Mikro a střední influenceři mění pravidla hry. Bratři Komárkovi spouští marketplace Influenz.cz pro efektivní spolupráce mezi značkami a tvůrci

Praha, 4. břežna 2025 – Mikro a střední influenceři získávají na popularitě a stávají se jedním z nejdůležitějších nástrojů moderního marketingu. Nová platforma Influenz.cz, za kterou stojí bratři Jiří a Filip Komárkovi, propojuje značky s těmito tvůrci a otevírá dveře ke smysluplným spolupracím. Start-up je součástí akcelerátoru ČSOB Start-it, což potvrzuje jeho ambici stát se klíčovým hráčem na poli digitálního marketingu.

„Firmy stále častěji pracují s mikro a středními influencery, protože právě tito tvůrci mají vyšší míru zapojení publika (engagement rate), nejsou tak finančně nároční a často nemají rozsáhlou historii spoluprací, což z nich dělá atraktivní partnery,“ vysvětluje Jiří Komárek, spoluzakladatel a CEO platformy. „Pro firmy dává větší smysl spojit se s tvůrci, kteří mají autentické publikum a dokáží komunikovat hodnoty značky přirozeným způsobem.“

Platforma Influenz.cz přináší firmám hned dvě možnosti, jak najít ideální influencery. Mohou si vybrat přímo z databáze tvůrců, kde lze filtrovat podle specifických parametrů nebo vytvořit kampaň, na kterou influenceři sami reagují.

Na druhé straně však Influenz.cz myslí i na samotné influencery. „Tvůrcům nabízíme možnost aktivně se zviditelnit díky vytváření vlastních nabídek na spolupráce, čímž si mohou zajistit větší dosah a přístup k projektům, které odpovídají jejich stylu,“ doplňuje Filip Komárek, CTO a spoluzakladatel start-upu. Pro samotné tvůrce je platforma zcela zdarma.

Marketplace Influenz.cz přichází s vizí zjednodušit a zefektivnit spolupráci mezi značkami a influencery, a to nejen pro velké firmy, ale i pro menší podniky, které hledají způsob, jak zasáhnout relevantní publikum bez astronomických nákladů.

Flexibilita druhým nejdůležitějším důvodem pro přijetí pracovní nabídky

Flexibilní uspořádání pracovní doby nebo možnost práce z domova je dle průzkumu Grafton Recruitment druhým nejdůležitějším důvodem pro přijetí pracovní nabídky uchazeči z generací Y a Z. Zaměstnavatelé by měli jejich preference vyslyšet, vrátí se jim to v podobě méně stresovaných a produktivnějších zaměstnanců, stejně jako v nižší fluktuaci.

Zatímco generace Z a Y staví flexibilitu už na druhé místo, generace X klade tento aspekt až na třetí, generace boomers dokonce na čtvrtou příčku žebříčku. „Signál trhu je ovšem jasný – zaměstnavatelé, kteří nebudou poskytovat dostatečnou flexibilitu, nenajdou potřebnou pracovní sílu. S rozmachem mladších generací na trhu práce se bude situace ještě přiostřovat,“ říká Jitka Kouba, marketingová ředitelka Grafton Recruitment, a dodává: „Zaměstnavatelé se flexibility bát nemusí, z celé řady výzkumů vyplývá, že zaměstnanci s pružnou pracovní dobou jsou méně stresovaní a že společnosti, které podporují rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, mají také nižší fluktuaci.“

A je tomu skutečně tak. Tvrzení, že flexibilní pracovní doba vede k větší spokojenosti zaměstnanců a snižuje riziko vyhoření, potvrdila například studie Harvard Business Review z roku 2021. Zjistila, že zaměstnanci s flexibilní pracovní dobou zažívají v práci o 30 % méně stresu. „Z našich šetření pak vyplývá, že firmy, které podporují rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, mají až o třetinu nižší fluktuaci, než je průměr v oboru,“ říká Jitka Kouba s tím, že už jen to by mělo být dnes, v době nízké nezaměstnanosti napříč obory i regiony, pro zaměstnavatele významným argumentem, proč například home office, pružnou pracovní dobu nebo volno navíc nabízet.

Výsledky ankety mezi 1446 uchazeči o práci

Důležitá je i dovolená

„Zatímco home office je od dob covidu považován za standard a v kancelářském prostředí standardem určitě zůstane, vše ostatní, co souvisí s flexibilitou či tzv. work-life balance, již obvykle představuje benefit. A v našem průzkumu se tyto benefity dostávají mezi top 5 nejpopulárnějších a nejžádanějších benefitů prakticky u všech oborů,“ říká Jitka Kouba. Jde například o dovolenou 5 a více týdnů ročně, pružnou pracovní dobu či nejrůznější typy volna navíc – od zdravotního volna přes volno za loajalitu až po volno na oslavu životního jubilea. Význam pravidelného čerpání volna navíc dokládá i několik výzkumů – například podle studie National Bureau of Economic Research (2019) jsou zaměstnanci, kteří si pravidelně berou dovolenou, kreativnější a dokáží rychleji řešit problémy. Testování společnosti Gallup z roku 2022 zase ukázalo, že zaměstnanci, kteří si vzali alespoň 80 % dovolené, byli o 21 % produktivnější a méně náchylní k vyhoření.

