Společnost vivo dnes přináší na český trh dostupnou novinku V40 SE se speciální zaváděcí nabídkou

Nejnovější zástupce řady V společnosti vivo klade maximální důraz na precizní zpracování a výkon vlajkové lodě v oblastech, které uživatelé oceňují nejvíce

Společnost vivo dnes uvádí na český trh čerstvou novinku – vivo V40 SE. Ta chce v segmentu smartphonů střední třídy zaujmout celou řadu velmi atraktivních vlastností, které jsou obvyklé spíše pro podstatně dražší telefony z řad vlajkových lodí. Pyšní se kvalitním Ultra Vision AMOLED displejem s obnovovací frekvencí až 120 Hz nebo prémiovým zpracováním a stylovým designem. Určitě zaujme fialová varianta využívající materiálu Eco Fiber Leather s inovativním ošetřením proti skvrnám. Zákazníci se zájmem o distingovanější design mají k dispozici také nenápadnější, ale přesto stylové černé provedení. Nabídku doplňuje také dvojice stereo reproduktorů nebo širokoúhlý fotoparát pro skupinové fotografie, se kterým zachytíte každý moment.

O pohodlné používání se postará čipset Qualcomm Snapdragon 4 Gen 2 s pokročilou 4nm architekturou a nízkou spotřebou energie. V kombinaci s bateriíí o vysoké kapacitě (5000 mAh) přináší novinka velmi solidní výdrž a překážkou nebude ani vybitá baterie. S podporou rychlého nabíjení FlashCharge až 44W budete rychle zpátky ve hře. Pro klid v duši navíc výrobce garantuje 80% životnost baterie po čtyřech letech používání. Pohodlnou práci pak zajišťuje operační paměť s kapacitou 8 GB, doplněná funkcí Extended RAM přinášející rozšíření až 8 GB operační paměti pro plynulý multitasking a operační systém FunTouch 14 postavený na Android 14.

Stejně jako u ostatních modelů vivo nechybí kvalitní fotoaparát, v tomto případě 16MP přední fotoaparát a systém tří fotoaparátu na zadní straně s 50MP hlavním a 8MP ultraširokoúhlým fotoaparátem pro pohodlné pořizování skupinových snímků. Samozřejmostí je pak nabídka softwarových funkcí včetně stylů, efektů bokeh nebo video režimů.

Cena a dostupnost

Novinka V40 SE je na Českém trhu dostupná ode dneška 8. dubna ve verzích Purple Leather (fialová) a Crystal Black (černá) u vybraných obchodních partnerů za sníženou zaváděcí cenu 5999 korun po uplatnění slevového kódu vivo1000 a zákazníci navíc k telefonu získají jako dárek nabíjecí adaptér vivo FlashCharge 44W, který už není součástí balení. Akce potrvá do 30. dubna, poté bude smartphone dostupný za doporučenou maloobchodní cenu 6999 korun.

Dále připomínáme, že společnost vivo u příležitosti evropského fotbalového šampionátu UEFA EURO 2024™ spouští soutěž vivo PASS o 10 zájezdů na zápas Česka s Portugalskem s dopravou a ubytováním. Soutěž poběží od 19. dubna do 24. května u vybraných lokálních obchodních partnerů společnosti vivo. Soutěžící se můžou do slosování zapojit koupí telefonu vivo V40 SE a následnou registrací. Během konání soutěže se každý týden budou losovat dva výherci, přičemž každý z nich vyhraje zájezd pro dvě osoby. Celkem je tedy v osudí 10 vivo Passů a do Německa se na nejlepší evropský fotbal vydá 20 šťastlivců.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Česko musí zrychlit renovace nehospodárných budov. S jejich financováním pomůže NRB

Téma udržitelnosti a spotřeby energie rezonuje společností už několik let. Příkladem za všechny jsou severské země Finsko, Švédsko a Dánsko, které produkují více než 34 % své energie z obnovitelných zdrojů a výrazně tak snižují nehospodárnost svých budov. Dle slov ministra životního prostředí Petra Hladíka by Česko mělo tohoto příkladu následovat, značně zrychlit tempo renovací budov a přejít na udržitelná řešení. Ne všichni podnikatelé si však mohou takovou investici sami dovolit. Pro ně je tu k dispozici zvýhodněný úvěr s úrokovou sazbou 1,99 % p.a. z programu Nové úspory energie, díky kterému projekt realizují a dosáhnou požadovaných úspor. S přípravou projektu jim pomůže také poradenský program ELENA.

„V České republice je stále nejvíce budov s průkazem energetické náročnosti budovy v nehospodárných třídách, tedy F, G. Jedná se hlavně o stávající budovy, které vyžadují rekonstrukci a společně s ní zavedení energetického managementu. Starší budovy využívané za účelem podnikání mohou mít ale problém s financováním, často se totiž nejedná o zavedení jedné nebo dvou inovací, ale o celkové zefektivnění energetického fungování budovy. Renovacím starších budov nahrávají i budoucí záměry Evropy. Europoslanci v březnu odsouhlasili směrnici, podle které mají být všechny budovy do roku 2050 klimaticky neutrální. Aby k tomuto došlo, budou muset stávající budovy projít změnami, které povedou k úspoře energií,” říká Eva Baková, specialistka energetiky Národní rozvojové banky.

Důvodem pro zavedení této směrnice je fakt, že právě budovy mají největší spotřebu energie v Evropské unii. Dle odhadů spotřebují až 40 % veškeré vyrobené energie a vyprodukují 36 % emisí skleníkových plynů. Často jde přitom o budovy sloužící k podnikání.

