3 z 5 Čechů neumožnil obchodník zaplatit kartou. Air Bank připravuje světově unikátní řešení, které rozšíří možnost bezhotovostního placení v Česku. Uvede jej pod zcela novou značkou Cvak

Zacvakejte to bez starostí. Svoboda ve volbě způsobu placení pro všechny

Air Bank na začátku příštího roku plánuje představit veřejnosti světově unikátní platební řešení, které v České republice podstatně rozšíří možnost bezhotovostního placení. Zboří tím technické a poplatkové bariéry současných na trhu běžně dostupných způsobů přijímání bezhotovostních plateb, které některé obchodníky dosud od tohoto placení odrazují. Nové platební řešení bude mít svou vlastní značku, která ponese název Cvak. Využívat jej budou moci zákazníci a obchodníci s účty u všech bank na českém trhu.

„Naším cílem je zaplnit na mapě Česka bílá místa, kde dosud bylo nutné platit jen v hotovosti, a přinést tak bezhotovostní placení všude tam, kde o něj zákazníci, ale i obchodníci stojí. Z našich průzkumů vyplývá, že 9 z 10 lidí platí kartou minimálně několikrát týdně. Lidé chtějí mít možnost zvolit si sami způsob placení, a ne všude tuto možnost mají. Proto chceme obchodníkům nabídnout jednoduché a cenově atraktivní platební řešení, které jejich platícím zákazníkům zvýší komfort a ve výsledku bude mít i pozitivní dopady na jejich tržby,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace v Air Bank.

Na bance nezáleží, Cvak funguje všem. Aktivní zapojení dalších bank bude však přínosem

Cvak je platební řešení vyvinuté tak, aby s ním mohl zaplatit klient každé banky. To znamená, že pro využívání Cvaku nebude nutné mít účet u Air Bank. K zaplacení bude stačit chytrý telefon a platební karta.

Přestože placení a přijímání plateb prostřednictvím Cvaku bude z pohledu zákazníků i obchodníků už od začátku fungovat pro klienty všech bank, Air Bank zapojení ostatních bank do projektu vítá.

„Máme pozitivní odezvu trhu. Nejen ze strany malých i větších obchodníků, ale účast v projektu zvažuje hned několik dalších bank. Aktivní podpora této nové platební metody ze strany více bankovních hráčů napomůže nejen jejímu masovému rozšíření, ale bude mít i pozitivní ekonomický přínos pro všechny, kteří Cvak využívají,“ dodává Jiří Suchý.

Už samostatná značka a vizuální identita, odlišná od vizuální identity Air Bank, dokazuje, že je nové platební řešení již od začátku koncipované tak, aby se k jeho dalšímu rozvoji mohli připojit i ostatní hráči na trhu.

Slovo Cvak vyjadřuje jednoduchost placení a odkazuje na lidové označení pro platby ‚zacvakat‘. Sloganem nové značky Cvak bude ‚Placení tak jednoduché, jak to zní‘. U loga jsme se inspirovali symbolem bezkontaktního placení, kterému má Cvak v Česku pomáhat. Závorka jako prvek nám pak kreativně umožní symbolizovat zvuk i na statických obrázcích. Značku Cvak chceme od Air Bank odlišit i vizuálně, základními barvami jsou fialová a tmavě modrá, společně s bílou umožňují vytvářet výrazné barevné kombinace,“ říká Oldřich Dostál, ředitel marketingu Air Bank.

Rezignovanost, ale i naštvanost a otrávení. Reakce Čechů na cash only podniky

Podle aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank u sebe 22 % lidí nenosí vůbec žádnou hotovost a jen každý desátý Čech má v peněžence připraveno více než tisíc korun. Třetina Čechů je se situací, kdy nemohou platit kartou, už smířena a považuje to za normální stav. Ostatní jsou ale naštvaní a otrávení. Situace, kdy nelze zaplatit kartou, může způsobit i horké chvilky, čtvrtina dotazovaných musela jít hledat nejbližší bankomat a dalších 24 % pak nenakoupilo, a obchodníci tak přišli o tržbu.

V současné chvíli již u vybraných obchodníků probíhá pilotní provoz Cvaku. Od dnešního dne se mohou také další zájemci z řad obchodníků registrovat přes formulář na webových stránkách www.cvak.cz. Budou tak mezi prvními, které banka osloví ve chvíli dalšího rozšiřování nové služby.

Jak bude Cvak technicky vypadat a jaké budou jeho cenové a technické parametry, plánuje Air Bank veřejnosti představit začátkem roku 2024.

Průzkum pro Air Bank realizovaný agenturou IPSOS se uskutečnil formou online dotazování v říjnu 2023 na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Vodafone se letos nedrží nohama na zemi – s pomocí satelitu vystřelí vánoční přání svých zákazníků až ke hvězdám

Stát se muzikantem, porodit prezidentku nebo pomáhat druhým. Vodafone ve své vánoční kampani inspiruje lidi k tomu, aby si dovolili snít a svá skutečná přání sdíleli s těmi nejbližšími. Nyní ale za pomoci moderních technologií pošle jejich nejniternější touhy až tam, kde bude největší šance, že se nakonec splní. Přes satelit je totiž vystřelí ke hvězdám, na oběžnou dráhu. Ne náhodou se totiž říká, že když po něčem opravdu toužíme, celý vesmír se spojí, aby nám to pomohl uskutečnit.

