DaVinci Resolve 19 nabízí nové funkce využívající AI s akcelerací pomocí RTX

Nový díl seriálu AI Decoded se tento týden věnuje dvěma novým funkcím v DaVinci Resolve 19 od Blackmagic Design využívajícím AI a akceleraci TensorRT. Jde o:

  • Podpora sledování bodů IntelliTrack AI, která umožňuje sledovat objekty a stabilizovat záběry. Nabízí také automatizované panorámování zvuku podle toho, kde se jeho zdroj nachází nebo kudy se pohybuje v rámci 2D i 3D scén.
  • UltraNR, nový režim denoise umožňuje pomocí AI snadno potlačit nežádoucí šum a zároveň zachovat ostrý obraz. Nástroj lze také kombinovat s temporální redukcí šumu pro ještě účinnější denoising v pohyblivých scénách, kde může být šum patrnější.

Obě nové funkce jsou akcelerovány technologií TensorRT, takže na notebooku s grafickou kartou GeForce RTX 4090 běží 3× rychleji než na Macbooku Pro M3 Max. Prohlubují se tak výhody, které platforma NVIDIA RTX přináší kreativcům.

Podrobnosti včetně video ukázek přináší blog AI Decoded.

Focus Nordic distributorem profesionálních pamětí Angelbird

Společnost Focus Nordic s hrdostí oznamuje, že rozšiřuje distribuci profesionálních paměťových karet a SSD řešení od společnosti Angelbird. „Před třemi lety jsme zahájili distribuci produktů Angelbird v severském regionu a trh rychle zareagoval na vysokou poptávku v oboru,“ říká Kirstine Lindholm, produktová manažerka odpovědná za Angelbird ve společnosti Focus Nordic.

Dnes můžeme s hrdostí oznámit, že jsme díky tvrdé a důsledné práci získali rozšířenou důvěru společnosti Angelbird a můžeme nyní nabízet její profesionální paměťové karty a SSD téměř ve všech zemích východní a jihovýchodní Evropy, Balkánu a Zakavkazska.

Paměťové karty Angelbird jsou považovány za prémiové produkty na trhu paměťových úložišť a ve své produktové řadě mají jedny z nejbezpečnějších a nejrychlejších paměťových karet na světě, které upřednostňují profesionálové, kteří u svých zařízení upřednostňují výkon, spolehlivost a odolnost. Jejich paměťové karty jsou vyvíjeny ve spolupráci se všemi významnými výrobci fotoaparátů, aby vám poskytly nejlepší možné technické nástroje. Řada zahrnuje mimo jiné bleskové SSD´s, které podporují Apple ProRes a CDNG RAW, karty CFExpress určené pro konkrétní fotoaparáty s technologií Stable Stream a doživotní ochranou dat, a také karty SD a MicroSD, které nejenže nabízejí jedny z nejvyšších rychlostí zápisu a čtení na trhu, ale jsou také navrženy tak, aby odolaly nárazům, prachu, vodě a extrémním teplotám.

Angelbird Match Pack

Paměťové karty Angelbird Match Pack jsou specializovaným produktem společnosti Angelbird Technologies, který je určen speciálně pro některé fotoaparáty nebo záznamová zařízení, která vyžadují dvě stejné paměťové karty pro určité funkce, jako je duální záznam nebo zálohování. Balíček Match Pack se obvykle skládá ze dvou identických vysoce výkonných paměťových karet SD nebo CFExpress, které jsou pečlivě testovány a sladěny tak, aby byl zajištěn konzistentní výkon a spolehlivost při společném použití v kompatibilních zařízeních. To zajišťuje optimální a spolehlivý výkon obou karet ve scénářích, kdy je vyžadováno souběžné nahrávání, redundance nebo prodloužená doba nahrávání. Paměťové karty Angelbird Match Pack často používají profesionální kameramani, filmaři a fotografové, kteří potřebují spolehlivá a sladěná paměťová řešení pro kritické aplikace.

Všechny produkty jsou k dispozici k okamžité expedici.

Homeworld 3 vyjde s podporou DLSS

Homeworld 3, nejnovější pokračování oblíbené série realtimových sci-fi strategií, vyjde 13. května s podporou DLSS 2 pro navýšení snímkové frekvence. Pro fanoušky série je připravena edice Fleet Command, která jim krom obsahu navíc zajistí také přístup do hry již 10. května.

DLSS 2 je dostupné také v FPS Incursion Red River a RPG Bellwright, jež se aktuálně nachází v režimu early access. Ať už se v první jmenované hře vydáte cestou hrdiny, nebo se v druhé stanete žoldákem ve Vietnamu, budete mít k dispozici všechny potřebné snímky a ještě něco navíc.

DLSS patří mezi technologie RTX, které najdeme ve vice než 500 hrách nebo aplikacích a jejich počet stále roste.

