Slevy na kompletní portfolio značek Samsung a Honor, extra tarifní dotace na vybrané modely a také sluchátka za 1 Kč ke každému telefonu se smlouvou. V dubnu mohou zákazníci u T-Mobilu vybírat z široké nabídky zvýhodněných telefonů. Nebudou chybět ani dotace na hardware a produkty značky Apple a extra dotace na T Phone a T Tablet.
Pokud si zákazník v dubnu zakoupí telefon se smlouvou na 24 měsíců, čekají na něj stylová sluchátka od T-Mobilu za pouhou 1 Kč. Sluchátka jsou dostupná v bílé a černé barvě a jejich výhodná cena platí i při nákupu dvojiček – tedy kombinace telefonu za plnou cenu s telefonem či hodinkami za korunu.
Tarifní dotace se v dubnu vztahují na kompletní portfolio značek Samsung a Honor. Extra dotací pak budou podpořeny modely Samsung Galaxy A05s 64GB a Honor 90 Lite 5G 256GB, které si zákazníci zakoupí s tarifem Neomezeně XL už za 1 Kč, resp. 299 Kč. Extra dotace platí i pro modely Samsung Galaxy A25 5G 128GB, Honor Magic6 Lite 256GB nebo Honor 90 5G 512GB.
I v dubnu pokračuje nabídka tarifních dotací na hardware v podobě notebooků Acer, televizorů Philips a herních konzolí Sony Playstation 5 slim. Extra dotace se opět vztahují na všechny modely Apple a T Tablet a T Phone, ten tak bude možné zakoupit již za 199 Kč s tarifem Neomezeně XL s výhodou.
Pokrok v oblasti AI přináší nové možnosti interakce s digitálními asistenty v mnoha odvětvích. Nové ukázky demonstrují také využití umělé inteligence pro přirozenější interakci s NPC. Důležitou roli v tom hrají služby NVIDIA ACE.
NVIDIA Avatar Cloud Engine nebo také mikroslužby NVIDIA ACE staví na technologiích NVIDIA Riva a NVIDIA Audio2Face ve spojení s rozsáhlými jazykovými modely (LLM). Díky tomu umožní NPC zpracovávat hlasové pokyny a na jejich základě reagovat a vést dialogy. Vývojáři díky tomu mohou vytvářet postavy schopné vést přirozené rozhovory, které se přizpůsobují rozhodnutí hráče. To otevírá dveře pro jedinečné úkoly a personalizovanému zážitku ze hraní. Tento rok byl pokrok v této oblasti demonstrován prostřednictvím několika technologických ukázek:
Covert Protocol: Spolupráce mezi „NEO NPC“ společnosti Ubisoft, technologií umělé inteligence společnosti Inworld a NVIDIA ACE předvedla na konferenci GDC novou simulaci sociálních interakcí mezi herními postavami. Herní mechanika vyžadovala, aby hráči hovořili s dynamickými NPC jako soukromí detektivové, přičemž konverzace probíhala v reálném čase a postavy postavy měly povědomí o prostředí, do kterého jsou zasazeny.
NVIDIA Kairos: Demo zasazené do již známého ramen bistra bylo předvedeno na veletrhu CES. Ukázalo schopnost NPC využívajících NVIDIA ACE mluvit mezi sebou a uvědomovat si objekty kolem sebe, což výrazně zlepšilo jejich interaktivitu.
Vliv NVIDIA ACE přesahuje hranice her, uplatnění najde i v dalších oborech díky vytváření realistických digitálních asistentů: od segmentu zdravotnictví, kde působí např. společnost Hippocractic AI, až po avatary nasazované v oblasti péče o zákazníky společnosti UneeQ.
Prestižní ocenění Pluxee Zaměstnavatel roku právě přijímá přihlášky pro rok 2024. Firmy se mohou nezávazně registrovat na webu soutěže, ale kompletně vyplněnou přihlášku musejí odeslat nejpozději do 10. dubna 2024. Letošní ročník slibuje řadu novinek.
„Zaměstnavatel roku je v ČR jediná soutěž, která firmy hodnotí z pohledu lidských zdrojůpomocí odborné a měřitelné metodiky. Smyslem soutěže je ocenit a vyzdvihnout společnosti, které se o své zaměstnance nejlépe starají,“ říká Daniel Čapek, generální ředitel společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity). Nová značka Pluxee zůstává nadále titulárním partnerem Zaměstnavatele roku, jehož historie se datuje již od roku 2003. Zároveň doplňuje, že: „Vzhledem k tomu, že je český trh práce stále velmi rigidní, mohou firmy využít péči o zaměstnance jako svoji konkurenční výhodu.“
Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee (dříve Sodexo Benefity), foto: Pluxee
„I v letošním ročníku se budou tituly udělovat v kategoriích do 500, do 5000 a nad 5000 zaměstnanců, a to na celostátní úrovni i v jednotlivých krajích. Chybět nebudou ani vedlejší ceny jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt či Cena za ochranu zdraví. Opět vyhlásíme také Kantýnu roku, která ocení kvalitní zaměstnanecké stravování,“ přibližuje za organizátora soutěže Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů a dodává: „Těší nás, že díky transparentnímu a mezinárodně uznávanému způsobu hodnocení každoročně roste počet zapojených firem ve všech velikostních kategoriích v čele s giganty jako Škoda Auto, ČEZ, ORLEN, Plzeňský Prazdroj, Vodafone a desítky dalších, ale také středních a menších firem. Naše soutěž není žádnou anketou, ale opravdu náročnou prověrkou konkrétních číselných ukazatelů jednotlivých účastníků.“
Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů, foto: Klub zaměstnavatelů
Už několik let má v soutěži své pevné místo ocenění Férový zaměstnavatel, které vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu atmoskop.cz. Letos ale dochází ke změně v kategorizaci a nově se bude vyhlašovat v kategoriích do 100, do 1000 a nad 1000 zaměstnanců. A po loňské úspěšné premiéře se podruhé bude udělovat cena Zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. „Pozorujemerostoucí zájem o účast z tohoto segmentu. Hlásí se nám nemocnice, státní podniky a další organizace z veřejné sféry,“ říká Pavel Hulák.
