Huawei Watch 4 Pro: parťák na výlety, turistiku i pro aktivní dovolenou

Příroda je dokonalým místem k odpočinku zejména během horkých letních dnů. Ať už během léta rádi lezete po horách či radši dáváte přednost procházkám k jezerům, díky nejnovějšímu přírůstku do rodiny Huawei – modelu Watch 4 Pro se stane každý výlet nezapomenutelným dobrodružstvím. Tyto smart hodinky jsou vybaveny velkým množstvím užitečných funkcí, díky kterým se stanou neodmyslitelnou součástí vaší dovolené. Přímo v terénu hodinky otestoval cestoval, fotograf a bloger Michal Petru (@losmichalos), který si je přibalil na týdenní výlet po Slovensku v rámci expedice Travedding.

Dokonalý design, který upoutá pozornost

Nové Huawei Watch 4 Pro vynikají stylovým designem, který byl inspirován klasickými hodinkami, čímž zaujmou na první pohled.

„Od prvního dne, co nosím tyto hodinky, jsem byl překvapený, kolik lidí se mě ptalo, odkud je mám. Jejich moderní a elegantní design přitahuje pozornost a zároveň perfektně doplňuje můj styl,“ prozradil bloger.

Kvalitní displej se širokým pozorovacím úhlem

Působivý displej se širokým pozorovacím úhlem je jedním z důvodů, proč jsou Huawei Watch 4 Pro ideálním společníkem pro turistiku. Ten umožňuje pohodlnou kontrolu času i notifikací, a to z jakéhokoliv úhlu. Ať už se nacházíte uprostřed prudkého svahu nebo relaxujete na mýtině, bez ohledu na oslnivé sluneční paprsky, displej hodinek zůstane vaším věrným průvodcem. Díky tomu vám neunikne žádná důležitá informace.

„Další věc, která mě ohromila je velký pozorovací úhel displeje. V praxi to znamená, že mohu rychle zjistit čas a další informace, a to jen mírným nakloněním ruky. To je pro mě na cestách velmi užitečné,“ dodal cestovatel.

Na výdrž baterie se můžete spolehnout i na túrách

Dlouhá výdrž baterie je jedním z klíčových atributů, který dělá z Huawei Watch 4 Pro nepostradatelného společníka. Můžete si být jistí, že kdekoliv na světě budete, Watch 4 Pro splní svoji roli na jedničku po celou túru či dobrodružství v přírodě. Výdrž baterie je u Huawei Watch 4 Pro až 4,5 dne běžného užívání, respektive až 21 dní díky režimu ultradlouhé výdrže baterie. S Watch 4 Pro nemusíte ztrácet čas hledáním zásuvek či nabíječek. Můžete si svou aktivní dovolenou užít skutečně naplno.

„Výdrž baterie je jedním z hlavních důvodů, proč mám rád hodinky od Huawei. Nikdy jsem se nemusel obávat, že mi baterie vydrží jen půl cesty. Díky tomu se cítím v terénu či daleko od zásuvky mnohem jistěji,“ vyzdvihl bloger.

Spojení se světem i na cestách

Zůstaňte v kontaktu s rodinou a blízkými, i když zrovna nemáte váš smartphone v kapse. Díky Huawei Watch 4 Pro můžete na zprávy odpovědět rovnou z vašeho zápěstí, a to pomocí zabudované klávesnice, která podporuje i český jazyk.

„Nemusím vytahovat telefon, abych odpověděl na důležité zprávy. Jsem rád, že hodinky umožňují odpovídat na zprávy, což je především na túrách opravdu praktické. Kromě toho jsem si oblíbil i hlasový záznamník, který je skvělým pomocníkem pro rychlé zaznamenání myšlenek či poznámek. To je zvláště užitečné, když jsem neustále v pohybu či relaxuji a užívám si přírody,“ řekl cestovatel.

Pořiďte si svou fotografii jedním kliknutím

Díky smart hodinkám Watch 4 Pro jednoduše pořídíte fotografie své osoby, třeba přímo u Eiffelovy věže nebo v hustém lese. A to i bez toho, aniž by vás kdokoliv vyfotil. Pouze jedním kliknutím na hodinkách. Tuto funkci si oblíbí zejména sólo cestovatelé, kteří budou mít stále skvělý a kvalitní obsah na sociální sítě. Na svém telefonu Huawei zapnete aplikaci fotoaparátu, následně ji zapnete i na Watch 4 Pro a už se jen stačí dotknout ikony spouště přímo na hodinkách. A fotka je na světě!

Myslete na své zdraví

Aktivní odpočinek neodmyslitelně patří ke zdravému životnímu stylu. Ovšem i po túře si tělo musí odpočinout a zregenerovat. I o to se postarají hodinky Huawei Watch 4 Pro. Během spánku sledují důležitá data, která si ráno můžete prohlédnout v aplikaci Zdraví. Mimo jiné zde naleznete tipy na zlepšení jeho kvality. Samozřejmostí je i celodenní měření zdravotních údajů, včetně Sp02 v krvi, tepu, stresu či fyzické aktivity.

„Během cest mi kontrola kvality spánku a sledování zdravotního stavu usnadnily starost o své tělo. Sledování zdravotních údajů mi dopomohlo udržet si zdravý životní styl i během dovolené,“ podotkl bloger.

Navigace i bez mobilu

Huawei Watch 4 Pro přinášejí revoluční způsob, jak objevovat svět, i bez nutnosti nosit mobil neustále u sebe. Autonomní navigační funkce umožňuje přesné sledování tras přímo z vašeho zápěstí. Ať už jste v hlubokém lese nebo ve vzdálených horách, můžete si být jisti, že se nikdy neztratíte. Hodinky také nabízejí předinstalovanou aplikaci Petal Mapy, která funguje nezávisle na telefonu a můžete ji proto využít jako plnohodnotnou navigaci. Díky Huawei Watch 4 Pro se proto můžete bez obav vydat vstříc novým dobrodružstvím a objevovat neprobádané kouty světa.

