Chystáte se ještě na dovolenou? Sáhněte po spolehlivém parťákovi Huawei P60 Pro

Rozhodli jste se na poslední chvíli vyrazit na dovolenou? Ať už rádi odpočíváte na pláži, nebo raději lezete po horách, telefon je vaším neodmyslitelným parťákem. Sáhněte po takovém, který zhoršené podmínky vydrží.  Smartphony od Huawei, například novinka P60 Pro, jsou extra odolné vůči vodě i prachu a zároveň se mohou pochlubit kvalitními fotoaparáty, se kterými zachytíte všechna dobrodružství.

Při cestování je telefon nepostradatelným pomocníkem. Je možné s ním fotografovat, vyřizovat i rychlé last minute rezervace ubytování, uložit si do něj letenku nebo sdílet zážitky na sociálních sítích. Chceme ho mít neustále po ruce, ale na dovolené na něj číhá mnoho nebezpečí – písek na pláži, kameny na stezce nebo voda v jezeře. Na dovolenou je proto vhodné vybavit se telefonem, který nepříznivým podmínkám odolá a jeho majitel se na něj tak může spolehnout za všech okolností.

Vysoce odolné Kunlun Glass váš telefon ochrání

Prasklý displej telefonu už někdy řešilo 60 % dospělých Čechů[1]. A každý z nás velmi dobře ví, že jeho výměna je velmi nákladná záležitost. Navíc na dovolené v zahraničí se vám může stát, že ani nebude možná a vy budete muset prožít letní radovánky bez telefonu. Tím si nikdo na dovolené projít nechce. Vlajková loď P60 Pro je naštěstí vybavena vysoce odolným sklem Kunlun Glass, které najdete jedině na telefonech Huawei.

Skleněný povrch Kunlun vzniká pomocí vylepšené implantace složených iontů, která je následně podrobena 24hodinovému procesu růstu nanokrystalů za vysokých teplot. Používá se 108 mikrokrystalických surovin a prochází speciálním postupem zpracování. Díky technologii tavení vzácného kovu platinou při teplotě 1600 stupňů se na skleněném povrchu vytvoří miliardy nanokrystalů, což a zvyšuje jeho odolnost vůči pádům až desetkrát a zajišťuje odolnost vůči prachu a vodě podle normy IP68.  Uživatelé tak mohou být v klidu během outdoorových aktivit i na pláži. I přesto si dejte pozor na slanou vodu, která dokáže téměř okamžitě poškodit vnitřní komponenty. Před koupáním v moři není v bezpečí žádný telefon a pokus o fotku korálů ho dokáže nenávratně zničit.

Díky perfektním fotkám si uchováte veškeré vzpomínky

V žebříčku DXOMARK obsadil Huawei P60 Pro první místo a získal titul nejlepšího fotomobilu. S automaticky nastavitelnou fyzickou clonou F1.4–F4.0 se fotoaparát vždy přizpůsobí aktuální scéně, a proto si uživatelé mohou být jistí, že jejich snímky budou vypadat profesionálně, ať už fotí na slunečné pláži, na procházce při západu slunce nebo v tmavé jeskyni.

I ve ztmavených snímcích dokáže Huawei P60 Pro zachytit detaily díky Ultra Lighting XMAGE kameře s hlavním 48Mpx fotoaparátem. Spolu s automaticky nastavitelnou clonou, velmi citlivou skupinou čoček s vysokou propustností a snímačem RYYB SuperSensing dosáhnete té nejlepší ostrosti a kvality.

Až 100násobný digitální zoom vám dovolí fotit i vzdálenější objekty, a tak se nezapomeňte vydat na vyhlídku a nafotit si navštěvované město z výšky. V noci můžete využít režimu Super Moon, se kterým zachytíte noční scény v křišťálové kvalitě.

Nezdržujte se nabíjením

Huawei P60 Pro nabízí výjimečnou výdrž baterie a elegantní design. S kapacitou 4815 mAh a rychlým nabíjením budete mít klid na srdci, když budete chtít při dlouhém cestování scrollovat na sociálních sítích. Navíc můžete využívat 88W rychlého nabíjení pomocí Huawei SuperCharge a bezdrátového nabíjení rychlostí 50W a nabít tak svůj telefon na polovinu už za 10 minut. Huawei P60 Pro je skvělým společníkem na cestách, který vás nezklame.

Před cestou zálohujte svá data

Ještě, než vyrazíte na dovolenou, měli byste si ověřit, jestli je na cestu připravený i váš telefon. Huawei P60 Pro se sice odolný vůči pádu, písku i vodě, ale některým nepříjemnostem občas zabránit nejde. Proto si raději před odjezdem zálohujte data, třeba na cloudu, na počítači nebo externím disku.

Dejte si také pozor na přehřívání a nevystavujte telefon dlouho přímému slunci. Pokud ho nabíjíte, raději zvolte chladnější místnost, protože při nabíjení se teplota ještě zvyšuje.

V neposlední řadě zkontrolujte stav nabíječky a podle povahy cesty si promyslete, jestli se vám nebudou hodit další doplňky. Pokud máte v plánu hodně fotit, výborným pomocníkem vám bude stativ, jestliže budete cestovat autem, přibalte rychlonabíječku či magnetický držák. Při dlouhém cestování, a obzvlášť v přírodě, určitě oceníte powerbanku.

Zarezervujte si ubytování přímo ze svého telefonu

Chytré telefony od Huawei v AppGallery nabízí nespočet aplikací, přes které lze rezervovat ubytování jako Booking.com nebo Airbnb. Nebojte se rozhodnutí na poslední chvíli a vyrazte si užít poslední letní dny. S P60 Pro zařídíte vše!

