Taxíkem kolem světa s leguánem na klíně? Jak Češi využívali službu Bolt v roce 2023

Letos platforma Bolt nejenže oslavila desáté narozeniny, ale také překonala hranici 150 milionů zákazníků. Služby společnosti Bolt tak jsou nyní k dispozici ve více než pěti stech městech ve 45 zemích světa. A lidé se je očividně nezdráhají využívat, jak ukazují data využívanosti aplikací Bolt a Bolt Food za rok 2023.

Například nejnáruživější uživatel služby odvozu autem v Česku se přes aplikaci Bolt svezl celkem 1 395 krát, v průměru skoro čtyřikrát denně. Což o to, v Lotyšsku si letos někdo objednal odvoz přes Bolt dokonce více než tři tisíc krát. Možná to byl stejný lotyšský uživatel, který přes Bolt najel téměř 22 tisíc kilometrů, zatímco český rekord za rok 2023 má hodnotu 13 262 kilometrů. To skoro přesně odpovídá vzdálenosti mezi Prahou a Kuala Lumpur – ovšem po silnici přes Střední Asii, ne vzdušnou čarou.

V rámci služby odvozu autem letos navíc došlo k nárůstu jednoho specifického segmentu zákazníků, totiž těch chlupatých, případně opeřených či šupinatých. Na jaře letošního roku byla zavedena kategorie Bolt Pets, kterou Češi již stačili využít téměř 85 tisíc krát, přičemž celosvětově zaznamenal Bolt více než 4,8 milionů jízd se zvířecími kamarády.

Když ale zrovna nepřeváží kočku nebo leguána, vyrazí si Češi na koloběžce Bolt. Jistý Pražan si ji letos vypůjčil celkem 802 krát, a někdo v Česku najel na jeden „zátah“ 37,7 km. Vzhledem k maximální rychlosti koloběžek Bolt, a také nutnosti občas zastavit na semaforu a podobně, musel na zeleném stroji stát zhruba dvě hodiny v kuse.

Vydařený rok zaznamenala i služba doručování jídla Bolt Food, především narostl počet objednávek v Česku meziročně o téměř čtvrtinu. Svůj podíl na tom má také jeden uživatel z hlavního města, který si přes Bolt Food letos objednal celkem 437 krát. Za jiným se zase musel obětavý kurýr vydat těžko uvěřitelných 85 kilometrů daleko. Anebo jen nemohl najít parkovací místo, každopádně nejdražší objednávka v Česku měla hodnotu skoro 11 a půl tisíce korun, což je ale docela pakatel ve srovnání s večeří za 31 tisíc, kterou si nechal přivézt uživatel na Maltě.

„Spolu s našimi více než 150 miliony uživateli se nám v průběhu letošního roku povedlo urazit další mílové kroky směrem k naplnění naší vize měst pro lidi, ne auta. Pokaždé, když lidé otevřeli jednu z našich dvou aplikací, zvolili si sdílenou mobilitu namísto toho, aby město zatěžovali jízdou v soukromém automobilu. A abychom se na této cestě dostali co nejdál, chceme vědět, jaké mají lidé představy o ideálním fungování jejich města. Proto nám přes sociální sítě posílejte vaše nápady, jak udělat město přátelštější k lidem, a my vybereme jeden, který uvedeme do života,“ říká Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Více než polovina samostatných účetních odmítá nové klienty. Vystrnadí velké účetní domy živnostníky?

Na českém trhu práce ubývají účetní, kteří toto povolání provozují jako živnostníci. Každý druhý má tolik práce, že musí odmítat klienty. Situaci zhoršuje i to, že účetní postupně stárnou a mladých moc nepřibývá. Průměrný věk v tomto oboru je přes 45 let a stále roste. Je to dané mnoha důvody. Například náročností profese, nízkou atraktivitou oboru nebo i tím, že jejich práci mnohdy začínají přebírat velké účetní domy.

Nedostatková profese. I tak se mluví o účetních, kteří na českém trhu práce začínají v poslední době výrazněji chybět. Až 58 % účetních proto kvůli nedostatečné kapacitě nepřijímá další zákazníky. Ukázal to průzkum společnosti B-Inside pro firmu Seyfor, která vyvíjí účetní software Evala. „Jen velmi málo absolventů škol zakládá své vlastní účetní kanceláře. A když už se k tomuto kroku odhodlají, tak to trvá velmi dlouho. Podle průzkumu začínají účetní podnikat v průměru až ve 34 letech, tedy zhruba po deseti letech praxe, kterou získají jako zaměstnanci,“ popisuje výsledky průzkumu Jan Štacha, zakladatel účetního software Evala.

Problém je také v tom, že nových mladých účetních nepřibývá tolik jako dříve. Podle zmíněného průzkumu je průměrný věk účetních více než 45 let a dále roste. „Pro soukromé účetní pak může být hrozbou i konkurence v podobě velkých účetních domů. Například kvůli tomu, že mohou snáze investovat do nových nástrojů pro digitalizaci a automatizaci. Díky tomu jsou efektivnější než soukromí účetní, kteří kvůli této konkurenci musí držet marže nízko.“ upozorňuje Jan Štacha.

