SECURITAS ČR zajišťuje technologie a bezpečnost ve čtyřech nových automatizovaných prodejnách Žabka v Praze

Rušné centrum Prahy a vstup i na pas nebo občanský průkaz – to jsou specifika čtyř prodejen Žabka 24/7, kterými společnost Tesco Franchise Stores s.r.o. pilotuje v Česku svůj koncept automatizace retailového prodeje. Důraz na bezpečnost a zároveň snadný přístup do prodejny vedl SECURITAS ČR a jejího partnera 4MAX Retail k řešení využívajícímu intuitivní mobilní aplikaci Žabka 24/7.

PRAHA 11. března 2025 – Společnost SECURITAS ČR zahájila spolupráci se společností Tesco Franchise Stores s.r.o. při zabezpečení nových automatizovaných prodejen Žabka v Sokolské, Hybernské a Hartigově ulici a na Karlově náměstí, které fungují v hybridním provozu – v části otevírací doby jsou dostupné v režimu bez obsluhy, v části doby s prodejními asistenty na místě. SECURITAS tak navazuje na své dosavadní zkušenosti v této oblasti na českém trhu, k nimž patří instalace a dohled více než 20 automatizovaných prodejen jiných provozovatelů.

Centrum Prahy a přístup i pro zahraniční turisty

„Nové prodejny Žabka se odlišují od ostatních automatizovaných prodejen hlavně tím, že jsou umístěné v samotném centru Prahy a díky intuitivní mobilní aplikaci umožňují vstup jak místním obyvatelům, tak zahraničním turistům. Kamerový dohled, který zajišťuje naše certifikované dohledové centrum, umožňuje operátorům reagovat bezodkladně na vzniklé bezpečnostní incidenty, případně na dálku s pomocí interkomu a reproduktorů poskytnout asistenci zákazníkům, kteří by si s něčím nevěděli rady. Prodejny tak kombinují vysokou úroveň bezpečí se zákaznickým komfortem,“ říká Tomáš Pánek, obchodní ředitel SECURITAS ČR.

„Naše samoobslužné prodejny nabízejí maximální časovou flexibilitu – lidé si můžou nakoupit kdykoliv, ať už ráno před prací, během noci nebo ve svátky, kdy je většina obchodů zavřená. Stačí si do mobilu stáhnout aplikaci Žabka 24/7 a přihlásit se přes bankovní identitu, občanský průkaz nebo cestovní pas. Chceme zákazníkům nabídnout nejen špičkový sortiment, ale také komfort a dostupnost,“ uvádí Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka.

Bezpečnost a intuitivní přístupový systém

„Naše předchozí zkušenosti ukázaly, že počet krádeží v automatizovaném režimu je minimální, přesto tyto prodejny nelze provozovat bez zajištění profesionálního dohledu a okamžité reakce. Umístění prodejen Žabka v centru rušného velkoměsta tento fakt jen potvrzuje,“ říká Lukáš Pracný, manažer obchodního rozvoje společnosti SECURITAS ČR, a dodává, že v případě incidentu můžou kromě oslovení na dálku operátoři také využít mobilní patrolu, která na místo dorazí v řádu jednotek minut.

Inovace u nových prodejen Žabka spočívá také ve zjednodušení přístupu. Aplikaci Žabka 24/7 pomohla SECURITAS ČR vytvořit ve spolupráci se společností 4MAX Retail, která instalovala také interaktivní přístupový systém. „Instalované kiosky s multijazyčným rozhraním umožňují snadný přístup širší skupině zákazníků. Díky interaktivnímu ovládání a intuitivnímu procesu ověření identity zajišťují rychlý a bezpečný vstup. Pokročilé autentizační technologie garantují vysokou úroveň zabezpečení, čímž umožňují nepřetržitý, pohodlný a bezpečný vstup do prodejny 24/7,“ uzavírá Lukáš Pracný.

Tržby českých podnikatelů a malých firem vzrostly v posledních sedmi letech o téměř 44 %. Průměrná fakturovaná částka vloni přesáhla 57 tisíc

Praha, 11. března 2025: Tržby českých živnostníků a malých podnikatelů během posledních sedmi let trvale rostou a i vloni si meziročně připsaly asi 3,5% nárůst s průměrnou fakturovanou částkou 57 122 tisíc. Ukazují to data největšího chytrého fakturačního systému iDoklad, který provozuje společnost Seyfor a vyzkoušelo si ho již více než 300 tisíc českých a slovenských podnikatelských subjektů.

V roce 2018 fakturovali čeští podnikatelé měsíčně průměrně 39 706 Kč, v prvním covidovém roce 2020 činila průměrná fakturovaná částka 45 310 Kč a vloni to bylo již 57 122 Kč. Za sedm let tak došlo k nárůstu tržeb o téměř 44 %. „Výsledky naší detailní analýzy českého podnikatelského prostředí ukazují, že přestože covidové roky negativně zasáhly mnoho živnostníků a malých firem, otevřely zároveň celou řadu nových podnikatelských příležitostí a většina podnikatelů se novému prostředí přizpůsobila,“ komentuje Tomáš Loukota, výkonný ředitel ve společnosti Seyfor, která systém iDoklad provozuje.

Meziroční pokles zaznamenal segment obchodu, daří se službám

Po pěti letech trvalého růstu se v loňském roce mírně snížily tržby menších subjektů podnikajících především v oblasti obchodu. „Průměrný pokles činil jen necelé 1 %, což dokazuje, že živnostníci se dokáží dobře adaptovat na měnící se podmínky trhu. Zkoumaná data nicméně nezahrnují e-shopy či kamenné obchody, jejichž provozovatelé využívají pro vystavování prodejních dokladů zpravidla jiné systémy než chytrý fakturační systém,“ hodnotí Loukota.

Opačný trend vykazují podnikatelé poskytující převážně služby. Jejich průměrné měsíční tržby vzrostly meziročně v roce 2024 téměř o 7 % na 49 410 korun, a to z 46 268 korun v roce 2023. Současně je zřejmé, že se trh služeb během posledních let ustálil a mnozí živnostníci získávají dlouhodobé a stálé klienty. Zatímco v roce 2019 vystavili podnikatelé podnikající v oblasti služeb a fakturující v systému iDoklad měsíčně průměrně asi 13 faktur, vloni to bylo přibližně 8 s tím, že měsíčně fakturovali dodávky služeb šesti zákazníkům. Z uvedených dat jsou vyjmuti živnostníci fakturující pravidelně převážně jedinému subjektu.

