Íránští hacktivisté útočí na kritickou infrastrukturu zemí podporujících Izrael

Kybernetické války se neustále vyvíjí. „Sledujeme nárůst kybernetických operací proti cílům v Izraeli a dalších zemích, zejména ve Spojených státech. Za útoky stojí íránské hackerské skupiny, což reflektuje narůstající napětí mezi Íránem a USA. Mezi skupiny napojené na Írán patří zejména CyberAv3ngers a Cyber Toufan, na americké subjekty útočí převážně kvůli používání izraelských technologií,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Vzhledem k napětí na Blízkém východě je pravděpodobné, že útoky skupin napojených na Írán budou pokračovat. Kybernetické války překračují tradiční geopolitické hranice a terčem se velmi rychle mohou stát i další země, podobně jako to sledujeme u rusko-ukrajinské války, kdy je častým terčem proruských hackerských skupin i Česká republika.“

CyberAv3ngers

CyberAv3ngers je hackerská skupina napojená na Íránské revoluční gardy (IRGC – Islamic Revolutionary Guard Corps), která se zaměřuje na izraelské cíle a komunikuje prostřednictvím několika kanálů na Telegramu.

Útočí mimo jiné i na kritickou infrastrukturu, v poslední době se podílí na útocích na americké cíle, kde se snaží zneužít výchozí přihlašovací údaje v zařízeních Unitronics. Skupina zanechává u obětí obrázek s následujícím textem: „Byli jste hacknuti, pryč s Izraelem. Každé zařízení vyrobené v Izraeli je cílem CyberAv3ngers.“

Haghjoyan

Skupina Haghjoyan se objevila na začátku války a nejprve se zaměřila na Izrael, následně na USA. Útočníci kradou a prodávají cenná data a také poškozují webové stránky.

CyberToufan

Skupina CyberToufan se původně zaměřovala na izraelské organizace, ale nedávno se přihlásila k útoku na americkou společnost Berkshire eSupply, údajně kvůli využívání izraelské IT infrastruktury.

YareGomnam Team

Proíránská skupina aktivní od roku 2018 se nedávno přihlásila k útokům na americkou infrastrukturu, včetně potrubních a elektrických systémů. Údajně se také nabourala do kamerových systémů více než 50 amerických letišť.

Check Point uvádí tyto informace, jak je nahlásily hackerské skupiny, bez nezávislého ověření jednotlivých tvrzení. Přesnost útoků nebyla potvrzena žádnou z postižených společností.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Nasazení real-time služby pro sjednocení a analýzu dat napříč systémy a technologiemi desetinásobně zrychlí načítání informací

Využití inovativní služby, která umí sjednotit data z různých aplikací, databází nebo internetových stránek a dalších zdrojů, dokáže i desetinásobně zrychlit načítání informací. Prokázalo to reálné nasazení produktu NEOdata české společnosti Analytics Data Factory, která je expertem na správu a využití firemních dat. Implementace NEOdata ve formě služby umožnilo velké průmyslové firmě využívat real-time analýzu.

„Pro společnosti všech velikostí napříč trhem může být problémem, že uchovávají data v různých zdrojích, aplikacích, na webových stránkách nebo v databázích a neumí nebo technologicky nedokáží zajistit jejich propojení,“ říká Jiří Mojžíš, technický ředitel společnosti Analytics Data Factory. „Nasazení naší nové služby NEOdata ukázalo, že tento problém je možné vyřešit. Služba navíc v reálném čase umí získaná data pokročile zpracovat a vyhodnocovat, a firma je tak může efektivně využít k dalšímu rozvoji svého podnikání,“ doplňuje Jiří Mojžíš.

Služba NEOdata byla nasazena ve velkém průmyslovém podniku, který využíval zastaralé IT technologie a nestandardní systémy a databáze bez jakékoliv dokumentace. Dodávání veškerých dat tak probíhalo se zpožděním a v nízké kvalitě. Implementace nového řešení proběhla bez přerušení chodu firmy, využil se při tom privátní Kubernetes cluster, který nyní slouží pro běh zákaznických aplikací a integraci se službou NEOdata. Její nasazení umožnilo moderní způsob zpracování dat a zásadní optimalizaci jejich kvality. Celé řešení má zajištěnu vysokou dostupnost a odolnost proti výpadkům. Vše je poskytováno formou služby.

