Tři čtvrtiny Čechů si práci vybírají podle nabídky benefitů. Pro generaci Z budou zásadní

Při výběru nové práce se Češi stále častěji rozhodují podle nabídky benefitů. Průzkum společnosti Edenred ukázal, že pro 75 % zaměstnanců je důležité, aby při změně pracovního místa jejich nový zaměstnavatel nabízel volnočasové benefity. U příslušníků generace Z je to dokonce 82 %. Nejpopulárnějším benefitem je dovolená navíc, dále následuje třináctý plat, příspěvek na stravování a příspěvek na volnočasové aktivity. Ten si v posledních letech nachází místo ve stálé nabídce benefitů velké části firem, za samozřejmost jej považuje už téměř polovina zaměstnanců.

Zaměstnanecké benefity se stávají důležitým kritériem, podle kterého se Češi rozhodují, kam poslat svůj životopis. Z průzkumu společnosti Edenred provedeného na vzorku více než 5200 zaměstnanců vyplývá, že nabídku volnočasových benefitů při výběru zaměstnavatele či změně pracovního místa vnímá jako důležitou až 75 % z nich. Až 30 % respondentů je dokonce označilo za velmi důležité.

Nejpečlivěji studují seznamy benefitů příslušníci generace Z, tedy lidé narození mezi lety 1997 a 2012. Ve věkové skupině 18-26 let označilo volnočasové benefity jako důležitý faktor při rozhodování o svém budoucím zaměstnání celkem 82 % respondentů.

„Zaměstnanci se o nabídku volnočasových benefitů zajímají víc než kdy dříve a co je nejdůležitější, stále častěji se podle ní při výběru firem, kde se plánují o místo ucházet, řídí. Za vůbec nejatraktivnější považují benefity uplatnitelné v lékárnách či v oblastech kultury, wellness a cestování, které jsou zvláště oblíbené mezi nejmladší věkovou skupinou zaměstnanců. U ní se do popředí navíc dostávají i sportovní aktivity a zábava,“ doplňuje Gabriela Šimšová, personální ředitelka společnosti Edenred.

S hodnotami mladých se v současnosti setkávají především manažeři spadající do generace, která práci a výkonnost dlouho vnímala jako prioritu. To pro generaci Z již neplatí. „Pro mladé už není pojem work-life balance jen líbivým HR sloganem, ale kategorickým požadavkem. Očekávají respektování individuálních potřeb, neformální otevřenou atmosféru a smysluplnost práce namísto drilu. Od zaměstnavatele vyžadují osobní přistup, který se projevuje nejen širokou nabídkou benefitů, včetně možnosti alespoň občas pracovat z domova, ale třeba i možností přivést si psa do kanceláře. Na pracovních pohovorech je generace Z sebevědomější. A není divu – pomáhá jí v tom vyšší úroveň vzdělání i situace na trhu práce,“ vysvětluje Marek Hlavica, ředitel asociace PR agentur (APRA). Právě v oborech jako je marketing či public relations tvoří příslušníci generace Z významnou část zaměstnanců již dnes.

Lákadlo na kvalifikované zaměstnance

Příspěvky na volnočasové aktivity se v posledních letech proměnily z okrajové záležitosti na jeden z nejžádanějších benefitů. Jako důležité je označilo 85 % zaměstnanců, což je řadí na čtvrtou příčku v pomyslném žebříčku popularity za dovolenou navíc (96 %), třináctým platem (94 %) a příspěvkem na stravování (93 %). Za samozřejmost volnočasové benefity považuje téměř polovina (47 %) zaměstnanců. Jako zbytečné je naopak označila pouze 4 % dotázaných.

„Při současné nízké nezaměstnanosti musí personalisté často bojovat o každého zaměstnance. Nedostatek kvalifikované pracovní síly firmy tlačí k rozšiřování nabídky benefitů, které jim pomáhají rovněž udržet si stávající zaměstnance. V pracovních nabídkách firem díky tomu přibývají benefity, o kterých by se zaměstnancům ještě před několika málo lety ani nesnilo,“ komentuje současný stav Gabriela Šimšová. „To je ovšem jen jedna z příčin rozmachu benefitů. Zaměstnavatelé si například mnohem častěji uvědomují, že spokojení a angažovaní zaměstnanci jsou klíčem k vytvoření silné firemní kultury. Zavedení či zdokonalení nabídky zaměstnaneckých výhod tak mohou vnímat i jako investici, která se jim vrátí ve formě vyšší produktivity,“ dodává.

Její slova potvrzuje i průzkum. Hned 61 % respondentů v něm uvedlo, že je příspěvky na volnočasové aktivity motivují k větší investici do vlastní duševní a fyzické pohody. Kromě podpory well-beingu pomáhají zaměstnanců zajistit si finanční stabilitu. „Až třem z pěti zaměstnanců umožňují benefity věnovat se jinak nedostupným aktivitám. Myslím, že se s tím občas setká každý. Něco nás láká, ale výdaj si nedokážeme v rámci domácího rozpočtu plně obhájit. Díky těmto benefitům si mohou zaměstnanci užít zážitky nebo pracovat na svém osobním rozvoji bez nutnosti strachovat se o finance,“ vysvětluje Gabriela Šimšová.

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím přibližně 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2022 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 38 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

5 mýtů o bateriích a horku: Přehřátý telefon se musí bleskově zchladit a používání aplikací při nabíjení nevadí

Je naprosto běžné, že se mobilní telefony při nadměrném používání nebo při nabíjení mohou přehřívat. V době letních veder je však tohle riziko daleko vyšší. Stačí telefon nechat chvíli na přímém sluníčku či se vydat na dlouhou cestu autem, při které máte zapnutou navigaci a zároveň si přehráváte hudbu. Dlouhodobé vystavování telefonu vysokým teplotám může nenávratně poškodit baterii, ale i další komponenty. Přesto stále není zcela jasné, jak s mobilním telefonem v horku správně zacházet, ohledně tohoto tématu navíc panuje množství mýtů. Proto vyvracíme nejčastější nepravdy o nakládání s bateriemi v létě.

