Nový distribuční switch Juniper Networks řady EX přináší do podnikových sítí větší jednoduchost, škálovatelnost a lepší zabezpečení

Společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu a je jediným Elite partnerem Juniper Networks v České republice a na Slovensku, představila na lokáním trhu nový distribuční switch Juniper Networks EX4400-24X. Ten usnadňuje implementaci kampusových sítí prostřednictvím cloudu, urychluje jejich zprovoznění a minimalizuje náklady. Novinka v portfoliu switchů Juniper přináší podnikům ještě lepší škálovatelnost, vyšší výkon a kvalitnější zabezpečení.

„Tradiční lokální řešení pro mikrosegmentaci jsou nesmírně složitá na nasazení a správu, takže je obtížné dosáhnout maximální slibované úrovně bezpečnosti a flexibility,“ uvádí Jaroslav Cihelka, spolumajitel společnosti ComSource, jediného Elite partnera Juniper Networks v České republice a na Slovensku. „Nejnovější přírůstek do podnikových řešení Juniper Networks řízených umělou inteligencí spojuje schopnosti technologie Mist AI a jednoduchosti cloudu s osvědčenou technologií EVPN/VXLAN. Vzniká tím bezpečné, otevřené a bezproblémové řešení pro kampusové sítě s dalšími možnostmi mikrosegmentace.“

Zjednodušená implementace kampusové sítě

Podniková IT oddělení se potýkají s komplexností konfigurace moderních L2/L3 protokolů jako je EVPN/VXLAN. V důsledku toho se těmto užitečným architekturám často zcela vyhýbají. Nové řešení společnosti Juniper využívá Mist AI a cloud k bezproblémovému nasazení v prostředí zákazníka. Vyznačuje se řadou unikátních vlastností:

  • Zákazníci nyní mohou nasadit běžné, na standardech založené kampusové síťové architektury, jako je EVPN multihoming, EVPN core/distribution nebo IP Clos, pomocí snadného procesu ve třech krocích, kde si zvolí požadovanou topologii, přiřadí zařízení/role a odešlou konfigurace do jednotlivých prvků.
  • Mist AI přináší aktivní identifikaci problémů a jejich nápravu. To umožňuje úspěšnou implementaci a optimalizovaný provoz sítě. Například s předplatným služby Wired Assurance společnosti Juniper mohou zákazníci snadno identifikovat a opravovat široké spektrum problémů s přepínáním, jako jsou chybějící sítě VLAN, nestabilita portů nebo vadné kabely.
  • S řešením od společnosti Juniper lze snadno nastavit automatizovaná skupinová pravidla (GBP) a zavést mikrosegmentaci pro lepší zabezpečení aplikací a IoT zařízení. Jedná se o ideální doplněk ke zpravodajství o hrozbách SecIntel pro EX, který chrání před neoprávněným přístupem k interním aplikacím a zařízením.
  • Virtuální síťový asistent (VNA) Marvis využívá přirozený jazyk k poskytování jednoduchých odpovědí na složité problémy a aktivně identifikuje zásadní kroky k jejich nápravě. Díky využití společného modulu Mist AI v celém portfoliu kampusových a pobočkových řešení společnosti Juniper spolu všechny součásti sítě spolupracují. To umožňuje získat dokonalý přehled a optimalizovat spojení v celé trase od koncového bodu po cloud.

Se switchingovými řešeními Juniper pro kampusové sítě řízenými umělou inteligencí Mist AI získávají zákazníci a partneři plné výhody standardizované architektury na bez starostí s implementací a provozních nákladů, které implementaci těchto prostředí tradičně brzdí.

Nová řada EX4400-24X: distribuční switche podnikové třídy zrozené v éře moderního cloudu a umělé inteligence

Podniky všech velikostí čelí rychle rostoucímu počtu uživatelů, zařízení a aplikací, které potřebují přístup k síti současně, rychle a bezpečně. Budování sítí, které vyhoví dnešním i budoucím požadavkům vyžaduje komplexní strategii pokrývající software i hardware od klienta po cloud.

EX4400-24X je nejnovější přírůstek do portfolia switchů řady EX pro kampusové a pobočkové sítě, kde doplňuje řadu switchů EX4400. Slouží jako 10gigabitové distribuční zařízení nebo jako malé jádro, které má základ v cloudu a je plně kompatibilní s pokročilou technologií kampusové architektury společnosti Juniper. Stejně jako ostatní modely řady EX4400 je i EX4400-24X nativně ovládaný z cloudu a optimalizovaný pro jednoduchost a škálovatelnost. Zároveň díky využití špičkové umělé inteligence společnosti Juniper poskytuje vynikající zkušenost jak uživatelům, tak podnikovému IT.

Switche jsou optimalizované pro technologii Mist AI, což IT týmům umožňuje zkrátit dobu implementace díky zprovoznění bez lidského zásahu (ZTP) a automatizovaným pracovním postupům. Mist AI také zajišťuje rychlé řešení problémů včetně analýzy událostí v celém prostředí, aktivní detekce anomálií a autonomního provádění příslušných akcí v síti.

Všechny modely řady EX4400 navíc obsahují důležité bezpečnostní funkce, jako je MACsec se šifrováním AES256 a na standardech založená mikrosegmentace využívající skupinové politiky (GBP) pro rostoucí potřeby zařízení IoT. Zajišťují také monitorování datových toků v reálném čase na ochranu před probíhajícími bezpečnostními hrozbami.

EX4400-24X má kompaktní rozměry s 24 porty 10GbE, různé možnosti uplinku (100 GbE, 25 GbE a 10 GbE) a podporuje sdružení až 10 přepínačů do jednoho logického zařízení ve virtuálním šasi, takže je ideální pro nasazení jak v podnikovém kampusu, tak v prostředí menších datových center.

