Záchranku, hasiče i policii si zákazníci Vodafonu nově zavolají také přes Wi-Fi. Firma spustila službu jako první v zemi

Na tísňové linky 112, 150, 155 a 158 se nově dovolají zákazníci společnosti Vodafone i přes službu Wi-Fi volání. Pomoc v nouzi si tak už každý může přivolat i z míst, kde není běžný mobilní signál, ale je k dispozici Wi-Fi připojení k internetu. Novinka je výsledkem pilotního projektu Vodafonu, který ji spustil jako první v České republice. K čerstvým zprávám patří i to, že na tísňové linky lze posílat SMS.

Statisíce lidí v Česku každý měsíc využívají službu Wi-Fi volání (VoWiFi), ale často o tom ani nevědí. Některé telefony se totiž běžně připojují k tomu druhu sítě, která je v daný moment nejkvalitnější, což uvnitř budovy může být místo mobilní sítě právě Wi-Fi. Jiné telefony připojení k tomuto typu sítě samy preferují, protože tím například šetří baterii, když se nemusí snažit „dosáhnout“ až na vzdálený mobilní vysílač. Podrobnosti o službě a jejím nastavení jsou na tomto webu.

Zvlášť velký význam má Wi-Fi volání v místech, kde vůbec mobilní signál není nebo kam se skrze například silné stěny budov signál obtížně dostává. Z takových míst se totiž lidem dosud nedařilo dovolat ani na tísňové linky.

„Pravděpodobnost, že si v nouzi zavoláte včas pomoc, je nyní vyšší. Díky spolupráci a provázání služby VoWiFi se složkami integrovaného záchranného systému si třeba sanitku může zavolat i člověk, který je mimo dosah mobilního signálu,“ říká Business Continuity manažer Ladislav Suk, který ve Vodafonu zajišťuje chod služeb i za mimořádných událostí.

Wi-Fi volání na tísňové linky už zvládají všechny telefony Apple od modelu iPhone 6 a novější, u ostatních značek telefonů se služba zavádí s tím, jak jednotliví výrobci aktualizují potřebný software.

Na tísňové linky už lze poslat i SMS zprávu

V oblasti tísňových linek je ovšem novinek více. V souladu s novelou zákona o elektronických komunikacích mohou lidé od loňského roku na tísňové linky posílat také SMS zprávy. To znamená v praxi především podporu osob se zdravotním postižením a sníženými komunikačními schopnostmi.

Důležité pro včasnou pomoc je přesné zjištění místa, kam se mají záchranáři vydat. U mobilního telefonu existuje několik možností, jak zjistit lokalitu člověka v nouzi, který nedokáže nebo nemůže říct, kde se právě nachází. V praxi už funguje služba s názvem AML (Advanced Mobile Location), která se aktivuje pouze při volání z mobilní sítě na tísňové linky na telefonech s operačními systémy Android nebo iOS. Telefon díky AML zapne polohové služby, i když je má zákazník vypnuté, a následně odešle polohu pomocí SMS složkám integrovaného záchranného systému.

Zmíněný postup pro určení polohy ale pracuje s mobilní sítí. Nově Vodafone také přišel s řešením, jak určit lokalitu při Wi-Fi volání, a pracuje s poslední známou polohou telefonu.

Aplikaci Záchranka má v mobilu přes 2 miliony lidí

Nejucelenější soubor informací (například zdravotní údaje, kontakty na osoby blízké atd.) a tím i neúčinnější pomoc nabízí aplikace Záchranka. Tu má v telefonu už přes dva miliony uživatelů a generálním partnerem pro vývoj a provoz aplikace je Nadace Vodafone Česká republika. Aplikace také dokáže přenést oči záchranáře na místo nehody, a to díky videohovoru, který spustila jako první v Evropě. V rámci videohovoru je možné zahájit i chat a sdílet fotografie z místa nehody.

