Nejoblíbenější fast food u Čechů? Hranolky a kebab. Dopřejí si je zhruba jednou měsíčně

Rychlé občerstvení zůstává stálicí českého stravování – u Čechů jsou nejoblíbenější hranolky a kebab. Přestože 55 % strávníků věří, že se i ve fastfoodech dá najíst zdravě, problémem zůstává vysoký obsah soli a nutriční nevyváženost jídel. Rychlé občerstvení se stále častěji stává volbou těch, kteří oběd vnímají hlavně jako praktickou záležitost, což podporuje rostoucí trend samostatného stolování. To může mít vliv nejen na společenské návyky, ale třeba i na firemní kulturu. Cena obědů napříč stravovacími zařízeními sice v lednu stagnovala na 193 korunách, ale meziročně vzrostla o 4 %. Oproti roku 2019 je vyšší o 62 %.

Stravování ve fastfoodech je běžnou součástí českého jídelníčku. Podle dat z průzkumu Barometr FOOD 2024[1] si pokrmy rychlého občerstvení dopřává většina Čechů zhruba jednou za měsíc (65 %). Alespoň jednou týdně si na nich pochutná 18 % strávníků a zhruba 14 % je nejí nikdy. Fastfood přitom pro Čechy nezastřešuje pouze klasické řetězce rychlého občerstvení, ale i tzv. „street food“, kam řadíme pokrmy jako kebab, falafel nebo párek v rohlíku. Pouze 15 % respondentů vnímalo v průzkumu tento segment pokrmů jako samostatnou kategorii.

A nejoblíbenější rychlé pokrmy? Největšími favority mezi strávníky jsou hranolky (85 % oblíbenosti), kebab (82 %) a burgery (75 %). O poznání rozporuplnější hodnocení si od Čechů vysloužily falafel, quesadilla nebo kuřecí křidýlka, přičemž první dva z těchto pokrmů zhruba třetina respondentů zatím nikdy neochutnala. „Češi nám v průzkumech stále více uvádějí, že se snaží jíst zdravěji. Blokátorem je ale často nedostatek času, nebo zvýšené náklady na stravování. Celkem 55 % z dotazovaných například loni uvedlo, že jsou přesvědčeni, že se zdravě dokáží najíst právě i v řetězcích rychlého občerstvení,“ komentuje výsledky Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred, která Barometr FOOD v Česku i v jiných zemích koordinuje. „Stále u nás také přetrvává dojem, že zdravé stravování je nutně drahé. Informovanost o tom, jak naši rostoucí motivaci jíst lépe přenést do praxe, v Česku zkrátka chybí,“ dodává.

Může být fastfood zdravý?

Přestože se také fastfoody snaží zařazovat „zdravější“ varianty, jako například saláty nebo rostlinné burgery, jejich nutriční hodnota nemusí vždy odpovídat očekáváním spotřebitelů. „Například veggie burger může obsahovat více tuku a soli než klasický hovězí burger. Člověk si takovým jídlem vyčerpá polovinu doporučené denní dávky tuku a téměř dvě třetiny soli s mylným domněním, že prospěl svému zdraví,“ upozorňuje Hana Málková z organizace STOB (Stop Obezitě) a dodává, že dokonce i některé saláty mohou být k obědu energeticky zcela nedostatečné a nemusí dodat všechny potřebné živiny.

Podle odborníků bychom navíc denně měli přijmout maximálně 5-6 gramů soli. „Není výjimkou, že takové množství obsahuje jedno fastfoodové menu nebo dokonce jeden samotný burger. I u variant, jako sendvič nebo bageta s grilovaným masem nebo rybou, je bohužel množství soli většinou hodně vysoké,“ vysvětluje Hana Málková. „Vyvážený oběd by měl vždy obsahovat dostatečné množství bílkovin, přiměřené množství kvalitních tuků a dostatek kvalitních sacharidů,“ doplňuje. Podle jejích slov je vždy třeba se zajímat o nutriční hodnoty celého jídla, aby žádná ze tří základních složek nechyběla.

Proč chceme jíst rychle a sami?

Barometr FOOD se každoročně zaměřuje na nejnovější stravovací trendy. Již loni na podzim představila Martišková na základě jeho dat „pět hříchů na českém talíři“. Patřil mezi ně i nedostatek času a nevhodné prostředí během oběda. Téměř 24 % Čechů si totiž hlavní jídlo dne dopřává o samotě, což je trend, který v posledních letech posiluje. Zhruba polovina strávníků se také obvykle naobědvá za 20 minut nebo méně.

„Mnozí zaměstnanci volí místo plnohodnotného oběda rychlé občerstvení nebo jídlo o samotě u počítače. Často za tím stojí třeba krátká pauza v práci, nebo jednoduše potřeba na chvíli během dne zpomalit a vytěsnit jiné podněty. Na druhou stranu ale stále platí, že 65 % Čechů obědvá se svými kolegy, což ukazuje, že společné stolování zůstává důležitou součástí pracovního dne a firemního prostředí. Společný oběd je nejen časem na jídlo, ale i skvělou příležitostí k budování týmové dynamiky a posilování firemní kultury,“ říká Aneta Martišková.

Ženou nás do fastfoodů ceny?

Podle Edenred Restaurant Indexu dosáhla průměrná cena oběda v lednu 192,50 Kč, což představuje meziroční nárůst o 4 %. Oproti roku 2019 vzrostly ceny obědů dokonce o 62,3 %. V Praze se ceny vyšplhaly k 216 korunám, zatímco v nejlevnějších krajských městech se pohybují kolem 168 korun. S rostoucími náklady se tak mění i návyky strávníků. Mnozí hledají efektivnější řešení, která jim umožní ušetřit zdroje peněžní, ale i časové.

„Díky rychlé obsluze a možnosti vzít si jídlo s sebou představují rychlá občerstvení snadnou volbu pro ty, kteří nemají čas na delší pauzu. V případě ‚generace Z‘ pozorujeme také sílící snahu minimalizovat sociální interakce během oběda. Tyto trendy ale přispívají ke kultuře samostatného stolování, kdy lidé s jídlem spěchají, nebo si ho odnášejí mimo restaurační prostory a konzumují ve stresovém prostředí,“ upozorňuje Martišková. „Nejde přitom pouze o pracovní dny – rychlé stravování se stává běžnou součástí životního stylu i ve volném čase.“

Průměrná útrata strávníků v době oběda (v Kč)
Město červenec 2024 srpen
2024
září
2024
říjen
2024
listopad 2024 prosinec 2024 leden

2025

Praha 215,3 216,2 214,8 215,2 214,7 217,8 216,3
České Budějovice 200,6 202,6 200,9 202,4 202,3 204,8 201,6
Plzeň 200,8 199,8 197,2 197,5 199,6 199,3 197,2
Karlovy Vary 185,9 184,6 185,7 184,4 184,2 184,5 185,2
Ústí nad Labem 173,9 173,3 172,1 174,4 173,2 177,2 174,3
Liberec 201,8 198 197 197,7 197,8 196,5 196,4
Hradec Králové 185,8 185,3 183,7 185,6 183,8 186,8 185,1
Pardubice 187,6 188,5 187,2 188,4 190,5 191,4 189
Jihlava 176,2 178,6 178,9 177,8 177,5 180,2 176,1
Brno 203,4 203,9 202,3 202,6 203,3 205,5 204,8
Zlín 172,7 170,6 168,9 169,1 170 170,9 168,4
Olomouc 167,2 168,8 167,8 168,3 169,9 171,9 168,7
Ostrava 189 187,5 188,6 188,4 187,1 190,1 189,3
Česká republika 192,1 192,4 191,3 191,7 191,5 193,9 192,5