Budoucnost účetnictví? Většina podnikatelů ho vidí v digitalizaci

Právě zmíněná digitalizace a automatizace některých procesů bude do budoucna pravděpodobně to, co rozhodne, jestli i účetní – živnostníci na trhu práce dokáží velkým účetním domům konkurovat. Podle dalšího průzkumu, který si nechal zpracovat Svaz účetních ČR, vidí budoucnost v digitalizaci a používání nových technologií 87 % podnikatelů a 57 % účetních. S tímto názorem souhlasí i Jan Štacha. „Je jasně vidět, že zákazníci budou po účetních využití moderních nástrojů požadovat. A proto je potřeba účetní obor a nástroje, které využívá, modernizovat. Z toho důvodu jsme vyvinuli účetní software Evala, který si klade za cíl posunout obor účetnictví do 21. století,“ podotýká.

Problém však někdy bývá v tom, že účetní nebo podnikatelé tuto modernizaci odmítají. „Až polovina podnikatelů se zavádění technologií do svého účetnictví obává. Mají strach z jejich selhání a nedostatku know-how při jejich využívání. Situace je obdobná i u účetních,“ uvádí v tiskové zprávě Svaz účetních ČR, jehož základna čítá přibližně čtyři a půl tisíce členů.

Podle Štachy jsou ale podobné obavy úplně zbytečné. „Systém Evala jsme vyvinuli tak, aby ho zvládli používat i začínající účetní. Evala mnoho složitých účetních případů řeší automaticky. Zároveň nabízí intuitivní ovládání, takže se v programu člověk velmi rychle zorientuje. Pokud je přesto potřeba něco vysvětlit, přímo v systému je integrovaná nápověda,“ vysvětluje Jan Štacha.

Další výhoda je v tom, že zavedení softwaru není spojené se žádnými vstupními náklady a hodí se tak právě pro samostatně podnikající účetní. „Účetní se jen zaregistruje. Evala navíc funguje v cloudu a tím umožňuje dokonce i práci vzdáleně, tedy z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu,“ vysvětluje manažer a vedoucí oddělení vývoje ve firmě Seyfor.

Po velkém comebacku vánočních eventů jsou oslavy zpět v tradičním rytmu

Prosinec, čas adventních trhů, vánočních večírků, koncertů a dobročinných akcí. Společnost OnSinch, platforma pro komplexní management nárazové pracovní síly a dobrovolníků, ze svých dat ukazuje, že kulturní svět je tři roky od restrikcí opět v rovnováze. Již v zimě 2021, kdy po téměř dvouleté pauze došlo k částečnému uvolnění, se roztrhl pytel s počtem pořádaných akcí a potřebou sezonních pracovníků. Organizátoři i účastníci cítili potřebu dohnat, co během lockdownů promeškali, a roky 2021 a 2022 byly nadprůměrné počtem událostí i odpracovaných hodin. Letos se pravidelnost i obsazenost akcí vrátily na obvyklá čísla, která značí neubývající trend popularity vánočního období v Česku.

„Návrat po tak dlouhé kulturní odmlce byl divoký. Po rozvolnění opatření to bylo opravdu nabité a právě vánoční období v roce 2021 bylo to první, které eventový byznys čekalo, i když stále v omezeném režimu. Bylo vidět, že lidé netoužili po ničem jiném než se bavit a socializovat. Už tehdy se zapojilo přes 1 000 nárazových pracovníků, jako jsou bedňáci či hostesky. V roce 2022 pak proběhl bezprecedentní počet večírků a koncertů a organizátoři poptávali kolem 3,5 tisíce technických pozic pro zajištění 45 000 hodin práce. Letošek bude o něco klidnější, ale pořád se ukazuje, že hlad po živé kultuře a eventech v předvánočním shonu trvá,“ ohlíží se za statistikami Petr Jaroš, CTO a spoluzakladatel OnSinch.

Počet akcí, které pro svůj chod v zákulisí potřebují bedňáky a další technické profese, se v loňském roce přiblížil pětistovce – letošní rok bude mírně silnější, naplánovaných je 545 eventů. Hostesingové odvětví odbaví 158 událostí, loni to bylo přes dvě stě. Pro pražský turistický ruch nabíraly společnosti přes sváteční období letos stejně jako v předchozím roce kolem stovky pracovníků. Ti loni působili na rekordních více než 400 událostech, tento rok se počet akcí vrátil do normálu na celkových 362. Obecně trendy shrnují, že eventový a kulturní trh v období adventu je u nás v Česku stabilní a po pandemické odmlce se stabilizoval na zdravé úrovni.

Tradiční sváteční akce, koncerty a gala pro tisíce návštěvníků, které proběhnou i letos, se běžně plánují i rok dopředu. Většina firem pak poptává pracovníky na své předvánoční večírky kolem půlky listopadu. Firmy v tomto období převážně nemají problém obsadit pracovní pozice lidmi ze své stávající databáze, kteří před Vánoci hledají možnost přivýdělku. Fungování v režimu mnoha simultánně probíhajících akcí vyžaduje velkou preciznost a dohled, na to jsou ale firmy z gig economy zvyklé z náporu letní festivalové sezony.