Renovace starších budov podporuje také ministr životního prostředí Petr Hladík, dle kterého bychom jim měli jít vstříc. Renovací totiž v Česku projde pouhé 1 % budov namísto minimálně 3 % za rok. Zároveň by u nás mělo dojít k rozšíření instalace obnovitelných zdrojů pro výrobu elektrické a tepelné energie z rodinných domů také na veřejné budovy, kanceláře a bytové domy. Hladík však doporučuje dělat i další kroky vedoucí k úspoře energií, které jsou žádané nejen z hlediska úspor energie, ale také kvůli plnění zmíněného nařízení Evropské unie. Může jít o instalaci nového osvětlení, výměnu starého stroje za nový, opatření spojená s ohřevem vody, vytápěním prostor či optimalizaci vodního hospodářství s využitím dešťové a šedé vody.

S těmi jim může pomoci zvýhodněný úvěr s úrokem 1,99 % p.a. z programu Nové úspory energie od Národní rozvojové banky, který jim pokryje způsobilé výdaje na realizaci úsporných opatření do výše 90 %. Do programu se mohou zapojit malí, střední i větší podnikatelé, kteří působí ve většině oblastí podnikání, jako je zemědělství, průmysl, stavebnictví, energetika, cestovní ruch, maloobchod a velkoobchod. Výjimkou jsou podnikatelé z Prahy, pro které funguje program ENERG. „Pokud se projekt podaří dokončit a dosáhnout stanovené úspory energie, mohou podnikatelé získat finanční příspěvek ve formě dotace dosahující výše 35 % ze všech způsobilých výdajů projektu. Stačí doložit dodatečný ověřovací energetický posudek, ze kterého bude plánovaná úspora zřejmá,” říká Baková.

S přípravou celého projektu pomůže poradenský program ELENA. V rámci něj mohou podnikatelé využít konzultaci, kde s nimi pracovníci NRB proberou jejich záměry, zajistí energetický posudek a následně pomohou s přípravou energeticky úsporného projektu. A nejen to, banka také může proplatit až 90 % způsobilých výdajů spojených s přípravou projektu.

Program Nové úspory energie je financován z ESI fondů v rámci Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost 2021–2027 Ministerstva průmyslu a obchodu. Program je určený pro firmy, které uvažují o projektech vedoucích k úspoře energií. V rámci programu mohou požádat o zvýhodněný úvěr, který je dostupný pro podnikatele všech velikostí, z celé České republiky, kromě hlavního města Prahy.

Program ELENA (European Local ENergy Assistance) je financován z programu HORIZONT 2020 spravovaného Evropskou investiční bankou. Nabízí poradenství při zpracování energeticky úsporného projektu a získání energetického posudku. Cílem programu je usnadnit realizaci energeticky úsporných opatření. Je zaměřen na renovace stávajících nemovitostí a cílené investice do stavebních a technologických opatření spojených s budovou. Program ELENA nabízí úhradu 90 % způsobilých výdajů na vybrané činnosti spojené s přípravou projektu. Je vhodný nejen pro podnikatele, ale i pro, města, kraje a další subjekty veřejné správy.

Národní rozvojová banka, a.s., působí na trhu od roku 1992, toho času jako Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s. Jejím cílem je přispět a podílet se na podpoře dlouhodobě udržitelného hospodářského a sociálního rozvoje prostřednictvím poskytování finančních produktů, zejména v oblasti malého a středního podnikání, rozvoje infrastruktury a dalších sektorech ekonomiky. Jejím jediným akcionářem je Česká republika zastoupená Ministerstvem průmyslu a obchodu, Ministerstvem financí a Ministerstvem pro místní rozvoj. S využitím prostředků státního rozpočtu, rozpočtů krajů a evropských fondů banka poskytuje podporu formou záruk a zvýhodněných úvěrů a doplňuje tak nabídku bankovních a investičních produktů na trhu.. Dceřinými společnostmi NRB jsou Národní rozvojový fond, který se zaměřuje na rozvoj infrastruktury se zapojením soukromých zdrojů, a Národní rozvojová investiční, jež poskytuje podporu ve formě kapitálových finančních nástrojů soukromému i veřejnému sektoru.

Český startup Agdata pomáhá řídit stovky kilometrů vzdálenou plantáž rychle rostoucích topolů na Ukrajině

Agdata, český lídr v oblasti precizního zemědělství, rozšířil své pole působnosti mimo hranice Evropské unie. Na Zakarpatské Ukrajině pomáhá řídit provoz a monitorovat stav plantáže rychle rostoucích topolů české investiční skupiny RSJ. Ta do pěti let plánuje rozšíření současného pilotního projektu až na 5 000 ha, a to hned v několika lokalitách.

Agdata je největším poskytovatelem komplexních služeb a technologií precizního zemědělství v Česku. Klienti startupu dohromady spravují 2,2 milionu ha půdy, což je více jak polovina celkového zemědělského půdního fondu v Česku. Firma nyní své aktivity v oblasti zemědělství rozšířila i mimo hranice EU. V rámci využívání komplexního zemědělského systému Agdata pomáhá i s řízením plantáží rychle rostoucích topolů na Zakarpatské Ukrajině pro projekt investiční skupiny RSJ. Na vzdálenost stovek kilometrů tak přináší data o stavu porostu, jeho vývoji i řízení samotného provozu plantáže.

