Inovace a udržitelnost. Co rok 2024 přinese v oboru facility managementu?

S příchodem roku 2024 se obor facility managementu musí připravit na dynamické změny. Tři klíčové trendy totiž určí další vývoj tohoto odvětví. Důraz na udržitelnost, robotizace a nové technologie jako IoT či umělá inteligence ovlivní způsoby, jakými byly komerční budovy doposavad spravovány.

Facility management (FM) je obor, který se zabývá správou nemovitostí a provozními procesy. Jeho hlavním cílem je udržování ideálního prostředí pro zaměstnance a jejich klienty. FM zahrnuje řízení služeb, údržbu budov, bezpečnost, ale i strategické plánování provozních nákladů. Odborníci z OKIN FACILITY, vedoucí společnosti na poli FM v Evropě, dali dohromady tři trendy, které nadcházející rok 2024 budou hýbat odvětvím.

  1. Udržitelnost a ESG reporting

Rok 2024 přináší v oblasti FM vzrůstající důraz na udržitelné a ekologicky šetrné postupy. Potřeba těchto prostředků se bude zvyšovat s blížící se povinností ESG reportingu pro všechny firmy. „Velkým budoucím tématem pro FM prostředí je rozhodně ESG. Ani tady nezahálíme, pracujeme na uceleném a efektivním nefinančním reportingu, vyvinuli jsme svůj emisní kalkulační nástroj a držíme se strategie ve snižování emisí. Dále nabízíme např. produkty Lucart, které jsou zářným příkladem cirkulární ekonomiky,“ přibližuje Jaroslav Vaněk, CEO OKIN FACILITY.

  1. Uklízecí roboti

Roboti-pomocníci jsou jedním z nejrychleji se rozvíjejících trendů v oblasti facility managementu. Tím, jak jsou stále výkonnější a dostupnější, stává se běžnějším vídat je vykonávat rutinní úkoly jako úklid vnitřních prostorů. „V roce 2024 se dá předpokládat, že robotika bude hrát větší roli v provádění úkolů spojených s úklidem či údržbou. I nadále bude ale nutná lidská pomoc, čemuž pak říkáme coboti. V OKIN FACILITY tak aktivně kombinujeme robotické technologie s lidským faktorem,“ vysvětluje Vaněk, podle něhož tato spolupráce vede ke zvýšení efektivity a optimalizaci provozních činností.

  1. Rozšíření loT a AI

Nadcházející rok bude také ve znamení hlubší integrace technologií, zejména pak internetu věcí (IoT) a umělé inteligence (AI). Využití datové analýzy a inteligentních systémů umožní lepší sledování životnosti zařízení, efektivnější využívání prostorů i optimalizaci celkového řízení budov. „IoT dnes můžeme vidět v budovách ve formě čidel, díky kterým se stávají chytrými. Tento systém se využívá k monitorování spotřeby a zařízení, což může vést k předvídání nutné údržby i úsporám energie,“ uzavírá Vaněk. Umělá inteligence pak bude více využívána k automatizaci úloh, analýze dat a podpoře rozhodování.

O OKIN FACILITY

OKIN FACILITY je nadnárodní poskytovatel integrovaného facility managementu. Společnost vznikla v roce 1993 a aktuálně působí v šesti evropských zemích: v České republice, Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a Ukrajině. Veškeré své technologické a softwarové nástroje využívá k řízení efektivity svých zkušených týmů. Společnost má vlastní HelpDesk systém, který umožňuje stálou komunikaci s klienty. V oblasti technické správy si tato firma vyvinula aplikaci DRIVE!, která efektivně řídí všechny činnosti probíhající u zákazníků. OKIN FACILITY si zakládá na inovativním přístupu a neustálém zlepšování kvality svých služeb. Je členem mezinárodní aliance European Customer Synergy. Aktuálně spravuje přes 9 000 objektů.

Pracovní trh 2024: vyšší mzdy, mírný růst nezaměstnanosti, automatizace a zánik pozic

Rok 2024 na pracovním trhu nabídne mnoho pozitiv. Předpovědi personalistů naznačují stabilní období, mírný růst mezd, boj o vrcholové manažery, změny v oblasti benefitů i nová pracovní místa. V několika málo následujících letech ale pracovní trh zcela promění technologie.

FIRMY BUDOU HLEDAT NOVÉ SÍLY

V loňském roce se nezaměstnanost držela kolem 3,5 procenta. Nejvyšší byla začátkem roku. V lednu a únoru 2023 dosáhla téměř čtyř procent. Podobný scénář očekávají personalisté i letos. „Mírný nárůst nezaměstnanosti očekáváme během prvního čtvrtletí letošního roku. Nejedná se ale o nic dramatického, tento model se opakuje každoročně. V dalších kvartálech roku 2024 by se měla míra nezaměstnanosti stabilizovat kolem 3,5 procenta stejně jako loni. Počet volných míst se v Česku pohybuje kolem 280 tisíc pozic, bez práce je zhruba 260 tisíc lidí, nabídka tak stále převažuje poptávku, což by mělo přetrvávat i v letošním roce. Téměř polovina firem plánuje rozšiřovat své týmy a zhruba 37 procent z nich hodlá ponechat počet zaměstnanců nezměněn. I když ambice k výraznému navyšování pracovní síly nejsou vysoké, je pozitivní, že více firem chce zaměstnance nabírat než jejich počty snižovat. Lze očekávat, že v letošním roce bude míra nezaměstnanosti o něco nižší než v roce 2023. Predikce Ministerstva financí pro rok 2026 pak předpokládá míru nezaměstnanosti 2,7 procenta,“ řekla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

VYŠŠÍ MZDY PRO ZAMĚSTNANCE

Pozitiva přinese rok 2024 i do oblasti finančního ohodnocení zaměstnanců. Předpokládané slábnutí inflace by se mělo pozitivně promítnout do platů, které by po dvou letech poklesu měly začít znovu meziročně růst. „Vzhledem k měnícím se ekonomickým podmínkám, tržní situaci a legislativním změnám bude pro firmy klíčové pružně reagovat na tyto změny, aby si udržely pozici atraktivních zaměstnavatelů, zachovaly své stávající zaměstnance a přilákaly nové. S tím souvisí i finanční ohodnocení zaměstnanců. Podle firem dojde během letošního roku ke zvyšování mezd, přičemž největší nárůsty budou záviset na individuálních zásluhách zaměstnanců. Přibližně polovina zaměstnanců může očekávat zvýšení platu alespoň o pět procent,“ uvedla Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

DAŇOVÉ ZVÝHODNĚNÍ BENEFITŮ

Konsolidační balíček přináší změny i do oblasti benefitů. „V prvním plánu se mělo daňové zvýhodnění benefitů zrušit zcela, to se ale setkalo s velkou kritikou. Od ledna jsou nově osvobozeny od daně z příjmu zaměstnance pouze benefity do výše poloviny průměrné mzdy. Ta je pro rok 2024 stanovena na 43 967 korun. Do 21 983 korun se tedy benefity danit nebudou. I přesto firmy podle našeho průzkumu z loňského prosince výrazné omezení benefitů nechystají,“ řekla Marcela Vyskoková.

