Revolut spouští v České republice Robo poradce k automatizaci investování

  • Revolut spustil v České republice službu Robo poradce, která automatizuje investování šité na míru potřebám zákazníků.
  • Naše nová služba je výhodná pro ty, kteří nemají čas aktivně investovat nebo mají omezené či žádné obchodní zkušenosti.
  • Robo poradce od Revolutu přidělí zákazníkům portfolio s ohledem na jejich osobní okolnosti, jako je tolerance k riziku a finanční cíle. Přiřazené portfolio se automaticky rebalancuje podle pohybů na trhu.
  • Revolut učinil investování dostupnější zavedením služby Robo poradce s minimální počáteční investicí pouhých 100 EUR.

Revolut, globální finanční superaplikace s více než 35 miliony zákazníků po celém světě, spustila v České republice vlastní službu Robo poradce. Nová služba umožňuje zákazníkům ušetřit čas a automatizovat investice přizpůsobené jejich potřebám.

Robo poradce od Revolutu pomáhá zákazníkům investovat prostřednictvím diverzifikovaného portfolia, aniž by museli trávit hodiny průzkumem a neustálou správou portfolia. Nová služba je výhodná pro zákazníky, kteří nemají čas na rozsáhlý průzkum a aktivně investují, nebo mají omezené nebo žádné obchodní zkušenosti.

Robo poradce od Revolutu doporučí plně diverzifikované a přizpůsobené portfolio na základě odpovědí zákazníků na otázky, které mimo jiné identifikují jejich toleranci vůči riziku a finanční cíle. Jakmile zákazník vloží peníze do svého portfolia, Robo poradce je automaticky investuje na trhu a neustále portfolio sleduje a spravuje. Minimální počáteční částka investice pro získání přístupu k Robo poradci je 100 EUR. Robo poradce bude mít roční poplatek za správu portfolia ve výši 0,75 % z hodnoty portfolia, účtovaný každý měsíc.

Zákazníci si pak mohou nastavit opakované převody do svého portfolia Robo poradce, aby mohli tuto technologii plně využívat. Opakované převody umožňují zákazníkům zvýšit velikost jejich portfolia v předem definovaném čase a frekvenci a pomáhají zavázat se k pravidelnému investování a snížit dopad krátkodobé cenové volatility. Robo poradce automaticky rebalancuje zákaznická portfolia na základě výkonnosti aktiv v rámci portfolia a bude provádět pravidelné kontroly, aby byla zachována tolerance vůči riziku zákazníků a alokace cílového portfolia.

Rolandas Juteika, Vedoucí služeb Jmění a Obchodování (EHP) řekl: „Jsme nadšeni, že můžeme do naší sady produktů v rámci Jmění a Obchodování přidat službu Robo poradce. Víme, že mnoho našich zákazníků nemá čas spravovat své portfolio nebo investovat do jednotlivých cenných papírů. Až 53 % zákazníků, kterých jsme se v loňském roce dotazovali, uvedlo, že pokud jde o investování, netuší, kde začít. Robo poradce byl navržen tak, aby udělal investování dostupnější. Chceme našim zákazníkům poskytnout možnost, jak nechat jejich peníze, aby pracovaly pro ně. Věříme, že zákazníci ocení toto řešení, které jim bude přizpůsobené na míru a umožní jim investovat bez stresu.

Momentálně aktivně pracujeme na rozšíření škály investičních příležitostí dostupných prostřednictvím našeho Robo poradce a na integraci ještě více nástrojů finančního plánování.“

Revolut nedávno rozšířil svou investiční nabídku v celém EHP o akcie evropských kotovaných společností a představil Obchodování Pro – předplatné pro pokročilé obchodníky se zvýhodněnými provizními poplatky, vyššími limity pro pokyny, pokročilou analýzou portfolia a desktopovým obchodním terminálem.

Revolut nabízí zákazníkům přístup k více než 2 200 cenným papírů kótovaným v USA, více než 220 cenným papírům kótovaným v EU a 270 fondům obchodovaným na burze (ETF) prostřednictvím aplikace Revolut.

Investiční služby v EHP poskytuje Revolut Securities Europe UAB („Revolut“), což je investiční společnost autorizovaná a regulovaná Litevskou centrální bankou. Investiční riziko. Hodnota investic může stoupat a klesat a Revolut nezaručuje, že bude dosaženo vašich investičních cílů nebo že bude portfolio generovat zisky. Hodnota investic může být ovlivněna kolísáním měn. Mohou se účtovat další poplatky a poplatky za služby a nástroje.

  • Revolut Securities Europe UAB je investiční společnost autorizovaná a regulovaná Litevskou centrální bankou. Informace obsažené v tomto dokumentu nejsou osobním doporučením, investičním poradenstvím nebo nabídkou k přijetí jakéhokoli investičního rozhodnutí. Další informace naleznete v části Podmínky a ujednání pro Obchodování, Nejčastější dotazy a poplatky a Popis rizik.
  • Nová služba je k dispozici všem uživatelům v nejnovější verzi aplikace Revolut.

