Sbazar.cz jako jediný na trhu využívá při ochraně svých uživatelů ověření přes bankovní identitu

Bank iD, nejpoužívanější metoda digitálního ověření totožnosti českých občanů, a česká internetová jednička Seznam.cz rozšiřují spolupráci s cílem co nejvyšší ochrany svých klientů a uživatelů. Ať už jde o lidi využívající e-mailovou schránku, diskutující, hráče fotbalové Fantasy ligy nebo nově i o prodávající a kupující na Sbazaru. Ti všichni mají možnost ověřit svou totožnost prostřednictvím bankovní identity. Tímto krokem potvrzují svou důvěryhodnost a neschovávají se za anonymitu internetu. Seznam.cz jim následně uděluje status „ověřený uživatel symbolizovaný ikonou modré fajfky.

Seznam.cz začal svým uživatelům nabízet ověření jejich účtu prostřednictvím Bank iD vloni na jaře. Letošní novinkou je digitální ověřování totožnosti přes Bank iD u služby Sbazar.cz. Cílem je usnadnit nákup a prodej z druhé ruky a zajistit ochranu poctivých prodávajících a kupujících před případnými podvodníky. Jde o první bazarový portál, který tímto způsobem zvyšuje bezpečnost online nakupování, a chrání tak své uživatele. „Naši uživatelé si na tento způsob digitálního ověření už zvykli. Proto zavádíme bankovní identitu i pro naše další služby. Vedle Sbazaru, kde nově funguje, pracujeme aktuálně na její implementací i na realitním serveru Sreality.cz,“ vysvětluje Pavel Kolář, ředitel divize Oborových služeb ve společnosti Seznam.cz.

Uživatel, který se u Seznam.cz identifikuje přes Bank iD, získává status „ověřený uživatel“. To mu přináší nejen výhody a rozšířené funkce u jednotlivých služeb, ale také mu umožňuje snadnou obnovu přístupu k účtu v případě jeho zneužití či zapomenutí hesla. „Denně se naše technická podpora setkává s desítkami případů, kdy lidé ztratí svoje přístupové údaje, nebo jim někdo odcizí e-mail. Ověření bankovní identitou je účinným řešením na oba zmíněné případy, doplňuje David Finger, ředitel divize Email.cz a Mapy.cz.

Bankovní identita pomáhá už třetím rokem digitalizovat Česko. Umožňuje digitální ověření totožnosti nejen při komunikaci s úřady, ale nabízí široké možnosti využití zejména v soukromém sektoru. Službu využily už přes tři miliony lidí, což představuje více než třetinu dospělé populace. „Vítáme iniciativu Seznam.cz. Jako vedoucí hráč na tuzemském internetovém trhu skutečně nastavuje standardy. Věříme, že jednoznačná identifikace uživatelů je cesta správným směrem, vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel Bankovní identita, a.s.

Bankovní identita, digitální občanka, je zdaleka nejpoužívanější metodou digitálního ověření totožnosti českých občanů
u státních institucí a firem. Bankovní identitu má téměř šest milionů klientů bank, kteří využívají elektronické bankovnictví. Umožňuje jim jednoduché a bezpečné přihlášení k portálům státní správy i firem, jednoznačné prokázání osobních údajů (např. plnoletosti) a podepsání dokumentů. 

V České republice funguje od ledna 2021 pod značkou Bank iD. Za tu dobu ji využily více než 3 miliony lidí, což představuje více než třetinu dospělé populace. Bankovní identita významně přispívá k digitalizaci státní agendy i služeb soukromých firem.  

Září bude v Liberci patřit start-upům

V Liberci se chystá intenzivní podpora rozvoje startupů. V polovině září zde proběhnou dvě klíčové akce letošního roku, do kterých se mohou zapojit zájemci z řad studentů nebo zaměstnanců či podnikatelů. ČSOB přináší do Liberce svůj oblíbený Validation Camp, startuje zároveň program VÝKOP podnikatelského inkubátoru Lipo.ink.

Validation Camp, organizovaný akcelerátorem Start it @ČSOB, je určený pro nadějné studenty a mladé podnikatele, kteří chtějí rozvinout své podnikatelské nápady nebo se přidat k zajímavým projektům. Tento intenzivní víkendový program se zaměřuje na vyvarování se nejčastějším chybám v začátcích, především v oblasti ověření si nápadu ještě před větší časovou a finanční investicí. „Účastníci si s podporou mentorů vytvoří základní byznys model, naučí se, jak vést rozhovory se zákazníky a testují jednoduchý prototyp. Cílem programu je přispět k lepší edukaci v oblasti podnikavosti, zvýšit úspěšnost studentských projektů a tím i množství kvalitních inovací pro budoucí Česko,“ říká Zuzana Paulovics z ČSOB. Účast na Validation Campu je zdarma a studenti mohou navíc od ČSOB získat až 20 000 Kč na validaci koupěschopné poptávky.

Na druhé straně se program VÝKOP, vyvinutý inkubátorem Lipo.ink, zaměřuje na osoby již etablované v pracovním prostředí nebo podnikání. Program VÝKOP nabízí možnost lidem, kteří mají svůj nápad, nebo mají zkušenosti v oblasti obchodu, technologií nebo marketingu. Ve VÝKOPU dostanou možnost konzultovat nové příležitosti s odborníky a na konci získat pro svůj projekt počáteční investici. „Jsme nadšeni, že se na podpoře lokálního podnikání a startupů v našem regionu podílí také ČSOB. Věříme, že partnerstvím našich unikátních programů můžeme vytvořit silnou platformu pro rozvoj inovativních nápadů a přispět k ekonomickému růstu,“ uvedl Philipp Roden, zakladatel a ředitel společnosti Lipo.ink.

