Doručování v přesnou hodinu je čím dál oblíbenější. Zákazníkům přináší vyšší komfort, obchodníkům usnadňuje plánování kapacit

V dnešním mimořádně konkurenčním prostředí e-commerce již v boji o zákazníky nestačí pouze pestrá nabídka zboží s co nejnižší cenovkou a efektivní marketing, ale stále častěji je kladen důraz na kvalitu logistiky, od níž se odvíjí zákaznická spokojenost s celým nákupem. Podle odborníků z technologicko-logistické společnosti DODO je jednou z čím dál prosazovanějších inovací doručování v konkrétních časových intervalech. Přesné doručování v časovém okně dle preferencí zákazníka totiž snižuje pravděpodobnost neúspěšných nebo zmeškaných dodávek z e-shopů a prokazatelně zvyšuje celkovou spokojenost zákazníků s daným obchodem.

Zákaznická zkušenost s doručením je pro úspěch e-shopu klíčová

Letošní průzkum výzkumné agentury Behavio ukázal, že 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. Doručování v časových intervalech umožňuje zákazníkům plánovat si svůj harmonogram, aniž by museli na kurýra čekat celý den, a nabízí tak úroveň flexibility a předvídatelnosti, kterou většina zákazníků ocení, zvláště pak například v nadcházejícím období předvánočních nákupů. Slotový přístup k doručování navíc logistickým společnostem pomáhá uspokojit různorodé potřeby retailových klientů, od restaurací, které vyžadují rychlé dodání do 30 minut od objednání, až po řetězce drogerií, parfumerií či lékáren, které nabízejí hodinová dodací okna.

„Doručování v časových slotech umožňuje zákazníkům zvolit co nejpohodlnější formu dodání zboží dle jejich aktuálních časových možností, a zároveň pomáhá efektivně zvládat nárůst objemu objednávek samotným prodejcům, čímž snižuje riziko zpoždění doručení a šetří jejich náklady. To může být klíčové například v případě blížící se sezóny předvánočních nákupů, během které lidé často nakupují na posledních chvíli, nebo kvůli své pracovní době nebývají často k zastižení. Maloobchodníci, kteří nabídnou možnost doručení v konkrétních časových oknech tak získají mezi 50 000 českými e-shopy velkou konkurenční výhodu,“ říká Peter Menky, komerční ředitel technologicko-logistické společnosti DODO.

Zefektivnění provozu

Z doručování v časových intervalech mohou navíc těžit i samotné logistické společnosti, protože jim slotová logistika umožňuje optimalizovat přepravní trasy a lépe řídit zdroje. Výsledkem jsou nižší provozní náklady, kratší dodací lhůty a efektivnější využití přepravních kapacit. Ke koordinaci rychlého a přesného doručování DODO využívá vlastní logistickou platformu GAIA, která i s pomocí umělé inteligence analyzuje obrovské množství dat a maximalizuje kapacitu vozového parku. Optimalizované přepravní trasy a zkrácení čekací doby vedou ke snižování spotřeby paliva a emisí, což je přínosné jak pro životní prostředí, tak i pro celkovou kvalitu života ve městech.

Zlepšení komunikace a investice do technologických řešení

Aby bylo možné dodržet kratší dodací lhůty je nezbytný efektivní systém přepravy a plánování, který optimalizuje trasy a zároveň dodržuje termíny dodávek. Logistické společnosti by také měly mít přehled o své flotile v reálném čase, ale také třeba monitorovat dopravní a povětrnostní podmínky, aby mohly v případě potřeby upravit trasy a harmonogramy.

Nezbytné jsou také spolehlivé komunikační kanály se zákazníky, kteří musí být informováni o termínu dodání nebo jakýchkoli změnách prostřednictvím e-mailu, SMS nebo mobilních aplikací. Dosažení těchto podmínek jde ruku v ruce s investicemi do technologických řešení, jako jsou systémy řízení vozového parku, sledování v reálném čase či automatizace, aby logistické společnosti dokázaly zvýšit svou produktivitu a snížily pravděpodobnost vzniku chyb.

„Doručování v přesných časových oknech přináší do logistického odvětví zásadní revoluci a představuje řešení výhodné jak pro koncové zákazníky, tak i obchodníky a přepravní společnosti. Jako přední poskytovatel logistických služeb poslední míle v Evropě děláme maximum, abychom tento přístup k logistice postupně prosazovali napříč segmenty a neustále posouvali nejen zákaznickou zkušenost, ale i udržitelnost celé e-commerce,“ říká Ivo Velíšek, CEO DODO pro Česko a Slovensko.

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, KFC, Rossmann nebo Hervis. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 000 kurýry a 1 250 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO opakovaně zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE.

Apple v Česku rozšiřuje program samoobslužných oprav Self Service Repair a přidává nový diagnostický proces

Apple rozšiřuje program samoobslužných oprav Self Service Repair a zavádí nový diagnostický nástroj, který uživatelům nabízí větší transparentnost a autonomii při řešení problémů. Program samoobslužných oprav Self Service Repair nyní mohou využít uživatelé modelů z řady iPhone 15 a Maců s čipy M2, včetně 14 a 16palcových MacBooků Pro, 15palcových MacBooků Air, Maců mini, Maců Pro a Maců Studio. Program je navíc nově k dispozici v dalších 24 evropských zemích, včetně Česká, Chorvatska, Dánska, Řecka, Portugalska a Švédska. Díky novému rozšíření mohou program samoobslužných oprav Self Service Repair nyní využít majitelé 35 různých produktů od Applu ve 33 zemích a ve 24 jazycích.

Program samoobslužných oprav Self Service Repair navíc nově obsahuje nástroj Apple Diagnostics, který Apple dnešním dnem spouští v USA. Evropa se jej dočká příští rok. Nástroj Apple Diagnostics je určený pro uživatele, kteří si s opravami zařízení od Applu dokáží poradit sami. Dává jim totiž do rukou prostředky, se kterými mohou otestovat funkčnost součástí a odhalit případné poškozené díly stejně jako v autorizovaných servisech Apple a v nezávislých servisech.

Program samoobslužných oprav Self Service Repair, který byl představen v dubnu roku 2022, poskytuje každému, kdo má zkušenosti s opravami elektronických zařízení, přístup k příručkám, originálním náhradním dílům a nástrojům, jaké se používají v prodejnách Apple Store nebo autorizovaných servisech Apple. Účelem tohoto programu je ulehčit opravy zařízení širšímu okruhu uživatelů.

