SledovaniTV přináší všem svým uživatelům videotéku Rik+ zdarma

Uživatelé služby SledovaniTV mohou nově sledovat více než 5 000 titulů zcela zdarma. Do všech balíčků v pondělí přibyla zcela nová videotéka Rik+. Ta nabízí mnoho filmů a seriálů pro děti i dospělé.

Součástí všech balíčků se od pondělka stala videotéka Rik+. Ta sledujícím nabízí více než 5000 epizod pořadů a filmů. Velkou část tvoří tvorba pro děti. Nejmenší diváci mohou sledovat pořady o tvoření, pohádky i písničky. Mezi ty nejznámější patří například Máša a medvěd, Bořek stavitel, Statečná autíčka nebo Požárník Sam.

Dospělé potěší pak pořady o cvičení a také dokumenty. Ty zahrnují nejrůznější témata od cestování, přes přírodu, vědu a techniku, až po historické události a osobnosti.

„Videotéka Rik+ je druhým velkým dárkem, který jsme uživatelům v říjnu nadělili. Po přidání prémiových kanálů do základních balíčků, které proběhlo začátkem měsíce, přichází další hodiny a hodiny zábavy pro celou rodinu,“ říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Grafické podklady najdete ve sdílené složce. Využít můžete také náš Press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Kyberzločinci nově své podvody páchají přes hlasový automat

ČSOB nově varuje před další praktikou kybernetických podvodníků, kterou nyní hojně využívají. Aktuálně se schovávají za hlasový automat, který volá jménem banky a nabízí lidem nutný update bankovní mobilní aplikace. Pokud se lidé nachytají a s automatem spolupracují, končí to krádeží přihlašovacích údajů k jejich účtům nebo platebním kartám a jejich následnému zneužití k odcizení peněz. Další nepříjemnou novinkou je i finta, kterou nachytají i ty, kteří hlasovému automatu neuvěří.

„Tento podvod je již skutečně sofistikovaný. Zazvoní vám telefon, po jeho zvednutí se ozve hlasový automat vydávající se za banku s upozorněním, že vaše bankovní mobilní aplikace potřebuje nutně update a pokud ho chcete provést, máte stisknout „jedničku“. Pokud jedničku skutečně na svém mobilním telefonu stisknete, hlasový automat vám oznámí, že vám do mobilu posílá SMS zprávu s odkazem pro stažení nové verze, poděkuje vám za spolupráci a zavěsí,“ popisuje začátek tohoto podvodu Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.

Hlasový automat působí velmi přesvědčivě a zdánlivě nic nenasvědčuje tomu, že by se mohlo jednat o podvod. „Obsahem SMS zprávy, která přijde tak, jak hlasový automat upozornil, je ve skutečnosti odkaz, který vede na podvodnou webovou stránku a ty člověka vybízí k vyplnění přihlašovacích údajů. Pokud to lidé udělají, předávají tyto velmi citlivé údaje přímo útočníkům, kteří se tak mohou zmocnit jejich internetového bankovnictví či mohou získat údaje z jejich platební karty a zneužít je ke krádeži,“ pokračuje v popisu podvodu Petr Vosála.

Drzost podvodníků tím nekončí. Navozené situace zneužívají ještě jednou a pokoušejí se napálit opět jak ty, kteří se nachytali tak i lidi, kteří na první dvě fáze podvodu – hlasový automat a falešnou SMS – nereagovali. „Lidem zavolá tentokrát živý kyberpodvodník vydávající se za zaměstnance banky a varuje je před podvodem, jenž sám stvořil. Varovaného člověka pak snáze přesvědčí, že je na jeho straně a přiměje ho buď k další nebo nové spolupráci, která končí opět ztrátou citlivých údajů či peněz,“ uzavírá celý příběh nejnovějšího kyberpodvodu Petr Vosála.

Počty kyberútoků meziročně neklesají, ale právě naopak a jsou stále vynalézavější. Okradených jsou stovky tisíc a škody přesahují miliardu korun. ČSOB a Policie ČR proto společně připravili v loňském i letošním roce preventivní kampaň s názvem Volač a Klikač, aby zvýšili povědomí o této problematice, varovali před kyberpodvodníky a ukázali na co si dát pozor. Nově se také zavázali v oblasti kyberbezpečnosti proškolit jeden milion lidí. Formou partnerství se ČSOB přidala i k aktivitě ČBA pod názvem nePINdej!, která formou sofistikovaného testu odkrývá nejčastější triky podvodníků.

Vše o kybernetických podvodnících, které v ČSOB nazýváme Volač a Klikač, si můžete připomenout na webové stránce věnované prevenci https://www.csob.cz/branteserozumem.

Nový test od ČBA v rámci aktivity nePINdej! si můžete vyzkoušet na adrese: www.kybertest.cz.

Skupina ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti

Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.

Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen
na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.

Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

Revoluce v péči o zuby: Jak pomáhá umělá inteligence při čištění zubů?

V dnešní době, kdy se technologický pokrok stává součástí našeho každodenního života, jsme svědky revoluce téměř ve všech oblastech. Ústní hygiena není výjimkou, což potvrzuje i značka Oral-B. Tato značka má na trhu řadu elektrických zubních kartáčků iO, které v sobě integrují umělou inteligenci, a představují tak nejinovativnější způsob čištění zubů, jaký je v současnosti k dispozici.

