Roste nelegální trh s věrnostními body, hotelovými odměnami a přihlašovacími údaji k účtům u leteckých společností

Ceny letenek letí vzhůru a vzhledem k celkové ekonomické situaci lidé ještě častěji hledávají slevy a speciální akce, aby ušetřili za dovolenou. Kyberbezpečnostní společnost Check Point® Software Technologies varuje, že hackeři a kyberzločinci si jsou tohoto trendu dobře vědomi a snaží se toho využít ve svůj prospěch.

„Kyberzločinci nabízí například ukradené přihlašovací údaje k hotelovým a leteckým účtům, na nichž jsou věrnostní body a další výhody. Koupit lze také speciální nástroje pro hacknutí účtů hrubou silou. Množí se i ‚cestovní kanceláře‘ na ruských hackerských fórech, které prodávají letenky a ubytování se slevou 45–50 %. K získání slev hackeři využívají ukradené účty s věrnostními body, tradičně vidíme i nejrůznější phishingové podvody cílící na zájemce o dovolenou,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Hackeři nabízí i letenky předních světových leteckých společností:

Populární je také prodej účtů s věrnostními body. Například za 435 dolarů lze koupit účet u American Airlines, na kterém je více než 1 500 000 bodů.

Máte zájem o hotelové věrnostní body? Volnou noc v hotelu Marriot? I takové nabídky kyberzločinci na darknetu nabízí.

Chcete získat odměny v síti hotelů Radisson? Kyberzločinci nabízí nástroj, který hrubou silou prolomí jakýkoli účet a umožní vám z něj získat našetřené body. Tento hackovací nástroj se používá k prolomení nebo uhodnutí hesla nebo šifrovacího klíče tím, že se zkouší všechny možné kombinace znaků, dokud se nenajde ta správná.

Darkwebové cestovní kanceláře

Služba Patriarch nabízí 45-50% slevu z původní ceny, která je uvedena na legitimních rezervačních stránkách. Výhodné ceny jsou získány pomocí ukradených účtů u leteckých společností a hotelů. Inzerát na darknetu (původně v ruštině) nabízí letenky do celého světa s výjimkou Ruska při minimální objednávce za 350 dolarů.

Phishing a jedinečné akce

Phishingové podvody jsou i nadále nejoblíbenější technikou, kterou kyberzločinci používají k vylákání osobních, ideálně finančních, informací z uživatelů, které následně vedou ke krádežím peněz. A cestovní ruch není výjimkou. Phishingové stránky napodobují například webové stránky Vietnam Airlines, ale i dalších leteckých společností, a nabízí výhodné letenky a lákají k rezervaci letenek.

V jiném podvodu zase uživatelé obdrželi e-mail, který tvrdil, že vyhráli odměnu jménem společnosti SouthWest Airline. Podobné kampaně vidíme i u jiných leteckých společností.

Jak se chránit před cestovními podvody:

  • Podvodníci často lákají na výhodné slevy a jedinečné akce. Pokud se nabídka zdá až příliš dobrá, než aby to byla pravda, pak se s největší pravděpodobností bude skutečně jednat o podvod. Nikdo vám neprodá jen tak letenku se slevou 50 %.
  • Používejte bezpečné platební metody. Při rezervaci dovolené používejte bezpečnou platební metodu, například kreditní kartu nebo PayPal. Tyto metody poskytují ochranu před podvodnými poplatky a usnadňují zpochybnění případných neoprávněných transakcí.
  • Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu detailů, které signalizují podvod. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně podvodných názvů domén. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://, což znamená, že zadávané údaje jsou šifrované a zabezpečené.
  • Ještě než lístek nebo ubytování rezervujete, ujistěte se, že víte, od koho nakupujete. Podívejte se na webové stránky dané společnosti a také na recenze ostatních uživatelů a ověřte si, že o této společnosti už někdo slyšel.
  • Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  • Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Niceboy představuje nový elegantní fén s funkcí ionizace

Značka Niceboy představuje svůj nejnovější přírůstek do domácnosti – fén Niceboy ION AirSonic PRO. Tento výkonný fén nabízí šetrnou a účinnou ionizační péči pro styling vlasů. Je vhodný pro všechny typy vlasů a součástí balení jsou i víceúčelové nástavce – stylingový koncentrátor a objemový difuzér.