Pro uživatele, kteří s opravami elektronických zařízení žádné zkušenosti nemají, je nejbezpečnějším a nejspolehlivějším způsobem opravy návštěva profesionálního autorizovaného servisu s certifikovanými techniky, kteří používají originální díly Apple. Za poslední tři roky Apple téměř zdvojnásobil počet servisních míst s přístupem k originálním dílům, nástrojům a školením Apple, včetně více než 4 500 nezávislých poskytovatelů oprav. Celosvětová síť více než 5 000 autorizovaných poskytovatelů servisních služeb Apple čítá více než 100 000 aktivních techniků.

Menší spotřeba elektřiny, více přenesených dat a do pěti let pouze elektroauta. Vodafone vydal výroční zprávu o udržitelnosti

Největším zdrojem uhlíkových emisí jsou u Vodafonu překvapivě obyčejné automobily. Důvod je prostý – už 12 let pohání veškerou infrastrukturu firmy pouze zelená energie. Ačkoliv objem přenesených mobilních dat v síti za posledních pět let stoupl o víc než 850 procent, uhlíkovou stopu i spotřebu elektrické energie drží na uzdě stále efektivnější technologická řešení. Jejich relevance v uplynulém fiskálním roce dramaticky stoupla s příchodem války na Ukrajině a energetické krize. To vše vyplývá z právě vydané nefinanční výroční zprávy Vodafonu.

Digitální technologie jsou naprosto klíčové pro úspory energií, efektivnější využívání přírodních zdrojů, vytváření cirkulární ekonomiky a snižování elektroodpadu, což jednoznačně ukazují i naše data. Klimatická krize je krizí nás všech, zelená a digitální transformace firem a celé ekonomiky je proto naprosto nevyhnutelná,“ říká Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelnosti Vodafonu.

Pozitivní vliv technologií na snižování dopadu lidské činnosti na životní prostředí je neoddiskutovatelný, a to i v řeči čísel. Například pomocí řešení internetu věcí loni Vodafone přispěl k úspoře 25 804 tun oxidu uhličitého u svých zákazníků, což je meziroční nárůst skoro o pětinu. Tato řešení pomáhají snižovat spotřebu energií, chytře spravovat budovy nebo vozový park a v neposlední řadě také městům efektivněji, levněji a šetrněji svážet komunální odpad.

Do pěti let se bude ve Vodafonu jezdit pouze elektroauty

Není překvapením, že objem dat přenášených v mobilní síti Vodafonu dlouhodobě roste, mezi lety 2017-2022 stoupl dokonce o 864 % a jen v uplynulém roce pak o dalších 38 %. Množství emisí CO2 na jednotku dat Vodafone přitom snížil o 26 %. Celkovou spotřebu elektrické energie se podařilo snížit o 3 %, a to zejména díky důrazu na energetickou efektivitu, konkrétně například nasazení chytré správy Citrix serverů.

Vodafone už 12 let využívá pro svůj provoz pouze zelenou energii, právě z toho důvodu nejsou hlavním zdrojem znečištění emise z elektřiny, ale obyčejná spotřeba fosilních paliv pro provoz vozového parku a vytápění budov. Také v těchto oblastech ale Vodafone přichází s inovacemi, které pomohly snížit uhlíkové emise.

V minulém obchodním roce Vodafone ve svém datacentru například instaloval tepelné čerpadlo a začal využívat teplo z datacentra pro vytápění kanceláří. Díky tomu bylo možné zrušit dosavadní vytápění z plynové kotelny. „Tento krok snížil spotřebu plynu Vodafonu v České republice o 12 % a celkové množství emisí o 40 tun za rok. Další omezení spotřeby fosilních paliv souvisí se snižováním počtu služebních aut a postupným přechodem k vozovému parku na pohon hybridní, plug-in hybridní a elektrický. Do roku 2028 by se ve Vodafonu mělo jezdit výhradně elektromobily,“ doplňuje Zuzana Holá.

Čtyři měsíce placeného volna pro druhého z rodičů využilo už téměř 160 lidí

Strategie udržitelnosti se ale zdaleka nevěnují jen životnímu prostředí, velmi důležité jsou rovné šance pro každého. Interní statistiky říkají, že ve středním managementu Vodafonu v uplynulém fiskálním roce působilo 41 % žen (oproti 37 % v roce předchozím), v nejvyšším managementu pak byly ženy zastoupeny ze 40 %. Firma celkem zaměstnávala 2 304 lidí.

K větší inkluzi pomáhá také možnost pracovat flexibilněji. Před dvěma lety Vodafone zavedl revoluční změnu a výrazně rozšířil možnosti práce na částečný úvazek pro všechny pozice. Této možnosti už využívá 21 % nováčků, kteří od té doby do firmy nastoupili, a výrazně stoupla obliba part-time úvazků u mužů. Ze všech nováčků na part-time zhruba 28 % tvoří právě muži, což je meziročně o osm procentních bodů více.

Vodafone sází na flexibilitu dlouhodobě a nabízí těm, kteří nemohou nebo nechtějí pracovat pět dní v týdnu, i další možnosti. Řešením je pro ně například zhuštěný pracovní týden, tedy režim, kdy člověk například čtyři dny v týdnu pracuje 10 hodin a pátý už má zkrátka „odpracováno“. Další možnosti pak mají ve Vodafonu lidé s dětmi. Mohou čerpat například 16 týdnů plně placené dovolené pro druhého z rodičů, které využilo během uplynulého fiskálního roku 29 lidí a od spuštění programu v roce 2022 již celkem 156 kolegů a kolegyň.

Kompletní zpráva o udržitelném podnikání Vodafonu ve fiskálním roce 2022/2023 je k dispozici na webových stránkách.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT). Se službami Vodacom Financial Services a M-Pesa, největší finanční technologickou platformou v Africe, obsluhujeme více než 73 milionů lidí v sedmi zemích a umožňuje jim tak těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. V roce 2023 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, zhruba 30 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a přes 175 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Bezpečnost v mobilním vývoji: Trendy, správa a osvědčené postupy

V době, kdy se mobilní zařízení stala nedílnou součástí našich životů, je zajištění bezpečnosti mobilních aplikací prvořadé. Jaké jsou současné trendy v oblasti zabezpečení mobilních aplikací, kde a jak může pomoci správa mobilních zařízení (MDM) a jaká jsou ideální bezpečnostní opatření, která by měli vývojáři přijmout k ochraně citlivých dat a soukromí uživatelů? Právě na to se společně podíváme v tomto článku.

