T-Mobile slaví s neziskovkami. Jeho Digitální Akademie už 10 let připravuje neziskový sektor na digitální výzvy 21. století, s Charitou ČR spolupracuje 20 let

Společnost T-Mobile letos zahájila už desátý ročník speciálního programu pro neziskové organizace Digitální Akademie s cílem podpořit jejich digitální dovednosti. Zároveň operátor letos oslaví 20 let spolupráce s Charitou ČR. V rámci těchto výročí se T-Mobile zaměří na další témata, která aktuálně v neziskovém sektoru rezonují. Etiku a morální principy zaměřené na bezpečnost v on-line prostředí pak zdůrazní edukativní kampaní na sociálních sítích.

Digitální akademií každoročně projdou stovky lidí, kteří se bezplatně zúčastní buď offline nebo online kurzů. Tradičně je velký zájem o praktická témata zaměřená na práci s moderními digitálními nástroji jako jsou Canva, Excel nebo Outlook. Letošní jubilejní desátý ročník se bude věnovat i dalším oblastem, které rezonují společností a rozšíří tak počet nabízených kurzů.

Účastníci z řad neziskových organizací se tak mohou těšit na školení event managementu pod vedením Zuzany Mánkové z Forbesu, dva workshopy zaměřené na umělou inteligenci od Anny Vošalíkové z Českého rozhlasu a právničky Petry Dolejšové, mediální gramotnost od ČTK, kyberbezpečnostní školení od expertů z T-Mobile nebo besedu o tématu nenávistného obsahu na internetu s odborníky z organizace In IUSTITIA. V nabídce zůstávají i velmi populární kurzy digitálního marketingu a tvorby digitálního obsahu od Czechitas. PR kurz s titulem Novináři nejsou zlí bude celý ročník akademie symbolicky uzavírat. Před 14 lety, tedy ještě před vznikem akademie, to byla vůbec první vzdělávací akce pro neziskový sektor, a proto se ji operátor rozhodl zopakovat a ukázat, jak se digitalizace promítla i do práce novinářů a komunikace s médii.

„Jsme hrdí na naši dlouhodobou spolupráci s neziskovým sektorem v České republice a moc si vážíme toho, že letos slavíme už 10 let Digitální Akademie T-Mobile a k tomu ještě 20 let spolupráce s Charitou Česká republika. Vzdělávání v rámci Digitální Akademie má za cíl posílit digitální dovednosti a znalosti všech, kteří pracují v neziskovém sektoru a za ta léta jsme proškolili stovky jejích zástupců. Spolupráce s neziskovým sektorem tvoří nedílnou součást naší ESG strategie. Kromě vzdělávání dlouhodobě spolupracujeme s českými neziskovými organizacemi, které podporujeme nejen finančně, ale i tematicky projektově,“ vysvětluje Simona Dřízhalová, expertka udržitelnosti ve společnosti T-Mobile.

Jak se neziskový sektor za posledních několik let posunul dopředu a profesionalizoval, je možné vidět třeba na Charitě Česká republika, se kterou operátor spolupracuje už 20 let. Za tu dobu potřeby organizace mnohonásobně vzrostly a digitální nástroje využívá jak pro běžný provoz, tak například při administraci sbírek či darů.

Témata jako bezpečnost, etické chování na internetu, práce se sociálními sítěmi – to nejsou témata jen pro neziskové organizace, ale setkávají se s nimi všichni téměř každý den. Je potřeba dodržovat nějaká pravidla, a ta se týkají každé generace i sociální skupiny. Proto se operátor rozhodl na ně znovu upozornit a převést tradiční desatero, které každý nějakým způsobem zná a jehož dodržování je v podstatě základem, do online prostředí 21. století. Jednotlivá upravená pravidla, resp. „přikázaní“, se budou objevovat na sociální sítích v průběhu května a června.

Více informací o Digitální akademii a registrace na kurzy zde.

Bezpečí na prvním místě: Čtvrtina lidí si s nákupem nového telefonu pořídí i ochranu displeje, trendem jsou fólie na míru

Většina českých spotřebitelů (85 %) dnes vnímá ochranu svého telefonu jako nezbytný standard. Vyplývá to z průzkumu mezi zákazníky maloobchodního prodejce DATART[1]. Data z prodejů ukazují, že si hned 25 % zákazníků pořizuje ochranu displeje spolu s nákupem nového telefonu. Jen vloni stoupl počet prodaných kusů ochrany displeje o 6,5 %. Zájem roste zejména o fólie na míru, kterých dokáží vyřezávací stroje vyrobit až 70 tisíc různých variant.