NEOdata je nástroj, který dokáže v řádu milisekund propojit surová data z různých zdrojů, zachytit anomálie, ale i vzorce a trendy, a na základě automatického vyhodnocení v reálném čase poskytnout zákazníkovi potřebné výstupy. Zároveň dokáže replikovat a distribuovat data a události do různých systémů v jeden okamžik. Díky řešení NEOdata, tak firmy mohou snadno zachytit podvodné finanční transakce, předpovídat chování zákazníků nebo zrychlit a automatizovat své interní procesy. Pro využití produktu NEOdata přitom není potřeba žádný dodatečný hardware nebo licence, vše je poskytováno formou služby a tehdy, kdy to zákazník skutečně potřebuje.

Více informací o službě NEOdata je k dispozici na webových stránkách www.neodatabyadf.cz.

O společnosti Analytics Data Factory:

Analytics Data Factory je na českém trhu dodavatelem a správcem řešení postavených na analytických technologiích společnosti SAS včetně veškerého navazujícího ekosystému, jako je hardware, operační systémy, databáze, vývojový a verzovací software, messaging infrastruktura nebo big data platformy. Analytics Data Factory se primárně specializuje na oblasti, ve kterých dle referencí poskytuje služby na špičkové úrovni. Jedná se především o analýzu dat v reálném čase, a to například v oblastech aktivního řízení vztahu se zákazníky (CRM), prevence vzniku podvodů, zpracování signálů a rozpoznávání obrazu nebo pokročilé analytiky na velkých a streamovaných datech. Mezi klienty patří Komerční banka, Česká podnikatelská pojišťovna, pojišťovna Kooperativa, Home Credit, a další. Více informací o společnosti je k dispozici na www.byadf.cz.

GymBeam tento rok atakuje tržby přes 4 miliard korun!

Na pravidelném All Hands meetingu představil Dalibor Cicman, CEO GymBeam, úspěchy třetího kvartálu a nastínil předpokládané výsledky největšího fitness e-shopu v našem regionu za rok 2023. Odhadovaná roční tržba je o 16 % vyšší, než ta plánovaná, a oproti minulému roku je růst tržeb téměř 60%.

Nejsledovanějším momentem v daném období byl jednoznačně Black Friday. Ten byl pro GymBeam rekordní hned v několika ohledech. Stal se nejúspěšnějším v historii společnosti a během kampaně bylo prodáno více než 1 milion produktů, což představuje nárůst o 76 % oproti minulému roku. Celkový počet objednávek vzrostl v porovnání s minulým rokem o třetinu a dosahoval tak téměř čtvrt milionu kusů.

Dalším úspěchem byl dosažený rekord v počtu zabalených balíků za jediný den, a to skoro 20 000 kusů. V oblasti mezinárodní expanze zaznamenal největší úspěch italský, řecký a polský trh. I s ohledem na rychlý růst společnosti byl překročen milník 500 zaměstnanců, což potvrzuje nejen dynamiku GymBeam, ale i její významný přínos k regionální zaměstnanosti. Kamenná pobočka v Praze navíc obdržela ocenění Visa Top Shop za měsíc listopad a potvrzuje tak kvalitu servisu poskytovaného zákazníkům.

GymBeam hodlá tyto úspěchy posouvat ještě dál a už před koncem roku má mnoho plánů na nadcházející období. Prioritou bude i nadále výrazné rozšiřování kapacity skladu a jeho automatizace, růst marketplace a dále například zavedení ChatBota, který zlepší komunikaci se zákazníky a zvýší pohodlí nákupního procesu.

O GymBeam:

GymBeam je s obratem 105 milionů eur za rok 2022 největším fitness e-shopem v regionu CEE. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM.

Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 15 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie.

Lidé ve střední a východní Evropě si umí osladit život. Na penězích záleží, ale větší roli hrají tradice a zděděné kuchařské umění

V útratách za sladkosti v přepočtu na obyvatele během vánočních svátků vedou severské země těsně následované Estonskem, Litvou a Českou republikou.

V konzumaci sladkostí, jako jsou cukr, džem či čokoláda, vedou v rámci Evropy středoevropské a východoevropské země (CEE) a Pobaltí. Vůbec první místo v žebříčku, který sestavila ve své nedávné studii Sváteční sezóna ve střední a východní Evropě (Festive Season in Central and Eastern Europe) společnost Colliers, zaujímá Bulharsko, které na třetím místě následuje Lotyšsko. Tyto země převyšují průměr EU zhruba dvojnásobně, přičemž sladké výrobky tvoří přibližně 2 % jejich spotřebitelského koše.

