokojena se svým celkovým zdravotním stavem. Nejvíce jsou Evropané nespokojeni se svou fyzickou zdatností (24 %), mobilitou (26 %), sníženou hladinou energie (29 %) a nadváhou či obezitou (46 %).

Téměř všichni respondenti (91 %) vyjádřili přání zlepšit alespoň jeden aspekt svého životního stylu související se zdravím. Přičemž každý z nich v minulosti usiloval o zlepšení v průměru čtyř zdravých návyků. Nejčastější prioritou je pro mnohé z nich snížení stresu (43 %), udržování správné hmotnosti (40 %), zdravé stravování (35 %), dostatečný spánek (35 %) a každodenní cvičení (34 %). Navzdory těmto snahám 72 % evropských občanů přiznalo, že při dodržování návyků zdravého životního stylu potřebují další motivaci nebo ji často ztrácí.

Mezera ve znalostech brání pokroku

Z průzkumu nadále vyplývá, že většina Evropanů má velmi omezené znalosti o zdravotních ukazatelích. Většina z jejich uvedených ukazatelů nejsou skutečnými zdravotními ukazateli, ale spíše činnostmi podporující jejich zdraví, jako je například pravidelný pitný režim. Velmi nízké bylo také povědomí u některých životně důležitých zdravotních metrik. Vliv na hlubší pochopení zdravotních ukazatelů má dle průzkumu pravidelný přístup k personalizovaným údajům o zdraví.

Vliv chytrých hodinek na zdraví uživatelů je zásadní

Data z průzkumu jasně ukazují pozitivní vliv chytrých hodinek na zdraví uživatelů. U uživatelů chytrých hodinek v Evropě je v průměru o 51 % vyšší pravděpodobnost, že budou znát cílové hodnoty klíčových zdravotních ukazatelů než u těch, kteří chytré hodinky nepoužívají. Kromě toho vykazují o 75 % vyšší pravděpodobnost, že znají své cílové hodnoty tělesného tuku a o 71 % vyšší pravděpodobnost, že si jsou vědomi svého správného denního kalorického cíle. Tři čtvrtiny (75 %) uživatelů chytrých hodinek navíc vyhledá radu, když je jejich zařízení upozorní na abnormální zdravotní ukazatele a 63 % z nich navštíví lékaře za účelem dalších vyšetření.

Díky chytrým hodinkám si 87 % uživatelů osvojilo nové zdravější návyky na základě informací ze svého zařízení. Tyto změny zahrnují častější cvičení (47 %), delší dobu cvičení (41 %), zlepšení spánkových návyků (39 %) a úpravu stravy (28 %). Navíc si uživatelé chytrých hodinek kontrolují své základní zdravotní ukazatele až třikrát častěji než uživatelé, kteří je nepoužívají. Konkrétně sledují svůj srdeční tep, okysličení krve a spálené kalorie. Mezi denně sledovanými ukazateli převažuje nachozený počet kroků, který sleduje téměř polovina uživatelů. Z průzkumu nadále vyplynulo, že uživatelé chytrých hodinek připisují svému zařízení převážně pozitivní výsledky: 88 % z nich souhlasí s tím, že jim zařízení pomáhá zlepšovat fyzické zdraví, 86 % vnímá zlepšenou celkovou kvalitu života a 76 % jejich duševní zdraví.

Pokročilé metriky jsou snadno dostupné díky investicím do tří zdravotnických laboratoří společnosti Huawei

Společnost Huawei již deset let vyvíjí špičkové portfolio nositelných technologií v oblasti hardwaru, softwaru a služeb. Neustálé úsilí o výzkum a inovace v oblasti zdravotních a fitness technologií umožnilo společnosti Huawei vyvinout neuvěřitelně sofistikované a přesné inteligentní monitorování celého těla.

S vědomím rostoucí potřeby na trhu se zdravím a fitness se společnost Huawei zavázala k hlubšímu výzkumu algoritmů pro monitorování zdraví prostřednictvím svých nositelných technologií. To vedlo k založení tří zdravotnických laboratoří po celém světě. V roce 2016 v Xi’an a Songshan Lakes v Číně a letos ve finských Helsinkách. Ve finské laboratoři Health Lab pracuje multidisciplinární vědecko-výzkumný tým ze 7 zemí EU, složený ze 6 doktorandů a 20 odborníků z 5 hlavních oborů – fyziologie, umělá inteligence, strojové učení, testování softwaru a softwarové inženýrství. To zajišťuje, že každá oblast sportovního a zdravotního výzkumu dosahuje pokročilých světových standardů.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Velká sluchátka přes uši nebo špunty? Obě varianty mají své výhody, základem by měla být vždy kvalita zvuku

Ať už jste nadšený posluchač hudby, podcastů, nebo potřebujete sluchátka hlavně na odrušení ruchu v open space kanceláři, rozhodování mezi velkými sluchátky přes uši a malými špunty do uší může být dilema. Velká sluchátka poskytují zpravidla plnější zvukový dojem, jsou pohodlná, netlačí na zvukovod a zároveň nabízí vynikající možnosti potlačení okolního hluku. Předností špuntů je zase jejich malé provedení, které zvyšuje univerzálnost jejich využití. Moderní technologie propůjčují však i špuntům vlastnosti, díky nimž už nemusíte slevovat z nároků na precizní zvuk ani aktivní potlačení okolí.

Spotřební modely versus vysoce kvalitní sluchátka a špunty

Aktivním potlačením zvuků rozumíme výkonný elektronický systém, který snímá pomocí mikrofonů vestavěných na vnějších stranách sluchátek ruchy z okolí (například provoz na ulici či rozhovory kolegů v kanceláři) a dokáže je jednoduše řečeno v uších posluchače vymazat. Tomuto systému říkáme ANC (Active Noise Cancelling). Díky kvalitnímu ANC a ztišení okolí je možné dosáhnout ideálních podmínek například pro poslech hudby či pro soustředění v rušném prostředí kanceláře (ANC lze využít i bez hudby).

Ne všechna sluchátka a špunty poskytují stejný zážitek a hudební reprodukci. To snadno zjistíte, když porovnáte zvuk stejné skladby reprodukované levnými modely se zvukem, který poskytují vysoce kvalitní velká sluchátka nebo špunty. Rozdíl v kvalitě zvuku je obrovský. To potvrdil i zajímavý výzkum, který ukázal, že při použití levných spotřebitelských sluchátek nedokázali posluchači rozeznat rozdíl mezi zvukem přehrávaným ve velmi nízké kvalitě (s datovým tokem 48 kb/s) a kvalitnějším zvukem. Pro představu a srovnání, oblíbená služba Spotify umožňuje využít datový tok až 320 Kb/s a služba Tidal dokonce 1411 Kb/s). Pokud máte rádi působivou reprodukci hudby, měli byste proto vybírat kvalitní sluchátka, ať už se rozhodnete pro model přes uši nebo špunty.

Výhody a limity špuntů

Jejich největší konkurenční výhodou jsou malé rozměry a snadná přenositelnost — pokud je sundáte z uší, vejdou se i s ochranným pouzdrem do kapsy nebo malé kabelky. I přesto, že jsou diskrétní a nenápadná, mají některé modely díky svému minimalistickému designu výrazný styl. Jako příklad jmenujme sluchátka Bose QuietComfort Ultra Earbuds, která zejména ve světlém provedení působí v uších díky kombinaci matných a lesklých materiálů téměř jako šperk, a přitom nabízí špičkový zvuk i potlačení okolních ruchů hodné legendárního amerického výrobce, který je historicky největším průkopníkem technologie ANC. Jsou lehká a hodí se jak na dlouhodobé nošení, tak i k poslechu motivační hudby při sportu. Dotykové ovládání umožňuje jejich snadné ovládání, špunty vydrží hrát až 6 hodin a powerbanka vestavěná do jejich pouzdra je dokáže až třikrát znovu rychle nabít. A navíc je lze bezdrátově připojit a používat současně se dvěma zařízeními, například telefonem a notebookem.