Není potřeba čekat na padající hvězdy, aby se přání plnila. Od začátku prosince je možné na speciální webové stránce Vodafonu vyplnit to své a jednoduchým kliknutím ho poslat doslova na vyšší místa. Server Vodafonu v ten samý okamžik zajistí komunikaci se satelitním přípojným bodem Starlink a pokud se vše podaří, satelit obratem zašle uživateli přímo na stránku potvrzení, že přání dorazilo v pořádku na místo určení. Každé se zdrží ve vesmíru zhruba 0.00367 vteřiny.

Technologie jsou naše budoucnost a umožňují bořit bariéry tam, kde se nám o tom ještě před pár lety ani nesnilo. Zatímco naše nejmodernější síť obvykle běží rychle a spolehlivě po optických kabelech nebo vzduchem, nyní s její pomocí pronikneme až do vesmíru. Chceme ukázat, že lidské sny a touhy nemají žádné hranice, a to i díky technologiím, které nám umožňují posouvat se stále dál,“ vysvětluje Barbora Kožíšková, ředitelka komunikace značky Vodafonu.

Přání a jejich vesmírnou odyseu mohou lidé sdílet také s ostatními. Na stránce si svou tužbu virtuálně zabalí do vánočního hávu, stáhnou a mohou pohodlně sdílet dál skrze sociální sítě. Inspirují tak ostatní, aby se nebáli plnit si sny. Zákazníci, kteří mají pocit, že nic nepotřebují a vše důležité už mají, vánoční inspiraci najdou i v prodejnách Vodafonu. Právě zde se mohou přes QR kód ke speciální stránce připojit a zamyslet se nad svým nejniternějším přáním. Ve vybraných pobočkách si dokonce mohou nechat napovědět od unikátní interaktivní platformy.

S Vodafonem může každý rozdávat radost i ostatním

Pro řadu lidí je během vánočních svátků zásadní potěšit ostatní a rozdávat okolo sebe radost. I s tím Vodafone v letošním roce pomůže. Příležitost rozzářit oči dětí a ulehčit osamělým sólo rodičům nabízí Strom přání, který vznikl ve spolupráci s organizací Klub svobodných matek. Na charitativní e-shopu tak může kdokoliv pořídit konkrétnímu dítěti to, o co v dopise prosil samotného Ježíška, ať už se jedná o plyšovou hračku, deskovou hru nebo třeba mikroskop pro malého vědce.

U Vodafonu samozřejmě zákazníci také letos mohou pořídit dárky pro své nejbližší. V nabídce najdou třeba chytrou elektroniku s výraznými slevami nebo třeba repasované prémiové iPhony, které udělají radost nejen obdarovaným, ale i peněžence a planetě. Neomezený tarif Super + se dá pořídit o více než 240 korun levněji a u předplacených karet jsou připraveny až 2 týdny neomezených dat zdarma. Zkrátka nepřijdou ani diváci Vodafone TV nebo studenti.

Více informací o vánoční nabídce je k dispozici na webu www.vodafone.cz/vanoce.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Prodejci hutních materiálů vstupují do roku 2024 s odhodláním překonat nepříznivou prognózu na trhu a plány na expanzi

V současné době čelí trh s hutními materiály velkému útlumu. Kvůli zvýšené inflaci a vysokým úrokům je poptávka po stavebních materiálech oproti předešlým obdobím výrazně nižší. Mnozí prodejci oceli hlásí propady ve svých tržbách až o desítky procent. Stavební sektor nyní čelí nejisté době, ve které lidé spravují své finance se zvýšenou opatrností a investice do stavitelství nejsou v tuto chvíli pro mnohé z nich prioritou. Článek nabízí ekonomický pohled do zákulisí české firmy s hutními materiály, pro kterou nejistá ekonomická situace není překážkou, ale příležitostí pro další růst.

Začátky firmy v ekonomicky nejisté době

Jsou to teprve rok od doby, kdy se na trhu s hutními materiály objevila firma Atreon v čele s Patrikem Dudou. Své pevné základy vybudovala v době, kdy vypukla válka na Ukrajině a došlo k navýšení cen za energie. I přes náročné začátky hodnotí výkonný obchodní ředitel Atreonu první roční fungování pozitivně. „Ačkoliv je ještě brzy mluvit o zisku, jsem s výsledky spokojený. V sezóně rosteme každý měsíc řádově o 10-20 %. Výhled je dobrý a plány velké. Odhadovaný obrat bude 40 milionů korun, nicméně zisk v prvním roce určitě žádný nebude,“ uvádí Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz.

Nabídka služeb primárně směřuje na malé a středně velké firmy, živnostníky a kutily, kteří pracují s materiálem pravidelně. Komplexní sortiment firmy umožňuje zákazníkovi nakoupit vše potřebné na jednom místě a za dobrou cenu. V tuto chvíli činí průměrná výše objednávky u dodavatele Atreon zhruba 20 tisíc korun.