Jak to funguje?

Péče o zuby nebyla nikdy jednodušší. Zubní kartáček Oral-B řady iO spolupracuje se senzory umělé inteligence, které sledují pohyb a tlak kartáčku v ústech a čistí vaše zuby co nejúčinněji. Tato data jsou následně zpracována a analyzována, čímž se vznikne personalizovaný přístup k čištění zubů přizpůsobený každému uživateli. Kartáčky tak dosahují účinnějšího odstraňování zubního plaku a významně přispívají k lepší péči o zuby.

Revoluční magnetická technologie

Řada zubních kartáčků Oral-B iO je vybavená revoluční magnetickou technologií a kombinuje vlákna s mikrovibracemi a kulatou kartáčkovou hlavou, inspirovanou zubními lékaři. Výhodou kartáčků Oral-B iO je, že uživatelé mají už po prvním týdnu používání pocit profesionální zubní péče. Je to díky špičkové technologii v kombinaci s umělou inteligencí, které dohromady tvoří inovativní přístup ke každodenní péči o dokonalý úsměv i zdraví ústní dutiny.

Interaktivní displej

Další z inovativních funkcí kartáčku je interaktivní displej, který zobrazuje všechny důležité informace. Displej například umožňuje uživateli zvolit a nastavit režim čištění tak, aby vyhovoval jeho potřebám. Na výběr je až sedm režimů čištění, včetně denního režimu čištění, jemného režimu, režimu péče o dásně, režimu intenzivního čištění, režimu bělení, super jemného režimu nebo režimu čištění jazyka. Přidanou hodnotou displeje je možnost nastavení vlastních pozdravů a smajlíků při každém kvalitním čištění zubů, což ocení zejména mladší uživatelé. Displej tak dodává zubnímu kartáčku prvek interaktivity a usnadňuje uživatelům všech věkových kategorií zapojení kartáčku do každodenního rituálu čištění zubů.

Inteligentní snímač tlaku

Další výjimečnou vlastností řady iO je inovativní snímač tlaku. Senzor vždy upozorní uživatele, pokud neodhadne velikost tlaku vyvíjeného při čištění zubů. Červená barva senzoru signalizuje nadměrný tlak, bílá barva nedostatečný tlak a zelená barva přiměřený tlak. Zubní kartáček se tak stává užitečným pomocníkem zejména pro ty, kteří mají tendenci vyvíjet na zuby příliš velký tlak, nebo si je naopak čistí nedostatečně. S elektrických zubním kartáčkem řady iO od Oral-B však pokaždé dosáhnou optimálního tlaku pro účinné a šetrné čištění.

Ústní hygiena pod palcem díky aplikaci

O vaše zuby bude profesionálně postaráno také díky aplikaci Oral-B. Aplikace Oral-B využívá umělou inteligenci s 3D mapováním zubů, která zaznamenává povrch každého zubu. Například díky technologii Brushing Recognition podporované umělou inteligencí aplikace sleduje celý proces čištění zubů a poskytuje podrobné informace o vašem stylu čištění.

Po vyčištění zubů aplikace automaticky zobrazí podrobnosti o tom, jak účinně jste si čistili zuby v konkrétních oblastech, včetně upozornění na nedostatečný tlak a závěrečného skóre. Tato technologie využívá strojové učení k analýze jedinečného stylu čištění zubů každého uživatele, aby pomohla zdokonalit rutinu ústní hygieny.

Získáte tak neustálý přehled o tom, jak dlouho jste se o zuby starali, zda jste dodržovali správný tlak a hlavně, jak důkladně jste si zuby vyčistili. To umožní podrobné sledování účinnosti čištění v horní, dolní, přední a boční části úst.

A to nejlepší? Aplikace je natolik pokročilá, že dokáže ukládat data z více kartáčků, takže synchronizace kartáčku s aplikací není nutná po každém čištění, ale stačí jednou týdně. Potěší i doba nabíjení. Díky nové kompaktní magnetické nabíječce Sense se kartáček plně nabije za pouhé 3[1] hodiny.

Zubní kartáčky Oral-B iO jsou ideální pro ty, kterým záleží na kvalitní péči o zuby. Jedná se o revoluční řešení v péči o zuby, které kombinuje nejmodernější technologie a umělou inteligenci.

  1. V závislosti na modelu

Carvago cenová mapa Evropy odhaluje: Kde koupit ojeté auto nejvýhodněji?

Carvago.com, online tržiště ojetých vozů, přichází s unikátní cenovou mapou Evropy, která odhaluje, kde nakupovat ojetá vozidla nejvýhodněji. Podle nejnovějších dat je Švédsko zemí s nejatraktivnější nabídkou – vozy s největšími rozdíly v ceně oproti tuzemskému trhu. Německo, dlouhodobě oblíbená destinace pro nákup ojetých vozů, se vyznačuje atraktivními cenami prémiových značek, ale v šířce nabídky levnějších vozů za Švédskem či Rumunskem zaostává. Zajímavé příležitosti nabízí také francouzský, slovenský nebo polský trh.

