Od historie k současnosti. Moderní technologie výrazně zvyšují kvalitu života více než milionům pacientů s diabetem v České republice

Diabetes mellitus je civilizační choroba 21. století, kterou trpí stále více lidí – v roce 2022 se s cukrovkou léčil více než milion obyvatel České republiky.[1] Světová zdravotnická organizace dokonce předpovídá, že v roce 2045 bude na světě přes 630 milionů osob s diabetem.[2] O rozsahu problému svědčí i další statistiky – dle odborníků každých 8 vteřin zemře na následky onemocnění jeden člověk.[3] Diabetes však lze dlouhodobě držet pod kontrolou, napomáhají tomu moderní technologie a celá řada nových léků. Život pacientům s diabetem řadu let výrazně zjednodušují diabetické senzory. Pravidelný selfmonitoring krevní glukózy se totiž považuje za nezbytnou součást léčby cukrovky a prevence jejích komplikací.[4]

Historickým milníkem v léčbě diabetu se v roce 1921 stalo objevení inzulínu, který pomohl zachránit životy milionům diabetiků. Dneska už se bez něj pacienti s diabetem 1. typu neobejdou. Na glukometr si však pacienti museli ještě dlouho počkat.[5] V roce 1975 se vyvinuly první senzory,[6] jejichž neustálé zdokonalování vede v současné době k výraznému nárůstu jejich uživatelů. Právě pravidelná kontrola glykemických hodnot a včasné odhalení nemoci se považují u léčby diabetu za klíčové.

Hlídat hodnoty se vyplatí

Podle průzkumu, který pro společnost Abbott provedla výzkumná agentura Ipsos, se zjistilo, že až třetina pacientů s diabetem 1. typu si hladinu glukózy neměří pravidelně.[7] Osoby s diabetem 1. typu, jejichž hladina glykémií se mění v krvi velmi rychle, jsou přitom na těchto údajích doslova životně závislí.

Je důležité však zmínit, že vedle monitoringu je u vypořádávání se s diabetem klíčový také zdravý životní styl a dodržování předepsané léčby. V každodenním životě je stěžejní selfmonitoring, tedy pravidelná a častá kontrola glykemických hodnot, díky které se předchází pozdějším závažným komplikacím. V případě, že ke kompenzaci hladiny glykémie dochází špatně, tak se zvyšuje riziko komplikací – zejména hrozí poškození ledvin s nutností dialýzy, poruchy zraku, které mohou vést až ke slepotě, syndrom diabetické nohy končící v krajním případě amputací či cévní postižení, jako jsou srdeční infarkty či mrtvice.

Díky pravidelnému a častějšímu měření hodnot se snadno předejde i závažným stavům, jako je příliš nízká nebo naopak příliš vysoká hladina cukru v krvi. U zdravých lidí jsou hodnoty nalačno uváděny od 3,6 do 5,6 mmol/l a po jídle od 3,3 do do 7,8 mmol/l, u osob s diabetem se však rozmezí individuálně velmi liší. A proto možnost individuálního nastavení hodnot moderních diabetických senzorů je pro stabilnější kompenzaci diabetu velmi efektivní.

Když krev hlídá „padesátikoruna“

Na rozhraní 20. a 21. století na trh vstoupily systémy nepřetržitého monitoringu glukózy, které způsobily skutečnou revoluci v péči o nemocné s diabetem.[8] Tento chytrý systém se skládá z malého jednorázového senzoru umístěného těsně pod kůží a přijímače, do kterého se data bezdrátově přenášejí. Senzory mají oproti klasickým glukometrům i několik dalších výhod – diabetici si třeba nemusí kontrolovat své hodnoty pomocí bolestivých a nepříjemných vpichů do prstu. Moderní senzory samostatně monitorují hladinu krevního cukru a neustále snímají hodnoty pacienta. Ty nejnovější nabízí i další funkce pro snadnější měření v podobě alarmů, které pacienty upozorní na příliš nízkou nebo naopak příliš vysokou hladinu glukózy v krvi nebo umožňují skenování pouze za pomoci mobilního telefonu. Takový senzor nabízí společnost Abbott, která letos uvádí na český trh svůj senzor FreeStyle Libre 2 s volitelnými alarmy.

Mnoho senzorů taktéž poskytuje diskrétnost, jelikož se snadno “schovají” pod oblečení – zpravidla jsou umístěny na zadní straně paže a jejich velikost odpovídá přibližně padesátikorunové minci. Používání je velmi komfortní a jednoduché. Senzor poskytuje uživatelům dostupná data naměřená za posledních 8 hodin, i trend jakým se hodnoty budou vyvíjet. Díky tomu mají osoby s diabetem lepší kontrolu nad svojí nemocí a diabetolog pak může lépe nastavit či upravit léčbu.

Nově na český trh přichází senzor FreeStyle Libre 2. Pacienti s diabetem 1. typu mají navíc zařízení plně hrazené z veřejného zdravotního pojištění od 1. dubna 2023. 

Systém FreeStyle Libre pro diabetiky. Nevadí mu voda, pot ani pohyb

Mít přehled o hladině glukózy je při léčbě cukrovky zásadní. Pro diabetiky je k dispozici systém FreeStyle Libre, který ji měří průběžně, a to bez nutnosti vpichů do prstu. Malý senzor o velikosti padesátikorunové mince umístěný na zadní straně paže měří hladinu glukózy každou minutu, a to až po dobu 14 dnů. Mobilní aplikace ve smartphonu snímá hodnoty i přes oblečení a ukládá data z měření. Systém pacientům s diabetem poskytuje vizuální představu o hodnotách hladiny glukózy, jejich trendech a časovém průběhu. S pomocí specializovaného softwaru LibreView je možné z dat generovat exporty a přehledy, které pacientovi i jeho lékaři pomohou precizněji nastavit léčbu. Více informací o mobilní aplikaci FreeStyle LibreLink a senzoru FreeStyle Libre 2 lze získat na freestylelibre.cz.