„Zaměstnavatelům radíme, aby nabízeli flexibilitu v co největším měřítku. Je jasné, že v kancelářských oborech je to snazší než například ve výrobě, i tam však lze nalézt řešení. Například v podobě možnosti volit si směny nebo alespoň začátku pracovní doby. Vhodný přístup je i zavedení „základní pracovní dobu“, během níž musí být všichni přítomni, ale zbytek dne je flexibilní,“ říká Jitka Kouba s tím, že význam flexibility v pracovním prostředí dále poroste. Svědčí o tom i závěry průzkumů Grafton Recruitment v níže uvedených tabulkách.

TOP 5 nejdůležitějších důvodů pro přijetí pracovní nabídky

Z Y X Boomers
Výše mzdy za srovnatelný obsah a rozsah práce Výše mzdy za srovnatelný obsah a rozsah práce Výše mzdy za srovnatelný obsah a rozsah práce Výše mzdy za srovnatelný obsah a rozsah práce
Flexibilita/možnost práce z domova Flexibilita/možnost práce z domova Perspektivní náplň práce Perspektivní náplň práce
Perspektivní náplň práce Perspektivní náplň práce Flexibilita/možnost práce z domova Náplň práce odpovídající vzdělání
Možnost kariérního růstu Možnost kariérního růstu Příležitosti k učení Flexibilita/možnost práce z domova
13./14. mzda Flexibilní pracovní doba Náplň práce odpovídající vzdělání Příležitosti k učení

TOP 5 nejžádanějších benefitů

Bílé límečky IT Podnikové služby Modré límečky
Bonusy/prémie Každoroční revize mezd dle inflace Každoroční revize mezd dle inflace Dovolená 5 týdnů a více
Každoroční revize mezd dle inflace Dovolená 5 týdnů a více Bonusy/prémie Bonusy/prémie
Dovolená 5 týdnů a více Bonusy/prémie Dovolená 5 týdnů a více 13./14. mzda
Flexibilní pracovní doba Zdravotní volno/sick days Zdravotní volno/sick days Vánoční odměny
13./14. mzda Flexibilní pracovní doba Flexibilní pracovní doba Stravenky/stravenkový paušál

O Grafton Recruitment Czech Republic

Grafton Recruitment, s.r.o. byla založena v roce 1994 a v současné době je zastoupena 14 pobočkami po celé ČR: v Praze, Brně, Jihlavě, Ostravě, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Plzni, Zlíně, Liberci, Olomouci, Hradci Králové a Kolíně. Grafton Recruitment nabízí efektivní řešení v otázkách náboru, ať už se jedná o jednorázové vyhledání zaměstnance nebo velkoobjemové nábory pro soukromý i veřejný sektor. Specializuje se dále na agenturní zaměstnávání formou dočasného přidělování. Připravuje také na míru řešení outsourcingu nebo kompletní zajištění servisu náboru řízením celého procesu jako hlavní dodavatel.
Patří rovněž mezi přední poskytovatele outplacementových služeb a poradenství nebo výběru zaměstnanců pomocí assessment center, speciálních testů a dodatečně nabízí poradenský servis v oblasti lidských zdrojů. Grafton Recruitment je součástí Gi Group. Více informací na www.grafton.cz.

Komentář: AI bez USA a Číny? Jde to. Evropské AI modely ztrácejí na zámořskou konkurenci jen asi rok vývoje

Náskok čínských i amerických AI modelů na evropskou špičku narůstá, není ale nedostižný. Stojí za ním především nedostatek investic ze soukromého sektoru i pasivita evropských firem v používání nástrojů umělé inteligence. V takovém případě hrozí, že se foundation large language modely mohou stát stejně strategickým zdrojem, jako je zemní plyn, ropa nebo další kritické suroviny. Přestože jsou právě teď velké zámořské firmy jako OpenAI nebo Google nezpochybnitelnými lídry, o konečné podobě světového trhu není ještě zdaleka rozhodnuto. Na pomyslný trůn může podle Vojtěcha Komendy z AI Excellence usednout někdo úplně jiný.

Zatímco Čína a Spojené státy soupeří o technologické prvenství v oblasti umělé inteligence, Evropa v tomto závodě zatím zůstává pozadu. Evropské foundation modely se zatím nemohou s ChatGPT, Gemini nebo DeepSeekem v plném rozsahu měřit.

Rozdíl mezi USA a Evropou vytváří nedostatek rizikového kapitálu

Pokud evropské technologické firmy dokážou nabídnout kvalitní model umělé inteligence, ostatní společnosti ze starého kontinentu nebudou muset nakupovat řešení z ciziny, s největší pravděpodobností ze Spojených států amerických. Díky tomu velký objem finančních prostředků zůstane v Evropě, kde jej vývojáři vloží do dalšího rozvoje svých modelů, a technologická propast se tak může zmenšovat. Pokud by však převládlo využívání amerických řešení, hrozí, že se AI může stát stejně strategickým zdrojem, jako je zemní plyn, ropa nebo další kritické suroviny. Evropa v tomto ohledu musí být soběstačná pro případ krize. Dramatický geopolitický vývoj posledních dnů a týdnů to jasně ukazuje.