Analýza průměrných cen prodaných vozů ukazuje, že určité značky a modely jsou v zahraničí cenově výhodnější než na domácím trhu. Týká se to vozů všech segmentů, včetně luxusních vozů značek jako BMW nebo Audi, stejně jako populárních modelů často prodávaných v Česku. Tento fenomén je důsledkem rozmanitých faktorů, jako jsou rozdíly v daňovém zatížení, registračních poplatcích nebo specifických preferencích jednotlivých trhů.

Výrazné cenové rozdíly mezi stejnými modely v různých zemích jsou ovlivněny různými faktory. Například v rámci snahy o snížení emisí zavedly některé evropské státy daňové povinnosti pro vozidla s vyššími emisemi. To je patrné zejména ve Švédsku, kde vozidla s větším objemem motoru, zejména dieselové, čelí vyšším silničním daním. Jiné důvody pro cenové rozdíly zahrnují nerovnováhu mezi poptávkou a nabídkou, různorodé ekonomické situace v rámci EU a kurzové fluktuace.

Jakub Šulta, zakladatel společnosti Carvago, která denně monitoruje téměř 7 milionů evropských inzerátů, uvádí: „Cenové rozdíly v Evropě se zvětšují a naši zákazníci toho aktivně využívají. Zvláště populární jsou rodinné dieselové vozy ze Švédska, která bývají lépe vybavená a jsou cenově dostupnější díky vysokému daňovému zatížení pro tuto motorizaci na lokálním trhu.“

Důležitou radou pro české zákazníky při dovozu ojetiny ze zahraničí je důkladná technická kontrola vozidla, ideálně nezávislým technikem. Carvago se zaměřuje na pečlivou předkupní kontrolu vozidel, využívá nástroje jako Cebia, databáze pojišťoven a kradených vozidel. Na rozdíl od individuálních dovozců nabízí Carvago svým zákazníkům jistotu záruky od české společnosti, což zahrnuje plnou zodpovědnost za stav doporučených vozidel.

Detailní informace o cenách tisíce modelů levnějších než na tuzemském trhu naleznete zde.

O společnosti Carvago

Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zjednodušit proces nákupu a prodeje. Zaměřuje se na evropský trh, přičemž nabízí široký výběr vozidel různých značek a modelů. Carvago je synonymem pro bezpečný a transparentní nákup ojetých vozidel online, s důrazem na kvalitu a spokojenost zákazníků.

O analýze

Analýza zahrnuje 1000 nejprodávanějších modelů v Česku v roce 2023*, které jsou zároveň levnější na ostatních evropských trzích než na tuzemském trhu. Carvago analyzovalo data na základě značky, modelu, roku výroby, výkonu a paliva. Vyhodnocená data byla škálována dle váženého průměru cen, za která se vozidla v letošním roce prodala.

*Období od 1.1. 2023 do 15.11. 2023

Cirkulární revoluce: Jak uspěly udržitelné technologie v roce 2023

V letošním roce podnikli spotřebitelé další pozitivní kroky směrem k udržitelnějším spotřebitelským návykům. Společná studie společností Swappie a Kantar odhalila výrazný nárůst zákazníků, kteří si stále více uvědomují dopad svých rozhodnutí a osvojují si udržitelné nákupní návyky. Na evropské úrovni nakupuje výrobky z druhé ruky o téměř 40 % lidí více než před 5 lety. Studie ukázala rostoucí povědomí veřejnosti o tom, že je čím dál důležitější dbát na udržitelný výběr při nákupu zboží. V rámci Evropy ale stále každý druhý člověk svou starou techniku uchovává doma. 56 % všech respondentů si ponechává svůj starý telefon jako náhradní a 48 % uchovává rozbitý telefon. O možnosti poslat nevyužívaná zařízení k repasování a dále do oběhu spotřebitelé podle studie stále nemají dost informací. Každý čtvrtý dotázaný měl pocit, že prodat své zařízení a přijmout tak udržitelnější systém vlastnictví chytrých telefonů je příliš náročné.

Jádrem iniciativ společnosti Swappie, která se stává významným hráčem v přetváření spotřebitelských postojů k vlastnictví technologií, je po celý rok 2023 snaha změnit postupy v oblasti oběhového hospodářství, prosadit právo na opravu, usměrnit širší étos snižování elektronického odpadu a prodlužovat životní cyklus chytrých telefonů. Ve své kampani se snaží podporovat kulturu opravitelnosti zařízení a předcházet vyhazování nepoužívané elektroniky. Swappie se letos stala jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě.

