Češi utrácejí za luxusní zážitky více než kdy dřív. Největším trendem jsou wellness resorty, ukazují data Mastercard

Praha, 12. března 2025 – Češi stále častěji upřednostňují jedinečné zážitky před materiálními nákupy, přičemž jedním z nejrychleji rostoucích segmentů je wellness. Nová data Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute, MEI) ukazují, že výdaje ve wellness resortech u nás meziročně vzrostly o 1,9 procentního bodu, což Česko řadí na druhé místo mezi sledovanými zeměmi, hned za Thajskem. Celkově výdaje na luxusní zážitky vzrostly v Česku meziročně o 1,8 procentního bodu.

Podle MEI Češi stále častěji investují do péče o sebe, přičemž se zvyšuje podíl výdajů na exkluzivní wellness a prémiové fitness služby. Nejvíce se za wellness resorty utrácí v létě a na podzim, kdy na ně připadá 57 procent celkových výdajů. Naopak prémiová fitness centra zaznamenávají vrchol v zimních měsících s 32 procenty ročních výdajů, zatímco na jaře je to pouze 22 procent. Tento trend je součástí širšího posunu ve spotřebitelském chování, kdy lidé dávají přednost smysluplným a unikátním zážitkům před materiálními statky.

„Lidé dnes očekávají nejen výjimečné zážitky, ale i jednoduché a bezpečné způsoby, jak za ně zaplatit – ať už jde o relaxaci ve špičkovém wellness resortu nebo účast na skvělém hudebním festivalu. Mastercard přináší platební řešení, která umožňují plynulý a bezstarostný průběh každé transakce, aby se zákazníci mohli plně soustředit na to, co je pro ně důležité,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Mastercard dlouhodobě sleduje tyto změny a přináší inovativní platební řešení, která umožňují zákazníkům pohodlně a bezpečně platit za prémiové služby i exkluzivní zážitky po celém světě.

Víc informací o aktuální studii Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard najdete zde.

O Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard

Institut pro ekonomiku společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce2020. Jeho posláním je analyzovat makroekonomické trendy pohledem spotřebitele. Tým ekonomů, analytiků a datových vědců čerpá z poznatků společnosti Mastercard, včetně služby Mastercard SpendingPulse™, a údajů třetích stran. Institut na jejich základě poskytuje pravidelné výstupy na různá ekonomická témata pro potřeby klíčových klientů, partnerů a tvůrců politik.

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

www.mastercard.com

Populární AI nástroje ovlivněny ruskou propagandou, prokremelská síť šíří dezinformace i v češtině

PRAHA – 12. března 2025 Analýza společnosti NewsGuard ukázala, že velmi dobře financované ruské dezinformační síti Pravda se podařilo úspěšně ovlivnit populární AI nástroje, jako jsou ChatGPT, Copilot, Meta AI, Gemini nebo Grok, které v 33 % případů opakují prokremelské dezinformace.

Síť Pravda byla spuštěna krátce po ruské invazi na Ukrajinu v roce 2022. Postupně se rozrostla a nyní využívá zhruba 150 domén k šíření dezinformací v desítkách jazyků, včetně češtiny. Podle zprávy American Sunlight Project (ASP) publikuje síť v průměru 20 273 článků každých 48 hodin, tedy zhruba 3,6 milionu ročně.

NewsGuard zjistil, že síť Pravda rozšířila celkem 207 prokazatelně nepravdivých tvrzení. Od dezinformace, že USA provozují na Ukrajině tajné laboratoře na výrobu biologických zbraní, až po výmysl, že ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj zneužil vojenskou pomoc například k nákupu německého venkovského sídla, které často navštěvoval Adolf Hitler.

„Jak ukazuje nejnovější analýza, prokremelská síť Pravda zaplavuje internet dezinformacemi a narušuje způsob, jakým velké jazykové modely zpracovávají a prezentují informace. Ruská propaganda tak proniká do západních AI systémů, což vede k šíření lží. Je také potřeba zmínit, že vzhledem k rozsahu kampaně musí být celá operace dobře financovaná. Už to tedy není jen teoretická hrozba.

AI modely jsou trénovány na obrovském množství dat z internetu, takže pokud dezinformační sítě, jako je Pravda, záměrně chrlí tisíce a miliony falešných informací, pak se jim může podařit výstupy AI nástrojů celkem významně ovlivnit.

Pokud pak budou generativní AI nástroje opakovat dezinformační narativy, mohou destabilizovat demokratické procesy, ovlivnit veřejné mínění a rozhodování voličů ve volbách, aniž by si toho byli vědomi. Příznivci autoritářských režimů se snaží využít AI k informační válce a pokud neinvestujeme do odolnosti AI modelů, budou následky velmi bolestivé.

Je nezbytné, aby vývojáři AI modelů implementovali robustní filtrační mechanismy, které dokáží identifikovat a vyloučit dezinformační zdroje z tréninkových dat. Ostatně na to upozorňuje i Akt EU o umělé inteligenci, který varuje před možným zneužitím systémů, pokud budou trénovány na zaujatých datech.

Důležitá je také transparentní spolupráce mezi technologickými společnostmi, vládami a nezávislými organizacemi při monitorování a odhalování dezinformačních kampaní. Součástí boje s dezinformacemi by mělo být i vzdělávání veřejnosti a osvěta, jak dezinformace fungují, co může být jejich cílem, proč by vůbec někdo něco takového šířil a jak s informacemi pracovat. To jsou klíčové kroky, pokud chceme zvýšit odolnost společnosti vůči manipulacím,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Flexibilní, výkonné, univerzální: paletizační roboty KUKA

Nejnovější paletizační roboty KUKA, KR FORTEC PA a KR FORTEC ultra PA, s velkou nosností, nízkými provozními náklady a vysokou efektivitou, které právě přicházejí na trh, otevírají nové možnosti v oblasti automatické paletizace. Ovšem nejen tam: nové roboty umožňují průmyslovým podnikům lépe manipulovat s materiálem, a tak optimalizovat logistické i výrobní procesy.

