Myš Marvo Vero G966W – Bezdrátová myška pro každou situaci

Kvalitních myší za dobrou cenu není mnoho. Jednou z výjimek je Vero G966W, která přináší nadstandardní výbavu za dobrou cenu. Myš staví na kvalitním senzoru s citlivostí až 10 000 DPI (možné regulovat v šesti krocích) a široké konektivitě. Vero spojíte s využitím USB-C kabelu (v balení), Bluetooth nebo vlastní 2,4GHz bezdrátové technologie. Součástí balení je adaptér, který je šikovně umístěn přímo v těle myši, takže nikdy nebude chybět. Technologie Bluetooth umožnuje připojení např. i k tabletu nebo telefonu. Pokud nejste fandou kabelů, tak není potřeba využívat přiložený USB-C kabel. Vero totiž disponuje interní Li-Ion baterií, která poskytuje až 20 resp. 40 h provozu (bez podsvícení). Pro dobití stačí myš na chvilku připojit např. k PC s využitím přiloženého kabelu. V případě spojení skrze USB není interní baterie využita a nabízí se neomezený provoz. Samozřejmostí pro myšku je také integrace decentního RGB podsvícení, které lze ho snadno vypnout. Pokud ovšem uživatel RGB docení, tak Vero nabídne řadu možností. Software který je ke stažení nabízí řadu nastavení. Je možné využít jak statické barvy, tak nejrůznějších blikání a efekty (7 typů). Barvy je možno vybrat také přímo z palety a namixovat dle potřeby. Aplikace umožňuje sledovat stav nabití baterie a nastavit všechny parametry. Nechybí možnost definovaní funkce šesti tlačítek, polling rate ((125, 250, 500 a 1000 Hz)), vytvořit macro nebo ovlivnit míru šetření energie pro bezdrátový režim. Myš nabízí provedení z příjemného neklouzavého materiálu a speciální provedení také pro rolovací kolečko. V balení nechybí stylové protiskluzové nálepky pro další personalizaci. Dlouhá práce s myší není únavná už i díky váze pouhých 54 g. Nechybí samozřejmě ani PTFE kluzné plošky pro pohodlné používání.

Cena: 545 CZK

K zakoupení např. na: https://www.mironet.cz/marvo-monka-g966w-bila-bezdratova-herni-mys-opticka-10000-dpi-6-tlacitek-usb-24ghz-bluetooth+dp723689/

www.marvogaming.eu

Technické specifikace:

Senzor: PMW3325

Rozlišení: 800/1600/2400/3200/6400/10 000 DPI

Počet tlačítek: 6 (programovatelných)

Podsvícení: RGB

Odezva: 1000 Hz (2.4 GHz, kabel), 125 Hz (Bluetooth)

Rozhraní: 2.4 GHz (USB adaptér), Bluetooth 5.0, kabel

Vestavěná baterie: 3.7V – 300 mAh

Provozní doba: 40 h (vypnuté podsvícení), 20 h (zapnuté podsvícení)

Doba nabíjení: 2.5 h

Délka USB kabelu: 1.6 m

Rozměry: 120 x 65 x 42 mm

Hmotnost: 54 g

Kompatibilita: Win 7/8/10/11, MAC, iOS, Android

Řemeslo má budoucnost. Stroje odborníky nenahradí, platy porostou

PRAHA, 13. BŘEZNA 2025 – Řemeslníci nemají v Česku o práci nouzi a v následujících letech po nich poptávka ještě stoupne. Přesto absolventi středních odborných škol vystudovaný obor někdy opouštějí. Nejčastějším důvodem je nižší nástupní plat, většina z nich odchází k dopravcům. Z hlediska finanční perspektivy ale dělají chybu.

Absolventi „učňáků“ běžně zahajují praxi ve svém oboru, po několika letech z ní ale někteří odcházejí. Důvodem k odchodu od řemesla je zpravidla nižší nástupní plat. „Po ukončení školy se svému řemeslu věnuje velká většina absolventů. Bohužel časem určitá část od svého řemesla odchází. Největším důvodem bývají finance. Firmy čerstvým absolventům, kteří mají sice výuční list, ale chybí jim dostatečná praxe, platí minimum. Čerstvý absolvent firmě „nevydělá“ tolik jako zkušený řemeslník, většinou musí pracovat pod dohledem jiného pracovníka, nedostává tak složité úkoly, nese minimální zodpovědnost a podobně. Pokud čerstvý absolvent dostane pracovní nabídku například od dopravce, kde dostane o 10 i 15 tisíc vyšší plat, často neodolá,“ řekl Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).

Právě práce pro dopravce je oblast, kam mladí řemeslníci „utíkají“ nejčastěji. Podle ředitele jedné z největších odborných škol v Česku to ale není šťastné rozhodnutí. „Dnes už má téměř každá malá vesnice v Česku výdejnu balíků, které tam pochopitelně musí někdo dopravit. V posledních letech je nábor dopravců nových řidičů tak masivní, že kdo chce jít pracovat okamžitě, nejčastěji míří tam, a právě u nich končí část našich absolventů, kteří se rozhodnou v řemesle nepokračovat. Neuvědomí si, že za volantem budou mít po celý život prakticky stejné finanční ohodnocení, zatímco s přibývající řemeslnou praxí bude jeho finanční ohodnocení stále stoupat. Odejdou-li ale mladí lidé od řemesla, zpravidla už se k němu nikdy nevrátí, “ upozornil Miloslav Janeček.