Mýtus 1: Baterie telefonu je stejně výkonná bez ohledu na to, jak je venku horko

Stav baterie neovlivňuje pouze to, jak moc je telefon v provozu a jaké aplikace jsou na něm zrovna spuštěné, důležitým faktorem je i okolní teplota. Stejně jako se telefon rychleji vybíjí, když je venku zima a mrzne, na kondici baterie nepříznivě působí i parné letní dny. Vystavování vysokým teplotám může způsobit to, že se telefon začne samovolně a prudce vybíjet. „Přehřívání negativně ovlivňuje i samotnou životnost baterie. Ideální teplota pro mobilní telefony se pohybuje mezi 15 a 20 stupni Celsia. Dlouhodobé vystavování nízkým nebo vysokým teplotám neprospívá kondici baterie,“ vysvětluje Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu Batteryshop.cz, který nabízí široké portfolio akumulátorů do mobilních telefonů, notebooků a dalších zařízení.

Mýtus 2: Přehřáté baterie se musejí rychle zchladit

Prudká změna teplot baterii nesvědčí, právě naopak ji může daleko závažněji poškodit. Pokud vám telefon ukazuje, že je přehřátý, nebo vy sami na dotek cítíte, že je horký, rozhodně ho nezkoušejte zchladit třeba v ledničce nebo mrazáku. Baterie potřebuje postupné ochlazení. Ideálně ukončete všechny spuštěné aplikace, zapněte režim letadlo nebo telefon úplně vypněte a sundejte z něj také ochranný kryt, který zabraňuje samovolnému ochlazování. Mobil pak na nějakou dobu položte na stinné místo, a to tak, že ho v nejlepším případě postavíte na nejkratší stranu, aby se k co největší ploše dostal vzduch. Dobrým pomocníkem může být i klimatizace nebo ventilátor, který postupné chladnutí urychlí.

Mýtus 3: Všechny telefony mají zabudovanou ochranu proti přehřátí

Je pravda, že řada novějších chytrých telefonů v sobě má zabudovaný teplotní senzor a ochranu před přehřátím. To ale neznamená, že je baterie mobilu automaticky chráněna před vysokými teplotami a nemůže být poškozena. Funkce by měla být pro uživatele pouze preventivní a informační – telefon se díky ní může vypnout nebo přejít do úsporného režimu, aby nebyl procesor přehlcený a zbytečně se nepřehříval. Pokud si nejste jistí, jestli váš telefon toto umí, můžete si stáhnout některou z aplikací, která sleduje stav telefonu i jeho teplotu. V momentě, kdy vás systém na nebezpečnou situaci upozorní, je vhodné dát mobilu na chvíli pauzu, vypnout ho a nechat pozvolna zchladnout. Přes horké letní měsíce nenoste telefony v ochranných pouzdrech nebo krytech, které nemají větrací otvory, protože i to je zbytečně přehřívá.

Mýtus 4: Používání telefonu během nabíjení nemá vliv na baterii

Lidé si mnohdy mylně myslí, že telefon mohou bezstarostně používat i při nabíjení. Čím častěji chytrý mobil nabíjíme, tím rychleji klesá životnost baterie. A když při nabíjení telefon používáme třeba k hraní her nebo streamování videí, čas nabíjení se prodlužuje. „V momentě, kdy se k nabíjení a intenzivnímu používání přidají i vysoké letní teploty, je baterie zbytečně přetěžována a může se nenávratně poškodit. To i proto, že vystavení baterií teplotám nad 60 stupňů může skončit až jejich explozí a následným požárem,“ doplňuje Radim Tlapák z Batteryshop.cz.

Mýtus 5: Používání energeticky náročných aplikací v létě není pro baterii škodlivé

Telefon nejvíce zahřívají aplikace, jako jsou hry, ale třeba také navigace nebo přehrávání hudby a videí. V momentě, kdy jich v jednu chvíli běží více, se procesor a baterie přehřívají snáze. K létu patří mimo jiné i cestování na dovolenou. A pokud se na ni člověk vydá autem, často při ní využívá i mobilní aplikace jako třeba už zmíněnou navigaci nebo hudební přehrávač. Telefon je většinou umístěný v držáku na palubní desce, kde se přímým slunečním paprskům nevyhne. A to i několik hodin v kuse, což může způsobit prudké vybití baterie nebo její poškození. Podobně je tomu pak i při pobytu v přírodě nebo u bazénu. Telefon by nikdy neměl ležet přímo na slunci, vždy je lepší ho nechat třeba v tašce nebo batohu. V tropických teplotách se zkuste vyhnout rovněž hraní her či streamování videí a mobilní data zapínejte jen tehdy, kdy telefon opravdu používáte. I připojení na internet ve vedrech může mobil nadměrně zahřívat a zpomalovat.

O e-shopu BatteryShop.cz

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnuje se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 power.

Pohlcující obraz a výjimečný výkon OLED – AGON by AOC představuje 26,5″ OLED soutěžní herní monitor s 240 Hz: AGON PRO AG276QZD

AGON by AOC – jedna z předních světových značek herních monitorů[1] a IT příslušenství – hrdě představuje AG276QZD – nejnovější přírůstek do řady AGON PRO. Tento nejmodernější herní monitor s úhlopříčkou 26,5″ (67,3 cm) je vybaven OLED panelem, který poskytuje ostré rozlišení QHD (2560 x 1440) při ohromující obnovovací frekvenci 240 Hz a neuvěřitelně rychlou dobu odezvy 0,03 ms GtG. AG276QZD nabízí dechberoucí kontrastní poměr OLED panelu díky podsvícení na jeden pixel, perfektním úrovním černé a širokému barevnému gamutu (10bitová barevná hloubka a pokrytí 98,5 DCI-P3), což z něj dělá vynikající volbu pro hráče, kteří ocení jak vizuální dokonalost, tak výjimečný výkon. Díky svému nápadnému, asymetrickému designu s dvoubarevným černým/prostorově šedým povrchem je AG276QZD nejen poutačem, ale již dnes také vítězem ceny Red Dot Design Award (2022). Nový standard ve hrách: AG276QZD s OLED panelem pro legendární bitvy

Nejmodernější technologie OLED s HDR10
AGON PRO AG276QZD využívá pokročilý OLED panel, který poskytuje bezprecedentní kontrastní poměr ve srovnání s běžnými LCD monitory (rovnoměrné podsvícení) a věrné barvy s perfektní černou a širokými pozorovacími úhly. Poměrně rychlejší doba odezvy displeje (0,03 ms GtG) a nižší vstupní zpoždění, stejně jako podpora Adaptive-Sync a kompatibilita G-Sync usnadňují plynulejší hraní, protože v soutěžních herních scénářích se počítá s každým okamžikem.