O společnosti Edenred CZ

Edenred je přední digitální platformou pro služby a platby a také každodenním společníkem zaměstnanců spojujícím přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (příspěvek na stravování), engagement (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (multienergetická řešení, včetně nabíjení EV, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravější stravě, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a udržitelnější mobilitě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je každým dnem bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2024 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 45 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu svého vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

  1. Sběr odpovědí průzkumu „Barometr FOOD“ probíhal od 15. srpna 2024 do 19. září 2024. V České republice se jej zúčastnilo celkem 2807 respondentů z řad držitelů karet Edenred a 101 respondentů z řad restaurací. Globálně se průzkumu zúčastnilo celkem 49990 respondentů napříč vybranými zeměmi Evropy včetně Rakouska, Francie, Slovenska, Německa a dalších.

 

Češi na světové špičce v hardwarové bezpečnosti. Tropic Square vydává TROPIC01 – první čip s otevřenou architekturou

Praha, 3. března 2025 – Česká polovodičová společnost Tropic Square, která vyvíjí bezpečný hardware s otevřenou architekturou, dnes oficiálně vydala první generaci bezpečnostního čipu TROPIC01. Ten představuje přelomovou inovaci v celé průmyslové oblasti, která dosud zakládala bezpečnost na utajování implementačních detailů (security by obscurity). Za svůj unikátní přístup byl Tropic Square rovněž nominován na prestižní cenu Embedded World.

TROPIC01 je první bezpečnostní čip s otevřenou architekturou ve svém odvětví. Tento auditovatelný čip reaguje na rostoucí poptávku po transparentnosti v oblasti hardwarové bezpečnosti. Díky ochraně proti neoprávněné manipulaci poskytuje bezpečnou alternativu k uzavřeným čipovým architekturám, a je proto ideálním řešením pro IoT zařízení, kryptoměnové hardwarové peněženky, digitální identity a hardwarové autentizátory.

„TROPIC01 přináší potřebnou revoluci v oblasti hardwarové bezpečnosti. Je to vůbec první auditovatelné a open-source řešení v našem odvětví. Taková úroveň transparentnosti čipů byla dosud nemyslitelná, ale s rostoucím množstvím sofistikovaných kybernetických hrozeb a přísnějšími regulačními požadavky je dnes již nutností. TROPIC01 je polovodičová inovace, kterou trh potřebuje,“ vysvětluje John Sirianni, CEO společnosti Tropic Square.

Kyberkriminalita podle odhadů do roku 2028 způsobí celosvětové škody ve výši 13,82 bilionu dolarů[1]¹, což je ukázka toho, jak naléhavě potřebujeme robustní bezpečnostní prvky, jako je čip TROPIC01. Ten poskytuje pokročilou ochranu proti útokům typu side-channel, laserovým útokům a dalším sofistikovaným metodám. Má plně ověřitelnou kryptografii, což firmám a vývojářům umožňuje mít dosud nevídanou kontrolu nad jejich bezpečnostní infrastrukturou.

„Uzavřené bezpečnostní prvky na aktuálně dostupných čipech na trhu neumožňují provádět audity, což znamená, že inženýři a bezpečnostní experti nemohou ověřit, zda v nich nejsou zranitelnosti nebo zadní vrátka. Tropic Square oproti tomu uvádí na trh první skutečně otevřený a auditovatelný bezpečnostní čip. S TROPIC01 si inženýři mohou ověřit bezpečnost čipu sami, aby věděli, co zabudovávají do svých zařízení,“ vysvětluje Jan Pleskač, CTO a spoluzakladatel společnosti Tropic Square.

Otevřená architektura TROPIC01 navíc umožňuje výrobcům elektroniky a návrhářům čipů ověřit bezpečnost čipu a jeho uvedené vlastnosti. Mají tak větší kontrolu při navrhování a nemusí se omezovat dohodami o mlčenlivosti ani limity tradičních black-box bezpečnostních prvků.

Miro Sveltik, CEO společnosti ContentWise, která vyvíjí deep-tech technologie a pracuje s čipem TROPIC01, sdílí své první dojmy: „Bezpečnost je pro naše zákazníky klíčová a tento čip je přesně to, co bezpečnostní průmysl potřebuje. Nemůžeme si stát za řešeními, která nabízíme trhu, pokud nemůžeme ověřit jejich bezpečnost.“

Čip TROPIC01 podporuje klíčové bezpečnostní funkce, jako jsou secure boot, aktualizace firmwaru a správa šifrovacích klíčů, díky čemuž mohou výrobci hardwaru snadno splnit požadavky nařízení, jako například Akt o kybernetické odolnosti (CRA) od EU.

Dostupnost produktu a distribuce

Vývojářské sady a inženýrské vzorky čipu TROPIC01 jsou dostupné od začátku února 2025. Nyní je čip dostupný pro objednávky pro sériovou výrobu. Proces zabezpečeného programování, povýrobní konfigurace čipu dle požadavku zákazníků (provisioning) a logistiku dodávek je zajištěn ve spolupráci se společností EPS Global.

Firmy, které vyvíjejí hardwarové zařízení podporující blockchain, DePIN řešení (Decentralized Physical Infrastructure, překladem decentralizovaná infrastruktura) a bezpečné IoT produkty (včetně průmyslových a medicínských zařízení), si mohou objednat vzorky čipu TROPIC01 k posouzení technických možností a integrace.

Ocenění a prezentace – Embedded World v Norimberku (11.–13. 3. 2025)

Za svůj inovativní přístup k bezpečnosti a ochraně embedded systémů byl TROPIC01 nominován na prestižní cenu Embedded Award v kategorii Safety & Security. Toto ocenění se uděluje průlomovým produktům, které nastavují nové standardy v oblasti kvality a funkcionality v bezpečnostních embedded technologiích.

Na veletrhu Embedded World 2025 v Norimberku (Německo) bude Tropic Square předvádět živé ukázky schopností čipu TROPIC01 a sdílet detaily z jeho vývoje. Návštěvníci se mohou zastavit u stánku Tropic Square (5-373), kde se dozví více o tom, jak TROPIC01 může zvýšit bezpečnost embedded systémů.

Více informací o TROPIC01 najdete na: https://www.tropicsquare.com/tropic01

O Tropic Square‍
Tropic Square je jedna ze společností skupiny SatoshiLabs založená v roce 2020 jako reakce na chybějící nabídku secure element čipů s otevřenou architekturou. Hlavní filozofií vyvíjeného produktu je nezávislost a transparentnost – trend, jenž začal zhruba před třiceti lety, avšak dosud se nedostal do světa chip designu. Tropic Square nezakládá bezpečnost na utajování technických detailů, ale umožňuje sílu svého šifrování otestovat expertům i open source komunitě. Cílem je přinést zákazníkům auditovatelný čip, který bude splňovat vysoké nároky na zabezpečení a zároveň bude kýmkoli ověřitelný díky své transparentnosti a open source filozofii. Pro více informací navštivte tropicsquare.com.

