Pořídit k Vánocům nový mobil? Možná postačí jen vyměnit baterii

Nákup nového mobilního telefonu je výdaj, který si v dnešní době musí většina lidí dvakrát rozmyslet. Vzhledem k růstu cen a větší rozvážnosti při utrácení už našlo vloni pod stromečkem novou elektroniku včetně mobilů pouhých 16 procent lidí. I pokud se telefon pomalu nabíjí, sám od sebe vypíná a jeho baterie nic nevydrží, nemusí to být nutně důvod ke koupi nového. Kdy tedy napsat Ježíškovi o nový model a kdy postačí obnovit stávající zařízení?

Podle průzkumu Nevis Security mění svůj chytrý telefon za nový 62 procent respondentů každé tři až čtyři roky. Mezi nejčastější důvody patří nízká výkonnost baterie, poškození obrazovky, celková nefunkčnost telefonu, zastaralost hardwaru i softwaru nebo vzhledu a zpomalené fungování. Dvacet procent odpovídajících pak naopak mobil kupuje každý rok. Pořizovat stále nová zařízení je ale zatěžující jak pro peněženku, tak pro planetu. Mnohdy stačí výměna jediné součástky a telefon dobře poslouží ještě roky. Jak poznat, zda už je opravdu čas přát si pod stromeček nové zařízení? A co dělat, když se chcete nákupu vyhnout?

Místo zastaralého a rozbitého telefonu raději nový

Investici do nového mobilu byste měli jednoznačně zvážit v případě, že je váš stávající mechanicky poškozený. Pokud máte například prasklý displej a citelně to zhoršuje možnosti používání zařízení, je na místě uvažovat o novém. Některé opravy jsou totiž ve srovnání s cenami telefonů tak nákladné, že se vám zkrátka nevyplatí.

K nákupu se budete muset pravděpodobně uchýlit i tehdy, kdy máte model, který už nepodporuje některé pro vás důležité či nezbytné funkce nebo aplikace. Technologický vývoj jde v této oblasti kupředu mílovými kroky, a tak po čase zastará každé zařízení. Nejen, že pak na něm nemusejí některé potřebné funkce vůbec být, ale pokud už nedochází k pravidelným aktualizacím, může být také méně bezpečný. A to byste neměli riskovat v případě, že používáte telefon například k platbám.

Nevýkonnou baterii postačí vyměnit

Podle výzkumu digitální asociace Bitkom je výkonnost baterie nejčastějším důvodem, proč lidé přistupují k nákupu nového telefonu. Jako důvod to uvedlo celých 75 procent respondentů. „Výdrž baterie je skutečně největším úskalím u většiny elektronických zařízení, včetně mobilů. Snižuje se po zhruba 500 nabíjecích cyklech. Vzhledem k tomu, že chytré telefony dobíjíme každý den, odpovídá tato hranice necelým dvěma rokům. Aktuální kondici baterie lze zjistit i v nastavení telefonu, kdy ukazuje maximální kapacitu baterie vzhledem k výchozímu stavu,“ potvrzuje Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který nabízí široký sortiment baterií do mobilních telefonů nejrůznějších značek.

Dobrá zpráva pro majitele ale je, že v tomto případě lze problém v drtivé většině případů vyřešit pouhou výměnou baterie. Cena za novou se pak pohybuje obvykle v řádu několika stovek korun. Než však přistoupíte k nákupu, ověřte si, že je na vině skutečně stará baterie a nikoliv například aplikace běžící na pozadí operačního systému. „Lze to poznat celkem snadno. Jako hlavní indikátor slouží výrazné zkrácení doby provozu mobilního zařízení a postupné ubývání kapacity baterie. Často se pak například stává, že se telefon vypne při nárazovém výdeji energie, jako je telefonní hovor,“ popisuje Tlapák.

Výměnu svěřte specialistům

Při nákupu je podle Radima Tlapáka vždy nutné ohlídat kompatibilitu telefonu a baterie. Stačí zjistit přesný model telefonu a podle tohoto parametru je snadné náhradní baterii dohledat. Samotnou výměnu pak doporučuje ponechat na odborném servisu. „V dnešní době už jsou baterie velmi často zabudované přímo do zařízení a není možné je jednoduše vyjmout a nahradit. Ačkoliv je na internetu množství návodů, jak na to, vždy je lepší nechat to na odbornících,“ říká Radim Tlapák.

Ať už pod stromečkem najdete nové zařízení, nebo dopřejete stávajícímu telefonu pouze výměnu baterie, je dobré nepodcenit správnou péči. Telefon nabíjejte ideálně v momentě, kdy vám zbývá okolo 20 procent kapacity a nabíjejte například jen do 80 procent. Díky dostupným aplikacím pak můžete sledovat nabíjecí cykly.

O e-shopu BatteryShop.cz

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnujeme se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 98% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 power.

Pipedrive posiluje top management právního oddělení. Phillip Mellet pomůže s legislativou i byznysem

Nejvyšší management estonského scaleupu Pipedrive získává novou posilu. Tou je Phillip Mellet, který stane v čele globálního právního týmu společnosti. Mellet do firmy přináší více než 15 let zkušeností, které získal například ve společnostech Healthpilot nebo InstaMed. Estonské firmě, která vyvinula inovativní CRM platformu pro malé a střední podniky, tak pomůže řešit legislativní rizika, interní programy, audity společností a další procesy.

„Phillip je cennou posilou našeho manažerského týmu. Věřím, že jeho odborné znalosti posunou naše právní, finanční i obchodní cíle. Díky svým úspěchům je ideálním lídrem, který bude pokračovat v budování základů, jež společnost Pipedrive v průběhu let postavila. To přispěje k dalšímu růstu firmy i k implementaci nových inovací ve prospěch malých a středních podniků po celém světě,“ říká Laurence Capone, CFO společnosti Pipedrive.

Mellet se bude podílet na řešení otázek strategie i zákonů. Jeho pracovní náplň zahrnuje dohled nad předpisy ovlivňujícími obchod, zákazníky i zaměstnance společnosti Pipedrive. Jako vedoucí globálního právního týmu a externí poradce bude mít na starost kontrolu nad interními procesy, jako jsou správa, řízení rizik, dodržování předpisů, smlouvy, zaměstnanecké záležitosti, soudní spory s třetími stranami, registrace i audit společnosti.

Jako zkušený právník s patnáctiletou praxí v korporátním prostředí na pozici general counsel stále vyhledává nové výzvy. Růstový model scaleupu Pipedrive, který je založený na inovaci produktu, proklientském přístupu a firemní přátelské kultuře, byly hlavní důvody, proč se Mellet rozhodl přidat ke společnosti. „Jsem nadšený, že se mohu připojit k týmu Pipedrive právě nyní, kdy společnost prochází transformačním obdobím a dosahuje tak zásadních pokroků. Jsem si jistý, že svými zkušenostmi přispěji ke zdokonalení procesů, které tak pomohou Pipedrive v dalším růstu,“ doplňuje Phillip Mellet.