BOJ O VRCHOLOVÉ MANAŽERY

Právě benefity jsou jedním z důležitých nástrojů, jak si firmy hýčkají své nejlepší zaměstnance, zejména vrcholové manažery, kteří na českém pracovním trhu dlouhodobě chybí. Po zkušených šéfech, kteří odpovídají za chod celé firmy, bude i letos velká poptávka. „Například před deseti lety poptávka po vrcholových manažerech dvojnásobně převyšovala nabídku a od té doby se jejich nedostatek stále prohlubuje. Lidí, kteří chtěli v covidové době a následné ekonomické krizi nést zodpovědnost za chod celé firmy, propouštění zaměstnanců a pokles zisků, razantně ubylo a řada vrcholových manažerů i za cenu výrazně nižších platů přešla na nižší pozice s menší mírou zodpovědnosti. I když očekáváme, že se situace letos změní a spousta schopných manažerů se bude chtít na vrcholové pozice vrátit, firmy budou muset změnit strategii zejména v oblasti atraktivity benefitů a platových podmínek, aby si manažeři pro své působení vybrali právě jejich společnost,“ popsal Petr Hykel, headhunter společnosti Theones.

AUTOMATIZACE, ROBOTIZACE A ZÁNIK POZIC

Trh práce prochází strukturální, obsahovou i generační změnou. V důsledku rychle postupujícího technologického vývoje, zásadních společenských změn a stárnutí populace se pracovní trh v následujících letech výrazně změní. „Podle dokumentu Ministerstva práce a sociálních věcí z června 2023 odkazujícího na studie Mc Kinsey a Deloitte lze více jak 50 procent stávajících pracovních úkonů automatizovat pomocí již existujících technologií. I v případě, že se budou technologie zavádět středním tempem, bude do roku 2030 automatizováno zhruba 1,1 milionu pracovních míst. V průběhu několika následujících let technologie promění až 50 procent pracovních pozic na českém pracovním trhu, část z nich zcela zanikne a objem nově vzniklých bude závislý především na adaptabilitě pracovní síly. Ohrožené jsou postupně téměř všechny pozice, ale zásadní je, do jaké míry je konkrétní pozice rutina. Rutinní pozice budou ovlivněny robotizací nebo digitalizací nejrychleji,“ popsala Marcela Vyskoková.

NEDOSTATEK ODBORNÍKŮ

Kvalifikované pracovníky a špičky ve svém oboru chce mít ve svém týmu každá firma. Takových zaměstnanců je ale na trhu práce dlouhodobý nedostatek. Takřka polovina firem má problémy s obsazováním pozic, přes 75 procent firem hlásí nedostatek talentů. „Tak jak se mění pracovní trh, mění se i požadavky na zaměstnance. Uchazečům o zaměstnání, ale i stávajícím zaměstnancům se s technologickými změnami nedaří držet krok. Aktuálně se firmy nejvíce potýkají s nedostatkem pracovníků s technologickými nebo datovými znalostmi, dlouhodobě chybí IT odborníci – zejména programátoři, vývojáři nebo specialisté na kyberbezpečnost. Poptávka po takových zaměstnancích poroste v souvislosti s technologickou revolucí i v následujících letech. Firmy by se tak měly zaměřit nejen na investice do nových technologií, ale i do vzdělávání a rozšiřování znalostí současných zaměstnanců, jinak totiž bude s novými technologiemi v budoucnu umět pracovat nedostatečný počet lidí, což zbrzdí ekonomiku a sníží její konkurenceschopnost, tím stoupne nezaměstnanost a zbrzdí se růst HDP,“ upozornila Gabriela Hanslíková, obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

 

Infinix na CES 2024 představil trojici převratných technologií a získal ocenění za inovace

Bezkontaktní nabíjení, baterie do extrémních teplot a zadní panel umožňující zobrazení libovolných barev a motivů – tři novinky, se kterými značka Infinix posouvá možnosti a flexibilitu mobilních zařízení.

Značka Infinix využila přehlídky Showstoppers na CES 2024 k představení tří převratných inovací posouvajících možnosti a flexibilitu mobilních zařízení. Technologie E-Color Shift dokáže měnit barvy a motivy panelu na zádech telefonu, AirCharge přinese podporu bezkontaktního nabíjení a Extreme-Temp Battery zase umožní telefonům fungovat v extrémně nízkých teplotách.

Technologie E-Color Shift pak přímo v rámci ShowStoppers CES 2024 obdržela ocenění Omdia Innovation Award v kategorii ‚audio technologie, mobilní komunikace a domácí zábava‘.

Ocenění Omdia Innnovation Award pro technologii E-Color Shift

Detail technologie E-Color Shift prezentované na stánku

„Naším závazkem je dodávat řešení zaměřená na mladé spotřebitele z generace Z po celém světě,“ uvádí Liang Zhang, zástupce generálního ředitele Infinix Mobility. „Momentálně se zabýváme širšími možnostmi personalizace prostřednictvím softwarové aplikace, která pracuje až se šedesáti přizpůsobitelnými oblastmi na hardwaru, přičemž každá oblast nabízí volbu z různých barev. Uživatelé si také mohou dynamicky přizpůsobit zadní kryt telefonu, vyjádřit tak prostřednictvím unikátních motivů svou individualitu a sdělovat informace způsobem, který zdaleka přesahuje pouhou změnu barvy. Jejich telefonům to navíc dodá svěží a neotřelý vzhled.“

E-Color Shift – Barvy na přání

E-Color Shift postavená na technologii E Ink Prism 3 přináší revoluční možnosti personalizace telefonu prostřednictvím změny barev a motivů na zadním krytu. Tato technologie funguje na podobném principu jako elektronický inkoust, ovšem na rozdíl od běžných řešení není monochromatická a její struktura obsahuje barevné částice. Každá barva má jiný náboj a změnami napětí ve struktuře se požadované částice přesunou do popředí, čímž na její ploše vznikne prakticky libovolný barevný obraz. Ten je navíc stálý a jeho udržení nevyžaduje žádnou energii.

Infinix E-Color Shift

AirCharge – Funkční bezkontaktní nabíjení

Nová technologie AirCharge otevírá zcela nové možnosti nabíjení telefonů. Zatímco tradiční bezdrátový model vyžaduje položení zařízení na nabíjecí podložku, AirCharge dokáže telefon nabíjet i ve chvíli, kdy jej má uživatel v ruce a aktivně ho používá. Díky inovativnímu přístupu postavenému na vícecívkové magnetické rezonanci a adaptivních algoritmech dokáže AirCharge bezkontaktně nabíjet na vzdálenost až 20 centimetrů při náklonu až 60 stupňů. Technologie dosahuje výkonu 7,5 W, funguje na frekvencích pod 6,78 MHz a používá ochranné prvky zabraňující přetížení a poškození nabíječky i napájeného zařízení.

