Software od Novasoftu používají už roky lékaři, právníci a pedagogové. NovaVoice patří ke špičce v rozpoznávání řeči

Consultingová společnost Novasoft, která je členem technologické skupiny BiQ Group, se mimo jiné podílela na vývoji softwaru na rozpoznávání hlasu NovaVoice. Ten vznikl za přispění Západočeské univerzity v Plzni a její spin-off SpeechTech, jenž byl založen v roce 2008, od té doby pomáhá expertům z oblasti medicíny, práva a akademického prostředí s přepisem mluveného slova. Tím jim šetří jinak nevyužitý čas – například když řídí, mohou rovnou své myšlenky a poznatky nahrávat na diktafon a následně software použít pro automatický přepis. V současnosti CC Novasoft prodal stovky licencí v oblasti lékařství a desítky pro právníky a další subjekty působící v justici.

„Problémem přepisu mluveného slova do textu není samotné rozpoznávání řeči, ale schopnost uživatelů diktovat. Málokdo mluví jako kniha, navíc je náš jazyk zatížen spoustou slangových výrazů, nebo naopak odborných termínů. My jsme se proto rozhodli jít cestou specializace a vycvičit algoritmus NovaVoice takovým způsobem, aby lékařům či právníkům pomáhal od rutinních činností, jako je přepis diagnózy nebo třeba formulace obhajoby,“ vysvětluje Vladimír Moravec, CEO a zakladatel CC Novasoft.

NovaVoice je určený zejména pro experty z oblasti zdravotnictví, práva a akademického prostředí. Software má k dispozici 14 medicínských slovníků – lékařské výrazy, latinu, zkratky a dokonce i slang. Úspěšnost přepisu se blíží 99 % a šetří tak odborníkům značné množství času. NovaVoice přepis zároveň kontroluje a označuje slova, která jsou pravděpodobně nesprávně rozpoznaná – a to jak z pohledu akustiky, výslovnosti daného slova, tak kontextu v dané větě. Tím zajišťuje vysokou míru čitelnosti. Za NovaVoice získal CC Novasoft ceny Česká hlava 2009 a Křišťálový disk 2008.

Fonetický přepis i citace paragrafů nejsou problém

Software mluvené slovo nejdříve foneticky rozpozná a následně toto slovo hledá ve slovníku. Pokud se dané slovo nenajde, ve slovníku není, vypíše se slovo foneticky nejvíce podobné a uživatele na to upozorní změnou barvy písma. NovaVoice umí vypisovat i zkratky, případně je preferovat. Systém pak dokáže například u párových orgánů zvýrazňovat kritická slova (tato slova jsou označována jako kritická z pohledu bezpečnostního managementu, kdy při jejich záměně dochází k fatálním následkům), například levá/pravá, horní/dolní, laterální/dorzální.

Systém používají rovněž právníci a soudní znalci. NovaVoice totiž disponuje také rozsáhlým právnickým slovníkem z různých soudních dopisů a spisů, obsahuje i paragrafy a judikáty a umí používat právnické výrazy. Software tak dokáže daný paragraf ocitovat, aby jej uživatel nemusel diktovat. K tomu se používá systém šablon, které si uživatel může jednoduše vytvářet a editovat. NovaVoice využívají mimo jiné také lidé s hendikepem, kteří nemohou psát. Pomáhá jim k tomu i možnost kompletně ovládat celou aplikaci hlasem.

„Software NovaVoice má oproti jiným systémům pro přepis mluveného slova, například jako jsou ty od Googlu či Microsoftu, hned několik výhod. Tou první je jeho vysoká doménová specializace, která prostřednictvím specifických slovníků zaručuje vysokou přesnost přepisu zejména v případě odborných textů, s nimiž si obecné systémy neporadí. Další výhodou je možnost lokálního řešení, kdy žádná data neopustí uživatelské prostředí, což je v některých oborech stále častým požadavkem, ať už v lékařství, či advokacii. V neposlední řadě je NovaVoice maximálně uživatelsky přívětivý, protože jeho funkce jsou stále upravovány a doplňovány na základě požadavků jeho uživatelů,“ říká Prof. Ing. Luděk Müller, PhD., jednatel SpeechTech a vedoucí oddělení umělé inteligence a Centra komputační lingvistiky na Západočeské univerzitě v Plzni. 

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodává pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Zoot a více než stovku dalších klientů.

Více o Novasoftu

Konzultační firmu CC Novasoft založil v roce 2006 Vladimír Moravec s maximálně jednoduchou strategií – budovat dlouhodobé partnerství a poskytnout komplexní služby pro systém SAP. Zpočátku čítal tým 11 specialistů s dlouholetými zkušenostmi z největších IT společností. Nyní se skládá bezmála z 50 konzultantů, programátorů, analytiků či testerů, kteří díky své vysoké odbornosti dokážou realizovat SAP projekty, případně doplnit podle potřeby interní týmy firem. Hlavní vizí bylo od počátku vybudovat rodinnou firmu ve spojení s minimem interních procesů a nákladově efektivní strukturou. Se sídlem v pražské Jesenici CC Novasoft funguje pod vedením Vladimíra Moravce v prakticky nezměněné podobě dodnes. V rámci BiQ Group představuje klíčového partnera pro SAP, dodání špičkového know-how a konzultačních služeb.

K čemu jsou značce sociální sítě? Jak přistupovat k malým a velkým firmám?

Abychom si na tuto otázku mohli odpovědět, je třeba si definovat, jaké firmy máme na mysli – zda podnikají v oblasti B2B nebo B2C. Obecně pro všechny platí, že sociální sítě jsou skvělým způsobem, jak podpořit povědomí o značce, oslovit nové zákazníky a současně mohou sloužit i jako prodejní nástroj.

B2B firmy mohou sociální sítě využít jak pro budování obecného povědomí o firmě, produktech, pracovních příležitostech, tak pro generování leadů – tedy zisk nových kontaktů na potenciální nové zákazníky. Pro B2C firmy mohou sociální sítě představovat zajímavý prodejní kanál, který dokáže nové zákazníky přivést jak on-line (přímým proklikem do e-shopu) nebo podpořit návštěvnost v kamenných provozovnách (na sociálních sítích upozorníme zákazníky na zajímavou akci a pozveme je k návštěvě provozovny). „Sociální sítě by tak dnes měly být nedílnou součástí celkové marketingové strategie většiny firem. A to bez rozdílu jejich velikosti, oboru podnikání nebo velikosti mediálního budgetu,“ říká Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contexto, www.contexto.cz.