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK 

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

[1] https://www.ervpojistovna.cz/cs/praskly-displej-resilo-60-procen

Český trh průmyslových nemovitostí rostl ve 2. čtvrtletí nejrychleji za posledních 5 let

Český trh průmyslových nemovitostí se v 1. pololetí roku 2023 rozrostl o 269 100 m2, a dosáhl tak na téměř 11,3 milionu m2. Meziročně jde o nárůst o více než 11 %. Místní trh s průmyslovými nemovitostmi tedy navzdory vyšším úrokovým sazbám, složitějšímu financování, zpomalení ekonomiky a výkyvům průmyslové výroby dále zrychluje svůj růst, který je aktuálně nejvyšší za posledních pět letech. S tím souvisí i mírný růst neobsazenosti a stabilizace cen nájemného. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Trh průmyslových nemovitostí zažívá od pandemie Covid-19 setrvalý růst. Jen za poslední dva roky na trhu přibyly téměř 2 miliony m2. Důležitým faktorem, který podpořil zájem investorů o tento typ nemovitostí, bylo zvyšování nájemného. Prime rent, tedy nájemné v nejžádanějších lokalitách, vzrostl o 72 % ve srovnání s obdobím před pěti lety a o 50 % od roku 2021, což tento trh učinilo velmi atraktivním.

Na vlně zvýšeného zájmů o české průmyslové nemovitosti se veze i zvýšená stavební aktivita. Ve výstavbě je aktuálně téměř 1,5 milionu metrů čtverečních nových moderních průmyslových prostor, které by měly být na trh uvedeny v příštích 6-18 měsících,“ vysvětluje Josef Stanko, senior analytik ze společnosti Colliers, a dodává: „Nejaktivnějším regionem z hlediska výstavby bývalo tradičně hlavní město a okolí, nyní zde však aktivita slábne, a to zejména kvůli nedostatku pozemků a složitějšímu a zdlouhavějšímu procesu povolování. Ve všech ostatních regionech dochází naopak k rozmachu výstavby, a to i přesto, že poptávka po prostorách není letos tak vysoká jako v předchozích letech. V Karlovarském kraji tak probíhá plných 26 % veškeré výstavby, v Plzeňském kraji pak 13 %. V Jihomoravském, Ústeckém a Moravskoslezském kraji po 12 %.“

Rostoucí neobsazenost – ozdravný trend na trhu

S takto silnou stavební aktivitou souvisí i mírný růst neobsazenosti. Ta se zvýšila již třetí čtvrtletí v řadě a aktuálně činí 1,71 %, což je ve srovnání s jinými evropskými trhy stále výrazně nízká hodnota.

Zdravá úroveň neobsazenosti se pohybuje kolem 4–5 %. Naposledy se český trh na těchto úrovních pohyboval v letech 2019 a 2020, kdy neobsazenost začala klesat ze zhruba 5 % až pod 1 % na konci roku 2022. Český trh má před sebou ještě dlouhou cestu, než úrovně kolem 4–5 % opět dosáhne,“ vysvětluje Josef Stanko s tím, růst neobsazenosti není na škodu. Na trhu bylo v posledních dvou letech nabízeno extrémně nízké množství volných ploch. Díky zvýšené neobsazenosti a plochám dostupným k okamžitému pronájmu mají nájemci více možností, o kterých mohou uvažovat.

Poptávka o třetinu vyšší než pětiletý průměr

Celková poptávka ve 2. čtvrtletí byla v porovnání s přechozími kvartály vysoká a činila přibližně 597 000 m2. To je téměř o třetinu více ve srovnání s pětiletým průměrem a pomůže vynahradit trhu pomalé tempo předchozích dvou čtvrtletí. Čistá realizovaná poptávka představovala 46 % celkového objemu (278 800 m2) a je tedy na podobné úrovni jako v předchozích dvou čtvrtletích. Objem nových pronájmů, předpronájmů a expanzí se tedy nezměnil a nynější nárůst celkové poptávky byl způsoben výhradně renegociacemi.

Z hlediska sektorů dominovaly stejně jako v posledních třech čtvrtletích čisté realizované poptávce výrobní společnosti, které zaujaly více než 60 % všech transakcí, následovaly logistické společnosti s 23 %.

Ceny nájemného se stabilizují

Po obrovském růstu nájemného v posledních dvou letech se ceny v nejvýznamnějších lokalitách na trhu mírně snížily. Aktuální výše prime rent v Praze se pohybuje podobně jako v předchozím čtvrtletí v rozmezí 7,50–7,80 €/m2/měsíc. „Tento vývoj ukazuje posun ke stabilizaci nájemného na trhu po období rychlého růstu. Očekáváme, že tento trend bude pokračovat a že se nájemné v Praze v nejlepších kategoriích v dohledné době ustálí na úrovni kolem 7,00–7,50 €/m2/měsíc. Regiony mimo Prahu představují odlišný příběh a určitý prostor pro růst nájemného se zde stále nachází,“ komentuje Josef Stanko s tím, že nájemné za mezaninové kancelářské prostory se pohybuje mezi 9,50–12,50 €/m2/měsíc. Poplatky za služby se obvykle pohybují kolem 0,75–1,00 €/m2/měsíc.

Spekulativní výstavba může dále ovlivnit trh

Trh by mohl ještě významněji ovlivnit rostoucí podíl spekulativní výstavby. V první polovině roku 2023 developeři spekulativní výstavbu zvyšovali, ve 2. čtvrtletí se podíl spekulativní výstavby zvýšil o 4 % na 38 %. „Dle našeho názoru ale zvyšující tempo spekulativní výstavby pravděpodobně nevydrží, pokud budou přetrvávat nepříznivé ekonomické podmínky. Vždy je dobré mít na paměti, že průmyslové nemovitosti jsou mnohem flexibilnější než jiná aktiva v sektoru nemovitostí. Rychle reagují na příznivé i nepříznivé podmínky na trhu,“ říká na závěr Josef Stanko.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Transformace kariéry v digitální éře: MPSV nabízí finanční podporu až do výše 50 tisíc korun

V dnešní době jsou digitální dovednosti vyžadované téměř na každém pracovišti. Firmy jednoduše očekávají, že je bude mít naprostá většina zaměstnanců, nikoliv jen pár vyvolených. Technologie jsou středobodem našich životů, a protože naše závislost na internetu a digitální komunikaci roste, musíme s nimi neustále držet krok. Nová iniciativa Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV) proto přináší možnost finanční podpory na digitální vzdělávání až do výše 50 tisíc Kč. Jak může tato iniciativa přispět k rozvoji celé společnosti?

