Generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák změní v rámci Vodafone Group pozici. Od září 2023 se přesune do centrály v Londýně a stane se generálním ředitelem pro partnerské trhy. Než český Vodafone najde vhodnou nástupkyni nebo nástupce do role CEO, bude Petr Dvořák vykonávat obě funkce.
Divize partnerských trhů (Partner Markets) byla založena v roce 2002 a jejím úkolem je vytvářet strategické aliance v zemích, kde Vodafone nemá vlastní síť. Umožňuje tak zákazníkům místního operátora využívat služby Vodafonu a Vodafone tak rozšiřuje svůj dosah na trhy, kde nemá majetkový podíl. Díky tomuto partnerství získává lokální operátor globální znalosti a zkušenosti společnosti Vodafone a posouvá se v oblasti digitalizace nabídky produktů a služeb pro spotřebitele.
K dnešnímu dni mluvíme o 29 partnerech ve 46 zemích po celém světě. V Oceánii to je například Austrálie, Nový Zéland, Fidži, v Asii Japonsko, Singapur, Katar, v Jižní Americe Chile, Argentina, Peru, v severní Americe Kanada a USA a v Evropě třeba Finsko, Francie, Belgie, Švýcarsko nebo Island. Seznam všech partnerských trhů najdete zde.
„Byla to dlouhá a úspěšná cesta, na které jsem se setkal s celou řadou výjimečných lidí, od kterých jsem se vždy něco naučil. Po všem, co jsme společně prožili a čeho jsme dosáhli, nebude loučení snadné. Nejvíc mi budou chybět právě ti skvělí lidé, kteří tvoří jedinečnou kulturu Vodafonu. Ale zatím jsem stále tady, takže nesmutním a těším se na nové výzvy a příležitosti, které přinese moje nová role CEO Partner Markets,“ říká Petr Dvořák.
V oblasti telekomunikací je už od roku 2001
Petr Dvořák je generálním ředitelem společnosti Vodafone Česká republika od února 2018. Předtím pět let působil na pozici viceprezidenta pro spotřebitelský segment. Jeho kariéra v oboru telekomunikací začala už v roce 2001, kdy nastoupil do společnosti T‑Mobile. Tam působil na různých manažerských pozicích více než deset let.
Pod jeho vedením upevnil Vodafone svoji pozici na trhu, spustila se pátá generace mobilních sítí (5G), proběhlo spojení Vodafonu s bývalou společností UPC a Vodafone se tak stal poskytovatelem konvergentních služeb. Uzavřelo se strategické partnerství s firmou T-Mobile o vybudování nových optických internetových přípojek, které zrychlí digitalizaci Česka.
Ocenění pro Vodafone
Vodafone v čele s Petrem Dvořákem pravidelně dosahoval skvělých výsledků v zaměstnaneckých průzkumech, získal řadu ocenění jako zaměstnavatel za firemní kulturu, za svoji otevřenost všem, za společenskou odpovědnost a udržitelnost i za úspěšný marketing. Petr Dvořák patří mezi nejinspirativnější a nejúspěšnější CEO v Česku. Magazín Forbes ho vybral do výběru TOP CEO 2021.
Než český Vodafone najde vhodnou nástupkyni nebo nástupce do role generálního ředitele, bude Petr Dvořák vykonávat obě funkce.
O společnosti Vodafone
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.