Český startup Ydistri se dostal na platformu s byznysovými aplikacemi SAP Store

YDISTRI, český startup specializující se na optimalizaci neprodávajícího se zboží v retailu, se zařadil mezi dostupná řešení na SAP Store. Platformu s byznysovými aplikacemi využívá přes 437 000 firemních zákazníků SAP po celém světě. YDISTRI se tak řadí mezi první úspěšné startupy, které si minulý rok vybrala největší evropská softwarová firma do svého akceleračního programu. V současné době český startup jedná o akvizicích nových zákazníků a další integraci do ekosystému SAP.

„Naším posláním je přinášet zákazníkům inovativní řešení s okamžitým přínosem a spolupráce s SAP toto poslání umocňuje. Abychom zajistili okamžitou dostupnost našeho řešení na jejich platformě, podstoupili jsme důkladný certifikační proces, čímž jsme YDISTRI vybudovali pevný základ důvěry a bezproblémovou integraci,“ říká Mario Megela, Partnership Director YDISTRI.

YDISTRI se po boku SAP a dalších velkých IT firem zúčastnil letošní konference NRF 2025: Retail’s Big Show v New Yorku, kde prezentoval svou spolupráci s největším švýcarským obchodním domem Manor.

Akcelerační program SAP v prosinci označila analytická společnost CB Insights jako nejlepší mezi velkými firmami a šestý v celkovém hodnocení. „Jako lídr mezi firemními aplikacemi má SAP zodpovědnost vůči rozvoji celého ekosystému, jehož nedílnou součástí jsou mladé nadějné firmy. Náš akcelerátor je jedním ze způsobů, jak je dokážeme podpořit a společně vytvářet silnou partnerskou komunitu, která zákazníkům přináší nejnovější inovace a pomáhá jim uspět,“ říká Monika Růžičková, vedoucí akcelerátoru SAP pro region CEE.

Na platformě SAP Store se v současné době nachází více než 2000 partnerských řešení, z nichž 400 využívá umělou inteligenci.

O YDISTRI:

Startup YDISTRI vznikl jako komplexní řešení pro optimalizaci skladových zásob. Vyvinul proto software sloužící k redistribuci již existujících skladových zásob napříč jednotlivými pobočkami obchodního řetězce. Cloudová aplikace, kterou lze snadno využívat v kombinaci s již fungujícími technickými řešeními na straně obchodníka, pracuje s daty běžně využívanými pro účely účetnictví či správu skladu. Na jejich základě dokáže software vypočítat prodejní potenciál každé položky na jednotlivých prodejnách a následně navrhnout hromadnou redistribuci tak, aby zůstal naplněn potenciál jejich prodeje za plnou cenu. Efektivní prací s daty tak YDISTRI firmám pomáhá udržet optimální hladinu skladových zásob a tím se vyhnout jak plýtvání či zbytečným výprodejům, tak nedostatku konkrétních položek.

Startup YDISTRI vznikl koncem roku 2019 a již ve velmi rané fázi zaujal hvězdné globální manažery i přední české investory. Od V-Sharp Venture Studio Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala, českého investičního fondu Nation 1, švýcarské investiční společnosti Falco capital a maďarského podnikatele a investora Martona Szoke nabral startup investici v celkové výši 2,5 milionu euro.

O společnosti SAP:

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

MELINDA SZABÓ BUDE NOVOU CEO ČESKÉHO T-MOBILE A SLOVENSKÉHO TELEKOMU

T-Mobile Czech Republic oznamuje změnu ve vedení společnosti: od 1. června 2024 převezme roli generální ředitelky a členky představenstva T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom Melinda Szabó. K oběma týmům se připojí ze své současné pozice Senior Vice President B2C Growth Europe ve společnosti Deutsche Telekom a nahradí tak generálního ředitele Vladana Pekoviće. V nové roli se zaměří na další rozvoj investic, digitalizaci, spokojenost zákazníků a udržitelný rozvoj.

Melinda Szabó má v telekomuničním průmyslu více než 25leté zkušenosti. Významnou část své profesionální kariéry strávila ve společnosti Magyar Telekom, několik let ve Vodafonu a dalších společnostech. V červenci 2018 byla jmenována do pozice Chief Commercial Officer Residential Services ve společnosti Magyar Telekom. V lednu 2020 se pak stala obchodní ředitelkou Magyar Telekom, rozsah jejích povinností rozšíříly segmenty SoHo a SMB. V současné době zastává pozici Senior Vice President B2C Growth Europe ve společnosti Deutsche Telekom a je přímo podřízena Dominique Leroy, člence představenstva Deutsche Telekom za segment Evropy.

Dominique Leroy, členka představenstva společnosti Deutsche Telekom Europe, říká: „Melinda prokázala výjimečný smysl pro obchod i nadšení pro orientaci na zákazníka a úspěšně jí přenesla za hranice B2C. Pod jejím vedením Commercial Growth B2C Europe jsme byli svědky bezprecedentního zlepšení zákaznické spokojenosti a vnímání značky na našich trzích, což se přímo promítlo do působivých finančních výsledků. Zároveň svým úsilím podpořila cestu k udržitelnějšímu podnikání B2C, například při zavádění celoevropských iniciativ cirkularity zařízení. Jsem přesvědčena, že využije všech svých silných stránek ve prospěch T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a že bude pokračovat v úspěchu na těchto dvou velmi důležitých trzích. Ráda bych také vyjádřila upřímné poděkování Vladanovi Pekovićovi za to, že ke svým povinnostem na pozici CTIO přijal i roli zastupujícího generálního ředitele a zajištění bezproblémového přechodu.“