Blog: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss-homeworld-3/

TD SYNNEX získala distribuci Barco ClickShare v Česku a na Slovensku

Společnost TD SYNNEX se stala v Česku a na Slovensku prvním a jediným distributorem bezdrátového konferenčního řešení Barco ClickShare. TD SYNNEX partnerům zaručí velmi rychlou dostupnost z panevropského distribučního skladu v Boru u Tachova a přístup ke kompletnímu sortimentu Barco ClickShare.

Barco ClickShare je výhradně bezdrátový konferenční systém umožňující bezproblémové propojení zařízení v zasedací místnosti při videokonferencích nebo prezentacích. S Barco ClickShare lze využít stávající vybavení místnosti. Zaměstnanec přijde do místnosti s vlastním notebookem a systém ho jediným kliknutím bezdrátově připojí například k centrální obrazovce, kameře a reproduktorům. Komplexnější řešení pak představuje Barco ClickShare Bar, all-in-one videobar, který spojuje všechny funkce spolupráce, zvuku, videa do jednoho zařízení a umožňuje bezdrátové konference s jakoukoli platformou (Teams, Zoom, Webex apod.).

„Uživatelé ocení, že bezdrátové řešení umožňuje ze zasedaček navždy vymýtit zamotané kabely a různé adaptéry. ClickShare Bar navíc kromě špičkové kvality obrazu a zvuku disponuje i vysokou mírou bezpečnosti, protože veškerá data přenáší šifrovaně,“ popisuje Adam Kuba, produktový manažer, speciální audiovizuální divize TD SYNNEX Maverick.

Českým a slovenským partnerům přinese TD SYNNEX především dostupnost a rychlé dodávky Barco ClickShare z velkého panevropského skladu v Boru u Tachova. „Díky němu jsme schopni dodávat do druhého dne. Barco ClickShare sklízí velké úspěchy v severských zemích, proto jsme rádi, že se v rámci NorthEast regionu TD SYNNEX distribuce rozšiřuje i do Česka a na Slovensko,“ dodává Adam Kuba.

TD SYNNEX nyní ve své pražské centrále připravuje prostor, kde bude moci všechny výhody a funkcionality Barco ClickShare prezentovat naživo. Novinku v portfoliu představí zákazníkům a partnerům také prostřednictvím webinářů.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 500 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 1 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, nebo nás sledujte na sociálních sítích Twitter, LinkedIn, Facebook a Instagram.

O společnosti Barco

Barco se sídlem v Kortrijku (Belgie) je globální společností s vedoucím postavením v oblasti vizualizace, sítí a technologií pro spolupráci. Její inovativní řešení jsou hnací silou pokroku na trzích zdravotnictví, podniků a zábavy. Jádrem úspěchu společnosti Barco je více než 3 000 oddaných „vizionářů“, z nichž každý vášnivě přispívá k prosazování změn prostřednictvím technologií. Společnost Barco, kótovaná na burzách Euronext (BAR), Reuters (BARBt.BR) a Bloomberg (BAR BB), realizovala v roce 2023 tržby ve výši 1 050 milionů eur. Další informace naleznete na stránkách www.barco.com nebo na sociálních sítích XLinkedInYouTubeInstagram, and Facebook.

Budoucnost využití AI v e-commerce: Detekovat podvod či si vyzkoušet tričko online už nebude problém

Umělá inteligence (AI) je dnes již často používaným buzzwordem, za který se dá skrýt téměř jakýkoliv automatizovaný systém pro využití v online odvětví. Spousta firem a startupů se chlubí implementací AI jen za účelem zvýšení atraktivity vlastních produktů. Ve skutečnosti však velice často nemají s umělou inteligencí vůbec nic společného. Tento nešvar se sice rozmohl napříč různými obory, což ale neznamená, že by AI reálně už neměla co nabídnout. Ba právě naopak.

Pojďme se nyní podívat na jednu z nejdynamičtějších oblastí, v níž umělá inteligence může při správném přístupu přinášet reálné výsledky. Tou je e-commerce. Jaké reálné využití tady opravdová umělá inteligence má a kde spočívá její budoucnost?

Personalizace

Umělá inteligence bude stále více využívána k analýze chování zákazníků a jejich preferencí. Na základě těchto dat budou e-commerce platformy schopny poskytovat personalizované doporučení produktů, což zlepší nejen uživatelskou zkušenost, ale také zvýší pravděpodobnost nákupu.

V praxi se nejdříve sesbírají data o chování zákazníků na daném eshopu – ideálně za období jednoho až dvou měsíců. Výslednými daty se následně plní predikční modely, které poskytují přesnější a personalizovanější doporučení, a to i na základě chování uživatelů v reálném čase. Tedy například ví, že si k mletému masu přikoupíte spíše červené víno nežli pivo, protože jste to již v minulosti několikrát udělali nebo to obvykle dělají další uživatelé. Půvab umělé inteligence je ale především v tom, že pokud začnete volit pivo při nákupu častěji, modely to rozpoznají a dojde k úpravě doporučení. Tato schopnost, nazývaná strojové učení, modelům umožňuje se zlepšovat a dynamicky přizpůsobovat na základě rostoucího množství dat.