Loňští ocenění v celostátním kole, foto: Klub zaměstnavatelů
Metodika Saratoga
Zaměstnavatel roku využívá k hodnocení firem metodiku Saratoga. Jde o celosvětově využívaný kontrolingový nástroj sledující desítky ukazatelů firem z řady různých pohledů. „Pro soutěž Zaměstnavatel roku jsme zvolili 14 základních indikátorů, od fluktuace zaměstnanců přes jejich absenci až po investice firem do vzdělávání,“ říká Hana Farská, která se ve společnosti PricewaterhouseCoopers Česká republika (PwC) touto metodikou zabývá.
Některé z indikátorů se hodnotí podle oboru podnikání u jiných toto dělení není potřeba. „Dělení podle oboru není potřeba například u CSR aktivit, míry interního povyšování nebo míry dobrovolných odchodů,“ uvádí Hana Farská a jako příklad přibližuje poslední zmiňovaný: „Ten měří počet zaměstnanců, kteří odešli ze společnosti ze své vůle. Spektrum důvodů může být široké, lze sem zahrnout například nespokojenost s odměňováním, pracovními podmínkami, perspektivami kariérního postupu, možnostmi rozvoje či nadřízeným. Dlouhodobě platí, že za rok průměrně dobrovolně opustí svoji společnost 9 % zaměstnanců. U nejlépe hodnocených společností se hodnota tohoto ukazatele pohybuje pod úrovní 3 %, naopak hodnotu kolem 20 % zaznamenáváme u společností na druhém konci hodnotící škály.“
Jinde už ale obor podnikání či počet zaměstnanců roli hrají
„Samozřejmě není možné porovnávat v absolutních číslech mzdy v mlékárně a v IT společnosti. Proto se firmy rozdělují do sektorů, například mlékárny se řadí do sektoru firem s rychloobrátkovým zbožím, a porovnávají se nejprve v rámci své skupiny a teprve poté mezi sebou. To znamená, že pokud je mlékárna o 20 procent lepší než ostatní mlékárny a IT společnost o 10 procent lepší než ostatní firmy v jejím oboru, vyhraje mlékárna,“ popisuje Farská a doplňuje: „Pokud IT firma investuje do vzdělávání a rozvoje v průměru 33 000 korun na jednoho zaměstnance ročně a medián IT sektoru je 30 000 korun, dosáhne daná společnost v tomto ukazateli skóre 1,1. Pokud mlékárna investuje 12 000 korun a medián sektoru je 10 000 korun, tak je její skóre 1,2, a ze vzájemného srovnání vychází lépe.“
Podle Daniela Čapka by firmy neměly s přihlašováním váhat. „Umístěním na předních příčkách se vzhledem prestiži soutěže jednotliví zaměstnavatelé vymezují na trhu práce. Ve vysoce konkurenčním tuzemském prostředí, kdy je těžké najít adekvátní a vhodné kandidáty na pracovní pozice, to pro ně je při náborech nezanedbatelné plus,“ uzavírá Čapek.
O nové značce Pluxee
Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenovalo na Pluxee. Tento přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.
Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.
Časová úspora, odborné znalosti a poradenství. To jsou hlavní důvody, proč si i malí podnikatelé berou na pomoc účetní. Málokdy se totiž v povinných lhůtách, legislativě a potřebných formulářích sami vyznají, přesto mají někteří z nich z takovéto spolupráce obavy. Výčet těch nejčastějších přináší následující článek.
Jak najít kvalitní účetní? Tuto otázku si někdy položil snad každý podnikatel. Většinou mají obavy z mnoha věcí, které při spolupráci nemusí fungovat. Přelomovou změnou pro ně může být moderní účetní systém, který dokáže zpřehlednit procesy, zjednodušit komunikaci a pomoci ve složitém reportování.
Zdlouhavá komunikace
Pro úspěšnou spolupráci s účetní je zásadní efektivní komunikace mezi účetním a jeho zákazníkem. Nedostatečná, nepravidelná nebo nejasná komunikace může vést k problémům, jako je nesprávné porozumění finanční situaci, chybějící informace pro daňová přiznání nebo zpoždění ve vyřizování důležitých úloh. Těmto problémům pomáhají předcházet moderní účetní programy. „U nás v Evale zákazníkům účetních kanceláří pomáhá v komunikaci Zákaznický portál, do kterého se přihlásí z webového prohlížeče z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu. Mají tak všechny informace kdykoliv potřebují a nemusejí čekat, až jim je účetní poskytne,“ říká Jan Štacha, zakladatel účetního programu Evala. Mezi další výhody moderních účetních programů patří nastavení pravidelných upomínek, díky kterým je možné pohlídat například důležité lhůty pro vyhotovení platby.
Zatoulaný požadavek
Při komunikaci s účetní se může stát také to, že některý z e-mailů takzvaně zapadne. A pokud jde o důležitý požadavek, může vše skončit velkými škodami. Ideální je v tomto případě využívat jeden kanál, který bude veškerou komunikaci zaznamenávat a vyřízení požadavků hlídat. „V Zákaznickém portálu je možné požadavky na účetní posílat přímo. Obě strany spolu tedy komunikují v prostředí účetního programu. Účetní je navíc o nově přijaté zprávě nebo dokladu vždy informována notifikací nebo e-mailem. A až vše vyřeší, jednoduše požadavek označí jako vyřízený. Vše je navíc archivované, takže je možné i zpětně všechny požadavky dohledat,“ popisuje Štacha. Prostřednictvím podobných funkcí mohou podnikatelé předávat všechny doklady k zaúčtování a schvalovat je.