Slabinou špuntů je někdy nepohodlí, případně až nepříjemná bolest v uších při jejich dlouhém nošení. Nutno říct, že to výrobci to při jejich návrhu nemají lehké, protože uši každého člověka mají unikátní tvar. To platí dokonce i pro levé a pravé ucho jednoho člověka! Zmíněná sluchátka Bose řeší tento problém dvěma silikonovými díly, které jsou na sobě nezávislé – samotnými špunty zasunutými do zvukovodu a stabilizačními kroužky, pomocí nichž se sluchátka „zašroubují“ do ušního boltce, oba díly jsou v balení ve třech různých velikostech. Aplikace navíc dokáže změřit, jak sluchátka těsní a doporučí výměnu jednotlivých dílů.

Výhody velkých sluchátek

Mnoho lidí, pro které je největší prioritou odhlučnění okolí v práci nebo při dlouhém dojíždění dopravou, dává přednost raději velkým modelům přes uši, a to především vzhledem k pohodlí při dlouhodobém používání. Pokud je jejich konstrukce hlavového mostu, přítlaku na hlavu a materiálu náušníků ideálně vyladěna, ani při celodenním nošení o nich uživatel téměř „neví“. Přesto, že velká sluchátka umožňují výrobcům využít větší vestavěné reproduktory, platí i zde stejná pravda o spotřebních a vysoce kvalitních modelech v souvislosti s kvalitou zvuku. Není tedy samozřejmostí, že velká sluchátka budou hrát dobře.

Zpráva publikovaná v časopise Environment International konstatuje, že všudypřítomný hluk se stal jedním z nejrozšířenějších stresových vlivů v každodenním životě a dlouhodobé vystavení hluku může mít významný dopad na duševní zdraví člověka. Současně varuje, že zvuk s vysokou hlasitostí může poškozovat uši. Zde je vhodné zmínit, že mnoho lidí oceňuje velká sluchátka s funkcí aktivního potlačení okolních ruchů i při tichém poslechu nebo dokonce „nasucho“ bez puštěné hudby při dojíždění nebo při práci.

Příkladem velkých sluchátek přes uši s vysoce kvalitní reprodukcí i špičkovým ANC jsou Bose QuietComfort Ultra Headphones. Jejich patentovaná technologie umožňuje plynule řídit míru aktivního potlačení hluku a přizpůsobit ji momentálním potřebám. Zároveň jsou oceňována pro špičkový zvuk, velmi pohodlné provedení, optimální přítlak na hlavu i náušníky potažené luxusní syntetickou kůží. Díky tomu je lze je nosit bez rizika bolesti hlavy nebo ušního zvukovodu doslova celý den, čemuž odpovídá i 24hodinová výdrž na baterie. Reprodukci hudby lze vyladit podle osobních preferencí pomocí ekvalizéru ovládaného přes aplikaci.

Co říct závěrem? Špunty budou pravděpodobně vaší volbou, pokud upřednostňujete styl, univerzálnost a přenositelnost, případně pokud chcete sluchátka využívat při spotu. Velká sluchátka upřednostníte více tehdy, když je vaší prioritou pohodlí ve spojení s nejvýkonnějším možným potlačením okolních ruchů. Bez ohledu na preferované provedení si s kvalitními sluchátky užijete skvělé hudební zážitky.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

VIVE Ultimate Tracker přináší pokročilé sledování pohybu pro XR headsety

Novinka nadchne hráče, fanoušky společenských VR aplikací, profesionály i filmaře kompaktními rozměry, dlouhou výdrží baterie i „sebe-sledující“ technologií.

Společnost HTC VIVE dnes představila VIVE Ultimate Tracker, který výrazně posouvá možnosti nezávislých XR headsetů v oblasti sledování pohybu. Nový tracker nabízí nepřekonatelnou přesnost a všestrannost. Najde uplatnění při hraní her, sportovním tréninku, motion capture projektech i v průmyslových aplikacích. Kompaktní a výkonný sledovač disponuje self-tracking technologii, která umožňuje snadné a efektivní sledování bez pomoci jakýchkoliv externích zařízení. Je tak ideální pro použití s nezávislými headsety HTC VIVE, včetně VIVE XR Elite a VIVE Focus 3. Již brzy navíc získá podporu v rámci standardů OpenXR a SteamVR pro PCVR sestavy. Výrobce slibuje i možnost nasazení v průmyslovém prostředí, kde lze sledování pohybu využít i bez VR headsetu například k optimalizaci ergonomie pracovního prostředí.

„VIVE Ultimate Tracker posunuje realističnost a imerzi v XR na novou úroveň. Poprvé totiž zpřístupňuje přesné sledování pohybu celého těla i uživatelům nezávislých headsetů,“ říká Shen Ye, globální šéf produktu HTC VIVE. „Lidé hledají robustnější a flexibilnější technologii, která by jej umožnila již dlouho. Těší nás, že můžeme našim fanouškům nabídnout řešení a sledovat, jak se s jeho pomocí baví a tvoří.“

Dokonalý tracking pro sportovní zážitky i profesionální nasazení

VIVE Ultimate Tracker navazuje na popularitu známých sledovačů VIVE Tracker 3.0, který nalezl místo v mnoha PCVR sestavách. Novinka je ale ještě praktičtější a všestrannější. K určení přesné polohy v prostoru totiž využívá dvojici širokoúhlých kamer, díky kterým nepotřebuje externí základnové stanice, ani přímou viditelnost s headsetem. Skrze jediný bezdrátový USB-C adaptér lze přitom k headsetu připojit hned 5 trackerů. Vytvořit bezproblémovou sestavu pro sledování pohybu celého těla je tak dílem okamžiku.

„VIVE Ultimate Tracker přináší pro technologické demo SKILLSHOT (by Rezzil) revoluční posun ve sledování pohybu chodidel. Jednoduchost instalace a nastavení v jakémkoliv prostředí z něj činí ideální řešení pro širokou škálu uživatelů od elitních sportovců až po běžné hráče. Vřelé přijetí v rámci našich ukázek je pro nás důkazem globálního potenciálu pro naši společnost,“ komentuje Adam Dickinson, spoluzakladatel a ředitel společnosti Rezzil.

Mimo sportovní aplikace nachází VIVE Trackery využití i v sociálních VR aplikacích jako je populární VR Chat, který již v průběhu prosince dorazí ve verzi pro nezávislé headsety do obchodu VIVEPORT. Historicky poprvé si tak sledování pohybu celého těla vychutnají kromě PCVR návštěvníků virtuálních lokací i ti, kteří se do nich vypraví skrze nezávislé headsety VIVE XR Elite či VIVE Focus 3.

„VIVE Ultimate Tracker je fantastickým řešením pro každého, kdo hledá flexibilní a nezávislou možnost sledování celého těla ve společenském VR prostředí. S VIVE Ultimate Trackerem se HTC VVIVE podařilo přinést něco, co odhalí potenciál pohlcujícího VR dramaticky vyššímu počtu uživatelů,“ říká Jesse Joudrey, technický ředitel společnosti VRChat.