ADC-73508 v1.0 04/23

AGON by AOC si zajišťuje pozici světové jedničky mezi herními monitory

AGON by AOC – jedna z předních světových značek herních monitorů a IT příslušenství – hrdě oznamuje svou pozici světové jedničky mezi značkami herních monitorů, jak je uvedeno ve zprávě IDC Quarterly Gaming Tracker za Q4/2022. Podznačka AOC zaměřená na hry, AGON by AOC, předstihla své konkurenty a zajistila si první místo na globálním trhu herních monitorů díky nabízeným špičkovým technologiím (jako jsou MiniLED a DisplayHDR 1400), výjimečnému výkonu (s obnovovací frekvencí až 360 Hz) a neochvějnému odhodlání poskytovat maximální herní zážitek. V loňském roce společnost AGON by AOC uvedla na trh svou 5. generaci monitorů AGON s novým designem a rychlými, citlivými panely a představila zcela nové technologie ve své řadě AGON PRO.

AGON by AOC: Uvolněte dokonalý herní zážitek po celém světě

Anna Stefańczyk, vedoucí globálního marketingu AOC, říká: „Jsme nadšeni, že jsme celosvětově nejlepší značkou herních monitorů. To by nebylo možné bez neuvěřitelné podpory herní scény a zákazníků po celém světě, kteří důvěřují našim odborným znalostem při poskytování výjimečných produktů se skvělou hodnotou. Jak neustále rosteme, jsme odhodláni přinášet na trh inovativní a nejmodernější produkty, šité na míru preferencím naší rozmanité herní komunity.“

AGON by AOC nabízí ucelenou řadu herních monitorů, která se svými třemi podkategoriemi oslovuje širokou škálu hráčů:

  • AOC GAMING: Tyto monitory jsou určeny pro příležitostné i základní hráče a přizpůsobí se hráčům všech úrovní dovedností, od tvůrců obsahu a streamerů až po ty, kteří si užívají vzrušení z průzkumu a dobrodružství. Řada AOC GAMING zdůrazňuje důležitost samotného herního zážitku a poskytuje různé možnosti, které uspokojí nejrůznější nálady a zájmy hráčů. Kategorie AOC GAMING nabízí hodnotově zaměřený přístup k poskytování vysoce kvalitních a vysoce výkonných monitorů pro široké spektrum hráčů hrajících na základní i středně pokročilé úrovni. Do této kategorie patří například proslulé monitory jako jsou 24G2SPU/BK, 25G3ZM/BK nebo U28G2XU2/BK.
  • AGON: Řada AGON, šitá na míru mainstreamovým a hardcore hráčům, slouží soutěživým hráčům, kteří se chtějí stát hrdiny herní scény, jako jsou jejich oblíbení streameři nebo špičkoví hráči esportů. Díky prémiovému designu a užitečným doplňkovým funkcím vynikají monitory AGON v poskytování plynulého a pohlcujícího herního zážitku u esportových titulů pro více hráčů, jako jsou střílečky a hry MOBA. Monitory AGON 5. generace nabízejí nejnovější 32palcový AG325QZN/EU s obnovovací frekvencí 240 Hz a dobou odezvy až 1 ms GtG, což umožňuje soutěžním hráčům uvolnit své skutečné schopnosti, s rychlými reflexy a rychlým rozhodováním.
  • AGON PRO: Monitory AGON PRO jsou vytvořeny pro špičkové hráče, profesionální tvůrce obsahu, influencery a profesionální esportovce, jako jsou renomované týmy G2 Esports, RNG a Furia Esports sponzorované společností AGON by AOC, které požadují to nejlepší z herních technologií. Tito jedinci jsou poháněni konkurencí, usilují o dosažení osobních maxim a hledají vynikající funkce, výjimečný výkon a také bezkonkurenční kvalitu, aby se mohli věnovat své vášni – hraní her. Monitory AGON PRO poskytují bezkonkurenční zážitek v oblíbených esportech, střílečkách, MOBA a podobných titulech. Tato řada nabízí také monitory navržené na míru, jako je AG275QXL pro League of Legends. Modely AGON PRO přicházejí s prvotřídními technologiemi, jako jsou podsvícení MiniLED, dosahující špičkového jasu 1000 nitů a přinášející lokalizované zóny stmívání (AG274QZM), nebo vysoké obnovovací frekvence až 360 Hz a profesionální nástroje, jako například NVIDIA Reflex Analyzer (AG254FG). Díky vestavěným funkcím, jako jsou přepínač KVM a konektivita USB-C (AG324UX), tyto modely zlepšují produktivitu pro tvůrce obsahu a profesionály, zatímco zahrnuté doplňky, jako jsou Screen Shield (u vybraných modelů) nebo ovladač QuickSwitch, výrazně zlepšují herní zážitek, ať už na pódiu během esportovních turnajů nebo v pohodlí vlastního obývacího pokoje. Už dnes se můžete těšit na 6. generaci monitorů AGON PRO, která hráčům po celém světě přinese dlouho očekávané technologie.

AGON by AOC vyjadřuje své upřímné poděkování herní komunitě a zákazníkům za jejich důvěru a trvalou podporu. Značka se zavazuje, že bude pokračovat ve své neúnavné snaze o inovace a zajistí, že hráči budou vybaveni těmi nejlepšími nástroji, aby zvládli své oblíbené hry.