Jak přistupovat k malým a velkým firmám?

Na využívání sociálních sítí nemá velikost společnosti zásadní vliv. A to je jejich velká výhoda. Mohou je bez obav používat firmy velké i malé, ale s ohledem na celkovou prorůstovou strategii a smysluplně postavený plán, ve kterém je třeba zohlednit velikost cílové skupiny, rozpočtu a samozřejmě cíle, kterých má být prostřednictvím sociálních sítích dosaženo. 

Malé firmy: Práce s omezeným rozpočtem

Malé firmy většinou pracují s omezeným rozpočtem a o to více musí být efektivní. Základem toho je přesné definování cílové skupiny – kdo to je a jaké sociální sítě nejvíce využívá. Pokud pracujete s omezeným rozpočtem, určitě není vhodné mít profil na všech možných sociálních sítích. Je třeba si určit ty nejvíce afinitní a na ně se zaměřit. Z toho důvodu je vhodné postavit kampaně více lokálně                   a zúžit si cílovou skupinu – vybrat vhodnou sociální síť a omezit publika geolokačně / demograficky. „Díky tomu ji sdělení v rámci kampaně zasáhne s vyšší frekvencí. Což je přesně to, co firmy potřebují, aby se lidem „dostaly do hlavy“. Firma tak efektivně osloví nejvíce afinitní cílovou skupinu a v případně jejího „vytěžení“ se zase posune o kousek dál – rozšíří ji.  

„Příkladem může být kampaň jednoho z našich klientů – společnosti zabývající se prodejem osvěžovačů vzduchu. Vzhledem k tomu, že jsme pracovali s omezeným rozpočtem, bylo třeba si efektivně zúžit cílovou skupinu, aby bylo dosaženo požadovaných výsledků. Z toho důvodu jsme si vybrali nejvhodnější sociální sítě (Facebook a Instagram) a pro cílení kampaně zvolili pouze ženy (tyto produkty primárně nakupují), vybrali pouze velká města (produkty jsou dražší a ve velkých městech můžeme předpokládat větší potenciální kupní sílu) a přes vhodně zvolené kombinace dalších faktorů (zájmů), jsme získali optimálně velkou cílovou skupinu, která byla pro klienta nejvíce relevantní. Tu jsme i s tak omezeným rozpočtem zasáhli ve 100 % a s vysokou frekvencí. Potenciálním zákazníkům jsme opakovaně představili všechny výhody produktů, upozornili na zajímavé akce a zvýšili tak počet uskutečněných nákupů v on-line / off-line prostředí,“ uvádí Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contexto, www.contexto.cz.

Kromě placených kampaní by se měly malé firmy více zaměřit i na práci s organikou. Ano, všichni víme, že organické (neplacené) dosahy nejsou v dnešní době nic zásadního, ale práce s komunitou, spolupráce s lokálními uživateli (např. lokální mikroinfluenceři) nebo aktivita ve vybraných zájmových skupinách, by měla být součástí celkové strategie.

Nezapomeňte myslet na zvyklosti v dané zemi

Naopak velké firmy mohou využít v podstatě všechny sociální sítě, ale opět smysluplně. Vzhledem ke své velikost mají s největší pravděpodobností prostředky, obsah i možnosti, jak se dostat k co největšímu počtu osob z cílové skupiny napříč kanály. I zde je potřeba si v počátcích definovat cílovou skupinu a hlavní cíle kampaně, ale oproti malým firmám mohou ty velké postupovat více plošně. Jejich cílení tak může být širší a díky vyššímu budgetu zasáhnou cílovou skupinu v dostatečné frekvenci za kratší dobu. Velké – nadnárodní firmy musí naopak více přemýšlet nad lokálním uzpůsobením komunikace. „Určitě není dobré použít obsah, který vznikl např. pro německý trh a bez jakékoliv změny ho použít pro další země. Vždy je potřeba komunikaci upravit, a to na základě počtu uživatelů konkrétních sociálních sítích, lokálních potřeb nebo obecných zvyklostí v dané zemi,“ uvádí  Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contexto, www.contexto.cz.

Využití lokálních osobností

Jako příklad zde můžeme použít společnost Celio, založenou ve Francii, ale dnes již působící ve více jak 50 zemích světa. Pro svou kampaň v ČR si zvolili téma #BeNormal a využili k ní lokálně známé osobnosti, které produkty a benefity značky představili potenciálním zákazníkům. A pokud k tomu přidáme jejich výhody věrnostního klubu „Nakup na Celio a vyhraj voucher na pivo“, vidíme pěkný příklad toho, jak by měla nadnárodní značka pracovat v rámci obsahu se svými zákazníky na lokálním trhu.

Nastavení KPI’s

Ať už jste malá nebo velká firma, důležité je nastavení KPI’s (klíčové ukazatele výkonnosti), které reflektují hlavní cíle kampaně. Zde samozřejmě záleží na konkrétních cílech dané firmy, na základě kterých vzniknou přesné KPI‘s, které je třeba průběžně sledovat a měřit. Může jít o některý ze základních ukazatelů, kterými jsou reach, imprese, frekvence, prokliky, konverze, leady, podíl nákladů na obratu, apod.

Nastavení strategie je klíčové pro váš případný úspěch

Předtím, než se do propagace na sociálních sítích pustíte, připravte se na to. Nastavení správné strategie je klíčové pro váš případný úspěch či neúspěch. V této fázi, kdy se sociálními sítěmi začínáte nebo je chcete někam posunout, je určitě vhodné si k tomu přibrat agenturu, která má s nastavováním celkové strategie zkušenosti. Toto není věc, kterou si sami jako laici vymyslíte a nastavíte. Je potřeba znát jednotlivé sociální sítě, jejich výhody, uživatele i případná úskalí. Počáteční investice, kterou do spolupráce s agenturou dáte, se vám tak s největší pravděpodobností vrátí, a navíc nastartuje váš business a posune ho tím správným směrem. Vzhůru.

Zprávě o trvale udržitelném vývoji společnosti Epson Europe pro rok 2021/22 dominují investice, zelené inovace a posílení vzdělání

Tato zpráva popisuje vývoj společnosti směrem k udržitelnějšímu provozu. Zahrnuje způsoby doručení produktů, které naplňují ambice zákazníků ohledně udržitelnosti, a programy, které chtějí posilovat vzdělání prostřednictvím technologií a vysvětlovat dopady klimatické změny.