Díky podpoře HDR10 poskytuje AG276QZD ohromující obraz a mimořádnou barevnou přesnost, což má za následek pohlcující herní prostředí, ať už v rychlých soutěžních multiplayerových střílečkách, MOBA nebo akčních titulech, nebo v příběhově řízených a vizuálně dokonalých titulech pro jednoho hráče. Široký barevný gamut zajišťuje živé a realistické barvy, oživuje každý snímek na obrazovce, díky čemuž je monitor schopen jak konzumovat obsah, tak obsah vytvářet.

Elegantní nový design a skvělé přizpůsobení RGB

V této 6. generaci monitorů AGON nový AG276QZD předvádí sofistikovaný černý eloxovaný kovový povrch na přední skříni v kombinaci s vesmírně šedou základnou stojanu. Jeho design připravený na esporty se dále odráží v praktických funkcích, jako je mechanismus pro rychlé sestavení a uživatelsky přívětivá rukojeť, ideální pro přenášení herní bestie AG276QZD na LAN party a turnaje – zámek Kensington pomáhá zabezpečit monitor proti odcizení i na takovýchto veřejných místech. Malý půdorys základny ponechává na stole více místa pro myš a klávesnici, které lze připojit přes vestavěný 2portový rozbočovač USB 3.2. Gumová spona pro správu kabelů umožňuje uživatelům vše pěkně zastrčit a celkově snížit nepořádek na pracovní ploše. Ergonomické funkce stojanu, jako je nastavení výšky 130 mm, orientace na výšku nebo nastavení sklonu, pak podporují fyzické pohodlí.

Kromě toho, pro hráče, kteří chtějí monitor sladit se svými barevnými periferiemi, nabízí AG276QZD možnosti přizpůsobení pomocí technologie Light FX RGB, která uživatelům umožňuje vytvořit dokonalou atmosféru pro jejich herní seance. Light FX lze synchronizovat s vybranými periferními zařízeními AOC GAMING a AGON (herní klávesnice, herní myši, podložky pod myš a náhlavní soupravy) pomocí snadno použitelného softwaru G-Menu od AOC.

Monitor AGON PRO AG276QZD bude dostupný od června 2023 za doporučenou koncovou cenu 23 655 Kč (999 Eur).

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

[1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2022 Q4

SONY FUTURE FILMMAKER AWARDS 2024 VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE

Přihlášky do soutěže Sony Future Filmmaker Awards 2024 je možné podávat od 15. června 2023 a přihlásit se do ní můžete zdarma prostřednictvím stránek www.sonyfuturefilmmakerawards.com.

Soutěž Sony Future Filmmaker Awards, kterou vyhlašuje společnost Creo a sponzoruje společnost Sony, je významným každoročním oceněním krátkých filmů, které jsou vstupní branou pro rozvoj tvůrčí dokonalosti. Cílem této soutěže, do níž se lze přihlásit zdarma, je podpořit nezávislé filmaře a poukázat na originální hlasy z celého světa, které přináší nový pohled na vyprávění příběhů.

Filmaři z celého světa se mohou hlásit do šesti kategorií: Fiction, Non-Fiction, Environment, Animation, Student a Future Format. Do užšího výběru postoupí třicet filmařů, kteří poletí do Los Angeles na slavnostní předávání cen, jež se uskuteční 30. května 2024 v divadle Cary Grant Theatre v historickém areálu studia Sony Pictures v kalifornském Culver City. Na slavnostním večeru budou vyhlášeni vítězové šesti kategorií, kteří obdrží peněžní ceny a řadu digitální fotovýbavy od společnosti Sony. Vítěze vybere porota složená z předních osobností oboru.

NOVINKY V ROCE 2024

Letos se vítězové a tvůrci, kteří se dostali do užšího výběru, zúčastní rozšířeného čtyřdenního programu workshopů, které jim poskytnou exkluzivní vhled do nitra filmového průmyslu a budou se zabývat celou řadou témat od pitchingu přes právní otázky až po práci s talentovými agenturami a využívání nejmodernějších technologií. Od tohoto ročníku se Sony Future Filmmaker Awards přesouvá do jarní sezóny, kdy se čtyřdenní program workshopů a slavnostní předávání cen uskuteční ve studiích Sony Pictures v kalifornském Culver City od 28. do 31. května 2024.

Pro rok 2024 představujeme nový formát soutěže se šesti kategoriemi, do kterých se mohou filmaři přihlásit:

  • kategorie Fiction hledá příspěvky, které vyprávějí a zprostředkovávají originální smyšlený příběh nebo událost. Délka příspěvků se musí pohybovat mezi 5 a 20 minutami.
  • Do kategorie Non-Fiction se mohou přihlásit filmy o délce 5 až 20 minut, jejichž obsah je převážně faktografický.
  • Do kategorie Environment se mohou hlásit příspěvky v délce 5 až 20 minut zaměřené na životní prostředí. Kategorie Environment je součástí globálního celoročního programu Creators for the Planet, který vytvořila organizace Creo ve spolupráci s Nadací OSN a společností Sony Pictures.
  • Novinkou letošního ročníku je kategorie Animation, do které se mohou přihlásit animované filmy o délce 2 až 20 minut.
  • V kategorii Student jsou odměňováni filmaři studující filmový obor, který je zakončen ziskem diplomu nebo titulu, na jedné z registrovaných vzdělávacích institucí po celém světě. Instituce, které se dostanou do užšího výběru, jsou vybírány podle kontinentů, aby byla zajištěna rozmanitost světových talentů. Přihlášené filmy musí mít délku 5 až 20 minut a mohou být libovolného žánru.
  • Kategorie Future Format vítá filmy natočené výhradně chytrým telefonem. Délka příspěvků musí být 2 až 5 minut a mohou být libovolného žánru.