Infinix AirCharge

Extreme-Temp Battery – Energie do mrazu i veder

Třetí zásadní novinkou je technologie Extreme-Temp Battery, kterou Infinix vyvinul ve spolupráci se svými partnery, aby překonal teplotní omezení běžných lithium-iontových akumulátorů. Nové baterie jsou díky inovacím v elektrolytu a elektrodách schopné fungovat v hlubokém mrazu až do −40 °C i ve vysokých teplotách až do 60 °C, aniž by utrpěl jejich výkon a výdrž. Celkem tak disponují stostupňovým pásmem spolehlivého provozu.

Infinix Extreme-Temp

O společnosti Infinix

Infinix Mobility je rychle se rozvíjející technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává rozšiřující se portfolio chytrých zařízení po celém světě pod značkou Infinix, která byla založena v roce 2013. Infinix, který se zaměřuje na dnešní mládež s první technologií ve své třídě, vytváří trendy, výkonné a dosažitelné ceny inteligentních zařízení, která přinášejí nejnovější technologie na trhu uživatelům po celém světě v době, kdy je potřebují za cenu, kterou chtějí.

Pro více informací navštivte: http://www.infinixmobility.com/

CES 2024: HP uvádí nové produkty s důrazem na personalizaci

Nejdůležitější novinky:

  • HP uvedlo na trh novou řadu notebooků HP Spectre x360, které jsou vysoce přizpůsobitelné osobním preferencím uživatelů[1], zejména díky integrované umělé inteligenci[2]. Tyto konvertibilní počítače jsou navržené pro efektivní spolupráci a jsou vybavené největším haptickým touchpadem mezi 16palcovými počítači s operačním systémem Windows[3].
  • Vynikající audiosystém Poly Studio se stává součástí vybavení některých nových notebooků.
  • Bezdrátová sluchátka Poly Voyager Free 20 kombinují výkonnost a stylový design.
  • Ergonomická dělená bezdrátová klávesnice HP 960 a programovatelná klávesnice HP 430 nabídne uživatelům možnost personalizace pracovního prostředí. Obě patří ke špičce přizpůsobitelných mechanických Bluetooth® klávesnic na trhu.

Společnost HP Inc. představila na veletrhu CES 2024 nové portfolio počítačů, monitorů a periferních zařízení, jež jsou navrženy tak, aby zvýšily kvalitu komunikace i života s technologiemi.

„Věříme, že nejlepší inovace jsou ty nejosobnější,“ řekl Samuel Chang, senior viceprezident a prezident divize Personal Systems Consumer Solutions společnosti HP Inc. „Nové technologie od společnosti HP umožňují dosud nebývalou úroveň personalizace. Využíváme průlomové technologie jako aplikace umělé inteligence, které mění způsob, jakým nás technologie posouvají vpřed.“

Rozšířené možnosti nových notebooků Spectre x360

HP představuje novou řadu notebooků HP Spectre x360 14″ 2-in-1 HP Spectre x360 16″ 2-in-1. Oba modely se vyznačují vysokou mírou adaptability a integrují technologii umělé inteligence.

  • Přizpůsobení uživateli: notebooky jsou vybavené speciálním AI čipem, který nabízí pokročilé bezpečnostní funkce, jako je zámek při odchodu, automatické probuzení při přiblížení nebo ochrana soukromí s varováním před možným sledováním. Dále umožňují adaptivní úpravy obrazovky, například automatické ztlumení, když se díváte jinam, nebo proměnlivou obnovovací frekvenci pro efektivní výkon a energetickou účinnost[4]. Notebook také automaticky optimalizuje výkon na základě používaných aplikací a stavu baterie.
  • Výkonná AI: díky třem procesorům (CPU, GPU a NPU) v procesorech Intel® Core™ Ultra[5] a volitelným grafickým procesorům NVIDIA® GeForce RTX™ 4050 Laptop, poskytují notebooky jedny z nejvyspělejších technologií pro lokální úlohy s umělou inteligencí, jako jsou úpravy fotografií a videí. Zajišťují rychlejší a efektivnější tvorbu obsahu i spolupráci.
  • Pokročilá spolupráce: nejnovější notebooky Spectre jsou prvními spotřebitelskými zařízeními s vyladěním zvuku od značky Poly, jejíž pokročilé technologie zajišťují vysokou kvalitu zvuku. Notebooky také nabízí vylepšení hovorů a videí pomocí Windows Studio Effects[6] s funkcemi umělé inteligence, jako je automatické rámování, rozostření pozadí a možnost udržovat oční kontakt.
  • Dokonalý obraz[7]: nejnovější notebooky Spectre nabízejí displej s až 2,8K OLED[8] obrazovkou pro ostřejší obraz a živější barvy, spolu s certifikací IMAX Enhanced[9] ideální pro sledování filmů. Poměr stran 16:10 poskytuje prostor pro zobrazení většího množství informací a lze jej upravit v rozmezí od 48 Hz do 120 Hz v závislosti na charakteru toho, co je zobrazováno.
Notebook HP Spectre x360 14 2 v 1 Notebook HP Spectre x360 16 2 v 1

Nová periferní zařízení pro větší volnost

Společnost HP také představuje nové periferie, navržené tak, aby vyhovovaly různorodým potřebám a životnímu stylu uživatelů.

Bezdrátová sluchátka Poly Voyager Free 20 nejnovější produkt z dílny Poly je ideální pro uživatele, kteří jsou často na cestách. Sluchátka Poly Voyager Free 20 poskytují výkonný zvuk a elegantní design. Jsou také vybavena adaptivním aktivním potlačením hluku (ANC), které efektivně eliminuje okolní ruch. Sluchátka mají očekávanou výdrž baterie až osm hodin[10] při poslechu a jsou dodávána s přenosným nabíjecím pouzdrem Qi, které prodlouží životnost baterie až 2,5krát[11]. Pro zvýšení pohodlí a celkového zážitku z poslechu nabízí mobilní aplikace Poly Lens personalizovaný test přizpůsobení s doporučením ideální velikosti ušních koncovek.

Ergonomická bezdrátová klávesnice HP 960 představuje vrchol v oblasti adaptabilních klávesnic[12]. Díky svému unikátnímu designu a dvěma zónám nabízí klávesnice vysokou míru pohodlí a přizpůsobení individuálním potřebám uživatelů. S 20 programovatelnými klávesami[13] a samostatnou numerickou klávesnicí je HP 960 ideálním řešením pro různé pracovní úkoly. Díky bezdrátovému připojení přes Bluetooth® a hardwarovému klíči umožňuje snadnou integraci do jakéhokoli pracovního prostředí. Klávesnice také reflektuje závazek společnosti HP k udržitelnosti – je vyrobená z 50 % recyklovaných materiálů[14] a její obal pochází z udržitelných zdrojů[15].

