HP představuje nejudržitelnější tisková řešení určená pro rostoucí firmy

Společnost HP na partnerské konferenci HP Amplify Partner Conference 2023 představila nová tisková řešení HP Color LaserJet 4200/4300 určená především pro menší firmy. Představené tiskárny řady HP Color LaserJet používají novou generaci udržitelného toneru HP, který umožňuje snížit spotřebu energie až o 27 % a obsahuje až o 78 % méně plastů v obalech. Vysoce výkonná tisková řešení HP jsou navržena tak, aby pomáhala rostoucím firmám maximalizovat produktivitu.

„Flexibilní způsob práce tu s námi zůstává i nadále a firmy všech velikostí tuto možnost využívají jako způsob, jak přilákat a udržet kvalitní zaměstnance. Produktivita při hybridním způsobu práce je pro firmy tím nejdůležitějším,“ vysvětluje Xavier Garcia, generální ředitel divize kancelářských tiskových řešení ve společnosti HP. „Řada Color LaserJet 4000 byla navržená speciálně s ohledem na malé podniky. Jejím cílem je maximalizovat jejich produktivitu díky snadnému, spolehlivému a profesionálnímu tisku.“

Zodpovědný tisk pro lepší planetu

Nová technologie tonerů HP TerraJet přináší nejudržitelnější, a zároveň nejvýkonnější kancelářský tisk, jakého kdy společnost HP dosáhla. Díky tonerům TerraJet se při tisku spotřebovává o 27 % méně energie a při jejich výrobě se používá až o 78 % méně plastů. Tato technologie zároveň umožňuje tisknout s ostřejšími detaily a dokáže zajistit až o 20 % více tisknutelných barevných odstínů[1]. Kazety tonerů HP TerraJet zanechávají menší uhlíkovou stopu než jejich předchůdci. Jsou součástí nových řešení určených pro podniky všech velikostí, od malých firem až po velké korporace.

Pomáháme malým podnikům zvyšovat produktivitu

Rostoucí tendence zaměstnanců zvažovat, zda zůstat nebo odejít ze zaměstnání, je pro mnoho organizací stále větším problémem, který se bude s nástupem nejstarších příslušníků generace Z do zaměstnání jen prohlubovat. 60 % malých podniků zavedlo změny včetně možnosti flexibilního způsobu práce, aby přilákalo a udrželo špičkové talenty. S ohledem na tyto trendy v oblasti náboru si stále více zaměstnanců malých firem osvojuje hybridní pracovní styl. Zároveň ale polovina malých podniků čelí problémům se správou technologií používaných k hybridní práci. A 91 % malých podniků se při své činnosti stále ještě spoléhá na tištěné dokumenty.[2]

Nová tiskárna HP Color LaserJet 4200/4300 navazuje na řadu LaserJet Pro, jež je zákazníky z malých firem již léta prověřená, a přináší vyšší efektivitu a lepší možnosti správy. Řada 4200/4300, která má kompaktní design a nabízí velký výkon, nabízí rychlý oboustranný barevný tisku a skenování. Navíc jsou tu i robustní nástroje pro správu decentralizovaných zařízení včetně integrovaného a předkonfigurovaného řešení HP Wolf Security, které představuje špičku ve svém oboru. Uvedené tiskárny jsou navržené tak, aby pomáhaly firmám v růstu a usnadňovaly tisk.

Klíčové vlastnosti tiskáren HP Color LaserJet 4200/4300:

  • O 25 procent vyšší rychlost tisku[3], což uživatelům umožňuje zvýšit produktivitu.
  • HP Smart Admin Dashboard, univerzální nástroj pro správu tiskáren, jenž umožňuje zobrazovat, ovládat a spravovat tiskárny z jediného displeje.
  • Umožňují vyniknout a udělat skutečný dojem prostřednictvím vysoce kvalitních barevných dokumentů.
  • Tonerové kazety HP TerraJet jsou navrženy pro tiskárny HP Color LaserJet Pro řady 4200/4300 tak, aby ve srovnání s předchozí generací pomohly snížit dopad na životní prostředí a zlepšit kvalitu:
    • o 27 % nižší spotřeba energie při tisku[4]
    • o 28 % méně nových plastů v kazetě[5]
    • o 71 % méně plastů v obalech kazet[6]

Ceny a dostupnost

Tiskárny HP Color LaserJet 4200/4300 budou na českém trhu dostupné v průběhu dubna:

  • HP Color LaserJet 4200 za cenu od 12 499 Kč včetně DPH
  • HP Color LaserJet 4300 za cenu od 15 099 Kč včetně DPH

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  • [1] Premium mód nabízí více barev v porovnání s režimem Standard; liší se u různých sérií kazet. Viz hp.com/TerraJet/colors.
  • [2] Mayer, Sarah. “How Small Businesses Can Beat the Big Companies to Top Talent.” Entrepreneur, Entrepreneur, 1 února. 2023, https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-small-businesses-can-beat-the-big-companies-to-top/442236.
  • [3] Výpočet HP vychází z ISO tiskáren HP LaserJet Pro M454, M479, M4201/4202/M4203 a M4301/4301/4303.
  • [4] Výpočty HP vycházejí z normalizovaných údajů ENERGY STAR® TEC tiskových systémů HP, které používají kazety TerraJet, ve srovnání s předchozími systémy. Viz hp.com/TerraJet/energysaving.
  • [5] Snížení množství plastů v kazetách TerraJet vypočtené na základě hmotnosti kazety v porovnání s předchozími typy. Viz hp.com/TerraJet/plasticreduction.
  • [6] Výpočty HP jsou založené na normalizovaných údajích Energy Star® TEC tiskáren HP LaserJet řady Pro a Enterprise s kazetami HP TerraJet ve srovnání s předchůdci. Viz hp.com/TerraJet/energysaving.

Kybernetičtí útočníci se do firem nejčastěji dostávají přes škodlivé e-maily nebo VPN

Podle analýzy české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu, proniknou kybernetičtí útočníci do firmy nejčastěji přes škodlivé e-maily, a to až v polovině případů. Druhý nejčastěji používaný způsob získání přístupu do firemní sítě má ve 25 % případů na svědomí zranitelnost zabezpečení systému nebo aplikace. 20 % ransomware útoků se do firmy dostane skrze zranitelný vzdálený protokol chráněný pouze jménem a heslem, typicky se jedná o nedostatečně zabezpečené VPN.

„Typický scénář ransomware útoků je stále stejný – útočník se dostane do firemní sítě zpravidla díky nepozornému zaměstnanci, který klikne na škodlivý odkaz v e-mailu. Jakmile útočník získá oprávnění administrátora, má i neomezený přístup do celé firmy. Vypne antivirové programy, vytvoří jednoduchý script na všech počítačích a začne šifrovat,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource. „Jedná se o organizované skupiny, kterým se během pár hodin podaří ovládnout celou firmu. Strategicky si pro zahájení útoku volí poslední pracovní dny v týdnu, aby měly přes víkend dostatek času ve firmě v klidu škodit.“

Za polovinou ransomware útoků stojí phishingové e-maily, kdy díky „maskované“ zprávě vydávající se za e-mail od dodavatele nebo třeba interního správce IT zaměstnanec klikne na škodlivý odkaz. Čtvrtinu útoků má na svědomí zranitelnost zabezpečení systému nebo aplikace, velice často se jedná o e-mailové servery. „Zde se ukazuje, že vlastní firemní e-mailové servery často nemají poslední aktualizace a stávají se tak mnohem více zranitelné. Je to vidět zejména v porovnání s cloudovými službami, kde je obvykle vše aktualizováno více a častěji. Útočníci samozřejmě jdou tou nejjednodušší cestou, takže raději si vyberou špatně zabezpečený Exchange server přímo ve firmě,“ vysvětluje Michal Štusák z ComSource.