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

Půl milionu dolarů. Tolik zaplatil český startup TENT.com za druhou nejdražší doménu v tuzemské historii

Český fintechový startup TENT.com, který se zaměřuje na platby a obchodování s kryptoměnami, zaplatil za jednu z posledních globálně volných čtyřpísmenných domén nejvyššího řádu .com 500 tisíc dolarů. S hodnotou v přepočtu přes jedenáct milionů korun tak šlo o druhou největší doménovou akvizici do českých rukou v historii. „Slovo tent neznamená v angličtině jen „stan“, jak by se mohlo zdát, ale má metaforický význam pro zastřešení, proto jsme ho pro naši platformu od počátku vnímali jako klíčový nástroj pro budoucí mezinárodní expanzi,“ vysvětluje důvody obchodu David Tacl, zakladatel a CEO projektu. TENT.com umožňuje už měsíc nákup a prodej kryptoměn. Jako jeden z mála světových hráčů také umožňuje uživatelům pomocí platební karty Mastercard platit kryptoměnou v jakémkoliv obchodě či restauraci, a to kdekoliv po světě.

Jediná dražší tuzemská akvizice domény s koncovkou .com proběhla v roce 2016, kdy holding Olivera Dlouhého s vyhledáváním letenek poslal za doménu Kiwi.com původnímu majiteli 19 milionů Kč. Podle Davida Tacla bylo pořízení domény TENT.com výsledkem ročního náročného vyjednávání s vlastníkem. „Konečná cena odrážela fakt, že se jednalo o jednu z posledních zajímavých čtyřpísmenných domén dostupných k akvizici na globálním internetovém trhu,“ doplňuje.

Díky unikátnímu startupovému projektu je možné si koupit třeba pivo a zaplatit ho kartou, na níž má její uživatel uložené například bitcoiny. Registrace a nákup krypta probíhá v TENT.com velice rychle a intuitivně. V mobilní aplikaci je možné si založit klientský účet, ověření včetně ztotožnění je automatické a trvá do pěti minut a pak už je možné si nakoupit kryptoměny, jaké uživatel chce. „Přes aplikaci si může kdokoliv zažádat o naši Tent kartu. Tu si pak spojí s vybranou kryptoměnou. Karta vydávaná Mastercardem se pak vůči jakémukoliv koncovému obchodníkovi chová stejně, jako kterákoliv jiná platební karta,“ vysvětluje David Tacl.

Podle údajů Wikipedie je vůbec nejdražší doménou Voice.com, jež v roce 2019 stála majitele 30 milionů dolarů, tedy přibližně 640 milionů korun.

Bolt vynaloží téměř 60 milionů korun na zvýšení podílu žen v sektoru mobility

Bolt se dlouhodobě snaží změnit zažitá paradigmata týkající se žen za volantem, a to zejména řidiček taxíků. Ženy za volantem je proto také název nové kampaně platformy Bolt, která si klade za cíl motivovat ženy ke vstupu do tohoto tradičně mužského odvětví.

Ženy jsou v sektoru mobility stále podreprezentovány, a v řadách řidičů klasických i alternativních taxíků zvlášť. Konkrétně na českém trhu se to Boltu daří měnit, jen za loňský rok došlo ke 45procentnímu nárůstu počtu partnerských řidiček platformy Bolt v Česku. Obecně si však stále mnoho žen neuvědomuje, že by mohly vydělávat jako řidičky alternativní taxislužby.

To alespoň vyplývá z průzkumu společnosti Bolt mezi dvěma tisíci ženami ve čtyřech zemích Evropy a Afriky. Přestože bezmála devět z deseti dotázaných za uplynulých 12 měsíců pocítily zvýšení životních nákladů, jen 7,2 procent uvažovalo o přivýdělku ježděním pro Bolt či jinou aplikaci tohoto druhu.

Na základě těchto zjištění Bolt spouští kampaň „Ženy za volantem“, kdy vynaloží 2,5 milionů eur, tedy bezmála 60 milionů korun, ke zvýšení podílu žen jezdících pro službu odvozu autem. Bolt finančně podpoří řadu neziskových projektů, jejichž činnost pomáhá usnadňovat uplatnění žen v sektoru mobility, dále spustí program mikrodotací na pokrytí nákladů spojených se získáním licence taxikářky, nebo urychlí vývoj nových bezpečnostních prvků v aplikaci Bolt.

„Je řada důvodů, pro které mnoho žen ani nenapadne, že by se mohly stát taxikářkou. Naše kampaň si proto klade za cíl vyvrátit některé předsudky ohledně žen za volantem taxíku, a usnadnit jim přístup k mimořádně flexibilní formě výdělku, jakou je ježdění v rámci ride-hailingové aplikace. Mezi českými ‚bolťáky‘ sice máme vysoký podíl řidiček, který navíc neustále stoupá. Vzhledem ke složité ekonomické situaci se však i u nás najde mnoho žen, kterým může výrazně pomoci, stát se partnerskou řidičkou,“ říká Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.

Ať pro ženy nebo muže, ježdění s aplikací Bolt představuje mimořádně flexibilní způsob výdělku. Partnerský řidič či řidička může za volant usednout kdykoliv a jezdit přesně podle svých časových možností. Stačí se jednoduše registrovat buď přímo v aplikaci Bolt nebo přes web s tím, že průkaz řidiče taxislužby si lze nechat vystavit na kterémkoliv dopravním úřadu obce s rozšířenou působností či magistrátu bez nutnosti skládat jakékoliv zkoušky.

Více o projektu na  – https://bolt.eu/cs-cz/driver/women/

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 100 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Společnost NiSi uvádí na trh novou vzrušující řadu objektivů Cinema

Společnost NiSi je známá výrobou prvotřídní optiky a nyní rozšiřuje svou produktovou řadu o zcela novou řadu profesionálních filmových objektivů.

Nová řada objektivů NiSi Athena Cinema se dodává s bajonety PL, Sony E a Canon RF a pokrývá nejběžnější ohniskové vzdálenosti a skládá se z pěti ohniskových vzdáleností: 14, 25, 35, 50 a 85 mm. Všechny objektivy s výjimkou 14mm mají mimořádně světelnou clonu T1,9. Objektiv 14 mm má světelnost T2,4.