Evropské modely existují a některé z nich nejsou vůbec špatné. Ukazuje se, že vývoj čistě „domácího“ modelu je reálný a nemusí se do něj nasypat horentní sumy jako v případě OpenAI, kde investice dosahovaly miliard dolarů. Z hlediska dalšího vývoje tak bude záležet na tom, zda evropské firmy budou ochotné používat ryze domácí řešení, nebo zůstanou výhradně u toho amerického, popřípadě zvolí rozumnou kombinaci obojího. Ve vývoji zaostávají evropské modely ve srovnání s OpenAI pouze o rok, což se sice z pohledu aktuální situace na trhu může zdát propastné, nicméně z hlediska obecného rozvoje není náskok nedostižitelný. Na většinu procesů, v nichž se dnes v českých a evropských firmách AI využívá, navíc evropská řešení bohatě stačí.

Jenže konkurence nespí a do vývoje investuje další finanční prostředky. Hlavním důvodem technologické ztráty je nedostatek rizikového kapitálu v rámci Evropy. OpenAI totiž i po letech stále jede na dluh a není ziskovou firmou. Investoři v ní ale vidí příležitost, takže na rozvoj poskytují finanční prostředky v hodnotě miliard dolarů. To se v Evropě bohužel nestane, rozhodně ne v takové míře. Evropští investoři prostředky investují v USA a financování sektoru se tedy doplňuje dotacemi z veřejných peněz. Výsledkem je, že žádná evropská firma, která se umělou inteligencí zabývá, zatím nemůže vyrůst do podobných rozměrů.

Konkurenční výhoda Evropy? Strach firem o bezpečnost dat

Vývoj umělé inteligence na území starého kontinentu v současnosti táhnou především Francie, Německo, případně Finsko. Evropskou jedničkou ve vývoji foundation modelů je francouzský Mistral, který už například u nás v AI Excellence integrujeme do řešení pro české firmy a s nímž lze velice dobře pracovat. Obrovskou konkurenční výhodou evropských AI nástrojů může být obava o bezpečnost dat. OpenAI i Google na serverech přijímají data od svých uživatelů do cloudových řešení a pro některé firmy může právě toto být nepřijatelné.

Mistral, podobně jako třeba společnost Meta, naopak umožňuje nasadit AI řešení na vlastní infrastrukturu firem, což u největších hráčů na poli AI není možné. Pro spoustu evropských firem je tedy Mistral relevantní variantou. A pro ty české je důležité, že se jedná o model, který už hovoří obstojně česky. Zajímavým příslibem do budoucna je také projekt velkého jazykového modelu pod názvem OpenEuroLLM. V EU získal dotaci v hodnotě 52 milionů eur, což je však v porovnání s investicemi v USA propastně málo. Výzkum má i českou stopu, koordinátorem projektu je profesor Jan Hajič z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy.

Jedinou cestou, jak dohnat zámořské trhy, je začít evropské modely používat, případně do nich investovat. Dohnat manko se dá, Čína to se svým DeepSeekem jasně ukazuje. Bude to ale dlouhodobě kapitálově náročné, i francouzský Mistral je podobně jako konkurence ztrátový. Jenže místo evropských dotací je potřeba získat rizikový kapitál, který vývoj evropských modelů posune dopředu. V současnosti je světovou jedničkou OpenAI, otázkou však zůstává, zda uspěje i komerčně. Nelze vyloučit, že se na ni bude vzpomínat jako na průkopníka, uspět ale může někdo úplně jiný. Příkladů padlých hegemonů v některé oblasti IT trhu jako Internet Explorer nebo Skype zná historie dost a dost.

Autor komentáře: Vojtěch Komenda, CEO společnosti AI Excellence, foto zde.

Tip: Nejrozšířenější evropský foundation model, francouzský Mistral, je možné si vyzkoušet na tomto odkazu.

Slevomat Group hlásí zisk přes čtvrt miliardy korun. Chceme, aby u nás našel zážitek opravdu každý, říká CEO Tomáš Braverman

Čistý zisk skupiny Slevomat za rok 2024 činil 258 milionů korun. Skupina, pod kterou spadají zážitkové portály Slevomat.cz a Zlavomat.sk, eviduje meziročně 12% nárůst tržeb a nadále si udržuje pozici jedničky na trhu. Skrze sbírky na Slevomatu pak Češi za celý rok přispěli částkou 6 milionů korun na pomoc seniorům.

„Touha po cestování neustále roste a dokazují to i naše výsledky. Věřím, že v roce 2025 tomu nebude jinak, už nyní totiž pro naše zákazníky připravujeme nové destinace a lákavé nabídky,“ říká CEO skupiny Slevomat Tomáš Braverman. Obrat celé skupiny od roku 2023 stoupl o 12 % na necelých 5 miliard korun. EBITDA Slevomat Group, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla milníku 291 milionů korun. Největší podíl na výsledcích měl Slevomat.cz, který v roce 2024 tvořil 80 % příjmů celé skupiny, zbylých 20 % pak tvořil slovenský Zlavomat.sk.

