Zážitek roku: v Česku letos zvítězil bungee jumping 

Bungee jumping, tedy skok na laně z mostu či jiného vysokého objektu je u Čechů oblíbený již od devadesátých let, kdy se tento adrenalinový zážitek začal nabízet. Velkou popularitu za poslední rok nabral tandemový paragliding, při kterém lze bezpečně poznat svět z výšky, vyplývá z dat webu ZážitekRoku.cz.

Jedinečná soutěž Zážitek roku je unikátní ve velkém množství porovnávaných dat, ze kterých vychází. Jde o informace od desítek tisíc klientů, kteří jej v rámci největší československé zážitkovky Adrop.cz během letošního roku absolvovali některou z nabízených aktivit.

Vítězové jednotlivých kategorií se vyhlašují na základě dvou parametrů: hodnocení zážitků z hlediska spokojenosti a množství zájemců o danou akci. Vítězem jednotlivých kategorií se pak vždy stává zážitek, který je v daném roce nejpoptávanější a zároveň má nejvyšší hodnocení (obě hodnoty mají stejnou váhu).

Absolutním vítězem roku 2023 se v České republice stal bungee jumping z nejvyššího mostu, který je k této adrenalinové aktivitě vhodný. Ten se nachází v Chomutově a skok probíhá z výšky 62 metrů (pro představu jde o výšku 20 pater vysokého paneláku).

„Ocenění Zážitku roku 2023 pro bungee jumping z nejvyššího mostu v ČR si velice ceníme. Jsme rádi, že si ho milovníci zážitků oblíbili. Skoky na laně jsou oblíbené dlouhodobě, a nabízíme také skoky z televizní věže v Harrachově a pro ty nejodvážnější ze 110 metrů vysokého jeřábu,“ reagoval na vyhlášení ankety Zážitku roku Jiří Stolín, největší tuzemský provozovatel skoků na laně. 

V rámci kategorie „Skokan roku“, kdy se hodnotí zážitek, o který byl meziročně největší zájem, zvítězil tandemový paragliding. Ten se koná v lokalitách po celé České republice a umožňuje si v bezpečí vychutnat pohled z výšky.

„Nepřekvapilo nás první místo pro bungee jumping, tato adrenalinová aktivita je v Česku oblíbená už zhruba čtvrtstoletí. Stále větší popularitu získává tandemový paragliding, který nabízíme i ve variantách s akrobacií. Zejména coby dárek pro muže byly letos mimořádně populární poukazy pro střílení na venkovních střelnicích nebo degustace rumů,“ říká Rostislav Peníška, šéf Adrop.cz, největší zážitkovky v Česku. 

Vítězové jednotlivých podkategorií v roce 2023:

Auto-moto zážitek roku: škola bezpečné jízdy

Vzdušný zážitek roku: tandemový paragliding

Adrenalinový zážitek roku: bungee jumping z nejvyššího mostu v ČR

Gurmánský zážitek roku: degustace rumů z celého světa

Sportovní zážitek roku: střílení na venkovní střelnici

Relaxační zážitek roku: pobyt v libereckém hotelu Babylon s neomezenou zábavou

Netradiční zážitek roku: sestavení rodokmenu

Raketový týden pro české FTMO. Během pár dnů sesbíralo tři ocenění, v Londýně platformu vyhlásili jako nejlepší na světě

Platforma pro tradery FTMO má za sebou další významný úspěch. Na konferenci Finance Magnates London Summit vyhrála firma Otakara Šuffnera a Marka Vašíčka první místo v kategorii Best prop-firm 2023. Podle zakladatelů se jedná o další uznání prominentní pozice FTMO jako globálního lídra v odvětví moderního prop-tradingu. Konference FMLS je nejvýznamnější konferencí svého druhu na světě. Ve stejném týdnu ovšem FTMO vyhrálo již potřetí v řadě první místo v soutěži Deloitte Technology Fast 50 CE a navíc se umístilo na 17. místě v žebříčku 100 nejhodnotnějších firem Česká elita. Firma má tak vyšší hodnotu než například Alza.cz či Metrostav.

„V Londýně jsme se hlavně chtěli setkat se stávajícími i potenciálními partnery a dát najevo, že jsme neoddělitelnou součástí odvětví. Zároveň jsme se jako spíkři zúčastnili i panelové diskuze. Za výhru jsme opravdu rádi a bereme ji jako další důkaz naší vedoucí pozice v odvětví. Ocenění si vážíme o to víc, že jeho vyhodnocení bylo demokratické a hlasovala tedy komunita jako taková,“ říká Otakar Šuffner, CEO a spoluzakladatel FTMO.

Vítěze v kategorii vybírali v tajném hlasování všichni účastníci konference, přičemž kategorie Best prop-trading firm se vyhlašovala letos poprvé. Účast na konferenci byla však pro platformu přínosná i z pohledu networkingu.

„Na summitu se totiž setkávají kromě traderů také dodavatelé řešení pro platformy nebo řešení pro platby. Na lidech, kteří nás oslovovali, byl patrný upřímný zájem o platformu a obdiv k naší práci. U našeho stánku se vystřídalo obrovské množství traderů a providerů a my měli možnost utužit současná partnerství,“ komentuje Marek Vašíček, CTO a druhý ze zakladatelů platformy.

Nejrychleji rostoucí firma v regionu – potřetí v řadě

Vedle úspěchu v Londýně si FTMO odneslo také vítězství v hlavní kategorii soutěže Deloitte Technology Fast 50, a to potřetí v řadě. Společnost Deloitte ho tak znovu vyhodnotila jako nejrychleji rostoucí technologickou společnost v konkurenci firem z 18 zemí střední a východní Evropy.