Složité získávání informací
Pokud podnikatel využívá služby externí účetní kanceláře, bývá problém dostat se k údajům o výkonnosti své firmy dostatečně rychle. Zákazník obvykle musí požádat svou účetní, aby mu stáhla příslušnou tiskovou sestavu, tedy například výsledovku, a poslala mu ji. V současném rychle se měnícím tržním prostředí je ale okamžitý přístup k datům své firmy klíčový pro úspěch v podnikání. Samozřejmostí by měla být také možnost stáhnout přehledy do počítače ve formátech pro Excel nebo PDF.
Nepřehledné reporty
I když se report k podnikatelům dostane, často přichází na řadu další problém – zákazník se mnohdy ve složitých tabulkách nevyzná. Výhodou je proto použít řešení, které tato data prezentuje ve formě přehledných grafů a reportů. „Prostřednictvím Zákaznického portálu se podnikatelé dostanou do reportů jako například Rozvaha, Výsledovka, Hlavní kniha či Účetní deník. Dále zde najdou informace o aktuálním stavu DPH, výši nákladů a výnosů či příjmů a výdajů, informace o odpisech majetku, meziročním vývoji obratu nebo o přehledu splatnosti pohledávek a závazků,“ popisuje zakladatel účetního programu Evala.
Výhoda je také v tom, že podnikatelé si mohou všechny podklady proklikat v náhledu a získat podrobnější informace o tom, co je zrovna zajímá. Například přes graf splatnosti závazků se dostanou do reportu, kde najdou seznam firem a částku, kterou dluží za neuhrazené platby. Podobným způsobem se mohou dostat až na úroveň konkrétních dokladů.
Složité předávání dokumentů
Poslední z obav pak spočívá v tom, že podnikatelé budou své účetní složitě předávat všechny doklady k zapracování. Takový postup znamená ztracený čas s předáváním, komplikovanou logistiku a riziko ztráty či znehodnocení dokladu. V případě předávání poštou hrozí jejich ztráta nebo doručení až po povinné lhůtě. „Tuto nepříjemnost eliminuje možnost zasílání dokladů přímo do účetního programu. Účetní je pak jednoduše roztřídí dle typu a zařadí do účetnictví, kde je poté zaúčtuje,“ dodává Štacha.
Intenzivní desetitýdenní inkubační program Fintech Booster české vývojářské společnosti Applifting úspěšně ukončil své první kolo. Z 10 účastníků nejvíce zazářily fintechy M&AI, Savellio a Bill Systems, které tak dosáhly na finanční odměnu. Kromě finanční odměny si z programu odnášejí úspěšně zvládnutou validaci svých projektů, která jim nyní umožní projekty posunout k dalšímu, tentokrát praktickému vývoji. Během něj mohou kdykoli sáhnout po pomoci Appliftingu, který má s vývojem fintechových aplikací bohaté zkušenosti – pracoval například na aplikacích v mobilním a cloudovém bankovnictví Erste Group Bank či BankID. V rolích partnerů program podpořila Visa, Microsoft, Deloitte, ale také advokátní kancelář Mavericks ve spolupráci se Solidpixels a Innovatee.
„Za deset let vývoje aplikací pro největší finanční instituce sledujeme různá úskalí, která brání inovativním startupům, byť s revolučními nápady, vstoupit na fintechový trh. Například při vývoji BankID jsme si vyzkoušeli, jak složité je vyřešit integraci API tak, abychom od všech bank dostávali stejné informace, aby jedna aplikace dokázala fungovat napříč celým trhem. Obdobný proces je složitý a nákladný, což foundery dokáže spolehlivě odradit. V odvětví vidíme obrovský přínos pro nové projekty, tudíž jsme s Fintech Boosterem chtěli dát právě těmto founderům šanci přinést něco nového a pomoci jim s rozjezdem,“ říká Jiří Ettler, head of Fintech Booster.
Z deseti účastníků Fintech Boosteru vybrala porota tvořená zástupci Appliftingu, fondu Depo Ventures a partnera inkubátoru společností VISA tři nejnadějnější projekty, které ocenila finanční odměnou ve výši 30, 20 a 10 tisíc korun. Nejvyšší částku si odnesl nástroj M&Ai využívající umělou inteligenci pro optimalizaci a zrychlení procesů fúzí a akvizic, čímž slibuje revoluci v rychlosti a efektivitě provádění obchodních transakcí. Druhé místo obsadila aplikace Savellio, která usiluje o zlepšení finanční gramotnosti mladých lidí tím, že jim nabízí přehledné nástroje pro správu osobních financí. Na třetím místě se pak umístila aplikace Bill zaměřená na digitalizaci procesů nejen v advokátních kancelářích, s cílem zvýšit efektivitu a snížit administrativní zátěž.
„Celý běh inkubátoru nás utvrdil v tom, že validace je nezbytně důležitým aspektem každého začínajícího projektu. Díky této fázi pak mají jednotlivé projekty výrazně vyšší šanci uspět na trhu,“ uvádí Ettler.
S produktem na trh
Po teoretickém základu ve fázi inkubace jsou startupy připravené na praktickou akceleraci, vývoj produktu a vstup na trh. Jako absolventi inkubátoru mohou nadále kdykoli sáhnout po podpoře Appliftingu, například i při vývoji produktu, a těžit tak z bohatých zkušeností studia, které stojí za aplikací BankID či řady projektů pro Erste Group Bank.