Se zavedením nové řady robotů KR FORTEC PA a KR FORTEC ultra PA rozšiřuje KUKA svůj sortiment těžkotonážních robotů o čtyři velmi výkonné modely, které jsou navrženy pro rychlé, efektivní a flexibilní plnění paletizačních úkolů. Jejich modulární konstrukce snižuje náklady na údržbu a umožňuje snadnou integraci do výrobních a balicích linek v různých průmyslových odvětvích.

KR FORTEC PA – síla a flexibilita v jednom

KR FORTEC PA je vysoce výkonný paletizační robot s nosností až 500 kg a velkým pracovním dosahem (podle jmenovité nosnosti až 3 750 mm). Jeho štíhlá konstrukce zajišťuje maximální obratnost a rychlost, což umožňuje optimalizaci pracovních cyklů a zrychlení výrobních procesů. Nízká spotřeba energie a dlouhá životnost přispívají k výraznému snížení celkových provozních nákladů.

KR FORTEC PA je ideální pro široké spektrum paletizačních úkolů, od manipulace s malými nápojovými plechovkami až po uspořádání těžkých sudů na paletu. Modularizace robotu umožňuje využití identických náhradních dílů z modelových řad KR FORTEC, KR QUANTEC a KR FORTEC ultra, což minimalizuje náklady na skladování náhradních dílů a zjednodušuje údržbu.

Špičkový robot pro nejtěžší úkoly

KR FORTEC ultra PA je těžkotonážní robot navržený pro extrémní zatížení, až 800 kg. Využití najde např. ve stavebnictví, kde umožňuje např. efektivní paletizaci těžkých kamenů, nebo v potravinářském průmyslu pro manipulaci s velkoobjemovými baleními nápojů.

Dvojité rameno robotu přináší vysokou tuhost a velkou přesnost, přičemž zachovává nízkou vlastní hmotnost. Stejně jako KR FORTEC PA, i tento model má modulární konstrukci, což nejen snižuje náklady na skladování náhradních dílů, ale zároveň zajišťuje větší provozuschopnost a nižší požadavky na údržbu.

Přehled paletizačních robotů

„Naše paletizační roboty jsou vyvinuty s důrazem na maximální výkon a spolehlivost,“ říká Radek Velebil, obchodní ředitel KUKA Robotics Czech. „Disponujeme širokou škálou paletizačních robotů s nosností od 40 kg do 1 300 kg a dosahem až 3 601 mm, které vynikají vysokou rychlostí, přesností a robustností. Mezi klíčové modely patří také KR QUANTEC PA, již zmíněný KR FORTEC PA a KR titan PA, navržené pro rychlé a efektivní paletizační a depaletizační úkoly. Tyto roboty jsou vybaveny řídicím systémem KR C5 a intuitivním ovládáním přes KUKA smartPAD, což usnadňuje jejich integraci do nejrůznějších výrobních prostředí,“ dodává.

Maximální flexibilita s lineárními jednotkami

Oba roboty lze kombinovat s konfigurovatelnými přídavnými lineárními osami, čímž se jejich pracovní rozsah rozšiřuje až na 31 metrů. Tím se značně zvyšuje efektivita výroby a umožňuje flexibilnější manipulace ve výrobních halách.

  • KR FORTEC PA lze instalovat na přídavnou osu KL 4000, která se ovládá prostřednictvím řídicího systému robotu. Tato jednotka se vyznačuje snadným projektování robotizovaného pracoviště, velkou flexibilitou a zároveň podporuje provoz až čtyř pojezdových vozíků na jedné ose.
  • KR FORTEC ultra PA je kompatibilní s lineární osou KL 5000. Ta se kromě větší nosnosti než KL 4000 vyznačuje také novým softwarem pro automatické mazání hřebenové tyče a pojezdové kolejnice. Pomocí KUKA Lubricate Kit lze automaticky vyhodnocovat ujetou vzdálenost, sledovat dobu provozu, automaticky spouštět mazání, dávkovat mazivo podle potřeby a optimalizovat chod jednotky pro maximální efektivitu.

Automatizace paletizačních procesů nejen urychluje výrobu, ale také minimalizuje prostoje, což vede k celkovému zvýšení produktivity. Díky úspornému designu a nízké spotřebě energie tyto roboty výrazně snižují provozní náklady a přispívají k rychlé návratnosti investic. Modulární konstrukce a kompatibilita s dalšími systémy KUKA umožňují snadnou integraci do výrobních linek, čímž je zajištěna velká flexibilita a efektivita provozu. Díky těmto vlastnostem jsou nové paletizační roboty KUKA ideální volbou pro společnosti hledající spolehlivé, výkonné a nákladově efektivní řešení pro automatizaci paletizace a manipulace s těžkými břemeny.

KUKA

KUKA je mezinárodní automatizační skupina s obratem přes 4 miliardy EUR a přibližně 15 000 zaměstnanci. Jako jeden z předních světových dodavatelů inteligentních a úsporných automatizačních řešení nabízí KUKA průmyslové roboty, autonomní mobilní roboty (AMR) včetně řídicích systémů, softwaru a cloudových digitálních služeb, stejně jako plně propojené výrobní systémy pro širokou škálu průmyslových odvětví. Mezi klíčové trhy patří automobilový průmysl se zaměřením na e-mobilitu a baterie, elektroniku, kovy a plasty, spotřební zboží, potravinářství, e-commerce, maloobchod a zdravotnictví. Centrála společnosti sídlí v Augsburgu (Německo).

