85 % Čechů by chtělo pro své děti chytré hodinky: Nejžádanější vlastností je sledování polohy

Češi chtějí mít přehled o tom, kde se jejich děti nacházejí. I proto roste zájem o dětské chytré hodinky, které mohou obavy rodičů o bezpečí jejich potomků snížit. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala mezi svými zákazníky dvojka na trhu v oblasti prodeje elektroniky, společnost CZC. 85 % oslovených rodičů dětí do 12 let uvedlo, že uvažuje o pořízení dětských chytrých hodinek pro své děti, přičemž nejoceňovanější vlastností hodinek byla možnost zjištění polohy dítěte.

Češi uvažují mnohem víc než dřív o způsobech, jak mít víc informací o pohybu svých potomků a zároveň mít možnost se jim kdykoli spolehlivě dovolat, a to i v případě, kdy během hry venku odloží telefon a neslyší jeho zvonění. Průzkum, který realizovalo CZC mezi svými zákazníky, rodiči dětí do 12 let, ukázal, že respondenti považují dětské chytré hodinky za mnohem důležitější než telefon. Na otázku, zda by rodiče pořídili svému malému dítěti raději chytré hodinky s možností volání a zjištění polohy nebo mobil, odpovědělo 46 % z nich, že by dalo přednost hodinkám, 31 % dává přednost smartphonu a 19 % by dítěti nejraději dopřálo obě zařízení. 

Nejdůležitější funkce dětských chytrých hodinek z pohledu rodičů

Dětské chytré hodinky nabízí celou řadu funkcí. Podle modelu patří mezi ty nejznámější možnost volání i bez telefonu (s instalovanou SIM kartou v hodinkách), určení polohy, monitoring počtu kroků a fyzické aktivity, monitoring tepu, sledování kvality a délky spánku a zábavní funkce ve formě her. Každou z popsaných funkcí měli rodiče možnost označit jako velmi důležitou, méně důležitou nebo nepodstatnou. Na prvním místě pomyslného žebříčku se umístilo sledování polohy dítěte, jako velmi důležitou ji označilo 66 % oslovených. Možnost dovolat se spolehlivě dítěti za všech okolností označilo jako velmi důležitou funkci 59 % rodičů. Ostatní uvedené vlastnosti hodinek vnímá většina rodičů jako méně důležité nebo nedůležité. Další místa obsadily funkce monitoringu kroků, tepu a spánku a za nejméně důležité jsou považovány hry.

Na otázku, zda rodiče využívají nebo by využívali funkci zjištění polohy dítěte v případě, že by mělo chytré hodinky, odpověděla jen 3 % oslovených, že nikoli. 55 % respondentů odpovědělo jednoznačné „ano“ a 42 % rodičů by využilo tuto možnost ve výjimečných situacích, kdyby bylo dítě jinými prostředky nedostupné.    

Do kolika let monitorovat polohu dítěte?

Z pohledu zajištění soukromí se jedná možná o lehce kontroverzní otázku. I proto průzkum CZC umožnil rodičům uvést věk, do kterého by chtěli mít možnost získat informace o pohybu svých dětí, a to až do 13 let. Největší množství Čechů (38 %) zvolilo nejvyšší uvedenou možnost a 22 % by funkci určení polohy dítěte využívalo do 12 let. Zbylých 40 % oslovených by ukončilo využívání funkce sledování polohy dříve.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Češi v zahraničí při placení utratí více, než by museli. Jde to levněji a bezpečněji, říká Twisto

Na letní dovolenou do zahraničí podle agentury IPSOS letos vyrazí 63 % Čechů. Podle studie VISA pak 79 % Čechů v zahraničí platí kartou nebo chytrým mobilem a hodinkami. 58 % z nich přitom plánuje používat svou běžnou platební kartu, kterou platí v Česku. Český fintech Twisto však varuje, že směnné kurzy na bankovních platebních kartách mohou dovolenou zbytečně prodražit. Například karty Twisto vydávané Mastercard v tarifu Premium nabízí až o 3 % výhodnější směnné kurzy než banky, vyšší zabezpečení a základní cestovní pojištění. Při používání karty Twisto navíc uživatel neriskuje zneužití vlastních prostředků jako v případě debetní karty.

„Na dovolené bychom neměli zapomínat na bezpečnost a rozumný přístup k financím. Turisté narážejí na problémy při placení, někdy se stávají oběťmi podvodů. Než vyrazíte na cesty, zamyslete se také nad tím, jak budete v destinaci platit. Vhodnou platební metodou totiž můžete ušetřit například na směnných kurzech a lépe ochráníte své peníze před zneužitím. V Twistu chceme být pro uživatele spolehlivými parťáky i na cestách, proto jim nabízíme bezpečnější platební karty, výhodné směnné kurzy a další služby, které se na cestách vždycky můžou hodit,“ vysvětluje Jan Hanzlík, country manager pro Českou republiku v Twistu.

Právě výrazně lepší směnné kurzy, než většinou nabízejí banky při platbách jejich kartou, jsou jednou z možností, jak na dovolené snadno ušetřit. Český fintech Twisto svým uživatelům v tarifu Premium poskytuje základní směnný kurz vydavatele Mastercard, ke kterému si neúčtuje žádnou vlastní marži. Cestovatelé tak mohou při placení s kartou Twisto ušetřit v závislosti na konkrétní měně až tři procenta z útraty. To může v rámci celé dovolené znamenat úsporu stovek až tisíců korun, na kterou uživatele na konci měsíce upozorní aplikace. Další výhodou je například základní cestovní pojištění pro celou rodinu s krytím až do 3 milionů korun za osobu.

Nejbezpečnější placení v zahraničí

Na turisty v zahraničí čeká při placení mnoho nástrah. Až čtvrtina lidí podle průzkumu STEM/MARK stále preferuje platit v zahraničí v hotovosti, z toho 79 % si peníze směňuje ještě v českých směnárnách. Zbytek hotovost vybírá v destinaci buďto z bankomatů, případně ve směnárnách. Na obou místech na ně však čekají nástrahy, které je mohou o peníze připravit. V případě bankomatů jsou to dynamické konverze měn (DCC), v případě směnáren nevýhodné netransparentní kurzy. Twisto proto doporučuje vždy, když je to možné, platit kartou.

„Platba kartou je bezpečnější, zvláště tou virtuální, která je navíc zabezpečena dalšími bezpečnostními prvky Apple Pay a Google Pay, jako je otisk prstu. Zároveň je takřka nemožné je ukrást nebo opsat jejich údaje. Fyzické karty od Twista je také těžší zneužít, protože na sobě nemají napsaný třímístný bezpečnostní kód, který uživatel najde pouze v aplikaci. Aplikace na každou transakci upozorní a je z ní možné kartu zablokovat. V případě zneužití Twisto karty navíc nečelí uživatel zablokování vlastních finančních prostředků jako při zneužití debetní karty. Twisto by proto nemělo chybět v digitální nebo fyzické peněžence žádného cestovatele,“ popisuje Hanzlík.