Firma prosperuje navzdory cenovým výkyvům hutních materiálů

S nárůstem cenové hladiny a navýšení hypotečních úroků v první polovině loňského roku byli dodavatelé hutních materiálů vystaveni situaci, kdy řada lidí odložila v čase své plány na zahájení stavby či rekonstrukce, a kvůli snížené poptávce museli postupně zlevňovat. K dnešnímu dni je cena oceli na svém dně a Patrik Duda potvrzuje, že ceny hutních materiálů oproti roku 2022 klesy o desítky procent. „Momentálně jsou už ale ceny poměrně stabilní a volatilita není tak velká. Osobně se domnívám, že ceny již výrazně níž nepůjdou. Teď aktuálně je dokonce ohlášené lehké zdražení,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz.

V souvislosti s požadavky nakupujících Duda žádné změny nepozoruje, jen je obecně vidět, že lidé více šetří a jsou citlivější na ceny. Nicméně co může být pro jiné překážkou, tak pro firmu Atreon je příležitostí, jak v tomto byznysu dál prosperovat. Za uplynulé měsíce dokázala rozšířit svou původní nabídku materiálů, kam primárně spadala běžná ocel, o další materiály, jakou jsou nerez a hliník. Mezi nejžádanější materiály patří ocelové jekly nebo také stavební ocel v podobě roxorů a kari sítí.

Zdražení energií nestojí firmě v cestě

Pro výrobní průmysl jsou ceny energií jednou z primárních nákladových položek. Bez elektřiny a plynu by se totiž neobešla téměř žádná továrna. Po loňském zdražení energií to pro určitou část továren, jak v Čechách, tak v zahraničí, znamenalo omezení výrobní kapacity. Na firmu Atreon zdražení energií takový dopad nemělo, neboť výrobní část firmy je výrazně menší. Nicméně očekává, že zdražení přednostně pocítí v oblasti vytápění.

Rok 2024 má dva hlavní scénáře

Názory dodavatelů a partnerů na aktuální situaci ve stavebním průmyslu naznačují období útlumu v následujícím kalendářním roce. Pozitivně naladění podnikatelé doufají, že tržby alespoň nepropadnou, zatímco ti pesimističtější naopak očekávají, že teprve rok 2024 bude nejhorší. „Osobně se přikláním k té druhé variantě. Nás se ale tolik nedotkne, my plánujeme růst i navzdory tomu, což dává smysl s ohledem na to, že je firma v začátcích a roste už jen z této podstaty,“ dodává Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz.

Pro firmu Atreon bude příští rok ve znamení stabilizace systémových procesů a expanze, která proběhne buď ve formě prodeje do další země mimo Čechy a Slovensko, kde již aktivně působí, anebo přijde na zvážení otevření druhé pobočky. Svůj roční obrat plánuje navýšit minimálně o 100 %, na druhou stranu odhad očekávaného obratu ve druhém roce firmy není zcela snadný. Celý tým proto plánuje především kroky, které mají vést k maximalizování růstu a procentuální výsledek pro ně bude spíše překvapením.

Kdo je Patrik Duda

Začal jako finanční poradce. Už ve svých 21 letech začal nakupovat byty na Ústecku. Stojí za unikátním projektem v ČR Naughty Harbor, který dodnes vlastní a provozuje. Většinu svého času se věnuje byznysu, který je zároveň jeho koníčkem. Řídí se Baťovým pravidlem „náš zákazník náš pán“. Rád hledá mezery na trhu. Na základě toho založil společnost Atreon, která poskytuje řemeslníkům, kutilům, malým a středním firmám hutní materiál. Ve volném čase běhá a chodí především do fitka.

vivo bude fandit UEFA EURO 2024 s fotbalovými fanoušky po celé Evropě

Se závěrečným losem, který proběhl 2. prosince, pomalu vrcholí očekávání šampionátu UEFA EURO 2024. Jako oficiální partner a oficiální smartphone Mistrovství Evropy ve fotbale se společnost vivo těší na důležitý milník, který bude moci oslavit se zákazníky z celé Evropy.

„Fotbal je jednou z nejsilnějších společných vášní po celém světě, a zejména v Evropě. Jako značka, pro kterou je na prvním místě spotřebitel, se těšíme, že společně s miliony fanoušků v Evropě i s našimi partnery oslavíme jednu z nejdůležitějších sportovních událostí roku,“ říká Čchang-ťün Li, prezident společnosti vivo Europe. „Všichni ve společnosti vivo vkládáme do nadcházejícího roku velkou důvěru. Přípravy běží naplno a naše týmy napříč Evropou se těší na vzrušující kampaně a uvedení produktů na trh během UEFA EURO 2024,“ dodává.

Z pozice oficiálního partnera a oficiálního smartphonu turnaje představí společnost vivo svou špičkovou technologii chytrých telefonů na světové fotbalové scéně a naváže kontakt s fanoušky prostřednictvím exkluzivních fanouškovských zážitků. vivo se zaměřuje na poskytování technologií a vlajkových chytrých telefonů, které umožňují snadné a dostupné fotografování na profesionální úrovni pro každého a dávají uživatelům možnost zachytit každý okamžik plný akce.

