Brno, Zlín i Liberecký kraj – technologie HAIDI se rozšiřuje do dalších nemocnic. Pokrývá již více než třetinu českých lůžek

Detekovat výskyt nemocničních infekcí, šetřit lékařům čas a zlepšovat zdravotní péči – to je cílem technologie HAIDI, vyvinuté českou společností Datlowe. HAIDI byla nově implementována Fakultní nemocnicí Brno, Krajskou nemocnicí Tomáše Bati ve Zlíně a všemi třemi krajskými nemocnicemi v Libereckém kraji. Aktuálně tak technologie pomáhá u dalších téměř 3,5 tisíce lůžek akutní i následné péče. Technologie HAIDI dnes pokrývá více než třetinu tuzemských lůžek.

„Naši technologii začali lékaři poprvé využívat v roce 2019 v nemocnici Jihlava. Od této doby se nám povědomí o přínosech HAIDI daří mezi odborníky šířit a nasazovat ji v dalších zdravotnických zařízeních. Díky nasazení v takto významných nemocnicích může z HAIDI benefitovat mnoho dalších pacientů,“ uvádí Jakub Kozák, spoluzakladatel a CEO Datlowe.

Společnost Datlowe vyvinula pro nemocniční personál nástroj HAIDI, který shromažďuje data z veškeré zdravotnické dokumentace. Té podle odhadů společnosti produkuje středně velká nemocnice průměrně 3 000 normostran textu denně. HAIDI data interpretuje do podoby přehledu možných rizik způsobených infekcemi souvisejícími se zdravotní péčí. Takzvané nozokomiální nákazy jsou obvykle spojeny s častými rezistencemi vůči klinicky používaným antibiotikům, a tedy s náročnější a nákladnější léčbou. HAIDI pro odhalování těchto rizik využívá metody zpracování přirozeného jazyka a strojové učení a ulevuje tak nemocničnímu personálu od manuální práce. Dle odborníků šetří při detekci nemocničních infekcí až 60 % času a o 80 % zlepšuje přehled o jejich výskytu.

3,5 tisíce nových lůžek

Technologie HAIDI byla nově nasazena v celkem pěti nemocnicích – Fakultní nemocnici Brno, zlínské Krajské nemocnici Tomáše Bati a ve všech třech krajských nemocnicích v Libereckém kraji, tedy v Liberci, Frýdlantu a Turnově. Nově tedy technologie pomůže u 3 453 nemocničních lůžek akutní i následné péče. Aktuálně tak HAIDI pokrývá více než třetinu tuzemských lůžek.

„Přínosy naší technologie v klinické praxi byly v loňském roce několikrát prokázány. Například slovenská síť nemocnic Svět zdraví uvedla, že jí HAIDI pomáhá šetřit až 60 % času, který detekci nemocničních infekcí věnují. Věříme, že se do budoucna budeme nadále rozšiřovat do dalších českých i zahraničních nemocnic,“ dodává Kozák.

Více o Datlowe

Datlowe je český startup, který prostřednictvím nástroje HAIDI pomáhá nemocnicím analyzovat a interpretovat zdravotnickou dokumentaci. Pro tento účel využívá pokročilých metod, např. zpracování přirozeného jazyka (NLP) nebo strojového učení (ML). HAIDI shromažďuje data z veškerých informačních zdrojů nemocnice, která interpretuje do podoby přehledu možných zdravotních rizik způsobených infekcemi spojenými se zdravotní péčí. Tzv. nozokomiální nákazy jsou infekce vznikající pobytem v nemocničním prostředí, chirurgickými zákroky apod. Vyznačují se častou rezistencí vůči širokému spektru antibiotik, a tedy náročnější léčbou. Produkt Datlowe automatizuje monitoring tohoto typu infekcí, značně zjednodušuje práci lékařům, maximalizuje prevenci a v konečném důsledku šetří náklady celého zdravotnického zařízení.

Optimální cena stravenky stoupla na 211 korun. Vystačí na oběd i v nejdražších regionech

Oproti loňskému roku se jedná o navýšení tzv. nominální hodnoty stravenky o 17 Kč, tedy necelou desetinu původní hodnoty. Od ledna přitom za obědy podle Edenred Restaurant Indexu průměrně utrácíme zhruba o 5 % více, ceny rostly především v první polovině roku, během podzimu v některých regionech dokonce naopak pozvolna klesaly. Ve Zlíně za obědy utratíme zhruba 164 Kč, v Praze 209 Kč. Podobným vývojem si prošly i ceny na Slovensku, za oběd zde strávnici zaplatí lehce přes 8 eur.

Podobně jako v loňském roce i letos Ministerstvo práce a sociálních věcí v nové vyhlášce (č. 398/2023 Sb.) schválilo navýšení optimální (nominální) hodnoty stravného. Pokud si zaměstnanec i nadále bude na stravenky přispívat do výše 45 %, optimální stravenka bude činit 211 korun. Zbylých 55 % (116 Kč) uhradí zaměstnavatel. Hodnota se odvíjí od výše stravného na pracovních cestách a představuje částku, která je pro zaměstnance i zaměstnavatele nejvýhodnější. „Pokud vezmeme do úvahy průměrnou útratu v době obědů, která dosahuje téměř 185 korun, pokryje nominální hodnota náklady na stravu i v nejdražších regionech. Zaměstnavatelé tak mají i v letošním roce cílený nástroj v podobě pravidelného stravování zaměstnanců, které ve výsledku přispívá k jejich vyšší spokojenosti a vyššímu pracovnímu výkonu,“ komentuje Petr Vágner, obchodní ředitel společnosti Edenred.

V porovnání s loňským lednem narostla optimální hodnota stravenky zhruba o desetinu – tehdy částka dosáhla hodnoty 194 Kč. Vývoj ekonomických ukazatelů si v průběhu roku 2022 vyžádal dokonce dvě úpravy cen stravenek, kvůli inflaci se jejich cena tehdy zvedla v součtu o 44 korun. Vývoj za minulý rok tolik razantní není. Podle dat Edenred Restaurant Indexu, který průměrnou útratu z benefitních karet v době oběda sleduje, však ceny stále mírně rostou. Neplatí to ale pro všechny regiony.

V Praze dráž, v Liberci levněji

Na rozdíl od první poloviny roku lze vývoj ceny obědů v krajských městech za poslední měsíce obsáhnout v jednotkách korun. Dvousetkorunovou hranici atakuje Brno, kde strávníci za oběd v průměru zaplatí přes 197 Kč. Jediným městem, kde zaměstnancům dvě stokoruny na oběd již nestačí, tak zatím stále zůstává Praha – s průměrnou útratou bezmála 209 Kč, tedy zhruba o 10 korun více než před rokem. Naopak mírný pokles dlouhodobě pozorují obyvatelé Liberce, kde obědy stojí téměř 189 Kč. „Nejvyšších cen oběda dosáhla většina regionů během letních prázdnin, které završily období poměrně razantního zdražování. Ve čtvrtém kvartále loňského roku se již ceny měnily jen mírně. V některých městech se dokonce vrátily na dubnové či květnové hodnoty,“ doplňuje Petr Vágner.