Aktuální trendy

Zabezpečení mobilních aplikací je neustále se vyvíjející oblast. Luboš Hořínek ze společnosti eMan zdůrazňuje, že je důležité sledovat nejnovější trendy a reagovat na objevené zranitelnosti. „V dnešní době je díky posunu směrem ke vzdálené práci, rozšiřujícímu se internetu věcí (IoT), nebo stále většímu množství osobních informací v našich telefonech, bezpečnost mobilních aplikací důležitější než kdy dříve. Mobilní aplikace jsou branou k citlivým datům uživatele, což z nich činí významné cíle bezpečnostních útoků”, upozorňuje Hořínek.

Na straně hlavních výrobců mobilních operačních systémů je trendem v posledních letech jednoznačně ochrana soukromí dat uživatele před jejich zneužitím, a to hlavně prostřednictvím omezování dat, ke kterým aplikace mají přístup, stejně jako tlak na to, aby autoři aplikací informovali uživatele o tom, jak s jejich údaji nakládají.

Správa mobilních zařízení

Správa mobilních zařízení neboli MDM hraje důležitou roli při udržování bezpečnosti mobilních zařízení. Hořínek vysvětluje: „Řešení MDM poskytují centralizovanou kontrolu nad mobilními zařízeními a umožňují organizacím vynucovat bezpečnostní zásady a vzdáleně spravovat instalace aplikací.” Právě vynucení vyššího zabezpečení zařízení a omezení aplikací, které uživatel na zařízení může používat, významně snižuje riziko úniku citlivých dat k nepovolaným osobám.

Jaká aplikovat bezpečnostní opatření při vývoji mobilních aplikací

Aby vývojáři posílili bezpečnost mobilních aplikací, musí dodržovat řadu osvědčených postupů. Na co si dát pozor?

Zabezpečení zdrojových kódů: Ochrana tzv. zdrojových kódů aplikace proti jejich úniku a proti možnosti ovlivnění třetí stranou, k čemuž může dojít např. využitím neověřených zdrojových kódů třetí strany nebo neautorizovanými nástroji pro práci s nimi.

Penetrační testování: Ověřování bezpečnosti aplikace cílenou snahou o její prolomení.

Šifrování dat: Využití šifrování dat ukládaných lokálně, stejně jako dat posílaných na server.

Autentizace: Ověření přihlášení uživatele ideálně pomocí více faktorů.

Zabezpečené rozhraní API: Zabezpečení komunikačního rozhraní mezi aplikací a serverem, např. proti podvržení třetí stranou.

Ochrana osobních údajů: Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů, jako je GDPR, a omezení shromažďování informací na nezbytné minimum.

Vzdělávání uživatelů: Vzdělávání uživatelů o osvědčených postupech zabezpečení, jako je nastavení silných hesel a rozpoznání pokusů o phishing.

S rostoucím používáním mobilních aplikací rostou i bezpečnostní hrozby s nimi spojené. Vývojáři musí být informováni o aktuálních trendech a v průběhu vývoje používat různá bezpečnostní opatření. Jak radí Luboš Hořínek ze společnosti eMan: „Bezpečnost by měla být vždy jednou z hlavních priorit při vývoji mobilních aplikací, obzvláště když se naše mobilní telefony stávají čím dál důležitější součástí našich životů.”

Společnost NETGEAR představila nové inteligentní přepínače řady S3600 pro firemní sféru a 10gigabitovou konektivitu

Společnost NETGEAR, přední poskytovatel síťových produktů, uvedla na trh inteligentní přepínače NETGEAR řady S3600 s cloudovou správou. Řada S3600 zahrnuje 8portové 10G/multigigabitové (XS508TM) a 16portové 10G/multigigabitové (XS516TM), které poskytují flexibilní a automaticky adaptivní kabelové připojení zařízení, která dokáží rychle přenášet velké množství dat.

Počet aplikací a zařízení, která zvládají přenosy velkých objemů informací za krátkou dobu, se neustále zvyšuje. To může ve firmách způsobovat výpadky internetového připojení, pomalé rychlosti, zpoždění streamování obsahu a pomalé stahování. Řada inteligentních přepínačů S3600 tyto problémy řeší tak, že umožňuje jednoduše připojit zařízení a okamžitě mu poskytnout přesně takovou rychlost, jakou pro svou práci potřebuje – buď 1G, 2,5G, 5G nebo 10G.

S3600 je vybaven intuitivní cloudovou správou NETGEAR Insight, která zjednodušuje počáteční konfiguraci a umožňuje komplexní vzdálenou konfiguraci a řešení problémů pro routery NETGEAR Pro, přístupové body Pro WiFi a přepínače NETGEAR. Správci sítě mohou z jednoho místa snadno nasazovat, spravovat a monitorovat každý aspekt sítě. Společnost NETGEAR navíc v případě potřeby nabízí odbornou technickou podporu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Mezi další technické specifikace patří:

  • 8 nebo 16 x 10G/multigigabitových ethernetových portů pro flexibilní a automaticky adaptivní kabelové připojení zařízení s velkou šířkou pásma – každé zařízení dostane automaticky přidělenu přesně takovou rychlost, jakou potřebuje: 1G, 2,5G, 5G nebo 10G.
  • Neblokované přepínání s přenosovou rychlostí 200 Gb/s (XS508TM) nebo 360 Gb/s (XS516TM) –konektivita přes všechny porty 10G/Multi-Gigabit Ethernet a dva porty pro odchozí připojení 10G SFP+ (1G/10GBASE-X fiber SFP+), bez přetížení a v plně duplexním režimu.
  • Konfigurovatelné síťové funkce L2/L2+ (VLAN, Rapid Spanning Tree, IGMP Snooping/Querier/Fast Leave a další) – intuitivní webová správa zefektivňuje počáteční konfiguraci pro rychlé zprovoznění na přístupové vrstvě vaší sítě.
  • Automatická prevence DoS (Denial-of-Service) – chrání před kybernetickými útoky typu DoS.
  • Vzdálené monitorování SNMP v1, v2c, v3 a RMON.
  • Cloudová správu NETGEAR Insight – možnost aktivace správy statistik prostřednictvím grafického uživatelského rozhraní – v ceně je zahrnuto předplatné služby Insight na 1 rok.
  • Smart Command-Line Interface (CLI) – rozhraní, které umožňuje spravovat všechna síťová zařízení z jednoho místa.
  • Zrcadlení portů pro monitorování sítě – umožňuje přenášet síťové pakety zachycené na jednom nebo několika portech přes přepínač do cíle na jiném portu pomocí sledovacího programu.
  • Energeticky úsporný Ethernet (IEEE 802.3az) pro maximální úsporu energie – nejnovější možnosti úspory energie, včetně automatického režimu nižší spotřeby na port, když je připojení portu mimo provoz nebo je nečinné.
  • Tichý provoz v racku, na stěně nebo na stole – regulace otáček ventilátoru na základě teploty minimalizuje akustický hluk systému s max. 28,63 dBA při okolní teplotě 25 °C.