Dynamický návrat globální gig economy

U svých zahraničních klientů zaznamenává OnSinch pozitivní vývoj, přičemž růst je rozdílný v závislosti na konkrétní zemi. Pro gig economy byl klíčový rok 2022, kdy firmy po vynucené pauze dokázaly díky inovativním technologiím a efektivním systémům zpracovat rekordní množství akcí a získat zpět pravidelné zakázky i zaměstnance. V roce 2023 se pak například v Polsku počet crewingových akcí největších klientů podobně jako v Česku stabilizoval. Naopak u hostesingových profesionálů ve Španělsku fenomenální růst pokračuje. Plánované akce pro rok 2023 se ztrojnásobily na téměř 400 a počet pracovníků vzrostl o 131 % na 600 aktivních pracovníků.

„V kulturní branži jsme v posledních letech zažili výkyvy podobné horské dráze. Český trh je v porovnání s ostatními na ‚konzervativních‘ číslech, ale stále si vede dobře. Zásadní otázka pro nadcházející rok bude, jak se od nového roku dokáže vypořádat s konsolidačním balíčkem a dalšími legislativními změnami, zejména pro pracovníky ‚na dohodu‘. Celosvětově je neskutečné, s jakou vervou a nadšením se kultura po úplném zamrznutí, kdy nebylo jasné, zda a v jakém režimu přežije, dokázala vrátit do popředí. Je jasné, že gig economy je stabilní součástí vánočního období a hodlá si své místo udržet,“ říká David Suslik, CEO a spoluzakladatel OnSinch.

Více o OnSinch

Startup OnSinch přináší platformu pro management nárazové pracovní síly, včetně personálního, projektového, finančního a klientského zajištění. Využívají ji firmy a agentury, které zprostředkovávají technický personál pro stavbu a realizaci kulturních akcí, úklidové práce, stavebnictví či pohostinství – například catering či barmany, i neziskový sektor. Platformu využívá přes 80 tisíc uživatelů v 10 zemích, kteří se pohybují v oblasti gig economy (zakázkové ekonomiky). Mezi klienty OnSinch patří organizátoři Formule 1, mistrovství světa ve fotbale FIFA nebo pořadatel eventů pro britskou královskou rodinu. V České republice startup pomáhá zajišťovat personál pro festival Colours of Ostrava nebo dobrovolníky pro Červený kříž. Vedle toho provozuje neziskový projekt Vlna pomoci, který digitalizuje dobrovolnictví a sdružuje přes 25 tisíc lidí, kteří pomáhali během pandemie covidu či po vypuknutí války na Ukrajině.

Mews na cestě k další modernizaci pohostinství. Nové kiosky pro odbavení urychlí proces o třetinu

Společnost Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, představuje novou generaci kiosků pro hotely, které zkrátí dobu odbavení hotelových hostů o třetinu a přinesou hotelu až tisíce dolarů navíc. Pomocí intuitivního a zjednodušeného kiosku se hosté mohou odbavit dříve, zakoupit si doplňkový prodej a sami si vyřídit klíč od pokoje. To při odbavování hostů zkrátí čas průměrně o minutu. Kiosek může být používán pro check-in a check-out, hosty nebo personálem. Propojení Mews Terminals s kiosky, které usnadní a zefektivní celý proces, přináší také o 19 % vyšší úspěšnost plateb. Od akvizice Nomi v letošním roce, který vyvinul místní průvodce pro cestovatele využívající prediktivní analytiku a umělou inteligenci, představuje kiosk další úspěšný krok Mews k digitalizaci a zefektivnění pohostinství.

„Výjimečnost kiosku Mews spočívá v tom, že není určen pouze pro bezproblémové odbavení hostů. Zcela jsme přepracovali jeho uživatelské rozhraní a díky tomu dochází k fenomenálnímu zlepšení v oblasti check-in a check-out. Nyní je snazší vyhledávat rezervace, nabízet možnosti dřívějšího check-inu a prodávat hostům služby a produkty, což se hmatatelně projevuje na příjmech a produktivitě personálu,“ říká Matt Welle, CEO společnosti Mews.

Nový kiosek byl optimalizován pro rychlost, a to jak z hlediska konstrukce, tak z hlediska funkčnosti. Umožňuje také hotelům prodej doplňkových služeb již během procesu check-in. Používá se v hotelech ekonomické, střední a luxusní třídy po celém světě a hosté si mohou vybrat, jak se odbaví. Pro odbavení stačí vyhledat rezervaci pouze podle příjmení a na základě jasných pokynů na obrazovce jsou zákazníci schopni si snadno sami vyřídit klíče od pokoje.

Tyto aktualizace přispěly k tomu, že průměrná doba odbavení činí něco málo přes dvě minuty, což je o minutu rychlejší než dříve. V ubytovacích zařízeních, která používají nový Mews Kiosk, se zvýšilo procento hostů, kteří jej k odbavení využívají. V některých hotelech vzrostl podíl hostů využívajících kiosek o více než 100 %.