Úplné popisy kategorií a požadavky najdete na adrese www.sonyfuturefilmmakerawards.com. 

TERMÍNY A CENY PRO ROK 2024

Uzávěrka přihlášek do všech šesti kategorií je 15. února 2024 ve 14:00 (SEČ). Čtyřdenní program workshopu se uskuteční ve studiích Sony Pictures v Culver City v Kalifornii od 28. do 31. května 2024. Složení poroty pro ročník 2024 oznámíme v říjnu 2023.

Všichni filmaři, kteří se dostanou do užšího výběru, odletí do Los Angeles, kde se zúčastní čtyřdenního workshopu a slavnostního ceremoniálu. Letos mají tvůrci také možnost pozvat na slavnostní ceremoniál a workshop kameramana/režiséra, který pracoval na filmu zařazeném do užšího výběru a je u něj uveden.

Vítězové kategorií Fiction, Non-Fiction, Environment a Animation získají kameru FX9 Cinema Line, objektiv FE C 16-35 mm a finanční odměnu 5 000 $. Vítěz kategorie Student a jeho instituce obdrží kameru FX6 Cinema Line a objektiv FE 24-105 mm. Vítěz kategorie Future Format získá fotovýbavu Sony Digital Imaging a peněžní odměnu 2 500 $.

Další informace a přihlášky do soutěže naleznete na adrese www.sonyfuturefilmmakerawards.com. 

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/ 

Ceny Sony Future Filmmaker Awards

Soutěž Sony Future Filmmaker Awards, kterou pořádá organizace Creo a sponzoruje společnost Sony, je novou významnou každoroční událostí, jejímž cílem je podporovat a zviditelňovat nezávislé filmaře a tvůrce z celého světa. Tato soutěž je výjimečná svou mimořádnou hodnotou a úspěšným filmařům poskytuje neocenitelné příležitosti v podobě cesty do Los Angeles a do historických studií Sony Pictures v kalifornském Culver City, kde se jim naskytne jedinečná příležitost setkat se s odborníky a nahlédnout pod pokličku fungování filmového průmyslu.  Vítězové navíc získají peněžité ceny a řadu vybavení Sony Digital Imaging. Do soutěže se lze přihlásit zdarma a zahrnuje šest kategorií soutěže: Fiction, Non-Fiction, Environment, Student, Animation a Future Format a jsou hodnoceny porotou složenou z předních osobností filmového průmyslu. Podporou talentů v oblasti filmu, videa a vyprávění příběhů otevírá soutěž Sony Future Filmmaker Awards bránu k rozvoji tvůrčí dokonalosti. www.sonyfuturefilmmakerawards.com

Organizace Creo iniciuje a organizuje akce a programy ve třech klíčových oblastech: fotografie, film a současné umění. Společnost Creo byla založena v roce 2007 jako Světová fotografická organizace (World Photography Organisation), od té doby se její působnost rozrostla a dále rozvíjí své poslání rozvíjet smysluplné příležitosti pro tvůrce a rozšiřovat dosah svých kulturních aktivit. Dnes mezi její stěžejní projekty patří Sony World Photography Awards, Sony Future Filmmaker Awards, PHOTOFAIRS Shanghai, Photo London a nadcházející PHOTOFAIRS New York (září 2023). Ve spolupráci se společností Angus Montgomery Arts pomáhá Creo realizovat projekty skupiny, které zahrnují některé z předních světových veletrhů umění. Název Creo je odvozen od latinského výrazu pro „tvořím“ a v tomto duchu si Creo klade za cíl podporovat a posilovat tvůrčí hlasy. www.creoarts.com

Společnost Sony Pictures Entertainment (SPE) je dceřinou společností společnosti Sony Group Corporation se sídlem v Tokiu. Globální aktivity společnosti SPE zahrnují produkci, akvizici a distribuci filmů, akvizici a distribuci televizní produkce, televizní sítě, tvorbu a distribuci digitálního obsahu, provoz studií a vývoj nových zábavních produktů, služeb a technologií. Společnost Sony Pictures Television provozuje desítky produkčních společností ve 100% vlastnictví nebo ve spolupráci s dalšími společnostmi po celém světě. Mezi produkční organizace skupiny SPE Motion Picture Group patří Columbia Pictures, Screen Gems, TriStar Pictures, 3000 Pictures, Sony Pictures Animation, Stage 6 Films, AFFIRM Films, Sony Pictures International Productions a Sony Pictures Classics. Další informace naleznete na adrese www.sonypictures.com/corp/divisions

HR aplikace YSoft Clerbo je dostupná na Microsoft Azure Marketplace

Přední poskytovatel firemních digital office řešení Y Soft Corporation dnes oznámil dostupnost online aplikace YSoft Clerbo, platformy pro automatizovaný preboarding a onboarding zaměstnanců, na online tržišti Microsoft Azure Marketplace. Organizacím se tak urychlí vyřízení personální agendy a dosáhnou díky technologii výrazných úspor u procesů přijímání zaměstnanců do firem.

YSoft Clerbo je cloudová aplikace poskytovaná jako služba (Software As A Service – SaaS)

postavená na cloudové technologii společnosti Microsoft (Azure). HR manažerům se tak zjednoduší přístup k nástroji pro adaptaci nových zaměstnanců, stejně jako Clerbo zpříjemní zaměstnancům příchod do neznámého prostředí nové firmy.