Nespokojenost s nástupním platem vede k častějším změnám zaměstnání a hledání vhodné pozice. „Data ukazují, že mezi mladšími zaměstnanci je fluktuace obecně vyšší. To může být způsobeno řadou faktorů, včetně snahy najít práci, která lépe odpovídá jejich kariérním cílům, hledání lepších pracovních podmínek či vyšších mezd. Průměrná doba setrvání v první pozici se může lišit, ale často se jedná o jeden až tři roky. I kvůli častějším změnám místa nechtějí zaměstnavatelé nabízet příliš vysoké nástupní platy. Jednoduše nechtějí investovat do někoho, u koho je vysoká šance, že jejich firmu opustí,“ uvedla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Pokud ale řemeslník u oboru nějakou dobu vydrží, jeho měsíční výdělek může dosáhnout i výše platů vrcholových manažerů. Se zvyšující se poptávkou po řemeslnících totiž roste i jejich finanční ohodnocení. Nejen zaměstnavatelé, ale i zákazníci si tak musejí sahat čím dál hlouběji do kapsy. „Průměrné měsíční finanční ohodnocení řemeslníků se samozřejmě liší podle oboru. Obecně řemeslník, který je zaměstnán u firmy, si v průměru vydělá 40 až 50 tisíc. Řemeslník pracující jako OSVČ si může vydělat až 80 tisíc měsíčně. A řemeslník, který zároveň dělá své řemeslo, ale navíc je ochoten a schopen nést zodpovědnost za další dva nebo tři řemeslníky, které zaměstnává, si vydělá ještě daleko více. Vzhledem k dlouhodobému nedostatku řemeslníků na trhu práce, který se v následujících letech bude ještě prohlubovat, lze očekávat, že platy schopných řemeslníků dál porostou,“ řekl Miloslav Janeček.

Mladí, kteří u řemesla vydrží, nemají o pracovní nabídky nouzi. Většina je dostává už během studia. „Uplatnění absolventů naší školy na trhu práce, ať již se jedná o maturitní obory, ale především učební obory, je obrovské. Někteří absolventi našich oborů najdou skvělé uplatnění i s pouze dílčími dovednostmi, které se u nás naučili. Je zcela běžné, že naši školu týdně kontaktuje několik firem, které mají zájem nejen o absolventy daných oborů, ale i o možnost přijmout žáky vyšších ročníků na odborný výcvik. Zvláště absolventi učebních oborů už na konci studia vědí, kam půjdou pracovat. Žáci v průběhu svého studia chodí na praxe a na části odborného výcviku do firem, a právě ty se s nimi už během praxe domluví na další spolupráci,“ popsal Miloslav Janeček.

Kvůli stále intenzivnější automatizaci a robotizaci některé profese zanikají. Řemeslníci se ale o uplatnění na pracovním trhu nemusejí strachovat ani v budoucnu. „Automatizace, robotizace a umělá inteligence pravděpodobně nahradí řadu pracovních míst, která jsou primárně rutinní, patří sem například práce na montážních linkách, povolání, která jsou málo kvalifikovaná. Naopak kvalifikované instalatérské, elektrikářské či tesařské práce budou potřebné i v budoucnu,“ vyjmenovala Olga Hyklová. Její slova potvrzuje i ředitel jedné z největších odborných škol v Česku. „Moderní technologie samozřejmě pronikají i do řemeslných oborů, aktuálně spíš ale jako pomocníci, kteří některé, zvláště ty fyzicky náročné procesy usnadňují. Aktuálně si neumím představit jediné stavební řemeslo, které by dokázaly nahradit zcela,“ uzavřel Miloslav Janeček.

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA JAROV, www.skolajarov.cz

Střední odborná škola Jarov spojuje hned několik různorodých zaměření – stavební, dřevařské, zahradnické a sportovní. Nabízí vzdělávání ve čtyřletých studijních a tříletých učebních oborech. Studijní obory jsou zakončeny maturitou, učební obory výučním listem. Na tříleté učební obory se dá navázat v rámci dvouletého denního nástavbového studia zakončeného maturitou. Škola zároveň zajišťuje výuku v oborech určených absolventům speciálních základních škol nebo žákům se specifickými vzdělávacími potřebami. Učební obory: instalatér, kamnář, klempíř, kominík, malíř, pokrývač, podlahář, sklenář, strojírenské práce, tesař, truhlář, zahradník, prodavač květin, zámečník, zedník. Maturitní obory: dřevostavby, management ve sportu, management ve stavebnictví, stavební obnova, technická zařízení budov, zahradnictví.

 

Classic Oil zrecykloval 450 tun a plánuje investovat 160 milionů

Společnost Classic Oil zaznamenala v loňském roce tržby 433 milionů korun. Dodavatel chladicích kapalin, olejů a maziv se zaměřuje na průmyslové a automobilové aplikace, private label a řešení v oblasti HVAC. Další rozvoj společnosti má posílit její pozici jak na trzích České republiky, tak i v dalších zemí Evropské unie. Jediná společnost ve střední Evropě, která recykluje glykolové sloučeniny, navyšuje kapacity a chystá se na další rozšíření. Do roku 2026 plánuje investice ve výši 160 milionů korun.

V roce 2024 dosáhly tržby společnosti Classic Oil 433 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 30 %. Postupně roste i počet zaměstnanců, aktuálně firma ze středočeského Buštěhradu zaměstnává 53 lidí.