Maximální využití kiosků ke zvýšení prodeje

Hotely budou také těžit z brandingu značky a příležitostí ke zvýšení příjmů, které jim kiosek poskytuje. Spořiče obrazovky na kiosku mají možnost personalizace. To hotelům umožní přehrávat videa a promo materiály k doplňkovým službám, upgradům a dalším nabídkám. Vybrané doplňkové služby lze zároveň zakoupit již během procesu check-in. V kombinaci s Mews Terminals, plně automatizovanou integrovanou čtečkou karet, hotely odstraňují ruční zpracování plateb kartou, čímž se omezuje lidská chyba a duplicitní účtování. Zákazníci společnosti Mews ušetří při používání terminálů Mews v průměru šest hodin měsíčně a je zaznamenána o 19 % vyšší úspěšnost plateb.

Výhodou kiosků je také předčasná možnost ubytování. Pokud host dorazí před časem check-inu, může využít kiosek – a pokud je volný pokoj, rozhodnout se pro dřívější ubytování. To je pro hotely obrovský zdroj příjmů. A protože platbu lze provést přímo prostřednictvím kiosku, nedochází k úbytku času personálu na recepci. Jeden hotel v centru Londýna vydělal díky předčasnému check-inu přes kiosek za pouhých šest týdnů více než 19 000 eur.

Prokazatelná efektivita a zlepšení procesů

Mews Kiosk využívají hotely Postillion v Nizozemsku. Tam zaznamenali 36% zkrácení doby potřebné k odbavení hostů ve svých hotelech, přičemž průměrná doba odbavení trvá jen něco málo přes dvě minuty.

„Mews Kiosk výrazně zlepšil náš proces odbavení. Kiosky nepovažuji za náhradu našeho personálu, ale za další výhodu. Funkce nabízené v nové verzi dokonale odpovídají potřebám našich hostů. Nyní můžeme nabízet další produkty, jako je například dřívější odbavení bez jakýchkoli potíží. Z hlediska značky dohlížíme na zobrazované obrázky a na to, aby vše, co host během odbavení vidí, odpovídalo našim standardům. Pro nás je také důležité, že nám vylepšení umožňují držet krok s měnícími se požadavky hostů,“ uvádí Manon Klop, revenue manager ve společnosti Postillion Hotels Nederland.

Další zákazník společnosti Mews, hotel Maashof v centru nizozemského města Venlo, zaznamenal díky kiosku Mews o 60 % rychlejší odbavení. „Tým recepce je s Mews kiosky velmi spokojen, protože už nemusí tisknout dokumenty a ručně zadávat všechny údaje o hostech do počítače. Místo toho se mohou věnovat hostům,“ říká Maurice Martens, vedoucí marketingu hotelu Maashof.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 5 000 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je téměř 850 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho obdržel na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Nové udržitelné nařízení o bateriích či posvěcení universální nabíječky. Jak přispěl rok 2023 ke snížení elektroodpadu?

Vysloužilá elektrozařízení, zejména ta, která končí na skládkách, představují vážný ekologický problém. A v budoucnu se situace může razantně zhoršit, pokud již dnes neučiníme opatření. Ke snížení produkce elektroopadu můžeme přispět každý svým osobním dílem, účinnou pomocí jsou však také legislativní opatření. Jaké nařízení, směrnice a zákony související s tématem odpadní elektroniky přinesl rok 2023?

Elektroodpad se v současné době řadí mezi vůbec nejrychleji rostoucí kategorie odpadu na světě. Podle předpovědí založených na datech ze zprávy The Global E-Waste Monitor, kterou ve spolupráci s dalšími organizacemi vydává Institut OSN pro vzdělávání a výzkum (UNITAR), by jeho roční světová produkce mohla v roce 2030 dosáhnout až k 75 milionům tun. Oproti roku 2014, kdy se globální produkce odpadních elektrozařízení začala sledovat, se jedná o téměř dvojnásobné množství. Pokud toto tempo vydrží, v roce 2050 by na Zemi mohlo přibýt neuvěřitelných 110 milionů tun vysloužilé elektroniky.

Tsunami elektroodpadu je proto nutné se rezolutně postavit. Pomáhá nejen osvěta veřejnosti, ale i nová nařízení a zákony, jejichž cílem je buď snížení elektroodpadu, nebo eliminace škodlivých dopadů vyhozených elektrozařízení na přírodu či lidské zdraví. Jaká nová legislativa týkající se elektroodpadu přibyla v roce 2023?

Končí zářivky s nebezpečnou rtutí i energií plýtvající halogenky

Když v roce 2009 vstoupilo v platnost nařízení o konci žárovek s wolframovým vláknem, zvedla se vlna nevole, která má své dozvuky dodnes. Postupné omezování světelných zdrojů však pokračuje dál a během roku 2023 se konec výroby a importu dotknul celé řady i poměrně hojně používaných typů svítidel, jako jsou například lineární zářivky T5 a T8. Společně s nimi „končí“ třeba také halogenové žárovky G9, G4 a GY6.35.

Ve všech případech ukončení výroby a importu různých typů svítidel hraje hlavní roli ekologie. Wolframové a halogenové žárovky jsou málo efektivní a spotřebovávají zbytečně mnoho elektřiny, zde tudíž jde o hledisko šetření s energiemi. Se zářivkami se pak pojí především rizika pro přírodní prostředí a lidské zdraví, protože obsahují rtuť a toxické luminofory.