Dokonalý a šetrný styling s ionizační péčí

Niceboy ION AirSonic PRO je ideální fén pro všechny typy vlasů. Fén je vybaven výkonným motorem s příkonem 2200 W se sníženou hlučností. Současně disponuje funkcí ionizace (produkce záporných iontů), která eliminuje statickou elektřinu a tím chrání vlasy před přesušením a dodává jim přirozenou vlhkost.

Nabízí i řadu možností kontroly nad teplotou a prouděním vzduchu. Na výběr jsou dvě rychlosti proudění vzduchu a hned tři různé teploty. Velmi přínosnou funkcí je i tlačítko chladného vzduchu pro šetrnější ošetření vlasů, finální vytvarování a dlouhodobou fixaci účesu.

Krásný účes rychle a pohodlně

Součástí balení jsou dva nástavce pro úpravu různých typů vlasů. Pro další úpravy či finalizaci účesu je v balení ultratenký stylingový koncentrátor, otočný o 360°. Ten v kombinaci s chladným vzduchem zajistí dlouhotrvající účes.

Objemový difuzér pro vzdušný účes je tvarem přizpůsobený hlavě a umožňuje tak rozšířit proud vzduchu rovnoměrně na všechna její místa. Výsledkem je tak větší objem, snadnější tvarování a lesk bez zacuchání. Součástí fénu Niceboy ION AirSonic PRO je také 1,8 metru dlouhý přívodní kabel a bezpečnostní pojistka proti přehřátí.

Klíčové vlastnosti:

  • Motor s příkonem 2200 W
  • Ionizační funkce pro ochranu vlasů
  • Součástí balení difuzér a koncentrátor
  • Tlačítko chladného vzduchu
  • Dlouhý přívodní kabel 1,8 metru
  • Bezpečnostní pojistka proti přehřátí

Fén Niceboy ION AirSonic PRO pořídíte za 999 Kč.

Více informací na www.niceboy.eu

O značce Niceboy

První produkty uvedla značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby se stala úspěšnou nejen u nás, ale i v řadě dalších zemí Evropy. Ve vybraných kategoriích zaujímá přední příčky v prodejích a je jedním z lídrů na trhu. Mezi produkty značky Niceboy patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky, chytré hodinky a další. Novinky, které Niceboy v posledních letech představil, jsou ucelená řada gamingového vybavení ORYX a řada chytrých výrobků do domácnosti ION.

Kyberzločinci obchodují s kradenými prémiovými účty ChatGPT

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, opakovaně upozorňuje na bezpečnostní rizika související s ChatGPT. Nyní varuje, že roste obchod s kradenými prémiovými účty ChatGPT, které kyberzločinci používají mimo jiné k obcházení zákazů a restrikcí v řadě zemí, včetně Ruska, Číny nebo Íránu. Kyberzločinci při krádeži přístupových údajů získají navíc i historii dotazů původního majitele, které mohou obsahovat osobní i firemní informace.

Trh s kradenými účty k různým online službám na darknetu kvete a je jedním z nejlukrativnějších byznysů. Tradičně se jedná o ukradené účty finančních služeb, sociálních sítí, online seznamek nebo e-mailů. Nově ale sledujeme růst obchodu s prémiovými účty ChatGPT.

„Umělá inteligence hýbe světem. A i my v Check Pointu využíváme řadu AI technologií k detekci a blokování kybernetických útoků v reálném čase. Stejně jako legitimní uživatelé se ale velmi aktivně snaží AI zneužívat i kyberzločinci. Opakovaně varujeme, že ChatGPT má přímý dopad na kybernetickou bezpečnost. V současnosti vidíme na darknetu nárůst obchodu s kradenými prémiovými účty ChatGPT, což může mít dopad na bezpečnost uživatelů i organizací,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Obchod s ukradenými účty ChatGPT

„Kyberzločinci často spoléhají na to, že uživatelé používají stejná hesla na různých platformách. Jakmile tedy dojde k libovolnému úniku přihlašovacích údajů, zadají zcizené údaje do specializovaného nástroje a provedou pokusy o přihlášení, aby identifikovali, zda jsou zcizené údaje platné pro přihlášení i na jiných službách,“ dodává Miloslav Lujka.

V poslední době zaznamenal Check Point na darknetu nárůst nabídky a poptávky po prolomených prémiových účtech ChatGPT:

„Většinou se tyto ukradené účty prodávají, ale někteří kyberzločinci je nabízí zdarma, aby propagovali své vlastní služby nebo nástroje pro krádeže účtů,“ upozorňuje Miloslav Lujka. Níže je příklad, kdy hacker sdílel čtyři prémiové účty ChatGPT, které byly ukradené pravděpodobně pomocí nástroje pro kontrolu účtů.