Vzdálený monitoring růstu topolů i pohybu techniky

Monitoring porostu probíhá v několika rovinách. Přímo na místě je instalovaná meteostanice, která monitoruje vlhkost, teplotu v ovzduší, úhrn srážek či směr a rychlost větru. Data o stavu samotného porostu poskytují satelitní snímky z družic, které nad územím přelétají v pravidelných intervalech. Z nich je možné zjistit informace o zdraví porostu, napadení škůdci, růstu nebo vláze v samotných rostlinách. Díky dlouhodobému vyhodnocování a aktuálnímu stavu je pak možné zjistit i slabá a silná místa plantáže či vytipovat další vhodné lokality.

„Součástí spolupráce s RSJ na Ukrajině je i hardware. Díky němu je možné nejen efektivně využívat zemědělské stroje a sledovat jejich pohyb, ale především plánovat a kontrolovat samotnou práci. Celá platforma funguje v cloudu a data sbíráme jak pomocí vlastních senzorů, jako jsou GPS nebo meteostanice, tak i přes API třetích stran. A právě díky jednoduché instalaci a obslužnosti zařízení vidíme v zahraničí velký potenciál. Už dlouho spolupracujeme se zemědělci v Česku i na Slovensku a vzdálenost pro nás tak není překážkou, protože model fungování je stejný ve většině zemí na světě,“ vysvětluje Lukáš Musil, obchodní ředitel a spoluzakladatel Agdata.

Investiční skupina RSJ plánuje na Ukrajině do pěti let vysázet až 5 000 ha topolů

Topolové plantáže začala investiční skupina RSJ na Ukrajině vysazovat v roce 2021 u Melitopolu, který je od začátku válečného konfliktu okupovaný ruskou armádou. Skupina je proto v tuto chvíli pěstuje v lokalitě na Zakarpatí. Tam od roku 2022 na ploše 41 ha roste školka rychle rostoucích topolů, která do budoucna poslouží jako zdroj pro osázení dalších plantáží. V letošním roce chce investiční skupina RSJ její plochu více než zdvojnásobit na téměř 100 ha. Do budoucna plánuje ještě masivnější rozšiřování výsadby.

„Přibližně do pěti let chceme osázet celkovou plochu 3 až 5 tisíc ha, a to hned v několika lokalitách na Ukrajině. S rostoucí plochou porostou i nároky na provoz, ať už se to týká počtu zaměstnanců nebo strojů. Provoz takto velkého podniku není nic jednoduchého v Česku, natož pak stovky kilometrů daleko. V současné době se sice jedná o pilotní projekt, ale s každým novým hektarem pro nás význam systému precizního zemědělství od Agdata poroste,“ říká Jakub Kučera, asset manažer investiční skupiny RSJ.

Topolové plantáže nejsou jediným projektem investiční skupiny RSJ na Ukrajině. Na podzim minulého roku skupina spolu se svými partnery ze společnosti Ukrayinske teplo koupila síť tepláren na biomasu. Nacházejí se v Kyjevě a Kyjevské oblasti a vytápějí hlavně instituce jako například školy nebo nemocnice. Navzdory válce je v tomto roce plánováno další rozšíření této sítě. Investiční skupina RSJ ostatně financovala výstavbu dvou nových kotelen na střední Ukrajině ani ne půl roku po začátku konfliktu. A právě štěpka z topolových plantáží by pro ně do budoucna mohla být jedním ze zdrojů paliva pro tyto provozy.

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata City pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

O investiční skupině RSJ

Investiční skupina RSJ, v jejíž čele stojí Libor Winkler, spravuje široké portfolio investic v České republice a zahraničí. Věnuje se investicím do výstavby bytových i kancelářských budov a akvizicím výnosových nemovitostí. Zároveň se v posledních letech zaměřuje na segment výstavby logistických a průmyslových areálů. Vysoký podíl na spravovaném majetku představují investice do klíčových odvětví budoucnosti, tedy do společností či fondů v perspektivních oborech jako je technologie, IT, zdravotnictví, biotechnologie a půda a zemědělství.

Umělá inteligence má potenciál zlepšit náš vztah k práci. Vyplývá to ze studie HP

Hlavní body zprávy

  • Pouze 27 % znalostních pracovníků tvrdí, že mají zdravý vztah k práci.
  • Umělá inteligence je klíčem k lepšímu vztahu k práci – především vedoucí pracovníci a IT manažeři ji považují za slibnou.
  • 75 % vedoucích pracovníků firem si myslí, že jim AI usnadní práci.
  • 55 % znalostních pracovníků věří, že jim umělá inteligence otevře nové příležitosti, aby je práce bavila; stejné procento si myslí, že díky umělé inteligenci bude jejich práce zajímavější.

Společnost HP Inc. zveřejnila nová zjištění ze své studie Work Relationship Index, která po celém světě zkoumá vztah zaměstnanců k práci. Globální studie shrnuje odpovědi více než 15 600 respondentů ve 12 zemích. Ukazuje, že vztah k práci je vyhrocený a očekávání zaměstnanců rostou. Prostředkem ke zlepšení by mohla být umělá inteligence (AI).

„Umělá inteligence představuje příležitost ke změně dynamiky naší práce, může vytvořit pozitivnější a produktivnější prostředí pro všechny,“ říká Kateřina Barbier, generální ředitelka společnosti HP pro Česko, Slovensko a Maďarsko. „Abychom podpořili větší pochopení a přijetí AI, musí vedoucí pracovníci převzít iniciativu, přesvědčit zaměstnance o potenciálu umělé inteligence, vzdělávat je a stát v čele její efektivní integrace.“

Vztah k práci je vyhrocený a očekávání rostou

Vztah k práci momentálně není ideální – jen 27 % znalostních pracovníků uvádí, že mají zdravý vztah k práci. Současně prudce vzrostla jejich očekávání, 58 % respondentů uvádí, že se za poslední tři roky zvýšila. Trend je patrný zejména v rostoucích ekonomikách, kde tuto zkušenost sdílí přes 70 % pracovníků, ve vyspělých ekonomikách je to pak zhruba 50 %.