Klíčovým bodem obou programů je především konzultace a možnost ověřit si své nápady s mentory, kteří mají s podnikáním a rozvojem start-upů mnohaleté zkušenosti. ValidationCamp poběží v pátek a sobotu 15.-16. září a studenti se na něj mohou registrovat na adrese https://bit.ly/ValidationCampLiberec. Program VÝKOP je tříměsíční intenzivní kurz, první setkání je naplánováno na 14. září. Zájemci se do něj stále mohou zapsat na adrese https://lipo.ink/cs/vykop.

ČSOB, přední česká banka, a Lipo.ink, inovativní podnikatelský inkubátor, navázaly vzájemnou spolupráci, aby posílily podporu místním startupům a podnikatelům. Partnerství představuje významný krok směrem k rozvoji inovativního podnikání v regionu.

Skupina ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti

Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.

Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen
na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.

Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

Letní kina a sportovní přenosy: Prodeje domácích projektorů lámou rekordy

Češi ke sledování filmů a sportovních přenosů stále častěji využívají domácí projektory. Jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART meziročně stouply o 15 %. Nejvíce je Češi nakupovali v průběhu květnového hokejového mistrovství světa a v letních měsících, kdy je využívali v domácích letních kinech. Jedním z impulsů, který ke stoupající popularitě domácích projekcí přispěl, je růst cen lístků do kina.

Výrazné zdražování, kterému Češi v posledních letech čelili, se mimo jiné odrazilo i na cenách lístků do kina. Cena základní vstupenky na projekci populárního filmu Barbie se dnes při návštěvě multiplexu blíží k hranici 250 korun. Podle dat Unie filmových distributorů přitom vloni lístek do kina průměrně vyšel na 157 korun. Útrata čtyřčlenné rodiny, která si k filmu zakoupí i občerstvení, se tak v případě jedné návštěvy kina vyšplhá vysoko přes 1000 korun.

Část diváků proto raději volí možnost investice do kvalitního domácího vybavení a vyčkání na zveřejnění filmu na streamingových platformách. Popularitě tohoto řešení nahrává rychlý rozvoj těchto služeb, které v domácnostech nahrazují stárnoucí DVD a Blu-ray přehrávače. Zatímco v roce 2019 sledovala podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) placený obsah na internetu 4 % Čechů, v roce 2021 to bylo už 12 % a vloni dokonce 24 %. Ve věkové skupině do 34 let tyto služby využívají už dva z pěti Čechů.

„Hlavní výhodou streamingových služeb, které z trhu vytlačují tradiční přehrávače médií, je výrazně vyšší uživatelský komfort, který nabízí. Lidé si už nemusí pro film chodit do obchodu nebo do půjčovny. Když zrovna dostanou chuť se na něco podívat, mohou tak učinit prakticky okamžitě. Vše ještě výrazně usnadňuje rozvoj chytrých zařízení a jejich široká dostupnost,“ shrnuje Marek Hudec, Category Manager DATART.

Streamování filmů Češi stále častěji využívají v kombinaci s domácími projektory. Ty se staly velkým trendem posledních let a v letošním roce se těší bezprecedentní popularitě. Meziročně jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART stouply o 15 %. Z celkového počtu prodaných projektorů přitom tvoří zařízení určená pro domácí použití až 80 %.

„Rozložení prodejů v průběhu roku naznačuje, že lidé projektory velmi často využívají ke společnému sledování sportovních přenosů a filmů v domácím letním kině. Výrazný nárůst prodejů jsme zaznamenali v průběhu květnového mistrovství světa v hokeji a podobně jako v předchozích letech také během letních prázdnin,“ popisuje Marek Hudec. 

Není projektor jako projektor

Ne každý projektor je však vhodný pro použití ve všech podmínkách. V současné době se těší velké popularitě přenosné projektory, které do svých nabídek zařazuje stále větší množství výrobců. Ačkoliv uživatelům nabízí řadu výhod v podobě kompaktních rozměrů či možnosti bezdrátového provozu s využitím integrované baterie, jsou často limitovány svým projekčním výkonem. Zejména ti, kteří plánují projektor využívat v osvětlené místnosti nebo venku, se tak musí mít při výběru obzvláště na pozoru.

„Nejdůležitější parametr určující, jak široké bude mít projektor využití, je svítivost. Zařízení s nízkou svítivostí pohybující se v nižších stovkách ANSI lumenů zpravidla potřebují pro optimální kvalitu obrazu úplnou tmu. S rostoucí svítivostí se možnosti využití výrazně rozšiřují, výkonným projektorům nedělá problém provoz v osvětlené místnost ani promítání obrazu s několikametrovou úhlopříčkou na stěnu domu. Je však nutné pamatovat na to, že v souboji s přímým sluncem neobstojí ani nejvýkonnější projektory,“ vysvětluje Hudec.

Kromě svítivosti hraje při venkovním promítání důležitou roli také maximální projekční vzdálenost určující, na jakou vzdálenost je projektor schopný obraz zaostřit, a na ní navázaná maximální úhlopříčka promítaného obrazu. Parametrů, které ovlivňují divácký zážitek, je však podle Marka Hudce mnohem více.

„Vše se odvíjí od toho, v jakých podmínkách a situacích člověk plánuje projektor využívat. Někdo má málo prostoru a ocení proto kompaktní projektory s ultrakrátkou projekční vzdáleností. Někdo zase chce hrát hry na obrovské obrazovce a hledá proto projektor s vysokým výkonem a krátkou odezvou. Ať už je motivace pořízení projektoru jakákoliv, je nezbytné si tyto potřeby před nákupem ujasnit a do obchodu jít s jasnou představou toho, co vlastně chci,“ doporučuje Hudec.