O REVOLUTU

Revolut buduje první globální finanční superaplikaci na světě, která lidem pomůže získat ze svých peněz více. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes již více než 35 milionů zákazníků a stovky tisíc firem po celém světě využívají desítky inovativních produktů Revolutu k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně. V rámci našich osobních a podnikatelských účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční gramotnost, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

Investiční výlet do Saúdské Arábie. Reflect pop-up event v Rijádu spojí startupy z střední Evropy s největšími investory na světě

Popup event technologického festivalu Reflect v Rijádu představí v úterý 27. února saúdský investiční ekosystém slovenským, českým a dalším evropským startupům. Jeho cílem je propojit region CEE (Central and Eastern Europe) s regionem MENA (Middle East and North Africa) a Saúdskou Arábií. Mezi 400 vybranými účastníky budou zástupci tak významných firem jako Saudi Aramco, saúdského státního fondu PIF, a téměř sto podnikatelů-investorů. Akce se zúčastní také úspěšní zakladatelé globálních byznysů jako Yuri Gurski či Arthur Mamedov. Z regionu střední Evropy se zúčastní například Ivan Trančík, zakladatel platformy Superscale, nebo startupy 4Trans, Gjirafa a slovenský startup Powerful Medical. Na organizaci se podílí slovenský VC fond Zero One Hundred v čele s Dušanem Duffkem.

„Saúdská Arábie představuje pro mnoho evropských startupů neprozkoumané území. Už dnes zde ale existuje skvělé investiční zázemí, jehož důkazem jsou inovativní saúdské projekty či organizace jako NEOM, Saudi Aramco, či PIF. Naším cílem je ale investorskou mapu spojovat na všech třech kontinentech. Právě proto vidíme obrovskou příležitost a rostoucí možnosti právě v Rijádu,” říká Dušan Duffek partner fondu Zero One Hundred a spoluzakladatel festivalu Reflect.

Technologický festival Reflect, který akci zastřešuje, je přitom již šestým rokem stálicí na startupové a investorské mapě světa. Minulý rok se ho zúčastnili investoři a startupy z celé Evropy a Blízkého východu a také několik byznysové špičky. V tomto duchu plánují organizátoři navázat na popup event, který představuje podobnou akci, ale v jiném kulturním a geografickém prostoru, kde má byznysové a investiční propojení s regionem CEE velký potenciál. Zero One Hundred přitom aktivity rizikového kapitálu kromě oblasti rozvíjejících se Evropských trhů (CEE) směřují právě na blízký východ a severní Afriku (MENA).

Mezinárodní hvězdy a nabitý program

Součást programu Reflect Pop-Up Riyadh zahrnuje různé aktivity včetně prezentací, panelových diskusí a networkingových setkání. Z regionu střední Evropy se zúčastní například startupy Powerful Medical, 4Trans a Gjirafa. Účastníci mají možnost setkat se s významnými osobnostmi zakladatelů a investorů, vyměnit si zkušenosti a navázat obchodní vztahy.

V Rijádu se jako hosté představí například Yuri Gurski, zakladatel Palta, jedné z největších health společností na světě, která vytvořila vícero produktů jako například Flo, nejstahovanější aplikaci na světě s 240 miliony stažení, či Arthur Mamedov, ředitel jedné z nejpopulárnějších světových online mediálních společností TheSoul Publishing, která má na svém kontě více než 25 miliard zobrazení měsíčně na svých sociálních médiích. Zúčastní se i Ivan Trančík, zakladatel platformy Superscale, který se svým týmem spustili a škálovali více než 150 her s více než 2 miliardami stažení a tržbami 1,5 miliardy dolarů.

Top jména saúdského investičního světa

Mezi investory se objeví řada jmen přímo ze Saúdské Arábie. Jednou z nich je saúdská neurovědkyně, která je také andělskou investorkou, Emon Shakoor. Jako zakladatelka a výkonná ředitelka společnosti Blossom Accelerator stála u zrodu prvního saúdského akcelerátora a venture partnera Oryx Fund od Hambro Perks. Dalším významným domácím hostem bude Waleed A. Alballaa, který je generálním partnerem v Sukna Ventures, fondu rizikového kapitálu, který podporuje investice do startupů v raném stádiu se sídlem v Rijádu v Saúdské Arábii, nebo Gaurav Biswas, zakladatel startupu TruKKer, v současnosti jednou nejrychleji rostoucích technologických firem na Blízkém východě. Kromě něj nich účast potvrdilo přibližně dalších 100 saúdských podnikatelů investorů.