Porovnání dlouhodobého růstu tržeb českých a slovenských podnikatelů

Systém iDoklad je oblíbeným chytrým fakturačním nástrojem i na Slovensku. Díky tomu lze snadno porovnat z dlouhodobého hlediska růst tržeb podnikatelů v obou zemích. Českým podnikatelům, kteří vedou svou agendu v systému iDoklad, vzrostly mezi lety 2018 a 2024 tržby o 44 %, na Slovensku činil ve stejném období tento růst 35 %.

„Z našich dlouhodobých zkušeností je také zřejmé, že se Češi v posledních letech přizpůsobují nástupu moderních technologií a uvědomují si, že taková věc, jako je téměř okamžité vystavení faktur s pomocí chytrého fakturačního systému s možností živého náhledu na data, množstvím automatizovaných funkcí, jako například hlídání splatnosti díky spárování s bankou, nebo automatizované přípravě podkladů pro úřady, jim usnadňuje práci a eliminuje chyby, které mohou způsobit vážné komplikace ,“ uzavírá Tomáš Loukota ze Seyforu.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. S obratem přesahujícím 4 miliardy Kč je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a personálních systémů v České republice. Je významným dodavatelem na míru připravovaných IT řešení z oblasti ERP a jejich implementace, CRM, cybersecurity, datové analytiky či podpory adopce cloudových technologií pro velké společnosti a státní správu. Hlavním technologickým partnerem je společnost Microsoft. Některé produkty Seyforu využívají Češi pravidelně, příkladem je služba eRecept nebo nejrozšířenější fakturační systém pro živnostníky a podnikatele iDoklad.. V posledních letech uskutečnil Seyfor desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou private equity fond Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

 

Firemní kultura zvyšuje konkurenceschopnost. Zásadní je pro generaci Z a „ajťáky“

PRAHA, 11. BŘEZNA 2025 – Trendem současného pracovního trhu je rostoucí význam firemní kultury. Dobré vztahy na pracovišti ovlivňují úspěch firmy a snižují fluktuaci pracovníků. Podle mezinárodních odhadů může zdravá firemní kultura zvýšit výkonnost společnosti až o 30 procent.

S příchodem generace Z na pracovní trh nabývá firemní kultura na významu. V průzkumech uvádí přes 70 procent zástupců mladé generace, že firemní kultura je pro ně důležitější než výše platu. 60 procent zaměstnanců z mladé generace je ochotno odejít, pokud kultura firmy neodpovídá jejich očekáváním. „Protože v práci trávím nemalé množství času, chci přijít do prostředí, ve kterém se budu cítit dobře. Generace Z obecně nechce trávit pracovní život v toxickém a monotónním prostředí, kde je člověk náchylnější k vyhoření, byť třeba s vidinou větší mzdy. Většina mladých chce pracovat pro společnost, která se shoduje s jejich hodnotami. Úroveň firemní kultury lze zjistit už během pohovoru. Hodně napoví samotný přístup personalisty. Snažím se ptát na akce po pracovní době, fungování týmů a všímat si způsobu komunikace ze strany firmy během pohovoru. Osobně se vyhýbám sterilnímu korporátnímu prostředí, ve kterém je zaměstnanec pouze číslo a nástroj pro uspokojení finančních potřeb,“ popsal Daniel Pechanec, Test Engineer společnosti Tesena a zástupce generace Z.

V odvětvích, kde je klíčová stabilita a přesná pravidla, nemusí být firemní kultura tak výrazným faktorem. Naopak čím víc je práce závislá na kreativitě, vzájemné spolupráci nebo zákaznickém kontaktu, tím větší roli firemní kultura hraje. Specifickou kategorii představují firmy ze sektoru informačních technologií, kde je osobní kontakt zaměstnanců méně častý a společnosti tak mohou firemní kulturu podcenit. „IT firmy musí častěji brát v potaz práci z domova, která je mezi IT zaměstnanci vysoce oblíbená, v domácím prostředí se většina z nich lépe soustředí a benefitem je možnost vlastní organizace práce. Pokud chtějí firmy udržet zdravý osobní kontakt mezi zaměstnanci, musí častěji sahat k akcím, které z online prostředí přilákají i introvertní jedince, kteří osobnímu styku v práci příliš neholdují. Právě stereotypní introvertní povahu některých IT specialistů musí firmy při budování zdravé firemní kultury brát v potaz a pracovat s ní,“ upozornil Daniel Pechanec. Studie společnosti Stack Overflow ukazuje, že 60 procent IT profesionálů si vybírá zaměstnavatele právě podle firemní kultury. To potvrzuje i Lucie Paulíčková, Deputy CEO společnosti Tesena. „Z mojí zkušenosti záleží „ajťákům“ na firemní kultuře víc, než je tomu v jiných odvětvích. Firmu si často vybírají právě podle kultury, nálady a podmínek, ve kterých mají pracovat. Zároveň jsou často velmi přátelští a společenští, často využívají možnosti s kolegy trávit i mimopracovní čas třeba u her nebo sportu,“ uvedla.

Navzdory tomu, že firemní kultura je pro zaměstnance zásadní, české firmy ji stále podceňují. Přes 70 procent zaměstnanců v průzkumech uvádí, že vztahy na pracovišti a atmosféra ve firmě jsou pro ně klíčové při výběru zaměstnavatele. Z průzkumu institutu Gallup Research – State of Global Workplace 2024 ale vyplývá, že do dění ve firmě je aktivně zapojeno jen 15 procent českých zaměstnanců. „Firemní kultura hraje u uchazečů velkou roli. Dnes už se běžně dělají neformální kola pohovorů, kdy se jde kandidát seznámit s budoucím týmem a nasát atmosféru firmy. Dojem, který z takového setkání získá, hraje při rozhodování o přijetí pracovní nabídky velkou roli. Často je firemní kultura jedním z nejzásadnějších aspektů, proč lidé setrvávají v zaměstnání, nebo naopak důvodem, proč místo mění. V poslední době se hodně mluví o quiet quitting, tedy tichém odcházení, kdy člověk postupně ztratí k firmě jakýkoli vztah, a nakonec odejde jinam,“ popsala Lucie Paulíčková.

Firemní kultura hraje klíčovou roli v situacích, kdy ve firmě nastane problém. Podle údajů společnosti TeamStage považuje 88 procent zaměstnanců zdravou firemní kulturu za zásadní pro úspěch organizace. „Silná firemní kultura pomáhá udržovat soudržnost týmu, podporuje vzájemnou pomoc mezi zaměstnanci a dodává jim jistotu, že firma sdílí jejich obavy a obtížné období se snaží překonat společně s nimi. Celkově posiluje loajalitu zaměstnanců ke společnosti, a pokud nastane problém, jsou zpravidla zaměstnanci ochotní řešit ho nad rámec svých pracovních povinností. Naopak špatně nastavená firemní kultura může způsobit nespokojenost, demotivaci a zvýšenou fluktuaci právě v okamžiku, kdy se firma dostane do problémů,“ uzavřela Lucie Paulíčková.