„Věříme, že jako společnost rosteme a stáváme se lepší pouze, když co nejvíce jejích členů má dostatečné dovednosti pro svůj další rozvoj. V kontextu digitálního vzdělávání to vůbec neznamená, že by všichni lidé měli být programátory, ale že by měli mít dovednosti, které jim umožňují reálný kariérní a osobnostní rozvoj ve světě, který je čím dál více založen na IT. S rostoucím počtem digitálních technologií a digitalizací ve všech oblastech života je nezbytné, aby lidé získali dovednosti, které jim umožní úspěšně a efektivně pracovat s technologiemi a digitálními nástroji,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Změna pracovního trhu a konkurenceschopnost

Rychlý vývoj technologií mění požadavky na pracovní trh. Kdo se neustále učí a rozvíjí, má větší šanci uspět. Investice do vzdělávání umožní lidem získat nové dovednosti nebo rozšířit ty stávající. Tím zvyšují svou konkurenceschopnost na trhu práce a mají větší šanci dostat se k atraktivnějším pracovním pozicím.

Nejde ale jen o schopnost efektivně pracovat s technologiemi, především jde o schopnost přizpůsobit se rychle se měnícím podmínkám. Coding Bootcamp Praha a podobné instituce poskytují intenzivní a specializované kurzy, které umožňují rychlou transformaci kariéry. Tímto způsobem se podpora MPSV stává tím správným krokem ke konkurenceschopnější a inovativnější společnosti.

Investice, která se vyplatí

Pokud to s vaším vzděláváním myslíte vážně, finance, které do toho vložíte jsou vždy strategicky investovány. Argumenty tvrdící, že v dnešní době může každý získat všechny informace zdarma na internetu, lze snadno a rychle vyvrátit. Především je pro začátečníky bez hlubších znalostí obtížné rozlišit relevantní informace, zároveň mnoho zdrojů bývá zastaralých nebo dokonce nepřesných. Navíc může být celý učební proces výrazně snazší v přítomnosti mentora, člověka, který vás navede a pomůže vám, když se ztratíte. A samozřejmě důležitým bodem je i to, že čas má svojí cenu, a tak věnovat dlouhé roky učení osamotě nemusí být ani zdaleka tak efektivní jako v porovnání s rychlejší cestou ve skupině dalších podobně smýšlejících lidí.

Odložte si splátky školného a studuje i v angličtině

Coding Bootcamp Praha již nyní nabízí možnost odloženého školného, které umožňuje účast na kurzech i lidem s omezeným rozpočtem. Nová iniciativa MPSV navíc ještě více rozšiřuje tuto možnost a umožňuje lidem získat finanční podporu na své vzdělávání. V kombinaci s odloženým školným a možností získat až 50 tisíc Kč na vzdělávání v oblasti IT se stává Coding Bootcamp Praha ještě dostupnějším a atraktivnějším pro širší veřejnost.

„Jsme také pozitivně překvapeni i tím, že podporované kurzy mohou probíhat v angličtině, což v minulosti nebylo možné. V oblasti programování je angličtina předpokladem pro to, aby člověk se mohl vzdělávat z kvalitních nejnovějších materiálů, a proto je skvělé, že existuje podpora pro kurzy nejen v češtině ale i v angličtině,“ zakončuje Večerková, Coding Bootcamp Praha.

Vláda chce konec daňových rájů. Navrhla zdanění nadnárodních firem, které rozpočtu přinese 5 miliard ročně

Ve středu 16. srpna vládní kabinet schválil návrh zákona o dorovnávací dani, který je výsledkem snahy zabránit přesouvání zisků do daňových rájů. Návrh vychází z evropské směrnice, kterou se členské státy zavázaly aplikovat od počátku roku 2024 a která nastavuje podmínky pro zdanění velkých firem. Všechny společnosti působící v EU, které jsou součástí skupin s konsolidovaným příjmem 750 milionů eur a vyšším, budou muset odvádět od počátku nového roku minimálně 15% daň z příjmů. Směrnice zvýší daňovou sazbu v Evropské unii jako celku a přivede příjmy do veřejných rozpočtů. Pro Česko půjde dle odhadu ministerstva financí o částku 4 až 6 miliard korun ročně a bude se týkat až 3 tisíců společností (z toho 150 – 350 společností bude dorovnávací daň hradit). Tématu se dále v komentáři věnuje daňová poradkyně Hana Veselá ze společnosti BDO.

Příslušný návrh zákona vycházející z evropské směrnice zavádí novou povinnost primárně mateřským společnostem velkých nadnárodních a národních skupin odvádět dorovnávací 15% daň v souladu s pravidly Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). A to tím způsobem, aby za každou jurisdikci, ve kterých se tato skupina nachází, byla odvedena tato daň bez ohledu na to, zda se jedná o zemi, která evropskou směrnici implementovala nebo se připojila k pravidlům OECD.

Jednotlivé státy pak mají možnost uplatnit svoji lokální dorovnávací daň. Pokud si však některá země tuto lokální dorovnávací daň nezavede, odvede minimální daň její mateřská společnost ve své jurisdikci, případně se o ni podělí ostatní společnosti ve skupině. Česká republika se o tento dodatečný zdroj pro výběr daně nehodlá připravit a tuto lokální dorovnávací daň chce vláda zavést v připravovaném zákoně o dorovnávacích daních, přičemž navrhuje jeho projednání ve Sněmovně ve zrychleném režimu.

Zákon tak zavádí dvě zcela nové daně s vlastními pravidly, která jsou odlišná od pravidel pro daň z příjmů fyzických a právnických osob stanovená zákonem o daních z příjmů.

Předně zavádí tzv. tuzemskou dorovnávací daň. Poplatníkem se stanou vždy české společnosti (čeští daňoví rezidenti, případně stálá provozovna zahraniční společnosti), které jsou členy velké nadnárodní či vnitrostátní skupiny (viz níže). Dále Zákon zavádí tzv. přiřazovanou dorovnávací daň, kterou budou v České republice hradit za určitých podmínek české společnosti.