Společnost Swappie se aktivně zasazuje o právo na opravu a účastní se diskusí na evropské úrovni. Jako klíčový hráč v odvětví renovací zdůrazňuje význam právních předpisů, které podporují právo spotřebitelů na cenově dostupné a kvalitní opravy, přispívají ke zdravějšímu průmyslu a snižují množství elektronického odpadu. Sami Marttinen, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Swappie, shrnuje: „Náš závazek vůči filosofii oběhového hospodářství přesahuje rámec renovace chytrých telefonů – jde o to, abychom spotřebitelům umožnili dělat rozhodnutí, která rezonují s odpovědnějším a ekologicky uvědomělým životním stylem. Proto vzděláváme stále více lidí v tom, aby jejich stará technika našla novou rodinu, a zároveň posilujeme náš závazek k efektivnímu a ekologickému provozu prostřednictvím našich logistických a renovačních zařízení, například v Lipsku. Ve společnosti Swappie nejen nově definujeme trh s renovovanou technikou, ale také dláždíme cestu k udržitelnější budoucnosti techniky.“

Změnou paradigmatu v oblasti renovovaných smartphonů je řada Premium Series, kterou společnost Swappie letos uvedla na trh i v Česku. Řada řeší běžné problémy týkající se stavu baterie, funkční kvality a známek opotřebení. Zákazníkům se představuje jako kategorie, jež má vyšší přidanou hodnotu než nová zařízení. Tím, že společnost Swappie poskytuje spotřebitelům iPhony, které se mohou pochlubit baterií se 100% kapacitou, bez známek opotřebení a s plnou operační kapacitou, nově definuje, co znamená vlastnit prémiový smartphone v éře, které dominují ohledy na udržitelnost.

V rámci posílení svého evropského zastoupení Swappie strategicky rozšířila své aktivity do německého Lipska. Zvyšuje tím přepravní kapacity a zkracuje dodací lhůty do střední Evropy. Lipsko jako klíčový uzel evropské logistické sítě zároveň pomáhá zmírnit dopad na životní prostředí díky zkrácení přepravních tras.

Manažerka společnosti Swappie pro Českou republiku a Slovensko, Simona Sedlárová, dodává: „Do roku 2024 si Swappie klade ambiciózní cíle, mezi něž patří další vzdělávání spotřebitelů v oblasti prodeje staré techniky a také větší dostupnost samotné společnosti. Připravujeme s lokálními partnery otevření drop off pointů, které usnadní zákazníkům prodej jejich staršího telefonu.“

Kromě toho se společnost zavázala získávat 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů a pomoci zákazníkům ušetřit do konce roku 2024 více než 100 000 tun CO2e.

O společnosti Swappie

Swappie, největší evropský prodejce repasovaných iPhonů, je přední komplexní online destinací pro prodej a nákup repasovaných smartphonů. Jejím posláním je poskytnout lidem způsob, jak vylepšit své telefony, který je vysoce kvalitní, cenově dostupný a šetrný k životnímu prostředí. Společnost Swappie v současné době působí v celé Evropě, včetně Česka, Švédska, Itálie a Německa. V roce 2022 se společnost rozrostla o tržby ve výši 208 milionů eur a od svého založení v srpnu 2016 se Swappie stala jednou z nejinovativnějších a nejrychleji rostoucích společností v Evropě, rozšířila svůj tým na více než 750 lidí a od investorů doposud získala 171 milionů dolarů (149 milionů eur).

Další informace naleznete na adrese: www.swappie.com

Z low-code platformy ke správě dokumentů – pohonem je AI. Nectain využil své know-how k vývoji nového systému

Ukrajinská společnost Nectain, která spadá pod skupinu Intecracy Group a jež vyvinula sadu nástrojů založenou na technologii low-code, přichází s novým produktem. Systém pro správu dokumentů (DMS) postavený na vlastní low-code platformě nyní pomáhá společnostem přecházet na takzvané bezpapírové fungování. Změna strategie vychází z rozhodnutí demonstrovat možnosti low-code platformy stejně jako schopnosti začlenit do provozu také umělou inteligenci s cílem snižovat náklady a zvyšovat produktivitu ve firmách.

„AI je aktuálně v základu všech našich služeb. Už od roku 2000 totiž vyvíjíme věci tak, aby nejprve pomohly nám, my jim porozuměli, a pak mohou dobře pomoci našim klientům. Tohle je v podstatě nová iterace, nová verze, kdy vidíme, že firmy v této oblasti jednoduše tápou, a to zejména ty větší. Jsem přesvědčený, že náš nový produkt jim dokáže pomoci. Když navíc víme, že hledání v dokumentech je jedna z deseti činností, která zabírá nejvíce času, nebo že se určité procento dokumentů ztratí už při jejich zakládání, je jasné, že takový systém může mít velký podíl na zvýšení efektivity práce i komunikace,“ vysvětluje Oleksandr Rossol ze společnosti Nectain. „A protože vše vyvíjíme s tím, že nástroje sami používáme a vyznáme se v nich, přechod na nový produkt bude rychlý a bezbolestný.“

Systém pro správu dokumentů zvládne metadata i filtraci dokumentů

Produkt společnosti Nectain reaguje na trend takzvaných paperless kanceláří. Firmy, které o bezpapírovou politiku usilují, však často čelí dlouhému procesu učení se novým postupům a adaptace na různá řešení digitalizace. Tomu se Nectain snaží předcházet. Do softwaru proto začlenil umělou inteligenci, která pomáhá optimalizovat správu a uchovávání dokumentů třeba tím, že zajišťuje vyšší správné přiřazování metadat a díky tomu i přesnost vyhledávání. Systém dokáže filtrovat dokumenty podle relevance a kontextu, rozpozná duplicitu a umožňuje uživatelům, aby k dokumentům měli přístup odkudkoli. „Zkrátka je to uživatelsky orientované DMS, které nabízí všechny funkce a přístupy, jež pomáhají týmům k vyšší produktivitě,“ říká Rossol.