O společnosti Juniper Networks

Společnost Juniper Networks se zaměřuje na výrazné zjednodušení síťového provozu a zajištění co nejlepší zkušenosti koncových uživatelů. Řešení Juniper přinášejí dokonalý přehled, automatizaci, zabezpečení a umělou inteligenci s reálnými přínosy pro podnik. Další informace naleznete na stránkách společnosti Juniper Networks (www.juniper.net), případně můžete společnost Juniper sledovat na sítích TwitterLinkedIn a Facebook.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard odrážející DDoS útoky. ComSource je součástí týmu CSIRT, aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Papírová evidence hřbitovů se stává minulostí. Jejich správu obcím usnadňují mapové aplikace s ortofotomapou v rozlišení centimetr na pixel

Správa hřbitovů patří mezi povinnosti každé obce a města. Radnice už přitom nejsou odkázány jen na klasické mapy a stohy smluv vztahující se k jednotlivým hrobům. Administrativu pietního místa jim výrazně zjednodušují komplexní pasporty hřbitovů. Ty nabízejí kombinaci detailních leteckých snímků v mapové aplikaci a jejich propojení s digitalizovanými daty a smlouvami. Moderní přístup využijí i občané.

Pasportizace hřbitovů, jejich rozsah a způsob vedení se řídí ustanoveními zákona o pohřebnictví. V samotném přístupu se pak radnice liší. Na jedné straně jsou ty, které si vystačí se zákresem na papíře a daty v papírovém bloku nebo prosté tabulce, na straně druhé jsou poté obce, které chtějí komplexní a uživatelsky přístupné řešení. Těch v poslední době přibývá.

„Nárůst obcí, které chtějí komplexní řešení pasportu hřbitova, pozorujeme v posledních letech pravidelně. Místní samosprávy přicházejí na to, že mít správu pietního místa přehledně v mapové aplikaci, se všemi detaily, smlouvami a možností editace jim v důsledku ušetří čas a složitou administrativu. V neposlední řadě je to pak také služba pro samotné občany,“ říká Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se na mapové služby pro města a obce specializuje.

Pokud se obec rozhodne pro realizaci brněnskou společností TopGis, získá modul pasportu hřbitova, který je součástí komplexního geoportálu Gisonline.cz. Ten je dostupný pro každodenní využití nejen úředníkům, ale zejména i samotným občanům. Díky webovému řešení je navíc pasport přístupný odkudkoliv.

Jedněmi z obcí, které si pasport hřbitova v minulosti pořídily, jsou jihomoravské obce Telnice a Otnice. „Pasport hřbitova je velmi přehledný, interaktivní a snáze dostupný veřejnosti. Pro místní samosprávu je velkým ulehčením administrativy s pronájmem hrobových míst, kterou jsme do dnešní doby řešili pouze tištěnou verzí a složitým vyhledáváním v dokumentech,“ uvádí starosta Otnic Pavel Mezuláník.

Základem pasportu hřbitova je detailní letecká mapa. „Plošná ortofotomapa, kterou pravidelně aktualizujeme v rámci snímkování Česka, má rozlišení dvanáct centimetrů na pixel. Pro tyto účely však za pomoci dronu děláme snímky o rozlišení jeden centimetr na pixel, na nichž je vidět každý detail hrobu, jako jsou květiny, svíčky či případná poškození. Každé hrobové místo je pak ještě nafoceno tak, aby byl vidět detail každého náhrobku, ze kterého dokumentujeme všechny informace do databáze,“ popisuje Drahomíra Zedníčková.

Jednotlivá hrobová místa jsou zaměřena s geodetickou přesností. V aplikaci se snímky propojí s dalšími informacemi, jako jsou údaje o zemřelých, smlouvy na pronájem a další nezbytné detaily. Část dat – například právě zmíněné smlouvy – je přístupná jen úředníkům, kteří mají rovněž možnost data editovat a doplňovat. „Úředník, který má agendu hřbitova ve správě, může upravovat ceník podle velikosti hrobů, kontrolovat termíny placení nájmů, připojovat fotodokumentaci a nově si také může vygenerovat novou smlouvu,“ dodává výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Občané pak mají přístup k pasportu bez citlivých dat. V jednotlivých vrstvách si mohou zobrazit všechna hrobová místa najednou, rovněž si pak zvýraznit místa volná. Při kliknutí na detail hrobu se jim poté zobrazí jeho číslo, výměra, případně rozměry, informace o zemřelých a fotografie náhrobního kamene. Aplikace jim též umožňuje vyhledávat, a to jak podle čísla hrobového místa, tak i podle jména zemřelého či data.

Ekonomický potenciál metaverza dosáhne v roce 2035 v Česku až 9 miliard eur, odhaduje zpráva

Metaverse je sice stále v počátečních fázích vývoje, již nyní je však možné vidět jeho potenciál v oblastech, jako je vzdělávání, zábava a průmysl. Podle reportu The metaverse and the opportunity for the European Union je Česká republika a její průmysl připraven úspěšně adaptovat možnosti virtuální a rozšířené reality. Odhady naznačují, že potenciální ekonomický dopad metaverza by mohl v České republice do roku 2035 dosáhnout 5 až 9 miliard eur.

V České republice se slibně rozvíjí startupový ekosystém v oblasti technologií metaverza. Internet věcí a VR využívá vyšší procento českých firem než je evropský průměr a průmysl virtuální a rozšířené reality je v ČR ve srovnání se zbylými členskými státy EU poměrně dobře rozvinutý. Mezi nejvýznamnější české hráče patří společnost Beat Games, vydavatel hry Beat Saber, jedné z nejstahovanějších VR her vůbec. Tréninkový systém Sense Arena používají hokejisté několika týmů NHL a nově expanduje i do tenisu. Možnosti metaverza zkoumá také Škoda Auto se svým Škodaversem.

Kromě České republiky se report zabýval také ekonomickými příležitostmi metaverza v celé EU. Výzkum zdůrazňuje, že v Evropské unii je poměrně vysoká míra přijetí technologií, jako je rozšířená realita a virtuální realita. V EU si nástroje osvojilo 10 % firem, v USA 9 %. V Evropě jsou rovněž  silné digitální základy, které budou dále upevněny v rámci vize Evropské komise: Digitální dekáda.