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 117 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Mio MiVue J30 WiFi: diskrétní bezdisplejový koncept s 2.5K rozlišením v cenově dostupné variantě

Mio, přední světový dodavatel bezpečnostních kamer do vozů a cyklonavigací, uvedl novou verzi autokamery z J-série, a sice MiVue J30 WiFi. Ta disponuje nejen skvělým 2.5K natáčením a Night Vision 2. úrovně, ale je především širokou možností nastavení, ovládání a aktualizacemi přes mobilní MiVue PRO aplikaci (Android i iOS), a v neposlední řadě Superkapacitorem s extrémní odolností. Diskrétní autokamera MiVue J30 WiFi je zároveň cenově velmi dostupným modelem.  

Diskrétní a s širokou možností nastavení v aplikaci

MiVue J30 WiFi je vyrobena pro řidiče, kteří mají rádi dokonalý výhled přes čelní sklo, bez zbytečných předmětů, a preferují jednoduché a moderní bezdotykové ovládání zejména přes mobilní aplikace. Tomu je uzpůsoben moderní diskrétní design nové MiVue J30 WiFi, která je i snadno instalovatelná za zpětné zrcátko, bez displeje a zbytečných tlačítek, snadno ovladatelná přes pravidelně aktualizovanou mobilní aplikaci výrobce, Mio MiVue PRO, dostupnou jak v iOS, tak v Androidu. 

Nahrávání v rozlišení 2.5K 1440p a s širokým reálným úhlem záběru

K dokonalosti pak stačí skvělý výhled za čelním sklem, doplněný o reálný úhel záběru 140° širokoúhlého objektivu a skvělým 2.5K natáčením s 30 fps, variantně Full HD s 30 fps.

Integrovaná Wi-Fi pomůže s nastavením i přenosem videí

Sdílení videí je možné nejen přes vyjímání microSD karty, či přes datový miniUSB kabel, ale pohodlně přes mobilní aplikaci díky integrovanému WIFI modulu.

Totéž pak je možné (funkce WIFI OTA) využít při aktualizacích firmwaru nebo nastavení a ovládání autokamery jako takové. Tato nastavení díky bezdisplejovému konceptu jsou u J-série mnohem propracovanější a v širším rozsahu, než u běžných displejových modelů autokamer MIO.

Pro přenos přes WIFI do mobilního telefonu se standardně doporučuje přenášet náhledy či ty nejdůležitější videa (nehody, nouzové záznamy), pro zálohování běžných záznamů (např. 100 GB) je vhodnější přenos přes microSD kartu či datový miniUSB kabel.

Automatický záznam nehody či události

Bezpečnostní zařízení by mělo být primárně plně automatické, aby sloužilo i v případě situací, kdy řidič nemůže nebo zapomene reagovat. Proto i MIO autokamera MiVue J30 WiFi má automatické funkce, mj. start natáčení, uložení nehody v případě nárazu či náhlé změny pohybu (G-senzor) včetně zajištění videa proti přepsání.

Mio Night Vision technologie

Špičková technologie Mio Night Vision zajištuje díky objektivu s vysokou světelností a sestavě skleněných čoček plynulé a jasné záznamy i za zhoršených světelných podmínek. MiVue J30 disponuje Night Vision 2. úrovně.

WEB

https://www.mio.com/cs_cz/products/dash-cameras/car-cameras/mivue-j30-eu 

Cena

Mio MiVue J30 WiFi je aktuálně k dostání v českých a slovenských eshopech už od 1800 Kč vč. DPH / 77 EUR.

Více informací naleznete prosím na www.MIO.com/CZ/ a také na těchto kontaktech:

O společnosti Mio

Společnost Mio Technology vyvíjí a prodává produkty, které svým uživatelům umožňují využít poslední novinky v mobilních službách. Společnost byla založena v květnu 2002 a nyní působí na Tchaj-wanu, v Číně, Evropě, Severní Americe, Austrálii, Japonsku a Jižní Koreji. Mio Technology celosvětově prodává ve více než 60 zemích.

Mio Technology je leaderem na trhu autokamer a GPS navigací v regionu střední a východní Evropy. Vyvíjí produkty na základě každodenních potřeb svých klientů. Jde o bezpečnostní kamery do aut, motokamery, navigace do aut a cyklonavigace a další produkty. Více na www.mio.com/CZ .

Elvira představuje infračervený laserový 3D skener iReal M3

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, představuje nový profesionální skener iReal M3 od iReal 3D, obchodní divize společnosti Scantech. Barevný 3D skener řady M (Master) je ze zcela nové řady profesionálních 3D skenerů. Jeho infračervený laser a režim strukturovaného světla umožňují plynulé získávání 3D dat v různých aplikacích, ať už jde o skenování lidí nebo objektů, uvnitř nebo venku.

IReal M3 přináší profesionální a cenově mimořádně efektivní řešení 3D digitalizace, které splňuje požadavky průmyslového, uměleckého a lékařského designu, digitalizace lidského těla atd. Je vhodný pro výuku a školení, 3D tisk, reverzní inženýrství, CADové navrhování – tedy všude, kde je třeba úpravy produktů, 3D digitální archivace, redesignu, přepracování řezbářských prací (dřevořezba, kamenořez, hliněné sochy, nábytek atd.), dále pro 3D digitální zobrazení, restaurování kulturních památek, kulturní a kreativní design, obuvní a oděvní návrhářství a další.

iReal M3 se vyznačuje základní přesností do 0,1 mm a objemovou přesností do 0,25 mm/m. Dokáže vyhovět potřebám zachycování 3D dat v různém prostředí a v mimořádné rychlosti. S rozlišením až 0,1 mm dokáže iReal M3 rekonstruovat geometrické struktury s vysokým rozlišením a zachytit jemné detaily hran, čímž snadno zvládne skenovací úlohy pro objekty větší než 5 cm. Je schopen 3D skenování průmyslových dílů, automobilových exteriérů a interiérů s černými a reflexními povrchy. Velké zorné pole (FOV), až 580 mm x 550 mm, umožňuje rychlé a přesné skenování středně velkých až velkých položek. Pro 3D skenování není potřeba žádný sprej.

iReal M3 je optimalizován pro skenování objektů s vysokými barevnými kontrasty s využitím unikátního dekódovacího algoritmu strukturovaného světla. Díky své vysoké přizpůsobivosti různým barvám software automaticky nastaví celkovou expozici co nejpřesněji při 3D skenování objektů s tmavými a světlými povrchy. Je ideální pro uživatele, kteří upřednostňují jednoduché a plynulé 3D skenování.