Více o službě Twisto

Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013 jako první v ČR zavedlo odložené platby, známé také pod zkratkou BNPL (buy now pay later, nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 30 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2018 firma úspěšně vstoupila také na polský trh.

Doplňující informace k tiskové zprávě

Nedávné tiskové zprávy

Moderní call centra jsou protkaná technologiemi. Pomáhají jim naplňovat narůstající zákaznická očekávání

Řečové analýzy, hlasová biometrie či inteligentní voiceboti. To jsou některé z nejmodernějších technologií, které v rámci svého fungování využívají dnešní call centra. Díky nim mohou neustále držet krok se zvyšujícím se očekáváním klientů a zajišťovat maximální efektivitu své práce. Jak tyto technologie fungují a co všechno by mohly v budoucnu umět? Odpovědi nabízí následující článek.

Call centrum je centralizované pracoviště sloužící organizacím k doručování a přijímání velkého množství žádostí prostřednictvím telefonu. V dnešní době již vzhledem k využívání mnohem pestřejší škály komunikačních kanálů, například e-mailů, sociálních sítí a chatovacích aplikací, spíše hovoříme o kontaktních centrech. Fungování těch nejmodernějších se již neobejde bez využití pokrokových technologií.

„Zákaznický servis patří k oblastem, v nichž je nezbytné inovovat a neustále zařazovat do svého fungování nové technologie. Pouze tak lze udržet krok s narůstajícím očekáváním klientů a současně nenavyšovat výdaje na provoz zařízení. Mezi nejprogresivnější metody, které dnes v rámci fungování klientských center nacházejí uplatnění, patří řečové analýzy a hlasová biometrie,“ popisuje Jan Nedělník, generální manažer společnosti Konecta Czech a Hungary, která se specializuje na outsourcing zákaznického servisu.

ZAJÍMAVOST

Samotný telefon byl vynalezen otcem moderní telekomunikace Alexandrem Grahamem Bellem v roce 1876. Za vůbec první call centrum je pak považována telefonní ústředna novinové společnosti Birmingham Press & Mail založená v roce 1965 ve Velké Británii. Ta již na rozdíl od svých předchůdců disponovala technologií automatického přepojování hovorů mezi operátory.

Analýza řeči je technologie, která dokáže vyhodnocovat konverzace zákazníků s agenty v reálném čase. Umí detekovat konkrétní klíčová slova, fráze i další atributy a usnadňuje tak efektivní odbavení či přesměrování klientských požadavků. Call centra ji rovněž používají v rámci takzvané „post-call analytiky“, která zahrnuje následné vyhodnocení kvality hovoru, efektivity operátora či identifikaci klíčových problémů nebo trendů.

Hlasová biometrie zase umožňuje identifikovat konkrétního člověka na základě jeho mluveného projevu. To činí proces identifikace klienta rychlejším a zároveň bezpečnějším. Technologie zvládá během krátké chvíle rovněž určit, zda hovoří žena, či muž, kolik je mluvčímu přibližně let nebo jaké je jeho aktuální emoční rozpoložení.

„Díky kombinaci těchto technologií tak lze zautomatizovat velké množství procesů v call centru, od prvního spojení se zákazníkem až po konečnou analýzu hovoru. Typicky se tyto nástroje využívají u chytrých callcentrových voicebotů, kteří mohou přepojovat zákazníky na operátory automaticky dle jazyka volajícího, případně zodpovědět některé jednodušší otázky rovnou a zmírnit tak zahlcení agentů,“ popisuje Kateřina Zemanová ze společnosti Phonexia, jež se specializuje na vývoj řečových technologií.

Efektivnější zapojení virtuálních asistentů

Data získávaná prostřednictvím řečových analýz tak umožňují efektivnější začlenění stále využívanějších voicebotů do fungování zákaznického centra. „V našem prostředí zůstává silná pachuť z boomu virtuálních asistentů před pár lety, kdy byl trh penetrován velkým množstvím základních řešení, která zákazníkům jednoduše nepomáhala. Dnes jsou ovšem nejen technologie, ale i samotné nástroje mnohem dál, a pokud se projektu nasazení asistenta věnuje dostatek energie a pozornosti, dokáže přinášet skvělé výsledky,“ popisuje František Procházka, Chief Product & Marketing Officer společnosti Feedyou, která se na tvorbu chatbotů a voicebotů specializuje.

ZAJÍMAVOST

Za vůbec prvního virtuálního asistenta je považován program Eliza simulující psychoterapeutické rozhovory, který v roce 1966 vyvinul Joseph Weizenbaum. Ten při interakci s pacienty využíval předem definované scripty. Přestože byla Eliza velmi jednoduchá a neměla schopnost skutečně porozumět nebo interpretovat lidskou řeč, je považována za revoluční, neboť naznačila možnosti interakce mezi člověkem a počítačem.

Ačkoli jsou virtuální asistenti stále na vyšší úrovni, zatím podle Jana Nedělníka nehrozí, že by zcela nahradili lidské agenty. Chatboti a voiceboti se totiž skvěle hodí na odbavení rutinních problémů, neumějí však číst mezi řádky. „Chybí jim intuice, empatie nebo lepší pochopení kontextu. Proto jsou prozatím lidští asistenti stále nezbytní,“ doplňuje odborník na zákaznický servis.

„Každopádně však platí, že čím lepší vstup v podobě dat virtuálnímu asistentovi poskytnete, tím kvalitnější získáte výstup. Proto jsou údaje z řečových analýz a databází pro nasazení tohoto nástroje klíčové,“ dodává.

Vymodeluje v budoucnu i tvář?

Ačkoli jsou řečové analýzy a metody rozpoznávání hlasů v dnešní době již značně pokročilé, stále je kam se posouvat. Nastupujícím trendem je například využití takzvaného sémantického vyhledávání, které umožňuje snadnou identifikaci klíčových slov pomocí jejich významu. To může call centrům umožnit rychlejší orientaci v přepsaných hovorech, jejich kategorizaci a reakci na nenadálé situace.

„V oblasti hlasové biometrie se pak neustále posouvají možnosti identifikace fyziologických aspektů mluvčího. V nedávné MIT studii například odborníci experimentovali s takzvaným voice2face neboli vygenerováním pravděpodobné tváře mluvčího na základě hlasu. Nejmodernější neuronové sítě by například mohly být natrénovány tak, aby z hlasu odhadly i výšku volajícího,“ uzavírá Kateřina Zemanová.

PENNY ŠETŘÍ PŘÍRODNÍ ZDROJE

PENNY díky dlouhodobé strategii trvalé udržitelnosti a nastavením svých logistických mechanismů v nemalé míře šetří přírodní zdroje. Díky zapojení v kolektivním systému ASEKOL, který zajišťuje zpětný odběr a následnou recyklaci vysloužilých elektrozařízení, uspořilo za rok 2022 celkem 61,63 MWh elektrické energie, 843,68 m3 vody a zabránilo vypuštění 533,46 tun CO2 do našeho ovzduší.