Koho se povinnost zdanění týká

Jakým způsobem česká společnost zjistí, zda se stane poplatníkem této minimální daně v České republice? Základním podmínkou je, aby patřila do skupiny společností, jejichž roční výnos převýšil více než 750 milionů eur, v přepočtu přes 18 miliard korun (ve dvou ze čtyř předcházejících zdaňovacích období). Roční výnos zjistí z konsolidované účetní závěrky, kterou sestavuje nejvyšší mateřská společnost. Zdali bude dosažen tento limit, do značné míry ovlivní pravidla pro sestavování konsolidované účetní závěrky nejvyšší mateřskou společností či mateřskou společností, která se nachází o úroveň níže.

Výpočet tuzemské dorovnávací daně

Pokud česká společnost bude patřit do velké nadnárodní či národní skupiny, bude v dalším kroku nutné zjistit, jakou efektivní daňovou sazbu dosáhla celá skupina v České republice.

Její výpočet bude velmi komplexní. Za určitých podmínek bude možné vycházet z účetních výkazů sestavených dle českých účetních pravidel (tj. odlišných od účetních pravidel, dle kterých byly sestavené konsolidované účetní výkazy nejvyšší mateřskou společností). Pokud bude efektivní daňová sazba celé skupiny v České republice nižší než 15 %, bude nutné dále testovat efektivní daňovou sazbu za každou českou společnost samostatně. Pokud česká společnost bude dosahovat efektivní daňové sazby nižší než 15 %, bude povinna hradit tuzemskou dorovnávací daň.

Pokud mezi českými společnostmi budou i poplatníci daně z příjmů, kteří čerpají slevu na dani v rámci investičních pobídek či např. odpočet na vědu a výzkum, tuzemská dorovnávací daň může výrazně vyrušit případnou daňovou úsporu.

Výpočet efektivní daňové sazby bude vycházet ze splatné a odložené daně, nicméně nepůjde jednoduše převzít údaje vykázané v účetních výkazech. Naopak, propočet bude velmi náročný. Zpravidla bude nutné vycházet z hodnot, které vstoupily do konsolidované účetní závěrky sestavené nejvyšší mateřskou entitou (před očistěním o vzájemné vnitroskupinové transakce). Tyto hodnoty bude nutné dále testovat dle komplexních pravidel pro výpočet dorovnávací daně.

Tuzemská dorovnávací daň se nejprve propočte za celou skupinu v České republice, a následně se rozdělí mezi ty české společnosti, jejichž efektivní daňová sazba nedosahuje minimální výše 15 %, a to na základě poměru jejich zisků stanovených dle komplexních pravidel pro výpočet dorovnávací daně.

Daňové přiznání a další administrativní úkony

Každou českou společnost, která patří do velké nadnárodní či národní skupiny, čeká povinnost podávat samostatně informační přehled a daňové přiznání (v případě, že bude hradit tuzemskou dorovnávací daň) a v neposlední řadě vznikne povinnost registrace k této dani, a to nejpozději do 15 dnů od okamžiku, kdy se stane poplatníkem dorovnávací daně (tj. některé společnosti již do 15. ledna 2024 podle aktuálního návrhu zákona).

Spravovat tuto daň bude Specializovaný finanční úřad. Dorovnávací daň bude splatná k datu podání daňového přiznání.

Pro správné stanovení povinnosti hradit minimální daň v České republice bude nutná spolupráce napříč celou skupinou. K tomu bude zapotřebí velmi dobrá znalost nejen českých účetních předpisů, ale také předpisů, dle kterých je sestavována konsolidovaná účetní závěrka nejvyšší mateřskou společností (IFRS, US GAAP apod.). Užitečným informačním zdrojem se stanou i modelová pravidla OECD.

S  účinností zákona o dorovnávacích daních se počítá od počátku příštího roku, dle požadavků evropské směrnice. Společnostem proto již nezbývá mnoho času se na tuto poměrně složitou a administrativně náročnou změnu řádně připravit.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S téměř 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích a Jindřichově Hradci.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

Applifting spouští inkubátor Fintech Booster. Začínajícím fintechům pomůže nastartovat byznys

Vykřesat z pouhého nápadu plnohodnotnou firmu – v tom začínajícím fintechům pomůže nový inkubátor Fintech Booster českého studia Applifting. Projekt Appliftingu je určen všem zakladatelům, kteří zatím mají pouze představu o startupu, případně svůj nápad v minulosti neúspěšně validovali. Součástí programu je intenzivní mentoring – jak online pro mimopražské účastníky, tak i osobně v pražských kancelářích Appliftingu. Na závěr Fintech Boosteru se startupy představí síti investorů a předním partnerům Visa, Deloitte či Česká spořitelna prostřednictvím svého programu SeedStarter. Ty nejlepší projekty budou mít možnost postoupit do akcelerační fáze. Projekt odstartuje 27. září a přihlášky do něj mohou zájemci podávat na webu Fintech Booster až do 30. srpna.

„Fintech nás v Appliftingu baví a v minulosti jsme aktivně přispěli k rozvoji různých projektů v této oblasti. Je to zajímavý obor, v němž dnes vzniká obrovské množství nápaditých projektů. Ve střední Evropě však nemají k dispozici žádné inkubační nebo akcelerační programy, které by byly zaměřené přímo na fintech. Proto jsme přišli s nápadem Fintech Boosteru coby programu, ve kterém zakladatelům pomůžeme s validací jejich nápadu a následně i s vývojem aplikace,“ komentuje Jiří Ettler, head of Fintech Booster.

České vývojářské studio Applifting spouští první ročník svého nového inkubátoru a akcelerátoru Fintech Booster, s nímž cílí na zakladatele fintechových startupů v raných fázích. Tedy na projekty, které jsou ve fázi nápadu či svůj rozjezd právě řeší. Foundeři ze střední a východní Evropy mohou přihlášky do programu posílat do 30. srpna, přičemž účast ve Fintech Boosteru je zdarma.