Sladkosti jako sváteční dárek

Z výsledků průzkumu, do kterého se zapojilo zhruba 500 respondentů z Bulharska, České republiky, Maďarska, Polska, Rumunska a Slovenska, dále vyplynulo, že v některých zemích jsou sladkosti a cukrovinky poměrně oblíbeným svátečním dárkem. V Bulharsku kupuje sladké dárky 47 % respondentů, v Rumunsku 45 % a v Polsku 32 %. Naopak v České republice a na Slovensku se sladkosti ve svátečnímu období téměř nekupují – volí je pouze 3 %, respektive 13 % respondentů.

Nejvíce za sladké utrácí severské země

Při pohledu na výdaje za cukrovinky přepočtené na jednoho obyvatele vedou v rámci Evropy severské země, těsně následované Estonskem, Litvou a Českou republikou. Dominika Jędrak, ředitelka oddělení výzkumu a poradenství pro Polsko a střední a východní Evropu ve společnost Colliers, k výsledkům průzkumu dodává: „Překvapivě se ukázala souvislost mezi průměrnými teplotami a výdaji za cukrovinky. Obecně se zdá, že chladnější podnebí pozitivně koreluje s vyšší spotřebou sladkých výrobků. Konkrétně v kategorii cukrovinek zjistili ještě silnější korelaci mezi teplotami a objemem nákupů této kategorie potravin. Vedou zde Švédsko a Dánsko, první pětku uzavírají Estonsko, Česká republika a Litva. V posledních třech jmenovaných zemích tvoří cukrovinky přibližně 0,6 % celkového spotřebního koše, což je více než dvojnásobek průměru EU. Polsko a Slovensko rovněž vykazují výrazně nadprůměrné hodnoty, zatímco Maďarsko a Lotyšsko se pohybují kolem průměru.“

Značky „nové vlny sladkostí“ a jejich původ

Nejvýraznějšími prodejními značkami cukrovinek v regionu CEE jsou přitom dle studie Colliers Candy Cat, Candy Pop a německá značka Haribo. Za zmínku stojí také rozšíření značky Bob Snail Store, která dosud působila především na ukrajinském trhu. Další značkou jsou cukrárny Roshen, které nedávno otevřely své prodejny v Rumunsku, a italská značka ODStore, jež letos vstoupila na polský trh nákupních center. V České republice patří k významným hráčům Pražská čokoláda Steiner & Kovařík. Tento rodinný podnik funguje na českém trhu již od roku 2011 a postupně expandoval do Německa a Dubaje, později i do Japonska, Ománu a Španělska. Většinu míst, kde se prodejny cukrovinek nacházejí, tvoří nákupní centra. Dalším oblíbeným místem pro tyto prodejny jsou hlavní ulice.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Analýza: Objem DDoS útoků na české firmy stagnuje, jsou ale stále kvalitnější a rozmanitější. Nejvíce jich je z Ruska

Čísla počtu a celkové intenzity DDoS útoků na české firmy v listopadu stejně jako o měsíc dříve stagnovala. Špatné zprávy jsou ale schovány na pozadí. Rostoucí hrozbou je totiž stále lepší kvalita a rozmanitost jednotlivých útoků. Kybernetičtí útočníci tak dokáží napáchat stejně vysoké, nebo i horší škody než dříve obvyklými špatně cílenými plošnými útoky. Již pátý měsíc po sobě mířilo nejvíce útoků z Ruska, stejná země navíc již druhý měsíc v řadě kralovala i žebříčku intenzity útoků. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Listopadová čísla potvrdila, že již vůbec nejde o plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury, což bylo dříve pro DDoS útoky obvyklé. Trendem je rozmanitost a posun ke kvalitě. Útočníci se navíc zaměřují zejména na aplikace a útočí přímo u zdroje v datových centrech, místo aby využívali velké množství přípojek k internetu. Celková čísla tak nejsou velká, ale negativní dopady na firmy a instituce jsou přitom stále vysoké,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují útočníkům efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. V kombinaci se zranitelností méně obvyklých internetových protokolů a nárůstem intenzity jednotlivých útoků to ukazuje na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v listopadu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo stejně jako v předchozích měsících z Evropy, odkud směřovaly i nejintenzivnější útoky. Z pohledu zemí bylo již tradičně nejvíce útoků z Ruska, stejná země kralovala již druhý měsíc po sobě i žebříčku nejintenzivnějších útoků.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Nejlepší aplikace pro byznys? Hlavní roli hrají komunikační platformy i AI, v průzkumu od Pipedrive bodovali také Češi