O společnosti FTMO

Česká platforma pro tradery FTMO vytváří novou kategorii obchodování na finančních trzích. Traderům po celém světě proto poskytuje demo účty navázané na vývoj na reálných trzích – s hodnotou do výše až 4 milionů korun. FTMO je však také zapálený tým, jehož cílem je poskytnout lidem příležitost a zpětnou vazbu, aby mohli obchodovat co nejlépe. Aspirující tradeři musejí splnit tzv. FTMO Challenge, test v několika úrovních, teprve poté mohou obchodovat. S pomocí školení a pokročilých nástrojů motivuje FTMO tradery k co nejlepším výsledkům a vyplácí jim až 90 % výnosu ze zhodnocení. Od spuštění si platformu v placených i neplacených režimech vyzkoušelo přes 1 milion lidí z více než 180 zemí světa. Za svou osmiletou historii společnost čtyřikrát vyhrála soutěž Deloitte Fast 50 hodnotící nejrychleji rostoucí technologické firmy střední Evropy a její zakladatelé se stali EY Technologickými podnikateli roku 2022 v České republice.

ČSOB a Policie ČR opět před Vánoci varují v kampani: „Volač a Klikač okrádají Česko“

ČSOB a Policie ČR spojily své síly a stejně jako v loňském roce připravily masivní preventivní kampaň. Jejím cílem je informovat o kyberpodvodech a podvodnících, jako jsou Volači a Klikači, kteří mají každoročně v České republice na svědomí desítky až stovky tisíc okradených lidí. Kampaň startuje záměrně v předvánočním čase, kdy útoky v on-line prostoru výrazně sílí.

„Způsoby útoků na naše klienty se neustále zdokonalují a podvodníci jsou stále profesionálnější. Metody Volačů a Klikačů jsou stále promyšlenější a cílenější. Často zkoušejí vyvolat stresové situace, a právě před Vánoci zneužívají nejen nákupní horečky, ale i předvánočního stresu. Mnoho lidí bohužel stále nevěří, že je něco takového může potkat – a právě na to se snažíme naší kampaní upozornit,“ říká Renata Němcová Pixová, výkonná ředitelka komunikace skupiny ČSOB, jejíž tým kampaň připravil.

Letošní kampaň navazuje na tu z předchozího roku. „Připravili jsme tři zcela nová videa, která upozorňují na aktuálně nejčastější typy podvodů od Volačů a Klikačů. Zároveň vysvětlují, jak se jejich útokům bránit. Prevence je v tomto směru klíčová, protože právě informovanost lidí často rozhoduje o tom, zda jsou Volači a Klikači ve svých praktikách úspěšní nebo ne,“ doplňuje Renata Němcová Pixová.

Policie ČR predikuje pro tento rok rekordních 20 tisíc trestných činů spáchaných v kyberprostoru. Okradených jsou v ČR řádově už stovky tisíc lidí a škody přesahují miliardu korun.

„Tzv. Volači a Klikači se snaží získat vaše citlivé osobní informace, jako je heslo a PIN. Posílají podvodné e-maily nebo zprávy, které vás mají donutit kliknout na vložený odkaz. Ten působí věrohodně, ale přesměruje vás na falešné webové stránky. Podobně funguje Volač, jen se vás bude snažit obalamutit po telefonu,“ vysvětluje Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů ČSOB a pokračuje: „Chceme, aby je lidé co nejdřív rozpoznali a bránili se tak okradení. Proto bychom rádi, aby termíny Volač a Klikač zlidověly stejně jako třeba označení ‚šmejdi‚.“

Kampaň, kterou ČSOB společně s Policií spouští na začátku prosince, se snaží oslovit a varovat co nejvíce lidí. K vidění bude v tradičních médiích, v nejposlouchanějších rozhlasových stanicích, v tisku i online. Zapojuje samozřejmě i digitální formáty a videa. „Kampaň je velmi ojedinělá, je postavená na originální kreativitě a kombinuje tradiční komunikační mediatypy s oblíbenými digitálními formami. Míříme ale na co nejširší veřejnost, protože i Volači a Klikači útočí na klienty bank od 15 do 90 let,“ popisuje Renata Němcová Pixová.

Součástí kampaně je opět také speciální webová stránka www.csob.cz/BranteSeRozumem s popisy útoků Volačů a Klikačů, základními radami, jak nenaletět, aktualitami z oblasti kyberbezpečnosti i s veškerými videi z první i druhé kampaně. Na kreativě a realizaci kampaně opět spolupracovala agentura Darwin & the Machines. Za oblast PR se zapojila PR agentura Bison & Rose.

Skupina ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti

Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.

Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen
na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.

Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

Rada mladších zavítala letos do osmi regionů. Nejzajímavější prezentace představí studenti na celostátní konferenci v Praze

V pondělí 4. prosince se v Praze uzavře 10. ročník meziškolní konference Rada mladších, která se letos poprvé vydala za středoškolskými studenty do krajských měst v Čechách i na Moravě.  Cílem projektu bylo dát prostor mladým lidem vyjádřit postoje k tématům jako jsou jinakost a LGBT, dezinformace, umělá inteligence a zkušenosti s duševní poruchou. Konference se zúčastní i celá řada odborníků k dané problematice.

Do Velkého zastupitelského sálu Magistrátu hlavního města Prahy na Mariánském náměstí se v pondělí 4. prosince sjedou vybraní studenti ze 16 středních škol, jejichž příspěvky zaujali odborníky v jednotlivých regionech nejvíce. Dostanou tak znovu prostor, aby vystoupili a zapojili se do diskuse s dalšími studenty, jejich pedagogy a odborníky z různých oblastí a napříč celou republikou.

„Je to vůbec poprvé, co jsme se s naším projektem vydali do regionů a všechny zastávky nás utvrdily v tom, že studenti chtějí a potřebují dostat prostor k diskusi,“ komentovala průběh projektu Jiřina Faloutová, ředitelka neziskové organizace Dělej co tě baví, která konferenci pořádá. „Překvapilo nás, jak dokáží velmi obratně a dospěle své myšlenky a postoje formulovat, otevřeně umí hovořit o svých osobních zkušenostech i to, že naslouchají a aktivně diskutují s ostatními.“ Dodala také, že závěrečnou celostátní konferenci není možné rozhodně považovat za „finále soutěže“, protože vítězem jsou v tomto případě všichni studenti, kteří sebrali odvahu a vystoupili před plnými sály.