„Mimo samotný vývoj softwaru chceme české startupové komunitě dávat i něco navíc. Proto pořádáme eventy nebo přednášíme na různých konferencích. Jsem rád, že se Jirka s týmem právě do tohoto projektu pustili a že mohou mladým fintechům na začátku jejich cesty předat naše know-how a pomoci jim v rychlém startu,“ říká Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.

Z nuly na sto za tři měsíce

Cílem inkubátoru Fintech Booster je formou úkolů a mentoringových sezení pomoci zakladatelům zorientovat se ve startupovém světě jak po stránce produktu samotného, tak i s kroky, které předcházejí založení startupu. Mentoři účastníky naučí pohybovat se ve startupovém prostředí, s nastavením byznys modelu a managementu nebo také s marketingovou strategií.

Inkubátor Fintech Booster odstartuje 27. září v Praze zahajovacím dvoudenním workshopem Boostcamp. Samotný program pak potrvá 10 týdnů. Přihlášené projekty z Prahy a blízkého okolí budou moci po celou dobu inkubace využívat prostory studia pro mentoring a konzultace se zkušenými appliftery. Zahraniční startupy se budou moci programu účastnit vzdáleně online. Protože Fintech Booster začíná nejprve inkubací nápadů, není při přihlášení nutné mít založenou společnost. Program zakončí 8. prosince prezentace zúčastněných projektů odborné porotě. Ty nejlepší postoupí do druhého kola, kterým je akcelerátor. V něm Applifting mladým projektům pomůže s praktickým vývojem aplikací.

„Akcelerovat špatný nápad je ztráta času, energie i financí. Proto Fintech Booster začínáme inkubací, ve které si s foundery definujeme nápad jejich projektu a zda má projekt potenciál uspět na trhu. Jen ty nejlepší nakonec postoupí do druhé fáze akcelerace, v níž se zaměříme na praktický vývoj aplikace. Zároveň plánujeme jak inkubátor, tak i akcelerátor v budoucnu opakovat, a tím každý rok podporovat zajímavé projekty,“ doplňuje Ettler.

Mladé fintechy se silnou podporou

Inkubátor a akcelerátor Fintech Booster studia Applifting získal podporu společností, které samy s akcelerátory mají bohaté zkušenosti. Podporu programu tak přislíbily Deloitte, ČS Seed Starter a Visa.

„Naše společnost podporuje podnikání a inovace v řadě oblastí. Fintech je pro nás zcela přirozený segment, kde můžeme jak čerpat inspiraci, tak pomáhat. Rádi se podílíme na úspěšných příbězích technologických firem, což nás motivuje být součástí programu Fintech Booster, který má shodné cíle s těmi našimi, tedy rozvíjet a podporovat v úspěchu dobré fintechové projekty,“ komentuje za Seed Starter České spořitelny Jiří Skopový.

„Česká finanční scéna poskytuje služby světové úrovně. Máme u nás výborné produkty a hlavně špičkové experty. Chceme, aby tento našlápnutý finanční trh dokázal maximálně těžit ze společných synergií, a proto jsme se rozhodli do projektu Fintech Booster aktivně zapojit. Budeme podporovat lokální ekosystém skrz sdílení expertizy z tuzemska i ze zahraničí a propojíme komunitu ambiciózních fintechů se zavedenými finančními institucemi,“ komentuje Ivo Apetauer, vedoucí týmu specializujícího se na fintech v oddělení poradenských služeb společnosti Deloitte Česká republika.

Studio Applifting se v minulosti podílelo na vývoji řady fintechových aplikací pro mobilní či cloudové bankovnictví Erste Group Bank a mimoto stálo za vznikem aplikace BankID, kterou využívají české banky. Zkušenosti má české studio také na poli inkubátorů. Ve svém interním programu Voyager pomáhá applifterům s rozjezdem vlastních projektů pod záštitou mateřské společnosti. Z tohoto inkubátoru vzešel například projekt GetSnack pro správu firemních snack barů nebo web Dostupnost-léků.cz.

Více o Appliftingu

Applifting je české vývojářské studio, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, Komerční banka a mateřská společnost České spořitelny Erste Group. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na více než 170 pracovníků.

The First Descendant vyjde s podporou NVIDIA DLSS 3

The First Descendant se připojuje ke stále se rozšiřujícímu seznamu her podporujících DLSS 3. Kooperativní střílečku s RPG prvky vytvořilo studio Nexon Games v Unreal Engine 5 a k dispozici bude zdarma.

Hráči se vtělí do role Descendantů a budou mít za úkol bránit svůj kontinent Ingris proti invazi. K dispozici jsou jim různé postavy s jedinečnými dovednostmi, mohou se těšit na volný pohyb s využitím drapáků i rozmanité střelné zbraně.

NVIDIA DLSS se tento týden objeví i v dalších hrách:

Doporučené odkazy:

DLSS – týdenní přehled na GeForce.com: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/first-descendant-nvidia-dlss-3

(Video) The First Descendant DLSS trailer: https://youtu.be/iO2VCWgyYEY

iSTYLE otevírá čtvrtou Apple Premium Partner prodejnu. Na Černý Most láká MacBookem Air za 19 990 Kč

Rozšířená prodejní plocha, široká nabídka příslušenství, prémiový zákaznický zážitek z nákupu i praktická školení. Společnost iSTYLE otevírá v pražském Centru Černý Most novou prodejnu s nejvyšším statusem Apple Premium Partner, která má ambici se svým konceptem co nejvíce blížit ikonickým legendárnímu Apple Store. Prodejna bude slavnostně otevřena v pátek 18. srpna 2023 a zákazníkům nabídne mimořádné slevové akce. Čekat na ně tak bude například MacBook Air za 19 990 Kč a řada dalších nabídek.