„Hodinky mi také pomáhají s navigací. Od té doby, co je mám se mi nestalo, že bych se v neznámém prostředí ztratil,“ dodal na závěr Michal.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Vývojářské pozice jsou stále nejžádanější. U uchazečů vede frontend a backend. Pětinásobně letos stoupla poptávka po no-code pozicích a o 70 % v AI

Největší zájem budí mezi uchazeči o práci ve startupech vývojářské pozice. Hlásí se na ně třetina uchazečů kariérního portálu StartupJobs. Nejčastěji, v 16 % případů, se vývojáři hlásí na pozice frondend kodérů, necelých 15 % pak hledá pozice backendové. Třetí místo u uchazečů obsadilo testování, na které se hlásí 10,66 % zájemců. Dva obory od počátku roku zaznamenaly silný růst zájmu uchazečů – o 70 % vzrostla poptávka po pozicích v AI a asi pětinásobně stoupl zájem o no-code pozice.

„Asi třetina všech našich uchazečů hledá vývojářské pozice. Každý měsíc jsou to vyšší tisíce zájemců. Ti se přitom v průměru hlásí na čtyři pozice. Pro zaměstnavatele a firmy to je skvělá zpráva, protože právě vývojáři, zvlášť ti s úzkou specializací, jsou stále horké zboží. Největší zájem je ze strany firem o JavaScript, PHP a Python,“ komentuje současné trendy Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

Vývojářské pozice u uchazečů o práci ve startupech vedou. Podle dat kariérního portálu StartupJobs se na ně hlásí třetina všech uchazečů. Trend je přitom stoupající a za tento rok dodnes zaznamenal 16% meziroční nárůst. Během ledna se na vývojářské pozice hlásilo bezmála 6 000 unikátních uchazečů, na konci července to bylo již téměř 7 000 zájemců. Ti se v průměru hlásí na čtyři pozice. Nejčastěji, v 16 % případů, na pozice frontendových kodérů. Za nimi v oblibě následuje backend s 15 %. Třetí místo s 10% oblibou u uchazečů obsadilo testování, které na tomto místě nahradilo design. Ten je s necelými 10 % uživatelů až na pátém místě.

Žhavé AI a přístupný no-code

Nárůst zájemců od počátku roku zaznamenaly specializace v oboru AI a no-code řešení. O pozice vývojářů umělé inteligence se na konci července hlásily asi tři stovky uchazečů, což je o 70 % více za měsíc než v lednu. Segment no-code pak za stejné období zaznamenal pětinásobný nárůst uchazečů, na současnou necelou stovku kandidátů měsíčně.

„Jsme svědky obrovského rozmachu umělé inteligence, která se od začátku roku rozšířila snad do všech segmentů, ve kterých si ji dokážeme představit. Tomu odpovídá citelný nárůst poptávky po tomto odvětví. Ta jen letos vzrostla o 70 %. Firmy mají nyní vynikající příležitost využít tohoto zájmu uchazečů a stát se early adopters této technologie,“ uzavírá Mikschik.

Více o StartupJobs

StartupJobs je největší česká platforma propojující startupy s lidmi, kteří se chtějí posouvat vpřed.

Umělá inteligence přebírá kontrolu nad Wi-Fi, dokazuje to i zavedení těchto sítí na Oxfordské univerzitě

Ve světě, kde se bezdrátové sítě Wi-Fi stávají nejen doplňkem, ale klíčovou součástí každodenní komunikace, se otevírá prostor pro významné inovace a zlepšení. Dokládají to i kroky společnosti Juniper Networks, globálního lídra v oblasti síťových technologií. Ten v poslední době představil řadu revolučních změn plynoucích z integrace umělé inteligence (AI) do Wi-Fi sítí a nyní v červenci oznámil nasazení cloudového řešení bezdrátové sítě řízené umělou inteligencí na proslulé Oxfordské univerzitě. Jak potvrzuje společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu a je jediným Elite partnerem Juniper Networks v České republice a na Slovensku, podobná řešení zavádějí i čeští zákazníci.

„V době, kdy byla většina naší digitální komunikace závislá na kabelových připojeních, byly Wi-Fi sítě spíše považovány za flexibilní doplněk. Avšak současný stav je diametrálně odlišný. Bezdrátové sítě se staly základem naší digitální infrastruktury, zatímco kabelová připojení ustupují na druhou kolej. Přechod k bezdrátovému připojení představuje významný technologický skok, avšak přináší s sebou i nové výzvy. A umělá inteligence často dokáže tyto výzvy vyřešit, její integrace do Wi-Fi sítí představuje revoluční posun směrem k budoucnosti bezdrátové komunikace,“ vysvětluje Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource, jediného lokálního Elite partnera Juniper Networks.

S pomocí umělé inteligence lze perfektně optimalizovat provoz sítě a zlepšit její celkový výkon. AI totiž může analyzovat velké množství dat z Wi-Fi sítí, identifikovat vzorce chování a předpovědět potenciální problémy dříve, než dojde k potenciálním výpadkům. Navíc s AI může být Wi-Fi síť flexibilnější a přizpůsobit se měnícím se podmínkám, jako je počet uživatelů, nebo typy zařízení připojených k síti. Implementace AI tak zlepšuje uživatelskou zkušenost a spokojenost, a zároveň pomáhá šetřit náklady na správu a údržbu.

„Je jasné, že AI bude hrát stále důležitější roli v oblasti bezdrátové komunikace. Společnost Juniper je jednou z prvních, které tuto technologii implementují, ale očekává se, že další firmy budou následovat. Příklad Oxfordské univerzity, která nyní řešení Juniper zavedla, ukazuje, kam se svět ubírá. Bezdrátové sítě řízené AI stále více poptávají i zákazníci v České republice.  V blízké budoucnosti bude AI integrální součástí všech Wi-Fi sítí, což by přineslo výrazné zlepšení jejich efektivity a spolehlivosti. U některých zákazníků – a nejsou to jen středně velké společnosti – jsme už zaznamenali i úplný přechod na Wi-Fi, a tedy i návaznou eliminaci počtu přístupových přepínačů,“ doplňuje Michal Štusák.