Téměř identickým vývojem si prošly i ceny obědů u našich zahraničních sousedů. Nejdražší polední menu na Slovensku podle dat z plateb Edenred card je v současnosti v trnavském kraji, kde za něj v restauraci či kantýně strávníci nechají v průměru 8 eur a 87 centů. Dlouhodobě nejvyšší částky za oběd ale platili v loňském roce obyvatelé košického regionu, v srpnu to bylo dokonce 9,32 eur. Nižší ceny byly zaznamenány naopak v Trenčíně nebo Banské Bystrici. Částkám odpovídá i optimální hodnota stravenky na Slovensku – ta činí 7,6 eur, tedy zhruba 186 Kč. Na rozdíl od Česka zde ale dochází k úpravě této hodnoty automaticky, a to vždy když náklady na stravování stoupnou alespoň o 5 %.

Nový potenciál pro motivaci zaměstnanců

Navýšení optimální hodnoty stravného je pozitivní zprávou i pro zaměstnavatele. Až 70 % z částky, kterou se svým zaměstnancům rozhodnou poskytnout, totiž nemusí danit (maximálně však do výše 55 % z celkové částky, tedy oněch 116 korun). Nevztahuje se na ni také zdravotní ani sociální pojištění. „Podle evropských průzkumů téměř polovina zaměstnanců u nás i v zahraničí obědvá častěji díky podpoře od zaměstnavatele. Vybírají si díky tomu také zdravější ingredience a pokrmy. Firmy tedy mají ve svých rukou důležitý nástroj k motivaci zaměstnanců k vyváženému stravování, který je flexibilní a přitom adresný,“ vysvětluje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.

Průměrné ceny obědů podle Edenred Restaurant Indexu
Město březen 2023 červen 2023 září
2023
říjen
2023
listopad 2023 nárůst cen 2021/2023 nárůst cen 2022/2023 nárůst cen
leden–listopad 2023
Praha 203,00 206,40 208,30 208,10 208,80 22,5% 5,1% 3,8%
České Budějovice 187,50 191,50 191,70 191,80 190,60 26,7% 4,2% 3,3%
Plzeň 188,80 193,90 194,10 194,30 194,60 20,3% 4,0% 2,6%
Karlovy Vary 172,50 173,70 174,80 176,10 174,80 25,2% 2,6% 2,3%
Ústí nad Labem 164,30 168,20 167,30 166,80 166,90 18,7% 4,5% 2,6%
Liberec 187,20 188,70 190,50 188,80 188,60 26,5% 3,6% 2,4%
Hradec Králové 178,30 180,80 179,30 179,20 180,60 23,5% 2,8% 1,9%
Pardubice 182,10 183,70 182,90 180,40 182,10 19,5% 1,3% 0,1%
Jihlava 163,90 163,50 165,50 166,80 168,80 24,1% 6,4% 5,0%
Brno 192,70 194,50 196,40 196,80 197,40 22,2% 5,1% 3,8%
Zlín 163,20 164,40 163,50 162,80 163,60 22,9% 2,4% 1,3%
Olomouc 163,80 165,40 163,90 165,00 168,30 25,0% 4,1% 2,9%
Ostrava 173,60 178,10 179,00 179,90 180,40 25,0% 5,6% 3,9%
Česká republika 179,40 182,40 184,60 184,30 184,90 22,9% 5,3% 4,0%

 

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café. O tom, jak benefity implementovat k co největší spokojenosti zaměstnanců, radí Edenred firmám na nově spuštěném Edenred Wellbeing Blogu.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím téměř 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu s posláním skupiny vyjádřeným sloganem „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Posilují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který se každým dnem stává bezpečnějším, efektivnějším a zodpovědnějším.

V roce 2022 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 38 miliard EUR, zejména prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

Securitas má jako první globální bezpečnostní služba na světě klimatické cíle validované SBTi

S potvrzením od organizace SBTi (Science Based Targets initiative) se Securitas zavazuje k výraznému snížení svých emisí. Společnost podnikne konkrétní kroky, kterými přijímá zodpovědnost za snížení nárůstu globální teploty o 1,5 °C.

Společnost Securitas, přední světový poskytovatel bezpečnostních řešení se špičkovými technologiemi a expertízou ve svém oboru, hrdě oznamuje, že získala jako první globální bezpečnostní služba na světě schválení cílů od iniciativy Science Based Targets (SBTi). Securitas zaujala k problému změn klimatu komplexní postoj a napříč celým svým hodnotovým řetězcem zapojila klienty i dodavatele do společného řešení. Ačkoli společnost není velkým producentem emisí, cítí zodpovědnost za svůj dopad na životní prostředí.

„Činy jsou hlasitější než slova,“ říká Magnus Ahlqvist, prezident a generální ředitel společnosti Securitas. „Securitas nechce jen přihlížet; přebíráme svůj podíl na odpovědnosti. Náš ambiciózní cíl odráží závazek vytvářet svět, který je bezpečný a zároveň udržitelný. Bezpečnost a udržitelnost jdou ruku v ruce a potvrzení od SBTi dokazuje naše vedoucí postavení v oboru.“

Závazek snížit emise o 42 % do roku 2030

Securitas se zavazuje ke snížení emisí skleníkových plynů v oblastech 1 (přímé emise), 2 (nepřímé emise z energie) a 3 (další nepřímé emise) v absolutních číslech o 42 % do roku 2030 proti stavu v roce 2022. Tento ambiciózní cíl je v souladu s cílem snížení oteplení planety o 1,5 stupně Celsia stanoveným Pařížskou dohodou, který inciativa Science Based Target prosazuje.

„Naším cílem není pouze ochrana lidí, majetku a aktiv,“ říká Sune Chabert Larsen, ředitel pro etiku a udržitelnost. „Stejně tak se věnujeme zajištění budoucí udržitelnosti naší planety. Máme více než desetiletou tradici reportování emisí v rámci CDP a jsme hrdým signatářem iniciativy OSN Global Compact 2015. Společnost Securitas nyní upevňuje svou pozici lídra v oboru, který upřednostňuje odpovědnost za ochranu životního prostředí.“

Díky svému dosahu a možnostem v oblasti technologií cítí Securitas velkou zodpovědnost za prosazování udržitelnějších bezpečnostních řešení, a to jak společně s dodavateli technologií, tak interně. Securitas aktivně zapojuje celou společnost do vytváření akčních plánů a podporuje tak spolupráci napříč celou organizací ve společné snaze nejen k dosažení 1,5 °C cíle, ale aby se svět stal bezpečnějším místem.

O iniciativě Science Based Targets (SBTi)

Iniciativa SBTi je partnerstvím mezi organizací CDP, iniciativou OSN Global Compact, World Resources Institute a Světovým fondem na ochranu přírody. Od roku 2015 se do projektu zapojilo více než 4 000 společností, které stanovily své klimatické cíle. Cíle založené na vědeckých principech poskytují oporu pro snižování klimatických rizik, vytváření inovací a zajišťují soulad při dodržování pravidel. Mimo to dodržování těchto cílů vede k efektivitě, úsporám nákladů a posílení pozice lídra mezi odpovědnými společnostmi.

