Pracovně nejvytíženější si připadá generace X, nejmladší a nejstarší zaměstnanci by uvítali čtyřdenní pracovní týden

Nový průzkum společnosti Colliers ukázal, že zaměstnanci ve věku od 44 do 59 let se v pracovním prostředí ocitají pod největším tlakem. Zhruba polovina z nich (44 %) uvádí, že nedokáže zvládnout svou agendu ve standardní pracovní době, tedy během 40 hodin týdně. Z výsledků průzkumu dále vyplývá, že více než polovina všech dotazovaných by hlasovala pro zkrácený pracovní týden. Nejčastěji tuto odpověď uváděla mladá generace Z (lidé do 27 let) a tzv. Boomers (lidé 60+).

Podle průzkumu, který společnost Colliers zrealizovala mezi 503 respondenty, stačí standardní pracovní doba k úspěšnému vyřízení pracovních úkolů 46 % dotázaných. Dalších 16 % dotazovaných, nejčastěji z věkových skupin Z a Boomers, pak dokonce uvádí, že by jim k vyřízení pracovních úkolů stačil i zkrácený úvazek. Více než třetina respondentů (38 %) se naopak shodla na tom, že splnit svou agendu ve standardní pracovní době nestíhá.

„Když se zaměříme na odpovědi jednotlivých generací, zjistíme, že svoje úkoly stíhají ve standardní pracovní době nejčastěji mileniálové, tedy lidé mezi 28–43 lety. Na práci by polovině z nich stačilo 30–40 hodin týdně. Méně než 30 hodin by pak stačilo až 28 % respondentů z nejmladší generace pracovníků Z,“ říká Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ve společnosti Colliers s tím, že tyto údaje pak odpovídají i názorům respondentů na zkrácený pracovní týden.

Čtyři dny práce vyhrávají u generace Z a boomers

Více než polovina dotazovaných by totiž možnost zkrácení pracovního týdne uvítala. Ideálně na čtyři dny a navíc jako zaměstnanecký benefit, tedy za podmínky zachování stávajícího finančního ohodnocení. Jeden z pracovních dnů by pak rádi pracovali z domu. To naznačuje, že pro mnoho lidí je klíčová flexibilita a rovnováha mezi prací a osobním životem. Méně než třetina dotazovaných zaměstnanců (27 %) dává přednost klasickému pracovnímu týdnu, i když s možností pracovat z domova dvakrát až třikrát týdně.

Nejsilnější vztah ke čtyřdennímu pracovnímu týdnu má očekávaně nejmladší generace Z. Tuto změnu by si konkrétně přály dvě třetiny z nich (65 %). Následují Boomers (58 %), což může signalizovat, že starší generace si více cení času stráveného s rodinou nebo cestováním po mnoha letech pracovního procesu.

Zajímavým zjištěním průzkumu je blízkost názorů nejmladší a nejstarší generace, přestože se obvykle jejich preference a postoje v mnoha otázkách liší. Obě tyto skupiny vykazují větší shodu ve svých preferencích ohledně pracovního času a dokonce i v názoru, že by jim vyhovoval tříčtvrteční pracovní úvazek. Tato tendence se ještě více projevila v jejich podpoře čtyřdenního pracovního režimu. Právě zkrácený pracovní týden rozevřel mezigenerační nůžky nejvíce. Rozdíl mezi nejmladšími pracujícími a generací X stejně jako mileniály je překvapivých 15 %,“ uvádí Jana Vlková.

Spokojený zaměstnavatel i zaměstnanec

Čtyřdenní pracovní týden se testuje v mnoha firmách i zemích. V České republice koncept v upravené podobě (tzv. komprimovaného týdne) testovaly například firmy z oboru IT a podnikových služeb. V rámci komprimovaného pracovního týdne umožnily zaměstnancům rozložit si své pracovní povinnosti na 4 dny v týdnu. „Díky tomuto konceptu firmy dokáží posílit loajalitu a spokojenost svých zaměstnanců, což je zejména dnes, kdy převládá nedostatek kvalitních kandidátů na trhu práce, velmi důležité,“ říká Jonathan Appleton, ředitel oborové asociace ABSL. Dvě třetiny firem, které komprimovaný pracovní týden testovaly, pak dokonce uvedly, že jim to výrazně pomohlo přilákat nové talenty. Jejich zaměstnanci pak byli šťastnější, méně vystresovaní a efektivnější.

Spokojenost a loajalitu zaměstnanců lze dle Jany Vlkové podpořit i silnou firemní kulturou, jejíž nedílnou součástí je i samotné pracovní prostředí. To totiž propojuje firemní komunitu, pomáhá rozvíjet pracovní schopnosti prostřednictvím sdílení zkušeností a informací a umožňuje rychle se naučit principy fungování firmy. „To vše podpoříte vhodným kvalitním designem a vytvořením zón pro setkávání spolu s prostorem pro soustředěnou práci,“ říká na závěr Jana Vlková.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Marketplaces se v Česku zabydlují. Na prodej přes ně však musí být obchodník připraven

Internetová tržiště neboli marketplaces se v Evropě těší vzrůstající popularitě. Výjimkou není ani Česko, do jehož prostředí navíc v minulém roce vstoupila dvojice významných hráčů z tohoto oboru. Nové prodejní platformy přinášejí tuzemským obchodníkům vyšší konkurenci, zároveň však i šanci oslovit širší portfolio klientů. Prodej na marketplaces však má i svá specifika, kterým je nutné porozumět. Problematické může být kupříkladu zvládnutí zákaznického servisu.

V Evropě se jejich prostřednictvím uskuteční již asi 50 procent internetových prodejů a rostou dokonce o 16 procent rychleji než celý sektor e-commerce. Řeč je o takzvaných internetových tržištích neboli marketplaces, která se pomalu etablují i v České republice.

„Marketplace je online platforma, která slouží jako prostředník mezi prodávajícími a kupujícími. Na rozdíl od tradičního e-shopu, jenž nabízí zboží jednoho obchodníka, marketplace shromažďuje nabídky od mnoha prodejců. Funguje tedy jako agregátor nabídek, který umožňuje snadno vyhledávat, porovnávat a nakupovat z širokého spektra zboží nebo služeb od různých dodavatelů,“ přibližuje Jan Nedělník, CEO společnosti Konecta Czech, Hungary a Slovakia, která působí v oblasti zákaznického servisu.

V loňském roce ohlásila svůj příchod do Česka dvojice významných hráčů na poli internetových tržišť. Jmenovitě se jednalo o polské Allegro, které koupilo českého prodejce Mall.cz, a německý Kaufland. Vědět o sobě dává rovněž čínské tržiště Temu. V tuzemsku mimo ně dále působí například Alza Trade, ZOOT, Pilulka nebo internetové srovnávače Heureka.cz či Zboží.cz. Ty umožňují zákazníkovi porovnat jednotlivé nabídky, na rozdíl od marketplace však již samotný nákup obyčejně probíhá mimo platformu.

Svůj marketplace by v tuzemsku ráda brzy spustila i společnost Seznam.cz. Expanzi chystá také turecký Trendyol. V budoucnu by mohl v Česku začít působit rovněž největší světový gigant tohoto segmentu americký Amazon, který u nás prozatím funguje prostřednictvím německého webu. Na poli internetových tržišť jsou v Evropě dále nejvýdělečnějšími platformami americký eBay, německá tržiště Otto a Zalando či nizozemský Bol.

