Jak žít zdravěji a déle? Se správnými návyky to jde snadno

Problémy se srdcem, záněty, zvýšený cholesterol, problémy s krevním tlakem a další riziková kardiovaskulární onemocnění postihují v dnešní době i lidi mladého věku. Dle zdravotnického průzkumu společnosti HUAWEI více než třetina Čechů nezná ani ty nejjednodušší způsoby, jak snížit hladinu krevního tlaku. Správné stravovací návyky i péči o srdce bychom proto měli zavádět již od útlého věku. Znalosti o zdravých návycích a zdravotním stavu jsou totiž ty nejdůležitější kroky k dosažení dlouhého a šťastného života.

Výsledky zdravotnického průzkumu, který realizovala společnost HUAWEI, ukazují, že je pro Čechy těžké určit, kdy by se o své srdce měli začít starat. Navíc lidé ve věku 20 až 30 let jsou skupinou, která nejčastěji ignoruje potenciální negativní příznaky související se zdravím srdce. To je velmi znepokojivé zejména proto, že tato věková skupina je často vystavena nejvyššímu stresu, a přitom zanedbává své zdraví – nízká úroveň fyzické aktivity, časté užívání stimulantů a nevhodná strava. Lidé ve věku 18 až 29 let se také dostatečně nestarají o prevenci. Podle průzkumu si více než třetina mladých dospělých nezměřila krevní tlak za posledních 6 měsíců.

Edukace je pro pevné zdraví klíčová

Předcházet vzniku nemocí je mnohem snažší než léčit následky, proto bychom měli začít dbát o svůj životní styl co nejdříve. Jedním z kroků jsou i správné stravovací návyky – rozhodují o tom, na jaké úrovni se naše tělo vyvíjí, jak regeneruje a funguje. Edukace je v tomto směru zcela klíčová. Dietoložka Wanda Baltaza doporučuje dodržovat stravování DASH – Dietary Approaches to Stop Hypertension (Dietní přístupy k zastavení hypertenze). Tento typ stravování se doporučuje zejména proto, že pomáhá předcházet rozvoji vysokého krevního tlaku, snižuje hladinu cholesterolu, snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a cukrovky 2. typu. Základem tohoto jídelníčku je ovoce a zelenina, luštěniny, celozrnné výrobky, málo soli, omezení polotovarů a alkoholu, a především kvalitní pitní režim.

Buďte aktivní a kontrolujte své zdraví pomocí HUAWEI WATCH D

Výsledky z průzkumu ukázaly, že 10 % mladých Čechů stále neví, co je EKG a jak funguje. Pro péči o zdraví vašeho srdce ale dieta sama o sobě nestačí. Potřebujete také odpočívat, mít méně stresu a více fyzické aktivity. I když se cítíte dobře, prevence je neuvěřitelně důležitá. A právě tady mají svoje významné místo chytré hodinky Huawei Watch D, které vám díky certifikovaným funkcím monitorování krevního tlaku a měření EKG pomohou kontrolovat stav vašeho zdraví z pohodlí domova. Díky algoritmu Huawei TruBPTM a vysoce přesnému systému měření tlaku se chytré hodinky přibližují lékařským přístrojům na měření EKG a krevního tlaku s možnou odchylkou pouhých +/-3 mmHg.

Díky nejnovějším funkcím si můžete pravidelně monitorovat svůj srdeční stav kdykoliv a kdekoliv, a předcházet tak možným komplikacím. Jako chytré hodinky mají také stovky režimů, které vás povzbudí k aktivnímu životu. Díky voděodolnosti IP68 můžete měřit své úspěchy i při plavání. Další funkce jako celodenní měření tepové frekvence, monitorování stresu a více než 70 sportovních režimů dělají váš život lepším.

HUAWEI WATCH D mají výdrž baterie 7 dní a jsou kompatibilní s iOS i Androidem. Více informací se dozvíte na oficiálním e-shopu HUAWEI.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

LG ELECTRONICS ORGANIZAČNÍMI ZMĚNAMI VYTYČUJE SMĚR BUDOUCNOSTI

Společnost LG Electronics (LG) oznámila organizační změny, jejichž cílem je posílit úlohu LG v budoucnosti. Oznamované změny mají za cíl především urychlit růst obratu celé společnosti LG.

Klíčovým prvkem strategie společnosti LG zaměřené na budoucnost je zřízení firemního Centra pro zákaznické služby – Corporate Customer Experience (CX), které bude podléhat přímo centrále LG. CX centrum povede výkonný viceprezident Lee Chul-bae, který dříve působil jako vedoucí Centra řízení podnikového designu. Hlavním úkolem pro CX centra bude vytvářet bezproblémové a rozšířené služby pro zákazníky. Bude také vyvíjet strategie a plány, kterými podpoří větší inovace v každé fázi cesty, od plánování produktů a zákaznických služeb až po budoucí obchodní modely.