Na základě globálně známých informací, jako jsou cíle udržitelného rozvoje OSN[1], společnost Epson věnovala 770 milionů eur na přechod k obnovitelným zdrojům energie a snížení svých globálních emisí s cílem dosáhnout teplotního limitu 1,5 °C stanovaného panelem IPCC a stát se nezávislou na podzemních zdrojích do roku 2050.

Epson neustále inovuje své produkty, aby vytvářely méně odpadu, používaly technologii Heat-Free, měly delší životnost a bylo je možné znovu použít a recyklovat.

„Jelikož jsou dopady na klima stále očividnější a závažnější, tak i hlasy volající po udržitelnosti nebyly nikdy hlasitější. Společnost Epson je plně zavázána – finančně i strategicky – k udržitelnější budoucnosti. Tuto změnu prosazujeme poskytováním odpovídajících zákaznických řešení a rozšiřováním osvěty, kterou všichni potřebujeme k vytvoření udržitelnějšího světa,“ říká Marcel Divín, Branch Office Manager Epson Europe CZ&SK. 

Udržitelný provoz společnosti Epson

Aktuální zpráva popisuje zaměření společnosti Epson na udržitelnost v každé oblasti provozu, ať už jde o energie, dodavatelský řetězec nebo uzavření kruhu používaných zdrojů.

Udržitelná energie

Výsledky práce v letech 2021/22 dokazují, že společnost Epson: je na cestě k naplnění svého globálního závazku z roku 2021, který spočívá v přechodu na 100% obnovitelné zdroje energie v roce 2023; přechází na mix solárních, větrných, geotermálních a hydroelektrických zdrojů; již ve všech svých evropských prodejních kancelářích zavedla napájení obnovitelnými zdroji; vše zmíněné povede k odhadovaným úsporám 36 000 tun emisí uhlíku za rok počínaje rokem 2023.

Udržitelný dodavatelský řetězec

Společnost Epson se soustředí na budování dodavatelského řetězce, který je optimalizován pro udržitelnost.

V této oblasti provedla v letech 2021/22 následující: přechodem na elektrická, hybridní a nízkoemisní vozidla snížila emise vozového parku pod 105 g uhlíku / 1 automobil / 100 km; optimalizací plnění palet dosáhla zvýšení přepravovaného objemu v kubických metrech o 9,9 % na jednu paletu; přešla ze vzduchové na mořskou přepravu a otevřela nové skladiště, čímž ušetřila přes 6,8 milionů kg uhlíku.

Udržitelné technologie pro zákazníky

Kromě vlastního provozu se společnost Epson věnuje vývoji technologií, které pomáhají zákazníkům dosáhnout cílů udržitelnosti. Na trh přispěla speciálně navrženými řešeními snižujícími dopady zákazníků na klima, jako jsou:

Tiskárny EcoTank, které snižují množství papírového odpadu. Při více než 70 milionech prodaných kusů toto řešení významně přispělo ke snížení využití plastu, což je jedna z hlavních surovin pro výrobu zásobníků inkoustu.

Technologie Heat-Free společnosti Epson, například inkoustové tiskárny Micro Piezo, které mohou být až o 83 % energeticky efektivnější než laserové tiskárny.

Technologie PaperLab, které tvoří cirkulární ekonomiku recyklace papíru a snižují využití vody, papíru a energie.

Jako součást svého závazku přicházet s otevřenými inovacemi šetrnými k lidem i planetě společnost Epson pracuje na bioplastech s výhledem jejich většího využití při výrobě produktů.

Jako součást konsorcia společnost vyvíjí plast z biomasy pocházející z mořské řasy s ambicí dosáhnout ročních dodávek v objemu 200 000 tun do roku 2030.

Epson také zkoumá využití práškových kovů z odpadu při 3D tisku, což má za cíl vytvoření cirkulární infrastruktury v oblasti výroby automobilových nebo elektronických součástek.

Zlepšujeme vzdělávání díky technologiím

Epson vidí vzdělání jako zásadní bod své obchodní strategie – jako účinnou páku při vytváření udržitelnější budoucnosti. Společnost pracuje na zvýšení povědomí o udržitelnosti interně, s partnery, dodavateli, zákazníky a lidskou společností jako celkem. Takové zapojení širší komunity zahrnuje práci s dětmi a mladými lidmi – například v Evropě společnost Epson založila vzdělávací iniciativu Nové horizonty. Ta by měla oslovit 10 000 školáků a poskytnout informace a technologie, které jim pomohou s orientací v událostech, jichž jsou svědky, a lépe pochopit dopad jejich jednání.

Společnost Epson se také snaží šířit osvětu například během konferencí COP pořádaných organizací OSN. Na konferenci COP26 ve Spojeném království v roce 2021 spustila svůj Barometr klimatické reality, ve kterém pokračovala v roce 2022 na konferenci COP27 v Egyptě. Barometr zachycuje povědomí, postoje a kroky související s klimatickou změnou a dopadem na desítky tisíc lidí po celém světě s cílem zajistit lepší rozhodování na úrovni vlád, podniků i jednotlivců. 

Globální kritéria

Zpráva také popisuje, jak Epson měří svůj výkon ve srovnání s předními globálními kritérii. V letech 2021/22 tyto standardy tvořily:

Seznam nejlepších firem, který sestavuje nezisková platforma CDP[2], společnost Epson byla zahrnuta druhý rok po sobě; EcoVadis[3], platinové hodnocení třetí rok po sobě; členství v organizaci Responsible Business Alliance (RBA)[4]; přítomnost na indexu FTSE4Good Index[5] 19. rok po sobě.

Marcel Divín, Branch Office Manager Epson Europe CZ&SK, dodává: „Cílem společnosti Epson je pozitivně přispět lidské společnosti – zajistit udržitelnější budoucnost – dát více, nežli bereme. Tato zpráva ukazuje skutečný pokrok, ale také mnohem větší prostor, kam lze pokračovat. Navzdory tomu věříme, že ambiciózní investice, neutuchající inovace a úsilí o osvětu vytvoří svět, který bude udržitelnější.“

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  • [1] https://sdgs.un.org/goals
  • [2] https://www.cdp.net/en/companies/companies-scores/cdp-a-list-europe
  • [3] https://ecovadis.com/
  • [4] https://www.responsiblebusiness.org/
  • [5] https://www.ftserussell.com/products/indices/ftse4good

Tipy na dárky na poslední chvíli od CZC

Nákupní horečka pravidelně vrcholí týden před Vánoci. Zákazníci CZC, kteří chtějí mít jistotu, že jim zboží dorazí včas, by si ho měli objednat nejpozději do neděle 18. 12. Pokud se rozhodnou vyzvednout si objednávku na jedné z více než 70 poboček CZC, mohou si zboží objednávat do středy 21. prosince do 18:00, pro pražské pobočky pak platí pátek 23. prosince do 12:00. Následné vyzvednutí závisí na otevírací době konkrétní zvolené pobočky. Po dobu adventu nabídnou vybrané pobočky CZC rozšířenou prodejní dobu včetně neděle. 