Podobně bude v budoucnu fungovat i většina chytrých našeptávačů a vyhledávání, stejně jako třeba správa marketingových kampaní. V případě e-mailingu stačí mít k dispozici nákupní historii uživatele a predikční model, který dokáže předpovědět, o jaké produkty by mohl mít zájem příště. Při retenci se tak jedná o skutečně silnou výhodu.

Predikce poptávky a optimalizace zásob

Algoritmy umělé inteligence mohou být také použity k predikci aktuální i budoucí poptávky po produktech na základě historických dat, sezónních trendů a dalších faktorů. Zjednodušeně řečeno, vám AI v budoucnu dokáže přesně poradit, kolik máte na jakou část roku naskladnit zboží, bez ohledu na to, jestli prodáváte plavky, potraviny nebo elektroniku. Mimo jiné dokážou algoritmy odhadnout i dopady neočekávaných událostí jako je pandemie či změna legislativy.

Princip fungování je pak stejný jako u doporučování. Vezmete historická data za relevantní období, v tomto případě se určitě bude jednat o srovnávání několika po sobě jdoucích let pro vysokou statistickou relevanci, a naplníte jimi modely strojového učení. Můžete využít také již předtrénované modely, například na datech jiných společností ze stejného oboru. Ano, i takové výhody dnes využití AI v praxi nabízí a lze je aplikovat na svůj konkrétní business.

Díky tomu mohou obchodníci lépe plánovat zásobování na celý rok, což vede k efektivnějšímu využití skladových prostor a minimalizaci (někdy) nežádoucího výprodeje. V neposlední řadě dokáže přesnost takové predikce výrazně optimalizovat cash flow.

Virtuální zkušební místnosti a rozšířená realita

Představte si, že už nemusíte chodit vybírat nábytek osobně do obchodu, protože vám na eshopu vytvoří virtuální místnost, která přesně kopíruje tu u vás doma. Nahrajete například fotku vaší kuchyně, otevře se pro vás virtuální místnost a můžete začít vybírat vhodnou sestavu. Pak už jen stačí vše naházet do košíku, objednat montáž a novou kuchyni máte do týdne doma. První krůčky v této oblasti již dělá například všem dobře známá Ikea.

Podobně je to třeba i s výběrem nového oblečení ve virtuálních zkušebních kabinkách. Umělá inteligence umožňuje vyzkoušet produkty před nákupem, aniž byste museli navštívit kamenný obchod. To samozřejmě přináší zcela jinou úroveň uživatelského zážitku z nákupu online a obchodníkům také možnost ušetřit nemalé peníze s provozem (často opravdu velkých) prodejen.

Detekce podvodu a bezpečnostní analýza

Podvody představují pro online obchodníky významné riziko, kdy může dojít ke ztrátám a poškození jejich důvěryhodnosti. Umělá inteligence se tedy logicky stává stále důležitějším nástrojem v boji proti podvodům v e-commerce. A to především díky její schopnosti velmi rychle rozpoznat techniky vedoucí k nekalým úmyslům, byť se od běžného chování liší pouze minimálně. V čem tedy pomáhá?

S AI lze sledovat chování zákazníků a identifikovat v něm anomálie, naznačující podvodné aktivity, jako jsou neobvyklé nákupy, změny ve způsobu platby nebo pokusy o neoprávněný přístup k účtům. Analýza behaviorálních dat pomocí strojového učení také dokáže velmi přesně detekovat boty a crawlery automatizovaných systémů provádějících podvodné aktivity. Boti bývají používani zejména k manipulaci s cenami, nákupu limitovaných produktů či generováním falešných recenzí.

Dalším typem podvodu může být například převzetí uživatelského účtu třetí stranou. I takové jednání se dá velmi dobře detekovat prostřednictvím detailní behaviorální analýzy způsobu přihlášení do uživatelského účtu (třeba sledováním dynamiky úhozů při zadávání uživatelského jména nebo hesla). Analýza psaného textu pak rovněž pomáhá při verifikaci recenzí, komentářů či další zpětné vazby zákazníků a rozpozná, pokud se jedná o podvodné nebo automaticky generované texty.

Závěr

Tyto způsoby využití umělé inteligence v ecommerce určitě nejsou jediné, dále můžeme uvést detekci podvodných transakcí, zákaznickou podporu ve formě chatbotů nebo integraci hlasových asistentů. Umělá inteligence je dnes již naprosto zásadním pomocníkem pro zlepšování zákaznické zkušenosti, zvyšování efektivity obchodu, růst tržeb a další důležité faktory v neustále se rozvíjejícím světě online e-commerce. Lze s jistotou říci, že její vliv bude v nejbližších letech dále stoupat a stane se nepostradatelnou i pro střední a menší obchodníky.

Autorem je Michal Krňák, AI produktový manažer Zoe.ai.