„Reflect Festival má zpravidla velmi specifickou atmosféru přímořského Limassolu. S rostoucími příležitostmi však chceme naše aktivity směřovat i do dalších koutů ekosystému, ve kterém jsme aktivní. Rijád přináší skvělé možnosti pro startupy a jejich investory, zároveň je to pro nás možnost, jak evropským hostům představit možnosti saúdsko-arabského kapitálového trhu a investičních příležitostí,“ uzavírá Duffek.

O festivalu Reflect

Reflect Festival je největší startupový a technologický festival na Kypru. Spojuje různorodou komunitu technologických nadšenců, founderů, startupistů, zástupců neziskovek a korporací, politiků a investorů přímo v srdci města Limassol. Festival zahrnuje prezentace mezinárodních řečníků, panelové diskuse, workshopy, expo, startupovou soutěž a spoustu networkingu. Misí Reflectu je propojit Evropu a MENA region a přinášet významnou přidanou hodnotu pro podnikatele a startupy, inovace a spolupráce v technologickém odvětví. Sedmý ročník akce se uskuteční 30. a 31. května 2024 v Limassolu.

Euro-Trend, společnost Jiřího Nekováře, se stala součástí poradenské společnosti BDO

Nejstarší česká společnost se specializací na daňové poradenství Euro-Trend, kterou v roce 1990 založil a dosud vedl Ing. Jiří Nekovář, Ph.D., se stala součástí poradenské společnosti BDO. Jiří Nekovář, který byl v letech 1996 až 2011 nejdéle sloužícím prezidentem Komory daňových poradců, v letech 2013 až 2014 prezidentem Evropské konfederace daňových poradců, adviser asijské organizace AOTCA a je zakladatelem Global Tax Adisory Platform GTAP, působil také jako člen Národní ekonomické rady vlády (NERV). Nyní stojí v čele společnosti BDO Euro-Trend, která se stala součástí BDO Czech Republic.

„Pana Jiřího Nekováře osobně považuji za největší českou osobnost v oblasti daňového poradenství, za tátu daňových poradců v Česku. Velmi si vážím jeho odbornosti i toho, co pro Českou republiku v oblasti daňového systému vykonal. Proto jsem poctěn tím, že se po téměř 35 letech samostatného podnikání rozhodl spojit právě s BDO, společností s vizí být tím nejlepším místem pro odborníky a osobnosti, jako je Jiří. Bude pro nás důležitým mentorem a vzorem pro naše stávající i budoucí kolegy,“ říká Miroslav Jandečka, řídící partner BDO v České republice.

Euro-Trend je společnost zabývající se daňovým a ekonomickým poradenstvím. Tým jeho pracovníků zahrnuje odborníky z různých oblastí s mnohaletými zkušenostmi, kteří řeší složité daňové a legislativní záležitosti, nejen v národním, ale i mezinárodním měřítku.

„Společnost BDO mě zaujala po fúzi s More Stephens, kdy došlo k významným změnám ve vedení společnosti a také v jejím hodnotovém žebříčku. Miroslava Jandečku i řadu dalších stávajících partnerů BDO znám již delší dobu. Oceňuji jejich odbornost, přístup ke klientům, firemní kulturu a snahu posouvat náš obor kupředu. S BDO jsem se rozhodl spojit především proto, abych svým klientům dokázal poskytnout širší odborné zázemí. Pro současné zaměstnance je to pak příležitost rozšiřovat si svou kvalifikaci a růst v prostředí velké poradenské firmy,“ vysvětluje Jiří Nekovář.

Cenu transakce se obě firmy rozhodly nezveřejňovat.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář, BDO Valuation, s.r.o. a BDO Euro-Trend s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž provozuje více než 1 750 kanceláří.

T-Mobile ve spolupráci s Nadací Via a organizací In IUSTITIA otevírá grantovou výzvu Česko bez předsudků

Společnost T-Mobile dlouhodobě podporuje aktivity spojené s prevencí předsudečného násilí a pomocí lidem ohroženým předsudečným násilím. Digitální inkluze a bezpečí na internetu je součástí firemní ESG strategie, a proto ve spolupráci s organizací In IUSTITIA a Nadací Via vyhlašuje grantovou výzvu Česko bez předsudků. V té rozdělí celkem 1 500 000 korun organizacím, neformálním skupinám a akademickým pracovištím, vyvíjejícím projekty ve prospěch ohrožených skupin, budou se věnovat jejich osvětě a vzdělávání, nebo je motivují k nahlašování těchto skutků.

Předsudečné násilí je násilí, které je motivováno předsudky útočníka vůči nezměnitelné osobnostní charakteristice napadeného. Tou může být barva pleti, etnicita, víra, sexuální orientace, pohlaví, věk, zdravotní postižení, sociální postavení či politické přesvědčení. V České republice je tím ohrožen každý desátý člověk, momentálně nejohroženějšími komunitami jsou lidé napadení z důvodu své etnicity (Romové), národnosti (Ukrajinci), sexuální orientace (LGBTQ+), pohlaví (ženy) či zdravotního postižení.