„Právě pro obsah nebezpečných látek spadají zářivky do režimu takzvaného zpětného odběru. Když doslouží, mají správně putovat do speciálních sběrných nádob a k recyklaci. Bohužel, dle dostupných dat se správně a ekologicky vysloužilých světelných zdrojů zbavuje jen asi polovina tuzemských spotřebitelů,“ uvádí Petr Kubernát ze společnosti REMA Systém, která je jedním z kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice.

Univerzální nabíječka může ušetřit až 11 tisíc tun elektroodpadu ročně

V červenci 2023 odsouhlasila česká vláda návrh Evropské komise pro zavedení jednotného nabíjecího konektoru pro chytré mobilní telefony a další osobní elektroniku. Univerzálním napájecím portem se stanou kabely a konektory s koncovkou USB-C. Do 28. prosince 2024 s nimi musejí být kompatibilní například všechny mobilní telefony, tablety, digitální fotoaparáty, sluchátka, přenosné reproduktory, klávesnice, myši, ruční videoherní konzole a další drobnější elektronika. Do konce dubna 2026 pak také notebooky.

Myšlenka univerzálního napájecí portu cílí jednoznačně na omezení elektroodpadu. Podle dat Evropského parlamentu z roku 2022 se v Evropě ročně vyhodí asi 11 tisíc tun starých nabíječek. „Z celkového množství odpadních elektrozařízení vygenerovaných zeměmi sedmadvacítky to sice představuje jen malý zlomek, jde však o důležitý krok, který může výrobcům elektroniky ukázat, že nehospodárnost nebude nadále tolerována,“ komentuje téma Petr Kubernát.

Nové nařízení o bateriích pomůže šetřit cenné přírodní zdroje

V červenci 2023 přijala Rada Evropské unie nové nařízení o bateriích, které zavádí pravidla pro celý životní cyklus baterií, od jejich designu přes výrobu až po opětovné využití a nakládání s těmi použitými. Nová legislativa nahradila směrnici z roku 2006 a zavádí například přísnější cíle pro sběr odpadních přenosných baterií nebo povinné minimální úrovně recyklovaného obsahu u průmyslových baterií, SLI baterií a baterií elektrických vozidel. „Znamená to, že podle nových pravidel bude muset být v nových bateriích znovu použito minimálně 16 procent kobaltu, 85 procent olova, 6 procent lithia a 6 procent niklu,“ popisuje Tomáš Pešek ze společnosti REMA Battery, která se v České republice stará o sběr a recyklaci odpadních baterií a akumulátorů.

Významným bodem nové legislativy jsou rovněž cíle pro využití lithia z odpadních baterií. V příštích letech se totiž očekává strmý nárůst produkce lithiových baterií. Podle společnosti Allied Market Research by měl v roce 2032 trh s Li-ion akumulátory dosáhnout hodnoty asi 189 miliard USD – pro srovnání, v roce 2022 byla hodnota tohoto trhu odhadnuta na zhruba 46 miliard USD. Zvýšená spotřeba lithiových baterií s sebou samozřejmě přinese i rostoucí produkci odpadních baterií. „Do roku 2027 by mělo být z odpadních baterií využito 50 procent lithia a do konce roku 2031 celkem 80 procent. Pokud se toho podaří dosáhnout, bude to znamenat výrazné ušetření cenných přírodních zdrojů,“ komentuje Tomáš Pešek z REMA Battery.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Povánoční Allegro Days nabídnou slevy až 30 %, Čechům usnadní plnit si novoroční předsevzetí

Internetové tržiště Allegro přináší českým zákazníkům na přelomu roku zpět oblíbenou slevovou akci Allegro Days. První zvýhodněné nabídky jsou k dispozici již od 25. prosince a řadu dalších nabídne platforma i v dalších týdnech – celkem tak získají čeští zákazníci přístup k milionům produktů za výhodné ceny. Jedná se tak o ideální příležitost, jak ušetřit třeba při nákupech pomůcek a náčiní pro snazší dodržování novoročních předsevzetí, jež jsou mezi Čechy obecně značně oblíbená. Dle průzkumu agentury Perfect Crowd si je dává 40 % dotázaných.

Tradiční povánoční výprodeje jsou mezi českými zákazníky velmi populární. To, že většina lidí podobné akce ochotně využívá, potvrzuje i průzkum agentury Perfect Crowd pro Allegro, podle něhož až 76 % respondentů čeká na výhodnější cenu vyhlédnutého zboží a 59 % z nich používá při nákupech slevové portály.

Allegro se letos rozhodlo vyjít vstříc zákazníkům, kteří čekají s útratami na povánoční výprodeje, a spouští první slevovou akci Allegro Days s přesahem do roku 2024. Ta byla zahájena v pondělí 25. prosince, a to se slevami až do výše 30 %.