Bezdrátová sluchátka Poly Voyager Free 20 Ergonomická bezdrátová klávesnice HP 960

Mezi další nové periferie HP patří:

  • Nabíjecí bezdrátová myš HP 690: HP představuje první myš na světě s Qi nabíjením a Bluetooth®, která má šest a více programovatelných tlačítek[16]. Myš je možné snadno přizpůsobit osobním potřebám prostřednictvím aplikace HP Accessory Center App.
  • Programovatelná bezdrátová klávesnice HP 430 poskytuje nejvyšší úroveň flexibility v oblasti mechanických klávesnic Bluetooth®[17]. Díky svému kompaktnímu designu je ideálním řešením pro ty, kteří často cestují nebo pracují na různých místech.
  • Cestovní rozbočovač HP USB-C G3: tento mobilní rozbočovač doplní notebook o pět základních portů, včetně jednoho portu USB-C®, dvou portů USB-A a portu HDMI. Nabízí škálovatelné napájení a možnost připojení plug-and-play na téměř jakémkoli zařízení[18].
  • Drátová klávesnice HP 400 s podsvícením: tato klávesnice je odolná proti polití a lze ji dezinfikovat[19]. Dodává se s kabelem USB-C® a adaptérem USB-A pro snadné připojení.
Nabíjecí bezdrátová myš HP 690 Programovatelná bezdrátová klávesnice HP 430 Cestovní rozbočovač HP USB-C G3 Drátová klávesnice HP 400 s podsvícením

Monitory řady 5

HP obměňuje svou řadu displejů pro domácí uživatele a představuje první monitory řady HP Series 5. Modely 24, 27 a 32 nyní nabízejí kontrastní poměr 1500:1 a vylepšenou obnovovací frekvenci 100 Hz[20]. Díky tenkému, lehkému provedení a přidanému portu HDMI je lze bez námahy připojit k více zařízením.

Monitory HP řady 5

Ceny a dostupnost[21]

  • 14palcový notebook HP Spectre x360 2 v 1 bude v České republice v prodeji od poloviny ledna za ceny od 39 990 Kč
  • 16palcový notebook 2 v 1 HP Spectre x360 bude v České republice v prodeji od poloviny ledna za ceny od 49 990 Kč
  • Očekává se, že bezdrátová sluchátka Poly Voyager Free 20 budou v ČR v prodeji v květnu 2024
  • Očekává se, že ergonomická bezdrátová klávesnice HP 960 bude v ČR v prodeji v dubnu 2024
  • Očekává se, že HP USB-C Travel Hub G3 bude v ČR v prodeji koncem února 2024
  • Očekává se, že displeje HP Series 5 budou v ČR v prodeji na jaře 2024

Další informace o HP na veletrhu CES 2024, včetně novinek OMEN a HyperX, najdete v tiskovém centru HP.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další.

  1. Interní analýza společnosti HP založená na všech noteboocích se systémem Windows na trhu k lednu 2024. Nejadaptivnější je kombinace funkcí AI včetně Smart Sense, 9MP kamery s hardwarově podporovaným nastavením slabého osvětlení, dedikovaného čipu AI pro funkce Walk Away Lock, Wake on Approach, Privacy Alert, automatického stmívání obrazovky a UBRR (obnovovací frekvence podle uživatele), plus variabilní obnovovací frekvence, která automaticky upravuje obnovovací frekvenci notebooku od 48 Hz do 120 Hz podle chování uživatele a/nebo používaných či prohlížených aplikací.
  2. Interní analýza společnosti HP založená na všech konvertibilních počítačích na trhu k lednu 2024. Nejpokročilejší je kombinace celkových funkcí včetně 9MP fotoaparátu s vysokým rozlišením a nočním režimem zabudovaným do hardwaru; HP Presence 2.0, která zahrnuje 5MP fotoaparát a vyšší, automatické snímání, úpravu podsvícení/úpravu nízkého osvětlení, odstranění šumu AI, dynamické vyrovnání hlasu, více fotoaparátů, lichoběžníkové zkreslení, úpravu pozadí (rozmazání nebo přizpůsobení pozadí); upozornění na ochranu soukromí AI a ladění zvuku pomocí Poly Studia. Spolupráce v hybridním životě je flexibilní model práce s počítačem, který podporuje kombinaci práce v kanceláři, na dálku, doma a na cestách.
  3. Interní analýza společnosti HP založená na všech 16“ konvertibilních počítačích se systémem Windows na trhu k lednu 2024. Haptická dotyková podložka o rozměrech 160 x 100 mm.
  4. Všechny výkonnostní specifikace představují typické specifikace poskytované výrobci komponent HP; skutečný výkon se může lišit.
  5. K dispozici pouze u výrobků s designem Evo. Vícejádrové je určeno ke zvýšení výkonu některých softwarových produktů. Ne všichni zákazníci nebo softwarové aplikace budou mít z použití této technologie nutně prospěch. Výkon a taktovací frekvence se budou lišit v závislosti na vytížení aplikace a konfiguraci hardwaru a softwaru. Číslování společnosti Intel není měřítkem vyššího výkonu.
  6. Efekty Studia Windows (rozostření pozadí, oční kontakt a automatické rámování) jsou hardwarově závislé a vyžadují NPU.
  7. Interní analýza společnosti HP založená na všech noteboocích na trhu k lednu 2024. Nejvíce pohlcující zážitkový displej je kombinací certifikace IMAX Enhanced, panelu OLED, variabilní obnovovací frekvence, která automaticky upravuje obnovovací frekvenci notebooku v rozmezí 48 Hz až 120 Hz na základě chování uživatele a/nebo používané či prohlížené aplikace, rozlišení 2,8K, poměru stran 16:10, poměru obrazovky k tělu alespoň 89 %.
  8. Pro zobrazení 2,8k obrázků je vyžadován obsah 2,8k.
  9. Vyžaduje se předplatné Disney+. Funkce rozšířeného poměru stran je nyní k dispozici na Disney+, další funkce IMAX Enhanced budou brzy k dispozici. Pro předplatné musí být starší 18 let.
  10. Na základě předběžného testování se skutečná životnost baterie bude lišit v závislosti na používání a podmínkách prostředí. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje.
  11. Nabíjecí pouzdro zajistí přibližně 2,5násobnou výdrž baterie sluchátek před nutností dobití. Na základě předběžného testování se kapacita baterie přirozeně snižuje s dobou skladování, časem, používáním, prostředím, teplotou, konfigurací systému, načtenými aplikacemi, funkcemi, nastavením správy napájení a dalšími faktory.
  12. Na základě odděleného numerického bloku pro použití na levé nebo pravé straně klávesnice od 4. prosince 2023, se softwarem pro přizpůsobitelné programovatelné klávesy, s možností více připojení (2.4G dongle nebo Bluetooth®).
  13. Vychází z bezdrátových klávesnic prodávaných jako ergonomické s rozdělenými levými a pravými klávesami. Na klávesnici lze programovat pouze vybrané klávesy, nikoliv numerický blok. Vyžaduje software HP Accessory Center (HPAC). HPAC je k dispozici ke stažení zdarma v obchodě Microsoft Store nebo Apple Store.
  14. Procentuální podíl recyklovaných plastů vychází z definice uvedené v normě IEEE 1680.1-2018 EPEAT.
  15. Externí obaly dodávají dodavatelé s certifikací Forest Stewardship Council.
  16. Na základě interní analýzy myší Bluetooth® společnosti HP s (bez osvětlení RGB a citlivostí <5000 Dpi) a nabíjením pomocí Qi k prosinci 2023. Vyžaduje software HP Accessory Center (HPAC). HPAC je k dispozici ke stažení zdarma v Microsoft Store nebo Apple Store.
  17. Na základě klávesnic Bluetooth® s Macropadem a Numpadem od prosince 2023. Nejvíce přizpůsobitelné na základě 9 a více programovatelných kláves, vyměnitelných klávesových krytů a průhledných klávesových krytů, které umožňují volitelné číslování nebo nápisy.
  18. Podporuje systémy Windows 10, Windows 11, ChromeOS, Android, MacOS® a iPadOS.
  19. Vybrané ubrousky pro domácnost lze bezpečně použít až 1 000krát. Viz pokyny výrobce utěrek pro dezinfekci a průvodce čištěním HP pro testované roztoky HP na stránce How to Clean Your HP Device Whitepaper.
  20. Všechny výkonnostní specifikace představují typické specifikace poskytované výrobci komponent HP; skutečný výkon se může lišit.
  21. Ceny a dostupnost se mohou změnit.