TESENA, tesena.com

Společnost Tesena | Smart Testing byla založena v roce 2013 s mírně ambiciózním, ale velmi vážně zamýšleným cílem změnit svět testování softwaru. Zaměřuje se na testování a quality engineering pro firmy, které si nemohou dovolit chyby. Čím dřív je odhalí, tím víc firmy ušetří. Pokud zapojíte Tesenu už od začátku projektu, náklady vzniklé kvůli chybám snížíte až 30x, o úspoře času nemluvě. Expertní vzdělávání v testingu a quality engineeringu nabízí společnost formou školení na míru ve firmách, na kurzech i specializovaných meet-upech a na unikátní české testingové konferenci. Tesena nabízí profesionální testování softwaru, Quality Engineering služby a testingové kurzy, včetně certifikovaných kurzů ISTQB pro zlepšení dovedností testerů.

 

V žebříčku FT1000 nejúspěšnějších evropských firem se letos objevilo 6 firem z ČR a jedna zahraniční s výraznou českou stopou 

Žebříček britského deníku Financial Times “The FT1000: Europe’s Fastest Growing Companies 2025” již podeváté zachycuje nejrychleji rostoucí firmy v Evropě. Ukazuje příběhy společností, které zaznamenaly silný růst i ve stávající náročné ekonomické situaci.

Pořadí, jež pro FT sestavila společnost Statista, zahrnuje 1 000 evropských firem seřazených podle roční míry růstu tržeb (CAGR) mezi lety 2020 a 2023.

Mezi tisícovkou nejúspěšnějších společností letos figuruje i šest českých příběhů. Raylyst Solar, Woltair, Skladon, Volmet, Růžový slon, ROUVY. Vedle nich se v žebříčku umístila i jedna zahraniční společnost výraznou s českou stopou. Jde o značku NúNú, o které jste s největší pravděpodobností neslyšeli. Pochází z Islandu, ale je vlastněna a řízena českou skupinou Orka Ventures z Prahy českým managementem.

Všechny zmíněné firmy si díky své rychlé expanzi a inovativním přístupům vydobyly své místo mezi nejrychleji rostoucími evropskými podniky.

„NúNú je pro Orka Ventures významným úspěchem a dokazuje, že firmy s českou DNA mají sílu konkurovat i na evropské úrovni. Jde o výsledek naší tvrdé práce a správně zvolených strategií jak v Praze, tak na Islandu, kde je NúNú lídrem trhu se 130 000 klienty a souhrnnou hodnotou poskytnutých úvěrů téměř 7 miliard korun,” uvádí generální ředitel a akcionář Orka Ventures Ondřej Šmakal a dodává: „V plánu máme další expanzi. Již úspěšně působíme na Islandu, v České republice či v Dánsku a s finanční podporou venture capital skupiny z latinské ameriky brzy vstoupíme na další trh ve Španělsku. Zařazení NúNú do žebříčku FT1000 je důkazem toho, že jsme na správné cestě a že Evropa je pořád skvělým místem pro růst.”

Společnost NúNú lán, jenž je součástí skupiny Orka Ventures, je od roku 2020 autorizována islandským úřadem pro ochranu spotřebitele (Neytendastofa) k poskytování nebankovních půjček. Za dobu své existence poskytla více než 130 tisícům klientů půjčky v celkovém objemu 6,3 miliard Kč. Více o NúNú zde.

Orka Ventures je mezinárodní fintech skupina zaměřená na poskytování spotřebitelských úvěrů a dalších finančních produktů. Disponuje vlastním unikátním scoringovým modelem, jenž díky zaměření na BigData dokáže minimalizovat rizika spojená s podvody a úvěry v selhání. Jakožto původem česká skupina sídlí Orka v Praze, jádro jejího podnikání ale v současnosti leží na Islandu, v Dánsku a České republice. Ve druhé jmenované zemi je se 130 tisíci klienty ve svém oboru lídrem trhu. Celkový objem úvěrů poskytnutých ze strany Orka Ventures klientům dosáhl za 13 let existence skupiny již téměř 7 miliard korun. Společnost v roce 2023 získala investici od německé finanční skupiny nordIX, spravující aktiva v hodnotě 12 miliard korun.

Více o Orka Ventures zde.

O FT1000, žebříčku nejrychleji rostoucích společností v Evropě 2025:

Na prvním místě je Menlo Electric, polská firma, která se specializuje na fotovoltaické panely a střídače, s růstem 830,8 %. Na druhém místě je britská bankovní platforma Allica s růstem 652 %. Třetí pozici obsadila německá firma Almedia, mobilní reklamní a marketingová platforma, s růstem 473,6 %.

Nejvíce firem v žebříčku pochází z Itálie, Německa, Francie a Spojeného království. Nejvíce zastoupené oblasti jsou IT a software, stavebnictví a strojírenství, energie a veřejné služby, reklama a marketing, a fintech.

Metodologie

FT1000 je žebříček 1 000 firem podle nejvyšší roční míry růstu tržeb mezi lety 2020 a 2023. Firmy se mohly zaregistrovat online a prostřednictvím e-mailu a pošty. Data o tržbách byla ověřena.

Kritéria pro zařazení, podmínky, které firmy musely splnit:

– Tržby alespoň 100 000 EUR v roce 2020.

– Tržby alespoň 1,5 milionu EUR v roce 2023.

– Musí jít o nezávislou společnost.

– Růst tržeb mezi lety 2020 a 2023 musel být převážně organický.

– Minimální požadovaný růst pro zařazení byl 34,8 %.

Účastnit se mohly firmy pouze z vybraná evropských zemí.

Firmy, které nesplnily podmínky, byly společností Statista vyloučeny.

Zdroj: FT1000

České umístění v FT1000:

Nejrychleji rostoucí společnosti v Evropě 2025

Pořadí Název Země Sektor Absolutní tempo růstu (%) Složené roční tempo růstu (%) Příjmy 2023 (€) Příjmy 2020 (€) Počet zaměstnanců 2023 Počet zaměstnanců 2020 Rok založení
16 Raylyst Solar Czech Republic Wholesale 6,000.4 293.7 90,825,137 1,401,112 27 2 2018
67 Woltair Czech Republic Energy & Utilities 2,370.1 191.2 51,579,064 1,965,099 320 38 2018
467 NúNú Czech Republic /
Iceland
Fintech, Financial Services & Insurance 354 65.6 2,448,139 519,575 3 1 2020
493 Skladon Czech Republic Logistics & Transportation 336.3 63.4 8,293,000 1,788,555 112 45 2015
531 Volmet Czech Republic Automotive 311.1 60.2 24,981,562 5,717,991 13 9 2009
892 Růžový slon Czech Republic Ecommerce 168.7 39 8,996,202 3,150,892 63 22 2010
993 ROUVY Czech Republic IT & Software 146.3 35 10,621,046 4,058,291 102 38 2013

 

Fintokei má novou misi, urychlit vaši cestu k úspěchu. Na nové vizuální identitě se podílelo YYY

Společnost Fintokei nedávno oslavila první rok na evropském trhu. K narozeninám si nadělila novou vizuální identitu spojenou se silným příslibem značky: Zrychlit cestu k obchodnímu úspěchu, zábavně a přitom bezpečně. Na nové firemní strategii včetně vesmírného vizuálu pracovala od minulého léta společně s YYY.