Zákazníci mohou Allegro Days využít jak k pořízení věcí, jejichž nákup odkládali na čas výprodejů, tak ke snadnějšímu plnění svých novoročních předsevzetí. Ta si každoročně dávají 4 z 10 Čechů, a to hlavně z řad mladších ročníků. Jak ukazují data z průzkumu, Češi vstupující do nového roku s novým závazkem nejčastěji nakupují sportovní a fitness vybavení (24 %), wellness balíčky a diáře či plánovače (10 %). Oblíbené jsou také knihy zaměřené na osobní rozvoj nebo nové vybavení do kuchyně pro ty, kteří si jako své předsevzetí dali zdravější jídelníček.

Všechny nabídky slevové akce Allegro Days, zahrnující například i produkty z kategorie zdraví a krása, dětského vybavení či potřeb pro domácí mazlíčky, naleznou zákazníci na speciální stránce kampaně. Veškeré ceny jsou v souladu s evropskou směrnicí „Omnibus” garantující férovou slevu, jejíž výše je vždy odvozena z nejnižší ceny daného zboží za posledních 30 dnů.

O Allegro Group

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

Narůstá počet kybernetických útoků a podvodů využívajících QR kódy, varují experti

V poslední době došlo k nárůstu quishingu, tedy phishingu využívajícího QR kódy, kdy je odkaz za QR kódem škodlivý. Terčem podobných triků se stala například velké americké energetická společnost.

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies varuje, že od srpna do září došlo k nárůstu podvodů využívajících QR kódy o 587 %.

„Proč roste počet podobných útoků? QR kód sám o sobě vypadá neškodně a snadno se za něj skryje škodlivý úmysl. Pokud není původní obrázek naskenován, bude vypadat jen jako obyčejný obrázek. Navíc vytvořit QR kód je velmi snadné, existuje spousta bezplatných stránek, které s tím pomohou,“ říká Petr Kadrmas, Beyond the Perimeter Security Expert, Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Za QR kódy se většinou skrývá odkaz. Hackeři, nebo kdokoli jiný, mohou tímto odkazem uživatele přesměrovat například na stránku, jejímž cílem jsou krádeže přihlašovacích údajů. Jak ukazuje náš příklad, záminkou může být, že vypršela platnost vícefaktorového ověřování společnosti Microsoft a je třeba vše znovu ověřit. Ačkoli je ve zprávě uvedeno, že pochází od oddělení zabezpečení společnosti Microsoft, adresa odesílatele je jiná.

Jakmile však uživatel naskenuje QR kód, bude přesměrován na stránku, která vypadá jako stránka společnosti Microsoft, ale ve skutečnosti je to jen stránka pro sběr přihlašovacích údajů.

Bezpečnostní řešení společnosti Check Point ochrání uživatele i před škodlivými QR kódy. Rozklíčuje adresu, na kterou má QR kód přesměrovat, a prověří danou stránku. Pokud je QR kód škodlivý, uživatel může být v klidu, protože bezpečnostní řešení nebezpečný odkaz zablokuje a uživatele na stránku nepustí.

„Hackeři budou vždy zkoušet nové taktiky a techniky a budou se snažit zneužívat i běžně používané věci, jako jsou QR kódy. Rozšířenost QR kódů je v dnešní době masivní, ale při použití vhodného bezpečnostního řešení a při nepodceňování rizika nemusí mít uživatelé obavy z každého QR kódu, který použijí,“ dodává Petr Kadrmas.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

 

Vodafone kupuje virtuálního mobilního operátora SAZKAmobil

Společnost Vodafone se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SAZKAmobil. Pro zákazníky tohoto operátora se aktuálně nic nezmění, už dosud využíval mobilní síť právě Vodafonu a zůstane i značka SAZKAmobil.

Virtuální mobilní operátor SAZKAmobil, který na českém trhu působí téměř deset let, se stane součástí společnosti Vodafone. Ta v prosinci podepsala smlouvu o koupi s českou loterijní jedničkou, společností Sazka.

SAZKAmobil má v Česku přes 200 000 spokojených zákazníků a dlouhodobě využívá mobilní síť právě Vodafonu.

„Za deset let jsme vybudovali velmi úspěšného poskytovatele mobilních služeb, který například jako první z virtuálních operátorů v Česku nabídl přístup k síti 5G bez omezení. Sazka je ale především loterijní společnost a chceme se soustředit na růst v našem odvětví. I proto jsme se rozhodli telekomunikační aktivity prodat našemu mnohaletému obchodnímu telekomunikačnímu partnerovi, to znamená Vodafonu,“ říká Aleš Veselý, generální ředitel Sazky.

Značka SAZKAmobil zůstane zachována, pro její zákazníky se tak nic nemění. I nadále budou moci využívat více než 7500 prodejních míst s terminálem Sazky pro dobíjení kreditu na předplacených kartách a nákup SIM karet. Stejně tak jim zůstane stejný zákaznický účet a budou využívat zákaznické centrum SAZKAmobilu.

„O klienty a klientky SAZKAmobilu jsme se už svým způsobem starali, protože tento virtuální mobilní operátor využíval právě naši mobilní síť. Stanou se tak součástí rodiny více než čtyř milionů zákazníků a zákaznic, kterým služby v současnosti poskytujeme,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

Prodej operátora SAZKAmobil Vodafonu musí ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, k dokončení transakce by mělo dojít v první polovině roku 2024. Obě strany se dohodly, že detaily dohody nebudou komentovat.