Univerzitní oddělení a koleje Oxfordské univerzity, které nasadily řešení bezdrátové sítě LAN od společnosti Juniper řízené umělou inteligencí Mist, zefektivnily provoz sítě a zajistily měřitelnou uživatelskou zkušenost v klíčových administrativních budovách, knihovnách a studentských kolejích. Cloudově poskytované služby poskytují pracovníkům IT jedinečný přehled o zkušenostech jednotlivých uživatelů. Urychlují také nasazení, správu a řešení problémů s Wi-Fi pomocí operací řízených umělou inteligencí, včetně automatické korelace událostí, prediktivní analýzy a samořízeného provozu sítě.

Platforma Mist AI vyvinutá společností Juniper Networks využívá umělou inteligenci a strojové učení ke zlepšení správy a provozu Wi-Fi sítí. Jejím cílem je zlepšit spolehlivost, výkonnost a celkově uživatelskou zkušenost prostřednictvím automatizace a inteligentních prognostických analýz. Mist AI nabízí řadu klíčových prvků, mezi něž patří zavedení umělé inteligence v IT operacích (AIOps), proaktivní řešení problémů, sledování a měření vlastní zkušenosti a spokojenosti uživatele, a to na základě různých metrik. Dále je například k dispozici i automatizovaná správa sítí a virtuální asistentka Marvis pro úplnou automatizaci sítě. Mist AI je navíc schopna integrovat se s různými cloudovými službami a podporuje jak standardní Wi-Fi sítě, tak i sítě Wi-Fi 6.

O společnosti Juniper Networks

Společnost Juniper Networks se zaměřuje na výrazné zjednodušení síťového provozu a zajištění co nejlepší zkušenosti koncových uživatelů. Řešení Juniper přinášejí dokonalý přehled, automatizaci, zabezpečení a umělou inteligenci s reálnými přínosy pro koncové uživatele. V neposlední řadě nasazením dochází ke snižování zátěže provozních týmů a návazné úspoře nákladů. Další informace naleznete na stránkách společnosti Juniper Networks (www.juniper.net), případně můžete společnost Juniper sledovat na sítích TwitterLinkedIn a Facebook.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Deset let od založení překonal Bolt hranici 150 milionů zákazníků

Superaplikace Bolt překročila hranici 150 milionů uživatelů ve více než 45 zemích a 500 městech rozprostřených přes čtyři kontinenty. Služba Bolt začala v roce 2013 jako aplikace, která propojovala zájemce o odvoz autem s řidiči. Od té doby se škála jejích služeb mobility rozšířila o doručování jídla pod značkou Bolt Food v roce 2019, před třemi lety o sdílená elektrokola a koloběžky, o službu sdílení automobilů Bolt Drive, a o Bolt Business, řešení mobility pro firmy. Na českém trhu je aplikace Bolt k dispozici od roku 2015, a napříč všemi třemi službami má nyní v Česku nízké stovky tisíc uživatelů.

Navzdory prudkému nárůstu inflace v posledním roce či roce a půl, rostoucím úrokovým sazbám a nejistému makroekonomickému výhledu na mnoha trzích, se společnosti Bolt podařilo výrazně zvýšit své tržby. Společnost Bolt je tedy na dobré cestě stát se první evropskou platformou mobility, která bude v příštích 12 měsících plně zisková, a již se připravuje vstup na burzu.

„Dosažení milníku 150 milionů uživatelů má také silnou symbolickou rovinu, protože se tak stalo deset let poté, co naši službu založil tehdy devatenáctiletý Markus Villig. V současné době si naší aplikací vydělává více než 3,5 milionu partnerských řidičů a kurýrů, a vysoké miliony lidí využívají naše služby k efektivnějšímu a udržitelnějšímu pohybu po městech. Toho jsme dosáhli díky kvalitě našich služeb, ale také velice atraktivním cenám,“ shrnuje Soňa Stloukalová, Country Managerka společnosti Bolt pro Česko a Slovensko.

V České republice jsou služby platformy Bolt nyní dostupné v celkem 23 městech, kromě Prahy, Brna a Ostravy také ve většině krajských metropolí i v regionech, mimo jiné v Táboře, Příbrami, Novém Jičíně nebo třeba v Jablonci nad Nisou.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 500 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Podpora kolegů se odráží na lepším pracovním výkonu, zjistil průzkum Pipedrive

Kvalitní podpora ze strany kolegů a managementu přináší zaměstnancům více optimismu a snazší dosažení stanovených cílů. Lidé, kterým se dostává adekvátní podpory od jejich nadřízeného, jsou o 18 % optimističtější ve vztahu k budoucnosti firmy, v níž pracují. Zároveň zaměstnanci, kterým se dostává péče a podpory ze strany managementu a kolegů, mají o 9 až 11 % větší šanci dosáhnout požadovaných prodejních kvót. Vyplývá to z průzkumu The State of Sales and Marketing estonského scaleupu Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem.

„Ukazuje se, že podpora ze strany kolegů a managementu pomáhá zaměstnancům překlenout i doby, kdy trhy obchází strach a nejistota. Průzkum tak potvrdil naši dlouhodobou zkušenost, že silná firemní kultura založená na péči o ostatní vede k lepším výsledkům, a to navzdory nepříznivým podmínkám. V neposlední řadě také platí, že klíčová je psychická odolnost jednotlivců, přičemž ředitelé firem a vyšší management čerpají pozitivní energii z víry ve vizi své společnosti,“ vysvětluje Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Zároveň se liší i oblasti, ve kterých zaměstnanci napříč zeměmi hledají oporu. Respondenti v USA (55 %) a Francii (54 %) se nejvíce spoléhali na rodinu, zatímco dotazovaní v Kanadě (52 %) a ve Španělsku (49 %) se opírají hlavně o vizi a poslání své společnosti. Kromě toho se respondenti v některých zemích obraceli na své kolegy a zákazníky. 