Před nástupem do společnosti Pipedrive působil Mellet jako SVP & general counsel ve společnosti Healthpilot, digitální pojišťovací makléřské firmě poskytující služby pro osoby s nárokem na zdravotní pojištění Medicare. V letech 2013 až 2020 působil jako general counsel a senior vice president of corporate Development v InstaMed, fintechu, který koupil společnost JPMorgan Chase a který poskytuje platební řešení ve zdravotnictví. Mellet zahájil svou profesní kariéru jako podnikový právník a právník v oblasti cenných papírů v advokátní kanceláři Troutman Pepper LLP. Získal titul JD a MBA na Villanova University a titul z financí na Pennsylvania State University.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

Wilo obdrželo nejvyšší ocenění EcoVadis. Za udržitelnost získalo platinovou medaili

V rámci letošního hodnocení udržitelnosti byla společnost Wilo vyznamenána prestižní platinovou medailí od EcoVadis. Jedná se o nejvyšší možné ocenění, které bylo možné získat. Společnost ji získala především za celkový přístup k udržitelnosti, která je pro Wilo jednou z nejdůležitějších strategických priorit. Vysoce hodnocená byla také uhlíková neutralita, kterou dosáhly její evropské výrobní závody. Společnost oproti minulému roku obdržela ještě vyšší hodnocení v kategorii veřejných zakázek. Nadnárodní společnost Wilo působí v České republice od roku 1994, kde nyní chystá zásadní investice do solárních panelů a flotily elektromobilů. Kromě toho aktivně podporuje program pro výměnu starých, energeticky neefektivních čerpadel, což představuje klíčový krok ke snížení spotřeby elektrické energie v budovách. To přináší výhody jak pro uživatele, tak pro životní prostředí.

EcoVadis je jedním z největších mezinárodně uznávaných hodnotitelů udržitelnosti firem a podniků.

Tato ratingová agentura každoročně hodnotí více než 100 tisíc společností a zhruba jen jedno procento z nich je oceněno platinovou medailí. Letos mezi držitele tohoto prestižního ocenění patří i technologická společnost Wilo. Nadnárodní společnost Wilo získala toto nejvyšší ocenění již podruhé za sebou.

„Udržitelný rozvoj pro nás nepředstavuje pouze prázdnou frázi či nějakou nepříjemnou povinnost, ale je zásadním pilířem naší firemní strategie. Získání platinového ocenění v letošním roce je důkazem dlouhodobě seriózního přístupu celé společnosti k závazkům v oblasti udržitelnosti. A to i přesto, že se potýkáme s náročnými geopolitickými a geoekonomickými výzvami. Neustále usilovně pracujeme na dosažení našich dalších ambiciózních cílů. Ocenění od EcoVadis vnímáme jako potvrzení našeho úspěchu a vynikající reputace společnosti Wilo v oblasti udržitelnosti, čehož si skutečně velmi vážíme,“ vysvětluje Jan Cidlinský, výkonný ředitel WILO CS.

Wilo dosáhlo obzvláště výjimečných výsledků v environmentální oblasti, a to díky řadě rozsáhlých projektů a komplexních investic zaměřených na ochranu životního prostředí. Konkrétním krokem společnosti v souvislosti s udržitelností, bylo v uplynulých letech především výrazné snížení emisí CO2, což učinilo všechny její evropské výrobní závody uhlíkově neutrálními.

Společnost v porovnání s minulým rokem, také zlepšila své hodnocení v kategorii veřejných zakázek. Wilo prostřednictvím svého kodexu dlouhodobě požaduje po svých dodavatelích, aby se zavázali k ochraně životního prostředí a k dodržování sociálních standardů. Dalším faktorem, který činí dodavatelský řetězec společnosti udržitelným a ekologicky přívětivým jsou pravidelné audity a školení dodavatelů.

Wilo bylo poprvé hodnocené ratingovou agenturou EcoVadis v roce 2019, kdy získalo stejně jako v roce 2020 stříbrnou medaili. V roce 2021 poté Wilo obdrželo medaili zlatou a minulý rok stejně jako letos získalo platinovou medaili. Na oceňovaném ekologickém přístupu se podílí i český tým společnosti Wilo, který v České republice působí od roku 1994.

O společnosti:

Wilo je nadnárodní technologická skupina, která patří k předním světovým výrobcům čerpadel a čerpacích systémů pro zařízení budov, vodní hospodářství a průmyslový sektor. Společnost byla založena roku 1872 v Dortmundu, v průběhu své dlouhé a úspěšné historie se rozvinula do podoby významného globálního hráče. V současnosti zaměstnává více než 8 200 lidí po celém světě. Skupina Wilo věnuje zvláštní pozornost globálním trendům jako je urbanizace, změna klimatu, řešení nedostatku vody a zvýšení energetické soběstačnosti, stejně jako technologickému pokroku a digitalizaci.

Zpříjemněte si zimní večery s vaší oblíbenou knihou přímo v chytrém telefonu

Sychravé podzimní dny pomalu střída autenticky chladné počasí a teploty okolo nuly, a to znamená jen jediné – je čas zabalit se do deky se svojí oblíbenou knihou. Klasická papírová kniha je už však pro moderního čtenáře pasé a raději sáhne po elektronické čtečce. Ty však často nejsou levný špás, a navíc funkci e-knihy má dnes zabudovanou každý lepší smartphone. I proto se výrobce Huawei rozhodl do své platformy AppGallery zahrnout různé knižní aplikace, které si můžete jednoduše stáhnout přímo do svého chytrého telefonu.

BookBeat: Čtení a neomezený poslech audioknih

Pro čtenáře věcně v pohybu mohou být audioknihy během podzimních dnů tou nejvhodnější alternativou. Při procházkách venku v přírodě nebo jen při lenošení doma na gauči uspokojí audioknihy všechny vaše čtenářské potřeby. Díky BookBeatu máte přístup k 800 tisícům titulů v rámci e-knih a audioknih, s rozmanitými žánry, do kterých se můžete ponořit. Čtení a poslech knih je možný také offline, bez nutnosti připojení k internetu. Můžete si vytvořit až 5 profilů a ten svůj sdílet s celou rodinou.

Wattpad: Platforma pro čtenáře a autory

Filmy, knihy a seriály na podzim zkrátka neodmyslitelně patří. Možná jste už slyšeli o filmu The Kissing Booth na Netflixu, o seriálu Lehké jako pírko na HULU nebo o knižní sérii After od Anny Todd. Na streamovacích platformách dosáhli široké popularity. Málokdo ale ví, že mají společné to, že byli nejprve publikované na Wattpade. To, co bylo zpočátku úzce spjatou komunitou čtenářů a spisovatelů, se teď proměnilo na kolébku pro začínající spisovatele. Prostřednictvím platformy mohou čtenáři najít podobně smýšlející přátele a tím čtení proměnit na společenskou aktivitu.