Umělá inteligence, komunikační platformy nebo datová analytika pro obchodníky – to jsou nejoblíbenější technologie, na které podniky nedají dopustit. Nejpopulárnější jsou Microsoft Teams, Google Meet a Zoom Meetings, mezi integračními platformami vládne Zapier. Mezi obchodníky se těší největší oblibě datově analytická platforma Dealfront, která pomocí AI pomůže s expanzí na nové trhy. Umělá inteligence v aplikaci Fireflies.ai zase pomáhá s přepisem hovorů a tvorbou poznámek ze schůzek. Na druhém místě mezi nástroji pro zákaznickou podporu se umístil český CloudTalk, a to hned za Facebook Messengerem. Vyplývá to z průzkumu estonského scaleupu Pipedrive za rok 2023, který na svém Marketplace nabízí více než 400 byznysových aplikací.

„Je stěžejní, aby firmy budovaly správný technologický stack pro svůj obchodní tým, který jim umožní zdvojnásobit tempo inovací a objevit nečekané příležitosti k růstu. Obchodníci tráví v průměru pouze třetinu svého času jednáním se zákazníky. Automatizace každodenních úkolů jim tento cenný čas pomůže rozšířit. Správná technologie pomáhá zvýšit produktivitu, omezit manuální práci a vyhnout se chybám. Zároveň pomáhá rychleji najít potenciální zákazníky nebo zlepšit týmovou spolupráci, což má zásadní vliv na úspěšnost prodejů. Místo aby obchodníci trávili čas nad repetitivními úkoly, mohou se soustředit na vytváření personalizovaných cest k zákazníkům,“ řekl Sean Evers, VP of sales a partner ve společnosti Pipedrive.

Z průzkumu vychází, že během prvních 11 měsíců letošního roku si více než 134 000 uživatelů nainstalovalo alespoň jednu aplikaci z Pipedrive Marketplace. Mezi nejoblíbenější kategorie patří boty pro zasílání zpráv a komunikační nástroje, telefonní hovory a videohovory, automatizace marketingu a generování leadů. Z průzkumu dále vyplývá, že společnosti využívající integrace uzavírají zhruba pětkrát více obchodů, přičemž v průměru 41 % všech obchodů je zprostředkováno prostřednictvím integrovaných nástrojů. Průměrná úspěšnost obchodů u firem využívajících integrace činí 47 %.

Tři nejlepší aplikace Pipedrive Marketplace, které pomáhají k automatické transformaci dat mezi hlavní platformou a dalšími aplikacemi, nebo které ulehčují komunikaci se zákazníky:

  1. Zapier
  2. Google Meet
  3. Zoom Meetings

Nejlepší aplikace pro skóring potenciálních zákazníků, automatizaci komunikace, sledování chování potenciálních zákazníků a udržování přehledu nad komunikací:

  1. Microsoft Teams
  2. Dealbot pro Slack
  3. Pipechat

Nejoblíbenější aplikace pro B2B komunikaci a k plánování předváděcích akcí:

  1. Google Meets
  2. Zoom Meetings
  3. JustCall

Nejpopulárnější integrace pro kvalifikaci potenciálních zákazníků, rozšíření údajů o potenciálních zákaznících a pomoc s průzkumem potenciálních zákazníků jsou:

  1. Dealfront
  2. Outfunnel
  3. Fireflies.ai

„Ekosystém společnosti Pipedrive je postavený tak, aby odrážel potřeby našich zákazníků a zvyšoval přínosy celého CRM. Používání integrací třetích stran umožňuje společnostem prolomit datová sila a sjednotit informace napříč různými aplikacemi. Tím se šetří čas, zvyšuje produktivita a rozšiřují celkové možnosti příjmů. Díky integraci Pipedrive s aplikacemi třetích stran můžeme nabídnout kompletní a přizpůsobitelný technologický stack, který automatizuje úlohy v celém životním cyklu příjmů a zvyšuje růst firmy,“ uvedl Evers.