CX Center bude zahrnovat také oddělení CX Strategy Division, které bude mít za úkol objevovat a prosazovat celopodnikové cíle a hlavní úkoly, stejně jako LSR Customer Research Center, dříve laboratoř Life Soft Research (LSR).

Platform Business Center („Centrum“) společnosti LG bude hrát novou roli při integraci a organizaci služeb LG ThinQ, což jsou povinnosti, které byly dříve rozdělené mezi dvě samostatné centrály, které měly na starosti korporátní, respektive obchodní záležitosti. Platform Business Center, které bylo založeno v červenci 2021, vedlo tvoření komunit příznivců LG na základě dat. Do budoucna bude Centrum řídit viceprezident LG Jung Ki-hyun, který se k LG přidal letos v září. Jung má za sebou významnou kariéru, kdy působil v eBay Korea a Google a také jako generální ředitel Meta v Korejské republice.

V roce 2023 a v následujících letech se LG bude nadále více zaměřovat na zlepšování řízení dodavatelského řetězce (SCM) a rozšiřování svých už tak silných schopností v oblasti digitální transformace (DX). Za tímto účelem se Procurement and SCM Management Center přejmenovalo na Global Operation Center. Funkce a role oddělení Production Planning Division byly pak převedené z Production Engineering Research Institute. Global Operation Center bude vytvářet synergie napříč všemi činnostmi společnosti – například výrobou, nákupem a SCM, a to prostřednictvím podpory založené na technologiích pro digitální transformaci.

S cílem podpořit další růst prostřednictvím zlepšení výkonnosti organizace, společnost LG posílí svůj agilní a responzivní systém rozhodování ve všech čtyřech obchodních jednotkách.

Lyu Jae-cheol, ředitel divize LG Home Appliance & Air Solution (H&A), povýšil na prezidenta, což je uznáním jeho úspěchů při zlepšování výkonnosti a produktového portfolia H&A. Lyu je expertem ve svém oboru a od roku 1989 pracoval v různých oblastech podnikání LG na trhu domácích spotřebičů, včetně oddělení výzkumu a vývoje i výroby.

Eun Seok-hyun, ředitel divize LG Vehicle Component Solutions (VS), byl povýšen na viceprezidenta. Pod jeho vedením LG dosáhla provozní stability se zlepšenou strukturou hospodářského zisku. Zasloužil se také o silné obchodní portfolio zahrnující několik klíčových technologií pro mobilitu budoucnosti.

Další z nově oznámených změn je, že se „Living Appliance Business“ a „Kitchen Appliance Business“ H&A divize změní na „Living Solution Business“, respektive „Kitchen Solution Business“. Přejmenování je v souladu s obnoveným zaměřením na inovace v oblasti zákaznické zkušenosti a poukazuje na větší důraz, který LG klade na rozšiřování obsahu a služeb.

Divize LG Home Entertainment (HE) chystá další vylepšení svých schopností. Cílem založení Indonesia Research and Development Division v rámci HE R&D Lab Institute bude vylepšovat tvorbu hodnot pro zákazníky. Posílí tak spolupráci mezi zahraničními výzkumnými a vývojovými i výrobními základnami.

Divize VS hodlá posílit své schopnosti v oblasti nákupu, výroby a SCM zřízením provozní skupiny, která bude řídit integrovaný provoz obchodu s komponenty pro elektrická vozidla.

Divize LG Business Solutions (BS) zřídila novou obchodní divizi EV Charger Business přímo pod záštitou LG, aby urychlila plnohodnotný rozvoj podnikání v oblasti nabíjení elektrických vozidel, které bylo zahájeno v loňském roce.

Všechny organizační změny jsou platné od 1. prosince 2022, přičemž vstoupí v platnost prvním dnem roku 2023. 

O společnosti LG Electronics

Společnost LG Electronics je globálním inovátorem v oblasti technologií a spotřební elektroniky s působností téměř ve všech zemích a s více než 75 000 pracovníky po celém světě. LG se skládá ze čtyř divizí – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions a Business Solutions – s kombinovaným celosvětovým obratem přes 63 miliard dolarů za rok 2021. Společnost LG je předním světovým výrobcem spotřebitelských a komerčních produktů od televizorů, domácích spotřebičů, klimatizací a tepelných čerpadel, monitorů a servisních robotů až po automobilové komponenty, baterie pro elektrické automobily a její prémiové značky LG SIGNATURE a LG ThinQ, podporující umělou inteligenci, jsou známé po celém světě. Nejnovější zprávy společnosti LG naleznete na adrese www.LGnewsroom.com.