„V loňském roce jsme prodali celkem deset tisíc tun našich produktů. Snažíme se navyšovat i podíl recyklace a loni jsme takto zpracovali 450 tun odpadních antifreezů,“ popsal Tomáš Šroba, CEO společnosti. Classic Oil se jako jediná společnost ve střední Evropě zabývá recyklací glykolových směsí.

V rámci investic firma v roce 2024 rozšířila skladovací kapacity o dalších 700 tun a modernizovala laboratoře pořízením laboratorního robota, který je schopen zpracovávat až 50 vzorků najednou. „Vedle toho jsme získali certifikaci našeho produktu CS Ekoterm od amerického institutu National Sanitation Foundation (NSF) na HT1, což znamená, že je možné jeho použití v oblastech, kde dochází k přímému styku s potravinami,“ vysvětlil Tomáš Šroba. V následujících dvou letech společnost plánuje investice ve výši 160 milionů korun, které budou zahrnovat rozšíření výrobních prostorů, modernizaci technologií nebo například vybudování nového zázemí pro zaměstnance.

CLASSIC OIL s.r.o. je česká rodinná společnost zabývající se výrobou antifreezů, chladicích a teplosměnných kapalin a oblastí private label. Společnost má hlavní sídlo ve středočeském Buštěhradě a kromě České republiky působí na trzích v Německu, Slovensku, Rakousku, Rumunsku a v mnoho dalších. Jako jediná firma ve střední Evropě se zabývá recyklací glykolových sloučenin a výrazně tak přispívá k snižování ekologické zátěže.

Z nositelných kamer lze i bezpečně streamovat. Služba AXIS Body Worn Live nově nabízí víc možností hostingu

V rámci služby AXIS Body Worn Live, která slouží k živému streamování videa a metadat z nositelných kamer Axis, si organizace nově můžou vybrat, zda si budou hosting řešit samy na svém serveru – tam, kde interní předpisy vylučují cloudový hosting, – nebo využijí bezstarostné řešení s cloudovou verzí hostovanou společností Axis.

Osobní kamery od Axisu určené k nošení na těle přinášejí výhody ve více odvětvích, a kromě bezpečnostních složek je využívají například revizoři, zdravotníci a pečovatelé nebo třeba i kurýři a číšníci. Tyto kamery jsou silným preventivním nástrojem, protože lidé mají sklon chovat se v konfliktních situacích jinak, když vědí, že je při tom snímá kamera.

AXIS Body Worn Live funguje nezávisle na výběru systému správy videa nebo správy důkazů. Nově si můžou organizace vybrat, zda pro AXIS Body Worn Live využijí hostování na svém serveru nebo bezstarostné řešení s cloudovou verzí hostovanou společností Axis.

Se službou AXIS Body Worn Live, která slouží k živému streamování dat v podobě videa, zvuku a metadat z nositelných kamer Axis, mají operátoři silný nástroj k okamžitému informovanému rozhodování na základě živého přenosu. Tento postup zpřesňuje a zrychluje jejich adekvátní reakci a zároveň poskytuje pocit vyššího bezpečí i samotným nositelům kamery v terénu. Ti můžou aktivovat datový stream současně se záznamem, a v reálnem čase tak upozornit operátory, kteří uvidí celý incident živě v centrálním dispečinku (včetně údajů o poloze GPS). Díky tomu je možné vydávat nové instrukce nebo přivolat rychle další jednotky na pomoc. Pokud chce naopak vzdálené sledování zahájit operátor, dostane uživatel (nositel kamery) předem upozornění.

Živý stream i pro víc „diváků“

AXIS Body Worn Live funguje nezávisle na výběru systému správy videa nebo správy důkazů. Datový proud lze zobrazit na počítačích nebo mobilních zařízeních a lze ho streamovat jednomu nebo víc uživatelům současně. Průběžné informace o aktuálním dění tak může vidět nejen operátor v centrále, ale například i zásahový tým na cestě, který díky tomu po svém příjezdu na místo může reagovat téměř okamžitě, aniž by se musel nejprve zdlouhavě seznamovat se situací.

Operátoři vidí a slyší všechno a můžou přistupovat k datům po dobu 24 hodin (při vlastním hostování je 24hodinový přístup k dispozici pouze u vybraných VMS). Všechna oprávnění může administrátor přidělovat v nastaveních a datový stream po celé trase mezi oběma koncovými body chrání šifrování, aby se předešlo případnému zneužití.

Hybridní řešení je základ svobodné volby

Novinkou služby AXIS Body Worn Live je nyní možnost výběru mezi hostingem služby ve vlastní režii na serveru dané organizace a bezstarostným řešením s cloudovou verzí hostovanou přímo společností Axis.

Důvody volby hostingu jsou v každé organizaci specifické, uvážíme-li technologické, legislativní, etické i správní aspekty a požadavky. Když interní předpisy vylučují využití cizích cloudových hostingů, je prostě nezbytné zvolit možnost vlastního serveru – svoboda volby je tedy důležitá. Společnost Axis podporuje hybridní řešení a co největší flexibilitu při vytváření architektur, které nejlépe vyhovují specifickým potřebám organizace a umožňují snadnější škálování systémů.

Mezi klíčové charakteristiky AXIS Body Worn Live patří:

  • hostování u společností Axis nebo na vlastním serveru;
  • video, zvuk a metadata v reálném čase;
  • 24hodinové uchovávání dat;
  • šifrování po celé trase přenosu mezi oběma koncovými body;
  • funkčnost nezávisle na VMS nebo EMS.