Objektivy jsou lehké a určené pro použití s menšími filmovými kamerami, jako jsou Sony FX3, Canon R5C nebo Red Komodo, ale díky velkému obrazovému poli 46 mm pokrývají i větší kamery s větším snímačem, jako je VistaVision.

Mají několik jedinečných vlastností, například stejnou hmotnost v celé řadě a násuvný držák filtrů (E a RF-mount) pro flexibilnější pracovní postup a kreativní ovládání.

Všechny objektivy této řady váží pouhých 800 g (s bajonetem PL). Nízká a rovnoměrná hmotnost a délka usnadňuje použití objektivů na gimbalu, protože není třeba je znovu vyvažovat.

Clonový a zaostřovací kroužek jsou shodné díly na stejném místě. Mají také stejnou rotaci zaostřovacích kroužků o 300° a stejnou rotaci clony, takže při výměně objektivů není třeba upravovat následné zaostření. Díky standardnímu MOD 0,8 jsou kompatibilní s širokým rozsahem následného zaostřování.

Další jedinečnou vlastností objektivů je vlastní systém vhazovacích filtrů pro bajonety E a RF a zadní nástavec filtrů pro bajonet PL, který usnadňuje výměnu filtrů během výroby. Všechny objektivy s výjimkou 14mm mají také stejný 77mm přední závit pro filtry.

Optická konstrukce zajišťuje ostrý obraz s velmi nízkou chromatickou aberací a byla navržena tak, aby minimalizovala dech při zaostřování. To znamená, že bez ohledu na ohniskovou vzdálenost nebo nastavení clony je změna zorného pole při nastavení zaostření z minimální zaostřovací vzdálenosti na nekonečno extrémně malá. Všechny objektivy jsou vybaveny desetilamelovou clonou, která vytváří měkký a příjemný bokeh, který snadno odděluje fotografovaný objekt od pozadí.

Fluorescenční stupnice zaostření jsou zobrazeny v imperiálních i metrických jednotkách na boční straně objektivu pro přesné zaostření a

Objektivy jsou k dispozici jako jednotlivé objektivy, ale také jako kompletní sady se všemi pěti objektivy.

Ceny a doručení

Všechny objektivy se začnou dodávat v červenci 2023.

FN Kód

Produkt

SKU

RSP
CZK s DPH

RSP
EUR s DPH

123981 NiSi Cine Lens Athena Prime 14mm T2.4 E-Mount 14MM T2.4 E             32 190             1 349
123976 NiSi Cine Lens Athena Prime 14mm T2.4 PL-Mount 14MM T2.4 PL             32 190             1 349
123986 NiSi Cine Lens Athena Prime 14mm T2.4 RF-Mount 14MM T2.4 RF             32 190             1 349
123982 NiSi Cine Lens Athena Prime 25mm T1.9 E-Mount 25MM T1.9 E             29 490             1 249
123977 NiSi Cine Lens Athena Prime 25mm T1.9 PL-Mount 25MM T1.9 PL             29 490             1 249
123987 NiSi Cine Lens Athena Prime 25mm T1.9 RF-Mount 25MM T1.9 RF             29 490             1 249
123983 NiSi Cine Lens Athena Prime 35mm T1.9 E-Mount 35MM T1.9 E             29 490             1 249
123978 NiSi Cine Lens Athena Prime 35mm T1.9 PL-Mount 35MM T1.9 PL             29 490             1 249
123988 NiSi Cine Lens Athena Prime 35mm T1.9 RF-Mount 35MM T1.9 RF             29 490             1 249
123984 NiSi Cine Lens Athena Prime 50mm T1.9 E-Mount 50MM T1.9 E             29 490             1 249
123979 NiSi Cine Lens Athena Prime 50mm T1.9 PL-Mount 50MM T1.9 PL             29 490             1 249
123989 NiSi Cine Lens Athena Prime 50mm T1.9 RF-Mount 50MM T1.9 RF             29 490             1 249
123985 NiSi Cine Lens Athena Prime 85mm T1.9 E-Mount 85MM T1.9 E             29 490             1 249
123980 NiSi Cine Lens Athena Prime 85mm T1.9 PL-Mount 85MM T1.9 PL             29 490             1 249
123990 NiSi Cine Lens Athena Prime 85mm T1.9 RF-Mount 85MM T1.9 RF             29 490             1 249
123992 NiSi Cine Lens Set Athena Prime E-Mount ATHENA SET E           137 890             5 818
123991 NiSi Cine Lens Set Athena Prime PL-Mount ATHENA SET PL           137 890             5 818
123993 NiSi Cine Lens Set Athena Prime RF-Mount ATHENA SET RF           137 890             5 818

 

Klíčové specifikace

  • Extrémně lehká konstrukce
  • Stejná hmotnost a délka v celé sérii
  • Pokrývá 46mm snímač
  • Zadní násuvný filtr pro bajonety Sony E a Canon RF-mount
  • Velmi jasná clona T1,9

Kdo má mobilní tarif, získá Vodafone TV za skvělou cenu. K tomu jsou navíc první 3 měsíce balíčku Sport nebo Cinema zdarma

Nově nabízí Vodafone výhodnou cenu své televize všem, kteří si ji pořídí zároveň s mobilním tarifem nebo už tarif mají. Vodafone TV tak měsíčně vyjde na pouhých 150 korun a s neomezenými mobilními daty jde o ideální kombinaci, jak vyrazit s televizí na cesty. Ať už v mobilu nebo třeba tabletu pak lze kdekoliv sledovat více než 100 programů živě i tisíce filmů z videotéky. Kromě toho zákazníci další kanály získají v aktuální akci, kdy je prémiový televizní balíček Sport nebo Cinema na první 3 měsíce zdarma.

„Vemte televizi na vzduch,“ zaznívá v nových spotech Vodafonu s hercem Martinem Hofmannem. Ukazují, že není nutné spěchat kvůli živému přenosu domů nebo někam pod střechu k televizoru. S Vodafone TV má totiž každý své nejoblíbenější pořady kdykoliv a kdekoliv po ruce.