Nová Apple Premium Partner (APP) prodejna je v pořadí již čtvrtou, kterou iSTYLE s tímto statusem v České republice otevře. Navazuje tak na úspěch poboček v pražských centrech Chodov a Palladium a také brněnské Vaňkovce. iSTYLE, který je největším partnerem Apple ve střední Evropě, tak pokračuje ve své snaze přiblížit zážitek podobný nákupu v Apple Store co největšímu počtu českých zákazníků. Kromě prémiového designu prodejny a vysokého standardu nabízených služeb se návštěvníci mohou těšit i na pravidelná školení, které mají za cíl uživatelům předávat zajímavé tipy a triky a práci s Apple zařízeními.

Apple Premium Partner prodejny, které jsme v posledních měsících otevřeli, se u zákazníků těší velkému zájmu a na prodejních číslech i návštěvnosti prodejen je vidět, že lidé další posun v kvalitě nabízených služeb jasně vnímají. O to jsme motivovanější tyto nové standardy dostávat do dalších lokalit, jako je právě Centrum Černý Most. Zákazníci se při otevírače mohou těšit nejen na zajímavé slevy, ale také na řadu praktických školení, která je provedou např. pořizováním portrétů iPhonem, využíváním MacBooku při studiu nebo personalizací uživatelského prostředí v iOS 14,“ láká na otevření prodejny General Manager společnosti iSTYLE Vít Goluch.

Prodejna v Centru Černý Most se nachází v přízemí, v prostorech stávající prodejny nedaleko kavárny Starbucks, přičemž prodejní plocha byla zvětšena na 172 m2. Na zákazníky čeká zcela nový design prodejny, kde většinu plochy zaujímá Apple showroom s produkty k vyzkoušení včetně bohaté nabídky příslušenství. Přímo v prodejně je k dispozici proškolený personál i expresní autorizovaný servis. Firemní klienti mohou navíc využít B2B koutek zaměřený především na potřeby malých a středních firem, kde jsou specialisté iSTYLU zákazníkům připraveni pomoci nejen s nákupem, ale také s financováním a celkovou implementací zařízení do firemního provozu.

V den otevření na zákazníky čeká řada mimořádných slev. Na místě budou moci zakoupit například MacBook Air M1 s úhlopříčkou 13,3″ za pouhých 19 990 Kč, MacBook Pro 16“ za 43 990 Kč, iPhone 14 Pro za 26 490 Kč nebo dostupný iPhone SE již za 10 990 Kč. Zákazníky potěší také 10% sleva na všechny nezlevněné počítače včetně nejnovějšího 15palcového MacBooku Air. Všichni návštěvníci ve frontě se navíc budou moci občerstvit díky kávě ze Starbucks.

Společnost připravuje další otevření nových prodejen, nejvyšší status Apple Premium Partner bude například v budově Zahy Hadid v novém komplexu Masaryčka . Dále iSTYLE připravuje otevření nového obchodního prostoru v OC Šestka. Aktuálně společnost v Česku disponuje sítí 10 prodejen – v Praze, Brně, Ostravě a Ústí nad Labem.

O společnosti:

iSTYLE (člen skupiny Midis) je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 58 se nachází v EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) v roce 2022 překročil 1 miliardu dolarů. Obrat českého iSTYLE zároveň za stejný rok přesáhl 3,2 miliardy Kč. V České republice má iSTYLE aktuálně 10 prodejen, které se nacházejí v Praze, Brně, Ostravě a Ústí nad Labem.

Pohostinství už dohání dobu před pandemií. Počet hostů roste a daří se doplňkovým službám, ukazují data Mews

Do ubytovacích zařízení se vrací hosté, rostou také integrace softwaru třetích stran či oblíbenost doplňkových služeb. Tyto a mnohé další trendy popisuje český scaleup Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, ve svém datovém reportu za druhou polovinu loňského roku. Průzkum srovnává data s rokem 2019 a zúčastnilo se ho 3 500 aktivních ubytovacích zařízení, která využívají platformu Mews, z 85 zemí světa. „Údaje v pohostinství za rok 2022 jsou více než povzbudivé. Tradiční ukazatele jako obsazenost a tržby za dostupný pokoj (RevPAR) a průměrná denní sazba (ADR) vypadají pozitivně, zatímco touha po konektivitě a technologiích roste,“ komentuje výsledky průzkumu Richard Valtr, zakladatel Mews.

V roce 2022 se pohostinství víceméně vrátilo k normálu a data se začínají opět přibližovat hodnotám před pandemií. Hodnoty obsazenosti pokojů překonaly v srpnu a prosinci 2022 rok 2019 a například francouzské ubytovací služby mají konzistentně o několik procent vyšší obsazenost v druhé polovině loňského roku oproti roku 2019.

„Lze předpokládat, že mezera mezi obsazeností v roce 2019 a 2023 by mohla zmizet úplně. Tržba za dostupný pokoj byla v loňském roce o 92 % vyšší oproti roku 2021 a průměrná denní sazba o 34 % vyšší,“ říká Valtr. Rekordní ADR ve spojení s obsazeností, která zároveň vytváří vyšší RevPAR, je podle něj prakticky na úrovni roku 2019. „Tento trend platí pro všechny typy nemovitostí od hostelů přes hotely až k apartmánům, což vypovídá o tom, že vlastníci po celém světě generují za své prostory vyšší příjmy,“ komentuje výsledky zakladatel platformy.

Pohostinství stále více spoléhá na technologie

„Vzhledem k pozitivním trendům v oblasti příjmů a obsazenosti v jiných oblastech lze říci, že hotelové technologie jsou významným pomocníkem při automatizaci opakujících se úkolů a umožňují efektivní správu ubytovacích zařízení s menším počtem zaměstnanců,“ dodává Josef Starýchfojtů, CTO Mews. Ve všech nemovitostech běžících na Mews bylo během druhé poloviny roku 2022 připojeno 3 432 integrací, což je o 157 více než v první polovině roku. Meziročně se jedná o 36% nárůst. Nejčastěji instalovanými integracemi jsou Google, Booking.com, SiteMinder, Lightspeed či OTA Insight a nejoblíbenější kategorií integrací je distribuce.