Zoe.ai je startup, spadající pod konzultačně-technologickou společnost Lundegaard, který se zaměřuje na vývoj technologického personalizačního nástroje, jenž dokáže sledovat a sbírat data o chování lidí na webových či mobilních stránkách a doporučovat produkty na míru konkrétním návštěvníkům. Nástroj využívá z velké části prvky umělé inteligence, například strojové učení. Specializují se především na velké hráče z oblasti e-commerce. Mezi jejich klienty tak patří třeba Heureka, Pilulka, CityZen, Allegria-Firma na zážitky, Decodoma nebo Astratex.

Nový dynamický bezdrátový systém přenosu videa od Hollyland

Společnost Hollyland představuje Pyro H 4K – nový systém bezdrátového přenosu HDMI videa s pokročilou bezdrátovou funkcí přizpůsobenou profesionálním filmařům a tvůrcům obsahu. Tento špičkový systém přináší revoluci v přenosu videa díky velmi nízké latenci a vysoké spolehlivosti, což je ideální pro živé produkce, vícekamerové sestavy a monitorování na place.

Ať už se věnujete profesionální filmové tvorbě, vysílání nebo živým akcím, systém Hollyland Pyro H nabízí bezkonkurenční výkon, spolehlivost a čistotu obrazu.

Nový systém je vybaven působivými funkcemi, včetně velmi nízké latence 60 ms pro rychlý přenos 4K30 videa. Při zapnutém režimu vysílání může vysílač přenášet signály maximálně do čtyř přijímačů a dosah přímé viditelnosti je až 200 metrů. Když je režim vysílání vypnutý, může vysílač přenášet signály maximálně na dva přijímače a dvě mobilní zařízení, přičemž maximální dosah přímé viditelnosti je 400 metrů.

Každá jednotka Pyro H je vybavena praktickým USB-C portem pro napájení a provozem UVC plug-and-play, což umožňuje snadnou integraci s počítači pro streamování a konferenční aplikace. Vestavěný frekvenční skener zajišťuje optimální výběr kanálu a maximalizuje čistotu a spolehlivost signálu. Přednastavené funkce seskupování a párování navíc zjednodušují nastavení a eliminují opakované konfigurace.

Díky pokročilé WiFi technologii vysílání může uživatel využívat stabilní signál a výjimečnou kvalitu obrazu. Můžete si vybrat mezi režimem HD pro vynikající kvalitu videa s datovým tokem až 12 Mb/s nebo režimem Smooth pro dynamické úpravy latence, který vyhoví různým požadavkům produkce.

Kompatibilita systému Pyro H s třídou USB Video Class (UVC) zajišťuje bezproblémové připojení k široké škále zařízení a zjednodušuje nastavení a provoz bez nutnosti instalace dalších ovladačů nebo softwaru. Inteligentní skenování kanálů při spuštění dále zlepšuje uživatelský komfort tím, že automaticky vybírá nejlepší frekvenční kanál pro nepřerušovaný přenos.

Možnosti napájení jsou všestranné, podporují DC vstup, baterie NP-F nebo napájení přes USB-C (5-12 V), což poskytuje flexibilitu a pohodlí, zejména při použití stabilizátorů nebo při delším natáčení.

Ceny a dostupnost

Nový bezdrátový videosystém bude dostupný v průběhu května 2024.

Doporučená prodejní cena:

127981  Hollyland Pyro H – 13.190,- Kč / 515 €

127982  Bezdrátový video vysílač Hollyland Pyro H – 6.790,- Kč / 263 €

127983  Bezdrátový video přijímač Hollyland Pyro H – 6.790,- Kč / 263 €

Klíčové specifikace

  • Příjem videa v rozlišení až UHD 4K30 na vzdálenost až 400 m
  • Výstup HDMI, frekvenční pásma 2,4 a 5 GHz
  • Podpora UVC plug-and-play pro streamování
  • Přenos na 200 metrů v režimu vysílání
  • Inteligentní skenování kanálů, jasný LCD displej
  • Nízká latence 60 ms, přenosová rychlost 12 Mb/s
  • Možnosti napájení DC, L-Series a USB-C

Nový TV kanál a dvě prémiové stanice jako dárek přináší v květnu svým uživatelům SledovaniTV

V květnu přibude ve službě nový hudební kanál OK TV. Všichni uživatelé SledovaniTV mohou celý měsíc sledovat zdarma prémiové stanice BBC Earth a Minimax. Mají také možnost využít akce na Filmový balíček za 1 Kč/0,10 € na první měsíc.

Internetová televize SledovaniTV a SledovanieTV přináší v květnu svým zákazníkům v Česku i na Slovensku dárek v podobě dvou prémiových stanic. Malé diváky potěší dětský kanál Minimax, ty větší pak BBC Earth s fascinujícími dokumenty.