Aplikace a nástroje pro metaverzum vznikají v členských státech a vytvářejí hodnoty v různých oborech. Maloobchodní značky v EU již hledají způsoby, jak se mohou spojit se spotřebiteli v metaverzu. Zemědělci v EU zkoušejí, jak může technologie metaverza zlepšit výrobu, a evropští výrobci automobilů vyvíjejí systémy založené na VR, které jim umožní navrhovat a rekonfigurovat továrny a jejich školící systémy s cílem zlepšit bezpečnost a efektivitu. Podle reportu by další úspěšný rozvoj metaverza mohl do roku 2035 přinést do HDP EU 259 až 489 miliard eur ročně – což odpovídá 1,3 až 2,4 % HDP.

Naplnění potenciálu bude v EU dle reportu záviset na vybudování technologických základů, které budou tvořit páteř metaverza. Pro další rozvoj bude nezbytné zvýšení výpočetního výkonu v EU, urychlení rozvoje digitálních dovedností a odstranění rozdílů v dovednostech napříč EU.

Mezi opatření, která by mohla EU pomoci maximálně využít ekonomický potenciál metaverza, patří také zajištění technické připravenosti evropských firem a otevření ekosystémů napříč digitálními platformami a digitálními světy, aby se spotřebitelé mezi nimi mohli volně pohybovat. To by podpořilo již tak živý ekosystém virtuální reality v zemi.

Metaverse je dalším vývojem internetu a stejně jako internet není produktem vytvořeným jedinou společností. Právě naopak. Metaverse bude soustavou technologií, platforem a produktů vytvořených řadou společností, které otevřou neuvěřitelné nové tvůrčí a obchodní příležitosti v České republice ale i ve světě. Jak ukazuje tento report, ačkoli technologie mohou být virtuální, jejich ekonomický dopad bude skutečný. Uskutečnění tohoto potenciálu je nesmírně důležité a lze ho dosáhnout pouze společnými silami a spoluprací mezi technologickými společnostmi, legislativci, občanskou společností a dalšími subjekty.“ Uvedl Patrik Tovaryš, Public Policy Manager společnosti Meta pro střední a východní Evropu.

Report je součástí série studií, které na objednávku společnosti Meta vypracovala společnost Deloitte, a jež zkoumají ekonomické příležitosti, kterých by bylo možné dosáhnout v USA, Kanadě, Brazílii, na Blízkém východě a v severní Africe, v subsaharské Africe, Turecku a Asii. Společnost Meta je autorem zpráv, které odhadují ekonomický potenciál metaverza pro Evropskou unii a Velkou Británii.

NIKON UVÁDÍ HBITÝ FOTOAPARÁT Z 8. PŘÍSTROJ SE ŠPIČKOVÝM VÝKONEM V KOMPAKTNÍM TĚLE.

Společnost Nikon dnes přidala do své řady profesionálních fotoaparátů mirrorless řady Z výkonný a hbitý přístroj Z 8. Nový model Z 8 nabízí řadu funkcí fotoaparátu Z 9 v lehkém těle a poskytuje hybridním tvůrcům v oblasti videa/statických snímků působivou všestrannost pro oživení jejich tvůrčích vizí.

Díky vynikající kombinaci špičkové výkonnosti a kompaktní konstrukce je Z 8 působivým následovníkem fotoaparátu Z 9 a skutečným tvůrčím nástupcem modelu D850. Tělo přístroje Z 8 s hmotností pouhých 910 g (přibližně) je o 30 % menší než Z 9 a o 15 % menší než D850. Jde tak o perfektní hybridní fotoaparát pro tvůrce, kteří chtějí lehčí tělo pro fotografování z ruky nebo či fotoaparát formátu FX, který bude perfektně vyvážený v libovolné kamerové kleci a také na většině kardanových závěsů.

Fotoaparát Z 8 s vysokým výkonem v oblasti videa i statických snímků nabízí 45,7 milionu pixelů pro statické snímky a nativní rozlišení 8,3K pro video, takže otevírá skutečně mnoho tvůrčích možností. Stejný obrazový snímač CMOS typu „stacked“ a systém zpracování obrazu EXPEED 7 jako u fotoaparátu Z 9 zaručují špičkovou kvalitu obrazu přímo ve fotoaparátu a poskytují tvůrcům maximum všestrannosti pro přizpůsobení libovolnému pracovnímu postupu. Video lze zaznamenávat v množství různých snímacích frekvencí a kodeků včetně 12bitového formátu RAW pro video až 8,3K/60p nebo 4,1K/120p. Fotografové mohou pracovat s řadou velikostí souborů a snímacích frekvencí včetně ohromující frekvence 120 sn./s. Tvůrcům obsahu HDR zaznamenává fotoaparát 10bitové statické snímky HEIF a 10bitové video HLG.

Menší a lehčí tělo neobětuje spolehlivost: fotoaparát Z 8 je vybaven profesionálním utěsněním proti povětrnostním vlivům a stejnou odolností proti chladu jako vlajkové lodě Nikon D6 a Z 9 pro jistotu spolehlivého provozu za nízkých teplot. Přístroj Z 8 je rovněž prvním fotoaparátem Nikon mirrorless vybaveným dvěma porty USB-C, což umožňuje rychlý přenos snímků během nabíjení. Kromě fotoaparátu je zde také objektiv NIKKOR Z pro každou tvůrčí ideu a každý rozpočet, plus příslušenství třetích stran od kardanových závěsů až po mikrofony a další vybavení.

Dirk Jasper, Product Manager u společnosti Nikon Europe, říká: „Fotoaparát Z 8 přináší do naší profesionální řady zcela novou úrovně hbitosti. Jeho vysoká výkonnost a všestrannost v oblasti videa i statických snímků z něho činí skutečný hybridní profesionální nástroj, zatímco jeho kompaktní tělo odpovídá potřebám širokého spektra fotografů. Fotoaparát toho zvládne hodně, takže se budete moci snadno soustředit na libovolné tvůrčí výzvy.“ 

Souhrn klíčových vlastností: Z 8

Statické snímky: pořizování vynikajících statických snímků se 45,7 milionu pixelů, působivý dynamický rozsah a všestranné snímací frekvence až do neuvěřitelné hodnoty 120 sn./s včetně kompletního automatického zaostřování/automatické expozice – to vše bez výpadků obrazu v hledáčku. Specializované portrétní funkce umožňující fotografům jemně doladit barevný odstín a jas nebo změkčit vzhled pleti.