Cloudový nástroj Clerbo slouží organizacím jako vzdělávací platforma a průvodce životem v novém zaměstnání. Pomáhá společnostem efektivně maximalizovat míru retence zaměstnanců a nováčkům zjednodušuje první kroky v nové roli. Aplikace tak prohlubuje vztah firmy se zaměstnanci již od prvních krůčků vzájemné komunikace po úspěšném průběhu náborového řízení.

Rostoucí význam digitálního obchodu

Z průzkumu „State of the Cloud 2021“ vyplývá, že se digitální kanály a cloudová tržiště stanou přirozenou součástí důležitých obchodních operací organizací a firem. Bude přes ně realizováno přes 80 % všech obchodních transakcí a interakcí, díky cloudové technologii se o polovinu zrychlí všechny obchodní procesy a v součtu budou celkové příjmy z digitálního obchodu přesahovat 3 miliardy amerických dolarů.

Tvůrce upgradované aplikace YSoft Clerbo vedla ke vstupu na digitální tržiště Microsoft hlavně řada výhod, které digitální kanály a cloudová tržiště nabízejí a činí z nich přirozenou volbu pro moderní organizace. „Online tržiště Azure pro naše klienty představuje moderní způsob nákupu, využívající technologie k zefektivnění a urychlení celého nákupního procesu. To nejen šetří čas, ale také snižuje možnost lidské chyby,“ uvedl Viktor Kulhavý, Customer Success Consultant projektu YSoft Clerbo.

Marketplace také poskytuje zázemí pro bezproblémové možnosti hledání, vyzkoušení nástroje až po jeho finální koupi pro vaši firmu. „Tento uživatelsky přívětivý přístup umožňuje zákazníkům snadno najít produkty nebo služby, které potřebují, vyzkoušet je a provést nákup, a to vše na stejné platformě,“ vysvětluje Viktor Kulhavý.

Jaroslav Bělehrad, HR Director Y Softu, také zdůraznil vlastnost online tržiští, kdy podnikům poskytují přístup ke globálnímu ekosystému aplikací napříč různými cloudy, technologiemi a průmyslovými odvětvími. „Rozsáhlá síť umožňuje podnikům využívat širokou škálu zdrojů a schopností, čímž zvyšuje jejich provozní efektivitu a konkurenční výhodu. A konečně, digitální kanály a cloudová tržiště mohou výrazně snížit např. náklady na správu smluv v odděleních nákupu. Automatizací těchto procesů mohou podniky snížit administrativní náklady a zaměřit své zdroje na hlavní obchodní činnosti,“ popisuje Jaroslav Bělehrad z Y Softu.

Vztah firma – zaměstnanec začíná před nástupem do firmy

Přístup do aplikace Clerbo získá každý nováček v organizaci ještě před nástupem do práce.
V průvodci nástupem do firmy najde přehled důležitých informací o společnosti a pohodlně odbaví nezbytnou administrativu. Navíc dostane upozornění na důležité termíny a připomínky toho, co zbývá zařídit (např. školení BOZP, vstupní lékařská prohlídka, podpis smluv, převzetí klíčů, techniky, vstupních karet aj.).

Průvodce si konkrétní firma, která si aplikaci Clerbo pořídí, vždy nastaví na míru nejen každému novému zaměstnanci, ale i jednotlivým pracovním pozicím. Po nástupu má nováček k dispozici souhrn toho, která školení již absolvoval a co ho čeká dál. Aby se lépe zorientoval, obsahuje aplikace všechny důležité odkazy na jednom místě. Clerbo také průběžně oznamuje důležité novinky. K informacím v průvodci se zaměstnanec navíc může kdykoliv vrátit a díky mobilnímu přístupu je má vždy po ruce. Manažeři pak v Clerbu vidí, v jaké fázi nástupu se nováčci právě nachází. Mohou se tak aktivně podílet na procesu adaptace svých nových zaměstnanců.
Aplikace zároveň výrazně zjednodušuje sběr souhlasů s vnitřními předpisy. Zbytečné papírování nahradí jedno online kliknutí.

Zákazníci oceňují intuitivní ovládání a rychlost přechodu na nové flexibilní řešení

Zkušenosti s nasazením mají již některé firmy, např. IKEA Česká republika a Autocont. V rámci zpětné vazby klienti oceňují, že automatizace nástupního workflow prostřednictvím aplikace YSoft Clerbo šetří až polovinu času, který HR administrátor stráví s jedním nástupem. Navíc eliminuje rutinní manuální úkony a umožňuje nástupní proces jednoduše škálovat s tím, jak organizace roste.

„Hledali jsme flexibilní a intuitivní platformu s možností rychlého nasazení, která by byla přívětivá pro zaměstnance i správce systému a pomohla nám automatizovat celou fázi pre-boardingu. Po úvodním vyzkoušení aplikace jsme se pustili do migrace původního pre-boardingového obsahu do Clerba a dohodli se na přizpůsobení vizuální podoby centrálního prostředí dle našeho design manuálu. Řešení nyní používáme ve skupině Autocont i některých dalších společnostech v rámci Aricoma Group a v roce 2023 plánujeme nasazení i v dalších firmách ve skupině,“ sdílela zkušenost s nasazením aplikace Clerbo Lucie Poláková, HR Business Partner společnosti Autocont.

O Y Soft

Y Soft poskytuje chytrá podniková řešení pro moderní digitalizovaná pracoviště v oblastech enterprise firem, malých a středních podniků a vzdělávacím sektoru, díky nimž organizace fungují efektivněji. Naše platforma YSoft SafeQ pomáhá zákazníkům řídit, optimalizovat a zabezpečit tisk i digitalizaci dokumentů. Od roku 2022 Y Soft pokračuje v misi stát se předním poskytovatelem kancelářských cloud řešení pro globální organizace. Y Soft získal předního dánského hráče na poli cloud technologií pro tisk EveryonePrint. Na trh bylo uvedeno řešení YSoft AIVA, robotické řešení pro automatizaci testování zařízení, konfiguraci a zlepšování pracovních postupů. Y Soft byl v listopadu 2022 oceněn titulem „Best MPS Innovation“ od globálně uznávané asociace MPSA.