Dostupnost

Inteligentní přepínač NETGEAR řady S3600 je k dispozici na webu NETGEAR.com za 999.99 USD (model XS508TM), resp. 1 599.99 USD (model XS516TM). Na evropském trhu bude zařízení dostupné od konce dubna za 1 000 EUR (model XS508TM), resp. 1 600 EUR (model XS516TM).

Součástí nákupu je roční předplatné NETGEAR Insight Cloud Management.

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) je průkopníkem pokročilých síťových technologií pro domácnosti, firmy a poskytovatele služeb po celém světě s cílem je zjednodušit a zlepšit život lidí. Umožňuje lidem spolupracovat a připojit se ke světu informací a zábavy. Nabízí inovativní a pokročilá propojená řešení: mobilní a cloudové služby pro lepší ovládání a zabezpečení, inteligentní síťové produkty, video přes Ethernet pro Pro AV aplikace, snadno použitelná wi-fi řešení a výkonné herní routery pro vylepšení hraní online her. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a její pobočky jsou rozmístěny po celém světě.

Informace v češtině jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz.

Sledujte české aktivity společnosti NETGEAR také na sociálních sítích facebook a LinkedIn.

StartupJobs: Výše odměn na seniorních pozicích ve firmách meziročně klesla. Na částku 100 tisíc letos dosáhli jen senioři na pozicích v IT

Z průzkumu kariérního portálu StartupJobs vyplývá, že nejnižší mzdy ve výši okolo 30 tisíc korun mají juniorní pracovníci v kreativě a administrativě. Na nejvyšší mzdu dosahující částky 100 tisíc a výš naopak dosáhnou jen seniorní IT odborníci –⁠ těm nevývojářským však oproti roku 2022 průměrná mzda klesla. Průzkum každoročně porovnává mzdová ohodnocení nabízených pozic v českých inovativních firmách. Kromě seniorů a juniorních pracovníků přitom sleduje také výši odměn u středně zkušených pracovníků neboli mediorů. Jejich ohodnocení totiž ilustruje, nakolik se juniorní pracovníci mohou v dané profesi po finanční stránce posouvat.

Průzkum se soustředí také na rozdíly mezi požadovanou a akceptovanou výší odměny u různých pozic. Největší rozdíl v očekávání byl letos patrný u seniorních vývojářských i nevývojářských IT pozic, nejmenší u juniorů v obchodu a managementu či u mediorů v marketingu. Juniorní obchodníci však během náborového řízení požadují o 10 tisíc korun více, tedy přibližně o čtvrtinu vyšší mzdu než v loňském roce. Nejhůře jsou na tom aktuálně juniorní pracovníci v kreativě. Nejenže požadují o šest tisíc korun méně než loni, ale jejich průměrná odměna se pohybuje nepatrně pod hranicí 30 tisíc korun, což činí v meziročním srovnání o 21 % méně.

Zatímco v roce 2022 dosáhli na mzdu překračující v průměru hranici sto tisíc korun i seniorní pracovníci v managementu, letos takovou mzdu pobírají pouze seniorní pracovníci v IT profesích. „Podle výše mzdového hodnocení lze sledovat, po jakých pozicích je aktuálně poptávka. Některé výzkumy pracovního trhu v České republice ukazují, že klesá zájem po IT odbornících. Z naší analýzy však vyplývá, že stále jde o nejlépe hodnocené profese a že pokles poptávky nemůže být dlouhodobý,“ komentuje průzkum Filip Mikschik, zakladatel a CEO portálu StartupJobs.

Kdo si polepšil

Mzdy seniorních pracovníků v administrativě letos poskočily ze 45 tisíc na 62 tisíc korun, což znamená meziroční nárůst o 37 %. V analytice pobírají pracovníci v průměru o tisícovku méně než loni, přičemž o podobnou částku klesly i jejich nároky na výši mzdy –⁠ zatímco loni u pohovorů požadovali 75 tisíc korun, letos to bylo 74 tisíc. Junioři na nevývojářských pozicích v IT si oproti roku 2022 polepšili o 22 % a nyní v průměru pobírají 49 tisíc korun měsíčně. V marketingu se mzda seniorních pracovníků zvýšila ze 64 na 68 tisíc korun, zatímco juniorům ve stejné profesi vzrostla odměna pouze o necelá tři procenta na 36 tisíc korun.

Data průzkumu také ukazují, že junioři v managementu požadují 48 tisíc korun, což je o tři tisíce korun nižší mzda než loni. Jsou přitom ochotni akceptovat stejnou mzdu jako v loňském roce, tedy 42 tisíc korun. Reálně však pobírají 43 tisíc. Seniorním pracovníkům v marketingu mzdy stouply o 5,4 %, takže nyní v průměru pobírají 68 tisíc korun. V managementu poklesla výše odměn seniorům o 6,6 % ze 106 tisíc na 99 tisíc korun a seniorním obchodníkům pak o 16 % ze 74,8 tisíc korun na 70,2 tisíc korun. Juniorští obchodníci si polepšili, a to o tři tisíce korun.

„Obecně platí, že mzdy v kreativě mají až na juniorní pozice tendenci růst. Přestože většinou nejde o velké částky, je to trend, který pokračuje, pravděpodobně podpořený inflací. Můžeme ale také sledovat, že klesá výše požadované mzdy. Pracovníci u pohovorů své nároky sice nesnižují, ale také už nenadsazují očekávané peníze tolik jako v předchozích letech. Zatímco loni si uchazeči říkali v průměru o 20 procent více, než byli ochotni akceptovat, letos si říkají jen o 13 % více. Poslední roky jsme sledovali extrémní růst mezd, letos však vidíme, že se trend relativně umírnil. To, že lidé nechtějí meziročně více, ale stejně nebo méně, značí, že se trh alespoň o něco narovnal,“ doplňuje Filip Mikschik.