Legimi: Virtuální knihy v textových a audio formátech

Legimi je aplikace na čtení, která nabízí elektronické knihy, audioknihy i synchrobooky (hybridní formát elektronické knihy a audioknihy). Uživatelé Legimi si mohou v aplikaci vytvářet svoji vlastní knihovnu, která může být plná krimi, fantasy, literatury faktu, románů, knih pro děti a mládež, průvodců či jazykových příruček. Aplikace je vybavená šikovnými funkcemi, které využívají pokročilé statistiky a sledují kolik jste toho přečetli a poslechli, čímž lépe porozumíte svému stylu čtení. Pro co nejpohodlnější čtení si v aplikaci Legimi můžete nastavit styl a velikost písma nebo můžete přepínat mezi denním a nočním režimem.

SQUID: Pro čtenáře, kteří chtějí zůstat v obraze

Squid je skvělou volbou pro všechny čtenáře, kteří vyhledávají nejnovější zpravodajství či trendy z časopisů. Můžete si tu navrhnout svůj vlastní zpravodajský kanál, čímž vyberete jen ten obsah, který vás zajímá. Squid také umožňuje přihlášení odběru oblíbených zpravodajských zdrojů z různých kategorií a krajin. S více jak 100 různými zpravodajskými kategoriemi, jako je sport, móda či technologie, budete se Squid vždy v obraze. Squid je také agregátorem zpráv pro služby Huawei Browser, Petal Browser a Huawei Assistant, kde mají uživatelé přístup k aktualizovanému obsahu.

Jste připraveni vytvořit si svojí osobní knihovnu a pokořit tento podzim rekord přečtených knih? Nebo chcete jen zlepšit svoji slovní zásobu a porozumění textu? Všechny aplikace jsou k dispozici ke stažení v Huawei AppGallery. Ti, kteří nevlastní Huawei zařízení, si mohou Huawei AppGallery stáhnout na jiných zařízeních se systémem Android a využívat stejné výhody jako uživatelé Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Zvolte individuální přístup a dodejte klientovi hodnotu. Pipedrive radí, jak menší podnik může uspět ve slevovém šílenství

Black Friday je za dveřmi a velké společnosti již zahájily masivní kampaně s cílem získat nové zákazníky. Malé firmy, které také zpravidla disponují menšími rozpočty, tak musejí chytře volit prostředky a technologie, aby mohly velkým hráčům konkurovat. Vše začíná u technologické automatizace. Podle průzkumu Pipedrive firmy využívající CRM mají o 15 % vyšší pravděpodobnost růstu tržeb. Díky dostupným údajům jsou firmy schopné efektivněji komunikovat a budovat tak vztahy se svými zákazníky. Ať jde o sociální sítě, oživení neaktivních kontaktů, či referenční program. Estonský scaleup Pipedrive proto přináší tipy pro marketingové a obchodní specialisty, jak uspět ve slevovém šílenství proti velkým hráčům.

„Malé a střední podniky mají v období, jako je například to předvánoční, značně nevýhodnou pozici. Nedisponují rozpočty na marketing tak jako velké společnosti či řetězce. Budování povědomí a proklientský přístup jsou tedy klíčové. Ruku v ruce s tím jde optimalizace a digitalizace procesů, které firmám v hektickém období usnadní fungování a zvýší výnosy,“ říká Zahra Jivá, global director of sales strategy v Pipedrive.

Identifikace prodejních procesů jako stěžejní bod

Při budování byznysu je nutná správná identifikace chování zákazníků a způsobů, jak je správně oslovit a zaujmout. Prodejní techniky firem se liší, značné podobnosti zůstávají. Zpravidla se jedná o kroky jako identifikace, kontaktování, budování vztahu, uzavření obchodu či poskytování poprodejní klientské péče. Důsledné mapování individuálních kroků a identifikace chyb pomůže zásadně ovlivnit budoucí výsledky firmy.

„Mnoho firem stále funguje na principu tabulek a sdílených dokumentů. Je to zajetá a snadno dostupná varianta. Pro detailní zmapování trhu a hbitou reakci na změny zákaznických potřeb to kolikrát není dostačující. Je tedy nutná skutečná digitalizace,“ doplňuje Jivá. Z reportu Pipedrive State of Sales and Marketing vyplývá, že v současné situaci téměř třetina firem (32 %) investuje více do technologií. Oproti tomu pouhých 5 % dotazovaných společností investuje méně.

Vztahy nad tvrdý marketing

Konkurenční cenová válka je každoročně ohromná a byznysy mezi sebou bojují o pozornost nakupujících. Cenová válka se ale nemusí jevit jako vhodná strategie pro všechny. Přidaná hodnota a vybudovaný vztah se zákazníky je způsob, jak malé a střední podniky mohou být více konkurenceschopné. Z dostupných dat z předchozích prodejů jsou firmy schopné určit vhodné produkty, optimální prodejní strategii i komunikační kanál šitý na míru konkrétním zákazníkům.

„Pokud zákazník v minulosti nad nákupem produktu váhal, Black Friday poskytuje výrazně vyšší možnosti uzavření prodeje. Pokud má zákazník již vybudovanou důvěru v značku či produkt, pak se šance na nákup ještě zvýší. Důvěru a vztah lze budovat mnoha komunikačními kanály. Zaměstnanci si ale musejí být jistí, že zvolí relevantní způsob komunikace a zákazníky neobtěžují,“ pokračuje Jivá.

Vhodná komunikace či referenční program

Prostředkem, jak zákazníky oslovit, je kromě sociálních sítí či webových stránek také oživení seznamu neaktivních odběratelů e-mailu. Personalizovaný obsah, se kterým se zákazník ztotožní, má mnohem větší šanci na úspěch. Efektivní cestou, jak znovu zaujmout neaktivní a potenciální spotřebitele, jsou také časově omezené slevy. Vytváří to pocit naléhavosti, který přesvědčí některé zákazníky, aby se o nákupu rozhodovali rychleji. Správně personalizovaným obsahem e-mailu se zvyšuje nejen návštěvnost webu, ale i objem prodeje.

Pozitivní ústní reference zvyšuje prodej a podle výzkumu společnosti Nielsen 88 % spotřebitelů důvěřuje osobnímu doporučení více než jakémukoli jinému kanálu. Variantou pro oslovení spokojených zákazníků je tedy nasadit fungující referenční program. Nabídnout věrným zákazníkům slevu či odměnu a zajistit si tak, že firmu dále doporučí.