Experti z AWS, Parimatch Tech a Shares.io se na pražské konferenci podělili o poznatky o produktovém managementu

Mezinárodní produktová konference se konala 2. prosince v Praze. Mimo místní publikum se online připojilo i více než 350 diváků z celé Evropy. Mezi nimi byli produktoví manažeři, podnikatelé, designéři, vývojáři a ti, kteří se zajímají o produktový management a vývoj.

„Je to poprvé, co jsme českému publiku představili formát ProductCamp. A jsme nadšeni: Mezinárodní Produktová Konference totiž přilákala mnoho talentovaných, proaktivních řečníků, kteří budou formovat místní produktovou komunitu. Těšíme se na nové produktové akce s našimi přáteli a partnery,“ říká Nadiya Semenenko, vedoucí značky Parimatch Tech v ČR.

Mezinárodní produktová konference shromáždila řečníky z AWS, Parimatch Tech, Shares.io a ProductDiscovery.pro. Řečníci pokryli mnoho zásadních témat pro produktové manažery a podnikatele a poskytli jedinečné tipy pro poskytování funkcí, design produktů, inovace, ale také na růst a objevování.

Vadym Voitiuk, hlavní Solutions Architect v AWS, hovořil o inovační kultuře Amazonu. Jedním z hlavních rozdílů mezi Amazonem a ostatními společnostmi je jeho připravenost na selhání. „Před Amazonem jsem viděl situace, kdy do týmu přišel „velký manažer“ s dlouhým proslovem o důležitosti inovací. Ale strach z neúspěchu zůstal. Manažer by nikdy nepřiznal, že promrhal miliony dolarů a drahocenný čas na produkt, který neuspěl. V Amazonu pěstujeme kulturu, kde se vynálezy a neúspěchy dějí vedle sebe,“ sděluje Vadym.

Denys Parkhomenko popsal koncept Feature Factory nebo továren na funkce. To jsou takové společnosti, které nastavují kvantitu funkcí nad jejich kvalitu – a proto selhávají: „Existuje jeden hlavní důvod, proč funkce neřeší problémy uživatelů. Může se to stát, když zkopírujeme funkce od ostatních a implementujeme je do našeho produktu. Pokud jste strávili čas snahou vylepšit funkci, která nefungovala, spusťte A/B test. Pokud nejsou žádné stížnosti, jednoduše tuto funkci zrušte – je to nejlepší možné rozhodnutí,“ popisuje Denys.

Parimatch Tech pokračuje v navazování nových spojení na českém trhu tím, že komunitě přináší hodnotu a jedinečné odborné znalosti. Brzy se budou konat další iniciativy, akce a setkání.

Zoho Desk: jak sladit člověka a „bota“?

Společnost Zoho představuje aplikaci Blended Conversations pro Zoho Desk, která poskytuje nové možnosti obsluhy zákazníků.

Zoho Corporation, globální technologická společnost, představila nové nástroje pro Zoho Desk, svou stěžejní platformu pro služby zákazníkům. Nové funkce zahrnují plynulou kombinaci hlasové podpory řízené lidmi a boty a několik vylepšení uživatelského rozhraní. Díky těmto změnám mohou pracovníci zákaznického servisu poskytovat zákazníkům konkrétnější informace a odpovědi na nahlášené problémy.

„V této ekonomicky náročné době nejlepší společnosti zvyšují úsilí o udržení zákazníků. Všichni se snaží dosahovat lepších výsledků a snižovat náklady,“ řekl Sridhar Iyengar, generální ředitel společnosti Zoho Europe. „Odpovědí na hospodářskou krizi jsou stále lepší řešení služeb zákazníkům. Blended Conversations, nová služba v rámci služby Zoho Desk, inteligentně kombinuje práci lidí a botů a snižuje tak náklady na služby.“

Bezproblémové hlasové služby vyžadují spolupráci zaměstnanců s roboty. Služba Blended Conversations používaná v aplikaci Zoho Desk umožňuje agentům zákaznických služeb delegovat většinu manuálních a transakčních úkolů na roboty a zároveň zachovat lidskou kontrolu nad celkovým průběhem služby.

Díky rychlé a snadné implementaci aplikace Zoho Desk mohou společnosti snadněji rozvíjet hlasové služby a zvyšovat produktivitu zaměstnanců, aniž by byla ohrožena kvalita služeb. Řešení je kombinací frameworku Instant Messaging (IM) společnosti Zoho a průvodce Guided Conversations pro vytváření samoobslužných řešení. IM Framework umožňuje firmám integrovat službu zasílání zpráv Zoho Desk se službami, jako jsou WhatsApp, Telegram, Line, WeChat, Messenger a Instagram.

Řízené konverzace umožňují podnikovým uživatelům vytvářet pokročilé samoobslužné procesy, které jsou užitečné pro služby zákazníkům.

Pracovníci zákaznického servisu si mohou vybrat z řady předdefinovaných otázek nebo odpovědí, aby optimálně vyřešili problém, který zákazník vznesl. Kromě toho může zaměstnanec v kterémkoli okamžiku konverzace nasměrovat zákazníky, aby se obrátili na člověka a v případě potřeby se vrátili.