„Elektrospotřebiče nás dnes provází na každém kroku a život si bez nich nedokážeme představit. Elektroodpad je tak v současnosti jedním z nejrychleji rostoucích druhů odpadu. Proto jsme již řadu let součástí kolektivního systému ASEKOL, který provozuje propracovaný systém sběru a recyklace vysloužilých spotřebičů.,“ říká Tomáš Kubza, šéf logistiky PENNY a dodává: „Elektroodpad může obsahovat zdraví škodlivé látky, které se díky ekologicky šetrné recyklaci daří separovat, čímž společně přispíváme k ochraně životního prostředí. Recyklace navíc umožňuje opětovné materiálové využití a je jedním ze základních principů cirkulární ekonomky. Jeho míra může dle typu výrobku dosáhnout až 95 %. Díky zodpovědnému přístupu k třídění a následné recyklaci vznikají úspory spotřeby elektrické energie, primárních surovin, vody, a snižujeme okyselování prostředí a produkci skleníkových plynů.“

Systém zpětného odběru a následného zpracování elektrospotřebičů s jejich dramaticky rostoucím počtem neustále roste. Například 100 vytříděných notebooků uspoří 10 MWh elektřiny, což je 3letá spotřeba elektřiny rodiny žijící ve standardním bytu. Každých 100 kg vytříděných elektrospotřebičů zase ušetří ropu, ze které by bylo možné vyrobit benzín na cestu z Prahy do Paříže.

Společnost PENNY předala kolektivnímu systému ASEKOL v roce 2022 k recyklaci celkem 30 706 kg elektroodpadu. Díky tomu se podařilo uspořit 61,63 MWh elektřiny, 5 262,67 litrů ropy, 843,68 m3 vody a 24,28 tun primárních surovin. Pro porovnání, v případě ropy se jedná o množství, z něhož by se vyrobil benzín, na který by běžný osobní automobil ujel 77 632 kilometrů, a v případě vody je to množství potřebné na běžné osprchování 11 325 lidí. Ušetřená energie znamená 3letou spotřebu 6 rodin žijících ve standardním bytě. Navíc PENNY snížilo emise skleníkových plynů o ekvivalent 533,46 tun CO2 a produkci SO2, který zapříčiňuje okyselování prostředí, o ekvivalent 2 173,19 kg.

PENNY je aktivní i v dalších systémech cirkulární ekonomiky. Například díky cirkulárnímu systému sdílených palet CHEP jen v roce 2022 zachránilo 437 333 dm3 dřeva, snížilo emise CO2 o 558 tun a vyprodukovalo o 65 tun odpadů méně.  Zapojením do systému recyklace opadů EKO-KOM za rok 2021 snížilo světovou produkci CO2 o 10 883,38 a uspořilo tak 263 076,70 GJ energie.

Ovlivňuje léto pracovní produktivitu? Zeptali jsme se českých firem

Léto je obdobím slunce, tepla a dovolených. Pro mnoho lidí znamená relaxaci, cestování a čas strávený s rodinou a přáteli. Jak se však zdá, léto může mít významný dopad na pracovní produktivitu. Zajímá vás, jaké faktory ovlivňují produktivitu v různých odvětvích během tohoto teplého období? Přinášíme vám pohled na tento jev prostřednictvím názorů šesti různých zástupců firem, kteří nám prozradili, jak léto ovlivňuje jejich pracovní rutiny, návyky a efektivitu.

Klimatizace zvyšuje produktivitu

Podle Tomáše Zadáka, CEO digitální a brandingové agentury Ler Studio, má teplota v kancelářích zásadní vliv na produktivitu týmu. Na základě zkušeností z různých sezón si uvědomili, že práce v klimatizovaných prostorách v létě zvyšuje efektivitu až o 40 % ve srovnání s vyššími teplotami nad 26 °C. Tento rozdíl v produktivitě je běžný a zohledňují ho v období nižší poptávky. Přestože pracují v klidném tempu a bez stresu, pravidelné klimatizované kancelářské prostředí s venkovními žaluziemi a jsou klíčem k udržení pracovního flow. Tým si také rád dopřeje relaxaci jako posezení v parku nebo grilovačky u bazénu. Volné chvíle využívá k brainstormingu a zdokonalování procesů.

Letní radosti vs. pracovní nasazení

Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, zdůrazňuje, že jako každý jiný jedinec má i on touhu si užít léto plnými doušky, vychutnávat cestování a všechny další radosti, které s tímto obdobím přicházejí. Přesto však zůstává věrný svému pracovnímu postupu, který se pod vlivem vysokých teplot nijak neupravuje. Dokáže pracovat efektivně i za horkých dnů a je otevřen využít klimatizaci, pokud by to situace vyžadovala.

Pružnost, pláž a kreativita

Podle Ondřeje Tylečka, generálního ředitele kreativní agentury Fairy Tailors, reklamní business nezná okurkovou sezónu, a tak i v létě se pracuje s nevídanou energií. Klíčovým rysem je pružnost vůči klientům, kdy se termíny projektů ladí podle jejich dovolených. Nezávislost je však také na pořadu dne – během letních měsíců někteří zaměstnanci pracují z pláže nebo svých obytných aut. Pro úspěšné projekty v tomto režimu je klíčová nadprůměrná osobní zodpovědnost a výkonné aplikace pro projektové řízení a komunikaci. Aby byli pracovně fit, dbají na dostatečný přísun tekutin, lehkou stravu a plánování práce na časová pásma s menším slunečním žárem – ráno a později večer.

Umění letního vyvážení

Jan Večerka, zakladatel a CEO crowdfundingové platformy BrikkApp si jako vášnivý silniční cyklista vychutnává dlouhé letní dny, které mu umožňují skloubit pracovní povinnosti se sportovními aktivitami. Jan nejenže stíhá veškeré pracovní úkoly, ale má i čas na tréninky před nebo po práci, a to jak jako cyklista, tak i jako otec dvou dětí, s nimiž může trávit čas na hřišti. Z pracovního hlediska pro něj letní měsíce neznamenají omezení v klimatizované kanceláři. Naopak, využívá dobu, kdy mnozí partneři a kolegové odpočívají, k plánování, konceptuálním úkolům a dohánění restů. Letní rodinná dovolená pak pro Jana představuje důležitý způsob, jak nabrat novou energii do nadcházejících měsíců práce.

Léto jako motor produktivity

Podle Jany Večerkové, zakladatelky a ředitelky intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, má teplo v létě pozitivní vliv na její produktivitu. Jednodušší volba oblečení a příjemné světlo venku jí umožňují soustředit se na práci efektivněji. Délka dne také hraje důležitou roli, zejména pro aktivity před a po pracovní době. Plánované dovolené pak přidávají strukturu a minimalizují sklony ke skládání úkolů na později. Jana rovněž zdůrazňuje, že ve vyšších teplotách klimatizovaná kancelář nepředstavuje problém, avšak téma optimální teploty je častým debatním bodem s kolegy. Dovolenková sezóna pro ni znamená možnost zaměřit se na strategické plánování a koncepční úkoly, na které v běžném shonu často není tolik času.