Účastníci konferencí na jednotlivých místech mnohdy v rámci zadaných okruhů otvírali i velmi osobní a intimní témata související s vlastní zkušeností se ztrátou blízké osoby, s alkoholismem v rodině, různými duševními poruchami od anorexie až přes sebepoškozování, panické ataky a další onemocnění. „Často byly prezentace velmi emotivní a pro řadu z prezentujících bylo už samotné vystoupení před publikem překonáním sama sebe,“ doplnila Jiřina Faloutová.

Přínos meziškolní konference spočívá ale nejen v možnosti dát prostor samotným vystupujícím studentům, ale právě také publiku, které se ve všech městech sešlo v hojném počtu. Tvořili jej, a také v Praze budou přítomní, jejich spolužáci, pedagogové, školní psychologové a preventisti, ale i další pracovníci s mládeží. Mezi odborníky, kteří se zúčastní konference v Praze budou například Michal Pitoňák z Národního ústavu duševního zdraví s příspěvkem k tématu jinakosti. K problematice kyberšikany promluví Martin Kožíšek ze Safer Internet Centra. V panelové diskuzi budou ke každému z tématu přítomni odborníci. Z Unicorn University k tématu umělé inteligence. K nejvíce zastoupenému tématu duševního zdraví budou přítomni Bára Pšenicová z Nevypusť duši, lyžařka Štěpánka Ptáčková z Kliniky adiktologie 1. LF UK a VFN, Jan Žufníček z Pražského centra primární prevence Praha, Nikola Šrámková z organizace EDUin, ministerský rada Jana Havlíková z MŠMT, zástupci organizace Semiramis a další odborníci.

„Jsme rádi, že jsme prostřednictvím Rady mladších mohli poskytnout nový pohled na to, jak mladí lidé vnímají současný svět i sebe sama,“ doplnila Jiřina Faloutová a dodala, že jednotlivé prezentace mohou pedagogové využít v hodinách jako podklad k podnětné diskusi na dané téma. Jejich záznam je k dispozici na youtube zde.

Konference organizuje nezisková společnost Dělej co tě baví, která zábavnou formou motivuje děti a mládež k pohybu, kreativitě a rozvíjení sebe sama. Rovnováhu mezi digitálním světem a fyzickou aktivitou staví na několika hodnotách: sociální rovnost, zdravý, slušný přístup k životu a ohleduplnost k přírodě. Projekt je spolufinancován Evropskou unií a dalšími partnery jsou Evropská komise, Nadační fond Flaminia, Unicorn University a další. Záštitu převzalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, hejtmani nebo radní jednotlivých krajů. Mezi odbornými garanty jsou například společnosti EDUin, Nevypusť duši, Safer Internet Centrum a další.

Více informací o konferenci naleznete na webu www.radamladsich.cz

CSRD je pro Česko příležitostí, malé a střední podniky ale potřebují podporu

Od ledna 2024 začne platit nová směrnice o nefinančním reportingu, známé jako Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Dokument přináší nové výzvy pro české podniky. Ne všechny firmy a podnikatelé vědí, že se to týká právě jich a na co se mají připravit.

Nová pravidla CSRD si kladou za cíl zvýšit transparentnost podniků ve vztahu k environmentálním, sociálním a governance (ESG) faktorům. „Tato směrnice se týká všech obchodních společností s více než pěti sty zaměstnanci, které budou muset ve svých zprávách o hospodaření zveřejňovat informace o tom, jak jejich obchodní model podnikání přispívá k ochraně životního prostředí a zohledňuje sociální aspekty,“ vysvětluje Karel Kotoun, CEO společnosti Green0meter.

Výzva pro malé a střední podniky

Výzvou zůstává, že mnohé malé a střední podniky nejsou si vědomy, že CSRD ovlivní i je, především prostřednictvím dodavatelských řetězců velkých společností. Neinformovanost může vést k náhlému tlaku na adaptaci, který bude pro mnohé z nich obtížně zvládnutelný. V tomto kontextu přichází na pomoc platforma Green0meter.com, která nabízí sadu nástrojů pro efektivní řešení požadavků CSRD. „Platforma umožňuje uživatelům sběr a analýzu dat, provádění auditů, stanovení cílů udržitelnosti a vyhodnocení dvojité materiality, což je zásadní pro pochopení vlivu podnikání na společnost a životní prostředí a naopak,“ vysvětluje Karel Kotoun.

Šetření provedené Hospodářskou komorou České republiky odhaluje, že připravenost velkých podniků je na rozdíl od malých a středních firem a osob samostatně výdělečně činných (OSVČ) poměrně vysoká. Zatímco každá osmá velká firma již deklaruje plnou připravenost, více než 80 % OSVČ a malých podniků se mylně domnívá, že na ně CSRD nemá vliv.

Tlak na snižování uhlíkové stopy v dodavatelském řetězci je vidět již dnes

Technologie hrají klíčovou roli ve snížení energetické, materiálové a uhlíkové náročnosti průmyslu. V zemi, která je nejprůmyslovější v Evropě a jejíž energetická náročnost průmyslu je zhruba dvakrát vyšší na jednotku HDP než průměr EU, může mít CSRD silný dopad na celou ekonomiku.

Navíc, české podniky, které jsou součástí mezinárodních dodavatelských řetězců, se mohou setkat s tlakem na snížení uhlíkové stopy, který bude podmiňovat další obchodní spolupráci. A s ohledem na to, že třetina hodnoty produkce ČR připadá na vývoz, je adaptace na CSRD nezbytná pro udržení zahraniční poptávky a výkonnosti českého hospodářství,“ dodává Kotoun.

Usnadnit zavedení CSRD by mohl centrální zdroj informací pro všechny firmy

Podpora ze strany státu a národní rozvojové banky je pro české podniky nezbytná, zejména ve světle přípravy na novou legislativu CSRD. Je důležité zdůraznit, že jak CSRD, tak i EU Taxonomie vytváří společný jazyk pro aktéry na finančním trhu a otevírá cestu k zeleným investicím.