Investice jsou hnací silou pokroku

Průzkum zároveň ukazuje na přímou spojitost s kvalitou zázemí a náladou zaměstnanců – 80 % odborníků na prodej a marketing je optimistických, pokud jde o budoucnost. Povzbudivé je, že podniky jako celek vykazují pozitivní vývoj, přičemž v roce 2022 se v porovnání s předchozími lety zvýšil podíl investic do technologií, což se ukázalo jako velké pozitivum pro morálku a pozitivní myšlení zaměstnanců – ti, jejichž společnosti podporují inovace, mají o 18 % větší naději na růst společnosti a zároveň menší obavy z rostoucího pracovního zatížení. Naopak rozpočtové škrty a snižování počtu zaměstnanců zanechávají stopy na morálce zaměstnanců. Obavy o osobní a organizační budoucnost jsou zvýšené u zaměstnanců ve firmách, které sáhly na rozpočty, zaměstnanecké benefity nebo složení týmů.

Velikost společnosti se též prokázala jako ukazatel vlivu nejen na výkon firmy, ale i na spokojenost zaměstnanců. Podniky s méně než 11 zaměstnanci měly o 14 % menší pravděpodobnost dosáhnout svých ročních cílů. Oproti tomu pak větší podniky vykazují o 8 % větší šanci dosáhnout svých cílů. Výsledky průzkumu dále ukazují, že 41 % respondentů má obavy z nedosažení cílů, zatímco dalších 29 % tížila očekávání zvýšené pracovní zátěže. Nicméně 24 % dotazovaných uvedlo, že je žádné obavy nesužují. 

Metodika

V rámci průzkumu The State of Sales and Marketing: 2022/23 bylo dotazováno 983 odborníků na prodej a marketing, majitelů firem a prodejců. Vzorek zahrnuje osoby pracující pro začínající podniky, malé a střední firmy i velké podniky. Průzkum byl proveden v únoru 2023.

Celou studii The state of sales and marketing si můžete stáhnout zde. 

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Nový etalon dokonalosti: Mini-LED TV Hisense ULED X

Hisense představuje vlajkovou loď roku 2023: úchvatnou prémiovou řadu Mini-LED televizorů Hisense UXKQ (zkráceně ULED X nebo UX), která nabídne v jednom těle vše, co si můžete přát. Posouvá přitom hranice toho, co jsme doposud v kategorii Mini-LED TV mohli vidět. Ve své 110 palcové verzi si vysloužila na prestižním veletrhu elektroniky ocenění CES Innovation Award. Do prodeje právě míří 85palcová verze 85UXKQ za 99 900 Kč a 65palcová 65UXKQ za 59 990 Kč.

Hisense se letos opřel do kategorie Mini-LED TV a hned dvě z novinek právě získaly prestižní odborné ocenění EISA. Před pár týdny jsme představili prémiovou řadu U8KQ, která je ve své 65palcové verzi jednou z oceněných. Na trh už ale míří naprostá špička v podobě řady Hisense UXKQ, Ta nabízí v jednom balení všechny nejpokročilejší technologie, o kterých jste možná ještě ani neslyšeli, ale rozhodně stojí za to.

Inovativní Mini-LED X

Velkorysá 85palcová obrazovka s kvantovými tečkami využívá nový typ podsvícení v podobě miniaturních diod Mini-LED X, které vytvářejí drobné, přímo osvětlené čtverce, tzv. zóny stmívání, jež lze zapnout nebo vypnout jednotlivě a podle potřeby. Výsledkem je ještě dokonalejší kontrastní poměr s mimořádně přesnými detaily, sytou černou a absence efektu zvaného „haló“. To vše při zachování velmi tenkého těla televizoru.

Televizor disponuje více než 5000 samostatně ovládanými stmívacími zónami a má i špičkový jas přes 2000 nitů.  „Stmívací zóna“ nebo také „lokální stmívání“ u použitého plošného podsvícení ULED obrazovky znamená to, že se intenzita reguluje u každé zóny zvlášť a zcela samostatně, podle analýzy příchozí obrazové scény. Výsledkem je kvalitnější podání detailů, a to jak u světlých, tak u tmavých scén. Upravený jas a kontrast dovolují zvýraznit to, co má být zvýrazněno, přechody mezi jednotlivou částí scény jsou plynulejší a přirozenější.

Zbrusu nový Hi-View Engine X

Hisense UX je poháněná novou čipovou sadou Hi-View Engine X. Jde dosud o nejvýkonnější a nejpokročilejší 16bitový neuronový čipset s umělou inteligencí, který v reálném čase detekuje každý snímek a každou scénu. Díky extrémně přesnému ovládání jasu na více než 60 000 úrovních a úžasné čistotě obrazu s přidanými detaily a potlačenými šumy nabízí nejlepší kvalitu obrazu v historii Hisense a nový standard v celém odvětví LED televizorů.

Chod přijímače zajišťuje nejnovější verze rychlého a intuitivního operačního systému VIDAA 7.0 s řadou inovací. Ten pochází z dílny Hisense a nabízí řadu aplikací, včetně lokálních.

Vícekanálová audio technologie

Novinkou je rovněž zvuková technologie CineStage X Surround s vícekanálovými reproduktory a výkonnými basy. Nabídne vícerozměrnou akustiku kina nebo koncertního sálu s bohatými detaily a vrstvami prostorového zvuku, jen u vás doma.

Televizor umožňuje zakusit audiovizuální zážitek, jako byste byli na stadionu, a to díky novému sportovnímu režimu AI Sports. Ten využívá umělou inteligenci pro skutečně živé, křišťálově čisté sportovní scény plné živých barev. Efekt vylepšeného prostorového zvuku poskytuje plný, realistický doprovod à la dav, zatímco hlas komentátora zůstává čistý a dominantní.