Turnaj UEFA EURO je jednou z nejvýznamnějších sportovních událostí na světě, na kterou se těší více než pět miliard fanoušků po celém světě. Během blížícího se EURO budou mít fanoušci příležitost se do tohoto zážitku skutečně ponořit prostřednictvím řady aktivit, které jsou možné i díky podpoře společnosti vivo. Před každým zápasem dostanou možnost zatančit si s některými z předních světových DJs a vytvořit nezapomenutelné vzpomínky díky společné lásce k hudbě a fotbalu. Značka také spojí síly s organizací UEFA, aby po každém zápase zaštítila ceremoniál volby hráče zápasu (Player of the Match) a společně s diváky ocenila ty největší fotbalové hvězdy.

Společnost vivo bude úzce spolupracovat s UEFA, aby zapojila fotbalové fanoušky po celém světě a podělila se o nadšení, které turnaj přinese. V rámci partnerství bude podporovat a vybavovat organizátory UEFA EURO 2024 vlajkovými smartphony vivo, které přispějí k úspěchu celé akce.

V roce 2021 společnost vivo jako oficiální partner UEFA EURO 2020 spustila kampaň Golden Ticket na sociálních sítích, která fanoušky vyzývala k zachycení a sdílení radostných okamžiků během turnaje. Obsah vytvořený fanoušky byl představen na zahajovacím a závěrečném ceremoniálu turnaje. Kromě toho společnost využila svou vlastní technologii umělé inteligence k restaurování památných fotografií slavných okamžiků z historie turnaje, které byly předány UEFA jako dárek k 60. výročí pořádání evropského šampionátu. Kromě toho se vivo prostřednictvím kampaně Golden Ticket spojilo s tisíci fanoušky v Evropě a přineslo vítězům nezapomenutelné okamžiky přímo na stadionu. A podpora fotbalu ze strany vivo se vztahuje i na další světové události.

Fotbal zůstává celosvětově nejsledovanějším sportem s bohatou historií, která je zároveň ztělesněním samotné podstaty týmové hry a snahy o dosažení společného cíle. Díky síle sportovního ducha dokáže fotbal bořit bariéry a budovat silná pouta mezi jednotlivci i komunitami. vivo je hrdé na to, že může budovat a posilovat vazby s fanoušky po celém světě skrze společnou vášeň.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Moderní technologie dokážou oživit stárnoucí kancelářské budovy, prodlouží jejich životnost a sníží nutnost rozsáhlých rekonstrukcí

Inteligentní systémy pro řízení spotřeby energie a integrace ekologických technologií mohou přispět k udržitelnější budoucnosti trhu kancelářských budov.

Chytré využívání technologií v kancelářských budovách spolu s tržními ukazateli, jako je nabídka moderních kanceláří vztažená k počtu obyvatel a nízká míra neobsazenosti, mají i nadále pozitivní vliv na současný stav sektoru kancelářských nemovitostí ve střední a východní Evropě (CEE). Doznívající dopady pandemie, vysoká inflace, zvýšené náklady na energie a geopolitické faktory však silně ovlivnily ochotu investorů, což se projevilo v 65% meziročním poklesu investic do kancelářského sektoru v zemích CEE-6. K takovým závěrům došla společnost Colliers ve své studii s názvem Technologie jako lék na stárnoucí nabídku kanceláří v regionu CEE v letech 2023/2024.

Investice do kancelářských prostor ve střední a východní Evropě v 1. pololetí 2023

Celkový objem investic do kancelářských prostor v zemích CEE-6 dosáhl v 1. pololetí 2023 asi 2 mld. eur, což představuje meziroční pokles přibližně o 65 %. Tyto výsledky jsou v souladu s trendy v Evropě jako celku i ve světě. Vzhledem k převládajícím tržním podmínkám, úvěrovým nákladům a probíhajícímu přeceňování nemovitostí bylo předvídání aktivity na investičním trhu v tomto roce náročné. Studie Colliers odhaduje, že při současné trajektorii by mohla výše těchto investic v daném regionu dosáhnout na zhruba 4,0 mld. eur. To je výrazně méně, než kolik činí desetiletý regionální průměr (11,0 mld. Eur) a jedna z vůbec nejnižších zaznamenaných hodnot od roku 2012.

„Současná úloha i velikost firemních kanceláří se po pandemii zásadně změnily. Nárůst práce na dálku i geopolitické faktory způsobují, že návrat do stavu před rokem 2020 není možný. Zatímco pronajímatelé na vyspělých trzích se díky těmto změnám dostávají do nelehké situace, region střední a východní Evropy se nachází ve zcela jiném bodě svého vývojového cyklu. V přepočtu na obyvatele mají i nejrozvinutější města regionu CEE, jako je Varšava, Budapešť, Praha a Bukurešť, 2-3krát menší nabídku kancelářských prostor než některá západoevropská hlavní města a navíc se právě v této oblasti Evropy v posledním desetiletí odehrává velká část ekonomického růstu,“ vysvětluje Silviu Pop, ředitel výzkumu pro střední a východní Evropu a Rumunsko ve společnosti Colliers.