„Trápí nás, že v České republice je velmi nízká informovanost ohrožených lidí o jejich právech a neexistuje důsledný monitoring násilí založeného na předsudcích. Proto ve spolupráci s In IUSTITIA podpoříme zejména ty projekty, které posílí práva osob tímto ohrožených a přispějí k odolnější společnosti,“ vysvětluje Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile.

Grantová výzva sleduje tři základní oblasti a její hlavní cílovou skupinou jsou tedy lidé ohrožení předsudečným násilím. První z oblastí je přímá podpora těchto osob, kam se řadí zejména komunitní a nízkoprahové projekty, dále ty zahrnující terénní práci a prokazatelně pracující s touto skupinou. Další oblastí je edukace a osvěta ohrožených skupin zaměřená především na povědomí o právech obětí, vytvoření vzdělávacích materiálů či kampaní. Poslední kategorií je pak sběr dat a projekty přinášející svědectví o specifických projevech předsudečného násilí. Projekty by měly mít vazbu na činnost organizace In IUSTITIA.

„Cílem projektové výzvy je vytvořit síť lidí a organizací, které budou usilovat o společnost odolnější vůči předsudkům a násilí. Grantistům nabízíme konzultace projektového záměru a tutoring během realizace projektů. Věříme, že lokální a neformální skupiny mají potenciál oslovit ohrožené lidi a nasměrovat je k pomoci, kterou In IUSTITIA již patnáct let poskytuje obětem předsudečného násilí. Hlavní finanční podpora tak směřuje především k rozvoji práce v online a offline terénu,“ doplňuje Klára Kalibová, právnička a ředitelka organizace In IUSTITIA.

„V posledních letech čelíme řadě krizí, chaoticky se vypořádáváme s jejich dopady a snadno tak přehlížíme nelehkou situaci zvláště zranitelných skupin, které k tomu všemu ještě čelí rostoucí agresivitě a předsudečnému násilí. Toto přehlížení se však nevyplatí nikomu z nás – je to jedna z největších nenápadných hrozeb, jejíž dopady pocítíme všichni ve chvíli, kdy už bude pozdě. Je proto nejvyšší čas podpořit ty, kteří tuto hrozbu vnímají a denně řeší v první linii,“ říká Jaroslav Valůch, člen hodnotící komise grantového řízení.

Přihlásit se mohou neziskové či příspěvkové organizace, neformální skupiny složené z minimálně 3 lidí a veřejné vysoké školy. Řádné vyplněnou přihlášku je nutné odeslat do 1. dubna a maximální výše finanční podpory jednoho projektu je 200 000 korun. Více informací včetně přihlašovacího formuláře naleznete na Česko bez předsudků – Nadace Via.

Generace Z mění českou pracovní morálku. Mladí lidé v zaměstnání očekávají flexibilitu a práci z domova

Narodili se do světa rychlých technologií, jsou citliví na společenská témata a jejich přesvědčení se odráží i na kariérních požadavcích. Generace Z, do které spadají lidé narození mezi lety 1997 a 2012, touží po nezávislosti a dokonalé rovnováze mezi pracovním a soukromým životem. Časovou flexibilitu a možnost pracovat odkudkoliv nacházejí nejčastěji v případech, kdy se vydají na volnou nohu jako živnostníci. Doba ale pokročila a řada zaměstnavatelů v Česku začíná být v tomto ohledu čím dál vstřícnější.

Trendy v oblasti pracovního trhu se s nově přicházející generací mění. Zástupci takzvané Generace Z mají o zaměstnání jasnou představu – cení si svůj čas a chtějí pracovat efektivně. Flexibilita i nezávislý časový rozvrh jsou pro ně jedněmi z nejdůležitějších aspektů při výběru zaměstnání. Osmihodinové pracovní dny, které jsou pro velkou část populace normou, mladší lidi nelákají. A to může představovat výzvu pro zaměstnavatele.

Podle loňského průzkumu personální společnosti Předvýběr.cz už se životní styl zástupců Generace Z promítl do statistik pracovní morálky Čechů. Zatímco celá populace tráví prací ve firmě průměrně 31,5 hodiny týdně, u mladých lidí jde pouze o 22,5 hodiny. „Zejména u mladých lidí, kteří jsou buď absolventi nebo mají pár let po škole, registrujeme v posledních dvou letech zvýšený zájem o zkrácené pracovní úvazky. Generace Z ráda kombinuje zaměstnání podle vlastních preferencí, zároveň se jedná o částečný dozvuk koronavirové pandemie, kdy po nich byla vyšší poptávka,“ popisuje Jan Štacha, zakladatel účetního softwaru Evala.