IKEA stahuje z prodeje USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá). Důvodem je riziko popálenin a úrazu elektrickým proudem

IKEA žádá všechny zákazníky, kteří USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá, číslo výrobku: 50461193) vlastní, aby ji přestali používat a obrátili se na IKEA s žádostí o vrácení peněz v plné výši.

Bezpečnost je pro IKEA prioritou, a proto stahujeme USB nabíječku ÅSKSTORM, (40 W, tmavě šedá) z prodeje. Důvodem je riziko popálenin a úrazu elektrickým proudem v důsledku opotřebení napájecího kabelu.

IKEA vyvíjí své výrobky pomocí přísného programu hodnocení rizik a testování, aby se ujistila, že výrobky splňují všechny platné zákony a normy na trzích, kde se prodávají. Přesto jsme se dozvěděli, že napájecí kabel na tmavě šedé USB nabíječce ÅSKSTORM 40 W se může poškodit nebo zlomit v důsledku častého omotávání kolem nabíječky nebo jeho ohýbání. Poškozený kabel může způsobit popáleniny nebo úraz elektrickým proudem. Proto probíhá stažení USB nabíječky ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá) z prodeje.

USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá) je možné identifikovat podle čísla modelu ICPSW5-40-1, které se nachází na štítku na zadní straně USB nabíječky.

USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá) můžete vrátit v jakémkoli obchodním domě IKEA, kde vám vrátíme peníze v plné výši. Doklad o nákupu (účtenku) nepožadujeme.

Více informací získáte na IKEA.cz nebo na telefonní lince IKEA na čísle +420 296 181 650.

Omlouváme se za jakékoli nepříjemnosti způsobené stažením výrobku z prodeje.

O IKEA

IKEA nabízí funkční a dostupné bytové zařízení vysoké kvality, které vyrábí s ohledem na lidi i životní prostředí. Pod značkou IKEA funguje několik různých společností s různými vlastníky. Všichni si ale kladnou za cíl vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. IKEA byla založena ve Švédsku v roce 1943.

O společnosti Ingka Group

S maloobchodními provozy IKEA na 31 trzích je Ingka Group největším maloobchodním prodejcem IKEA a představuje asi 90 % maloobchodního prodeje IKEA. Je strategickým partnerem pro rozvoj a inovace podnikání IKEA a pomáhá definovat společné strategie IKEA. Ingka Group vlastní a provozuje prodejní kanály IKEA na základě franšízových smluv s Inter IKEA Systems B.V.

Tlak na rychlost i nákladovou efektivitu v last-mile logistice dále poroste. Pomohou AI predikce, alternativní vozidla i dynamická cenotvorba

Jeden z hlavních trendů, který jsme mohli v uplynulém roce pozorovat napříč celou e-commerce, je neustále rostoucí obliba rychlého a přesného doručení v den objednání, která se během příštích několika let stane standardem. Zákazníci ji budou běžně vyžadovat u online prodejců napříč všemi segmenty, a co víc, nebudou za ni chtít platit více, než jsou zvyklí nyní u běžného doručování. Tento trend vyžaduje co nejefektivnější plánování a maximální využití dostupných zdrojů. Logistický sektor se naštěstí díky všudypřítomnému vlivu umělé inteligence stává neustále technologicky vyspělejší a loňský rok přinesl několik zásadních posunů, které umožňují dostát potřebám a přání nakupujících. Jaké trendy hýbají logistikou a co můžeme v segmentu doručování očekávat v dalších letech?

Ještě lepší plánování díky AI a zapojování alternativních vozidel a vozítek

Umělá inteligence byla jedním z hlavních témat v roce 2023 a tento trend se nevyhnul ani logistice, kde se stává stále důležitějším prvkem celkového technologického řešení. Pro efektivní logistický provoz je rozmach AI a machine-learningu zásadním milníkem, protože s pomocí pokročilé modelace je čím dál snazší efektivně alokovat adekvátní množství vozů a kurýrů pro danou oblast a plánovat trasy tak, aby počítaly nejen s aktuální situací, ale i s vývojem příštích hodin a dnů. To přispívá nejen k vyšší dostupnosti pro zákazníky, ale i šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí a plynulejšímu městskému provozu.

„V loňském roce se nám podařilo uvést do provozu pokročilý AI Prediktor, který dokáže na základě nasbíraných dat s pomocí umělé inteligence predikovat objednávky zákazníků v dané oblasti na dva týdny dopředu, a to s přesností na konkrétní hodiny a s chybovostí, kterou se konzistentně daří držet pod 10 %. Již tedy neplánujeme jen s ohledem na to, co se děje, ale umíme fungovat i dle toho, co se dít teprve bude. Dopad na efektivitu a plánování je při naší velikosti obrovský,“ popisuje komerční ředitel DODO Group Peter Menky a dodává: „Význam pokročilé analýzy dat a práce s modelací budoucnosti bude nadále růst a logistické firmy budou moci dělat čím dál kvalifikovanější rozhodnutí, což povede mimo jiné i ke zvyšování rychlosti, bez zásadního zdražování služby.