Popisky foto:

KUKA_KR_FORTEC_PA_KR_FORTEC_ultra_PA_300_dpi_Press (1)/KUKA:  Společnost KUKA zařadila do svého sortimentu čtyři nové těžkotonážní paletizační roboty.

KUKA_KR_FORTEC_PA_300_dpi_Press (2)/KUKA: Vysoká nosnost a nízká spotřeba energie snižují celkové provozní náklady robotu KR FORTEC PA.

KUKA_KR_FORTEC_ultra_300_dpi_Press (3)/KUKA: KR FORTEC ultra je možné použít v nejrůznějších průmyslových odvětvích.

REMA Systém slaví 20 let na trhu. Nabízí unikátní přístup ke sběru elektroodpadu

Za dvě dekády se stala jedním z hlavních hráčů na poli recyklace elektroodpadu. Společnost REMA Systém jen v loňském roce pomohla vysbírat přes 30 tisíc tun vysloužilých elektrozařízení po celém Česku. I díky tomu u veřejnosti stále roste povědomí o udržitelnosti a odpovědném nakládání s odpadními elektrozařízeními. Na otázky o aktuálních výzvách na trhu či budoucnosti tohoto oboru odpovídá Ing. David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém.

Jak hodnotíte vývoj společnosti REMA Systém za uplynulých 20 let?

Hodnocení je veskrze pozitivní, REMA Systém totiž pořád roste, a to jak v oblasti sběrů, tak v počtu výrobců, kteří díky nám plní své povinnosti. Již 20 let nabízíme zcela komplexní služby, a to ve všech šesti skupinách elektrozařízení stanovených v zákoně o výrobcích s ukončenou životností. Téměř všechny naše partnerské spolupráce se časem vyvinou v dlouhodobá partnerství, která jsou založena na důvěře, doporučení a individuálním nastavení spolupráce.

S jakými největšími výzvami či změnami jste se museli během dvou dekád vypořádat?

Oblast zpětného odběru výrobků prošla významnou proměnou, postupně se objevovaly další a další limity, které musely kolektivní systémy splnit. Poslední roky se nesly na vlně výrazného nárůstu sběru elektroodpadu a nám se vždy podařilo naše závazky splnit. V průběhu let navíc přicházely legislativní změny, které poměrně významně změnily náš obor. Díky našemu přístupu jsme přispěli k zachování soutěžního prostředí, jež je z našeho pohledu klíčové pro dobré fungování jakéhokoliv segmentu. REMA Systém je pro své partnery stabilním a spolehlivým spojencem. Navíc je naším dlouhodobým cílem rovnoměrné pokrytí celého Česka v oblasti zpracování elektrozařízení. Dlouhodobým cílem bylo také zkracování logistických tras a, pokud možno, lokální zpracovávání v jednotlivých krajích. Ze všech kolektivních systémů v zemi právě REMA Systém dlouhodobě spolupracuje s největším počtem certifikovaných zpracovatelů, což významně přispívá ke snižování emisí z logistických procesů.

Jaké inovace jste za posledních 20 let implementovali do procesů sběru a recyklace elektroodpadu?

Neustále rozšiřujeme síť našich sběrných míst a pokračujeme v dalších inovacích služeb. Například v loňském roce jsme spustili projekt Rebalík, který představuje šetrný způsob, jak předat drobné odpadní elektrospotřebiče k ekologické likvidaci. Veřejnost může tuto službu zdarma využít na pobočkách Balíkovny po celé České republice a odeslat starý, nepoužívaný spotřebič. Zajímavou příležitostí pro české firmy je také naše soutěž ve sběru elektroodpadu v projektu Zelená firma. Díky ní se podařilo vysbírat přes 770 tun vysloužilých spotřebičů. Důležitou inovací je určitě i digitalizace našich procesů, včetně reportingu. Pyšní jsme rovněž na rychlost svozů odpadních elektrozařízení. V průměru svoz proběhne do pěti dnů od objednání těchto služeb.

Jak se od založení společnosti změnil přístup veřejnosti k recyklaci elektrozařízení?

V posledních letech posilujeme povědomí veřejnosti o zpětném odběru výrobků, výsledkem je neustále rostoucí sběr elektroodpadu. Druhým aspektem je ekonomická stránka věci – firmy, ale i občané mají proces recyklace předplacený a hojněji využívají námi nabízené služby. A třetím je komfort a přívětivost našeho systému. Od roku 2011 totiž nabízíme v projektu Buď líný svoz přímo z domácností, díky čemuž se lidé mohou elektroodpadu efektivně zbavit. Navíc poskytujeme individuální přístup ve sběru odpadních elektrozařízení, a to díky našim zeleným projektům Zelená firma, Zelená obec a Zelená škola. Pod hlavičkou posledního jmenovaného vznikl i vzdělávací projekt Odpad není k zahození, který je zdarma ke stažení na webu rema.cloud. Podpůrné materiály jsou však k dispozici pro každý ze jmenovaných projektů, takže zapojené subjekty mohou snadno šířit osvětu v oblasti nakládání s elektroodpadem.

Jaké hlavní výhody přináší spolupráce s REMA Systém výrobcům a dovozcům elektrozařízení?

Svozy elektroodpadu jsou u nás možné už od jednoho sta kilogramů, což je naprosto unikátní postup, který u konkurence není běžný. S ohledem na sledování legislativních změn poskytujeme výrobcům pravidelný informační servis snadno aplikovatelný do jejich praxe. Na tohle téma navíc pravidelně pořádáme školení a semináře, na nichž vysvětlujeme aktuální problematiku. Naši kolegové navíc aktivně pomáhají se specifikací a zatříděním výrobků do legislativních skupin, kdykoliv je potřeba. Díky spolupráci získají zákazníci přehledná data, která mohou využít například pro ISO certifikaci. A v neposlední řadě jsme celé dvě dekády neúčtovali výrobcům žádné administrativní poplatky.