Well-being je nezbytný

Michal Hotmar ze společnosti RIM věří, že jsou letní měsíce určeny k odpočinku a nabrání nové energie. Venkovní počasí hraje důležitou roli v pracovním výkonu. Vysoké teploty mohou ztížit koncentraci a soustředění na práci, přičemž zatažené a deštivé dny můžou způsobit únavu. Michal zdůrazňuje, že péče o well-being v kanceláři je nezbytná. Kromě toho, čerpání dovolené může zpomalit rozhodovací procesy, protože kolegové nejsou vždy k dispozici. Michal upravuje svůj pracovní režim tak, že přichází do práce o hodinu až dvě dříve, aby se vyhnul odpolednímu horku. Tím zajišťuje klidnější a soustředěnější prostředí pro práci. Ostatní pracovní rituály si však snaží ponechat beze změn.

V mobilní aplikaci benu je nově možné i nakupovat

Mobilní aplikace BENU Lékáren nově umožňuje přímý nákup produktů ze sortimentu internetového obchodu benu.cz a také čerpání nejrůznějších benefitů, včetně výhodných cen. Aplikace nadále nabízí svým uživatelům pohodlnou rezervaci léků z eReceptu k vyzvednutí ve vybrané lékárně nebo Lékový kalendář.

Mobilní aplikace BENU, kterou provozovatel stejnojmenného lékárenského řetězce spustil již v roce 2020, byla vyvinuta s cílem rozšířit služby pro věrné zákazníky a usnadnit jim jak komunikaci s lékárníkem, tak mít svou BENU PLUS kartu vždy po ruce. Nově si uživatelé mohou přímo v aplikaci nakoupit volně prodejné léky nebo vybrat další zboží ze širokého lékárenského a doplňkového sortimentu e-shopu benu.cz. K zaplacení mohou využít benefitní platební bránu nebo rychlé platební metody jako Google pay či Apple pay. „Usilujeme o neustálé rozšiřování a zlepšování služeb pro naše zákazníky, proto jsme se rozhodli reagovat na recenze a sledovat aktuální trendy. Integrovali jsme tak do naší mobilní aplikace možnost rychlého a pohodlného nákupu. Dynamicky rostoucí počet objednávek v aplikaci svědčí o správnosti našeho rozhodnutí,“ říká Michal Macourek, ředitel e-commerce BENU Lékáren. Mobilní aplikace BENU je ke stažení pro iOS i Android a je zcela zdarma.

REZERVACE eRECEPTU SNADNO A RYCHLE

Jednou z nejpoužívanějších funkcí mobilní aplikace BENU je možnost předem si zarezervovat léky na eRecept. Zákazník jednoduše zadá či naskenuje kód eReceptu a vybere si BENU lékárnu, kde si předepsané léky chce vyzvednout. Jakmile jsou léky z rezervovaného eReceptu na zvolené lékárně připravené, dostane zákazník vyrozumění formou SMS a notifikace přímo v aplikaci. Mobilní aplikace BENU umožňuje snadné vyzvednutí rezervovaných léků i pomocí QR kódu.

VŠECHNY AKČNÍ a výhodné nabídky NA JEDNOM MÍSTĚ

Kromě možnosti pohodlného on-line nákupu čekají na zákazníky v BENU mobilní aplikaci také speciální akční a výhodné nabídky. Další praktickou službou je Lékový kalendář, do kterého si uživatelé mohou zaznamenat, které léky a kdy mají užívat. Telefon je pak spolehlivě upozorní, když je čas léky užít. Součástí aplikace je také elektronický uživatelský účet věrnostního programu BENU PLUS. Po přihlášení do něj lze získat přehled o nasbíraných bonusových bodech a dostupných slevových poukázkách. Kartu BENU PLUS pak není nutné mít fyzicky při sobě, stačí ji lékárníkovi ukázat v mobilu.                                                                                                              

O SPOLEČNOSTI BENU

Společnost BENU Česká republika s.r.o., provozovatel sítě lékáren pod značkou BENU s více než 350 lékárnami v České republice, je dceřinou společností PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., která je leaderem českého farmaceutického distribučního trhu. Společnost BENU nabízí svým pacientům a zákazníkům nový a moderní přístup k medicínské i preventivní péči. Řídí se mottem „Vaše zdraví si bereme na starost“. V něm se odráží filozofie celé značky a příslib jejím zákazníkům. Více informací naleznete na www.phoenix.czwww.benu.cz.

Redesign a modernizace webu zvedly těžbu kryptoměn na novou úroveň!

Pomocí redesignu webových stránek a modernizace vizuální identity se podařilo firmě Ler Studio dramaticky zvýšit návštěvnost webových stránek 2Bminer.com během pouhých tří měsíců. V tomto období vzrostla návštěvnost o tisíce procent. Celý proces je podrobně představen v jejich podcastu Ler.cast, kde je také sdílen pohled na spolupráci s klientem Jakubem Hlavenkou, zakladatelem společnosti 2BMiner. Více se dozvíte v článku.

Těžba kryptoměn bez starostí

2BMiner je firma specializující se na prodej, hosting a servis strojů pro těžbu kryptoměn. Jejich služba poskytuje jednoduchý způsob investování do kryptoměn, aniž byste museli mít v této oblasti znalosti. Stačí si vybrat stroj na těžbu podle výše investice nebo kryptoměny, kterou chcete těžit, a 2BMiner se postará o zbytek. Zajišťují nákup stroje, jeho přípravu na těžbu, umístění v hostingovém centru a případný servis. Investor pak prostřednictvím klientské zóny sleduje, jak jeho stroj těží, a pravidelně obdržuje výplatu za vytěžené kryptoměny přímo na svou krypto peněženku.

Cíle spolupráce

Hlavním cílem a požadavkem klienta bylo, aby jejich webová prezentace působila profesionálně a důvěryhodně. Kryptoměny kvůli předešlým podvodům často vyvolávají velké obavy, zejména u začínajících investorů. Společnost 2BMiner chtěla vybudovat důvěru a značku, která by nejen vypadala profesionálně, ale umožnila potenciálním zájemcům snadné ověření bezpečnosti jejich investic. Po prvotním auditu webu a poznání společnosti bylo jasné, že je nutné udělat redesign „od podlahy“.

Moderní vizuální identita

Ještě před začátkem samotného redesignu webových stránek se Ler Studio vrhlo na dočištění a dodělání vizuální identity. Zachovalo základní grafické prvky či barevnost a vybudovalo na nich novou identitu značky, která je moderní, koresponduje s daným tématem a působí profesionálně.

„Nechali jsme vyniknout žlutou barvu, která vyvolává asociace spojené s nejznámější kryptoměnou Bitcoinem, jemuž se přezdívá digitální zlato. Dále jsme jako signature vizuál použili tónované fotografie, které jsou doplněné o tematické prvky, například těžební stroje nebo všem dobře známé logo Bitcoinu. Přestože pomocí 2BMiner můžete těžit i jiné kryptoměny, zaměřují se převážně na Bitcoin, proto jsme mu věnovali největší prostor,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Redesign webových stránek

Ler Studio během prvních briefů s klientem vytvořilo obraz toho, co klient očekává od webových stránek, jaká je cílová skupina, proces vyřizování objednávek, způsob komunikace s klienty a směřování společnosti. Tyto informace jsou důležité, aby bylo možné navrhnout webové řešení, které bude odpovídat současným požadavkům a zároveň bude připravené na případné aktualizace, rozšíření funkcí nebo expanzi společnosti. Nový web měl oproti původní verzi přinést řadu technologických vylepšení a celkově měl mít odlišnou strukturu. Proto se rozhodlo provést redesign a vytvořit úplně nový web pomocí vlastní platformy nazvané LERA, která je postavena na základech PHP frameworku Laravel Nova. Díky tomu se mohli implementovat jakékoli inovativní prvky a současně mít otevřené dveře pro případné doplnění dalších funkcí.

