Produktivní hybridní meetingy s BenQ InstaShow VS20

Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a interaktivních zařízení pro spolupráci, uvádí na trh InstaShow VS20. Samostatné a plně kompatibilní zařízení pro bezdrátový přenos, které nabízí 4K rozlišení, integrovanou kameru a mikrofon, a vysoký stupeň zabezpečení informací na úrovni routeru pro efektivní hybridní schůzky.

„Moderní společnosti pochopily, že vizuální kvalita prezentačních materiálů a čistý zvuk pro všechny účastníky jsou zásadní aspekty pro produktivní hybridní schůzky,“ říká Conway Lee, prezident BenQ Corporation.

Řešení BenQ InstaShow VS20 integruje kameru, mikrofon a možnost sdílení obrazovky do intuitivního bezdrátového prezentačního systému, který je navržen tak, aby bez nutnosti instalace ovladačů vylepšil všechny zasedací místnosti o vynikající audiovizuální kvalitu.

Součástí systému je tzv. Button, vysílač využívající Plug-and-Play provoz, který znamená pro účastníky maximální zjednodušení. Zařízení stačí zapojit, stisknout tlačítko a začít prezentovat. Díky komplexním bezdrátovým schopnostem je schopno pracovat s dalším vybavením v podobě externí kamery a reproduktorů a přeměnit tak jakýkoli prostor v nejmodernější zasedací místnost. Prostřednictvím aplikace InstaShow VS Assist flexibilně synchronizuje obsah schůzky na místě se vzdáleně připojenými účastníky, a to včetně možnosti rozdělení obrazovky na 4 separátní části.

InstaShow VS20 Button je nově vybaven integrovaným všesměrovým mikrofonem, který dokáže zachytit zvuk v okruhu 1,5 m. Všichni prezentující a diskutující mohou jednoduše připojit svůj vysílač a s ním také nasdílet vlastní prezentační materiály a hovořit k nim. Systém je připraven v reálném čase přijímat signál až z 32 InstaShow VS20 vysílačů na bezdrátový přenos až do vzdálenosti 20 m.

Plynulý přenos videa ve 4K rozlišení a zvuku z mikrofonu je podpořen vlastním routerem. Tento router využívá chipset s Clear Channel Assessment (CCA) pro spolehlivou stabilitu wifi. Kromě toho nabízí CVSS 3.0, zabezpečený přenos informací díky ověření WPA2 a AES 128bitovým šifrováním.

Připojení vysílače k notebooku je možné přes HDMI i USB-C.

BenQ InstaShow VS20 bude lokálně k dispozici v průběhu června za doporučenou koncovou cenu 52 848 Kč s DPH v Česku, resp. 2202 euro s DPH na Slovensku.

Více informací o bezdrátových řešeních pro vzájemnou spolupráci je k dispozici na webu https://www.benq.eu/cs-cz/business/wireless-presentation/instashow-wireless-collaboration.html.

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení.  V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

Požadavky na kanceláře i ceny pronájmů díky ESG porostou

Moderní kancelářské budovy představují pro řadu společností důležitý faktor při naplňování jejich ESG strategií. Trh nemovitostí v České republice však zatím není na nové požadavky firem plně připraven. Situaci nevyřeší ani výstavba plánovaná na nejbližší roky, protože splnění přísných norem a certifikací je náročné procesně i finančně.

Český realitní trh zatím není plně na nové potřeby firem připraven a kvůli zdlouhavým procesům schvalování nové výstavby ani nelze očekávat rychlou nápravu. Nadnárodní společnosti přitom již nyní aktivně poptávají administrativní prostory, které by byly v souladu s moderními požadavky na použité materiály, využití obnovitelné energie, uhlíkovou stopu, nakládání s odpady, zdravé pracovní prostředí či hospodárné nakládání s vodou,říká Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ve společnosti Colliers, a pokračuje: „Očekáváme, že podobné požadavky bude mít do budoucna rostoucí počet firem, a to mimo jiné i kvůli novým pravidlům reportingu o udržitelnosti, které začínají platit již od příštího roku.“ Potvrzují to i výsledky nedávného průzkumu asociace ABSL, dle nichž se již plných 88 % firem z oblasti IT, podnikových nebo zákaznických služeb věnuje přípravě či realizaci svých plánů souvisejících s ESG. Nejčastěji k jejich prioritám patří právě podpora životního prostředí a tvorba zdravého a inkluzivního pracovního prostředí. Globální průzkum společnosti Deloitte zase ukazuje, že 6 z 10 organizací začlenilo do svých ESG strategií využívání udržitelných materiálů a zvyšování efektivity využívání energií.