Nový VIVE Ultimate Tracker byl konstruován s důrazem na maximální univerzálnost. Využívá proto standardní upevňovací závit 1/4″-20 UNC a pogo pin rozhraní pro spojení s různými objekty, jako jsou herní makety zbraní, sportovního náčiní a podobně. Otevírá cestu k mnoha využitím včetně motion capture technologie pro film a hry, nebo vzdělávání v rámci VR tréninku. Společnost navíc zveřejnila 3D CAD soubor VIVE Ultimate Trackeru a dokumentaci pro vývojáře. Uživatelé tak budou schopni snadno navrhovat vlastní držáky a příslušenství.

„Sledování pohybu celého těla a možnost využití dalších objektů a rekvizit, kterou trackery VIVE nabízejí, přináší zcela novou úroveň VR zážitku. Absence externích senzorů, celodenní výdrž baterie a design umožňující rychlou výměnu trackerů jsou vlastnostmi, které dramaticky rozšiřují možnosti jejich využití,“ říká Leif Petersen, generální ředitel a zakladatel společnosti HOLOGATE.

VIVE má s VIVE Ultimate Trackerem velké plány. V budoucnosti ho bude možné používat zcela nezávisle s platformou SteamVR, a to i bez přítomnosti headsetu, což umožní sledování pohybu lidí nebo objektů. To jej činí mimořádně silným nástrojem pro průmyslové použití, kde je potřeba sledovat širokou škálu vybavení a rekvizit. Beta verze podpory pro přímé spojení se SteamVR bude dostupná již v nadcházejících týdnech.

„VIVE Ultimate Tracker ve hře Dance Dash konečně splňuje to, co jsme si od VR slibovali – zcela pohlcující zážitky v živém virtuálním světě s využitím celého těla a zcela bez omezení kabely. Stačí se připnout naše pohodlné TrackStraps popruhy a sžít se svým digitálním já. To umožňuje překročit hranice běžného VR, ve kterém jsme redukovaní na plovoucí hlavy a ruce. Tančit v rytmu hudby způsoby, které byly dosud nepředstavitelné, je pak zcela přirozené,“ říká Joe Sciacchetano, zakladatel a generální ředitel společnosti Rebuff Reality.

Základní specifikace

Technické detaily o VIVE Ultimate Trackeru lze najít níže a na stránkách vive.com:

  • Hmotnost: 94 g
  • Výdrž baterie: Až 7 hodin
  • Připojení: Proprietární nízkolatenční 2,4 GHz a 5 GHz Wi-Fi s dosahem až 10 m
  • 6DoF inside-out tracking

Cena a dostupnost

VIVE Ultimate tracker lze získat již nyní na stránkách vive.com za cenu 229 €. Výrobce navíc pro zájemce připravil výhodné zaváděcí balíčky a slevu pro majitele headsetu HTC VIVE XR Elite, které budou dostupné do 31. prosince 2023.

  • Sleva pro majitele VIVE XR Elite: Stávající majitelé headsetu VIVE XR Elite, kteří zakoupí balíček VIVE Ultimate Tracker 3+1 Kit + TrackStraps Special, obdrží slevu 100 € po zadání platného sériového čísla headsetu VIVE XR Elite. Celková cena tak bude pouze 589 eur.
  • Speciální sada VIVE Ultimate Tracker 3+1 Kit (689 €): Obsahuje 3 VIVE Ultimate Trackery, 1 bezdrátový dongle, 1 stahovací klíč pro hru Dance Dash a sadu TrackStraps pro VIVE Ultimate Tracker.
  • Balíček VIVE XR Elite a VIVE Ultimate Tracker (1699 eur): Zahrnuje headset VIVE XR Elite, 3 VIVE Ultimate Trackery, 1 bezdrátový dongle, 1 stahovací klíč pro hru Dance Dash a sadu TrackStraps pro VIVE Ultimate Tracker.

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Město Ostrov implementuje spisovou službu GINIS od Gordicu ve všech svých příspěvkových organizacích

  • Od 1.1.2026 budou školy v České republice povinné vést spisovou službu v elektronickém systému spisové služby (eSSL)
  • Město Ostrov nasazuje výhodně Ginis v 11 svých příspěvkových organizacích současně, včetně 8 škol, domu kultury, městské knihovny a městského domu dětí a mládeže

V Praze, 28. listopadu 2023 – Společnost Gordic, přední český tvůrce a dodavatel informačních systémů, oznámila, že vyšla vítězně z výběrového řízení Města Ostrov na dodávku a instalaci systému elektronické spisové služby pro všech 11 příspěvkových organizací zřizovaných městem. Město Ostrov tak reaguje na blížící se povinnost škol vést spisovou službu v elektronickém systému spisové služby (eSSL). Vítězné řešení spisové služby Ginis SSD Education budou využívat nejen základní a mateřské školy, ale také Dům kultury Ostrov, Městská knihovna Ostrov a Městský dům dětí a mládeže Ostrov.

Město Ostrov je moderním rezidenčním městem se 16 000 obyvateli v sousedství Karlových Varů. Součástí instalace komplexního řešení evidence, oběhu a ukládání elektronických dokumentů v souladu se specifickými legislativními nařízeními v 11 příspěvkových organizací zřizovaných Městem Ostrov je i zaškolení administrátorů a uživatelů systému a následné poskytování služeb technické podpory.

Legislativní povinnosti pro školy

Přijetím zákona DEPO a novelizací archivního zákona se již brzy zruší možnost vedení spisové služby v listinné podobě. Tento proces musí probíhat v souladu s požadavky řady dalších právních předpisů upravujících zejména zpracování a ochranu osobních údajů, provoz informačních systémů veřejné správy či kybernetickou bezpečnost. Už z tohoto výčtu je zřejmé, že školy nečeká k 1. 1. 2026 jen pouhá výměna listin za digitální dokumenty. Cílem změn je postupný přechod k výkonu působnosti v elektronických systémech.

Systém elektronické spisové služby Ginis v edici pro školská zařízení plní veškeré nároky aktuálně platné legislativy i jednoduchost provozu. Ginis umožňuje automatizovat řadu rutinních administrativních činností pracovníků škol, mimo jiné i obsluhu datové schránky nebo propojení s ekonomickými agendami, díky čemuž se zjednoduší správa i následná skartace ekonomických dokladů. Ginis nabízí řadu funkcí spojených se správou digitálních dokumentů podle evropského nařízení eIDAS včetně elektronických podpisů. Organizace se přitom může rozhodnout, jestli bude systém provozovat na svém vlastním hardwaru nebo v cloudu MS Azure.

Spisovka GINIS nejen pro školy

Systém elektronické spisové služby Ginis SSD je vhodný pro jakýkoliv typ příspěvkové organizace. Nutnost pořízení systému eSSL ve školských zařízeních tak může být pro zřizovatele příspěvkových organizací příležitostí, jak nákladově efektivně vyřešit problémy i dalších jimi zřizovaných organizací, které se stejně jako školy potýkají s nárůstem digitálních dokumentů, a elektronickou spisovou službu pro ně výhodně pořídit v rámci jednoho projektu.

„Motivací pro zavedení elektronické spisové služby pro nás byl blížící se termín 1. 1. 2026, od kterého nám legislativa ukládá povinnosti vést elektronickou spisovou službu pro školská zařízení. V rámci výrazné úspory zdrojů jsme se rozhodli implementovat stejné řešení pro všechny naše příspěvkové organizace současně,“ řekl David Hanakovič, starosta Města Ostrov. „Od řešení společnosti Gordic si slibujeme nejen splnění legislativní povinnosti, ale i to, že software a s ním spojená podpora ze strany dodavatele pomůže pracovníkům v našich organizacích pracovat s dokumenty jednotně a metodicky správně.