„Kvalitní vztahy se zákazníky a digitalizované procesy jsou cesta, jak si udržet zájem zákazníků nejen při Black Friday, ale i po něm. Firmy jsou díky tomu schopny stavět na pevných základech loajálních zákazníků, kteří se budou v budoucnu vracet. A protože vybudování takového vztahu není něco, co se může stát během jednoho dne nebo víkendu, musejí na něm podniky pracovat dlouhodobě,“ uzavírá Zahra Jivá.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

Střední Evropu dobyly české tech firmy. První místo v hlavní kategorii Fast 50 si potřetí odneslo FTMO, na druhém místě je CityZen

  • Hlavním vítězem soutěže se potřetí stala česká platforma pro tradery FTMO. Je to vůbec poprvé v historii soutěže, kdy si jakákoliv firma odnesla první místo potřetí za sebou.
  • Průměrný růst obratu českých firem umístěných v hlavní kategorii byl přes 1 600 %
  • V hlavním žebříčku 50 nejrychleji rostoucích společností z regionu CE skončilo celkem 18 firem z České republiky, kromě FTMO a CityZen také Woltair, Knihobot, Iterait, IP Fabric či Skladon
  • Do žebříčku 25 firem Companies to Watch se probojovalo 7 českých společností, nejvýše z nich se umístila JOBka services
  • Mezi tzv. Impact Stars se za Česko zařadily ELPLY technology, Invent Medical Group a VOS.health
  • V kategorii CE Tech Rocketship! si zvláštní uznání odnesla česká společnost APIFY Technologies
  • Podrobné výsledky naleznete zde

Výhercem hlavní kategorie žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE se potřetí v řadě stala česká prop-tradingová platforma FTMO. Opět tak dominovala v silné konkurenci 18 zemí střední a jihovýchodní Evropy a Pobaltí. Česku patřilo i druhé místo v hlavním žebříčku, na kterém se umístila společnost CityZen. Celkově se v hlavní kategorii 50 nejrychleji rostoucích firem umístilo hned 18 českých společností, tedy o pět více než loni. Umístěné české firmy v tomto konkrétním žebříčku navíc za hodnocené období rostly rychleji než firmy z ostatních zemí – průměrný růst jejich obratu činil přes 1 600 %.

V kategorii Companies to Watch, která slouží jako pomyslná „křišťálová koule“, se za Česko nejvýše umístila společnost JOBka services (4. místo). V kategorii Impact Stars oceňující firmy, které propojují inovativní produkt či službu s pozitivním dopadem na společnost nebo životní prostředí, se umístily ELPLY technology, Invent Medical Group a VOS.health. Speciální uznání CE Tech Rocketship!, kterým Deloitte společně se společností Google Cloud oceňuje firmy s nejlepšími škálovatelnými technologiemi, si z Česka odnesla firma APIFY Technologies.

Globální raketa

Hlavním vítězem se stala globálně úspěšná prop-tradingová platforma FTMO. Ocenění převzali její zakladatelé Otakar Šuffner a Marek Vašíček. Za vyhodnocené období v rámci letošního ročníku firma rostla o 5 815 %. V žebříčku hlavní kategorie se umísťují jen firmy s tím nejrychlejším růstem tržeb za poslední čtyři roky. FTMO je tak už potřetí v řadě nejrychleji rostoucí společností střední Evropy, což za více než 20letou historii soutěže představuje naprostý unikát a jediný případ, kdy k výhře třikrát za sebou došlo.

„Ocenění v rámci programu Fast 50 pro nás bylo úplně první cenou, kterou jsme kdy dostali. Nevěděli jsme tehdy, jak vysoké tempo růstu přesně máme, a vůbec jsme se neohlíželi na ostatní. Nyní jsme byli v rámci programu oceněni již popáté, a třikrát za sebou jako vítěz hlavní kategorie. Pro celé FTMO je to skvělý ukazatel toho, že naše práce dává smysl a všechna dřina se vyplácí. Současně chceme vyjádřit díky všem, kteří stojí za touto úžasnou akcí. Za těch několik let, kdy se Fast 50 účastníme, nám opravdu přirostla k srdci,“ říká Otakar Šuffner, CEO FTMO.

„Žádné z ocenění FTMO by ale nebylo možné bez našich téměř 200 kolegů. Těm patří hlavní poděkování i všechny výhry. Bez nich by globální úspěch a rychlý růst platformy možný nebyl. Aktuálně se ovšem společně s Otou těšíme na další roky, kdy se budeme na programu podílet. Věříme, že lokální Fast 50 má v prostředí technologických firem obrovskou váhu a dokáže pomáhat tam, kde je to potřeba,“ doplňuje Marek Vašíček, CTO společnosti.

Na druhém místě žebříčku hlavní kategorie Fast 50 se umístila česká společnost CityZen. Výrobce chytrých bavlněných triček s hydrofobní úpravou zaznamenal za poslední čtyři roky růst tržeb o 5 160 %. Ve středoevropské padesátce se umístilo dalších 16 českých firem, mezi nimi Woltair, Knihobot, Iterait, IP Fabric či Skladon.

„Výsledky tohoto ročníku potvrzují, že české firmy v regionu střední a východní Evropy patří mezi absolutní špičku. Nejde pouze o FTMO, ale o všech 18 českých firem umístěných v hlavní kategorii. Navíc firmy z Česka rostly rychleji, než je průměr celé padesátky. Přitom se nedá říct, že by konkurence byla slabá, soutěže se stejně jako minule účastnily firmy z 18 zemí střední a východní Evropy a Pobaltí,“ komentuje výsledky Kateřina Novotná, lídryně soutěže za Českou republiku a partnerka poradenské společnosti Deloitte.

„Z umístění máme ohromnou radost. Velký dík patří zákazníkům, kteří naše oblečení pustili do svých šatníků, a kteří nám uvěřili, že skutečně funguje a zpříjemní jim každodenní život. Za úspěchem stojí především tým lidí ze CityZen, který odvádí skvělou práci,“ komentuje umístění CEO a spoluzakladatel firmy CityZen Pavel Hrstka. „Vše vyrábíme v ČR. Nedává nám smysl vozit oblečení přes půl světa, třeba se nám podaří vrátit slávu českému textilnímu průmyslu,” doplňuje Pavel Hrstka.

Soutěže se letos zúčastnilo celkem 317 firem z 18 zemí střední a východní Evropy, z toho 123 společností z Česka. Mezi padesátkou nejúspěšnějších v hlavní kategorii mělo Česko 18 firem stejně jako Polsko. Co do počtu oceněných firem v hlavním žebříčku se za Českem a Polskem umístilo Chorvatsko (5), Slovensko (4), Rumunsko (3), Bulharsko (1) a Srbsko (1).

Companies to Watch jako křišťálová koule

V rámci Companies to Watch byly oceněny rychle rostoucí firmy, které jsou příliš mladé na účast v hlavní kategorii. Stejně jako ve Fast 50 se zde posuzuje rychlost růstu tržeb, rozdílem je, že posuzované období tvoří místo čtyř jen poslední tři uzavřené účetní roky. Často se tak jedná o společnosti, které mají šanci se v dalších letech umístit v hlavní kategorii. Letošním vítězem Companies to Watch se stala slovenská firma 3IPK, která využívá technologii blockchainu a umělou inteligenci ke zjednodušení procesů v leteckém a obranném průmyslu. České firmy v tomto žebříčku obsadily celkem sedm příček, přičemž nejvýše (na 4. místě) se s růstem tržeb 1 268 % umístila společnost JOBka services vyvíjející mobilní aplikaci pro zjednodušení komunikace mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Dalšími oceněnými z Česka jsou například Yord a Virtual Lab, které poskytují řešení v oblasti virtuální reality. Oceněná byla také společnost Cloudfield vyvíjející IT řešení v oblasti cloudu.