Až 20 % útoků se do firmy dostane skrze nedostatečně zabezpečenou VPN. Ta je často chráněna pouze jménem a heslem. „Dle našich odhadů až 70 % firem u VPN vůbec nepoužívá dvoufaktorové ověření, přitom rozšíření VPN bylo v posledních letech i díky stále častějšímu využívání home office obrovské. Podle nás je to do budoucna velký strašák, firmy by měly zapracovat na lepším zabezpečení tohoto způsobu vzdáleného připojení k firemní IT síti,“ uzavírá Michal Štusák z ComSource.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

GaN nabíječka Cubenest S5D0 – extrémní výkon 140 W až pro 5 zařízení současně

Česká firma Cubenest představila v pořadí již svoji třetí GaN nabíječku. Po verzích 33 W a 65 W pro 2 respektive 3 zařízení přichází s naprostou peckou. Cubenest S5D0 s maximálním výkonem 140 W pro až 5 zařízení současně. Nic jiného již nebudete potřebovat!

Nabíječka využívá nejmodernější GaN technologii. Ta díky sloučenině nitridu gallitého nezabírá na stole téměř žádné místo, ale zůstává stále velmi výkonná. Další její předností je mnohem menší tepelné zahřívání a vyšší účinnost než u starších zařízení. Samozřejmostí je také podpora technologie Power Delivery 3.0 pro rychlé nabíjení.

Adaptér má 5 USB portů (3x USB-C a 2x USB-A) a jeho maximální výkon je až 140 W. Aktuální hodnotu výkonu můžete vidět na LCD displeji. Má ochranu proti přetížení, ochranu proti přepětí, ochranu proti přehřátí a ochranu proti zkratu, aby bylo zajištěno bezpečné a efektivní nabíjení vašich zařízení.

V balení navíc najdete 1,5 metru dlouhý síťový kabel a stojánek, takže nabíječka může být vzdálena od zásuvky a vy si ji můžete umístit přesně tam, kam budete potřebovat. Kromě dlouhého síťového kabelu a stojánku je v balení také USB-C kabel s nabíjecím výkonem až 100 W o délce 1 metru.

Pokud hledáte rychlé a efektivní řešení pro nabíjení všech vašich zařízení, nemusíte hledat dál. Nic víc již zkrátka nebudete potřebovat, ať už nabíječku využijete v kanceláři nebo na cestách. Výkon adaptéru společně s přibaleným příslušenstvím umožňuje rychlé nabíjení vašich zařízení a zároveň vám poskytuje vysokou flexibilitu a pohodlí při použití.

Zlínská Digitální transformace 2023 nabídla propojení informací a zkušeností mezi regiony

Na zlínském 14|15 Baťově institutu se v minulém týdnu uskutečnila druhá z letošních regionálních akcí z cyklu Digitální transformace 2023 aneb Úspěšná proměna českých firem v podniky budoucnosti. Obsah akce nabídl benchmarking firem, které s úspěšnou digitální transformací započaly a upozornil na důležité environmentální, ekonomické a sociální aspekty digitalizačních procesů, které mohou českým firmám napomoci k vyšší výkonnosti, spolehlivosti a konkurenceschopnosti a tím i dosažení rychlejší návratnosti investic do nových digitálních řešení. Akce také nabídla firmám a partnerům ve Zlínském kraji možnost užší spolupráce s českými digitálními inovačními huby a EDIHy (Evropskými centry pro digitální inovace), které fungují v okolních regionech.

Sdružení CzechInno a konsorcium Hubu pro digitální inovace si kladou za cíl letošní sérií upozornit na alarmující situaci, která po covidové a energetické krizi a s nimi spojené krizi v dodavatelských řetězcích doprovázené vysokou inflací panuje v českých firmách: ty totiž dle posledních průzkumů v řadě případů odkládají právě kvůli nejistotě z vývoje cen a dodavatelských vztahů v nadcházejícím období jakékoli investice a rozvojové plány, což je ve výsledku může stát stabilní místo na trhu, které si tímto svým konzervativním přístupem chtějí uhájit.

Akce nabídla sérii přednášek, diskuzí i ukázek dobrých praxí z firem i organizací, které se digitalizačními procesy zabývají a dala podněty k další spolupráci mezi českými a moravskými regiony v oblasti sdílení zkušeností i vzájemně výhodné nabídky služeb pro inovativní firmy.

Naším cílem je sérií Digitální transformace 2023 upozornit na to, že jednotlivé regiony v Česku a na Moravě řeší, byť často izolovaně, podobné problémy – nemohou již spoléhat na zahraniční investice ani dlouhodobě zavedené obchodní vazby, úspěšné firmy i jednotlivci často odcházejí za prací a výdělkem do větších měst nebo zahraničí a ti, kteří zůstávají, jsou často natolik konzervativní, že digitálním inovacím nejsou ochotni otevřít své dveře – a to ze dvou důvodů: nemají prostředky na komplexní přestavbu svých interních procesů a vlastně jim i chybí motivace – nevědí, co jim pokročilá digitalizace může přinést a mají obavu, že na ní ve skutečnosti budou tratit,“ říká k situaci v dosud navštívených regionech výkonná ředitelka sdružení CzechInno Tereza Šamanová. „Chceme jim proto naší letošní roadshow ukázat, že učinit alespoň první kroky směrem k digitální transformaci skutečně stojí za to – byť by se třeba nemělo jednat o masivní investice do nových softwarů a zařízení, ale „jen“ o zlepšení vnitrofiremní práce s daty a jejich využíváním. A že právě souvislosti s hledáním úspor energií a dalších vstupních zdrojů a současně i potřebou zodpovědnějšího přístupu firmy v oblasti životního prostředí a vztahu ke společenským potřebám mohou být tím nejpádnějším argumentem pro zahájení pokročilé digitalizace s jasně pozitivním efektem,“ dodává Tereza Šamanová.

V programu zlínské Digitální transformace 2023 se představilo jako domácí odborný partner a spoluorganizátor Technologické a inovační centrum Zlín, jehož zástupkyně Martina Běťáková akcentovala vazbu jeho aktivit na regionální RIS3 strategii, mezi jejíž priority patří zvyšování atraktivity regionu pro firmy i občany a podpora tvorby inovačních ekosystémů včetně sdílení dobrých praxí. S cílem naplnění těchto priorit TIC Zlín inicioval zřízení krajské inovační platformy Zlinnovation, která na jednom místě obsahuje integrovanou nabídku služeb ze strany regionálních aktérů. Ze strany hlavního organizátora akce – sdružení CzechInno, které je zastoupeno ve dvou českých DIH (Hub pro digitální inovace) a EDIH (Cybersecurity Innovation Hub) zazněla v návaznosti na tuto regionální novinku nabídka ke sdílení služeb i dobrých praxí právě se sítí českých digitálních inovačních hubů a Evropských center pro digitální inovace, která pomáhají firmám i veřejným organizacím napříč celým Českem i Evropou k úspěšné digitální transformaci.