„Mám velkou radost z úspěchu, který Fintech Booster zaznamenal. Celý projekt souzní s naší firemní vizí pomáhat české vývojářské komunitě, v čemž Jirka s týmem odvádí skvělou práci. Těšíme se na další cestu, která vítězné startupy čeká a během které jim Applifting bude poskytovat podporu. Věřím, že nejeden z nich přispěje k rozvoji fintechu na české scéně a možná i v zahraničí,“ uzavírá Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.
Applifting je české vývojářské studio, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.
Firmy zapojené do projektu Zelená firma mohou od dubna opět soutěžit ve sběru vysloužilých elektrozařízení, odpadních baterií a akumulátorů. Společnost REMA Systém jako organizátor soutěže bude letos nově hodnotit přihlášené firmy ve čtyřech kategoriích podle počtu zaměstnanců. Vítěze kategorie určí celkové množství odevzdaného elektra, baterií a akumulátorů. Odměnou budou firmám vouchery na nákup elektroniky od partnera soutěže. Loni se v soutěži vysbíralo dohromady přes 284 tisíc kilogramů starých elektrospotřebičů.
Projekt Zelená firma společnosti REMA Systém oslavil v roce 2023 patnácté výročí a právě při této příležitosti byl vyhlášen první ročník soutěže, v němž mohly Zelené firmy změřit síly ve sběru vysloužilých elektrozařízení, odpadních baterií a akumulátorů. Druhý ročník soutěže probíhá od 1. dubna až do 15. října 2024.
Tentokrát mohou firmy soutěžit ve čtyřech kategoriích podle své velikosti, tedy v kategoriích drobný podnik (0 až 50 zaměstnanců), malý podnik (51 až 250 zaměstnanců), střední podnik (251 až 1000 zaměstnanců) a velký podnik (1001 a více zaměstnanců). Vyhodnocení bude nově probíhat podle celkového množství odevzdaného odpadního elektra, baterií a akumulátorů. Čtyři vítězné Zelené firmy – jedna z každé kategorie – obdrží odměnu v podobě voucheru na nákup elektroniky, které do soutěže věnoval partner soutěže.
„Cílem sběrové soutěže je motivovat firmy k aktivnímu zapojování zaměstnanců do odevzdávání vysloužilého elektra, baterií a akumulátorů. Díky tomu mohou společnosti rozvíjet své odpovědné chování a podpořit ochranu životního prostředí,“ uvádí Lýdia Stanková, manažerka marketingových projektů společnosti REMA Systém. Společnost ve spolupráci s REMA Battery zajišťuje sběr odpadních elektrozařízení, baterií a akumulátorů. Právě společnosti REMA Systém a REMA Battery jsou zároveň i pořadateli sběrové soutěže pro Zelené firmy.
Firmy se do soutěže mohou registrovat i v jejím průběhu, a to do 15. října 2024. Další informace o soutěži včetně pravidel a registračního formuláře jsou k dispozici na webu rema.cloud v sekci Zelená firma.
V prvním ročníku firmy vysbíraly přes 284,5 tuny odpadního elektra
První ročník soutěže probíhal od 1. června do 31. října 2023 a zapojilo se do něj více než sedm desítek firem, které dohromady vysbíraly a k recyklaci odevzdaly 284 506 kilogramů vysloužilých elektrozařízení, odpadních baterií a akumulátorů. Na první příčce se umístila společnost asupport, s.r.o., kde se v přepočtu na jednoho zaměstnance vysbíralo a k recyklaci odevzdalo přes 1,3 tuny odpadních elektrozařízení. Druhé místo obsadila společnost VDC kancelářská technika s.r.o., kde se vybralo 300 kilogramů na zaměstnance. Těsný bronz pak s 297 kilogramy na jednoho zaměstnance získala firma Jiří Klimek – JVK software.
„Zisk druhého místa v prvním ročníku soutěže pro nás znamenal velké uznání. Ukázal, jak vážně bereme svou odpovědnost vůči životnímu prostředí a jak efektivně dokážeme zapojit naše kolegy do udržitelných aktivit. Děkujeme společnosti REMA Systém, že nám díky zajištění svozu práci maximálně usnadnila. Letos se rozhodně zapojíme také a máme v plánu zabojovat o první místo,“ říká Martin Škoda ze společnosti VDC kancelářská technika.
Projekt Zelená firma: Komplexní podpora při plnění závazků k udržitelnému byznysu
Společnost REMA Systém nabízí zapojení do projektu Zelená firma zcela bezplatně, a to jakékoliv organizaci se sídlem v České republice. Díky tomu mají firmy i jejich zaměstnanci možnost jednoduše a pohodlně odevzdat odpadní elektrozařízení k šetrné recyklaci, čímž významně přispívají k ochraně životního prostředí. Sběr přitom není omezen jen na drobné elektrospotřebiče, spolupráce zahrnuje i svoz velkých elektrozařízení. Zelené firmy tímto krokem naplňují své závazky k udržitelnosti a společenské odpovědnosti.
„Zapojené firmy se mohou spolehnout také na naši podporu, ať už jde o poskytnutí informačního letáku, odborné poradenství v oblastech nakládání s odpadním elektrozařízením a platné legislativy anebo třeba podporu při organizaci sběrových akcí i na velká zařízení. Svoz probíhá zcela zdarma, což znamená nemalou úsporu financí. Projekt šetří i firemní administrativu, protože probíhá v režimu zpětného odběru, a firma tak nemusí vést evidenci odpadu ani ho neuvádí v ročním Hlášení o produkci a nakládání s odpady. Při každém svozu rovněž automaticky vygenerujeme potvrzení o ekologické likvidaci,“ uzavírá Lýdia Stanková.