O společnosti Sazka

Sazka a.s. je největší a nejstarší loterní společnost v České republice, která skrze neustálé inovace a odpovědným způsobem poskytuje zákazníkům nejširší portfolio her a každodenní zábavy. Nejznámější hrou je Sportka, populární hra s historií delší 65 let. Společnost je od roku 2014 provozovatelem loterie Eurojackpot, jedné z největších evropských her. Součástí zábavní rodiny jsou i stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Své produkty poskytuje Sazka na online herním portálu www.sazka.cz a prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7 500 prodejními místy po celé České republice. Na terminálech Sazky lze vyřídit i řadu běžných transakcí od platby složenek přes dobití kreditu až po vyzvednutí balíku.

Sazka je lídrem v oblasti zodpovědného hraní. Vedle mezinárodních auditovaných certifikací European Lotteries a World Lottery Association rozvíjí vlastní projekt Hraj s rozumem a preventivní programy ve spolupráci s neziskovými organizacemi.

Mateřskou společností Sazky je skupina Allwyn, která provozuje loterie také v Rakousku, Řecku, na Kypru a v Itálii a od roku 2024 se stane také provozovatelem britské Národní loterie. Na konci loňského roku se domluvila také na převzetí firmy Camelot LS Group, která provozuje loterii v americkém státě Illinois. SAZKA a.s. je členem nadnárodní investiční skupiny KKCG, působící v 38 zemích. Více na www.sazka.czwww.allwynentertainment.com.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT). Se službami Vodacom Financial Services a M-Pesa, největší finanční technologickou platformou v Africe, obsluhujeme více než 73 milionů lidí v sedmi zemích a umožňuje jim tak těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. V roce 2023 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, zhruba 30 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a přes 175 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Co nás čeká v bezpečnostních technologiích v roce 2024? Axis vyznačuje 5 základních trendů

„Tempo technologického vývoje, kterého jsme svědky za posledních 12 měsíců, je mimořádné. Dokonce i pro ty z nás, kteří se v odvětví technologií pohybují celé dekády. Co bude dál?“ píše Johan Paulsson, CTO největšího západního výrobce bezpečnostních kamer Axis Communications. Společnost Axis na svém blogu již tradičně představila výčet hlavních trendů.

„Technologické inovace, jež se na nás řítí bez známek zpomalení, přinášejí jak obrovské příležitosti, tak i složitá úskalí – obojí větší, než jsme dosud zažili,“ píše Johan Paulsson. Držet krok se změnami a jejich důsledky proto vyžaduje úsilí, nasazení a vytrvalost ze strany dodavatelů, zákazníků i regulačních orgánů. Hlavní trendy v roce 2024 budou podle Johana Paulssona tyto:

1. Potenciál generativní umělé inteligence v zabezpečení

Rok 2023 se především stal rokem, kdy do povědomí veřejnosti významně zasáhly velké jazykové modely (LLM), které jsou základem generativní umělé inteligence. Každý podnik tak dnes přemýšlí nad možnostmi, jak generativní AI využít, a bezpečnostní sektor není výjimkou. V roce 2024 proto očekávejme bezpečnostní aplikace založené na využití velkých jazykových modelů a generativní umělé inteligence. Pravděpodobně se bude jednat například o AI asistenty, kteří pomůžou kamerovým operátorům s přesnější a efektivnější interpretací dění v záběru, nebo o interaktivní zákaznickou podporu, jež nabídne užitečnější a konkrétnější odpovědi na dotazy zákazníků. Nelze navíc opominout přínos, který generativní AI prokázala při vývoji softwaru. I to se projeví napříč bezpečnostním sektorem.

2. Hybridní architektura pro efektivní správu systému

Hybridní systémová architektura – tedy architektura využívající výhody cloudu, on-premise a edge-computingu – je nyní novým standardem v mnoha řešeních zabezpečení. Funkce se totiž nasazují tam, kde je to nejefektivnější, což umožňuje využít to nejlepší z každého přístupu a zvýšit celkovou flexibilitu. Koneckonců, systémová architektura by měly především odpovídat potřebám zákazníka, nikoliv preferované struktuře jeho dodavatele kamerového systému. Hybridní architektura navíc podporuje budoucí případy užití AI a automatizace při správě a provozu systému.

3. Security trvá, na řadu přichází safety

Bezpečnost, nebo zabezpečení? Tato dvě zdánlivá synonyma (v angličtině safety a security) se v minulosti často spojovala do jednoho společného tématu. Čím dál více se však rozdělují na dva samostatné případy užití. Zatímco zabezpečení (security) souvisí s prevencí úmyslných činů, jako jsou vloupání, vandalismus, agrese vůči lidem a jiné, bezpečnost (safety) se týká nebezpečí a incidentů, které můžou mít negativní dopad na lidi, majetek nebo životní prostředí, avšak nejsou úmyslné (například přírodní katastrofy).