Expanze musí být promyšlená

Pro tuzemské e-shopy znamená příchod zahraničních hráčů vyšší konkurenci. Zároveň však marketplace může být efektivní variantou, jak dostat svoje zboží k zahraničním zákazníkům, kteří by si k němu cestu jinak hledali jen složitě.

Prodej prostřednictvím marketplace umožňuje e-shopům získat přístup k širší zákaznické základně bez potřeby velkých investic do marketingu a reklamy, což rozšiřuje jejich dosah. Marketplace také nabízí uživatelsky přívětivé platformy s integrovanými platebními a logistickými řešeními, což usnadňuje jak prodej, tak nákup a může zjednodušit operace a snížit náklady.

Prodávání přes internetová tržiště však má rovněž svá specifika, která musí obchodník pečlivě zvážit, než se danou cestou vydá. Na marketplaces narazí na mnohem širší konkurenci a uspět tak lze zpravidla pouze s produktem, který se cenově, kvalitou či jinou hodnotou odlišuje. Každá platforma si zároveň účtuje poplatky za služby a provize z jednotlivých nákupů. Podstatné jsou rovněž právní předpisy, regulace a interní pravidla, jimiž se firmy na tržištích musejí řídit.

„Problematické bývá také zvládnutí zákaznické podpory. Většina platforem má v její souvislosti nastavená poměrně přísná pravidla. Pokud tedy obchodník nebude zvládat vyřizovat reklamace a další klientské požadavky ve stanoveném čase, mohou mu hrozit sankce, či dokonce pozastavení prodeje,“ upozorňuje Jan Nedělník.

Záměr začít prodávat na marketplace by tak podle Nedělníka měl obchodník důkladně promyslet a v ideálním případě prodiskutovat s odborníkem. Zejména, pokud se chystá se svým zbožím expandovat do zahraničí. „Právě ve zmiňované zákaznické podpoře se totiž standardy v zahraničí mohou v řadě ohledů lišit. Kromě jazyku zde mluvíme o množství kulturních, právních či tržních specifik. Adaptace přístupu a veškerých procesů může samozřejmě výrazně přispět k pozitivní zákaznické zkušenosti a úspěchu na globálním trhu,“ doplňuje Jan Nedělník.

Expanze do zahraničí musí být promyšlená

Ačkoli je růst popularity marketplaces zřejmý, nejsou podle odborníka na zákaznický servis jedinou variantou, jak si může internetový prodejce zajistit směrem do budoucna stabilitu svého podnikání.

„E-shopy se musejí soustředit na vytváření silných vztahů se zákazníky. Klíčem k úspěchu bude nabízet více než jen produkty – jde o zážitek, osobní přístup a pocit, že každý nákup je něčím výjimečný. To může zahrnovat vše od personalizované komunikace přes speciální nabídky pro stálé zákazníky až po zážitkové prezentace produktů. Důležitá bude rovněž schopnost rychle reagovat na změny trhu a adaptovat se na nové technologie a trendy, jako je umělá inteligence nebo personalizace nákupního zážitku, které mohou zásadně transformovat e-commerce prostředí,“ uzavírá odborník na zákaznický servis.

Novým ředitelem Slevomatu se stane Tomáš Braverman

Slevomat, největší český zážitkový portál, jmenuje za svého nového ředitele Tomáše Bravermana, bývalého šéfa skupiny Heureka. Ve své funkci nahradí Ladislava Veselého, který Slevomat opouští po jeho čtyřletém vedení. Tomáš Braverman do funkce nastoupí v červenci 2024, do jeho nástupu bude na pozici interim CEO působit Matěj Dvorský.

Tomáš do Slevomatu přichází ze společnosti Heureka Group, největší evropské skupiny srovnávačů cen a online nákupních rádců, kde působil deset let jako generální ředitel celé skupiny. Během svého působení se zasloužil o rozvoj firmy v mezinárodní e-commerce platformu s 26 miliony unikátních uživatelů. Za dobu jeho působení ve funkci se tržby společnosti zdesetinásobily a počet zaměstnanců vzrostl ze 40 na 550. Tomáš také dohlížel na realizaci čtyř akvizic a řídil jejich následnou hladkou integraci.

Jsem velmi rád, že se mohu připojit k týmu Slevomatu a pracovat po boku tak talentovaných lidí. Být součástí společnosti s vynikající strategickou pozicí v oblasti e-commerce a cestování, která ještě k tomu působí na více trzích, je výzvou, kterou rád přijmu. Zároveň věřím ve velký potenciál dalšího růstu. Velmi se těším, že budu moci stavět na silných základech společnosti a dále ji rozvíjet,“ říká Tomáš Braverman, nový CEO společnosti Slevomat.

Ladislav Veselý koncem března odešel na rodičovskou dovolenou. Do nástupu Tomáše Bravermana ho tak na pozici generálního ředitele bude zastupovat Matěj Dvorský. „Těší mě důvěra od Ladislava, Tomáše i Secret Escapes. Ve Slevomatu působím již přes rok, přičemž s vedením firmy v rámci skupiny mám mnohaleté zkušenosti jako CEO portálu Skrz.cz. Nyní je mým klíčovým úkolem úspěšně zpracovat rostoucí poptávku po letní sezóně, a upevnit tak pozici Slevomatu jako jedničky v cestování.“ odhaluje plány interim CEO Dvorský.

Slevomat pod Veselým překonal těžké období pandemie, kdy Češi museli zůstávat doma. Již v roce 2022 ale společnost situaci překonala, a v roce 2023 dokonce dosáhla rekordních hospodářských výsledků. Za loňský rok jim tržby vzrostly o pětinu, přičemž hrubý zisk se zvýšil o 17 procent.

Český Slevomat je od roku 2017 také součástí nadnárodní skupiny Secret Escapes. Alex Saint, výkonný ředitel Secret Escapes, k výběru dodává: „Jsme rádi, že můžeme Tomáše přivítat ve skupině Secret Escapes. Po důkladném hledání jsme rádi, že jsme našli osobnost, která vyniká svými mimořádnými zkušenostmi. Těšíme se na spolupráci s Tomášem, jehož dosavadní výsledky a zkušenosti v oboru nám pomohou dále posílit vedoucí postavení Slevomatu na trhu ve střední a východní Evropě. Rád bych také poděkoval Ladislavu Veselému za jeho vedení a podporu v uplynulých letech. Přejeme mu vše nejlepší v jeho dalším působení.“

O společnosti Slevomat

Společnost Slevomat byla založena v Praze v roce 2010. Z původního týmu o třech lidech firmu k dnešnímu dni tvoří přes 300 zaměstnanců v Česku a na Slovensku. Tento portál na zážitky opakovaně plní kalendáře 6 milionům registrovaných zákazníků. V jejich nabídce, která čítá desetitisíce inspirací na zážitek, je možné najít nejen vhodný dárek, ale také aktivity na víkend či dovolenou. Díky opatrnému výběru partnerů a vysokým nárokům na kvalitu služeb Slevomat zákazníkům garantuje spokojenost. Pro své partnery, kteří na jejich platformě nabízí své služby, je významným prodejním kanálem i marketingovou agenturou. Společnost od roku 2019 pomáhá menším neziskovým organizacím zaměřeným na seniory skrze každoměsíční charitativní sbírky.

T-Mobile rozšiřuje svůj bezdrátový internet na doma, nabídne rychlost až 250 Mb/s a 5G technologii

Společnost T-Mobile od 2. dubna rozšiřuje svou nabídku internetu na doma o nové tarify Bezdrátového internetu s rychlostí až 250 Mb/s. Všechny tarify využívají nejnovější 5G technologii a jsou doplněné také výhodným pronájmem nového zařízení.  