Více informací o sběrové soutěži pro Zelené firmy je k dispozici zde, pravidla soutěže jsou pak k dispozici zde.
O společnosti REMA Systém
Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení. Jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.
Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.
Automatizace výroby se stala kvalitativně novou etapou technického rozvoje v 50. letech minulého století. Velikost změn, které přinášela v produktivitě práce, bylo možné srovnat s vývojem, jenž přinesl přechod od ruční výroby ke strojovému průmyslu koncem 18. a počátkem 19. století. „Automatická linka na obrábění bloků instalovaná anglickou firmou Austin je o 16 % levnější než dosavadní zařízení, vyrobí o 20 % více výrobků, zaujímá o 22 % méně výrobní plochy, spotřebuje o 28 % méně elektrické energie a snižuje náklady na obrábění jednoho bloku válců o 52 %,“ píše se v článku publikovaném v našem tisku v roce 1957. Autor dále uvádí, že spolu s tím dochází k velkým úsporám mzdových nákladů, ale i poklesu nákladů na suroviny, materiál, energii, k snížení počtu zmetků a zvýšení kvality výrobků. Cesta k automatizované továrně s využitím robotů by ovšem nebyla možná bez rozvoje dalších vědních oborů.
Předchůdcem robotů byly manipulátory, po roce 1950 již programovatelné. Za první experiment vytvořit robota se považuje spojení manipulátoru vybaveného čidly s počítačem, uskutečněné na Massachusetts Institute of Technology (MIT) v letech 1960 a 1961. Širší výzkum robotů byl zahájen v USA, ve Velké Británii a dalších zemích. Jejich průmyslové využití nastalo především při montáži, pro bodové svařování a stříkání karoserií v automobilovém průmyslu.
Bez minulosti by nebylo současnosti a budoucnosti robotizace
„Z překrásných kamenů minulosti postavme schody budoucnosti,“ to jsou slova klasika, která pro roboty a jejich uplatnění platí dvojnásob. Příkladem je společnost KUKA. Její historie sahá do roku 1898, kdy byla založena v německém Augsburgu. Od té doby je firma lídrem v oblasti nových podnětů a inovací. Dnes je KUKA jedním z předních dodavatelů robotů a inteligentních automatizačních řešení ve světě.
S jejím jménem je robotizace spojena od roku 1956, kdy uvádí na trh první
automatickou svařovací linku pro chladničky a pračky a dodává první automatickou výrobní linku pro mnohabodové svařování firmě Volkswagen AG. Od té doby se vinou její historií řešení v oblasti automatizace a robotizace. Za všechny uveďme rok 1971, kdy KUKA nasazuje roboty do linek. Výsledkem je roboticky ovládaná automatická svařovací linka, první v Evropě, vyrobená pro společnost Daimler-Benz. O dva roky později se vývojem celosvětově prvního průmyslového robotu se šesti elektromechanicky poháněnými osami KUKA zapsala do historie jako průkopník robotiky. V roce 1989 je společnost evropskou jedničkou mezi výrobci svařovacích systémů. Jako první výrobce robotů (1996) se odvažuje k zásadní změně: přechodu na řízení robotů pomocí počítače. Její nejsilnější šestiosý průmyslový robot na světě KUKA KR 1000 TITAN získává o rok později zápis do Guinnessovy knihy rekordů. Robot LBR iiwa je první sériově vyráběný robot na světě (2013), který je citlivý – a proto je schválen pro přímou spolupráci člověka s robotem (HRC). Radka Velebila, Sales Managera KUKA CZ&SK, jsme se zeptali:
Roboty se staly nedílnou součástí průmyslových závodů, ale i dalších oblastí ekonomiky. Jak moc?
Robotická automatizace je trendem posledního desetiletí a rok od roku se zrychluje. Podle dat Mezinárodní federace robotiky (IFR) na začátku roku 2023 celkový počet robotických jednotek v provozu přesáhl 3,5 milionu a dále roste. Vývoj automatizačních robotů zároveň neustále postupuje s měnícími se potřebami jejich uživatelů a jejich uplatnění se rozšiřuje do víc než jen průmyslových odvětví.Faktem je, bez ohledu na kladné či záporné srovnávací údaje, že roboty vytváří základ dalšího rozvoje průmyslu, včetně toho našeho, který bez nich bude stagnovat.
Jsou digitalizace a robotizace cestou k prosperitě?
Určitě. Digitalizace přetváří současnou podobu průmyslu. Internet věcí se stále ve větší míře stává nedílnou součástí průmyslové výroby. Již dnes dokáže téměř každý elektronický přístroj komunikovat po internetu. Naše průmyslové roboty jsou standardně vybaveny sběrnicí Ethernet, lze je tak snadno připojit k internetové síti a naše nové roboty nabízí standardně propojení i do 5G sítí. Digitálně propojené procesy s využitím robotů umožní vyrábět výrobky flexibilněji, s menší energetickou náročností, vyšší mírou úspory přírodních zdrojů a také autonomně.“
O automatizaci dnes roste zájem i v malých a středních společnostech, které k tomu motivuje posilování jejich konkurenceschopnosti.
Roboty se staly nedílnou součástí našeho života. Neustále se zdokonalují, jsou více univerzální a tím roste jejich využití. Pokud chtějí výrobci obstát v mezinárodní konkurenci, tak musí navyšovat výrobu při dodržení kritérií kvality a přesnosti, flexibility, rychlosti a energetické účinnosti. Nasazení robotů je investice, která se rozhodně vyplatí. Důvod? Výkon robota, hlavně v sériové výrobě, je mnohonásobně vyšší než výkon člověka, pracuje nepřetržitě v třísměnném provozu, dodržuje vysokou kvalitu výrobků, provádí si její kontrolu, je energeticky úsporný.