Důležité jsou hodnoty i motivace

Ideální představy Generace Z nesplňuje ani docházení na pracoviště. Více než polovina mladých před ní upřednostňuje home office. Ten však není trendem jen u zástupců této generace. Kvůli koronavirové pandemii se práce z domova dočkala rozmachu a proměnila se v oblíbený benefit. Momentálně ji využívá téměř čtvrtina všech zaměstnanců. Mladí zkrátka touží po dokonalé rovnováze pracovního a osobního života. Oproti starším generacím věnují více času mimopracovním činnostem, více cestují a vzdělávají se. Zároveň vnímají technologie a internet jako nezbytnou součást světa, do kterého se narodili.

„Mladí lidé jsou velmi ovlivnění médii a sociálními sítěmi. Často mají pocit marnosti a nedostatku cíle. Ale ten je možné snadno naplnit jednoduše tím, že jim dáváme úkoly a nabízíme střednědobé cíle, za kterými mohou jít,“ uvádí sociolog Vojtěch Bednář. Podle něj jsou mladí lidé pracovití, ale často taky nejistí. „Z mého pohledu potřebují jisté a systematické vedení, směřování. Potřebují vědět, co se od nich očekává a potřebují při své práci vidět také jasnou a srozumitelnou odměnu a motivaci,“ popisuje sociolog.

Generace Z jde naproti společenským tématům, šíří povědomí o mentálním zdraví, a od ostatních se odlišuje mimo jiné i sociálním aktivismem a jasnými hodnotami. Ochrana životního prostředí, diverzita nebo inkluze jsou aspekty, které zohledňuje při výběru oblečení, potravin, povolání i zaměstnavatele. „Devadesát procent zástupců Generace Z změnilo své každodenní návyky, aby byly více udržitelné. Dle dostupných dat jsou pro ně lákavější firmy a značky, které se aktivně zasazují za řešení sociálních problémů a za udržitelné produkty jsou ochotni zaplatit více,“ vysvětluje Karel Kotoun ze společnosti Accenture ČR, která poskytuje odborné služby a řešení v oblasti podnikových strategií.

Flexibilní práce v každém oboru

Flexibilitu požadují i u tradičních kancelářských povolání, jako je například účetnictví. Tento obor nyní mladé příliš neláká, možnost flexibilní pracovní doby a práce odkudkoliv by zájem o obor zvýšila. Cestou, jak se vyhnout zažité pracovní morálce a upravit si pracovní den podle svého, je pro mladé lidi podnikání nebo práce na živnost. „Pokud překonají počáteční překážky při vstupu na trh, a hlavně svůj vlastní strach, odměnou jim může být celá škála benefitů, například konec práce na píchačky,” říká Štacha.

Práci jim totiž mohou výrazně usnadnit tzv. cloudová řešení, která umožňují práci vzdáleně, a to z jakéhokoliv počítače s připojením k internetu. Díky těmto službám a současné legislativě, která již umožňuje práci pouze s digitálními doklady tak účetní na volné noze nepotřebují nic než počítač s kvalitním připojením. „Od začátku by měli myslet na work-life balance, nesnažit se všem vyjít za každou cenu vstříc a chránit si svůj volný čas. Nebát se nacenit svou práci důstojně. Kvalitních účetních moc není a ve skutečnosti jich ubývá,“ uzavírá Štacha.

Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

Od ledna společnost postupně spouští závody v Hranicích, Stodu, Holicích a Jezernici. V březnu pak plánuje obnovit výrobu v Ledčicích, Šlapanicích a Řepově. Závod Novosedly čeká začátek výroby v dubnu. Bez nutné odstávky pokračuje i nadále výroba v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí, kam společnost Wienerberger v loňském roce investovala přes 100 milionů korun do linky na výrobu broušených cihel. Závod v Týně nad Vltavou setrvá i nadále v režimu dlouhodobé odstávky. Důvodem je snížení poptávky po výrobcích uvedeného závodu.

Během zimní odstávky společnost ve svých závodech investovala do modernizace, zlepšování a zefektivňování výrobních procesů. „Naší vizí je plně automatizovat výrobní procesy. Mezi nejnovější investice spojené s filozofií průmyslu 4.0 patří přeinstalace nového řídícího systému výrobní linky pro zajištění digitalizace výrobních procesů v závodě Stod. Ve Šlapanicích proběhla instalace robotické linky s kamerovým systémem pro online vyhodnocování kvality výrobků. Tyto kroky povedou k zajištění maximální kvality dodávaných výrobků,” říká výrobní ředitel a jednatel společnosti Wienerberger Vlastimil Cech.

Wienerberger také investuje do aktivit spojených s udržitelným a odpovědným podnikáním. „I nadále budeme usilovat o zodpovědný přístup k přírodě a dekarbonizaci výrobního procesu. Celý koncern Wienerbergeru věří, že investice jsou nutnou a jedinou cestou, jak realizovat transformaci podnikání v kontextu „zelené dohody“ a zajistit budoucím generacím zdravé a k přírodě šetrné produkty podporující udržitelné bydlení. V rámci dekarbonizační strategie proběhla během zimní odstávky investice do nových technologií v řádu stovek milionů v závodě Holicích,” říká generální ředitel a jednatel společnosti Wienerberger Kamil Jeřábek.