Jak hodnotíte sběr odpadních elektrozařízení v ČR?

Nejaktuálnější data hovoří o tom, že množství nasbíraného elektroodpadu na našem území roste, což potvrzují i rekordní statistiky. Češi nám v roce 2023 odevzdali bezmála 30 tisíc tun vysloužilých elektrospotřebičů, tedy zhruba o 10 % více než v předchozím roce. REMA Systém si vedl úspěšně i v předcházejících letech, ne každý kolektivní systém v Česku totiž splnil limity sběru, které stanovuje legislativa. Valná většina států EU neplní požadované cíle dodnes.

Aktuálním trendem je ESG reporting. Zohledňujete ho také v procesech REMA Systém?

Principy ESG ctíme dlouhodobě, protože environmentálně udržitelný přístup je pro nás zásadní. Vzhledem k oblasti našeho podnikání, jímž je šetrná recyklace a likvidace odpadních elektrozařízení, se snažíme jít našim partnerům a klientům příkladem. I proto jsme od loňského roku zavedli procesy ESG přímo do firemní strategie. Primárně řešíme, zda má daný projekt přínos pro společnost a ochranu životního prostředí. V tomto duchu rozvíjíme všechny naše projekty, například Zelenou obec, Zelenou školu a také Buď líný. Díky vlastním zkušenostem ukazujeme našim partnerům a klientům, že důsledná implementace ESG principů a zejména transparentní reportování mohou přinést dlouhodobé zisky a konkurenční výhodu.

Jaké jsou vaše plány a cíle pro následující roky?

Chceme nadále podporovat tržní procesy a principy hospodářské soutěže v našem odvětví. Rádi bychom zavedli nové, netradiční cíle sběru a pokračovali v posilování povědomí o recyklaci elektroodpadu. Další výzvou je samozřejmě technologická inovace v podobě sílící digitalizace a využití umělé inteligence. Přesto se stále zaměřujeme na osobní přístup a poskytujeme poradenství šité na míru. Kolektivní systémy by měly v následujících letech mnohem více propojovat výrobce a zpracovatele, to bude zásadním leitmotivem budoucnosti v oboru.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení jako například pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Od call centra ke konzultacím komplexních IT služeb. Jan Zábojník posiluje BiQ Group na pozici obchodního ředitele

Praha 12. března 2025 – Působil v obchodních týmech v O2, T-Mobile, NTT, ČSOB nebo CK Fischer. Jan Zábojník nově nastupuje na pozici obchodního ředitele v technologické společnosti BiQ Group, která je partnerem pro komplexní digitalizační projekty. Rychle rostoucí IT skupina staví řešení na osvědčených platformách v čele se SAP, Atlassian, Microsoft, Kentico a dalších. Právě v první jmenované má Jan Zábojník největší expertizu a byla jedním z důvodů, proč se k BiQ Group připojil.

„Hledali jsme někoho, kdo bude mít drive a zkušenost. Kdo si to prošlápl odspodu a dokáže se na lidi v BiQ Group naladit. Od začátku jsme věděli, kam chceme obchod posunout. Stačilo jen najít člověka se stejným mindsetem. Těší mě, že je to právě Jan Zábojník, protože má v sobě potenciál zvednout výkon celé skupiny. Jeho cílem je vytvořit obchodní strategii a má mandát na to jednat s řediteli dceřinek, hledat průnik v kompetencích a reálně věci posouvat,“ říká Marcel Červený, CEO BiQ Group.

„Proč právě BiQ Group? Nestačilo mi pouze sestavit další obchodní tým, ale zaujal mě přesah a možnost budovat něco velkého. Dravost skupiny, zdravé ambice, ochota se měnit a posouvat hranice mě přesvědčily, že jsem si vybral správně. Jsem moc rád, že jsem dostal možnost být ve středu změn a stát se jejich hybatelem. BiQ Group má zajímavé zákazníky s pevnými vazbami, často ovšem pouze na jednu z dceřinek – tam leží obrovský potenciál. Skupina má nezvykle široké spektrum kompetencí, které se výborně doplňují, a je škoda je nevytěžit,“ uvádí Jan Zábojník, obchodní ředitel BiQ Group.

Konzulting v IT je jako skládání puzzle

Jan Zábojník začal svou kariéru během studií v call centru, kde se dostal na pozici supervizora. Měl zde na starosti školení prodejních dovedností, vzdělávání kolegů-operátorů. Postupně se však posouval k jiným formám obchodu – v bance zaškoloval kolegy, jak jednat s klienty a pochopit jejich potřeby. Následně se posunul do segmentu B2B, konkrétně do oblasti telekomunikací, kde pět let strávil v O2 a kratší dobu v T-Mobile. Zde se také přiblížil světu IT.

Následně krátce pracoval v CK Fischer, poté se začal věnovat konzultačnímu prodeji komplexních služeb. Je to skládání puzzle, výběr řešení, které zapadne do mnohdy komplikovaného prostředí. Když druhá strana pochopí, že se snažíme řešit jejich potřebu, buduje se tím důvěra a funkční vztah,“ vysvětluje Jan Zábojník, který se soustředil nejprve na prodej BI řešení ve společnosti GIST a následně přestoupil do nadnárodní firmy NTT DATA Business Solutions. Zde se dostal k velkým projektům kolem ekosystému SAP, stál za akvizicemi několika společností a řadou transformačních projektů.