„Spisová služba Ginis v edicích Education je šitá na míru školským zařízením, kterým umožňuje spravovat dokumenty v jednoduchém a uživatelsky přívětivém prostředí. Potřebují k tomu pouze internetový prohlížeč. Námi speciálně připravený licenční balíček obsahuje vše, co škola může ke své činnosti potřebovat. Zároveň nyní testujeme integraci s nejpoužívanějším školským systémem Bakaláři, která školám usnadní celý proces přijímacího řízení nebo zápisu,“ řekl Vladimír Přech, ředitel obchodně právní sekce společnosti Gordic.

O Gordicu

Ryze česká společnost Gordic s.r.o. již od roku 1993 vytváří prostor a nástroje pro srozumitelnou komunikaci lidí a organizací. Vizí předního českého tvůrce a dodavatele informačních systémů je propojená společnost, ve které bezpečné technologie usnadňují život. Produktové portfolio a služby společnosti Gordic zahrnují informační systémy určené pro veřejnou správu, včetně uznávané platformy GINIS, kterou využívá více než 6 000 organizací veřejné správy. Pro více informací navštivte stránky www.gordic.cz nebo sledujte Gordic na LinkedINu a Facebooku.

Skupina Progresus úspěšně vstoupila do oblasti industriálního developmentu. U Chomutova s partnerem GARBE předala nájemci ISOLITE průmyslové centrum za více než půl miliardy

Mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří se dnes otevřelo nové logistické a průmyslové centrum za 520 milionů korun. Výstavba projektu GARBE Park Klášterec II o celkové pronajímatelné ploše přes 18 tisíc metrů čtverečních byla dokončena v mimořádně krátkém čase osmi měsíců. Zástupci investiční skupiny Progresus a developera i spoluinvestora GARBE nyní společně předali budovu s certifikací udržitelnosti BREEAM do užívání hlavnímu nájemci. Tím je německý výrobce těsnicích systémů ISOLITE. Zároveň oznámili, že v Česku společně připravují několik dalších obdobných projektů.

Po pouhých osmi měsících od zahájení výstavby dnes hlavní nájemce převzal dokončené špičkové logistické a průmyslové centrum GARBE Park Klášterec II v Ústeckém kraji. Objekt o celkové pronajímatelné ploše 18 500 m2 se pyšní vynikající polohou ve vyhledávané průmyslové zóně Verne u silnice R13 a dálnice D7 vedoucí do Německa. Zároveň disponuje mezinárodní certifikací udržitelnosti BREEAM Very Good. I díky tomu byl areál na pozemcích o výměře přes 45 tisíc metrů čtverečních z většiny pronajatý dlouho před svým dokončením. „Zájem o kvalitní a udržitelné průmyslové nemovitosti v atraktivních lokalitách je v Česku nadále obrovský. S hlavním nájemcem ISOLITE jsme měli podepsanou smlouvu na obsazení více než 70 % objektu už na jaře před zahájením výstavby,” uvedl Lukáš Zrůst, spoluzakladatel investiční skupiny Progresus, jež v projektu figuruje jako hlavní investor. Spoluinvestorem a developerem je renomovaná německá skupina GARBE, generálním dodavatelem stavby pak byla česká společnost IMOS.

Pro Progresus, do jejíhož portfolia patří mimo jiné i největší český dodavatel dřevostaveb RD Rýmařov, znamená GARBE Park Klášterec II rozšíření dosavadních aktivit na poli rezidenční výstavby také o oblast průmyslového a logistického developmentu. „Do budoucna chceme náš rozvoj stavět především na udržitelných a moderních projektech. Na GARBE Park Klášterec II jsme si ověřili, že ve spolupráci s našimi partnery dokážeme výstavbu industriální nemovitosti zvládnout v mimořádné krátkém čase i špičkové kvalitě a nabídnout nájemcům udržitelná řešení pro jejich podnikání, doplnil Zrůst.

Také zástupci developera GARBE při předání nového objektu do užívání novému nájemci zdůraznili rychlost, s jakou byl celý projekt dokončen. „Od nákupu pozemků, přes stavební povolení, uzavření nájemních smluv, zajištění výstavby včetně financování, až po předání logistického a průmyslového centra do užívání uběhl pouhý jeden rok. Bez agilního a profesionálního přístupu všech zúčastněných včetně našeho nového investičního partnera Progresus by něco takového nebylo možné,” řekl Martin Polák, Managing Director Central & Eastern Europe GARBE. Dodal, že pro zajištění co nejvyšší kvality a přesnosti stavby byla využita mimo jiné i nejnovější technologie zaměřování nosných sloupů pomocí dronů.

Hlavním nájemcem nově otevřené průmyslové haly určené pro výrobu a skladování je německý dodavatel těsnicích systémů pro automobilovou a leteckou výrobu ISOLITE. Na základě 10leté nájemní smlouvy s opcí na dalších 10 let obsadil v GARBE Park Klášterec II celkem 13 192 m2. To odpovídá téměř třem čtvrtinám celkové dostupné plochy. Prostory využije k částečné relokaci svého závodu z německého Ludwigshafenu, přičemž do Česka přesune zejména sofistikovanou výrobu určenou pro automobilový sektor. V lokalitě počítá rovněž s umístěním vlastního výzkumného centra.

Podle starosty Klášterce nad Ohří Štefana Drozda je příchod investorů do regionu příznivou zprávou. „Vznikají nová pracovní místa a zdravé konkurenční prostředí. Nejde jen o samotný Klášterec nad Ohří, ale o celé Chomutovsko. V dnešní turbulentní době je cenný každý projekt zvyšující ekonomický potenciál a stabilitu regionu.”

Na předání industriálního centra nájemcům naváže v 1. čtvrtletí roku 2024 ještě instalace unikátního dřevěného facility modulu od výrobce RD Rýmařov ze skupiny Progresus. Venkovní modul se zelenou střechou umístěný v blízkosti příjezdové cesty bude sloužit jednak obsluze parku, jednak poskytne zázemí pro manažerská firemní jednání. Nabídne také venkovní terasu vhodnou k posezení. „Díky tomu, že se RD Rýmařov z naší skupiny věnuje dřevostavbám již přes 50 let, víme, že tento materiál má pozitivní vliv na kognitivní funkce člověka – soustředění, kreativitu, komunikaci či paměť. Zároveň snižuje stres a navozuje pocit tepla i klidu. Proto jsme se rozhodli využít synergií v rámci skupiny Progresus a uplatnit tento udržitelný materiál rovněž v industriálním developmentu, kde jinak převažují konvenční materiály,” uvedl ESG ředitel skupiny Progresus Jan Nový.

Dřevěné moduly od RD Rýmařov plánují skupina Progresus a developer GARBE využívat rovněž při všech svých dalších společných projektech na poli průmyslového developmentu. „Spolupráce s GARBE na industriálním parku u Chomutova byla od začátku do konce precizní. Proto ji nevnímáme jen jako úspěšný jednotlivý projekt, jakým bezesporu je, ale představuje pro nás první krok ke vzniku nové stabilní nohy podnikání skupiny Progresus,” řekl Lukáš Zrůst s tím, že oba partneři již mají v různém stupni rozpracování hned několik dalších společných projektů v České republice. Nejvíce pokročilý je nyní projekt industriální haly jižně od Brna o užitné ploše přes 32 tisíc metrů čtverečních. Zahájení výstavby nemovitosti, jejíž hodnota má po dokončení dosáhnout jedné miliardy korun, je plánováno již na příští rok.