Klíčové prvky redesignu

  • Zvýšení důvěryhodnosti společnosti
  • Rozšíření komunikace a vysvětlení toho, jak vše funguje
  • Jednoduchý proces objednávky včetně podpisu smlouvy
  • Vylepšení pozice ve vyhledávání
  • Multijazyčnost s mutací v arabštině

Zvýšení důvěryhodnosti společnosti

Ler Studio si od samého počátku uvědomovalo, že klíčovým faktorem pro 2Bminer je budování důvěry ve značku a nabízené služby. Společnost 2Bminer je na trhu teprve několik let a velká část jejich byznysu je v zahraničí. Velkou výhodou pro ně je diverzita regionů a stabilita energií, které pohání hostingová centra. Při tvorbě nového webu se Ler Studio zaměřilo na koncepci, která graficky působí sebevědomě, moderně a zároveň poskytuje uživatelům přehledně a srozumitelně informace. Každý návštěvník webu tak získal jasné odpovědi na všechny své otázky, a to od detailního popisu toho, jak služba funguje od prvotního kontaktu až po případné ukončení spolupráce.

Druhou částí byla autorizace společnosti pomocí fotografií lidí, kteří 2Bminer tvoří a starají se o jejich stroje, nebo podrobné popisy hostingových center, včetně autentických fotografií. Posledním prvkem budování důvěryhodnosti je sekce s odkazy na články a rozhovory, které byly o 2BMineru publikovány v mnoha médiích v Česku i zahraničí. Návštěvníkům, kteří si prohlédnou tyto webové stránky, bude jasné, že se jedná o českou firmu, která úspěšně působí na mezinárodních trzích a má bohaté zkušenosti a know-how, o kterých se s nimi podělí.

Profesionální firemní prezentace

Webové stránky měly za úkol být profesionální prezentací společnosti. Tato část ve své podstatě znamenala transformovat všechny tiskoviny, prezentace a nastřádané nesjednocené materiály do jednotné vizuální identity a webových stránek. Ler Studio k tomu přistupovalo opět z širší perspektivy, protože 2BMiner nepůsobí pouze online. Zaměřilo se na to, aby celková prezentace byla flexibilní. Nová firemní prezentace musela být snadno aplikovatelná nejen na webových stránkách, ale také na vizitkách, rollupech a dalších propagačních materiálech či sociálních sítích. Díky tomu je udržována vizuální profesionální komunikaci napříč všemi kanály a komunikačními prostředky.

Zjednodušení procesu objednávky

Nové webové stránky měly sloužit také k tomu, aby si zájemce mohl rovnou zakoupit vybraný stroj, přečíst a podepsat kupní smlouvu, která se skládá z více částí a rovnou zaplatit objednávku. Celý proces je tak možné uskutečnit online a automatizovaně. Celkově se Ler Studio zaměřilo na to, aby byl nákupní proces na webových stránkách co nejjednodušší pro zákazníky a zároveň se zjednodušilo zpracovávání objednávek. Jedná se tak o e-shop, který je součástí webových stránek. Oproti běžnému e-shopu má ale několik specifických funkcí. 

Multijazyčnost s mutací v arabštině

Mít webové stránky kromě češtiny také v jiném jazyce je dnes naprosto běžné, stačí texty přeložit a vložit je na váš web. To ovšem neplatí, pokud váš byznys, jako v případě 2BMineru, přesahuje až do arabsky mluvících zemí. Nejen, že je obtížné najít vhodného překladatele, který rozumí dané problematice, jeho práci si ale pravděpodobně ani nezkontrolujete.

„Postup byl takový, že jsme napsali texty v češtině, přeložili je do angličtiny a následně tyto anglické texty zaslali agentuře do Dubaje na překlad. Zároveň webové stránky před spuštěním webu zkontrolovali, z pohledu koncového uživatele, jelikož překlad byl v celém řešení ta nejmenší komplikace. Arabština se totiž čte zprava doleva, tedy opačně, než je pro nás běžné. A nejen to, celé UX je zrcadlově obrácené, všechny ovládací prvky přecházejí rovněž zprava doleva. To byla výzva pro naše programátory. Museli si zanalyzovat konkurenční webové stránky v arabštině, aby mohli upravit webové stránky podle daných zvyklostí,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Vylepšení pozice ve vyhledávání

Součástí redesignu byla také celková optimalizace webu pro vyhledávače. Důraz na SEO klade Ler Studio při vývoji každého webu, ale zde to bylo extrémně důležité. Kromě toho, že organická návštěvnost je obecně kvalitnější, tak u kryptoměn je velice problematické, a někdy i nemožné, přivádět návštěvníky z placených zdrojů. Proto se věnovala velká péče optimalizaci webu, jak po technické, tak po obsahové stránce, aby se dosáhlo co nejlepších výsledků a velkého počtu návštěv z organického vyhledávání. To se povedlo a během 3 měsíců se webové stránky 2BMiner začaly objevovat na prvních příčkách výsledků vyhledávání na cílová klíčová slova.

Restrikce v PPC kampaních

Důvodem, proč je placená návštěvnost v případě krypto byznysu problematická, jsou restrikce, které se na tento obor vztahují. Například na Facebooku jsou všechny reklamy na kryptoměny zakázané, na Googlu jsou omezeny také, tam se přesto některé kampaně ve vyhledávací síti podařilo spustit. Bohužel i ty nakonec maximálně do 1 měsíce Google stejně pozastavil. „Museli jsme kampaně neustále monitorovat a upravovat, abychom je udrželi aktivní, alespoň nějakou dobu po spuštění nového webu. Cílem bylo zvýšení návštěvnosti, než dojde k plné indexaci webových stránek a tuto návštěvnost bude tvořit organické vyhledávání a PR,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Jediná platforma PPC reklamy, která v současné době nemá žádné restrikce na propagaci kryptoměn, je Sklik od Seznamu. Nicméně počet uživatelů, kteří využívají vyhledávač od Seznamu na hledání informací o kryptoměnách, je podle statistik opravdu hodně málo, proto kampaně ve vyhledávací síti nemají význam. Je tam ale možné spustit bez omezení kampaň v obsahové síti, která má poměrně slušný dosah.