Největší poptávka byla stejně jako v roce 2023 po cestování, které jako položka dnes tvoří necelých 70 % obratu celé skupiny. Kromě Česka, které se dlouhodobě drží na vrcholu žebříčku nejoblíbenějších destinací, byl velký zájem i o Polsko, Slovensko nebo Rakousko. „Stále více Čechů se za víkendovými wellness pobyty i delší dovolenou vydává na polskou stranu hor. Tamní nabídka cenově konkuruje té české a vybavení hotelů je často na vyšší úrovni. V létě k tomu navíc očekáváme, že nově spuštěný vlakový spoj k Baltu tuto poptávku ještě posílí,” uvádí Tomáš Braverman.

Kromě tradičních zážitků, jako jsou wellness pobyty, masáže nebo degustační menu, lidé v roce 2024 také často vyhledávali umělecké kurzy, vstupy do zábavních parků pro děti nebo skupinové únikové hry. Vyšší zájem byl podle dat Slevomat Group také o hotely pouze pro dospělé (tzv. adults-only hotely), které mezi Čechy stále stoupají na oblíbenosti.

Mezi dlouhodobé cíle Slevomat Group patří jak rozšiřování nabídky v oblasti cestování, tak zlepšování celkové kvality služeb. „Od druhé poloviny roku, kdy jsem nastoupil do čela skupiny, jsme navíc začali pracovat na nové vizi Slevomatu. Chceme lidem plnit kalendáře i zaručit úsměv na tvářích, aby pro sebe na Slevomatu našel radost opravdu každý,” uzavírá Tomáš Braverman.

Slevomat se také dlouhodobě věnuje podpoře menších neziskových projektů zaměřených na pomoc seniorům. Za rok 2024 Češi celkově přispěli částkou 6 milionů korun na 19 různých projektů, přičemž průměrný příspěvek činil 122 Kč na jeden voucher. Jednotlivá pomoc projektům se pohybovala v rozmezí od 200 000 Kč až po 1 milion korun.

O společnosti Slevomat

Společnost Slevomat byla založena v Praze v roce 2010. Z původního týmu o třech lidech firmu k dnešnímu dni tvoří přes 300 zaměstnanců v Česku a na Slovensku. Tento portál na zážitky opakovaně plní kalendáře 6 milionům registrovaných zákazníků. V jejich nabídce, která čítá desetitisíce inspirací na zážitek, je možné najít nejen vhodný dárek, ale také aktivity na víkend či dovolenou. Díky opatrnému výběru partnerů a vysokým nárokům na kvalitu služeb Slevomat zákazníkům garantuje spokojenost. Pro své partnery, kteří na jejich platformě nabízí své služby, je významným prodejním kanálem i marketingovou agenturou. Společnost od roku 2019 pomáhá menším neziskovým organizacím zaměřeným na seniory skrze každoměsíční charitativní sbírky.

HTC VIVE spojuje AI s pohlcujícími XR technologiemi

Tchajwanská společnost ukazuje, že pohlcující technologie mohou být i s AI otevřené, propojené a přínosné pro vědu, kulturu, zábavu i vzdělávání a výrobu.

Praha, 4. března 2025 – Společnost HTC VIVE na veletrhu MWC 2025 v Barceloně odhalila poslední novinky z oblasti virtuální produkce, privátních 5G sítí i XR technologií. Obklopující XR platforma VIVERSE nyní implementuje inovativní AI funkce, které uživatelům usnadní tvorbu virtuálních světů bez nutnosti znalosti programování. Virtuální filmová produkce VIVE Mars umožní hercům přímou interakci s virtuálními objekty a privátní 5G sítě založené na systému HTC G REIGNS zprostředkují AI řízení továren i autonomních robotů.

„AI má potenciál zlepšit život uživatelům i firmám,“ říká zakladatelka HTC Cher Wang. „Sníme o světě, kde otevřené, propojené a inteligentní technologie rozšiřují obzory lidské představivosti a pomáhají s řešením problémů. Musíme ale přitom myslet především na zodpovědnost a brát ohledy na soukromí i bezpečnost uživatelů. Pouze tehdy může umělá inteligence pomáhat lidstvu.“

VIVERSE jako prostorová pohlcující platforma pro práci i zábavu

Virtuální světy VIVERSE přichází s novou sadou funkcí v rámci editoru VIVERSE Create, který dává tvůrcům nástroje k vytváření a sdílení virtuálních světů zcela bez nutnosti programování. Ty pak mohou uživatelé společně navštěvovat nejen prostřednictvím VR zařízení, ale také skrze mobilní telefony i osobní počítače a notebooky. Potřebovat budou jen webový prohlížeč. VIVERSE nevyžaduje instalaci ani výkonné PC.

Profesionální verze VIVERSE for Business nabízí firmám podobné možnosti. S pomocí AI tak 3D zážitky, které mohou vložit do jakékoli webové prezentace, vytvoří až 10x rychleji než dřív. Technologie zrychluje i vývoj digitálních dvojčat a AI avatarů pro personalizovaný výcvik zaměstnanců.