Podle společnosti Postman bylo začátkem tohoto roku rozhraní API Pipedrive oceněno jako jedno z nejoblíbenějších rozhraní API pro vývojáře. Postman je předním světovým veřejným centrem pro vývojáře, které umožňuje navrhovat, vytvářet a testovat jejich rozhraní API. V létě 2023 se navíc Developers’ Corner dostal do užšího výběru tří kategorií na The DevPortal Awards, což je program ocenění představující inovativní lídry a jejich vývojářské portály v oblasti API a rozhraní. Společnost Pipedrive se dostala do užšího výběru v kategoriích Nejlepší nová inovace DX, Nejlepší onboarding a Nejlepší referenční dokumentace API.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

Kam Evropané míří na zimní dovolenou? Praha opět v první desítce, oproti minulému roku si polepšila

Kompletní žebříček nejpopulárnějších destinací a porovnání s létem naleznete níže.

Ať už je to cestování za vánočními trhy, nebo oslava Silvestra v jedné z evropských metropolí, ne všichni lidé zkrátka tráví zimní čas doma. Platforma Omio, která patří mezi největší prodejce jízdenek a letenek v Evropě, vytvořila seznam 10 nejoblíbenějších evropských měst pro letošní zimu. Ta vyhodnocuje na základě počtu objednaných jízdenek a letenek. V porovnání s letním žebříčkem co do oblíbenosti nejvíce poskočila Paříž, a to z letního 5. místa na 2. místo. Do žebříčku se na rozdíl od léta dostal také Berlín, tradičně oblíbená Vídeň a hned za ní Praha. Ta je také podle dat ČSÚ mezi turisty stále oblíbenější.

Platformu Omio každý měsíc navštíví miliony uživatelů hledajících jízdenky a letenky. Těch se na platformě prodalo už přes 41 milionů. Omio jako jediná platforma svého druhu kombinuje nabídku vlakových a autobusových jízdenek s letenkami i lístky na trajekt. Jako taková má proto jedinečný vhled do cestovního chování turistů v Evropě a pravidelně přináší statistiky o populárních destinacích.

„Vidíme, že velmi oblíbená je letos mezi cestujícími Paříž, která je druhou nejpopulárnější destinací. Ta během zimy a svátků nabízí řadu kulturních akcí a dodnes je vnímaná jako místo pro romanticky laděnou dovolenou. Vídeň, která se letos umístila na pátém místě, je zase vyhlášená svými vánočními trhy. K tomu pozorujeme, že je v tomto období mezi turisty stále populárnější Praha,“ komentuje žebříček Tomáš Vocetka, CTO platformy a vedoucí pražského týmu Omio.

Díky tamní relativně mírné zimě se v desítce udržela také tradičně oblíbená italská města Řím, Florencie a Milán, vypadly ale typicky letní destinace Lisabon, Neapol a Benátky. Co se způsobu dopravy týče, v zimním období více lidí cestuje autobusy, ale také letadlem.

Praha je magnet

V žebříčku Omio si Praha v porovnání s minulým rokem „polepšila“. Zatímco loni byla na 9. místě, letos už se umístila na 6. příčce, těsně za Vídní. Její rostoucí oblíbenost mezi zahraničními turisty potvrzují i čísla Českého statistického úřadu. Už za minulý rok, kdy se cestovní ruch vzpamatovával, přijelo do Prahy 6 milionů turistů. Za třetí čtvrtletí tohoto roku počet návštěvníků stoupl o více než 15 %. Nicméně podle dat Prague City Tourism se počet turistů v českém hlavním městě vyšplhal už v září na 5,5 milionu. Dle společnosti počet příchozích z asijských zemí dokonce meziročně stoupl o více než 60 %, o 17 % narostl také počet návštěvníků ze Spojených států.