Více o StartupJobs

StartupJobs je platforma pro startupy, kterým pomáhá rozrůst se o ty správné lidi, uchazečům o práci zprostředkovává jejich vysněnou práci.

Huawei přináší revoluci v oblasti plně bezdrátového poslechu a představuje open-ear sluchátka FreeClip

Zažijte zcela nový zážitek z poslechu. Společnost Huawei dnes představila svou nejnovější řadu TWS audio produktů. Huawei FreeClip jsou prvními sluchátky s novým designem C-bridge a inovativní Clip technologií. Pochlubit se mohou také technologií Smart Wear Detection, díky které můžete vložit pravé sluchátko do levého ucha a naopak, a dlouhou výdrží baterie i pro ty nejnáročnější uživatele.

Nová sluchátka Huawei FreeClip představují to nejlepší jak z oblasti designu, tak oblasti open-ear poslechu. Díky těmto vlastnostem se Huawei FreeClip stávají ideálním bezdrátovým společníkem pro uživatele, kteří potřebují alternativu ke klasickým bezdrátovým sluchátkům a chtějí sluchátka na sport, cestování nebo na práci.

Navrženo pro novou generaci posluchačů

Společnost Huawei se v případě těchto sluchátek zaměřila na skupinu posluchačů, kteří touží po nadstandardním zvukovém zážitku klasických bezdrátových sluchátek, ale zároveň chtějí zůstat propojení se svým fyzickým okolí, ať už jsou v posilovně, nebo v kanceláři.

Proto Huawei přichází se sluchátky FreeClip. Otevřená sluchátka totiž umožňují přirozené fungování jak těm, kteří v kanceláři často balancují mezi telefonními a osobními hovory, tak těm, kteří se rádi věnují outdoorovým aktivitám.

Inovativní C-bridge design pro pohodlné nošení

Aby společnost Huawei vytvořila otevřená bezdrátová sluchátka, která uživatelům poskytnou optimální ergonomický tvar, pohodlí a styl, prováděla při jejich vývoji důkladné uživatelské testy včetně rozsáhlého výzkumu. Cílem bylo vyvinout sluchátka, která skvěle padnou a stále dokáží ohromit svým designem.

Na základě výsledků testování a výzkumu vznikly nové prvky sluchátek, které přináší očekávané pohodlí a styl: Comfort Bean, Acoustic Ball a C-bridge Design. Comfort Bean využívá ergonomickou konstrukci ve tvaru fazole, která se formuje podle složitých tvarů a zakřivení lidského ucha. Acoustic Ball je navržena na základě skutečných tvarů lidského ucha pro dosažení optimální velikosti. Navíc hladce klouže po pokožce uživatele, takže nezpůsobuje nepohodlí a tlak. Jako spojení těchto dvou prvků slouží design C-bridge, který je vybaven adaptivním senzorem, jenž v reálném čase upravuje sílu sevření. Tím efektivně snižuje namáhání ušní chrupavky a sluchátka v uších uživatele mohou držet po celý den.

Sluchátka FreeClip dále přichází s dlouhou výdrží baterie, s osmi hodinami přehrávání hudby v kuse a 36 hodinami poslechu s dobíjecím pouzdrem. Výhoda to může být zejména pro ty, kteří potřebují nosit sluchátka na uších po dlouhou dobu, na celý den v práci nebo například na půlmaraton.

Sluchátka navíc dokážou díky inovativní konstrukcí zajistit nejen pohodlné nošení, ale také zachovat povědomí uživatelů o okolních zvucích, a tím tak posluchači dovolit bezstarostné a bezpečné sportování jak uvnitř, tak venku. Díky voděodolnosti podle normy IP54 se navíc nemusíte zaleknout potu ani deště.

Do levého i do pravého

Jedním z nešvarů klasických bezdrátových sluchátek je zasazení správného sluchátka do správného ucha. U klasických sluchátek totiž nelze pravé sluchátko umístit do levého ucha a naopak. Uživatelé tedy musí vědět, kam mají jaké sluchátko vložit.

S Huawei FreeClips je tomu konec. Jde totiž o první sluchátka na trhu, která nerozlišují pravé a levé ucho. A to díky technologii Smart Wear Detection. Ta zajišťuje, že se sluchátka přizpůsobí uchu uživatele, zcela komfortně a bez nutnosti hledat pravé a levé. Navíc díky tomu, že se sluchátka dají používat zaměnitelně, si uživatelé mohou dobu poslechu snadno prodloužit[1], obzvláště ve chvílích, kdy potřebují pouze jedno sluchátko.

Open-ear poslech díky inovativním technologiím

Mnoho uživatelů sluchátek se obává, že se systémem open-ear dojde k poklesu čistoty zvuku, nebo k únikům zvuku. To ale řeší technologie Open-ear Listening od Huawei. Ta se spoléhá na dvě hlavní zvukové technologie – vysoce citlivou dvoumagnetickou pohyblivou cívku a systém Reverse Sound Waves. Ty dohromady zajišťují čistý přenos o vysoké kvalitě a minimální zvukové ztráty.

Vysoce citlivá budící jednotka s duálním magnetem zajišťuje zvýšenou schopnost řízení reproduktorů, což má za výsledek výkonnou produkci zvuku. Systém Reverse Sound Waves umožňuje uživatelům vychutnat si inteligentní nastavení hlasitosti a zároveň jemně potlačit zvukové vlny. To pomáhá vytvořit soukromější zážitek z poslechu. Kromě toho Huawei FreeClip disponují duálními zadními průduchy na zadní straně Acoustic Ball. Ty zpětně kompenzují uniklé zvukové vlny a omezují únik zvuku.

Cena a dostupnost

Sluchátka Huawei FreeClip budou k dostání na českém trhu v předobjednávkách od 12. prosince za cenu 4 999 Kč. Dostupné budou na oficiálním e-shopu Huawei a u maloobchodního prodejce Alza. Při jejich koupi navíc dostanete Huawei Band 8 jako dárek. Pro více informací navštivte oficiální webové stránky Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Údaje o výdrži baterie a nabíjení pocházejí z laboratorních testů společnosti Huawei, během nichž bylo použito jediné sluchátko s plně nabitým nabíjecím pouzdrem. Zvuk byl při 50% hlasitosti přehráván ve formátu AAC a pro ostatní funkce bylo použito výchozí nastavení. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na hlasitosti, zdroji zvuku, rušivých vlivech prostředí, vlastnostech produktu či zvyklostech používání.