Vydělávat peníze je jako řídit závodní auto. Se správným přístupem, dovednostmi a podpůrným týmem je to vzrušující úspěšná jízda. Jinak je to hazard. Této myšlence odpovídá nová podoba značky postavená na rychlosti a vesmírném závodění za Fintokei tým.

“Novou identitu jsme připravovali více než půl roku. Pracovali jsme s motivacemi našich zákazníků, ale i tím, jak chceme my, jako firma, navenek působit. Většině z nás je kolem třiceti, takže jsme se nebáli jít do odvážnějšího stylu, který zrcadlí nejen naše zákazníky, ale i naše firemní hodnoty,“ říká CEO Fintokei David Varga.

Jak komplexní trading podat jednoduše?

Tak zněla základní otázka na začátku rebrandingu společnosti Fintokei. Ta původně vznikla pro japonský trh jako výzva přinést prop trading do míst, kde do té doby neměl de facto žádnou historii.

Japonsko je ale velice specifická země, a bylo proto potřeba mít silnou vizi. Takovou, která by nám nejenže pomohla komunikovat Fintokei tamější tradingové komunitě, ale také sjednotila představy svých tvůrců o fungování firmy.

Společné kontury stylu tvoří prvky, které dobře známe z obou světů – grafy, ale i rychlé stroje nebo helmy. “Tradeři jsou vlastně něco jako závodníci. Musí poctivě trénovat, ovládat své emoce, mít dokonalou strategii a taky pomyslný závodní stroj, na který se mohou vždy spolehnout. Najít správný příklad, jak složitý svět tradingu představit každému bylo náročné, ale s výsledkem jsme nad míru spokojeni,“ popisuje Tomáš Charouz, senior stratég z YYY agency.

V souladu s novou strategií už Fintokei připravuje i nové produkty. Od března mohou zákazníci otestovat své schopnosti v tradingové soutěži Trading Race. Nebo se mohou inspirovat z příběhů těch nejůspěšnějších traderů – v sérii Fintokei Stars.

Výzvy a řešení

Při procesu se objevila řada výzev, ale ta ze zajímavějších přišla poněkud z nečekané emoce. Ze stydlivosti. “Zjistili jsme totiž, že velká část traderů se sice ráda chlubí svými výsledky, ale ukázat přitom vlastní tvář nechtějí. To bohužel moc nesedělo do naší vize – zviditelňovat ty nejzajímavější obchodníky z řad našich klientů a ukazovat, že talent pro trading v sobě má každý,” říká Martin Kuchynka, šéf evropského marketingu ve Fintokei.

A protože je obchodování s Fintokei jako jízda závodním autem, jako řešení se ukázala obyčejná helma. Ta výborně sedne do celkového narativu o rychlosti a zároveň umožní stydlivějším obchodníkům schovat se za svého avatara.

Raketový růst

Společnost Fintokei za rok 2024 v počtu uživatelů vyrostla o 400 procent, v současnosti jsou jich desítky tisíc. Česko se loni v rámci Fintokei stalo po Japonsku druhým nejsilnějším trhem a lídrem evropské expanze.

 

Češi přijímají digitalizaci: Průzkum potvrzuje rostoucí využívání elektronických podpisů

Praha, 11. března 2025 – Elektronické podepisování dokumentů se stává stále běžnější součástí každodenního života. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro Podpisovna.cz má s online podpisy zkušenosti 77 % Čechů ve věku 18–64 let. I přes to, že digitální podpisy získávají na popularitě, pouze polovina respondentů jim plně důvěřuje. Důvěra v online podpisy roste podle průzkumu se vzděláním a klesá s věkem. Klíčovými faktory jsou pocit bezpečnosti a spolehlivé ověřování totožnosti.

„Výsledky průzkumu potvrzují, že online podepisování se stává standardem většiny populace, ale je nutné se zaměřit na zvyšování důvěry a osvětu v oblasti bezpečnosti, aby mohlo být efektivně přijato i mezi staršími generacemi,“ uvedl Michal Bočan, odborník na elektronické podepisování a zakladatel Podpisovna.cz.

Digitální gramotnost jako základ důvěry

Podpisovým online aplikacím důvěřuje přibližně 50 % respondentů, přičemž tento trend je častější u mužů než u žen. S rostoucím věkem dochází k poklesu důvěry v online aplikace, zatímco s vyšším vzděláním roste i důvěra v tyto technologie. Zkušenost s podepisováním online dokumentů má 77 % osob ve věku 18–64 let, přičemž častěji se s těmito aplikacemi setkávají vysokoškolsky vzdělaní jednotlivci (89 %) a osoby ve věku 30–44 let (85 %). Nejčastějšími oblastmi využití online podpisu jsou komunikace s bankami (46 %) a podepisování pracovních dokumentů či smluv (43 %).

Pro mladé běžná praxe, starší generace zůstává skeptická

Hlavními bariérami při využívání online podpisů jsou obavy o bezpečnost a složitost celého procesu. Až 83 % uživatelů považuje za klíčové ověřit identitu osoby, se kterou podepisují dokument. Obavy z možného zneužití osobních údajů a obtížné orientace v digitálním prostředí jsou časté zejména u starší generace, přičemž 60 % lidí ve věku 60–64 let klade důraz na maximální jistotu při ověřování identity.

„Služba Podpisovna.cz reaguje na tento trend implementací 100% ověřením identity podepisujících prostřednictvím Bank ID, MojeID a Identity občana. Tento přístup umožňuje uživatelům bezpečné a efektivní podepisování dokumentů, přičemž zaručuje ochranu jejich osobních údajů,“ komentuje Michal Bočan, odborník na elektronické podepisování a zakladatel Podpisovna.cz.

Budoucnost je digitální, ale papír se zatím nevytratí

Téměř 40 % lidí se domnívá, že online podpisy brzy zcela nahradí tradiční papírové dokumenty, zatímco dalších 35 % předpokládá, že v budoucnu bude běžnou praxí kombinace obou formátů. Zatímco respondenti s vyšším vzděláním vnímají budoucnost jako čistě digitální, starší generace zůstává k těmto změnám spíše skeptická.