Na Minimax přichází seriál Byla jednou jedna… věc, který navazuje na světoznámé francouzské seriály Byl jednou jeden… život, … vynálezce, a další. Dokumentární stanice BBC Earth patří v průběhu dubna a května sérii Savci. V šesti dílech Sir David Attenborough odhaluje tajemství života savců v různých koutech planety.

Nová stanice OK TV

Nová hudební a lifestylová stanice OK ohlásila na květen svůj start na českém trhu. Ihned poté se stane též součástí programové nabídky všech základních balíčků SledovaniTV.

OK TV své vysílání zaměří na česko-slovenskou hudební a zábavní produkci. Na obrazovkách se objeví české i slovenské celebrity v nejrůznějších zábavných pořadech či vědomostních soutěžích. Své místo budou mít i pořady o vaření či o sportu.

Měsíční filmový maraton jen za 1 Kč/0,10 €

Pro ty, kdo holdují spíše odpočinkové tvorbě je tu akce na Filmový balíček. Díky němu mohou zájemci sledovat 10 filmových stanice pouze za 1 Kč. Poté bude stát standardních ceníkových 149 Kč/5,99 €.

Filmový balíček zahrnuje tři různorodé stanice AXN, ale i oblíbené Epic Drama či domov evropských festivalových filmů Film Europe. Věříme, že si v něm proto každý najde to své, “ říká CSO společnosti SledovaniTV Michal Jura.

Grafické podklady najdete na sdíleném disku, stejně tak i náš press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Nové tiskárny HP – navržené s ohledem na udržitelnost, bezpečnost i efektivitu práce

Představené novinky:

  • LaserJet Color 3100
  • Tonerová technologie nové generace – HP TerraJet
  • Inovované portfolio OfficeJet Pro
  • HP DeskJet All-in-One řady 2800
  • Tiskárny HP Envy a Envy Inspire

Nabídku HP tiskáren doplnilo inovované portfolio inkoustových multifunkčních tiskáren HP OfficeJet, které jsou určené pro všechny typy kanceláří – od těch domácích až po velké firmy. Nejnovějším přírůstkem mezi laserovými tiskárnami je nová řada HP Color LaserJet 3000, která byla představená spolu s tonerovou technologií HP TerraJet. Tato nová technologie přináší jak kvalitativní zlepšení tisku – ostřejší a sytější barevné podání, ale také snížení spotřeby energie při tisku a nižší podíl plastů při výrobě tonerových kazet. Nechybějí ani inovované produkty HP DeskJet a HP ENVY, které nabízejí vše potřebné pro domácí uživatele.

Inovované portfolio OfficeJet Pro – od domácích kanceláří po velké firmy

Nová řada tiskáren HP OfficeJet Pro, zahrnující modely 8100, 9100 a 9700, přináší vylepšené možnosti tisku pro domácí kanceláře i velké firmy. Tyto všestranné multifunkční tiskárny nabízejí profesionální kvalitu inkoustového tisku, širokou škálu konektivity přes spolehlivé Wi-Fi připojení a vysokou úroveň zabezpečení díky HP Wolf Security. Každý model je navržen s ohledem na specifické potřeby uživatelů a poskytuje jedinečné funkce optimalizované pro různé pracovní scénáře.

  • HP OfficeJet Pro 8100 All-in-One Printer

Modely řady 8100 jsou ideální pro domácí kanceláře, kde je žádoucí tichý a efektivní tisk. Tiskárna má režim tichého tisku, dual-band Wi-Fi pro stabilní připojení a díky HP Wolf Essential Security také zajištěnou ochranu před kybernetickými hrozbami. Navíc je kompatibilní s HP Smart app, jež umožňuje snadný tisk, skenování a kopírování přímo ze smartphonu.

Představené modely HP OfficeJet 8122e a HP OfficeJet 8132e se liší v pokročilých funkcích skeneru, možnostech připojení (portech), spotřebě energie.

  • HP OfficeJet Pro 9100 All-in-One Printer

Model 9100 je navržený pro rostoucí firmy, které potřebují robustní tisková řešení. Nabízí vstupní zásobník na 250 stran, rychlost tisku až 22 stránek za minutu a pokročilé skenovací funkce – například automatický podavač dokumentů pro oboustranné skenování. Pro zajištění bezpečnosti je tu podpora HP Wolf Pro Security, ve výbavě nechybějí ani technologie pro maximálně spolehlivé Wi-Fi připojení.

Představené modely HP OfficeJet Pro 9120e a HP OfficeJet Pro 9132e se liší v rychlosti tisku, počtu zásobníků papíru, tedy i vstupní kapacitě jeho zásob a rychlosti skenování.