Společnost na výstavišti prezentovala i portál VIVERSE Worlds, který nabízí přístup k trojrozměrné alternativě internetu. V této webové XR simulaci mohou lidé z celého světa spolupracovat, hrát si a objevovat nové hranice imaginace v bezpečném virtuálního prostoru.

Celosvětový růst Free-Roam VR zážitků po celém světě

Prezentace HTC VIVE na veletrhu HTC obsáhla i posilující trend profesionálních VR simulací pro více hráčů. Moderní Free-Roam zážitky, které umožňují prožívat VR s dalšími hráči, nabývají na popularitě nejen v herní oblasti, ale také v kulturních zařízeních a uměleckých instalacích. Ve většině případů přitom spoléhají na špičkové technologie HTC VIVE, které staví na komplexním softwarovém balíku HTC VIVE LBSS (Location Based Software Suite) a headsetech tchajwanského výrobce. HTC VIVE Focus 3 a HTC VIVE Focus Vision totiž kromě špičkové vizuální kvality nabízí i výměnné baterie, stélky i odolnou konstrukci, které jsou v profesionálním provozu nenahraditelné.

Ukázku předvedla společnost ve spolupráci se skupinou Small Creative prostřednictvím zážitku Gaudi, Atelier of the Divine. Ten skupině šesti návštěvníků přiblížil Gaudio bohatý svět. Návštěvníci si tak mohli okusit možnosti technologií stojící za zážitkem Horizon of Khufuo od společnosti Excurio, který přilákal více než 2 miliony návštěvníků z celého světa a kterou využívá například i největší herní VR řetězec na světě Sandbox. Ten ostatně nedávno překročil v prodejích vstupenek hranici 200 000 000 USD, k čemuž nepochybně přispěla i úzká spolupráce s franšízami jako je Squid Game a Rebel Moon.

Význam pohlcujících technologií narůstá i v oblasti vzdělávání a kultury. Světová muzea, galerie i další instituce s nimi návštěvníky přenáší do nejrůznějších historických období a lokalit. Zámek ve Versailles nedávno oznámil, že již 25. března zpřístupní zážitek Versailles: Lost Gardens of the Sun King. V minulosti VIVE a VIVE Arts spolupracovaly také s Museem Orsay, Oranžerií i Louvrem a mnoha dalšími jako je například Gray Space nebo Somerset House.

Mars, kamera, akce!

Pozornost si zasloužil i kompaktní dostupný systém virtuální produkce VIVE Mars. I ten letos rozšířil svě schopnosti pomocí umělé inteligence. Právě díky ní mohou herci nejen operovat na pozadí viruálních scenérií, ale také s nimi v reálném čase interagovat. Na stánku HTC VIVE si tak mohli návštěvníci osobně odpálit ohňostroj přímo před ikonickým Katalánským národním uměleckým muzeem a v reálném čase řídit chování virtuálního avatara.

VIVE Mars tak zvyšuje dostupnost virtuální produkce, zrychluje ji a zpřístupňuje i malým týmům techniky velkých profesionálních studií. Schopnosti inovativní virtuální produkce skvělé ilustrují i nedávné výtvory, které díky VIVE Mars vznikly. Za zmínku stojí například reklama společnosti Volkswagen s Christopherem Lloydem, videoklip skupiny Daughtry ke skladbě Artificial, nebo trailer Hulu k show Kardashians.

G REIGNS – 5G a 6G sítě v akci

Síťová divize HTC jménem G REIGNS na MWC25 opět spustila svou mobilní 5G síť. Ta poskytla konektivitu malému autonomnímu vozítku, které na stánku plnilo nejrůznější pracovní úkony, aby demonstrovalo využití 5G ve výrobě.

Letos společnost navíc spojila síly s firmami MediaTek a Intel, aby na stánku 3D10 v hale 3 předvedli živý provoz 6G sítě. Inovativní integrovaná komunikační a výpočetní platforma demonstrovala schopnosti distribuovaného výpočetního výkonu v rámci „Edga Cloudu“ (RAN cloud). Ten se v budoucnu ujme místo klasických vzdálených cloudových řešení složitějších úkonů, které nezvládají mobilní telefony, a tak v budoucnu výrazně zlepší odezvy při práci s graficky náročnými aplikacemi, šifrováním i umělou inteligencí.

Kombinaci 5G sítí a VR využívají Edge Cloud prezentovalo HTC společně s Nissan Motor Company. Průlom v tomto odvětví řeší potíže tradičních metod práce ve vývoji designu a nastavuje nový etalon pro 5G VR aplikace. Využití privátní 5G sítě založené na technologii G REIGNS umožnilo Nissanu stvořit virtuální designérské prostředí, které se může pochlubit perfektní stabilitou, vysokou rychlostí a extrémně nízkými latencemi. Přínos stabilní a rušení prosté zabezpečené 5G sítě využívají jak headsety, tak počítače díky čemuž si jejich uživatelé mohou vychutnat vysoký výkon téměř bez zpoždění.

Toto řešení otevírá v procesu vývoje designu nové možnosti. Zajišťuje bezpečnost důvěrných dat, se kterými mohou návrhářské týmy pracovat v reálném čase s jistotou jejich aktuality. To zrychluje vývojové cykly designu a zvyšuje kvalitu a rychlost rozhodování.