Jiří Holoubek ze své pozice prezidenta Elektrotechnické asociace ČR, člena představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR s gescí za Průmysl 4.0 a malé a střední podniky, člena Rady vlády pro výzkum, vývoj a inovace a také Řídicího výboru 5G aliance nabídl informace o aktuální situaci v českých firmách, stavu jejich zapojení do digitalizačních aktivit a upozornil na alarmující fakt, že řada malých a středních firem plánuje dle posledních průzkumů odkládat své investice do zvyšování digitální zralosti z důvodu nejistoty panující na trhu a nejasných efektů digitální transformace. Zdůraznil však, že jde o rozšířený omyl, který lze napravit neustálou komunikací s firmami o výhodách přechodu na vyšší stupně digitální zralosti zahrnující jak zlepšení práce s daty, tak např. i zlepšení jejich kyberbezpečnostní připravenosti.

O své zkušenosti z výrobní firmy ze Zlínského kraje – holešovické ELKO EP – pak první blok obohatil zakladatel a majitel firmy Jiří Konečný, který zdůraznil, že má-li firma být v neustále se měnící atmosféře globální konkurenceschopnosti zůstat úspěšnou, musí zejména velmi pečlivě pracovat se svými zaměstnanci a dobře volenou interní komunikací i svým dlouhodobě zodpovědným přístupem k nim je učinit součástí úspěchu firmy jako celku.

Informace poskytnuté panem Holoubkem doplnil svou prezentací k tématu ekonomiky a dalších aspektů digitalizace v českých firmách a aktuálními výsledky výzkumu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně k tomuto tématu Martin Mikeska z FAI UTB.

V druhé části programu shrnula Tereza Šamanová za CzechInno a jeho domovský DIH Hub pro digitální inovace a EDIH Cybersecurity Innovation Hub aktuality ze sítě českých DIHů a EDIHů, informace o jejich umístění, struktuře, zaměření, nabídce služeb i možnostech posílení spolupráce s partnery ze Zlínského kraje a dala k dispozici nabídku aktivit Cybersecurity Innovation Hubu, který jako jeden z českých EDIHů poskytuje osvětové, vzdělávací a školicí služby v oblasti kybernetické a informační bezpečnosti zcela bezplatně (s podporou z programu Digitální Evropa a z Národního plánu obnovy) a může v této oblasti nabídnout pomocnou ruku i zlínským firmám a veřejným organizacím.

Svým představením portfolia služeb ČRA (Českých Radiokomunikací a.s.) na ni navázala Anna Tůmová, v jejíž prezentaci zazněl akcent na implementační projekty v oblasti kybernetické bezpečnosti. ČRA jako součást kritické informační infrastruktury má povinnost plnit ty nejpřísnější požadavky v oblasti kybernetické a informační bezpečnosti požadované právními předpisy EU i ČR a tuto svou praktickou zkušenost tedy může nabídnout i svým klientům, a to v rámci projektů navazujících právě např. na služby Cybersecurity Innovation Hubu i jiných českých DIHů a EDIHů.

Blok věnovaný financování firemních projektů se zaměřením na digitální a zelenou transformaci uvedla svým vystoupením Soňa Rigerová z Komerční banky, která shrnula aktuální dotační tituly z národních programů, které jsou firmám k dispozici na podporu jejich investic do nových přístrojů, vybavení a softwarů, ale i restrukturalizaci jejich procesů s cílem alespoň parciální digitální transformace nebo zavedení nových environmentálně šetrných zdrojů a procesů do provozu firmy. Ve svém vystoupení akcentovala i zaměření Komerční banky jako instituce na inovativní a zelené technologie a novou službu pro klienty vycházející z vlastní zkušenosti – ESG (Environmental and Social Governance) audity, které banka nabízí v rámci zjednodušení přístupu k investičnímu financování.

Na doplnění informací k financování projektů digitální transformace pak Tereza Šamanová za CzechInno a jeho domovské DIH a EDIH zmínila možnost čerpání dotací z evropských projektů kaskádového financování, z nichž např. projekt Change2Twin aktuálně nabízí dotaci výrobním firmám, které mají zájem o zavedení technologie digitálního dvojčete do svého provozu, a projekt BOWI právě v březnu letošního roku dopomohl čtyřem českým firmám k dokončení úspěšných experimentů s digitálními technologiemi. Jednou z těchto úspěšných českých firem byla plzeňská společnost Amitia, jejíž CEO Milan Legát představil své zkušenosti s evropským kaskádovým projektem BOWI a současně i výstupy experimentu – chytrý plánovací systém DRL-APS, který prostřednictvím dokonalého zpracování dat z výroby a agenta s umělou inteligencí dokázal za několik měsíců sběru a zpracování dat zvýšit efektivitu výrobní společnosti Aspera Technologies o téměř 8%.

Účastníci se shodli na tom, že série meziregionálních výměn informací a zkušeností je pro budování národního i regionálních ekosystémů na podporu inovací velmi užitečná a je zapotřebí v podobných aktivitách pokračovat.

Cyklus Digitální transformace 2023 aneb Úspěšná proměna českých firem v podniky budoucnosti uskuteční nejbližší svou regionální akcí dne 24. května v Hradci Králové a poté ve 2. pololetí letošního roku naváže regionální akcí v Olomouci. Nabídne také mj. sérii přeshraničních akcí s našimi sousedy, z nichž první (česko-bavorská) se uskuteční v Českých Budějovicích 11. května a druhá (česko-slovenská) poté 20. června letošního roku v Bratislavě.   

O digitálních inovačních hubech:

Digitální inovační huby (DIH) jsou nezisková konsorcia, která napomáhají svými standardizovanými službami malým a středním firmám a veřejným organizacím v úspěšné digitální transformaci. V Česku bylo dosud registrováno 13 digitálních inovačních hubů, z nichž Evropská komise vybrala šest Evropských center pro digitální inovace (EDIH), které v roce 2023 začínají poskytovat své služby i v přeshraničním kontextu. Více o tematice na webu Evropské komise, v mapě DIH a nově vybraných EDIH či webové stránce celoevropské sítě EDIHů.

O sdružení CzechInno:

Sdružení CzechInno (CzechInno, z.s.p.o.) je česká nevládní nezisková organizace založená v r. 2011 k podpoře inovačního podnikání, která působí v roli inovačního matchmakera propojujícího ve svých projektech soukromou, veřejnou a akademickou sféru. Od r. 2015 se specificky zaměřuje na témata související s Průmyslem 4.0 a implementací digitálních inovací do podnikatelské praxe i běžného života.

V r. 2017 se CzechInno stalo zakladatelem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, která k lednu 2023 sdružuje více než 150 aktérů v oblasti digitálních inovací ze středoevropského regionu i z dalších zemí, kteří v rámci platformy spolupracují na konkrétních projektech ke zvýšení digitální zralosti podnikání i společnosti. Součástí platformy jsou mj. i všechny oficiálně registrované české digitální inovační huby (centra pro digitální inovace), spoluzakladatelem a partnerem dvou z nich – Hubu pro digitální inovace se sídlem v Praze a Cybersecurity Innovation Hubu se sídlem v Brně – je i sdružení CzechInno.