I další plánované funkce, například inteligentní vyhledávání, budou s největší pravděpodobností založené na technologii AI. Jednou z vizí Nectainu je totiž vytvořit takový systém správy dokumentů, který pracovníkům umožní komunikovat, jako kdyby hovořili se svým živým kolegou. Tedy že popíšou běžnou lidskou řečí, jaký systém by pro ně intuitivně fungoval nejlépe, a umělá inteligence by pak podle toho automaticky uspořádala všechny jeho dokumenty do složek a kolekcí.

Low-code platforma přitom bude i nadále tvořit základ byznys modelu v Nectainu a její tvůrci ji plánují neustále rozvíjet, aby po prvotním úspěchu držela krok s technologickým pokrokem. K novému zaměření její tvůrce vedla i vyšší potřeba digitalizace. „Firmy očekávají, že jejich kritické informace budou přístupné, snadno vyhledatelné a dobře zabezpečené. Stejně tak potřebují, aby jejich postupy při práci s dokumenty byly efektivní a transparentní. S naším DMS systémem se jim nestane, že by se zásadní informace ztratily v e-mailovém vlákně,“ doplňuje Rossol. Nectain přitom na Ukrajině kromě soukromých firem využívá také státní správa, pošta nebo telefonní operátor. Klientskou základnu už ovšem společnost buduje také v USA nebo v Německu.

Více o Nectain

Rychlost a kvalita rozhodnutí může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem – ukrajinská low-code platforma Nectain proto nad nimi firmám dává plnou kontrolu. Pomocí certifikovaných nástrojů na modelování situací, procesů a rozhodování dokážou vedení a klíčové osoby snadno nastavovat automatizovaný sled událostí ve firmě (dokumentace, sales, HR, vývoj). A jde to i bez vendor-locku, hlubokých technických znalostí, nákladů na konzultace či složitý vývoj. Mezi klienty Nectain patří například ukrajinská státní správa, energetické společnosti či banky. V roce 2022 byla firma nucena urychlit svou expanzi a přesunout sídlo do Prahy. Odtud buduje software s globálními ambicemi. Nectain patří do technologické skupiny Intecracy, která čítá celkem 450 zaměstnanců a mezi její klienty patří Siemens, Cority a celá řada dalších nadnárodních skupin.

Radim Pařík je spoluautorem nové knihy Chrise Vosse o empatickém řízení lidí

Prezident Asociace vyjednavačů Radim Pařík, mezinárodní profesionální vyjednavač, lektor a vrcholový manažer, se stal spoluautorem knihy Empathetic Leadership (Empatické vedení lidí) s legendou vyjednávání a bývalým hlavním mezinárodním vyjednavačem FBI s únosci Chrisem Vossem. Potvrdil tím výjimečné postavení České a Slovenské republiky mezi vyjednavači z celého světa. Kniha vyjde na jaře 2024 v nakladatelství SuccessBooks®.

Vyjednávání je vrcholnou formou komunikace a úzce se tak prolíná s řízením lidí. Empatické vedení lidí je progresivní směr vycházející z poznatků těchto dvou oborů a zaměřuje se často také na práci s psychologicky složitými osobnostmi. Kniha je tak společnou odbornou publikací Vosse a dalších špiček oboru komunikace a vyjednávání. Radim se v knize věnuje tématu vyjednávání a taktické empatie, které jsou neoddělitelnou součástí moderního leadershipu.

Radim Pařík je jediným osobním žákem Chrise Vosse v Česku a na Slovensku a mezi autory nové knihy jediným z Evropské unie. „Mám neskutečnou radost, že si mne Chris Voss vybral jako spoluautora knihy. Zároveň cítím obrovskou odpovědnost,“ říká Radim Pařík. „Tahle skutečnost pomůže celému oboru vyjednávání v Česku a na Slovensku, protože najednou takové hvězdy světového vyjednávání jako právě Chris Voss nebo Joe Navarro, George Kohlrieser nebo Mathias Schranner vědí, že existuje Česká republika a že v ní umíme skvěle vyjednávat. Takže to není o mně, je to o všech lidech, kteří se tady u nás uprostřed Evropy vyjednávání věnují.”

Kniha Empathetic Leadership má nakročeno stát se podobně úspěšným bestselerem, jakou byla kniha Chrise Vosse Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It (Nikdy nedělej kompromis aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život). Ta se stala v roce 2016 světovou senzací a dodnes je pokládána za základní literaturu pro zájemce o vyjednávání. Christopher „Chris“ Voss začínal jako policista, ale brzy se vypracoval na pozici hlavního mezinárodního vyjednavače FBI pro vyjednávání s únosci. Pomáhal v řadě případů únosů po celém světě, například na horké půdě Gazy, Iráku, Filipín, Kolumbie nebo Haiti. V roce 2007 odešel ze státní služby a založil vlastní poradenskou skupinu The Black Swan Group. Své zkušenosti předává dál, ať již formou veřejné osvěty nebo přednáškami na vybraných amerických univerzitách.