Řízené rozhovory lze použít v různých situacích, například při rezervaci, objednávce, žádosti o vrácení zboží nebo při shromažďování informací pro zpracování kreditní karty nebo pojištění.

Společnost Zoho také oznámila technologická vylepšení uživatelského rozhraní, která mají uživatelům usnadnit, zrychlit a zpřístupnit práci.

„Naši zákazníci na službě Zoho Desk nejvíce oceňují zjednodušení komunikace s uživateli, množství dostupných funkcí a automatizaci, která výrazně zkracuje dobu potřebnou k vyřízení požadavků nebo stížností. Pro mnohé je důležitá snadná konfigurace a možnost vytvářet vlastní funkce, které zefektivňují práci týmů nebo oddělení ve firmě. Použití přizpůsobených reportů a řídicích panelů umožňuje zaměstnancům servisu vidět celkový obraz a neustále zlepšovat své operace.“ – řekl Krisztian Farkas, ředitel společnosti Pro Futuro Consulting a.s., která se zabývá implementací řešení Zoho jako nástroje digitální transformace.

„Nové funkce služby Zoho Desk, které se opírají o spolupráci lidí a botů, nám rozhodně umožní efektivněji a přesněji řešit požadavky zákazníků.“ – dodal Krisztian Farkas.

Za posledních pět let dosáhla společnost Zoho Desk 45% meziročního růstu tržeb a v současné době poskytuje služby více než 100 000 firem po celém světě.

Zoho je soukromá společnost s více než 12 000 zaměstnanci. Společnost Zoho sídlí v indickém Čennaí a její evropská centrála je v nizozemském Utrechtu. Společnost Zoho má pobočky ve Spojených státech, Indii, Japonsku, Číně, Singapuru, Mexiku, Austrálii a Spojených arabských emirátech.

www.zoho.com

Společnost Pro Futuro Consulting a.s. je partnerem společnosti Zoho. Provádí poradenskou a implementační činnost v Polsku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Indii.

Společnost se zaměřuje na implementaci řešení Zoho, která firmám umožňují dosáhnout vyšší úrovně digitální transformace.

www.pfc-group.com

Vývoj konceptu Luna od Dell Technologies – udržitelný design se setkává s inteligentní telemetrií a robotickou automatizací

Zatímco většina snah o udržitelnost v oblasti technologií se soustředí na samotné materiály, společnost Dell Technologies využívá svých možností k revoluci v cirkulární ekonomice tím, že se zaměřuje na širší procesy životního cyklu. Tyto inovace by mohly mít v masovém měřítku obrovský dopad na řešení ekologických problémů, jako je elektronický odpad, nedostatek materiálů, uhlíková stopa výrobků, rostoucí emise a další. Inženýři z Dell Technologies v roce 2022 pracovali na dalším zdokonalení modulární konstrukce konceptu Luna, která eliminuje potřebu lepidel a kabelů a minimalizuje použití šroubů.

V loňském roce společnost Dell představila koncept Luna, ambiciózní prototyp zaměřený na překonávání bariér a zkoumání možností cirkulární ekonomiky a jeho potenciálního dopadu na snížení celkové uhlíkové stopy výrobků odhadem o 50 %.

Koncept Luna nyní přidává robotickou automatizaci, pokročilou inteligentní telemetrii a Dell představil vizi, jak by mohla zjednodušit údržbu, demontáž a opětovné použití komponent z potenciálně milionů zařízení. Tato evoluce loňského konceptu Luna splňuje cíle plánu Realize 2030 společnosti Dell Technologies.

Mezi hlavní body konceptu Luna patří:

  • Nové možnosti automatizace.
  • Demontážní robotické mikrotovárny zkracující mnohahodinové procesy na minuty nebo dokonce sekundy, aby bylo možné optimalizovat sběr, opětovné použití a opravu komponent.
  • Pokročilá inteligentní telemetrie pro přesnou diagnostiku stavu zařízení, která poskytuje informace pro proaktivní servis a maximalizuje životnost opakovaného využití komponent.
  • Nové konstrukční prvky zlepšující výkon a spolehlivost a zároveň usnadňující demontáž celého konceptu pro rychlejší opravy a recyklaci ve velkém měřítku.

Vize konceptu Luna má široké důsledky pro organizace, zákazníky i celé odvětví

Koncept Luna se zaměřuje nejen na design výrobků a materiálů, ale zkoumá i širší možnosti změny způsobu monitoringu stavu, vyhodnocování, oprav, podpory, a dokonce i prodeje výrobků. Na světě se ročně vyprodukuje až 50 milionů tun elektronického odpadu, z čehož se recykluje méně než 20 %. K řešení problému e-waste, který je jedním z nejrychleji rostoucích globálních toků odpadu, jsou zapotřebí technologické inovace, recyklace, škálovatelnost a vzdělávání spotřebitelů. Koncept Luna ukazuje vizi, jak by toho mohlo být dosaženo.