  1. https://www.statista.com/chart/28878/expected-cost-of-cybercrime-until-2027/

Obchodování budoucnosti s minimálním rizikem. Kam se vyvíjí prop trading?

Proprietární obchodování je jednou z nejdynamičtějších oblastí finančních trhů. Obchodníci mohou na různých platformách obchodovat s virtuálním kapitálem firem, a vydělávat si tak s menším rizikem ztráty. Očekává se, že segment v budoucnosti výrazně poroste. Na co se připravit a jak s prop tradingem začít?

Oproti běžnému obchodování „sám za sebe“ je prop trading výhodný jednak díky redukovanému riziku a přístupu ke kapitálu, ale i zvýšené potřebě vzdělávat se a obchodovat zodpovědně a udržitelně. To je v zájmu prop tradingových platforem, které si chtějí tradery „vychovat“ tak, aby mohly jejich obchodní strategie replikovat v reálných tržních podmínkách.

Do tradingu proniká AI, mozek ale zůstává stejný

Segment se rychle vyvíjí a obchodníci mají k dispozici celou řadu nástrojů, díky kterým mohou své obchody optimalizovat. Patří mezi ně AI pro vytváření obchodních strategií nebo pokročilé nástroje pro datovou analýzu. Nejen díky nim jsou ti nejvytrvalejší z nich schopni dosáhnout na slušné výdělky, například slovenský obchodník Robert F. si během dvou týdnů dokázal na platformě Fintokei přijít na 1 milion korun.

I přes technologický pokrok ale zůstávají hlavním nástrojem tradera jeho mentální schopnosti. Pro úspěšné obchodování je klíčová konzistence, a proto je pro obchodníka důležitá hlavně schopnost zvládat stres, držet disciplínu a mít pod co největší kontrolou své emoce. Díky tomu dodrží svůj plán i při výkyvech trhů.

Čekají nás regulace?

Česká národní banka se k proprietárnímu obchodování vyjádřila mezi prvními regulátory v Evropě. Podle ní by některé aktivity prop tradingových společnosti mohly spadat pod regulační rámec MiFID (Markets in Financial Instruments Directive). „Je důležité vyhodnotit potřebu regulace na úrovni celé Evropské unie,“ uvedla ČNB.

Je pravděpodobné, že se regulační snahy budou stupňovat, prop tradingové platformy s touto možností počítají, připravují se na ní a sami podnikají proaktivní kroky. Je tu jasná potřeba samoregulace, klademe důraz na implementaci procesů zajišťujících transparentnost, férovost a bezpečí pro nás i naše klienty. Co se týče státních regulací, bude v budoucnu potřeba nacházet rovnováhu mezi regulacemi a inovacemi. Rozhodně nám v tom ale pomáhá naše historie s budováním regulovaných brokerů“ řekl David Varga, spoluzakladatel platformy Fintokei, která jako svůj standard zavedla opatření, jako jsou pravidla KYC (Know Your Customer) nebo AML (Anti-Money Laundering).

Do hry vstupují brokeři a futures

Na trhu se rozvíjí postupné sbližování mezi prop tradingovými firmami a brokery, kteří zprostředkovávají obchody. Řada brokerů do segmentu přímo vstupuje a zakládá vlastní prop tradingové platformy, což je mimo jiné reakce na předpokládané regulace. V tomto ohledu je napřed právě české Fintokei, které je součástí Purple skupiny a za rok 2024 byla dokonce oceněna jako nejlepší “broker-backed” prop firma. Dalším příkladem je také nedávná akvizice globálního brokera OANDA českou společností FTMO. Obchod by se podle odhadů měl pohybovat v řádu miliard korun.

V segmentu je také na vzestupu futures prop trading – proprietární obchodování s futures kontrakty, neboli derivátovými nástroji. Díky nim může trader k obchodování využívat úplně jiné instrumenty než jsme zvyklí u akcií či měnových párů. Může to být například například káva, sojové boby, ale klidně i zemní plyn, americké státní dluhopisy nebo mražený koncentrát pomerančového džusu.

“Neustále pracujeme na nových produktech. Některé z nich si budou moci zákazníci vyzkoušet již v řádu týdnů. Jedním ze zvažovaných směrů rozvoje je samozřejmě i futures trading. Naše data z trhu ukazují, že celý segment má velký potenciál,” uvedl David Varga.

Důležité je zůstat in

Prop tradingové platformy se dosud soustředily spíše na pokročilé obchodníky, kteří už mají něco za sebou. To se ale pomalu mění a společnosti se více otevírají i úplným začátečníkům.

V souvislosti s tím Česká platforma Fintokei loni představila program StartTrader cílený právě na začínající obchodníky, v letošním roce navíc plánuje vyvíjet novou edukativní zónu pro obchodníky v jakékoliv fázi jejich cesty.

Pro nové tradery je klíčové především vzdělávání a to jak v oboru samotném, tak i co se týče psychologické přípravy. Obchodování je totiž dovednost, na které je potřeba aktivně pracovat, k dispozici jsou volně dostupné možnosti jako videa nebo podcasty od řady tvůrců, případně služby profesionálních společností ve formě webinářů a kurzů. „Měsíčně vzděláváme tisíce uživatelů. Nabízíme jim přístup ke kvalitnímu know-how a vědomostem lidí, kteří mají desítky let trading zkušeností. Právě ty klientům mohou výrazně pomoci na jejich cestě,“ uvedl Adam Dulovec ze společnosti Purple Trading.

Nachytej AI a vyhraj! Soutěž pro žáky odhalí limity umělé inteligence

Jak chytrá je doopravdy umělá inteligence? Může se splést, nebo tvrdit nesmysly? Žáci od 13 let mají nyní jedinečnou šanci zjistit, jaké má AI limity, a přitom se pobavit i vyhrát zajímavé ceny. Soutěž Nachytej AI je otevřená všem školním týmům, které chtějí propojit kreativitu, kritické myšlení a moderní technologie.

Účastníci soutěže Nachytej AI si nejprve vytvoří školní tým nebo se domluví s učitelem a začnou experimentovat s AI asistenty, jako jsou ChatGPT, Claude, Copilot, Gemini či Mistral. „Cílem je nejen testovat možnosti AI ve vzdělávání, ale také odhalit její slabiny a najít nejzajímavější halucinace – tedy situace, kdy AI poskytne nesmyslné nebo nechtěně komické odpovědi,“ popisuje Marek Dědič, koordinátor soutěže z EDU-AI, o.p.s.