CzechInno je již od r. 2017 tradičním organizátorem osvětových roadshow na podporu meziregionálního sdílení dobrých praxí a komunikace v oblasti digitálních inovací, letos se pod titulem Digitální inovace 2023 aneb Úspěšná proměna českých firem v podniky budoucnosti, v jejímž rámci aktuálně s regionálními aktéry debatuje tematiku environmentálních, sociálních a ekonomických aspektů pokročilé digitalizace. Partnery tohoto projektu a současně strategickými partnery Hubu pro digitální inovace pro oblast technologií jsou České Radiokomunikace, oblast přístupu k investicím a financování partnersky zastřešuje Komerční banka

Společnost Canon představuje imagePROGRAF TC-20M, kompaktní A1+ velkoformátovou stolní tiskárnu se skenerem A4

Společnost Canon dnes uvádí na trh velkoformátovou barevnou (CMYK) stolní tiskárnu imagePROGRAF TC-20M, která je vybavena plochým skenerem formátu A4. Uživatelsky přívětivý design tiskárny umožňuje i začínajícím uživatelům bez počítače snadno vytvářet nejrůznější velkoformátové aplikace – například propagační plakáty pro maloobchody a restaurace, výukové materiály pro školy, a dokonce i balicí papír s vlastním designem, a to až do velikosti A1+. Zařízení je také vhodné pro vytváření technických stavebních výkresů, projektových a geodetických plánů v domácím prostředí nebo v malých kancelářích – díky tomu je relevantní pro trh architektury, projektování a stavebnictví (AEC). 

Kromě obvyklých možností síťového tisku mohou uživatelé zobrazovat náhledy dokumentů JPEG a PDF, skenovat, kopírovat a zvětšovat originály formátu A4 a dalších rozměrů papíru. Úlohy lze také tisknout z USB flash disku přímo prostřednictvím ovládacího panelu tiskárny.

Design, který šetří místo a podpora formátů papíru A1+ až A4

Díky kompaktnímu designu tiskárny imagePROGRAF TC-20M mohou uživatelé snadno provádět všechny operace související s tiskem z přední části jednotky, včetně nastavení a vkládání papíru (role nebo list), doplňování inkoustu a sběru výtisků. Velkokapacitní 70ml nádobky s inkoustem umožňují méně časté doplňování čtyř barevných (CMYK) pigmentových inkoustů, které vytvářejí vysoce kvalitní a barevné návrhy. Odlišný tvar a barva otvorů pro doplnění nádobek na každé nádržce zabraňují doplnění nesprávné barvy.

Tiskárna podporuje role papíru až do šířky A1+ a je vybavena standardním automatickým podavačem listů formátu A3 a A4. Role i listy papíru lze založit současně, což uživatelům umožňuje kopírovat a tisknout různé formáty na jednom zařízení jen pomocí výběru zdroje papíru na uživatelském panelu. Uživatelé mohou také opakovaně rozkopírovat jeden dokument na roli papíru až do velikosti A1+ [1].

Díky kompaktnímu tělu o šířce 968 mm, hloubce 525 mm, výšce 245 mm a designu, který šetří místo, lze tiskárnu imagePROGRAF TC-20M umístit na polici nebo stůl. Pro zachycení vytištěných materiálů lze jako volitelné příslušenství použít koš „BU-06“. Zařízení je tak skvělou volbou pro velkoformátový tisk i ve stísněných prostorech.

„Velkoformátový tisk aplikací zadává řada maloobchodních firem, vzdělávacích institucí a podniků v oblasti pohostinství externím dodavatelům. Roste však potřeba příležitostného tisku, který je rychlejší, levnější a pohodlnější přímo na místě. Tiskárna imagePROGRAF TC-20M je navržena tak, aby se snadno používala a aby šetřila místo – nabízí plochý skener, podporu tisku z USB a také bezdrátový tisk prostřednictvím mobilní aplikace. Díky tomu nepotřebují uživatelé počítač, mohou používat funkce tisku a kopírování přímo prostřednictvím panelu obsluhy,“ uvedla Jennifer Kolloczek, vedoucí ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku v regionu EMEA ve společnosti Canon Europe.

Aplikace PosterArtist [2] umožňuje snadno vytvářet působivé plakáty a letáky pro nejrůznější účely

Pomocí webové aplikace PosterArtist společnosti Canon mohou uživatelé tiskárny imagePROGRAF TC-20M snadno vybírat z široké škály šablon a navrhovat plakáty a letáky podle svých firemních nebo soukromých potřeb. Kromě toho podporuje aplikace PosterArtist také personalizovaný tisk a tisk variabilních dat.

Navrženo s ohledem na udržitelnost

Canon imagePROGRAF TC-20M má nízkou spotřebu energie, při provozu je příkon tiskárny menší než 26 W a v pohotovostním režimu 2,4 W. Zařízení imagePROGRAF TC-20M bylo také ohodnoceno jako „zlatý“ produkt, což je nejlepší ohodnocení v oblasti produktů zobrazovacích zařízení v rámci amerického systému hodnocení vlivu na životní prostředí EPEAT [3].

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

  • [1] Použijte firmware verze 1.010 nebo vyšší.
  • [2] Podpora systémů Windows a MacOS. Podrobnosti naleznete na našich webových stránkách.
  • [3] Nástroj pro posuzování vlivu elektronických výrobků na životní prostředí. Systém environmentálního hodnocení vytvořený americkou neziskovou organizací GEC (Green Electronics Council) za účelem rozvoje a podpory trhu s ekologicky šetrnými výrobky.

V roce 2023 vzroste počet zařízení internetu věcí (IoT) na 14,4 miliard

Není to tak dávno, co jsme si představovali svět, ve kterém by naše každodenní předměty ožily a plnily za nás každodenní úkoly. Pravdou je, že ačkoli se tomu nestalo tak, jak jsme očekávali, jsme stále blíže a blíže tomu, abychom se dočkali skutečně neuvěřitelných věcí. To vše díky takzvanému „internetu věcí“ neboli IoT (Internet of Things). Zatímco v roce 2020 bylo k internetu připojeno necelých 10 miliard zařízení IoT, do roku 2025 se odhaduje dvojnásobek a do roku 2030 dokonce trojnásobek tohoto počtu. Současný svět se stává čím dál více technologicky propojeným, a čelí tak novým bezpečnostním rizikům. Evropská unie proto dokonce zavádí kyberneticky bezpečnější legislativní prostředí. Co to ale vlastně IoT je? A jaký má potenciál?

IoT má zásadní vliv na náš každodenní život

Od chytrých termostatů, které automaticky upravují teplotu, aby šetřily energii, až po automobily se zabudovanými senzory, které poskytují zpětnou vazbu v reálném čase – internet věcí je všude a jeho aplikace se zdají být téměř neomezené. Díky propojení všech zařízení a sběru dat mohou uživatelé využívat získané informace k přijímání informovanějších rozhodnutí v osobním i profesním životě. „Například zařízení pro sledování zdravotního stavu umožňují lidem měřit životní funkce, jako je srdeční tep a rychlost dýchání, i když nejsou v ordinaci svého lékaře. Kromě toho spotřebiče internetu věcí, jako jsou samočisticí trouby či myčky, výrazně usnadnily život například zaneprázdněným rodičům, kteří tak mohou raději věnovat čas svým dětem,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha, intenzivních i krátkodobých kurzů programování, codingbootcamp.cz.