Impact Stars a CE Tech Rocketship!

V kategorii Impact Stars si v rámci České republiky odnesly ocenění tři společnosti: ELPLY technology, Invent Medical Group, a VOS.health. Zatímco společnost ELPLY technology nabízí úspornou alternativu k tepelným čerpadlům v podobě pískového úložiště, Invent Medical Group vyrábí 3D tištěné zdravotní pomůcky v oblasti ortotiky a protetiky. Firma VOS.health se věnuje vývoji platformy, která pomáhá lidem s udržováním mentálního wellbeingu. Všechny tyto společnosti propojují inovativní produkt či službu s pozitivním dopadem na společnost nebo životní prostředí.

Speciální ocenění v kategorii CE Tech Rocketship! si odnesla česká společnost APIFY Technologies vyvíjející nástroj pro automatizované scrapování webových stránek, který ulehčuje práci vývojářům a pomáhá zefektivnit jejich práci s daty. Spolu s dalšími třemi firmami z regionu získala v této kategorii zvláštní uznání. Absolutním vítězem kategorie se stala polská firma Openloyalty. Vyhodnocení probíhalo ve spolupráci s partnerem Google Cloud. Ocenění či uznání v tomto případě mohou získat pouze firmy s unikátním a škálovatelným technologickým řešením, které má potenciál sloužit těm nejnáročnějším zákazníkům na trhu.

Středoevropský tech je na vzestupu, Česko obzvlášť

Podle lídra soutěže za střední Evropu Jiřího Sauera startupová scéna střední Evropy v řadě ukazatelů vede před Západem, ale třeba také Skandinávií. Například dle zprávy Dealroom.co celková hodnota startupů v regionu střední a východní Evropy (CEE) od roku 2017 vyrostla hned čtyřikrát, což je více než v západní Evropě nebo právě ve Skandinávii.

„Startupový ekosystém střední Evropy je úspěšný i přes nelehkou situaci posledních let. Že se v tomto dynamickém regionu daří zejména mladým technologickým firmám z Česka, nedokazuje pouze jejich úspěch v naší soutěži, ale také řada dat. Co mají tyto firmy společné, je samozřejmě tah na branku, ale také ochota founderů přečkat těžké období a s budováním svých startupů to nevzdávat. Ukazuje se, že ty nejúspěšnější firmy nemusejí mít sídlo v Americe, protože v Evropě a Evropské unii mají volný přístup na největší světový trh,“ vysvětluje Jiří Sauer, lídr Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.

Dle dat Eurostatu se české startupy dožívají vyššího věku například oproti startupům z Polska, Německa, Maďarska, ale také Estonska. Úspěch českých firem dokazují i jejich historické výsledky v soutěži. Jako první se české společnosti v hlavním žebříčku Fast 50 v posledních šesti letech umístily hned čtyřikrát, a letos znovu.

„V Citi vnímáme inovace jako základní kámen ekonomického pokroku. Dlouholeté partnerství programu Technology Fast 50 podtrhuje náš závazek poskytovat robustní platformu pro rozvoj rychle rostoucích firem. Jsme odhodláni napomáhat jejich úspěchu a podporovat je v každé fázi vývoje jejich byznysu,“ říká Munir Nanji, generální ředitel Citi pro Českou republiku a region střední Evropy a Irska.

Partnery programu Deloitte Technology Fast 50 CE pro Českou republiku jsou společnosti Citibank, Livesport, J&T Ventures, Seed Starter České spořitelny, PSN, Nespresso Professional, CzechInvest, Jihomoravské inovační centrum (JIC), Moravskoslezské inovační centrum (MSIC), Startup Kitchen, regionální partner soutěže Google Cloud a mediální partneři Seznam Zprávy a Hustá.

Deloitte Technology Fast 50 CE

Společnost Deloitte každoročně oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti prostřednictvím žebříčku Technology Fast 50 Central Europe. Ten ve čtyřech kategoriích hodnotí nejen firmy, kterým se nejvíce zvýšil obrat, ale důraz klade také na projekty s pozitivním společenským a ekologickým dopadem či na společnosti s velkým obchodním potenciálem. Program pomáhá popularizovat podnikatelské příběhy a odkrývá přínosná témata celé technologické scéně. Kolem Fast 50 se postupně vytvořila široká komunita firem, které se během roku pravidelně scházejí a sdílejí své zkušenosti – a to nejen mezi sebou, ale také s řadou odborníků napříč technologickou scénou. Díky expertíze Deloitte v oblasti daní a práva, auditů, financí, konzultací a podnikových rizik navíc přihlášené firmy získávají přístup k síti expertů a k jedinečnému know-how.

Nejlepší písničky, které si letos o Vánocích určitě musíte poslechnout

Adventní čas je za dveřmi a Štědrý den přesně za měsíc, je tedy na čase si navodit tu správnou vánoční náladu. Jedním ze skvělých způsobů je poslech vánočních koled a písní. A pokud jste zrovna v kanceláři, na cestách nebo na místě plném lidí, není nic lepšího než si vánoční hudbu pustit do sluchátek. A to třeba do nových Huawei FreeBuds Pro 3, které vás svým křišťálovým zvukem přenesou k vánočnímu stromečku.

Vánoce jsou kouzelným časem plným rodinných radostí, ale také shonu a stresu. Naštěstí ale existuje způsob, jak alespoň na chvíli tomu všemu uniknout – stačí si nasadit sluchátka s funkcí potlačení okolního hluku, uvařit si pořádný šálek horké čokolády a zavřít oči. Tu pravou atmosféru pak nastolíte, když si pustíte ty nejznámější vánoční písničky a necháte se nerušeně unést od vánočního shonu.

Pro milovníky české tvorby

Podle sledovanosti na YouTube českému žebříčku[1] vládne Ewa Farná a její Vánoce na míru. Zapomenout byste také neměli na Půlnoční od Václava Neckáře a UMAKART, Vánoční od Kryštofa a legendárního Karla Gotta nebo Vánoce jako dřív od Marka Ztraceného a Hany Zagorové. Všechny tyto vánoční písně zatím patří mezi letošní nejposlouchanější. Aby vám neunikl žádný tón a měli jste nerušený hudební zážitek bez zpoždění, vyzkoušejte sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3.

Kromě toho Huawei FreeBuds Pro 3 podporují kodeky L2HC 2.0[2] a LDAC™[3] a mají certifikace HWA i Hi-Res Audio Wireless. Tato dvojitá certifikace zaručuje, že sluchátka poskytují zvuk s vysokým rozlišením, bohatými detaily a texturami. Algoritmus Triple Adaptive EQ pak zajišťuje, že vánoční písně budou znít vždy přesně podle vašich preferencí.