V BiQ Group připravuje Jan Zábojník novou strategii skupinového obchodu. Cílem je využití potenciálu u stávajících klientů, rozvoj nových komplexních obchodních příležitostí a celkové posílení obchodních kompetencí napříč skupinou, tedy zesílení spolupráce mezi dceřinými společnostmi a podpora cross-sell strategie. To zahrnuje zajištění systematického sdílení informací, rozvoj motivace, obchodních dovedností a rozšíření nabídky komplexních IT řešení. V obchodu pomůže s nastavením nezbytných procesů, sjednocením nástrojů a automatizací. Zajistí jednotné ucelené portfolio skupiny, pravidelné získávání zpětné vazby od zákazníků, systematické sbírání leadů a vyhodnocování kampaní. To má přinést kvalitnější spolupráci s novými i stávajícími zákazníky a posílení dlouhodobých vztahů.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z šesti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodávají pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda Auto, Unipetrol, Allianz pojišťovna, Sazka, Univerzita Tomáše Bati, SZIF, Konica Minolta, Tatra banka a více než stovku dalších klientů.

Call centrum za mřížemi: Věznice napříč Českem bojují proti recidivě netradiční cestou

V Česku se více než 70 % bývalých vězňů vrací zpět za mříže. Hlavní příčinou jsou obtížné sociální podmínky, absence rodinného zázemí a problémy s duševním zdravím. Klíčovým řešením je smysluplná práce už během výkonu trestu, která vězně připraví na život po propuštění. Věznice proto hledají nové způsoby jejich zapojení do pracovního procesu. Česká společnost Conectart provozuje call centra už ve čtyřech věznicích, kde vězni získávají pracovní návyky a nové dovednosti. Nejnověji spustila provoz ve věznici Mírov na konci loňského roku, kde na telefonu pracují i nejpřísněji střežení odsouzení.

Práce jako cesta k budoucnosti

Vězni v Mírově nyní pracují v call centru, kde se podílejí na telefonických kampaních a získávají základní pracovní dovednosti. Práce za mřížemi jim dává nejen možnost vydělat si peníze, ale především je připravuje na návrat do běžného života. Jejich úkolem je navolávání darů pro dobročinné a prospěšné projekty, jako je například Linka bezpečí.

„Call centrum v areálu naší věznice je pro naše odsouzené nejen pracovní příležitostí, ale i šancí získat zkušenosti, které zvyšují jejich šance na úspěšnou resocializaci. Zřizovatel call centra dokonce nabízí tuto práci odsouzeným i po ukončení výkonu trestu, vysvětluje vrchní rada, plk. Mgr. Aleš Friedl, ředitel věznice Mírov.

Podle Ilony Kmoškové, manažerky call centra společnosti Conectart, tento projekt dokazuje, že i vězni v nejpřísněji střežených zařízeních jsou schopni smysluplné práce. „Vězni zapojení do projektu dokázali během krátké doby zvládnout práci, která je náročná na empatii a komunikační dovednosti. Tento model zaměstnávání se osvědčil a přináší výsledky jak pro odsouzené, tak pro společnost.“

Zkušenosti z Mírova inspirují i další věznice

V současnosti v mírovském call centru pracuje 25 odsouzených, přičemž letos plánujeme rozšíření kapacity na 32 osob. Společnost Conectart zaměstnává vězně dlouhodobě, a kromě Mírova provozuje call centra už ve třech dalších věznicích po celé ČR. Zaměstnávání vězňů přináší výhody nejen jim, ale i společnosti. Odsouzení si osvojí užitečné dovednosti a mají větší šanci najít si po propuštění práci. Díky příjmu mohou splácet dluhy a zajistit si stabilnější budoucnost.

Věznice ve východních Čechách chce vlastní call centrum, Conectart ho otevře na jaře

Společnost Conectart pokračuje v rozšiřování projektu zaměstnávání vězňů a na jaře otevře nové call centrum ve východních Čechách. O podobný provoz už projevila zájem i další věznice v tomto regionu. Letos se tak do práce v call centrech napříč pěti věznicemi zapojí až 150 odsouzených.

„Naše zkušenosti potvrzují, že zaměstnávání vězňů má smysl. Pomáhá jim získat pracovní návyky, usnadňuje návrat do společnosti a zvyšuje jejich šance na uplatnění po propuštění. Proto chceme v projektu pokračovat a dál jej rozvíjet,“ uzavírá Petr Studnička, ředitel Conectartu.

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Svá call centra má aktuálně v několika českých, slovenských a polských městech. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, Innogy, ČSOB pojišťovnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart a.s. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz

 

JA Expo: 30. ročník prodejního veletrhu nabídne top produkty studentských firem

PRAHA, 12. BŘEZNA 2025 – Letos vzniklo na českých středních školách 378 nových studentských firem. S čím podnikají? V čem jsou originální? To může veřejnost zjistit 9. dubna na veletrhu JA Expo v Praze. Předměty do domácnosti, přírodní kosmetiku, pochutiny a další zboží za „lidové“ ceny nabídne zákazníkům celkem 40 prodejních stánků v Galerii Harfa od 10 hodin.

Akce je celodenní, ale vyplatí se dorazit co nejdříve, protože o kvalitní produkty studentských firem je každoročně velký zájem a rychle mizí. V 16 hodin proběhne na pódiu v atriu obchodního centra slavnostní vyhlášení nejlepších studentských byznysmenů v devíti kategoriích. „Pro studenty je veletrh JA Expo finálním zakončením jejich půlročního snažení – od září se pod vedením svých učitelů pod hlavičkou výukového programu JA Studentská firma učí reálnému podnikání, založili vlastní podnik a věnovali se jeho kompletnímu rozvoji. Většina firem už má zkušenosti s prezentací produktů na školních či regionálních akcích, má prodejní kanály na internetu a propracovaný marketing. Obvykle u zákazníků bodují díky nižším cenám, jejich produkty jsou přitom velice kvalitní a vyráběné s velkou pečlivostí. Všechny firmy spojuje důraz na udržitelné chování a většina plánuje alespoň část zisku věnovat na dobročinné účely,“ popsal za realizátory akce Martin Smrž, ředitel nevládní organizace pro rozvoj podnikavosti na českých školách Junior Achievement (JA Czech).