Digitalizace přináší výraznou úsporu času a nákladů nejen jednotlivcům, ale i firmám a veřejným institucím. Online podepisování zjednodušuje administrativu, zrychluje procesy a zajišťuje větší flexibilitu. Naším cílem je ukázat, že tento způsob podepisování je nejen efektivní a pohodlný, ale díky pokročilým bezpečnostním opatřením také plně bezpečný a spolehlivý,“ říká Michal Bočan z Podpisovna.cz.

Ve spolupráci s nezávislou výzkumnou agenturou provedla platforma Podpisovna.cz průzkum zaměřený na vnímání a využívání online podepisování dokumentů v ČR. Výzkum, kterého se zúčastnilo 500 respondentů ve věku 18–64 let, se soustředil na frekvenci používání této technologie, obavy spojené s digitálním podepisováním a postoj k přechodu na bezpapírovou administrativu. Průzkum poskytuje cenný vhled do trendů v oblasti digitalizace a elektronického podepisování.

Podpisovna.cz

Podpisovna je ryze česká aplikace (platforma), pomocí které firmy, obce a úřady i jednotlivci od roku 2022 podepisují dokumenty online. Na rozdíl od většiny podpisových aplikací v ČR ověřuje identitu podepisujících osob se 100% jistotou pomocí Bank iD, MojeID a Identity občana. Za Podpisovnou stojí tuzemská firma EzConvey s.r.o. s dlouholetými zkušenostmi v odvětví informačních technologií. Sídlí na pražských Vinohradech, poslední měsíce a roky se usilovně věnuje především vývoji softwaru, který souvisí s online podepisováním dokumentů a online ověřováním totožnosti osob. Více najdete na webu www.podpisovna.cz.

 

Nothing představuje Phone (3a) a Phone (3a) Pro

Řada Phone (3a) přináší dokonalejší všestranný zážitek z používání telefonu díky výrazně vylepšenému fotoaparátu s optickým zoomem, vyššímu výkonu, propracovanějšímu designu a inovacím operačního systému Nothing OS jako je Essential Space.

Praha, 4. března 2025 – Společnost Nothing dnes představila řadu telefonů Phone (3a), která díky pokročilým funkcím posouvá řadu telefonů střední třídy na mnohem vyšší úroveň. Řada Phone (3a) navazuje na úspěšný model Phone (2a) a nabízí nově pokročilý systém trojitého fotoaparátu s optickým zoomem, výkonný procesor Snapdragon®, jasnější i citlivější displej a v neposlední řadě mnoho inovací v systému Nothing OS, jako je Essential Space. To vše zabalené do dvou jedinečných designů.

Design
Telefony Phone (3a) i Phone (3a) Pro mají propracovanější vzhled a působí sofistikovanějším dojmem díky skleněným zádům, lepší symetrii vnitřní konstrukce a vyladěným vizuálním detailům v celé konstrukci. Design vyzdvihuje nový kamerový systém prostřednictvím charakteristické odhalené estetiky i špičkové techniky společnosti Nothing a zároveň pečlivě optimalizuje integraci pokročilého hardwaru. Řada Phone (3a) taktéž zvyšuje svou odolnost na stupeň krytí IP64 a pokračuje v závazku společnosti Nothing k udržitelnosti s uhlíkovou stopou 51,3 kg CO²e. K udržitelnosti přispívá i významné množství použitých recyklovaných materiálů.

Fotoaparát
Řada Phone (3a) představuje dosud nejpokročilejší systém fotoaparátů Nothing s vylepšeným 50MP hlavním snímačem, ultra širokoúhlým snímačem Sony a poprvé také s optickým zoomem. Vše pohání technologie TrueLens Engine 3.0 kombinující pokročilé výpočetní algoritmy, zpracování umělé inteligence a technologii využívající více snímků, která poskytuje profesionální a věrné fotografie.

Phone (3a) teleobjektiv
Teleobjektiv použitý u Phone (3a) je vybaven výkonným 50MP snímačem v kombinaci s clonou f/2,0 pro detailní záběry při ekvivalentní ohniskové vzdálenosti 50 mm. Dvojnásobný optický zoom vytváří dostatečný základ pro kvalitní přiblížení, zatímco vysoké rozlišení umožňuje až čtyřnásobné bezztrátové přiblížení přímo v senzoru. Když je potřeba přiblížit ještě více, Phone (3a) využívá algoritmy umělé inteligence pro 30násobný ultra zoom.

Phone (3a) Pro periskopický teleobjektiv

Vlajkový teleobjektiv, který nalezneme v Phone (3a) Pro je ve střední třídě telefonů něčím nevídaným. Jedná se o výrazný upgrade hardwaru, který kombinuje velký 1/1.95palcový snímač Sony LYTIA 600 s ekvivalentní ohniskovou vzdáleností 70 mm a clonou f/2,55. To vše má za výsledek nejen vynikající zoom.

Díky optické stabilizaci obrazu dokáže periskopický teleobjektiv Phone (3a) Pro pořizovat kvalitní snímky za všech světelných podmínek. Optický zoom s trojnásobným přiblížením je zároveň fotografy oblíbená ohnisková vzdálenost ideální pro portréty.

Snímač s vysokým rozlišením 50 MP poskytuje až 6násobné bezztrátové přiblížení v senzoru a v kombinaci s AI algoritmy až 60násobný ultra zoom. V čem pak Phone (3a) Pro překonává i vlajkové telefony je fotografování makro fotek pomocí teleobjektivu. Ten dokáže zaostřit na vzdálenost pouhých 15 cm od objektu a překonává tak periskopická omezení, která brzdí vlajkové telefony.

Hlavní fotoaparát
Phone (3a) je vybaven 50MP hlavním snímačem vyvinutým společně se společností Samsung, který integruje softwarové algoritmy pro zpracování strojového učení přímo na snímači, jež byly vytrénovány na milionech fotografických scénářů pro zvýšení čistoty obrazu, snížení šumu a věrnosti barev.

Hlavní snímač Phone (3a) Pro s rozlišením 50 MP ještě více zvyšuje zážitek z fotografování díky pokročilým technologiím jako je o 43 % rychlejší automatické ostření a dvojnásobná kapacita pixelů, díky které pronikne do snímače více světla a zachytí tak širší dynamický rozsah.

Přední fotoaparát
Phone (3a) se může pochlubit předním fotoaparátem s rozlišením 32 MP, zatímco Phone (3a) Pro je vybaven předním fotoaparátem s rozlišením 50 MP s možností nahrávat kvalitní 4K videa s adaptivní AI stabilizací, vylepšeným nočním videem, zlepšením jasu o 74,4% a snížením šumu o 33,7% ve srovnání s Phone (2a).