Melinda Szabó dodává, že vize a cíle T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekomu se nemění, zaměření na zákazníky zůstává: „Přicházím s velkým nadšením, ale zároveň velkou pokorou. Velice si vážím skvělé práce obou týmů, velkého nasazení a silného zaměření na zákazníka obou firem, které se etablovaly jako přední společnosti orientované na zákaznickou spokojenost. Na těchto úspěších budu stavět, abychom mohli pokračovat v inovacích, posílili růst a pokračovali v transformaci pro udržitelnou budoucnost našeho byznysu. Nadále budeme posilovat obě naše značky a budeme pokračovat v úsilí získat si srdce našich zákazníků i zaměstnanců. Těším se na spolupráci s oběma týmy.“

Melinda Szabó získala titul Marketingového ekonoma na Fakultě mezinárodního managementu a obchodu, MBA na Webster University a Szent István University. Kromě toho je členkou představenstva Magyar Telekom a členkou představenstva Hellenic Telecommunications Organization S.A. (OTE).
Má ráda kulturu, turistiku, velmi ráda cestuje se svou rodinou.

Logistika ve stínu ekonomického poklesu a vyhlídky pro rok 2024

V uplynulém roce se firmy potýkaly s obtížnou ekonomickou situací a svůj nemalý podíl na tom měly nepříznivé globální události. Velká část firem sledovala propad v objednávkách a růst nákladů, což je vedlo k aktivnímu hledání úspor. Jak se to promítlo do logistiky, která je přímo spjata s nejrůznějšími odvětvími? A co lze v tomto oboru očekávat letos?

Logistika pod tlakem

V roce 2023 byl trh poznamenán sníženou poptávkou a ekonomickým úpadkem, způsobeným celkovou ekonomickou situací a globálními událostmi, jako je třeba pokračující válka na Ukrajině. Firmy z většiny odvětví čelily a nadále čelí velkým ekonomickým výzvám, a to včetně inflace, daňového zatížení a tlaku na mzdy. Snížená spotřeba domácností a problémy v dodavatelsko-odběratelských řetězcích ovlivnily pohyb zboží jak na národní, tak na celosvětové úrovni.

Logistika, stejně jako v předchozích letech, zůstává klíčovým hráčem, adaptujícím se na neustále se měnící podmínky. Není to ale snadné. Společnosti poskytující logistické služby se v důsledku problémů na trhu potýkají nejen s propadem objemů zakázek (méně přeprav, méně pohybu zboží ve skladech, méně prodaných obalů a podobně), zvyšováním nákladů na provoz i mzdy, ale i s tlakem svých klientů na co nejnižší ceny.

I ekologie něco stojí

Náklady v logistice stále rostou, a to i v souvislosti s rostoucí potřebou investovat do udržitelných řešení. Výstavba ekologických budov, používání „zelených“ vozidel a snižování uhlíkové stopy vyžadují významné finanční prostředky. Daniel Knaisl, jednatel skupiny Geis pro Českou republiku, Slovensko a Polsko k tomu říká: „Naše firma implementovala řadu ekologických opatření dávno před tím, než se udržitelnost stala módním tématem, a neustále je rozšiřuje a posouvá. Vždy se však zamýšlíme, zda konkrétní opatření má skutečně smysl. Kupříkladu elektrický tahač stojí 3 – 4krát více než nejmodernější dieselový, a přitom má mnoho omezení – například krátký dojezd, což snižuje efektivitu jeho využití, a tudíž dále zvyšuje náklady. A tyto náklady musí ve finále někdo zaplatit.“ Knaisl tak poukazuje na to, že krok směrem k tomuto ekologickému řešení ve výsledku nemusí být moc efektivní. V druhém pohledu je nutné zvážit i fakt, že nově vzniklé náklady za zdánlivě ekologičtější řešení se dále přenáší v prodejním řetězci a mohou roztočit spirálu: vyšší náklady – zdražení zboží – vyšší inflace – nižší poptávka.

Klíč k úspěchu

Nekončící náročné podmínky pro logistiku mohou být však i výzvou. A na ty jsou logističtí provideři po době covidové již zvyklí. Dle Geis je klíčem k jejich zvládání hlavně flexibilita, komplexní přístup k logistice, ale také rozvoj a inovace služeb. Knaisl jednu takovou zmiňuje: „Řada českých firem vyváží své produkty do zahraničí, a proto i my neustále rozšiřujeme naše služby tímto směrem. Jen v loňském roce jsme otevřeli množství nových exportních linek do různých evropských států, díky kterým je přeprava do zahraničí ještě rychlejší, a často dokonce i levnější.“ Ale není to jen rozšíření servisu pro klienty v oblasti přeprav, jde třeba také o investice do inovací ve skladové logistice. Nemalou důležitost firma přisuzuje i svým zaměstnancům, a proto je péče o ně také stěžejním tématem.