Jak zařízení IoT fungují?

Každý objekt má jedinečné identifikátory a schopnost přenášet data po síti, často pomocí senzorů. Prostřednictvím této sítě si zařízení mohou vyměňovat data, reagovat na příkazy od jiných objektů a provádět akce na základě předem stanovených pravidel. Shromážděná data z těchto objektů pak slouží pro přijímání lepších rozhodnutí.

Výhody IoT

Domy vybavené IoT poskytují lidem větší kontrolu nad jejich bezpečnostními systémy, což jim umožňuje efektivněji monitorovat a chránit jejich majetek. Dalším příkladem v segmentu domácností jsou chytré spotřebiče, které umí regulovat spotřebu energie a šetřit peníze tím, že si nastaví určitý časový rozvrh, kdy mají být spuštěny; navíc je mohou jejich majitelé vzdáleně sledovat ze svých chytrých telefonů nebo počítačových zařízení. Firmám přináší IoT výhody v podobě cenných poznatků o chování a trendech zákazníků, které lze využít k vytváření lepších produktů a služeb a zvýšení efektivity. Kromě toho IoT umožňuje sofistikovanou automatizaci, která snižuje náklady na manuální práci. A konečně, připojení strojů k internetu a přístup k monitorování průmyslových procesů v reálném čase, od kontroly teplot ve skladu až po přesný chod montážních linek.

„Propojením různých strojů, systémů a digitálních zařízení získávají podniky přehled o tom, jak efektivně fungují a jak rychle odhalit potenciální problémy i příležitosti ke zlepšení. Navíc díky využití prediktivní analýzy mohou podniky využívat informace získané ze zařízení IoT k předvídání potřeb zákazníků a zlepšování reakcí na jejich služby,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha, intenzivních i krátkodobých kurzů programování, codingbootcamp.cz.

Nevýhody IoT

S rychlým růstem počtu zařízení připojených k internetu jsou s internetem věcí spojena tři hlavní rizika: bezpečnost a ochrana soukromí, přesnost a spolehlivost dat a nedostatečná koordinace. Za prvé, pokud jde o bezpečnost a soukromí, pokud není síť chráněna před potenciálními hrozbami, jako je malware nebo hackerské útoky, mohou být připojená zařízení použita jako vstupní bod pro útočníky, kteří mohou napadnout další části sítě. Nicméně nejde jen o externí útočníky. Zákazníci mohou sdílet mnoho osobních údajů, aniž by si plně uvědomovali důsledky takového jednání. Poskytovatelé řešení pak tyto údaje mohou shromažďovat bez toho, aniž by poskytly jejich dostatečnou ochranu a transparentně vysvětlili, kdo k nim má přístup a jak budou použity. Za druhé, protože mnoho těchto zařízení shromažďuje data, která jsou následně sdílena mezi různými systémy IoT, je důležité zajistit, aby tato data byla přesná a spolehlivá, jinak by mohla ohrozit fungování těchto zařízení v závislosti na jejich použití. A za třetí, pokud je připojeno více zařízení IoT bez dobré centralizované koordinace, může dojít k neefektivitě v důsledku nekonzistence nebo špatné komunikace mezi zařízeními.

Problémy se zabezpečením

Vzhledem k tomu, že dnes už máme zkušenosti s tím, že téměř každé zařízení je napadnutelné, je třeba se zabývat otázkami bezpečnosti. Propojení všech zařízení na světě představuje zcela nová bezpečnostní rizika. Jsme připraveni důvěřovat rozsáhlé síti integrovaných elektronických zařízení? Společnost IoT Analytics předpokládá, že v roce 2023 vzroste počet zařízení internetu věcí o 18 % na 14,4 miliardy a do roku 2025 by se mohl zvýšit na 27 miliard připojených zařízení internetu věcí. Jedním z trendů, který v roce 2023 umožní tento růst, je častější nahrazování bezdrátových sítí 2G/3G sítěmi 4G/5G. Čím více zařízení propojíme a zapojíme do sítě, tím více potenciálních dveří a oken mohou útočníci využít, aby se dostali dovnitř a získali přístup k datům.

Přichází změna…

Zařízení IoT – od chytrých přenosných zařízení přes domácí spotřebiče, automobily, zabezpečovací systémy v budovách až po průmyslové stroje – se často ukazují jako strašák pro ty, kdo jsou zodpovědní za kybernetickou bezpečnost. Vzhledem k tomu, že se často nepoužívají k přímému ukládání citlivých údajů, výrobci se ne vždy zaměřovali na jejich zabezpečení pomocí běžných bezpečnostních záplat a aktualizací. V roce 2023 by však měla po celém světě vstoupit v platnost řada vládních iniciativ, jejichž cílem je zvýšit bezpečnost připojených zařízení, jakož i cloudových systémů a sítí, které je všechny propojují. Mezi ně patří i systém zařízeních IoT, který má spotřebitelům poskytnout informace o možných bezpečnostních hrozbách, jež představují zařízení, která si přinášejí do svých domovů.

Akt o kybernetické odolnosti

Evropská komise předložila návrh Aktu o kybernetické odolnosti, který momentálně čeká na konečné schválení Evropskou radou a Parlamentem. V návaznosti na veřejné konzultace ukončené v květnu 2021 pokračuje Akt o kybernetické odolnosti v realizaci digitální transformace EU do roku 2030. Návrh zákona zavádí pravidla kybernetické bezpečnosti pro výrobce a vývojáře digitálních produktů IoT. Vychází ze zásady „security-by-design“, jejímž cílem je zajistit, aby výrobci digitálních zařízení odpovídali za bezpečnost již ve fázi návrhu a konstrukce. A poté po celou dobu životního cyklu prodávaných výrobků. Zákon by vyplnil mezery v právní úpravě týkající se softwarových a hardwarových produktů IoT, které v digitální oblasti dosud nejsou regulovány. Harmonizoval by tak příslušný rámec norem a zvýšil právní jistotu pro účastníky jednotného trhu. Tento převratný krok by do oblasti IoT vnesl globální legislativní prostředí.

Koncept „chytrých měst“

Propojením miliard zařízení dokázal IoT městům analyzovat obrovské objemy dat s cílem optimalizovat plánování města, dopravu, zdravotní péči, ochranu životního prostředí a další. Díky aplikaci AI a ML mohou chytrá města využívat data získaná z těchto zdrojů ke zvýšení efektivity správy infrastruktury a poskytování lepších služeb obyvatelům.

„Konkrétním příkladem jsou třeba inteligentní pouliční osvětlení, které se ztlumí, když je na ulicích méně lidí, případně inteligentní systémy odpadového hospodářství, které mohou sledovat odpadky a kontejnery pro efektivní optimalizaci tras. Smyslem je, aby technologie chytrých měst usnadňovaly zlepšení kvality života poskytováním chytřejších řešení, která šetří energie, čas i peníze,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha, intenzivních i krátkodobých kurzů programování, codingbootcamp.cz.

Jaká je budoucnost IoT?