Aplikace nabízí také systém varovných hlášení pro města a obce. Díky aplikaci a funkci “Nemohu mluvit” si uživatel přivolá pomoc i bez použití hlasu.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 20 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Před hackerskými útoky se budou muset obrnit tisíce firem. Nařídí jim to poslanci

Riziko kybernetických hrozeb stále narůstá, kupříkladu počet útoků s cílem prolomit uživatelská hesla za minulý rok podle údajů Microsoftu vzrostl o 74 % a zejména požadavky na výkupné se v souvislosti s ransomwarovými útoky více než zdvojnásobily. Zvláště pro firmy, které neinvestují do odolnosti své digitální infrastruktury, to představuje značné riziko. Náprava škod po ransomwarovém útoku může firmy stát i desítky milionů korun, ale i ztrátu klientů a reputace jako takové. Zvýšit odolnost českých firem má nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který pro tisíce firem definuje způsob, jak se chránit. Podrobnosti vysvětluje v komentáři Libor Šrám, odborník na kyberbezpečnost ze společnosti BDO.

Vznikající zákonná úprava vychází z evropské směrnice NIS2 přijaté v prosinci 2022, která zavazuje subjekty v rámci EU, aby zajistily bezpečnost svých sítí a informačních systémů. Tuzemský zákon, který aktuálně prochází připomínkovým řízením a s jehož účinností se předběžně počítá od druhé poloviny roku 2024, však bude v mnoha ohledech přísnější. Již nyní je navíc zřejmé, že se bude odhadem týkat minimálně šesti tisíc podniků, zatímco pod dosavadní zákon týkající se kybernetické bezpečnosti spadalo pouze okolo 400 subjektů. Spekuluje se zároveň o tom, že finální číslo může ještě o pár tisícovek narůst.

I malých firem se regulace může dotknout, zvláště když jsou v holdingu

Vznikající zákon o kybernetické bezpečnosti se bude týkat zejména odvětví energetiky, dopravy, zdravotnictví, nakládání s vodou a odpady. Dále se dotkne digitální infrastruktury a poskytování digitálních a ICT služeb, veřejné správy či výroby, zpracování a distribuce potravin. Stejně tak jako výroby počítačů nebo elektronických a optických zařízení. Podniky z těchto oblastí, které mají více než 50 zaměstnanců nebo dosahují ročního obratu alespoň 10 milionů euro (zhruba 250 milionů korun), mají téměř jisté, že se jich nová regulace bude týkat.

Kromě velkých a středních podniků by měly zbystřit i menší firmy, pokud jsou součástí holdingu. Zákon je totiž nebude posuzovat jednotlivě, ale spolu s ostatními firmami ve skupině jako celek.

Zákon se bude vztahovat i na všechny organizace, které jsou jedinými poskytovateli služby, která je nezbytná ze sociálního nebo ekonomického hlediska anebo by narušení jejich služby mohlo mít významný dopad na veřejnou bezpečnost, zdraví osob nebo by mohlo vyvolat významné riziko zejména s přeshraničním dopadem, a to bez ohledu na velikost.

Bezpečnostní procesy firem budou ověřovat inspektoři a pravidelný audit

Podniky si ze zákona budou muset stanovit rozsah řízení kybernetické bezpečnosti, konkrétně to bude znamenat například jasné určení bezpečnostních rolí, jako je manažer, auditor, architekt kyberbezpečnosti a garant aktiva. Rozsah opatření bude vždy záviset na tom, zdali podnik bude spadat do režimu vyšších, nebo nižších povinností. Do prvně zmíněné zákon rozřadí zpravidla 400 klíčových organizací, na které již nyní dohlíží stát a podléhají kybernetické regulaci. Ty budou muset zároveň řešit odolnost před kybernetickými hrozbami i u svého dodavatelského řetězce. Do režimu nižších povinností potom budou spadat všechny ostatní podniky, kterých se regulace dotkne.

Dále zákon přinese povinnost implementovat specifická bezpečnostní opatření s cílem zvýšit ochranu informačních systémů a dat. Tato opatření mohou být jak organizační formou procesů a politik, tak technická ve formě nástrojů pro zajištění bezpečnosti sítí, aplikací nebo datových úložišť.