„Ve srovnání s barevnými lasery jsou zdroje infračerveného světla při promítání na povrch různých barev absorbovány relativně méně,“ řekl Filip Schneider, specialista 3D skenování ve společnosti Elvira. „Nový iReal M3 tak dokáže ve spojení s infračerveným světlem přinést hladší a pohodlnější skenování.“

Profesionální skener iReal M3 rozšiřuje portfolio 3D skenerů  dostupných na portále Acb3D, který nyní představuje jednu z nejkomplexnějších nabídek 3D skenerů dostupných zákazníkům v České republice a na Slovensku. V současné době portál Abc3D nabízí širokou paletu 3D skenerů, vedle produktů řady Scantech také 3D skenery značek Revopoint či eviXscan. Kompletní informace o novém výrobku na https://www.abc3d.cz/produktova-stranka/sct-ireal-m3.  

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, Raise3D, BCN3D a Omni3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

O společnosti Scantech

SCANTECH CO., LTD je high-tech společnost specializující se od roku 2011 na vývoj, výrobu a prodej inteligentních 3D vizuálních měřících zařízení. Spolupracuje s několik evropskými výzkumnými a vývojovými centry zaměřenými na optickou metrologii. Je držitelem mnoha technologických patentů, jeho výzkumný a vývojový tým vyvinul řadu 3D digitálních zařízení s vlastním duševním vlastnictvím. Výrobky Scantech jsou dodávány do více než 50 zemí a regionů a slouží více než 5000 zákazníků. 3D měřící řešení Scantech využívají významné podniky a výzkumné instituce, jako jsou Boeing, NASA, COMAC, BMW, Volkswagen, GM, Apple, Siemens, JCB a Sany.

Na trh vstupuje nová edice hodinek Huawei Watch Fit. Nabídnou zajímavé funkce i jedinečný design

Huawei oficiálně startuje prodej nové speciální edice hodinek Huawei Watch Fit, které nadchnou nejen milovníky sportu, ale také mladé lidi, kteří si potrpí na zajímavý design. Huawei Watch Fit Special Edition se pyšní 1,64palcovým HD AMOLED displejem, zabudovanou GPS a řadou zdravotnických funkcí. Pouhým zvednutím zápěstí dokáží poskytnout vše, co je potřeba. Od tréninků a sledování zdraví až po příchozí hovory. K dostání jsou u vybraných maloobchodních prodejců za 2 399 Kč.

Huawei Watch Fit Special Edition, které doplní ikonickou řadu Watch Fit, přichází s 1,64palcovým HD AMOLED displejem s ultračistým rozlišením pixelů pro ještě lepší uživatelský zážitek. Displej je také vybaven podporou Always-On a více než 10 tisíci ciferníky[1], z nichž si vybere opravdu každý a jednoduše je tak sladíte ke každému outfitu. Hodinkám nechybí ani zabudovaná GPS pro přesnější měření sportovních aktivit či senzory, které snímají srdeční frekvenci, stres, okysličení krve či dýchání. Díky těmto funkcím budete mít své zdraví pod kontrolou 24/7. Watch Fit Special Edition umí také sledovat různé části spánku a oproti předchozí verzi byla jejich přesnost zvýšena o 10 %.  Nový režim spánku navíc poskytuje funkci Nerušit a hlídá tak vaši říši snů.

Trendy design inspirovaný energií mladých lidí

Spotřebitelé z generace Z jsou otevření novým kulturám a technologiím. V digitální době vyrostli a jsou technicky velmi zdatní a více než o prestiž značky jim jde o kvalitu, inovace a funkčnost.

Speciální řada hodinek Huawei Watch Fit je proto také unikátním designovým kouskem. Vyniká svým futuristickým vzhledem, tenkým a lehkým tělem. Na trh přichází ve třech barevných provedeních – klasické a decentní Starry Black, romantické a zasněné Nebula Pink a polární zelené Forest Green. Ergonomický rámeček se přizpůsobí tvaru zápěstí, je lehký a během náročného dne uživatele nijak netíží.

Pro dobrodružné a sportovní povahy

Milovníky sportu potěší více než 100 tréninkových režimů a funkce měření srdečního tepu, kterou lze synchronizovat s tréninkovým režimem a získat tak profesionální analýzu přímo na ruce. Oproti předchozím řadám přidal Huawei sportovní režimy jako fotbal, basketbal, pádlování a elektronické sporty se základními údaji – čas, tepová frekvence, kalorie a tréninkové analýzy.

Díky algoritmu TruSport™ svým uživatelům také slouží jako osobní trenér. U běhu měří tempo, tepovou frekvenci a uběhnutou vzdálenost. Dokáží také vyhodnotit index běžeckého výkonu, tréninkovou zátěž, maximální spotřebu kyslíku, aerobní/anaerobní tréninkový tlak a dobu regenerace.