Výsledek redesignu po 3 měsících

  • 1920 % nárůst organické návštěvnosti
  • pozice ve vyhledávání na cílová klíčová slova
  • Mnohonásobný nárůst obratu bez nutnosti rozšíření týmu
  • 100% návratnost investice za 2 měsíce

Unikátní software

V rámci spolupráce se společností 2BMiner, která stále pokračuje, Ler Studio přepsalo a vylepšilo také software, který se stará o řízení těžby a výplatu vytěženého krypta. Jednou částí je webová aplikace, která umožňuje klientům sledovat stav a výkon všech strojů, které zakoupili. Jedná se o klientskou zónu, do které se můžete přihlásit z jakéhokoliv místa i zařízení a podívat se, jestli váš stroj aktuálně těží, jaký má výkon, kolik toho vytěžil za den nebo za celou dobu. Máte zde také přehled výplat na vaši krypto peněženku a plateb za energie. Klient má tak neustálý přehled o svém stroji a návratnosti investice.

Aby tato aplikace, a především výplata vytěženého krypta, fungovala správně, v pozadí běží unikátní software. Ten sbírá data z hostingových center a následně rozděluje a posílá výtěžek na jednotlivé klientské účty. Nefunguje to tak, že by každý stroj těžil zvlášť, ale všechny jsou napojeny do takzvaného poolu a těží společně. Důvodem je, že dohromady mají mnohonásobně větší výkon, a tedy i výtěžnost. Je ale následně nutné vytěžené krypto rozdělit spravedlivým dílem na všechny stroje, které se na těžbě podílí. To se vypočítává poměrně složitým způsobem na základě výkonu konkrétního stroje a dalších proměnných.

Medailonek: Tomáš Zadák je grafik a podnikatel původem z Hradce Králové. Na střední technické škole začal pracovat na drobných grafických projektech pro menší podnikatele. Po škole se jako interní grafik ve společnosti Playman podílel i na tvorbě tiskovin pro známé herní tituly jako Far Cry, Assansin’s Creed nebo Dead Island. Poté založil studio Ler, které se vyvinulo v komplexní boutique agenturu s týmem 14 lidí, nabízející grafiku, marketing a vývoj. Do budoucna plánuje rozšířit působení do EU a vyvíjet vlastní marketingové SaaS služby. Přístup a kvalita práce Leru zaujala natolik, že se dokonce jako jedné z mála agentur ve Východních Čechách povedlo oslovit investory. Zajímá se také o cestování, yachting, kutilství a nové technologie. Zajímavé projekty, za kterými Tomáš stojí: www.menickator.cz, www.mylaw.cz a www.anywhere.legal.

SPOLEČNOST RAZER NOVĚ DEFINUJE MOBILNÍ HRANÍ: PŘEDSTAVENÍ MODELU KISHI V2 PRO, EXKLUZIVNÍ ŘADY KISHI V2 XBOX EDITION A ROZŠÍŘENÍ DOMINANCE RAZER EDGE V EVROPĚ

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, opět rozzářila svět mobilních her svými nejnovějšími přírůstky. V čele tohoto uvedení stojí široce dostupná hra Kishi V2 Pro, rozšířená působnost Razer Edge v Evropě a Asii a nové Xbox edice Kishi V2 pro iPhone a Kishi V2 Pro pro Android.

„Ve společnosti Razer věříme v posouvání hranic možností mobilního hraní,“ řekl Alvin Cheung, senior viceprezident hardwarové divize společnosti Razer. „S řadou Kishi V2 a rozšířenou dostupností Razer Edge umožňujeme hráčům naplno využívat potenciál, který mobilní hraní nabízí.“

Razer Kishi V2 Pro pro Android – mobilní hraní je nyní hardcore

Kishi V2 Pro se zrodila z posedlosti špičkovým mobilním hraním a původně byla exkluzivně dodávána s Razer Edge, ale nyní se bude prodávat samostatně a bude široce dostupná pro nadšence.

Pro hraní her na úrovni konzolí s funkcemi, jako je HyperSense Haptics, univerzální uchycení s rozšiřitelným můstkem a možnost hrát PC i konzolové hry se streamováním, udržuje Kishi V2 Pro špičkový výkon díky hraní s velmi nízkou latencí, s passthrough nabíjením a 3,5mm zvukem. Ve spojení s aplikací Razer Nexus 3.0 to není jen hraní, je to zážitek.

Razer Edge – mobilní hraní dovedené k dokonalosti

Poté, co revoluční zařízení Razer Edge ovládlo USA, se dočkalo očekávaného debutu ve vybraných oblastech Evropy a Asie.

Tento kapesní herní zázrak poháněný herní platformou Snapdragon® G3x Gen 1 a s živým 6,8″ displejem AMOLED s plynulou obnovovací frekvencí 144 Hz vtáhne hráče do světa AAA her kdekoli a kdekoli.

Řada Razer Kishi V2 Xbox Edition – Bezproblémové propojení konzole s mobilním zařízením

Oficiálně licencované ovladače Xbox Edition, navržené ve spolupráci se společností Xbox, jsou nejnovějším pokrokem společnosti Razer v oblasti mobilního hraní. Razer Kishi V2 Pro pro Android (Xbox Edition) a Kishi V2 pro iPhone (Xbox Edition) navazují na odkaz oceňovaných kapesních periferií a umožňují hrát stovky AAA titulů Xbox na mobilních platformách iOS a Android. Tyto ovladače nabízejí přesné ovládání, ergonomické pohodlí a ikonické rozložení tlačítek Xbox a bílou estetiku.

Od kritiky oceňovaných hmatových mikrospínačů Razer pod D-padem, tlačítky na obličeji a ramenními tlačítky až po známé funkce tlačítka ovladače Xbox pro Xbox Remote Play a Xbox Cloud Gaming – každý aspekt vypovídá o kvalitě a známosti, kterou nadšenci Xboxu a Razeru očekávají. To vše při současné bezproblémové integraci s Xbox Cloud Gaming, Xbox Remote Play a podporovanými streamovacími platformami a nativními hrami.

Řada Razer Kishi V2 Xbox Edition je víc než jen ovladač; je to důkaz trvalého partnerství mezi společnostmi Razer a Xbox, které se snaží nabídnout hráčům nejlepší herní zážitky AAA bez ohledu na jejich umístění – překonávají tradiční omezení blízkosti konzole. Tyto přelomové ovladače jsou k dispozici výhradně v USA a Kanadě.

Razer Nexus 3.0 – odemkněte novou oblast mobilního hraní

Aplikace Razer Nexus 3.0, která byla spuštěna na začátku tohoto měsíce, nabízí poklad pro uživatele Razer Edge a Kishi V2 bez dalších nákladů. Uživatelé se mohou ponořit do rozsáhlé knihovny a prozkoumat a iniciovat tisíce her.

Ať už v systému iOS nebo Android, kurátorské kategorie a pravidelně aktualizované seznamy her v kombinaci s automaticky přehrávanými upoutávkami usnadňují objevování her. Pro ty, kteří si někdy přáli, aby hra určená pouze pro dotykovou obrazovku byla kompatibilní s ovladačem, je režim virtuálního ovladače v systému Android skutečností. Razer Nexus 3.0 je k dispozici zdarma v obchodě Google Play a iOS App Store.