Lidé si stále více uvědomují, že umělá inteligence může přispět ke zlepšení pracovního života. Většina vedoucích pracovníků a osob s rozhodovací pravomocí v IT vidí potenciál AI ve vyvážení pracovního a soukromého života. Podobně to vnímají i zaměstnanci, kteří se domnívají, že AI může zefektivnit úkoly a usnadnit jejich práci (75 % vedoucích pracovníků podniků, 58 % znalostních pracovníků).

Integraci umělé inteligence musí řídit vedení firem

Studie ukazuje, že je zapotřebí, aby vedoucí pracovníci podniků účinně informovali o výhodách umělé inteligence a vzdělávali zaměstnance v tom, jak ji začlenit do svých pracovních procesů. Mohou tak dosáhnout lepších obchodních výsledků, a zároveň posílit vztah svých zaměstnanců k práci. Průzkum dále ukázal, že přetrvává nejistota ohledně toho, jak nejlépe naplno využívat AI:

  • Dva z pěti (42 %) lidí si nejsou jisti, kdy umělou inteligenci na pracovišti použít
  • 41 % se cítí být nedostatečně vybaveno k využití plného potenciálu umělé inteligence ve své funkci

Vzhledem k tomu, že 73 % vedoucích pracovníků a 66 % znalostních pracovníků se vyslovilo pro řádné školení v oblasti AI, je zřejmé, že by firmy měly preferovat iniciativy zaměřené na zvyšování kvalifikace v tomto oboru.

„V neustále se vyvíjejícím pracovním prostředí, kde se firmy snaží dosáhnout maximálního zapojení a produktivity zaměstnanců, stejně jako o udržení jejich motivace, se strategická integrace umělé inteligence ukazuje jako vhodný základ pro transformaci,“ uzavírá Kateřina Barbier.

Celou zprávu Work Relationship Index „AI in the Workplace“ si můžete stáhnout zde.

Metodika

Společnost HP si nechala zpracovat online průzkum, který provedla společnost Edelman Data & Intelligence (DxI) v období od 9. června do 10. července 2023 ve 12 zemích: USA, Francii, Indii, Velké Británii, Německu, Španělsku, Austrálii, Japonsku, Mexiku, Brazílii, Kanadě a Indonésii. Společnost HP oslovila celkem 15 624 respondentů – 12 012 znalostních pracovníků (~1 000 v každé zemi); 3 612 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT (~300 v každé zemi); a 1 204 vedoucích pracovníků podniků (~100 v každé zemi).

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com

Množství nástrojů zredukovali na jediné cloudové řešení. DPD SK nyní kompletně řídí finance v SAP S/4HANA

Společnost DPD SK je první slovenskou firmou, která úspěšně dokončila přechod na SAP S/4HANA Cloud. Ačkoli ještě nedávno na Slovensku patřila k těm menším lokálním pobočkám, nejen díky pandemii covidu-19 zaznamenala skokový růst. To s sebou přineslo i neudržitelný nárůst počtu softwarových nástrojů a potřebu přechodu na snáze škálovatelnou enterprise architekturu, která zajistí přenos informací skrze celou firmu a umožňuje napojení na externí systémy. DPD SK stále využívá řadu specializovaných řešení, jako je například systém pro účetnictví a controlling, který zpracovává měsíčně účetní doklady k statisícům zásilek. Migraci provedla společnost Consulting Company Novasoft, jež je součástí technologické a konzultační skupiny BiQ Group.

„Změnu inicioval samotný management firmy, který si uvědomoval potřebu efektivnějšího systému, jenž nabídne veškeré funkce dle potřeb zaměstnanců. Stejně tak jsme věděli, že dosud využívaný systém se pro dlouhodobě udržitelný rozvoj nehodí. Spočítali jsme si proto potřebnou investici, přínosy a návratnost projektu, což nás dovedlo k řešení SAP S/4HANA Cloud, které naše potřeby pokryje. Rozhodně padl i známý mýtus, že migrace do cloudu je nákladný projekt na řadu let. Naopak, i díky intenzivní spolupráci s experty z Consulting Company Novasoft se nám podařilo spustit nový systém podle plánu,“ říká Marína Kunská, financial director DPD SK.

Na projektech takového rozsahu je klíčové kvalitní projektové řízení a rychlá adopce – čím dříve se klient přizpůsobí standardu, který přijme za své, tím lépe to bude fungovat. Zároveň je však třeba takové změny podpořit change managementem, zejména výběrem správných lidí, kteří dokážou validovat změny, procesy, ale i distribuci informací. „O to více mě těší, že DPD SK patří mezi ty osvícené společnosti, které dokážou změnu řídit a dotáhnout. Díky tomu jsme dokázali bez větších potíží spustit celý produkt naráz,“ popisuje Michal Korf, COO BiQ Group.

Jedno oddělení, jeden nosný nástroj

Jedním z problémů, se kterým se rostoucí společnosti potýkají, je nástrojová roztříštěnost. Jednotlivá oddělení sice mají zavedený software odpovídající jejich potřebám, ale nemají jeden zdroj pravdy, který by data napříč firmou propojoval. V DPD SK proto nastavili plány, které produkty chtějí využívat, respektive které procesy chtějí do SAPu dále přesunout. Jedná se například o systémy vystavování faktur nebo zpracování dobírek, přičemž společnost eviduje 60 % balíků právě na dobírku. Tento trend by pak měl procházet napříč firmou.