Stejně jako v případě GARBE Park Klášterec II, kde se na financování podílí banka ČSOB, jež poskytla úvěrový rámec až do výše 14,8 milionu eur, plánují partneři i u svých dalších projektů využívat kombinaci vlastních zdrojů, bankovního financování a prostředků od investorů například formou dluhopisových emisí. „Projekt Garbe Park Klášterec II dle našeho mínění odpovídá moderním ESG trendům, které podporují dlouhodobou konkurenceschopnost a udržitelnost české ekonomiky. Rovněž ekonomické a finanční parametry této investice potvrzují zodpovědný a plně profesionální přístup skupiny Progresus a jejích partnerů. Po této první vzájemné zkušenosti se budeme rádi podílet i na podpoře dalších budoucích projektů skupiny Progresus nehledě na jejich velikost či regionální umístění,” uvedl Jakub Pospíšil, ředitel pražské pobočky ČSOB pro korporátní klientelu.

Progresus Invest Holding

Progresus Invest Holding je mezinárodní investiční skupina, která spravuje rozmanité portfolio inovativních firem a projektů. Nejdynamičtější oblastí podnikání skupiny je udržitelný rezidenční a industriální development. Mimo jiné vlastní a rozvíjí největšího českého dodavatele dřevostaveb RD Rýmařov s 50letou historií a více než 100 000 spokojenými klienty, který kumulovaně za dobu své existence dosáhl tržeb přes 33 miliard Kč. Vedle toho skupina s ročním obratem 1,5 miliardy Kč a 600 zaměstnanci vstoupila do oblasti výstavby komerčních nemovitostí a podniká také na poli výrobního průmyslu či vývoje a produkce udržitelných materiálů.

GARBE Industrial Real Estate

GARBE Industrial Real Estate se sídlem v Hamburku je významnou developerskou skupinou specializující se na logistické a průmyslové nemovitosti v Evropě. Na trhu úspěšně působí již více než 30 let a je klíčovým partnerem pro firmy poskytující služby v rámci dopravního, logistického a výrobního průmyslu. Logistické portfolio společnosti tvoří více než 6,1 mil. m2 ve více než 210 developerských projektech v 8 zemích. Skupina spravuje vlastní i investorská aktiva v celkové hodnotě přesahující 10,1 miliard eur. GARBE Industrial Real Estate je dceřinou společností rodinné realitní společnosti GARBE založené v roce 1965 panem B. Garbem.

ISOLITE

Společnost ISOLITE již 41 let vyvíjí na míru šité, technicky sofistikované vysokoteplotní izolační a těsnicí systémy pro přední světová průmyslová odvětví. Je tak jedním z celosvětově nejvyhledávanějších partnerů doma i v zahraničí a díky desítkám let odborných znalostí nabízí zákazníkům portfolio tepelných a akustických izolačních a těsnicích systémů, které nemají konkurenci. Neustálé vylepšování produktů a intenzivní spolupráce se zákazníky zajišťuje ISOLITE vysokou úroveň výrobků a nabízí tak dokonalé systémy pro nejnáročnější potřeby v rozsahu teplot 400 °C až 1600 °C.

Vánoční T-Mobile: Dvojičky od Xiaomi, odměny za dobití, dárky v aplikaci Můj T-Mobile

T-Mobile přidává do své letošní vánoční nabídky další odměny a výhody. Na zákazníky čeká například adventní kalendář v aplikaci Můj T-Mobile, odměny pro držitele předplacených karet a firemní zákazníky i výhodné dvojičky od Xiaomi. Na pomoc potřebným připravil operátor speciální předvánoční dobročinný týden a stal se i partnerem letošního ročníku sbírky Krabice od bot. I v prosinci pokračuje nabídka sluchátek s tisícikorunovou slevou za 499 Kč a další benefity od partnerů v rámci Magenta Moments.

Prosinec s Xiaomi a dalším hardware

Poslední měsíc v roce bude patřit výhodné nabídce modelů oblíbené značky Xiaomi. Už za 1 Kč si mohou zákazníci zakoupit Xiaomi Redmi 12C ve dvou barevných provedeních. Hlavní nabídku pak tvoří tradiční dvojičky, které zahrnou například kombinaci Xiaomi 13T Pro s Xiaomi Redmi 10 5G, případně Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G s Xiaomi Redmi 12C. Tarifní dotace se budou vztahovat na celé portfolio Xiaomi a jako každý měsíc také na nákup T Phonu či T Tabletu a všechny modely Apple iPhone a Apple Watch. Ke všem korunovým dvojičkám navíc v prosinci zákazník získá sluchátka také za pouhou 1 Kč.

Adventní kalendář i Krabice od bot na pomoc potřebným

Už 27. listopadu spustí T-Mobile svůj adventní kalendář, který zákazníci najdou klasicky přímo v aplikaci Můj T-Mobile, nově v sekci Magenta Moments. Kalendář přinese čtyři tematické týdny plné odměn a zážitků. První týden od 27. listopadu bude zaměřený na zábavu a nabídne zákazníkům například soutěž o vstupenky na únorový koncert Depeche Mode, slevu na lístky do kina nebo oblíbené uvítací tóny. Další týden se zaměří na děti a rodinu a přinese mimojiné soutěž o zájezd do Disneylandu, třetí týden bude patřit vaření a poslední týden pak bude charitativní. T-Mobile ve spolupráci s Charitou vyhlásil dobročinnou sbírku, v níž bude spolu se zákazníky vybírat prostředky na stavbu bezbariérového vstupu do Charitního domu sv. Karla Boromejského. Operátor věnuje do sbírky stejný obnos, jaký se podaří vybrat od zákazníků, s cílem dostat se na částku jednoho milionu korun.

„Adventní kalendář je u našich zákazníků velmi oblíbená součást aplikace Můj T-Mobile. Chceme je každý rok překvapit něčím novým, proto jsme se mu rozhodli dát trochu větší prostor a letos jsme ho spojili s naším zákaznickým programem Magenta Moments. Věříme, že z nabídky tematických týdnů si vybere opravdu každý, a zároveň jsem ráda, že jeden týden můžeme opět věnovat dobré věci v podobě charitativní sbírky,“ dodává Andrea Výborná, expert řízení digitálních kanálů v T-Mobile.

Kromě dobročinného týdnu se T-Mobile letos ve spolupráci s Diakonií zapojil také do již 13. ročníku charitativní akce Krabice od bot, která pomáhá dětem v nouzi. Vybrané prodejny se tak stanou sběrnými místy, kde bude možné krabici s dárky odevzdat.

Odměny pro majitele předplacených karet i firemní zákazníky

Za každé dobití během prosince a ledna v minimální hodnotě 300 Kč získají majitelé předplacených karet nárok na odměnu 15 GB dat zdarma na 7 dní nebo bezplatné volání do sítě T-Mobile, kterou si vyzvednou v aplikaci Můj T-Mobile. Nabídka platí od 1. prosince až do 31. ledna. Firemní zákazníci mohou před každým adventním víkendem využít výhodnou nabídku na nový víkendový balíček Data extra za 169 Kč.

Další výhody v sekci Magenta Moments

I v prosinci mohou všichni zákazníci čerpat také z celé řady výhodných nabídek od partnerů v rámci zákaznického programu Magenta Moments v aplikaci Můj T-Mobile. V nabídce najdou i oblíbená sluchátka od T-Mobile se slevou tisíc korun. Pro fajnšmekry si operátor nachystal speciální limitovanou edici vánočních sluchátek s tisícikorunovou slevou za 499 Kč v magentové barvě, která budou k dispozici výhradně v sekci Magenta Moments v aplikaci Můj T-Mobile zhruba v polovině prosince.