Tyto přelomové produkty jsou důkazem odhodlání společnosti Razer vylepšovat herní zážitky pro svou věrnou komunitu nadšenců. Další informace o řadě Razer Kishi najdete na Razer.com.

CENA & DOSTUPNOST

Razer Kishi V2 Pro pro Android
$129.99 USD / 149.99€ MSRP
Razer.com, RazerStores a autorizovaní prodejci – 23. srpna 2023

Razer Edge – nyní dostupný na vybraných trzích Evropy a Asie a Tichomoří
$399.99 USD / 499.99€ MSRP
Razer.com, RazerStores a autorizovaní prodejci – 23. srpna 2023

Razer Kishi v2 pro iPhone a Razer Kishi v2 pro Android jsou i nadále celosvětově dostupné za doporučenou cenu 99,99 USD / 119,99 €.

Back to school: Sluchátka a reproduktory ocení ke vstupu do nového školního roku každý

Ano, opravdu snad každý žák i student si aspoň občas poslechne rád hudbu. A vstup do nového školního roku je pro mnohé rodiče ideální příležitostí k tomu, aby je vhodným dárkem motivovali k píli a co možná nejlepším výsledkům. Zde najdete tipy na sluchátka a přenosné bezdrátové reproduktory, které rozhodně udělají radost. V obou případech vybíráme produkty Bose a Energy Sistem, které reprezentují atraktivní produkty ve dvou rozdílných cenových hladinách.

Sluchátka pro ty, kdo si potrpí na to nejlepší

Bose QuietComfort Earbuds II s ANC a individuálním přizpůsobením zvuku každému uchu. Nejnovější generace výjimečných sluchátek legendární řady Bose QuietComfort s aktivním potlačením okolních ruchů si vždy při nasazení změří vlastnosti anatomie konkrétního ucha a přizpůsobí jim reprodukci. Kromě toho jsou oceňována pro výjimečnou kvalitu potlačení okolních ruchů a jedinečnou kvalitou zvuku i handsfree hovorů v rušném prostředí. Každý „špunt“ váží méně než 7 gramů, sluchátka hrají na jedno nabití až 6 hodin, a baterie vestavěná v pouzdře připojitelném přes USB-C umožňuje jejich další trojnásobné dobití. Systém dvou samostatných silikonových částí – koncovek do uší a pásku, pomocí kterého se sluchátka „zašroubují“ do ušního boltce – zaručuje velmi pevné, a přitom pohodlné uchycení v uších. S využitím aplikace Bose Music lze otestovat optimální utěsnění v uších a správný výběr koncovek, což přispívá k lepšímu zvuku i ANC.
Koncová doporučená cena: 7 690 Kč

Absolutně bezdrátová sluchátka ve 4 barvách za skvělou cenu

Absolutně bezdrátová sluchátka Energy Earphones Urban 1 Bluetooth zaujmou především designem, čtyřmi barevnými variantami včetně dvou výrazných pastelových provedení a velmi atraktivní cenou. Komunikaci s telefonem zajišťuje bezdrátové technologie Bluetooth 5.0, na jedno nabití vydrží sluchátka hrát až 5 hodin a v ochranném pouzdře je lze navíc až 3krát plně dobít. Vestavěný mikrofon umožňuje telefonovat v režimu handsfree. Ve stavěny mají měniče o průměru 10 mm Na trhu jsou v černém, bílém, pastelově modrém a žlutém provedení.
Koncová doporučená cena: 749 Kč 

Bluetooth reproduktor, který může spadnout do vody a vyplave

Bose SoundLink Flex – Exkluzivní zvuk a bezkonkurenční odolnost. Bose SoundLink Flex si můžete vzít i na paddleboard nebo do bazénu na nafukovací lehátko. Nejen že je absolutně prachu i vodě odolný a neuškodí mu ani úplné ponoření, ale když spadne do vody, vyplave ihned zpátky na hladinu, a to poutkem nahoru! Kromě toho nabídne zvuk hodný značky Bose, která proslula vynikajícím poměrem kvality zvuku a hlasitosti v porovnání s rozměry reproduktorů. Při rozměrech jen asi 20 x 5,3 x 9,1 cm a hmotnosti něco přes 450 gramů ozvučí skvěle venkovní party a automaticky optimalizuje reprodukci podle toho, jestli stojí, leží, nebo visí. Speciální vlastní technologie minimalizuje zkreslení při vysoké hlasitosti a vestavěná lithium-iontová baterie poskytuje dostatek energie až na 12 hodin poslechu – dost na to, aby zajistil zábavu během celého dne. V nabídce jsou tři barevná provedení – černá, kouřová bílá a kamenná modř.
Koncová doporučená cena: 4 390 Kč

Stereo Bluetooth reproduktor s vestavěným rádiem a slotem pro paměťovou kartu

Energy Sistem Urban Box 2 – čtyři atraktivní barevné varianty, rádio a slot pro kartu. Jen málo přenosných Bluetooth reproduktorů na trhu hraje opravdu stereo. Urban Box 2 od Energy Sistem s atraktivním designem a příjemnou textilní povrchovou úpravou to umí, a navíc má vestavěné FM rádio a slot pro paměťovou kartu. To se hodí, když se vám vybije telefon nebo když máte omezená mobilní data nebo jste v místě se špatným mobilním datovým pokrytím. Přímo z reproduktoru naladíte některou stanici nebo vložíte Micro SD kartu s uloženou hudbou a posloucháte dál. Díky technologii True Wireless Stereo lze jednoduše spárovat s dalším kompatibilním reproduktorem a zvýšit tak hlasitost při větších akcích. Jeho výkon je 10 W a na jedno nabití vydrží hrát až 12 hodin, plně nabitý je už za 3 hodiny.

Koncová doporučená cena: 759 Kč

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další.

Umělá inteligence a budoucnost reklamy: Konkurence nebo partnerství?

Artificial intelligence (AI) neboli umělá inteligence. Téma, které se v poslední době hodně skloňuje. V tomto článku si představíme, co to AI vůbec je a jaká jsou její praktická využití, která mohou přinést úspory a vyšší efektivitu vybraných aktivit.

Co je AI?

Jde o interdisciplinární obor, který se zabývá vývojem algoritmů a systémů, které mohou vykonávat úkoly, které by tradičně vyžadovaly lidské zapojení, jako je rozpoznávání řeči, hledání informací, učení se, plánování a rozhodování. Cílem AI je vytvořit technologie, které se co nejvíce přiblíží lidské inteligenci. AI se již dnes používá v řadě oblastí a průmyslů, jako jsou technologie, finance, zdravotnictví, human resources, retail nebo výroba.

Stejně tak ji využíváme i v našem každodenním životě, aniž bychom si to nějak více uvědomovali. „Máme pomocné digitální osobní asistenty, řídíme auta s bezpečnostními a asistenčními systémy, žijeme v chytrých domácnostech, které dokáží regulovat teplotu, osvětlení nebo nás upozornit, že došlo mléko,“ uvádí Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contexto.

Pojem „umělá inteligence“ byl poprvé použit už v roce 1956 na Konferenci umělé inteligence v Dartmouth College v New Hampshire, USA. Od té doby se výzkum v oboru umělé inteligence neustále rozvíjel a nabýval na významu, což vedlo k řadě důležitých objevů a pokroků v této oblasti.