Čištění dat zabralo čtyři měsíce

Čištění dat bylo jednou z nejnáročnějších aktivit celého projektu. Typicky se jednalo o data o produktech, která se časem mění, takže je bylo třeba správně standardizovat a migrovat. Druhou podstatnou část tvořilo řízení změn, konfigurace a přijetí produktu napříč firmou – od financí až po marketing. „To je obrovská výhoda standardizovaných řešení – jsou vyladěné podle zkušeností tisíců firem v daném odvětví, umožňují rychlé nasazení a přinášejí okamžitou přidanou hodnotu. Navíc veřejný cloud jako takový šetří nejen čas, ale i peníze zákazníků ve srovnání s tím, kdyby chtěli soukromé řešení,“ vysvětluje Martin Ferenec, generální ředitel SAP Slovensko.

Právě osvojení nového systému hrálo klíčovou roli. Mezi první viditelné výsledky se řadila například kvalita reportů, kdy nový systém má k dispozici aktuální data, umožňuje sledování čísel, vývoje a trendů. To byl zásadní rozdíl oproti původnímu systému, který měl v tomto ohledu měsíční zpoždění a neumožňoval rychlejší reakce na problémové situace. „Možnost pracovat s daty v reálném čase je obrovským benefitem SAP S/4HANA. Nejen rychlost, ale i efektivita práce například při pravidelných měsíčních uzávěrkách dramaticky stoupla,“ doplňuje Martin Ferenec.

„DPD SK jasně ukazuje, jak se může lokální pobočka, která je součástí mezinárodní skupiny, skokově rozrůst. Původní on-premise infrastrukturu, ve které se mezigeneračně shromáždila řada nástrojů, už nebylo možné kvůli vzrůstající komplexitě a nákladům efektivně rozvíjet. Vznikla tedy přirozená potřeba jejich obměny. V DPD SK měli od začátku jasno, že budou následovat trend jedno řešení – jeden dodavatel. Od počátku jsme se tak mohli soustředit na samotnou implementaci a naplnění stanovených cílů,“ uzavírá Radim Trávníček, Sap Cloud solution architect v Consulting Company Novasoft.

Více o DPD SK

Kurýrní společnost DPD SK je členem skupiny Geopost, největší mezinárodní sítě na přepravu balíků v Evropě. Poskytuje široké portfolio služeb na Slovensku a ve více než 200 zemích světa. Díky inovativním technologiím, odborným zkušenostem a péči o zákazníky je DPD spolehlivým partnerem při přepravě zboží pro odesílatele i příjemce. Zásilky doručované prostřednictvím DPD se dostanou na místo určení s nulovou uhlíkovou stopou. Společnost měří a snižuje dopad svých doručovacích činností a následně kompenzuje množství oxidu uhličitého vypouštěného svými vozidly při přepravě na nulu prostřednictvím řady ekologických programů. Do roku 2025 se společnost DPD SK zavázala doručovat balíky v hlavním městě Bratislavě výhradně nízkoemisními elektromobily.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním partnerském přístupu a komplexní znalosti. Její experti optimalizují IT v organizacích či firmách a jejich cílem je umožnit zákazníkům dosáhnout maximální efektivity. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných v několika lokalitách v České republice i na Slovensku – BOOTIQ, Consulting Company Novasoft, Bluesoft, EEA a PUXdesign. Jsou tak regionálně blíž jak svým zákazníkům, tak i kolegům. BiQ Group dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po vývoj například v oblasti e-commerce či digitální marketing. Projekty dodává pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Allianz pojišťovna, Sazka, Univerzita Tomáše Bati, SZIF, Konica Minolta, Tatra banka a více než stovku dalších klientů.

Budoucnost mobility v Česku: Město Touškov je prvním městem se sdílenou komunitní elektromobilitou

Město Touškov se stalo prvním českým městem se sdílenou komunitní elektromobilitou. Ve spolupráci s českým startupem PeopleCar a ŠKODA X, inovačním centrem automobilky Škoda Auto, nabízí městská služební e-auta k zapůjčení svým občanům. Koncept, který již úspěšně funguje v řadě západních měst, tak nyní přichází také do České republiky.

Podobná komplexní služba komunitního carsharingu v Česku zatím neexistuje. Průměrné auto je aktivně využíváno pouze pět procent času, zbylých 95 procent svého života tak stojí zaparkované a zbytečně zabírá místo. Proč tedy služební městská e-auta nenabídnout občanům města a zajistit maximální využití každého vozu?” uvádí starostka Města Touškov Kateřina Duchková.

Obliba sdílených vozů v tuzemsku každoročně roste dvouciferným tempem. Asociace českého carsharingu uvádí, že zatímco v roce 2014 jezdilo po českých silnicích jen třicet sdílených aut, v letošním roce už to je 1 930. Město Touškov se proto rozhodlo jako první město v České republice spustit pilotní projekt sdílených elektrovozů, které nabídne k zapůjčení svým občanům. Vozidla budou dostupná na vyznačených místech městského úřadu, kde bude také nabíjecí stanice. „Velkou výhodou byla dotace a podpora ze strany Státního fondu životního prostředí, která umožnila získání elektrovozů s výhodami pro město i občany,” dodává Duchková.