Magenta Moments přináší milovníkům vaření výhodnou limitovanou edici netradiční magentové pánve značky Remoska za 399 korun, pokračují i letenky od Kiwi.com za 99 Kč. Zákazníci se mohou také přes Magenta Moments přihlásit do platformy Stargaze na jeden měsíc zcela zdarma. Platforma uživatelům zpřístupní obsah od oblíbených tvůrců, jako je DVTV, Čestmír Strakatý, U Kulatého stolu a další.

IKEA představuje trojici nových senzorů pro chytrou domácnost

IKEA představuje tři nové, cenově dostupné chytré senzory k detekci úniku vody a k detekci pohybu – VALLHORN, PARASOLL a BADRING. Tyto senzory vám umožňují zůstat ve spojení se svou domácností, i když zrovna nejste doma.

S chytrými senzory PARASOLL, VALLHORN a BADRING se IKEA pouští do nové kategorie výrobků, které umožňují řízení a monitorování domácnosti odkudkoli na světě. Kdykoli chytré senzory detekují nějakou aktivitu, dostanou o ní uživatelé v reálném čase oznámení. Díky tomuto vylepšení jsou tak se svou domácností neustále ve spojení, ať už se zrovna nachází kdekoli. Podle potřeby pak mohou jednat.

„Jak uvádí poslední zpráva Life at Home Report, lidem doma podle výzkumu záleží hlavně na pohodlí a bezpečnosti. Každý se chce doma cítit bezpečně a my jsme nadšení, že pronikáme do nového sektoru chytrých výrobků, díky kterým je život v domácnosti nejen lepší, ale navíc i bezpečnější. Věříme, že tyto výrobky mohou zákazníkům dopřát klid a větší pocit kontroly a pohodlí,“ říká Stjepan Begic, Product Design Developer v IKEA of Sweden.

Chytré senzory jsou navržené tak, aby byly cenově dostupné a snadno se používaly. Díky elegantnímu designu na sebe zbytečně neupozorňují. Fungují samostatně nebo v kombinaci s dalšími chytrými výrobky od IKEA a nabízejí možnosti personalizace. V domácnosti je využijete nejrůznějším způsobem:

  • Senzor na dveře a okna PARASOLL se dá nenápadně namontovat na okna nebo na dveře. Když se tyto přístupové body otevřou nebo zavřou, senzor o tom informuje uživatele, kteří se tak dozvědí o všech nečekaných vstupech.
  • Bezdrátový pohybový senzor VALLHORN se dá umístit uvnitř i venku. Když detekuje pohyb, aktivuje světla. Barvu i intenzitu osvětlení je možné nastavit podle osobních preferencí.
  • Senzor úniku vody BADRING přijde vhod poblíž míst, kde se používá voda. Pokud detekuje únik vody, informuje o tom uživatele buď upozorněním, které zašle na mobil, nebo aktivací vestavěného alarmu. Upozorněním na případné nebezpečí spojené s vodou minimalizuje dopad nehod, které je tak možné začít okamžitě řešit.

Pokud se senzory připojí k bráně DIRIGERA, spouštějí další chytrá zařízení, přijímají upozornění v mobilu nebo nastavují osvětlení podle preferencí – vše se řídí z aplikace IKEA Home smart, dokonce i na dálku mimo domov.

„V IKEA chceme, aby bylo chytřejší bydlení pro každého také jednodušší a pohodlnější. Proto jsme v nových senzorech skloubili technologie s našimi zkušenostmi s bytovým zařízením a nabízíme řešení, která jsou cenově dostupná a běžný život v domácnosti příjemně vylepší,“ upřesňuje David Granath, Range Manager v IKEA of Sweden.

Všechny tři chytré senzory využívají software Zigbee. Jsou připojené k systému IKEA Home smart a jako takové se budou průběžně aktualizovat, takže časem budou nabízet více funkcí a možností.

Od ledna 2024 budou v prodeji senzory PARASOLL (za 249 Kč) a VALLHORN (za 199 Kč). Senzor BADRING (za 199 Kč) bude následovat v dubnu 2024.

www.IKEA.cz www.facebook.com/AgenturaADison
www.facebook.com/IKEAceska www.linkedin.com/company/adison
www.instagram.com/ikea_cesko/
www.linkedin.com/company/ikea-group

www.youtube.com/user/ikeaceskarepublika

O Ingka Group

Ingka Group (Ingka Holding B.V. a kontrolované subjekty) je jednou z 12 skupin společností, které vlastní a provozují prodejní kanály IKEA na základě franšízových smluv se společností Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group podniká ve třech oblastech: IKEA Retail, Ingka Investments a Ingka Centres. Ingka Group je strategickým partnerem ve franšízovém systému IKEA a provozuje 378 obchodních domů IKEA ve 30 zemích. Do obchodních domů IKEA zavítalo během finančního roku FY20 706 milionů lidí a internetové stránky IKEA.com zaznamenaly 3,6 miliardy návštěv. Ingka Group podniká v souladu s vizí IKEA, což je vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí a nabízet široký sortiment dobře navrženého a funkčního bytového zařízení za ceny tak nízké, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí.

Příští rok přinese všem dohodářům řadu výhod. Co to ale znamená pro zaměstnavatele?

Letos na podzim byla vydaná dlouho projednávaná novela zákoníku práce, která vstoupila od 1.října 2023 v platnost. Pro zaměstnavatele to znamená řadu změn, zejména pokud mají uzavřené pracovní smlouvy se svými zaměstnanci na DPP a DPČ. Znamená to konec dohodářů, anebo k tomu budou zaměstnavatelé přistupovat sportovně?

Dohoda o provedené práci byla vždy vhodnou alternativou pro pracující studenty, rodiče na mateřské, důchodce a jiné. Zaměstnavatelé si ušetřili spoustu papírování a finančních výdajů navíc, a dohodářům to poskytovalo určitou formu pracovní nezávislosti. Ovšem s novelou zákoníku práce se karty obrací. Pro dohodáře to znamená více výhod, zatímco pro některé zaměstnavatele to může být pravý opak.

Co se mění pro dohodáře?

Dohodáři nabývají nově práva jako standardní zaměstnanci. S odloženou účinností od 1. ledna 2024 budou mít právo na placenou dovolenou za stejných podmínek jako běžní zaměstnanci. V období práce o svátcích, víkendech nebo v noci mají dohodáři nárok na příplatky. Pro generálního ředitele kreativní agentury Fairy Tailors novelizace podmínek pro práci dohodářů v agentuře nic nemění. „DPP a DPČ využíváme jen okrajově, zejména při spolupráci se studenty. Jakmile je to vhodné, přecházíme na jiný typ pracovněprávního vztahu. Jsme kreativní agentura s velmi svobodnou firemní kulturou a silným důrazem na to, aby se naši lidé měli dobře. Vítáme, že novelizace dává dohodářům silnější postavení vůči zaměstnavatelům, ale Fairy Tailors se rozvrh směn nebo příplatky za práci v noci netýkají,“ říká Ondřej Tyleček.

Pouze třetina firem zvažuje propuštění zaměstnanců na DPP

Z průzkumu mezi 100 respondenty, z řad zaměstnavatelů a vedoucích firem, od personální agentury Předvýběr.cz, se ukázalo, že pouze třetina zaměstnavatelů zamýšlí propuštění zaměstnanců na DPP či DPČ. Naopak 44 % zaměstnavatelů si uvědomuje přínos dohodářů a je v jejich moci ustát zpřísnění pravidel. „Dohodáře si zachováme a neplánujeme v tom dělat žádné změny. Ano, je pravdou že některé změny jsou jistou komplikací a hází další klacky pod nohy zaměstnavatelům. I přes to je pro nás stále výhodnou cestou spolupráce pro určité tipy pozic a zachováme si je i nadále,“ říká Patrik Duda, zakladatel Naughty Harbor, www.naughtyharbor.cz, a majitel společnosti Atreon, www.atreon.cz. Statistiky navíc ukazují, že dohodáři zaplňují pouze 5-10 % pracovních pozic.