Co se nejvíce poslouchá ve světě?

První místo letos jednoznačně obsazuje[4] Mariah Carey a její All I Want for Christmas Is You. Následuje When We’re Together a That Time of Year z Ledového království. Veselou náladu vám také určitě přinese Mistletoe od Justina Biebera nebo Last Christmas od Wham!.

Aby vás opravdu nikdo z načerpávání vánoční nálady nevyrušil, vsaďte na vylepšení v podobě Intelligent ANC 3.0 a aktualizovaný algoritmus adaptivního potlačení okolního šumu s umělou inteligencí, který pracuje v reálném čase a poskytuje o 50 %[5] lepší potlačení okolního hluku.

Sluchátka lze také připojit ke dvěma zařízením současně a přepínat zvuk i mezi zařízeními iOS a Android, aniž by je bylo nutné opakovaně párovat a odpojovat.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Podle žebříčku Chartex.com
  2. Funkce L2HC 2.0 je k dispozici pouze na některých telefonech HUAWEI s rozhraním EMUI 13 nebo novějším.
  3. K dispozici pouze v případě, že obě připojená zařízení podporují LDAC™.
  4. Podle žebříčku Chartex.com
  5. V porovnání s HUAWEI FreeBuds Pro 2 mají HUAWEI FreeBuds Pro 3 o 50 % vyšší výkon ANC. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei. Testovací modely byly navrženy na základě lidského sluchu a během testů byl zapnut režim dynamického potlačení hluku. Skutečný výkon potlačení hluku se může lišit v závislosti na scénáři používání. Potlačení šumu nefunguje tak dobře v případě vysokofrekvenčního hluku, jako jsou lidské hlasy a klaksony.

Smartphone TCL 40 NXTPAPER, jehož displej připomíná papír, míří na český trh

Společnost TCL Communication zahajuje v Česku prodej smartphonu TCL 40 NXTPAPER s revolučním matným displejem, který připomíná na pohled i na dotyk papír. Jde o první mobilní telefon s displejem tohoto typu na světě. Má rozlišení Full HD a obnovovací frekvenci 90 Hz a k jeho výhodám patří i to, že je šetrnější k očím uživatele než běžné lesklé displeje. Obrazovka novinky totiž disponuje certifikací TÜV pro hardware s nízkou úrovní vyzařovaného škodlivého modrého světla. TCL 40 NXTPAPER je vybaven 8 GB operační paměti s možností rozšíření o dalších 8 GB v kombinaci s velkým 256GB interním úložištěm. Modulu fotoaparátu dominuje 50Mpx hlavní objektiv a nechybí ani rychlé 33W nabíjení, díky němuž se telefon nabije na 50 % kapacity již za 30 minut. TCL 40 NXTPAPER se v Česku prodává v barevných provedeních Midnight Blue a Opalescent za akční zaváděcí cenu 4999 Kč včetně DPH. V balení zájemci najdou i ochranný kryt, který pojme i přibalený stylus, a navíc může sloužit také jako stojánek.

Technologie barevného elektronického displeje, který připomíná papír, nazvaná TCL NXTPAPER, obdržela od svého uvedení na trh již řadu ocenění od spotřebitelů i médií. Doposud ji TCL využívalo pouze u svých tabletů. Nyní se tedy displejová technologie NXTPAPER poprvé dostává i do kategorie smartphonů.

Vícevrstvé displeje TCL NXTPAPER netrápí nežádoucí odlesky a nabízejí vysokou odolnost vůči otiskům prstů, čehož bylo dosaženo vytvořením textury s matným efektem, která připomíná papír. Telefon TCL 40 NXTPAPER nezatěžuje oči, o čemž svědčí certifikace TÜV pro hardware s nízkou úrovní škodlivého modrého světla. Jeho displej navozuje při sledování pocit jako při čtení z papíru. Obrazovka si přitom zachovává původní barvy. Integrovaný snímač navíc automaticky upravuje jas a teplotu barev na displeji v závislosti na čase i prostředí tak, aby poskytl optimální obraz a měkké světlo v noci a za zhoršených světelných podmínek.

Pohodlné je ovšem díky technologii NXTPAPER i čtení displeje na ostrém slunci. Plnobarevný elektronický displej je vybaven speciálním uživatelským rozhraním NXTPAPER, které uživatelům nabízí možnost volby mezi barevným a černobílým režimem.

TCL 40 NXTPAPER

TCL 40 NXTPAPER je vybaven 6,78palcovým displejem s technologií NXTPAPER a rozlišením Full HD+, který má poměr stran 20,5:9, obnovovací frekvenci 90 Hz a jas 450 nitů. Obsahuje dva reproduktory a nabízí 3D boom zvuk využívající technologii DTS, která přináší kvalitní audiovizuální zážitky. Systém trojitého zadního fotoaparátu kombinuje hlavní objektiv s rozlišením 50 Mpx, 5Mpx ultraširokoúhlý snímač a 2Mpx makro kameru. Díky tomu je možné pořizovat jak kvalitní snímky krajiny, tak i portréty či komplexní detaily. Nechybí ani 32Mpx selfie kamera, která dokáže zachytit úžasné detaily i jedinečné pózy.

Smartphone dále nabízí 256GB úložiště a 8 GB RAM v kombinaci s dalšími 8 GB virtuální rozšířené paměti RAM. O celodenní výdrž telefonu se stará výkonná baterie o kapacitě 5010 mAh, kterou lze díky 33W rychlonabíjení dobít na 50 % kapacity za pouhých 30 minut. Všichni, kteří si rádi dělají ručně psané poznámky nebo kreslí, ocení, že součástí balení je i stylus T-Pen. Nechybí ani speciální ochranný kryt s funkcí stojánku pro pohodlné sledování telefonu, kam lze stylus uložit.

Jako bonus k telefonu získají zákazníci také přístup na 60 dní zdarma do Nextory – databáze elektronických knih, časopisů, komiksů a audioknih, která čítá více než 250 tisíc titulů. Další výhodou je předinstalovaná aplikace J Notes pro snazší zapisování poznámek, která je pro majitele telefonu na půl roku zdarma.

TCL NXTPAPER 11

Na českém trhu je již několik měsíců dostupný i tablet TCL NXTPAPER 11 v elegantním barevném provedení Dark Grey, který stojí 4999 Kč včetně DPH.

Také tento produkt těží z obrazové technologie NXTPAPER a nabízí pohodlné sledování za jakýchkoli světelných podmínek. Jeho 11palcový displej s 2K rozlišením poskytuje výbornou kvalitu obrazu, kterou ještě vylepšuje technologie AI Boost. Obrazovka má několik vrstev, které omezují modré světlo, což dokládá certifikace TÜV. Displej si přesto zachovává původní, věrné barvy. Sklo s ochranou proti odleskům snižuje odražené světlo a připomíná papír. Nechybí funkce pro zvýšení produktivity a uživatelské rozhraní TCL usnadňuje multitasking. Spolehlivou celodenní výdrž zajistí baterie o kapacitě 8000 mAh.