Všechna bezpečnostní opatření budou ze zákona podléhat pravidelným auditům. U podniků v režimu nižších povinností je budou vykonávat pověření inspektoři, kteří budou muset složit certifikační zkoušku dle doplňkové vyhlášky o inspektorech, která mimo jiné definuje i nezbytně nutné vědomostní požadavky pro výkon funkce. V režimu vyšších povinností půjde přímo o inspektory dozorového orgánu, kterým je Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

Firmy také budou muset hlásit všechny zaznamenané kyberbezpečnostní útoky, a to právě NÚKIBu. Součástí tohoto incident managementu je i podávání zpráv o průběhu incidentu, jeho dopadech a protiopatřeních k jeho řešení a současně informování vlastních zákazníků.

Případné pokuty mohou dosahovat výše až čtvrt milionu korun

Při nedodržení zákonných povinností hrozí firmám sankce, které jsou rozlišeny podle režimu plnění povinností. Organizacím ve vyšším režimu hrozí za přestupek pokuta do 250 milionů korun, nebo do výše 2 % čistého celosvětového ročního obratu.

Subjekty v nižším režimu plnění povinností mohou dostat pokutu do 175 milionů Kč, nebo do výše 1,4 % čistého celosvětového ročního obratu. Rozhodující je v obou případech vyšší částka.

Autor: Libor Šrám, odborník na kyberbezpečnost ze společnosti BDO

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S více než 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích a Jindřichově Hradci.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO ZNALEX, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

HONOR startuje bombastickou akci u O2! Ve výhodné nabídce nakoupíte HONOR 70 Lite, HONOR Magic5 Lite i vlajkovou loď HONOR Magic5 Pro

Dneškem startuje velká akce u O2. Ve zvýhodněné nabídce jednoho z největších českých operátorů najdete poslední horké kousky sezóny, HONOR 70 Lite, HONOR Magic5 Lite, ale i vlajkovou loď HONOR Magic 5 Pro! Zvlášť lákavá je akce  2 telefonů za cenu jednoho. Tak rychle, nabídka platí jen do vyprodání zásob.

Dva mobilní telefony za cenu jednoho

Pořiďte si vlajkový mobilní telefon s top profi foto výbavou HONOR Magic5 Pro a k tomu máte u operátora O2 praktický mobil s elegantním designem HONOR 70 Lite v hodnotě 5 990 Kč zdarma jako dárek!

Ještě pořád přemýšlíte o designovém a super odolném HONOR Magic5 Lite s displejem z kategorie vlajkové lodi? Teď k němu navíc dostanete zdarma ještě jeden mobil, elegantní HONOR X6! 

Stylový mobil HONOR 70 Lite se slevou 500 Kč

Stylový mobil, který pohání výkonná mobilní platforma Qualcomm Snapdragon 5G a navíc se můžete spolehnout na celodenní výdrž baterie o velké kapacitě 5000 mAh. HONOR 70 Lite máte od května u O2 jej se slevou 500 Kč.

Upozornění: Nabídka platí pouze u mobilního operátora O2. Dostupnost a cena jednotlivých výrobků se může změnit. Za případné chyby v propagaci cenové nabídky neručíme.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

SledovaniTV zařazuje nové stanice a představuje promo kanály na květen

SledovaniTV rozšířilo svou programovou nabídku o několik kanálů. Přidává FunBox UHD, nové regionální stanice ČT1 a nový kanál A11. První jmenovaný získají všichni zákazníci v květnu zdarma v rámci každoměsíčního proma. Doplní jej dvě stanice pro dospělé.

Od začátku května se mohou diváci těšit z FunBox UHD. Tuto stanici nabízíme jako jediní na českém trhu. Její vysílání je v angličtině a vysoké kvalitě 4K. Ve svém programu přináší širokou škálu dokumentů o přírodě, cestování i umění.

V květnu jej najdou všichni uživatelé v základních balíčcích v rámci každoměsíčního proma. Poté jej budou obsahovat balíčky Premium a FilmBox.

„Těší nás, že na český trh přinášíme stanici FunBox UHD. Ta svou vysokou kvalitou rozlišení a dechberoucími záběry nejrůznějších dokumentů jistě zaujme mnoho diváků,“  říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Proměnou prošel v uplynulém týdnu kanál Náš region. Ten nahradila zcela nová stanice A11, která svým divákům nabízí zábavné pořady z vlastní produkce, seriály a filmy i talk show. Chybět nebudou ani pořady o bydlení, zahradě či sportu.