Problém refinancování

Po deseti letech velmi levných peněz a bezprecedentní konjunktury v realitním sektoru dosáhly úrokové sazby na konci září 2023 vrcholu, a to na úrovni, která nebyla zaznamenána za poslední dvě desetiletí. Vyšší úrokové sazby přirozeně zdražují půjčky a prodejci pak v důsledku toho mohou jen obtížně při prodeji získat očekávanou cenu. Refinancování úvěrů je v důsledku toho velmi zásadní pro obchodní modely současných majitelů. Namísto „kapitálové zdi“, o níž se hovořilo v minulých letech, se nyní potýkáme s potenciální „zdí refinancování“, a ta podle odhadů není zrovna malá.

Důsledky ESG pro tvorbu cen

Další důsledky pro tvorbu cen na realitním trhu mohou přinést i rostoucí požadavky na soulad s evropskými předpisy ESG. Přestože střední a východní Evropa má relativně mladý a z velké části ekologicky certifikovaný kancelářský fond, očekává se, že aby se nemovitosti v budoucnu vyhnuly problémům s uplatněním na trhu, nevyhnou se dalším kapitálovým výdajům, které jim umožní splnit stupňující se požadavky na standardy ESG. Požadavky na ESG standardy pak porostou i ze strany nájemců, kteří budou muset rovněž vykazovat svou uhlíkovou stopu.

Technologie ve službách nemovitostí

Výraznou roli v tomto ohledu mohou sehrát technologie. „Technologie mají potenciál významně ovlivnit stárnoucí kancelářské budovy na trzích, jako je CEE. Díky rychlému rozvoji technologií inteligentních budov lze starší nemovitosti revitalizovat a uvést do souladu s moderními standardy, aniž by bylo nutné provádět rozsáhlé rekonstrukce. Moderní technologie mohou také zlepšit uživatelskou zkušenost v těchto stárnoucích budovách. Nájemci kancelářských prostor mohou využívat pokročilé systémy kontroly přístupu, personalizované řízení vnitřního prostředí a inteligentní osvětlení. Pracovní prostor se díky tomu stane pro uživatele pohodlnější a bude více přizpůsoben jejich individuálním potřebám,“ komentuje na závěr Dominika Jędrak, ředitelka oddělení výzkumu a poradenských služeb společnosti Colliers.

Celou studii v angličtině si můžete stáhnout zde: https://www.colliers.com/en-xe/research/202311-exceeding-borders

  • Konec –

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

HONOR vzdává hold opomíjeným hrdinům Vánoc emotivním videem a soutěží

Značka upozorňuje na to, jak technologie dokážou spojit i ty nejvíce zaneprázdněné lidi se svými blízkými

Globální technologická značka HONOR letos oslavuje nedoceněné hrdiny Vánoc emotivním svátečním videem a soutěží na sociálních sítích. Jedná se o lidi, kteří se často zcela bez povšimnutí ostatních věnují o svátcích své práci a jsou tu pro druhé.

HONOR těmto lidem vzdává poctu, která inspirativním způsobem vystihuje jejich obětavost a starost o druhé. Tento krátký film je připomínkou tichých obětí, které mnozí z nich během svátků přinášejí, a toho, že díky technologiím mohou zůstat ve spojení se svými blízkými. To je pro ně ještě více zásadní právě v období vánočních svátků.

HONOR spolu s vánočním videem v Česku spouští kampaň na sociálních sítích, v rámci které vyzývá uživatele, aby nominovali své osobní opomíjené hrdiny a dali jim tak šanci získat nečekaný dárek. Tato kampaň představuje příležitost podělit se o své příběhy a ukázat vděčnost a uznání lidem, kteří se různým způsobem přes Vánoce starají o ostatní.

Zapojte se a potěšte své nedoceněné hrdiny nečekaným dárkem!

Abyste se mohli zapojit, sledujte profil HONOR na Facebooku nebo Instagramu.

Na oficiálním účtu HONOR na sociálních sítích vyhledejte post o opomíjených hrdinech

V komentářích označte svého osobního „nedoceněného hrdinu“.

Podělte se o svůj příběh: Napište pár řádků o tom, proč je tento člověk vaším osobním opomíjeným hrdinou, a zdůrazněte jeho přínos během Vánoc.

NEBO

Zmiňte HONOR na svém osobním účtu

Sdílejte fotku svého opomíjeného hrdiny na svém účtu na sociálních sítích.

Použijte v příspěvku tyto hashtagy: #HONORtobewithYou a #MyUnsungHero

Povězte jejich příběh. Popište, proč je tato osoba vaším osobním nedoceněným hrdinou, a podělte se o pozitivní dopad, který má na vás nebo vaše okolí.