Ačkoli průměrný počet zaměstnanců v hotelech zůstal stejný, a to na čísle 16, jejich průměrný počet v apartmánech a ubytovnách se zvýšil. Počet členů personálu v jednotlivých regionech vykresluje různorodý obrázek, přičemž některé týmy se rozšiřují a jiné se stále zmenšují. Údaje o regionálních zaměstnancích jasně ukazují, že ačkoli je pohostinství celosvětovým odvětvím, nemovitosti pořád podléhají geografickým mikroprostředím a ubytovací zařízení se stále více spoléhají na technologie, aby vykompenzovaly nedostatek zaměstnanců.

Stále oblíbenější v pohostinství jsou doplňkové služby. V loňském roce generovala ubytovací zařízení tržby ve výši 24 milionů eur pouze z doplňkových služeb přes platformu Mews. Konkrétně se jedná například o parkovací místa, konferenční místnosti či pronájem kol. Využití dalších rezervovatelných služeb se ve druhém pololetí 2022 zvýšilo o 35 %. Neustálý nárůst nových rezervovatelných služeb ukazuje, že hoteliéři usilují o diverzifikaci příjmů a maximalizaci svých prostor bez negativního dopadu na provozní efektivitu. Mezi nejrychleji rostoucí oblasti patří členství, které by mohlo být jedním z největších trendů roku 2023.

Zákazníci jeví větší zájem o přímé rezervace

Rezervační lhůta se v roce 2022 vrátila na úroveň roku 2019 a mezi rezervací a příjezdem je v průměru 31 dní. Průměrná rezervační lhůta v první polovině loňského roku činila 25 dní a růst ročního průměru zpět na 31 dní ukazuje, že cestující měli v průběhu druhého pololetí větší důvěru v cestování. Pro hoteliéry to znamená, že jsou schopni generovat více rezervací s předstihem a mohou se méně zaměřit na zaplnění pokojů na poslední chvíli. Míra stornování ve druhém pololetí loňského roku také mírně poklesla, a to na 31 %, což je o 3 % více než v roce 2019.

Podíl přímých rezervací je v hotelech výrazně nižší než v hostelech nebo apartmánech – to znamená, že ubytovací zařízení stále lépe přesvědčují hosty, aby si rezervovali ubytování prostřednictvím jejich webových stránek. Tato skutečnost může být podle Valtra způsobena několika faktory, mezi něž patří zdokonalení procesu rezervace přes rezervační systém, lepší marketing, který přivede více hostů na webové stránky hotelů (včetně vyhledávače Google Hotel Search), a větší informovanost hostů o výhodách přímé rezervace.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu, a především pak podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 500 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je více než 800 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho získal na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Kam se vydá svět mobilního fotografování? vivo naznačuje budoucí inovace

Společnost vivo představila své nejnovější projekty z oblasti fotografování. Odhalila periskopický objektiv s novými standardy „Vario-Apo-Sonnar“, vyvinutý ve spolupráci se společností ZEISS pro tvorbu vysoce kvalitních makro snímků, a novou generaci vlastního zobrazovacího čipu V3. Tento nejmodernější 6nm čip kromě nejnovější technologie algoritmů pro zvýšení kvality obrazu přinese i režim 4K Cinema Portrait Mode a nové možnosti 3D zpracování.

S cílem poskytnout uživatelům věrnou reprodukci toho, co vidí lidské oko, rozšiřuje vivo odborné znalosti značky v oblasti optiky, výpočetní techniky a algoritmů a dosahuje zobrazovací schopnosti srovnatelné s profesionálním fotografickým vybavením. To je umožněno špičkovými obrazovými čipy, algoritmy a rozšiřováním technologických hranic ve spolupráci s předními společnostmi v oboru, jako jsou ZEISS, MediaTek a Sony.

Periskopický objektiv pro mimořádně vysoké rozlišení a kvalitu zoomu

Dlouhodobá spolupráce společnosti vivo s průkopníkem v oblasti optiky, společností ZEISS, se osvědčila a vedla k několika inovacím u řady X. Nyní společnosti vivo a ZEISS oznámily periskopový design objektivu s novými standardy „Vario-Apo-Sonnar“. Konstrukce APO je považována za nejlepší možné řešení pro kontrolu kvality chromatické aberace, poprvé bude navíc přizpůsobena mobilnímu zobrazovacímu systému, což zajistí vysoce výkonný zoom. Technologie plovoucí skupiny čoček v periskopickém objektivu dále přináší mimořádně vysoké rozlišení a lepší zaostřovací schopnosti, které uživatelům umožňují dosahovat vynikajících makrosnímků. Současně disponuje také jemným efektem bokeh, který umožňuje ještě více zdůraznit fotografovaný objekt.

Ostrost obrazu díky povrchové úpravě ZEISS T*

Společně vyvinutý systém zadních fotoaparátů vivo řady X s technologií ZEISS T* Coating, charakteristickou technologií ZEISS pro antireflexní povrchovou úpravu optického povrchu, výrazně snížil nežádoucí odlesky objektivu na snímcích v náročných světelných podmínkách, jako je noc, silné protisvětlo a složité zdroje světla.

U nadcházejícího vlajkového modelu řady X společnosti vivo bude povrchová úprava ZEISS T* vybavena technologií Multi-ALD, která dále zvyšuje ostrost obrazu snížením středové odrazivosti z 0,2 % na 0,1 % ve viditelném světelném spektru. Ve srovnání s předchozí generací povrchové úpravy ALC se odrazivost sníží o 50 %.

4K portrétní video ve filmové kvalitě s nejnovějším čipem V3

Nejnovější čip V3 společnosti vivo využívá 6nm proces a obsahuje nově navrženou víceproudovou architekturu AI-ISP a technologii FIT (Frame Info Tunneling) druhé generace. Tato technologická inovace přináší ve filmové kvalitě 4K efekt bokeh, automatickou detekci a přepínání zaostření objektu, optimalizaci zachycení pleti a zpracování barev. Společnost vivo se tak stává prvním výrobcem telefonů se systémem Android, který umožňuje pořizovat portrétní videa v 4K s funkcemi následného zpracování.