Více informací můžete získat v poslední epizodě „SBTi pro udržitelné podnikání” podcastu Securitas Connecting the Dots (v angličtině): https://spoti.fi/4ak9G0Q

Společnost ADATA přináší na veletrh CES 2024 neomezené udržitelné inovace

Společnost ADATA Technology, výrobce vysoce výkonných modulů DRAM, produktů NAND Flash, mobilního příslušenství, herních produktů, elektrických pohonných jednotek a průmyslových řešení, oznamuje svou účast na veletrhu Consumer Electronics Show 2024 se svou herní značkou vysoce výkonných elektronických zařízení XPG, značkou průmyslových vestavných úložišť ADATA Industrial a dceřinou společností ATrack Technology, která se zabývá telematickými produkty a službami. Letošním tématem, jež se bude odrážet na stánku společnosti ADATA, bude „Inovace pro budoucnost“. Stánek naleznete od 9. do 12. ledna na adrese Titian # 2306, The Venetian, Las Vegas, USA.

Společnost ADATA představí tři hlavní tematické výstavní sektory, aby demonstrovala své odhodlání prezentovat celou řadu produktů a řešení, včetně sekce „Odborníci na udržitelnost a chlazení“, která prezentuje špičkový vývoj v oblasti chlazení SSD disků 5. generace a celou řadu ekologických úložných produktů vyrobených z recyklovaných materiálů. Výstavní plocha „Chytré bydlení“ představí inovativní produkty a průmyslová řešení pro umělou inteligenci a edge computing. ADATA Industrial vytváří špičkové paměťové moduly CXL (Compute Express Link) a ATrack Technology nabízí komplexní řešení zahrnující lokalizační a zobrazovací funkce. A konečně, kromě představení chytré pracovní stanice XPG DEFENDER WS XXL AI, představí sektor „XPG Xtreme Gaming“ novou řadu herních šasi, tepelná řešení, celou řadu napájecích zdrojů, nejnovější generaci herních notebooků a periferií. Společnost ADATA zve zákazníky z celého světa, aby se přišli na výstavu osobně podívat!

Výstava „Odborníci na udržitelnost a chlazení“ představí nejvýkonnější patentovaná řešení chlazení SSD a udržitelných ekologických úložišť v oboru

Společnost ADATA, která dodává nejlepší řešení chlazení pro vysokorychlostní SSD disky, vytvořila nejchladnější SSD disk na trhu! SSD disk Project NeonStorm Gen5 je dokonalou kombinací dvouvrstvých vzduchových kanálů z hliníkové slitiny a systému kapalinového chlazení se dvěma ventilátory. Tento systém snižuje teplotu SSD o více než 10 % ve srovnání s SSD Gen5 bez ventilátorů a umožňuje stabilní a nepřetržitý výkon čtení/zápisu až 14 000/12 000 MB/s. Kromě toho nabízí SSD LEGEND 970 Gen5 lepší účinnost rozptylu tepla díky patentovaným extrudovaným hliníkovým žebrům, krystalizaci povrchu a vestavěnému ventilátoru. Externí SSD disk SE920 USB4 využívá výsuvný kryt, mikroventilátor a patentovanou technologii rozptylu tepla, díky čemuž dosahuje rychlosti nepřetržitého čtení až 3 800 MB/s.

Jako odraz přístupu společnosti k udržitelnému managementu uvede ADATA v novém roce na trh ekologické úložné produkty, flash disky Project ECO Flip a Project ECO Refresh. Obaly těchto produktů využívají recyklované materiály a při jejich výrobě vzniká o 85 % méně emisí oxidu uhličitého než při předchozích výrobních postupech. Očekává se, že tato řada produktů bude balena s použitím materiálů certifikovaných FSC (Forest Stewardship Council). Řada ECO společnosti ADATA je šetrná k životnímu prostředí zvenčí i zevnitř a je důkazem implementace firemní filozofie ESG společnosti ADATA.

Výstava „Chytré bydlení “ představí inovativní technologie pro spotřebitele a profesionály a zároveň přední trendy v oblasti umělé inteligence

V reakci na rychlý rozvoj umělé inteligence a chytrého bydlení uvedla společnost ADATA Technology na trh řadu produktů, které ztělesňují „chytrý život“ pro spotřebitele i profesionály. Jako lídr v oboru paměťových karet byla společnost ADATA oceněna cenou Best Choice 2023 za svou paměťovou kartu SD 7.0 Express. Dále uvedla na trh paměťové karty SD 7.1 microSD Express a SD 8.0 Express, které umožňují čtení/zápis rychlostí 1 600/1 300 MB/s. Tyto paměťové karty nabízejí výkon srovnatelný s SSD a rozjedou váš chytrý život na plné obrátky!

Vysoce efektivní a odolná řešení pro ukládání dat se stala důležitým trendem v odvětvích souvisejících s umělou inteligencí. Společnost ADATA je lídrem v oboru a uvádí na trh paměťové moduly CXL, které rozšiřují kapacitu serverové paměti až na 16 TB a zlepšují hardwarové limity pro AI a HPC. Vystavuje také první průmyslově přetaktovaný modul R-DIMM (Registered DIMM) s taktovací rychlostí až 6400 MB/s, který přináší průmyslovou paměť do oblasti přetaktování. Kromě toho společnost ADATA Industrial představila celou řadu paměťových produktů BiCS5 3D(e)TLC a SSD disků podnikové úrovně s vysokým DWPD, čímž demonstrovala své silné produktové portfolio a exkluzivní možnosti výzkumu a vývoje, splnila klíčové technické požadavky pro vertikální aplikace související s umělou inteligencí a zároveň poskytla vysokorychlostní řešení s velkou kapacitou a nízkou latencí pro Edge Computing. Kromě toho, aby společnost ADATA uspokojila efektivní výpočetní a zpracovatelské potřeby serverů, pokud jde o velké objemy dat, uvedla na trh také extrémně výkonné SSD disky PCIe Gen5 podnikové třídy ve formátech EDSFF E3.S/E1.S, které jsou vybaveny řadičem Montitan™ SM8366 a podporují šifrovací mechanismus TCG OPAL a technologii ochrany proti vypnutí, aby bylo zajištěno hladké připojení serveru při vysokém toku dat a poskytovaly silný a stabilní bezpečnostní mechanismus.

ATrack Technology vystaví komplexní řešení kombinující určování polohy pomocí GPS a vidění pomocí umělé inteligence, jakož i produktové řady pro sledování majetku a spotřebitelů, které vytvářejí novou hodnotu pro telematiku v oblasti správy majetku a osobní bezpečnosti. Jako vrchol dokonalosti vyniká chytrá palubní kamera ATrack AW500 s umělou inteligencí, která integruje nejmodernější hardware a schopnosti umělé inteligence a přináší upozornění na nebezpečné chování a asistenci při řízení. To nejen zvyšuje bezpečnost, ale také zvyšuje přehled a efektivitu servisních vozových parků. Zařízení ATrack s robustním výpočetním výkonem rozšiřují své uplatnění i na průmyslové oblasti, zahrnující pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS) a systém sledování řidiče (DMS).