Nástroje pro hacknutí účtů

Ke kontrolám přihlašovacích údajů nebo k prolomení přístupu hrubou silou lze použít různé nástroje, například SilverBullet. Check Point upozorňuje, že kyberzločinec na darknetu nabízel například konfigurační soubor pro SilverBullet, který umožňuje automatizovanou kontrolu přihlašovacích údajů pro platformu OpenAI. Za minutu zvládne zkontrolovat 50 až 200 účtů, a umožnuje tak krást účty ve velkém. Pomocí proxy serverů lze navíc obejít různé ochrany na webových stránkách.

Kyberzločinec s přezdívkou „gpt4“, který se zaměřuje na zneužívání ChatGPT a související podvody, zase nabízel nejen účty ChatGPT, ale také konfiguraci pro nástroj, který automaticky kontroluje platnost přihlašovacích údajů.

Doživotní předplatné na ChatGPT Plus

Jiný kyberzločinec zase nabízel doživotní předplatné na ChatGPT Plus, navíc se 100% zárukou spokojenosti. Doživotní předplatné na ChatGPT Plus je možné koupit za pouhých 59,99 USD, přitom oficiální cena této služby je 20 USD měsíčně. Nabízen je i sdílený doživotní přístup k účtu za pouhých 24,99 USD. Řada uživatelů již zanechala pozitivní zpětnou vazbu a za službu se zaručila. Stejně jako v jiných případech, kdy kyberzločinci poskytují některé služby za cenu výrazně nižší než je oficiální částka, předpokládáme, že i zde je platba provedena pomocí kradených platebních karet.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Představujeme Moto KeySafe na ochranu před neoprávněnou manipulací

V průběhu let společnost Motorola vyvinula a vylepšila ThinkShield pro mobilní zařízení, aby zajistila na svých chytrých telefonech zabezpečení, možnosti správy, produktivitu a servisní funkce na podnikové úrovni. S chytrým telefonem motorola ThinkPhone značka pokračuje v tomto závazku a poskytuje bezkonkurenční zabezpečení pomocí Moto KeySafe.

Díky Moto KeySafe mají zařízení Motorola bezpečnostní procesor určený pro bezpečnější chod procesů s cílem lépe chránit citlivá data a informace. Poskytuje tak zabezpečení na úrovni hardwaru s ochranou odolnou vůči neoprávněné manipulaci. Moto KeySafe jako fyzicky izolovaný procesor pomáhá čelit škodlivým útokům na jádro procesoru. Jedním ze způsobů, jak poskytuje tuto ochranu, je jeho vlastní oddělené místo v paměti, kde jsou uloženy vysoce citlivé digitální klíče. Kromě toho je firmware, který běží na tomto procesoru, dále zabezpečený, aby odolal útokům. Díky této úrovni ochrany jsou citlivé procesy (např. odemykání zařízení a šifrování souborů) a data lépe chráněna před pokročilými útoky (např. fyzickými útoky a útoky bočními kanály).

Představte si Moto KeySafe jako skrytý trezor v domácnosti nebo kanceláři. Všechna zařízení Motorola se zabudovanou ochranou ThinkShield pro mobilní zařízení mají vynikající ochranu. S Moto KeySafe však vybraná zařízení získají další vrstvu na ochranu před pokročilými útoky.

Provozní prostředí formálně certifikované s vysokou úrovní zabezpečení na ochranu citlivých údajů

Společnost Motorola je schopna poskytovat Moto KeySafe ve spolupráci s partnery, společnostmi Qualcomm Technologies, Inc. a Google. Současná implementace Moto KeySafe je založena na zabezpečené procesorové jednotce v mobilní platformě Snapdragon® 8+ Gen 1 a dodržuje bezpečnostní požadavky systému Android pro Strongbox Keymaster. Díky této implementaci Moto KeySafe poskytuje certifikovanou platformu s ještě vyšším zabezpečením pro své zákazníky.

Umožňuje digitální klíče pro auta, digitální peněženku pro řešení elektronických peněz a jiné.

S Moto KeySafe využívají citlivé procesy další vrstvy pokročilého ověřování. Příkladem citlivého procesu je uzamčení zařízení pomocí PIN kódu nebo hesla a šifrování souborů. Aby tyto procesy fungovaly, zařízení uloží digitální klíče a tyto klíče se kontrolují při každém spuštění procesu. Nyní jsou v systému Moto KeySafe tyto digitální klíče uloženy na samostatném místě s dodatečným ověřením přístupu k nim pro zvýšení bezpečnosti. V technickém světě se to nazývá keymaster HAL (hardware abstraction layer).