Technické parametry

MODEL TCL 40 NXTPAPER
ROZMĚRY 168,16 x 75,53 x 7,89 mm
HMOTNOST 195 g
DISPLEJ 6,78″ Full HD+ (1080 x 2460 pixelů) s technologií NXTPAPER a „průstřelem“ pro selfie kameru, obnovovací frekvence 90 Hz, poměr stran: 20,5:9, 91% poměr obrazovky k tělu, kontrastní poměr 1500:1 (typicky), jemnost displeje 396 PPI, 96% NTSC (typicky), jas 450 nitů (typicky), kapacitní dotykový
ČIPSET MediaTek Helio G88 (MT6769)
PROCESOR 2x 2,0 GHz (Cortex-A75) 6x 1,8 GHz (Cortex-A55)
GPU Mali-G52 MC2
OPERAČNÍ SYSTÉM Android 13, TCL UI
PAMĚŤ 16 GB RAM (8 GB RAM + 8 GB RAM rozšíření) + 256 GB ROM,
uživatelská paměť cca 230 GB, podpora MicroSD karet (až 2 TB)
PÁSMA 2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz

2G data: GPRS/EDGE

3G: UMTS 850/900/1700/1900/2100 MHz

3G data: HSPA+ (stahování 42 Mb/s, odesílání 11 Mb/s)

4G: 700/800/850/900/1700/1800/1900/2100/2300/2500/2600 MHz

4G data: LTE CAT.4 (rychlost stahování 150 Mb/s), LTE CAT.5
(rychlost odesílání 75 Mb/s)

KONEKTIVITA Wi-Fi/WLAN 802.11b/g/n pro 2,4 GHz, 802.11a/n/ac pro 5 GHz

Wi-Fi Direct, Wi-Fi Display, VoLTE, VoWi-Fi, Bluetooth 5.1

ZADNÍ TROJITÝ FOTOAPARÁT čočky: 50 Mpx (5P) + 5 Mpx (4P) + 2 Mpx (3P)

světelnost: f1.8 + f2.2 + f2.4

velikost senzorů: 1/2,76” + 1/5” + 1/5”

velikost pixelu: 0,64 μm + 1,12 μm + 1,75 μm

zorný úhel: 74,2°+ 114,9° + 88,8°

ostření: PDAF + fixní + fixní

přehrávání videa a videozáznam: 1080p@30fps

funkce: One Shot, Steady Snap, Bokeh, HDR, Panorama, detekce scény pomocí umělé inteligence, detekce tváře, noční režim

PŘEDNÍ FOTOAPARÁT čočka: 32 Mpx (5P)

světelnost: f/2.0, velikost senzoru: 1/3,45“,

velikost pixelu: 0,65 µm, zorný úhel: 71,5°

fixní ostření

přehrávání videa a videozáznam: 1080p@30fps

funkce: zkrášlení obličeje (fotografie), HDR

AUDIO podporované audio formáty: AAC, HE-AAC v1, HE-AAC v2, AMR, AWS, MIDI, MP3, OGG VORBIS, WAV (Alaw/Ulaw), WAV (Raw), FLAC, OPUS

podporované video formáty: 1080p@30fps, MPEG2, H.263, MPEG4, H.264, H.265, VP8, VP9

3,5mm audio jack, DTS Sound, HD Voice, rádio

dva reproduktory, podpora headsetů: LRGM

BATERIE 5010 mAh (typicky), 33W rychlonabíjení (PD 3.0), Type-C USB 2.0

doba nabíjení: 100 minut (na 50 % kapacity za 30 minut)

pohotovostní režim: 630 hodin (4G)

délka hovorů: 27 hodin (4G)

DALŠÍ FUNKCE NFC, odemknutí tváří, snímač otisků prstů v zapínacím tlačítku,

poloha: BDS, GPS, Glonass, Galileo, A-GPS

akcelerometr, senzor přiblížení, světelný senzor, e-kompas

2x NanoSIM (Dual SIM) + TF karta

PŘÍSLUŠENSTVÍ 33W nabíječka, kabel Type-C 2.0 (C-to-C), ochranná fólie, stručný manuál, záruční list, hrot pro vysunutí SIM karty, ochranný kryt a stylus
BARVY Midnight Blue, Opalescent
CENA 4999 Kč (včetně DPH)

O společnosti TCL Communication

Společnost TCL Communication se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu smartphonů, tabletů a připojených zařízení. Naším posláním je poskytovat 5G připojení pro všechny, a proto pomáháme svým zákazníkům v duchu motta „Inspire Greatness“ prostřednictvím špičkových technologií a řešení v rámci oboru. Další informace o mobilních zařízeních TCL naleznete na adrese: https://www.tcl.com/global/en/mobile.

Alcatel je ochranná známka společnosti Nokia používaná na základě licence společnosti TCL Communication.

O společnosti TCL Electronics

TCL Electronics (1070.HK) je jednou z nejrychleji rostoucích společností v oblasti spotřební elektroniky a jedním z předních světových výrobců televizorů a mobilních zařízení(TCL Communication je dceřinou společností TCL Electronics. Již téměř 40 let provozuje TCL vlastní výrobní a výzkumná centra po celém světě a své výrobky prodává ve více než 160 zemích Severní Ameriky, Latinské Ameriky, Evropy, Blízkého východu, Afriky a Asie a Tichomoří.

Společnost TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky od televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení až po produkty pro chytrou domácnost v rámci své strategie „AI x IoT“. Další informace o mobilních zařízeních TCL naleznete na adrese: https://www.tcl.com/cz/cs/mobile-devices-list.html.

Přichází hlavní sezóna pro kyberzločince – na co si dát v souvislosti s Black Friday a předvánočními online nákupy pozor?

S nadcházející sezónou předvánočních nákupů i tradiční slevové akce Black Friday se výrazně zvyšuje riziko kyberpodvodů. Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představuje nejnovější taktiky kyberzločinců, na které by si měli spotřebitelé dát během hlavní nákupní sezóny roku pozor.

Rozmach doručování přináší nové taktiky podvodníků

Black Friday se svými dramatickými slevovými akcemi tradičně startuje předvánoční nákupní horečku. Zatímco pro většinu zákazníků byla vždy rozhodujícím faktorem cena a sezónní nabídky, u mladších spotřebitelů hraje významnou roli rychlost doručení. Příslušníci generace Z – narození mezi lety 1996 a 2010 – jsou dokonce ochotni zaplatit vyšší částku za doručení tentýž den.