Už dlouho platí, že službu Vodafone TV získají za výhodnou cenu ti, kteří mají od Vodafonu zároveň pevné internetové připojení. Televize od Vodafonu ovšem v dubnu prošla výraznou obměnou a teď přidává další novinku: skvělou cenu lze získat také díky kombinaci televize a mobilního tarifu. Zatímco jako samostatná služba Vodafone TV stojí 320 korun měsíčně, při kombinaci služeb je zvýhodněná o více než 50 % a stojí jen 150 korun měsíčně.

Pronájem set-top boxu přitom není podmínkou a televizi je možné sledovat až na šesti zařízeních, ať už skrze aplikace pro mobil, tablet, přes webové rozhraní na počítači, aplikace pro chytré televize se systémem Android a samozřejmě set-top box (standardní nebo prémiový).

Nově je Vodafone TV dostupná díky aplikaci i pro televizory Samsung s operačním systémem Tizen. Aplikace je pro modely Samsung s rokem výroby 2018 a novější.

Prémiové sportovní i filmové programy na první 3 měsíce zdarma

základu Vodafone TV, který obsahuje přes 100 programů i přístup do videotéky se 2000 tituly, mohou aktuálně diváci získat doplňkový prémiový balíček Sport nebo Cinema na první 3 měsíce zdarma. Akce platí i pro stávající zákazníky, a to po splnění podmínek.

Balíček Sport obsahuje 16 programů včetně třeba Premier Sport nebo Nova Sport, tedy kompletní fotbalovou Ligu mistrů, zápasy evropských fotbalových lig i hokejovou NHL nebo závody Formule 1 (kanály Sport 1 a 2) a mnoho dalšího. V ceně balíčku Cinema jsou například kanály HBO včetně videotéky HBO Max nebo programy Filmbox.

„Naše neomezené mobilní tarify jsou v kombinaci s Vodafone TV zárukou toho, že si zákazníci mohou vychutnat své oblíbené filmy, seriály a programy kdekoli, a přitom stále s obrazem ve vysoké kvalitě. Například můžete začít sledovat sportovní zápas doma na velké televizní obrazovce a pokračovat na cestách na mobilním zařízení. Už nikdy vám neunikne žádný velkolepý gól nebo konečné skóre,“ říká Zohar Weitz, viceprezidentka Vodafonu pro nefiremní zákazníky.

Přitom aplikace zrcadlí i zákazníkovy nahrávky, které si pořídil přes set-top box. Tedy nahrané pořady jsou k dispozici také v mobilu. Další možností je stáhnout si obsah z videotéky a sledovat pořady třeba v letadle nebo autobusu. Pro sledování Vodafone TV doma je stále nejlepší pořízení set-top boxu, který umožňuje třeba ovládání hlasem, zapnutí titulků nebo vlastní řazení kanálů.

Spolu s prémiovými programy dnes Vodafone TV nabízí přes 150 programů, službu Voyo v ceně doplňkového balíčku Family za 220 korun měsíčně nebo partnerství s videotékou Netflix, kdy je možné mít všechny služby na jedné faktuře Vodafonu. Více se dozvíte na webu Vodafone TV 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 20 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Sony představuje TA-AN1000 – nový 7.2kanálový 8K AV zesilovač pro domácí kino s technologií 360 Spatial Sound Mapping

Společnost Sony dnes představila model TA-AN1000 – nový velmi očekávaný 7.2kanálový 8K AV zesilovač s technologií 360 Spatial Sound Mapping. Nejnovější model nabízí nové funkce včetně 360 Spatial Sound Mapping pro pohlcující zážitek ze sledování a podporu nejnovějších videoformátů včetně 8K a 4K120 pro realistický zážitek jako v kině.

Autentický filmový zážitek u vás doma

Model TA-AN1000 je vybaven revoluční technologií 360 Spatial Sound Mapping od společnosti Sony, která vytváří skutečně jedinečný a neuvěřitelně pohlcující filmový zážitek. Technologie 360 Spatial Sound Mapping dokáže umístit několik virtuálních reproduktorů[1] po celé místnosti a vytvořit tak širší zvukový prostor pro autentičtější domácí kinematografický zážitek.

Díky využití prostorových informací naměřených technologií Digital Cinema Auto Calibration IX (D.C.A.C. IX) od společnosti Sony se kolem vás vytvoří několik virtuálních reproduktorů. Milovníci filmů si tak mohou vychutnat každý nádech, krok a slovo, jako by byli součástí filmu. D.C.A.C. IX, nejnovější technologie automatické kalibrace vyvinutá společností Sony, dokáže korigovat vzdálenost, úhel, akustický tlak a frekvenční odezvu každého reproduktoru měřením umístění reproduktorů ve 3D prostoru pomocí kalibračního mikrofonu. Tato technologie funguje společně s funkcí Auto Phase Matching, která vyrovnává fázi různých reproduktorů. To znamená, že můžete kompenzovat náročné umístění reproduktorů, zpoždění nebo fázový posun a plně se ponořit do filmu.

TA-AN1000 představuje ideální zesilovač pro každé domácí kino díky technologii 360 Spatial Sound Mapping a podpoře nejnovějších zvukových formátů včetně Dolby Atmos® a DTS:X®.

Vysoce kvalitní obraz pro filmy a hry

Vychutnejte si filmy novým způsobem díky podpoře HDR10, HLG, Dolby Vision a nově i 8K a IMAX® Enhanced díky modelu TA-AN1000. Při přehrávání prostřednictvím TA-AN1000 je zachována veškerá původní kvalita obrazu, takže se diváci budou moci nechat při sledování zcela pohltit filmem.