Zaměstnavatelé mají čas na rozmyšlenou do konce prosince

Nové pracovní podmínky podle novely zákoníku práce v tuto chvíli platí pouze pro zaměstnance s uzavřenou pracovní smlouvou po 1. říjnu 2023, tudíž zaměstnavatele mají čas na rozmyšlenou do konce letošního roku, jak se od ledna 2024postavit novým podmínkám. „Téma „dohodářů“ je i u nás na firmě velmi často diskutované. Jasné řešení této otázky ještě nepadlo, ale s největší pravděpodobností smlouvy na dohodu od nového roku zrušíme a budeme se snažit domluvit s těmito pracovníky na klasickém dodavatelsko-odběratelském vztahu. Jelikož se u nás jedná převážně o montážní a drobné servisní úkony bude naší snahou tyto lidi přesvědčit k založení živností. Není v našich silách uhlídat kolik jiných dohod tito lidé mají, což by nás stavělo do velmi nekomfortní situace,“ dodává Michal Hotmar, marketingový specialista RIM CZ, www.rim.cz.

SAZKAmobil spouští pro všechny své zákazníky služby VoLTE a VoWiFi

SAZKAmobil spouští jako jeden z prvních virtuálních operátorů na českém trhu služby VoLTE a VoWiFi. Obě služby – volání v LTE síti i volání přes WiFi síť – jsou dostupné všem zákazníkům. Navíc pro konec roku 2023 si SAZKAmobil připravil pro nové i stávající zákazníky atraktivní akce. 

SAZKAmobil, přední virtuální operátor na českém trhu, spouští provoz dvou technologií VoLTE a VoWiFi. „Služby Voice over LTE (VoLTE) a Voice over WiFi (VoWiFi) umožní všem našim zákazníkům, kteří vlastní podporovaná zařízení, využívat moderní hlasové a datové komunikační služby ve výrazně vyšší kvalitě a s lepším pokrytím než kdy dříve,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

Voice over WiFi (VoWiFi)

VoWiFi umožňuje zákazníkům SAZKAmobilu volat i tam, kde není pokrytí mobilní sítě. Přenáší hovory přes bezdrátovou síť WiFi ve velmi vysoké kvalitě. To je užitečné například uvnitř budov nebo v odlehlých lokalitách, kde je dostupná jen WiFi síť. VoWiFi tak zajistí, že uživatelé mohou telefonovat i v místech, kde by to mohlo být dříve problematické. Zákazník navíc ušetří při volání ze zahraničí. Hovor v roamingové zóně 2 a 3 je totiž účtován jako domácí volání.

Voice over LTE (VoLTE)

VoLTE představuje evoluci hlasové komunikace prostřednictvím LTE sítě (4G). Tato technologie umožňuje zákazníkům SAZKAmobilu telefonovat pomocí IP (Internet Protocol) technologie, což výrazně zlepšuje kvalitu hlasu a zkracuje dobu navazování hovorů. Hovor bývá spojen nejpozději do dvou vteřin. Díky VoLTE si zákazníci užijí čisté a přirozené hovory, které jsou kvalitou srovnatelné s moderními aplikacemi pro hlasovou komunikaci, a to včetně možnosti videohovorů. Navíc je možné i během hovoru surfovat na datech bez zpomalení.

„SAZKAmobil se tímto stává jedním z prvních virtuálních operátorů v České republice, který tyto služby spouští. Jsme rádi, že VoLTE i VoWiFi můžeme nabídnout všem našim zákazníkům.  V SAZKAmobilu neustále pracujeme na zlepšování našich služeb a snažíme se poskytovat ty nejmodernější a nejlepší technologické možnosti,“ dodává Schmiedhammer.

Nejen vánoční akce do konce roku 2023

SIM karta za půlku při online nákupu

Nová SIM karta za zvýhodněnou cenu s přednabitým kreditem 150 Kč může být skvělým vánočním dárkem pro potomka, kterému Ježíšek přinese i nový telefon. Slevu 50 %, tedy SIMku za 75 Kč, získá ten, kdo ji pořídí na webu nebo na zákaznické lince. Zvýhodněná cena 99 Kč za SIM kartu SAZKAmobilu platí při nákupu v prodejní síti a značkových prodejnách Sazky.

K nové SIM kartě výhodná data

Vánoční nadílka SAZKAmobilu tím nekončí, protože operátor až do konce roku prodlužuje také speciální podzimní nabídku ke každé nové SIM kartě. Ten, kdo si až do 31. prosince 2023 zakoupí a nejpozději do tří dnů od nákupu aktivuje novou SIM kartu, získá možnost si třikrát po sobě aktivovat datový balíček 5 GB, každý za pouhých 100 Kč.

Nové kombinované balíčky pod stromečkem potěší

Do třetice operátor naděluje svým zákazníkům dva nové výhodné kombinované balíčky. Za 250 Kč si zákazníci mohou koupit balíček 2 GB dat a 100 volných minut. Ještě více pak nabízí balíček za 399 Kč, který obsahuje 5 GB dat a 200 minut volání. Balíčky je možné aktivovat v internetové samoobsluze, v mobilní aplikaci nebo na zákaznické lince.

O společnosti Sazka:

Sazka a.s. je největší a nejstarší loterní společnost v České republice, která skrze neustálé inovace a odpovědným způsobem poskytuje zákazníkům nejširší portfolio her a každodenní zábavy. Nejznámější hrou je Sportka, populární hra s historií delší 65 let. Společnost je od roku 2014 provozovatelem loterie Eurojackpot, jedné z největších evropských her. Součástí zábavní rodiny jsou i stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Své produkty poskytuje Sazka na online herním portálu www.sazka.cz a prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7 500 prodejními místy po celé České republice. Na terminálech Sazky lze vyřídit i řadu běžných transakcí od platby složenek přes dobití kreditu až po vyzvednutí balíku. Mezi neloterní služby patří i provozování největšího českého mobilního virtuálního operátora SAZKAmobil.

Sazka je lídrem v oblasti zodpovědného hraní. Vedle mezinárodních auditovaných certifikací European Lotteries a World Lottery Association rozvíjí vlastní projekt Hraj s rozumem a preventivní programy ve spolupráci s neziskovými organizacemi.

Mateřskou společností Sazky je skupina Allwyn, která provozuje loterie také v Rakousku, Řecku, na Kypru a v Itálii a od roku 2024 se stane také provozovatelem britské Národní loterie. Na konci loňského roku se domluvila také na převzetí firmy Camelot LS Group, která provozuje loterii v americkém státě Illinois. SAZKA a.s. je členem nadnárodní investiční skupiny KKCG, působící v 38 zemích. Více na www.sazka.czwww.allwynentertainment.com.

Výzkum společnosti Epson ukázal, že více lidí uvádí změnu klimatu jako nejzásadnější globální problém a technologie jsou považovány za faktor umožňující řešení této krize

Výzkum ukázal, že pro více lidí je změna klimatu největší globální problém a že technologie jsou považovány za možné řešení. Lidé narození po první konferenci COP – generace COP – jsou optimističtí ohledně řešení, ale citliví na náklady.