Pro více informací o Axis Body Worn Live navštivte stránky:
https://www.axis.com/products/axis-body-worn-live

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis umožňuje rozvoj inteligentního a bezpečného světa s pomocí řešení, která zvyšují úroveň bezpečnosti a zlepšují efektivitu procesů v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitnímu vzdělávání v oboru. V současnosti má Axis přibližně 5 000 specializovaných zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Yummy se svými boxy expanduje do Plzně a Brna: Nová služba pro snadné vaření vstupuje do dalších českých měst

Praha, 13. března 2025 – Po úspěšném startu v Praze, přichází služba Yummy do dalších českých měst. Nově se její nabídka rozšiřuje do Plzně a Brna, kde budou moci zákazníci využívat snadný způsob domácího vaření s doručením všech potřebných ingrediencí přímo k nim domů.

Yummy je služba, která mění způsob, jakým Češi přistupují k vaření. Každý týden si zákazníci mohou vybrat z široké nabídky chutných a zdravých receptů, které jim jsou doručeny v podobě boxu obsahujícího všechny potřebné suroviny, včetně koření a omáček, přesně odměřené na počet porcí. Tímto způsobem Yummy šetří čas, který by jinak rodiny trávily nakupováním, a zároveň zajišťuje čerstvost a kvalitu ingrediencí.

„Máme velkou radost z úspěchu Yummy v Praze a těší nás, že zákazníci, kteří naše boxy vyzkoušeli, si službu oblíbili a vracejí se k nám. Díky velkému zájmu jsme se rozhodli co nejdříve expandovat do dalších českých měst a přivést službu Yummy Plzeňanům a Brňanům. Chceme tak umožnit ještě více lidem užívat si vaření bez starostí a zároveň podpořit tradici společného stolování, která je stále nedílnou součástí českých domácností,“ řekl Joonas Mäkilä, generální ředitel společnosti Yummy.

Služba Yummy, která pochází z Finska, je určena pro jednotlivce, rodiny i všechny, kdo si chtějí ušetřit čas, a přitom si užít kvalitní domácí jídlo. Podle nedávného průzkumu společnosti Ipsos až 65 % Čechů považuje společnou večeři za důležitou součást dne. Právě nedostatek času je překážkou, kterou Yummy pomáhá řešit. Umožňuje rychlý a jednoduchý způsob vaření, který spojuje rodiny i přátele u společného stolu.

„Naším cílem je, aby bylo vaření pro naše zákazníky zábavné a snadné. Nabízíme recepty, které jsou jednoduché na přípravu a zároveň věříme, že odbouráváme stres spojený s plánováním jídelníčku a nakupováním. Služba Yummy je ideální pro všechny, kteří chtějí vařit doma, ale nemají čas na nákup potravin nebo hledání inspirace,“ dodal Mäkilä.

Yummy se zaměřuje také na udržitelnost a minimalizaci plýtvání potravinami. Velká část surovin je odebírána od místních dodavatelů v přesném množství podle objednávek zákazníků. Tato filozofie nejen že šetří přírodu, ale také přináší zákazníkům jistotu, že vaří z kvalitních a čerstvých surovin. I proto se ambasadorkou Yummy stala známá influencerka a modelka Jitka Nováčková.

„Tuto službu znám z Finska, kde jsou Yummy boxy, pod tamním názvem Ruokaboksi, velmi oblíbené, a jsem ráda, že si je nyní mohu objednat i u nás. Je mi sympatický jejich důraz na udržitelnost, podpora lokálních dodavatelů a snaha usnadnit rodinám každodenní život. Těší mě, že přineseme více radosti z vaření i společného stolování do Plzně a Brna,“ dodává Jitka Nováčková.

O Yummy

Značka Yummy vstoupila na český trh v říjnu 2024. Je součástí finské společnosti Ruokaboksi, založené v roce 2017, která nyní poskytuje boxy s ingrediencemi na vaření více než 180 000 zákazníkům po celém Finsku a Estonsku.

Yummy je inovativní službou, která umožňuje zákazníkům vybrat si a objednat si pohodlně odkudkoliv z široké nabídky receptů a o vše ostatní, kromě samotného vaření, se postará Yummy. Tímto způsobem pomáhá lidem ušetřit čas, který by jinak strávili plánováním jídelníčku a nakupováním potravin.

Yummy získává co nejvíce surovin přímo od místních dodavatelů, ale až po potvrzení přesného počtu objednávek zákazníků. Každý box pak obsahuje pouze ingredience potřebné pro vybrané recepty, což zajišťuje optimální čerstvost a kvalitu potravin, a zároveň zamezuje jejich plýtvání. Více informací naleznete na https://yummybox.cz/

Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost

PRAHA, 13. BŘEZEN 2025 – Podobně jako Praha zaznamenalo i Brno v roce 2024 jen mírný meziroční nárůst nabídky moderních kancelářských prostor, celková velikost trhu vzrostla o pouhých 8 600 metrů čtverečních. Nejinak tomu bylo i v Ostravě, kde byla výstavba moderních kancelářských budov v posledních letech až na výjimky utlumena a průměrná roční dokončená plocha za posledních 5 let činí 5 800 metrů čtverečních. Obě města i přes nižší nabídku představují lákavou alternativu pro investory – ceny nájmů jsou stabilní a zaostávají za pražským trhem. V Brně ke konci roku 2024 činilo nájemné za prémiové kancelářské prostory v moderním provedení 17 EUR za metr čtvereční měsíčně, v Ostravě se pohybovalo mezi 14 a 14,50 EUR. Další krajská města, zejména Plzeň, Hradec Králové a Olomouc by mohly díky novým projektům a zlepšující se dopravní infrastruktuře v příštích letech strhnout pozornost investorů na sebe. Vyplývá to z nejnovější analýzy trhu regionálních kancelářských prostor společnosti Colliers.