Firmy jsou společným dílem celých tříd nebo několika spolužáků, vždy mají svého ředitele, správce financí, manažera prodeje a další výkonné pozice. Z tisíců středoškoláků, kteří se do programu JA Studentská firma zapojí, to na veletrh JA Expo každý rok dotáhnou desítky nejlepších. „Poptávka škol po praktických výukových programech sílí, na akcích, jako je JA Expo, studenti získají mnoho cenných zkušeností, a i když většina studentských firem s koncem školního roku zanikne, studenti jsou zase o kus dál v připravenosti na pracovní trh. Máme letos jubilejní 30. ročník veletrhu JA Expo a zároveň rekordní počet nově vzniklých JA Studentských firem. Zájem studentských firem prezentovat se na veletrhu ale bohužel značně překročil kapacitní možnosti místa konání. Proto, letos poprvé, musely všechny vystavující studentské týmy projít předkolem, ve kterém přesvědčily videem porotu, že patří mezi top čtyřicítku,“ přiblížil Martin Smrž.

30. ročník veletrhu JA Expo je pro studentské firmy zároveň také soutěží – vítězové jednotlivých kategorií, které budou na veletrhu vyhlášeny, postoupí do úzkého finále o titul JA Studentská firma roku 2024/2025. Záštitu nad oběma událostmi už tradičně převzal předseda Senátu PČR Miloš Vystrčil.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Lime představuje novou generaci elektrokol, která zvládnou pražské kopce. Jednotná baterie pro kola i koloběžky zvýší dostupnost

Lime s novou sezónou přináší do Prahy i lepší elektrokola. Díky automatické převodovce a většímu výkonu dokážou v kopcovité metropoli obsloužit širší paletu jezdců. Baterie, která vydrží sedm průměrných jízd, je nyní u všech strojů Lime stejná – urychlí tak dobíjení a zlepší dostupnost kol. Uživatelé navíc poznají všechny stroje Lime na první pohled, protože kola i koloběžky budou mít tradiční zelenobílou barvu. Snadnější bude i hledání parkovacího místa, což podpoří správné parkování i vyšší využívání služby zejména pravidelnými místními jezdci, které už v loňském roce vzrostla na přibližně 40 %.

V Praze dlouhodobě roste poptávka po bikesharingu. Podle dat Lime v loňském roce vzrostlo využívání předplatných především ze strany pravidelných místních uživatelů o 20 % a ke konci roku bylo okolo 40 % jízd realizováno právě prostřednictvím předplatného. Růst táhnou především koloběžky, stoupá ale poptávka i po elektrokolech. Lime proto reaguje na přání zákazníků a modernizuje svůj pražský vozový park s novou generací elektrokol.

„V kopcovitých městech jako Seattle nebo Vancouver se nám osvědčilo přizpůsobit vozový park. Naši jezdci zatím v Praze preferují koloběžky před elektrokoly. Nový model elektrokola ale rozšiřuje paletu nízkoemisních alternativ dopravy a oslovuje novou skupinu potenciálních jezdců,“ říká Václav Petr, generální ředitel Lime pro Česko a Maďarsko. „Zvyšujeme tak šanci, že si obyvatelé města k individuální dopravě namísto auta vyberou právě bikesharing. Ať už přitom zvolí naši platformu nebo jinou, jsou pro nás výhrou každé ruce, které místo volantu drží řídítka.“

Elektrokolo čtvrté generace Lime přináší dvě zásadní technická vylepšení. Tím prvním je vyměnitelná baterie, kompatibilní s tou z koloběžky.

„Využití jednotného typu baterií výrazně zefektivní proces údržby – stroje pojedou do skladu jen kvůli složitějším opravám nebo poklesu poptávky. Plně nabitá baterie v současnosti zprostředkuje průměrně sedm jízd. Letos máme v plánu investovat do vysokokapacitních baterií – ty zdvojnásobí dojezd a zvýší využitelnost i na delší jízdy do kopců,“ říká Václav Petr. „Náš pracovník navíc bedýnku s bateriemi klidně může dovážet bez auta, což je pro nás důležité z pohledu emisí. Sám Lime má dvě elektrododávky, které používáme k přesunu špatně zaparkovaných koloběžek nebo přesunu z nízkokapacitních bodů. K přechodu na elektroauta motivujeme i externí partnery.“

Plynulejší jízda i do největšího kopce

Druhým zásadním zlepšením je automatická převodovka a výkonnější motor. V kopcovitém hlavním městě si nyní kolo samo poradí i s prudkým stoupáním – vyjede i tam, kde koloběžka nemůže, a případně mu jezdec intuitivně pomůže šlapáním. Jízda na kole po městě tak bude opět o něco snazší i pro ty, kterým zatím elektrokoloběžky nebo kola nevyhovovala. Novinka rozšiřuje i aspekt udržitelnosti – Gen 4 je modulární, díky vyměnitelnosti jednotlivých dílů se tak životnost každého stroje prodlouží až na šest let, a dojezd je až 40 km na jedno nabití. Zároveň se nová generace dočká uživatelského i vizuálního sjednocení se značkou Lime.

„Nová kola Lime získají typickou zelenobílou kombinaci, aby jezdci službu poznali na první pohled. Najdou na nich i stojánek na telefon a stejný displej, který znají z koloběžek. To je klíčový element jednak pro orientaci ve městě podle mapy, především ale pro správné parkování – v aplikaci si pohodlně zobrazí na mapě místo, kde mohou správně zaparkovat, a případně i jeho fotografii, aby se vyhnuli omylu při parkování a hrozící pokutě,“ říká Václav Petr.

Správné parkování je pro sdílené služby dlouhodobým tématem. Lime a ostatní bikesharingové platformy proto jednají s městem a TSK o jednotných pravidlech.