Internet věcí už s námi koexistuje. A umožňuje, aby se fyzický svět setkával se světem digitálním a vzájemně spolupracoval. V příštích několika letech budeme propojeni způsoby, které jsou dnes považovány za nemožné. Vzhledem k tomu, že IoT rok od roku exponenciálně roste, společnosti využívají obrovské obchodní a technologické hodnoty, které může nabídnout. Díky přístupu k levným senzorům s nízkou spotřebou energie, novým úrovním konektivity, platformám cloud computingu, strojovému učení (ML) a analytice se již nyní spojují nejmodernější technologie v něco nového a fascinujícího. Je jisté, že IoT se bude rozvíjet, a že technologové udělají dobře, když budou držet krok s dobou. Uvidíme však, jak rychle a jak dlouho bude tento růst pokračovat. Možná je to jen tím, že IoT je stále jako spící obr, který pohne světem, až se probudí.

“Aby nám lidi neutíkali.” Města a obce zlepšují komunikaci s občany, nejlépe si vede Jihomoravský kraj a Praha

Stěhování občanů do větších měst či satelitů nebo za prací, vysoké ceny za energie a náklady na bydlení nebo nová zastupitelstva a starostové. To vše jsou důvody, které tlačí obce a města k chytřejší a otevřenější komunikaci. Mít webovky a obecní facebookovou stránku už dávno nestačí. Aby obce a města dovedli zastavit nebo zpomalit odliv svých občanů, musí jít občanům naproti chytrými, moderními a efektivními komunikačními kanály a platformami. Zájem o ně dokládají nově zveřejněná data chytré komunikační sítě Munipolis (dříve Mobilní rozhlas) napříč celou zemí.

Momentálně Munipolis využívá téměř 42 % všech českých měst a obcí, což je meziroční růst o 12 procent. Informace do mobilních telefonů dostává více než 770 000 Čechů a Češek. Svou pověst nejchytřeji komunikujícího regionu opět potvrdila Praha, kde je do chytré sítě Munipolis, která propojuje samosprávy s občany, zapojena již nadpoloviční většina všech městských částí a má momentálně pokrytí 56 procent. Hlavní město tak patří v oblasti chytré komunikace mezi leadery. Druhou oblastí s největším pokrytím se stal Jihomoravský kraj s necelými 48 %. Na děleném třetím místě se s více než 44 procenty pokrytí umístil Moravskoslezský a Liberecký kraj.

“Chtěli jsme svoje občany rychlým a efektivním způsobem informovat o všem podstatném, co se v obci děje nebo bude dít a získávat od nich zpětnou vazbu. Munipolis je výborný nástroj i při krizové komunikaci a jeho největší přínos vidím právě v rychlém informování občanů. Jsou situace, kdy je právě rychlost a dostupnost informací nenahraditelná,” říká starostka Helena Kadlečíková z Moravan, obce nedaleko Brna, kam se čím dál častěji stěhují mladé rodiny s dětmi.

“Pokud je občan informovaný o tom, co se děje nebo co se chystá, má možnost zareagovat svojí zpětnou vazbou dřív, než na tom nemůže nic změnit. A to je z mého pohledu jako občana velice důležité. Časy, kdy si vedení obce kulo pikle za zavřenými dveřmi jsou už dávno pryč, to se už nenosí. Je pro mě důležité, aby se lidé měli možnost sami podílet na rozkvětu a dění v naší obci. Jako starostka jsem z vůle našich občanů pouze na čas pověřena vedením obce, ale ta obce není moje, je nás všech, a proto je právem i povinností občanů se podílet na tom, jak se nám tu žije. A to bez komunikace není možné,” dodává Kadlečíková.

Zastavit odliv, dokud je ještě čas

Chytrá komunikace si však postupně hledá cestu i do dalších krajů v Česku. Největší nárůst zapojených obcí a měst byl zaznamenán v Pardubickém kraji s bezmála 28procentním růstem a Jihočeském kraji, kde v meziročním srovnání přibyla více než pětina chytře komunikujících měst a obcí.

“Přes Munipolis posíláme každý den aktuality do aplikace, rozesíláme informační SMS o výpadcích elektřiny nebo jiná varování, využíváme také možnost e-mailových rozesílek, kdy každé pondělí posíláme souhrnné kulturní tipy. Máme také takzvaný chytrý zpravodaj a využíváme i službu na hlášení závad. V současné době ve spolupráci s Munipolis chystáme spuštění participativního rozpočtu, kdy budou moci obyvatelé města přes tuto komunikační síť navrhovat projekty do participativního rozpočtu a následně zde bude probíhat i hlasování o návrzích,” říká starosta Jindřichova Hradce Michal Kozár.

Oba nejrychleji rostoucí kraje však ve srovnání s dalšími kraji spíše dohání ostatní, protože spolu s Vysočinou a Plzeňským krajem patří v absolutních číslech k těm nejméně pokrytým. Rozdíl v penetraci chytré komunikace je mezi nejvíce a nejméně pokrytými kraji i více než 30 procent. Dobře komunikující oblasti se nadále zlepšují a nastavují tak pomyslnou laťku velmi vysoko.

“Podle posledních dat Českého statistického úřadu zaznamenal největší odliv obyvatel Karlovarský a Moravskoslezský kraj. Druhý jmenovaný má sice relativně silné pokrytí chytrou komunikací, přesto loni stagnoval a zaznamenal druhý nejmenší růst ze všech krajů. Pokud chtějí obce zabránit odlivu obyvatelstva do větších měst nebo jiných krajů, musí udělat maximum, aby se v nich obyvatelům dobře žilo. Pružná, otevřená a fungující komunikace mezi obcí a občany je základním kamenem pro řešení jakýchkoliv problémů a výzev,” je přesvědčen Ondřej Švrček, zakladatel chytré komunikační sítě Munipolis.

Nová krev na radnici

Dvanáctiprocentní nárůst zapojených měst a obcí po celém Česku může být podle Švrčka způsoben i obměnou celé řady starostů po loňských volbách do místních zastupitelstev, podobný trend totiž v Munipolis zaznamenali i po předposledních volbách. Myšlenku otevřeného úřadu, chytré a digitální radnice i větší participace obyvatel totiž do svých volebních programů zahrnula celá řada kandidátů . Z průzkumu AMKOS (Asociace moderně komunikujících samospráv) vyšlo najevo, že otevřená a chytrá komunikace radnice je jednou z nejvyšších priorit občanů. Další skokový nárůst očekává Švrček letos, protože v řadě samospráv je zlepšování komunikace na spadnutí, ale zatím ještě nedošlo k implementaci.

„Trend v používání chytrých komunikačních kanálů je zjevný a bude pokračovat. Čím dříve si to starostové a zastupitelé uvědomí, tím dříve budou lépe komunikovat a tím i lépe řešit problémy na úrovni samospráv. Z dlouhodobých šetření víme, že špatně komunikající obecní úřady a radnice způsobují na straně občanů velkou frustraci,” domnívá se Ondřej Švrček.

Zlínský kraj v čele moderní metody participace

Kromě distribuce důležitých informací či městského zpravodaje, získávání zpětné vazby nebo možnosti pořádání anket i nahlašování podnětů občanů, umožňuje chytrá komunikační síť Munipolis uspořádat i tzv. participativní rozpočty. Skrze ně se řada českých měst a obcí snaží do dění zapojit větší množství občanů.