Hledáček s živým náhledem bez zpoždění a výklopný monitor: hledáček s plynulým obrazem bez výpadků díky technologii dvojího datového toku. Jasný dotykový monitor výklopný ve 4 osách.

Příprava na obsah HDR: 10bitové statické snímky HEIF a 10bitové video HLG. Obsah lze okamžitě zobrazit na obrazovkách HDR bez nutnosti úprav.

Dva porty USB-C a dva sloty pro paměťové karty: oddělené konektory USB pro napájení a komunikaci pro rychlé přenosy dat během nabíjení. Dva sloty pro paměťové karty pro všestranné fotografování a ukládání dat.

Ovládání: hluboký komfortní grip. Samostatná rozhraní zobrazení pro video a statické snímky. Automatické otočení menu při práci v orientaci na výšku.

Lehké a odolné provedení: hmotnost pouhých 910 g (přibližně) a účinné utěsnění proti klimatickým vlivům zabraňující vniknutí prachu, nečistot a vlhkosti.2 Stejná úroveň odolnosti vůči chladu jako u vlajkových lodí Nikon D6 a Z 9 pro spolehlivou práci při teplotách až -10 °C.

Volitelný grip pro fotografování na výšku: nový multifunkční Battery Pack Nikon MB-N12 lze použít jako grip pro fotografování na výšku nebo jako protiváhu těžkých teleobjektivů, resp. pro dlouhodobé celodenní fotografování.

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské a profesionální fotoaparáty, objektivy a příslušenství – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti.

Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Oceňované vybavení firmy poskytuje fotografům a videografům vše potřebné pro realizaci jejich tvůrčích vizí na nejvyšší úrovni.

Jako osvědčený vizionářský partner sjednocuje Nikon všechny úrovně tvůrců obsahu prostřednictvím své komunity uživatelů, nedostižné technické expertizy a přístupu ke zdrojům vzdělání prostřednictvím iniciativ, jako je Nikon škola.

Česko si bude poprvé volit osobnost e-commerce

Už jen do tohoto pátku 12. května 2023 bude možné nominovat osobnost, která podle vašeho názoru zásadně ovlivňuje dění českého a slovenského online prodeje. Ta se pak stane historicky prvním výhercem nové ankety EXEC E-commerce osobnost. Podělte se o tipy na vaše kandidáty na e-commerce osobnost roku prostřednictvím vyplnění krátkého formuláře, který spolu s dalšími podrobnostmi najdete na stránkách ankety. Vyhlášení výsledků ankety EXEC E-commerce osobnost 2023 proběhne ve středu 7. června.

Segment e-commerce se zejména za posledních několik let stal vysoce konkurenčním prostředím. I když v roce 2022 obrat e-commerce klesl meziročně o 12 %, e-shopy jsou v České republice stále oblíbenější. Pandemie covidu-19 zrychlila navíc přesun maloobchodu na internet. Loni se tam utratilo 197 miliard – o 27 % procent více než v předcovidovém roce 2019. Na internet přitom zamířili i do té doby „klasičtí“ kamenní prodejci.

Opravdu se mezi e-shopy prosadit je stále těžší a dalo by se říct, že se to podaří jen nejvytrvalejším a těm, kteří nejen že se skvěle orientují v dynamické oblasti internetového prodeje a dokážou posouvat dopředu svoje vlastní online podnikání, ale často zároveň celou československou e-commerce scénu přímo ovlivňují svými názory, přístupy i obdivuhodnými výsledky. A není se co divit. Aktuálně je v Česku více než padesát tisíc e-shopů a vybrat a ocenit osobnost, která ovlivňuje dění v československé e-commerce, nebude jednoduché.

A právě o to usiluje nová anketa EXEC E-commerce osobnost 2023, která si předsevzala najít a ocenit nejvýraznější osobnosti československé e-commerce. „Věříme, že v Česku a na Slovensku je mnoho soutěží pro úspěšné agentury i e-shopy. Za jejich úspěchem ovšem mnohdy stojí několik šikovných jednotlivců, a právě je chceme prostřednictvím této soutěže ocenit,“ říká Petr Krakowczyk, marketingový ředitel společnosti Shopsys, která soutěž pořádá.

Do ankety se budou moci zapojit nejrůznější osobnosti, které svým vlivem ovládají český a slovenský trh. Nejčastěji se bude jednat o majitele, provozovatele a manažery e-shopů, startupisty, marketéry a e-commerce odborníky různých specializací. Ti bedlivě sledují aktuální globální i tuzemské trendy, aplikují je v praxi a mnohdy je dokonce spoluurčují. Navíc se dokážou přizpůsobit stále se měnícímu online prostředí i zvyšujícím se nárokům nakupujících a aktivně se podílí na úspěchů svých společností.

Vítěze bude vybírat odborná porota složená z předních e-commerce manažerů, investorů, PR expertů i majitelů e-shopů či služeb. Mezi ně patří například Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci, Ondřej Klega, ředitel investorské skupiny eRockets, Petr Svoboda, zakladatel společnosti Shopsys anebo Peter Brejčák, redaktor portálu CzechCrunch.cz.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Officeo nebo Agátin svět.

Bose vylepšuje sluchátka QuietComfort Earbuds II, nově lze využít samostatně jedno sluchátko jako mono handsfree

Když se na podzim loňského roku dostala na evropský trh true wireless sluchátka Bose QuietComfort Earbuds II, řada médií je na základě recenzí a srovnávacích testů označila jako sluchátka s nejlepším aktivním potlačením okolních ruchů (ANC) na světě. V kombinaci se skvělými zvukovými vlastnostmi hodnými Bose, individuální optimalizací reprodukce podle anatomie ucha uživatele a vysokou odolností se stala jedním z nežhavějších kandidátů na nejzajímavější novinku roku ve své kategorii. Vlastností, kterou řada odborníků a uživatelů zařazovala do slabin tohoto modelu, byla nemožnost využít samostatně jedno ze sluchátek jako handsfree. To se nyní mění.