Brno čeká silnější růst

Druhé největší město České republiky zaznamenalo v roce 2024 pouze mírný růst nabídky moderních kancelářských prostor. Díky zpomalení stavební aktivity vzrostla celková velikost trhu meziročně pouze o 1 %, a to na 699 300 m². Míra neobsazenosti se meziročně snížila o 14 bazických bodů na 12,7 %, což představuje přibližně 88 500 m² okamžitě dostupných prostor. Z celkového objemu dostupných prostor se 51 % nachází v městské části Brno Střed, která představuje 53 % tamního kancelářského trhu, a 19 % v městské části Královo pole.

V absolutních číslech se trh s moderními kancelářskými prostory v Brně během roku 2024 rozrostl o 8 600 m², a to díky jedinému projektu – budově I v komplexu CTP Vlněna jižně od centra města. Tento architektonicky působivý projekt byl k datu dokončení obsazen zhruba z jedné třetiny. „Objem nových kanceláří vloni byl výrazně pod pětiletým průměrem, který činí téměř 22 000 m², vysvětluje Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers, a dodává, že nadcházející roky slibují průměrný až nadprůměrný objem nové výstavby.

Ke konci roku bylo ve výstavbě 78 000 m² moderních kanceláří v rámci osmi projektů. Pro rok 2025 je plánováno dokončení objektu Titanium X (známého také jako Skylight X), který nabídne přibližně 10 900 m² a nachází se jen několik minut jižně od centra města. Dokončen bude i projekt Cerit Science Park III, který rozšíří kancelářský areál v okolí Centra Šumavská ve čtvrti Královo pole o dalších 10 800 m². V lokalitě Nová Zbrojovka pak vzniknou dvě budovy D4 a D2/D3 s názvem Montowna s celkovou rozlohou 24 500 m². Dalším významným projektem bude i budova A4, která rozšíří areál Ponávka o 16 800 m².

Dobrou zprávou pro nájemce je, že růst nájemného v Brně zaostává za pražským kancelářským trhem. „Na konci čtvrtého čtvrtletí roku 2024 se nájemné za prémiové kancelářské prostory v moderním provedení pohybovalo kolem 17,00 EUR za m² a za měsíc. Tato referenční hodnota se může začít zvyšovat, protože některé nové projekty jsou kvůli rostoucím nákladům na výstavbu dražší,“ říká Josef Stanko.

Ostrava láká dostupnými cenami

Ani Ostrava, třetí největší kancelářský trh v České republice, nezaznamenala v roce 2024 výrazný nárůst nových kancelářských ploch. Přesto se stává atraktivní alternativou pro investory hledající kvalitní, ale cenově dostupnější prostory mimo hlavní město.

„Výstavba moderních kancelářských budov byla v posledních letech až na výjimky v podobě několika projektů utlumena. Průměrná dokončená plocha za rok za posledních 5 let je 5 800 m², ale za těchto 5 let jsme byli svědky dokončení pouze pěti projektů,“ komentuje Josef Stanko.

Na konci druhého pololetí roku 2024 dosáhl ostravský kancelářský trh velikosti 250 300 m². Pozitivním signálem a důkazem zájmu o prostory v Ostravě je pokles míry neobsazenosti na 11,6 %, což představuje meziroční pokles o 430 bazických bodů. V absolutním objemu bylo na konci roku 2024 v celé Ostravě k dispozici 29 000 m² volných ploch. Významných 83 % volných prostor se nachází v hlavní kancelářské lokalitě v Moravské Ostravě a Přívoze, kde je soustředěno 79 % místního kancelářského trhu.

„Investory a nájemce určitě potěší, že ve městě je plánována řada ambiciózních projektů, které by mohly v následujících letech rozšířit nabídku kancelářských prostor,“ říká Josef Stanko. Například na konci ledna 2025 byla zahájena výstavba polyfunkčního domu Václav developerskou skupinou Antracit a počátkem roku 2027 nabídne plochu 3 000 m² kancelářských prostor. Významný potenciál pro další rozvoj se skrývá v zastaralých budovách a brownfieldech roztroušených po městě, zejména v městském obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.

Jednou z hlavních konkurenčních výhod ostravského kancelářského trhu zůstávají příznivé ceny nájemného. Za referenční hodnotu nejlepšího (prime) nájemného se považuje rozmezí 14,00 až 14,50 eur za m² měsíčně, což je výrazně méně než v Praze, protože na rozdíl od Brna nebo Prahy zde není tlak na zvyšování plynoucí z nákladné nové výstavby.