Radim Pařík byl místopředsedou představenstva druhého největšího retailera světa a postupně se stal špičkovým byznysovým vyjednavačem. Absolvoval studium na prestižních světových institucích, je absolventem Harvard Negotiation Master Class a držitelem certifikace Certified Global Negotiator z University St. Gallen. Prošel výcvikem vyjednávání pod vedením bývalých agentů FBI a ovládá vyjednávací techniky založené na principech Mossadu. Radim Pařík realizoval odborný výzkum vlivu emocí na jednotlivé taktiky vyjednávání s více než 1000 respondenty z řad vrcholových manažerů, politiků a profesionálních vyjednavačů a to na základě skutečných případů vyjednávání. Je certifikovaný Chief Negotiation Officer ze Schrannerova vyjednávacího institutu a jediným žákem obou největších osobností oboru Chrise Vosse a Joe Navarra v České republice i na Slovensku. V současnosti je také prezidentem Asociace vyjednavačů – mezinárodní organizace, která sdružuje profesionální vyjednavače v pěti zemích na čtyřech kontinentech světa.

Více než polovina Čechů nemá ještě nakoupené dárky. Co poletí v prosinci nejvíc?

Největší nákupní horečka právě začala, protože Češi nemají ještě nakoupeno na Vánoce. Tedy aspoň více než polovina z nich. Potvrdil to průzkum, který realizovala mezi tisíci svými zákazníky v posledních listopadových dnech společnost CZC. Výsledky ukázaly, že mezi dárky bude letos hodně elektroniky, nejčastěji pak mobilní telefony, chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství.

Přes 40 % Čechů nakupuje letos většinu dárků na Vánoce až v první polovině prosince a dalších 11 % bude vybírat až v posledním týdnu či deseti dnech. To a mnohem víc o letošních vánočních nákupech odhalil průzkum CZC, dvojky na českém trhu s elektronikou. Největší část respondentů spadala do věkové kategorie 40 až 50 let (27 %), přibližně 19 % pak bylo mezi 50 a 60 lety a zároveň v rozmezí 30 až 40 let, 14 % odpovědí přišlo od zákazníků mezi 20 a 30 lety a zbytek byl ještě mladší.

Přestože Vánoce jsou již za necelé čtyři týdny, 45 % dotázaných uvedlo, že o konkrétní podobě dárků pro své nejbližší nemá ještě představu a mezi nabídkami obchodníků hledají, co je zaujme. To reálně znamená, že s ubývajícím časem během prosince vzrůstá pravděpodobnost impulzivních nákupů v atraktivních akcích. Jen přibližně 18 % ví předem, co přesně koupit, 37 % má představu o druhu dárku, ale konkrétní věc nebo značku vybírá podle momentální nabídky.

Není akce jako akce

Na jednotlivých obchodnících nyní je, jaké akční nabídky připraví, protože 60 % všech dotázaných jasně uvedlo, že dárky vybírá a nakupuje převážně ve speciálních předvánočních nabídkách. Po vyhodnocení našeho celolistopadového Black Friday je naprosto zřejmé, že velká část zákazníků zkoumá férovost slev jednotlivých akcí. Je to vidět z velkého množství lidí, kteří si před nákupem rozklikli náhled na transparentní historický vývoj ceny vybraného zboží, který máme k dispozici na stránce každého produktu pod jeho cenovkou,“ zdůrazňuje Tomáš Urban, obchodní ředitel CZC.

Jedním z nejčastějších dárků bude elektronika

Ne že by pod vánočním stromkem byla jen elektronika, nicméně 67 % dotázaných se vyjádřilo tak, že mezi dárky, které pořizují pro své nejbližší, letos bude. 26 % dotázaných v tomto ohledu ještě neví a jen 7 % Čechů má jasno, že elektroniku dávat nejbližším nebudou. Přes 37 % utratí dokonce za elektroniku víc než polovinu svého celého rozpočtu na dárky (35 % dotázaných na tuto otázku nedokázalo ještě odpovědět).

Letošní Vánoce budou hrát prim chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství

Mezi jakými produktovými kategoriemi vybírají ti, kdo už vědí, že budou obdarovávat své nejbližší elektronikou? „Nejčastěji uvedli zákazníci mobilní telefony a chytré hodinky. Konkrétně u dárků nakupovaných pro ženu vedou hodinky, následují je těsně telefony a s větším odstupem sluchátka. V kategorii dárků pro muže se pak dělí o první tři místa mobilní telefony, herní příslušenství, sluchátka (chytré hodinky jsou v těsném závěsu). Samostatnou kategorií jsou dárky pro děti a dospívající, tady je pořadí následující: sluchátka, herní příslušenství, mobilní telefony, hry pro PC nebo konzoli a chytré hodinky,“ konstatuje Urban.

Jak Češi nakupují nejraději a kolik za Vánoce utratí

Zajímavý je i způsob nákupu, který Češi preferují. Více než polovina respondentů dává při nákupu dárků přednost online objednávce i s dopravou domů nebo do blízkého místa. 38 % dotázaných objednává online, ale objednávku si dojdou vyzvednout osobně do prodejny. Jen 11 % uvedlo, že preferuje kompletní nákup v kamenné prodejně bez předchozího objednání.