Martin Pipek, Marketingový manažer značky HONOR pro Českou republiku a Slovensko: „Tato kampaň je příležitostí pro nás všechny, abychom ocenili hrdiny mezi námi, kteří nám pomáhají prožít bezstarostné svátky. Připojte se ke značce HONOR a oslavte s námi jejich laskavost a šlechetnost. My ve společnosti HONOR jsme přesvědčeni o tom, že je důležité šířit kolem sebe laskavost, a proto touto kampaní chceme všechny vyzvat, aby se k nám přidali a vzdali hold svým hrdinům.“

Pro více informací o tom, jak se do soutěže zapojit, navštivte

https://www.hihonor.com/cz/events/honor-christmas/

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

MAGENTA TV nabídne streamovací službu CANAL+ i speciální Vánoční kino

Nejoblíbenější české i zahraniční filmy, ale i sportovní přenosy nebo výběr těch nejlepších pohádek a komedií. Digitální a satelitní televize MAGENTA TV rozšiřuje svou nabídku služeb díky nové bezplatné videotéce CANAL+. V polovině prosince pak operátor divákům zpříjemní vánoční svátky vlastním Vánočním kinem se smyčkou nejoblíbenějších filmů a pohádek.

Bohatá videotéka CANAL+

Novinka v podobě video-on-demand (VOD) služby CANAL+ přinese uživatelům MAGENTA TV široký výběr filmů a seriálů z americké, evropské i lokální produkce. V aplikaci CANAL+ budou moci sledovat také přímé přenosy všech zápasů anglické Premier League, které jsou již nyní dostupné na kanálech CANAL+ Sport a CANAL+ Action.

Nová VOD služba CANAL+ je bezplatně dostupná všem zákazníkům MAGENTA TV s tarifem M a vyšším. Přístup k videotéce naleznou v hlavním menu MAGENTA TV, odkud se dostanou do aplikace CANAL+. Stávajícím zákazníkům se služba aktivuje v průběhu prosince a ledna, případně si ji mohou aktivovat dříve sami v aplikaci Můj T-Mobile nebo na infolince. Noví zákazníci službu získají automaticky při aktivaci tarifu od 4. prosince.

„MAGENTA TV se neustále rozšiřuje o nové služby a jsem rád, že můžeme našim zákazníkům zpříjemnit vánoční svátky i konec roku díky široké nabídce filmů a seriálů, které videotéka CANAL+ nabízí. Vánoční a novoroční kulisu pak pomůže vytvořit naše speciální kino s těmi nejoblíbenějšími tituly především z české tvorby,“ dodává Zdeněk Spurný, manažer TV a partnerského rozvoje T-Mobile Czech Republic.

Vánoční kino s filmy pro každého

Druhá novinka v podobě Vánočního kina nabídne oblíbené filmy a pohádky české i zahraniční produkce. Diváci MAGENTA TV si tak budou moci vánoční svátky zpříjemnit komediemi s Vlastou Burianem, filmy Oldřicha Lipského nebo perlami z dílny dua Ladislav Smoljak a Zdeněk Svěrák. Na své si přijdou i nejmenší diváci, na které čekají pohádky jako třeba Anděl Páně 2, Sněhurka, Čertí brko nebo Hodinářův učeň.

Vánoční kino bude k dispozici od 11. prosince jako po sobě jdoucí pořady bez reklam, které budou k dispozici všem zákazníkům s tarifem S a vyšším na EPG pozici 20.

Velká vánoční soutěž s PanzerGlass™ o 5x Apple Watch series 9

Vánoce se každým dnem blíží, a nejen z tohoto důvodu si dánský výrobce PanzerGlass™ připravil pro své zákazníky velkou vánoční soutěž o pět hodinek Apple Watch series 9. Stačí zakoupit libovolný PanzerGlass™ produkt u autorizovaných prodejců, nákup zaregistrovat na www.ochrandisplej.cz/soutez a pak jen mít trochu štěstí.

Losování výherců probíhá každý týden, a to až do 7. ledna. Šanci na výhru mají tedy i ti, kteří PanzerGlass™ příslušenství dostanou teprve pod stromečkem. Pro zapojení do soutěže je kromě sériového čísla potřeba i účtenka a kontaktní mail. Podmínky soutěže a další informace jsou uvedené na výše uvedené soutěžní stránce.

Příslušenství pro každého

Ochranné příslušenství PanzerGlass™ se perfektně hodí jako dárek pod vánoční stromeček. Ať už kupujete například nový iPhone 15, Apple Watch Ultra, stylové Xiaomi 13T nebo populární Samsung Galaxy A54, vždy se rovnou vyplatí i obdarovanému dát kryt nebo sklo. PanzerGlass™ má aktuálně v nabídce vysoce odolná tvrzená skla v mnoha variantách, extrémně odolné kryty ClearCase a HardCase, kryty FullProtection na hodinky Apple Watch nebo nově i ochranná skla HOOPS na čočky fotoaparátu. Stejně tak ale jistě i potěší samostatné PanzerGlass™ příslušenství pro někoho, kdo si již radost novým zařízením udělal během roku. Navíc kromě samotného krytu nebo skla dostane i možnost se stále zapojit do soutěže o Apple Watch series 9.

Mezi autorizované prodejce PanzerGlass™ v České Republice patří Mobil Pohotovost, Alza.cz, T-Mobile, iWant, Datart, Space, CZC.cz, Krakens, Coradia, iGOODS, Applemix.cz, Samsung značkové prodejny, Mall.cz, Noco, Smarty, Applegang.cz, Panzerprotect.czv a iloveServis České Budějovice.