Vytváření profesionálních portrétů a dokonalých záběrů nočních scén

Při uvedení nového čipu V3 společnost vivo odhalila také řešení kompozitní matice algoritmu. Nový vivo Origin Imaging Engine (VOIE) zlepšuje kvalitu obrazu, barvy, tónování a výpočetní funkce tím, že zdokonaluje základní algoritmické schopnosti tří dílčích modulů: Colour Restoration Engine, Ultra HD Engine a Accelerated Computing Engine.

Díky inovacím v oblasti fotografie vytvořila společnost vivo jedinečný styl portrétů, který kombinuje jasnou texturu, přirozené tóny pleti a rovnováhu skutečných a virtuálních efektů. Kromě toho společnost vivo pokračuje ve výzkumu a vývoji technologie 3D portrétů s 3D rekonstrukcí obličeje. Uživatelé budou moci pořizovat fotografie, které dokonale vyvažují skutečné a virtuální efekty, upravovat fotografie s pomocí algoritmů pro rekonstrukci textur a libovolně měnit osvětlení, vzhled vlasů a výrazy obličeje.

Na základě VOIE představila společnost vivo v systému Night Sky Imaging System také model True Colour Night založený na učení umělé inteligence. Toto vylepšení umožňuje adaptivní úpravy tónů a barev nočních scén. Pro noční scény s vysokým kontrastem bylo navíc zavedeno komplexní řešení nočního HDR, které řeší problémy se zobrazením v režimech náhledu, snímání a zobrazení.

Inovace ve fotografování díky spolupraci na vývoji technologií

Kromě dlouhodobého partnerství společnosti vivo s průkopníkem optiky ZEISS, které vedlo k několika inovacím pro modely z řady X, bude společnost vivo pokračovat ve spolupráci se společností MediaTek a do budoucna plánuje další spolupráci se Sony pro vývoj technologií, jako je dvouvrstvý pixel (stack pixel) a HDR. vivo bude také aktivně podporovat společný výzkum prostřednictvím spolupráce s dalšími průmyslovými partnery a vzdělávacími institucemi, usilujícími o technologický průlom.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Průmyslové a investiční týmy v Colliers Czech Republic s novým vedením

Společnost Colliers, přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, jmenovala nové vedení svých oddělení průmyslových nemovitostí a investic v České republice. Tým průmyslových nemovitostí vede od začátku srpna Miroslav Kotek, investiční tým pak Omar Sattar. Hlavním cílem tohoto kroku je posílit potenciál obou obchodních linií společnosti, reagovat na požadavky trhu a lépe se vypořádat s dynamikou očekávaného růstu v jednotlivých odvětvích. S novým vedení se budou moci oba týmy věnovat rozvoji a dalšímu zkvalitňování služeb a péče o klienty v plné kapacitě.

Oba experti nejsou na realitním trhu v České republice a v regionu CEE žádnými nováčky, svou kariéru zde rozvíjí již déle než dvě desetiletí. Miroslav Kotek svou profesní dráhu zahájil v roce 1999 po studiu ekonomie a mezinárodních vztahů na Karlově univerzitě ve vládní agentuře CzechInvest, kde naposledy zastával post vedoucího odboru rozvoje infrastruktury. Od roku 2007 se věnuje oboru komerčních průmyslových nemovitostí, nejdříve ve společnosti Jones Lang LaSalle, od roku 2018 pak v Colliers. „Potřeby nájemců, developerů a investorů o kvalitní poradenství v oblasti nájemních strategií a vyhledávání developerských příležitostí vytvářejí v současné době mnoho příležitostí pro naše podnikání v České republice. Mám radost, že mohu navázat na úspěchy svého předchůdce a dále rozvíjet naše služby a projekty v tomto stále dynamickém odvětví realitního trhu,“ říká ke svému jmenování Miroslav Kotek, nový ředitel oddělení průmyslových nemovitostí ve společnosti Colliers Czech Republic.

Omar Sattar zahájil svou kariéru v oblasti nemovitostí ve Velké Británii v roce 1994, kdy nastoupil do společnosti Colliers jako absolvent po studiu pozemkové ekonomie na univerzitě v západním Skotsku. V roce 1997 se Omar přestěhoval do České republiky a od té doby zastával několik seniorních pozic v oblasti nemovitostí a pracoval v celém regionu střední a východní Evropy. Z jeho bohatých profesních zkušeností stojí za zmínku jeho působení ve společnost DTZ-Czech Republic, kde se zabýval službami v oblasti oceňování a investičního poradenství. V letech 2005 až 2011 zastával post ředitele investičního týmu pro střední a východní Evropu v Avestus Real Estate, přední irské společnosti zabývající se soukromým kapitálem. Následovalo jeho druhé působení ve společnosti Colliers, a sice na postu ředitele, který zastával v letech 2011 až 2018. Sem se nyní po pětileté přestávce vrací. Omar je kvalifikovaný certifikovaný odhadce RICS (MRICS). „Jsem velmi rád, že se vracím do Colliers a těším se na rozšiřování našich investičních služeb v České republice a v celém regionu střední a východní Evropy. Zdejší tým se dosud podílel na celé řadě pozoruhodných investičních transakcí a mým cílem je i nadále vyhledávat příležitosti a propojovat je se zájmy a strategiemi našich klientů, stejně jako posílit platformu CEE,“ uvádí Omar Sattar, nový ředitel oddělení investic ve společnosti Colliers Czech Republic.

„V rámci našeho neutuchajícího úsilí o zvyšování kvality našich služeb je vždy velmi důležité, aby součástí našich týmů byli ti nejlepší a nejtalentovanější lidé. Důležité pro nás nejsou jen jejich zkušenosti a odbornost, ale také jejich hodnoty a soulad s kulturou Colliers. Mám radost, že nové vedení našich týmů v tomto ohledu naplňuje naše očekávání a těším se na spolupráci a další rozvoj našeho potenciálu,“ říká Tewfik Sabongui, Managing Partner ve společnosti Colliers Czech. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Exit mobile version