Letošní Barometr klimatické reality společnosti Epson zachycuje názory více než 30 000 lidí na 39 trzích, aby pomohl lépe porozumět globálním reakcím na změnu klimatu. Výsledky odhalují, že dnes více lidí vnímá změnu klimatu jako nejzásadnější globální problém a že technologie jsou považovány za klíčový faktor umožňující řešení této krize. S blížící se konferencí COP 28 ve Spojených arabských emirátech se společnost Epson zaměřuje také na jedinečné perspektivy těch, kteří se narodili v době po první konferenci COP v roce 1995, a zkoumá jejich zkušenosti a potřeby v boji proti změně klimatu.

Barometr vychází třetím rokem a v době, kdy narůstají důkazy o katastrofických klimatických změnách: rekordně vysoké teploty moře; rekordně nízké množství ledu v moři v Arktidě a Antarktidě a extrémní klimatické jevy po celém světě. Stále nepříznivější události pravděpodobně vysvětlují, proč změnu klimatu jako zásadní problém uvádí více lidí (55 %) než jakýkoli jiný globální problém, včetně rostoucích cen (53 %), chudoby (37 %) a konfliktu (23 %).

Yasunori Ogava, globální prezident společnosti Epson, řekl: „Vzhledem k tomu, že se nepříznivé dopady zrychlují, musíme nyní více než kdy jindy pochopit postoje k probíhající změně klimatu. Společnost Epson je plně odhodlána prostřednictvím pozitivních opatření v oblasti klimatu dosáhnout cíle udržitelného rozvoje OSN č. 13 – a poskytovat řešení, která obohacují životy a budují lepší svět.

Barometr klimatické reality nám umožnil komunikovat napříč geografickými oblastmi, generacemi a ekonomikami a poskytl nám bližší informace o tom, jak změna klimatu mění způsob, jakým žijeme – a jak proti ní můžeme všichni bojovat. Věříme, že naslouchání mladé generaci pomůže vládám, komunitám a společnostem lépe sladit pozitivní opatření pro podporu těch, pro které je změna klimatu celoživotní realitou.“

Generace COP – optimismus lidí narozených v době změny klimatu

Jelikož se za méně než 50 dní bude konat 28. konference COP, chce společnost Epson vyzdvihnout postoje lidí narozených v době po první konferenci COP v roce 1995. 29letí a mladší – to je generace COP. Narodili se v době změny klimatu a celý svůj život žijí ve stínu stále nepříznivějších povětrnostních jevů – a jejich zkušenosti a postřehy musí být ústředním bodem účinných řešení.

I když mohou existovat regionální rozdíly, Barometr klimatické reality odhaluje, že globálně je generace COP nejoptimističtější věkovou skupinou (srovnatelný se skupinou 35–44 let) – přičemž téměř polovina (49 %) věří, že klimatickou krizi vyřešíme během jejich života. To kontrastuje s věkovými skupinami 45–54 a 55 a více, které zaznamenávají nejnižší optimismus s hodnotami 42 % a 32 %.

Skupiny, které mají na nadcházejících desetiletích výrazný zájem – ať už kvůli sobě nebo svým dětem – vykazují nejvyšší míru optimismu ohledně naší schopnosti tuto krizi vyřešit. Zatímco generace COP je nejoptimističtější věkovou skupinou, nejoptimističtější skupinu ze všech (55 %) tvoří rodiče dětí mladších 18 let – „mámy a tátové“ světa.

Když toto srovnání nicméně rozšíříme, je jasné, že optimismus vede k různým výsledkům. U otázky, jaká pozitivní opatření v oblasti klimatu již podnikají, zástupci generace COP uvedli: nižší úroveň akce, než je celosvětový průměr, v devíti ze 14 kategorií; a nižší úroveň akce než mámy a tátové ve 12 ze 14 kategorií (viz tabulka opatření v oblasti klimatu v poznámkách pro editory níže).

Důvodů je pravděpodobně více. Generace COP se změnou klimatu a rostoucím zaměřením na životní prostředí vyrostla, zatímco starší věkové skupiny mohou vnímat rostoucí proměnlivost v průběhu času. Je také zajímavé si uvědomit, že generace COP vnímá „rostoucí ceny“ jako větší problém než „změnu klimatu“ (51 % vs. 47 %), takže pravděpodobnou příčinou je také cenová dostupnost udržitelných možností, jež jsou často dražší.

Činnost – a nečinnost – v oblasti klimatu

I když se pozitivní opatření v oblasti klimatu šíří ve velké míře, existují skupiny respondentů, kteří uvádějí, že v klíčových oblastech nebudou nikdy dělat nic. Například 38 % respondentů celosvětově uvádí, že již omezilo obchodní a rekreační cesty do zahraničí, a dalších 30 % uvádí, že to plánuje. Téměř každý šestý člověk však uvádí, že to neudělá nikdy (17 %).

Tato neochota jednat v oblasti mezinárodního cestování je výrazně vyšší na trzích, jako jsou Singapur, Španělsko a Spojené království (21 %), Japonsko a Nizozemsko (22 %), Kanada a Německo (23 %), Austrálie a Srbsko (26 %) a Izrael (31 %). Naopak to, že nikdy neomezí zahraniční cesty, říká méně lidí ze zemí, jako je Jižní Korea (9 %), Čína (10 %), Egypt a Turecko (11 %) a Maroko a Spojené arabské emiráty (12 %).

Celosvětově je reakce „Tohle nebudu dělat nikdy“ obzvláště patrná rovněž v oblastech, jako je snížení spotřeby živočišných produktů (18 %), bojkot neudržitelných značek (15 %) a povzbuzování přátel a rodiny, aby se informovali o klimatické krizi (10 %).

Důvody odporu k jednání budou složité, včetně geografických, kulturních a ekonomických faktorů a víry ve schopnost lidstva vyřešit daný problém, aniž by bylo nutné přijímat individuální kroky.

Technologie jako řešení

Respondenti Barometru považují technologie za nejdůležitější zbraň v boji proti katastrofickým klimatickým změnám.

Na otázku, co považují za nejdůležitější věc, kterou může firma v rámci řešení tohoto problému udělat, uvedlo 48 % investice do ekologických technologií. Těsně pak následovala zlepšení v oblasti recyklace a opětovného používání výrobků (45 %) a pětici nejdůležitějších opatření doplnilo snížení využívání zdrojů (28 %), podpora účasti zaměstnanců na ekologických aktivitách (21 %) a kompenzace dopadu uhlíku a plastu (21 %).

Henning Ohlsson, ředitel pro udržitelnost společnosti Epson Europe, uvedl: „Barometr klimatické reality společnosti Epson zajišťuje, že v době, kdy se svět snaží řešit změnu klimatu, budou vyslyšeny všechny hlasy – včetně hlasů často přehlížené generace COP. Ukázal, že možnými překážkami pro činnost milionů mladších lidí je obeznámenost a cenová dostupnost. Ukazuje nám, že někteří lidé nadále ignorují katastrofické změny klimatu a odmítají nebo se cítí neschopní jednat. Tyto problémy však nejsou omezené na konkrétní skupiny: jsou výzvami pro nás všechny. Máme-li klimatickou krizi vyřešit, musíme jednat jednotně.

Barometr společnosti Epson nám také ukazuje cestu vpřed, protože lidé očekávají, že se společnosti v rámci ekologické transformace ujmou vedení. Společnost Epson vnímá jako řešení technologie, které umožní vytvářet produkty navržené tak, aby při výrobě a používání spotřebovávaly méně zdrojů, vydržely déle, byly snadněji opravitelné, znovu použitelné a snadněji recyklovatelné. Společně můžeme vytvořit řešení, která lidé potřebují, když se snaží zmírnit dopad na klima.“

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

Exit mobile version