Y Soft vznikl v roce 2000. Společnost sídlí v Brně, celosvětovou sítí poboček pak pokrývá Severní a Latinskou Ameriku, Evropu, Blízký východ a Afriku a region Asie a Pacifiku včetně Austrálie. Více informací naleznete na www.ysoft.com.

Ochranné známky: Y Soft, YSoft SafeQ, YSoft AIVA, YSoft Clerbo jsou ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky společnosti Y Soft Corporation v Evropské unii a/nebo v jednotlivých zemích. Všechny ostatní ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

Život v kanceláři, nebo kancelář v životě? Canon se v novém projektu zamýšlí nad hybridním pracovním prostředím

Společnost Canon spouští nový komunikační projekt Život v kanceláři – kancelář v životě. Jeho smyslem je porovnávat „klasickou“ kancelář, v níž lidé tráví většinu svého pracovního času, s čím dál oblíbenějším hybridním modelem umožňujícím práci odkudkoliv. Nad výhodami i nevýhodami obou přístupů se zamýšlí desítka expertů z různých oborů – od technologií přes HR až po interiérový design nebo výživu. Na vizuální podobě projektu se podílela umělá inteligence.

„Pandemie se všemi omezeními a abnormalitami definitivně opadla a přišel čas se zamyslet, jaké jsou dlouhodobé dopady na firmy a zaměstnance. Jednou z největších změn je nástup hybridního pracovního modelu. Díky němu mohou být firmy efektivnější než dříve, lidé si zase dokážou lépe vyvážit pracovní a osobní život. Jiní ale zase upozorňují na rizika spojená s rozbitím klasického pracovního prostoru. Proto jsme oslovili experty z pestré škály oborů, aby změnu pracovních modelů zhodnotili ze své pozice,“ říká Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

S komentáři přijdou expert na moderní technologie a produktový specialista Canonu Petr Hnilička, vrchní poradkyně ministra práce a sociálních věcí Jana Skalková nebo HR ředitelka NN životní pojišťovny a penzijní společnosti Hedvika Holá. Ale třeba také digitální nomád a zakladatel projektu Camperguru Víťa Válka nebo odborníci z oblasti fyzioterapie a výživy.

„I když jako firma zabývající se moderními technologiemi vnímáme atraktivitu hybridního modelu a pro tento způsob práce se snažíme nabídnout co nejkomplexnější řešení založené na cloudu a digitálních nástrojích, neznamená to, že zatracujeme tradiční přístupy. Průzkumy totiž ukazují, že české kanceláře stále ve velké míře spoléhají na práci s papírem a v některých firmách lidé i přes možnost home office do kanceláře pravidelně a rádi docházejí. Proto chceme poskytnout opravdu mnohostranný pohled,“ dodává Kučmášová.

K projektu Canon připravil vlastní microsite a komentáře jednotlivých expertů budou také součástí tematického speciálu na serveru e15.cz. O vizuální podobu se postarala umělá inteligence díky aplikaci Deeply Vision. Projekt Život v kanceláři – kancelář v životě by měl vyvrcholit na podzim kulatým stolem s pozvanými experty, který bude symbolizovat „práci odkudkoliv“.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Podvody s dary na charitu: kyberzločinci vydělávají na falešných videích s nemocnými dětmi

Kyberzločinci jsou zdatní manipulátoři, kteří často zneužívají lidské důvěry, strachu, respektu k autoritám a také potřebě pomáhat druhým. Výzkumníci Avastu, přední značky v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí společnosti Gen™ (NASDAQ: GEN), objevili novou podvodnou kampaň zločinné organizace, která vybírá peníze pod záminkou pomoci nemocným dětem. Z důvěřivých dárců podvodníci vylákali tímto způsobem přes 181 tisíc eur, v přepočtu přes 4 miliony korun.

„Jedním z nejodpornějších příkladů je přiživování se na lidské touze pomáhat druhým a zejména pak, když se k tomu zneužijí nemocné děti,“ říká bezpečnostní expert Avastu Luis Corrons. „Naším úkolem je nejen monitorovat tyto podvody a vyvíjet produkty a služby, které před nimi pomáhají chránit, ale také vzdělávat lidi o online hrozbách. Jde-li o dárcovství, je důležité si před převodem peněz ověřit pravost organizace, abyste měli jistotu, že opravdu pomáháte tomu, kdo to potřebuje. Doporučujeme vždy navštívit přímo oficiální webové stránky důvěryhodných organizací a přispět tam, místo abyste reagovali na výzvy k darům prostřednictvím e-mailů, videí nebo reklam na sociálních sítích.“

V nejnovějších podvodných reklamách, které se šíří zejména na YouTube a Instagramu, prosí dítě údajně nemocné rakovinou o pomoc s léčbou. Videa jsou v ruštině s titulky v angličtině, francouzštině, španělštině a ukrajinštině a kolují v různých verzích.

Všechny však vyprávějí příběh malého chlapce „Semiona“, jehož rodina si nemůže dovolit jeho léčbu rakoviny. Pokud ji nedostane během dvou týdnů, bude na jeho záchranu příliš pozdě.

Video odkazuje na dárcovskou stránku, která nabízí několik způsobů, jak mohou lidé Semionovi přispět – například bankovním převodem nebo online platbou prostřednictvím balíčků se srdceryvnými názvy, jejichž ceny šplhají do výše až 10 000 eur.

Podvodníci se vydávají za organizaci World Champions EU napojenou na izraelskou organizaci World Champions. Tu jsme požádali o vyjádření, ale nedostali jsme odpověď.

V roce 2022 výzkumníci Avastu narazili na podobnou kampaň, velmi pravděpodobně od stejné skupiny se sídlem v Izraeli, jejíž videa měla milion shlédnutí a lidé v ní darovali přes 650 tisíc dolarů, v přepočtu zhruba 14 milionů korun.