Umělá inteligence (AI) přináší nové možnosti v oblasti nasazování alternativních vozidel. Schopnost spolehlivě předpovědět skladbu a lokalizaci objednávek v konkrétní městské části umožní logistické firmě nasadit vždy vhodný mix přepravních prostředků – ať už půjde o drony, robotická vozítka, cargo-kola, elektrické skútry nebo třeba říční plavidla. Lze proto očekávat, že v dohledné době již limitem při nasazování alternativních přepravních prostředků nebude legislativa ani technologie samotných vozidel, ale právě schopnost alokovat je tak, aby bylo dosaženo požadovaného efektu z hlediska nákladů a udržitelnosti. S narůstající komplexitou zboží i přepravních prostředků totiž dramaticky poroste i komplexita rozvozových schémat, jež budou muset počítat s rozdílnou nosností daných vozidel, jejich dojezdem na baterii, použitelnost v daném prostředí apod.

Konsolidace poptávky a stírání hranic mezi logistickými segmenty

Tlak zákazníků na co nejkvalitnější návazné služby je jasným trendem napříč e-commerce. Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů samotného zboží, ale také dle rychlosti a kvality doručení. Dle dat z průzkumu společnosti Behavio deklaruje 75 % dotázaných, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. Pro téměř třetinu nakupujících je navíc při rozhodování o nákupu zásadní také udržitelnost samotné logistiky. Jednou z cest, jak se bude dařit zrychlit a zefektivnit rozvoz zásilek ve městech, je koncept zónové logistiky, která boří hranice mezi jednotlivými logistickými provozy a funguje na principu sdílení vozidel i objednávek v rámci určité oblasti.

„Zónová logistika je koncept chytrého sdílení zdrojů, díky němuž zákazník svoji zásilku dostane rychleji, klient za dopravu zaplatí méně a každé z vozidel, která operují v dané oblasti, je využito na maximum tak, aby nejezdilo „naprázdno“. V rámci zónové logistiky funguje každé město jako samostatná zóna, nebo skupina zón, které jsou automaticky organizovány skrze umělou inteligenci a ve kterých se nachází pobočky a pick-up pointy různých obchodníků. Zónový přístup k logistice bude čím dál rozšířenější a umožní dále snižovat doručovací časy při zachování cenové dostupnosti expresního dodání,“ říká komerční ředitel DODO Group Peter Menky.

Tlak na dostupnost a zavádění dynamické cenotvorby

Potřeba neustále posouvat kvalitu, ale zároveň držet náklady co nejníže a udržet zboží i služby dostupné pro tu nejširší populaci, je trend, který se jako červená nit táhne celou e-commerce. Ačkoliv pozorujeme čím dál vyšší nároky na rychlost i přesnost doručení, z loňského průzkumu společnosti Behavio vyplývá, že ochota si za rychlé dodání zboží připlatit je stále poměrně nízká. Jako jedna z cest, jak na tuto nerovnováhu reagovat, se může ukázat zavádění dynamické cenotvorby, která je známá například z oblasti rezervací letenek, taxíků či hotelů. Dynamické nacenění v logistice totiž obchodníkům umožňuje nastavit cenu dopravy v reálném čase na základě aktuální poptávky, optimalizovat rozvozové špičky a činit tak rychlé a přesné doručování co možná nejdostupnější.

„Díky dynamickému nacenění budou zákazníci mít čím dál častěji možnost rozhodnout se mezi dražším doručením v časovém okně v rozvozové špičce, nebo cenově dostupnější variantou v časovém okně mimo rozvozovou špičku. V DODO jsme vloni tento koncept testovali s některými z našich klientů a na základě velmi pozitivních výsledků věříme, že bude v letošním roce široce využíván prodejci napříč všemi segmenty,“ popisuje novinku komerční ředitel DODO Group Peter Menky.

Omni-channel přístup a same-day doručení jako standard i u nadrozměrného zboží

I přes raketový covidový nárůst online prodeje se čím dál jasněji ukazuje, že převažujícím modelem obchodování bude spíše kombinace kamenných prodejen s e-shopem. Chce-li obchodník svým zákazníkům poskytnout co nejlepší nákupní zážitek a co nejkomplexněji ukojit jeho potřeby, kvalitní integrace online a offline prostředí je v dnešní době klíčová. Dříve výhradně kamenné obchody tak budou stále častěji nabízet možnosti doručení zboží zákazníkům domů, a to již v den objednání. Trend se navíc nevyhne prakticky žádnému segmentu, včetně třeba nadrozměrného zboží, u kterého si dříve zákazník expresní doručení představoval jen těžko.

„Jasně vidíme, že standard, který nastolili online prodejci potravin, se rozmáhá i do dalších segmentů. Ve spolupráci se sportovním řetězcem Decathlon jsme například vloni zavedli same-day doručení sportovního vybavení včetně nadměrných zásilek, jako jsou multifunkční posilovací stroje, nebo běžecké trenažery. Zákazníci si tak takové zboží mohou nechat dovézt ve stejný den objednání až domů a v případě potřeby jej kurýři vynesou i do vyšších pater. To samé platí třeba pro velké spotřebiče z Electro Worldu. Jsem si jist, že v následujících dvou letech dorazí same-day doručování v hodinových slotech prakticky do všech segmentů e-commerce a pro zákazníky se stane očekávaným standardem,“ uzavírá Peter Menky z DODO.

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, KFC, Rossmann, Dr. Max, Electro World nebo Decathlon. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 300 kurýry a 1 000 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,3 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu a zároveň je nejvyužívanějším evropským dopravcem v oblasti rozvozu potravin.

Polovina firem zažila v roce 2023 kybernetický útok nebo incident, který jim znemožnil přístup k datům

Průzkum Global Data Protection Index společnosti Dell Technologies za rok 2023 hovoří jasně: roste náročnost ochrany dat i riziko výpadků IT a narušení bezpečnosti. Z dotazování mezi 1 500 IT manažery vyplynulo, že 90 % z nich se setkalo s nějakou formou kyberútoku. Průměrné náklady spojené s útoky a souvisejícími incidenty meziročně vzrostly z 0,66 na 1,41 milionu USD. Přibližně polovina respondentů (52 %) vnímá reálný potenciál generativní umělé inteligence při posílení obrany jejich firmy. Na druhou stranu 88 % se obává, že GenAI bude generovat velké objemy nových dat, což dále zvýší nároky na zabezpečení.