Mobilní telefony v našich životech hrají stále významnější roli. Lidé se proto více než kdy dříve snaží dbát na jejich ochranu. V průzkumu realizovaném mezi zákazníky maloobchodního prodejce elektroniky DATART hned 85 % dotázaných uvedlo, že je pro ně ochrana mobilního telefonu dnes již základní standard. Jednou ze součásti telefonu, o které jejich uživatelé často pečují jako o oko v hlavě, je přitom displej. Není se čemu divit, jeho výměna může v některých případech vyjít na tisíce korun. Rámcově může cena opravy zařízení odpovídat až 65 % pořizovací ceny telefonu.

I proto každým rokem roste poptávka po ochranných fóliích a sklech, která pomáhají se vysokým nákladům za výměnu vyhnout. Za minulý rok stouply jejich prodeje v síti maloobchodního prodejce DATART o 6,5 %. Hned čtvrtina zákazníků si přitom ochranu displeje pořizuje společně s novým telefonem. Téměř polovina (49 %) spotřebitelů podle průzkumu preferuje ochranné sklo, o něco menší část (35 %) pak volí ochranné fólie.

„Kryty a obaly ochraňující telefony jsou už dlouhá léta naprostým standardem. Tím se postupně stává i ochrana displeje. Na rozdíl od krytů u ní ale lidé často bojovali s obtížemi při aplikaci skla či fólie a v případě méně populárních telefonů i s horší dostupností. To z velké části řeší fólie na míru, které se významně podílí na rostoucí popularitě prvků ochrany displeje,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Právě ochranné fólie na míru podle ní vyhledává stále větší část zákazníků – nejen u mobilních telefonů, ale i v případě tabletů či chytrých hodinek. Jejich velkou výhodou oproti standardizovaným ochranným sklům a fóliím je šířka nabídky mobilních zařízení, pro které je možné fólie vytvořit. Vyřezávací stroje mají v databázi až 70 000 variant mobilních zařízení.

„Aktuálně máme tyto vyřezávací stroje na všech našich prodejnách. Na základě požadavků zákazníka dokáží vyříznout dokonalý tvar ochranné fólie. Díky automatizaci celého procesu tak můžeme obsloužit prakticky každého. To do jisté míry redefinuje způsob, jakým se mohou uživatelé starat o svá cenná zařízení a poskytuje jim možnost individuálního přizpůsobení ochrany na míru,“ říká Petra Psotková.

Dlouhodobé popularitě se mezi zákazníky těší i služba nalepení ochranné fólie či skla speciálně vyškolenými elektrospecialisty přímo na prodejně. Ti se postarají o čisté a přesné nanesení fólie na displej. Vůbec přitom nezáleží na tom, zda zákazník zvolí klasické sklíčko nebo fólií na míru, u které si může vybrat z celého spektra různých materiálů a vlastností vhodných pro různé způsoby používání.

„Naše ochranné fólie jsou navržené s důrazem na kvalitu, výkon a estetiku. Každá fólie je vyrobená z vysoce kvalitních materiálů, aby poskytovala trvanlivou ochranu před škrábanci, prachem, otisky prstů a drobnými poškozeními, která by mohla ovlivnit výkon a vzhled zařízení. Zákazníci si mohou volit fólii dle svých individuálních potřeb a specifických vlastností fólií,“ doplňuje Petra Psotková.

[1] Sběr dat probíhal online v březnu 2024, celkem se průzkumu zúčastnilo 2113 respondentů.

Chytré meteostanice pomáhají s výukou ve školách v Praze 4

Základní školy Filosofská a Školní se mohou pochlubit unikátním projektem monitoringu mikroklimatu a škodlivých látek v ovzduší. Díky němu mají přehled o aktuální situaci ve svém okolí a zároveň se získanými daty pracují přímo ve výuce. Projekt vznikl díky podpoře městské části Praha 4 a spolupráci s českou firmou Agdata City, která vyrábí a provozuje kompletní technologii.

„Stále se jedná o pilotní projekt, ale spolupráce s Agdata City probíhá skvěle a praktické využití ve školní výuce je významným přínosem, a tak není vyloučeno, že meteostanice rozšíříme i do dalších škol. Profitovali by z toho nejen jejich žáci, ale i obyvatelé naší městské části. Umím si totiž představit, že na základě sběru dat z hustější sítě senzorů můžeme analyzovat důvody znečištění ovzduší v našem sousedství a lépe s nimi bojovat,“ uvedl Tomáš Hrdinka, radní pro životní prostředí a Agendu 21, který je iniciátorem využití meteostanic v Praze 4.

Údaje z meteostanic pomáhají při výuce

Na střechách obou škol jsou instalovány meteostanice, které přinášejí aktuální informace o meteorologických podmínkách a stavu ovzduší v blízkém okolí. Výsledky měření jsou dostupné v mobilní aplikaci a na webových stránkách obou škol. Žáci i učitelé je tak mohou sledovat prakticky odkudkoli a ráno před cestou do školy se podívat, jaké je v místě počasí nebo jestli je čisté ovzduší. Tím však využití meteostanic nekončí – slouží totiž i přímo ve výuce. Dětem získaná data umožňují pracovat s reálnými údaji a pomáhají jim na konkrétních příkladech porozumět nejen tématu ochrany životního prostředí, ale i základním přírodním a fyzikálním jevům.