Rok 2024 bude pro stavební trh rokem očekávání a pozvolného růstu. Podle Kamila Jeřábka je výhled do tohoto roku pozitivnější než na ten předchozí. „K rozhýbání trhu je třeba zvýšit dostupnost financování vlastního bydlení. Zásadním milníkem pro rok 2024 tak bude jednoznačně vývoj výše úrokových sazeb. Průměrná úroková sazba u komerčních hypoték se dnes pohybuje nad pěti procenty. Prolomení této hranice, která by měla být pro obnovení stavebního trhu klíčová, vyhlížíme v průběhu prvního pololetí. Obecně budou ale sazby pod 4 % na konci roku úspěchem. Data a průzkumy ukazují, že touha po bydlení nezmizela a soukromí investoři se rozhodli vyčkat na lepší podmínky financování. I nadále zůstáváme svým zákazníkům stabilním partnerem a na trh budeme dodávat kompletní portfolio, čemuž odpovídá i naše dlouhodobá strategie,” říká.

Graf ukazuje měsíční vývoj komerční úrokové sazby nových hypoték (ČBA) a 2T repo sazby (ČNB) za období leden 2020 – prosinec 2024. V období od ledna 2024 se jedná o predikci možného vývoje úrokových sazeb na trhu a počtu nových hypoték na výstavbu. Graf také zobrazuje vývoj počtu nových hypoték na výstavbu za období leden 2020 – listopad 2023.

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Společnost Epson Europe jmenovala Borise Maneva jako svého nového ředitele pro udržitelnost

Od jmenování Maneva si Epson slibuje urychlení přechodu na udržitelný provoz a posílení hodnotové nabídky udržitelných produktů s technologií Epson.

Společnost Epson Europe jmenovala Borise Maneva svým novým ředitelem pro udržitelnost. Jeho jmenování přichází v době, kdy se společnost snaží urychlit plnění svého programu udržitelnosti a dekarbonizace, jehož cílem je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové negativity a nulového využívání podzemních zdrojů v souladu se střednědobou strategií, environmentální vizí a závazky společnosti.

Boris Manev nastoupil do společnosti Epson v roce 2011 jako specialista na životní prostředí a v roce 2018 byl jmenován vedoucím pro udržitelnost a vládní záležitosti společnosti Epson EMEAR. Před nástupem do společnosti Epson pracoval s norskou ekologickou nevládní organizací propagující udržitelné technologie v EU a ve své domovské zemi Makedonii spoluzaložil ekologické hnutí mládeže a nevládní organizaci, jejichž cílem bylo zvýšit povědomí mladých lidí o udržitelnosti.

Manev se ke jmenování vyjádřil následovně: „Společnost Epson má dlouhou historii výroby energeticky účinných, kompaktních a precizních produktů a v současnosti je vnímána jako lídr v oblasti udržitelných technologií. Těším se na další urychlení přechodu k udržitelnosti ve všech oblastech našeho působení. Ten zahrnuje naplnění environmentální vize dekarbonizace do roku 2050 a propagaci hodnotové nabídky našich udržitelných produktů a služeb.

Epson má pro udržitelnost skvělý, oddaný, zapálený a vysoce kvalifikovaný tým, takže se těším, až využijeme naše společné znalosti k poskytování udržitelnějších technologií zlepšujících kvalitu života v komunitách a společnostech, které jsou našimi zákazníky po celé Evropě. Obzvlášť se nemohu dočkat, až ukážeme, jak se zisk a udržitelnost mohou vzájemně doplňovat a jak lze integrací udržitelnosti do podnikových obchodních modelů a programů sladit krátkodobou ekonomiku s dlouhodobými cíli udržitelnosti,“ říká Boris Manev, který je držitelem bakalářského titulu v oboru mezinárodní ekonomie a mezinárodní komunikace na Americké univerzitě v Paříži a inženýrského titulu v oboru řízení životního prostředí a zdrojů na Vrije Universiteit v Amsterdamu.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless staví na úspěšných ACCENTUM a doplňují funkce i výbavu pro náročnější posluchače

Samozřejmostí je oceňovaný zvukový projev, novinka ale nabízí i adaptivní potlačení okolního hluku, nejmodernější kodeky aptX Adaptive a analogový 3,5mm jack konektor. Nechybí ani komfortní dotykové ovládání.