Hry jsou také mnohem napínavější a realističtější. Model TA-AN1000 nyní podporuje nejnovější formáty, jako je 4K120, variabilní obnovovací frekvenci (VRR) a automatický režim s nízkou latencí (ALLM) v rozhraní HDMI 2.1, které zajišťují plynulejší a ostřejší pohyb pro svižnější hraní.

Pro lepší herní zážitek na konzoli PlayStation 5 nabízí model TA-AN1000 na kompatibilních televizorech BRAVIA funkce Auto HDR Tone Mapping a Auto Genre Picture Mode.

Vdechněte hudbě život

Objevte nový způsob poslechu s technologií 360 Reality Audio [2]  a zažijte skutečně pohlcující zážitek z živého vystoupení nebo studiové nahrávky. Užívejte si hudbu tak, jak ji umělci skutečně zamýšleli, díky technologii High-Resolution Audio s křišťálově čistým zvukem. TA-AN1000 také podporuje nativní přehrávání DSD (Direct Stream Digital) bez nutnosti konverze, takže si obsah DSD můžete plně vychutnat bez ztráty původní kvality.

Kromě toho nabízí TA-AN1000 snadný přístup k hudebním aplikacím. K zesilovači můžete snadno připojit chytrá zařízení přes Bluetooth® stejně jako služby jako Spotify ConnectTM, Chromecast [3], Apple Airplay 2 a Works with Sonos [4]. Pro hudební fanoušky tak nikdy nebylo snazší a pohodlnější vychutnat si své oblíbené interprety.

Dokonale se hodí k televizorům a reproduktorům Sony

Po připojení k televizoru BRAVIA s funkcí Acoustic Centre Sync [5] kombinuje TA-AN1000 zvuk z televizoru se zvukem ze středového reproduktoru a vytváří tak neuvěřitelný audio zážitek s efektem zvuku vycházejícího přímo z obrazovky. Dialog tak bude jakoby vycházet přímo z úst postav na obrazovce a přinese mnohem působivější zážitek.

Model TA-AN1000 lze také bezproblémově integrovat do menu rychlého nastavení BRAVIA, takže můžete měnit funkce, jako je zvukové pole zesilovače, pouhým použitím dálkového ovladače televizoru [6]. K ovládání hlasitosti televizoru můžete použít také dálkový ovladač televizoru, čímž zajistíte rychlé a snadné ovládání produktu bez nutnosti použití více dálkových ovladačů.

Díky novému a intuitivnímu průvodci nastavením nemůže být nastavení TA-AN1000 jednodušší. TA-AN1000 umožňuje snadnější konfiguraci dokonalého nastavení – od umístění reproduktorů až po nastavení samostatných zón v celém domě.

Kromě toho lze TA-AN1000 bezdrátově připojit k volitelným reproduktorům Sony, včetně bezdrátových zadních reproduktorů SA-RS5 a SA-RS3S a bezdrátových subwooferů SA-SW5 a SA-SW3. Volitelný bezdrátový subwoofer (SA-SW5 / SA-SW3) dodá průrazný basový zvuk a volitelný zadní reproduktor (SA-RS5 / SA-RS3S) nabídne ještě více filmových zážitků, včetně zvuku, který vychází z míst přímo za vámi. [7]

Na udržitelnosti záleží

Společnost Sony usiluje o to, aby při výrobě svých produktů a obalů používala méně plastů. V modelu TA-AN1000 je v několika částech výrobku použit speciálně vyvinutý recyklovaný plast [8], aby bylo možné dosáhnout vynikajícího akustického výkonu a zároveň snížit dopad na životní prostředí. Přibližně 95 % [9] obalu je vyrobeno z recyklovaného papíru a materiálů na bázi papíru, aby se minimalizovalo používání plastů. Chcete-li se dozvědět více, navštivte prosím: https://www.sony.cz/electronics/eco/sustainable-development

Ceny a dostupnost

Model TA-AN1000 bude v prodeji od června 2023 za doporučenou cenu 24 990 Kč.

Více se dozvíte zde: https://www.sony.cz/home-theatre-sound-bars/products/ta-an1000.html

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] Počet generovaných virtuálních reproduktorů se liší v závislosti na konfiguraci reproduktorů.
  • [2] Vyžaduje stažení aplikace Sony | Music Center. Je možné, že se bude vztahovat předplatné na kompatibilní online hudební službu a podmínky a poplatky třetích stran. Kompatibilní služby nemusí být v některých zemích/oblastech dostupné. Kompatibilitu aplikace a služby si ověřte na adrese https://www.sony.net/360RA/.
  • [3] Google, Google Home a Chromecast built-in jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Asistent Google není v některých jazycích a zemích/oblastech k dispozici.
  • [4] Sonos jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti Sonos, Inc.
  • [5] Funkce Acoustic Center Sync funguje s kompatibilním televizorem BRAVIA™ a/nebo středovým reproduktorem. Acoustic Center Sync funguje s následujícími modely: A95L, X96L, A80L, X90L, Z9K, A95K, A90K, A80K, A75K, X95K, X90K, Z9J, A90J, A80J, X95J. Dostupnost produktů se liší podle zemí/regionů. Vyžaduje kabel HDMI (není součástí balení) i stereofonní mini kabel (není součástí balení).
  • [6] Integrované uživatelské rozhraní funguje s následujícími modely sérií: A95L, X96L, A80L, X90L, Z9K, A95K, A90K, A80K, A75K, X95K, X90K, X90S, X85K, X80K, Z9J, A90J, A80J, X95J, X90J, X85J, X80J. Dostupnost produktů se liší podle zemí a regionů. Je vyžadováno připojení HDMI.
  • [7] Dostupnost produktů se v jednotlivých zemích/regionech liší.
  • [8] V závislosti na době výroby nemusí být pro výrobu dílů použity recyklované plasty.
  • [9] Vyjma nátěrových a lepicích materiálů.