T-Mobile nově nabídne tři tarify svého Bezdrátového internetu s rychlostmi 20, 50 a 100 Mb/s za ceny 449, 549 a 649 Kč. Všechny využívají nejmodernější 5G technologii zajišťující spolehlivé připojení.

Výhodou nových tarifů je také velmi jednoduchá instalace, kdy stačí zapojit modem do zásuvky. Internet si tak zákazníci mohou zapojit sami bez čekání na technika či vrtání.

„Chceme našim zákazníkům nabídnout spolehlivé a stabilní připojení s rychlostmi, které potřebují jak v moderní domácnosti, tak i k práci, studiu či zábavě. Zároveň nám záleží na zjednodušení celého procesu instalace, aby byl pro zákazníky co nejpohodlnější,“ uvádí Arslan Javed, manažer segmentu rezidentních zákazníků T-Mobile.

Pro náročnější zákazníky pak bude v druhé polovině dubna k dispozici Bezdrátový internet s instalací až do rychlosti 250 Mb/s za 749 Kč. V tomto případě je nutná asistence technika, který pomůže s nastavením vnitřního a vnějšího zařízení.

Noví uživatelé služby Bezdrátový internet mohou využít speciální akci, kdy získají tarif s rychlostí 50 Mb/s a více za zvýhodněnou cenu 299 Kč měsíčně na prvních šest měsíců.

Více informací naleznete zde.

Canon zvyšuje produktivitu flatbed tiskáren Arizona 2300 doplněním o technologii FLXflow

Canon představil řadu flatbed tiskáren Arizona 2300 s technologií FLXflow, která přináší nové funkce zvyšující produktivitu. FLXflow nabízí nejen původní funkci „Hold“, která pomáhá držet média na bezzónovém vakuovém stole (flatbed), ale také nové volitelné funkce „Float“ a „Instant Switch“, které usnadňují manipulaci s médii. Další funkce, jako jsou režimy kvality, ovládání rozložení obrazu a vylepšená integrace pracovního postupu, spolu s rozhraním, které umožňuje propojení automatizačních systémů pro průběžné nakládání a odebírání médií, přinášejí vyšší efektivitu pracovního postupu.

Na trh byla uvedena také nejnovější verze 2.1 systému PRISMAelevate XL, která zdvojnásobuje výšku tisku reliéfních tiskových aplikací na podporovaných flatbed tiskárnách Arizona na 4 mm, a tím pomáhá uživatelům vytvářet působivé, na dotyk výrazné hmatové kresby či umělecká díla.

Optimalizovaná funkčnost

Tiskárna Arizona 2300 FLXflow je určena pro střední až velkoobjemový trh velkoformátové grafiky a podporuje širokou škálu substrátů a aplikací. To umožňuje zákazníkům, ať už interním nebo komerčním poskytovatelům tiskových služeb (PSP), neustále se přizpůsobovat vyvíjejícím se spotřebitelským trendům, jako je rostoucí poptávka po personalizovaných aplikacích a aplikacích na zakázku, a zároveň zajišťuje, aby personalizace zůstala ekonomicky výhodná i pro vzorky a jednorázové zakázky.

Systém FLXflow nabízí jedinečnou patentovanou funkci, která uživatelům umožňuje média nejen přidržovat, ale také nadnášet, a je vybaven třemi funkcemi – Hold, Float a Instant Switch – které uživatelům umožňují rychlejší a snadnější přesun těžších a nepravidelných médií po stole. Funkce Hold, která je součástí původní technologie FLOW, funguje tak, že udržuje médium na místě pomocí patentované techniky proudění vzduchu. Díky automatickému měření a nastavení úrovně proudění vzduchu, které pevně a přesně drží různé typy médií na místě, je výsledkem této funkce flexibilní polohování s mnohem menším množstvím maskování a lepení, což umožňuje obsluze rychleji dokončit práci.

Nová funkce Float je volitelná funkce, která žene vzduch směrem vzhůru, a vytváří tak vzduchový polštář, který umožňuje snadné umístění těžkých nebo náročných substrátů, jako je sklo nebo velké desky z dibondu a překližky, a snižuje riziko poškození nebo odpadu médií. Výsledkem je také hladší registrace všech typů médií, přičemž funkce „floating without drifting“ umožňuje přesné umístění několika médií najednou. Funkce Instant Switch umožňuje obsluze snadno přejít z režimu Hold na režim Float pomocí nožních pedálů pro snadnou obsluhu tiskárny. To usnadňuje sejmutí médií ze stolu a snižuje riziko jejich poškození.

Reliéfní a texturovaný tisk pro neutuchající kreativitu

Nejnovější verze 2.1 aplikace PRISMAelevate XL zdvojnásobuje výšku tisku na 4 mm a pomáhá uživatelům vytvářet výrazné, na dotek příjemné grafické prvky pro aplikace s vyvýšeným tiskem, které zlepšují a rozšiřují jejich nabídku produktů. Umožňuje uživatelům prozkoumat nové aplikace, jako jsou vysoce hodnotné, texturované, trvalé nápisy, dekorace výrobků, ocenění, dekorační materiály a prototypy obalů, stejně jako aplikace pro zrakově postižené. Výtisky jsou trvanlivé bez nutnosti dalších dokončovacích kroků, jako je laminace, potahování nebo lakování stříkáním, což vede k menšímu množství odpadu a vyšší efektivitě výroby.

Maximalizace doby provozu

Uživatelé tiskárny Arizona 2300 FLXflow mohou také využít nové pokročilé ovládání rozvržení obrazu, které umožňuje úpravy na poslední chvíli přímo v tiskárně, což poskytuje dodatečnou flexibilitu při umísťování substrátů na stůl a omezuje plýtvání drahými materiály. Produktivitu dále zvyšují nástroje servisní podpory, jako je PRISMAservice, který zajišťuje prediktivní údržbu a usnadňuje autorizovanou vzdálenou podporu kvalifikovaných servisních techniků. Tím se maximalizuje doba provozu.

Možnost aktualizace přímo v provozu

Zákazníci stávající tiskárny Arizona 2300 s technologií FLOW mohou svou tiskárnu upgradovat na nejnovější verzi s funkcemi FLXflow, včetně volitelných funkcí Float a Instant Switch. Upgrade zahrnuje také nové funkce, jako je pokročilé ovládání rozvržení obrazu (Advanced Image Layout Controls). Nebo mohou doplnit software pro pracovní postupy PRISMA XL Suite, který poskytuje funkci náhledu, díky níž uživatelé vidí, jak bude vypadat finální produkt před jeho vytištěním, a zároveň mohou provést potřebné úpravy. Díky úspoře času je tak možné zobrazit náhled složitých, vícevrstvých a texturovaných úloh a poskytnout odhad nákladů před tiskem.

Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací divize Wide Format Printing Group pro region EMEA společnosti Canon Europe, uvedl: „Ve společnosti Canon se zaměřujeme na neustálý vývoj naší technologie flatbed tiskáren a úzce spolupracujeme s trhem a našimi zákazníky na vývoji produktů, od řady tiskáren až po software, který je podporuje. Právě proto jsme navrhli naši tiskárnu Arizona 2300 FLXflow tak, aby byla všestranná a poskytovala vysoce kvalitní aplikace s vyšší efektivitou a produktivitou pracovního procesu. Nástroje servisní podpory, jako je například PRISMAservice, zase pomáhají udržovat co nejvyšší provozuschopnost našich zákazníků pro dosažení maximální produktivity. A díky novým funkcím technologie FLXflow s přidanou funkcí „Float“ usnadňuje obsluze život při manipulaci s nepravidelnými nebo těžkými substráty, čímž se otevírají možnosti výroby širšího spektra vysoce hodnotných aplikací.