ESG standard za příplatek

V souvislosti s aplikací nových ESG standardů se ovšem budou muset nájemci připravit na vyšší náklady, protože budovy splňující tyto požadavky budou podstatně dražší. „Odhadujeme, že budovy splňující nejpřísnější kritéria udržitelnosti budou pronajímány až o 50 % dráž než budovy s dnes již běžnou zelenou certifikací,“ odhaduje Jana Vlková. Firmy pak díky takto zvýšeným nákladům budou intenzivněji sledovat využití prostor a podle toho upravovat plochu, kterou budou pro svůj provoz potřebovat. Připlácet si za tento standard ovšem bude ochotna jen část firem, zejména půjde o nadnárodní společnosti, na které se bude vztahovat zmíněná povinnost reportingu dle směrnice o udržitelnosti CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive).

Kvalitu prokáže certifikát

Schopnost kancelářských budov naplnit ESG požadavky hodnotí certifikace, jako je například LEED, ILFI či WELL. Posuzují kritéria jako energetická účinnost budov, hospodaření s vodou a ovzduším, zdraví a kvalita vnitřního prostředí, doprava či ekologie. Nejnáročnější očekávání nájemců pak naplní budovy s certifikacemi LEED v4 BD+C Platinum a ILFI Zero Carbon, které vyžadují 100% elektrifikaci systémů v budově, alespoň 10% výrobu energie z obnovitelných zdrojů na místě a infrastrukturu připravenou pro elektromobily. Kromě toho by budovy měly integrovat strategie pro snížení oslnění, dosáhnout alespoň 55% úspory vody, recyklovat nejméně 90 % veškerého stavebního a demoličního odpadu a používat minimálně 25 % materiálů s recyklovaným obsahem. Také by budovy měly mít otevřenou architekturu a správu dat ve všech řídicích systémech.

Kdy se budov pro nejnáročnější nájemce dočkáme v ČR?

V návaznosti na požadavky ESG se v ČR aktuálně staví několik administrativních budov s nejvyšší certifikací LEED Platinum v kombinaci s WELL a WELL H&S, nicméně na stavbu první uhlíkově neutrální kancelářské budovy si ještě několik let počkáme. Takový objekt je totiž nutné plánovat již od projektové dokumentace a přípravy stavby, a tak se realizace prvních projektů v tomto standardu předpokládá až v roce 2027-2028. Na to pak navazuje samotné provozování takové budovy, což vyžaduje aktivní přístup majitele budovy, kterým ale často není původní developer. Příkladem projektu, který splňuje v maximální možné míře aktuální požadavky ESG je PORT7 od developera Skanska v Praze 7, který byl již dokončen a cílí na certifikace LEED Platinum, WELL a WELL H&S. Stejně tak může být příkladem společnost Crestyl, jejíž projekt Hagibor plánuje získání nejvyšší certifikace LEED Platinum pro všech šest kancelářských budov.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Porce zeleniny a ovoce v jednom sáčku. Český startup MADMONQ přichází s vlastními Greens

Startup MADMONQ, česká jednička v oblasti přírodních doplňků stravy pro hráče, vstupuje na trh s novinkou v podobě vlastních Greens. V jednom sáčku komplexního práškového doplňku stravy nabídne porci fytonutrinentů a bioaktivních látek ze zeleniny a ovoce jako řešení pro všechny, kdo jí nezvládají konzumovat dostatek nebo hledají způsob, jak podpořit celkovou regeneraci a zažívání. S Greens se chce MADMONQ stát jedničkou na evropském trhu, kde už se úspěšně prosadil se svými dalšími produkty.

Řešení nedostatku zeleniny v jídelníčku

Startup MADMONQ v roce 2017 úspěšně vstoupil na trh doplňků stravy pro amatérské a profesionální hráče počítačových her, kterým nabídl přírodní alternativu energetických nápojů. Od počátku se snaží změnit pohled herní komunity na péči o zdraví a jeho tabletky na podporu výkonu a soustředění MADMONQ a CHAMPION pro péči o dlouhodobé zdraví se rychle staly fenoménem, který dle průzkumů zná 80 % hráčů. Oblíbili si je přitom nejen gameři. Z interních dat společnosti plyne, že je 70 % zákazníků užívá při práci a patří mezi ně i náročné profese jako lékaři, startupisti, manažeři nebo IT pracovníci, kteří se potřebují soustředit.

Novinka v podobě MADMONQ Greens se tentokrát zaměřuje na nedostatek ovoce a zeleniny v jídelníčku, se kterým se potýká většina Čechů. Ačkoliv Světová zdravotnická organizace (WHO) doporučuje denní dávku 5 porcí ovoce a zeleniny, dle průzkumu MADMONQ jí v Češi v průměru polovinu tohoto množství a jen 2 % pak skutečně denně konzumují plné doporučené množství zeleniny. Greens v podobě komplexního práškového doplňku stravy tak mají pomoci vykrýt dávku bioaktivních látek z ovoce a zeleniny* těm lidem, kteří chtějí její příjem zlepšit a aktivně se zajímají o své zdraví.