„Z našich dat vyplývá, že při vzdálenosti viditelně označených parkovacích míst do 150 metrů od sebe prakticky mizí problémy s parkováním. Díky rostoucí využitelnosti služby roste i počet cyklistů a uleví i automobilové dopravě, z čehož benefitují všichni obyvatelé města – řidiči, cyklisté i chodci,“ uzavírá Václav Petr.

Vylepšení elektrokola čtvrté generace zahrnují:
• Zvýšený výkon motoru, který usnadňuje jezdcům zdolávání kopců;
• Držák na telefon, který umožňuje jezdcům snadno navigovat a sledovat trasu, aniž by museli zastavovat a dívat se na telefon;
• Nový displej na řídítkách, podobný tomu na koloběžkách Lime, pro jednotné zobrazení napříč typy vozidel;
• Automatickou dvourychlostní převodovku, která nahrazuje převody předchozí generace a zajišťuje snadnější zrychlení a plynulejší jízdu;
• Modulární design, prodlužující životnost kola na šest let.

O společnosti Lime:

Lime je předním světovým inovátorem v oblasti městské mobility, jejímž cílem je do měst přinášet ekologické, pohodlné a dostupné možnosti přepravy a řešit tak problémy s dopravními zácpami či znečištěním. Nejznámějším produktem Limu jsou sdílené elektrické koloběžky a kola, které obyvatelům Prahy umožňují rychlý, příjemný a bezpečný pohyb po městě. Elektrické koloběžky na kratší vzdálenost plně nahradí automobil a na delší vzdálenosti jsou skvělým doplňkem k městské hromadné dopravě. Společnost působí již ve více než 280 světových městech a má na kontě již více než 750 milionů jízd.

Společnost Epson slaví vítězství ve čtyřech kategoriích ocenění Keypoint Intelligence 2025  

Společnost Epson získala dvě Ceny A4 Pick, Řada skenerů roku 2025 a ocenění za mimořádné výsledky v oblasti spolehlivosti

Společnost Epson získala řadu ocenění na výročním udělování cen oborových analytiků Keypoint Intelligence díky svým firemním inkoustovým tiskárnám bez použití tepla i řadě firemních skenerů.

Tiskárny Epson WorkForce Pro WF-C5890 a WorkForce Enterprise AM-C550 získaly ocenění Pick pro rok 2025 v kategorii A4 za „skvělý výkon ve všech testech rychlosti tisku“. Tiskárny dále prokázaly „nadprůměrně rychlý tok úloh a dobu prvního výtisku, což přispívá k vytvoření produktivního prostředí s více uživateli“. Jejich „jednoduché ovládání“ a „působivá nabídka aplikací“, stejně jako „profesionální kvalita obrazu“ a „podpora tisku v cloudu a mobilních zařízeních“ si vysloužily uznání také od společnosti Keypoint Intelligence.

Další pochvala byla směřována na WorkForce Enterprise AM-C5000 společnosti Epson, která získala ocenění za mimořádné výsledky v oblasti spolehlivosti.

Marcel Divín, Branch Office Manager ze společnosti Epson CZSK říká: „Jsme nadšeni, že se nám dostalo takového uznání během udílení cen Keypoint Intelligence 2025 Awards, a jsme potěšeni, že úsilí, které vynakládáme s našimi produkty a jejich schopnostmi, bylo oceněno tak prestižní analytickou skupinou.

„Naše podnikové inkoustové tiskárny s technologií Heat-Free pokračují v podpoře odklonu od laserového tisku. V prosinci jsme formálně oznámili, že ukončujeme prodej laserových tiskáren v Evropě. Úspěchy, jako jsou tato ocenění Keypoint Intelligence Awards, ukazují, jak a proč je to možné.“

Společnost Epson získala ocenění za řadu business skenerů roku 2025 společně se svými tiskárnami. Tato řada byla identifikována pro svůj „vynikající výkon během testování společnosti Keypoint Intelligence“, přičemž analytická skupina ji chválila jako „svěží, široké portfolio se sadou silných funkcí, které mohou splnit a překonat potřeby různých pracovních prostředí“.

Tato řada byla dále chválena pro „výjimečně snadné použití, pozoruhodnou kvalitu obrazu a vynikající nabídku softwaru“.

O společnosti Keypoint Intelligence 

Již více než 60 let se klienti z oboru digitálního zpracování obrazu spoléhají na Keypoint Intelligence, která jim poskytuje nezávislé praktické testování, laboratorní data a rozsáhlý průzkum trhu, a pomáhá uspět jejich produktům a prodejům. Společnost Keypoint Intelligence je uznávána jako nejdůvěryhodnější zdroj nezávislých informací, analýz a ocenění v oboru díky desítkám let analytických zkušeností. Zákazníci využívají jejích neocenitelných znalostní pro strategické rozhodování, rozvoj každodenních prodejů a dosažení perfektního provozu, aby zdokonalili své obchodní cíle a zvýšili celkové hospodářské výsledky. Společnost Keypoint Intelligence se nadále vyvíjí spolu s průmyslovými změnami a rozšiřuje nabídky či aktualizuje metody, přičemž důvěrně rozumí a slouží transformaci výrobců, kanálů a jejich zákazníků v sektoru digitálního tisku a zpracování obrazových dat.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Výdaje spotřebitelů v oblasti gamingu patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě.

12. března 2025 – Nové údaje[1] společnosti Visa, globálního lídra v oblasti digitálních plateb, ukazují, že výdaje držitelů karet Visa na herní zábavu v Evropě vzrostly v roce 2024 meziročně o 16,7 %. To je o 40 % rychlejší tempo než celkový růst výdajů držitelů karet Visa. Výdaje na herní zábavu překonaly i jiná odvětví: o 75 % vyšší růst než u cestování, o 60 % více než u módy a o 85 % více než u divadla a kina.