Další novinkou je 144Hz Game Mode PRO s technologií HSR (Hardware Super Resolution) se zdvojnásobenou obnovovací frekvencí, s níž docílíte obnovovací frekvence až 240 FPS (snímků za sekundu). Novinkou je i pokročilá herní technologie AMD Freesync Premium Pro. Výsledkem je pohlcující interaktivní zážitek při hraní her s HDR bez zpoždění a trhání obrazu.

Nechybí podpora Dolby Vision IQ, Dolby Atmos, HDR 10+ Adaptive, hlasové ovládání, podpora širokopásmového standardu WiFi 6e nebo certifikace IMAX Enhanced.

Bezpečnost zaručena – je tu certifikace TÜV Rheinland

Hisense získal pro televizor Hisense ULED X certifikaci uznávaného německého institutu TÜV Rheinland za nízkou emisi modrého světla, které unavuje oči a také za kybernetickou bezpečnost a ochranu osobních údajů. S TÜV Rheinland společnost Hisense spolupracuje už několik let.

Více informací: https://cz.hisense.com/, global.hisense.com   

O Hisense:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Na trhu plochých televizorů v Číně je nepřetržitě jedničkou již takřka 14 let, dvojkou pak na trhu chladniček a čtyřkou na trhu klimatizací. Je jediným držitelem ocenění kvality na čínském trhu, který toto hodnocení získal již dvakrát. Hisense se stal v roce 2022 druhým největším dodavatelem televizorů na světě, v prosinci 2022 pak s rekordními prodeji světovou jedničkou.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje po celé Evropě. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu smart televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 100″ včetně laserových, QLED, Mini-LED nebo s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se bude stále v ČR a SR rozšiřovat. Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Na mezinárodní úrovni je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan a partnerem přední e-sportové organizace FNATIC. V České republice je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Hisense byl oficiálním partnerem nedávného mistrovství světa (2022) i mistrovství Evropy (2021) ve fotbale a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (UEFA Women´s EURO 2022).

Kam bezpečně uložit Vaše firemní data?

Práce v cloudu se již stala pro mnoho firem naprostým standardem, bez nějž by byla každodenní rutina výrazně složitější. Ovšem není cloud jako cloud, globální i lokální poskytovatelé se liší nejen nabídkou svých služeb, lokalizací serverů a cenou, ale také servisem, který poskytují. Platí totiž pravidlo, že čím dále od České republiky se data centrum i servis nachází, tím komplikovanější je pak pomoc v případě nenadálého incidentu.

Globální hráči, jako je například Google, mají na jednu stranu k dispozici poměrně pestrou paletu služeb i zajímavou cenovou politiku, avšak jedním z jejich velkých kamenů úrazu je právě zákaznická a technická podpora. Vzhledem k tomu, že tito poskytovatelé mají své helpdesky často lokalizované v Asii, je komunikace s nimi složitá zejména kvůli jazykové bariéře. Dokonce i člověk, který má angličtinu na velmi vysoké úrovni, může mít potíže při snaze vysvětlit operátorovi, co konkrétně přestalo fungovat. Důvodem je skutečnost, že technická angličtina je velmi specifická. A pokud se stane, že ani operátor na druhé straně neumí anglicky natolik dobře, aby porozuměl tomu, co se stalo, může se firma dostat do velkých problémů. Do řešení nenadálých incidentů tak vstupují i faktory stresu a odlišných časových pásem, které komunikaci činí ještě obtížnější. „Navíc událost se v drtivé většině nevyřeší jedním telefonátem, ale požadavek se komunikuje postupně třeba s deseti, někdy i dvaceti lidmi, kteří nemívají k dispozici všechny informace z předchozích hovorů,“ vysvětluje Michal Václavek, specialista na cloudové služby ze společnosti Algotech a dodává, že český zákazník je pro takové poskytovatele okrajový. Často se tak stává, že se svým požadavkem musí čekat i několik dnů, než se na něj dostane řada.

Technická podpora v češtině i soulad s GDPR

Lokální poskytovatelé cloudových služeb mívají většinou své zázemí, tedy samotná datacentra, z nichž cloud vlastně „běží“ či projektovou a technickou podporu, v České republice. „Právě toto lokální umístění technické podpory, která mluví česky, může firmám ušetřit mnoho starostí. Stává se totiž takovou první linií při řešení vzniklého incidentu a má ve svém call centru k dispozici celou škálu specialistů, kteří jsou schopni problém vyřešit,“ pokračuje Michal Václavek s tím, že pokud je problém složitější, přichází na řadu tým zkušených techniků, který může v závislosti na závažnost incidentu okamžitě zasáhnout přímo ve firmě.

Cloudové služby světových hráčů běží z datových center, která jsou umístěná v mnoha různých zemích. Pro menší české firmy to sice znamená o něco nižší provozní náklady než v případě lokálního poskytovatele, ale zároveň se s touto variantou pojí i poměrně velká rizika. Jedním z nich je fakt, že zákazník nemá dostatečný přehled o tom, kde přesně se jeho data nacházejí a stává se, že ve smluvních podmínkách chybí garance zálohování dat i odpovědnost za vzniklé škody.

Na rozdíl od nich mají lokální poskytovatelé svá datacentra ve většině případů umístěná v Česku, nebo případně v EU, čímž odpadá značné množství komplikací. „Algotech má veškerá klientská data uložena v datovém centru nedaleko Prahy, takže dokáže garantovat, že se s nimi nakládá plně v rámci znění GDPR. Klient tak třeba při auditu může jednoduše prokázat, kde se jeho data i metadata (tedy data, která poskytují informaci o jiných datech) nacházejí,“ doplňuje Michal Václavek. U globálních poskytovatelů toto prokazování není až tak jednoduché právě proto, že servery pro data musejí sice být pro evropský trh lokalizované v EU, ale metadata mohou cestovat po celém světě. Navíc globální poskytovatel nikdy nedokáže říci, na jakém ze serverů v EU se zrovna zákazníkova data nacházejí, neboť je přesouvá dle potřeby. Český cloud tedy umožňuje mít data pod kontrolou v tom smyslu, že zákazník přesně ví, kde jsou a co se s nimi děje.