Ve městě se rozvíjí i trh flexibilních kanceláří, objevují se noví provozovatelé a vznikají nová centra. Významným hráčem je například podnikatelský inkubátor BBiO, který nabízí celou budovu s celkovou rozlohou 6 700 m² jako coworking s flexibilní délkou pronájmu pod značkou Hygge. Na trh vstoupila i společnost Scott.Weber Workspace, který nabídne 4 600 m² v nedávno dokončené Organice. IWG pak provozuje jedno centrum v Platan Office a v nejbližší době plánuje otevřít další, nedaleko Masarykova náměstí v obchodním centru Laso. Centrum Impact Hub funguje beze změn a ClubCo se nedávno v rámci IQ Tower rozšířilo o další prostory.

Krajská města nabírají na síle

Zajímavý potenciál v sobě skrývají i další regionální kancelářské trhy. Objem moderních kancelářských prostor v krajských městech se pohybuje od 30 000 do 100 000 m², přičemž nejrozsáhlejší nabídku mají Olomouc, Hradec Králové, Pardubice a Plzeň. Díky zlepšující se dopravní dostupnosti a rozvíjející se infrastruktuře se dá čekat, že tato města do budoucna přilákají ještě větší pozornost investorů, než tomu bylo dosud. „S rozšiřováním české dálniční sítě a zlepšováním vlakového spojení vznikají nové pracovní příležitosti v oblastech, které byly dříve považovány za příliš vzdálené,“ vysvětluje Josef Stanko. Tento trend podporuje také rostoucí popularita hybridních modelů práce.

„Růst nájemného v regionech je slabší než v Praze nebo Brně, což při současných stavebních nákladech částečně komplikuje komerční rozvoj,“ uvádí Josef Stanko. Přesto se podle něj situace začíná stabilizovat a v některých městech se objevují zajímavé nové projekty.

Městem s aktuálně nejzajímavějším potenciálem pro novou výstavbu je aktuálně Plzeň. Přestože rozsáhlý projekt Ameside čelí komplikacím po odebrání územního rozhodnutí v počátku roku 2024, jiné projekty se dostávají do fáze realizace. Mezi ně patří multifunkční projekt na Anglickém nábřeží od společnosti Investika a projekt Antracit Plzeň od Antracit Group. Oba by měly rozšířit místní nabídku o několik tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch.

V Pardubicích se připravuje ambiciózní projekt Pernerka (také známý jako Galerie Pardubice) od skupiny Redstone Real Estate. Výstavba by měla být zahájena v první polovině roku 2025 s plánovaným dokončením do tří let. Nedávno byl v Pardubicích dokončen také projekt Palachovka investora CFIG, jehož výstavba započala již v roce 2009.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 70 zemích a 22 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 30 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 99 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Společnost Xmarton získala TAPA certifikace. Nově tak vstupuje na trh zabezpečené dopravy

Praha 13. března 2025 – Technologická společnost Xmarton, která vyvíjí HW a SW řešení v oblasti smart mobility, získala nově podporu TAPA certifikací (Transported Asset Protection Association). Ty slouží k vyšší ochraně přepravovaného cenného nebo specificky citlivého zboží. Mezinárodně uznávaný standard potvrzuje špičkovou úroveň zabezpečení přepravy a poskytuje logistickým firmám jistotu proti krádežím a neoprávněné manipulaci se zbožím. Xmarton tímto krokem vstupuje se svým digitálním řešením na trh zabezpečené nákladní dopravy v Evropě.

Získání TAPA certifikací nově otevírá Xmartonu cestu na trh zabezpečené dopravy. Tyto certifikace jsou nezbytné zejména pro transport elektroniky, technologií, léčiv, luxusního zboží, automobilových komponentů a celkově hodnotných produktů, u kterých hrozí zvýšené riziko krádeže nebo poškození. Asociace TAPA spojuje globální výrobce, poskytovatele logistických služeb, přepravce, orgány činné v trestním řízení a další klíčové aktéry s cílem nastavit bezpečnostní standardy pro dodavatelský řetězec. Jejich záměrem je snížit míru přepravní kriminality, krádeží nákladu a zamezit poškození a ztrátě zboží.

Moderní technologie chrání přepravu v reálném čase

Chytrá technologie Xmarton zajišťuje bezpečnost přepravy prostřednictvím nepřetržitého monitoringu a inteligentních zabezpečovacích prvků. GPS sledování nejen automobilů, ale i tahačů a návěsů umožňuje okamžitou detekci nestandardních situací, jelikož se alarmové upozornění objeví během několika vteřin. Ochrana proti neoprávněnému přístupu zahrnuje imobilizér motoru, který odblokuje dispečink anebo řidič svou RFID kartou. Dále mají řidiči k dispozici SOS tlačítko jak v kabině, tak v aplikaci, což poskytuje možnost okamžité reakce v krizových situacích.

„Xmarton měl už v minulosti sadu funkcionalit, které z něj dělaly velmi vyspělý zabezpečovací systém pro motorová vozidla. Podpora certifikace TAPA nám nyní otevírá nový trh specializovaných přepravních firem, které musejí splňovat nejvyšší bezpečností standardy přepravy zvláštních nákladů. Naše služby tak teď můžeme nabídnout skutečně velmi specifickému segmentu nových zákazníků.” říká ředitel společnosti Xmarton, Jan Pešek.

Bezpečnost přepravy posilují také pokročilé senzory, které rozpoznají jakýkoliv neoprávněný zásah, včetně otevření dveří nebo odpojení návěsu bez autorizace. Systém rovněž nepřetržitě monitoruje celý průběh trasy a upozorňuje na jakékoli odchylky od plánu cesty, nezastavení v určených místech či neplánové zastávky. Díky těmto opatřením dochází k významnému snížení rizika krádeží, neoprávněné manipulace se zbožím a dalších bezpečnostních incidentů.