Společnost Sennheiser dnes zahájila prodej bezdrátových sluchátek Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless na českém trhu. Novinka, podobně jako její úspěšná varianta ACCENTUM, přináší zvukové kvality oceňované řady Momentum a 50h výdrž na jedno nabití do střední třídy. Lépe vybavený model ale potěší i náročnější posluchače. Nechybí mu totiž podpora nejmodernějšího bezdrátového kodeku Qualcomm AptX Adaptive, analogový vstup skrze jack konektor, dotykové ovládání ani adaptivní potlačení okolního hluku. Zákazníci se navíc dočkají i kvalitního cestovního pouzdra a propojovací kabeláže.

Nová sluchátka Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless jsou dostupná v elektronickém obchodě Pantershop a u vybraných partnerů za cenu 5 790 Kč.

Luxusní zvuk za přátelskou cenu

Model ACCENTUM Plus Wireless se pyšní 37mm měniči vyráběnými přímo společností Sennheiser. Vlastní design a výroba přináší zvukový zážitek, který odpovídá reputaci této německé značky. Posluchači se tak mohou těšit na výrazný bas a zároveň i křišťálově čistý přednes ve středních a vysokých frekvencích. To dokládá i frekvenční rozsah 10 Hz – 22 kHz.

Oproti dostupnějšímu modelu nabízí ACCENTUM Plus adaptivní systém potlačení okolního hluku (ANC). Ten vždy volí intenzitu potlačení okolních hluků podle kontextu, čímž šetří baterii a udržuje maximální možnou kvalitu reprodukce za všech okolností. Chrání tak nejen sluch, ale i nejjemnější detaily, které by jinak mohly zaniknout.

V pracovním kontextu se přesnost zvukového přenosu stává neocenitelnou. Ať už se jedná o sérii telefonních hovorů nebo o nekonečné videokonference, uživatelé mohou spoléhat na to, že každé slovo bude srozumitelné. Mikrofony potlačující ruchy vznikající v důsledku větru pak zajistí, že bude komunikace příjemná pro obě strany hovoru i při telefonování za větrného počasí.

Úchvatná výdrž baterie a adaptivní ANC

Výdrž baterie dosahující 50 h nenechá nikoho na pochybách, že sluchátka zvládnou bez dobíjení hned několik dní. Obzvláště, když ji výrobce udává se zapnutým ANC. Díky pohodlnému dotykovému ovládání lze přitom intenzitu ANC, nebo přepnout na transparentní režim během okamžiku. Samozřejmě není problém ani ovládání hovorů a přehrávání.

Bohatá nabídka bezdrátových kodeků v čele s AptX Adaptive a AAC spolu s Bluetooth 5.2 zajistí bezproblémovou kompatibilitu s jakýmkoli smartphonem, počítačem, anebo herní konzolí. Zpětná kompatibilita AptX Adaptive s kodekem AptX HD navíc dává jistotu, že pro špičkovou kvalitu zvuku není třeba mít nejnovější smartphone. Uživatele pak potěší plnohodnotný USB-C port, jehož prostřednictvím lze sluchátka pro 5hodinový poslech dobít již za 10 minut a který zajistí i perfektní kabelový přenos Hi-Res audia z mobilního telefonu či počítače.

Cestovatele pak potěší i přítomnost analogového 3,5mm jack konektoru, který zajistí snadné připojení k zábavným systémům v letadlech a dálkových autobusech. Hodí se i v případech, kdy není možné využít bezdrátového BT připojení, nebo například pro poslech starších analogových zdrojů. Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless tak ocení i nároční milovníci vinylového poslechu.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Focus Nordic začíná distribuovat filmové skenery Pacific Image

Jedním z nejefektivnějších a nejoblíbenějších způsobů digitalizace analogových negativů pro zveřejnění na sociálních sítích, tisk, sdílení s blízkými nebo archivaci je použití specializovaného filmového skeneru.

Společnost Focus Nordic s hrdostí oznamuje, že začíná distribuovat filmové skenery Pacific Image.

“ Jsme opravdu nadšeni, že můžeme začít distribuovat vysoce kvalitní filmové skenery Pacific Image na většině trhů, kde působíme,“ říká Rebecca Laanemets, produktová manažerka společnosti Pacific Image, která je ve Focus Nordic zodpovědná za všechny analogové produkty.

„Společnost Pacific Image má dlouhou historii výroby profesionálních skenerů, a to jak pod vlastní značkou, tak i pro jiné značky na trhu.“

Produktová řada zahrnuje několik různých modelů pro různé potřeby, například skenery pro spotřebitele, jako je Power Film, který dokáže dávkově skenovat rozřezané negativní proužky, nebo profesionálnější skenery, jako je Power Slide X, který dokáže skenovat časopisy s až 50 osazenými diapozitivy. Skener Image Prime Film 120 Pro Plus poskytuje profesionální výsledky při skenování 120 filmů a podporuje širokou škálu formátů negativních a pozitivních filmů. Díky třířádkovému snímači CCD tento skener vyniká při pořizování snímků v působivém 48bitovém maximálním rozlišení 6400 dpi, což zajišťuje vysoce kvalitní skenování.