S novou aktualizací softwaru rozšiřuje výrobce možnosti využití Bose QuietComfort Earbuds II a přidává stávajícím i budoucím uživatelům mimo jiné tuto užitečnou funkci. Jako mono handsfree lze využít levé i pravé sluchátko. Pokud má uživatel nainstalovanou aplikaci Bose Music a povolené automatické aktualizace, proběhne update zcela automaticky. V opačném případě stačí po propojení aplikace se sluchátky zvolit ručně proces aktualizace.

Nejnovější generace absolutně bezdrátových sluchátek Bose nabízí mimo jiné výše uvedenou individuální optimalizaci reprodukce. Vždy při nasazení si pomocí krátkého tónu sluchátka změří akustické vlastnosti zvukovodu konkrétního ucha a výsledku přizpůsobí zvuk. S využitím aplikace Bose Music lze navíc díky této funkci otestovat optimální utěsnění v uších a vybrat správnou velikost silikonových koncovek, což je klíčové pro dosažení optimálního zvuku i ANC. Úroveň ANC lze v aplikaci plynule upravovat a poklepáním na sluchátko je možné potlačení okolních zvuků “obrátit naruby” a  aktivovat transparentní mód Aware pro komunikaci s okolím bez nutnosti sundávání sluchátek. Každý „špunt“ váží méně než 7 gramů, na jedno nabití hrají sluchátka až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdře připojitelném přes USB-C umožňuje jejich další trojnásobné dobití. Velmi pevné, a přitom pohodlné uchycení v uších i při aktivním sportu zajišťuje systém dvou samostatných silikonových částí – koncovek do uší a pásku, pomocí kterého se sluchátka „zašroubují“ do ušního boltce. Obě části jsou v balení ve třech různých velikostech.

Díky neustálému vývoji a automaticky probíhajícím aktualizacím vylepšuje postupně Bose vlastnosti všech aktuálně dostupných produktů. V minulosti byl například sluchátkům QC 45 dodatečně doplněn uživatelsky nastavitelný ekvalizér.

Sluchátka Bose QuietComfort Earbuds II jsou na našem trhu k dostání standardně v černém provedení a světlé barvě Soapstone. Kromě toho je aktuálně k dispozici ještě několik desítek kusů limitované barevné edice Eclipse Grey. Koncová doporučená cena všech variant je 7 690 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

T-Mobile zahajuje výstavbu nového křídla svého nejmodernějšího datacentra DC7. Rozroste se na 3 500 m² a nabídne nejvyšší standardy na trhu

T-Mobile jako největší hráč v oblasti datových center mezi mobilními operátory v Česku (rozlohou plochy pro IT a počtem DC) zahájil výstavbu nového křídla DC7. Datové centrum, které se nachází v Praze 15, se již od roku 2018 stará o data 50 významných mezinárodních firemních zákazníků typu hlavních bankovních domů či klientů používajících private cloud. Čtyři nové datové sály nabídnou rozlohu 1 400 m2, kapacitu až 780 racků a soulad s náročnými mezinárodními standardy. Výstavba nového křídla DC7 bude představovat investici zhruba 800 milionů korun. Operátor tak dále posiluje své kompetence v oblasti infrastrukturních služeb a ukládání dat, které tvoří významnou část divize T-Business zaměřené na firemní klienty.

Datová centra jsou základním zabezpečeným prostředím s vysokou dostupností pro provoz IT a kritické infrastruktury všech zákazníků. Mezi stávající klienty patří např. velcí mezinárodní zákazníci, bankovní domy, distribuční společnosti, obchodní řetězce nebo státní správa – konkrétně má operátor svolení jmenovat Bank iD, Český úřad zeměměřický a katastrální, Raiffeisenbank či Českou exportní banku. Nové křídlo reaguje na vysokou poptávku o služby datacentra, rozšíří stávající technologickou budovu a nabídne tak celkovou rozlohu 3 500 m2. Datacentrum splňuje náročné mezinárodní standardy ANSI/TIA942 na úrovni TIER 3 a poskytuje jednu z nejvyšších úrovní záruk dostupnosti.

Poptávka je obrovská a kapacita naplněna, proto jsme se rozhodli pro další významnou investici do rozšíření centra a klientům přinesli moderní lokální zázemí od spolehlivého partnera. Naše DC7 nabízí nejvyšší standard na trhu, vysokou efektivitu provozu a v budoucnu se zaměří také na udržitelná řešení. Provozované cloudové služby garantují vysoké zabezpečení i díky kombinaci fyzické a digitální bezpečnosti. S atraktivní cenotvorbou, kterou jsme schopni nabídnout jak pro housing, tak cloudová řešení a dostupnou konektivitou je DC7 vynikající volbou pro efektivní a bezpečnou správu dat,“ uvedl Luboš Lukasík ředitel divize T-Business v T-Mobile Czech Republic.

Neinvestujeme do datových center pouze proto, abychom rozšířili prostor, který můžeme našim zákazníkům nabídnout pro IT infrastrukturu. Moderní a provozně efektivní datová centra jsou pro nás také základním stavebním kamenem pro rozvoj služeb s přidanou hodnotou u dedikovaných, privátních, hybridních nebo multicloudových řešení. Tato nabízíme v podobě plně spravované infrastruktury (IaaS, PaaS) v kombinaci s konektivními a bezpečnostními službami tak, aby zákazník měl s infrastrukturou co nejméně starostí a mohl se plně soustředit na vlastní business,“ uvedl Michal Erlich, manažer datových center a cloudových služeb T-Mobile Czech Republic.