Jedno udržitelné zařízení je jedna věc, ale skutečnou příležitostí je potenciální dopad na miliony ročně prodaných technických zařízení a optimalizace materiálů v těchto zařízeních pro budoucí opětovné použití, renovaci nebo recyklaci.

Západní Evropa má větší podíl spotřeby energie v komerčních a veřejných službách, zatímco v zemích střední a východní Evropy připadá vyšší podíl spotřeby na domácnosti

Koncentrace obyvatelstva ve venkovských oblastech, nižší stavební standardy a ekonomika méně zaměřená na služby, to vše přispívá na trhu komerčních nemovitostí k rozdílům mezi regionem střední a východní Evropy a západoevropskými státy. K tomuto závěru došla nová studie společnosti Colliers „The Journey Towards ESG Compliance 2022/2023“.

Při posuzování potenciálních rizik energetické krize pro sektor nemovitostí jsou v celé střední a východní Evropě stále patrné pozůstatky komunistické minulosti,“ uvádí Silviu Pop, ředitel výzkumu společnosti Colliers pro střední a východní Evropu a Rumunsko. „Pohled na strukturu a vzorce spotřeby energie naznačuje, že každá země má svůj vlastní soubor specifických problémů, jejichž řešení vyžaduje komplexní veřejné politiky. V některých ohledech si země ve skupině CEE-6 nemohou být vzdálenější. Skutečně důležitými ukazateli jsou spotřeba energie na obyvatele a energetická náročnost, přičemž ta je definována jednotkami energie potřebnými k vytvoření jednotky HDP.“

Česká republika je poměrně energeticky náročná ekonomikou, a to jak v nominálních, tak v reálných ukazatelích. Naproti tomu Bulharsko, Maďarsko a Polsko mají poměrně nízkou úroveň spotřeby energie na obyvatele. Polsko a Maďarsko ovšem sice mají úroveň spotřeby energie na obyvatele výrazně nižší než Česko (přibližně o 30 %), ale na druhou stranu jsou při spotřebě energie méně produktivní.

Struktura spotřeby energie ukazuje, jak jsou země střední a východní Evropy (CEE-6) heterogenní

Při pohledu na strukturu spotřeby energie v Evropské unii jako celku a při jejím porovnání se šesti zeměmi, jimiž se zabývá studie společnosti Colliers, tvoří země CEE-6 poměrně heterogenní skupinu. Zvýrazňuje se tím rozdílnost jejich ekonomik a také skutečnost, že země se nacházejí v různých fázích ekonomické konvergence k západoevropské úrovni. Zprůměrujeme-li situaci mezi státy CEE-6 a porovnáme-li tyto údaje s eurozónou, můžeme říci, že západoevropské země mají větší podíl spotřeby energie pro komerční a veřejné služby, zatímco východoevropské státy spotřebují více energie v domácnostech a v menší míře také v průmyslu.

Hospodářský rozvoj a industrializace jsou hlavními ukazateli spotřeby energie

Rumunsko má nejnižší úroveň spotřeby energie v EU, přičemž většina ostatních států střední a východní Evropy se rovněž nachází ve spodní části žebříčku. To je pravděpodobně známkou nižšího stupně hospodářského rozvoje a industrializace. Česko na opačném konci žebříčku ovšem ukazuje jiný trend: země má sedmou největší spotřebu energie na obyvatele v EU, více než dvojnásobnou oproti Rumunsku, což zřejmě souvisí se silnou průmyslovou základnou země. Všechny ostatní země střední a východní Evropy se pohybují někde uprostřed.

Slovensko a Rumunsko mají nejmenší podíl městského obyvatelstva téměř v celé Evropě (kolem 54 %) a Polsko není příliš daleko před nimi – 60 % oproti více než 80 % v západní Evropě,“ vysvětluje Silviu Pop. „Účinnost distribuce tepla a elektřiny výrazně klesá, pokud se odehrává na větší ploše. Za druhé je docela dobře možné, že stavební standardy začaly teprve nedávno dohánět západní Evropu, ale protože zaostávaly po mnoho desetiletí, rozdíly ve spotřebě jsou důsledkem odlišné historie. A nakonec, pokud jde o vyšší podíl spotřeby energie v průmyslu, souvisí to opět s ekonomickou strukturou, neboť ekonomiky zemí střední a východní Evropy jsou méně orientovány na služby než západní země, i když se tento rozdíl v průběhu konvergenčního procesu zmenšuje.“

Sektory s nejvyšší spotřebou energie

Země CEE-6 si, pokud jde o spotřebu energie, stojí poměrně dobře. Jsou ale oblasti, kde zaostávají. Některá odvětví vykazují vyšší spotřebu energie než vyspělejší země, což poskytuje určitý prostor pro zlepšení. V mnoha zemích se to týká především sektoru bydlení a průmyslu. Mezi jednotlivými zeměmi CEE-6 však existují poměrně velké rozdíly, neboť například Polsko vykazuje větší podíl spotřeby energie v zemědělství a dopravě než eurozóna, zatímco v průmyslu má podíl spotřeby menší.