Společnost ATrack integruje přesné satelitní určování polohy, bezdrátovou komunikaci LTE a vlastní technologii pro úsporu energie s vysokou účinností a vytváří tak řešení pro správu majetku vhodná pro dlouhodobý a vysokofrekvenční přenos informací. Kromě kompaktního zařízení pro sledování majetku AS300 vystavovaného na veletrhu CES nabízí společnost ATrack také řešení pro sledování majetku, jako je vodotěsné zařízení AS500 s dlouhou výdrží a zařízení AS700 se solárním napájením, která jsou ideální pro logistiku chladicího řetězce a sledování kontejnerů.

„XPG Xtreme Gaming“ je špičkou v oboru s nejvyšším výkonem v druhé generaci pracovní stanice Project Zeus AI

Výstava „XPG Xtreme Gaming“ zdůrazňuje oddanost značky inovacím a špičkovému výkonu v oblasti vývoje herního hardwaru i softwaru. Tři hlavní části tohoto sektoru jsou „XTREME PERFORMANCE WORKSTATIONS“, „XTREME PERFORMANCE GEAR“ a „XTREME SAGA, XTREME STYLE“, herní periferie a notebooky. XPG představuje špičkový počítač nové generace Project Zeus II a ve spolupráci s expertem na vodní chlazení EKWB představuje demo XPG DEFENDER WS XL s umělou inteligencí, které představuje kompaktní design, na němž lze ale provozovat velké jazykové modely (LLM) se 150 miliardami parametrů, a XPG DEFENDER WS XXL. Novější z nich je vybaven dvěma digitálními titanovými zdroji XPG FUSION 1600 W, které poskytují 3200 W vysoce stabilního a vysoce účinného výkonu, a přídavnými chladicími komorami pro všechny nové technologické konfigurace.

Každý ze čtyř vystavených herních systémů představuje špičkový výkon a estetiku při stavbě spotřebitelských počítačů. V těchto sestavách je vystaveno několik působivých XPG produktů, včetně XPG INVADER X PRO s bezrámečkovým celoskleněným designem a XPG BATTLECRUISER II, který je nyní vybaven portem USB 4.0 na I/O panelu. Řada napájecích zdrojů kompatibilních s ATX 3.0, včetně vůbec prvního SFX zdroje XPG, který představuje nový standard pro možnosti napájení herního kalibru. V sekci XTREME PERFORMANCE GEAR najdete také řadu možností chlazení, jako je kompaktní chladič XPG HYBRID COOLER, který přináší výkon kapalinového chlazení AIO ve velikosti vzduchového chladiče. Na čerpadle můžete vidět krásný model XPG LEVANTE PRO s 3,5″ LCD displejem, který poskytuje údaje o monitorování systému v reálném čase. Jelikož je ADATA přední světovou značkou v oblasti pamětí, uvidíte letos samozřejmě i paměti XPG DRAM. Project NeonMax je paměťový modul DDR5 s neuvěřitelnými 60 % plochy schopné vyzařovat světlo, což představuje největší RGB svítící plochu na jednom paměťovém modulu DRAM v oboru.

V reakci na trend trhu počítačových systémů s umělou inteligencí uvedla společnost XPG na trh herní notebooky s procesory INTEL 14. generace a grafickými kartami NVIDIA Ada Lovelace, XENIA 16X a modernizovaný notebook XENIA 15G. Pro zdůraznění DNA společnosti ADATA bude XENIA 15G jako první na světě obsahovat ohromující 24TB SSD a 96GB DRAM v jediném konkurenceschopném notebooku, který vás připraví na budoucnost výpočetní techniky. Návštěvníci si také mohou vychutnat vysoce kvalitní zvuk se sluchátky XPG PRECOG STUDIO navrženými s konektory 4,4 mm a USB-C. Ekosystém bezdrátových periferií XPG Xtreme Saga s tématikou XPG MOJO navíc využívá technologii Ultra Wide Band a jeho bezdrátová myš poskytuje nejrychlejší a nejpřesnější rychlost odezvy 8K v oboru. Prostřednictvím bezdrátových konektorů lze snadno nastavit personalizované bezdrátové myši, sluchátka a klávesnice podle preferencí hráčů, což symbolizuje ducha značky XPG, který je pro hráče na prvním místě, a slibuje představit nejpokročilejší bezdrátový ekosystém herních periferních zařízení v oboru.

Zážitky bez zpoždění – ADATA zahajuje online výstavu „Inovace pro budoucnost“ z veletrhu CES 2024

Společnost ADATA Technology rovněž zahajuje online výstavu CES, aby umožnila globálním spotřebitelům seznámit se s inovativními produkty ADATA bez geografických nebo časových omezení. Spotřebitelé po celém světě se navíc mohou zúčastnit akce „Discover Your Superpower“ online, a to ode dneška až do 25. ledna 2024. Vyberte si svůj oblíbený produkt, objevte svou superschopnost a získejte možnost vyhrát jednu z pěti dárkových karet Amazon v hodnotě 50 USD. Buďte lídrem neomezených inovací a směřujte k udržitelnému životnímu stylu společně se společností ADATA! Další podrobnosti naleznete na webových stránkách ADATA 2024 CES „Innovate for the Future“ – https://event.adata.com/CES2024/en 

O společnosti ADATA

Společnost ADATA Technology je druhým největším světovým prodejcem DRAM pamětí a značkových SSD disků. Patří mezi 25 nejvýznamnějších mezinárodních tchajwanských značek a je držitelem více než 500 patentů v oblasti pamětí. Mezi hlavní produktové řady společnosti ADATA patří paměťové moduly, USB flash disky, paměťové karty, SSD disky a přenosné pevné disky. Díky neustálým inovacím a mimořádné dokonalosti získaly produkty ADATA mezinárodní uznání a ocenění, včetně iF Design, Red Dot Design, CES Innovation, Good Design, COMPUTEX Best Choice a Taiwan Excellence. Společnost ADATA byla také oceněna za svůj závazek k péči o své zaměstnance a společenskou odpovědnost. Získala certifikát Great Place to Work® a ocenění Asia Responsible Enterprise Award a Best Companies to Work for in Asia Award ve dvou po sobě jdoucích letech. Kolibřík je maskotem značky ADATA. Představuje hbitost a efektivitu společnosti, stejně jako její snahu o inovace a závazek vytvářet barevnější a inteligentnější život pro lidi. Další informace naleznete na webových stránkách www.adata.com.

T-Mobile v lednu nabídne dvě korunovky, slevy na Xiaomi a tarifní dotace na hardware

V lednu čeká na zákazníky T-Mobilu tarifní dotace na celé portfolio Xiaomi a chybět nebudou ani oblíbené korunovky. Extra dotace se vztahují na T Phone a T Tablet a nadále lze využít tarifní dotace na vybraný hardware a kompletní portfolio Apple včetně iPadů.

Korunovky měsíce ledna reprezentují modely Honor 90 Lite 5G 256 GB a Xiaomi Redmi 10 5G 64 GB dostupné již za 1 Kč. Extra dotací bude podpořený také Honor Magic5 Lite 5G 256 GB dostupný již za 2 999 Kč nebo Xiaomi Redmi Note 12 5G 128 GB, který mohou zákazníci zakoupit také za 2 999 Kč. Tarifní dotace se vztahují na celé portfolio Xiaomi.