Využití kamerového dohledu a analytiky v oblasti safety přitom rychle přibývá. Například podniky budou kamerový dohled hojně využívat ke kontrole dodržování zásad BOZP a bezpečných pracovních postupů, jako je například nošení osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP). Další oblastí jsou změny klimatu a extrémní počasí, které způsobují záplavy, požáry, sesuvy půdy, laviny a další neblahé jevy. Veřejné orgány proto budou stále častěji využívat videodohled, environmentální senzory a analytiku k včasnému varování před potenciálními katastrofami a zajištění co nejrychlejší a nejefektivnější reakce na klimatické a přírodní hrozby.

4. Regulace a compliance jako hnací síla technologií

Téma dodržování předpisů (compliance) a globální regulační prostředí budou mít na vývoj technologií, jejich aplikaci a využití stále větší vliv. Pravidla a regulace se týkají dodavatelů i koncových zákazníků, a obě strany by se proto měly snažit o spolupráci při jejich splnění.

Umělá inteligence, kybernetické zabezpečení, udržitelnost, správa a řízení společností – to vše jsou oblasti, které se čím dál víc dostávají pod regulační drobnohled. Dodavatelé tedy musí vyvíjet své vlastní technologie a provozovat své vlastní podniky tak, aby svým zákazníkům při dodržování předpisů pomohli. Geopolitika a obchodní vztahy mezi státy vedou k regulacím, které vyžadují transparentnost až na úroveň komponent – zejména proto, aby si koncoví zákazníci mohli být jistí, že i ta nejmenší součást jejich systému plně odpovídá nastaveným bezpečnostním standardům podle zákonů a nařízení na lokálním trhu.

5. „Celostní“ pohled na systém

Pod zvýšenou kontrolou se ocitne čím dál více aspektů bezpečnostního systému a dodavatelé i zákazníci budou muset sledovat, měřit a kontrolovat širokou škálu faktorů. Celkové náklady na vlastnictví (TCO) jsou bezesporu důležitým měřítkem – to všichni uznávají. Dodavatelé zabezpečení však budou muset čím dál více zohledňovat a transparentně komunikovat celkový dopad na vlastnictví bezpečnostního systému, a to včetně nefinančních aspektů, jako jsou environmentální a společenské faktory.

„Není pochyb, že rok 2024 se ponese ve znamení pokračujícího technologického pokroku, což před každého z nás postaví další výzvy a nezbytná rozhodnutí. V Axisu jsme jako vždy připravení spolupracovat s našimi partnery a zákazníky, aby nám všem přinesl příští rok jen ty nejlepší výsledky – ať už v rámci oboru, či mimo něj,“ uzavírá svůj výčet Johan Paulsson.

Článek Johanna Paulssona v plném rozsahu je k dispozici v angličtině na blogu Axis.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Více informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce www.axis.com.

Kyberzločinci se stále častěji zaměřují na pohostinství a cestovní ruch, varují experti

V digitálním věku čelí cestovní ruch a pohostinství novým výzvám. Podle kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies čelila ve 3. čtvrtletí 2023 v průměru každá organizace věnující se volnočasovým aktivitám nebo pohostinství 1 000 kybernetickým útokům týdně, což představuje nárůst o 5 % oproti předchozímu roku.

„Jedná se o velmi znepokojivý trend, taktiky kyberzločinců jsou navíc velmi různorodé a stále sofistikovanější. Nedávno se terčem kybernetického útoku stala platforma Booking.com. Došlo k ukradení zákaznických dat, která byla následně prodávána na dark netu. Booking.com je celkově atraktivní cíl, který byl během posledních měsících několikrát v hledáčku kyberzločinců,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Malware šířený prostřednictvím Booking.com

Bezpečnostní experti objevili například inzerát, ve kterém kyberzločinci hledají spolupracovníky, kteří by prostřednictvím Booking.com šířili malware a s autory škodlivého kódu se podělili o zisky. Schéma je jednoduché. Podvodníci si rezervují ubytování přes Booking.com a následně rozesílají škodlivé soubory ze systému pro zasílání zpráv. Cílem je infikovat hotely malwarem.

Spolupráce s insidery

Kyberzločinci hledají na portálu Booking.com také insidery, kteří by jim pomohli s útoky zevnitř.

Phishingové nástroje

Kyberzločinci vytváří i phishingové nástroje, které se zaměřují na Booking.com. Jedna phishingová sada byla zveřejněna jako dárek pro ruskou komunitu kyberzločinců.

Falešné účty

V hledáčku jsou také vývojáři, kteří by vytvořili software pro automatické vytváření falešných účtů a přidávání falešných nemovitostí na Booking.com.

„Tyto kybernetické hrozby vážně ovlivňují cestovní ruch a pohostinství. Mají dopad na důvěru spotřebitelů, pověst značky a finanční stabilitu podniků. Je proto nutná spolupráce mezi organizacemi, odborníky na kybernetickou bezpečnost a spotřebiteli, aby bylo zajištěno, že cesta, fyzická i digitální, zůstane pro všechny bezpečná a příjemná. Cestovatelé i organizace by měli investovat do pokročilých bezpečnostních opatření, protože uživatelé při plánování cest sdílí citlivá data a pro podniky může být úspěšný útok fatální,“ dodává Miloslav Lujka.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Exit mobile version