V kombinaci s naší nejnovější verzí systému PRISMAelevate XL, který dokáže tisknout s elevací 4 mm, se otevírá ještě více možností. Zákazníci nás neustále překvapují kreativními aplikacemi, a my se nemůžeme dočkat, až uvidíme, co díky těmto novým funkcím vytvoří.“

Navrženo s ohledem na životní prostředí

Díky menšímu množství odpadu a nižší spotřebě energie než u předchozích modelů představuje stroj Arizona 2300 FLXflow ještě udržitelnější řešení. Technologie FLXflow vyžaduje méně maskování a podkladových vrstev k udržení médií na místě. Výsledkem je menší množství odpadu. Tato řada také spotřebuje minimálně o 15 % méně energie ve srovnání s předchůdci s UV výbojkami a nabízí funkce pro úsporu energie, jako je tisk na první dobrou a funkce okamžitého zapnutí. Inkousty mají certifikaci GREENGUARD Gold, která zaručuje, že výtisky jsou bezpečné pro použití v citlivých prostředích, jako jsou nemocnice, školy a další veřejná místa.

Tiskárna Arizona 2300 s technologií FLXflow je modulární a nabízí možnost upgradu přímo na místě volitelným příslušenstvím Roll Media Option a technologií FLXflow. Modulární konstrukce je v souladu s dalšími nedávnými inovacemi v oblasti flatbed a roll-to-roll produktů Canon, jako je například řada Colorado M, a zvyšuje životnost zařízení a poskytuje chytrý a udržitelnější způsob, jak investovat do technologie podle toho, jak se firma rozrůstá, aniž by bylo nutné investovat do nového zařízení.

Zákazníci mohou také využít repasního programu společnosti Canon, který jim umožní odprodat své oblíbené používané tiskárny Arizona při nákupu nové tiskárny. Tyto starší systémy jsou zkontrolovány, opraveny a připraveny k prodeji jako repasované tiskárny, což dále prodlužuje životnost tiskáren Arizona.

Arizona 2300 FLXflow bude k dispozici od června 2024 a svou živou premiéru si odbude na veletrhu ISA v Orlandu (FL), USA, ve dnech 10. – 12. dubna 2024. Při svém prvním veřejném představení v Evropě bude Arizona 2300 FLXflow tisknout na veletrhu drupa 2024 na stánku společnosti Canon v hale 8a, stánek B41-1 až B41-8. PRISMAelevate XL 2.1 bude v prodeji od 10. dubna u akreditovaných partnerů i přímých prodejců společnosti Canon.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filozofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Canon ukázal nové vysokorychlostní inkoustové tiskárny ProStream 2000 pro komerční a obchodní komunikaci a novou vlajkovou loď ProStream 3160

Společnost Canon představila novou řadu inkoustových tiskových strojů ProStream 2000 pro komerční tisk a poskytovatele služeb v oblasti firemní komunikace, kteří usilují o mimořádně výhodný poměr výkon/cena pro aplikace na média o gramáži až 150 g/m2 a na nenatírané papíry. Modely řady ProStream 2000, které tisknou rychlostí až 133 m/min na standardní ofsetová natíraná i nenatíraná média a média optimalizovaná pro inkoustový tisk od 28 g/m2 do 150 g/m2, nabízejí lepší poměr výkon/cena, jsou o 20 % kratší než ProStream 3000 a spotřebují o 10 % méně energie[1].

Představen byl také nový model ProStream 3160, vlajková loď řady ProStream 3000 s rychlostí tisku 160 m/min. Nová sada polymerových pigmentových inkoustů, která je rovněž součástí řady ProStream 2000, zajišťuje vysokou, konzistentní kvalitu tisku blízkou ofsetovému tisku při uvedené rychlosti a zároveň rozšiřuje rozsah gramáže médií a zvyšuje rychlost. Jak řada ProStream 2000, tak ProStream 3160 zajišťují ultrarychlou produkci a umožňují tiskařským firmám přesunout ještě větší objemy práce z ofsetových a starších technologií.

Nová řada ProStream 2000 představuje ideální investici do inkoustového tisku pro poskytovatele běžných i specializovaných komerčních tiskových služeb, kteří produkují převážně vysoce kvalitní aplikace na média s nižší gramáží nebo na širokou škálu typů a gramáží médií a chtějí přejít při velkoobjemových zakázkách z ofsetu na digitální tisk. Oba modely podporují tisk na média až do 300 g/m2 při nižší rychlosti. Řada ProStream 2000 osloví také tiskárny knih, které tisknou převážně na nenatíraná média, ale chtějí rozšířit svou nabídku o tisk na natíraná média. Budou také vhodnou volbou pro společnosti zabývající se komerční komunikací, které chtějí rozšířit svou nabídku tiskových zakázek nad rámec tradičního tisku, jako jsou zprávy, faktury a výkazy, o prémiový direct mail, brožury a bulletiny díky nákladově efektivnímu a flexibilnímu způsobu výroby.

Nová řada zahrnuje dva modely – ProStream 2080 s rychlostí tisku 80 m/min a ProStream 2133 s rychlostí tisku 133 m/min – a umožňuje oboustranný tisk až 1 790 čtyřbarevných stran A4 za minutu nebo 11 300 archů B2 za hodinu, což odpovídá 58 milionům stran A4 za měsíc, a to na tiskový materiál o šířce až 558 mm.

Optimální kvalitu tisku aplikací při všech rychlostech zajišťují piezoelektrické tiskové hlavy s rozlišením 1200 dpi s technologií Drop On Demand a řešením pro úpravu papíru Canon Smart ColorGrip spolu s novou sadou polymerových pigmentových inkoustů pro rozšířený barevný gamut (jasnější červenou a tmavší černou), vynikající odolnost proti otěru a aplikace připravené pro zdobení lesklým lakem. K zajištění konzistentní kvality od první do poslední stránky přispívá také systém Canon Inline Quality Control, vysoce výkonný kamerový systém, který kontroluje kvalitu tisku a automaticky provádí změny v reálném čase. Řada ProStream 2000 navíc disponuje systémy, které zajišťují stabilní, nepřetržitý přísun inkoustu při tisku s vyšším pokrytím inkoustem vysokou rychlostí, a zaručují tak konstantní, rovnoměrnou kvalitu tisku. Tato kvalita výstupu byla také nezávisle certifikována Výzkumným ústavem pro mediální technologie Fogra na nejvyšší standard „A“ v rámci certifikace Fogra 51.

Řada ProStream 2000 je důkazem, že se společnost Canon zaměřuje na snižování dopadu svých produktů a činností na životní prostředí. Proto má tato řada o 29 % nižší spotřebu energie a produkuje o 36 % méně emisí a tepla než předchozí řada ProStream 1000 při zachování stejného rozsahu rychlostí a gramáže médií. Stejně jako u ProStream 3000 je systém vysoce automatizovaný – včetně automatického rozpoznání slepu pásu papíru – což zajišťuje minimální plýtvání a snadné používání. Napájecí část tiskáren řady 2000 byla také přesunuta tak, aby byla lépe přístupná a umožňovala snadnější a rychlejší servis.