Pro ni

Nepřehlédnutelný instantní minifotoaparát Fujifilm Instax MINI 11 (2 190 Kč)

Zachycení nezapomenutelných okamžiků na papír nenahradí žádný digitální fotoaparát v mobilu. Krásný dárek, který vytvoří za 90 vteřin od stisku spouště hotovou tištěnou fotografii. Vejde se skoro do každé kabelky a díky jeho designu, blesku, praktickému selfie zrcátku a makro režimu umožňujícímu fotit i detaily si ho každá žena zamiluje. K dispozici je v několika atraktivních barvách a v ceně je zahrnuto pouzdro na fotoaparát, fotoalbum a balíček fotografických karet se závěsným provázkem pro vystavení pořízených fotek.

Chytré hodinky Amazfit GTS pro aktivní ženu (3 490 Kč)

Kombinace jedinečného stylu a funkčnosti. Nádherné, plně vodotěsné hodinky s 1,75″ velkým, výborně i na slunci čitelným displejem zasazeným v extra tenkém (8,8 mm) hliníkovém těle s klasickou navigační korunkou. Nabízí až 100 nastavitelných designů ciferníků včetně animovaných a také vytvoření vlastních, unikátních motivů. Jsou úžasným motivačním prvkem k pohybu (dokáží vyhodnotit až 150 různých sportovních aktivit včetně plavání), umí monitorovat kvalitu spánku i celou řadu zdravotních funkcí, jako je srdeční tep, nasycení krve kyslíkem, úroveň stresu či dechová frekvence.

Elegantní multifunkční powerbanka Epico LAPTOP PWB s bezdrátovým nabíjením, 26 800 mAh (2 490 Kč)

Praktický dárek pro každého, kdo zápasí s vybitým telefonem, notebookem nebo jiným zařízením. Velmi výkonná powerbanka s kapacitou až 26 800 mAh dokáže nabíjet 6 zařízení najednou. Je ideálním společníkem na cesty. Díky svému výkonu je schopná nouzově dobít pomocí přiložené autonabíječky s integrovaným kabelem dokonce i baterii automobilu. Praktickou vychytávkou je také displej a LED diody, které ukazují stav baterie.

Pro něj

Stylová bezdrátová sluchátka s aktivním potlačením okolí Technics EAH-A800E-K (8 999 Kč)

Sluchátka, která kombinují nejvyspělejší technologie a naplní očekávání náročného posluchače hudby. Působivý zvuk jejich velkých 40 mm reproduktorů doplňuje výkonný systém aktivního odrušení okolních ruchů (ANC) zajišťující optimální poslechové podmínky na rušné ulici i v open space kanceláři. Snadnou komunikaci s kolegy bez nutnosti sundání sluchátek umožňuje průchozí režim. Neuvěřitelné až 50hodinové výdrži na baterie sekunduje senzor, který rozpozná sundání sluchátek z hlavy, a funkce rychlého nabíjejí zajišťující 10 hodin poslechu po pouhých 15 minutách připojení k elektrické síti. Pro připojení využívají rozhraní Bluetooth 5.2, které podporuje párování s až 10 zařízeními a současné připojení ke dvěma zařízením.

Sada kamer do auta Navitel RC3 PRO (3 590 Kč)

Multifunkční systém tří Full HD kamer do auta, který zajišťuje dokonalý přehled o dění před vozem, za ním i uvnitř. Skládá se z přední kamery, která snímá obraz v zorném úhlu 135°, 110 °vnitřní kamery a 106° zadní kamery. Kvalita obrazu umožňuje rozpoznat na záběru jemné detaily jako například registrační značku ostatních vozidel, obličeje postav, dopravní značky a další, takže všechny pořízené záběry lze v případě potřeby použít jako důkazní prostředek. Vestavěná GPS anténa umožňuje získávat informace o rychlosti jízdy, dokáže rozpoznat více než 60 druhů rychlostních radarů, mobilních radarů, a dokonce i falešných kamer. Navíc upozorní i na vyhrazené jízdní pruhy pro veřejnou dopravu a jiná potencionálně riziková místa. G-senzor zaznamenává směr jízdy a v případě nárazu, prudkého zabrzdění nebo naklonění auta okamžitě uzamkne záznam proti přepsání či smazání.

Apple iPhone 14, 128 GB (26 490 Kč)

Klasika, která nadchne každého. Nejnovější generace stylového, rychlého a výkonného telefonu. O špičkový obraz iPhonu 14 se stará 6,1“ OLED Super Retina XDR displej s podporou technologie True Tone, která přizpůsobuje zobrazení displeje podmínkám okolního světla, čímž šetří oči. Samozřejmostí displeje je vysoké rozlišení, dokonale ostré barvy a neuvěřitelný kontrast. Sehraná dvojice výkonných fotoaparátů dokáže zachytit opravdu špičkové fotky i mimořádně ostrá videa, a to i při špatných světelných podmínkách. Díky stupni odolnosti IP68 nehrozí telefonu poškození vodou, prachem ani pádem, iPhone 14 vydrží i úplné ponoření do vody. 

Pro děti

LEGO® Marvel Super Heroes 76190 Iron Man: běsnění Iron Mongera (1 029 Kč)

Na malé superhrdiny čeká velký akční souboj, který si mohou nápaditým způsobem zinscenovat s touto úžasnou stavebnicí LEGO® Marvel Iron Man: Masakr Iron Monger. Sada, která obsahuje Robota Iron Mongera vysokého přes 18 cm s pohyblivými končetinami, minifigurky Iron Mana, Obadiaha Stana a Pepper Potsové, probudí superhrdinu v každém fandovi Iron Mana. Sada má celkem 479 dílků.

