Necelé tři roky od svého založení zažívá slovenský start-up Simplicity mezinárodní úspěch. Jen několik měsíců po odvážném rozhodnutí přestěhovat společnost do USA se mladým Slovákům podařilo získat pro svou komunikační platformu dvě z největších amerických měst, New York a Miami. V tzv. „super-aplikaci“ naleznou obyvatelé vše, co pro život ve městě potřebují.

Simplicity zjednodušuje život ve 40 amerických městech

Slovenskou aplikaci v současnosti využívá 40 měst v USA ke komunikaci s obyvateli, včetně Austinu, Buffala a nyní i velkoměst New Yorku a Miami.

Spolupráce se společností Simplicity přinese obyvatelům a návštěvníkům New Yorku aplikaci, ve které najdou naprosto vše, co k životu ve městě potřebují. New York je hlavním městem inovací a společně se společností Simplicity propojíme naše město jako nikdy předtím, “ uvedl Eric Adams, starosta New Yorku, v projevu k obyvatelům, v němž je vyzval ke stažení bezplatné aplikace.

Od počátku bylo naším posláním usnadnit lidem ve městech život. Aplikace Simplicity je vlastně město v mobilu, kde obyvatelé najdou vše, co potřebují – dozví se o novinkách ve městě nebo o událostech v okolí, dostanou upozornění, kdy se uklízí silnice nebo kdy mají vynést odpadky. Novinkou je integrace plateb, Newyorčané nyní mohou platit pokuty za parkování nebo městské poplatky přímo v aplikaci, “ říká Andrej Krúpa, jeden ze zakladatelů Simplicity.

Starosta Miami, který má pověst inovátora, vidí v systému Simplicity potenciál změnit způsob, jakým města komunikují s občany, a to možná navždy. Přístup ke konzistentním, aktuálním a ověřeným informacím je pro naši komunitu nesmírně důležitý. Proto je spojení se společností Simplicity tak významné, protože nám jako starostům přináší zcela nový způsob komunikace s obyvateli. Města jsou orgány státní správy, jsou lidem nejblíže, Simplicity je platformou, která je ještě více sblíží, “ vysvětluje Francis Suarez, starosta Miami. 

Status super-aplikace

Právě množství funkcí dělá ze Simplicity takzvanou „super-aplikaci“, která integruje více různých služeb, včetně finančních. V budoucnu plánuje Simplicity zavést také funkci CITY ID, s níž mohou obyvatelé získat slevy a výhody v místních zařízeních. Zjednoduší se také placení a podávání žádostí adresovaných městu a městským organizacím.

Aplikace Simplicity je uživatelsky přívětivá, ale zároveň velmi rozmanitá co se týká počtu služeb, které dokáže zpracovat a vyhodnotit, a to i díky umělé inteligenci. Starostové amerických měst jsou mimo jiné nadšeni možností aplikace provádět rychlé průzkumy veřejného mínění, získávat přímou zpětnou vazbu od obyvatel a upozorňovat na dezinformace a hoaxy,dodává spoluzakladatel Simplicity Juraj Gago.

Nejbližším cílem společnosti Simplicity je získat pro svou platformu všechna americká města s více než 500 000 obyvateli, čímž by celkový počet uživatelů v USA dosáhl 10 milionů. V dlouhodobém horizontu se zaměřuje na vytvoření globální sítě měst s potenciálně miliardou uživatelů. Společnost pracuje také na integraci dalších institucí ve městech, včetně škol, knihoven a neziskových organizací, a má potenciál poskytnout dalším státům, jako je Kalifornie, Texas a Florida, a jejich guvernérům, prostor ke komunikaci. 

O Simplicity

Úspěšná expanze na americkém kontinentu a růst počtu uživatelů se pozitivně podepsal i na hodnotě společnosti Simplicity. První investici ve výši 1 milionu eur získala společnost od andělských investorů v roce 2020 a o rok později získala 8,5 milionu eur od investorů z USA, EU a Izraele. Firmě důvěřuje i několik amerických celebrit, které do ní investovaly. Patří mezi ně Russell Simmons, který je považován za zakladatele hip hopu v USA a stál u zrodu Jay-Z a Run DMC nebo syn slavného rappera Snoop Dogga, DJ Dnice, který vystoupil i na letošním předávání Oscarů.

Napsat komentář