Fotografie zdroj: Algotech

Více informací na www.algotech.cz

Algotech, a. s.

Česká společnost Algotech se už 25 let řadí mezi průkopníky nových technologií. Svými výsledky patří v Česku mezi přední firmy oboru ICT. Nabídka služeb Algotechu je postavena na několika základních pilířích. Tím prvním jsou cloudové služby. Ve svém vlastním datovém centru nedaleko Prahy spravuje Algotech petabyty zákaznických dat a tisíce serverů. Díky tomu společnost garantuje uložení i pohyb dat výlučně na území Česka. Dalším pilířem Algotechu jsou řešení pro call centra. Krom toho se Algotech zabývá systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podnikovými informačními systémy (ERP). Algotech nabízí svým klientům také vývoj softwarů na zakázku. Celou nabídku služeb a produktů podporuje unikátní pracoviště ServiceDesku, které je dostupné v českém i anglickém jazyce 24/7. V rámci oboru IT i mimo něj odbornost společnosti pokrývá témata kyberbezpečnosti, digitalizace a ochrany osobních údajů včetně GDPR. Mezi klienty Algotechu patří například Komerční banka, Škoda Auto, Český rozhlas, Toyoda Gosei, Moneta Money Bank, Raiffeisen Bank a další. Služby jsou však vhodné i pro menší a středně velké firmy.

Systém pro správu ISO dokumentů vás zbaví strachu z auditorů

Systém kontroly kvality je klíčový pro každý výrobní podnik napříč průmyslovými segmenty. Bez něj by totiž firma jen těžko dokázala získat své zákazníky a držet očekávané standardy kvality výroby i bezpečnosti dané interními předpisy, ISO normami či legislativou a následně tak obstát při auditech. Jenomže spravovat ručně stovky dokumentů, které se řízení kvality týkají přímo i nepřímo, je dnes téměř nemožné. Proto existují softwarové nástroje, které firmám pomohou udržet v dokumentech pořádek.

Tyto softwarové nástroje se na trhu nazývají DMS (Document Management System) a stejně jako skladové či účetní systémy i ony spadají do páteřní IT infrastruktury podniku, který má ISO certifikaci. Jedním z těchto DMS systémů je například eDoCat od společnosti Onlio, který dokáže nejen vytvářet a spravovat jakékoliv firemní dokumenty, ale také je jednoduše distribuovat mezi konkrétní zaměstnance tak, aby se s nimi mohl každý řádně seznámit. Důležitý je však zejména v oblasti systému řízení kvality jakosti, kde díky svým funkcím dokáže také udržet pod kontrolou veškeré podnikové směrnice.

Právě z důvodu vysokých nároků profesionálů pracujících v útvarech řízení kvality vznikla specializovaná edice eDoCat ISO, která jim zásadně zjednodušuje život.

Mějte ve směrnicích pořádek

Lidé odpovědní za interní směrnice a metodiky každodenně řeší problémy související s udržením kontroly a přehlednosti při verzování revidovaných dokumentů, s dodržováním termínů pro schválení nových revizí nebo průběžným přezkoumáváním existujících dokumentů. Ale pravidelně řeší také dvě konkrétní situace, které jim opakovaně komplikují život. Tou první je okamžik, kdy do firmy nastoupí nový zaměstnanec, případně stávající zaměstnanec změní svou pracovní pozici. Takového člověka je potřeba v jeho nové roli proškolit, což mimo jiné znamená, že se musí seznámit se všemi interními předpisy, které se týkají jeho pozice v organizační struktuře společnosti, a to jak liniové, tak kompetenční nebo projektové. Typicky jde o interní směrnice, které řídí způsob výkonu jeho práce, bezpečnost a podobně. „eDoCat ISO je napojený na centrální systém správy uživatelských identit v organizační struktuře společnosti (například Active Directory), takže automaticky zobrazí danému zaměstnanci všechny pro něj potřebné dokumenty a zároveň reportuje nadřízeným nebo kvalitářům, s jakými dokumenty se již dotyčný seznámil,“ říká Pavel Nykl, obchodní ředitel ve společnosti Onlio. Zaškolování nového zaměstnance je pro firmu organizačně velmi náročným procesem, který je ale nezbytný a musí proběhnout koordinovaně, s jednotlivými směrnicemi se lidé musí seznamovat ve správném pořadí. „Pokud se jakákoliv fáze onboardingu přeskočí, roste riziko pozdějších chyb.“

Druhou situací, kterou lidé v oblasti řízení kvality musejí řešit, je revize směrnic vyvolaná tím, kdy změna jedné směrnice vyvolá nutnost změny řady dalších dokumentů v systému. Udržet přehled ve vazbách dokumentů, které na sebe navazují a vzájemně se ovlivňují, nebývá vůbec jednoduché, neboť výrobní firma je živý organismus, který se neustále mění. Jakoukoliv změnu, která se v praxi odehraje, byť jde na první pohled o nepodstatnou jednotlivost, je třeba co nejdříve promítnout do případné změny všech souvisejících dokumentů, ať už jde o textové soubory, formuláře, výkazy nebo třeba o multimediální přílohy. Odpovědní lidé tedy musejí všechny tyto směrnice najít a jednu po druhé postupně přezkoumat. „Systém eDoCat dokáže díky propracovanému systému vzájemných vazeb vyhledat veškeré dotčené dokumenty včetně příloh, nabídnout je k přezkoumání, následně i ke schválení nové verze nadřízenými a k distribuci mezi zaměstnance. Zároveň také umí dokumenty nabízet k revizi v pravidelném intervalu dle požadavku směrnice samotné,“ pokračuje Pavel Nykl a dodává, že software tak pomáhá odpovědným lidem udržovat veškeré dokumenty aktuální, což je v systému řízení jakosti kruciální.