V tuto chvíli činí dary vybrané v novém podvodu více než 181 tisíc eur, tedy více než 4 miliony korun, a toto číslo každý den roste. Výzkumníci Avastu dotyčný youtubový kanál nahlásili a vyzývají uživatele, aby do kampaně nepřispívali a dávali si na podobné crowdfundingové reklamy pozor.

O značce Avast:

Avast je přední značka v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí společnosti Gen™ (NASDAQ: GEN), globální firmy odhodlané posilovat digitální svobodu všech prostřednictvím svých důvěryhodných spotřebitelských značek. Produkty Avast chrání stovky milionů uživatelů před online hrozbami. Bezpečnostní produkty Avastu pro mobilní zařízení, Windows a Mac se pravidelně umisťují na předních místech žebříčků a získaly certifikace od institucí jako VB100, AV-Comparatives, AV-Test, SE Labs a dalších. Navštivte www.avast.com.

Zůstaňte s námi v kontaktu:

Kyberzločinci reagují na nová omezení Netflixu a obchodují s prémiovými účty

Populární streamovací služba Netflix omezuje sdílení účtů a tuto situaci se okamžitě snaží využít i kyberzločinci. Výzkumný tým kyberbezpečnostní společnosti Check Point® Software Technologies objevil na dark webu řadu nelegálních nabídek na předplatné Netflix.

Check Point našel mimo jiné několik kanálů na Telegramu, které nabízí premium účty Netflix za pouhá 2 eura na měsíc. Prodejci se snaží zaujmout, a tak tvrdí, že nabídka je legální a je garantován přístup k plné nabídce.

„Je důležité upozornit, že účty prodávané tímto způsobem jsou často spojeny s další kybernetickou kriminalitou. Většina účtů je získána pomocí ukradených přihlašovacích údajů nebo z prolomených účtů. Proto mohou kyberzločinci nabízet výrazně nižší ceny,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Každý zločinec, tedy i kyberzločinci, nemusí dodržet svou část dohody. Zaznamenali jsme řadu případů, kdy uživatel po zaplacení přístup vůbec nezískal nebo mu byl po nějaké době zablokován.“

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Komunikace vlády podle odborníků: Chaos a nesrozumitelnost

Správná komunikace je zárukou úspěchu každé vlády. Po chaotické komunikaci předchozí vlády Andreje Babiše se očekávalo, že ta nová bude schopna situaci zlepšit. Bohužel, zdá se, že výrazná změna nepřišla. Celkový nepříznivý dojem umocňuje i demise ministra zemědělství Zdeňka Nekuli, který na tiskové konferenci mimo jiné prohlásil, že se nesoustředil na PR. Zeptali jsme se proto marketingových expertů, jak hodnotí celkově komunikaci vlády, její účinnost a hlavně efektivitu.

„Něco jim řekneme a uvidíme, co zčeří vody a co ne,“ popisuje hned v úvodu jak situace ohledně neefektivní komunikace vlády působí na Tomáše Zadáka, CEO & client partner digitální agentury Ler Studio, https://lerstudio.cz/.

Podobně to vidí i generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz. „Premiér měl být mnohem naléhavější, sdělení mělo být jednodušší a přímočařejší. Byla chyba kombinovat konsolidační balíček a důchodovou reformu, jsou to složitá témata a každé z nich si zaslouží plnou pozornost. Tiskovou konferenci i vládní komunikaci o konsolidačním balíčku a důchodové reformě považuji za nesrozumitelnou a vzdálenou běžným lidem, jejichž podporu přitom vláda potřebuje,“ říká Ondřej Tyleček.

V roce 2021 byla klíčovým prvkem úspěchu strany SPOLU antiteze politiky a stylu Andreje Babiše. Nová vláda se zaměřila na rozumné hospodaření a strategický výhled namísto populismu a nekontrolovaného zvyšování výdajů. „Voliči měli pocit, že ministři přichází na svá ministerstva s připravenými reformami a vědí, co dělat od samého začátku,” říká Ondřej Tyleček, dodává generální ředitel Fairy Tailors.

Neočekávané události: válka, energetická krize, uprchlická krize

Bohužel, neočekávané události a problémy, jako je válka na Ukrajině, energetická krize                            a uprchlická krize, vše ovlivnily. Ministr financí ohlásil již druhý balíček úsporných opatření, který vyvolává zásadní otázky. První balíček opatření čelil kritice z různých směrů a jeho konečná podoba ještě není definitivní.

Marketingoví experti poukazují na několik oblastí, kde by vláda měla jednat jinak. Měla být od počátku připravena na námitky opozice a otevřeně s nimi jednat a vysvětlovat. Měla také usilovat o podporu opinion leaderů, včetně nezávislých osobností, kteří by mohli být zastánci              a podporovateli vlády. V obsahu by se měla vyhýbat kontroverzním tématům, jako je změna sazeb DPH, která by mohla být vnímána negativně a mít proinflační účinky.

Od samého začátku měla vláda lépe vysvětlovat opatření pomocí jazyka srozumitelného pro běžné lidi. Měla být připravena na to, že opozice bude pravděpodobně říkat určité věci, a měla by tyto otázky okamžitě otevřeně vyjasnit a vysvětlit, to se bohužel nedělo,” potvrzuje Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, https://www.contexto.cz/.

Sociální sítě: Složité termíny a dlouhé věty

Důležitou součástí efektivní komunikace je také vhodné využití sociálních médií. Marketingový expert Ondřej Tyleček z Fairy Tailors, upozorňuje, že komunikace vlády na sociálních sítích je sice důstojná a inteligentní, ale poněkud vzdálená běžným lidem. Používání složitých termínů a dlouhých vět na sociálních sítích způsobuje nepochopení a odcizení lidí. Klíčem k úspěchu je propojení různých komunikačních kanálů a důraz na kvalitní obsah.

Závěr

Nedostatek informací a nejasná komunikace vedou k negativnímu vnímání vlády a poklesu její popularity. Lidé mohou získat dojem, že je jedno, koho volí, protože jejich zájmy nejsou dostatečně zohledňovány. Nedostatečná komunikace může způsobit nejistotu a pochybnosti ve společnosti.