„Data z meteostanice nám slouží nejen k tomu, abychom věděli, jaké je venku počasí, ale můžeme je využít i jako praktickou ukázku, jak funguje příroda. Výsledky měření využijeme v hodinách prvouky, matematiky, fyziky nebo informačních technologií. Líbí se nám, že nepracujeme s vymyšlenými čísly nebo příklady, pod kterými si člověk jen těžko představí reálnou situaci, ale s hodnotami, které si může každý ověřit tím, že vyjde ven,“ uvedl Marek Franc, učitel informatiky ze ZŠ Školní.

První meteostanice byla nainstalována již v roce 2021 na ZŠ Filosofská. Díky zájmu dalších škol došlo k rozšíření a meteostanice je nově nainstalovaná i na ZŠ Školní. Stanice jsou od sebe vzdálené pouze necelé dva kilometry, nicméně výškový rozdíl mezi nimi činí 70 metrů a kromě měření mikroklimatu a kvality ovzduší v okolí školy nabízí jedinečnou možnost porovnávat výsledky měření mezi sebou a hledat i příčiny v nerovnoměrnostech konkrétních výstupů. Takto získaná data by pak mohla sloužit nejen školám, ale i samotné městské části Praha 4.

Meteostanice dodává česká firma

Meteostanice i výsledky jejich měření zajišťuje česká společnost Agdata City, která se specializuje na hyperlokální měření kvality ovzduší pro města a obce. Toho dosahuje pomocí vlastních chytrých senzorů a získaných dat, která odesílá v reálném čase.

„Na obou základních školách jsou instalovány naše meteostanice doplněné o Air senzor.  Tato kombinace umožňuje zjišťovat nejen aktuální stav počasí, jako je teplota, tlak, srážky nebo směr a intenzita větru, ale i kvalitu ovzduší a jeho znečištění. Konkrétně měříme množství přízemního ozónu, oxidů dusíku a míru částic polétavého prachu v ovzduší ve třech velikostech. Výsledky pak slouží nejen k výuce, ale také pomáhají třeba při plánování venkovních aktivit v závislosti na kvalitě ovzduší a předpovědi počasí nebo ke správnému odvětrávání tříd,“ vysvětlil Lukáš Musil, obchodní ředitel Agdata City. 

Více na portálu PinCity (https://praha4.pincity.cz/projekty/124-imisni-a-meteorologicka-stanice-pro-zs-skolni)

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata City pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Cenově atraktivní herní notebook nejen pro onlinovky, exkluzivně v nabídce CZC

Kategorie notebooků optimalizovaných pro hry je stále populárnější. Důvodem je mimo jiné fakt, že přenosné počítače s výkonným procesorem, dostatkem paměti, displejem s vysokou obnovovací frekvencí a grafikou, která nabídne uživatelům působivé herní zážitky, jsou cenově stále dostupnější. Jedním z takových notebooků je Acer Nitro V 15 (ANV15-51), který je v dané konfiguraci exkluzivně v nabídce e-shopu CZC aktuálně za velmi atraktivní cenu 18990 Kč.

Konfigurace s 8jádrovým procesorem Core i5-13420H, 16 GB operační paměti DDR5 a dedikovanou grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2050 4GB GDDR6 dodává notebooku ideální potenciál pro svižné hraní jak oblíbených onlinovek, tak i moderních titulů ve vysokých detailech. To vše podtrhuje pro hraní ideálně velký 15,6″ displej s vysokou obnovovací frekvencí 144 Hz a podsvícená klávesnice pro večerní herní sessions. Rychlý a dostatečně velký SSD disk s kapacitou 512 GB pojme s přehledem všechna potřebná data a přispívá k rychlému startu instalovanému systému Windows 11 Home i všech aplikací. Z další výbavy stojí za zmínku bohatá konektivita, která zahrnuje mimo jiné rozhraní Wi-Fi 6 ax, Bluetooth 5.1, GLAN, HDMI port v plné velikosti, 3 konektory USB 3.2 Gen 1 a jeden Thunderbolt 4/Type-C, samozřejmostí je také HD TNR kamera. Acer Nitro V 15 je za aktuální cenu velmi atraktivní volbou pro hráče, kteří dávají přednost tradici procesorů Intel.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 67 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Začátkem roku 2024 se CZC sloučilo s Internet Mall a.s., AMG Media a.s. a WE|DO CZ s.r.o. do jedné právní entity s názvem Allegro Retail a.s..