I v průběhu ledna mohou zákazníci uplatnit tarifní dotace na vybraný hardware. V nabídce naleznou například notebooky Acer Aspire, televizory Philips nebo oblíbenou herní konzoli Sony Playstation 5 slim, kterou lze zakoupit již za 9 999 Kč.

Extra dotace se vztahují na zařízení T Phone a T Tablet, který lze zakoupit již za 1 999 Kč s tarifem Neomezeně XL s výhodou. Tarifní dotace lze využít také na všechny modely Apple iPhone a Apple Watch a nově také na zařízení iPad.

Již brzy: Baterie smartphonu HONOR Magic6 Lite vydrží po celý den a ještě déle!

Příchod smartphonu HONOR Magic6 Lite se blíží a potěší fanoušky technologií i běžné uživatele. Nejedná se totiž jen o další zařízení na pultech obchodů; s uvedením modelu Magic6 Lite se společnost HONOR chystá nově definovat, co máme očekávat od výdrže baterie chytrého telefonu. Je na čase dát sbohem neustálému hledání zásuvek a přivítat svět, ve kterém je baterie vašeho chytrého telefonu připravena překonat sama sebe a zvládnout i ty nejdelší dny v neustálém provozu.

Jádrem telefonu Magic6 Lite je jeho robustní baterie s kapacitou 5300 mAh, která vás udrží ve spojení a dopřeje vám zábavu a produktivitu mnohem déle než průměrný smartphone – až 2 dny. Nejde jen o výdrž během dne, ale i o fakt, že zařízení udrží krok s vašimi životními nároky, od ranního buzení až po noční scrollování.

Den se smartphonem HONOR Magic6 Lite

Představte si, že začínáte svůj den s plně nabitým smartphonem HONOR Magic6 Lite. Kontrolujete e-maily, posloucháte hudbu při cestě do práce, účastníte se videohovorů, pořizujete fotografie, a když večer končíte, vašemu telefonu stále zbývá spousta energie. Baterie s kapacitou 5300 mAh spolehlivě přežije váš den, zároveň ho s vámi i plně prožije a nově definuje, co máme od baterie smartphonu očekávat.

Bližší pohled na 5300mAh baterii

Vysokokapacitní 5300mAh baterie v modelu HONOR Magic6 Lite je působivá a při reálném používání připomíná malý zázrak. Je navržena tak, aby splňovala požadavky náročných uživatelů a zajistila, že streamování videí ve vysokém rozlišení nebo například intenzivní hraní her nevyčerpá energii příliš rychle.

Pozoruhodnou vlastností této baterie je její schopnost poskytovat dlouhodobý výkon, aniž by zbytečně zvyšovala objem telefonu. Značka HONOR dovedně vyvážila potřebu výkonné baterie s elegantním a lehkým designem, čímž zajistila, že se HONOR Magic6 Lite i nadále pohodlně drží a snadno nosí.

Kouzlo výdrže baterie telefonu Magic6 Lite spočívá v technologickém pokroku společnosti HONOR. Podívejme se na některé klíčové inovace:

Inteligentní správa napájení: HONOR Magic6 Lite je vybaven inteligentním systémem správy napájení, který optimalizuje spotřebu energie na základě chování uživatele. Tato adaptivní technologie zajišťuje efektivní využití energie a snižuje zbytečné vybíjení baterie.

Pokročilé materiály: HONOR použil v konstrukci baterie nejmodernější materiály, které zvyšují její odolnost a účinnost. Tyto materiály pomáhají udržet baterii v dobrém stavu po dlouhou dobu, čímž zajišťují, že HONOR Magic6 Lite nejen vydrží déle na jedno nabití, ale také si udrží svůj výkon po celé roky používání.

Optimalizovaná technologie nabíjení: HONOR Magic6 Lite je vybaven 35W technologií SuperCharge od společnosti HONOR, která umožňuje rychlé nabíjení a také chrání životnost baterie. Tato schopnost rychlého nabíjení zajišťuje, že uživatelé mohou rychle dodat svému zařízení energii, bez obav z dlouhodobé degradace baterie.

Řízení teploty: Často opomíjeným aspektem zdraví baterie je řízení teploty. Společnost HONOR integrovala do zařízení Magic6 Lite pokročilé technologie chlazení, které zajišťují, že baterie a další vnitřní součásti zůstanou na optimální teplotě i při intenzivním používání. To prodlužuje životnost baterie a zvyšuje celkový výkon a bezpečnost zařízení.

Baterie v zařízení HONOR Magic6 Lite není jen součást zařízení, je to prostředek, který vám umožňuje žít si svůj životní styl. Nabízí svobodu a klid uživatelům ve všech oblastech života a vychází vstříc různorodým potřebám a zvyklostem. Ať už jste profesionál, student, nadšenec do sociálních sítí, cestovatel nebo milovník technologií, baterie smartphonu HONOR Magic6 Lite je navržena tak, aby s vámi bez námahy a spolehlivě držela krok.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Infinix je nejrychleji rostoucím výrobcem telefonů na světě

Značka Infinix ve třetím čtvrtletí 2023 vykázala meziroční nárůst globálních dodávek o 74,8 % a podle analytické společnosti IDC se díky tomu dostala mezi deset největších výrobců telefonů na světě. Na českém trhu už je dokonce v první pětici.

Značka mobilních telefonů Infinix má za sebou rekordní období, když ve třetím čtvrtletí 2023 celosvětově dodala o 4,2 milionu více zařízení než v předchozím roce a meziročně si tak polepšila o 74,8 %, nejvíce ze všech výrobců na trhu. Podle analytické společnosti IDC* se Infinix díky tomuto výkonu zařadil mezi deset největších značek smartphonů na světě z hlediska objemu prodeje.

Infinix, který začínal na rozvojových trzích v Africe a Asii a dnes v rámci pokračující globální expanze působí na 70 trzích po celém světě včetně České republiky a Slovenska, za svůj úspěch vděčí efektivní práci s náklady, díky které může nabízet pokročilé technické parametry v nižších cenových hladinách, a také naslouchání potřebám mladých uživatelů.

„Naší prioritou jsou potřeby mladé generace a naše chytrá zařízení jsou jí šitá na míru,“ uvádí CEO značky Benjamin Jiang. „Díky fúzi špičkových technologií a stylového designu se nám stabilně daří dodávat na trh produkty, které si získávají srdce spotřebitelů. Naše nejnovější modely včetně série Zero 30 sklízejí všeobecný úspěch díky kombinaci cenové dostupnosti, spolehlivého výkonu pro gaming a pokročilé výbavě pro vlogging.“

„Díky inovativní brandingové strategii a spolupráci s vybranými partnery se nám zároveň daří prezentovat se jako atraktivní značka pro mladé lidi. Náš úctyhodný růst ve třetím kvartálu 2023 podtrhuje důraz, který klademe na inovace, efektivitu a spokojenost zákazníků,“ dodává Jiang.