Herní tvůrci podporují růst

Podle údajů[2] společnosti Visa hráči utrácejí více a provádějí častější transakce než průměrní držitelé karet Visa v Evropě. Nejvyšší výdaje v oblasti gamingu zaznamenalo Španělsko, zatímco nejvíce transakcí provedli hráči v Maďarsku.

Kim Kadlec, marketingová ředitelka společnosti Visa Europe, uvedla: „Herní komunita v Evropě představuje digitálně zdatnou a dynamickou skupinu. Herní zábava je pro mladší publikum zásadní z hlediska kontaktu s ostatními vrstevníky a zdrojem kreativity, což podporuje i rostoucí vliv tvůrců herního obsahu. Jsme odhodláni pomáhat jim budovat důvěru a přispívat k prosperujícímu ekosystému.“

Vzestup ekonomiky herních tvůrců

Průzkum společnosti Visa[3] ukazuje, že tvůrci obsahu hrají stále větší roli při rozhodování hráčů o výdajích. Více než čtvrtina (28 %) hráčů uvádí, že ovlivňují jejich nákupní rozhodnutí, a více než polovina (53 %) sleduje herní influencery alespoň jednou týdně. U hráčů ve věku 18 až 24 let je toto číslo ještě vyšší – 70 %.

Zájem o tvorbu obsahu roste: 30 % hráčů streamuje nebo sdílí herní videa na sociálních sítích. Každý pátý (21 %) se považuje za tvůrce herního obsahu, přičemž 52 % zvažuje, že by se jím stalo v budoucnu. Téměř 91 % hráčů se domnívá, že kariéra herního influencera je v posledních třech letech stále atraktivnější.

Výzvy a příležitosti pro tvůrce

Tvorba obsahu se pro mnohé stává zdrojem příjmů – 41 % tvůrců už vydělává a dalších 56 % by chtělo. Mezi hlavní zdroje příjmů patří streamování (41 %), předplatné (40 %) a spotřebitelské nákupy (38 %). Tři z deseti (30 %) vydělávají více než 1 000 liber (přes 29 500 Kč) měsíčně a 96 % očekává růst svých příjmů v příštím roce.

Tvůrci však čelí výzvám, zejména v růstu publika (34 %), technickým aspektům jako přijímání plateb (36 %) a orientaci v pravidlech platforem (34 %). Mezi těmi, kdo zatím nevydělávají, jsou hlavními překážkami získávání sponzorství (35 %), tvorba poutavého obsahu (34 %) a zajištění stabilního příjmu (34 %).

Visa podporuje tvůrce jako malé podniky

Visa uznává tvůrce obsahu jako malé podniky a pomáhá jim snadno a bezpečně přijímat platby. Nabízí finanční nástroje a zdroje určené malým podnikům po celém světě. V souladu s tímto závazkem Visa nedávno uspořádala exkluzivní akci ve Varšavě, zaměřenou na herní průmysl. Akce se zúčastnilo více než 100 hostů včetně odborníků a herních moderátorů Frankieho Warda a Trevora „Quickshota“ Henryho.

Trevor „Quickshot“ Henry, herní tvůrce, uvedl: „Visa si uvědomuje, že influenceři, streameři a další tvůrci jsou ve skutečnosti malí podnikatelé. Je skvělé vidět, že jim pomáhá nejen s monetizací, ale i s budováním dlouhodobé stability.“

Frankie Ward dodal: „Hráči chtějí podporovat své oblíbené tvůrce, a proto potřebují rychlá a bezpečná platební řešení. Je skvělé vidět, že Visa tento trend reflektuje a aktivně se zapojuje.“

Podpora hráčů a rozvoj dovedností

Výzkum společnosti Visa také ukazuje, že hraní her podporuje nejen ekonomiku, ale také rozvíjí dovednosti hráčů. Čtyři z pěti (81 %) hráčů věří, že hraní her či sledování esportu zlepšuje jejich schopnost řešit problémy a rychle myslet. 71 % tvůrců obsahu se domnívá, že tvorba herního obsahu posiluje jejich digitální a technické dovednosti.

O společnosti Visa

Visa (NYSE: V) je jedním z globálních lídrů v oblasti digitálních plateb, který zpracovává transakce mezi spotřebiteli, obchodníky, finančními institucemi a vládami ve více než 200 zemích. Naším posláním je propojit svět prostřednictvím inovativní, spolehlivé a bezpečné platební sítě, která umožňuje jednotlivcům, firmám a ekonomikám prosperovat. Ve Visa věříme, že inkluzivní ekonomika, která spojuje všechny a všude, prospívá všem a zajišťuje budoucnost pohybu peněz. Více na Visa.cz.

Odmítnutí odpovědnosti:

Případové studie, statistiky, výzkumy a doporučení jsou poskytovány „TAK, JAK JSOU“ a jsou určeny pouze pro informační účely a neměly by být považovány za provozní, marketingové, právní, technické, daňové, finanční nebo jiné poradenství. Společnost Visa Inc. neposkytuje žádnou záruku ani prohlášení ohledně úplnosti nebo přesnosti informací v tomto dokumentu, ani nepřebírá žádnou odpovědnost, která by mohla vyplynout ze spoléhání se na tyto informace. Informace obsažené v tomto dokumentu nejsou zamýšleny jako právní poradenství a čtenářům se doporučuje, aby v případě potřeby vyhledali radu příslušného právního odborníka.

  1. Údaje analyzovala globální síť VisaNet v roce 2024.
  2. Údaje byly analyzovány globální sítí VisaNet, která porovnává roky 2023 a 2024.
  3. Online průzkum mezi 5 565 spotřebiteli ve věku 18-65 let, kteří hrají videohry alespoň jednou měsíčně. Země: Francie, Německo, Itálie, Polsko, Spojené království. Práce v terénu: únor 2025
Exit mobile version