Zdravý životní styl na dosah ruky

Huawei Watch Fit Special Edition nabízí komplexní a všestranné možnosti správy zdraví – vylepšená technologie měření srdečního tepu Huawei TruSeenTM 5.0, vlastní algoritmus neuronové sítě Huawei s více senzory AI a odborně vyvinuté komponenty PPG. Nechybí ani funkce Huawei TruSleepTM 3.0 a TruRelaxTM pro zvládání stresu. Tytu funkce vyhodnocují váš zdravotní stav a návyky a poskytují doporučení pro zlepšení. Dámy jistě ocení sledování menstruačního cyklu. Pomocí měření tepu, tělesné teploty a dechu dokážou hodinky předpovědět různé fáze cyklu a upozornit uživatelku na změny, se kterými se její tělo aktuálně potýká.S těmito funkcemi uživatelé mohou využívat přesné 24hodinové monitorování srdce, sledovat změny SpO2[2],  spánku a stresových stavů[3].

Efektivní život s chytrými funkcemi

Pokud se snažíte omezit čas strávený u obrazovky nebo se snažíte nenarušit svou produktivitu v práci či v posilovně, chytré hodinky vám k tomu pomůžou. Na Huawei Watch Fit si můžete nastavit zkratky pro přístup k často používaným funkcím telefonu, jako jsou oznámení o příchozích hovorech[4] rychlé odpovědi na zprávy[5], ovládání hudebního přehrávače, chytrý budík, vzdálené ovládání fotoaparátu a vyhledávání telefonu. Hodinky také umožňují přijímat hovory přes Bluetooth, což uživatelům přináší bezproblémovou komunikaci pouhým pohybem zápěstí.

Velkým lákadlem může být i je dlouhá výdrž baterie, která má při standardním používání vydržet až 9 dní a při intenzivním využívání až 6 dní. Navíc hodinky Watch Fit Special Edition disponují rychlým nabíjením. Pouze 5 minut nabíjení stačí k tomu, abyste hodinky používali až jeden den.

Novinka Huawei Watch Fit Special Edition je již v prodeji za doporučenou maloobchodní cenu 2 399 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK 

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

[1] Stylové ciferníky jsou k dispozici pouze po spárování hodinek s telefonem se systémem EMUI nebo Android. Další ciferníky, včetně placených, si můžete stáhnout z obchodu s ciferníky. Ciferníky hodinek mohou být odstraněny nebo upraveny z důvodu ochrany autorských práv. Rozhodující jsou aktuálně dostupné ciferníky hodinek.

[2] Saturace krve kyslíkem (SpO2) je procento hemoglobinu v krvi, které obsahuje kyslík – jinými slovy koncentrace kyslíku v krvi. Hodinky automaticky zjišťují SpO2, když jste v klidu. Tento výrobek není lékařský přístroj; údaje jsou pouze orientační a neměly by být používány k lékařské diagnostice.

[3] Hodinky nejsou zdravotnickým prostředkem. Výsledek testování je pouze orientační.

[4] Podpora oznámení o příchozích hovorech z telefonů a aplikací třetích stran. Mezi podporované aplikace patří WhatsApp, Telegram, Line, Instagram, WeChat.  Oznámení příchozích hovorů z aplikací třetích stran jsou podporována pouze na telefonech s rozhraním EMUI/Android 10.0 nebo novějším a vyžadují aktualizaci OTA. Skutečné používání se může lišit v závislosti na zemi/oblasti.

[5] Funkce rychlých odpovědí je podporována pouze v telefonech s rozhraním EMUI/Android. Mezi podporované aplikace patří WhatsApp, Telegram, Facebook Messenger, Viber, LINE, Instagram, VK, Skype. Skutečné používání se může lišit v závislosti na zemi/oblasti.

Útočníci jsou kreativní a své útoky sestavují ve stylu stavebních bloků, zjistila společnost HP

Společnost HP Inc. dnes vydala svoji čtvrtletní zprávu HP Wolf Security Threat Insights Report, ve které ukazuje, jak útočníci sestavují různé způsoby útoků jako dětskou stavebnici, aby se vyhnuli odhalení detekčními nástroji.

Díky izolaci hrozeb, kterým se na počítačích podařilo obejít detekční nástroje, má HP Wolf Security detailní[1] přehled o nejnovějších technikách používaných kybernetickými zločinci v rychle se měnícím světě kyberzločinu. Do dnešního dne klikli zákazníci používající řešení HP Wolf Security na více než 30 miliard e-mailových příloh, webových stránek a souborů ke stažení, aniž by došlo k narušení bezpečnosti.

Výzkumníci na základě analýzy údajů z milionů koncových zařízení chráněných systémem HP Wolf Security[2] dospěli k následujícím zjištěním:

  • Kyberzločinci své útoky sestavují, jako by si hráli s dětskou stavebnicí: Řetězec, jímž je útok veden, často sestává z osvědčených, dobře prošlapaných cest, jimiž se lze dostat k cíli útoku. V kreativních kampaních QakBot však útočníci využívali různé stavební bloky, ze kterých takové útoky sestávají, a sestavovali z nich jedinečné řetězce napadení. Díky střídání různých typů souborů a technik, se jim podařilo obejít detekční nástroje a bezpečnostní zásady. 32 % řetězců napadení v rámci kampaně QakBot analyzovaných společností HP ve 2. čtvrtletí bylo unikátních.
  • Poznejte rozdíl – blogger nebo keylogger: Útočníci, kteří stojí za nedávnými kampaněmi Aggah, nakazili škodlivým kódem oblíbenou blogovací platformu Blogspot. Vzhledem k tomu, že je kód skryt v legitimním zdroji, je pro bezpečnostní experty těžší zjistit, zda uživatel čte blog nebo provádí útok. Útočníci pak využijí svých znalostí systémů Windows k deaktivaci některých funkcí ochrany proti malwaru v počítači uživatele a ke spuštění červa XWorm nebo trojského koně AgentTesla Remote Access (RAT), jejichž prostřednictvím se zmocní citlivých informací.
  • V rozporu s protokolem: Společnost HP také identifikovala další útoky Aggah, které k infikování počítače malwarem AgentTesla RAT využívaly dotaz na záznam DNS TXT – tento textový záznam se obvykle používá k přístupu k základním informacím o názvech domén. Původci hrozby vědí, že protokol DNS není bezpečnostními týmy často monitorován ani chráněn, takže je velmi obtížné takový útok odhalit.
  • Vícejazyčný malware: V nedávno době použili útočníci více programovacích jazyků, aby se vyhnuli odhalení. Nejprve zašifrují svůj škodlivý kód pomocí šifrovacího programu napsaného v jazyce Go, čímž znemožní skenování antimalwarovým programem, který by jej jinak odhalil. Útok pak pokračuje v jazyce C++, který umožní komunikovat s operačním systémem oběti a spustit v paměti malware napsaný v .NET – a zanechat tak v počítači minimální stopy.