Natrénuj, nachytej, pochlub se

Soutěž je rozdělena do tří kroků. Nejprve účastníci natrénují AI – naučí se vyladit pokročilý prompt, kterým nadefinují roli, osobnost a cíl AI asistenta. Přitom může jít o skutečnou osobnost, filmovou postavu, věc nebo například fyzikální jev. Následně AI otestují promyšlenými otázkami, ověří její odpovědi porovnáním s důvěryhodnými zdroji a zaznamenají odhalené chyby a nesmysly. Nakonec se pochlubí svými nejlepšími „úlovky“, které mohou sdílet na sociálních sítích nebo je zaslat organizátorům. Soutěž startuje dnešním dnem a trvá až do 30. května 2025. Vítězové budou vyhlášeni 23. června 2025.

Propojení moderních technologií s výukou

Soutěž Nachytej AI je skvělou příležitostí, jak se žáci mohou naučit efektivně pracovat s umělou inteligencí, rozvíjet své kritické myšlení a pochopit rizika spojená s AI, jako jsou dezinformace či polopravdy. Navíc je to zábavný týmový projekt, který propojuje aktuální technologické trendy s výukou libovolného předmětu.

„Chceme žákům ukázat, že umělá inteligence je skvělý nástroj, ale má své limity a rizika. Učitelům aktivita Nachytej AI nabízí příležitost k rozvoji digitálních kompetencí žáků a výuce efektivního využití AI při studiu,“ dodává Marek Dědič.

Odměny pro nejlepší „lovce“

Účastníci soutěže mohou vyhrát atraktivní ceny v několika kategoriích – například za nejhorší odhalenou halucinaci, za nejlépe naformulovaný prompt nebo za divácky nejúspěšnější úlovek. Vítězné týmy získají kvalitní sluchátka, O2 beam repro, powerbanky, JBL repro, nářadí na kolo, UV sterilizační pouzdra, NetKnights lahve, lístky do kina, trička a další zajímavé ceny. Učitelé, kteří povedou vítězné týmy, si odnesou speciální relaxační balíček od hlavního partnera akce.

„Rádi jsme podpořili soutěž, která boří mýty o umělé inteligenci a současně přispívá k praktickému experimentování, včetně hledání limitů AI ze strany žáků. Soutěž se nám líbí, protože žáky motivuje vyzkoušet silné i slabé stránky existujících modelů. Podporuje vědecký přístup, takže získají vlastní zkušenost a nenaletí na nesmysly a spiklenecké teorie. Těšíme se na průběh a výsledky soutěže,“ vysvětluje Jan Sedláček, ředitel společnosti Digital Resources, a.s.

Účastníci mohou své AI „úlovky“ sdílet několika způsoby:

  • videem přidaným na sociální sítě – TikTok, Instagram, YouTube nebo Facebook s hashtagem #NachytejAI;
  • veřejným příspěvkem na Facebooku nebo Instagramu s odkazem na sdílenou konverzaci a s dalšími údaji dle pravidel soutěže;
  • e-mailem na adresu organizátorů – soutez@edu-ai.eu.

Každý tým může přihlásit dva nejlepší úlovky a příspěvky lze sdílet na více platformách, kde se lajky a komentáře sčítají.

Podpora pro učitele

Soutěž Nachytej AI s sebou přináší jednoduchou metodiku a AI asistenta pro učitele (https://edu-ai.eu/design). Představuje tak snadnou cestu pro učitele, kteří chtějí do výuky zařadit aktivitu s umělou inteligencí, a podpořit tak rozvoj digitálních dovedností svých žáků. Aktivita se dá využít nejen v informatice, ale i v humanitních a přírodních vědách či při výuce jazyků.

Partneři soutěže

Pořadatelem soutěže Nachytej AI je EDU-AI o.p.s. a hlavním partnerem je Digital Resources a.s. Dalšími partnery jsou Nadace O2, Národní pedagogický institut České republiky a Lesensky.cz. Soutěž podporují AAVIT, AI dětem, Aignos, Nakladatelství Fraus, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a prg.ai.

EDU-AI

EDU-AI o.p.s. je nezisková organizace zaměřená na výzkum a osvětu v oblasti využití umělé inteligence ve vzdělávání. Provozuje a rozvíjí inovativní, bezplatný nástroj pro české školy, který umožňuje tvorbu chatbotů a usnadňuje přípravu na zkoušky. EDU AI asistenta V1 vyvinula Asociace za lepší ICT řešení, Národní pedagogický institut České republiky, Univerzita Karlova a Technologická agentura České republiky. Více informací najdete na webu www.edu-ai.eu.

HONOR představuje novou strategii a vstupuje do éry AI ekosystému

Třífázová strategie založená na otevřenosti a spolupráci

[Barcelona, Španělsko – 3. března 2025] – Globální technologická značka HONOR včera představila HONOR ALPHA PLAN, novou strategii společnosti, která transformuje HONOR z výrobce chytrých telefonů na globální společnost zaměřenou na AI ekosystém v zařízeních. Tato vizionářská strategie o třech fázích definuje klíčové kroky, které HONOR podnikne k nástupu nové éry inteligentního propojeného světa. Zároveň HONOR vyzývá celé odvětví ke spolupráci na vytvoření otevřeného AI ekosystému, který podporuje rozvoj lidského potenciálu a přináší výhody celé společnosti.

„Je zřejmé, že AI revoluce zásadně změní podobu celého odvětví, přetvoří produktivitu, společnost, a dokonce kulturu více než kdy dříve,“ uvedl James Li, generální ředitel HONOR. „Vyzývám nás všechny, abychom se spojili a společně řešili nesčetné výzvy i příležitosti, které s sebou AI technologie přináší. Zároveň vyzývám celé odvětví, aby bylo skutečně otevřené a umožnilo plně přijmout vzrušující AI budoucnost. Pojďme do toho společně.“

Název strategie HONOR ALPHA PLAN je zvolen pro svůj jedinečný symbolický význam. ALPHA jako první písmeno řecké abecedy symbolizuje nekompromisní snahu společnosti HONOR o technologickou dokonalost. Navíc, v malém písmenu „ⲁ“ lze vidět čínský znak pro člověka (人), což odráží závazek společnosti HONOR k inovacím zaměřeným na uživatele. Spojení východní a západní filozofie dokonale vystihuje globální vizi společnosti HONOR a její snahu vytvářet hodnotu pro uživatele po celém světě.

Strategie HONOR ALPHA PLAN je rozdělena do tří fází. První fáze začíná vývojem inteligentního telefonu. HONOR bude spolupracovat s partnery na odstranění technologických bariér, aby společně vytvořili nový standard pro AI zařízení v éře AI agentů. Ve druhé fázi se HONOR zaměří na rozšíření možností celého odvětví a vytvoření nového standardu pro AI ekosystém v éře fyzické AI. A konečně ve třetí fázi – v éře AGI – se HONOR soustředí na rozvoj lidského potenciálu a přispěje k formování nového standardu civilizace.

Ústředním prvkem první fáze je vizionářský inteligentní telefon, který bude vybaven uživatelsky orientovanou AI, navrženou k maximalizaci lidského potenciálu. Tento přístup zahrnuje špičkové AI technologie, které HONOR představil během své prezentace.

Špičková AI technologie pro novou éru AI agentů

HONOR vyvinul prvního AI agenta s GUI rozhraním na světě, který redefinuje každodenní pohodlí díky inteligentní technologii.