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality, který byl od základu budovaný pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Společnost VIVE nyní poskytuje i prvotřídní XR hardware; platformu a obchod s aplikacemi VIVEPORT, služby VIVE Enterprise Solutions pro firemní zákazníky a provozuje i VIVE X, akcelerátor VR podnikání s rozpočtem 100 milionů dolarů. Rozvoji kultury se pak věnuje inkubátor VIVE ARTS. Více informací o VIVE naleznete na www.vive.com/

KB SmartPay získala ocenění za digitalizaci smlouvy o platebním terminálu v mobilním telefonu

Praha 4. března 2025 – KB SmartPay byla oceněna za svůj unikátní proces náboru nových klientů. Obchodníci mohou začít přijímat bezhotovostní platby telefonem bez nutnosti navštívit pobočku – celý proces lze vyřídit online.

Generální ředitelka KB SmartPay Jitka Palatová převzala ocenění „Unique Acquiring Project Award“ za digitalizaci on-boardingu nových klientů do aplikace PayPhone, která promění mobilní telefon v platební terminál. Předání proběhlo v rámci cen MasterCard Awards, které jsou udělovány finančním institucím za mimořádné projekty v oblasti plateb, digitalizace a udržitelnosti.

„Naši noví obchodníci už nemusí řešit papírování a mohou se ke KB SmartPay připojit rychle, snadno a online. A přesně o to nám jde, zjednodušovat život malým a středním podnikům, aby se mohly soustředit na svůj byznys,“ komentuje ocenění Jitka Palatová.

Aplikace PayPhone od KB SmartPay, která umožňuje přijímat bezkontaktní platby s pomocí chytrého telefonu, je k dispozici pro platformy Android a iOS. KB SmartPay jako jediná v Česku nabízí terminál na 12 měsíců zdarma – aplikaci PayPhone, nebo klasický terminál díky tomu může vyzkoušet každý obchodník, který v posledním roce karty nepřijímal.

O společnosti KB SmartPay

KB SmartPay je obchodní značka společnosti Worldline Czech Republic, s.r.o. reprezentující na českém trhu alianci společnosti Worldline NV/SA a Komerční banky a. s. Společnost KB SmartPay obsluhuje v ČR více 35 000 zákazníků a provozuje více než 50 000 platebních terminálů a platebních bran. Více informací naleznete na webových stránkách www.kbsmartpay.cz.

Skupina Worldline

Společnost Worldline pomáhá firmám všech zaměření a velikostí urychlit jejich cestu k růstu – rychle, jednoduše a bezpečně. Díky pokročilým platebním technologiím, místním odborným znalostem a řešením přizpůsobeným pro stovky trhů a odvětví podporuje společnost Worldline růst více než jednoho milionu podniků po celém světě. Společnost Worldline dosáhla v roce 2023 příjmů ve výši 4,6 miliardy eur.

HONOR na veletrhu MWC Barcelona 2025 zdůrazňuje závazek k otevřené spolupráci

Během dvou klíčových panelových diskusí HONOR představil svou vizi budoucnosti a kroky, kterými ji chce naplnit v rámci strategie HONOR ALPHA PLAN

[Barcelona, Španělsko – 4. března 2025] – Globální technologická značka HONOR se na veletrhu MWC Barcelona 2025 zúčastnila dvou klíčových panelových diskusí – Connect X Fireside Chat a AI+. Společně se zástupci předních průmyslových partnerů sdílela své poznatky o propojené inteligentní budoucnosti.

Mezi mnoha tématy, o kterých HONOR a jeho partneři diskutovali, jasně vykrystalizovalo jedno společné téma: potřeba otevřené spolupráce k řešení výzev a využití příležitostí, které přináší AI technologie, je dnes důležitější než kdy dříve. Tento přístup rezonuje i s nedávno představenou strategií HONOR ALPHA PLAN. V rámci její realizace bude HONOR spolupracovat s partnery na maximálním využití lidského potenciálu, aby umožnil přijetí inteligentního světa.

„S nástupem éry fyzické AI musíme rozšířit možnosti odvětví a společně vytvořit nový standard pro AI ekosystém. Toho lze dosáhnout zpřístupněním AI technologií pro širší škálu zařízení, umožněním bezproblémové spolupráce mezi různými operačními systémy a vybudováním hodnotově sdíleného ekosystému,“ uvedl James Li, generální ředitel HONOR, během své prezentace o strategii HONOR ALPHA PLAN. „Abychom mohli přijmout inteligentní svět, musíme se všichni spojit a maximalizovat lidský potenciál.“

James Li, CEO of HONOR

Budování inteligentních ekosystémů přesahujících běžnou konektivitu

Během diskuze Connect X Fireside Chat byla hlavní pozornost zaměřena na posun od běžné konektivity k inteligentním ekosystémům, které proaktivně reagují na potřeby uživatelů. HONOR představil vizi, ve které technologie nejen zjednodušuje každodenní úkoly, ale předvídá a usnadňuje interakci uživatelů se světem kolem nich. Jako příklad uvedl bezproblémové propojení chytrých telefonů s vozidly a domácnostmi a nositelná chytrá zařízení poskytující personalizované zdravotní informace. Tuto vizi chce naplnit v rámci strategie HONOR ALPHA PLAN, jež potvrzuje závazek společnosti HONOR k inovacím zaměřeným na uživatele, které kombinují špičkové technologie a zásadně mění produktivitu, společnost i kulturu.