Hans Schmidbauer, ředitel marketingu a inovací pro komerční tisk společnosti Canon v regionu EMEA, uvedl: „Společnost Canon se neustále snaží přinášet nové technologie, které našim zákazníkům nabízejí maximální hodnotu z hlediska návratnosti jejich investic a umožňují jim přizpůsobit se a uspět v měnících se tržních podmínkách. V případě technologie ProStream přinášejí inovace, které jsme představili v posledních letech, poskytovatelům tiskových služeb výjimečnou kvalitu, produktivitu a nákladovou efektivitu při velkých objemech aplikací na vyžádání na různých typech a gramážích médií. A s uvedením zařízení ProStream 3160 s rychlostí tisku 160 metrů za minutu dále zvyšujeme rentabilitu a nabízíme zákazníkům ještě větší hospodárnost.

Chápeme, že neexistuje jedna univerzální tiskárna vhodná pro všechny. Díky uvedení nové řady ProStream 2000 máme nyní k dispozici ucelené portfolio inkoustových produkčních tiskových strojů, archových i rotačních, které dokáží vyhovět individuálním potřebám z hlediska aplikací a objemů každé běžné komerční a online tiskárny, výrobce knih, specialisty na fotografické produkty a tiskárny obchodních sdělení. Řada ProStream 2000 s menšími rozměry nabízí příznivý poměr výkon/cena pro aplikace tištěné na lehčí papíry, ať už natírané nebo nenatírané, a zpřístupňuje výhody řady ProStream širšímu okruhu komerčních tiskáren. Stejně tak je řada ProStream 2000 vhodnou volbou pro společnosti zabývající se obchodní komunikací, které hledají flexibilní řešení, jež jim umožní rozšířit portfolio o prémiovější produkty tištěné na natírané papíry nebo zavést výrobu takových produktů, které dříve musely zadávat externím dodavatelům.“

Řada ProStream 2000 bude mít celosvětovou premiéru na veletrhu drupa 2024 (28. května – 7. června 2024, Düsseldorf, Německo), kde představí v živém výrobním procesu širokou škálu tiskových aplikací.

Nová řada ProStream 2000 i ProStream 3160 jsou již v prodeji přímo u společnosti Canon.

Další informace o řadě Canon ProStream 2000 naleznete na adrese: https://www.canon-europe.com/business/products/production-printers/digital-presses/prostream-2000-series/

Další informace o řadě Canon ProStream 3160 naleznete na adrese: https://www.canon-europe.com/business/products/production-printers/digital-presses/prostream-3000-series/

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filozofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

  1. Test spotřeby energie provedený na papíru UPM FinesseMatt 115 g/m2 pro tiskovou úlohu s průměrným pokrytím inkoustem na trhu s grafickými aplikacemi.

 

200 metrů za minutu. Canon rozšiřuje portfolio vysokorychlostních inkoustových rotačních tiskáren o řady ColorStream 8110 a 8200

Společnost Canon navazuje na dosavadní úspěch řady vysokorychlostních inkoustových tiskových strojů ColorStream 8000 a rozšiřuje ji o dva nové modely ColorStream 8200 a 8110. Model ColorStream 8200 je nyní nejproduktivnějším modelem řady s maximální rychlostí až 200 metrů za minutu. Model ColorStream 8110 s rychlostí 110 metrů za minutu je ideální pro poskytovatele tiskových služeb, kteří chtějí investovat do nového tiskového stroje ColorStream a zároveň zachovat stávající dokončovací zařízení.

Od svého uvedení na trh v roce 2011 se řada ColorStream osvědčila jako atraktivní investice do velkoobjemových tiskových produkčních prostředí a po celém světě bylo instalováno více než 1800 tiskových strojů. Nový tiskový stroj Canon ColorStream 8200, který vznikl na základě poptávky zákazníků, je dosud nejproduktivnějším a nejvíce automatizovaným tiskovým strojem ColorStream. Minimalizuje potřebu manuálních zásahů a nabízí vynikající provozuschopnost a efektivitu.

Při provozu maximální rychlostí dosahuje tiskárna ColorStream 8200 výkonu 2 692 stran A4 za minutu. Díky této produktivitě je ideální pro tiskárny, které se zabývají obchodní komunikací, transakční a knižní tiskárny a poskytovatele veřejných služeb, kteří potřebují snadno zvládat produkční špičky a zároveň produkovat mix výstupů, včetně transakčních tisků, publikací, knih, direct mailů a produktových letáků.

Nové modely ColorStream 8200 a 8110, které nabízejí stejnou kvalitu tisku jako stávající modely ColorStream 8000, jsou vybaveny tiskovými hlavami s nativním rozlišením 1200 dpi a využívají vysoce pigmentované polymerové inkousty na vodní bázi, které zajišťují široký barevný gamut na nenatíraném, recyklovaném, inkjet-coated a inkjet-treated papíře bez nutnosti předúpravy. Použití odolných komponent s dlouhou životností v tiskárnách ColorStream 8200 a 8110 spolu s automatizačními funkcemi, jako je automatické rozpoznání slepu papírového pásu a propojení s inline dokončovacími zařízeními, odráží zaměření společnosti Canon na podporu zákazníků při dosahování špičkové produktivity a zároveň na snižování dopadu jejích produktů a provozu na životní prostředí.

Pro maximalizaci efektivity řady ColorStream 8000 ji mohou zákazníci kombinovat s integrovanou a škálovatelnou, vysoce výkonnou SW platformou pro řízení pracovních postupů a výroby, PRISMAproduction. Ta automatizuje a integruje vstup a konverzi dat, předtiskovou přípravu a tiskový výstup. PRISMAproduction, která zvyšuje kvalitu souborů pro vysoce výkonný produkční tisk, umožňuje předtiskovou přípravu a přípravu ve formátu AFP a PDF, obohacování dat a sestavení stránky v rámci jednoho flexibilního tiskového pracovního postupu prostřednictvím jediné platformy. Funkce seskupování tiskových úloh, kterou systém PRISMAproduction nabízí, rovněž umožňuje zákazníkům optimalizovat zpracování zakázek a pořadí výroby v souladu s probíhajícím trendem zkracování délky nákladu. Umožňuje tak efektivní zpracování výstupů na tiskárnách řady ColorStream 8000.

Hans Schmidbauer, ředitel marketingu a inovací pro komerční tisk v regionu EMEA, Canon Europe, prohlásil: „Zákazníci řady ColorStream 8000 jsou nadšeni robustní konstrukcí a kvalitou tisku těchto tiskových strojů a chválí jejich úroveň automatizace, výjimečnou dobu provozuschopnosti a výkonnost OEE. Uvedením nové vlajkové lodi ColorStream 8200 jim nyní pomáháme ještě dále zvýšit produktivitu, aniž by to bylo na úkor spolehlivosti nebo kvality. A protože poskytovatelé služeb v oblasti obchodní komunikace a vydavatelé chtějí vyrábět knihy a dokumenty na snadněji recyklovatelných nenatíraných papírech, jsme přesvědčeni, že pro ně bude nový ColorStream obzvláště atraktivní.“

Nový ColorStream 8200 bude mít na veletrhu drupa 2024 na stánku Canon v hale 8a celosvětovou premiéru jako součást komplexního řešení výroby knih na vyžádání. Díky integrovanému inline zařízení Hunkeler pro přípravu a následné zpracování bude tento tiskový stroj vyrábět knižní bloky s automatickou detekcí slepu pásu papíru, měnícími se formáty, proměnlivým počtem stran a proměnlivou délkou hřbetu knihy pro libovolnou délku nákladu při maximální rychlosti tisku 200 metrů za minutu. Přináší tak vynikající produktivitu, efektivitu a kvalitu tisku i dokončovacích prací.