Pilotní projekt zajišťuje pro Město Touškov český startup PeopleCar, který poskytuje komplexní servis sdílené komunitní elektromobility jako je zprostředkování nákupu vozů a dobíjecí stanice přes údržbu vozu až po aplikaci pro rezervaci vozů a zákaznickou linku. „Pomáháme hledat udržitelná řešení moderních měst. Komunitní elektromobilita pro nás není pouze momentálním trendem, ale přirozeným pokrokem ve vývoji osobní dopravy. Hlavní výhoda našeho projektu spočívají v tom, že zařídíme prakticky celou realizaci projektu a kompletní servis. Od samotného zpracování projektu a získaní dotace až po pravidelný servis aut,” přibližuje spoluzakladatel a CEO startupu PeopleCar Patrik Bureš.

Za vývojem speciální mobilní platformy, prostřednictvím které si mohou občané městský elektrovůz vypůjčit, stojí společnost ŠKODA X, která je inovačním centrem automobilky Škoda Auto. „Aktivně podporujeme rozvoj celého ekosystému elektromobility a vždy se soustředíme na využití nejmodernějších technologií v každodenním životě. Unikátní mobilní platforma nabízí lidem jednoduchý a rychlý způsob rezervace elektromobilů. Koncept sdílené komunitní elektromobility přináší ekologické a moderní řešení městské dopravy, ” přibližuje Jaroslav Pelant, jednatel ŠKODA X.

Koncept sdílené komunitní elektromobility PeopleCar necílí pouze na obce a veřejnou správu. Své využití nalézá také v developerských projektech, které se zaměřují na rezidenční bydlení. Pilotním projektem je spolupráce s realitní a investiční skupinou Salutem Group, která nabízí službu sdílené elektromobility v rámci svých horských bytů v Loučné nad Desnou. PeopleCar také plánuje v blízké době expanzi do okolních evropských států a jedná s potencionálními partnery v Německu, Slovensku, Polsku či Rakousku.

O PeopleCar:

Český technologický startup PeopleCar, který se zaměřuje na komunitní sdílenou elektromobilitu. Veřejné správě a soukromému sektoru poskytuje komplexní provoz a servis sdílené elektromobility od samotného zpracování projektu a získání dotace, zprostředkování nákupu vozů a dobíjecí stanice přes údržbu vozu až po aplikaci pro rezervaci vozů a zákaznickou linku. Zakladatelé startupu mají dlouholeté zkušenosti z mezinárodního korporátního prostředí v oblasti energetiky a logistiky.

Více informací zde.

SledovaniTV zařazuje WarnerTV, přináší tři promokanály a nabízí sledování na 4 TV za 1 Kč

Programová nabídka SledovaniTV se v dubnu rozšířila o novou stanici WarnerTV.

Všichni uživatelé navíc budou moci sledovat kanály Viasat Nature, Viasat Explore a AMC po celý duben zcela zdarma.

Uživatelé služby SledovaniTV a SledovanieTV získají v dubnu zcela zdarma přístup k prémiovým kanálům Viasat Nature, Viasat Explore a AMC.

Na dokumentárních stanicích si mohou diváci rozšířit obzory díky nespočtu zajímavých titulů, jako jsou například Patagonie: Tajný ráj na Zemi, Zázraky Mexika, Mýtické ostrovy Nového Zélandu či Top Guns: Uvnitř královského letectva.

Třetí z promokanálů – AMC právě vysílá premiérové díly nejnovějšího seriálu ze světa The Walking Dead: Daryl Dixon – nový díl vychází od 8. dubna vždy v pondělí ve 22:00.

Stejně jako každý měsíc, ani v dubnu nechybí dárek pro naše stávající uživatele. Tento měsíc jim přinášíme oblíbené dokumentární stanice a také možnost sledovat pokračování seriálového hitu The Walking Dead, “ říká CSO společnosti SledovaniTV Michal Jura.

Sledování na 4 SmartTV nebo set-top boxech za 1 Kč

V dubnu budou mít uživatelé možnost sledovat službu na čtyřech chytrých televizích nebo set-top boxech pouze za 1 Kč na první měsíc. To ocení zejména početnější domácnosti. Pro lepší personalizaci mohou uživatelé využívat i profily, díky kterým si každý člen rodiny může vytvořit vlastní seznam oblíbených pořadů i kanálů.

Nová stanice Warner TV

Diváci české služby SledovaniTV mohou již nyní ve svém balíčku najít novou televizní stanici Warner TV. Ta na obrazovky přináší zejména na seriály a filmy. V prvních dnech budou dominovat snímky Smallville a Super drbna.

Na Slovensku tatio stanice nevysílá.

Grafické podklady najdete na sdíleném disku, stejně tak i náš press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Nové Game Ready ovladače připraví hráče na 3. sezónu Call of Duty a Diablo IV s ray tracingem

Nejnovější Game Ready ovladače (552.12) připraví hráče na třetí sezónu hry Call of Duty®: Modern Warfare® III a Call of Duty: Warzone™ a Diablo IV s nedávným updatem přinášejícím do hry ray tracingové efekty.

Call of Duty: Modern Warfare III and Call of Duty: Warzone nedávno vstoupilo do své 3. sezóny, v níž se vrátila populární mapa Rebirth Island. Hráči mohou využít hned několik technologií NVIDIA. DLSS 3 navyšuje snímkové frekvence v průměru o 55 % a dokáže přidat snímky i tam, kde hru brzdí CPU. Pokud FPS překračují obnovovací frekvenci monitoru, je možné si zapnout DLAA: pokročilý anti-aliasing, který využívá stejný AI model jako DLSS. O nízkou latenci se stará Reflex, který najdeme již ve více než stovce her včetně 9 z 10 nejpopulárnějších kompetitivních stříleček. V Call of Duty: Modern Warfare III and Call of Duty: Warzone lze dosáhnout 28% snížení. Nízká latence společně s vysokými hodnotami FPS přinášejí kompetitivní výhodu.