Jedním z klíčových kroků by mohlo být zřízení unifikovaného ESG (Environmentální, Sociální a Governance) hubu, který by podnikům poskytl nejen přístup k informacím a nástrojům potřebným pro klasifikaci dle EU Taxonomie, ale také průvodce komplexním řešením požadavků CSRD.

Tento centrální zdroj by mohl sloužit jako vzdělávací a konzultační platforma, kde by firmy mohly získat nezbytné znalosti a nástroje pro efektivní navigaci v procesu reportingu, aniž by byly nuceny investovat značné finanční prostředky do externích konzultačních služeb.

Tato iniciativa by nejen ulehčila přechod k udržitelnějšímu podnikání, ale také podpořila rovnoměrnější distribuci znalostí a zdrojů mezi podniky všech velikostí a typů, což by napomohlo celkovému rozvoji a konkurenceschopnosti českého hospodářství. Například Česká hospodářská komora doporučuje, aby stát inicioval informační kampaně, které by podnikatelům nová pravidla přiblížily a pomohly jim v přípravě. Vývoj a implementace těchto technologií by mohly představovat prostředek pro druhou ekonomickou transformaci České republiky.

Je třeba, aby všechny podniky, bez ohledu na velikost, začaly s přípravou na CSRD co nejdříve. S pomocí nástrojů, jako je Green0meter, mohou české firmy nejen splnit nové evropské požadavky, ale i zlepšit svou udržitelnost a přispět k lepší budoucnosti. Příprava na CSRD není pouze o splnění legislativních požadavků, ale i o strategické příležitosti pro zlepšení podnikatelského prostředí a životní úrovně v České republice,“ radí Karel Kotoun, CEO společnosti Green0meter.

Světový unikát: v Česku ožil robotický prototyp oblíbené postavičky Poro ze hry League of Legends

V Česku poprvé na světě ožil unikátní prototyp oblíbené postavičky Poro z populární online videohry League of Legends. „Porobot“ vznikl díky společnostem Mastercard a Komerční banka, které dlouhodobě podporují českou esportovou scénu a bílé chlupaté stvoření se zálibou v sušenkách je také tváří nejnovější limitované edice platebních karet s oficiálním designem League of Legends. V originální kampani kartu s Porem uvádí legendy české hráčské „lolkové“ komunity Freeze, Herdyn a Charmie.

Světově unikátní prototyp „živého“ Pora, oblíbené postavičky z populární online videohry League of Legends, vyrobili čeští tvůrci filmových rekvizit Martin Péč a Miroslav Holub spolu s kreativní agenturou Good Game. Funkční robot (animatronik) v podobě Pora se umí pohybovat, vyplazovat jazyk, mrkat očima, hýbat knírem a vydávat zvuky. Má v sobě totiž zabudovanou SIM kartu a je možné jej ovládat přes tablet. Ve hře je Poro nehratelnou postavou, nyní však ožívá – poprvé v historii ho budou moci hráči ovládat jako robota v reálném světě.

Postavička ožila v rámci nejnovější kampaně společností Mastercard a Komerční banky, které dlouhodobě podporují českou esportovou scénu. Ve spolupráci s českými legendami české hráčské „lolkové“ komunity Freezem, Herdynem a Charmie nyní představují porobota v nové kampani, jejíž součástí jsou také unikátní platební karty s „lolkovým“ designem.

„Společnost Mastercard v oblasti esportu působí dlouhodobě a díky globálnímu partnerství s Riot Games přináší českým fanouškům unikátní zážitky. Naše esportová komunita stále roste, je velmi inovativní a moderní způsoby placení jsou pro ni už zcela přirozené. Jsme přesvědčení, že i nové designy karet s motivy League of Legends si mezi hráči získají příznivce,“ říká Pavla Císařová, marketingová ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

„Esport představuje nezanedbatelný segment trhu, který se každým rokem zvětšuje. V současné chvíli lze za hráče videoher v nejširším slova smyslu považovat dva miliony lidí v ČR, mezi které se ve svém volném času také nezdráhám zařadit. V KB tuto komunitu bereme vážně – jako jediná banka v České republice nabízíme klientům novou limitovanou edici dvou karetních designů League of Legends. Nová éra KB je koneckonců i o tom, aby ´bankování´ byla zábava a klient se v bankovním prostředí cítil uvolněně,“ říká Jitka Haubová, členka představenstva KB odpovídající za agendu udržitelnosti.

Kampaň je inspirovaná celosvětovým herním fenoménem League of Legends a navazuje na dvě předchozí úspěšné série platebních karet s motivy z videohry. Poprvé ale není na kartě jeden z tzv. championů, ale nehratelná postava – Poro. Hráči mají na výběr i druhou variantu, kterou je design karty s neohroženou Kai’Sou. S výběrem motivů pomohly hvězdy kampaně – české legendy hráčské „lolkové“ komunity Freeze, Herdyn a Charmie. Kromě originálního vizuálu hráči ke kartě navíc získají i cennou odměnu v podobě 6250 RP bodů, což je virtuální měna, za níž si mohou ve hře dokoupit různé doplňky, a především populární skiny na své championy.

Jak vznikal robotický Poro? Odpovídá jeden z tvůrců Martin Péč

Jak dlouho jste na výrobě Pora pracovali?

Na výrobě Pora pracovalo celkem 9 lidí pod vedením Martina Péče a Miroslava Holuba, a to zhruba po dobu dvou měsíců. Primárně se věnovali návrhu Pora ve 3D, vymýšlení kompletní animatroniky a elektroniky, 3D tisku dílů a jejich laminování, osazování serv a programování, ale také třeba šití chlupatého oblečku nebo patinování rohů a dalším detailům.

V čem byla výroba modelu Pora největší výzvou?