Zima 2023 Léto 2023
1. Madrid Madrid
2. Paříž Řím
3. Londýn Milán
4. Barcelona Londýn
5. Vídeň Paříž
6. Praha Barcelona
7. Řím Florencie
8. Florencie Benátky
9. Milán Neapol
10. Berlín Lisabon

Více o společnosti Omio

Omio je vyhledávací, srovnávací a bookingová platforma založená v roce 2013, která lidem pomáhá najít ta nejlepší dopravní spojení v Evropě a Severní Americe, ať už cestují vlakem, autobusem, letadlem, nebo trajektem. Cílem je umožnit lidem cestovat pohodlněji bez složitého vyřizování vícero jízdenek či letenek od různých společností. Díky spolupráci s více než tisícovkou dopravců nabízí až 10 milionů různých tras ve 37 zemích světa, kde si lidé skrz Omio zakoupili již přes 41 milionů jízdenek a letenek. Společnost s více než 360 pracovníky má kromě berlínského sídla kanceláře v Londýně a Praze. Právě v české metropoli sídlí významná část jejího vývojářského týmu pod vedením CTO firmy Tomáše Vocetky.

Kreativní novinka od společnosti Hobolite

Společnost Hobolite uvádí na trh nové kompaktní LED světlo Hobolite Mini-X pro tvůrce obsahu, které je vhodné do každého počasí.

Nové LED světlo má stejně kompaktní tvar jako ostatní výrobky Hobolite a stejný jedinečný vintage design připomínající klasické fotoaparáty z 50. a 60. let.

Nový model Mini-X má nejen stylový design, ale je určen i do náročnějších podmínek. LED světlo má krytí IP54 a odolává teplotám od -30 do 40 °C. Samotné světlo se vejde do dlaně a váží pouhých 476 gramů.

Nabízí rozsah barevných teplot od 2700K do 6500K s vynikajícími hodnotami CRI 96+ a TLCI 96+. Objektiv s možností zaostření umožňuje fotografům a filmařům nastavit paprsek od 15stupňového bodového světla až po 45stupňový reflektor. Při teplotě 6500 K na 1 metr dokáže světlo vyprodukovat 7130 luxů s bodovým paprskem nebo 3057 luxů se zaplavujícím paprskem.

LED světlo lze ovládat buď přes Bluetooth nebo pomocí intuitivních ovládacích prvků na panelu světla. Vroubkované ovládací knoflíky jsou navrženy tak, aby bylo snadné nastavit světlo i v rukavicích. Má magnetický montážní systém, který umožňuje rychlé a snadné připevnění a odpojení příslušenství, jako je difuzor, klapky nebo barevné gelové filtry.

Světlo je napájeno vestavěnou dobíjecí baterií s kapacitou 3 000 mAh, ale lze jej napájet také volitelnou V-mount baterií.

Ceny a dostupnost

Nové světlo LED Mini-X bude dostupné v lednu 2024.

Doporučená prodejní cena je

127079  Hobolite Mini-X Starter Kit – 10.490,- Kč / 421 €

127080  Hobolite Mini-X Creator Kit – 14.190,- Kč / 570 €

Klíčové specifikace

  • Stylový vintage design
  • Konstrukce se stupněm krytí IP54
  • Kompaktní provedení
  • Možnost bodového nebo zaplavujícího paprsku
  • Ovládání přes Bluetooth

Novinky pro hráče z dílny Niceboy – nová herní myš a hned dvoje herní sluchátka

Značka Niceboy aktuálně představuje herní myš nové generace ORYX M666 Daemon 2 s ultralehkým honeycomb designem a dále přidává i dva zástupce do sekce herních sluchátek – ORYX X220 Iris a ORYX X330 Cubix.

ORYX M666 Daemon 2 – ultralehký design pro rychlejší reakci

Rychlá, lehká a přesná – to vše slibuje nová generace herní myši Niceboy ORYX M666 Daemon 2. Myš má ultralehký honeycomb design, nízkou hmotnost 72 g (bez kabelu) a zrychlení dosahuje hodnoty 15G. Pro okamžité změny rychlosti je myš osazena tlačítkem pro přepínání mezi šesti úrovněmi citlivosti. Celkové ovladatelnosti myši přidává i osazení teflonovými kluznicemi, které zachovávají vysokou pohyblivost na jakémkoliv povrchu.

Tvar myši je navržen pro praváky. Honeycomb design zároveň zajistí provzdušnění ruky a hráč si tak může užívat hodiny a hodiny ve virtuálním světě. Díky softwaru ORYX si hráč může nakonfigurovat myš podle svých představ. Vlastní RGB podsvícení, libovolné naprogramování 7 tlačítek se standardním umístěním či nastavení úrovní DPI.

Herní myš ORYX M666 Daemon 2 pořídíte za 499 Kč.