Úctyhodný růst Infinix zaznamenal také na lokálním trhu, kde ve třetím čtvrtletí posílil o 78 %, a to nikoliv meziročně, ale mezikvartálně! Srovnatelné tempo růstu si navíc drží už od počátku svého působení v ČR a SR v létě loňského roku.

„V České republice a na Slovensku působíme teprve od července 2022,“ zdůrazňuje Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro CZ/SK. „Během těchto pěti kvartálů jsme vyrostli z nuly na současné čtyři tisíce prodaných kusů týdně, v říjnu 2023 jsme se stali pátou nejprodávanější značkou na trhu a velmi rychle se blížíme k překonání hranice sta tisíc spokojených českých a slovenských uživatelů.”

* IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, 3Q 2023 (prostřednictvím Brand field)

O společnosti INFINIX

Infinix Mobility je rychle se rozvíjející technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává rozšiřující se portfolio chytrých zařízení po celém světě pod značkou Infinix, která byla založena v roce 2013. Infinix, který se zaměřuje na dnešní mládež s první technologií ve své třídě, vytváří trendy, výkonné a dosažitelné ceny inteligentních zařízení, která přinášejí nejnovější technologie na trhu uživatelům po celém světě v době, kdy je potřebují za cenu, kterou chtějí.

Pro více informací navštivte: http://www.infinixmobility.com/

Oslavy Nového roku provází organizační chaos. Firmy často shánějí výpomoc na poslední chvíli

Množství večírků, koncertů a dalších akcí tradičně provázejí oslavy Nového roku. Pro pořadatele eventů se však jedná o náročný den, který s sebou nese řadu komplikací – hledání dostatku brigádníků komplikují vánoční svátky, nemoci i objednávky na poslední chvíli. Další velkou výzvou je koordinace vícero akcí naráz. Některé společnosti, zajišťující například technický personál, mají v jediný den na place i čtyři desítky pracovníků a pokryjí na 400 hodin práce. Vyplývá to z dat startupu OnSinch, jenž vyvinul platformu na komplexní management nárazové pracovní síly a dobrovolníků.

„Eventový byznys při novoročních oslavách zažívá malý vrchol, po němž přicházejí měsíce naprostého klidu. Ve srovnání s letním obdobím však této události nepředcházejí měsíce příprav a plánování. Naopak, spousta organizátorů shání na poslední chvíli barmany, catering, hostesky a jiné nárazové pracovní síly. Pro ty, co hledají na poslední chvíli přivýdělek, však může být tento čas velmi lukrativní,“ říká David Suslik, CEO a spoluzakladatel startupu OnSinch.

Pro flexibilní pracovníky představuje práce na Silvestra jedinečnou příležitost. Organizátoři akcí jsou připraveni výměnou za práci během svátečního období nabízet personálu atraktivní finanční ohodnocení. Zaměstnavatelé pak dlouhodobě oceňují nasazení a loajalitu pracovníků, díky kterým zvládnou efektivně odbavit akce i v hektických obdobích, čímž upevňují své postavení na trhu a posilují důvěru svých klientů.

Při pohledu do zákulisí dynamiky oslav Nového roku lze vidět, že jsou na organizátory kladeny stále vyšší požadavky na efektivitu plánování a koordinace. Firmy se proto stále více spoléhají na pokročilé technologie a software, které jim pomáhají lépe zvládat nápor velkých akcí a zároveň udržovat kvalitu služeb na vysoké úrovni. Nezbytná je například rychlá a efektivní komunikace, která umožní včasné a přesné rozmístění personálu a možnost reagovat v reálném čase na měnící se potřeby a last minute požadavky.

„Pro organizátory akcí i agentury, které dodávají pracovní síly, se jedná o zatěžkávací zkoušku – hektický čas provázejí objednávky na poslední chvíli i změny. Navíc lidé, kteří během roku berou nárazovou práci, často využívají svátky k odpočinku. Vzniklý chaos ještě podtrhávají oldschoolové agentury, které evidují brigádníky v excelových tabulkách či dokonce na papíře. Na poslední chvíli pak zjišťují, kolik lidí mají vlastně k dispozici,“ popisuje Petr Jaroš, CTO a spoluzakladatel startupu OnSinch.

Náročná koordinace a složitá domluva

Výjimečnost novoročních oslav potvrzuje i fakt, že se v jeden den koná velké množství menších akcí. To je náročné na koordinaci a vyžaduje velkou preciznost a dohled. V tomto ohledu mají velkou výhodu firmy z gig economy, které jsou na takový nápor zvyklé z letní festivalové sezony. Naopak malí organizátoři mohou narazit na nedostatek koordinátorů a pracovních sil a mívají problém zajistit hladké přípravy vícero eventů.

„U všech svých klientů jsme zaznamenali od roku 2021 nárůst počtu naplánovaných akcí i aktivních pracovníků. To dokládá trend, že firmy se správným softwarem mohou snáze škálovat, respektive obsloužit větší množství akcí nejen v průběhu roku, ale i během jediného dne. Obecně platí, že s vyšším objemem práce se pojí násobně vyšší nároky na komunikaci a koordinaci úkolů. V tomto ohledu vnímám pozitivně pokračující digitalizaci, která umožní například elektronické podpisy smluv nebo usnadní účetnictví,“ dodává Petr Jaroš.

Více o OnSinch

Startup OnSinch přináší platformu pro management nárazové pracovní síly, včetně personálního, projektového, finančního a klientského zajištění. Využívají ji firmy a agentury, které zprostředkovávají technický personál pro stavbu a realizaci kulturních akcí, úklidové práce, stavebnictví či pohostinství – například catering či barmany, i neziskový sektor. Platformu využívá přes 80 tisíc uživatelů v 10 zemích, kteří se pohybují v oblasti gig economy. Mezi klienty OnSinch patří organizátoři Formule 1, mistrovství světa ve fotbale FIFA nebo pořadatel eventů pro britskou královskou rodinu. V České republice OnSinch pomáhá zajišťovat personál pro festival Colours of Ostrava nebo dobrovolníky pro Červený kříž. Vedle toho provozuje neziskový projekt Vlna pomoci, který digitalizuje dobrovolnictví a sdružuje přes 25 tisíc lidí, kteří pomáhali během pandemie covidu či po vypuknutí války na Ukrajině.

Tržby Revolutu za rok 2022 dosáhly téměř 1 mld. liber a v tomto roce se očekávají tržby až dvojnásobné

  • Tržby se v roce 2022 zvýšily na 923 milionů GBP, což je o 45 % více z 638 milionů GBP v roce 2021.
  • Počet zákazníků Revolutu loni vzrostl téměř na 10 milionů, a s tím vzrostly i vklady o 71% a počet zákazníků s placenými plány o 55%.
  • Společnost reinvestovala 216 milionů GBP hrubého zisku do budoucího růstu, zdvojnásobila počet zaměstnanců a zvýšila výdaje na uvedení nových produktů a globální expanzi.
  • Očekává se, že Revolut v roce 2023 dosáhne tržeb přesahujících 1,7 miliardy GBP a dvouciferné čisté ziskové marže.

Společnost Revolut dnes zveřejnila roční výroční zprávu ke dni 31. prosince 2022.