Výkon
Snapdragon® 7s Gen 3 Mobile Platform s přelomovým výkonem, který pohání vybrané Snapdragon zážitky a je podpořen vynikající optimalizací operačního systému Nothing je ideálním řešením pro všechny druhy zákazníků. Řada Phone (3a) poskytuje u her stabilnější snímkovou frekvenci a zároveň vydrží déle na jedno nabití díky. V řeči čísel je CPU až o 33 % rychlejší než ve Phone (2a) a Qualcomm® Adreno™ GPU nabídne o 11 % výkonnější grafiku. Navíc získáte vybrané funkce Snapdragon Elite Gaming™, které jsou obvykle vyhrazeny pro vlajkové modely.

Řada Phone (3a) je o 92 % lepší ve zpracování AI úloh než loňský Phone (2a) a je tak znatelně lépe připravena na budoucnost pro jakýkoliv vývoj v oblasti umělé inteligence. Plně také využívá výhody Nothing OS a Essential Space pro ušetření času s věcmi jako je přepis hlasových zpráv na text přímo v zařízení.

Funkce RAM Booster využívá kombinaci fyzické a virtuální paměti RAM, která uživatelům umožňuje přístup až k 20 GB a potěší i větší odpařovací komora o ploše 4 500 mm², která snižuje teplotu zařízení o 23 % oproti Phone (2a).

Baterie a nabíjení
Řada Phone (3a) také vydrží déle na jedno nabití. Díky optimalizované mobilní platformě Snapdragon 7s Gen 3 spotřebovává o 8 % méně energie při klasickém používání a vydrží každý den o 30 minut více.

Phone (3a) i Phone (3a) Pro mají stejně velké baterie o kapacitě 5 000 mAh. To znamená, že telefony zvládnou až dva dny používání. S vylepšeným rychlým nabíjením, které nyní dosahuje výkonu 50 W, získáte za méně než 20 minut energii na celý den (50 % baterie).

Displej
Hlavní dominantou přední strany jsou pohlcující a brilantní 6,77” flexibilní AMOLED displeje. Oproti loňským modelům jsou o něco vyšší, mají méně zaoblené rohy a působí vyspělejším dojmem.

Při rozlišení Full HD+ vypadá obraz dostatečně ostře díky 387 pixelům na každý palec obrazovky a plynulé adaptivní obnovovací frekvenci 120 Hz. Standardní vzorkovací frekvence dotyku (tedy jak displej snímá dotek uživatele) je 480 Hz, tedy o 100 % více než u Phone (2a) a dokonce 1000 Hz v herním režimu. Každé přejetí prstem po displeji je tak neuvěřitelně plynulé a citlivé.

Displej se při zapnutém automatickým jasu sám vyšplhá až na 1 300 nitů. Maximální špičkový jas však dosahuje 3 000 nitů, to je o 131 % nárůst oproti Phone (2a). Není tedy problém konzumovat obsah i na přímém slunečním svitu.

Nothing OS
Nothing OS 3.1 postavený na Androidu 15 je rychlý, vyladěný, užitečný a plně přizpůsobitelný. Aktualizací se dočkaly i aplikace Nothing Gallery, Fotoaparát nebo Počasí. Řada Phone (3a) přináší také novou úroveň personalizace. Lze tak například pro vyčištění domovské obrazovky nastavit monochromatický motiv a skrýt popisky aplikací. Samozřejmostí je možnost přizpůsobené zamykací obrazovky a rychlého nastavení, aby bylo vše potřebné vždy na očích. Phone (3a) Pro podporuje nově eSIM (kromě Indie).

Řada Phone (3a) nabídne softwarovou podporu na 6 let. To zahrnuje 3 roky velkých systémových aktualizací a 6 let bezpečnostních aktualizací i aktualizací opravných a vylepšující funkce.

Essential Space (předběžný přístup)
Essential Space je nové centrum poznámek, nápadů a inspirací s umělou inteligencí. Odstraňuje problémy se zaznamenáváním a připomínám obsahu, dokáže zachytit, zpracovat a zapamatovat – je jako vaše druhá paměť.

Aby byl Essential Space vždy po ruce na jedno kliknutí, vytvořila společnost Nothing přímo Essential Space tlačítko. Snadno ho najdete a stisknete palcem – nachází se na pravé straně telefonů. Stisknutím tlačítka Essential Space zachytíte a odešlete obsah do aplikace Essential Space, dlouhým stisknutím nahrajete hlasovou poznámku a dvojitým kliknutím se rovnou dostanete ke všemu uloženému obsahu.

Nothing je neustále lepší hlavně díky své komunitě a není tomu jinak ani v případě aplikace Essential Space. Proto bude předběžný přístup Essential Space k dispozici všem, kteří si zakoupí Phone (3a) nebo Phone (3a) Pro. Předběžný přístup otevře dveře k plnohodnotným možnostem aplikace Essential Space, včetně chystaných funkcí, které budou uvolněné v následujících měsících – Camera Capture, Smart Collections, Focused Search a Flip to Record.

Dostupnost a ceny

  • Phone (3a) je k dispozici v černé, bílé a modré (modrá je pouze pro indický trh zatím) ve verzi 8+128 GB 9 199 CZK a ve verzi 12+256GB – 10 399 CZK
  • Phone (3a) Pro je k dispozici v šedé a v černé barvě ve verzi 12+256GB – 11 999 CZK
  • Phone (3a) lze přeobjednat již od zítra – od 5. března na Alza.cz, Datart.cz a nothing.tech (zde už dneška). Do prodeje jde 11. března
  • Phone (3a) Pro lze předobjednat od 11. března na Alza.cz, Datart.cz a nothing.tech. Do prodeje jde 25. března
  • Nothing Store Soho (Londýn) bude jedním z prvních míst na světě, kde si fanoušci značky budou moci v sobotu 8. března od 12:00 středoevropského času zakoupit řadu Phone (3a).

Dárky pro předobjednávky a první dny prodeje

  • K předobjednávkám a v prvních dnech prodeje – do 18. března dostane zákazník u Phone (3a) zdarma chytré hodinky CMF Watch Pro Ash Grey
  • K předobjednávkám u Phone (3a) Pro dostane zákazník zdarma bezdrátová sluchátka Nothing Ear (a) Black

Kompletní specifikace najdete na nothing.tech. Vizuály a další materiály pak zde. Pro nejnovější informace nezapomeňte sledovat Nothing na Instagramu, TikToku a X.