„Data jsou v dnešním, digitálním světě klíčová. To z nich dělá životně důležitý zdroj i prioritní cíl,“ říká Dermot O’Connell, seniorní viceprezident pro služby v regionu EMEA společnosti Dell Technologies. Právě nedostupnost dat byla důsledkem kyberútoků, jejichž obětí se v roce 2023 stala více než polovina firem. Vyplývá to z průzkumu Global Data Protection Index společnosti Dell Technologies vedeného mezi 1 000 IT manažery a 500 specialisty na IT bezpečnost.

Podle respondentů je narušení IT běžnou věcí, v uplynulém roce se s ním setkala naprostá většina z nich (90 %). Více než polovina útoků (55 %) začala prostřednictvím zaměstnanců. Uživatelé klikali na spam nebo phishingové e-maily a škodlivé odkazy, kompromitovali přihlašovací údaje, popřípadě byla napadena jejich mobilní zařízení. Vnější narušení bezpečnosti bylo nejčastější příčinou (40 %) ztráty dat nebo výpadku systémů.

Z pohledu čísel přišel v roce 2023 kyberútok, který zahrnoval ztrátu dat, v průměru na 2,61 milionu USD. V částce je započítáno 26 hodin neplánovaných odstávek a 2,45 TB dat. Náklady spojené s kybernetickými útoky a incidenty jako takovými se meziročně zdvojnásobily. Konkrétně z 0,66 milionu USD v roce 2022 na 1,41 milionu o rok později.

Generativní AI a kybernetická bezpečnost

Generativní umělá inteligence se stává strategickým nástrojem pro posílení obrany. Polovina dotázaných (52 %) uvedla, že integrace GenAI přinese jejich společnosti výhodu v oblasti kybernetické bezpečnosti. Nicméně 88 % respondentů se shodlo, že umělá inteligence bude generovat velké objemy nových dat. To ukazuje dvojsečnost GenAI; na jednu stranu je zdrojem vyšší bezpečnosti, na druhou pak vyšší složitosti. Stejné procento (88 %) souhlasilo s tím, že GenAI zvýší hodnotu konkrétních typů dat.

„Vzestup generativní umělé inteligence a rozšiřování fungování do hybridních a multicloudových prostředí staví do popředí zájmu společností kybernetickou odolnost a efektivní obnovu po incidentech,“ dodává Dermot O’Connell.

Pojištění proti vydírání nemusí krýt rizika

Pokud se podíváme útoky ransomware, respektive na jejich následky, odpovědi naznačují přílišnou důvěřivost a optimismus. Tři čtvrtiny respondentů (74 %) věří, že v případě útoku dostanou po předání výkupného zpět všechna svá data. Dvě třetiny (66 %) jsou pak přesvědčeny, že po zaplacení již nebudou znovu napadeny.

Většina dotazovaných (93 %), resp. jejich organizací a firem má pojištění proti ransomwaru. Z odpovědí však plyne, že tyto pojistky mají řadu „ale“. Například 57 % respondentů uvedlo, že jejich společnost musí pro pojištění prokázat „osvědčené postupy“ (best practise) prevence kybernetických hrozeb. Zhruba dvě pětiny se setkaly s omezeným pojistným plněním (43 %) nebo dokonce zrušením pojistky (40 %) kvůli scénáři, jakým byl kyberútok proveden. Plnou náhradu od pojišťovny získalo pouhých 28 % napadených.

Více si můžete přečíst v průzkumu Global Data Protection Index Report.

O průzkumu

Dotazování byly realizováno společností Vanson Bourne v září a říjnu 2023 na vzorku 1 000 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT a 500 v oblasti IT bezpečnosti. Pokud není uvedeno jinak, jsou při historických srovnáních uváděny pouze výsledky od 1 000 IT manažerů.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Novoroční předsevzetí: Češi myslí na své finance. V roce 2024 chtějí víc spořit

Novoroční předsevzetí si dává více než polovina Čechů. Na předních příčkách jejich žebříčku se objevuje touha zhubnout, méně se stresovat nebo přestat kouřit. Nechybí ale ani předsevzetí týkající se financí.

Z Čechů, kteří si s příchodem nového roku dávají předsevzetí, jich 72 procent myslí na své finance. Jedním z nejčastějších finančních novoročních předsevzetí je touha více spořit. Málokomu se ale povede své odhodlání naplnit dlouhodobě. „Hlavním důvodem, proč většina lidí u svých předsevzetí lépe hospodařit dlouho nevydrží, je nedůslednost při evidenci výdajů. Pokud se člověk rozhodne lépe nakládat se svými úsporami, měl by si v prvním kroku začít poctivě evidovat všechny své výdaje ať na papír, nebo prostřednictvím nějaké mobilní aplikace či tabulky v excelu. Již po prvním měsíci má stručný přehled o svých měsíčních výdajích. Dále by měl zohlednit všechny výdaje, které jsou například placeny ročně. Zde postačí si během jednoho večera projít pohyby na bankovním účtu v minulém roce. Po vytvoření takového analýzy by měl mít člověk jasno, kolik měsíčně utratí a kolik peněz je schopen na konci měsíce reálně dát stranou,“ doporučil Roman Pilíšek, ekonom a spoluzakladatel společnosti Zlaté rezervy.

Ekonomové doporučují zvolit ke spoření vhodný nástroj, spoří-li totiž člověk „na vlastní pěst“, často od svého cíle brzy upustí. Vhodný začátek, jak své peníze uložit a ochránit je před inflací, může být spoření do zlata. Počet lidí, kteří ukládají své finance do drahých kovů, zejména pak do zlata, v Česku meziročně stoupá. Zcela novým trendem je pak časově ohraničené – roční spoření do zlata. „Ukládání finančních prostředků do zlata je fenomén jdoucí naskrz populací, vzděláním i věkem. Vesměs se jedná o lidi, kteří jsou nohama více na zemi, jsou více realističtí a řekněme i více tradiční. Nákup zlata jako ochrana proti inflaci se v posledních letech rozšiřuje mezi stále větší počet lidí. Jako uchovatele hodnoty peněz vnímá zlato takřka 60 procent české populace. Spoření do zlata je v České republice teprve v začátcích, ale nejedná se o nic složitého,“ řekl Roman Pilíšek.

Rozložení nákupu žlutého kovu v pevně ohraničeném čase bez navýšení konečné ceny je ideálním řešením, a proto v posledních letech zájem o roční spoření do zlata významně roste i v Česku. „Roční spoření do zlata funguje velmi jednoduše, srozumitelně, a především zcela transparentně. V e-shopu si zákazník vybere kousek zlata, který odpovídá jeho představě o odkládání úspor, a klikne na nabídku spoření. Aktuální cena slitku je rozložena na jeden rok do 12 plateb a zákazník v nabídce ihned vidí výši měsíční platby. Cena je při uzavření smlouvy konečná, bez jakýchkoliv navýšení a poplatků. Po zaplacení celé kupní ceny je mu zlato posláno domů,“ vysvětlil Roman Pilíšek.