Jaká je nabídka vašich robotů na evropském trhu?
KUKA nabízí průmyslové roboty od velkých až po malé v desítkách variant a provedení s různou nosností od dvou kilogramů až po 1,3 tuny, dosahem od 500 mm po 4000 mm a pro široké spektrum oblasti použití. Pro vysoké nosnosti je určen robot KR QUANTEC, který je nejprodávanějším výrobkem v rámci produktového portfolia průmyslových robotů KUKA. Od roku 2010 jich bylo dodáno více než 100 000 kusů. Nová generace KR QUANTEC nabízí nejvyšší nosnosti a dosahy ve své třídě na trhu a nastavuje nové standardy kvality a spolehlivosti pro výrobní procesy budoucnosti. Robot se vyrábí ve standardním provedení a speciálních variantách. Mezi jeho přednosti patří modulární systém, maximální flexibilita – výkon, varianty robotů, údržba a nízké TCO pro ekonomickou výrobu, o více než desetinu kratší pracovní cykly, nižší spotřeba elektrické energie, snadná instalace a menší počet náhradních dílů.
Dalším úspěšným produktem je robot KR AGILUS druhé generace KR 6 & KR 10. Je to kompaktní šestiosý robot, který je dimenzován pro maximální pracovní rychlosti. Různá provedení, montážní pozice, dosahy a nosnosti z tohoto malého robota dělají modifikovatelného specialistu.
Novou éru senzitivní průmyslové robotiky představuje robot lehké konstrukce LBR iisy, který je vyspělým produktem pro kolaborativní výrobní procesy budoucnosti. Člověk a robot tak mohou řešit vysoce citlivé úlohy v úzké spolupráci. Vznikají tím nové pracovní oblasti a uvolňuje se cesta pro větší hospodárnost a maximální efektivitu výroby.“
V praxi jde o to, aby výrobci měli možnost se rychle přizpůsobit poptávce trhu a dosáhnout souladu s ním. Znamená to nahrazení nepružných modelů takovou úrovní řízení, která dříve nebyla možná?
Vývoj robotiky mění svět podobně jako internet a informační technologie. V České republice je zejména automobilový průmysl na vysokém stupni robotizace. Roboty jsou ale čím dál tím více nasazovány i v dalších odvětvích.
Kromě standardních robotů máme řešení pomocí kolaborativních robotů pro spolupráci robota s člověkem a jsme schopni rozšířit pracovní prostor robota vlastními lineárními pojezdy. Naší odpovědí na stále vyšší flexibilitu výroby jsou nové inteligentní autonomní platformy, které ji umožní zvýšit v dosud nepředstavitelném měřítku.
Nedodáváme pouze roboty, ale podle přání zákazníka i potřebné softwary. Na míru připravíme v případě potřeby technologické pakety s rozsáhlou výbavou – od robotů a volitelného softwaru přes kombinaci robotů s nástroji a softwarem až k plně vybaveným robotům s nástroji, kabeláží, řídicím systémem procesů a technologickým softwarem.
Roboty KUKA pracují efektivně, hospodárně a s velkou přesností, jsou také výjimečně přizpůsobivé, takže je možné v případě některých procesů provést změny v konstrukčním plánu i během výrobního procesu.“
Jakým směrem se bude ubírat jejich další vývoj?
Robotizaci je přitom třeba vnímat jako proces propojené produkce a nikoli izolovaně řešit výrobní problémy. Velký důraz je kladen na snadné uvedení do provozu a tomu pomáhá i možnost velmi reálné simulace s využitím virtuální reality a digitálních dvojčat. Díky tomu je uvedení do provozu snadnější a bezproblémové.
KUKA vyvinula různé prototypy mobilních robotických systémů, z nichž asi 50 bylo testováno u společností z různých oblastí průmyslu. Platforma KMR (KUKA Mobile Robotics) zahrnuje všechny čtyři základní součásti, které mobilní robotický systém vyžaduje, aby využil plně svých výhod: mobilní platformu, inteligentní navigační systém + SW, flexibilního robota a výkonný řídicí systém s intuitivním ovládáním.
Flexibilní řešení, které umožní požadovanou mobilitu, senzitivitu a bude schopné integrace do stávajícího výrobního prostředí, by mělo mít modulární strukturu umožňující i montáž robotů a tím vytvořit skutečně autonomní řešení. Tyto vysoce specifické požadavky může splnit pouze kombinace sofistikovaných technik, do nichž je možné jednoduše integrovat software, je výhodou, když je od jednoho dodavatele.
České firmy si vedou dobře, samozřejmě nemohou investovat tolik jako velké nadnárodní společnosti, které dávají obrovské prostředky do rozsáhlé technologické výměny, v tom ale nevidím zásadní problém. Za překážku v některých firmách považuji fakt, že firmy nemají dlouhodobý plán rozvoje automatizace výrobních procesů, ale i s tím my dokážeme pomoci. Jsme schopni ve spolupráci se zákazníkem připravit plán investic do robotiky a automatizace.
Radek Velebil, Sales Manager KUKA CZ&SK
Robot KR QUANTEC Robot KR AGILUS druhé generace
Robot lehké konstrukce LBR iisy
KUKA
KUKA je globální společnost v oblasti automatizace s obratem přibližně 4 miliardy eur a zhruba 15 000 zaměstnanci. Společnost sídlí v německém Augsburgu. Jako jeden z předních světových dodavatelů inteligentních automatizačních řešení nabízí KUKA svým zákazníkům vše, co potřebují, od jediného dodavatele. Od robotů a buněk až po plně automatizované systémy a jejich propojení do sítí na trzích, jako je automobilový průmysl, elektronika, kovovýroba a plasty, spotřební zboží, e-commerce/maloobchod a zdravotnictví. (K datu 31. prosince 2022)
Největší poskytovatel zaměstnaneckých benefitů u nás, společnost Pluxee (dříve Sodexo Benefity), pokračuje ve svém závazku zlepšovat životní prostředí. Držitele benefitních karet, kterým skončila platnost, již čtvrtým rokem vyzývá, aby je vrátili. Pluxee zařídí jejich ekologickou recyklaci a za každou kartu navíc daruje peníze na výsadbu stromů po celé republice. Díky projektu v posledních letech tak již zajistilo výsadbu stromů za skoro čtvrt milionu.