Další informace o řadě ColorStream 8000 naleznete na adrese https://www.canon-europe.com/business/products/production-printers/digital-presses/colorstream-8000-series/.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filozofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Canon potvrzuje plán stát se významným hráčem v oblasti digitálně tištěných etiket a obalů

Na veletrhu drupa 2024 v Düsseldorfu Canon potvrdí své odhodlání stát se významným a důvěryhodným partnerem na trhu etiket a obalů a předvede nový digitální tiskový stroj a koncepty produktů, které potvrzují jasný pokrok na cestě k tomuto cíli. Etikety a obaly představují strategickou oblast, proto bude probíhat ve vyhrazené zóně na stánku Canon živá výroba etiket, vlnité lepenky a skládacích kartonů.

Etikety

Společnost Canon představí na veletrhu drupa nový digitální etiketovací stroj LabelStream LS2000, který bude poprvé veřejně předveden mimo Japonsko. Tiskárna LabelStream LS2000 staví na inovativních technologiích společnosti Canon a je určena pro tisk etiket v průmyslovém měřítku. Stroj, který bude v regionu EMEA v prodeji od roku 2025, tiskne v barvách CMYK plus bílé na samolepicí substráty. Využívá novou sadou inkoustů navrženou tak, aby splňovala normy pro bezpečnost potravin. Návštěvníci si na stánku Canon na veletrhu drupa mohou prohlédnout živou výrobu etiket na papírových a fóliových médiích, tisk etiket na stroji LabelStream LS2000, které jsou poté připraveny k lakování, výseku a podélnému řezání na nearline konvertorovacím zařízení od společnosti Grafisk Maskinfabrik. K dispozici budou také tiskové vzorky z flexotiskového stroje na etikety Edale FL3 společnosti Canon group.

Vlnitá lepenka

Důkazem odhodlání společnosti Canon expandovat na trh s tiskem na vlnitou lepenku bude představení konceptu archového jednoprůchodového digitálního tiskového stroje na vlnitou lepenku v průmyslovém měřítku. Tento stroj je určen pro zpracovatele obalových materiálů z vlnité lepenky a je navržen tak, aby kombinoval kvalitu tisku podobnou ofsetovému tisku při šířce 1,7 m, produktivitu až 8 000 m2/hod a vysokou úspornost. Na stánku bude k vidění 3D model, ukázky tisku a technologické animace systému.

Návštěvníci, kteří se zajímají o digitální tisk na vlnitou lepenku, si mohou prohlédnout živou výrobu prototypů obalů a propagačních obalů v malých nákladech na velkoformátových tiskárnách Canon Arizona a Colorado. Zpracovatelům obalů a poskytovatelům tiskových služeb umožňují tato řešení personalizovanou výrobu obalů na vyžádání v malých nákladech. Nová plochá tiskárna Arizona 2380XTF s technologií FLXflow (Podrobnosti o tomto produktu naleznete v samostatné tiskové zprávě ze dne 25. 3. 24) umožní tisknout nejrůznější zobrazovací a obalové aplikace na širokou škálu médií včetně vlnité lepenky. Tiskárna PRISMAelevate XL nabízí díky bílé barvě, laku a možnosti reliéfního tisku s výškou až 4 mm plnou svobodu při navrhování vysoce kvalitních obalů a obalů, které jsou „čitelné“ pro osoby se zrakovým postižením.

Zařízení UVgel Print Factory, které se skládá z tiskárny Colorado M-series v konfiguraci roll-to-roll a podavače Fotoba Jumbo Roll JRL 170 a převíječky JRR 170, předvede tisk na podkladový materiál určený pro pozdější laminaci na lepenkový podklad, čímž vznikne vysoce kvalitní potištěný obal jako digitální alternativa ke konvenční litografické laminaci. Replikace procesu litografické laminace s digitálně potištěným podkladovým materiálem nabízí vysoce kvalitní obaly pro maloobjemové série, které lze personalizovat nebo obměňovat. Trvanlivost tisků vytvořených UVgelovou technologií umožňuje u některých zakázek vynechat dodatečnou vrchní vrstvu laminace. Díky schopnosti technologie FLXfinish+ dosáhnout matné nebo lesklé povrchové úpravy v rámci jednoho tisku bez nutnosti měnit barvu nebo médium mohou zákazníci docílit prémiového vzhledu bez dodatečných nákladů plynoucím poskytovatelům tiskových služeb.

Skládací karton

Díky akvizici společnosti Edale v roce 2022 se Canon začal prosazovat na trhu skládacích kartonů. Na veletrhu drupa se představí inline proces výroby skládacích kartonů, při kterém se používají předtištěné kotouče, které se následně zdobí na jednoprůchodové výrobní lince Edale FL5, a to buď přidáním fólie za studena, litím a vytvrzováním, nebo lakováním. Karton se přesune na linku s plochou řezačkou Edale FDC600, kde se provede řezání, bigování, potisk Braillovým písmem/embossing a odstranění odpadu. Během jediného průchodu vytvoří stroj během výrobního procesu hotové vzorky kartonu.

Na stánku budou k vidění také ukázky tisku na skládací kartony digitálně vytištěné na tiskových strojích Canon, například na tonerovém stroji imagePRESS V1350 a archovém inkoustovém stroji varioPRINT iX3200.

Společnost Canon dále prokazuje svůj záměr stát se klíčovým dodavatelem na trhu s obaly. Představí proto svůj plán na digitální výrobu skládaných kartonů v průmyslovém měřítku a zaměří se na zpracovatele, kteří mají zájem o využití výhod digitálního tisku.

Jennifer Kolloczek, hlavní ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku ve společnosti Canon Europe, uvedla: „Zatímco procesy flexotisku a ofsetového tisku jsou vhodné pro hromadnou výrobu velkoobjemových zakázek, zpracovatelé se nyní snaží maximalizovat produktivitu zařízení vzhledem k častějším opakovaným tiskům, krátkým sériím a verzím, protože majitelé značek vytvářejí stále větší počet SKU – to vše v kontextu výrazně kratší doby realizace.

Jako světový lídr v oblasti velkoobjemového produkčního inkoustového tisku již naše digitální tiskové stroje pracují vedle analogových zařízení v komplexních, velkoobjemových průmyslových prostředích v různých segmentech komerčního tisku. To nám umožňuje dobře porozumět požadavkům zpracovatelů. Díky našim odborným znalostem v oblasti inkoustového tisku, zkušenostem s náročnými substráty a rozsáhlým zkušenostem s budováním vysoce výkonných výrobních linek, spolu s dalšími poznatky získanými díky akvizici společnosti Edale, má Canon ideální předpoklady k tomu, aby pomohl zpracovatelům etiket, vlnité lepenky a skládaného kartonu získat konkurenční výhodu zvýšením provozní efektivity a odlišením nabídky od konkurence.