V dubnu T-Mobile nabídne stylová sluchátka k nákupu telefonu a slevy na značky Samsung a Honor

Slevy na kompletní portfolio značek Samsung a Honor, extra tarifní dotace na vybrané modely a také sluchátka za 1 Kč ke každému telefonu se smlouvou. V dubnu mohou zákazníci u T-Mobilu vybírat z široké nabídky zvýhodněných telefonů. Nebudou chybět ani dotace na hardware a produkty značky Apple a extra dotace na T Phone a T Tablet.

Pokud si zákazník v dubnu zakoupí telefon se smlouvou na 24 měsíců, čekají na něj stylová sluchátka od T-Mobilu za pouhou 1 Kč. Sluchátka jsou dostupná v bílé a černé barvě a jejich výhodná cena platí i při nákupu dvojiček – tedy kombinace telefonu za plnou cenu s telefonem či hodinkami za korunu.

Tarifní dotace se v dubnu vztahují na kompletní portfolio značek Samsung a Honor. Extra dotací pak budou podpořeny modely Samsung Galaxy A05s 64GB a Honor 90 Lite 5G 256GB, které si zákazníci zakoupí s tarifem Neomezeně XL už za 1 Kč, resp. 299 Kč. Extra dotace platí i pro modely Samsung Galaxy A25 5G 128GB, Honor Magic6 Lite 256GB nebo Honor 90 5G 512GB.

I v dubnu pokračuje nabídka tarifních dotací na hardware v podobě notebooků Acer, televizorů Philips a herních konzolí Sony Playstation 5 slim. Extra dotace se opět vztahují na všechny modely Apple a T Tablet a T Phone, ten tak bude možné zakoupit již za 199 Kč s tarifem Neomezeně XL s výhodou.

 

NVIDIA ACE přináší přirozenější interakce nejen ve hrách

Pokrok v oblasti AI přináší nové možnosti interakce s digitálními asistenty v mnoha odvětvích. Nové ukázky demonstrují také využití umělé inteligence pro přirozenější interakci s NPC. Důležitou roli v tom hrají služby NVIDIA ACE.

NVIDIA Avatar Cloud Engine nebo také mikroslužby NVIDIA ACE staví na technologiích NVIDIA Riva a NVIDIA Audio2Face ve spojení s rozsáhlými jazykovými modely (LLM). Díky tomu umožní NPC zpracovávat hlasové pokyny a na jejich základě reagovat a vést dialogy. Vývojáři díky tomu mohou vytvářet postavy schopné vést přirozené rozhovory, které se přizpůsobují rozhodnutí hráče. To otevírá dveře pro jedinečné úkoly a personalizovanému zážitku ze hraní. Tento rok byl pokrok v této oblasti demonstrován prostřednictvím několika technologických ukázek:

  • Covert Protocol: Spolupráce mezi „NEO NPC“ společnosti Ubisoft, technologií umělé inteligence společnosti Inworld a NVIDIA ACE předvedla na konferenci GDC novou simulaci sociálních interakcí mezi herními postavami. Herní mechanika vyžadovala, aby hráči hovořili s dynamickými NPC jako soukromí detektivové, přičemž konverzace probíhala v reálném čase a postavy postavy měly povědomí o prostředí, do kterého jsou zasazeny.
  • NVIDIA Kairos: Demo zasazené do již známého ramen bistra bylo předvedeno na veletrhu CES. Ukázalo schopnost NPC využívajících NVIDIA ACE mluvit mezi sebou a uvědomovat si objekty kolem sebe, což výrazně zlepšilo jejich interaktivitu.

Vliv NVIDIA ACE přesahuje hranice her, uplatnění najde i v dalších oborech díky vytváření realistických digitálních asistentů: od segmentu zdravotnictví, kde působí např. společnost Hippocractic AI, až po avatary nasazované v oblasti péče o zákazníky společnosti UneeQ.

Detaily přináší aktuální AI Decoded blog: https://blogs.nvidia.com/blog/ai-decoded-ace-microservices-digital-humans/

Další odkazy:

Stránka seriálu AI Decoded: https://blogs.nvidia.com/blog/tag/ai-decoded/
Zprávy z GDC na téma „digitálních lidí“: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-ace-gdc-gtc-2024-ai-character-game-and-app-demo-videos
Projekt NEO NPC společnosti Ubisoft: https://news.ubisoft.com/en-us/article/5qXdxhshJBXoanFZApdG3L

České firmy se mohou hlásit do dalšího ročníku soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku

Prestižní ocenění Pluxee Zaměstnavatel roku právě přijímá přihlášky pro rok 2024. Firmy se mohou nezávazně registrovat na webu soutěže, ale kompletně vyplněnou přihlášku musejí odeslat nejpozději do 10. dubna 2024. Letošní ročník slibuje řadu novinek.