EVOLVEO uvádí na trh tlačítkový telefon EasyPhone XO. Je navržen pro seniory i malé děti

Předností bohatě vybaveného mobilního telefonu je jeho snadné ovládání

Tlačítkový mobilní telefon EVOLVEO EasyPhone XO se snadno ovládá. Disponuje velkými tlačítky a 2,8″ displejem. Tento telefon je navržen s ohledem na potřeby seniorů i dětí a přináší jedinečnou kombinaci praktického designu a moderních funkcí. Telefon má velká tlačítka, což z něj činí ideální volbu pro ty, kteří preferují jednoduché ovládání.

Nabíjecí kolébka a dlouhá výdrž

EasyPhone XO disponuje baterií s výkonem 1700 mAh, která zajistí dlouhou výdrž. Nabíjecí port USB-C poskytuje rychlé a pohodlné dobíjení. Telefon je dodáván s praktickou nabíjecí kolébkou, do kterého stačí telefon zasunout a nabíjení baterie je spuštěno automaticky. Kolébka je vybavena LED kontrolkou s informací o stavu nabíjení.

Kontakty a hlasité vyzvánění

Pro snadné volání blízkých osob nabízí EasyPhone XO fotokontakty i rychlé kontakty. Telefon má také blacklist pro blokování nežádoucích čísel. Výkonný reproduktor zajistí hlasité vyzvánění a jasný zvuk při hovorech.

SOS volání a SMS nouzová zpráva

Na zadní straně telefonu EasyPhone XO je SOS tlačítko, po jehož stisknutí telefon začne automaticky vytáčet předvolená čísla a odešle na ně nouzovou SMS zprávu. Je možno zadat až pět telefonních čísel.

Funkce a bohatá výbava

EasyPhone XO je vybaven FM rádiem, které má automatické ladění. Telefon má navíc mnoho aplikací, jako je prohlížení obrázků, nahrávání videí a hudby nebo digitální záznam zvuku. Kromě toho nabízí telefon řadu dalších užitečných funkcí, včetně kalendáře, budíku, kalkulačky, hodin nebo čtečky elektronických knih. Fotoaparát s bleskem umožní zachytit speciální okamžiky a vyhrazená tlačítka pro svítilnu, hlasitost a odemknutí telefonu jsou dalšími benefity telefonu. EasyPhone XO má také slot pro microSDHC kartu pro rozšíření paměti a 3,5mm vstup pro sluchátka, která jsou součástí balení.

Dostupnost a cena

Tlačítkový telefon EVOLVEO EasyPhone XO je dostupný ve dvou barevných variantách (černá a červená) prostřednictvím sítě internetových obchodů a vybraných prodejců již za 989 Kč včetně DPH.

Technická specifikace:

  • Mobilní telefon s velkými tlačítky vhodný pro seniory nebo pro děti
  • Jednoduché ovládání a ergonomický design
  • Velký barevný 2.8″ TN displej
  • Dobíjecí port USB-C (Type C)
  • 0,3Mpx fotoaparát s bleskem
  • Kapacita pro uložení kontaktů: 500
  • Kapacita pro SMS zprávy: 100
  • Fotokontakty a kontakty rychlé volby pro snadné vytáčení blízkých osob
  • Počet předvoleb pro fotokontakty: 8
  • Počet předvoleb pro rychlou volbu: 8
  • SOS tlačítko s výrazným barevným odlišením pro SOS volání v případě nouze
  • Počet předvoleb SOS kontaktů: 5
  • Nezávislé FM rádio funkční i pro vestavěný reproduktor
  • Automatické ladění rádia
  • Vyhrazená tlačítka pro svítilnu, hlasitost a odemknutí telefonu
  • Hlasitý výkonný reproduktor pro poslech FM rádia a vyzvánění
  • Počet melodií pro vyzvánění: 7 + vlastní
  • Dobíjecí kolébka pro snadné nabíjení
  • Uživatelsky vyměnitelná 1700 mAh Li-Ion baterie (součást dodávky)
  • Výdrž v pohotovostním režimu až 14 dnů
  • Nabíjení baterie: 4 hod.
  • Rozlišení displeje 320 × 240 px
  • Velká oddělená tlačítka klávesnice pro snadné ovládání
  • Potvrzovací tlačítko
  • Silná svítilna s možností rozsvícení i při uzamknuté obrazovce
  • Posuvné tlačítko svítilny
  • Tlačítka pro ovládání hlasitosti
  • Pokrytí pásem GSM 850/900/1 800/1 900 MHz
  • Podpora SMS zpráv
  • Podpora SIM Toolkit
  • Bluetooth verze 3.0
  • Čtyři uživatelské profily
  • Obecný
  • Tichý
  • Schůzka
  • Venku
  • Blacklist a Whitelist pro blokování nebo povolení vybraných kontaktů
  • Vibrační vyzvánění
  • Dual SIM (2× Mini SIM)
  • Čtečka elektronických knih
  • Prohlížeč obrázků (jpg)
  • Video rekordér (avi, 3gp)
  • Video přehrávač (mp4, avi, 3gp)
  • Hudební přehrávač (mp3, wav, amr)
  • Digitální záznamník zvuku/diktafon (mp3, wav, amr)
  • Součástí balení jsou hands-free sluchátka
  • Automatické nastavení přesného času
  • Kalendář, budík, kalkulačka
  • Slot pro microSDHC kartu pro rozšíření paměťi a možností
  • 3,5mm vstup pro sluchátka
  • Jazykové mutace manuálu: CZ, SK, EN, HU, SLO, RO, BG, GR
  • Jazykové mutace firmwaru: CZ, SK, EN, HU, SLO, RO
  • Rozměry telefonu (d × š × v): 143 × 58 × 13,6 mm
  • Hmotnost vč. baterie: 113 g

www:

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-easyphone-xo–mobilni-telefon-pro-seniory-s-nabijecim-stojankem–cervena-barva/

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-easyphone-xo–mobilni-telefon-pro-seniory-s-nabijecim-stojankem–cerna-barva/

Facebook: https://www.facebook.com/EvolveoCZ/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEono-1cGHesLH4-fz6Lw4w

Instagram: https://www.instagram.com/evolveo_cz/

EVOLVEO je značka elektroniky, která vznikla v roce 2005 a specializuje se na oblasti digitálního domova, osobní elektroniky a herních produktů. Značka je zaměřena na muže, kteří se zajímají o spotřební elektroniku nebo informační technologie, požadují trendové produkty a hledají ekonomicky výhodnější řešení vzhledem k nabídce velkých nadnárodních značek. Rozvoj, distribuci a servis EVOLVEO zajištuje mezinárodní tým ve více než deseti zemích.
EVOLVEO podléhá řízení jakosti dle normy ISO 9001.