  • HP OfficeJet Pro 9700 All-in-One Printer

Modely řady 9700 jsou špičkovým řešením pro velké kanceláře a pracovní skupiny, zajišťují profesionální barevný inkoustový tisk až do velikosti A3. Mají rozšířené možnosti správy tiskových úloh a podporují vysoce objemový tisk díky extra velkým inkoustovým kazetám a vylepšeným automatickým podavačem dokumentů. Jsou navržené s důrazem na udržitelnost, obsahují až 30 % recyklovaného plastu. Bezpečnostní prvky jako HP Wolf Pro Security a dvoupásmové Wi-Fi s funkcí samoléčení zajišťují vysokou úroveň ochrany a spolehlivé připojení. Tiskárny HP OfficeJet Pro 9700 jsou tedy výkonným a ekologicky šetrným řešením pro rostoucí podniky, které vyžadují pokročilé tiskové funkce.

Představené modely HP OfficeJet Pro 9720 a HP OfficeJet Pro 9730 nahrazují typy 7720 a 7740.

Tiskárny HP DeskJet All-in-One a HP Envy pro domácí uživatele

Tiskárny HP Deskjet a 2810e a 2820e jsou prostorově úsporné a cenově dostupné multifunkční barevné tiskárny, které jsou ideální pro domácí použití a nabízí řadu možností bezdrátového tisku. Aplikace HP Smart App (dostupná pro systémy iOS a Android) umožní snadné nastavení tisku, skenování a kopírování z chytrého zařízení. Tisknout je možné také v rámci Wi-Fi sítě nebo pomocí USB.

Multifunkční barevné inkoustové tiskárny HP ENVY 6420 a HP ENVY Inspire 7220 jsou bezproblémové tiskárny, které spolehlivě zvládnou všechny základní úlohy, aniž by zatěžovaly životní prostředí nebo peněženku uživatele. Materiály pro školní projekt, tvorba prezentace do práce nebo galerie fotografií, to vše zvládnou tiskárny HP ENVY s vynikající kvalitou a jednoduchostí. Jejich pokročilé funkce a snadné ovládání zajišťují, že můžete rychle a efektivně převést digitální nápady na hmatatelné výstupy.

Nová řada kancelářských laserových tiskáren HP Color LaserJet 3000

Jako nejnovější přírůstek do portfolia špičkových kancelářských tiskáren představila společnost HP Inc. novou řadu tiskáren HP Color LaserJet 3000. Je určená pro zákazníky, kteří vyžadují vysoký výkon při malých rozměrech. Představuje nejnovější zařízení využívající energeticky úspornou technologii TerraJet, jež zajišťuje ostré barvy a vysokou rychlost tisku.

Tisk je pro malé a střední podniky (SMB) velmi důležitý. Zhruba 80 % z nich dává stále přednost kombinaci digitálních a tištěných materiálů[1]. Při výběru tiskárny je pro ně důležitá především kvalita tisku a barvy, které přitahují pozornost zákazníků.

„V éře hybridní práce, kdy firmy mění své pracovní prostory, roste poptávka po vysoce výkonných řešeních v malých a flexibilních kancelářích,“ řekl Marek Sojak Marketing manager CEP ECE & CZ/SK Lead. „Naše nová řada Color LaserJet Pro 3000 je vybavena inovativní technologií TerraJet a přináší výjimečnou kvalitu barev, profesionální rychlost a energetickou účinnost v kompaktním provedení. Optimalizací správy tiskáren umožňujeme malým a středním podnikům šetřit peníze, čas a úsilí, a zároveň zajišťujeme vysokou kvalitu výtisků, ochranu citlivých informací a snadnou adaptaci na prostředí zaměřené na spolupráci a růst.“

Nová řada tiskáren HP Color LaserJet Pro 3000 nabízí řadu inovativních nástrojů:

  • Zvýšená spolehlivost díky Wi-Fi® 2, která se automaticky znovu připojuje a zůstává online[2]
  • Nejrychlejší oboustranný tisk ve své kategorii[3]
  • Špičková kvalita a profesionální zabezpečení
  • Nejmenší rozměry ze všech zařízení ve své třídě[4]

Nová kvalita barev s technologií TerraJet

Tonerová technologie nové generace TerraJet společnosti HP má jedinečné složení toneru, které poskytuje sytější a ostřejší barvy. Technologie TerraJet nabídne uživatelům nové řady Color LaserJet Pro 3000 o 11 % živější barvy[5] a o 18 % vyšší rychlost tisku[6]. Kromě vylepšení u řady 3000 umožňuje technologie TerraJet také snížit spotřebu energieaž o 27 %[7] a snížit množství plastů v tonerových kazetách až o 28 %[8], což zákazníkům pomáhá dosáhnout jejich cílů v oblasti udržitelnosti.

Nová řada tiskáren HP Color LaserJet Pro 3000 je součástí širšího portfolia tiskáren formátu A3 a A4, které bylo kompletně přepracováno pro hybridní kanceláře a nabízí konzistentní řešení pro malé firmy i podnikové zákazníky. Společnost HP byla nedávno oceněna cenou A4 Line of the Year od společnosti Keypoint Intelligence. Ocenění se uděluje jednou ročně, na základě přísného laboratorního testování a hloubkového průzkumu trhu vyzdvihuje nejlepší ucelenou hardwarovou řadu. Zařízení jsou hodnocena podle spolehlivosti, užitné hodnoty, použitelnosti, kvality obrazu a rychlosti.