„MADMONQ Greens jsou dalším střípkem do skládačky našeho portfolia a možností, jak efektivně řešit nedostatečný příjem fytonutrientů a dalších aktivních látek z ovoce a zeleniny i celkovou vyváženost stravy. Problém s konzumací zdravých potravin se netýká jen gamerů, ale většiny populace. Proto věříme, že si ke Greens najdou cestu všichni, kteří chtějí svůj životní styl zlepšit, a nejen naše ‚core‘ hráčská cílovka,“ dodává Michal Noga, CEO MADMONQ.

Ambice dobýt Evropu

MADMONQ je první českou firmou, která takto komplexní Greens vyrábí, a její ambice – stejně jako v případě cucavých tabletek – nekončí jen v ČR. Samotný trh s Greens totiž dlouhodobě roste dvouciferným tempem a jeho velikost byla vloni odhadnutá na 330 milionů dolarů. MADMONQ proto svůj práškový doplněk uvádějí zároveň i v dalších zemích s důrazem na západní Evropu, kde u zákazníků zabodovaly i tablety MADMONQ a CHAMPION. Greens přitom oslovují ještě širší cílovou skupinu, a Michal Noga tak v novém produktu vidí velký potenciál.

„Dlouhodobě sledujeme celosvětové trendy a potřeby nejen gamerů, ale všech, kteří tráví čím dál více času za monitorem a aktivně se zajímají o své zdraví. Proto uvádíme Greens i na dalších evropských trzích a očekáváme velký zájem především v zemích jako Francie a Velké Británie. S přidáním Greens do našeho portfolia chceme zároveň profilovat naši značku více směrem do zdraví a přiblížit se tak naší dlouhodobé misi vybudovat globální brand, který řeší zdraví v gamingu,” doplňuje Michal Noga.

Odladěné složení i původ surovin

MADMONQ Greens sází na jednoduchost a snadné užívání a přicházejí ve formě komplexního práškového doplňku stravy, který stačí rozmíchat v 200 ml vody. Pravidelná konzumace pomáhá doplnit důležité živiny, které tělu při nedostatečném příjmu ovoce a zeleniny chybí a které běžné doplňky stravy neobsahují. MADMONQ Greens ale zlepšují také celkové zažívání a urychlují regeneraci po náročných fyzických aktivitách – ocení je tak i sportovci.

Greens obsahují celkem 62 ingrediencí včetně bioaktivních látek, fytonutrientů, minerálů, vitamínů, prebiotik, enzymů. Základ pak tvoří extrakty z 34 vybraných druhů ovoce a zeleniny, které pocházejí z EU a většina získala i BIO certifikaci.

MADMONQ vyrábí své Greens kompletně v Česku podle vlastní originální receptury. Vývoj produktu probíhal přibližně rok a půl a jeho součástí bylo i testování veškerých složek a ladění finálního složení.

„Vyladění poměrů surovin tak, aby fungovaly co nejlépe, nebylo vůbec jednoduché. Ještě složitější ale bylo najít spolehlivého dodavatele, který zajistí ty nejkvalitnější suroviny splňující potřebné certifikace. Nechtěli jsme ale ustupovat z našich vysokých nároků, a tak jsme raději uvedení Greens o dva měsíce odložili a počkali, než nám správně uschnuly extrakty z okurky a chřestu,“ dodává Michal Noga.

Pro předplatitele i nové zákazníky

Startup MADMONQ od svého počátku staví na silné komunitě a unikátním předplatitelském modelu, který je na trhu suplementů neobvyklý. Právě předplatitelé tvoří více než 50 % zákazníků a jejich podíl se stále zvyšuje. Využít přitom mohou jak výhodnější ceny produktů, tak i speciální tematický merch či limitované nabídky.

Balení MADMONQ Greens obsahující 30 porcí bude možné zakoupit jak jednorázově, tak i v rámci měsíčního či ročního předplatného na webu MADMONQ. Jedno balení obsahující 30 porcí stojí 1295 Kč, u měsíčního předplatného vyjde cena na 1165 Kč a u ročního pak na 1033 Kč.

*Vychází z doporučení WHO, tedy 80 g čerstvého ovoce nebo zeleniny, počítáno jako ekvivalenty kvercetinu a proanthokyaninu.

Společnost HMD Global představuje nové barevné varianty telefonu Nokia 2660 Flip

Společnost HMD Global, výrobce telefonů Nokia, dnes oznámila svůj véčkový tlačítkový telefon Nokia 2660 Flip v nových letních barevných provedeních. Telefon je skvělou alternativou pro uživatelé, kteří si chtějí alespoň na chvíli odpočinout od moderních technologií nebo jen ocení sekundární telefon se skvělou výdrží a odolností.

Lars Silberbauer, Marketingový ředitel společnosti HMD Global, řekl: „Zájem o tlačítkové véčkové telefony roste a my věříme, že je způsoben potřebou si odpočinout od neustálého přívalu digitálních oznámení, příspěvků na sociálních sítí nebo přehlcením z chytrých funkcí. Lidé začínají chtít více jednoduchosti, více času stráveného fyzickým kontaktem a mnohem více času na nerušenou konverzaci v reálném světě. Všichni jistě máme spousty situací, kdy nám krásný okamžik zkazilo nechtěné oznámení například ze sociální sítě. Z tohoto důvodu představujeme Nokii 2660 Flip v letních barvách, abychom lidem vrátili všechny krásné životní offline okamžiky.  