Pokročilé chlazení a zelené napájení

Datacentrum nabízí kromě moderních energeticky efektivních technologií nejmodernější systém chlazení, který využívá princip nepřímého freecoolingu s adiabitickým dochlazováním s energetickou efektivitou PUE 1.3. Tato hodnota patří do nejnižších v rámci provozu komerčních datových center v České republice. Díky tomu dokáže datacentrum poskytnout nejvyšší možný výkon při zachování velmi vysoké efektivity, tedy i za nižších celkových provozních nákladů. Kapacita chlazení bude až 3 MW pro IT, přičemž celková kapacita DC7 včetně první fáze je až 10 MW pro IT. Datacentrum využívá nosnost zdvojených podlah 2 t/m2 s nosností pod zdvojenou podlahou 5 t/m2. Po dokončení druhého křídla pak bude k dispozici v rámci záložního napájecího systému datového centra již celkem 5 dieselových agregátů s možností dalšího rozšíření.

 

DC7 je výjimečné také svým napájením, které v souladu s ESG strategií společnosti T-Mobile využívá ze 100 % zelené energie. Aktuálně firma pracuje na přípravě a realizaci FVE přímo v areálu datového centra.

Vzdálený přístup i biometrické zabezpečení

Nové křídlo datacentra nabídne zákazníkům řadu pokročilých služeb a řešení na míru v oblasti infrastrukturních a cloudových služeb a uchovávání dat. Využít mohou pronájem celých sálů, klecových systémů, racků nebo jejich součástí, a také služby pronájmu a provozu HW a kompletní IT infrastruktury včetně profesionálních služeb konfigurace, správy a dohledu 24/7. Mezi doplňkové služby pak patří hosting, stěhování, montáž, konektivita, záloha i vzdálená technická podpora. Klienti se mohou spolehnout také na lokální a vzdálený monitoring s režimem 24/7 a systém elektronické kontroly s využitím biometrických prvků.

T-Mobile vedle tří datových center v Praze s nejmodernějším datovým centrem DC7 nabízí tento typ služeb také v Brně a Ostravě. Služby datových center, cloudů a uchovávání dat sjednocuje v doméně Store v rámci své divize T-Business. T-Mobile tak již dávno není jen telekomunikační operátor, ale zaměřuje se výrazně i na poskytování právě ICT služeb v oblasti privátních a veřejných cloudů, síťových služeb a bezpečnosti. Poskytování ICT produktů a služeb činilo v loňském roce 48 % příjmů.

OPPO Find N2 Flip se stane jedním z prvních smartphonů, které získají aktualizaci na Android 14 Beta 1

Společnost OPPO dnes oznámila, že vyklápěcí telefon Find N2 Flip bude jedním z prvních smartphonů na světě, který obdrží aktualizaci na operační systém Android 14 Beta 1. Vývojáři a příznivci nadstavby uživatelského systému ColorOS si mohou na svém vyklápěcím telefonu OPPO vyzkoušet vývojovou verzi systému ColorOS. Je postavená na první beta verzi systému Android 14.

Další rok a další verze Androidu tentokráte s číslem 14. Nový Android bude možné vyzkoušet v Beta 1 verzi také na OPPO Find N2 Flip. Jeho majitelé se tak zařadí mezi první na světě, kteří budou mít možnost si nový systém projít a otestovat. Další aktualizace nadstavby uživatelského systému ColorOS bude založená právě na první beta verzi systému Android 14 a k vyzkoušení budou jak nové funkce, tak i rozhraní API.

„S novým OPPO Find N2 Flip jsme nastavili vysokou laťku pro vyklápěcí telefony. Při jeho vývoji jsme se spolehli na špičkové technologické řešení, inovace i intuitivní design. Ve spolupráci se společností Google jsme také docílili funkce převodu řeči na text na vnější obrazovku. Se systémem Android 14 budeme dál posouvat skládací telefony na novou úroveň tím, že spojíme špičkový hardware s bezkonkurenčním softwarem,“ řekl Peter Dohyung Lee, ředitel pro vlajkovou produktovou řadu společnosti OPPO.

Systém Android 14 přináší řadu aktualizací pro zvýšení produktivity, výkonu, ochrany soukromí a zabezpečení i nové možnosti přizpůsobení uživatelům. Nabízí intuitivnější uživatelské rozhraní systému, například novou šipku „zpět“ uprostřed displeje a vylepšený seznam možností sdílení. Skládací zařízení poskytují příležitost pro vývoj inovativních aplikací. OPPO zároveň podporuje své vývojáře, aby využívali rozhraní API systému Android i nástroje a zdroje poskytované společností Google k vytváření aplikací určených pro vnější i vnitřní obrazovky.

Aktualizace Android 14 Beta 1 bude k dispozici pro OPPO Find N2 Flip, který na trh přišel v únoru 2023. OPPO Find N2 Flip na trhu představil jeden z největších vnějších displejů svého druhu s nejméně viditelným záhybem obrazovky díky nové generaci pantu Flexion Hinge a celodenní výdrží baterie s bleskovým nabíjením SUPERVOOC. Kromě toho slibuje svým uživatelům po celém světě čtyři hlavní aktualizace systému ColorOS a pět let bezpečnostních aktualizací.

Vývojáři si mohou už teď stáhnout a vyzkoušet vývojářskou verzi systému ColorOS, která běží na Androidu 14 Beta 1. A ještě letos se mohou i další uživatelé Find N2 Flip těšit na veřejnou verzi systému ColorOS, taktéž založeného na Androidu 14.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši.  Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

Největší evropský marketplace přichází do Česka. Allegro se otevírá českým obchodníkům

Počínaje dneškem se mohou čeští obchodníci registrovat a začít prodávat na allegro.cz, nové marketplace platformě propojující prodejce s miliony zákazníků. Pro nově registrované obchodníky si navíc Allegro připravilo řadu funkcí, zvýhodněných nabídek i nástrojů, které jim prodej na novém kanále výrazně usnadní.

Spuštění Allegro.cz je pro nás v rámci naší ambice vytvořit nejoblíbenější e-commerce platformu pro zákazníky i obchodníky celé střední a východní Evropy stěžejním milníkem. Českým obchodníkům tak zároveň poskytujeme příležitost rozšířit své podnikání s podporou důvěryhodného partnera, který do Česka přináší dlouholeté zkušenosti i množství odborných znalostí ze světa e-commerce,“ komentuje spuštění platformy Alvise Favara, obchodní ředitel společnosti Allegro.