V rámci technologické ukázky, vytvořené ve spolupráci s Google Cloud a Qualcommem, HONOR předvedl, jak AI agent dokáže rezervovat stůl v restauraci prostřednictvím služby třetí strany, přičemž bere v úvahu schůzky uložené v kalendáři a aktuální provoz. HONOR plánuje v blízké době zpřístupnit AI agenty ve svých zařízení na mezinárodních trzích.

HONOR přetváří mobilní fotografii s AiMAGE, novou funkcí pro své zobrazovací technologie. AiMAGE je poháněna AI Kernel, prvním řešením v odvětví, které podporuje AI modely na úrovni zařízení i v cloudu. Na zařízení AI model s 1,3 miliardy parametry zlepšuje ostrost obrazu o 50 %. V cloudu AI model s 12,4 miliardy parametry poskytuje výrazné zlepšení kvality snímků pořízených teleobjektivem.

Stejně důležitá je v AiMAGE i složka AI ekosystému. Ve spolupráci s partnery, včetně Google Cloud, bude HONOR nadále vylepšovat možnosti zobrazovacích technologií integrací ještě intuitivnějších AI funkcí do svých smartphonů. Nová funkce AI Upscale pro obnovu starých portrétů, poháněná platformou Snapdragon 8 Elite[1], bude k dispozici na zařízeních řady HONOR Magic7[2] do konce března.

HONOR představil také první technologii pro sdílení souborů napříč celým ekosystémem, která umožňuje ultra-rychlé přenosy, ať už mezi jedním nebo více zařízeními s iOS a Androidem. Kromě toho značka také oznámila, že technologie AI Deepfake Detection bude brzy dostupná v nejnovějších vlajkových smartphonech a skládacích chytrých telefonech na mezinárodních trzích.

Spolupráce s globálními partnery na vytvoření otevřeného AI ekosystému

„S nástupem éry fyzické AI musíme rozšířit možnosti odvětví a společně vytvořit nový standard pro AI ekosystém,“ uvedl Li. V rámci druhé fáze strategického plánu HONOR vyzývá technologické společnosti, aby zpřístupnily své AI technologie pro širší spektrum zařízení, umožnily bezproblémovou spolupráci a pomohly budovat hodnotově sdílený ekosystém. Jako důkaz svého závazku HONOR oznámil, že v příštích pěti letech investuje do rozvoje tohoto plánu více než 10 miliard dolarů.

„Nakonec se zaměříme na rozvoj lidského potenciálu a společně vytvoříme nový standard civilizace v éře AGI. Budete svědky koexistence života založeného na uhlíku a křemíkové inteligence. Proto se všichni musíme spojit a maximalizovat lidský potenciál, abychom mohli přijmout inteligentní svět,“ řekl Li a vyzval všechny ke spolupráci na naplnění závěrečné fáze plánu.

Zástupci společností Google Cloud, Qualcomm Technologies, Inc., CKH Group, Orange, Telefónica a Vodafone se připojili k Liovi na pódiu, aby slavnostně rozsvítili „strom světla“, který symbolizuje spolupráci partnerů v odvětví při spoluvytváření AI ekosystému, který bude sloužit uživatelům po celém světě.

„HONOR dnes představil novou odvážnou vizi budoucnosti, ve které bude AI základem všech aspektů uživatelského zážitku. Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat na integraci našich technologií a podpořit další generaci AI zařízení,“ uvedl Alex Katouzian, generální manažer skupiny Mobile, Compute & XR, Wearables, Qualcomm Technologies, Inc.

„Spolupráce je pro vznik otevřeného AI ekosystému důležitá. Máme radost, že se můžeme spojit se společností HONOR a dalšími partnery z odvětví a společně naskočit na tuto transformační vlnu. Díky užší spolupráci integrujeme AI modely Google Gemini do řešení HONOR, hledáme nové možnosti, které dříve nebyly realizovatelné, a zároveň chráníme bezpečnost dat a soukromí uživatelů po celém světě,“ řekl Matt Waldbusser, výkonný ředitel divize Global Solutions and Consumer AI služby Google Cloud.

Aby HONOR zdůraznil uživatelsky orientovaný přístup v rámci strategie HONOR ALPHA PLAN, zavázal se, že bude následujících sedm let poskytovat aktualizace systému Android a bezpečnostní aktualizace pro svou řadu HONOR Magic. Tato rozšířená podpora bude nejprve dostupná pro uživatele v EU.

Kromě toho se HONOR zavázal urychlit své iniciativy v oblasti udržitelnosti, s cílem dosáhnout do roku 2040 uhlíkové neutrality, což je o pět let dříve, než byl původní cíl. Společnost rovněž oznámila svůj plán dosáhnout uhlíkové neutrality v celém svém dodavatelském řetězci a u produktů do roku 2050.

Prezentace nových produktů

HONOR na veletrhu MWC Barcelona 2025 představil několik nových produktů, které rozšiřují možnosti uživatelů na mezinárodních trzích.

Notebook s umělou inteligencí HONOR MagicBook Pro 14 v lehkém a elegantním provedení integruje HONOR Turbo X, který zajišťuje výkonný výkon a rekordní výdrž baterie.

Ultratenký tablet HONOR Pad V9 poskytuje podporu umělé inteligence při vzdělávání i kancelářské práci. Má 2.8K displej HONOR Eye Comfort a jednu z nejvýkonnějších baterií ve své kategorii.

Chytré hodinky HONOR Watch 5 Ultra kombinují prémiový design s chytrými technologiemi, nabízejí výdrž baterie až 15 dní a jsou skvělou volbou pro aktivní uživatele sledující svůj fitness režim.

Ergonomická sluchátka HONOR Earbuds Open poskytují výkonný zvuk a zároveň podporují překlad pomocí umělé inteligence, tlumočení v reálném čase a další inteligentní funkce.

Stánek HONOR na MWC

Od 3. do 6. března mohou návštěvníci MWC Barcelona 2025 navštívit HONOR stánek (označení 3H10, hala 3, Fira Gran Via), kde si mohou zblízka vyzkoušet nejnovější inovace společnosti HONOR a jejích partnerů.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Snapdragon je registrovaná ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated. Snapdragon je produkt společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností.
  2. Nezahrnuje model HONOR Magic7 Lite. Přesná dostupnost této funkce se může lišit v závislosti na regionu a prodejním kanálu.

Nová generace Smart Connect zlepšuje uživatelský zážitek díky novým funkcím Moto AI

Minulý rok vytvořily společnosti Motorola a Lenovo jednotný digitální ekosystém pro vytvoření bezproblémového zážitku s více zařízeními pomocí funkce Smart Connect. Více než 9 milionů uživatelů měsíčně začleňuje Smart Connect do své rutiny a opírá se o základní funkce, jako je připojení displeje Miracast, chytrá schránka a streamování aplikací, aby co nejlépe využili svůj obsah a zvýšili svou efektivitu. Dnes se Smart Connect vrací s novými aktualizacemi a funkcemi umělé inteligence, aby byly procesy ještě plynulejší.