„Zaměstnavatel roku je v ČR jediná soutěž, která firmy hodnotí z pohledu lidských zdrojů pomocí odborné a měřitelné metodiky. Smyslem soutěže je ocenit a vyzdvihnout společnosti, které se o své zaměstnance nejlépe starají,“ říká Daniel Čapek, generální ředitel společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity). Nová značka Pluxee zůstává nadále titulárním partnerem Zaměstnavatele roku, jehož historie se datuje již od roku 2003. Zároveň doplňuje, že: „Vzhledem k tomu, že je český trh práce stále velmi rigidní, mohou firmy využít péči o zaměstnance jako svoji konkurenční výhodu.“

Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee (dříve Sodexo Benefity), foto: Pluxee

I v letošním ročníku se budou tituly udělovat v kategoriích do 500, do 5000 a nad 5000 zaměstnanců, a to na celostátní úrovni i v jednotlivých krajích. Chybět nebudou ani vedlejší ceny jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt či Cena za ochranu zdraví. Opět vyhlásíme také Kantýnu roku, která ocení kvalitní zaměstnanecké stravování,“ přibližuje za organizátora soutěže Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů a dodává: „Těší nás, že díky transparentnímu a mezinárodně uznávanému způsobu hodnocení každoročně roste počet zapojených firem ve všech velikostních kategoriích v čele s giganty jako Škoda Auto, ČEZ, ORLEN, Plzeňský Prazdroj, Vodafone a desítky dalších, ale také středních a menších firem. Naše soutěž není žádnou anketou, ale opravdu náročnou prověrkou konkrétních číselných ukazatelů jednotlivých účastníků.“

Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů, foto: Klub zaměstnavatelů

Už několik let má v soutěži své pevné místo ocenění Férový zaměstnavatel, které vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu atmoskop.cz. Letos ale dochází ke změně v kategorizaci a nově se bude vyhlašovat v kategoriích do 100, do 1000 a nad 1000 zaměstnanců. A po loňské úspěšné premiéře se podruhé bude udělovat cena Zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. „Pozorujeme rostoucí zájem o účast z tohoto segmentu. Hlásí se nám nemocnice, státní podniky a další organizace z veřejné sféry,“ říká Pavel Hulák.

Loňští ocenění v celostátním kole, foto: Klub zaměstnavatelů

Metodika Saratoga

Zaměstnavatel roku využívá k hodnocení firem metodiku Saratoga. Jde o celosvětově využívaný kontrolingový nástroj sledující desítky ukazatelů firem z řady různých pohledů. „Pro soutěž Zaměstnavatel roku jsme zvolili 14 základních indikátorů, od fluktuace zaměstnanců přes jejich absenci až po investice firem do vzdělávání,“ říká Hana Farská, která se ve společnosti PricewaterhouseCoopers Česká republika (PwC) touto metodikou zabývá.

Některé z indikátorů se hodnotí podle oboru podnikání u jiných toto dělení není potřeba. „Dělení podle oboru není potřeba například u CSR aktivit, míry interního povyšování nebo míry dobrovolných odchodů,“ uvádí Hana Farská a jako příklad přibližuje poslední zmiňovaný: „Ten měří počet zaměstnanců, kteří odešli ze společnosti ze své vůle. Spektrum důvodů může být široké, lze sem zahrnout například nespokojenost s odměňováním, pracovními podmínkami, perspektivami kariérního postupu, možnostmi rozvoje či nadřízeným. Dlouhodobě platí, že za rok průměrně dobrovolně opustí svoji společnost 9 % zaměstnanců. U nejlépe hodnocených společností se hodnota tohoto ukazatele pohybuje pod úrovní 3 %, naopak hodnotu kolem 20 % zaznamenáváme u společností na druhém konci hodnotící škály.“

Jinde už ale obor podnikání či počet zaměstnanců roli hrají

„Samozřejmě není možné porovnávat v absolutních číslech mzdy v mlékárně a v IT společnosti. Proto se firmy rozdělují do sektorů, například mlékárny se řadí do sektoru firem s rychloobrátkovým zbožím, a porovnávají se nejprve v rámci své skupiny a teprve poté mezi sebou. To znamená, že pokud je mlékárna o 20 procent lepší než ostatní mlékárny a IT společnost o 10 procent lepší než ostatní firmy v jejím oboru, vyhraje mlékárna,“ popisuje Farská a doplňuje: „Pokud IT firma investuje do vzdělávání a rozvoje v průměru 33 000 korun na jednoho zaměstnance ročně a medián IT sektoru je 30 000 korun, dosáhne daná společnost v tomto ukazateli skóre 1,1. Pokud mlékárna investuje 12 000 korun a medián sektoru je 10 000 korun, tak je její skóre 1,2, a ze vzájemného srovnání vychází lépe.“

Podle Daniela Čapka by firmy neměly s přihlašováním váhat. „Umístěním na předních příčkách se vzhledem prestiži soutěže jednotliví zaměstnavatelé vymezují na trhu práce. Ve vysoce konkurenčním tuzemském prostředí, kdy je těžké najít adekvátní a vhodné kandidáty na pracovní pozice, to pro ně je při náborech nezanedbatelné plus,“ uzavírá Čapek.