Studie The Journey Towards ESG Compliance 2022/2023 poskytuje užitečné informace pro poskytovatele úvěrů, developery, vlastníky nebo nájemce nemovitostí. Zaměřuje se na pochopení toho, jak mohou různé certifikace související s nemovitostmi pomoci zmírnit některá rizika současné energetické krize a stejně tak ukazuje cestu k souladu s ESG. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Mobilní aplikace TiskMistr vracíme radost z focení

Vytvořili jsme mobilní aplikaci TiskMistr, která je simulací analogového fotoaparátu a se kterou si uživatel může zavzpomínat na časy, kdy se fotilo na film. V aplikaci zakoupené ruličky filmů se po vyfocení vyvolají,  vytisknout a pošlou v ekologické obálce na uživatelem vybranou adresu.

Uživatel TiskMistru tak může udělat radost jak svým blízkým, tak sobě, v podobě fotkou zvěčněných zážitků.

Hlavní výhodou aplikace TiskMistr je dodání až do poštovní schránky, bez nutnosti vyplňovat online objednávky tiskáren a osobního vyzvednutí na pobočkách.

Zajímavostí je focení přes hledáček fotoaparátu na displeji telefonu a ukládání zachycených snímků v podobě negativu, na jejichž finální podobu se uživatel může těšit po vyvolání filmu. Seznam negativů může být taktéž doplněn již pořízenými fotografiemi, z galerie telefonu.

Na výběr má TiskMistr hned několik druhů filmů; od černobílého, přes retro film (80’s), až po klasické barevné fotografie.

Stáhnout aplikaci pro iOS a Android můžete zde:

https://www.tiskmistr.cz/appstore

Jako Vánoční bonus bychom Vašim čtenářům rádi nabídli slevu na filmy:

10% s kódem VANOCE10

20% s kódem VANOCE20

Pro firmy a jejich firemní Vánoční párty máme speciální spolupráci

https://www.tiskmistr.cz/p/pro-firmy

Sygic je jednou z nejlépe řízených společností na Slovensku

Společnost Sygic byla oceněna certifikátem Slovakia Best Managed Company 2022, který uděluje skupina Deloitte. Tento úspěch si připisuje na základě hodnocení strategie, produktivity, inovací, firemní kultury, řízení a finančních výsledků. Společnost Sygic se v programu ocitla po boku dalších firem se slovenskými nebo česko-slovenskými vlastnickými strukturami. Porotu na společnosti zaujala její strategie, firemní kultura a inovativnost.

Společnost Sygic je na trhu již osmnáct let. Začínala jako start-up a vyrostla ve středně velkou firmu s celosvětovou působností, která zaměstnává více než 220 zaměstnanců, ale přesto si zachovává mentalitu start-upu a otevřenou firemní kulturu. „Toto ocenění je pro náš tým velkým zadostiučiněním. Ve společnosti předních světových hráčů je pro Sygic schopnost přinášet inovace otázkou zachování konkurenceschopnosti. Dosáhnout nejvyšších standardů kvality a zároveň zůstat flexibilní, agilní a kreativní vyžaduje proaktivní přístup. Vždy jsme kladli zaměstnance na první místo a naše zkušenosti potvrzují, že k získání a udržení těch správných lidí je zapotřebí kvalitního vedení,“ řekl Martin Strigač, generální ředitel společnosti Sygic.

Jeden ze členů poroty programu Slovakia Best Managed Companies 2022, Miroslav Kiraľvarga, který je prezidentem slovenské Národní unie zaměstnavatelů, okomentoval řízení společnosti následovně: „Společnost Sygic je unikátní v tom, že na Slovensku vyvíjí řešení, která se používají po celém světě. Způsob jejího řízení musí odrážet globální konkurenci, jak jsme naznačili na základě hlubší analýzy společnosti. Obchodní odpovědnost, podpora talentů, reinvestování části příjmů do společnosti a otevřená komunikace jsou přístupy, které se mnoho společností musí teprve naučit“.

Podle dalšího člena poroty, Petera Sobôtky, který je ředitelem Citi Commercial Bank Slovakia, porotu ohromilo, jak společnost Sygic čelí silným konkurentům: „Společnost našla své místo na trhu, naslouchala zákazníkům a jejich potřebám a posílila svou pozici díky spolupráci se strategickými partnery. To také poukazuje na kvality managementu, správná strategická rozhodnutí a směřování společnosti a také na inovativní přístup zaměstnanců, který by nebyl možný bez dobré firemní kultury,“ řekl Sobôtka.  