Vyhlídky pro rok 2024

Jistě všichni, jak firmy, tak jednotlivci, doufáme, že letos se ekonomika zase rozhýbe a nečekají nás žádné další negativní události, které by ji zásadním způsobem ovlivnily. To je totiž základní předpoklad pro to, aby se zase obnovilo stabilní prostředí, lidé i firmy získali znovu důvěru v budoucnost a měli chuť utrácet a investovat. Knaisl to uzavírá: „Chtěl bych věřit, že v roce 2024 již dojde k ekonomickému oživení a obnovení poptávky po zboží jak ze strany firem, tak i domácností. To by přineslo pozitivní změny i do odvětví logistiky a přepravy. My se na potenciální vývoj v tomto roce díváme s lehkým optimismem a doufáme, že toto očekávání se, po dlouhé době nekončících problémů, alespoň částečně naplní.“

Více informací na www.geis.cz

O skupině Geis

Skupina Geis, mezinárodní poskytovatel logistických služeb, má své hlavní sídlo v německém Bad Neustadtu. Její historie se začala odvíjet již v roce 1945, kdy Hans Geis založil dopravní společnost. Ta se během následujících let rozrostla v globální skupinu, kterou celou dobu vlastní a řídí samotná rodina Geis. Dnes zaměstnává přibližně 10 000 pracovníků na 200 pobočkách ve 13 zemích a v roce 2022 vygenerovala obrat 2 miliardy euro. Do skupiny patří i společnost Quehenberger, jejíž většinový podíl Geis převzal v roce 2023 a posílil tím svoji přítomnost ve střední a jihovýchodní Evropě.

Hlavní oblasti podnikání skupiny Geis jsou Road Services (paletové, kusové a celovozové přepravy), Logistics Services (kontraktní logistika, výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav).

Česká část skupiny zaměstnává přibližně 1 000 pracovníků na 24 pobočkách, na trhu působí od roku 1991.

Klíčové technologické trendy pro rok 2024 podle nejnovějších průzkumů

Minimalizace dopadu digitálního odvětví na životní prostředí, důležitost robustních zálohovacích řešení anebo vzestup generativní umělé inteligence. To a mnohé další bude hrát důležitou roli v oblasti technologických trendů pro rok 2024. Předpověď, která bude formovat svět IT pro aktuální rok, uveřejňuje společnost vshosting, český lídr v oblasti spravovaných hostingových řešení. Poznatky vychází z nejnovější prognózy společnosti Gartner a dalších oborových průzkumů, na které vshosting poukazuje.

Hostingové řešení musí reflektovat změny na trhu

V současnosti se společnosti potýkají s mnohými výzvami, ať už jde o problémy s dodavatelskými řetězci až po geopolitické napětí. „Náš závazek poskytovat odolná hostingová řešení je v souladu s voláním průmyslu po infrastrukturách, které se dokáží rychle přizpůsobit těmto vyvíjejícím se požadavkům,“ uvedl Damir Špoljarič, spoluzakladatel a CEO společnosti vshosting.

Optimalizace cloudu v centru pozornosti

Velmi se klade důraz na vytváření cloudových řešení na míru, která přesně odpovídají specifickým potřebám každé společnosti. Tento přístup pomáhá firmám snižovat výdaje a zároveň zvyšovat efektivitu, což potvrzují i poznatky společnosti Gartner. Vshosting dlouhodobě předchází aktuální trendy a firmy neškatulkuje do univerzálních balíčků, řešení optimalizuje pro každého klienta zvlášť.

Repatriace cloudu jako způsob snížit výdaje a zvýšit výkon

Společnost Citrix ve svém průzkumu uvádí, že za poslední tři roky se 93 % IT manažerů věnovalo tomu, jak přesunout některé služby z cloudu zpět do vlastní infrastruktury. Tento trend potvrzuje i vshosting. Přemístění datových zátěží z veřejného cloudu do lokálního prostředí je vnímáno jako účinný způsob, jak snížit výdaje na cloudové služby a současně zvýšit výkon a zabezpečení systémů.

Zvýšený důraz na odolnost proti ransomwaru

V reakci na rostoucí počet ransomware útoků zdůrazňuje vshosting důležitost robustních zálohovacích řešení, která jsou odolná vůči těmto kybernetickým hrozbám. Klíčem je využití osvědčených postupů jako jsou funkce soft-delete a prevence snah o smazání dat, čímž se zajistí, že se podniky z takových útoků mohou rychle a bezpečně zotavit.

Závazek k environmentální udržitelnosti

Digitální odvětví se snaží minimalizovat svůj dopad na životní prostředí a ve všech oblastech tohoto sektoru se prosazuje zavádění ekologičtějších obchodních postupů. S důrazem na zlepšení energetické efektivity a pomoci firmám v efektivním řízení jejich uhlíkové stopy se IT společnosti stále více přizpůsobují evropským normám, čímž přispívají k zajištění lepšího životního prostředí pro následující generace.

AI jako přelom v inovacích a efektivitě

Vzestup generativní umělé inteligence nabízí podnikům zcela nové možnosti pro inovace. Očekává se růst v oblasti implementace AI modelů hostovaných přímo firmami. Tento krok umožní společnostem nejen personalizovat produkty a služby na míru specifickým potřebám zákazníků, ale také výrazně zrychlit a optimalizovat interní pracovní procesy.

Kontejnerizace a Kubernetes mají i nadále pro firmy velký přínos

Kubernetes má i nadále důležitou roli při správě kontejnerových aplikací. Tato technologie je klíčová pro efektivitu a snižování nákladů. Využití kontejnerizace pomáhá podnikům rychleji uvádět nové funkce aplikací na trh a optimalizovat využití dostupných zdrojů.

Společnost vshosting je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting hostuje více než 60 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

Vodafone přináší nové tarify pro podnikatele. Rozsah služeb je daleko za hranicí toho, co bylo dosud běžné

Jak dnes může vypadat tarif pro podnikatele od Vodafonu? Obsahuje neomezená data, neomezené mezinárodní volání po celém světě, v ceně má i službu OneNumber nebo licenci Microsoft 365 Business Premium. Svým záběrem se tak dostává daleko za hranici toho, co bylo dosud u mobilního tarifu běžné. Z celkem pěti nových tarifních řad si vyberou živnostníci i firmy s nejvyššími nároky.