O nové značce Pluxee

Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenovalo na Pluxee. Tento přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.

Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee

Zatoulaný požadavek nebo složité reporty. Pět nejčastějších obav podnikatelů ze spolupráce s účetními

Časová úspora, odborné znalosti a poradenství. To jsou hlavní důvody, proč si i malí podnikatelé berou na pomoc účetní. Málokdy se totiž v povinných lhůtách, legislativě a potřebných formulářích sami vyznají, přesto mají někteří z nich z takovéto spolupráce obavy. Výčet těch nejčastějších přináší následující článek.

Jak najít kvalitní účetní? Tuto otázku si někdy položil snad každý podnikatel. Většinou mají obavy z mnoha věcí, které při spolupráci nemusí fungovat. Přelomovou změnou pro ně může být moderní účetní systém, který dokáže zpřehlednit procesy, zjednodušit komunikaci a pomoci ve složitém reportování.

Zdlouhavá komunikace

Pro úspěšnou spolupráci s účetní je zásadní efektivní komunikace mezi účetním a jeho zákazníkem. Nedostatečná, nepravidelná nebo nejasná komunikace může vést k problémům, jako je nesprávné porozumění finanční situaci, chybějící informace pro daňová přiznání nebo zpoždění ve vyřizování důležitých úloh. Těmto problémům pomáhají předcházet moderní účetní programy. „U nás v Evale zákazníkům účetních kanceláří pomáhá v komunikaci Zákaznický portál, do kterého se přihlásí z webového prohlížeče z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu. Mají tak všechny informace kdykoliv potřebují a nemusejí čekat, až jim je účetní poskytne,“ říká Jan Štacha, zakladatel účetního programu Evala. Mezi další výhody moderních účetních programů patří nastavení pravidelných upomínek, díky kterým je možné pohlídat například důležité lhůty pro vyhotovení platby.

Zatoulaný požadavek

Při komunikaci s účetní se může stát také to, že některý z e-mailů takzvaně zapadne. A pokud jde o důležitý požadavek, může vše skončit velkými škodami. Ideální je v tomto případě využívat jeden kanál, který bude veškerou komunikaci zaznamenávat a vyřízení požadavků hlídat. „V Zákaznickém portálu je možné požadavky na účetní posílat přímo. Obě strany spolu tedy komunikují v prostředí účetního programu. Účetní je navíc o nově přijaté zprávě nebo dokladu vždy informována notifikací nebo e-mailem. A až vše vyřeší, jednoduše požadavek označí jako vyřízený. Vše je navíc archivované, takže je možné i zpětně všechny požadavky dohledat,“ popisuje Štacha. Prostřednictvím podobných funkcí mohou podnikatelé předávat všechny doklady k zaúčtování a schvalovat je.

Složité získávání informací

Pokud podnikatel využívá služby externí účetní kanceláře, bývá problém dostat se k údajům o výkonnosti své firmy dostatečně rychle. Zákazník obvykle musí požádat svou účetní, aby mu stáhla příslušnou tiskovou sestavu, tedy například výsledovku, a poslala mu ji. V současném rychle se měnícím tržním prostředí je ale okamžitý přístup k datům své firmy klíčový pro úspěch v podnikání. Samozřejmostí by měla být také možnost stáhnout přehledy do počítače ve formátech pro Excel nebo PDF.

Nepřehledné reporty

I když se report k podnikatelům dostane, často přichází na řadu další problém – zákazník se mnohdy ve složitých tabulkách nevyzná. Výhodou je proto použít řešení, které tato data prezentuje ve formě přehledných grafů a reportů. „Prostřednictvím Zákaznického portálu se podnikatelé dostanou do reportů jako například Rozvaha, Výsledovka, Hlavní kniha či Účetní deník. Dále zde najdou informace o aktuálním stavu DPH, výši nákladů a výnosů či příjmů a výdajů, informace o odpisech majetku, meziročním vývoji obratu nebo o přehledu splatnosti pohledávek a závazků,“ popisuje zakladatel účetního programu Evala.

Výhoda je také v tom, že podnikatelé si mohou všechny podklady proklikat v náhledu a získat podrobnější informace o tom, co je zrovna zajímá. Například přes graf splatnosti závazků se dostanou do reportu, kde najdou seznam firem a částku, kterou dluží za neuhrazené platby. Podobným způsobem se mohou dostat až na úroveň konkrétních dokladů.