Odhalení barev: 82 % lidí preferuje telefon ve své nejoblíbenější barvě, 47 % mužů je připraveno na odstín Viva Magenta, obliba bílé klesá

Historicky první průzkum na téma barev a technologií ve střední a východní Evropě ukazuje, že zákazníci volí v některých aspektech odvážné varianty.

Vyhlášení barvy roku je každoroční podívaná, která přitahuje pozornost různých odvětví od interiérového designu přes módu až po psychologii a technologie. Motorola u příležitosti oznámení Barvy roku 2024 a jejího exkluzivního partnerství s Institutem barev Pantone, specialistou na barvy, uskutečnila historicky první průzkum, který ukazuje preference zákazníků v oblasti barev a materiálů při výběru telefonu a který se zabývá postoji a touhami spotřebitelů ve střední a východní Evropě. Průzkum ukázal několik překvapivých výsledků, například bílá je při nákupu chytrého telefonu nejméně žádanou barvou a pozoruhodných 47 % dotazovaných mužů vyjádřilo touhu vlastnit telefon v odstínu Viva Magenta. Podívejme se na další nejzajímavější výsledky průzkumu, který se uskutečnil v 8 zemích – České republice, Slovensku, Bulharsku, Polsku, Rumunsku, Ukrajině, Maďarsku a Srbsku na vzorku 22 200 respondentů.

  • Modrá, jasný favorit

Pro 33 % respondentů není modrá jen barvou, ale vyjádřením postoje. Tito účastníci výzkumu označili modrou jako svou oblíbenou barvu. Mladší ženy nejčastěji vyhledávají rozmanité spektrum barev, čímž zpochybňují tradiční trojici černá, modrá a zelená.

Černá obsadila v celkovém pořadí solidní druhé místo. Generace Z se jeví z hlediska preferencí barev jako nejkonzervativnější, protože je to jediná věková skupina, která si jako nejoblíbenější vybírala převážně černou barvu. Zelená skončila třetí, tuto barvu upřednostňovalo 13 % respondentů napříč všemi věkovými skupinami. Červená je na 4. místě s 10 % hlasů. Fialová vede žebříček jako nejčastěji uváděná barva v otevřené volbě „Ostatní“, což naznačuje její rostoucí oblibu.

  • Mileniálové jsou při výběru barev otevřenější

Neuvěřitelných 82 % dotazovaných je připraveno vnést do svých životů novou energii telefonem ve své oblíbené barvě. Mileniálové jsou ochotnější upustit od konvencí a vrhnout se střemhlav do světa vzrušujících technologií. Jedná se o odklon od jednobarevné éry s důrazem na touhu po individualizovaném a expresivním technologickém příslušenství.

  • Černá je i nadále hitem, ale ostatní barvy ji dostihují

Černá, nesmrtelná klasika, potvrdila svou popularitu – 42 % dotazovaných, kteří uvedli, že poslední jimi pořízený telefon byl skutečně černý. V patách jsou jí však již pestrobarevné alternativy, pro které se rozhodlo 38 % respondentů.

Z toho vyplývá, že u telefonů není rozhodující už jen praktičnost. Telefony se vyvíjejí v pomyslná individualizovatelná plátna umožňující vyjádření sebe sama. Zákazníci nehledají pouze zařízení, která fungují, ale chtějí taková, která rezonují s jejich individuálním stylem a preferencemi.

Varianty v barvě kovu si udržují svou pozici s 16 %, zatímco bílá zjevně ztrácí své postavení, neboť se při výběru telefonu stala nejméně preferovanou barvou.

Ale jak moc je to důležité? Podle výsledků velmi! Více než 35 % žen a 30 % mužů uvádí, že barva zařízení patří mezi hlavní faktory při výběru nového telefonu. Toto procento je ještě vyšší v případě jedné specifické skupiny 18-24-letých. To dokazuje, že telefony už nejsou jen o praktičnosti, ale mění se na personalizované plátna k vyjádření vlastního názoru. Zákazníci nehledají jen funkční zařízení, ale chtějí taková, která jsou v souladu s jejich individuálním stylem a preferencemi.

  • Viva Magenta středem zájmu

Velkolepý příchod odstínu Viva Magenta jako Pantone Barvy roku 2023 se setkal s nadšeným přijetím u 63 % respondentek, které tvrdí, že by si pořídily telefon v tomto módním růžovočerveném odstínu. Z toho vyplývá nejen obliba příslušné barvy, ale také ochotu přijímat trendy a odvahu dávat najevo svůj styl prostřednictvím technologií. O trochu nižších, ale stále pozoruhodných 47 % mužů naznačuje, že i pánové sdílejí zájem o vývoj trendů a odklání se od tradičních preferencí v oblasti barev.

  • Materiál je důležitý – z čeho je vyroben zadní kryt vašeho telefonu?

Téměř polovina respondentů (49 %) upřednostňuje u zadního krytu svého telefonu chladný povrch kovu. Na plast kývnou muži jako na svou druhou nejlepší volbu (18 %), zatímco ženy volí eleganci tvrzeného skla (20 %). Veganská kůže je nejoblíbenější u žen starších 35 let.

Celkem 62 % dotazovaných tvrdí, že materiál na povrchu chytrého telefonu by mohl ovlivnit jejich rozhodnutí o koupi. Zatímco pouze 10 % si je jisto tím, že to není faktor, který by zohledňovali při výběru svého nového telefonu.

Evoluce osobního vyjádření prostřednictvím technologie je nezastavitelná. Přestože barvy na dominantní černou ještě mírně ztrácejí, rozhodně budou stát v čele této revoluce, v níž inovace a individualita neznají hranic. Dosud platná módní pravidla pozbývají platnosti.