S průměrným počtem 22 milionů uživatelů a více než 14 miliony aktivních nakupujících měsíčně disponuje Allegro nejširší zákaznickou bází ve střední a východní Evropě. S otevřením platformy českým obchodníkům si společnost klade za cíl především rozšíření nabídky a její maximální přizpůsobení na míru potřebám českých zákazníků.

Mezinárodní značka, lokální platforma

Čeští obchodníci mohou již od počátku využívat řadu funkcí, která jim prodej na nové platformě výrazně usnadní. Prostřednictvím Allegra mohou pro doručení svých zásilek využívat logistické řešení přepravní společností WE|DO, která je též součástí skupiny Allegro.  WE|DO nabízí zákazníkům veškeré aktuálně nejvyhledávanější způsoby dopravy – kurýrní služby, doručení do výdejních míst i samoobslužných boxů. Kapacitu WE|DO zároveň doplní služby společnosti Zásilkovna, obchodníci tak mohou svým zákazníkům nabídnout doručení do více než 12 000 míst. Platforma navíc prostřednictvím programu Smart! umožní nakupujícím využít při objednávce nad určitou hodnotu bezplatné doručení zboží nebo jeho vrácení na měsíc či rok zdarma. Pro obchodníky zároveň program představuje příležitost, jak bez větších nákladů zvýšit viditelnost i atraktivitu svých nabídek.

Pro první nově registrované prodejce si Allegro připravilo také Uvítací program – obchodníci, kteří se na platformu přihlásí do konce letošního června, tak mohou získat až stoprocentní slevu z poplatků spojených s prodejem svého zboží. Speciální nabídka bude platná do konce září 2023 a umožní obchodníkům na provizních poplatcích ušetřit až 250 000 korun, tedy 50 000 korun měsíčně. Prodejci se tak mohou v prvních měsících svého působení na platformě plně věnovat průzkumu nového prodejního kanálu a jeho širokých možností bez obav o výši poplatků, které jsou s prodejem na tržišti běžně spojeny.

Jak Allegro marketplace funguje?

Platforma Allegro.cz je založena na modelu online tržiště, obchodníci tak na Allegro zalistují své produkty a následně je prodávají přímo koncovým zákazníkům. V průběhu celého procesu poskytuje Allegro partnerským prodejcům přístup k nejmodernějším technologiím, množství pohodlných způsobů doručení i platebních metod a také marketingovou i vzdělávací podporu ve formě webinářů, výukových programů i online kurzů, to vše bez fixních servisních poplatků. Díky pokročilým prodejním nástrojům mají obchodníci své nabídky, jejich ceny i viditelnost plně pod kontrolou. Všechny funkce platformy, včetně kontaktního centra a chatu, jsou navíc k dispozici v českém jazyce.

Pro zahájení prodeje na platformě se musí majitelé obchodů zaregistrovat přímo na Allegro.cz. Registrační formulář i veškeré detaily jsou k dispozici zde.

O Allegro Group

Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.

Nový byznys model Fameplay: Přerod z tvůrce jedné internetové televize na hráče stavícího internetové televize pro značky, komunity a sportovní organizace v mezinárodním prostředí

Fameplay, původně známá produkcí svých původních pořadů a internetové televize s názvem MALL.TV, výrazně mění svůj byznys model. Nově se zaměří na vytváření internetových televizí pro značky, tvůrce a sportovní organizace. K tomuto účelu jim nabízí komplexní sadu produktů, které zahrnují nejen produkci obsahu, ale i chytré využití dat, vlastní technologické platformy a omnichannel distribuci hotového obsahu. Tento přístup v podstatě definuje, co dnes znamená pojem internetová televize.

Fameplay dnes oznámila svoji proměnu na tvůrce mezinárodních internetových televizí. Juraj Felix, CEO projektu Fameplay, tento přechod k novému fungování popisuje slovy: “Náš nový obchodní model bude všem, kdo naši práci sledují delší dobu, připadat přirozený. Ještě pod značkou MALL.TV jsme vytvořili internetovou televizi, která propojila původní obsah s e-commerce tržištěm, a tím jsme pro dané tržiště otevřeli nový obchodní model. Tento model jsme s obměnami aplikovali pro potřeby Českého olympijského výboru v podobě Czechteam.tv, na Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary (kviff.tv) a při stavění inovativní televize k tématu leadershipu se společností Atairu (Atairu Leadership TV). Každou z těchto platforem jsme stavěli s ohledem na jejich různé obchodní cíle. A ve všech těchto projektech dále pokračujeme. Navíc ukazují, že se naše zaměření neustále točí kolem hledání cest, jak diváky obsahu přimět ke konkrétní akci – od nákupu, přes engagement, po vlastní touhu po vzdělání či změně. Nyní se nám díky exponenciálnímu technologickému pokroku navíc otevírá jedinečná příležitost škálovat naše kompetence na další trhy.

Šíře produkčního záběru v kombinaci s novými technologiemi pomůže dostat obsah na mezinárodní trh i s lokálními rozpočty

Nová byznys strategie značky Fameplay se soustředí na zhodnocení obsahu za využití  komplexních produkčních schopností, AI technologií, decentralizované creator ekonomiky a mezinárodní distribuce obsahu. Není to jen ambice. Na palubě Fameplay fungují týmy živých přenosů, televizní produkce, hrané tvorby i animace. K optimalizaci procesu výroby a distribuce obsahu doposud otestovaly přes stovku nástrojů umělé inteligence. Výsledkem je desetinásobný nárůst výstupních formátů videa (od vertical, horizontal, long, shorts, atd.), a navýšení dosahu o stovky procent. To vše při snížení jednotkových výrobních nákladů.