Složité předávání dokumentů

Poslední z obav pak spočívá v tom, že podnikatelé budou své účetní složitě předávat všechny doklady k zapracování. Takový postup znamená ztracený čas s předáváním, komplikovanou logistiku a riziko ztráty či znehodnocení dokladu. V případě předávání poštou hrozí jejich ztráta nebo doručení až po povinné lhůtě. „Tuto nepříjemnost eliminuje možnost zasílání dokladů přímo do účetního programu. Účetní je pak jednoduše roztřídí dle typu a zařadí do účetnictví, kde je poté zaúčtuje,“ dodává Štacha.

Inkubátor Fintech Booster českého studia Applifting ocenil tři našlápnuté fintech startupy

Intenzivní desetitýdenní inkubační program Fintech Booster české vývojářské společnosti Applifting úspěšně ukončil své první kolo. Z 10 účastníků nejvíce zazářily fintechy M&AI, Savellio a Bill Systems, které tak dosáhly na finanční odměnu. Kromě finanční odměny si z programu odnášejí úspěšně zvládnutou validaci svých projektů, která jim nyní umožní projekty posunout k dalšímu, tentokrát praktickému vývoji. Během něj mohou kdykoli sáhnout po pomoci Appliftingu, který má s vývojem fintechových aplikací bohaté zkušenosti – pracoval například na aplikacích v mobilním a cloudovém bankovnictví Erste Group Bank či BankID. V rolích partnerů program podpořila Visa, Microsoft, Deloitte, ale také advokátní kancelář Mavericks ve spolupráci se Solidpixels a Innovatee.

„Za deset let vývoje aplikací pro největší finanční instituce sledujeme různá úskalí, která brání inovativním startupům, byť s revolučními nápady, vstoupit na fintechový trh. Například při vývoji BankID jsme si vyzkoušeli, jak složité je vyřešit integraci API tak, abychom od všech bank dostávali stejné informace, aby jedna aplikace dokázala fungovat napříč celým trhem. Obdobný proces je složitý a nákladný, což foundery dokáže spolehlivě odradit. V odvětví vidíme obrovský přínos pro nové projekty, tudíž jsme s Fintech Boosterem chtěli dát právě těmto founderům šanci přinést něco nového a pomoci jim s rozjezdem,“ říká Jiří Ettler, head of Fintech Booster.

Z deseti účastníků Fintech Boosteru vybrala porota tvořená zástupci Appliftingu, fondu Depo Ventures a partnera inkubátoru společností VISA tři nejnadějnější projekty, které ocenila finanční odměnou ve výši 30, 20 a 10 tisíc korun. Nejvyšší částku si odnesl nástroj M&Ai využívající umělou inteligenci pro optimalizaci a zrychlení procesů fúzí a akvizic, čímž slibuje revoluci v rychlosti a efektivitě provádění obchodních transakcí. Druhé místo obsadila aplikace Savellio, která usiluje o zlepšení finanční gramotnosti mladých lidí tím, že jim nabízí přehledné nástroje pro správu osobních financí. Na třetím místě se pak umístila aplikace Bill zaměřená na digitalizaci procesů nejen v advokátních kancelářích, s cílem zvýšit efektivitu a snížit administrativní zátěž.

„Celý běh inkubátoru nás utvrdil v tom, že validace je nezbytně důležitým aspektem každého začínajícího projektu. Díky této fázi pak mají jednotlivé projekty výrazně vyšší šanci uspět na trhu,“ uvádí Ettler.

S produktem na trh

Po teoretickém základu ve fázi inkubace jsou startupy připravené na praktickou akceleraci, vývoj produktu a vstup na trh. Jako absolventi inkubátoru mohou nadále kdykoli sáhnout po podpoře Appliftingu, například i při vývoji produktu, a těžit tak z bohatých zkušeností studia, které stojí za aplikací BankID či řady projektů pro Erste Group Bank.

„Mám velkou radost z úspěchu, který Fintech Booster zaznamenal. Celý projekt souzní s naší firemní vizí pomáhat české vývojářské komunitě, v čemž Jirka s týmem odvádí skvělou práci. Těšíme se na další cestu, která vítězné startupy čeká a během které jim Applifting bude poskytovat podporu. Věřím, že nejeden z nich přispěje k rozvoji fintechu na české scéně a možná i v zahraničí,“ uzavírá Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.

Více o Appliftingu

Applifting je české vývojářské studio, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.

 

V dubnu startuje druhý ročník soutěže pro Zelené firmy. Loni se v ní vysbíralo 284,5 tuny elektra

Firmy zapojené do projektu Zelená firma mohou od dubna opět soutěžit ve sběru vysloužilých elektrozařízení, odpadních baterií a akumulátorů. Společnost REMA Systém jako organizátor soutěže bude letos nově hodnotit přihlášené firmy ve čtyřech kategoriích podle počtu zaměstnanců. Vítěze kategorie určí celkové množství odevzdaného elektra, baterií a akumulátorů. Odměnou budou firmám vouchery na nákup elektroniky od partnera soutěže. Loni se v soutěži vysbíralo dohromady přes 284 tisíc kilogramů starých elektrospotřebičů.