Kolik peněz podle průzkumu letos Češi utratí? Čtvrtina respondentů počítá s tím, že by se chtěla vejít do 5 tisíc korun. Největší část (32 %) uvedla, že je dárky na Vánoce pro nejbližší vyjdou pravděpodobně na 5 až 10 tisíc. Dalších cca 19 % je připraveno utratit mezi 10 a 15 tisíci korunami a shodně přibližně 12 % Čechů vloží do dárků mezi 15 a 20 tisíci či ještě více.

V některých ohledech nás výsledky průzkumu překvapily, například mezi dárky pro děti jsme očekávali větší důraz na tablety či herní konzole. Obě tyto kategorie označila shodně jen asi 5 % oslovených. V každém případě děkujeme našim zákazníkům, že se s námi podělili o své nákupní preference, kterým přizpůsobíme i letošní vánoční nabídku,“ uzavírá Tomáš Urban z CZC.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek.

Technologie NVIDIA RTX podporuje již přes 500 her a aplikací

Technologie NVIDIA RTX od roku 2018 díky ray tracingu a využití AI mění způsoby, jakými její zákazníci hrají nebo tvoří obsah. K dnešnímu dni podporuje technologie NVIDIA RTX už více než 500 her a aplikací. Společnost při této příležitosti spouští soutěž RTX 500, která má tento milník oslavit.

Vycházejí také nové Game Ready ovladače přinášející vylepšení do Call of Duty: Modern Warfare III Season 1 nebo Cyberpunk 2077: Ultimate Edition a Update 2.1. Budou optimalizovány také pro THRONE AND LIBERTY a Avatar: Frontiers of Pandora.

500 her a aplikací je RTX ON

RTX zahrnuje ekosystém technologií pro dosažení věrnější grafiky a vyššího počtu snímků za sekundu ve hrách. Ray Tracing, který je na GPU GeForce RTX poháněný dedikovanými RT jádry, přináší do her realistické osvětlení a odrazy. NVIDIA DLSS využívající AI akcelerovanou pro změnu na Tensor jádrech umožňuje např. v populárním titulu Cyberpunk 2077 přinést až pětinásobé navýšení snímkové frekvence nebo nahrazení tradičních denoiserů kvalitnější a efektivnější technologií Ray Reconstruction.

NVIDIA dnes slaví milník, na kterém se podílela pět set her a aplikací #RTXON. Hráči si technologie RTX osvojili úctyhodným tempem. Každý týden odehrají 87 milionů RTX her. 97 % majitelů GeForce řady RTX 40 hraje Cyberpunk 2077 se zapnutými RTX technologiemi a pozadu nejsou ani dašlí populární hry! U Alan Wake 2 jde 99 %, při hraní NARAKA: BLADEPOINT je to 98 %, v případě Minecraft s RTX je tento podíl 99 % a Diablo IV zaznamenává tyto funkce zapnuté u 96 % zmíněných hráčů.*

U příležitosti oslav rozdává společnost NVIDIA dvacet dárkových karet do digitálního obchodu Green Man Gaming v hodnotě 500 dolarů. Hráči mohou také do konce prosince vyhrát #RTXOn klávesy od společnosti NVIDIA. K akci se připojuje také společnost CD PROJEKT RED, která se chystá rozdat Cyberpunk 2077: Ultimate Edition. Pro více informací sledujte oficiální účet Cyberpunk 2077 na Twitteru.

Detailnější informace nabídnou stránky akce RTX 500 na GeForce.com.

Na sociálních sítích lze označovat a vyhledávat obsah související s využitím RTX technologií pomocí hashtagu #RTXON.

Game Ready na první sezónu Call of Duty: Modern Warfare III a Call of Duty: Warzone

6. prosince bude spuštěna první sezóna pro hry Call of Duty: Modern Warfare III a Call of Duty: Warzone™. Objevuje se v nich nový obsah v čele s velkou mapou Urzikstan a hráči se také mohou těšit na plný ray tracing i s funkcí Ray Reconstruction v lobby. Díky tomu bude možné si při čekání prohlédnout postavy, vozidla nebo třeba výbavu v mnohem lepší grafice. Call of Duty: Warzone nově nabídne také DLSS 3 po jejím přidání do všech ostatních režimů a kampaní. Hráči také mohou využívat NVIDIA Reflex pro snížení latence a NVIDIA DLAA pro vyhlazení hran pomocí AI.

Pro podporu nových funkcí jsou potřeba aktuální Game Ready ovladače.

Cyberpunk 2077 dostane update na verzi 2.1

5. prosince, stejně jako Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, vyjde aktualizace Cyberpunk 2077 Update 2.1, která je pro všechny majitele původní hry zdarma a obsahuje nový herní obsah i technická vylepšení. Ray Tracing: Overdrive Mode již nebude považován za technologické preview a nabídne lepší kvalitu obrazu i nové funkce. DLSS Ray Reconstruction lze nyní aktivovat i při zapnutí ray tracingových odrazů v rámci presetu, případně při vlastní konfiguraci grafického nastavení. Funkci tak bude moci využít mnohem více hráčů.