Digitální detox v atraktivních barvách

S telefonem Nokia 2660 Flip lze snadno přejít z digitálního světa do toho reálného a nově přichází v růžové a zelené barvě. Kategorie tlačítkových telefonů je u generace Z a mileniálů opět stále oblíbenější a dnešní novinka je dalším důvodem, proč si digitální detox vyzkoušet. Společnost HMD Global se navíc může pochlubit meziročně dvojnásobným prodejem kategorie véčkových tlačítkových telefonů a v roce 2023 očekává další růst. 

Prověřený vzhled s legendárním odkazem

Původní Nokia 2660 Flip byla uvedena na trh v roce 2007 a vůbec první véčkový telefon Nokia byl uveden na trh již v roce 1998. Po 25 letech si tak mohou všichni připomenout, proč se tyto telefony staly tak populárními. 

Stylové véčko navržené na snadné používání

Samotná véčková konstrukce telefonu zaručuje komfortní vyřizování hovorů za každé situace. Tomu napomáhá i ergonomické umístění sluchátka a mikrofonu vyplývající z atraktivní konstrukce zařízení. Telefon vyniká také velkým 2,8″ displejem, kompatibilitou s naslouchátky, královskou výdrží na jedno nabití a velkými tlačítky, která si oblíbí zejména starší lidé. Nokia 2660 Flip nabídne také vyhrazené nouzové tlačítko, které umožňuje rychlý kontakt s nejbližšími. V případě, že dojde k neočekávané události, lze kontaktovat až pět kontaktů. Výbavu uzavírá legendární hra Had a podpora LTE.

Cena a dostupnost

Dostupnost nových barevných variant a doporučené ceny na našem trhu brzy upřesníme.

O HMD Global

HMD Global Oy se sídlem v Espoo ve Finsku je novým domovem telefonů a tabletů Nokia. HMD vytváří a distribuuje celou řadu chytrých i obyčejných telefonů zaměřených na široké spektrum zákazníků v mnoha cenových hladinách. HMD je díky svému závazku pro rozvoj inovací exkluzivním licenčním partnerem značky Nokia v oblasti mobilních telefonů a tabletů. Nokia je registrovanou ochrannou známkou společnosti Nokia Corporation. Více informací naleznete na www.hmdglobal.com. Nokia je registrovanou značkou společnosti Nokia Corporation. Android, Google a další značky jsou registrovanou značkou společnosti Google Inc. Qualcomm a Snapdragon jsou ochrannými známkami Qualcomm Incorporated registrovanými ve Spojených státecha dalších zemích. Qualcomm Snapdragon je produktem Qualcomm Technologies, Inc.

Neoficiální streamy Ligy mistrů jsou pro kyberchuligány ideálním způsobem, jak napadnout vaše zařízení

Fanoušci, kteří se chystají 10. června sledovat finále Ligy mistrů UEFA, by si měli dobře rozmyslet, kde a jak si přenos zápasu pustí. Podle údajů oddělení Avast Threat Labs ve společnosti GenTM (NASDAQ: GEN), globálního lídra v oblasti digitální svobody, se fotbaloví fanoušci v celé Evropě stávají ve dnech zápasů opakovaným terčem útoků, a to zejména v době kolem začátků utkání, jak ukazuje drastický nárůst blokovaných kyberútoků. V Česku vzrostl počet zablokovaných webových stránek s nebezpečným obsahem během fotbalové sezony o 39 %, celosvětově dokonce o 45 %.

„Jak víme, kyberzločinci rádi zneužívají lidské emoce – a touha fanoušků sledovat zápas svého týmu v Lize mistrů je silnou emocí,“ říká vedoucí analýzy malwaru ve společnosti Gen David Jursa. „Zločinci často fanoušky lákají na bezplatný přenos utkání, do kterého přidávají vyskakovací reklamy, phishingové stránky, malvertising a další podvody, aby získali přístup k jejich osobním údajům a zařízením.“

Streamování nikdy není zadarmo

Fanoušci jsou kvůli zápasům svých týmů v elitní evropské soutěži často ochotni sáhnout až do samotných hlubin internetu, jen aby si utkání mohli pustit zadarmo. Tohle počínání si ale bohužel vybírá svoji daň. Každý, kdo se pokoušel vyhledávat hesla jako „Stream Inter Milán vs. Manchester City zdarma“, ví, jakými překážkami je třeba projít, aby se k takovým zápasům člověk dostal – odkazy na bezplatné streamování se totiž obvykle nezobrazují mezi prvními hledanými výsledky, ale až daleko ve frontě vyhledávání.