Nejkomplikovanější na Porovi byl pohyb celého těla. Vymyslet a otestovat způsob, jak naznačit jeho charakteristické poskakování vpřed byl nestandardní oříšek.

Z jakých materiálů je Poro vyrobený?

Materiálů, ze kterých je Poro vyrobený, je relativně hodně. Základ tvoří 3D tisk z PETG, zpevněný navíc polyesterem a skelným vláknem, nosná konstrukce je z hliníku, další díly jako třeba šrouby jsou kovové, řemenice je gumová. Porova srst je z plyše, oči a víčka jsou z plexi a jazyk je silikonový.

Kolik motorků a pohyblivých součástí je uvnitř?

Uvnitř Pora je celkem 5 motorů, jeden stejnosměrný motor s převodovkou, jeden krokový motor a zbytek servomotory.

Proč se rozhodli zrovna pro Pora?

Poro je dlouhodobě jednou z nejoblíbenějších postav ze světa League of Legends, i když za něj paradoxně není možné ve hře hrát. Právě to ale chtěla Komerční banka spolu s Mastercardem změnit – a dát českým hráčům jako prvním na světě možnost Pora ovládat, a to navíc rovnou v reálném světě. Obě značky tím chtěly potvrdit svou klíčovou roli v české lolkové komunitě, kdy už dříve společně nejen vytvořily obří sochy herních championů, ale navíc uspořádaly i největší domácí LoL turnaj v historii – Prague Champs.

Jak funguje ovládání pomocí SIM a tabletu? Proč autoři nevyužili třeba jen Wifi / Bluetooth?

Standardně se animatroniky ovládají pomocí profesionálních vysílaček. Ty jsou ale pro běžného uživatele poměrně komplikované, zatímco my jsme chtěli, aby Pora zvládl ovládat i běžný člověk. Zároveň měl Poro fungovat kdekoliv, a to třeba i venku, ne jen v dosahu Wi-Fi sítě. Připojení Pora prostřednictvím SIM karty pak navíc usnadnilo i jeho propojení s Twitchem.

Ovládání v tabletu nám pak umožňuje nejen ovládat každou jeho část zvlášť (např. oči, pusu, jazyk atp.), ale zároveň si předem „naprogramovat“ celé akce. Takže se Poro umí například rozesmát, usnout, probudit se – a to vše zmačknutím jednoho tlačítka v tabletu.

Jak bude probíhat ovládání přes internet (třeba skrz Twitch chat). Jak nebo kdy bude možné takto Pora ovládat.

Pora je možné ovládat prostřednictvím Twitche během speciálních streamů zapojených influencerů – Herdyna, Freeze a Charmie. Za každých deset sušenek, které pošlou diváci Porovi do chatu v podobě emoji, předvede některý z kousků, které umí. (Během prvního streamu, který už proběhl, mu diváci jen za necelou hodinu poslali přes 2300 sušenek.)

Background:

Nová lolková limitka i výroba „živého“ Pora navazuje na bohatou historii spojení Mastercard, Komerční banky a české lolkové scény.

  • V minulosti již vydali dvě série karet s 9 různými championy.
  • Na podporu té první pak uspořádali největší online i offline šifrovací hru v historii ČR (potvrzeno v České knize rekordů), do které se zapojilo přes 11.000 účastníků.
  • Na podporu druhé edice pak společně uspořádali historicky největší český turnaj ve hře League of Legends, který se ve vyprodaném O2 universu navštívilo cca 3000 fanoušků (turnaj byl Českou eventovou asociací vyhlášen jako Nejlepší event roku 2022).

Síťové audio: Axis uvádí ovladač pro snadnější nastavení hlasitosti i zdroje zvuku v zónách

Společnost Axis Communications představuje nový ovladač hlasitosti AXIS C8310, který doplňuje portfolio síťových audio produktů Axis. Tento jednoduchý ovladač umožňuje místnímu personálu nastavit hlasitost a zvolit zdroj zvuku v dané zóně bez nutnosti přihlášení a použití softwaru.

Ovladač hlasitosti je ideální do prostředí s proměnlivou návštěvností nebo proměnlivou úrovní hluku, jako jsou maloobchodní prodejny, sklady, čekárny a také jídelny. Stejně dobře se hodí do prostor, kde se konají různé aktivity a akce, jako jsou komunitní centra, výrobní haly, učebny nebo společenské místnosti pečovatelských domů.

Ovladač AXIS C8310 rozšiřuje flexibilitu a odezvu místních audiosystémů a zároveň pomáhá organizacím udržovat centralizované ovládání. Má jednoduché a snadno použitelné rozhraní. Jasné symboly označují zvýšení a snížení hlasitosti, úplné ztlumení a také tři různé zdroje zvuku. Zaměstnancům umožňuje pouhým stisknutím tlačítka přizpůsobit zvuk okolnostem v místě instalace (například podle velikosti nebo typu publika). Výběr se potvrzuje stisknutím klávesy a podsvícená tlačítka indikují vybraný zdroj zvuku a aktivní stav ztlumení.

Ovladač hlasitosti AXIS C8310 zajistí peronálu na místě optimální poslech – umožňuje nastavit hlasitost a dle potřeby vybrat jeden ze tří předkonfigurovaných zdrojů zvuku. Vše snadno, pouhým stisknutím tlačítka.

Důležitá hlášení mají vždy přednost

V aplikaci AXIS Audio Manager Edge nebo AXIS Audio Manager Pro lze nakonfigurovat tři možné zdroje zvuku. Změny provedené pomocí ovladače hlasitosti AXIS C8310 ovlivňují vybraný zdroj zvuku pouze v přidružené zóně, nikoli však živá nebo plánovaná oznámení. Můžete tak rozšířit flexibilitu svého audio systému, aniž byste ohrozili hlasové zprávy. Všechna důležitá hlášení se přehrávají podle konfigurace v softwaru pro správu zvuku a mají tak prioritu, bez ohledu na zdroj zvuku nebo úroveň hlasitosti, která je nastavená lokálně.