Nepřetržitý tok poháněný technologií Moto AI

Smart Connect od začátku umožňuje plynulou integraci různých zařízení a správu souborů. Nyní Moto AI tyto zážitky pro vybraná zařízení vylepšuje. Takže když si uživatelé chtějí na cestách rychle nacvičit prezentaci, mohou spustit Moto AI a získat, co potřebují. Jednoduchým hlasovým nebo textovým příkazem mohou přenést obsah svého telefonu do televizoru1 nebo jej rozšířit do svého počítače či tabletu.2 Uživatelé si tak mohou užívat produktivitu, zábavu a připojení více zařízení, aniž by museli hnout prstem.

Pomocí funkce AI Search mohou spotřebitelé pomocí jazyka znovu zobrazit dokumenty, jako je bankovní výpis, nájemní smlouva nebo hotelový účet, které jsou uloženy v tabletu Lenovo YOGA Tab Plus (16 GB). Řekněme, že se uživatel vrací z týdenní služební cesty a potřebuje předložit zprávu o výdajích. Nyní může zapomenout na ruční třídění různých složek nebo souborů. Místo toho může jednoduše požádat Smart Connect, aby „sebral mé účty z restaurace“, a to přirozeným způsobem, jako by mluvil s přítelem. Smart Connect načte informace během několika sekund, čímž šetří čas a energii spotřebitelů.

Všechny miniaplikace na první pohled s rozšířenou kompatibilitou zařízení

Uživatelé se mohou obrátit také na nový přizpůsobitelný ovládací panel, který jim na jednom místě zobrazí všechna jejich kompatibilní zařízení, včetně zařízení moto tag, moto buds a počítače. Díky tomu je ještě jednodušší spravovat, přidávat nebo odpojovat zařízení a kontrolovat výdrž baterie. Spotřebitelé proto mohou odejít z domu s jistotou, protože vědí, že mají vše, co potřebují. Nejnovější aktualizace navíc nabízí integraci s třetími stranami, díky čemuž má více uživatelů systému Android možnost využívat vybrané funkce Smart Connect a nepřerušovat práci.

Dostupnost

Nejnovější verze aplikace Smart Connect bude v nejbližších týdnech k dispozici na všech počítačích se systémem Windows (10 nebo novějším) prostřednictvím obchodu Microsoft Store a na vybraných tabletech Lenovo a zařízeních Motorola prostřednictvím obchodu Google Play.

Vyhlášení o odmítnutí zodpovědnosti

Některé funkce, vlastnosti a specifikace produktů mohou záviset na síti a mohou podléhat dodatečným smluvních podmínek a poplatků. Všechny se mohou změnit bez upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. LENOVO a JOGA jsou ochranné známky společnosti Lenovo. Google a Android jsou ochranné známky společnosti Google, LLC. ©2025 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

1. Bezdrátové připojení Smart Connect je podporováno pouze u televizorů, které podporují zrcadlení obrazovky smartphonu se systémem Android (Miracast).

2. Smart Connect je k dispozici na vybraných chytrých telefonech, tabletech a Windows 10 a 11. Úplný seznam kompatibility zařízení a software naleznete této stránce. Vyžaduje stáhnout aplikaci pro PC. Počítač a mobilní zařízení na bezdrátové připojení musí sdílet stejný přístupový bod Wi-Fi ANEBO musí být připojené pomocí kabelu USB-C.

O spoločnostiach Lenovo & Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s obratem 70 miliard dolarů, která patří do žebříčku Fortune Global 500 a poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřujeme se na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny a vyvíjíme technologie, které mění svět a které každý den pohánějí (prostřednictvím chytrých telefonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků, a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 odkoupena společností Lenovo Group Holdings. Společnost Motorola Mobility je dceřinou společností v úplném vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za navrhování a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.lenovo.com a přečtete si nejnovější zprávy nebo sledujte novinky na našem StoryHub a Motorola Global Blog.

Motorola Social Media Channels

Motorola – YouTube

motorola (@Moto) / X

Motorola LinkedIn

Motorola | Facebook

Motorola | Instagram

realme na MWC 2025 představuje odvážnou tříletou strategii a uvádí řadu 14 Pro společně s revolučními inovacemi v oblasti zobrazování a umělé inteligence

  • realme oznamuje svou tříletou strategii, jejímž cílem je zdvojnásobení globální uživatelské základny a dosažení více než 10 milionů ročních prodejů v Evropě.
  • Vlajková loď mezi fotomobily střední třídy, řada realme 14 Pro, první smartphone na světě měnící barvu podle chladu, je vybavena trojitým bleskem a 6000mAh baterií. Cena začíná na 9 999 Kč.
  • realme odhaluje svůj průlomový koncept vyměnitelných objektivů, který podtrhuje závazek značky posouvat hranice mobilní fotografie.
  • Mise realme jako technologického inovátora se rozšiřuje i na oblast umělé inteligence. Funkce AI Voice-based Retoucher a AI Video Eraser jsou ve fázi předběžného vývoje s plánem jejich integrace do budoucích zařízení.
  • V roce 2025 plánuje realme oznámit partnerství s předními značkami v oblasti zábavy a luxusního zboží, což povede k exkluzivním limitovaným edicím produktů.

Barcelona, Španělsko, 3. března 2025 – realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, představuje na veletrhu Mobile World Congress 2025 (MWC) svůj tříletý strategický plán, jehož cílem je zdvojnásobení globální uživatelské základny a posílení pozice v segmentu střední a vyšší třídy smartphonů. Při svém velkolepém debutu na MWC realme zároveň oznamuje globální uvedení řady realme 14 Pro a odhaluje průlomový koncept vyměnitelných objektivů.

„Se vstupem realme do nové éry růstu se zavazujeme k vývoji řízenému potřebami uživatelů, abychom dosáhli udržitelných průlomových inovací,“ uvedl Chase Xu, viceprezident a CMO realme. „Náš nový strategický plán se zaměřuje nejen na expanzi na trhu, ale také na posílení naší role v demokratizaci technologií pro mladou generaci a na neustálé překonávání očekávání globálních uživatelů v oblasti technologií.“

Ambiciózní cíl: Zdvojnásobení globální uživatelské základny během nadcházejících tří let

realme v roce 2025 zrychlí svůj růst na trhu a naváže na úspěch dosažený ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024, kdy se zařadilo mezi nejrychleji rostoucí značky smartphonů v regionech, jako jsou Španělsko, Itálie a Mexiko.[1] Společnost plánuje expanzi na více než 100 trhů po celém světě. V průběhu následujících tří let si realme klade za cíl zdvojnásobit svou globální uživatelskou základnu a upevnit svou pozici na trhu smartphonů střední a vyšší třídy.

realme v roce 2024 zaznamenalo významný růst v Evropě, kdy ve čtvrtém čtvrtletí dosáhlo meziročního nárůstu o 32 %, podpořeného silným oživením na trzích západní Evropy. Ve východní a střední Evropě si společnost udržela stabilní pozici, což jí zajistilo celoroční umístění mezi čtyřmi největšími výrobci smartphonů v Evropě. Během příštích tří let si realme klade za cíl překonat hranici 10 milionů ročních prodejů v Evropě.

Aby společnost tuto strategickou vizi naplnila, vypracovala komplexní plán zaměřený na plánování produktů, posílení značky a technologické inovace.