Rozjeďte večírek s novým výkonným party reproduktorem SRS-XV800 od společnosti Sony

Společnost Sony dnes představila nový reproduktor SRS-XV800 s hlasitým a čistým zvukem, který je jako stvořený pro každý večírek. Ať už pořádáte velkolepou party nebo si vychutnáváte svůj oblíbený film či televizní pořad, tento reproduktor poskytuje silný zvuk, který zaplní celou místnost, ať už posloucháte cokoli a odkudkoli.

Výkonný prostorový zvuk pro větší večírky

Model SRS-XV800 je vybaven všesměrovým zvukem Party Sound, který šíří silný zvuk do každého koutu místnosti. Pět výškových reproduktorů zajišťuje čistý zvuk v přední i zadní části reproduktoru [1],[2]. Díky dvěma vyváženým reproduktorovým jednotkám X-Balanced je navíc vše podpořeno dunivými basy, které skutečně ucítíte.

Reproduktorová jednotka X-Balanced od společnosti Sony je vybavena téměř obdélníkovou membránou, která nejen maximalizuje plochu membrány reproduktoru, ale také zvyšuje akustický tlak pro hlubší a průraznější basy, menší zkreslení a větší čistotu hlasu pro bohatší, jasnější a hodnotnější poslech. 

Silný zvuk v pohybu

Díky vestavěné baterii s výdrží až 25 hodin provozu [3] vydrží reproduktor SRS-XV800 přehrávat hudbu po celou noc. Pokud se vám stane, že se reproduktoru vybije baterie, nemusíte si dělat starosti. Díky rychlému nabíjení se reproduktor během pouhých 10 minut nabije na další 3 hodiny přehrávání.

Model SRS-XV800 je vybaven kolečky a rukojetí, které vám umožní dovézt reproduktor až na party. Kdykoli budete chtít reproduktor přemístit, stačí vzít za praktickou rukojeť a naklonit jej dozadu.

Nepřímé osvětlení vytváří ambientní světlo, díky němuž si můžete nasvítit pokoj tak, aby odrážel váš jedinečný styl. Vytvořte si pohlcující zážitek pouhým přehráváním hudby pomocí reproduktoru – světla se automaticky synchronizují s rytmem hudby a vytvářejí podmanivé ztvárnění barev [4].

Vylepšete svůj zážitek ze sledování

Ať už sledujete cokoli, určitě chcete mít ten nejlepší zvuk. Díky hlubokým basům a zvuku vyplňujícímu celou místnost, který zajišťuje jedinečný zesilovač zvuku televizoru Sony, získáte tak reálný zvuk, že budete mít pocit, jako byste vstoupili do světa na obrazovce.

Kombinace zvuku televizoru a dvou zadních výškových reproduktorů SRS-XV800 a vyvážených reproduktorových jednotek X-Balanced umocní váš zážitek ze sledování televizoru tím, že zvýrazní hluboké basy a realistické vysoké frekvence. Zvukové vlny se odrážejí od stěn a obklopují vás. Funkce TV Sound Booster [5] vám umožní vychutnat si vylepšený zvuk audiovizuálního obsahu, jako jsou videa s živými vystoupeními a filmy, a vtáhne vás do všeho, co sledujete.

Přenosný, plug-in party-starter

Reproduktor SRS-XV800 je také vybaven vstupem pro karaoke a kytaru, intuitivním a podsvíceným dotykovým panelem, stupněm voděodolnosti IPX4 [6] a funkcí Bluetooth® Fast Pair [7], která ještě více usnadňuje poslech hudby, ať jste kdekoli.

Sony | Music Center a Fiestable

Nový reproduktor SRS-XV800 je kompatibilní s aplikacemi Sony | Music Center a Fiestable. Pomocí aplikace Sony | Music Center můžete vybírat seznamy skladeb, měnit vzory osvětlení a režimy zvuku přímo z tanečního parketu. Aplikace Fiestable vám umožní přístup k zábavným funkcím, které vám pomohou vytvořit dokonalou atmosféru večírku, jako je vytváření seznamu skladeb, funkce karaoke včetně funkcí Voice Changer a Echo a funkce DJ, jejíž pomocí můžete přidávat zvukové efekty. 

S ohledem na životní prostředí

Výrobky Sony jsou navrženy nejen s ohledem na kvalitu zvuku, ale také s ohledem na životní prostředí. Pro konstrukci těla modelu SRS-XV800 je částečně použit recyklovaný plast, který byl vyvinut přímo pro společnost Sony. To dokazuje, že se společnost Sony snaží snížit dopad svých výrobků na životní prostředí.

Cena a dostupnost

Model SRS-XV800 bude k dostání od května 2023 za doporučenou maloobchodní cenu 19 990 Kč.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] V závislosti na poloze produktu optimalizuje snímač zvuk pro dané uspořádání a využívá čtyři z pěti výškových reproduktorů.
  • [2] Když je aktivována funkce TV Sound Booster, jsou tři komponenty reproduktoru (tři výškové reproduktory) na přední straně reproduktoru vypnuty, aby se optimalizoval zvukový výstup pro kombinované použití s připojeným televizorem.
  • [3] Při aktivaci funkce MEGA BASS a nastavení hlasitosti na 14, je osvětlení vypnuto. Skutečný průběh se může od uvedeného času lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  • [4] K dispozici prostřednictvím aplikace Sony | Music Center
  • [5] Když je aktivována funkce TV Sound Booster, jsou 3 reproduktorové komponenty (3 výškové reproduktory) na přední straně reproduktoru vypnuty, aby se optimalizoval zvukový výstup pro kombinované použití s připojeným televizorem.
  • [6] Voděodolnost IPX4 ve svislé poloze a IPX2 ve vodorovné poloze. Voděodolnost je účinná pouze při zavřeném krytu. Není zaručena pro všechny situace.
  • [7] Google a Android jsou ochranné známky společnosti Google LLC

Snadná tvorba brožur díky novému dokončovacímu řešení pro tiskárny imagePRESS od Canonu

Společnost Canon Europe rozšiřuje řadu dokončovacích řešení nabízených společně s digitálními tonerovými tiskovými stroji imagePRESS V1000 a V1350 o produkční zařízení na výrobu brožur řady BLM5000 od firmy Plockmatic.