„Víme, jak důležitý je konzistentní výkon, intuitivní uživatelské rozhraní a variabilní možnosti řešení pro nasazení široké škály produktů, od levných stolních tiskáren až po velké multifunkční tiskárny,“ uzavírá Marek Sojak. „Naše portfolio pomáhá zákazníkům dosahovat jejich cílů díky oceněné řadě produktů, která je vybavena špičkovými technologiemi.“

Představené typy, ceny, dostupnost

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  1. Na základě výsledků výzkumu segmentace koncových uživatelů SMB společnosti HP, dokončeného v září 2023, s celkovým vzorkem 4234 respondentů distribuovaných v USA, Německu, Číně a Indii
  2. Je vyžadováno připojení k internetu, které je třeba zakoupit zvlášť. Bezdrátové operace jsou kompatibilní pouze s operacemi 2,4 GHz a 5,0 GHz. Podporuje frekvence 5,0 GHz i 2,4 GHz s využitím až 12 nepřekrývajících se kanálů oproti pouze 3 nepřekrývajícím se kanálům pouze pro 2,4 GHz. Podporuje pásmo 5,0 GHz (až 150 mbps) oproti pásmu 2,4 GHz (až 72,2 mbps). Další informace najdete na adrese: www.hp.com/go/mobileprinting
  3. Na základě interní analýzy společnosti HP ve srovnání s většinou barevných multifunkčních tiskáren ve své třídě s cenou nižší než 340 USD. Datové body použité při srovnání byly získány z webových stránek konkurenčních výrobců OEM a v některých případech byly získány
  4. Na základě interní analýzy společnosti HP ve srovnání s většinou barevných multifunkčních tiskáren ve své třídě s cenou nižší než 550 USD. Datové body použité při srovnání byly získány z webových stránek konkurenčních výrobců OEM a v některých případech byly získány
  5. Režim Premium nabízí ve srovnání s předchůdci v režimu Standard více barev. Viz hp.com/TerraJet/colors.
  6. Měřeno pomocí normy ISO/IEC 24734 a nezahrnuje první sadu testovacích dokumentů. Další informace naleznete na webu hp.com/go/printerclaims. Přesná rychlost se liší v závislosti na konfiguraci systému, softwarové aplikaci, ovladači a složitosti dokumentu.
  7. Výpočty společnosti HP vycházejí z normalizovaných údajů ENERGY STAR® TEC řady HP Color LaserJet s kazetami TerraJet ve srovnání s předchůdci. Viz hp.com/TerraJet/energysaving.
  8. Snížení množství plastů v kazetách TerraJet vypočtené na základě hmotnosti kazety v porovnání s předchůdci. Viz hp.com/TerraJet/plasticreduction.

Česká nábytkářská firma dobyla Paříž na veletrhu Workspace Expo

Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským duem Vrtiška & Žák. Zákazníci ocenili kvalitu a inovativní design představených produktů, což potvrzuje, že čeští výrobci dokážou zaujmout i náročné mezinárodní publikum a neustoupí západním konkurentům.

„Účast na veletrhu byla pro firmu RIM jedinečnou příležitostí. Měli jsme perfektní možnost představit naše produkty a služby nejen obchodním zástupcům, ale i designérům a koncovým zákazníkům. V dnešní době, kdy se většina kanceláří „převléká“ do softových produktů, které jsou náročné na prezentaci u zákazníka, je nesmírně důležité umět tyto produkty účinně prezentovat,“ komentuje Michal Hotmar marketingový specialista RIM CZ, www.rim.cz.

S respektem k tradici a otevřeností k inovacím

V rámci veletrhu značka RIM prezentovala nejen své osvědčené produkty, ale i řadu novinek. Pozornost tak získaly produkty z kolekcí jako FLEXi, Victory, Winx Lounge nebo Organix. Byly představené první vzorky nové multifunkční židle Lambda, vyvinutou taktéž ve spolupráci s duem Vrtiška & Žák, nebo byly poprvé uvedená křesílka MIA a Kloe od španělského designéra Marcela Alegreho. Jedná se o první ochutnávku z nové soft seating kolekce, se kterou se můžete seznámit letos na podzim v rámci veletrhu Orgatec. Další novinky nabídla kolekce prémiové otočné židle Space. Nejvíce zaujal nový model SP 1523, na kterém byla poprvé představena varianta čalounění opěry v ekologické 3D tkanině. „Přestože jsme na trhu přes 15 let, usilujeme o to, aby naše produkty stále přinášely nádech novoty,“ sdílí Michal Hotmar marketingový specialista RIM CZ, www.rim.cz.