Díky spolupráci s různými technologickými partnery jsme vysoce kompetentní v navrhování kompletních end-to-end řešení, hybridních pracovních postupů a inteligentní automatizace. Naše systémy spolu s trvalou odbornou technickou a obchodní podporou společnosti Canon umožnily stovkám podniků po celém světě uvolnit další výrobní kapacitu a nalézt nové zdroje příjmů a obchodní modely. Naším plánem je nabídnout stejné výhody také zpracovatelům etiket a obalů.“

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Canon představí na veletrhu drupa 2024 komplexní řešení pro poskytovatele tiskových služeb

Společnost Canon na veletrhu drupa 2024 představí pod heslem „The Power to Move“, jak efektivní propojení technologických inovací, odborných týmů, podpůrných služeb a dynamické spolupráce umožňuje poskytovatelům tiskových služeb transformovat jejich podnikání. Představí se celé portfolio produkčních tiskových technologií Canon, včetně archových inkoustových a tonerových tiskových strojů, vysokorychlostních kontinuálních inkoustových produkčních linek, velkoformátových tiskáren typu flatbed a roll-to-roll a digitálních tiskáren štítků.

Komplexní výrobní řešení simulující reálný provoz budou kombinovat řešení společnosti Canon pro produktivitu workflow, tisková média a tisková řešení s přípravným a dokončovacím zpracováním od více než deseti technologických partnerů. Prostřednictvím příběhů úspěšných zákazníků, inovativních aplikací a vynalézavých obchodních modelů se návštěvníci seznámí s mnoha kreativními a obchodními možnostmi digitálního tisku on-demand.

Centrem výstavního a společenského prostoru Canon o rozloze 4 600 m2 bude tzv. jádro, které návštěvníkům nabídne pohlcující, multisenzorický zážitek z tisku a předvede, jak takový zážitek může obohatit život a podnikání. V jádru se Canon návštěvníkům představí z méně známé perspektivy. Mohou si zde vyzkoušet, jakou sílu má tisk, který dokáže „pohnout světem“.

Technologie Canonu budou okolo jádra uspořádány podle jednotlivých odvětví: komerční tisk, vydavatelství (včetně knih), reklamní komunikace (včetně direct mailu a maloobchodu), etikety a obaly, interiérové dekorace a také interní a CAD tisk. V celé expozici představí produkční řešení rozmanitou škálu živých aplikací, které odrážejí skladbu práce zákazníků v těchto segmentech. Ať už se návštěvníci zajímají o inkoustový nebo tonerový tisk, barevný nebo černobílý tisk, malo nebo velkoformátový tisk, odborníci společnosti Canon budou připraveni poradit tiskařským firmám všech typů a velikostí, jak vybrat ty nejlepší digitální tiskové technologie, pracovní postupy a tisková média – s ohledem na jejich provoz, objem produkce, profily zákazníků a ambice růstu.

Canon na veletrhu drupa poprvé názorně ukáže své odhodlání stát se významným a důvěryhodným partnerem pro trh s etiketami a obaly a předvede živou výrobu různých aplikací pro etikety, vlnitou lepenku a skládaný karton.

Část stánku s názvem „Printworks“ je věnována tématu „Lidé, planeta a co všechno je možné“ („People, Planet and What’s Possible“). Návštěvníci získají inspiraci při zkoumání různých strategií, které zákazníci společnosti Canon přijali pro úspěšný udržitelný růst, a toho, jak s nimi společnost Canon úspěšně spolupracuje při zavádění efektivních řešení. Tato část také vizualizuje aktivity Canonu v oblasti spolupráce na trhu s cílem podpořit inovace a pozitivně ovlivnit průmysl. „Printworks“ je také vyhrazená oblast pro kontakt s odborníky na obchodní řešení, aplikace a provoz společnosti Canon. Návštěvníci zde budou moci prozkoumat, jak urychlit svůj růst tím, že získají přístup k radám týkajícím se všeho od zvyšování efektivity výroby, správy barev a kontroly kvality až po výběr médií, modely služeb a podpory před a po instalaci a udržitelnost.

Důraz, který společnost Canon klade na udržitelnost, se odráží také ve všech aspektech stánku, od vlastností jednotlivých produktů až po design stánku a výběr tištěných aplikací, z nichž mnohé mají specifický účel pro návštěvníky nebo komunitní projekty. Na stánku budou přehledně zobrazeny údaje o životním prostředí týkající se všech řešení.

Technologické inovace

Návštěvníci veletrhu drupa se jako první v Evropě seznámí s řadou významných inovací společnosti Canon pro produkční tisk, včetně:

  • první živé ukázky nového digitálního tiskového řešení LabelStream LS2000 na vodní bázi mimo Japonsko, jehož uvedení na trh je plánováno na rok 2025,
  • evropské premiéry nového archového inkoustového tiskového řešení varioPRINT iX1700, které bude k dispozici v roce 2025,
  • nejnovějších přírůstků do řad vysokorychlostních inkoustových tiskáren Canon ProStream a ColorStream s pásovým podáváním: řady ProStream 2000 a ColorStream 8200,
  • nové ploché velkoformátové tiskárny Arizona 2300 FLXflow s technologií PRISMAelevate XL,
  • nové řady imagePROGRAF PRO pro tisk fotografií a uměleckých děl,
  • nové řady imagePROGRAF GP pro nápaditou produkci plakátů.

Tyto inovace se týkají jak neustálého vylepšování stávajícího portfolia společnosti Canon, tak i převratných nových produktů. To svědčí o trvalých investicích společnosti Canon do výzkumu a vývoje a o jejím neochvějném závazku ve prospěch tiskového průmyslu. Společnost Canon si je vědoma toho, že tiskové firmy usilují o výrazné zvýšení produktivity, všestrannosti a provozní efektivity s maximální provozuschopností a minimálním plýtváním, a proto svým zákazníkům přináší ještě větší tiskovou sílu, rozšiřuje spektrum aplikací a integruje inteligentní funkce pro automatizaci, které zjednodušují rutinní úkoly a umožňují jim soustředit se na přidanou hodnotu.

Exponáty na stánku doplní barevné tiskárny Canon imagePRESS řady V, černobílé tiskárny varioPRINT TITAN a QUARTZ, řada Colorado M a UVgel Print Factory spolu s velkoformátovými systémy pro technickou dokumentaci od společnosti Canon – vše řízené komplexní sadou řešení produkčního workflow PRISMA.

Jennifer Kolloczek, hlavní ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku ve společnosti Canon Europe, k tomu poznamenala: „Za osm let od posledního veletrhu drupa spolupracovala společnost Canon úspěšně s velkým množstvím poskytovatelů tiskových služeb a etablovala se jako lídr v oblasti produkčního inkoustového tisku. Dosáhli jsme vedoucí pozice v segmentech rotačního, archového a velkoformátového tisku, které pokrýváme. Na veletrhu drupa 2024 se s nadšením podělíme s celosvětovým publikem o plody našich neustálých investic do technologií a obchodních inovací a představíme naše dosud nejrozsáhlejší portfolio výkonných digitálních produkčních tiskových, etiketových a obalových technologií – připravených podpořit růst a diverzifikaci našich zákazníků. Vyzdvihneme také mnohá partnerství pro spolupráci, která nám pomáhají inovovat, rozšiřovat zavádění digitálního tisku a inspirovat smysluplné změny směrem k udržitelnější budoucnosti.