Pro živnostníky, malé i střední firmy si Vodafone připravil novou nabídku tarifů se spoustou změn. Připravené jsou tarifní řady Business SMART, VOLUME a SPEED. Vedle toho také samostatná řada datových služeb a poslední řada představuje nabídku tarifů pro internet věcí (IoT). Prodej tarifů pro nové zákazníky odstartuje 29. února, ti stávající si mohou nové tarify předobjednat už nyní.

„Nechceme nabízet jen mobilní tarify. Dlouhodobě s naší značkou Vodafone Business míříme k tomu, aby nás trh vnímal jako partnera pro firemní zákazníky. Těm nabízíme kompletní řešení od základních telekomunikačních služeb přes digitalizaci jejich podnikání až po třeba kyberbezpečnost, cloudové nebo IoT služby. To vše jim pomáhá v jejich každodenním životě,“ říká k nové nabídce Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Pomoc firmám může zahrnovat například také monitorování, odstraňování a řešení IT problémů, pravidelnou údržbu systémů, zálohování dat nebo opravy zabezpečení a optimalizaci výkonu.

Základní tarify Business SMART

Všechny nové tarify, tedy i základní tarify SMART, obsahují službu VPN, díky které mají lidé volání a SMS zprávy v rámci své firmy zcela zdarma. Základní tarify nabízejí především volání a SMS zprávy, k tomu případně 1 GB dat. Startují na ceně 77 korun měsíčně bez DPH, jak ukazuje přiložená tabulka.

Tarify Business VOLUME

Tarify Business VOLUME spojuje to, že obsahují neomezené volání i SMS zprávy. Součástí těchto tarifů je už zmíněná služba VPN, ale také aplikace CyberWall, která ochrání telefon před viry, malwarem, SMS phishingem i nevhodnou Wi-Fi. Tarify obsahují 1 až 25 GB dat, stojí od 417 korun měsíčně bez DPH.

SPEED – tarify s neomezenými daty

Oproti řadě VOLUME obsahují všechny tarify SPEED navíc neomezený objem mobilních dat. Součástí většiny z nich je i služba OneNumber, která umožňuje lidem sdílet své telefonní číslo a data s chytrými hodinkami nebo tabletem a být ve spojení kdekoli i bez telefonu.

Nejsilnější z tarifů SPEED (viz přiložený přehled tarifů) zahrnuje také neomezené mezinárodní volání po celém světě, téměř 90 GB dat v EU, 31 dní Roamingu na den ve vybraných destinacích mimo EU nebo licenci Microsoft 365 Business Premium. „Cloudové služby jsou základem pro úspěšnou a efektivní spolupráci v malých i velkých firmách. S našimi nejlepšími tarify SPEED mohou být podnikatelé efektivní a pracovat odkudkoli. Proto jsme do nabídky přidali i výhodnou neomezenou datovou SIM kartu, se kterou se bez potíží připojíte i na cestách a Wi-Fi nemusíte hledat ani v zahraničí. Konkrétně v zemích Roamingové zóny 1 můžete využít až 60 GB dat,“ doplňuje viceprezidentka Veronika Brázdilová. Neomezená datová SIM karta stojí jako doplněk k vybraným tarifům pouze 449 korun bez DPH.

Pořízení SPEED tarifů má další výhodu: na nákup nového telefonu lze získat slevu až 5 000 korun. Pokud se přitom zákazníkovi na tomto telefonu během tří měsíců od pořízení rozbije displej, vymění mu ho Vodafone zcela zdarma. Tarify z této řady jsou za cenu od 777 korun měsíčně bez DPH.

Datové a IoT tarify pro podnikatele

Další nová tarifní řada DATA obsahuje datové tarify, to znamená mobilní internet v rozsahu od 7 GB dat měsíčně až po neomezená data s neomezenou rychlostí. Ceny začínají na 299 korunách bez DPH.

Poslední novinkou je IoT řada, jde o výhodné SIM karty pro internet věcí (IoT). Přenos dat například u některých čidel je velice úsporný, proto tyto tarify startují už od objemu 5 MB dat a ceny 49 korun bez DPH měsíčně, jak ukazuje tabulka.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 17 zemích a v dalších 45 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Náušnice? Ne, to jsou revoluční sluchátka Bose

Bose představuje sluchátka, která jsou jiná než všechna dosavadní a plní zároveň funkci krásného módního doplňku. Nejsou to špunty do uší ani velká sluchátka přes uši. Bose Ultra Open Earbuds jsou malá sluchátka určená k zavěšení na ucho tak, že zvukovod zůstává zcela průchozí. Jsou pohodlná i pro ty, komu jsou špunty nepříjemné. Přesto nebudete při poslechu rušit své okolí, na uších je téměř neucítíte a po chvíli si nebudete jisti, jestli tam ještě pořád jsou. Kromě toho výborně hrají, můžete s nimi bezpečně běhat, na jedno nabití vydrží až 7,5 hodiny a z pouzdra je pak rychle dobijete. První kusy jsou už na našem trhu exkluzivně ve vybraných prodejnách a na e-shopu iSTYLE.

Výborně hrající malá sluchátka a současně atraktivní a výrazný módní doplněk evokující náušnici, za kterou se nebudou stydět ani muži. Tak by se dala jednou větou popsat novinka z arzenálu legendární americké audio značky Bose. Fakt, že skvěle hrají, je u tohoto výrobce zbytečné konstatovat. Sluchátka Bose Ultra Open Earbuds otevírají nejen v nabídce Bose zcela novou kategorii. Malá otevřená sluchátka nejsou novou myšlenkou, ale kombinací provedení, špičkového zvuku, designu, pohodlí a vlastní patentované technologie Bose Open Audio Technology tvoří Bose v téhle oblasti revoluci. Ultra Open Earbuds se vyrábí v černé barvě a v provedení „white smoke“.