Tablet pro děti Alcatel 1T 7 2021 KIDS (1 690 Kč)

Tento kompaktní tablet se systémem Android a ochranným pouzdrem je navržen speciálně pro děti. Obsahuje několik předinstalovaných aplikací, které mohou děti hned po vybalení použít a něco se s nimi naučit nebo si zahrát skvělé hry, které je pobaví. Speciální rozhraní umožňuje rodičům sledovat dobu, kterou stráví děti s tabletem, jak dlouho jsou připojeni k internetu a případně také blokovat konkrétní aplikace či nastavit dobu používání tabletu. Dostatečný výkon a moře zábavy zajišťuje čtyřjádrový procesor MediaTek MK8167 s frekvencí 1,3 GHz, širokoúhlý displej s úhlopříčkou 7″ a rozlišením 1024 x 600 bodů, 1 GB operační paměti, interní paměť 16 GB, microSD slot, Wi-Fi, Bluetooth, fotoaparáty 2 Mpx (s interpolací na 5 Mpx) a 2 Mpx a baterie s kapacitou 2580 mAh.

LEGO® Harry Potter™ 76385 Kouzelné momenty z Bradavic: Hodina kouzelných formulí  (609 Kč)

Lego v podobě magické knihy z bradavické školy, která skrývá učebnu profesora Kratiknota. Po jejím otevření se děti ocitnou přímo na hodině kouzelných formulí! Sada obsahuje minifigurky Harryho Pottera, Cho Changové a profesora Kratiknota, tabuli, knihovnu, krb, knihu zaklínadel a spoustu autentických doplňků. Pro řadu herních možností je k dispozici spousta magických předmětů a zábavných doplňků. Děti mohou sbírat i další sady z této série, které zachycují další slavné učebny bradavické školy. 

Pro hráče

Herní klávesnice CZC.Gaming Reaper (2 499 Kč)

Výkonná a vysoce odolná herní mechanická klávesnice s vyhledávanými mechanickými spínači TTC Red a možností bezdrátového i kabelového připojení je vhodná pro všechny vášnivé, ale i běžné hráče počítačových her. Nabízí řadu vychytaných funkcí a stylové klávesy, jejichž barevné podsvícení lze jednoduše konfigurovat pomocí softwaru. Vymyšlena a navržena byla odborníky, kteří vědí, co znamená vyhrávat díky kvalitně zpracovaným komponentám. Klávesy s n-key rollover zajišťují okamžitou odezvu ve hře i při stisku více tlačítek najednou. Proto je vhodná i například pro hraní závodních her, při kterých může hráč zároveň držet plyn, zatáčet do stran a přibržďovat.

Sada herní konzole PlayStation 5 a hry God of War Ragnarök (17 490 Kč)

Nejnovější generace herní konzole PlayStation 5 s osmijádrovým procesorem AMD Zen 2, grafikou Navi a ultrarychlým SSD diskem, který zajišťuje bleskurychlé načítání her. Konzole je jako dělaná pro propojení se 4K televizorem, protože všechny hry lze hrát plnohodnotně v tomto rozlišení. S novou konzolí přichází i vylepšený bezdrátový ovladač DualSense s haptickou odezvou, která zajišťuje ještě emotivnější zážitek ze hry než kdy dřív. Například při hraní závodních automobilových her poskytuje haptická odezva věrný odpor při řízení. Balení navíc obsahuje kód ke stažení hry God of War Ragnarök.

Akční RPG hra Horizon Forbidden West pro PlayStation 5 (999 Kč)

Geniální dobrodružství, které vtáhne každého nadšence akčních RPB her. Hráč se připojí k Aloy, která se vydává do nádherné, ale zároveň nebezpečné pustiny Forbidden West, v níž se skrývá tajuplná hrozba. Vstup do postapokalyptického světa daleké budoucnosti slibuje zkoumání vzdálených krajů, boje s většími a úchvatnějšími stroji, seznámení s novými kmeny a odhalování tajemství bezprostředního kolapsu Země.

O CZC

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

První nemocnice v ČR testuje diagnózy pomocí umělé inteligence

Havířovská nemocnice začala testovat službu Carebot, která pomocí umělé inteligence pomáhá lékařům číst rentgenové snímky. Jde o první nasazení této technologie v České republice a zároveň důležitý krok pro její využití v praxi.

Umělá inteligence má lékařům v praxi pomoci zvládnout neustále se navyšující počet rentgenových snímků, které musí během roku vyhodnotit. Po rentgenovém vyšetření se snímky pomocí technologie české firmy OR-CZ uloží do počítače, kde je umělá inteligence Carebot vyhodnotí. Následně upozorní lékaře na problematická místa. Zabrání tak chybovosti při stanovování diagnózy.

Lékaři radiologického oddělení Nemocnice Havířov pomáhají ukončit fázi vývoje tohoto systému před tím, než bude moci být nasazen v nemocnicích i ordinacích po celé Evropě.  Systém nyní zároveň prochází certifikací zdravotního prostředku.

„Dosavadní výsledky testování ukazují, že umělá inteligence má rozhodně své místo ve velmi blízké budoucnosti. Slibujeme si od toho další zvýšení kvality péče, zrychlení procesu diagnóz, téměř nulovou chybovost, lepší průchodnost oddělení,“ uvedl ředitel nemocnice Norbert Schellong.

Množství snímků roste, počet lékařů nikoli

Zatímco počet rentgenových snímků, které musí radiolog během roku vyhodnotit, roste, počet lékařů zůstává téměř stejný. Moderní zdravotnictví směřuje k prevenci, včasnému záchytu nemocí, je tedy zřejmé, že počet snímků bude v následujících letech nadále přibývat.

S jejich rostoucím počtem roste i počet případných nevyžádaných chyb a nepřesností. Systémy umělé inteligence tak mají podle zakladatelů Carebotu už brzy běžně pomáhat lékařům v každodenním vyhodnocování.

Nová etapa digitalizace českého zdravotnictví

„Začlenění umělé inteligence od Carebot do našeho systému MARIE PACS je dalším krokem ke zkvalitnění služeb pacientům. Tímto pilotním projektem začíná další etapa digitalizace českého zdravotnictví ve spolupráci Carebot a OR-CZ,“ uvedl ředitel medicínské divize společnosti OR-CZ Michal Mačát.