Tuto moderní metodu zapojování občanů už používá několik českých samospráv. Lídrem byl loni Zlínský kraj se čtyřmi participativními rozpočty. Konkrétně šlo o Zlín, Valašské Meziříčí, Vsetín a Slavičín. Se třemi uspořádanými “participáky” je dohání Jihomoravský, Pardubický a Moravskoslezský kraj.

“Největší přínos vidíme v cílení komunikace na občany dle témat. Nejdůležitější pro nás jsou rovněž podněty od občanů pro zlepšení města a také hlasování v projektu participativního rozpočtu,” říká tiskový mluvčí Zlína Tomáš Melzer.

Participativní rozpočet ve stručnosti znamená, že radnice vyčlení část rozpočtu o jehož samotném využití rozhodnou sami místní občané. Mohou navrhovat projekty, účastní se diskuzí nad projekty a jsou zapojeni do realizace. Radnice pak plní spíše funkci organizátora, asistují při navrhování projektů a fungují jako odborný konzultant.

„Žádná komunikační platforma nemůže fungovat bez nadšení a proaktivity na straně radnic. Pokud chybí entuziasmus, chuť a ochota posouvat obec dopředu, těžko se může cokoliv zlepšit. V tomto ohledu je potřeba pochválit řadu starostů a starostek, kteří jsou skuteční srdcaři a je vidět, že jejich touha měnit dané místo k lepšímu je podpořena konkrétními kroky a velkou proaktivitou,” domnívá se Martin Roučka, který v Munipolis působí jako specialista na obecní komunikaci.

Vývoj počtu obcí s chytrou komunikací po v jednotlivých krajích

  Obce s CHK
2022
Obce s CHK
2021
Obce s CHK
2020
Celkem obcí Z toho s CHK
2022
Praha 32 28 20 57 56,14 %
Jihomoravský 322 308 152 673 47,84 %
Moravskoslezský 133 126 92 299 44,48 %
Liberecký 95 89 47 215 44,18 %
Ústecký 149 137 88 354 42,09 %
Olomoucký 156 147 89 398 39,19 %
Karlovarský 51 45 34 132 38,63 %
Zlínský 110 98 54 305 36,06 %
Královéhradecký 149 134 69 448 33,25 %
Středočeský 347 321 167 1145 30,30 %
Pardubický 148 116 62 451 32,81 %
Plzeňský 120 108 60 501 23,95 %
Vysočina 168 149 73 704 23,86 %
Jihočeský 154 128 76 623 24,71 %
Celkem v ČR 2600 1934 1083 6305 41,23 %

O Munipolis

Munipolis je celosvětově fungující chytrá komunikační síť, která pomocí moderních nástrojů propojuje občany se všemi institucemi, které potřebují pro svůj život, práci nebo trávení volného času. Umožňuje, aby si každého registrovaného uživatele samy našly důležité informace od radnic, firem, spolků, vzdělávacích zařízení nebo komunit. Digitálně zpracovává důležitou zpětnou vazbu od občanů ve formě minireferend, anket, participativních akcí nebo hlášení podnětů.

Momentálně je do ní zaregistrováno 770 tisíc Čechů, což je o pětinu více než loni. Slouží pro 2 600 měst a obcí (o 36 % více než loni) a pro bezpečnou komunikaci se svými pracovníky ji začaly využívat desítky českých firem. V roce 2022 díky tomu dosáhla na obrat 45 milionů korun, tvořený především z licencí. Ročně se přes ni rozešle kolem 50 milionů zpráv. Munipolis je projektem Pale Fire Capital (80 %) a zakladatele Ondřeje Švrčka (16 %).

Nový SuperWide monitor Philips s USB-C dokovací stanicí a 5MP webovou kamerou s potlačením šumu

Monitor Philips 45B1U6900CH byl uveden na trh s cílem usnadnit pracovní postup a zefektivnit práci. Kombinuje dva stolní počítače v jednom.

Philips 45B1U6900CH je vybaven velkou obrazovkou s úhlopříčkou 44,5 palce (113 cm) s rozlišením 5120 x 1440 a několika dalšími funkcemi, které jsou navrženy tak, aby napomáhaly profesionálům při multitaskingu, jako jsou: 5MP webová kamera, USB-C dokovací stanice s RJ45 , SuperWide obrazovka s poměrem stran 32:9 a zakřivený displej s pozorovacími úhly 178/178 stupňů.

Zvýšení produktivity práce

Philips 45B1U6900CH se svou 44,5palcovou SuperWide obrazovkou s poměrem stran 32:9 hravě nahradí sestavu dvou monitorů a umožní tak profesionálům snadno otevřít více oken a mít extra širokou perspektivu při sledování video obsahu. VA displej monitoru se zakřivením 1500R navíc poskytuje široké pozorovací úhly 178/178 stupňů pro ostrý, vysoce kontrastní obraz a celkově více pohlcující zážitek.

„Jsme velmi rádi, že můžeme oznámit uvedení Philips 45B1U6900CH na trh,“ řekla Xeni Bariaktari, vedoucí globálního marketingu monitorů a IT příslušenství Philips. „Velikost obrazovky a poměr stran 32:9, spolu s dalšími funkcemi, jako je dokovací stanice a webová kamera s potlačením hluku, z tohoto monitoru dělá ideální volbu pro ty, kteří mají od svého monitoru opravdu vysoká očekávání.“

5MP webová kamera pro lepší zážitek z videokonferencí

Kromě velké obrazovky monitoru Philips 45B1U6900CH je dalším klíčovým přínosem pro optimální produktivitu vyskakovací 5MP webová kamera. Monitor je optimalizován pro lepší zážitek z videa a je vybaven mikrofonem s potlačením šumu a vestavěnou 5MP webovou kamerou pro vysoce kvalitní schůzky.

Kromě lepšího zážitku nabízí vyskakovací 5MP webová kamera také individuální produktivitu s Windows Hello™; pokročilé senzory pro rozpoznání obličeje během několika sekund přihlásí každého uživatele do všech jeho účtů Windows.

Další funkce monitoru Philips 45B1U6900CH

Další důležitou funkcí, kterou je třeba zmínit, pro zlepšení vašeho pracovního prostoru, je USB-C dokovací stanice s RJ45. S tímto dokovacím systémem se mohou profesionálové připojit k síti pomocí RJ45, napájet připojené zařízení, zažít video s vysokým rozlišením a připojit externí zařízení pro vysokorychlostní přenos dat.

Kromě USB-C dokovací stanice má Philips 45B1U6900CH také mnoho dalších funkcí, které mohou profesionálům pomoci dokončit jejich každodenní úkoly. Mezi ně patří mimo jiné: certifikace VESA Display HDR 400, vysoce kvalitní barvy na obrazovce, háček na sluchátka pro snadné uložení a integrovaný KVM přepínač pro ovládání dvou počítačů připojených ke stejnému monitoru. Nemluvě o tom, že certifikace TUV Rheinland Eyesafe RPF 50 monitoru zajišťuje ochranu před únavou očí způsobenou modrým světlem díky filtru modrého světla na displeji.

Dostupnost Philips 45B1U6900CH

Pro profesionály, kteří chtějí zvýšit produktivitu pracovních postupů je monitor Philips 45B1U6900CH ideální volbou.

Monitor je možné zakoupit již dnes za doporučenou cenu 27 846 Kč (1189 Eur).