O společnosti Xmarton:

Česká technologická společnost Xmarton vznikla v roce 2016 s cílem usnadnit sdílení osobních aut bez nutnosti fyzického předávání klíčů. Jednotka, kterou Xmarton vyrábí, umožňuje propojení běžného automobilu s chytrým mobilním zařízením. Hlavní funkcí technického řešení od společnosti Xmarton je vytvoření digitálního autoklíče, se kterým lze provádět ovládání vozu (odemykání, zamykání startování a mnoho dalších funkcí) pouze pomocí mobilního telefonu . Kromě těchto operací umožňuje Xmarton vedení elektronické knihy jízd, sledování vozidla v reálném čase nebo detekci jeho odtahu. Jednotka slouží také jako dodatečné zabezpečení automobilu – nezávislý imobilizér. Řešení Xmartonu je v současné době nainstalováno téměř v 7 000 vozidlech různých značek a modelů vyrobených po roce 2002.

ArtMaster získal investici 20 milionů korun na revoluci v hudebním vzdělávání. AI učitel hudby Artie v létě zamíří na globální trh

Praha, 13. března 2025 – Český startup ArtMaster, specializující se na výuku hudby, úspěšně uzavřel další, již třetí kolo financování ve výši více než 20 milionů korun. Do ambiciózního projektu tímto kolem nově vstoupili Purple Ventures, kteří toto kolo vedou, a Gi21. Prostředky budou použity na další vývoj revoluční aplikace Artie, která využívá umělou inteligenci k personalizované výuce hry na piano a poskytuje interaktivní zážitek podobný lekcím s reálným učitelem. 

„Tradiční individuální lekce jsou často drahé – v USA stojí mezi 60 až 100 USD za hodinu – nebo nedostupné kvůli nedostatku lektorů. Naopak online video kurzy jsou cenově přístupné, ale postrádají zpětnou vazbu a personalizaci. Naším cílem je odstranit tyto bariéry a zpřístupnit hudební vzdělávání lidem po celém světě. Díky AI můžeme nabídnout cenově dostupnou výuku, která poskytuje každému studentovi individuální zpětnou vazbu a přizpůsobuje se jeho potřebám,“ říká Radim Vysoký, spoluzakladatel ArtMasteru.

Artie se odlišuje od tradičních výukových aplikací tím, že se v reálném čase přizpůsobuje preferencím uživatele a vytváří každému učební plán zcela na míru. Dokáže v něm zohlednit úroveň žáka, jeho oblíbené žánry i kapely, styl komunikace ale také nároky, které na uživatele klade. A to vše dokáže navíc neustále měnit spolu s žákovým očekáváním. Inspirací byl zakladatelům ArtMaster reálný živý učitel, který se také chová často velmi lidsky a empaticky a ke každému přistupuje trochu jinak.

„Jsme celoživotní muzikanti a víme, jak zásadní roli hudba hraje v osobním rozvoji. Artieho jsme vytvořili proto, aby se každý mohl učit hrát na svůj oblíbený nástroj způsobem, který je přirozený, intuitivní a zábavný. V první fázi se soustředíme na výuku hry na piano, ale do budoucna plánujeme přidání dalších hudebních nástrojů,“ dodává Michal Novák, spoluzakladatel ArtMasteru.

ArtMaster již dříve získal podporu andělských investorů, mezi nimiž jsou například Robert Kyncl, výkonný ředitel celosvětového gigantu Warner Music Group, a český hudební skladatel a zásadní postava v příběhu fenomenálního úspěchu VR hitu Beat Saber Jaroslav Beck.

Uvedení aplikace Artie na trh je plánováno na letošní červenec a zprvu bude dostupná pouze v angličtině a pouze pro operační systém iOS. Další platformy a jazykové mutace jsou v plánu pro následující období. „Zakladatelé Artmasteru nás přesvědčili svým zápalem a chutí změnit to, jak se lidé učí hrát na hudební nástroj. Sám jsem samouk na piano a těším se, jak se mi díky Artiemu podaří zlepšit svoji hru. Když si vezmu, co kluci s týmem dokázali za pouhé dva měsíce, tak se nemůžu dočkat finální verze, kterou plánují spustit v létě. Věříme, že z investičního hlediska se bude jednat o globální úspěch,“ říká Jan Davídek, partner fondu Purple Ventures.

Damir Špoljarič, řídící partner investiční společnosti Gi21 dodává: „Artie od ArtMasteru přináší široké veřejnosti jednoduchý a personalizovaný způsob, jak se naučit hrát na hudební nástroj, rozvíjet své dovednosti a překonat počáteční ostych – to vše bez nutnosti hledat lektora. Jde o skvělý příklad praktického využití umělé inteligence. Foundeři ArtMasteru jsou lidé z původně hudebního průmyslu, se vztahem k technologiím a skvělou vizí.“

ArtMaster byl založen hudebními nadšenci, kteří dlouhodobě usilují o zpřístupnění hudebního vzdělání široké veřejnosti. Kromě digitálních projektů provozuje společnost také tradiční hudební školu v Praze a nabízí širokou škálu předtočených video kurzů zaměřených na výuku hry na různé hudební nástroje ale i další umělecké aktivity, jako jsou například kreslení či tanec.