Na MWC 2025 značka představuje globální strategii pro své tři klíčové produktové řady, které jsou navrženy tak, aby přinášely mimořádné technologické zážitky a překonávaly očekávání mladých uživatelů po celém světě.

Řada GT, označovaná jako „Vlajková loď výkonu nové úrovně s AI“, nabízí špičkový výkon, výjimečný herní zážitek, nejmodernější AI technologie a ultra čisté zobrazování, čímž posouvá uživatelské možnosti na novou úroveň.

Číslovaná řada, s konceptem „Nová generace výkonu a fotoaparátu“, přináší výkonný hardware, špičkovou kvalitu fotografií a působivý design, který umožňuje mladým uživatelům excelovat jak při běžném používání, tak při hraní her.

Řada C, definovaná jako „Lepší technologie pro mladé“, poskytuje plynulý a odolný uživatelský zážitek, který v dané cenové kategorii nemá konkurenci.

Posilujíc svůj závazek zpřístupnit špičkové technologie široké veřejnosti, slibuje realme, že všechny jeho produktové řady, od GT přes číslovanou edici až po C, budou nabízet nejlepší čipsety ve své třídě a baterie s vysokou kapacitou.

Jako průkopník v oblasti zpřístupňování umělé inteligence realme i nadále povede trend integrace AI do smartphonů, bude podporovat inovace a umožní mladým uživatelům naplno využít její potenciál.

Prostřednictvím iniciativy NEXT AI se značka zaměřuje na vývoj pokročilých, dostupných a uživatelsky přívětivých AI technologií v oblasti AI zobrazování, AI efektivity a AI herního výkonu.

Během příštích tří let plánuje realme uvést na trh 100 milionů smartphonů s podporou umělé inteligence po celém světě, čímž posune hranice mobilní umělé inteligence a inspiruje novou generaci k objevování neomezených možností.

Lepší porozumění mladým uživatelům: Strhující herní partnerství a spolupráce s ikonickými značkami

Od roku 2025 se realme zavazuje stát se technologickou značkou, která vyniká výkonem, odlišuje se designem a skutečně rozumí mladé generaci. Během tří let plánuje společnost realizovat řadu významných iniciativ, které tuto vizi podpoří.

realme tak s nadšením oznamuje, že naváže partnerství s předními herními společnostmi, aby v roce 2025 zahájilo novou éru mobilního gamingu. Cílem těchto spoluprací je poskytnout mladým hráčům možnost být sami sebou, projevit svou vášeň a odvahu.

Ve spolupráci s legendárními herními tituly, jako jsou Mobile Legends: Bang Bang (MLBB), Free Fire, Honor of Kings (HOK) a Battlegrounds Mobile India (BGMI), přinese realme vzrušující eventy, odvážné spolupráce se silnými značkami, inovativní technologické integrace a mnoho dalšího.

Tato epická partnerství jsou navržena tak, aby přinesla herní zážitek, který překoná všechna očekávání. Připravte se na strhující esportové turnaje, uvedení přelomových technologií a exkluzivní produktové úpravy, které probudí váš herní zápal!

Kromě toho se realme vydá na vysoce očekávanou cestu spolupráce s ikonickými značkami mezi odvětvími. Každý rok společnost naváže partnerství s minimálně jednou významnou značkou, která hluboce rezonuje s kulturou a hodnotami mladé generace, čímž vytvoří autentické propojení, které inspiruje a osloví mladé uživatele po celém světě.

V roce 2025 realme oznámí exkluzivní partnerství s předními značkami v oblasti zábavy a luxusního zboží, což vyústí ve vznik limitovaných edic produktů, které budou odrážet kreativitu a ducha těchto spoluprací a nastaví nové standardy v odvětví.

Řada realme 14 Pro: Nejlepší párty smartphone s prvním trojitým bleskem na světě

Na MWC 2025 realme oficiálně představuje řadu realme 14 Pro, první produktovou řadu smartphonů na světě s technologií změny barvy podle chladu. Tato série si klade za cíl přinést prémiové funkce do segmentu střední třídy a přinést průlomové inovace v oblasti designu, zobrazování a výkonu. Ve spolupráci s Valeur Designers realme přináší v řadě 14 Pro unikátní perleťový design, který podtrhuje její elegantní a inovativní charakter.

Vlajková loď mobilní fotografie ve střední třídě, model realme 14 Pro+, nastavuje novou laťku pro zobrazovací schopnosti této kategorie díky specifikacím na úrovni vlajkových lodí.

Je vybaven 50Mpx hlavním fotoaparátem se snímačem Sony IMX896 s optickou stabilizací (OIS) v kombinaci s periskopickým teleobjektivem s exkluzivním 1/2″ snímačem Sony IMX882, který umožňuje 120× SuperZoom pro zachycení vzdálených detailů s čistotou na úrovni DSLR fotoaparátů.

Díky platformě Qualcomm Snapdragon® 7s Gen 3 5G a technologii NEXT AI model 14 Pro+ přináší trojitý blesk MagicGlow Triple Flash, který umožňuje profesionální noční portréty ve studiové kvalitě, a zároveň využívá AI Ultra Clarity 2.0, která vylepšuje rozmazané snímky.

Telefon disponuje 6000mAh baterií Titan s podporou 80W rychlého nabíjení, 1,5K čtyřstranně zakřiveným bezrámečkovým displejem s poměrem obrazovky k tělu 93,8 % a certifikací IP69/68/66, která umožňuje natáčení pod vodou až po dobu 1 hodiny.

Pro uživatele, kteří upřednostňují kompaktní rozměry a dlouhou výdrž, model realme 14 Pro kombinuje ultratenké 7,55mm tělo s 6000mAh baterií Titan, která na jedno nabití umožňuje až 17 hodin přehrávání videí.

Telefon je poháněn čipsetem MediaTek Dimensity 7300 Energy 5G, který je optimalizovaný pro maximální energetickou účinnost. Nabízí 50Mpx hlavní fotoaparát se snímačem Sony IMX882 s OIS a využívá AI Ultra Clarity 2.0 pro vylepšení kvality obrazu.

Model 14 Pro si zachovává MagicGlow Triple Flash, který poskytuje živé a jasné fotografie při slabém osvětlení a je dále vybaven 6,7″ AMOLED displejem se 120Hz obnovovací frekvencí. Sdílí pak stejnou odolnost IP69/68/66 jako model Pro+, což zajišťuje špičkovou odolnost proti vodě, prachu a nárazům.

Další nové produkty: realme 14x a Buds Air7

Společně s uvedením řady 14 Pro realme představuje dva nové produkty, které jsou navrženy tak, aby vyhověly rozmanitým potřebám uživatelů.

realme 14x 5G je poháněno čipsetem MediaTek Dimensity 6300 a vybaveno 5000mAh baterií, což z něj činí vysoce odolné zařízení s vojenskou certifikací nárazuvzdornosti. Tento model je ideální pro dobrodruhy a aktivní uživatele, protože kombinuje výkonný hardware s maximální spolehlivostí.

realme Buds Air7 jsou nejnovější bezdrátová sluchátka značky realme, která nabízejí špičkovou 52dB aktivní redukci šumu (ANC) a certifikaci Hi-Res Audio Wireless. Umožňují až 52 hodin celkové doby přehrávání.