Úroveň flexibility nastavuje centrální nebo místní správce zvuku pomocí softwaru z rodiny AXIS Audio Manager, v němž lze také vždy na dálku sledovat a upravovat stav zařízení, zdroje zvuku nebo maximální hlasitost.

Snadná a flexibilní instalace

Instalace AXIS C8310 je rychlá a snadná. Stačí jej jednoduše připojit k I/O portu kompatibilního audio zařízení Axis v přidružené zóně. Kontrolka vás informuje, že je zařízení správně připojené a je napájené. Ovladač hlasitosti se dodává s rámečkem pro montáž na stěnu, ale podporuje i zapuštěnou montáž. V rozsáhlých zvukových zónách lze umístit tolik ovladačů, kolik je zapotřebí, aby měl personál nastavení zvuku pohodlně a snadno k dispozici.

(Pozn.: Specifické nastavení pro školy vyžaduje software AXIS Audio Manager Pro a konfiguraci učeben jako samostatných zvukových zón.)

Mezi klíčové vlastnosti ovladače hlasitosti AXIS C8310 patří:

  • intuitivní rozhraní,
  • snadné dotykové nastavení hlasitosti sítě,
  • 3 předkonfigurované zdroje zvuku,
  • hmatová a vizuální zpětná vazba,
  • snadné připojení přes I/O port.

Ovladač hlasitosti AXIS C8310 je k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů společnosti Axis za doporučenou koncovou cenu 4 100 Kč.

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Na systému českých Mews běží na 5 000 zákazníků. Firma pokračuje ve své misi za modernizací pohostinství

Společnost Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, zvýšila počet svých zákazníků o téměř 40 % a překročila tak hranici 5 000 uživatelů u svého systému pro správu nemovitostí. Mews nezastavitelně pokračuje v rozšiřování svého působení po celém světě, přičemž expandoval na klíčové trhy, jako jsou Severní Amerika a Francie. Od ledna letošního roku bylo přes Mews Payments zpracováno 3,5 miliardy eur (85,58 miliardy korun). Tento milník přišel krátce poté, co byla společnost Mews na World Travel Tech Awards 2023 vyhlášena „Nejlepším světovým poskytovatelem hotelových řešení PMS“ i „Nejlepším nezávislým poskytovatelem hotelových řešení PMS“.

„Je až neuvěřitelné, jak velkou komunitu pokrokově smýšlejících zákazníků se nám podařilo vytvořit. Ať to jsou rodinné hotely, mezinárodní řetězce, kempy poskytující glamping, či dlouhodobé pronájmy, všichni jsou součástí rodiny Mews. A tohle je pro nás stále jenom začátek. Svůj pohled již upíráme na těch dalších pět tisíc zákazníků, kterým Mews pomůže zefektivnit a personalizovat péči o hosty z celého světa,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews.

Počet zákazníků společnosti Mews se za letošní rok zvýšil o třetinu. Tento neustálý nárůst jde ruku v ruce s trvalým růstem společnosti, který byl podpořen loňskou investicí Series C ve výši 185 milionů dolarů (4,17 miliardy korun). Společnost Mews také doposud akvírovala sedm společností z oblasti pohostinství, z nichž nejnovější je Nomi, personalizovaný průvodce s umělou inteligencí, který bude umožňovat hotelovým hostům ještě osobnější zážitky.

Mezi klienty Mews patří mimo jiné hoteliérské mezinárodní značky, jako jsou Strawberry, edyn, Generator a The Social Hub, i přední inovativní nezávislé hotely, včetně Airelles, Finn Lough, The Dylan Amsterdam a Good Hotel.

„Je nám ctí, že můžeme podporovat více než 5 000 zákazníků a být tak schopni jim pomoci poskytnout moderní pohostinství, které dalece přesahuje jakákoli očekávání jejich hostů. Činí mě to opravdu šťastným, když vidím, jaký dopad máme na toto odvětví. Pokrok, kterého jsme dosáhli, je obrovským důkazem tvrdé práce našeho týmu. A nepochybuji o tom, že příštích několik let bude o to více vzrušujících,“ doplňuje Matt Welle, CEO Mews.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 5 000 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je téměř 850 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho obdržel na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

T-Mobile pokračuje v propojování Česka optickou infrastrukturou. Klíčovou roli hraje podpora samotné obce

Společnost T-Mobile se ve výstavbě a modernizaci optické infrastruktury v Česku posouvá stále dál a po úspěšném pokrytí Benešova dokončuje projekty v České Lípě, Tanvaldu a Neratovicích. Obyvatelům těchto měst otevírá přístup ke spolehlivému a bezkonkurenčně nejrychlejšímu internetovému připojení, zároveň pro města vznikají možnosti dalšího budování nejmodernějších sítí městské infrastruktury. Operátor postupně naplňuje svoje cíle ve výstavbě optických sítí a v rámci jednotlivých projektů vychází vstříc i konkrétním požadavkům měst a obcí. Navíc díky principu sdílené sítě přináší městům a jejich obyvatelům nejen možnost se k optické síti připojit, ale především svobodu ve výběru konečného poskytovatele služeb.

Budování optických sítí či jejich modernizace jsou nezbytné kroky pro další rozvoj internetového připojení v Česku. Optika totiž přináší technologicky bezkonkurenčně nejvyspělejší standardy s předpokládanou životností síťové infrastruktury až 60 let. Bez této technologie by nemohla města a jejich obyvatelé v budoucnu využívat stabilní a rychlé připojení, proto jsou také naprosto klíčovou nutností v rámci digitalizace státu.

T-Mobile aktuálně nabízí optický internet už půl milionu domácnostem v ČR, a to ve více než 140 městech a obcích. Jen v příštím roce plánuje pokrytí rozšířit o dalších 140 000 domácností, a to jak vlastní výstavbou, tak ve spolupráci s partnery. Internetem s rychlostí až 1 Gb/s pak pokrývá více než 1 milion domácností.