Carebot podle jednatele Daniela Kvaka testuje v Havířově nejen funkčnost a přesnost řešení, ale na základě podnětů lékařů i uživatelskou přívětivost systému. „Při vývoji je nezbytné konzultovat systém s lékaři, kteří ho následně budou využívat v praxi. Pak můžeme dosáhnout těch nejlepších výsledků. Poslední výsledky prokazují, že je tato technologie spolehlivá. Vývoj prvního řešení trvá přes rok a jsme v cílové rovince,“ dodal Kvak.

Jak si změřit krevní tlak pomocí chytrých hodinek?

Věděli jste, že na to, abyste si změřili krevní tlak dnes už nepotřebujete tlakoměr? Chytré hodinky Huawei Watch D mají speciální řemínek, díky kterému zvládnou hravě změřit tlak. Můžete se tak spolehnout na přesné výsledky, které jsou navíc kdykoliv přístupné v propojené aplikaci. Měření tlaku pomocí hodinek je jednodušší, než si možná myslíte. 

Přesnost na prvním místě

Huawei Watch D disponují snímačem s vysokým rozlišením, který přesně zaznamenává změny krevního tlaku. Výsledky jsou spolehlivé a srovnatelné s jinými tradičními metodami, přičemž odchylka měření je pouze ±3 mmHg. Huawei Watch D umožňují nastavit si přizpůsobený plán monitoringu, na základě kterého, budou hodinky odesílat připomínky na měření krevního tlaku v naplánovaných časech, například ráno a večer, abyste měli vždy podrobný přehled o svém zdraví.

Správné držení těla je základ!

Tady je několik tipů, které majitelům hodinek Huawei Watch D usnadní měření krevního tlaku v pohodlí domova. Posaďte se a uvolněte – pro zajištění maximální přesnosti se doporučuje před začátkem měření zůstat v klidu alespoň pár minut. Pamatujte, že klíčem k získání přesných výsledků je správné držení těla před i během měření.

Postup při měření tlaku chytrými hodinkami Huawei Watch D:

  1. Zaujměte polohu pro měření – sedněte si na židli a opřete záda o opěradlo tak, aby byla vaše chodidla položená na podlaze.
  2. Spusťte měření výběrem funkce Měření krevního tlaku na Huawei Watch D nebo v aplikaci Huawei Health (Zdraví).
  3. Držte zápěstí s hodinkami na úrovni srdce. Nezapomeňte zachovat přirozený postoj – ruka s hodinkami musí být podepřená v lokti.
  4. Udržujte správné držení těla až do konce měření.
  5. Výsledky měření krevního tlaku si můžete prohlédnout v aplikaci Huawei Health (Zdraví).

Jak interpretovat výsledky měření tlaku?

Výsledky správně vykonaného měření krevního tlaku se zobrazí na barevné škále. Zelená znamená velmi dobré výsledky – váš kardiovaskulární systém je ve skvělé kondici. Oranžová barva signalizuje potenciální riziko – doporučuje se navštívit lékaře pro celkové vyšetření a ujištění se, že je vše v pořádku. Jakmile se na vašich hodinkách zobrazí červená barva, není s vaším tělem vše v pořádku – doporučujeme navštívit lékaře. 

Nejčastější chyby a omyly

Pokud máte pocit, že naměřené výsledky krevního tlaku nejsou správné, zkontrolujte držení těla a měření zopakujte. Nezapomeňte v průběhu měření zůstat v klidu, nemluvit, podepřít si ruku v lokti, nepřekřižovat nohy a především, sedět a držet v klidu ruku na úrovni srdce. Není nutné zápěstí tisknout k hrudníku.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Jak zlepšit vývojářskou zkušenost ve firmě? Sledujte metriky a o své týmy se starejte

Jak zlepšit vývojářskou zkušenost (DX) ve firmách? S efektivitou, nastavením spolupráce v týmech a správných praktik při kódování bojuje každá větší technologická společnost. Jaké metriky při vývoji sledovat? Jak nastavit roli DX manažera? Jak zkvalitnit komunikaci v týmech a napříč firmou? O tom se bavili zástupci společností DX Heroes, Pipedrive a Kiwi.com na historicky prvním DX meetupu.

„Možná se ptáte, proč byste měli činnosti v rámci vývoje měřit. Na to bych vám odpověděl příslovím ‚Dvakrát měř, jednou řež‘. Měli byste v rámci vývoje vědět, v jakém stavu se v daném projektu nacházíte, abyste věděli, co lze dále zlepšit. Může se jednat například o zefektivnění procesu nebo zvýšení spokojenosti členů týmu. Měříme, abychom mohli učinit správná informovaná rozhodnutí ohledně dalších kroků v rámci projektu,“ říká Josef Zeman, developer experience analyst v DX Heroes, který mluvil o pěti nejdůležitějších metrikách vedoucích k zlepšení vývojářské zkušenosti.

Metrika Popis
délka cyklu doba, za kterou vývojář přesune úkol z kategorie „nevyřízené“ do kategorie „rozpracované“ a nakonec mezi dokončené úkoly
úroveň změn v kódu přepracování kódu, který už v minulosti vznikl – čím méně se kód předělává, tím méně je náchylný k novým chybám
frekvence incidentů jak často dochází k chybám ve vývoji
pokrytí testy jak velká část kódové základny je pokryta jednotkovými, integračními či end-to-end testy
chyby v čase chyby vznikající ve sledovaném časovém úseku

Role DX produktového manažera

„Když jsme se v Pipedrive rozhodli zavést roli DX produktového manažera, zajímala nás tři hlavní kritéria. Hledali jsme někoho, kdo je srdcem i zkušenostmi inženýrem, vytváří prostředí, ve kterém dosahují vývojáři skvělých výsledků ve vysokém tempu, a převádí potřeby v rámci DX na úkoly. Zejména větším firmám doporučuji zavést roli DX produktového manažera ke zlepšení efektivity v rámci vývoje,“ uvádí Martin Patera, senior backend developer v Pipedrive.

V neposlední řadě by DX produktový manažer měl také sledovat technologické trendy a rozumět jim. Vývojářům mohou usnadnit práci nejrůznější technická řešení a jedním typem je vzdálené vývojářské prostředí. Jedná se o cloudovou kolekci přednastavených nástrojů, která umožňuje vývojářům okamžitě začít s kódováním. Společnost Pipedrive dříve používala lokální vývojářské prostředí, které však vytvářelo řadu problémů, jež měly vliv na produktivitu a spokojenost vývojářů. Pipedrive se tedy rozhodl pro přechod na vzdálené vývojářské prostředí, které usnadňuje a urychluje vývoj funkcí a umožňuje lepší spolupráci v rámci společnosti.