Ve většině případů takové odkazy vedou pouze na malware bez bezplatného videostreamu. Webové stránky pro spuštění streamu vyzývají uživatele ke stažení požadovaného videosoftwaru, ve skutečnosti jde však o balíček malwaru a po jeho instalaci k žádnému streamu nedojde. Pro zahájení přehrávání může také stránka požadovat osobní údaje uživatelů, jako je e-mail, telefonní číslo nebo adresa. Poskytnutí těchto informací však vede ke stejnému závěru. I když fanoušci nakonec bezplatný stream najdou, videopřehrávač obvykle překrývá několik vyskakovacích oken, která lze zavřít pouze kliknutím. Tato vyskakovací okna obsahují lákavé nabídky a reklamy, které jsou často phishingovými podvody a malvertisingem. Kliknutí na tyto odkazy může vést k infikování zařízení a krádeži citlivých dat, nebo v horším případě peněz či identity.

Nejvíce útoků je na začátku utkání

Výzkumníci z oddělení Avast Threat Labs společnosti Gen hlásí během zápasů Ligy mistrů UEFA 2022/2023 výrazný celosvětový nárůst blokovaných URL útoků. Blokované URL adresy zkoumali nejprve v globálním měřítku a poté i v jednotlivých zemích, kde je Liga mistrů mezi diváky populární, tedy v Česku, Německu, Itálii, ve Španělsku, Francii a Velké Británii.

Oproti dnům, kdy se žádné významné fotbalové utkání nekonalo, ve dnech zápasů ve všech zemích výrazně vzrostl počet blokovaných URL útoků. Nárůst lze navíc pozorovat téměř přesně v době začátku utkání. Celosvětově zaznamenali výzkumníci během zápasů Ligy mistrů o 45 % více útoků, v jednotlivých zemích byl nárůst následovný:

1.Německo: 35 %

2. Česká republika: 39 %

2.Velká Británie: 39 %

3.Itálie: 67 %

4. Francie: 93 %

5.Španělsko: 154 %

Jak sledovat Ligu mistrů bezpečně?

1. Zvolte si prověřenou platformu. Víme, že za tuto variantu budete často muset zaplatit. Je to však jediný způsob, jak zajistit bezpečný obsah. Pokud za přenos z nějakého důvodu platit nechcete nebo nemůžete, některé restaurace a sportbary zápasy často vysílají živě.

2. Než na něco kliknete, zamyslete se. Je sice snadné rychle klikat různě po internetu, zároveň je to ale také jeden z nejrychlejších způsobů, jak se dostat do problémů. Pokud se vám začne v prohlížeči objevovat podezřelý obsah a vyskakovací okna, zpomalte a neklikejte na žádné odkazy.

3. Vždy používejte bezpečnostní software. Pokud se vydáte do oblastí internetu, jejichž bezpečím si nejste jistí, nezapomeňte si své zařízení kvalitně zabezpečit. Správný software, jako je např. Avast Free Antivirus, vám pomůže zablokovat nebezpečná vyskakovací okna a webové stránky dříve, než způsobí vážné škody.

Další informace o tom, jak se chránit online, najdete na adrese www.avast.com.

O značce Avast:

Avast je přední světová značka v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí společnosti Gen™ (NASDAQ: GEN), globální firmy odhodlané posilovat digitální svobodu všech prostřednictvím svých předních spotřebitelských značek, jako je Norton, Avast, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner. Produkty Avast chrání stovky milionů uživatelů před hrozbami na internetu, na mobilních zařízeních, na počítačích PC i Mac a pravidelně se umisťují na předních místech žebříčků a získaly certifikace od institucí jako VB100, AV-Comparatives, AV-Test, SE Labs a dalších. Avast je členem mezinárodních uskupení jako jsou koalice Coalition Against Stalkerware, iniciativa No More Ransom nebo organizace Internet Watch Foundation. Navštivte www.avast.com.

HTC VIVE XR Elite dorazil na pulty obchodů

Společnost HTC VIVE dnes informovala, že nejnovější přírůstek do portfolia špičkových VR headsetů HTC VIVE XR Elite s 4K rozlišením a inovativní modulární konstrukcí dorazil na český trh. Novinku lze používat nejen jako samostatný headset, ale také ve formě lehoučkých VR brýlí, které lze propojit s PC i kompatibilními smartphony. Ocení ji tak nároční PCVR uživatelé i ti, kteří hledají rozptýlení na cestách. Samozřejmostí je přesné 6DoF sledování pohybu v prostoru, přibalených ovladačů i samotných rukou uživatele. Headset se navíc neomezuje pouze na VR a přidává i MR (smíšenou realitu), která prostřednictvím precizní barevné průhledové kamery dokáže kombinovat virtuální svět s tím skutečným.

Cena a dostupnost

HTC VIVE XR Elite mohou zákazníci získat na vive.com, v obchodě Alza.cz a u vybraných partnerů za cenu 34 990 Kč.