Diablo IV dostalo update přinášející ray tracing a již od vydání plné verze nabízí DLSS 3. Díky tomu lze ve 4K při ray tracingu a všech ostatních nastaveních na maximum dosáhnout v průměru 3,1× vyššího počtu snímků za sekundu. GeForce RTX 4090 tak přinese 144 FPS. Nedávno vydané modely GeForce RTX 4080 SUPER a GeForce RTX 4070 Ti SUPER překračují 100 FPS a GeForce RTX 4070 SUPER i s předchůdkyní GeForce RTX 4070 bez problémů překonávají hranici 60 FPS.

Další novinky

Optimální nastavení na jedno kliknutí v GeForce Experience a NVIDIA app již podporuje přes 1200 titulů. Aktuálně k němu přibývá dalších 9:

  • Desynced
  • Dragon’s Dogma 2
  • Granblue Fantasy: Relink
  • Horizon Forbidden West Complete Edition
  • Myth of Empires
  • Nightingale
  • Pacific Drive
  • Skull and Bones
  • The Thaumaturge

Doporučené odkazy:

Blog k novým Game Ready ovladačům: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/call-of-duty-season-3-geforce-game-ready-driver/
Novinky o DLSS: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/dlss-3-call-of-duty-season-3-more-dlss-games
Seznam všech her a aplikací s technologiemi RTX: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/nvidia-rtx-games-engines-apps/
Ovladače GeForce Game Ready: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/game-ready-drivers/

Na STRV Talks vystoupí Maria Zhang, bývalá viceprezidentka vývojářů v Googlu, Metě a LinkedInu

Jaro přináší do Prahy další setkání pro pražskou startupovou komunitu od českého technologického lídra STRV. Na akci STRV Talks se představí Maria Zhang, CEO Proactive AI Lab Inc., která se může pochlubit více než dvaceti lety zkušeností s vedením vývoje softwaru, mobilních aplikací, umělé inteligence a dalších technologií ve společnostech jako Google, Meta, Tinder a LinkedIn. V rámci večera se Maria podělí o své zkušenosti a srovná je s vývojem v menších začínajících startupech. Účastníci budou mít možnost položit Marii otázky během dvou řízených Q&A segmentů a v průběhu neformálního networkingu po akci, který se odehraje ve střešním baru. STRV Talks se uskuteční ve čtvrtek 11. dubna 2024 v prostorách STRV v pražském Karlíně a moderátorem bude Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV.

V případě zájmu o novinářský vstup kontaktujte prosím Tadeáše Zíku na e-mailu tadeas@husta.cz.

„STRV Talks je platforma, kde se setkávají myslitelé, inovátoři a lídři z technologického a byznysového světa, aby sdíleli své názory a zkušenosti s českou technologickou komunitou. Tato akce je jedinečnou příležitostí pochopit, jak se liší vedení a kultura ve velkých tech firmách oproti startupovému prostředí, a získat z první ruky perspektivu jedné z nejúspěšnějších technologických osobností, která ovlivnila vývoj těch nejznámnějších aplikací, které většina z nás má v telefonu,“ říká Lubo Smid k chystané akci.

Maria Zhang má už nyní velmi úctyhodný životopis. Šéfovala vývojovým týmům v Google, Meta (zde měla na starosti nejdříve vývoj Instagramu a následně umělé inteligence), LinkedIn, Tinder nebo Yahoo. Před manažerskou rolí sama jako vývojářka působila například v Microsoftu. Nyní začíná stavět svůj vlastní startup Proactive AI Lab. Na akci STRV Talks se zaměří na rozdíly mezi korporátní a startupovou kulturou, způsoby motivace týmů a důležitost adaptace v rychle se měnícím technologickém prostředí. Zároveň srovná přístupy k vývoji nových technologií v technologických gigantech i malých startupech.

„Nemůžu se dočkat, až potkám českou technologickou komunitu v Praze! Ráda se s ní podělím o některé ze svých příběhů a zkušeností, ale zároveň jsem zvědavá na zkušenosti a vědomosti českých vývojářů. Moc se těším, až se na STRV Talks potkáme a pobavíme,“ popisuje Maria Zhang očekávání od chystané akce.

STRV Talks: Stories of Leading Tech Teams at Google & Meta vs. Startups se bude konat ve čtvrtek 11. dubna 2024 od 18:00 v prostorách STRV v pražském Karlíně, moderátorem bude Lubo Smid. Hosté budou mít to konci formálního programu možnost networkingu a diskuze nejen na téma vedení technologických týmů ve střešním baru Scrollbar přímo v budově kanceláří STRV, kde bude zajištěno také občerstvení.

Více o STRV

STRV je český tým designérů a vývojářů tvořících špičkové digitální produkty. Od roku 2004 uvedl na trh stovky softwarových řešení ve spolupráci s klienty Porsche, Microsoft, Barry’s, The Athletic, Barnes & Noble nebo Arnoldem Schwarzeneggerem. STRV se každoročně umisťuje na předních místech žebříčku 1 000 nejlepších globálních firem podle platformy Clutch. Pod značkou STRV Labs firma vyvíjí vlastní úspěšné aplikace v čele s LGBTQ+ dating aplikacemi Cosmic Latte, aplikací Float pro dechová cvičení nebo ticketingovou platformou Enter. Hranice technologií v STRV posouvá přes 200 talentovaných lidí, kteří jej hodnotí 4,8 hvězdami na portálu Glassdoor. Firma pečuje o rozvoj české technologické scény organizováním meetupů pro designéry a vývojáře a akcí STRV Talks pro širší startupovou a technologickou komunitu.