„Jako Sodexo Benefity jsme karty vybírali třikrát, jako Pluxee poprvé. Věříme, že akce bude alespoň stejně úspěšná jako v loňském roce, kdy nám jich naši klienti vrátili 6254 kusů,“ říká Tereza Knířová, mluvčí společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), a připomíná, že recyklace karet vyvolala mimořádný zájem už když se v roce 2021 konala poprvé. Od té doby si projekt získal oblibu u českých TOP firem, jako je například Komerční banka.
„Znovuzpracování plastového odpadu je z hlediska udržitelnosti jednou z nejzásadnějších věcí. Plasty se totiž rozkládají několik století a náš dnešní životní styl bude mít dopad na mnoho generací po nás. Právě proto jsme se do tohoto projektu – zatím jako jediní v České republice – pustili,“ uvádí Tereza Knířová a připomíná, že tento CSR projekt ocenila například porota prestižních cen SDGs (Sustainable Development Goals neboli cíle udržitelného rozvoje) od OSN v Česku zařadila do TOP 20 nejlepších projektů v kategorii Cirkulární ekonomika.
Recyklace a pomoc lesům
„Za uplynulé tři roky jsme vybrali celkem 20 691benefitních karet, kterým vypršela platnost. Díky tomu tento plast neskončil ve směsném odpadu, ale našel další uplatnění. Staly se z nich originální lavičky, které slouží třeba na dopravním hřišti Technoparku v Liberci,“ uvádí Tereza Knířová, která věří, že letos by vrácených karet mohlo být ještě více. Držitelé propadlých karet Sodexo letos historicky poprvé obdrží novou kartu v Pluxee kabátu.
Co se stane s kartami?
„Co se týče recyklace a dalšího využití, chceme letos jít jinou cestou. Rádi bychom navázali spolupráci výtvarnými umělci. Věříme, že právě oni je dokážou přetvořit ve výjimečné a originální umělecké dílo,“ dodává Tereza Knířová.
Výběr a recyklací ale projekt nekončí. Stejně jako v předchozích letech věnuje Pluxee za každou vybranou kartu 10 korun Nadaci Partnerství, která v rámci programu Sázíme budoucnost podporuje po celé republice výsadbu stromů. „Peníze, které díky sběru karet získáme, putují na výsadby a péči o stromy. Nové stromy vysazují dobrovolníci z řad obcí, neziskovek, škol a farností ve spolupráci s místními partnery, kteří jsou i budoucími garanty následné péče. Jen loni se díky partnerům jako je Sodexo podařilo podpořit 65 výsadeb. Po celé České republice vznikají nové aleje, remízky a větrolamy, které zkrášlují své okolí, ale také zadržují vodu a zmírňují dopady eroze a horka,“ vysvětluje Anna Poledňáková, vedoucí iniciativy Sázíme budoucnost.
Jak vrátit karty
Do projektu se mohou zapojit jednotlivci i firmy, stačí stravenkové nebo volnočasové karty, kterým skončila platnost, do konce dubna donést nebo poslat do sídla Pluxee na adresu:
Už přes 12 milionů úkolů založili uživatelé Freela, české aplikace pro snadnou organizaci práce a komunikace v týmu. Společnost letos oslavila sto tisíc registrovaných uživatelů, kterým podle dat společnosti trvá splnění jednoho úkolu necelý týden. Freelo loňský rok, který provázel redesign i personální růst jeho týmu, uzavřelo s třicetimilionovým obratem. V lednu 2024 odstartovalo s téměř 60% meziročním náskokem.
„Ve Freelu přinášíme do pracovního prostředí nástroj, který usnadňuje a zefektivňuje způsob, jakým týmy spolupracují a řídí své projekty. Miliony splněných úkolů, kterými lidé posouvají své kariéry a byznysy, jsou pro nás motivací k dalšímu rozvoji a inovacím,“ říká Karel Dytrych, spoluzakladatel a CEO Freela.
Úkoly zvládnuté za dny, ale i měsíce
Od spuštění Freela vytvořili jeho uživatelé více než 12 milionů úkolů napříč 350 tisíci projekty. Z dat společnosti přitom vyplývá, že jeho uživatelé průměrně dokončí jeden úkol za necelých 39 dní od založení. Úkoly ve Freelu mohou uživatelé rozdělit na hlavní úkoly, které v průměru dokončí za 41 dní, a podúkoly, které zaberou necelý týden.
„Čtyřicet dní na úkol může vytvářet dojem, že lidé pracují pomalu. Do statistiky se však promítá dlouhodobost některých úkolů, které se mohou dle náročnosti a množství podúkolů protahovat až do řádů měsíců. Na druhé straně však naši uživatelé téměř čtvrtinu úkolů splní v den vytvoření a 12 % úkolů do hodiny,“ upřesňuje Dytrych. Medián splnění úkolu je přitom necelý týden.