Patrick Schläpfer, vedoucí analytik se specializací na malware z týmu pro výzkum hrozeb HP Wolf Security, k tomu dodává:

„Dnešní útočníci jsou stále organizovanější a fundovanější. Zkoumají a analyzují vnitřní struktury operačního systému, což jim značně usnadňuje zneužití jakýchkoli bezpečnostních mezer. Díky tomu, že vědí, na která dvířka přitlačit, dokáží snadno procházet vnitřními systémy, a velmi účinným způsobem využívají relativně jednoduché techniky, aniž by spustili poplach.“

Zpráva podrobně popisuje, jak skupiny kyberzločinců diverzifikují metody útoku, aby obešly bezpečnostní zásady a detekční nástroje. Mezi klíčová zjištění patří:

  • Již páté čtvrtletí po sobě byly nejoblíbenějším souborovým typem pro doručení malwaru archivy, a to ve 44 % případů analyzovaných společností HP.
  • Ve 2. čtvrtletí došlo ve srovnání s 1. čtvrtletím k 23% nárůstu počtu hrozeb prostřednictvím kódu HTML, které řešení HP Wolf Security eliminovalo.
  • V období od 1. do 2. čtvrtletí došlo k nárůstu hrozeb v podobě spustitelných souborů o 4 % ze 14 % na 18 %, což bylo způsobeno zejména používáním souboru PDFpower.exe, který obsahoval software s malwarem pro zneužití zranitelností prohlížeče.
  • U škodlivého softwaru v souborech aplikace Excel zaznamenala společnost HP v 1. čtvrtletí ve srovnání se 4. čtvrtletím pokles o 6 procentních bodů (z 19 % na 13 %), jelikož útočníci upouštějí od využívání souborů sady Office, u kterých je spouštění maker stále obtížnější.
  • Jeden nebo více skenerů e-mailových bran obešlo ve 2. čtvrtletí přinejmenším 12 % e-mailových hrozeb identifikovaných nástrojem HP Sure Click.
  • Nejčastějšími původci hrozeb byly ve 2. čtvrtletí e-maily (79 %) a stahování souborů prostřednictvím prohlížeče (12 %).

Dr. Ian Pratt, globální ředitel pro oblast zabezpečení osobních systémů ve společnosti HP Inc., k tomu dodává:

„I když se řetězce napadení mohou případ od případu lišit, způsoby jejich iniciace zůstávají stejné – nevyhnutelně se jedná o to, že uživatel na něco klikne. Namísto snahy předjímat možnou podobu řetězce napadení by měly podniky izolovat a omezit rizikové činnosti, jako je otevírání příloh e-mailů, klikání na odkazy a stahování souborů prostřednictvím prohlížeče.“

Řešení HP Wolf Security spouští rizikové úlohy v izolovaných, hardwarově zabezpečených virtuálních strojích běžících na koncovém zařízení, aby ochránilo uživatele a zamezilo negativnímu dopadu na jeho produktivitu. Podrobně také mapuje pokusy o infikování počítače. Technologie izolace aplikací vyvinutá společností HP zmírňuje hrozby, které by mohly zůstat nezachyceny jinými bezpečnostními nástroji, a poskytuje jedinečné informace o nových technikách napadení a chování útočníků.

Informace o zpracovávaných údajích

Tato data byla anonymně shromážděna ve virtuálních počítačích zákazníků využívajících nástroj HP Wolf Security v období duben–červen 2023.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Další informace získáte na internetových stránkách http://www.hp.com.

O řešení HP Wolf Security

HP Wolf Security představuje nový způsob zabezpečení koncových zařízení. Portfolio hardwarového zabezpečení a zabezpečovacích služeb zaměřených na koncová zařízení od společnosti HP je navrženo tak, aby podnikům pomohlo ochránit počítače, tiskárny a uživatele před kybernetickými predátory. HP Wolf Security poskytuje komplexní ochranu a zajišťuje odolnost koncových zařízení, která začíná na úrovni hardwaru a přechází postupně i na software a služby. Navštivte internetové stránky https://www.hp.com/uk-en/security/endpoint-security-solutions.html.

[1] Společnost HP má specifický přehled o nejnovějších technikách kyberzločinců, protože analyzuje skutečné vzorky malwaru v mikrovirtuálních počítačích (micro-VM) a zachycuje podrobné stopy pokusů o infekci.

[2] HP Security je nyní HP Wolf Security. Funkce zabezpečení se liší podle platformy, podrobnosti naleznete v datovém listu produktu.

500 kouzelných míst v nabídce, 10 tisíc rezervací. Amazing Places zažívají boom

Necelé dva roky po spuštění nového webu s vlastním rezervačním systémem dosáhl cestovatelský projekt Amazing Places počtu 10 tisíc rezervací. Narůstá také počet kouzelných míst; v nabídce jich má portál již 500. Úspěšně pokračuje rovněž expanze do zahraničí. Slovensko, Rakousko a Itálii doplnilo u Čechů stále populárnější Polsko.