Stejně jako všechny stávající modely sluchátek řady Ultra nabízejí i nová Bose Ultra Open Earbuds stále populárnější prostorový zvuk Spatial audio, který umožňuje vnímat zvuk bez potřeby poslechové místnosti vybavené mnoha reproduktory s výrazným vnímáním prostoru. Díky využití vestavěných pohybových senzorů umí navíc zachovat plnou autentičnost prostoru za všech podmínek. To v reálu znamená, že pokud nahrávka ve formátu 5.1, 7.1. nebo Dolby Atmos obsahuje hlas zpěváka z prostoru před posluchačem a uživatel otočí hlavou doprava, hlas uslyší stále ze stejného místa jako předtím, tedy ze strany.

Uživatelé sluchátek se zpravidla dělí na dva tábory. První nedá dopustit na malá sluchátka do uší a druhý sdružuje příznivce velkých sluchátek přes uši s hlavovým mostem. Obě skupiny mají své důvody, proč preferují právě „to své“ provedení. Bose Ultra Open Earbuds spojují benefity a eliminují nevýhody, kterými oba tábory argumentují. Přesto, že ze svého principu nenabídnou aktivní potlačení ruchů z okolí, při poslechu na vyšší hlasitost na svět kolem sebe téměř zapomenete.

Princip otevřených sluchátek tkví v tom, že zvukovod zůstává průchozí. Zkrátka, reproduktory sluchátek ani žádná jiná část uši neucpává ani nezakrývá. V případě Bose Ultra Open Earbuds jsou sluchátka uchycena na vnější straně ušního boltce pomocí jednoduchého, ale excelentně funkčního a pohodlného klipu, jehož design kombinuje matné a lesklé prvky tak dokonale, že působí téměř jako náušnice. Díky volbě designu a provedení se však hodí pro ženy i muže, lze je nosit zároveň s náušnicemi či brýlemi a vyhovují i těm, kteří nemohou z důvodu nekomfortního pocitu používat běžná malá sluchátka. Tato sluchátka jsou také velmi vhodným řešením pro využití při handsfree hovorech například v autě. Levé či pravé sluchátko lze využít jako handsfree samostatně a při použití na levém uchu může řidič plně vnímat nejen dopravní dění, ale také všechny zvuky z kabiny.

Přesto, že se jedná o otevřená sluchátka a jejich speciální reproduktory jsou při používání u vstupu do zvukovodu, jejich uživatel neruší ani při maximální hlasitosti své okolí víc, než kdyby poslouchal hudbu pomocí tradičních sluchátek. I když s nimi budete skákat, budou vám bezpečně držet na uších a jejich dlouhodobé používání je ve srovnání se sluchátky typu špunty mimořádně pohodlné. Ovládání všech důležitých funkcí probíhá pomocí dobře dostupných velkých tlačítek umístěných na levém i pravém sluchátku. Při outdoorovém využití je zajímavá i volitelná možnost automatické úpravy hlasitosti podle intenzity hluku okolí, kterou lze aktivovat pomocí aplikace.

Možná vás po výše uvedených informacích napadne, že sluchátka s popsanou konstrukcí nemohou dobře reprodukovat hudbu s působivými basy. Tento argument zní sice logicky, ale po reálném vyzkoušení pochopíte, že v Bose tohle i díky vlastní technologii Open Audio moc dobře umí. A navíc, díky využití nejnovějšího čipu Snapdragon umožňují sluchátka využít v kombinaci s Android zařízeními bezztrátové zvukové kodeky.

Ideální pro celodenní poslech i sport

Bose Ultra Open Earbuds jsou díky svému provedení vhodná pro celodenní poslech za všech okolností a nabízí přirozený zvuk ve velmi vysoké kvalitě. Otevřená sluchátka jsou zároveň výbornou alternativou pro outdorové sportovní využití, během něhož potřebuje uživatel vnímat dění kolem sebe a potlačení okolních ruchů může být v danou chvíli reálně nebezpečné. Lze je tak dobře používat i při cvičení, běhu, jízdě na kole a dalších sportovních outdoorových aktivitách.

Sluchátka jako zadní efektové reproduktory při sledování filmů

Otevřená konstrukce Bose Ultra Open Earbuds přináší navíc ještě jednu unikátní možnost. Ve spojení se soundbarem Bose mohou totiž fungovat i jako zadní efektové satelitní reproduktory a zajistit tak velmi působivý prostorový zvuk. Uživatel při tomto nastavení slyší dobře zvuk přicházející z reproduktorů soundbaru a technologie Bose SimpleSync dokáže poslat signál pro zadní reproduktory do sluchátek. Popsaná funkce bude dostupná po očekávané aktualizaci softwaru sluchátek, která probíhá prostřednictvím aplikace Bose Music zcela automaticky bez potřeby zásahu uživatele.

Každé sluchátko Bose Ultra Open Earbuds váží jen přibližně 6 gramů a bezdrátové spojení s telefonem nebo jiným zařízením zajišťuje Bluetooth 5.3. Sluchátka se nabíjejí v designově sladěném ochranném pouzdře, které se vejde pohodlně do kapsy, a v něm vestavěná baterie je dokáže rychle dobít na více než 19hodinový poslech. Pouzdro se dobíjí pomocí konektoru USB-C.