Návštěvníci uvidí přesvědčivé příklady síly tisku, která dokáže pohnout veřejností, a jasné důkazy o schopnosti společnosti Canon podporovat růst, vývoj a pozitivní pokrok – nejen pro naše zákazníky, ale pro celé jejich hodnotové řetězce a širší odvětví tisku. Jako společnost zabývající se komplexním řešením zobrazovacích technologií je Canon silným a zdravým partnerem pro naše zákazníky a distribuční kanály, s jasným závazkem ke komerčnímu a průmyslovému tisku jako strategickým hnacím silám růstu a s cílem navázat a udržet dlouhodobá, prosperující partnerství s našimi zákazníky. Těšíme se na všechny návštěvníky našeho stánku v hale 8a.“

Jennifer Kolloczek, hlavní ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku ve společnosti Canon Europe, k tomu poznamenala: „Za osm let od posledního veletrhu drupa spolupracovala společnost Canon úspěšně s velkým množstvím poskytovatelů tiskových služeb a etablovala se jako lídr v oblasti produkčního inkoustového tisku. Dosáhli jsme vedoucí pozice v segmentech rotačního, archového a velkoformátového tisku, které pokrýváme. Na veletrhu drupa 2024 se s nadšením podělíme s celosvětovým publikem o plody našich neustálých investic do technologií a obchodních inovací a představíme naše dosud nejrozsáhlejší portfolio výkonných digitálních produkčních tiskových, etiketových a obalových technologií – připravených podpořit růst a diverzifikaci našich zákazníků. Vyzdvihneme také mnohá partnerství pro spolupráci, která nám pomáhají inovovat, rozšiřovat zavádění digitálního tisku a inspirovat smysluplné změny směrem k udržitelnější budoucnosti.

Návštěvníci uvidí přesvědčivé příklady síly tisku, která dokáže pohnout veřejností, a jasné důkazy o schopnosti společnosti Canon podporovat růst, vývoj a pozitivní pokrok – nejen pro naše zákazníky, ale pro celé jejich hodnotové řetězce a širší odvětví tisku. Jako společnost zabývající se komplexním řešením zobrazovacích technologií je Canon silným a zdravým partnerem pro naše zákazníky a distribuční kanály, s jasným závazkem ke komerčnímu a průmyslovému tisku jako strategickým hnacím silám růstu a s cílem navázat a udržet dlouhodobá, prosperující partnerství s našimi zákazníky. Těšíme se na všechny návštěvníky našeho stánku v hale 8a.“

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filozofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Sledujte Hlavní nádraží v Praze nepřetržitě ve 4K. Axis představil novou kameru s objektivem Canon a mimořádně ostrým obrazem i v noci

Světovou premiéru v živém streamu si dnes v pořadu SlowTV odbyla nová kamera od Axis Communications. Model AXIS Q1808-LE nabízí díky objektivům Canon a 4/3” obrazovému snímači vynikající kvalitu obrazu ve 4K a vysokou citlivost na světlo. Noční záběr na pražské hlavní nádraží je tak jen malou ukázkou využití této kamery s tzv. bullet designem.

Kamera AXIS Q1808-LE je vybavena 4/3” obrazovým snímačem, který zajišťuje výjimečný výkon i při slabém osvětlení, a pokud je naprostá tma, infračervený přísvit OptimizedIR umožní ostré a čisté záběry bez nutnosti dalšího osvětlení. Technologie Lightfinder 2.0 a Forensic WDR poskytují věrné barvy a skvělé detaily v náročném světle nebo v nočních záběrech spoře osvětlených míst. Kamera je k dispozici se širokým objektivem pro otevřené prostory nebo s teleobjektivem ke sledování na dálku.

Bullet kamera AXIS Q1808-LE podstatně vylepšila záběr na Hlavní nádraží v Praze v pořadu SlowTV. Díky 4/3” obrazovému snímači a objektivu Canon dodává mimořádně kvalitní 4K obraz i v noci.

Hlavní nádraží v Praze ve 4K – nejhezčí je v noci

Kamera skvěle pokrývá rozsáhlý prostor a zároveň zajišťuje vynikající obrazové detaily ve forenzní kvalitě na velké vzdálenosti. Dokonce i v noci, kdy snímky obsahují vysokou úroveň šumu, zajišťuje tato výkonná kamera nízkou šířku pásma a skvělé detaily v rozlišení 4K. Obrazové kvality kamery AXIS Q1808-LE ode dneška můžou ocenit i diváci pořadu SlowTV, který už od roku 2016 vysílá záběr na secesní budovu stanice Praha hlavní nádraží a kolejiště v jeho jižní části. Novinka od Axisu tu v instalaci 24/7 streamu nahradila předchozí model AXIS Q1785-LE a rozdíl v kvalitě obrazu je jasně viditelný. „Náš stream na YouTube má desítky tisíc zhlédnutí měsíčně a sleduje ho mnoho českých i zahraničních fanoušků vlakové dopravy. Jsme rádi, že teď díky kameře AXIS Q1808-LE můžeme konečně vysílat ve 4K, a díky 4/3” senzoru navíc s podstatně lepším obrazem v noci, což je klíčové hlavně v zimních měsících. Kromě obrazu je do vysílání integrovaný i zvuk aktuálního nádražního hlášení“ říká manažer projektu SlowTV Štěpán Kučera.

Integrovaná umělá inteligence

Tato vysoce výkonná kamera disponuje jednotkou hlubokého učení, která rozšiřuje možnosti zpracování videa a umožňuje shromažďovat a analyzovat ještě více dat než dříve – přímo v zařízení. Poskytuje také cenná metadata umožňující rychlé, snadné a efektivní forenzní vyhledávání. Díky integrovanému softwaru AXIS Object Analytics dokáže kamera sama detekovat a klasifikovat pohybující se objekty. S podporou platformy ACAP verze 4 je navíc možné do kamery nahrát aplikace na míru založené na hlubokém učení, které nabízí společnost Axis nebo její partneři. Díky PoE výstupu je možné ke kameře připojit a napájet další zařízení bez další kabeláže, což dále zjednodušuje celkovou instalaci systému a šetří vynaložené prostředky.

Všestranně odolná a praktická

Nová kamera je robustní a připravená pro venkovní použití. Má krytí IP66-, IP67-, IK10- a NEMA 4X a zvládne teploty v rozmezí -40 °C až 60 °C (-40 °F až 140 °F). Kompresní technologie Zipstream H.264/ H.265 výrazně snižuje nároky na šířku pásma a úložiště. Navíc s povoleným profilem úložiště zajišťuje optimální úroveň nastavení ukládání videa – bez ohledu na VMS. A co se týče kyberbezpečnosti, Axis Edge Vault chrání zařízení a nabízí bezpečné úložiště klíčů s certifikací FIPS 140-2 úrovně 2.

Mezi klíčové vlastnosti kamery AXIS Q1808-LE patří:

• ultra-vysoce citlivý 4/3” obrazový snímač,

• širokoúhlý objektiv nebo teleobjektiv Canon,

• kompresní technologie Zipstream s profilem úložiště,

• vestavěné funkce pro kybernetickou bezpečnost s Axis Edge Vault,

• režim dynamického napájení a PoE výstup pro napájení dalšího zařízení.

Kamera AXIS Q1808-LE bude k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů a partnerů společnosti Axis v 1. čtvrtletí 2024 za doporučenou koncovou cenu 52.000 CZK

SlowTV stream z Hlavního nádraží v Praze:

https://www.youtube.com/watch?v=Q9q8b5e0jiA

Porovnání kamery AXIS Q1785-LE a nové AXIS Q1808-LE ve vysílání Slow TV:

https://youtu.be/bg2hJPYzC20

Videoprezentace základních funkcí kamery AXIS Q1808-LE:

https://www.youtube.com/watch?v=RuQ6cb-CTS8&t=1s

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Více informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce www.axis.com.

Exit mobile version