Výstavba optické sítě přináší výhody obcím a městům

Vedle dostatečné kapacity, kdy si optika poradí i s více službami najednou, aniž by došlo ke snížení kvality přenosu, je její velkou předností nezávislost na počasí. Na druhou stranu to, že je optické vedení ukládáno do země spolu s výkopovými pracemi bývá často hlavní obavou měst a obcí. Úzká spolupráce s jejich zástupci je tedy klíčová. Snahou operátora je maximálně zajistit, aby výstavba optické sítě co nejméně omezovala život obyvatel a fungování města. „Díky dobrému plánování a spolupráci s vedením měst a obcí nedochází k nadbytečným výkopovým pracím a jednotlivé oblasti se vždy připojují postupně, dle předem dohodnutého harmonogramu,“ vysvětluje Zdeněk Bumbálek, ředitel programu výstavby FTTH sítí ve společnosti T-Mobile, a dodává: „Fungujeme na principu výstavby sdílené optické sítě, čímž zamezujeme nutnosti opětovné výstavby ze strany dalšího operátora. Obyvatelé města či obce tím získají širší možnosti výběru poskytovatele internetového připojení a díky konkurenčnímu prostředí ve finále i lepší cenové podmínky. Připojení jednotlivých objektů (domů) je pro vlastníky nemovitosti zdarma, koncoví zákazníci (obyvatelé domů) mohou uzavřít smlouvu na internetové připojení až ve chvíli, kdy ho budou potřebovat.“

V rámci projektů T-Mobilu se nepřipojují pouze bytové nebo rodinné domy, ale i městské úřady, služebny městské policie, hasičské zbrojnice, školy, školky, nemocnice a další objekty důležité pro chod města. Ukazují to i příklady tří měst, která se přidala na mapu pokrytí optickou sítí v Česku.

Česká Lípa: Spolehlivý internet pro modernizaci vzdělávání

Na žádost města Česká Lípa bylo do projektu výstavby optické sítě začleněno i napojení několika místních škol včetně například ZUŠ v Arbesově ulici. Díky dobře fungujícím vztahům mezi společností T-Mobile a místními autoritami a za zásadního přispění zástupců radnice se podařilo najít kompromis mezi technickou náročností vybudování této přípojky a požadavky města na provádění stavebních prací. Navíc byl projekt dokončen v souladu s pevně stanoveným časovým rámcem. „Zahrnout připojení našich škol do pokrytí optickou sítí pro nás bylo zásadní, protože jsme přesvědčeni, že dostupnost rychlého a spolehlivého internetu nám otevírá nové možnosti ve výuce našich studentů. Díky tomu budou školy schopny přinést do tříd interaktivní online výukové prvky a přizpůsobit se moderním vzdělávacím trendům. Věříme, že se tato investice promění v dlouhodobý přínos pro naše město a nynější i budoucí studenty a jejich rodiče,“ shrnuje výhody optického internetového připojení pro město a jeho občany starostka Jitka Volfová.

Klíčová fakta:

Termín započetí realizace projektu a termín plánovaného dokončení: 2020–2024

Aktuální počet přípojek: 5 600 z celkem projektovaných 11 300

Highlight: Připojení několika škol na základě požadavku města

Tanvald: Optika bez hranic

Projekt města Tanvald ukázal, že ani obtížná topografie nemusí bránit modernizaci. Budova městské policie je umístěna mimo centrum města na druhém břehu řeky Kamenice, ale pro vedení města a bezpečnost obyvatel je jedním z klíčových míst k pokrytí. Plánování vyžadovalo nejen technickou přesnost a výrobu speciální samonosné konstrukce pro překonání vodního toku, ale také rozsáhlé vyjednávání se soukromými vlastníky pozemků, přes které probíhá trasa vedení, a v neposlední řadě získání dvou variant územního rozhodnutí. Přes náročné podmínky, za kterých je projekt realizován, je nyní jisté, že budovu městské policie se podaří k optické síti připojit. Příklad města Tanvald potvrzuje, že při oboustranné spolupráci může operátor pomoci městu s modernizací i ve velmi složitých oblastech, a jeho starosta Vladimír Vyhnálek k projektu dodává: „Díky spolupráci se společností T-Mobile se podařilo pokrýt optickou sítí již dvě třetiny našeho města. Projekt navíc zahrnuje i infrastrukturu, kterou si od operátora pronajímáme pro provozování metropolitní sítě. Tu využíváme mimo jiné k optimalizaci komunikace a poskytování moderních služeb pro naše občany a správu městské infrastruktury.“

Klíčová fakta:

Termín započetí realizace projektu a termín plánovaného dokončení: 2020–2024

Aktuální počet přípojek: 1 791 z projektovaných 2 293

Highlights: Připojení objektu Městské policie Tanvald, pronájem chrániček pro metropolitní síť městu

Neratovice: Rychlý internet pro město i občany

Projekt pokrývání a modernizace šestnáctitisícového města Neratovice je díky podpoře ze strany vedení města již téměř u konce. Díky dobře nastavené spolupráci s radnicí dosáhl operátor během 2 let pokrytí bezmála 75 % domácností ve městě. Realizace optické sítě probíhala ve dvou fázích, kdy v první došlo k modernizaci původní sítě s koaxiálními přípojkami a ve druhé pak k výstavbě přípojek nových. Svojí součinností město Neratovice přispělo k maximalizaci počtu připojených domácností, ale i k připojení řady městských objektů. „V rámci našeho města se snažíme neustále držet krok s moderními technologiemi. Výstavba infrastruktury pro optický internet je pro nás zásadní krok směrem k digitálnímu rozvoji. Možnost využít výhody moderního a spolehlivého internetového připojení mají tedy i základní a střední školy, školky, městský úřad a v neposlední řadě tuto možnost získají lékaři v nově budované poliklinice,“ uvádí k výstavbě optické infrastruktury Roman Kroužecký, starosta města Neratovice.