„Kyberzločinci přizpůsobují své taktiky preferenci rychlého doručení zboží. Nejčastěji se jedná o formu phishingu prostřednictvím textových zpráv. Typickým příkladem jsou sms informující o zpožděné zásilce nebo blížícím se doručení, které vyzývají příjemce, aby klikl na odkaz pro potvrzení jména, adresy a dalších osobních údajů. Odesílatel se přitom často vydává za některou ze známých společností, například Českou poštu. Po otevření odkazu mohou útočníci získat nejen přístup k citlivým datům uživatele, ale také přečíst operační paměť zařízení a odhalit uživatelská jména a hesla využívaných aplikací a webových stránek,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Vánoční klasiky mezi kyberpodvody

I v letošní sezóně lze očekávat, že kyberzločinci vytáhnou prověřené taktiky z minulých let. Jako návnadu používají bezkonkurenční ceny a exkluzivní nabídky, na které nakupující v tomto období obzvlášť slyší. Mezi tři nejčastější praktiky patří:

  • Falešné internetové stránky: Podvodné weby se během předvánočního období objevují každoročně a jejich účelem je zlákat kupující nízkými cenami a neodolatelnou nabídkou k nákupu neexistujícího zboží. Kyberzločinci také využívají tzv. překlepové domény (typosquatting), tedy URL tvářící se jako adresa zavedené organizace, ale s drobnou odchylkou v zápisu. Před online nákupem, především úplně prvním u daného prodejce, by si měl kupující vždy ověřit, že jde o legitimní firmu.
  • Webový malware: Kyberútočníci hojně umísťují na důvěryhodné stránky falešné reklamy i jiné odkazy, často lákající na zlevněné zboží, s cílem odvést návštěvníka ze zabezpečené stránky. Není překvapením, že v předvánočním období se výskyt malware na webových stránkách obecně zvyšuje.
  • Podvody na sociálních sítích: Výše zmíněné podvodné praktiky se často vyskytují i v rámci sociálních sítí. Najdeme zde reklamy propagující neexistující zboží nebo vouchery, ale i odkazy na dárky a soutěže vedoucí uživatele na stránku se škodlivým malwarem.

„I když na nás během předvánoční sezóny číhají kyberpodvody doslova na každém kroku, existují jednoduché taktiky, jak se jim vyhnout. V první řadě bychom měli dbát na pravidelné aktualizace zařízení, softwaru, prohlížečů a aplikací. Před nákupem v některém z e-shopů je dobré věnovat pozornost designu stránky – příliš mnoho vyskakovacích oken s reklamou, nefunkčních odkazů a gramatických chyb je jasným varovným signálem. Samozřejmostí by měly být unikátní přihlašovací údaje pro každý využívaný účet, udržet si o nich přehled pomůže nástroj pro správu hesel,“ popisuje Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu, základní kroky, jak se nejen během vánočních online nákupů chránit před kyberkriminalitou.

Firmám už nestačí jen jeden antivir. Trendem je „čistička“ webů a e-mailů

Pokud jde o nové a pokročilé hrozby, tak 68 % firem považuje svá standardní řešení ochrany proti škodlivému softwaru za nedostatečná. Detekce neznámých a běžným nástrojům unikajících vzorků malwaru patří mezi jejich hlavní problémy, za kterými podle dvou třetin firem stojí samostatně fungující antivirové programy. Trendem je tak přechod k sofistikovanějším nástrojům, jako jsou samostatné „čističky“ webových stránek a e-mailů, které dokáží v reálném čase soubor zkontrolovat desítkami antivirových nástrojů nebo provést tzv. sanitizaci všech dat. Vyplývá to z údajů české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, a výzkumu globální bezpečnostní firmy OPSWAT provedeném v létě tohoto roku.

„Samostatný antivirový program dokáže odhalit jen 40 až 80 % malwaru a virů. Je proto logické, že se firmy musí chránit více. Trendem je například multiskenování, tedy kombinace více antivirových programů najednou, nebo sanitizace všech dat. Poptávky firem a institucí na softwarová řešení, která toto umožňují, vzrostly za poslední rok několikanásobně. V zásadě lze říci, že v současné době už všechny organizace, které se jakkoliv zapojují do kritické infrastruktury, už takovou sofistikovanou ochranu řeší, stejně jako naprostá většina velkých firem,“ říká Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource, která je jediným lokálním platinum partnerem společnosti OPSWAT – její řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti využívá například 98 % amerických jaderných elektráren.

Zatímco využívání jednoho antivirového programu odhalí třeba jen 40 % malwaru, multiskenování využívající dvanácti zapojených programů již má detekci přes 90 % a šestnácti programů přes 97 %. „Multiskenování více než třiceti antimalwarovými enginy předních světových výrobců současně, což umožňuje software OPSWAT, detekuje až 99,4 % malware a výrazně se tak zvyšuje celková bezpečnost firmy. Kombinace s dalšími bezpečnostními prvky, jako je například sanitizace dat, bezpečnost ještě dále zvyšuje,“ vysvětluje Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

Sanitizace dat (CDR, Content Disarm and Reconstruction, doslova odzbrojení a rekonstrukce obsahu) je pokročilou technologií pro prevenci hrozeb, která nespoléhá jen na detekci známých škodlivých prvků. V souladu s filozofií zero trust vychází z předpokladu, že každý soubor může být škodlivý. Proto všechny sanitizuje tak, že je rozebere, vše, co by mohlo být potenciálně nebezpečné, odstraní, a pak soubor znovu sestaví. Tato technologie je vysoce účinná při prevenci známých i neznámých hrozeb.

Z výzkumu společnosti OPSWAT vyplývá, že u většiny firem je denně v rámci ochrany proti malware zkontrolováno 10 až 100 tisíc souborů a webových stránek – takovou informaci uvedlo 23 % firem. Jen o něco méně firem (21 %) zkontroluje denně jednotky tisíc souborů. 17 % firem naopak kontroluje každý den stovky tisíc stránek a souborů, 12 % firem dokonce více než milion. Zajímavá je skutečnost, že téměř polovina firem má problém s kontrolou velkých datových souborů – 35 % firem musí velké soubory kontrolovat proti malware ručně, 11 % firem dokonce velké soubory vůbec nekontroluje.

„Zavedení sofistikované čističky obsahu a tím pádem výrazně vyšší ochrany proti malware přitom neznamená, že by se chod firmy zpomalil. Při kompletně všech zapnutých funkcionalitách – kde multiskenování a sanitizace představují pouze část z nich – umí například řešení OPSWAT MetaDefender zkontrolovat 10 souborů za sekundu, tedy 36 tisíc souborů za hodinu. Je evidentní, že v porovnání s tím, co firmy skutečně potřebují, to nemůže mít vliv na komfort uživatelů a zaměstnanců. Na zvýšení bezpečnosti to přitom má vliv naprosto zásadní,“ uzavírá Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

O výzkumu OPSWAT

Výzkum OPSWAT realizovaný s výzkumnou agenturou Dimensional Research byl proveden na vzorku 300 IT profesionálů z firem a organizací s minimálně 50 zaměstnanci, kteří jsou zodpovědní za detekci malware a další bezpečnostní procesy dané firmy. Analýza byla zpracována v létě tohoto roku.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Exit mobile version