Je zřejmé, že komunikace je klíčovým prvkem úspěchu vlády. Důležité je, aby vláda byla transparentní a komunikovala s voliči, aniž by bylo nutné vše vysílat v přímém přenosu. Je také důležité, aby lidem doručovala jasné, jednoduché a srozumitelné zprávy. Samotný marketing nemůže zachránit špatnou politiku, proto je důležité, aby politici přistupovali ke komunikaci s pečlivostí a strategií.

Změna preferencí u výběru klimatizace. Lidé více poptávají smart řešení, zařízení chtějí využívat i v zimě

Nástup smart technologií či energetická krize. To jsou jedny z hlavních faktorů, které ovlivňují změnu preferencí tuzemských uživatelů u výběru klimatizace. Lidé více vyhledávají zařízení vybavené chytrými technologiemi. Díky tomu je mohou nejen ovládat například z telefonu, klimatizační jednotky zároveň například monitorují i kvalitu vzduchu v interiéru a podle toho ho upravují. Výrazným trendem současnosti je také větší snaha uživatelů využívat klimatizaci po celý rok, tedy kromě chlazení také k vytápění.

Turbulentní vývoj spojený s cenami energií i nástup moderních technologií výrazně ovlivňují kritéria, podle kterých se lidé rozhodují při pořizování klimatizace. Oproti předchozím rokům se podle odborníků mnohem více zaměřují na efektivnější využití zařízení, zajímá je tedy nejen možnost ochlazování objektu v průběhu letních měsíců, ale také jeho vytápění v zimě. Při míře zateplení novostaveb není totiž už potřeba v domech topit tolik jako v minulosti, díky kvalitní obálce budov zároveň klesají i náklady na provoz klimatizací používaných jako zdroje tepla v zimě.

„Pořízení klimatizace dnes už znamená možnost celoročního užívání. Technické nároky na novostavby a rekonstrukce budov v posledních letech rostou. Klade se důraz především na ekonomickou stránku provozu staveb, nízké pořizovací náklady instalovaných materiálů a životnost. Tyto požadavky kopírují aktuálně složitou ekonomicko-politickou situaci, kdy se využívání doposud běžných zdrojů energií prodražuje,“ říká Karel Kincl, produktový manažer ze společnosti Enbra, která se zabývá prodejem klimatizací, tepelných čerpadel či systémů řízeného větrání. Funkce vytápění je podle něj u dnešních klimatizací již standardem a správně navržený klimatizační systém může nabídnout variabilní a efektivní fungování jak v letních, tak v zimních měsících.

Budoucnost v automatizaci a dálkovém ovládání

Kromě finanční úspory se zákazníci v posledních letech zaměřují více také na takzvané smart prvky a konektivitu k moderním technologiím. „V automatickém režimu se nemusí starat ani o kontrolu chodu klimatizace – jednotka sama signalizuje, kdy je třeba vyčistit vzduchové filtry. Umí upravovat vzduch nejen v jednotlivých místnostech, ale i v celém prostoru rodinných domů či budov,“ dodává Kincl.

Tuzemští uživatelé začínají být náročnější i z hlediska způsobů ovládání klimatizace, častěji se to přitom týká novostaveb. „Podobně jako u domácích spotřebičů je dnes populární moderní ovládání přes aplikaci v mobilu. To umožňuje ještě širší možnosti nastavení, než kdyby měl uživatel v ruce pouze dálkový ovladač. U klimatizace lze tímto způsobem měnit režimy, naprogramovat ji, ale taky například diagnostikovat její funkce,“ vysvětluje produktový manažer společnosti Enbra.

Začátek léta znamená pro tisíce Čechů také celou řadu zdravotních potíží spojených s alergeny. Kvalitní klimatizace v tomto směru může pomoci – díky efektivní filtraci může zachytit velké množství pylových zrn, které lidem na přelomu jara a léta znepříjemňují život. „K základním funkcím moderních klimatizačních jednotek samozřejmě patří ochlazování vzduchu, ale i jeho účinná filtrace při průchodu jednotkou. Podstatné je při údržbě zejména pravidelné čištění filtrů, které jsou důležitou součástí klimatizačních jednotek. Ty totiž zachycují i velmi drobné prachové částice, což ocení především alergici a rodiče malých dětí,“ vysvětluje Kincl.

Přenosné klimatizace mohou přinést starosti

Produktový manažer společnosti Enbra v souvislosti s klimatizacemi upozorňuje na mobilní jednotky, které pronikají na český trh. Tento typ zařízení je sice přenosný, většinou ale taky výrazně hlučnější s nižší výkonovou variabilitou. „U tohoto typu je navíc nutné opakovaně vylévat nashromážděný kondenzát, který vzniká v jednotce při chlazení. Musí se také řešit odvod teplého vzduchu ven z místnosti hadicí přes okno. Zkrátka není klimatizace jako klimatizace,“ upřesňuje Kincl.

Aby klimatizace pracovala efektivně a zároveň dlouho vydržela, měli by uživatelé dodržovat několik základních pravidel. „V režimu chlazení dosáhneme nejefektivnějších výsledků při udržování teploty uvnitř místnosti o šest, maximálně o osm stupňů nižší, než je teplota venkovního prostředí. Pokud se teplota venku pohybuje například kolem hranice tropické třicítky, pak bychom měli klimatizaci nastavit na čtyřiadvacet stupňů,“ uzavírá Kincl.

O společnosti ENBRA

Firma ENBRA byla založena roku 1991 a od svých počátků až do dnešní doby se profiluje jako klíčový hráč v oblasti technického zařízení budov. Obchodní a zakázkové aktivity společnosti zahrnují mimo jiné také oblast měření spotřeby vody a tepla, indikace dodaného tepla v bytech, rozúčtování nákladů na vytápění, dodávky bojlerů, kotlů, tepelných čerpadel, energetické audity budov a mnoho dalšího. Společnost ENBRA provozuje rovněž nejrozsáhlejší síť špičkově vybavených autorizovaných metrologických středisek v ČR a SR.

Exit mobile version