Český design v celé své kráse

Workspace Expo v Paříži je mezinárodní veletrh zaměřený na nejnovější trendy a inovace v oblasti pracovních prostorů, nábytku a technologií. Pro vystavovatele to představuje skvělou příležitost představit svou nabídku širokému publiku. Návrh stánku pro RIM vytvořilo známé české designérské duo Vrtiška & Žák. Kreativní vertikální řešení výstavní plochy nechalo vyniknout prvky vizuální identity společně s celou šíří produktového portfolia firmy. „Přes lehce chaotické přípravy a složitější komunikaci s organizátory proběhl veletrh na velmi vysoké úrovni. Naše expozice, navržená designéry Vrtiška & Žák, byla jednou z nejpoutavějších na celém veletrhu. Mnohdy jsme se setkali s názorem od zákazníků, že raději začnou spolupracovat s námi, než s domácí konkurencí,“ říká HotmarRIM CZ, www.rim.cz.

O firmě RIM

Společnost RIM CZ byla založena v roce 1991 s cílem vytvářet židle, které si lidé zamilují. Ergonomické, funkční, s dlouhou životností a kvalitním designem. A už přes 30 let se jí to daří. Základem filosofie RIMu je dobrá ergonomie každého výrobku. Židle vyvíjí a vyrábí ve Zlínském kraji ve spolupráci se světovými designéry. Použití kvalitních materiálů, dokonalé zpracování, vlastní originální design, ale také ekologie a udržitelnost – to jsou už od počátků klíčové hodnoty firmy RIM.

Na udržitelnost jdeme domluvou. Zaměstnanci mají šetřit tiskem, barvy jsou jen pro vyvolené

Nejrozšířenějším nástrojem udržitelnosti v českých kancelářích je slovní nabádání zaměstnanců, aby šetřili tiskem. Striktně dané postupy, jako je trvalé nastavení oboustranného tisku nebo využívání uhlíkově neutrálního papíru, se u nás zatím spíše učíme. Vyplývá to z průzkumu společnosti Canon.

„I když dnes mnoho firem uvádí udržitelnost, hlavně snižování emisí CO2, jako jeden ze svých základních pilířů, průzkum odhalil, že v kancelářích si zatím počínají spíše amatérsky. Chybí strategie a některé prokazatelně efektivní nástroje zůstávají bez využití,“ komentuje Eva Kučmášová, ředitelka korporátní a marketingové komunikace Canonu ve střední Evropě.[1]

Nejčastěji užívané postupy jsou verbálního charakteru. Jde hlavně o nabádání zaměstnanců k šetření tiskem, které je běžné v 87 % oslovených českých firem, nebo ke sledování spotřeby inkoustu či toneru na sdílené tiskárně (76 %). Běžné je využívání lehce omezujících postupů, jako je defaultní oboustranný tisk (69 %) a práce pouze na tiskárnách s nízkou spotřebou energie (59 %).

Výrazně méně jsou u nás praktikovány striktně omezující postupy – tisk pouze na recyklovaný papír (43 %) či předem dané množství papíru pro zaměstnance (16 %). Zatím spíše raritou je nastavení tiskárny tak, aby barevně mohli tisknout jen vybraní zaměstnanci, a to včetně kontroly pomocí čipu. „Přitom třeba využívání uhlíkové neutrálního papíru pro tisk je věcí, kterou snadno do svého provozu může zařadit jakákoliv firma. A vliv na udržitelný provoz kanceláře je neoddiskutovatelný,“ říká Eva Kučmášová. Dodává, že papíry s neutrální uhlíkovou stopou, jako je Black Label Zero, jsou k dostání už od roku 2012 a staly se nejprodávanějším kancelářským papírem Canonu v celé Evropě.

Efektivním nástrojem, jak ušetřit spotřební materiál a snížit produkce skleníkových plynů, je pochopitelně také digitalizace. Tedy hlavně práce s elektronickými dokumenty namísto papírových. 60 % respondentů v průzkumu uvedlo, že podstatnou část, nebo dokonce většinu svých pracovních procesů už řeší elektronicky.

Budoucnost tisku

Průzkum Canonu se zabýval také tím, zda české firmy plánují v blízké budoucnosti zavést ekologickou strategii na snížení spotřeby papíru. Kladně odpovědělo 73 % firem. Součástí takové strategie by mělo být „pevné“ nastavení oboustranného tisku nebo podpora tisku pouze nezbytných dokumentů. 65 % respondentů má v úmyslu nakoupit pokročilejší – tedy zejména úspornější a efektivnější – kancelářské multifunkce, aby své procesy optimalizovali.

Celá třetina firem nicméně neočekává, že by v důsledku přechodu na digitální způsoby komunikace výrazně pokleslo využívání tiskových zařízení v kancelářích, i když 81 % zároveň přiznává, že rozhodně neplánuje v příštích měsících a letech tisknout více než dnes.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

  1. Průzkum probíhal metodou telefonického dotazování (CATI) na konci roku 2023 na reprezentativním vzorku českých firem s 50 a více zaměstnanci. Dotazováni byli vedoucí pracovníci firem a lidé odpovídající za nastavení a organizaci kancelářských prací.
Exit mobile version