O společnosti Nothing
Společnost Nothing, která byla založena v roce 2020 je tu proto, aby se technologie staly opět zábavou. Její první telefon Phone (1) získal prestižní ocenění časopisu Time za inovativní design mezi chytrými telefony. Díky špičkovému designu a inovacím uživatelského rozhraní vytváří tato londýnská společnost alternativní ekosystém technologických produktů nejen pro mladé a kreativní lidi.

V roce 2024 společnost uvedla na trh telefon Phone (2), který se setkal s nadšeným ohlasem komunity, médií i nadšenců do designu. V roce 2024 byly uvedené další nové řady telefonů CMF Phone 1 a Nothing Phone (2a), přičemž obě tyto řady se opět setkaly s pozitivním přijetím.

Do dnešního dne společnost Nothing prodala po celém světě více než 7 milionů kusů svých produktů, přičemž pod značkami Nothing vydala pět audio produktů, pět chytrých telefonů a dvě chytrá nositelná zařízení. Společnost i nedávno dosáhla souhrnných tržeb ve výši 1 miliardy dolarů.

Všechny produkty Nothing jsou vyvíjeny v úzké spolupráci s rozsáhlou komunitou, která zahrnuje více než 8 000 soukromých investorů, a jsou vytvářeny s ohledem na udržitelnost.

Huawei na MWC 2025: Jak AI a 5G-A formují inteligentní svět

Barcelona/Praha, 6. března 2025 – V rámci veletrhu MWC 2025 v Barceloně představuje společnost Huawei své hlavní téma pro letošní rok: „Zrychlení inteligentního světa“. Zaměřuje se na rostoucí roli 5G-A, cloudu a umělé inteligence (AI) v digitální transformaci. Ve spolupráci s operátory, partnery a odborníky z celého světa zkoumá, jak AI může rozšířit možnosti sítí nové generace a podpořit inovace. S rychlým rozvojem těchto technologií se operátoři budou muset transformovat z poskytovatelů konektivity na poskytovatele digitálních služeb. Huawei proto přichází s tříúrovňovou technologickou architekturou, která jim pomůže přejít z oblasti telekomunikací do technologického sektoru a otevírat nové obchodní příležitosti.

Ke konci roku 2024 využívalo 5G sítě více než 2,1 miliardy zákazníků po celém světě a jejich počet stále roste. Společnost Huawei aktivně spolupracuje s operátory po celém světě, aby urychlila přechod z tradičního mobilního internetu na inteligentní mobilní sítě řízené AI. V roce 2024 operátoři ve více než 200 městech spustili první komerční sítě 5G-Advanced (5G-A), které nabízí vylepšenou konektivitu pro livestreaming, hraní her či cestování. AI přitom umožňuje personalizované služby a nové obchodní modely, čímž zlepšuje uživatelskou zkušenost i příjmy operátorů.

Mezi klíčové novinky patří řešení AI-to-X propojující AI se spotřebiteli, firmami a domácnostmi, AI-Centric Network optimalizovaná pro potřeby AI aplikací a AI řízený provoz sítí (O&M) na úrovni L4, které operátorům umožní efektivnější správu a vyšší spolehlivost služeb. Huawei přichází s více než 80 inovativními řešeními a spolu s partnery uvádí deset klíčových technologických novinek, které urychlí transformaci průmyslu.

Podle Yang Chaobina, ředitele Huawei ICT Business Group, AI zásadně promění svět na třech úrovních: poskytne personalizovanější zážitky pro spotřebitele, umožní inteligentní spolupráci mezi organizacemi a podpoří rozvoj inkluzivní inteligence pro celou společnost. Síť AI-Centric Network je navržena tak, aby operátorům pomohla zvládnout rostoucí nároky na kapacitu, latenci, pokrytí a správu sítí (O&M). Díky čtyřvrstvé architektuře umožní:

  • Plně propojené sítě, díky čemuž budou inteligentní aplikace profitovat z univerzálního síťového přístupu, ultra vysokých přenosových rychlostí a garantované kvality služeb (SLA assurance).
  • Aplikacemi řízená správa sítě (O&M) zaměřující se na potřeby konkrétních aplikací.
  • Rozšířené AI-to-X služby, které přizpůsobují parametry sítě individuálním potřebám uživatelů a firem.
  • Inovativní obchodní modely, jež umožní operátorům monetizovat nejen přenos dat, ale i kvalitu poskytovaných služeb.

Li Peng, senior viceprezident Huawei, upozornil, že AI zásadně mění interakci mezi člověkem a přístroji. Vyšší nároky na latenci, nahrávání i stahování dat budou vyžadovat další technologické inovace. Například generativní AI (AIGC) umožňuje okamžitou tvorbu 2D a 3D obsahu, zatímco AI doporučovací algoritmy přinášejí personalizovanější obsah pro široké publikum. Někteří operátoři již vyvíjejí systémy správy sítě založené na AI agentech. Ti například využívají digitální dvojčata k předpovídání personalizovaných potřeb uživatelů, čímž zkracují dobu uvedení nových služeb na trh z dní na minuty. AI agenti se schopností samoučení mohou také předvídat a lokalizovat poruchy během několika sekund, což zvyšuje efektivitu odstraňování závad o 30 %.

Tento vývoj povede k exponenciálnímu nárůstu datového provozu, a tím i k vyšším nárokům na mobilní sítě. Huawei proto doporučuje operátorům urychlit přechod od 5G NSA (non-standalone) přes 5G SA (standalone) až po 5G-A, rozšířit spektra a síťové kapacity a využívat inovace, jako jsou CUPS (Control and User Plan Separation) a GBR (Guaranteed Bit Rate), které umožní lepší řízení latence a kvality služeb.

MWC Barcelona 2025 se koná od 3. do 6. března v Barceloně. Huawei zde představuje své nejnovější produkty a řešení v Hale 1.

Více informací naleznete na: https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2025.

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

http://www.linkedin.com/company/Huawei

http://www.twitter.com/Huawei

http://www.facebook.com/Huawei

http://www.youtube.com/Huawei

Komerční banka spouští inovativní kampaň na podporu kyberbezpečnosti a prevence proti rizikům finančních podvodů

Komerční banka (KB) spouští novou celoroční marketingovou kampaň, která se zaměřuje na ochranu financí klientů a posilování kontroly nad finančními riziky díky modernímu digitálnímu bankovnictví a aplikaci KB+. Kampaň staví na inovativním vizuálním konceptu „příšer“ symbolizujících digitální a další hrozby ztělesňující nejčastější podvody a rizika v oblasti bankovnictví a osobních financí. KB koncept na podporu finanční bezpečnosti připravila ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP a dále s agenturami Dentsu, Svengali a Imagine Nation.