Vrozená racionalita převažuje v aspektech preferovaného materiálu a jeho významu, ale velmi slibná je rostoucí popularita ekologických alternativ.

Společnosti Motorola a Pantone položily základ pro prostředí, ve kterém smartphony nejsou jen funkčními nástroji, ale také personalizovaným vyjádřením identity.

Zdroj:
Údaje z průzkumu vycházejí z online a off-line průzkumu mezi 22 200 uživateli chytrých telefonů v osmi evropských zemích – České republice, Slovensku, Bulharsku, Polsku, Rumunsku, Ukrajině, Maďarsku a Srbsku.

O společnostech Lenovo & Motorola

Společnost Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost z žebříčku Fortune Global 500 s příjmem 70 miliard USD, která poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřujeme se na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny a vyvíjíme technologie, které mění svět a které každý den pohánějí (prostřednictvím smartphonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 odkoupena společností Lenovo Group Holdings. Motorola Mobility je dceřiná společnost v plném vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za navrhování a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránku https://www.lenovo.com a přečtěte si o novinkách na našem StoryHub a Motorola Global Blog.

MoroSystems vystaví nový obchodní systém pro investiční společnost CYRRUS

Legacy systémy v bankovním sektoru postupně končí a společnosti je nahrazují novými technologiemi, aby mohly efektivně rozvíjet své služby. Technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která pomáhá předním českým i světovým firmám digitalizovat procesy a zavádět inovace, ilustruje tento trend svým nejnovějším projektem komplexní modernizace obchodního systému pro investiční společnost CYRRUS. Spolupráce je rozprostřena na několik let a celková částka je v rozsahu vyšších desítek milionů korun. Při transformaci bude MoroSystems působit jako strategický a technologický partner, zaměří se nejen na vytvoření zcela nového systému, ale také na zefektivnění interních procesů. CYRRUS tím získá moderní systém umožňující snadné rozšiřování funkcionalit, bezproblémový provoz a zvýšenou bezpečnost ekosystému. V konečném důsledku to společnosti přinese prostor pro zavádění inovací a konkurenční výhodu a zákazníkům vyšší komfort.

„Svět technologií se rychle mění a řada firem se stále výrazněji potýká, nebo se brzy bude potýkat s omezeními danými provozem legacy systémů. V MoroSystems neustále pracujeme na tom, abychom drželi krok s nejnovějšími trendy a sami dokázali přinášet inovace tam, kde to dává největší smysl. Máme proto radost, že můžeme spolupracovat s investiční společností CYRRUS, která si nás zvolila jako dlouhodobého strategického technologického partnera,“ říká Tomáš Páral, CEO a spoluzakladatel MoroSystems.

„V naší společnosti potřebujeme být schopni především rychleji zavádět technologické inovace, které nám umožní nabídnout nové služby a zlepší zákaznickou zkušenost. Nyní narážíme na limity současných systémů a aplikací. Nastal čas bouchnout do stolu a zbavit se všech těch historicky vybudovaných workaroundů, které nám hážou klacky pod nohy při jakékoli nové implementaci, prodražují ji, zpomalují a výsledkem je nakonec stejně vždy nějaký technologicko-procesní kompromis. To není vůbec jednoduchý úkol a bez týmu specialistů, kteří opravdu pochopí do naprosté hloubky všechny naše firemní procesy, byznysové souvislosti a softwarovou infrastrukturu, nemáte šanci uspět. Jsem rád, že právě na takový tým jsme po několika letech narazili právě v MoroSystems,“ říká Jiří Grummich, CTO ze společnosti CYRRUS.

Společný tým a cíle klíčem úspěšné spolupráce

U velkých zakázek pro banky nebo velké firmy je na trhu stále běžný transakční model spolupráce, ve kterém se zadavatel a dodavatel chovají jako soupeřící strany často sledující vlastní zájmy, nikoli byznysový úspěch společného projektu. Spolupráce MoroSystems a CYRRUS je unikátní v tom, že sestavili tým expertů, jejichž společným úkolem bude vytvořit a implementovat nový systém do organizace. Společný tým, záměr, cíle, rytmus komunikace přinesou do vzájemné spolupráce vysoký standard, schopnost věnovat se důležitým věcem, měnit priority dle potřeby, neplýtvat časem a penězi a budou rozhodujícím faktorem pro úspěšnou realizaci projektu.

„MoroSystems nám otevřeli svoji firmu a umožnili nám poznat fundamenty jejich fungování. Zásadní pro nás byla jejich otevřenost, úsilí, profesionalita a snaha porozumět našim potřebám. Dohromady mi to poskládalo obrázek, že se nám MoroSystems bude opravdu snažit pomoci s vyřešením našich výzev,“ dodává Jiří Grummich.

„Cílem není pouhé vytvoření nového digitálního řešení, ale také jeho sladění s interními procesy společnosti, které pomůžeme správně uchopit a optimalizovat. Na spolupráci se díváme komplexně, nejen z hlediska vývoje softwaru, ale také z pohledu efektivity spolupráce. Víme totiž, že právě tyto aspekty jsou klíčové pro úspěšné fungování jakékoli společnosti,“ uzavírá Tomáš Páral.

Více o MoroSystems

MoroSystems je brněnská technologicko-konzultační společnost, která pomáhá předním českým i světovým firmám digitalizovat procesy a zavádět technologické inovace. Pro své zákazníky navrhuje a vyvíjí aplikace, systémy a portály na míru, ať už se jedná o platební systémy, věrnostní programy a bankovní, finanční či monitorovací aplikace. K dosažení maximálního přínosu si firma zakládá na vývoji na míru s přidanou hodnotou, jehož principy popisuje ve vlastní iniciativě No Paskvil Agile. Tou chce změnit způsob, jakým na trhu softwarového vývoje funguje spolupráce mezi dodavateli a klienty. MoroSystems disponuje nejvyšším počtem certifikovaných Atlassian expertů v Česku a na Slovensku a více než 11 let drží certifikaci Platinum Atlassian partner. Díky tomu svým zákazníkům poskytuje nejen samotné produkty této společnosti, ale také profesionální konzultace, implementaci nástrojů a podporu. Nově se také v rámci partnerství se startupem Tatum věnuje blockchainu a NFT projektům. Mezi klienty MoroSystems patří například fintechová platforma AEVI, globální internetové tržiště eBay, dále UNIQA, Benefit Plus, AstraZeneca a další.

Exit mobile version