Zakladatelé také kladou velký důraz na společenskou odpovědnost, poskytují bezplatné kurzy potřebným a spolupracují s neziskovými organizacemi na zpřístupnění hudebního vzdělání těm, kteří k němu nemají snadný přístup.

Více informací najdete na www.artmaster.com.

Rychlé digitální platby v MHD dobývají z Česka další země a hlásí 400 milionů jízd ročně

Zlín, 13. března 2025 – Papírové jízdenky a SMS platby v MHD jsou nahrazovány pohodlnými digitálními platbami přímo v dopravních prostředcích. Česká moderní technologie zatím funguje v 11 krajských městech Česka a postupně se rozšiřuje i do zahraničí. Moderní platební řešení již zpracovává ročně 400 milionů jízd a umožňuje bezkontaktní platbu během pouhé půl vteřiny nejen v Česku, ale i ve světě. Za řešením stojí spolupráce českého software housu Monet+, bankovního domu ČSOB a místních dopravních podniků.

V Česku společně transformovaly veřejnou dopravu v Praze, Ostravě, Plzni, Karlových Varech, Zlíně, Liberci, Brně, Jihlavě, Ústí nad Labem, Hradci Králové a v Českých Budějovicích. Díky tomu tam mohou cestující přímo v dopravním prostředku jednoduše přiložit platební kartu k validátoru a pokračovat v cestě.

 „Systémy pro bezhotovostní platbu kartou jsme implementovali již v 11 krajských měst v Česku. Zlín byl jedním z posledních regionů, který moderní platební řešení postrádal. Pro naši společnost, která pochází ze Zlínska, byl tento projekt mimořádně významný. Konečně jsme se podíleli na inovaci, která je nám geograficky i srdečně nejbližší,“ říká Aleš Popelka, ředitel divize Transport společnosti Monet+.

Nejvýrazněji se digitální transformace veřejné dopravy projevila v Ostravě, která se stala prvním českým městem zcela bez papírových jízdenek. Tato cesta začala v České republice, kde Monet+ společně s ČSOB vytvořil řešení, které dnes využívají cestující po celé zemi.

Společnost Monet+ se podílí na vývoji a implementaci platebních technologií v dopravě dlouhodobě. Bezkontaktní platba kdekoli ve světě, kde řešení funguje, proběhne během půl vteřiny, a to i v případě, že ověřovací požadavek putuje například z Guatemaly do Česka.

Digitální, bezkontaktní platby v MHD se úspěšně rozšířily i za hranice Česka. Fungují již ve více než desítce zemí, například v Řecku, Polsku, Německu, Slovinsku, Rumunsku, Maďarsku, Slovensku, na Islandu nebo v Portugalsku. Nejnověji jsou dostupné v Chile, kde se řešení Switchio by Monet+ podílelo na zavedení bezkontaktního placení v elektrických autobusech, trolejbusech, lanovkách i vlacích ve Valparaísu. Projekt vznikl ve spolupráci s Grupo EFE, Mastercard a SONDA a umožnil první plošné nasazení této technologie v Chile a celé oblasti Cono Sur.

Monet+ je český software house specializující se na vývoj mikroprocesorových karet a terminálových aplikací. S mnohaletou zkušeností v oblasti identifikace a autentizace přenáší inovativní technologie od transakčních systémů do prostředí korporátní a klientské autentizace. Aplikace MONET+ byly klíčové při zavádění prvních čipových platebních karet v České republice a přispěly k urychlení rozvoje bezhotovostních plateb. MONET+ byl založen v roce 1996.

Rychlé a odolné karty CFexpress od společnosti Delkin

Společnost Delkin vylepšuje svou proslulou řadu Black o novou sadu karet CFexpress určených pro profesionální produkci.

Nové karty mají zvýšenou rychlost čtení i zápisu a certifikaci VPG400, což je certifikace pro paměťové karty CFexpress zajišťující minimální trvalou rychlost zápisu 400 MB/s. To je rozhodující pro nahrávání videa s vysokým datovým tokem bez výpadků snímků, zejména v profesionálních pracovních postupech 8K, 6K a 4K RAW.

Nové karty jsou k dispozici v kapacitách 512 GB, 1 TB a 2 TB. Umožňují velmi rychlou práci s daty a nabízejí rychlost čtení až 3700 MB/s a zápisu až 3220 MB/s, čímž zkracují prostoje a zvyšují efektivitu práce kreativních profesionálů.

Jsou navrženy pro vysokorychlostní výkon, využívají technologii PCIe a nabízejí extrémní odolnost, takže jsou nárazuvzdorné, voděodolné a odolné vůči extrémním teplotám.

Ceny a dostupnost

Nové karty jsou skladem k okamžité expedici.Doporučená prodejní cena:
131403  Delkin CFexpress 4.0 BLACK typ B R3600/W3200 (VPG400) 512GB – 7.390,- Kč / 296 €

131404  Delkin CFexpress 4.0 BLACK typ B R3630/W3130 (VPG400) 1TB – 12.490,- Kč / 503 €

131405  Delkin CFexpress 4.0 BLACK typ B R3700/W3220 (VPG400) 2TB – 25.490,- Kč / 1.027 €

Klíčové specifikace

  • Rychlost čtení až 3700 MB/s a zápisu až 3220 MB/s
  • Certifikace VPG400
  • Sériové číslo na kartách
  • Odolné provedení – nárazuvzdorné, odolné proti vodě a extrémním teplotám
Exit mobile version