O společnosti PanzerGlass

Společnost PanzerGlass vznikla v roce 2013 v Dánsku. Od té doby byly po světě otevřeny pobočky v deseti zemích, což napomohlo k dostupnosti ochranných skel PanzerGlass™ napříč šesti kontinenty. PanzerGlass™ se svým širokým portfoliem nabízí ochranu pro různá zařízení, ať už jde o chytré telefony, tablety, notebooky i chytré hodinky.

Češi letos utratí za dárky téměř 8 tisíc. Dvě ze tří rodin píší Ježíškovi, pětina lidí pošle odkaz na konkrétní produkt

Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Ježíškovi pak píší dvě třetiny českých domácností s malými dětmi.

Nejvíc potrápí výběr dárku pro rodiče

Průzkum společnosti Perfect Crowd[1], který si nechalo zpracovat tržiště allegro.cz, dokazuje, jak důležité je pro Čechy vánoční obdarovávání. Většina z nich kupuje alespoň jeden dárek (94 %) a tři čtvrtiny kupují dárků několik (76 %). Nejčastěji obdarovávají své nejbližší: partnery, rodiče a děti. Pokud jde o dárky pro děti, pomáhají plnit vánoční sny dopisy Ježíškovi – píše mu až 66 % rodin s dětmi ve věku 4 až 10 let.

Nejnáročnější disciplínou je pak výběr dárku pro rodiče, se kterým bojuje většina Čechů. Třetina dětí přitom začíná nakupovat vánoční dárky pro ostatní členy rodiny od svých deseti let. Na pomoc Ježíška řada lidí nespoléhá a říká si o vánoční dárky přímo (60 %). Pětina respondentů je velmi praktická a svým blízkým posílá odkazy na konkrétní výrobky, aby předešla špatně vybraným dárkům. Z průzkumu vyplývá, že Češi raději obětují okamžik překvapení, aby dostali dárek, který si skutečně přáli. A statistiky ukazují, že tento přístup funguje, protože téměř tři čtvrtiny z nich nikdy nevrátily vánoční dárek.

Za dárky Češi utratí průměrně 7 664 korun, nejčastěji kupují kosmetiku

Nejoblíbenější volbou letošních Vánoc bude jednoznačně kosmetika. Tuto kategorii plánuje jako dárek zvolit přibližně polovina české populace. V těsném závěsu následuje oblečení a hračky, o kterých jako o dárku uvažuje 37 %, resp. 36 % lidí.

V průměru se lidé v Česku chystají za dárky k letošním Vánocům utratit 7 664 Kč, přičemž zajímavé je, že rozpočet na dárky se obvykle liší podle konkrétní kategorie. Lidé, kteří plánují nákup výrobků do domácnosti, elektroniky nebo šperků, mají vyčleněný štědřejší rozpočet. Platforma allegro.cz, která na český trh vstoupila v květnu, si proto na letošní Vánoce připravila výhodné ceny napříč kategoriemi, aby zákazníci mohli nakoupit vše na jednom místě a zároveň příliš nezatížit rodinný rozpočet.

Adventní kalendář i Záruka nejnižší ceny

Allegro si letos pro zákazníky připravilo vlastní adventní kalendář. Každý den v něm naleznou speciální akce a slevy, díky kterým bude čekání na Vánoce příjemnější. Kalendář mají nakupující k dispozici přímo na dedikované webové stránce.

Vánoční nákupy zákazníkům ulehčí také označení „Záruka nejlepší ceny“, které garantuje, že cena výrobku je mezi vybranými českými e-shopy nejvýhodnější. Speciální odznak naleznou zákazníci u desítek tisíc nabídek a nemusí tak sami porovnávat ceny napříč e-shopy. Služba Allegro Smart! zase zajistí neomezené vrácení a doručení zboží zdarma[2], které platí při nákupu u jednoho obchodníka, a to od 299 Kč u doručení do balíkových schránek a výdejních míst nebo 499 Kč u doručení kurýrem.

O Allegro Group / Poznámka pro editory:

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Průzkum Perfect Crowd „Nákupní chování Čechů“.
  2. Platí zde minimální hodnota objednávky: předplatné programu Allegro Smart! činí 59 Kč měsíčně nebo 299 Kč ročně.

Nadělte svým blízkým pod stromeček technologické vychytávky od Huawei

Štědrý den nás čeká již za tři týdny, a tak je nejvyšší čas nakoupit vánoční dárky. Často je obtížné najít ty pravé, které udělají radost, ale zároveň budou praktické a neskončí po Vánocích ve skříni. Proto je dlouhodobě nejoblíbenějším dárkem elektronika, která potěší každého člena rodiny. Podívejte se na průvodce nejnovějšími trendy v oblasti technologií od společnosti Huawei a obdarujte své blízké stylově.

Technologie si razí cestu do různých oblastí životního stylu, a není proto překvapením, že je elektronika nejčastějším a nejoblíbenějším vánočním dárkem. Prim stále hrají chytré telefony, žádané ale čím dál tím více začínají být také chytré hodinky a sluchátka. Obzvláště v dnešní době, kdy už zařízení nejsou pouze praktická, ale také stylová, přitahují pozornost stále více uživatelů. Na design svých produktů dbá i společnost Huawei, jejíž vize Fashion Forward představila špičkový design nositelných produktů, čímž překlenula propast mezi módou a technologií. Několik z těchto designových nositelných zařízení je právě teď ve vánoční akci a vy jimi můžete obdarovat své nejbližší.