Nik Storonsky, generální ředitel, uvedl: „Rok 2022 byl pro Revolut dalším skvělým rokem, kdy jsme se odtrhli od skupiny našich konkurentů. Posílili jsme naši pozici, rozšířili naši zákaznickou základnu, uvedli na trh několik nových produktů, expandovali na nové trhy a posílili naši infrastrukturu v oblasti rizik, dodržování předpisů a řízení.

Do budoucna je našim cílem pokračovat v růstu na všech našich trzích. Kromě toho, že přinášíme aplikaci Revolut na nové trhy zákazníkům po celém světě, stále zůstáváme odhodláni dokončit naši žádost o britskou bankovní licenci. Nedávno počet našich zákazníků překonal 35 milionů po celém světě, a ti dohromady provedou více než půl miliardy transakcí měsíčně. Také jsme spustili Revolut 10, naši dosud nejvýraznější změnu designu a ovládání aplikace. To vše jsou skvělé úspěchy, ovšem my stále neplánujeme zpomalit. Naším cílem je náš úspěch zdesetinásobit, dosáhnout počtu 350 milionů zákazníků a ještě mnohem více.“

Martin Gilbert, předseda, dodal: „Navzdory náročnému makroekonomickému a geopolitickému období byl rok 2022 pro Revolut vynikající. Významně jsme investovali do našich produktů, technologií, rizik, dodržování předpisů a řízení, přičemž jsme dodržovali přísnou disciplínu ohledně našich nákladů. Tato strategie se vyplatila, protože zákazníci používali naše produkty více než kdy předtím, a my jsme tak zaznamenali 71% nárůst vkladů a 55% nárůst zákazníků s placenými plány.

Jsem nadšený a odhodlaný stavět na našich pevných základech a poskytovat služby našim akcionářům. Máme před sebou obrovskou příležitost stát se primárním poskytovatelem finančních služeb pro zákazníky na celém světě a naše ambice, přizpůsobivost a inovace nás povedou k úspěchu a dokud tohoto cíle nedosáhneme.“

Nejdůležitější úspěchy za posledních dvanáct měsíců (do 31. prosince 2022)

Rychlý růst díky diverzifikaci příjmů (viz obrázek 1)

Revolut i nadále potvrzoval sílu svého diverzifikovaného modelu příjmů dalším růstem v oblasti plateb, předplatného a devizových produktů, jakož i zvýšením úrokových výnosů.

  • Tržby skupiny vzrostly v roce 2022 na více než 923 milionů GBP, což je nárůst o 45 % z 638 milionů GBP, a to i přes celotržní pokles maloobchodních investičních aktivit v kryptoměnách a na akciových trzích v roce 2022, z čehož v roce 2021 profitovala jednotka Revolut Jmění.
  • V roce 2022 výnosy z karet a směny měn vzrostly o 105 % na 306 milionů GBP ze 149 milionů GBP v roce 2021.
  • Příjmy z předplatných se v roce 2022 zvýšily o 48 % na 158 milionů GBP ze 107 milionů GBP v roce 2021.
  • Úrokové výnosy z aktiv vzrostly v roce 2022 několikanásobně na 83 milionů GBP z 1,7 milionu GBP v roce 2021, a to díky nárůstu vkladů, zvyšování úrokových sazeb a budování kapacit pokladny.
  • Revolut minulý rok získal rekordní počet zákazníků a přivítal téměř 10 milionů nových uživatelů. Vklady meziročně vzrostly o 71 %, protože zákazníci svěřili Revolutu více svých prostředků a přešli z příležitostných na každodenní uživatele aplikace.

Investice do budoucího růstu Revolutu se zdvojnásobily (viz obrázek 2)

V centru tržního prostředí, kterému dominuje nejistota a váhavost, Revolut nasměroval svůj nadměrný hrubý zisk po provozních nákladech, 215 milionů GBP, především na investice do:

  • Prodeje a marketingu: Společnost investovala více než 120 milionů GBP do marketingu na svých trzích, aby zvýšila doporučení typu peer-to-peer, posílila svou přítomnost na digitálních kanálech a zároveň spustila svoji největší reklamní kampaň ve Spojeném království – „Your Way In“.
  • Nových produktů a globálního růstu: Revolut vyhradil více než 65 milionů GBP na vybudování a spuštění inovativních nových produktů, přičemž se momentálně může pochlubit více než 50 produkty na svých trzích. Revolut také posílil svou pracovní sílu, vedoucí postavení na svých expanzních trzích a položil základy svých služeb v nových lokalitách, jako je Brazílie (v květnu 2023) a Nový Zéland (v červenci 2023).
  • Zkušenosti zákazníků: Revolut zvýšil počet zaměstnanců zákaznické podpory o více než dvojnásobek, 90 % žádostí zákazníků se začalo řešit do dvou minut.

V důsledku této investice jsme zdvojnásobili počet zaměstnanců z přibližně 3 000 na 6 000, a to vše v době, kdy v roce 2022 mnohé jiné technologické společnosti hromadně propouštěly a snažily se snižovat své náklady.

Vyvážený rychlý růst a ziskovost (viz obrázek 3)

Finanční výsledky za rok 2022 prokázaly odhodlání Revolutu budovat udržitelné podnikání, kde jsou rychlý růst a ziskovost v rovnováze.

  • Během celého roku jsme pokračovali v dynamickém budování našeho podnikání díky čtvrtletním příjmům, které se mezičtvrtletně zvýšily o více než 20 %, přičemž ve čtvrtém čtvrtletí jsme dosáhli úrovně hrubého zisku 80 %.
  • Toto zvýšení výnosů postavilo Revolut do pozice udržitelné ziskovosti, přičemž za rok 2022 společnost zaznamenala upravený Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) ve výši 23 milionů GBP a čistý zisk 6 milionů GBP.

Rok 2023 a výhled do budoucna

Dynamický rozvoj Revolutu pokračoval v prvních třech čtvrtletích roku 2023.

  • Revolut je na dobré cestě dosáhnout v roce 2023 tržeb ve výši 1,7 miliardy GBP a do konce letošního roku zaznamenat dvoucifernou čistou ziskovou marži.
  • Revolut Retail zatím v roce 2023 spustil produkty včetně Společných účtů, služby Zaplatit klepnutím, Zážitků, Pojištění vozidel a dalších.
  • Revolut má nyní více než 35 milionů zákazníků, přes 8 000 zaměstnanců a je nejstahovanější aplikací v kategorii Finance v deseti zemích a mezi prvními třemi v 15 zemích v Evropě.

Stanoviska k účetní závěrce

  • Auditor společnosti Revolut BDO potvrdil, že „záležitost [související s kvalifikací účtů za fiskální rok 2021] byla vyřešena, a proto jsme byli schopni získat dostatečné a vhodné prokazatelné informace týkající se příslušných zůstatků zahrnutých do účetní závěrky k datu a za rok končící 31. prosince 2022. Náš názor je upraven pouze z důvodu možného dopadu této záležitosti na srovnatelnost údajů běžného roku o příjmech a souvisejících zůstatcích a údajů za předchozí rok”.
  • BDO potvrdila, že hodnocení je prováděno „výhradně s ohledem na srovnatelnost údajů běžného roku s údaji z předchozího roku“.
  • S výjimkou této srovnatelnosti účetní závěrka Revolut za fiskální rok 2022 „podává věrný a poctivý obraz o stavu záležitostí Skupiny a mateřské společnosti a o jejím zisku za rok, který poté skončil“.
  • Další podrobnosti jsou uvedeny na str. 77 výroční zprávy.