S využitím umělé inteligence umíme efektivně syntetizovat řeč z textu, lokalizovat celé řady pořadů, používat klonovaný hlas pro dabing protagonistů, optimalizovat výrobu krátkých formátů a náhledových fotek videí, transformovat fotografie na mluvící avatary, nebo generovat nový obsah úplně od nuly. Vše se neustále vyvíjí a zlepšuje. Zodpovědně proto alokujeme naše kapacity, abychom v rychlé adaptaci na vývoj v produkci videa šli mezi prvními v řadě. Jde totiž o vzorec, který nám umožňuje vyrábět a šířit na globálních trzích jakýkoliv kvalitní obsah, a to s lokálními rozpočty, “ dodává Lukáš Záhoř, šéfproducent Fameplay.

Internetová televize není jen o produkci obsahu, ale o celkovém komplexním procesu tvorby

Na slova Lukáš Záhoře navazuje Juraj Felix popisem holistického procesu tvorby obsahu. Ten musí vždy začínat jasným cílem a odpovědí na otázku proč: „Mnoho zajímavých značek a komunit se snaží definovat odpověď na zásadní otázku: „Proč bychom měli být slavní?“ A právě proto spolupracujeme s projektem Stage on Mars, studiem lidských perspektiv vedeným Milanem Šemelákem. A nejen to. Ve spolupráci s technologickou firmou GjirafaTech umíme poskytnout značkám a tvůrcům vlastní video přehrávač i kompletní technologickou platformu pro vysílání a distribuci obsahu, doplněnou o omnichannel distribuci na globálních platformách. Ale ani tento proces by nebyl kompletní bez našich datových analytiků. Využíváme spolupráce se startupem Carl, který se zabývá zpracováním dat o obsahu. Jejich poznatky nám také pomáhají efektivně cílit na to správné publikum a nabízejí cennou zpětnou vazbu na vytvořený obsah i jeho formy distribuce. 

Další aktivity Fameplay týmu

Součástí strategické změny je i transformace původní značky MALL.TV. Její týmy budou ve své práci pokračovat pod společnou značkou Fameplay. Nyní se budou soustředit na omnichannel distribuci původních pořadů a videí v různých jazycích a na různých trzích. Vytěžují tak na 19 000 různých již existujících epizod. Tato práce přináší další zkušenosti, které poslouží i novým klientům Fameplay.

Pevně věříme, že nejúčinnějším způsobem, jak ukázat potenciál našeho obchodního modelu pro tvůrce, značky a komunity, je být sami sobě nejlepším příkladem. Usilovat o FAME (tedy slávu, či známost) lze pouze tehdy, když ji máte podpořenou udržitelným obchodním modelem,“ uzavírá Juraj Felix, CEO Fameplay. 

Fameplay jako B2B služba pro ty, kdo chtějí stavět své internetové televize

K tvorbě vlastních pořadů přidává tým Fameplay i budování internetových televizí pro všechny značky, tvůrce a témata, kteří mají co říct. Internetové televize budou stavět pro klienty nejen na českém trhu. Nabízí veškeré své zkušensoti nabyté od dob MALL.TV i komplexní službu, a to za přispění strategických spoluprací s dalšími partnery:

Gjirafa Tech

Gjirafa.tech je technologická společnost a lídr v oblasti softwarových řešení a služeb pro digitální vydavatele, mediální domy a zábavní průmysl. Gjirafa nabízí sadu Enterprise SaaS řešení, které se soustředí okolo přehrávače videa a plně přizpůsobitelné platformy, která umožňuje tvůrcům obsahu vytvářet vlastní webové stránky, mobilní aplikace nebo aplikace pro chytré televize. Platforma tak svým uživatelům z enterprise řad umožňuje streamovat jejich obsah a nastavit jeho distribuci tak, že si vytváří svůj vlastní mediální prostor. K dispozici jsou jim i modulární funkce pro interakci s publikem, jako jsou chaty, ankety, upozornění a online zprávy, které zvyšují zapojení a loajalitu uživatelů a diváků, a to vše s intuitivním uživatelským rozhraním.

Společnost Gjirafa, která je součástí společností, do nichž investovala společnost CMI, poskytuje technologickou infrastrukturu pro každého, kdo chce spustit vlastní videoplatformu.

Carl

Carl Data Company je nový projekt zkušeného analytika Jakuba Šilera a jeho týmu. Zaměřuje se na datovou analýzu pro tvůrce obsahu. Tento startup reaguje na nedostatečnou srozumitelnost tabulek a grafů pro všechny, kdo s nimi nejen v kreativních odvětvích potřebují pracovat. Carl nabízí interaktivního asistenta založeného na datech, AI a strojovém učení, který dokáže vysvětlovat data srozumitelným jazykem nejen tvůrcům, ale všem, kdo vytváří obsah a koho zajímá, jaký vliv má na dosažení jejich cílů. Umožňuje tak novinářům, influencerům či marketérům vidět konkrétní dopad dat na jejich práci a přirozeně tak přinést datové rozhodování i do tvůrčího procesu.
Investice od skupiny CMI umožní startupu Carl další rozvoj aplikace, která bude v reálném čase pomáhat tvůrcům obsahu najít cílové publikum, ukázovat zásah aktuálního obsahu a doporučovat změny pro dosažení lepších byznysových výsledků.

Stage on Mars

Stage on Mars je studio perspektiv, které založil zkušený kreativec a řečník Milan Šemelák. Milan je známý svým nekompromisním přístupem ke značkám a kreativitě. Se svým týmem vytváří zážitkové akce, při nichž lídři a jejich týmy společně mění své otázky o budoucnosti firmy v divadelní hry. Vznikají tak nové perspektivy, které většinou není možné najít v powerpointových prezentacích. Stage on Mars kombinuje kreativní, psychologické a umělecké prvky, aby inspiroval lidi k maximální kreativitě, otevřenosti a odpovědnosti za nápady, které takto vznikají.

Spolupráce Fameplay a Stage on Mars bude klíčová zejména na začátku spolupráce s klienty, kdy budou společně hledat perspektivy a měnit v divadelní představení zejména zásadní otázku: „Co je ta jedna věc, díky které můžeme být opravdu slavní?

Exit mobile version