Projekt Zelená firma společnosti REMA Systém oslavil v roce 2023 patnácté výročí a právě při této příležitosti byl vyhlášen první ročník soutěže, v němž mohly Zelené firmy změřit síly ve sběru vysloužilých elektrozařízení, odpadních baterií a akumulátorů. Druhý ročník soutěže probíhá od 1. dubna až do 15. října 2024.

Tentokrát mohou firmy soutěžit ve čtyřech kategoriích podle své velikosti, tedy v kategoriích drobný podnik (0 až 50 zaměstnanců), malý podnik (51 až 250 zaměstnanců), střední podnik (251 až 1000 zaměstnanců) a velký podnik (1001 a více zaměstnanců). Vyhodnocení bude nově probíhat podle celkového množství odevzdaného odpadního elektra, baterií a akumulátorů. Čtyři vítězné Zelené firmy – jedna z každé kategorie – obdrží odměnu v podobě voucheru na nákup elektroniky, které do soutěže věnoval partner soutěže.

„Cílem sběrové soutěže je motivovat firmy k aktivnímu zapojování zaměstnanců do odevzdávání vysloužilého elektra, baterií a akumulátorů. Díky tomu mohou společnosti rozvíjet své odpovědné chování a podpořit ochranu životního prostředí,“ uvádí Lýdia Stanková, manažerka marketingových projektů společnosti REMA Systém. Společnost ve spolupráci s REMA Battery zajišťuje sběr odpadních elektrozařízení, baterií a akumulátorů. Právě společnosti REMA Systém a REMA Battery jsou zároveň i pořadateli sběrové soutěže pro Zelené firmy.

Firmy se do soutěže mohou registrovat i v jejím průběhu, a to do 15. října 2024. Další informace o soutěži včetně pravidel a registračního formuláře jsou k dispozici na webu rema.cloud v sekci Zelená firma.

V prvním ročníku firmy vysbíraly přes 284,5 tuny odpadního elektra

První ročník soutěže probíhal od 1. června do 31. října 2023 a zapojilo se do něj více než sedm desítek firem, které dohromady vysbíraly a k recyklaci odevzdaly 284 506 kilogramů vysloužilých elektrozařízení, odpadních baterií a akumulátorů. Na první příčce se umístila společnost asupport, s.r.o., kde se v přepočtu na jednoho zaměstnance vysbíralo a k recyklaci odevzdalo přes 1,3 tuny odpadních elektrozařízení. Druhé místo obsadila společnost VDC kancelářská technika s.r.o., kde se vybralo 300 kilogramů na zaměstnance. Těsný bronz pak s 297 kilogramy na jednoho zaměstnance získala firma Jiří Klimek – JVK software.

„Zisk druhého místa v prvním ročníku soutěže pro nás znamenal velké uznání. Ukázal, jak vážně bereme svou odpovědnost vůči životnímu prostředí a jak efektivně dokážeme zapojit naše kolegy do udržitelných aktivit. Děkujeme společnosti REMA Systém, že nám díky zajištění svozu práci maximálně usnadnila. Letos se rozhodně zapojíme také a máme v plánu zabojovat o první místo,“ říká Martin Škoda ze společnosti VDC kancelářská technika.

Projekt Zelená firma: Komplexní podpora při plnění závazků k udržitelnému byznysu

Společnost REMA Systém nabízí zapojení do projektu Zelená firma zcela bezplatně, a to jakékoliv organizaci se sídlem v České republice. Díky tomu mají firmy i jejich zaměstnanci možnost jednoduše a pohodlně odevzdat odpadní elektrozařízení k šetrné recyklaci, čímž významně přispívají k ochraně životního prostředí. Sběr přitom není omezen jen na drobné elektrospotřebiče, spolupráce zahrnuje i svoz velkých elektrozařízení. Zelené firmy tímto krokem naplňují své závazky k udržitelnosti a společenské odpovědnosti.

„Zapojené firmy se mohou spolehnout také na naši podporu, ať už jde o poskytnutí informačního letáku, odborné poradenství v oblastech nakládání s odpadním elektrozařízením a platné legislativy anebo třeba podporu při organizaci sběrových akcí i na velká zařízení. Svoz probíhá zcela zdarma, což znamená nemalou úsporu financí. Projekt šetří i firemní administrativu, protože probíhá v režimu zpětného odběru, a firma tak nemusí vést evidenci odpadu ani ho neuvádí v ročním Hlášení o produkci a nakládání s odpady. Při každém svozu rovněž automaticky vygenerujeme potvrzení o ekologické likvidaci,“ uzavírá Lýdia Stanková.

Více informací o sběrové soutěži pro Zelené firmy je k dispozici zde, pravidla soutěže jsou pak k dispozici zde.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení. Jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Exit mobile version