Efektivní komunikace je základem růstu

K vytvoření kvalitního produktu je kromě technických řešení zapotřebí také dobrá komunikační struktura v rámci firmy. Klíčové je nastavení společných cílů a péče o interní komunikaci.

„Nedostatečná komunikace mezi týmy se výrazně odráží na kvalitě softwaru, například v množství chyb, zbytečné komplexitě či rozdílech v chování v rámci různých uživatelských platforem (tzv. Conway’s law). Řešením špatné interní komunikace mohou vedle nucené reorganizace být také méně drastické kroky. Je možné začít třeba jen pravidelným společným setkáním, na němž mají týmy možnost diskutovat o společných problémech a možných řešeních. To samo o sobě může vést k radikálnímu zlepšení kvality dodaného softwaru a budování vzájemné důvěry, porozumění a týmové identity. V okamžiku, kdy lidé uvidí tuto přidanou hodnotu, otevřou se i hlubším změnám, třeba i skutečné reorganizaci,“ uzavírá Tobiáš Potoček, engineering manager v Kiwi.com.

Vývojářskou zkušeností a jejím zlepšením ve firmě se zabýval Josef Zeman (DX Heroes), Martin Patera (Pipedrive) a Tobiáš Potoček (Kiwi.com) na prvním meetupu DX Heroes s názvem Level up your development with better DX, který se konal 20. října v Praze. 

Více o DX Heroes

DX Heroes pomáhají vývojářským týmům zefektivnit vzájemnou spolupráci a doručit tak klientům produkt rychleji a bez chyb. Zkratka DX představuje pojem developer experience – tedy vývojářskou zkušenost a s ní související technicky správné programování, firemní kulturu, rituály, technologie, postupy či validaci produktu. DX Heroes české komunitě představují dosud neznámý pojem, který zahrnuje veškeré zásady pro kvalitní vývoj. Přehledně je shrnují na portálu Developer Experience Manifesto. Komunitu vývojářů, kteří mají o zlepšování DX zájem, pak sdružují na platformě Developer Experience.io, kde mohou členové komunity sdílet své znalosti. Vizí DX Heroes je evangelizace a vzdělávání komunity, sdílení nejlepších praktik a zavedení jednotných standardů pro správný vývoj a veškeré procesy v týmech, od prvotního návrhu produktu až po jeho doručení klientům.

1 ze 3 Čechů by se kvůli chytrému telefonu vzdal restaurací, sportu, nebo dovolené

Chytré telefony se postupně stávají neopomenutelnou součástí našich životů, což potvrdil průzkum společnosti Swappie a výzkumné agentury Kantar. Data ukázala, že 80 % Čechů na chytré telefony spoléhá v práci i ve volném čase.

Telefon Češi používají hlavně “pro zábavu”

Zařízení jim pomáhají nejen s e-maily a skupinovými konverzacemi, kterých využívají 2 ze 3 Čechů, ale celých 90 % uživatelů je přítomných také na sociálních sítích. Téměř třetina českých uživatelů potvrzuje, že telefon používá 5–10krát denně, z čehož 80 % ho často využívá k vyhledávání zábavného obsahu. Více než polovina českých uživatelů (60 %) přes telefon vyřizuje veškeré rezervace při cestování a výletech a 74 % ho využívá pro online nákupy oblečení, doplňků i domácích potřeb a dekorací.

Přibližně třetina by se raději vzdala jiných aktivit

Život bez mobilu už se dnes nezdá být ani možný. Průzkum zjistil, že pokud by Češi měli přestat svůj telefon na rok používat, 35 % by raději místo toho přestalo chodit do restaurací, 31 % by se vzdalo veškerého cvičení a sportu a 12 % by raději nejezdilo na dovolenou. „Chytré telefony prohlubují svou roli v životech Čechů a spíše než nástrojem se v lidských životech stávají přítelem a neoddělitelným partnerem. Ať už jde o práci, volný čas nebo zvládání každodenních povinností, telefon pro své uživatele představuje velmi užitečného spojence”, říká Simona Sedlárová, country manažerka Swappie pro Českou republiku. Ale co se stane s naším starým pomocníkem, když si pořídíme nový? Swappie, přední evropská online platforma, která vykupuje, repasuje a prodává iPhony, nabízí možnost prodat jednoduše starý telefon, aby mohl sloužit novému majitel. Cílem Swappie je tak udělat z nákupu repasovaných zařízení běžnou záležitost, čehož chce dosáhnout zpřístupňováním cirkulárního modelu veřejnosti skrze bezpečnou a důvěryhodnou platformu a tím snižovat dopad na životní prostředí.

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/

Slovenský start-up Simplicity vyvinul a stal se oficiální mobilní aplikací pro New York

Necelé tři roky od svého založení zažívá slovenský start-up Simplicity mezinárodní úspěch. Jen několik měsíců po odvážném rozhodnutí přestěhovat společnost do USA se mladým Slovákům podařilo získat pro svou komunikační platformu dvě z největších amerických měst, New York a Miami. V tzv. „super-aplikaci“ naleznou obyvatelé vše, co pro život ve městě potřebují.

Simplicity zjednodušuje život ve 40 amerických městech

Slovenskou aplikaci v současnosti využívá 40 měst v USA ke komunikaci s obyvateli, včetně Austinu, Buffala a nyní i velkoměst New Yorku a Miami.

Spolupráce se společností Simplicity přinese obyvatelům a návštěvníkům New Yorku aplikaci, ve které najdou naprosto vše, co k životu ve městě potřebují. New York je hlavním městem inovací a společně se společností Simplicity propojíme naše město jako nikdy předtím, “ uvedl Eric Adams, starosta New Yorku, v projevu k obyvatelům, v němž je vyzval ke stažení bezplatné aplikace.

Od počátku bylo naším posláním usnadnit lidem ve městech život. Aplikace Simplicity je vlastně město v mobilu, kde obyvatelé najdou vše, co potřebují – dozví se o novinkách ve městě nebo o událostech v okolí, dostanou upozornění, kdy se uklízí silnice nebo kdy mají vynést odpadky. Novinkou je integrace plateb, Newyorčané nyní mohou platit pokuty za parkování nebo městské poplatky přímo v aplikaci, “ říká Andrej Krúpa, jeden ze zakladatelů Simplicity.