„Kybernetické hrozby se neustále vyvíjí a útočníci využívají stále sofistikovanější metody. V Komerční bance proto přistupujeme k bezpečnosti inovativně a nejenže chráníme finance našich klientů pomocí špičkových technologií, také vzděláváme a motivujeme klienty k aktivní obraně. Tato kampaň spojuje edukaci, kreativu a technologie, abychom klientům nabídli bezpečné a pohodlné digitální bankovnictví. Naším cílem není jen reagovat na hrozby, ale předcházet jim a nastavovat tak nové standardy v ochraně financí,“ uvedla Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro strategii značky a komunikaci Skupiny Komerční banky.

„Bezpečnostní hrozby jsou pro většinu lidí často těžko představitelné, hledali jsme tedy kreativní řešení, které je lidem přiblíží. Proto jsme jednotlivé hrozby doslova zhmotnili formou příšerek a v komunikaci je zobrazujeme v konkrétních životních situacích, s kterými se lidé dokážou ztotožnit, a tak si i uvědomit s nimi spojená rizika,” okomentovala vznik komunikačního konceptu Martina Satre, Account Director agentury VCCP.

Kreativní koncept kampaně: příšery symbolizující kyberpodvody

Vizuálním prvkem kampaně jsou mimo jiné „příšery“, které symbolizují různé formy kybernetických a dalších finančních hrozeb – podvodné telefonáty, phishing, podvody na internetu či neoprávněný přístup k účtům. Každá příšera představuje konkrétní hrozbu a ukazuje, jak ji mohou klienti s pomocí digitálního bankovnictví KB+ snadno eliminovat.

Prvním televizním spotem je reklama na službu „Ověření bankéře“, která klientům umožňuje okamžité ověření zaměstnance Komerční banky při telefonickém hovoru prostřednictvím aplikace KB+. To je klíčový prvek pro ochranu klientů před podvodníky vydávajícími se za zaměstnance banky.

Další příšery pak budou reprezentovat ostatní rizika, se kterými se mohou klienti setkat. Mezi ně patří například podezřelé či podvodné transakce, nevýhodné spotřebitelské úvěry či zneužití platebních karet.

Média a celoroční nasazení kampaně

Kampaň poběží po celý rok 2025 napříč různými komunikačními kanály – televizními spoty, digitální reklamou, sociálními médii, outdoorovou reklamou a na pobočkách banky. Bylo natočeno šest televizních spotů (každý o délce 20 vteřin) a stejný počet online videí, které budou postupně zveřejňovány s rozestupem 1–2 týdnů. Každé z nich se zaměří na konkrétní benefit, který KB+ poskytuje pro ochranu financí klientů.

Reklamní spoty režíroval tým Wolfberg s produkcí Bistro Films. Fotografické materiály vytvořil Adam Bartas.

Unikátní vizuální a technologický přístup s využitím technologie motion capture

Vzhled příšer navrhl Přemek Ponáhlý ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP. Následně byly ve spolupráci se studiem ALIEN vymodelovány ve 3D a pomocí technologie motion capture oživeny v televizních spotech a online videích. Příšery se také objevují ve statických vizuálech, kde symbolicky utíkají před portálem, který symbolizuje ochranný štít KB.

Mediální pokrytí a plán kampaně

Komunikační kanály: TV, outdoor, digitální média, web, pobočky, sociální sítě

Trvání kampaně: Hlavní část kampaně poběží od 3. března do konce roku 2025;

Agentury: Kreativní koncept zajistila agentura VCCP, produkci spotů realizovala společnost Bistro films, vizuální efekty a animace dodalo studio ALIEN, mediální plánování a nákup reklamy zajišťuje Dentsu. PR podporu agentura Svengali a kampaň na sociálních sítích Imagine Natione.

Akviziční bonus 3000 Kč pro nové klienty

Kampaň není pouze o ochraně financí, ale také o dlouhodobé motivaci nových klientů k přechodu na moderní digitální bankovnictví KB+. Jako součást kampaně nabízí Komerční banka akviziční bonus až 3000 Kč pro nové klienty, kteří si založí účet v aplikaci KB+ a splní podmínky aktivního používání po dobu tří měsíců.

Březen u T-Mobilu: Nová předplacenka, slevy na Xiaomi a Samsung a soutěže s MAGENTA TV

Digitální a satelitní MAGENTA TV v březnu slaví 300 tisíc uživatelů a přináší dvě soutěže o zajímavé ceny. T-Mobile zároveň nabídne atraktivní slevy na mobilní telefony Xiaomi a Samsung a představí novou předplacenou kartu pro všechny, kteří využívají chytrá zařízení.

Milník pro MAGENTA TV

MAGENTA TV si v březnu připisuje zásadní milník v podobě 300 tisíců zákazníků. Při této příležitosti si T-Mobile připravil dvě soutěže, které nabídne přímo v sekci Magenta Moments v aplikaci. V rámci soutěže budou moci zákazníci vyhrát televizor značky Philips nebo roční předplatné nejvyššího tarifu MAGENTA TV zdarma.

Digitální a satelitní TV od T-Mobilu byla spuštěna v roce 2016 a už o čtyři roky později ji využívalo 150 tisíc zákazníků. V roce 2023 se pak z T-Mobile TV stala MAGENTA TV. Televize neustále rozšiřuje nabídku služeb – vloni představila nové tarify Plus a Videotéku, která je silným hráčem na poli VOD.

Telefony na splátky a slevy na Xiaomi a Samsung

V březnu čeká na zákazníky T-Mobilu výhodná nabídka modelů z portfolia Xiaomi a Samsung. Za pouhou 1 Kč si mohou pořídit Xiaomi Redmi 13C 5G 128GB, ke kterému navíc získají i fitness náramek Xiaomi Smart Band 9 Active za 1 Kč. Telefon Samusng Galaxy A16 5G 128GB pak zakoupí jen za 460 Kč s tarifem Next neomezeně XL s výhodou.

Na řadu modelů pak mohou zákazníci uplatnit speciální dotace při nákupu na splátky. Samsung Galaxy A55 5G 128GB je s tarifem Neomezeně 5XL s výhodou dostupný za 100 Kč měsíčně, novinka Xiaomi 15 s tarifem Neomezeně 5XL s výhodou pak za 520 Kč měsíčně.

Nová předplacená karta pro chytrá zařízení

Novinkou je předplacená karta speciálně navržena pro chytrá zařízení jako jsou fotopasti nebo kamery. U této karty je možnost výběru ročních datových balíčků 20/50/250/500 GB za výhodné ceny v aplikaci Můj T-Mobile pro využití v rámci ČR. Balíčky najdou využití v chytrých zařízení v domácnostech, autech nebo například u zákazníků věnujících se myslivosti a dalším koníčkům. Více informací o nové předplacence naleznete zde.

Exit mobile version