Všechny skenery Pacific Image se vyznačují vysokým rozlišením obrazu s velkými hodnotami D-Max a působivou barevnou hloubkou.

Dodávaný skenovací software CyberView PF 135-Plus vám umožní vytěžit z filmových negativů maximum, například pomocí: Digitální redukce šumu, která izoluje a spravuje šum (zrno) v oblastech světel i stínů bez ztráty detailů obrazu. Technologie Magic Touch odstraňuje vady filmu a odstraňuje prach a škrábance. Software také pomáhá obnovit vybledlé barvy starých filmů, což vede k živým a sytým barvám.

Ceny a doprava

  • Skenery se začnou dodávat v dubnu 2024.
  • Doporučená prodejní cena je:
  • Pacific Image Prime Film 7250 plus
  • Pacific Image Prime Film xe plus
  • Pacific Image Prime Film 120 pro plus
  • Pacific Image Power Slide x Plus
  • Pacific Image Prime Film XA Plus
  • Pacific Image Power Film Plus

Klíčové specifikace

  • Skenery pro spotřebitele i profesionály
  • Snadné dávkové skenování
  • Dodaný software CyberView PF135-Plus pro zvýšení kvality obrazu
  • Všechny produkty společnosti Pacific Image Electronics využívají ke snímání skutečné lineární matice CCD RGB.

Díky aplikaci doručování jídla stouply tržby o desítky procent, říkají restauratéři

Provozovatelé restaurací hodnotí dopad technologií na jejich podnikání. Spolupráce s platformou pro rozvoz jídla může vést ke zvýšení tržeb až o 20 až 30 procent, a to zejména proto, že jim aplikace poskytuje bezplatnou reklamu a umožňuje jim získávat nové zákazníky.

Pražská Matoka byla založena v roce 2019 a nyní zahrnuje trojici provozoven zaměřených na americkou a gruzínskou kuchyni. „K Bolt Food jsme se připojili během pandemie. Přítomnost naší restaurace na této platformě výrazně rozšířila náš dosah a povědomí o značce, a v současnosti pochází až 30 procent z našich celkových tržeb z Bolt Food,“ vysvětluje Saba Dzhimsheleishvili, zakladatel společnosti Matoka. Aplikaci vnímá jako vysoce efektivní reklamní nástroj, který jeho podniku otevírá přístup k obrovské zákaznické základně.

Podobnou zkušenost má také síť restaurací Amici Pizza & Burgers, která si jídla rozváží také sama, a to již od svého založení v roce 2010. „Během pandemie se ale doručování svépomocí obrátilo v nevýhodu, když si zákazníci zvykli objednávat přes aplikace místo z webů jednotlivých podniků,“ popisuje Roman Zajíc, zakladatel sítě, která se z Brna rozrostla do devíti měst republiky. „Začali jsme tedy jednu pobočku po druhé do služby Bolt Food přidávat, a nyní jejím prostřednictvím vypořádáme zhruba pětinu prodaných jídel. Na našich tržbách se spolupráce s Bolt Food podílí ze 17 procent.“

Podle Zajíce umožňuje aplikace Bolt Food snadno plánovat různé akce na podporu prodeje, ale také poskytuje Amici přímou zpětnou vazbu od zákazníků. Prostřednictvím partnerského portálu v rámci Bolt Food lze sledovat objednávky v reálném čase, jednoduše spravovat dostupnost položek či aktualizovat nabídku. Systém navíc zobrazuje například počet zákazníků, kteří si objednali po otevření profilu restaurace v aplikaci, nebo počet uživatelů, kteří si z restaurace objednali poprvé. Nehledě na to, že lze aplikaci integrovat s pokladními systémy, a zjednodušit svůj provoz ještě více.

„Díky partnerskému portálu můžeme porozumět preferencím a chování zákazníků. Pomáhá nám identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, například kvalitu pokrmů nebo rychlost zpracování objednávek – abychom naplnili a překonali očekávání zákazníků,” pochvaluje si Dzhimsheleishvili. „Nejen aplikace jako taková, ale celý tým Bolt Food jsou pro naši síť neuvěřitelnou podporou. Společně posouváme spolupráci dál a to, že se to projevuje na tržbách a počtu prodejů je důkaz toho, že to děláme dobře,“ doplňuje Zajíc.

Bolt Food na českém trhu působí již bezmála čtyři roky. Služba byla spuštěna během rekordních dvou týdnů jako alternativní zdroj příjmů pro pražské partnerské řidiče Bolt poté, co byl vyhlášen první lockdown a zavřely se hranice. Nyní si v Česku prostřednictvím Bolt Food lze objednat nejen ze dvou tisícovek restaurací, ale také květinářství, chovatelských potřeb a dalších obchodů v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Českých Budějovicích či Hradci Králové.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Exit mobile version