Klíčová fakta:

Termín započetí realizace projektu a termín plánovaného dokončení: 2022–2023

Aktuální počet přípojek: 4 353 z celkových cca 6 000

Highlight: Připojení nově vznikající Polikliniky Neratovice

Přes tyto úspěchy je ale budování optické sítě v řadě jiných případů výrazně náročnější a zdlouhavější, ať už kvůli územním specifikům jednotlivých lokalit nebo málo pružnému českému stavebnímu zákonu. „Aktuální legislativa může v některých případech prodloužit dobu mezi žádostí o povolení k výstavbě a skutečným zahájením realizace až o tři roky,“ komentuje dále situaci Bumbálek. Výstavba optické sítě často naráží i na blokační požadavky ze strany samotných obcí, které v souvislosti s budováním optické sítě vyžadují například i stavbu úplně nových chodníků nebo jiné práce nad rámec budované infrastruktury: „Cílem T-Mobilu je pokrývat celistvá území obcí a přinášet kvalitní optický internet všem jejich obyvatelům. Neúměrné požadavky některých obcí nás ale nutí ořezávat zamýšlené pokrytí o nejnákladnější části území, abychom udrželi alespoň základní ekonomiku projektů, jejíž návratnost se i tak pohybuje v řádu i několika desetiletí. Z podstaty věci jsme pak nuceni redukovat naše záměry, zejména v oblastech s individuální rodinnou zástavbou, kde je potřeba náhrady zastaralé telekomunikační infrastruktury největší,“ vysvětluje Bumbálek. Bez zásadních změn stavební legislativy a změn v přístupu některých obcí bude Česká republika dlouhodobě zaostávat v budování optických sítí, které jsou nezbytné pro rozvoj digitalizace a zvýšení konkurenceschopnosti českého hospodářství. Už nyní je Česko v porovnání s ostatními zeměmi Evropské unie v tempu výstavby optických přípojek výrazně pozadu. „Pevně věříme, že politická reprezentace si to uvědomuje a příjme v dohledné době opatření, která podpoří urychlení výstavby optických sítí,“ uzavírá Bumbálek.

Black Friday v e-commerce: Větší tržby a rekordní počet odeslaných e-mailů

Češi letos utratili na Black Friday více než sedm milionů korun, což je podobná částka jako v loňském roce. Podstatnou část svých nákupů přitom odbavili z pohodlí domova přes internet. E-shopy o slevových akcích informovaly mimo jiné také prostřednictvím e-mailingu. Jen na černý pátek poslali klienti přes nástroj Ecomail 19,2 milionů e-mailů. Oproti loňskému roku je to nárůst o 21 %.

„V roce 2023 jsme na Black Friday prostřednictvím našeho nástroje Ecomail zaznamenali rekordní nárůst v počtu odeslaných e-mailů. Letos poslali naši klienti dohromady 19,2 milionů e-mailů, což je nárůst o 21 % oproti loňskému roku. Hlavní špička byla v dopoledních hodinách, kdy jsme sledovali, že si newslettery odesílané přes Ecomail otvíralo každou vteřinu 50 lidí,” okomentoval letošní Black Friday Jakub Stupka, spoluzakladatel a COO společnosti Ecomail.

Nárůst v počtu odeslaných e-mailů na letošní Black Friday navazuje na 45% nárůst z roku 2021 na 2022. Což jasně ukazuje, jak se e-mail marketing stává čím dál více nezbytným nástrojem pro e-commerce, zvláště v období Black Friday.

E-shopů využívajících potenciál slevových akcí před Vánocemi je v Česku stále více. Tím, jak roste popularita Black Friday, bojuje o pozornost potencionálních zákazníků celá řada subjektů. „Pro ně může být velkou výhodou to, že zatímco cena reklamy na Facebooku nebo formou PPC kampaní v hlavní sezóně výrazně stoupá, cena e-mailingu se vůbec nemění,” doplnil Jakub Stupka.

Mezi klienty Ecomailu patří mimo jiné také e-shop se zdravou výživou a s ořechy Grizly. Během letošního Black Friday zaznamenali tržby dosahující téměř 30 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 25 %. Jen z e-mail marketingu přitom vydělali 2,7 milionů korun. Mezi nejprodávanější zboží u nich stejně jako v loňském roce převažovaly kešu oříšky, mango a pistácie.

Spokojenost s černým pátkem vyjádřil také e-shop s kontaktními čočkami Alensa. „Pro náš e-shop je Black Friday klíčovým obdobím, dokonce důležitějším než vánoční sezóna. Již několik let pořádáme celotýdenní Black Week, během něhož nabízíme slevy, často dosahující až 60 %, a to zejména na produkty, které by si zákazníci během roku obvykle nepořídili. Využíváme také e-mail marketingu, kde pečlivě segmentujeme databázi, abychom každému zákazníkovi nabídli nejrelevantnější možnosti. Díky lepší personalizaci a atraktivním slevám na známé značky očekáváme letos ještě lepší tržby než loni. Black Week obecně přináší o 30 % lepší výsledky než běžné kampaně a pomáhá nám tak kompenzovat pokles tržeb ve druhé polovině prosince,“ říká Jan Jelínek, CMO společnosti Alensa.

Zatímco některé internetové obchody nabízely výhodné ceny jen jeden den, na e-shopu Trenýrkárna běží slevy po celý listopad. „Když srovnáme listopadové tržby za rok 2022 a 2023, vidíme mírný nárůst. V České republice jsme zaznamenali růst tržeb o 3 %, z 28,17 milionu na 29 milionů korun, zatímco na Slovensku byl nárůst tržeb ještě markantnější, a to o 5 % z 1,89 milionu na 1,99 milionu korun,” uvedl Ruslan Skopal, CEO a spoluzakladatel Trenýrkárny. I oni přitom využívají v rámci svého marketingu e-mailing přes Ecomail: „Celkový nárůst tržeb v rozesílkách Trenýrkárny oproti loňsku činí 42 %. Není to však dáno nabídkou, ale naší prací. Za rok jsme zapracovali na uživatelských segmentech, rozesíláme více mailů, ale přesně cílených dle zájmů a aktivity odběratelů newsletteru.”

Exit mobile version