Jedinečná všestrannost a ergonomie

VIVE XR Elite se pyšní propracovaným modulárním designem, který nabízí špičkové pohodlí a unikátní možnost přestavby na extrémně mobilní lehoučké brýle. Stačí jednoduše sejmout baterii a nasadit prodloužení nožek s týlními opěrkami. Pro napájení pak lze využít powerbanku, či jakýkoli USB zdroj skrze USB-C konektor ukrytý v pravé nožičce. Uživatel si tak sám kdykoli rozhodne, která z konfigurací bude nejlépe vyhovovat aktuální situaci – doma, v kanceláři, nebo třeba v letadle.

V kompletní sestavě s nasazenou baterií nenechá VIVE XR Elite na pochybách milovníky špičkového PCVR ani uživatele nezávislých headsetů. Ti se mohou těšit na 110 FOV, 4K rozlišení a obnovovací frekvenci 90 Hz. Výrobce pamatoval samozřejmě i na komfort a ergonomii. Celý headset váží v kompletní konfiguraci 625 g a v režimu VR brýlí pouhých 240 g. Díky vyvážení nenamáhá krční svalstvo a nechybí mu kromě plynulého nastavení IPD ani dioptrické korekce. Ostrý obraz ve virtuální i smíšené realitě si tak s maximálním pohodlím a bez dioptrických brýlí vychutná každý.

Precizní tracking a hodiny provozu

Pro přesné sledování pohybu v prostoru je novinka vybavena 4 širokoúhlými kamerami, které doplňuje senzor vzdálenosti a barevná kamera pro realistický MR průhled. Podstatný benefit HTC VIVE XR Elite představuje i promyšlený systém napájení umožňující vyměnit baterii za běhu. Ta se chlubí 2h výdrží při plném XR využití, rychlým 30W dobíjením a podporou Power Delivery. Již nikdy se tak uživateli nestane, že by mu baterie nestačila.

 O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Více informací na www.htcvive.com.

Cyklus se uzavírá: jak mohou firmy budovat udržitelnější budoucnost?

Přírodní zdroje Země se vyčerpávají alarmujícím tempem – 1,8krát rychleji, než je planeta dokáže obnovovat.[1] Očekává se, že do roku 2050 dosáhne toto tempo 2,3násobku udržitelné spotřeby.[2] Každoročně k tomu přispívá 50 milionů tun elektronického odpadu, což odpovídá hmotnosti všech komerčních letadel, která byla kdy vyrobena.[3]

Přijetí postupů oběhového hospodářství, jako je minimalizace odpadu, opětovné použití a opravy výrobků a podpora udržitelné výroby, nám může pomoci vybudovat lepší budoucnost. K tomu však povede ještě dlouhá cesta – dnešní světová ekonomika je oběhová pouze ze 7,2 %.[4]

Ačkoli zásadní úlohu v implementaci oběhového hospodářství hrají nadnárodní společnosti, svým dílem mohou přispět organizace všech velikostí ze všech odvětví. Začínající firmy se od samého počátku hlásí k modelům oběhové ekonomiky, malé a střední podniky jsou hnací silou platforem pro sdílení a spoluspotřebitelství.

Společnost HP, která má desítky let zkušeností s provozováním udržitelného podnikání, si stanovila k plně oběhovému hospodářství, jehož motorem jsou služby a výrobky souznějící s jeho zásadami, svou vlastní cestu. Zde jsou některé z jejích poznatků:

Získejte na svou stranu uvědomělého spotřebitele

Dnešní zákazníci jsou ekologicky uvědomělejší. Podniky, které upřednostňují oběhové hospodářství, mohou tedy jejich očekávání naplnit a zároveň dosáhnout dlouhodobých environmentálních a obchodních přínosů.

Přestože programy oběhového hospodářství obvykle vyžadují počáteční investice, mohou pomoci snížit režijní náklady, zvýšit efektivitu, a dokonce poskytnout nové zdroje příjmů. Poskytování nástrojů, jež dokážou předpovědět, o kolik méně odpadu vznikne a jaké náklady se ušetří, může pomoci prokázat výhody tohoto způsobu hospodaření a dále prohloubit důvěru a loajalitu zákazníků.

Postupy oběhového hospodářství navíc mohou mít pozitivní vliv na společnost. Například programy společnosti HP, zaměřené na klima, posílily komunitní složky naší strategie udržitelného dopadu. Na Haiti spolupracovala společnost HP s nevládními organizacemi na vytvoření programu recyklace plastů, které by jinak skončily v oceánu. Program podporuje místní pracovníky. Tyto plasty se používají ve výrobcích HP, čímž přispívají k oběhovému hospodářství a zajišťují místním komunitám příležitosti k výdělku a ke vzdělávání.

V první (i poslední) řadě mějte na paměti životní prostředí

Opětovně využitelné výrobky jsou navrhovány s ohledem na životní prostředí a se zřetelem ke každé fázi jejich životního cyklu. Tedy i poté, co doslouží. Jednou z priorit by mělo být udržitelné získávání zdrojů se zaměřením na etické postupy a na ambiciózní, avšak dosažitelné cíle.