Investice do kvalitní správy všech směrnic a dalších dokumentů se firmě vrací každý den v podobě významné úspory času lidí zapojených do systému řízení jakosti. Bezesporu se firmě ale vrátí v okamžiku auditu, bez ohledu na to, zda jde o certifikační či recertifikační audit, nebo kontrolu ze strany úřadů. eDoCat ISO dokáže rychle vytvářet reporty přesně na míru požadavkům auditorů. Díky tomu také šetří lidem odpovědným za řízení kvality velké množství času a v neposlední řadě jim dodá pro jejich bezchybnou práci tolik potřebný klid. Manažeři kvality se tedy mohou spolehnout na to, že mají veškeré dokumenty v pořádku a žádný auditor je nezaskočí.

Onlio, a.s.

Onlio je ryze česká IT společnost specializující se na softwarové produkty zaměřené na digitalizaci firemních procesů a systémovou integraci. Onlio disponuje nejvyšší certifikací v celosvětové síti partnerů Pipedrive CRM (Elite) a Atlassian (Platinum Solution partner Enterprise), kde patří mezi 10 největších partnerů v Evropě. Vlastní produkt eDoCat DMS postavený na platformě Alfresco CE je jedním z řešení s nejlepším poměrem cena/výkon na současném trhu nástrojů pro správu elektronických dokumentů a řízení jejich oběhu pomocí workflow, což dokládají mnohá prestižní ocenění, např. IT produkt roku anebo opakované úspěchy v soutěži CIO Business world Případová studie roku.

Belkin představuje bezdrátová sluchátka SoundForm Pulse s vícebodovým připojením

Společnost Belkin, již 40 let přední značka spotřební elektroniky, představuje bezdrátová sluchátka SoundForm Pulse s potlačením okolního hluku. Sluchátka využívají hybridní technologii ANC (Active Noise Cancelling), která eliminuje rušivé vlivy a hluk okolí. Pokud bude nutné vnímat okolí, je k dispozici režim Hear-Thru, který okolní zvuky propouští a vy zůstanete vůči svému okolí pozorní.

Baterie nabízí výdrž až 35 hodin a vy oceníte rychlé připojení k jakémukoli smartphonu, včetně připojení pomocí Google Fast Pair pro systém Android. Díky čipové sadě Bluetooth® s vícebodovým připojením budete plynule přepínat mezi telefony, tablety a notebooky a nezmeškáte žádný hovor ani oznámení během práce nebo zábavy. Navíc je možné sluchátka detailně nastavit pomocí bezplatné aplikace SoundForm, která vám umožní zvolit si preferovaný akustický zážitek pomocí vlastního nastavení ekvalizéru.

Výhody produktu

  • Hybridní technologie ANC (Active Noise Cancellation) potlačuje okolní hluk.
  • Režim Hear-Thru umožňuje nastavit vnímání úrovně okolního šumu pro vyšší bezpečí či z jiného důvodu.
  • Čipová sada Bluetooth nabízí vícebodové připojení, takže se budete moci připojit k více zařízením a plynule mezi nimi přepínat.
  • Výdrž baterie až 35 hodin – 7 hodin přehrávání na jedno nabití a dalších 28 hodin provozu na baterii v nabíjecím pouzdře, takže můžete mluvit, poslouchat i streamovat bez přerušení.
  • Špičková kvalita zvuku díky 12mm dynamickým měničům vám umožní slyšet každý detail.
  • Funkce Google Fast Pair pro systém Android umožňuje telefonu automaticky objevit blízká sluchátka SoundForm Pulse a připojit je jednoduchým klepnutím.
  • Tři mikrofony (dva vnější, jeden vnitřní) na každém sluchátku.
  • Individuální nastavení pomocí aplikace SOUNDFORM.
  • Silikonové nástavce do uší umožňují lehké a ergonomické uchycení špuntů tak, aby sluchátka pohodlně a pevně seděla na svém místě.
  • Tlačítka na sluchátkách bez nutnosti používat aplikaci ovládají ANC a režim Hear-Thru; přehrávání, pozastavení a přeskakování hudebních skladeb; a umožňují přijímání hovorů několika klepnutími.
  • Materiály odolné proti potu a vodě se stupněm krytí IPX5 chrání v nepříznivém počasí i při náročném tréninku.
  • Režim Mono umožňuje používat vždy jen jedno sluchátko a tím prodloužit výdrž baterie a zvýšit bezpečné používání sluchátek.

Balení obsahuje

  • Sluchátka do uší SoundForm Pulse s potlačením okolního šumu
  • Bezdrátové nabíjecí pouzdro
  • 3 páry silikonových nástavců do uší (S/M/L)
  • nabíjecí kabel USB-C®
  • Stručný návod k použití

Technické specifikace

  • Ovladače: 12 mm
  • Frekvenční odezva: 20 Hz – 20 kHz
  • Maximální SPL: 98 dB
  • BT verze: 5.2 BT profily: HFP, AVRCPN: A2DP, HFP, AVRCPN
  • Potlačení: Hybridní ANC (dopředná, zpětná vazba)
  • Režim Hear-Thru
  • Vícebodové připojení Bluetooth
  • Mikrofony: 3 na každé sluchátko
  • Hmotnost náušníků: 5,5 g
  • Hmotnost pouzdra: 49,5 g
  • Baterie sluchátek: 55 mAH
  • Baterie pouzdra: 500 mAH
  • Nabíjecí port: USB-C®
  • Bezdrátové nabíjení
  • Dotykové ovládání na každém sluchátku
  • Odolnost proti potu a vodě IPX5
  • Nabíjení sluchátek v pouzdře (10 min. pro 1 hodinu přehrávání)
  • ANC zapnuto: 6 hodin přehrávání (7 hodin s vypnutým ANC)
  • Algoritmus ENC (potlačení okolního hluku) umožňuje čistý zvuk během hovorů

Cena a dostupnost

Bezdrátová sluchátka Belkin SoundForm Pulse Noise Cancelling Earbuds jsou k dostání ve dvou barevných provedeních (černá nebo bíla) u vybraných prodejců a resellerů. Doporučená koncová cena je 1 690 Kč. Produkty Belkin jsou mimo jiné dostupné prostřednictvím internetových obchodů Smarty.cz a iStores.cz.