Podpora AI konektivity a inovací prostřednictvím spolupráce

Zdůrazněna byla také klíčová role spolupráce při podpoře inovací a zajištění vzájemné kompatibility technologií. HONOR dlouhodobě podporuje otevřenou spolupráci s klíčovými lídry odvětví s cílem vyvinout jednotné standardy a řešení pro AI konektivitu.

S rozvojem AI technologií a nástupem éry fyzické AI bude budování otevřeného a inteligentního ekosystému ještě zásadnější, protože čím dál více technologických společností se bude muset orientovat v stále složitějším digitálním prostředí.

Důraz na on-device AI technologie

V rámci panelové diskuse AI+ sdílel HONOR své poznatky o rovnováze mezi on-device AI a cloudovou AI, přičemž zdůraznil důležitost jasného rozdělení jejich rolí. Jako konkrétní příklady uvedl prvního mobilního AI agenta s GUI rozhraním, technologii pro sdílení dat napříč celým ekosystém a AiMAGE – inovativní AI řešení pro mobilní fotografování.

Všechny tyto funkce byly představeny během hlavní prezentace společnosti HONOR a ukazují, jak značka upřednostňuje ochranu soukromí uživatelů díky on-device zpracování dat, přičemž chytrým způsobem využívá cloud pro výpočetně náročné úlohy, aniž by ohrozila bezpečnost dat.

HONOR zdůraznil svůj závazek k ochraně soukromí odkazem na nedávno publikovaný dokument Privacy Protection White Paper, který byl zmíněn i během panelové diskuse. Dokument podrobně popisuje pět zásad, kterými se HONOR řídí při ochraně uživatelských dat: minimalizace sběru dat, ochrana citlivých údajů přímo v zařízení, zpracování dat nejdříve v zařízení, anonymizace a šifrování dat před nahráním do cloudu a odstranění dat po jejich použití.

HONOR zároveň zdůraznil důležitost otevřené spolupráce při budování inteligentní budoucnosti a vyzval partnery z oboru ke společnému úsilí. Značka je pevně odhodlána realizovat strategii HONOR ALPHA PLAN, a to ruku v ruce s partnery v duchu otevřené spolupráce, krok za krokem, s cílem maximalizovat lidský potenciál pro inteligentní budoucnost.

Stánek HONOR na MWC

Od 3. do 6. března mohou návštěvníci MWC Barcelona 2025 navštívit HONOR stánek (označení 3H10, hala 3, Fira Gran Via), kde si mohou zblízka vyzkoušet nejnovější inovace společnosti HONOR a jejích partnerů.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Společnost Atos uvádí na trh komplexní portfolio spravovaných bezpečnostních služeb v prostředí Google Cloud

Praha, 3. března 2025 – Společnost Atos oznámila spuštění komplexního portfolia spravovaných bezpečnostních služeb MSSP (Managed Security Services Provider) pro Google Cloud. Získala rovněž specializaci Google Cloud Security, která je součástí programu Google Cloud Partner Advantage, a která potvrzuje její odbornost v oblasti bezpečnosti napříč Evropou, Blízkým východem, Afrikou i Severní Amerikou.

Dosažená specializace, v kombinaci s následující trojicí výkonných řešení společnosti Atos v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytuje organizacím silnou ochranu a pomáhá jim udržet náskok před neustále se vyvíjejícími kybernetickými hrozbami:

Google CloudSecOps Protection Platform – pokročilý bezpečnostní systém, který zajišťuje klientům v prostředí Google Cloud Platform jednotnou a spolehlivou ochranu dat.

Implementační a provozní služby pro Google Security Command Center Premium a Enterprise – komplexní správa detekce hrozeb a jejich adekvátních řešení za pomoci odborného poradenství, které jsou organizacím vytvářeny na míru s cílem zajistit bezpečné a optimální využití služeb Google Cloud Platform.

Security Operations Center – inovativní centrum založené na platformě Google SecOps, které funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Využívá platformu MDR (Managed Detection and Response) postavenou na umělé inteligenci, podpořenou expertním týmem CSIRT (Computer Security Incident Response Team), která umožňuje rychlou detekci a efektivní eliminaci kybernetických hrozeb. Díky tomu pomáhá zákazníkům udržet jejich systémy v bezpečí a zajistit nepřetržitou kontinuitu provozovaných činností.

„Atos dlouhodobě rozvíjí hlubokou expertizu v oblasti cloudových řešení i kyberbezpečnosti – a nyní se tyto zkušenosti přirozeně propojily. Díky tomu můžeme nabídnout ucelené kyberbezpečnostní řešení pro jeden z největších celosvětových cloudů. Nejedná se jen o detekci a mitigaci hrozeb, ale také o pokročilé automatizované funkce pro samoopravu, které zajišťují vyšší odolnost a bezpečnost,“ říká Michal Pechát, Service Delivery Manager pro cloudové služby ve společnosti Atos.