Společnost HP například od roku 2016 vyžaduje, aby veškerý značkový papír pocházel z recyklovaných nebo certifikovaných zdrojů. V roce 2020 rozšířila tento požadavek i na papírové obaly pro domácí a kancelářské tiskárny a spotřební materiál, počítače a displeje. Naším cílem je získat do roku 2030 status Forest Positive a bojovat tímto způsobem proti odlesňování, které souvisí s používáním papíru jiných výrobců v našich produktech a tiskových službách.[5]

K pozitivní změně přispívají také inovace v oblasti obalů. Nedávno byly vyvinuty 100% kompostovatelné materiály na bázi chitinu a k rozšíření produkce ekologických obalů ve velkém měřítku mohou přispět i nástroje na výrobu obalů z nasávané kartonáže vytvářené pomocí 3D tisku. Další výhody může přinést pokrok v oblasti tisku, včetně tisku přímo na přepravní krabice a používání inkoustů na vodní bázi. Společnost HP si klade za cíl do roku 2025 eliminovat 75 % jednorázových plastových obalů ve srovnání s rokem 2018–a v roce 2021 se již pohybovala v půli cesty k jeho dosažení.[6]

Snižujte množství odpadů, prodlužujte životnost výrobků

Spotřeba energie představuje u elektronických zařízení zásadní faktor, pro spotřebitele však může být matoucí. Organizace, jako jsou ENERGY STAR, TCO a Blue Angel, mohou spotřebitelům pomoci přijímat informovaná rozhodnutí. Kromě srovnávacích nástrojů mohou výrobci spotřebitelům pomoci tím, že budou na štítcích a obalech výrobků a v prodejních materiálech uvádět jasné a přesné informace.

Společnosti mohou pomoci snížit poptávku po nových surovinách, pokud budou nabízet prodloužené záruky a zajistí opravitelnost výrobků. Výrobky HP jsou za svou opravitelnost[7] pravidelně oceňovány organizacemi, jako je iFixit, jež hodnotí opravitelnost výrobků a poskytuje návody na opravy svépomocí.

Odpovědné společnosti se snaží výrobky, které již zákazníci nepotřebují, získat zpět a znovu využít. Obchodní model „zařízení jako služba“ uspokojuje potřeby zákazníků a zároveň podporuje oběhové hospodářství prostřednictvím zpětného odběru výrobků.

Miliarda důvodů pro recyklaci v uzavřeném cyklu

Recyklace v uzavřeném cyklu má v oběhové ekonomice zásadní význam a společnost HP realizuje různé iniciativy na její podporu. Například program HP Planet Partners přispívá k tomu, aby inkoustové a tonerové kazety nekončily na skládkách. V tomto programu bylo letos dosaženo významného milníku, neboť byla zrecyklována více než miliarda kazet. Tonerové kazety HP Evocycle, vyrobené z opakovaně recyklovaného plastu, dále zákazníkům ve Francii, Německu a Velké Británii pomáhají splnit cíle udržitelnosti.[8]

Také se zlepšujeme při opětovném používání stále širší škály materiálů. Díky tomu se například využívají suroviny biologického původu, jako jsou kávová sedlina při výrobě monitorů a kuchyňský olej při výrobě krytů notebooků.

Spolupráce násobí síly pro ještě větší dopad

Oběhové hospodářství je týmová práce, jež nezbytně vyžaduje partnerství se státními úřady, dodavateli a dalšími zainteresovanými stranami. Firmy mohou být vždy o krok napřed, pokud rozšíří spolupráci s nevládními organizacemi, výzkumnými ústavy a think-tanky. Společnost HP například spolupracuje s organizacemi World Wildlife Fund a Forest Stewardship Council, aby zlepšila programy na získávání a certifikace buničiny.

Spolupráce znamená přínos pro všechny typy společností, ať už na cestě k oběhovému hospodářství pokročily jakkoli daleko. Účastí v oborových orgánech a spoluprací s výrobními partnery lze dosahovat konsenzu, prosazovat vhodnou legislativu a podporovat myšlenky oběhové ekonomiky.

Společnosti se stávajícími programy mohou rozšířit dopad své působnosti zapojením svého podnikatelského ekosystému. Partnerský program HP Amplify Impact, do něhož se celosvětově zapojilo více než 3 500 partnerů, se stal hnacím motorem masivních změn v této oblasti.

Představte si budoucnost

Koncepce oběhové ekonomiky představuje vizi regenerativnější a udržitelnější budoucnosti. Bude-li správně realizována spolu s odpovědným využíváním zdrojů a obalů, materiálů a výrobků, které zůstanou déle v oběhu, a s uplatňováním recyklace v uzavřeném cyklu, mohla by globální ekonomice do roku 2030 přinést 4,5 bilionu dolarů.[9]

Přechod na oběhové hospodářství není možností, nýbrž nutností. Aby se podařil, musíme naléhavě změnit svůj způsob myšlení, osvojit si postupy oběhového hospodaření a rozvíjet partnerství a strategie potřebné pro úspěch. Společnosti, které stojí v čele tohoto úsilí, budou odměněny nejvíce.