V dubnu jsme přidali také nově vzniklé stanice ČT1 JZC a ČT1 SVC. Diváci ze všech koutů republiky tak mohou sledovat pořad Události ze svých regionů. Právě tímto pořadem se od sebe jednotlivé regionální stanice liší.

V květnu, měsíci lásky,  mají uživatelé k dispozici také dvě promo stanice určené pro dospělé – Men.tv a Desire.

Grafické podklady najdete ve sdílené složce. Využít můžete také náš Press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600 hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Květnové novinky u iSTYLE: MacBooky se slevou až 8 tisíc i odkup starých zařízení

Nejnovější Macy, iPady, ale i Apple Watch a široké příslušenství. iSTYLE vítá jaro slevami na vybrané Apple produkty a zároveň zákazníkům nabízí online odkup starých zařízení s výkupním bonusem.

Při nákupu MacBooků mohou zákazníci v květnu ušetřit až 8 000 Kč. MacBook Air s čipem M1 je dostupný již od 23 490 Kč, M2 od 31 990 Kč a 14“ MacBook Pro M2 bude možné zakoupit od 52 990 Kč. V nabídce nechybí ani zvýhodněné modely iMac, Mac mini a Mac studio. Výhodné ceny zahrnou také oblíbené iPady. Základní iPad bude možné zakoupit již od 8 490 Kč, iPad Air pak od 17 490 Kč a iPad Pro od 23 990 Kč.

Květnová slevová akce se vztahuje i na Apple wearables a příslušenství. Apple Watch SE v různých provedeních budou dostupné už od 4 990 Kč a Apple Watch Ultra již od 19 990 Kč. K produktům v akci je možné vybírat i z široké nabídky zvýhodněného příslušenství.

Zákazníci, kteří plánují nákup nového telefonu, mohou využít možnost výkupu starého zařízení. Nový iPhone 14 128 GB tak při prodeji staršího modelu iPhone 13 zakoupí díky výkupnímu bonusu již od 8 490 Kč. Odkup je možné uskutečnit jak na prodejně, tak online z pohodlí domova.

Pro zákazníky, kteří chtějí mít k dispozici vždy nejnovější model Macu, iPhonu či Apple Watch, nabízí iStyle službu Easy Upgrade. Stačí si vybrat libovolné zařízení a měsíčně za něj hradit předem daný fixní poplatek – uživatel tak neplatí za celé zařízení, ale jen za dobu jeho používání. Nejnovější MacBook Air je možné pořídit již od 735 Kč/měsíc a iPhone 14 už od 615 Kč/měsíc.

Akce platí do vyprodání skladových zásob nebo do odvolání. Více podrobností k jarní slevové kampani je k dispozici na https://istyle.cz/jaro.

O společnosti:

iSTYLE (člen skupiny Midis) je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 54 se nachází v EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) v roce 2022 překročil 1 miliardu dolarů. Obrat českého iSTYLE zároveň za stejný rok přesáhl 3,2 miliardy Kč. V České republice má iSTYLE aktuálně 10 prodejen, které se nacházejí v Praze, Brně, Ostravě a Ústí nad Labem.

Pochopte zákazníky, buďte flexibilní a všem na očích. Pipedrive radí malým firmám, jak zlepšit byznys

Současný trh přináší malým firmám spoustu výzev, se kterými se musí potýkat. Perfektně zvládnutá digitalizace a interní procesy, marketing nebo obchod jsou často dělítkem mezi úspěchem a neúspěchem. Estonský scale-up Pipedrive proto spouští akci Týden malých podniků (Small business week), v rámci kterého dává firmám rady a doporučení, jak akcelerovat jejich byznys.