Huawei Watch GT 4 pro lepší kondici a zdravý životní styl

Pokud máte v rodině milovníka sportu nebo někoho, kdo chce ve sportování podpořit a pustit se do své novoroční proměny zevnitř i zvenčí, pořiďte mu chytré hodinky Huawei Watch GT 4. Na první pohled působí dojmem tradičních hodinek, ale ve skutečnosti jsou to chytré hodinky s pokročilými funkcemi pro monitorování zdraví a kondice. Díky těmto hodinkám budou uživatelé podporovaní k dosažení svých cílů v oblasti zdraví a kondice pomocí nových technologií. Funkce TruSeenTM 5.5+ přichází s vylepšenou přesnější technologií sledování srdečního tepu, funkce TruSleepTM 3.0 s vylepšeným sledováním spánku a nová funkce Stay Fit se sledováním kalorického výdeje pro uživatele, kteří potřebují přesnější sledování, ať už kvůli budování svalů nebo udržování kondice. Navíc jsou k dostání v sedmi barevných provedení, z toho čtyři pánské a tři dámské varianty. Všechny tyto modely jsou nyní ve speciální akci. Při zakoupení hodinek Huawei Watch GT 4 získáte k nákupu zdarma sluchátka FreeBuds Pro SE 2 a za 1 Kč náhradní řemínek. Hodinky tak můžete darovat a sluchátka můžete nadělit sami sobě.

Huawei FreeBuds Pro 3 posunou poslech hudby na vyšší level

Milovníci hudby, podcastů nebo teenageři, kteří nevyndají sluchátka z uší, jistě ocení novinku FreeBuds Pro 3. Ta je vybavena zvukovým systémem, který poskytuje vynikající zvukový zážitek bez zpoždění a umožňuje zvuku stoupat až na 48 kHz[1] nebo klesat až na 14 Hz. Disponují také dvojí certifikací zaručující, že sluchátka poskytují zvuk s vysokým rozlišením, bohatými detaily a texturami. Díky tomu si poslech užijí milovníci všech hudebních žánrů od popu a rapu, až po metal a rock. Přináší také vylepšené inteligentní potlačení okolního hluku, které zajišťuje ničím nerušený poslech a hovory i v dopravních prostředcích, kavárnách a dalších rušných místech. Se sluchátky si navíc uživatelé užijí až 31 hodin poslechu. K dispozici jsou tři barevné varianty, takže se trefíte do vkusu každého a k zakoupení jsou za cenu 4 799 Kč.

MateBook D 14 2023 jako chytrý pomocník pro práci a život

Dárek, který zaručeně potěší každého je nový notebook. Své uplatnění najde ve škole, práci i pro zábavu. Skvělou volbou je třeba MateBook D 14 2023 s 12. generací procesoru IntelCore, díky kterému počítač přináší ještě více výkonu a zvládne tak i náročnější úkoly a hry. Laptop přichází také s vylepšeným 14palcovým displejem s poměrem obrazovky vůči tělu 90 % a váhou pouhých 1,39 kilogramů. Díky velké obrazovce je tak notebook perfektní pro práci a zároveň je super přenosný, protože nezatíží žádnou kabelku ani batoh. Bonusem je, že prošel více než 10 tisící testy odolnosti. To znamená, že klíčové části, jako je obrazovka a klávesnice, jsou dostatečně odolné proti pádům a nárazům. Ideální je tedy i pro studenty, kteří jsou mnohdy ke svým zařízením neopatrní. Notebook nyní seženete za sníženou cenu 16 800 Kč, a navíc k němu zdarma obdržíte myš Huawei Bluetooth Mouse CD 23.

Huawei P60 Pro podpoří kreativitu

Pokud máte v rodině rodilého umělce a vášnivého fotografa, který se rád chlubí svými snímky na sociálních sítích, je pro něj přímo stvořená letošní vlajková loď Huawei P60 Pro. Ta se může pochlubit 48Mpx hlavním fotoaparátem s automaticky nastavitelnou fyzickou clonou F1.4-F4.0, skupinou čoček s vysokou propustností a snímačem RYYB SuperSensing. Díky těmto inovacím je fotoaparát schopný vyfotit snímky i za zhoršených světelných podmínek a dosáhnout fotografie s vysokým rozlišením. A díky ultra světelnému teleobjektivu dokáže zachytit perfektní snímky i v noci. Další vymožeností je i 100násobný digitální zoom. A to není zdaleka vše. Jde zkrátka o telefon, který dokáže vytvořit profesionální snímky i bez profesionálního vybavení. Nyní za cenu 24 999 Kč.

Další zajímavé produkty na e-shopu Huawei

To však není všechno. Další produkty, které by mohli potěšit vaše blízké, najdete na oficiálním e-shopu Huawei. A některé dokonce ve velmi zajímavé vánoční akci. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránky oficiálního e-shopu a nakupte vánoční dárky, které potěší.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Údaje o frekvenčním rozsahu pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl pro připojení Bluetooth použit zvukový kodek LDAC HD.

 

Exit mobile version