Dostupnost na našem trhu

První kusy sluchátek Bose Ultra Open Earbuds jsou na českém trhu k dostání i vyzkoušení už nyní exkluzivně ve čtyřech vybraných prodejnách iSTYLE v Praze na Chodově a v Masaryčce, v brněnské Olympii a v Avionu Ostrava a na e-shopu istyle.cz za doporučenou maloobchodní cenu 8 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Daňové přiznání za rok 2023: Jak zdanit příjmy z pronájmu, prodej nemovitosti či automobilu, případně dividendy?

Povinnost podat daňové přiznání se ani tento rok nevyhne většině OSVČ i dalších osob. Jak si poradit s přiznáním daní při prodeji nemovitosti či vozidla, při příjmech z pronajímání bytu či jiného prostoru, případně u akciových příjmů, radí v komentáři Monika Lodrová, daňová poradkyně ze společnosti BDO.

Daňové přiznání půjde letos odevzdat fyzicky nejpozději den po Velikonočním pondělí, tedy 2. dubna. Zároveň OSVČ musí tentokrát povinně odevzdat prohlášení online pomocí datové schránky. Pro ně i pro ostatní, kteří se rozhodnou podat formulář elektronicky, platí pozdější termín do 2. května. V případě podání přiznání prostřednictvím certifikovaného daňového poradce platí termín do 1. července.

Příjmy z pronajímání nemovitostí je nutné přiznat

Přivýdělky z pronajímání bytu či domu, garáže či jiné nemovitosti je nutné zahrnout do výpočtu daně z příjmů. Do přiznání je nutné vyplnit také částečné pronajímání majetku, například jedné místnosti.

Nicméně zaměstnanci přivydělávající si pronájmem méně než 20 tisíc korun za rok nemusí za splnění určitých podmínek přiznání k dani z příjmu vůbec řešit. Pro aktuální daňové přiznání za rok 2023 přitom došlo k navýšení této částky, ještě za rok 2022 šlo o limit příjmu 6 tisíc korun. Na osoby bez jiných zdanitelných příjmů se pak vztahuje limit 50 000 Kč ročně, typicky se to týká důchodců, nepracujících studentů a osob na rodičovské dovolené.

K vypočítání daně je důležité vědět, kolik poplatník v minulém roce na pronájmu vydělal – základem daně je zisk z pronájmu. Tedy obdržené nájemné ponížené o výdaje spojené s pronájmem – sem lze zahrnout odpisy nemovité věci, daň z nemovitosti, poplatek za realitní kancelář, náklady na drobný nábytek, úroky z financování nemovité věci či výdaje na opravy nebo pojištění nemovité věci. Pokud pronajímatel nechce evidovat skutečné výdaje spojené s pronájmem, může použít výdajový paušál ve výši 30 % příjmů, a to do maximální částky 600 tisíc korun.

Po odečtení výdajů od příjmů pak zůstane základ daně, ze kterého musí poplatník zaplatit 15% daň. Pokud by však zisk z pronájmu nemovitostí či součet dílčích základů daně přesáhl částku větší než 48násobek průměrné mzdy, tzn. 1 935 552 Kč za zdaňovací období roku 2023, základ daně nad tento limit podléhá již 23% sazbě daně.

Výše uvedené platí pro dlouhodobé nájmy. Odlišný režim má příjem z krátkodobých nájmů zejména přes zprostředkovatelské platformy, který se považuje za příjem z poskytování ubytovacích služeb, a tedy provozování samostatné výdělečné činnosti. Zde je režim odlišný v tom, že by osoba měla mít příslušné živnostenské oprávnění, odvádět pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení, a také se zabývat povinnostmi v oblasti DPH.

Při prodeji nemovitosti se dani lze vyhnout

I na prodej nemovitých věcí se vztahuje daň z příjmu. Sazba daně z prodeje nemovitých věcí je mezi 15 % a 23 %. Daň se počítá pouze ze zisku, tedy z kladného rozdílu mezi prodejní a pořizovací cenou a výdaji spojenými s jejím prodejem.

Velká část prodávajících je od daně z prodeje nemovitosti však osvobozena, protože splňují některou z podmínek osvobození příjmu, které jsou obsažené v zákoně o daních z příjmů.

Daň z příjmu z prodeje nemovitosti fyzická osoba nemusí platit, pokud je vlastníkem nemovitosti déle než 5 let (v roce 2021 se časový limit prodloužil z 5 na 10 let, týká se ale jen nemovitostí nabytých po 1. lednu 2021).

Poplatník je od platby daně osvobozen také v případě, že v nemovitosti sám bydlel minimálně 2 roky bezprostředně před jejím prodejem. Pokud nemovitost vlastní manželé, stačí, když v ní bydlel alespoň jeden z nich.

Splnění podmínky bydlení nemusí nutně znamenat, že musíte mít nemovitost uvedenou jako trvalé bydliště v občanském průkazu. Stačí, pokud při případné kontrole prokážete, že jste v nemovité věci bydleli, a to například doručenou korespondencí (výpisy z banky, účty za energie), dokumenty s energiemi nebo internetem, který je vedený na dané adrese na jméno poplatníka, případně čestným prohlášením či svědeckou výpovědí souseda.

Pokud poplatník nesplňuje žádnou z předchozích podmínek, má ještě v některých případech šanci využít osvobození od daně tím, že do konce roku následujícím po roce prodeje dané nemovitosti použije peníze z prodeje na tzv. uspokojení další vlastní bytové potřeby. Tím se rozumí koupě bytu nebo domu, rekonstrukce, výstavba na koupeném pozemku nebo splacení úvěru, který byl použit na uspokojení bytových potřeb. Záměr toto osvobození využít je však nutné oznámit na finanční úřad do termínu pro podání daňového přiznání za dané období.