O společnosti SYGIC

Společnost Sygic je předním vývojářem mobilní off-line GPS navigace pro běžné zákazníky, firemní vozové parky a profesionální řidiče, která naviguje více než čtyři miliony profesionálních řidičů a více než tři tisíce vozových parků po celém světě.
Společnost Sygic byla založena v Bratislavě v roce 2004 Michalem Štenclem, Martinem Kališem a Peterem Pechem. V roce 2011 byla zařazena do žebříčku Fast 50 společnosti Deloitte a o rok později mezi Fast 500 EMEA.
Společnost Sygic uvedla vůbec první navigaci pro telefony s operačním systémem iOS. A jednalo se o vůbec první off-line navigaci, která podporuje konektivitu Apple CarPlay a nyní také Google Android Auto. Společnost Sygic získala mezinárodní ocenění za své prvenství v oblasti produktových inovací. V roce 2021 platforma Emerging Europe ocenila společnost Sygic titulem „Global Champion 2021“ za její přínos k ekologické udržitelnosti.
Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Mews získává na transformaci pohostinství 185 milionů dolarů. Úspěšný rok uzavírá 174% růstem

Český scaleup Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, získává od investorů 185 milionů dolarů (4,2 miliardy korun). V čele investičního kola Series C stojí švédská investiční společnost Kinnevik a americká společnost Goldman Sachs Asset Management. Zároveň poprvé do Mews vstupuje také český investor, kterým je fond Orbit Capital. Finanční prostředky plánuje Mews použít na urychlení inovace produktů, globální expanzi a fúze a akvizice skrze odnož Mews Ventures. Ve všech dosavadních investičních kolech společně se Series C získalo Mews doposud více než 225 milionů dolarů.

„Naším posláním je transformovat odvětví pohostinství pomocí cloudových řešení do podoby, která je přínosnější pro všechny strany. Series C umožní našemu týmu urychlit některé velmi ambiciózní plány v oblasti produktu a vývoje, pokračovat v mezinárodní expanzi a také zajistí, abychom mohli nadále spolupracovat s nejprogresivnějšími majiteli a provozovateli hotelů na světě,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews.

Series C završuje rok významného růstu společnosti Mews, jejíž příjmy se meziročně zvýšily o více než 174 % a hrubý objem plateb (GPV) přes Mews Payments vzrostl meziročně o 227 % na celkové 2,3 miliardy dolarů.

„Hotelový průmysl se letos vrátil v plné síle téměř ve všech regionech a segmentech. Současně v odvětví pozorujeme velké změny, více se využívají technologie k modernizaci a zefektivnění provozu. Naši zákazníci používají Mews Hospitality Cloud k budování odolnějších a ziskovějších obchodních modelů. Díky investici v rámci Series C budeme moct pokračovat ve financování výzkumu a vývoje. V několika nadcházejících čtvrtletích se chystáme představit řadu zajímavých nových produktů,“ dodává Richard Valtr.

Kromě investorů Kinnevik, Goldman Sachs a Orbit Capital investovaly do Mews v rámci Series C společnosti Revaia, Derive Ventures, Battery Ventures, Notion Capital, Salesforce Ventures, Thayer Venture a henQ.

„Richard, Matthijs a celý tým Mews dobře znají potřeby hoteliérů a při vývoji moderního řešení v odvětví, které je zralé na výrazné změny, se zaměřili především na produkt. Zavádění cloudu v pohostinství se zrychluje v důsledku komplexnějších potřeb hostů a rostoucích nákladů, proto má Mews nejlepší předpoklady k tomu, aby transformovali digitální infrastrukturu tohoto odvětví. Jsme nadšeni, že můžeme do svého portfolia přidat čtvrtou investici do cestovního ruchu, a těšíme se na podporu společnosti Mews v jejím dalším vývoji,“ komentuje investici Akhil Chainwala, investiční ředitel v Kinnevik.

„Uzavření velkého investičního kola v aktuálním ekonomickém prostředí vypovídá o obrovském růstu a budoucím potenciálu společnosti Mews. Hoteliéři se v posledních letech potýkají s mnoha problémy, což zvyšuje poptávku po cloudových platformách, jako je Mews, které jim pomáhají modernizovat a zlepšovat služby pro hosty a vytvářet efektivitu prostřednictvím inteligentní automatizace. Díky otevřené architektuře a plně integrovaným platebním funkcím se na společnost Mews spoléhá jako na zásadní řešení,“ říká Kirk Lepke, výkonný ředitel divize Growth Equity v Goldman Sachs Asset Management.