Díky odolnosti proti prachu a vodě s certifikací IP55 jsou navržena tak, aby držela krok s dynamickým životním stylem uživatelů.

Koncept vyměnitelných objektivů: Pohled do budoucnosti mobilní fotografie

Na MWC 2025 realme představuje průlomový koncept vyměnitelných objektivů, prototyp, který posouvá hranice mobilní fotografie a narušuje zavedené standardy.

Toto vizionářské zařízení je vybaveno 1″ upraveným snímačem Sony a vlastním systémem uchycení objektivů, který uživatelům umožňuje připojit objektivy DSLR přímo k chytrému telefonu. Koncept nabízí dva profesionální objektivy: 73mm portrétní objektiv, který přináší nádherně jemný bokeh, a 234mm teleobjektiv, umožňující optické přiblížení s 10× zoomem bez ztráty kvality.

Tento inovativní systém přináší optickou čistotu a detaily, které byly dosud u mobilních zařízení nemyslitelné.

Ačkoliv tento koncept zatím není připraven k sériové výrobě, ukazuje odhodlání realme překračovat hranice technologických možností.

realme se aktivně zabývá řešením výzev celého odvětví, jako jsou omezení velikosti snímačů a nedostatky digitálního zoomu, a to prostřednictvím integrace modulárních optických systémů s mobilními technologiemi.

NEXT AI: Kreativita poháněná umělou inteligencí

Společně s konceptem vyměnitelných objektivů realme představilo dvě průlomové AI technologie pro úpravu fotografií a videí, které uživatelům umožní editovat obsah snadněji než kdy dříve.

AI Voice-based Retoucher umožňuje upravovat fotografie pouhým hlasovým povelem. Stačí říct například: „Změň pozadí,“ „Uprav oblohu na západ slunce,“ nebo „Přidej ohňostroj na pozadí,“ a úpravy proběhnou v reálném čase.

AI Video Eraser je další inovativní funkce, která umožňuje jediným klepnutím odstranit nežádoucí objekty nebo osoby z videa.

realme nadále prosazuje svou misi zpřístupnit špičkové technologie co nejširší veřejnosti a přenést umělou inteligenci do reálného života. Tyto inovace ztělesňují vizi realme pro nástroje umělé inteligence, které usnadňují život, místo aby ho komplikovaly. Technologie jsou momentálně ve fázi výzkumu a vývoje, s plánem jejich integrace do budoucích zařízení.

Ceny a dostupnost

Řada realme 14 Pro bude v České republice v prodeji od 18. března 2025.

realme 14 Pro bude dostupné ve verzi 8 + 256 GB za 9 999 Kč a ve verzi 12 + 512 GB za 10 999 Kč.

realme 14 Pro+ bude dostupné ve verzi 12 + 512 GB za 13 999 Kč.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

  1. Zdroj: Counterpoint Research Market Monitor Service, 2023-2024.

Doogee představuje odolný telefon Fire 6 s termovizí

Společnost Doogee uvedla na český a slovenský trh Fire 6, první odolný telefon z nové série Fire zaměřené na cenově dostupné zařízení vybavené termovizí.

27. 2. 2024, Praha – Společnost Doogee uvedla na trh odolný telefon Fire 6, první vlaštovku nové řady cenově dostupný zařízení vybavených termovizí. Ačkoliv není Fire 6 zdaleka prvním modelem Doogee s termálním snímačem, tato vlastnost dosud bývala k vidění pouze u nejvyšších modelů s pěticifernou cenovkou, zatímco v případě Fire 6 zákazník zaplatí o poznání méně.

Integrovaná 8Mpx Fusion kamera chytře kombinuje výstup termovize s obrazem z konvenčního objektivu a uživatel díky tomu vidí vykreslené detaily předmětů nebo prostorů, na které se dívá. K dispozici je několik režimů a nástrojů pro snímání a měření teploty, přičemž v precizním módu, jenž pokrývá škálu od -15 do 150 °C, kamera měří s pouhou 2% odchylkou.

Fire 6 díky této unikátní vlastnosti najde uplatnění všude tam, kde je potřeba myslet na teplotu, například při kontrole izolace na stavbách, prevenci přehřívání výrobních strojů nebo kontrole motorů v dopravních prostředcích. Stejně tak může posloužit myslivcům při nočních kontrolách stavů zvěře nebo běžným uživatelům při hledání zaběhnutých mazlíčků, to vše bez nutnosti pořízení samostatné termovize.

Vedle termokamery nabízí Fire 6 konvenční 50Mpx fotoaparát a 8 Mpx selfie kameru, osmijádrový procesor podporovaný 6 GB RAM s možností rozšíření o dalších 10 GB, 256GB úložiště, rovněž rozšiřitelné až o 2 TB, trojici slotů na dvě SIM a paměťovou kartu nebo masivní 10 400 mAh baterii s podporou reverzního napájení dalších zařízení.

Jak je standardem u všech zařízení Doogee, Fire 6 splňuje trojlístek certifikací IP68, IP69K a MIL-STD-810G, jež garantují extrémní odolnost vůči prachu, vodě a nárazům. Své uživatele tím pádem podrží i ve velmi náročných podmínkách, ve kterých by jinak riskovali poškození svého konvenčního telefonu nebo drahé externí termokamery.

V neposlední řadě pak Fire 6 nabízí důležitý detail pro ty, kdo jej budou používat jako pracovní zařízení – 6,56“ displej je vybaven speciálním módem pro ovládání v rukavicích, aby se uživatel nemusel v náročných podmínkách vzdát důležitého ochranného prvku a nevystavoval své ruce zbytečným rizikům.

Technické parametry Doogee Fire 6

  • Rozměry a hmotnost: 174 x 81,2 x 15,8 mm; 334 g
  • Stupeň odolnosti: IP68 | IP69K | MIL-STD-810G
  • Operační systém: Android 14
  • Displej: 6,56“, 720 x 1 612, 90 Hz
  • Procesor: osmijádrový Unisoc T606, GPU Arm Mali-G57
  • RAM: 6 GB + 10 GB vRAM
  • Úložiště: 256 GB + možnost rozšíření až o 2TB microSD kartu
  • Zadní fotoaparát: 50 Mpx, f/1,8 + 8Mpx Fusion s termálním snímačem
  • Přední fotoaparát; 8 Mpx, f/2,2
  • Konektivita: 2x nano SIM + 1x nano SIM, 4G, Wi-Fi 5, Bluetooth 5.0, USB-C, NFC, FM, OTG
  • Navigace: GPS, Galileo, GLONASS, Beidou
  • Baterie a nabíjení: 10 400 mAh, 18 W
  • Další výbava: kompas, akcelerometr, gyroskop, světelný senzor, senzor přiblížení

Dostupnost a cena

Odolný telefon Doogee Fire 6 je na českém a slovenském trhu již dostupný za doporučenou maloobchodní cenu 7 990 Kč / 318 €.

O Doogee

Doogee je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost Doogee se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Exit mobile version