Jaké výhody vám AI může přinést?

Rozvoj umělé inteligence a tlak na její využití bude postupně stoupat. Je to logické, protože zapojení AI do řady procesů přinese mnohem větší efektivitu a lepší zákaznický zážitek. „Klíčovou roli hraje AI v digitálním marketingu, kde je schopna sbírat velké množství dat ohledně našeho chování a vyhledávání v online prostředí, na jehož základě nám dokáže nabídnout personalizovanou reklamu. Tyto algoritmy jsou základem většiny online obchodů a využití najdou právě v online nakupování, vyhledávání a reklamě,“ uvádí Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contextowww.contexto.cz.

Automatizace časově náročné práce

AI dokáže automatizovat časově náročnou (a někdy i mezi zaměstnanci méně oblíbenou) práci. Jako je administrativní činnost, psaní textů a popisků, tvorba základních obrázků nebo komunikace se zákazníky. Schopnost komunikace může být pro řadu firem zajímavá právě z toho důvodu, že AI nikdy nespí. Takže pokud jsou vaši zákazníci vzhůru o půlnoci a hledají informace o vašich produktech, AI jim odpoví i v tento čas. Což má samozřejmě pozitivní vliv nejen na vnímání značky a zákaznického servisu, ale třeba i na přímý prodej produktů / služeb, které zákazníkům AI představí právě ve chvíli, kdy je vyhledávají a jsou tak více otevřeni dokončení nákupního procesu.

Klíčovou schopností AI je personalizace na základě sběru dat o chování a vyhledávání zákazníků v online prostředí. Dokáže pojmou obrovské množství dat, které umí velmi rychle filtrovat a vyhodnocovat. Na jejich základě je schopna zobrazit přesně to, co zákazníci hledají (nebo by hledat mohli). A tím opět pozitivně podpořit prodej.

Toto vše má samozřejmě pozitivní vliv na budování povědomí o značce, employer branding nebo růst tržeb.

Kde konkrétně ji můžete využít už dnes?

AI dnes můžete zapojit například do komunikace se zákazníky. Díky tomu zautomatizujete řadu procesů a zaměstnancům uvolníte ruce na práci, která má větší smysl a přínos pro vaši společnost.

AI ve spojením s Chatboty

Prvním příkladem může být využití AI ve spojením s Chatboty. Ti mohou být nasazeni na sociálních sítích nebo webu společnosti a jejich úkolem je poskytnutí informací zákazníkovi právě ve chvíli, kdy je vyhledává. Dnes je jejich použití již běžné, ale doposud bylo částečně omezené. Ve většině případů byly chatboti stavěni na míru. Na začátku bylo nutné postavit ve specializovaném designéru základní flow a následně ho naplnit požadovanými informacemi o produktech, službách nebo firmě. Což bylo poměrně časově i finančně náročné. Ale i tak nastaly případy, kdy zákazník položil otázku, se kterou si chatbot nevěděl rady a musel ho odkázat na lidského operátora. Toto se dnes už změnilo a díky AI je stavba chatbotů jednodušší a mnohem více efektivní.

Chatbot se dokáže sám učit

Dnes dokážeme přímo do chatbota nahrát požadované informace jakéhokoliv rozsahu, které on sám dokáže filtrovat a zákazníkovi pak odpovědět přesně na to, co ho zajímá. Chatbot se navíc dokáže sám učit. Sbírá data z chování a reakcí zákazníka, z jeho dotazů a průběžné komunikace, a na jejich základě ještě více personalizuje sdílený obsah. Tato nová funkcionalita je zajímavá nejen z finančního hlediska, ale také proto, že dokáže poskytnout přesnější data, díky kterým zvyšuje konverzní poměr.

AI a Newsletter

Dalším příkladem využití AI v komunikaci se zákazníky je Newsletter, kde již dnes umí zautomatizovat řadu úkonů, které by jinak musel provádět specialista e-mailového marketingu. Dokáže vyhodnocovat minulé kampaně a na základě takto získaných údajů automaticky vytvářet například předměty (které budou mít největší open rate) nebo dynamicky sestavit samotný obsah newsletteru, který bude na míru konkrétnímu zákazníkovi, v souladu s jeho potřebami nebo zájmy.

Uplatnění i v samotné tvorbě kontentu

Kromě využití v komunikaci a zákaznickém servisu najde dnes AI uplatnění i v samotné tvorbě kontentu. Určitě jste v poslední době zaznamenali vzestup různých aplikací, které dokáží na základě vašeho zadání vytvořit obrázek nebo napsat text.

Tato schopnost AI může být velmi zajímavá pro každého, kdo potřebuje generovat velké množství textového obsahu. Například blogové příspěvky, texty optimalizované pro SEO, příspěvky na sociální sítě, popisky e-shopů nebo částí webu, apod. Umělá inteligence zatím není ve fázi, kdy by byla schopna na 100 % nahradit lidské copywritery, ale může být zajímavým spolupracovníkem. Podle některých výzkumů může kooperace mezi AI a lidmi dosáhnout až pětkrát vyšší produktivity, a tím ušetřit náklady. A to je důvod, proč stále více společností využívá generátory textů na bázi AI. Ty jsou dnes lepší a lepší a texty, které umělá inteligence napíše, jsou téměř k nerozeznání od textů, které napsal člověk.

Je ale třeba být v tomto opatrný. AI dnes čerpá informace z dat v online prostoru a ty jsou ne vždy ověřené a tedy správné. Proto je potřeba si takto vygenerované texty pečlivě pročíst a zkontrolovat, zda je vše v pořádku. Případně je doplnit o zkušenost nebo emoční zabarvení, které doplní strohý text.

Předběhněte vaši konkurenci…

S nárůstem dat v online prostředí poroste i míra zapojení AI. Její rozvoj bude značný a najde uplatnění v řadě oblastí, a to jak pro jednotlivce, tak i pro firmy, kde bude klíčovou součástí celkové strategie. Řada firem o AI mluví už dnes, ale jen málo z nich má konkrétní představu, jak by ji mohly využít pro podporu svého rozvoje nebo businessu. „Pokud je to váš případ, spojte se s vhodnou marketingovou nebo konzultační agenturou, která je schopna vám postavit vhodnou strategii aplikace AI na míru vaší společnosti. Získáte díky tomu obrovskou konkurenční výhodu a také můžete ušetřit část nákladů na administrativní činnosti, které lze investovat mnohem efektivněji,“ dodává Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contextowww.contexto.cz.

Otestujte si to…

V tomto článku jsme se (mimo jiné) zmínili o generátorech textu AI, které dokáží, na základě dostupných informací v online prostoru, napsat jakýkoliv text. Na jakékoliv téma, v jakémkoliv jazyce. Odhalení textu psaného AI může být někdy poměrně snadné, ale někdy ho naopak nepoznáte… A vy si to můžete otestovat přímo zde – protože část toho článku napsala právě AI.

Poznáte, jaká to byla? 😊

Exit mobile version