Zařízení je určeno pro zákazníky se středními až vysokými objemy tisku, a kromě brožur běžného formátu na výšku nabízí také možnost výroby brožur formátu A4 na šířku. Umožňuje zahranění hřbetu brožury  čelní ořez nebo trojřez  pro tvorbu brožur potisknutých až do kraje. Model BLM5000 ve verzích pro tvorbu brožur z 35 nebo 50 listů umožňuje šití skobičkami nebo drátem. Díky šití až 4 skobiček na jednu brožuru  rozšíří nabídku aplikací poskytovatelů tiskových služeb, a to zejména těch, které tisknou prodloužené formáty pomocí zařízení imagePRESS.

Zařízení pro výrobu brožur BLM5000 doplňuje systémy Plockmatic BLM 550+ a BLM 50/35 z řady vysoce výkonných dokončovacích zařízení třetích stran, která Canon nabízí a která umožňují realizovat na míru šitá a vysoce automatizovaná komplexní výrobní řešení. Integrace těchto systémů také umožňuje poskytovatelům tiskových služeb nabízet pestřejší mix aplikací. Přináší tak více příležitostí k obchodnímu růstu.

„Poskytovatelé tiskových služeb stále hledají nové způsoby, jak produkovat profesionálně vypadající dokumenty v menších nákladech a zároveň udržet nebo zvýšit ziskovost a produktivitu. Tato optimalizace vyžaduje plynulejší komplexní pracovní postupy, takže se nákladově efektivní inline dokončovací řešení stávají zásadním faktorem ovlivňujícím úspěch. Nejnovější produkční tiskové systémy Canon imagePRESS si poradí s nebývalým spektrem substrátů a velikostí archů a zároveň poskytují výjimečnou úroveň kvality obrazu. Jsme rádi, že můžeme uvedením nové řady BLM5000 doplnit řadu imagePRESS o další možnost automatizace výroby brožur na šířku – o formát, který je často požadován pro vysoce kvalitní „look booky“, brožury a průvodce,“ uvedla Jennifer Kolloczek, ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku pro region EMEA společnosti Canon Europe.

Řada BLM5000 je již nyní v prodeji prostřednictvím prodejců Canon v celém regionu EMEA, a to pro inline konfiguraci s tiskárnou imagePRESS V1000 nebo V1350.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Colliers představil cenovou mapu kanceláří, stavba trasy D pražského metra přinese nové příležitosti

Společnost Colliers, která patří ke špičce v poskytování diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, připravila unikátní cenovou mapu kancelářských ploch v Praze. Mapa napovídá, že za nejvyšší dosahované nájemné se kanceláře pronajímají na centrálně položených stanicích metra, jako je Muzeum či Náměstí Republiky, nejnižší nájemné je pak v okolí stanic Petřiny či Náměstí Míru.

Okolí stanic pražského metra představuje pro výstavbu nových kanceláří ideální lokalitu. Zajišťuje totiž skvělou dopravní dostupnost a nabízí širokou škálu služeb a občanské vybavenosti. „Jde o aspekty, které lidé často zvažují při rozhodování o přijetí pracovní nabídky. Nechtějí cestou do práce trávit moc času, proto je důležité, aby kanceláře nebyly dál než 10 minut pěší chůze od stanice metra,“ komentuje Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ve společnosti Colliers.

Petřiny nejlevnější lokalitou

Cenová mapa přehledně ukazuje ceny obvyklých nájmů kancelářských ploch ve městě. Jde tedy o velmi jednoduchý nástroj pro srovnání finančních podmínek kanceláří mezi lokalitami. Z mapy vyplývá, že nejdražší kanceláře se aktuálně nachází u stanic Muzeum a Náměstí Republiky (26,50 až 27,00 EUR za m2 za měsíc), nejlevnější v okolí stanic Petřiny (10,50 EUR za m2 za měsíc) a Náměstí Míru a Radlická (12 EUR za m2 za měsíc), kde dlouho nevznikl žádný nový development, který by nájmy posouval výše. Nejdůležitější tedy není vzdálenost od centra města, ale kvalita a vybavenost dané lokality.

Nový potenciál v okolí metra D

Protože development kanceláří směřuje v Praze především ke stanicím metra, lze nové zajímavé projekty brzy očekávat i v okolí nových deseti stanic metra linky D, které jsou aktuálně ve výstavbě. Během několika let tu vznikne nejen více než 6000 nových bytů, ale i vyšší desítky tisíc metrů čtverečních moderních kanceláří. „I když první souprava metra by po nové lince měla vyjet až v roce 2029, již nyní existují plány na kancelářské budovy kolem některých budoucích stanic. Jednou z největších kancelářských lokalit by měla být stanice Nové Dvory. Očekáváme ale, že ceny v těchto lokalitách budou muset respektovat úroveň v zavedených kancelářských trzích. Tlak trhu na přidanou hodnotu v podobě inovativních a udržitelných budov s různorodou občanskou vybaveností bude ale posouvat nájmy vzhůru všude, podle toho, jak se budou vyvíjet náklady financování, stavbu a materiály,“ komentuje Josef Stanko, senior analytik ze společnosti Colliers. Dobrý potenciál z hlediska dostupných lokalit v blízkosti stanic metra dle něj nenabízí jen plánovaná linka D, ale také řada stávajících stanic, jako například Hradčanská, Opatov, Želivského nebo Pražského povstání, a to v podobě přestavby stávajících objektů.

Cenovou mapu lze stáhnout zde: www.colliers.com/cs-cz/news/metro-mapa-2023 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 66 zemích a 18 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a více než 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Exit mobile version