Nejdůležitější obchodní události roku 2022

  • Překonání hranice 25 milionů retailových zákazníků po celém světě s 55% nárůstem retailových zákazníků využívajících placené plány v roce 2022 a téměř 50% nárůstem aktivních zákazníků měsíčně.
  • Spuštění Revolut Bank ve 30 zemích EHP, a to znamená, že Revolut je nyní pro většinu zákazníků bankou. Tuzemské IBANy byly zpřístupněny také ve Francii (a v roce 2023 také ve Španělsku a Irsku).
  • Zpřístupnění platebních služeb a převodů pro uprchlíky z Ukrajiny, aby ti, kteří byli nuceni se vystěhovat v důsledku ruské invaze, měli rychlý a snadný přístup ke svým financím. Zároveň jsme vybrali více než 10 milionů GBP na podporu obětí války v Ukrajině prostřednictvím příspěvků na výzvu Červeného ukrajinského kříže.
  • Získání povolení od úřadu pro dohled nad finančním trhem (FCA) a Kyperské komise pro cenné papíry a burzy nabízet služby kryptomen ve Spojeném království a EHP.
  • Získání australské úvěrové licence i možnosti makléřského podniku pro úvěry a pojištění Revolutu Australia.
  • Rebranding značky Revolutu <18 a obnovení finanční aplikace Revolutu pro všechny ve věku od 6 do 17 let.
  • Spuštění Revolut chatu, funkce k okamžitému posílání zpráv v rámci aplikace.
  • Zpřístupnění funkce Zaplatit později v Irsku a Polsku.
  • Spuštění služeb komodit a kryptomen v Singapuru a obchodování s akciemi v USA a Austrálii.
  • Uvedení řady nových produktů a služeb pro zákazníky Revolutu Business a osoby samostatně výdělečně činné včetně čtečky karet na místě prodeje (čtečka Revolut Reader), platby jedním klepnutím (Revolut Pay) a služby zaměřené na živnostníky (Revolut Pro).
  • Uvedení naší dosud největší reklamní kampaně: „Your Way In“.
  • Zavedení stipendia k uznání a odměňování nejlepších studentek v Indii (stipendium IRA).

Poznámka: Ne všechny uvedené produkty jsou dostupné na každém trhu, kde Revolut nabízí své služby.

Figure 1: Revenue Composition

Figure 2: Investing in Growth

Figure 3: Quarterly Profitability

O Revolutu

Revolut buduje první skutečně globální finanční superaplikaci na světě, která má lidem pomoci získat ze svých peněz více. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě. www.revolut.com

XXXLutz vybaví bytovým zařízením další rezidenční dům

Prodejce nábytku XXXLutz vybaví bytovým zařízením na míru další rezidenční apartmánový dům v nově vznikající multifunkční čtvrti AFI City. Od ledna do konce dubna 2024 je naplánována realizace 196 bytů. V rámci první etapy vybavil již 181 bytových jednotek ve velikostech od 1+kk do 4+kk, a to ve více než 40 designových variantách. Projekt odstartoval začátkem března 2023 a byl úspěšně ukončen v červnu 2023. Barevné provedení kuchyní, stolů, židlí, skříní, ale i závěsů nebo koberců bylo vybráno v neutrálních tónech tak, aby si nájemce doladil interiér dle vlastního stylu.

Současná doba vysokých úrokových sazeb a zpřísnění podmínek u hypoték se odráží v nízkém zájmu o pořízení nového bydlení. To donutilo řadu developerů změnit strategii. Místo na prodej staví stále více firem byty k pronájmu, což přináší nové příležitosti do byznysu, který dodavatelsky navazuje na developerské projekty. I proto vznikla v rámci XXXLutz speciální divize XXXLutz pro firmy, zaměřující se na dodávky velkým obchodním partnerům. Mezi ně patří mj. mezinárodní investor v oblasti komerčních a rezidenčních nemovitostí AFI Europe, který v ČR zrealizoval již několik projektů. Spokojenost s dosavadní spoluprací tak vede k plánování dalších projektů.

„Dodávky nábytku a bytových doplňků pro nájemní bydlení jsou zaměřené na kvalitu použitých materiálů a nestárnoucí design. Naší výhodou je široký výběr sortimentu, díky kterému jsme schopni uspokojit požadavky i těch nejnáročnějších klientů. Od začátku března do konce června 2023 proběhly závozy a montáže u celkem 181 bytových jednotek v devítipodlažní budově projektu AFI Home Kolbenova. Byty nyní nabízí moderně vybavené nájemní bydlení s kvalitním a elegantním nábytkem světových značek. Nyní se připravujeme na realizaci druhé fáze, která zahrnuje vybavení 196 bytů během čtyř měsíců,“ říká Michal Karcol, obchodní ředitel společnosti XXXLutz. Vedle šíře sortimentu je podle něj při těchto zakázkách rozhodující také dodání a zajištění montáže velkého množství produktů v relativně krátkém čase.

V bytech najdou budoucí pronajímatelé kuchyně značky Novel, vybavené vestavěnými spotřebiči od Dieter Knoll Collection. Mezi další instalovaný nábytek patří stoly, židle, sedačky skříně nebo postele. Zařízení bylo vybrané v souladu s ergonomickými pravidly, přičemž barvy a materiály ladí s použitými povrchy. Z celkových 44 modulů je vždy 22 v teplé a 22 ve studené variantě.

„Projekt na Kolbenově je v pořadí již třetí spoluprací naší společnosti s firmou XXXLutz a jejími odborníky na vybavení nemovitostí. Pilotním projektem byla realizace bytů v AFI Home v Třebešíně. Kooperace s XXXLutz pro nás znamená rychlé a spolehlivé řešení při vybavení bytů v elegantním nadčasovém provedení,“ komentuje Elena Pisotchi, obchodní a marketingová manažerka AFI Europe.

XXXLutz je druhým největším prodejcem nábytku na světě. Firma byla založena v roce 1945 a aktuálně zaměstnává více než 25 tisíc lidí. Skupina provozuje přes 370 obchodů s nábytkem ve 13 evropských zemích. V České republice působí značkou 10 obchodů. Od roku 2013 společnost postupně vybudovala také 24 úspěšných e-shopů. V roce 2021 činil obrat 5,34 mld. EUR.

AFI EUROPE Czech Republic je přední investor a developer v oblasti komerčních a bytových nemovitostí, který se soustředí na střední a východní Evropu. V České republice společnost působí od roku 1997. Dokončila řadu úspěšných projektů, například nákupní centra Palác Flora a AFI Palác Pardubice, rezidenční komplexy Korunní Dvůr, nebo logistický park D8 European Park. Ve výstavbě je aktuálně rozsáhlé portfolio nájemních bytů v multifunkčním areálu AFI City (AFIHOME Kolbenova) na Praze 9.

Exit mobile version