Budoucnost tkví v oběhovém hospodářství a záleží na společnostech po celém světě, aby tuto vizi naplnily. Ať už právě začínáte nebo jste už dosáhli určitého pokroku – přišel čas udělat další krok. 

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  • [1] Den překračování limitů. Kolik Zemí nebo zemí potřebujeme? https://www.overshootday.org/how-many-earths-or-countries-do-we-need/
  • [2] Světová podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Vize 2050: Nová agenda pro podnikání.
  • [3] Platforma pro urychlení oběhového hospodářství (PACE) a Koalice OSN pro elektronický odpad. (2019). Nová cirkulární vize pro elektroniku: Čas na globální restart.
  • [4] Circularity Gap Report 2023, Circle Economy
  • [5] HP Sustainable Impact Report.
  • [6] Vypočítá se jako procento primárních plastových obalů (podle hmotnosti) snížené na přepravovanou jednotku. Viz zpráva HP Sustainable Impact Report.
  • [7] HP Sustainable Impact Report.
  • [8] HP Sustainable Impact Report.
  • [9] Světové ekonomické fórum. „Pomáháme oběhovému hospodářství stát se realitou.“https://www.weforum.org/impact/helping-the-circular-economy-become-a-reality/

T-Mobile spouští Summer of Joy, nabídne lístky na evropské hudební festivaly včetně Colours of Ostrava

T-Mobile si na letošní léto připravil lokální verzi celoevropské kampaně Summer of Joy, Youth & Freedom zaměřené na propojování mladých lidí napříč Evropou. Startuje 1. června a zahrne řadu hudebních eventů, festivalů i menších akcí na mezinárodní i lokální úrovni. V České republice proběhne pop-up event 29. června na pražské Letné a přinese mimo jiné i možnost soutěžit o lístky na festival Colours of Ostrava. Další soutěže pak čekají na speciální microsite projektu a přímo v aplikaci Můj T-Mobile.

Než naskočíš do dospělosti, užívej si svoji young era.“ To je hlavní motiv této kampaně cílené především na zástupce generace Z. Pro ně si T-Mobile připravil sérii hudebních zážitků, které se budou v létě odehrávat po celé Evropě včetně České republiky. Každý, kdo se přihlásí na stránkách projektu, pak může vyhrát lístky na festivaly v zemích, kde Deutsche Telekom působí. Každých 14 dní proběhne losování o několik set vstupenek na nejlepší evropské hudební festivaly, včetně právě Colours of Ostrava. Soutěže proběhnou i na sociálních sítích.

Hlavní akcí v rámci České republiky se stane bezplatný pop-up event na pražské Letné, který se koná 29. 6. od 16:00 do 22:00 a kde nebudou chybět ani foodtracky, bary, občerstvení i chill zóna. Line Up pak představí TSHA, New Magic Media, Yoga Kolektiv a SJ Yellow.

„Dnešní doba je turbulentní a plná nejistot, a to silně dopadá i na generaci Z, která je nucena rychleji dospět. Proto přicházíme s projektem Summer of Joy a chceme, aby si mladí lidé bezstarostně užili léto naplno na našich pop-up eventech v rytmu Electronic Beats a festivalech po celé Evropě,“ dodává Zdeňka Eliášová, manažerka projektu Summer of Joy za T-Mobile.

Kampaň začíná 1. 6. 2023 a v Česku bude probíhat do 11. 8., na mezinárodní úrovni pak do 31. 8. Zahájí ji film zpracovaný ve formě hudebního klipu od oceňovaného dua BRTHR, jež spolupracovalo s umělci jako THE WEEKND, PinkPantheress a CHARLI XCX. Film, v němž vystupuje Jayda G, přetváří klasický příběh „Peter Pan“ pro mladou generaci.

Summer of Joy je nejnovější součástí několikaletého programu společnosti Deutsche Telekom, který se zaměřuje na podporu mladé generace. Kampaň spolupracuje s tvůrci z generace Z na tvorbě originálních, autentických prostředků pro sociální platformy jako TikTok, Instagram a Snapchat. Do lokálních verzí se zapojí prostřednictvím svých sociálních sítí také influenceři.

Kredity kampaně:

Creative Agency: Saatchi & Saatchi London.

Event Production: Telekom Electronic Beats & 2Bild (Germany).

Lead Media Agency: emetriq (Germany)

Additional Media Agencies: Mindshare (Germany)

Social Media Content, Influencer Agency: GroupM (EU) & Ozmoze (Germany)

International PR: Proud Robinson + Partners

Summer of Joy | Telekom Electronic Beats

Exit mobile version