Osvobození od daně se týká pouze fyzických osob, které nemají nemovitost zařazenou v obchodním majetku (pokud je zařazená v obchodním majetku, musí se daň za její prodej platit vždy).

V některých případech může vzniknout povinnost poplatníka oznámit osvobozené příjmy na finanční úřad. Toto platí v situaci, kdy osvobozený příjem přesáhne 5 milionů Kč a údaje si správce daně nemůže zjistit z rejstříků a evidencí, do kterých má přístup. Jedná se tedy např. o situaci prodeje nemovité věci nezapsané v katastru nemovitostí či prodej nemovitosti v zahraničí. Oznámení se podává do termínu daňového přiznání za daný kalendářní rok.

Prodej movitých věcí je většinou osvobozen od daně z příjmů

Pokud fyzická osoba prodává movitou věc, daň z příjmu se na ni většinou nevztahuje. Výjimkou jsou motorová silniční vozidla, letadla nebo lodě, u kterých musí pro osvobození příjmu přesahovat doba mezi jejich koupí a prodejem jeden rok.

U movitých věcí, které byly zařazeny do obchodního majetku, lze tento příjem osvobodit až po 5 letech po vyřazení z obchodního majetku.

Akcionáři musí přiznávat pouze dividendy ze zahraničí

Kdo investuje do akcií společností, které vyplácejí svým akcionářům podíl na zisku neboli dividendy, se jejich zahrnutí do daňového přiznání vyhne, pokud jde o akcie české společnosti. Pokud je totiž akciová společnost, která dividendy vyplácí, daňovým rezidentem v České republice, podléhají dividendy 15% srážkové dani. Částka, kterou tedy akcionář dostává na účet, je již zdaněna.

Povinnost uvádět příjem v daňovém přiznání má akcionář jen tehdy, pokud mu dividendy vyplácí akciová společnost, která je zahraničním daňovým rezidentem. V takovém případě je poplatník nucen ji do daňového přiznání uvést, a to buďto v Příloze č. 4 v rámci samostatného základu daně, nebo v sekci „příjem z kapitálového majetku“ v rámci běžného základu daně.

Jakou z těchto variant zvolit záleží na tom, zda se poplatníkovi vyplatí využít samostatný základ daně bez progresivních sazeb daně (tedy 15 %), či běžný základ daně, kde se aplikují progresivní sazby daně, ale na druhou stranu se dají nárokovat nevyužité odpočty od základu daně a daňové slevy. V příslušných částech daňového přiznání se pak uvádí hrubá hodnota vyplacené dividendy, tedy bez započtení případných poplatníků brokera či zahraniční daně.

Autorka: Monika Lodrová, daňová poradkyně ze společnosti BDO

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž čítá více než 1 750 kanceláří.

Alexandre Menu se stal nový generálním ředitelem společnosti Netatmo

Alexandre Menu byl jmenován generálním ředitelem Netatmo. Přebírá tak odpovědnost za řízení a růst společnosti. V této klíčové pozici nově dohlíží na veškeré operace, řídí strategii a realizuje iniciativy zaměřené na růst a inovace.

Jako generální ředitel Alexandre Menu úzce spolupracuje s řídícími týmy na vývoji a realizaci strategických plánů s cílem posílení pozice společnosti na globálním trhu. Svojí pozicí přímo odpovídá Frédéricu Xerrimu, řediteli pro Evropu skupiny Legrand.

Alexandre Menu dříve zastával funkci viceprezidenta pro energetickou účinnost v Legrand a má 16 let zkušeností z mezinárodních dceřiných společností skupiny v Egyptě, Číně, jihovýchodní Asii a Francii. Svou profesní kariéru započal rozvojem podnikání firmy na kabelové žlaby Cablofil ve Španělsku a Portugalsku, než byla společnost v roce 2005 převzata skupinou Legrand.

Menu tuto pozici přebírá po Philippu Citroënovi, který byl nově jmenován ředitelem strategických partnerství skupiny Legrand pro Evropu.

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Analýza: V lednu se potvrdil dlouhodobý trend zlepšování kvality DDoS útoků. Nejvíce jich je stále z Ruska

Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita stagnují již od podzimu loňského roku. Zdánlivý klid ale nesnižuje negativní dopady. Dříve obvykle používanou plošnou hrubou sílu totiž nahradily kvalitnější a intenzivnější útoky, které tak dokáží napáchat stejně vysoké, nebo dokonce i větší škody. Zdánlivě slabší útoky se totiž i hůře odhalují. Nejvíce útoků již více než půl roku v kuse míří z Ruska, které od podzimu kraluje i z pohledu intenzity útoků. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Lednová čísla opět potvrdila dlouhodobý trend, že se změnila struktura DDoS útoků. Již vůbec nejde o plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury, což bylo dříve obvyklé. Útočníci mnohem lépe cílí přímo na aplikace a nepotřebují tak velký datový tok. Aktivně vyhledávají otevřené síťové porty, jejichž prostřednictvím napadají přímo jednotlivé aplikační služby. Díky tomu ani útoky nemusí být na první pohled vidět. Celková čísla proto nejsou velká, ale negativní dopady na firmy a instituce jsou stále vysoké,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují útočníkům efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. V kombinaci se zranitelností méně obvyklých internetových protokolů a nárůstem intenzity jednotlivých útoků to ukazuje na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v lednu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků v lednu bylo z Asie, která si po delší době prohodila místo s Evropou. Právě z tohoto kontinentu tradičně směřovaly i nejintenzivnější útoky. Z pohledu zemí je již dlouhodobě nejvíce útoků z Ruska, stejná země kralovala již čtvrtý měsíc po sobě i žebříčku nejintenzivnějších útoků.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Dva miliony odpracovaných hodin a rekordní počet eventů. Startup OnSinch loni rostl a expandoval do Estonska a USA