Rezervační systém spustily Amazing Places 20. září 2021 a jak se zdá, očekávání splnil dostatečně: „Nešlo nám primárně o zvýšení návštěvnosti webu, ale o to, aby se naše klientela naučila přes nás své pobyty i rezervovat. A to se podařilo, narůstající počty rezervací v běhu měsíců předčily naše očekávání,“ uvádí Petr Kotík, zakladatel projektu Amazing Places, a upřesňuje: „Celkem jsme k začátku srpna zprostředkovali našim partnerským místům 10 tisíc rezervací.“

Průměrná cena za jednu rezervaci činí cirka 8 200 korun a průměrná délka rezervace jsou dvě noci; lidé si přes Amazing Places rezervují především víkendy nebo kratší pobyty. Nejprodávanější kategorií jsou wellness hotely a glamping. 

Kolekce 500 kouzelných míst

Amazing Places dosáhly strategického milníku také v počtu kouzelných míst, které jsou do projektu zahrnuty; na webu je jich nyní rovných 500. Rozvoji paradoxně nahrálo období covidu. „Lidé zužitkovali naspořené finance, měli více času a chuť budovat něco unikátního s návratností svých investic. Cestujeme křížem krážem po České republice. Všechna místa navštěvujeme osobně, potkáváme se s jejich majiteli. Poskytujeme jim obchodní i marketingovou podporu,“ vysvětluje Petr Kotík.

Co do oblíbenosti jsou u zákazníků stálicí chaty, chalupy a roubenky. „I proto chystáme samostatný projekt Kouzelné chaloupky, jehož spuštění plánujeme na konci letošního roku,“ naznačuje další směr Amazing Places Kotík.

Za narůstající dávkou inspirace stojí také rozšiřující se nabídka kouzelných míst v zahraničí. Slovensko, Rakousko a Itálii doplnilo letos na jaře Polsko. Momentálně je v nabídce 12 projektů. „Tím jsme ale se zahraničím rozhodně neskončili. Naopak. Chceme přivést na web Amazing Places zahraniční klientelu. I proto jsou naše webové stránky také v angličtině a plánujeme kampaně v okolních zemích,“ dodává Petr Kotík.

Inspirace a zážitky bez hranic

Samostatnou kapitolou Amazing Places je projekt Češi ve světě. „Baví nás objevovat úžasná místa ve světě se zajímavými příběhů Čechů, kteří za projekty stojí. K Bábě na Bali, do níž jsme navíc vstoupily coby investor, tak přibylo po jednom místě v Chorvatsku a Španělsku,“ uzavírá Kotík.

Nepodceňujte sílu merche. Dělejte to jako Barbie

Ať se jedná o velké franšízy (Star Wars) nebo o rodinnou firmu, merch je výborný nástroj pro budování vztahu mezi značkou a zákazníkem. Ten, kdo nosí váš merch, je váš ambasador, patří do vaší subkultury, do vaší komunity. Nebojte se proto vymyslet něco, co ve vašich zákaznících vzbudí skutečně pozitivní emoce, pobaví je nebo jim pomůže. Například hradecká firma Högner k Vánocům loni poslala partenrům a klientům obrandované boby a tvořítko na sněhové koule.

Merch je víc než reklamní předmět

U mnoha značek vyrostla nabídka merche do rozměru plnohodnotné lifestylové kolekce. Pokud máte rádi Porsche, můžete své espresso popíjet ze značkového Porsche hrníčku oděni do trička s logem 911 Carrera RS 2.7. „Protože Porsche vymyslelo svůj merch opravdu hezky a vkusně, zákazníci sami rádi zaplatí za to, aby si u odpolední kávy prohlíželi logo stuttgartské automobilky a snili o svém příštím sportovním autě,“ říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Příležitost jak vytvořit lovebrand

Úplně jiný, a přesto skvělý, merch má Lidl. Ujeté barevné doplňky perfektně zapadají do komplexní komunikační strategie, pomáhají tvořit lovebrand a stávají se kultovním zbožím. Poučení? Nepřemýšlejte o merchi jako o reklamním předmětu, ale raději jako o příležitosti, jak potěšit zákazníky, propojit se s jejich životním stylem a posílit komunitu kolem vaší značky. Merch musí být cool.

K dokonalosti dotáhla práci s merchem značka Barbie. Symbolem panenky Barbie se totiž stala samotná růžová barva. Máte růžovou kabelku, růžový pásek, růžové šaty nebo třeba růžový kávovar? Pak máte předmět, který si bude okolí asociovat s Barbie, aniž by šlo o skutečný merch. Barbie totiž není jen značka, ale jde o kulturní fenomén. 

Jak se jí to povedlo?

Barbie stojí hned na třech silných archetypech. Archetypy jsou prapříběhy, které jsou podle C. G. Junga uloženy v podvědomí každého z nás, snadno se s nimi ztotožníme a dokáží silně ovlivnit naše chování, touhy, hodnoty a motivaci. Značky archetypy běžně a záměrně používají k tomu, aby nás ovlivnily a prodaly nám více zboží. Archetypy jim totiž umožňují komunikovat s námi na podvědomé úrovni. Předloží nám vzorce, které překonávají jazyk, kulturu i čas, a my na ně podvědomě zareagujeme.

Zosobnění tří archetypů

Barbie využívá archetypy Neviňátko, Milenec a Kouzelník. Neviňátko apeluje na naši touhu po jednoduchém, upřímném, čestném světě. Barbie je optimistická, vždy dělá věci správně a bojuje za lepší svět. Nevadí, že působí dětinsky a naivně, i my bychom si přece v hloubi duše přáli, aby byl svět pozitivní, čistý a nezáludný. Je to naše podvědomá potřeba.