Každý rok o polovinu větší a 100 tisíc uživatelů
Freelo začalo v roce 2015 jako projekt několika přátel. Za devět let se rozrostl v komplexní aplikaci, která každý den pomáhá s organizací práce tisíců týmů po celé České republice a na Slovensku. Rostoucí oblibu českého nástroje potvrzuje více než sto tisíc registrovaných uživatelů. Každý rok navíc pardubická společnost dosahuje růstu desítek procent oproti roku předchozímu. Za uplynulý rok tak Freelo dosáhlo obratu více než 30 milionů korun, o 45 % více než v roce 2022. Letošek odstartovalo s téměř 60% nárůstem obratu v prvních měsících oproti loňskému roku.
„Rostoucí obliba naší aplikace je pro nás důkazem, že v Česku chyběl nástroj, který by byl v češtině a zároveň snadný na ovládání a orientaci. Díky připraveným šablonám se naši uživatelé připojí, založí úkol a mohou se bez složitého nastavování vrhnout do práce. Jsem rád, že tato jednoduchost a použitelnost láká čím dál více uživatelů,“ uzavírá Dytrych.
Kromě snadného ovládání nabízí Freelo svým uživatelům uspořádání úkolů do předpřipravených šablon, například v podobě seznamů, myšlenkových map nebo třeba časových os. Klíčovou funkcí je pak integrovaný systém pro měření času stráveného na projektech, který se po propojení s účetním softwarem automaticky promítá do fakturace.
Freelo je pardubická společnost provozující aplikaci pro snadné nastavení organizace práce v týmu. Uživatelům pomáhá svými šablonami vytvořenými specialisty z různých oborů, které úkoly uspořádají do seznamů, myšlenkových map nebo třeba časové osy. Klíčovou funkcí je pak integrovaný systém pro měření času stráveného na projektech, který se po propojení s účetním softwarem automaticky promítá do fakturace. Celá aplikace je v českém jazyce, což v kombinaci s jednoduchým a přehledným rozhraním umožňuje uživatelům ihned začít pracovat bez složitého nastavování. V Česku Freelo využívají například společnosti inSPORTline, CZC.cz, DVTV nebo fotbalový klub Sparta. Za vznikem stojí trio zakladatelů Jan Kulda, Karel Borkovec a Karel Dytrych. Od svého založení Freelo dodnes roste organicky bez externích investic. Jeho tým tvoří 35 členů, má více než 100 000 registrovaných uživatelů a přispělo k úspěšnému dokončení 12 milionů úkolů.
Nový přírůstek se připojuje do rodiny oceňovaných displejů, které jsou nezbytnou součástí vybavení designerů, fotografů a všech tvůrců obsahu
Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií, uvádí na trh PD3225U. Nejnovější profesionální monitor je vybaven IPS Black panelem přinášejícím kontrastní poměr 2000:1, funkcí Color Match fungující se zařízeními Mac prostřednictvím režimu M-book a funkcí iKeyboard Control. Model PD3225U představuje ideální kreativní doplněk pro ty, kteří potřebují maximální přesnost barev a bohatou konektivitu.
Technologie IPS Black integrovaná do monitoru PD3225U reprodukuje o 35% temnější černou než běžný IPS monitor, protože minimalizuje únik podsvícení, a mění a vylepšuje Liquid Crystal pole pro živější barvy. Monitor také nabízí funkci Color Match pro Mac zařízení s režimem M-book, 98% barevný prostor Display P3, certifikaci Calman Verified, Pantone Validation a Pantone SkinTone Validation. Pro autentické barvy a konzistentní jas na celé ploše využívá monitor technologii BenQ Uniformity. Software BenQ Display ColorTalk pak přizpůsobuje barvy monitoru s MacBookem Pro bez nutnosti kalibrace externí kalibrační sondou.
Tvůrci, kteří potřebují ke své práci větší pracovní plochu, mohou rozšířit pole působnosti na dva 4K monitory vysokorychlostním propojením díky technologii Daisy Chain přes Thunderbolt. Software Display Pilot 2 uživatelům poskytuje nové přizpůsobitelné a intuitivní rozhraní pro správu funkcí displeje, jako jsou Print Assist, Auto Pivot, PIP/PBD, ICCSync, jas a další. Dále je k dispozici funkce iKeyboard Control pro snadné nastavení jasu a hlasitosti reproduktorů na klávesnici MacBooku nebo vestavěný KVM Switch pro ovládání dvou systémů jednou sadou klávesnice a myši nebo externí ovladač Hotkey Puck G2 s možností namapování nejpoužívanějších funkcí.
BenQ PD3225U je vybaven portem Thunderbolt 3, dvěma HDMI, Display Portem a nechybí ani USB Hub. Monitor si lze přizpůsobit v rámci výškové stavitelnosti, naklopením či otočením dle svých potřeb.
„Monitor PD3225U byl navržen pro náročné uživatele Mac zařízení a nabízí bezkonkurenční barevný výkon díky technologiím a funkcím jako jsou IPS Black, režim M-Book, BenQ AQ Color a bohatou konektivitu,“ říká William WL Wang, manažer LCD divize BenQ Europe, a dodává: „Jsme nadšeni, že můžeme tento monitor zařadit do naší rozsáhlé rodiny monitorů pro tvůrce.“
Kromě špičkové výbavy a s ní spojeného celkového výkonu je monitor také šetrný k životnímu prostředí. 85 % monitoru je vyrobeno z recyklovatelných materiálů, balení tvoří plně recyklovatelný karton a celkově má tak monitor minimální dopady na životní prostředí. Monitor využívá funkce automatického vypnutí, která vypíná obrazovku po 10, 20 nebo 30 minutách nečinnosti pro další šetření energie.
BenQ PD3225U je k dispozici za doporučenou koncovou cenu 31 490 Kč s DPH v České republice a 1259 euro s DPH na Slovensku.
BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení. V duchu motta “Protože na tom záleží”.
O skupině BenQ Group
BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).
Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.