Český i světový eventový byznys roste, a s tím i spojená poptávka po brigádnících či technickém personálu. Vyplývá to z dat startupu OnSinch, jenž vyvinul platformu pro komplexní management nárazové pracovní síly a dobrovolníků. S čtyřnásobným nárůstem zaměstnanců platforma aktuálně působí ve 12 zemích světa, a to včetně USA, Španělska, Kataru, Spojených arabských emirátů či Itálie a Estonska. V loňském roce OnSinch pomohl uskutečnit rekordní počet eventů, který se vyšplhal přes 20 tisíc a na nichž brigádníci odpracovali téměř 2 miliony hodin. OnSinch tak pokračuje v dobývání globálního trhu a digitalizaci odvětví tzv. gig economy.

„Na domácím trhu jsme si udrželi spolupráci s největšími firmami v crewingu a hostesingu a zároveň jsme se rozrostli o velké hráče z oblasti cateringu a audiovizuálních technologií. Získali jsme nové velké klienty ve Velké Británii a Španělsku a upevnili svou pozici v dalších zemích. Obecně máme velkou radost, že naši klienti úspěšně přežili výkyvy posledních let a upevnili svou pozici jako velcí hráči v kulturním byznysu. Akce, které s pomocí OnSinch v loňském roce realizovali, byly naprosto fenomenální a posunuly laťku zase o něco výše,“ říká David Suslik, CEO a spoluzakladatel OnSinch.

„Pro rok 2024 plánujeme akceleraci prodejů a další expanzi do zemí, jako jsou Kanada, Austrálie či Německo, a dál chceme růst v USA. Produktově se chceme zaměřit na adaptabilitu platformy na diverzitních trzích. Naše pozornost se bude také nadále upínat na zlepšování dobrovolnictví a zefektivnění procesů. Naše cíle jsou jasné a připravené na nové výzvy v digitalizaci a efektivním plánování,“ doplňuje Petr Jaroš, CTO a spoluzakladatel OnSinch.

Pořádek i v turbulentním prostředí kulturního byznysu

OnSinch je platforma určená pro efektivní řízení dočasné pracovní síly. Umožňuje firmám, agenturám a organizacím veřejného sektoru efektivně koordinovat zaměstnance a dobrovolníky při přípravě a realizaci akcí. Platforma integruje plánovací procesy, správu databází zaměstnanců i klientů a zahrnuje personální, projektové i finanční řízení a péči o klienty. Jen za minulý rok se počet klientů platformy zvýšil o 50 %.

Celkový počet uživatelů platformy nyní dosahuje 116 950, včetně 33 000 nových uživatelů, kteří se registrovali v loňském roce. Společnost také zaznamenala rekordní počet 20 503 událostí, včetně významných akcí jako MotoGP Qatar, Mad Cool Festival či Qatar Toy Festival – třítýdenní akce, která měla vypsaných přes 7 000 pracovních pozic. V České republice to byly festivaly Rock for people, Colours of Ostrava, Let it roll nebo akce v O2 Universum.

Rozšíření spolupráce s neziskovkami i lepší uživatelské rozhraní

V roce 2023 se OnSinch stal klíčovým partnerem v koordinaci dobrovolníků pro české a slovenské neziskové organizace, jako jsou Charita ČR, Armáda spásy a Asistence. Úspěšně zabezpečil rekordní počet dobrovolníků pro Prague Pride a rozšířil svou podporu na Červený kříž nejen v České republice, ale i v Estonsku.

„V minulém roce jsme díky rozšíření našeho týmu prožili skvělý technologický posun, který přispěl k inovacím ve vývoji platformy. Zaměřili jsme se na vývoj intuitivního a přehledného plánovače a obecně jsme vylepšovali UX našeho produktu, a zlepšili tak zážitek všem administrátorům a pracovníkům. Zapracovali jsme i na tolik vyžadovaných funkcích pro hladší napojení integrací s interními systémy klientů. Díky tomu jsme se jako tým nejen rozrostli, ale také se naučili adaptovat na nové výzvy jak v komunikaci, tak delegování práce k neustálému vylepšování našeho produktu,“ uzavírá Petr Jaroš.

Více o OnSinch

Startup OnSinch přináší platformu pro management nárazové pracovní síly, včetně personálního, projektového, finančního a klientského zajištění. Využívají ji firmy a agentury, které zprostředkovávají technický personál pro stavbu a realizaci kulturních akcí, úklidové práce, stavebnictví či pohostinství – například catering či barmany, i neziskový sektor. Platformu využívá téměř 120 tisíc uživatelů v 12 zemích světa, kteří se pohybují v oblasti gig economy. Mezi klienty OnSinch patří organizátoři Formule 1, mistrovství světa ve fotbale FIFA nebo pořadatel eventů pro britskou královskou rodinu. V České republice OnSinch pomáhá zajišťovat personál pro festival Colours of Ostrava nebo dobrovolníky pro Červený kříž. Vedle toho provozuje neziskový projekt Vlna pomoci, který digitalizuje dobrovolnictví a sdružuje přes 25 tisíc lidí, kteří pomáhali během pandemie covidu či po vypuknutí války na Ukrajině.

Exit mobile version