Starosta Miami, který má pověst inovátora, vidí v systému Simplicity potenciál změnit způsob, jakým města komunikují s občany, a to možná navždy. Přístup ke konzistentním, aktuálním a ověřeným informacím je pro naši komunitu nesmírně důležitý. Proto je spojení se společností Simplicity tak významné, protože nám jako starostům přináší zcela nový způsob komunikace s obyvateli. Města jsou orgány státní správy, jsou lidem nejblíže, Simplicity je platformou, která je ještě více sblíží, “ vysvětluje Francis Suarez, starosta Miami. 

Status super-aplikace

Právě množství funkcí dělá ze Simplicity takzvanou „super-aplikaci“, která integruje více různých služeb, včetně finančních. V budoucnu plánuje Simplicity zavést také funkci CITY ID, s níž mohou obyvatelé získat slevy a výhody v místních zařízeních. Zjednoduší se také placení a podávání žádostí adresovaných městu a městským organizacím.

Aplikace Simplicity je uživatelsky přívětivá, ale zároveň velmi rozmanitá co se týká počtu služeb, které dokáže zpracovat a vyhodnotit, a to i díky umělé inteligenci. Starostové amerických měst jsou mimo jiné nadšeni možností aplikace provádět rychlé průzkumy veřejného mínění, získávat přímou zpětnou vazbu od obyvatel a upozorňovat na dezinformace a hoaxy,dodává spoluzakladatel Simplicity Juraj Gago.

Nejbližším cílem společnosti Simplicity je získat pro svou platformu všechna americká města s více než 500 000 obyvateli, čímž by celkový počet uživatelů v USA dosáhl 10 milionů. V dlouhodobém horizontu se zaměřuje na vytvoření globální sítě měst s potenciálně miliardou uživatelů. Společnost pracuje také na integraci dalších institucí ve městech, včetně škol, knihoven a neziskových organizací, a má potenciál poskytnout dalším státům, jako je Kalifornie, Texas a Florida, a jejich guvernérům, prostor ke komunikaci. 

O Simplicity

Úspěšná expanze na americkém kontinentu a růst počtu uživatelů se pozitivně podepsal i na hodnotě společnosti Simplicity. První investici ve výši 1 milionu eur získala společnost od andělských investorů v roce 2020 a o rok později získala 8,5 milionu eur od investorů z USA, EU a Izraele. Firmě důvěřuje i několik amerických celebrit, které do ní investovaly. Patří mezi ně Russell Simmons, který je považován za zakladatele hip hopu v USA a stál u zrodu Jay-Z a Run DMC nebo syn slavného rappera Snoop Dogga, DJ Dnice, který vystoupil i na letošním předávání Oscarů.

Vánoční slevy u operátorů: Mobilní telefony HONOR se slevou až 4 000 Kč!

Hledáte ještě vánoční dárek pro vaše nejbližší? Mobilní telefony HONOR pořídíte právě teď u operátorů se slevou, která stojí za to! Ve vánoční slevové akci u O2 ušetříte až 1 000 Kč na vybraných modelech, u mobilního operátora Vodafone až 4 000 Kč.

HONOR 70 (5G): Luxusní foto mobil

Stylový foto mobil v elegantním barvách posbíral celkem 21 ocenění na technologické výstavě IFA v Berlíně v kategorii „Nejvýhodnější nákup“. Vůbec poprvé u mobilního telefonu v této kategorii najdete hned dva hlavní fotoaparáty. 54MPx kameru doplňuje ještě 50MPx ultra širokúhlý a makro fotoaparát zároveň. Pro dokonalou kvalitu fotek i videí za špatného osvětlení perfektně poslouží špičkový světelný senzor SONY IMX800.

Už předchozí generace disponovala unikátními vychytávkami pro natáčení videí jako je např. tzv. duální natáčení, tedy na jeden záběr natáčíte více videí, např. na selfie a zadní kameru naráz. HONOR 70 navíc umí tzv. Sólové vystřižení, kdy natáčíte skupinku lidí i jednotlivce zároveň naráz jedním kliknutím. HONOR 70 pořídíte u mobilního operátora O2 se slevou 1 000 Kč při využití kódu XMASS22, u Vodafone pak se slevou 4 000 Kč.

Designový a super odolný HONOR Magic4 Lite (5G)

HONOR Magic4 Lite díky velkokapacitní 4800mAh baterii zvládá na jedno jediné nabití až 16,8 hodin brouzdání na sociálních sítích, 12,8 hodiny sledování videa nebo 25,6 hodiny volání. Bez dobíjení se tak na něj můžete spolehnout po celý den.

Nechybí 66W rychlonabíjení, vůbec nejrychlejší ve své kategorii. Z nuly na 50 % je HONOR Magic4 Lite 5G nabit jen za 15 minut, na 81 % za pouhých 30 minut. Se slevou 1 000 Kč HONOR Magic4 Lite pořídíte u mobilního operátora O2 při zadání kódu XMASS22, u Vodafone pak se slevou 4 000 Kč.

Stylový elegán HONOR X8 (5G) s velkou výdrží baterie

HONOR X8 5G se pyšní tenkým elegantním designem se zaoblenými rohy. Díky tomu se vám pohodlně vejde i do malých kabelek a kapes. HONOR X8 5G sází na trojici fotoaparátů v čele s 48Mpx hlavním objektivem. Tomu sekunduje 2MPx makro kamera a 2MPx fotoaparát pro zachycení hloubky ostrosti. Spolehnout se tak můžete na super kvalitu fotek i videí.

Fotoaparát telefonu HONOR X8 5G je navržen pro noční fotografování, a proto nabízí noční režim s pokročilým obrazovým algoritmem. Díky tomu pořídíte jasnější snímky v noci a v prostředí se slabým osvětlením. Fotoaparát je vybavený také inteligentními funkcemi pro úpravy snímků, včetně AI Photography, zkrášlovacího režimu a šablony příběhu pro úžasné snímky a videa s věrnými barvami. Ideální pro začínající fotografy a tvůrce, kteří rádi sdílejí své příběhy na sociálních sítích. HONOR X8 5G koupíte právě teď se slevou 1 000 Kč při využití kódu XMASS22 u mobilního operátora O2, u Vodafone se slevou 4 000 Kč.

Více informací o slevách u mobilních operátorů najdete na:

O2: https://www.o2.cz/telefony-a-zarizeni/honor

Vodafone: https://www.vodafone.cz/sleva/?promo=hp-cbu:top-1:default:vanoce22-slevy

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Exit mobile version