Přecenění zboží v obchodech během vteřiny: Systém Money ERP implementuje digitální proficenovky společnosti Satomar

Seyfor navázal spolupráci se společností Satomar, provozovatelem platformy Proficenovky, a integroval do svého podnikového systému Money ERP rozhraní pro elektronické cenovky a štítky. Otevírá tak nové možnosti okamžité úpravy cenotvorby či přípravy nebo i realizace krátkodobých cenových nabídek pro zákazníky ve stylu „happy hours“. Kamenné prodejny navíc mohou díky novým možnostem snáze konkurovat akčním nabídkám online prodejců zaměřených na agilní marketing. Na začlenění proficenovek do firemního systému mohou společnosti čerpat dotaci poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu na elektronizaci prodejen.

Integrace platformy Proficenovky s Money ERP umožňuje plně automatizovat přeceňování a popisování zboží na základě dat vložených v informačním systému obchodníka. Implementace proficenovek eliminuje většinu chyb, k nimž dochází v prodejnách při přeceňování zboží, obchodníkům šetří čas i prostředky a současně vychází vstříc sílícímu tlaku českých spotřebitelů na cenové akce.

Elektronické cenovky využívají technologii elektronického papíru a inkoustu. V závislosti na požadavcích obchodníka mohou cenovky nést řadu dalších informací, jako jsou popisky produktu, cenové akce, hodnocení výrobků, QR kódy s odkazem na detaily produktu v e-shopu obchodníka, ceny za měrnou jednotku a mnoho dalšího. Cenovky mají různé rozměry, jsou odolné vůči vlhkosti i mrazu a vestavěná baterie je může pohánět 5 až 10 let dle modelové řady. Aktualizace obsahu cenovek a štítků a synchronizace s pokladními systémy probíhá bezdrátově z centrálního systému Money ERP, případně lokálně skrze integrované NFC.

Elektronické cenovky a štítky najdou svoje uplatnění v maloobchodních i velkoobchodních prodejnách, ve skladech nebo ve výrobních provozech. Možnost automatické aktualizace jejich obsahu daty z infomačního sytému Money ERP znamená obrovskou úsporu času při označování zboží a produktů, včetně možnosti provádění změn v reálném čase. Naše spolupráce se společností Seyfor otevírá uživatelům systému Money ERP nové možnosti, jak poskytovat informace zákazníkům nebo pracovat s označováním produktů ve skladech i při výrobě,“ říká Radek Bábíček, jednatel společnosti Satomar.

Možnosti využití elektronických cenovek a štítků jsou velmi rozsáhlé a stejně jako digitalizace ve všech dalších oblastech poskytují vyšší efektivitu a úsporu manuální práce. Uživatelům informačního systému Money ERP od společnosti Seyfor přinášejí výhody především v následujících oblastech:

  • Maloobchodní a velkoobchodní prodej – Kromě běžného označení zboží na prodejnách lze rychle měnit ceny v rámci letákových akcí, snížení ceny na konci pracovní doby nebo „happy hours“.
  • Výroba, skladování a logistika – Automatické změny označení produktů v reálném čase umožňují získávat informace o přesném stavu zboží, obsahu balení apod.
  • Kancelářský provoz – Proměnlivé označení techniky, kanceláří a zasedacích místností, jmenovky pro návštěvníky a další aplikace.

Propojení elektronických cenovek s Money ERP

Základním předpokladem pro efektivní využívání elektronických cenovek a štítků je jejich integrace s používaným infomačním systémem. Money ERP obsahuje všechny informace o produktech, včetně jejich vlastností a cen, a proto je vzájemné propojení klíčové.

Spolupráce společností Seyfor a Satomar přináší jedinečnou výhodu v napojení Money ERP na systém Proficenovky.cz prostřednictvím rozhraní API. Tato přímá integrace umožňuje přenos dat v reálném čase, na rozdíl od dávkových přenosů ve vyhrazených intervalech nebo manuálního importu změn. Pomocí nových integrací a dalších inovací si Money ERP stále udržuje přední pozici mezi podnikovými informačními systémy,“ dodává Martin Kudrna, výkonný ředitel divize Midsize business a člen představenstva společnosti Seyfor.

Změny informací o cenách nebo produktech, provedené v systému Money ERP, se do elektronických cenovek promítnou během několika sekund. Změny lze předem naplánovat na konkrétní datum a čas a ceny není nutné uvádět v konkrétních částkách. V Money ERP stačí nastavit slevu v procentech nebo výši marže a informační systém částky přepočte a odešle do cenovek. Obchodníci působící ve více zemích mohou současně spravovat cenovky v různých jazycích i měnách.

Aby mohli zákazníci Money ERP využívat výhody řešení Proficenovky.cz od společnosti Satomar, potřebují modul Satomar a rozšířené exporty a importy (REI). Ten je také součástí dalších modulů, které lze v rámci Money ERP doplnit, jako například E-shop konektor PLUS. Následně lze elektronické cenovky snadno ovládat v uživatelském rozhraní systému Money ERP. Se správným nastavením a používáním integrace s elektronickými cenovkami pomohou zkušení konzultanti Money ERP.

Pořízení elektronických cenovek se státní podporou

V České republice je v současné době možné využít dotaci poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu na elektronizaci prodejen ve výši 125 000 až 1 000 000 korun. Dotační výzva Technologie pro MAS pokrývá oblast digitalizace a automatizace malých a středních podniků a o příspěvek je možné žádat od 1. 7. 2023 do 31. 12. 2024. Výše příspěvku může dosáhnout až 50 % z celkových nákladů pořizovací ceny. Více informací je k dispozici na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

Exit mobile version