Investičního kola se poprvé účastní také čeští investoři

Rozvoj scaleupu Mews podpoří také fond Orbit Capital, který se zaměřuje na startupy v růstové fázi. Jedná se tak o úplně první českou investici do Mews. „Mews sledujeme už delší dobu. Nepropojené a neefektivní on-site softwary jsou prežitek a peklo pro hoteliéry i zákazníky, vidí to celý trh a Richard s Mattem jsou pionýři inovace v tomto segmentu. Doposud nebyla příležitost spojit naše cesty, ale v rámci series C jsme se dostali k jednacímu stolu a jsme moc rádi, že můžeme Mews investicí pomoct s jejich misí za efektivnějším pohostinstvím. Mews je ve své růstové fázi a přesně na takové firmy se v Orbit Capital soustředíme. Navíc jsou z našich luhů a hájů, kde vytvářejí skvělé pracovní příležitosti pro české talenty a pomáhají jim růst do globálních rozměrů,“ uzavírá Radovan Nesrsta, partner Orbit Capital.

Společnost Mews v létě oznámila uvedení Mews for Salesforce, první nativní integrace mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky Salesforce. Společnost také oznámila strategická partnerství se společnostmi Leading Hotels of the World a Relais & Châteaux. Zároveň byla jmenována významným hráčem v historicky prvním průzkumu IDC MarketScape pro systémy správy nemovitostí v pohostinství po celém světě. Společnost také akvírovala společnost Bizzon, inovátora v oblasti digitálních prodejních pokladních systémů, a spustila investiční odnož Mews Ventures, která vznikla za účelem podpory růstu a inovací společnosti Mews.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu, a především pak podporuje připojení na vlastní API, takže se v případě zájmu může se systémem propojit jakákoli jiná služba. Platformu dnes využívá přes 3 000 ubytovacích zařízení v 70 zemích po celém světě. Společnost má centrálu v Praze, své kanceláře rozšířila i do Londýna, Amsterdamu, Barcelony, Paříže, Mnichova, Stockholmu, Sydney a dalších měst. V posledním investičním kole Series B získal Mews 29 milionů eur od investičního fondu Battery Ventures, celková výše investice včetně Series A činila 35 milionů eur.

Monitor BenQ SW321C získal certifikaci TÜV Rheinland

Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a zařízení, upozorňuje na zisk certifikátu TÜV Rheinland pro monitor BenQ SW321C. Model ze série PhotoVue, určené profesionálním fotografům a video editorům, ji obdržel za vynikající antireflexní vlastnosti a touto certifikací se pyšní jako vůbec první monitor na světě.

„Náš monitor SW321C využívá A.R.T panel, který splňuje certifikaci TÜV Rheinland. Stal se tak prvním monitorem, který profesionálům nabízí displej eliminující nepříjemné odlesky a odrazy světla tak, aby se zážitek pohledu na monitor maximálně přiblížil pohledu na fyzickou fotografii na papíru,“ říká Conway Lee, prezident BenQ Corporation, a dodává: „Exkluzivní software BenQ Paper Color Sync minimalizuje odlišnosti, resp. dosahuje vynikající přesnosti barev při porovnání mezi obrazovkou a výsledným tiskem.“

Technologie A.R.T., vyvinutá předním výrobcem panelů AUO Corporation, poskytuje realistický, čistý obraz, zatímco jeho povrchová úprava s antireflexními vlastnostmi má pozitivní vliv na ochranu očí a pohodlí při práci za různých světelných podmínek. Právě tyto vlastnosti vedly k zisku certifikace TÜV Rheinland, předního světového garanta.

Na základě mnoha přísných mezinárodních norem, včetně těch pro kontrolu povrchu obrazovky, testování odlesků a odrazů světla, certifikace TÜV Rheinland Anti-Reflection oceňuje vynikající vlastnosti monitoru SW321C zejména v oblasti Ambient Contrast Ratio (ACR), který zajišťuje profesionální kvalitu obrazu a vynikající barevný kontrast při intenzivním okolním osvětlení, resp. různých zdrojích světla.

Monitor je vybaven technologií AQCOLOR zaručující maximální přesnost a konzistentnost barev na celé ploše obrazovky. Integrovaný A.R.T. panel, a s tím spojený a certifikovaný zobrazovací výkon, dále umocňuje technologie BenQ Paper Color Sync přibližující pohled na obrazovku reálnému pohledu na výsledný tisk.

BenQ také dopředu avizuje, že se chystá v budoucnu navázat na SW321C a A.R.T. panel využívat ve všech dalších připravovaných modelech určených pro tento segment.

BenQ SW321C je k dispozici za doporučenou koncovou cenu 45 990 Kč s DPH v Česku a 1880 euro s DPH na Slovensku.

Více informací o monitorech ze série PhotoVue, určené profesionálům, najdete zde a podrobné informace o technologii Paper Color Sync zde.

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení.  V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

Exit mobile version