Výši měsíční platby lze přizpůsobit finančním možnostem. Spořit je možné čtrnáct set, ale třeba i čtrnáct tisíc měsíčně. A pokud chce mít člověk svůj kousek zlata doma dřív než za rok, může ho kdykoliv jednorázově doplatit. „Bez sankce lze provést úhradu mimořádné platby nebo doplatit celou kupní cenu zboží. Na druhou stranu chápeme, že mnohdy přijdou neplánovaně nečekaná vydání. Pokud není střadatel schopen krátkodobě posílat dohodnutou platbu, je možné bez problémů počkat až tři měsíce, a to zcela bez sankcí. Pokud se situace nezmění ani po této době, je třeba začít jednat o zrušení smlouvy, přičemž ke každému případu přistupujeme zcela individuálně. A pokud už zákazník své nakoupené investiční zlato z jakéhokoli důvodu nechce, poskytujeme smluvní garanci, že ho kdykoliv odkoupíme,“ uzavřel Roman Pilíšek.

ZLATÉ REZERVY, www.zlaterezervy.cz

Společnost ZLATÉ REZERVY s.r.o. je obchodní společností zabývající se prodejem a výkupem fyzického investičního zlata a stříbra v podobě uzančních slitků a mincí od roku 2010. Fyzické investiční zlato a stříbro je svým charakterem zboží, jehož cena je ovlivňována vývojem na světových trzích – držitel takovéhoto zboží je tedy vystaven riziku ztráty. Společnost pokládá služby spojené s výkupem investičního zlata a stříbra za stejně významné jako při prodeji. Je si plně vědoma skutečnosti, že každý držitel zlata a stříbra může dříve nebo později potřebovat svou investici směnit na hotovost. Společnost ZLATÉ REZERVY s.r.o. poskytuje smluvní garanci, že od svého zákazníka kdykoliv odkoupí investiční zlato a stříbro zpět.

Mgr. ROMAN PILÍŠEK

Je spoluzakladatelem a hlavním ekonomem společnosti ZLATÉ REZERVY s.r.o. Dále publikuje ekonomické analýzy a komentáře v médiích a na portálu www.zlaterezervy.cz.

Roman Pilíšek je absolventem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kde se již během studia intenzivně zabýval problematikou finančních a komoditních trhů. Dále je absolventem magisterského studijního programu politologie s vedlejší specializací politická ekonomie na vysoké škole CEVRO Institut v Praze.

Prémiové extra odolné sklo FIXED Armor pro váš iPhone

Dopřejte svému telefonu prémiovou a extra odolnou ochranu v podobě skla FIXED Armor. Nekompromisně ochrání displej iPhonu při všech nástrahách všedního i nevšedního dne. Tvrzené sklo Armor FIXED je vyrobeno z mimořádně odolného, a přitom pružného materiálu, který vydrží téměř cokoliv. Škrábance, pády i nárazy zvládne s přehledem, chrání tak váš telefon násobně déle než běžné ochranné sklo. Vnější vrstvu tvoří speciální oleofobní vrstva, která zjednodušuje pohyb prstů po displeji a zároveň zamezuje šmouhám a otiskům. Součástí balení je praktický aplikátor, usnadňující nalepení bez otravných bublin na displeji. Sklo FIXED Armor představuje dlouhodobou a bezpečnou ochranu displeje vašeho iPhone za každé situace a je k dostání i pro Apple Watch.

Více na www.fixed.zone

FIXED Armor sklo pořídíte za 699 Kč na fixed.zone, Alze, Datartu a u dalších prodejců elektro prodejců.

GymBeam překonal v minulém roce obrat 4 miliardy korun. V 2024 se plánuje věnovat hlavně logistice.

GymBeam opět reportuje rekordní výsledky při ohlédnutí za rokem 2023. Kromě obratu, který přesáhl 4 miliardy korun, se také pyšní meziročním růstem 60 % a neuvěřitelnými 1,5 miliony nových zákazníků. V novém roce se chystá zaměřit především na růst logistiky, marketplace a neustálé zlepšování zákaznických služeb.

Rok 2023 byl pro největší fitness e-shop v našem regionu jednoznačně nejúspěšnější. Dokládají to i jednotlivé milníky, které se GymBeam podařilo překonat. Jedním z největších byl rozhodně Black Friday. Při tom se společnosti podařilo prodat rekordní milion kusů produktů a tím dosáhnout meziročního nárůstu o 76 %. Gymbeam neroste jen v číslech, ale také v počtu zaměstnanců. Ke konci roku 2023 společnost čítala přes 500 zaměstnanců a neustále hledá nové posily. Zároveň také se svou pražskou pobočkou v Karlíně vyhrála „michelinskou hvězdu“ mezi prodejnami – Visa Czech Top Shop.

S novým rokem ale přicházejí nové vize a cíle, které je třeba překonat. Těch má Dalibor Cicman, CEO GymBeamu, v rukávu hned několik. Společnost se chce soustředit především na upevňování pozice na již existujících trzích, s důrazem na nejnovější trh v Itálii a DACH region (Německo, Rakousko a Švýcarsko). Český trh je ale nadále společně s tím slovenským nejsilnější. “V růstu napříč trhy nám pomáhají data z Google, Meta platforem a také sociální síť TikTok, plus naše vlastní data,“ popisuje.

Největší změny ale chystá v oblasti logistiky. V roce 2024 by měl GymBeam disponovat nejen 5 logistickými centry, ale také novým unikátním autostorem v Košicích. S touto investicí za bezmála 147 milionů korun si slibuje automatizaci až 80 % objednávek. To povede nejen ke zrychlení výdeje objednávek, ale také ke zvýšení kapacity logistického centra, které sídlí v Košicích. Zároveň bude Gymbeam soustředit více pracovní síly na sofistikovanější práci, než je expedice. Otevření skladu v Itálii, od čehož si slibuje také zrychlení dodání produktů v daném regionu, je již pomyslnou třešničkou na dortu roku 2024.

Společnost i nadále zůstává konzistentní ve svém primárním zájmu o uspokojení potřeb zákazníka. Přestože v současné době je přes 80 % produktů dostupných na GymBeam tvořeno vlastními značkami a navýšení tohoto procenta se tak nabízí, CEO GymBeamu Dalibor to nevnímá jako prioritu. “Jsme schopni přirozeně zvyšovat podíl našich vlastních produktů. Zákazníci se k nám vrací a my můžeme nejen predikovat, jaké produkty si vyberou, ale hlavně upravovat produkty přímo podle jejich potřeb. Jako strategickou prioritou tak stále vnímáme spokojenost zákazníků, ta je pro nás vždy na prvním místě.” dodává na závěr Dalibor Cicman.

O GymBeam:

GymBeam je s obratem 105 milionů eur za rok 2022 největším fitness e-shopem v regionu CEE. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM.

Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 15 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie.

Exit mobile version