„Žijeme ve vysoce konkurenční době – menší společnosti, které dokážou rychle zavést digitální infrastrukturu umožňující efektivní práci v souladu s potřebami zákazníků, budou dlouhodobě profitovat. To ale zároveň znamená potřebu vyčlenit značné množství prostředků na strategické plánování těchto investic a jejich odpovídající realizaci. V Pipedrive se proto v rámci Týdne malých podniků snažíme takovým firmám pomoci vytěžit maximum ze získaných dat i zkušeností jejich zaměstnanců,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Malé firmy by se zejména v těžkých časech měly soustředit na své zákazníky. Co nejlépe si na základě dat definovat cílovou skupinu a strategii, jak ji oslovit. Klíčové je potom průběžné měření úspěšnosti a hledání prostoru pro zlepšení. Z hlediska obchodníků to znamená zejména sledování počtu nových potenciálních zákazníků (leadů), poměr uzavřených kontraktů a dalších aktivit. S tím jim pomohou CRM nástroje, které umožní obchodníkům  tyto aktivity lépe spravovat, případně je sdílet napříč týmem.

Narušte status quo

Změny na trhu mají pro malé firmy jednu velkou výhodu – díky své flexibilitě mohou rychleji měnit obchodní strategii, upravovat produkty a zavádět inovace. „Zejména malé firmy by měly validovat svůj produkt prakticky neustále, sbírat data od zákazníků, monitorovat domácí i zahraničí trh a ze získaných závěrů se poučit. Díky tomu mohou přinést opravdu přelomový produkt a narušit tak dosavadní status quo,“ dodává Veronika Danielová.   

Pipedrive pomáhá malým firmám prostřednictvím svého CRM nástroje pochopit jejich zákazníky. Pro obchodníka je proto velmi důležité shromáždit co nejvíce dat z různých nástrojů a platforem, rozhovorů se zákazníky, průzkumů a anonymních formulářů zpětné vazby. A ty pak zohlednit v produktu, který odpovídá potřebám zákazníka. Otázky na způsob využívání produktu, jeho účel, chybějící funkce nebo denní rutiny by měly být pro obchodníky na denním pořádku.

Buďte vidět za všech okolností

Firma, která není vidět, je mrtvá. Report od společnosti Nielsen například uvádí, že většina značek neinvestuje do marketingu dostatek prostředků – což snižuje návratnost těchto investic v průměru o 50 %. Další snižování výdajů na marketing může vést pouze k dalšímu snižování ROI (návratnost investic) v době, kdy firmy potřebují maximalizovat zisky. Mezi marketingovými aktivitami by neměl chybět e-mailový marketing, spolupráce s mikroinfluencery nebo organické PR. Studie jako State of Sales and Marketing od Pipedrive se shodují, že zejména v době krize je důležité udržet si viditelnost pro svou cílovou skupinu.

„Především malé firmy nyní hledají prostor k úsporám a marketing bývá na ráně jako první. Spíš než na provádění plošných škrtů by se však měly soustředit na maximální efektivitu – tedy především mít data na jednom místě, dokázat je sdílet napříč firmou a hledat automatizovaná řešení, která jsou klíčem k optimalizaci marketingových a obchodních strategií. Díky tomu se mohou zaměřit na nákladově efektivnější organizaci činností, přehodnocení obchodního přístupu a budování smysluplných vztahů s klienty,“ dodává Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Budujte firemní kulturu a smysluplná partnerství

Složitá situace na trhu bývá zároveň i prověrkou vztahů uvnitř firmy i týmů. Je proto důležité starat se o motivaci a psychický stav zaměstnanců a vytvářet prostředí, které dokáže lidi podržet i v době nejtěžších zkoušek. Ačkoli si malé firmy zpravidla nemohou dovolit vlastní terapeuty či kouče, mohou hodně pomoci jenom tím, že se budou soustředit na budování firemní kultury, komunitní akce nebo prostě jenom dají svým lidem dostatek času na odpočinek.

Nakonec pokud vaše firma potřebuje rozvíjet produkt a zároveň nemá dost kapacit, může svou nabídku rozšířit partnerstvím s dalšími společnostmi: místo mapování celého hodnotového řetězce se tak mohou zaměřit na svou klíčovou odbornost. A zbytek nahradit produkty třetích stran, a to skrze API rozhraní. Malé společnosti si tak mohou pomáhat a vzájemně se lépe zviditelnit mimo svou zákaznickou bázi.