Více informací o myši zde: www.niceboy.cz

ORYX X220 Iris – zvuk, který vás vtáhne do hry

Sluchátka Niceboy ORYX X220 Iris disponují širokým frekvenčním rozsahem, takže hráč slyší jak nejtišší kroky, tak nejhlučnější exploze s úžasnou detailností. Náušníky svým tvarem objímají ucho, jsou prostorné a pohodlné. Hlavový most je možné si přizpůsobit podle potřeby. Sluchátka jsou potažena kvalitní PU kůží a hráče potěší i nadstandardní délka kabelku – 2,2 metrů.

Sluchátka jsou vybavena flexibilním mikrofonem, který zaručí bezproblémovou komunikaci během online her, LED osvětlení dodává sluchátkům styl a dotváří atmosféru při hraní.

Sluchátka X220 Iris pořídíte za 599 Kč.

Více informací o sluchátkách zde: www.niceboy.cz

ORYX X330 Cubix – virtuální 7.1. zvuková magie

Herní sluchátka ORYX X330 Cubix disponují funkcí virtuálního prostorového 7.1. zvuku, který poskytuje strategickou výhodu v herním prostředí. Tato funkce umožní hráči vnímat okolní zvuky z různých směrů a rozlišovat jejich polohu a vzdálenost. Díky ORYX softwaru je možné si navíc nastavit zvuk podle individuálních představ či zvolit už speciálně přednastavený mód.

Únik do virtuální reality zpříjemní odolná a příjemná konstrukce sluchátek a o svobodu pohybu se postará kabel s nadstandardní délkou 2,2 metrů. Náušníky jsou vyrobeny z kvalitní PU kůže, hlavový most si může každý hráč přizpůsobit tak, aby mu sluchátka seděla pohodlně na hlavě. Nastavitelný flexibilní mikrofon pomůže k ještě lepší komunikaci se spoluhráči.

Herní sluchátka ORYX X330 Cubix za 899 Kč.

Více informací o sluchátkách zde: www.niceboy.cz

O značce Niceboy

První produkty uvedla značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby se stala úspěšnou nejen u nás, ale i v řadě dalších zemí Evropy. Ve vybraných kategoriích zaujímá přední příčky v prodejích a je jedním z lídrů na trhu. Mezi produkty značky Niceboy patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky, chytré hodinky a další. Novinky, které Niceboy v posledních letech představil, jsou ucelená řada gamingového vybavení ORYX a řada chytrých výrobků do domácnosti ION.

RTX 500 s českou infografikou a update pro D5 Render

RTX 500 v přehledné infografice

Kampaň RTX 500 slaví nedávno překročený milník 500 her a aplikací s podporou technologií NVIDIA RTX. Ty byly poprvé ve hrách představeny v listopadu 2018 s vydáním Battlefield V, který disponoval ray tracingovými odrazy a DLSS. Dnes, po pěti letech, je NVIDIA DLSS dostupné ve verzi DLSS 3.5 s funkcemi pro generování snímků nebo chytrého odstranění šumu pomocí umělé inteligence. Otevírají se tak možnosti využívat plný ray tracing vyžadující vysoký výkon k simulaci osvětlení i v náročných titulech jako jsou Cyberpunk 2077 Ultimate Edition nebo Alan Wake 2, který byl zároveň první hrou podporující tyto nejmodernější technologie hned od vydání.

Časovou osu inovací nebo např. statistiky využívání RTX funkcí ve vybraných hrách nabízí přehledná infografika v příloze.

DLSS 3.5 zrychluje vykreslování v reálném čase i vizuální kvalitu

RTX akceleruje také aplikace pro tvůrce obsahu. D5 Render, software určený pro 3D grafiky a profesionály pracující na rozsáhlých architektonických nebo krajinářských vizualizacích, dostává update DLSS 3.5. Podpora generování snímků pomocí NVIDIA DLSS zde navyušje snímkovou frekvenci ve viewportu aplikace a umožňuje pracovat s náročným ray-tracingem. Práce je díky tomu plynulejší a lze při ní využívat mnohem přesnější náhledy scény. S DLSS 3.5 přišla také funkce Ray Reconstruction využívající AI k potlačení šumu.

NVIDIA DLSS díky těmto funkcím dokáže aktuálně navýšit snímkovou frekvenci ve viewportu až 2,5násobně. Podporu DLSS 3.5 nově přidává také nástroj Autodesk VRED, profesionální software pro digitální prototypování.

Exit mobile version