Další novinky

S novými Game Ready ovladači přibývá podpora pro sedm nových displejů kompatibilních s technologií G-SYNC:

  • ASUS PG49WCD
  • ASUS PG34WCDM
  • ASUS VG27AQM1A
  • Corsair 315QHD165
  • LG 27GR95QE
  • LG 27GR95UM
  • Philips 27M1N5500ZR

Rozšiřuje se také optimální nastavení jedním kliknutí v GeForce Experience. Nově jej nabízí 12 her:

  • ARK: Survival Ascended
  • Call of Duty: Modern Warfare III
  • Cities: Skylines 2
  • Football Manager 2024
  • For The King II
  • Foxhole
  • Ghostrunner 2
  • Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name
  • RoboCop: Rogue City
  • The Front
  • The Invincible
  • The Lord of The Rings: Return to Moria

Aktuálně vydávané ovladače jsou také optimalizovány pro THRONE AND LIBERTY a Avatar: Frontiers of Pandora.

O Game Ready ovladačích

Ovladače GeForce Game Ready poskytují nejlepší zážitek z oblíbených her, protože jsou optimalizovány ve spolupráci s vývojáři a důkladně testovány na tisících hardwarových konfiguracích PC sestav a notebooků pro dosažení maximálního výkonu a spolehlivosti.

Program ovladačů NVIDIA Game Ready Driver byl od základu vytvořen jako metoda, která má poskytnout nejlepší možný herní zážitek. Tento program staví na součinnosti s herními vývojáři a umožňuje pravidelné poskytování buildů her a ovladačů mezi oběma stranami ještě před vydáním. Díky úzké spolupráci na hledání optimalizací a řešení problémů a následné iteraci těchto buildů je zajištěno, že hry i Game Ready ovladače budou při vydání poskytovat nejvyšší kvalitu a výkon.

Ze společností Cleverlance a KOMIX Digital se stává Qinshift

Od začátku prosince začínají společnosti Cleverlance a KOMIX Digital oficiálně existovat pod jedinou značkou Qinshift. Dochází tak ke zformování dalšího stabilního technologického pilíře skupiny KKCG, který se věnuje vývoji zakázkového softwaru pro zákazníky v České republice i dalších zemích Evropy. Společnost Qinshift má nakročeno stát se jedním z největších poskytovatelů těchto služeb v Evropě.

Od 1. prosince 2023 dochází k propojení společností Cleverlance a KOMIX Digital pod jedinou značku Qinshift. Organizační propojení se týká všech entit těchto dvou firem, tedy Cleverlance Enterprise Solutions, Cleverlance Slovakia, Cleverlance Deutschland, Cleverlance H2B, KOMIX Digital a KOMIX SK. Tyto společnosti pod jedinou značkou Qinshift nyní tvoří technologický pilíř skupiny KKCG zaměřený na tvorbu zakázkového softwaru.

Petr Štros Senior Vice-president BSFI říká: “Jsme velice hrdí na to, že jsme se stali organickou součástí velké evropské značky, jakou je Qinshift. Spojení kompetencí všech našich týmů i vertikál nám umožňuje dodávat našim klientům v Evropě i mimo ni bezkonkurenční technologické služby potřebné pro byznys 21. století. I přes náš pohled na celosvětový trh považujeme stále za klíčové naše zákazníky v Čechách a na Slovensku a chtěli bychom poděkovat našim klientům a partnerům, kteří nás v naší cestě podporují.”

Cleverlance je česko – slovenskou IT technologickou společností založenou v roce 2000. Stala se předním českým dodavatelem IT služeb, informačních systémů, webových a mobilních aplikací včetně virtuální reality zejména v oblastech financí, telekomunikací a automotive. Komix Digital staví na třicetileté tradici v oblasti vývoje softwaru na zakázku se zaměřením na velké nadnárodní společnosti v evropském regionu.

Qinshift je globální technologickou společností se silným evropským zastoupením, která se specializuje na vývoj zakázkového softwaru, komplexní podniková řešení, UX design a umělou inteligenci. Společnost Qinshift kromě toho poskytuje služby podnikového poradenství významným telekomunikačním a satelitním operátorům, finančním institucím a automotive společnostem, jakož i organizacím zabývajícím se mobilitou, zdravotnictvím a průmyslem. Svým klientům pomáhá procházet procesem digitalizace.

Součástí značky Qinshift se v říjnu 2023 stal také švédský Seavus. Do konce roku pak Qinshift dokončí rebranding a integraci i se společností Stratiteq, další švédskou specializovanou společností pro analýzu dat. Další kroky globálního rebrandu budou dokončeny do konce roku 2024, včetně začlenění společnosti Clearcode, celosvětového partnera pro vývoj reklamního a marketingového softwaru (AdTech & MarTech), a společnosti Musala Soft se sídlem v Bulharsku.

O společnosti Qinshift:

Qinshift je globální technologická společnost se silným evropským zastoupením, která poskytuje technologické služby perspektivním společnostem po celém světě. Více, než 3 000 jejích technických odborníků vytváří a navrhuje software a poskytuje komplexní podniková řešení, vizionářský design UX/UI, spolehlivě provozuje služby, inovativní produktový vývoj a špičkové podnikové poradenství. Společnost se stará o různorodou klientelu včetně telekomunikačních a satelitních operátorů, finančních a bankovních institucí, výrobních a automotive společností a organizací zabývajících se mobilitou a zdravotnictvím. U svých klientů podporuje jejich cestu k digitální transformaci. Qinshift je součástí technologického pilíře skupiny KKCG .

Exit mobile version