„V rámci akce Týden malých podniků dáváme firmám tipy, jak prosperovat i v této nelehké době. A to prostřednictvím webinářů, návodů a inspirativních videí. Chceme tak přinést inspirativní obsah, díky kterému mohou posunout svůj byznys zase o něco dál. Nejbližší nadcházející akcí je webinář, který proběhne 4. května. Za Pipedrive se jej zúčastní Janis Rozenblats (VP of product), Zahra Jiva (ředitelka globální prodejní strategie) a Tiffany Largie, zakladatelka několika společností a věrná uživatelka Pipedrive,“ uzavírá Veronika Danielová.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Call centra Conectart testují ChatGPT na zákaznické lince jako jedna z prvních na světě

Největší tuzemský provozovatel kontaktních center, společnost Conectart, testuje jako jedna z prvních společností na světě implementaci jazykového modelu GPT-3.5[1]. Potenciál umělé inteligence hodlá Conectart využít k zefektivnění zákaznické péče na několika kanálech zákaznické podpory včetně informační linky.

Jedna z prvních firem na světě, která integrovala ChatGPT do svého řešení pro kontaktní centra, je společnost Daktela. Díky partnerství kontaktního centra Conectart se společností Daktela je tento jazykový model nyní implementován právě v Česku na zákaznické lince klienta z oblasti technologií.

 „V ChatGPT vidíme skvělý nástroj ke zlepšení komunikace a k rychlejšímu odbavení zákaznických požadavků. Tato nejnovější technologie uvolní operátorům zhruba až 30 % jejich kapacit. Jedná se zatím o zkušební proces. Výsledky spolupráce naznačí, jak velký potenciál ChatGPT pro call centra má,“ sdělil Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart a dodává: „Díky implementaci jazykového modelu do našeho řešení Daktela jsme v čele inovací nejen v rámci českého, ale i globálního trhu.”

Systém bude připravovat rychlé souhrny jednotlivých konverzací. Během několika vteřin tak operátor zjistí, jaké záležitosti s kontaktním centrem zákazník v minulosti řešil. Dále bude vytvářet návrh odpovědí v rámci e-mailové komunikace nebo zpětnou vazbu na operátorovu práci, v čemž je už nyní objektivně přesnější než živý hodnotitel.

Nejnovější technologie ChatGPT rozumí přirozenému českému jazyku na vysoké úrovni, což má vést k časové úspoře při zpracování zákaznických požadavků. To ovšem neznamená regulaci počtu operátorů. Jejich práce se pouze přizpůsobí novým podmínkám. Jejich volné kapacity tak budou uvolněny pro větší množství projektů, na kterých budou odbavovat interakce, jež nedokáže vyřešit umělá inteligence.

Pro Conectart je to další stupeň spolupráce s českou společností Daktela. V rámci jednoho ze svých projektů, nasadila společnost Conectart unikátní software Daktela Workforce Optimisation[2], který dokáže ideálně namodelovat plán směn a předpovídat budoucí provoz s přesností převyšující 90 %. Speciálně vyvinutá aplikace zohledňuje osobní požadavky agentů, personální pravidla, a mnoho dalších faktorů potřebných k vytvoření efektivního plánu směn. Celý systém řídí práci operátorů na základě komplexního predikčního modelu.

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, MND, Českou spořitelnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart s.r.o. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz

Daktela

Globální technologická společnost Daktela nabízí zákazníkům vlastní komunikační software a cloudové řešení pro kontaktní centra. Umožňuje firmám pečovat o zákazníky pomocí všech dostupných komunikačních kanálů, jako je hlas, email, SMS, webový chat, Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp či Viber. Vše s nativní podporou v jedné webové aplikaci. V současnosti obsluhuje více než 1000 firemních zákazníků všech velikostí po celém světě. Daktela má pobočky v České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Spojeném království, Dubaji, na Filipínách a nově také ve Slovinsku a Rumunsku. Vlastníky Daktely jsou zakladatelé Richard Baar a David Hájek a slovenská investiční skupina Sandberg Capital. V roce 2021 dosáhl obrat společnosti 253 milionů korun. Od října 2022 Daktela vlastní většinový podíl ve společnosti Coworkers.ai, která je na českém trhu leaderem poskytujícím vlastní inteligentní chatboty a voiceboty. Více informací na https://www.daktela.com

Exit mobile version