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amsterdamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů. https://mmdmonitors.com/

Práce s autismem. SAP ve svých pražských kancelářích otevírá unikátní multisenzorickou místnost

Společnost SAP, jeden z největších IT zaměstnavatelů v Česku, dnes otevřela ve svých pražských kancelářích multisenzorickou relaxační místnost. Cílem nově vybaveného prostoru je vytvořit příjemné prostředí pro autistické zaměstnance a podpořit neurodiverzitu ve společnosti. Nově otevřená místnost je součástí iniciativy Autism at Work, kterou společnost SAP založila před deseti lety. Celosvětově SAP zaměstnává přes 200 zaměstnanců na autistickém spektru, z toho v Česku jde o více než desítku.

„V posledních letech se vnímání autismu mění k lepšímu a firmy si začínají uvědomovat potenciál a přínosy neurodiverzity v týmech. Během přijímacího pohovoru v SAP hodnotíme kandidáty na základě jejich dovedností, vzdělání a zkušeností bez ohledu na to, zda se nachází na autistickém spektru. Když jsme před lety iniciativu Autism at Work zakládali, byli jsme jedním z průkopníků, a moc mě těší, že dnes už hovoříme o řadě podobných iniciativ v Česku,“ říká Iveta Chválová, generální ředitelka SAP Services.

Multisenzorickou místnost společnost SAP vybavila sedacím vakem, pohovkou a kobercem s různými texturami, reproduktory a zvukovým systémem s relaxační hudbou, senzorickou lampou a pomůckami, jako jsou antistresové míčky. Celý prostor zvukově odstínila závěsem. Zaměstnanci tak mají na výběr z mnoha variant, a pokud se rozhodnou žádnou z nich nevyužít, načerpají nové síly úplně v tichosti.

„Podle našich informací by se mělo jednat o jedno z prvních využití multisenzorické relaxační místnosti ve firmách v České republice. Pro společnost SAP je to také globální premiéra a jsem moc ráda, že jsme mohli novou místnost otevřít právě v Praze. Věřím, že i nadále se nám podaří přicházet s novými koncepty, aby se všichni kolegové cítili v práci dobře a mohli plně využít svůj potenciál,“ říká Lenka Tejmlová, která v SAP vede český tým Autism at Work.

Celosvětově zaměstnává SAP více než 200 autistických zaměstnanců v 15 různých zemích. Více než desítka v České republice pracuje v softwarové firmě v odděleních vývoje softwaru, lidských zdrojů nebo financí.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit.  Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.© 2022 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

E-maily otevírají roboti. Marketérům vytváří dojem, že je zpráva přečtená

Při vyhodnocování výkonnosti emailových kampaní se marketéři spoléhají na míru otevření a kliknutí. Roboti, kteří na pozadí schránek pracují tak, že to uživatel schránky nepozná, způsobí, že e-mail vypadá pro marketingového analytika jako otevřený. Zkreslené metriky, které slouží k vyhodnocení úspěšnosti kampaní, mohou přitom mít až 80 % míru nepřesností. 

Otevření a kliknutí, nebo přesněji řečeno míra otevření a míra kliknutí, jsou již dlouho nejdůležitějšími ukazateli pro e-mailové marketéry. Jediné číslo vypovídá o tom, jak dobře si kampaň vedla, a jak hodnotit zapojení. Bez ohledu na to, jak jsou nepřesné, existuje mnoho případů využití údajů o interakcích. Marketingoví odborníci podle nich cílí na příjemce, automatizují kampaně nebo čistí databáze.

Zlom přišel s ochranou od Applu

V posledních několika letech byli marketéři svědky toho, jak tyto klíčové ukazatele výkonnosti rostou. Dokud nepřišel zlom. Společnost Apple oznámila ochranu soukromí pošty Apple MPP (Mail Privacy Protection). V praxi šlo o to, že míra otevření prudce vzrostla. Pro marketéry jasný signál, že už nemohou datům věřit. V některých případech to mohlo znamenat až 80% míru otevření kampaní, které nebylo způsobené rukou příjemců zpráv.

Problém začal podle Libora Nádvorníka, business development manažera společnosti Mailkit, dávno před Apple MPP. „Dlouhou dobu bylo sledování otevíracích hodnot považováno za maximálně přesné. Věděli jsme o nepřesnostech způsobených tím, že se například sledované obrázky nenačítaly. E-mailoví klienti je blokovali z bezpečnostních důvodů. V oboru panoval všeobecný konsenzus, že ačkoli jsou údaje nepřesné, představují skutečné interakce, a proto jim lze věřit,“ říká Nádvorník.

Vysoká rychlost kliknutí odhalila strojové interakce

Na rozdíl od otevření emailů byla kliknutí považována za velmi přesná. Kliknutí nebylo možné snadno zachytit e-mailovými klienty a poskytovalo spolehlivé údaje. „Postupem času jsme začali pozorovat stále více otevřených e-mailů a kliknutých odkazů se vzorci, které neseděly. K otevření a kliknutí docházelo extrémně vysokou rychlostí, kdy se zprávy otevíraly ihned po doručení a na více odkazů z jednoho mailu se klikalo během jediné sekundy. Jednalo se jednoznačně o nelidské interakce,“ vysvětluje Nádvorník a dodává, že brzy analyzovali, že roboti, kteří otevírali emaily ho přišli chránit před spamem, phishingem nebo malwarem.

Otevřením zpráv a sledováním odkazů uvnitř, dokázali poskytovatelé schránek rychleji a lépe než dříve identifikovat phishingové útoky nebo spamové kampaně a ochránit tak jednotlivé příjemce. Otázkou zůstalo, jak nechat roboty dělat svoji práci, a přitom zachovat přednost analytik. S tímto úkolem se potýkali všichni v oboru.

Detekce robotů zachová přesnost analytik

Probíhaly týdny testování strojového učení, které bylo náročné na zdroje, a navíc se nedalo provádět v reálném čase. Bylo nutné přijít s metodou, která by se spoléhala na více datových bodů o zdroji každé interakce. „Soubory dat umožnily využít informace k identifikaci nelidských interakcí v reálném čase a označit je jako takové. Nelidské interakce už neovlivňují analytiku, cílení ani automatizaci. Nepovažují se za otevření nebo kliknutí, ale za bot-opens a bot-clicks,“ objasňuje Nádvorník.

Zásadní okamžik nastal právě se spuštěním MPP společnosti Apple v roce 2021, protože bylo silně medializováno. „Pro nás to nebyl žádný problém. Šlo o dalšího robota, který dělá svou práci. Týden jsme sledovali chování, než jsme povolili detekční vzory, které začaly označovat otevření Apple MPP jako nelidská. Tuto techniku jsme implementovali do vlastního systému rozesílky už před 5 lety,“ uzavírá Nádvorník.

Omnivery, což je česká platforma pro rozesílání zpráv pomocí API a SMTP, má tuto techniku od uvedení na trh před 2 lety. Není 100% přesná, ale má velmi nízkou míru falešně pozitivních výsledků. Každý měsíc navíc prochází revizí podkladových datových sad, aby měli uživatelé jistotu v co nejpřesnější informace. Spolehlivost dat umožňuje odstranit neangažované příjemce ze seznamů a zacílit marketingovou automatizaci na ty angažované.

Exit mobile version