Produktová řada Belkin SoundForm

Zvuk nás spojuje se vším, co děláme: s naší prací, s našimi oblíbenými pořady, dokonce i s našimi blízkými. Produktová řada SoundForm přináší zvuková řešení pro všechny tyto okamžiky, od vysoce věrného zvuku s vysokým rozlišením domácího audia až po sluchátka vybavená funkcemi, které umožňují uživatelům bezproblémové připojení během celého dne. Produkty řady SoundForm mají intuitivní funkce, působivé nabíjení a snadné párování přes Bluetooth, takže uživatelé mohou maximálně využít každý den a každé připojení.

Charakteristika produktové řady Belkin SoundForm

  • Pohlcující zvuk s vlastními ovladači a profesionálním expertním vyladěním vám přináší zvuk tak blízký osobnímu poslechu, jak je to jen možné.
  • Redukce okolního hluku a technologie Clear Call umožní, aby vás bylo slyšet naprosto čistě.
  • Výkon pro delší poslech díky rychlému a stálému nabíjení s prodlouženou výdrží baterie.
  • Design přizpůsobený životnímu stylu vytváří sluchátka, která působí, jako že tam vůbec nejsou, a reproduktory, díky nimž se v každé místnosti budete cítit lépe, vypadají stylověji.
  • Produkty naplněné funkcemi – inspirující řada zvukových funkcí na všech úrovních.

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je lídrem na trhu s příslušenstvím, která již 40 let dodává řešení pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu, audio, zabezpečení a pro domácí automatizaci u široké škály spotřební elektroniky a pro firemní prostředí. Design produktů Belkin je navrhován v jižní Kalifornii a produkty se prodávají ve více než 100 zemích světa. Belkin vytváří produkty, které lidem umožňují využívat každý den více ze života, ať už doma, v práci nebo na nových dobrodružných cestách. V roce 2018 se společnost Belkin International spojila se společností Foxconn Interconnect Technology, aby posílila svůj globální vliv a zároveň si zachovala pokračující zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání a udržitelnost. Společnost Belkin zůstává navždy inspirována lidmi a planetou, na které žijeme.

Čeští foundeři jsou třicátníci, čím dál více dělají do softwaru. Mají hrstku kolegů a sídlí hlavně v Praze, ukazují data Vodafone Nápadu roku

Za poslední čtyři roky přibylo mezi mladými startupy na české scéně nejvíce zakladatelů ve věkové skupině 30–34 let. V průměru kolem sebe mají tři- až pětičlenné týmy. Dlouhodobě také roste počet softwarových firem a naopak ubývá těch hardwarových, a čím dál častěji mají kanceláře v Praze. Vyplývá to z dat soutěže Vodafone Nápad roku, která se letos koná již pošestnácté. Nejstarší tuzemská přehlídka startupů tentokrát přilákala 129 inovativních společností, které mají mezinárodní ambice v oblasti IT, zdravotnictví, financí,  stavebnictví nebo sportu. Finálová dvanáctka se utká o vítězství na slavnostním vyhlášení 19. září.

„V posledních letech sledujeme trend stárnutí českých founderů, bývají to zejména mladí třicátníci. Přihlašují se k nám také s daleko pokročilejšími projekty, které už mají své platící uživatele,“ přibližuje data organizátorka soutěže Mirka Kočíková.

Podle něj české prostředí výrazně ovlivňuje skutečnost, že reálné výsledky u investorů předčí nadějné vyhlídky. „Evropská investorská scéna se vyznačuje tím, že má od startupů jasná očekávání. Daleko více hledí na data, konkrétní výsledky a platící uživatele, stejně tak jako na zkušenosti zakladatelů. Bylo by bláhové tvrdit, že osobnost a vize zakladatelů nehrají žádnou roli, ale oproti Silicon Valley je to opravdu velký rozdíl. Tam jsou foundeři schopni vybrat ohromné částky už jen proto, že mají dobrý nápad,“ komentuje situaci na české scéně Kočíková.

Šance zabodovat

V soutěži se každoročně setkávají stovky nadějných firem. Za posledních šestnáct let jich bylo přes 2 200 a celkem díky účasti v soutěži získaly investice ve výši bezmála 400 milionů korun. „Neméně významné jsou však i nefinanční benefity, jako je důvěra potenciálních partnerů a investorů,“ upozorňuje Kočíková. Díky zviditelnění se soutěžícím také daří oslovovat nové zaměstnance, motivovat svůj tým nebo získávat partnery z řad velkých mezinárodních firem.

Každý účastník má přitom šanci dosáhnout na investici až 30 milionů korun a na finanční šeky ve výši 400 tisíc korun. Účast v soutěži slibuje také medializaci a nová obchodní partnerství. Letos všichni finalisté získali také pozvánku na speciální mentoring day. Během něj mohli využít konzultace zdarma od více než 20 odborníků, kteří jim poskytli zpětnou vazbu, pomohli s nastavením strategie dalšího růstu a poradili s výzvami ve vývoji produktu, škálování nebo obchodu.

Více o Vodafone Nápad roku

Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a motivační injekce pro nové projekty mladých a nadějných podnikatelů. Byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo již přes 2 253 projektů, které slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma mladší dvou let a cílem je nejen objevovat další revoluční projekty, ale také mladé podnikatele vzdělávat, podporovat v jejich rozvoji a těm nejlepším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. V roce 2022 se soutěže zúčastnilo 142 projektů, mezi něž byly rozděleny finanční a věcné ceny v hodnotě přesahující 6,5 milionu korun. Za celou dobu existence soutěž zprostředkovala investice do startupů ve výši 374 milionů korun. Více o ní se dozvíte zde.

Exit mobile version