Společnost Atos je lídrem v oblasti kybernetické bezpečnosti opírající se o tým 6 500 expertů, síť 17 globálních Security Operations Center a důvěru více než 2 000 zákazníků po celém světě.

O společnosti Atos

Atos je globálním lídrem v digitální transformaci se 107 000 zaměstnanci a s ročním obratem ve výši více než 11 miliard EUR. Skupina, která je evropskou jedničkou v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytování cloudových služeb a výpočetní techniky s vysokým výkonem, poskytuje end-to-end řešení na míru pro všechna průmyslová odvětví v 69 zemích. Společnost Atos, průkopník v oblasti dekarbonizačních služeb a produktů, se zavázala poskytovat svým zákazníkům bezpečná a dekarbonizovaná digitální řešení. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném informačním prostoru

SledovaniTV potěší v březnu dětské diváky promokanálem Minimax

V březnu SledovaniTV svými promokanály potěší zejména nejmenší diváky a jejich rodiče. Součástí všech balíčků bude totiž dětský kanál Minimax věnovaný animované tvorbě.

Brno, 3. března – V březnu budou mít všichni uživatelé SledovaniTV dostupný dětský kanál Minimax. Ten nejmenším divákům přináší oblíbené animované pohádky v celodenním vysílání s českým dabingem.

Březnovou novinkou je seriál Molly z Denali o domorodé aljašské dívce, která zažívá se svými kamarády mnohá dobrodružství. Na obrazovky doputuje také druhá série seriálu Alvinnn!!! a Chipmunkové, ve které se čipmánkové ujmou zatoulaného psa. Děti se mohou těšit i na své oblíbené hrdiny z pohádek Upovídaný Tom a přátelé, Mia a Já, Barbie, LEGO Friends a dalších.

‚‚Chceme dětem i jejich rodičům zpříjemnit březnové dny a nabídnout jim kvalitní animovanou zábavu. Minimax přináší oblíbené pohádky a seriály, které děti milují, a jsme rádi, že ho v rámci promo nabídky mohou sledovat všichni naši uživatelé. Věříme, že si nejen nejmenší diváci užijí pestrý program plný dobrodružství a zábavy,” říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 190 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku.

HONOR oznámil, že následujících sedm let bude poskytovat aktualizace systému Android a bezpečnostní aktualizace pro svou řadu HONOR Magic

Rozšířená podpora umožní vlajkovým zařízením přístup k nejnovějším AI inovacím a delší zabezpečení

[Barcelona, Španělsko, 3. března 2025] – Globální technologická značka HONOR včera oznámila, že bude následujících sedm let poskytovat aktualizace systému Android a bezpečnostní aktualizace pro svou vlajkovou řadu HONOR Magic[1]. Tato rozšířená podpora bude nejprve dostupná pro uživatele v EU.

Závazek, který je součástí strategie HONOR ALPHA PLAN, potvrzuje, že HONOR klade důraz na zákazníky a je jednou ze tří značek v oboru, které dnes uživatelům nabízejí takto rozšířenou podporu. HONOR doufá, že toto rozhodnutí inspiruje i další výrobce, aby poskytli delší softwarovou podporu svým zákazníkům. Díky tomu budou mít uživatelé delší přístup k nejnovějším inovacím a zlepší se celková bezpečnost smartphonů po celém světě.

„HONOR ALPHA PLAN klade silný důraz na prozákaznický přístup. Naším cílem je nabízet zařízení a služby, které nejen splňují potřeby uživatelů, ale dokonce překračují jejich očekávání – nyní i v budoucnosti. Proto se HONOR rozhodl poskytovat sedm let aktualizací systému Android a bezpečnostních záplat pro řadu HONOR Magic, včetně našich vlajkových smartphonů a skládacích chytrých telefonů. Tento závazek začíná u modelu HONOR Magic7 Pro. Máme radost, že tuto rozšířenou podporu můžeme zákazníkům nabídnout,“ uvedl James Li, generální ředitel HONOR.

HONOR ALPHA PLAN je nová strategie, která transformuje HONOR z výrobce chytrých telefonů na globálního lídra v oblasti AI ekosystému v zařízeních. Vizionářská strategie o třech fázích definuje klíčové kroky, které HONOR podnikne k nástupu nové éry inteligentního propojeného světa. Zároveň HONOR vyzývá celé odvětví k spolupráci na vytvoření otevřeného AI ekosystému, který podporuje rozvoj lidského potenciálu a přináší výhody celé společnosti.

Rozšířená softwarová podpora nejen prodlouží životnost zařízení a sníží množství elektronického odpadu v souladu s udržitelnými standardy, ale zároveň zajistí, že uživatelé budou mít bezpečné a výkonné telefony s nejnovějšími AI technologiemi po celou dobu jejich prodlouženého životního cyklu.

Uživatelé chytrého telefonu HONOR Magic7 Pro v EU budou první, kteří z této rozšířené podpory budou těžit. V budoucnu plánuje HONOR rozšířit sedmiletou softwarovou podporu i na další vlajkové modely.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Tato podpora se nevztahuje na zařízení řady HONOR Magic Lite.
Exit mobile version