Když krása znamená lásku…

Jako symbol a ideál dokonalé krásy představuje Barbie archetyp Milenec. Naše podvědomí nám říká, že když budeme krásní, budeme díky tomu přitažliví a najdeme pravou lásku. Učí nás to pohádky o princeznách, vidíme to v romantických filmech a přímočaře nám to říkají reklamy na kosmetiku. „Barbie je krásná, což jí získalo nejen obdiv ostatních postav Barbie světa i skutečných holčiček po celém světě, ale také lásku Kena. My tento příběh dobře známe a toužíme ho neustále prožívat. Je to totiž archetyp uložený v našem podvědomí,“ konstatuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz. 

Silné vize změnit svět

Barbie je nejen krásná, ale také chytrá a schopná. Dosáhla významných kariérních úspěchů – byla lékařkou, režisérkou, fotografkou, učitelkou, kosmonautkou, a dokonce i prezidentkou Spojených států. Inspiruje nás, abychom uskutečnili své sny, vždy si ví rady, má silnou vizi a mění svět. Využívá tak archetyp Kouzelník, který stojí na naší podvědomé touze proměnit své sny v realitu. Není náhodou, že právě panenka Barbie slaví už 64 let tak ohromný úspěch. Její osobnost je vystavěna na podvědomých vzorcích, kterým nedokážeme odolat. 

Ing. Ondřej Tyleček je zkušený marketér, generální ředitel reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors.

Narodil se 9. května 1988. Vystudoval Arts Management na VŠE a hru na violoncello na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Za dobu svého působení v agentuře měl možnost pracovat na velkých projektech významných společností jako jsou například Unilever, Teekanne, či TV Nova (pořad Superstar). Při své práci se zaměřuje na budování značky. Je přesvědčen, že právě silná značka je v dnešním zahlceném světě klíčovým nástrojem, který odliší firmu od konkurence. Zároveň je přidanou hodnotou, která by měla dávat smysl nejen zákazníkům, ale i zaměstnancům. A měla by sbližovat lidi a formovat komunitu. 

O Fairy Tailors

Značka Fairy Tailors byla založena v květnu roku 2013. Od počátku se agentura specializovala zejména na social media management a tvorbu obsahu. Počátkem roku 2015 do svého portfolia přidala další ingredienci, kterou byl branding. Od roku 2017 o sobě pak uvádí, že je kreativní agenturou, která zvládne v rámci 360° nejen „vymyslet“, ale také i „udělat“ kampaně, které prostě fungují. Důkazem je ocenění stříbrná EFFIE, kterou agentura vyhrála v roce 2018 za kampaň Pátek 13. pro společnost Sazka. S další kampaní Lovecká sezona pro stejného klienta se v rámci uvedeného ročníku dané soutěže umístila na shortlistu. Za dobu své existence agentura pracovala na kampaních pro klienty jako například Porsche, Xiaomi, Unilever, Teekanne, De’longhi, Auto ESA, Provident, Vest, Národní památkový ústav,         ENAPO, Högner, lyžařské středisko St. Anton am Arlberg a mnoho dalších.

Aukro zahájilo spolupráci s webem Podvod na bazaru

Poslední roky, ke kterým nesmazatelně patří pandemie koronaviru či válka na Ukrajině a s nimi související ekonomická nestabilita, eskalovaly i mírů podvodů na českých online bazarech. Největší český aukční portál Aukro byl v boji proti podvodníkům vždy aktivní a už loni přišel s takzvanou Bezpečnou Aukro platbou. Letos posouvá Aukro své aktivity v tom směru zase dále novou spoluprací s webem Podvod na bazaru. Ten je aktuálně největší databázi podvodníků v ČR a umožňuje lidem preventivně vyhledávat prodávající a kupující podle unikátního čísla účtu, emailu nebo telefonu.

Čerstvou novinkou v boji Aukra proti podvodům je spolupráce s webem Podvod na bazaru. Web, který založil Miroslav Kupka, má za cíl snížit mírů podvodů na českých online bazarech a také pomáhat podvedeným. Web podvodnabazaru.cz, se kterým vedle Aukra spolupracuje i Policie České republiky či Česká spořitelna, dává lidem možnost varovat ostatní a postupně tak bojovat proti tomuto negativnímu trendu na českých online bazarech.

Důvod, proč jsem web založil, je prostý – sám jsem byl okraden na online bazaru,“ říká zakladatel webu Podvod na bazaru Miroslav Kupka. „Na českých bazarech jako jsou například bazos.cz, sbazar.cz, facebook.com a další se bohužel za poslední roky začalo pohybovat čím dál více podvodníků, kteří se snaží okrást důvěřivé kupující,“ dodává Miroslav Kupka k situaci na českých bazarech. Jeho web aktuálně eviduje téměř 3 500 podvodů.

Cílem webu Podvod na bazaru je umožnit lidem nahlásit a vyhledávat nepoctivé kupující i prodávající. „Uživatelé webu mohou přidávat k podvodníkům identifikační údaje a komentovat průběh podvodu,“ vysvětluje Miroslav Kupka. „Podvedení lidé, kteří se přihlásí k upozornění, mohou dostávat mailové zprávy od ostatních uživatelů na nové informace o průběhu řešení,“ dodává Miroslav Kupka k funkčnosti webu.

Aukro v této spolupráci vidí velký smysl, protože právě bezpečnost našich uživatelů je na prvním místě. I proto apelujeme na naše uživatele, aby využívali Bezpečnou Aukro platbu,“ uvedl Peter Topor, CEO Aukra. „Chceme, aby Aukro bylo první volbou pro všechny, kteří vyhledávají bezpečné online tržiště,“ dodal Peter Topor.

Exit mobile version