Zařízení Motorola s Moto KeySafe jsou připravena na řešení, jako jsou digitální klíče od auta a domu, digitální pasy a řidičské průkazy a pokročilá platební řešení, která vyžadují nekompromisní úroveň zabezpečení. Díky zabudované technologii Moto KeySafe mohou vývojáři těchto nových řešení využít specializovaného bezpečnostního procesoru a poskytnout uživatelům jistotu, že jejich nejcennější majetek je v zařízení Motorola chráněn.

Moto KeySafe bude k dispozici ve vybraných zařízeních včetně motorola edge 30 ultra a motorola ThinkPhone.

O společnosti Lenovo & Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s příjmy 70 miliard USD, která patří do žebříčku Fortune Global 500 a poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřujeme se na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny a vyvíjíme technologie, které mění svět a které každý den pohánějí (prostřednictvím smartphonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 převzata společností Lenovo Group Holdings. Motorola Mobility je dceřiná společnost v plném vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za navrhování a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránku https://www.lenovo.com a přečtěte si o novinkách na našem StoryHub a Motorola Global Blog.

Právní prohlášení o odmítnutí odpovědnosti 

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. ThinkShield je ochranná známka společnosti Lenovo. Google a Android jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Snapdragon je ochranná známka nebo registrovaná ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated. Snapdragon je produkt společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. © 2023 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

Dvě třetiny českých organizací se obávají své budoucnosti, ukázal průzkum společnosti Dell

Podle průzkumu Innovation Index 2023 společnosti Dell Technologies Česká republika zaostává v IT inovacích. Pouze polovina organizací je inovačně vyspělá a využívání nových technologií jako jsou edge computing a multicloud je v porovnání s ostatními zeměmi v regionu Evropy, Středního východu a Afriky (EMEA) nedostatečné. Zlepšením schopnosti přijímat inovace mohou české firmy zlepšit svou konkurenceschopnost na trhu.

Průzkum obsahuje data z šesti oblastí – inovace, budoucnost práce, kybernetickou bezpečnost, multicloud, data a edge technologie. Tyto oblasti musí podniky brát v úvahu, aby udržely krok s neustále se měnícím trhem.

V oblasti inovací je 62 % respondentů skeptických ohledně toho, zda jejich organizace bude relevantní v následujících 3-5 letech.

  • Za důležité faktory pro inovace považují organizace to, aby se věnovaly vzdělávání zaměstnanců (50 %), kteří by mohli přispět k vytváření budoucího směřování organizace (48 %).
  • Největšími překážkami pro inovace jsou nedostatek času (46 %) a znalostí digitálních technologií (36 %).

IT manažeři věří, že inovovat se dá i na dálku

Zatímco 92 % organizací uvádí, že zaměstnanci pracující zcela na dálku či hybridně mají stejnou šanci inovovat jako ti, kteří pracují v kanceláři. Pouze 67 % IT manažerů se však shoduje na tom, že vzdáleným zaměstnancům poskytují inteligentní technologie pro hladký průběh jejich práce. Nicméně, v době vzdálené či hybridní práce mnoho IT manažerů nezvládá dostatečně zabezpečit síť poskytování IT podpory, což vnímají jako potenciální riziko (67 %).

  • Z výzkumu také vyplývá, že pouze 22 % organizací v České republice urychluje své inovační úsilí v reakci na klimatické změny.
  • Pouze 10 % IT manažerů se dokázalo úspěšně postarat o potřeby zaměstnanců pracujících v kanceláři i vzdáleně.
  • 53 % IT manažerů se necítí komfortně, když zaměstnanci mohou pracovat z jakéhokoli místa.

Kyberútoky jsou stále větší hrozbou

Jen 44 % respondentů má plnou důvěru v kybernetické zabezpečení zabudované do svých technologií a aplikací. Více než třetina IT decision makerů (ITDM) je přesvědčena, že moderní hrozby jsou hlavními bezpečnostními problémy. Některé z těchto hrozeb zahrnují hacking, phishing a ransomware útoky. Proto je důležité, aby lidé používali bezpečná hesla a aby měli aktualizované antivirové programy a firewall.

Mezi hlavní výzvy v oblasti kybernetické bezpečnosti, které ITDM identifikovali, patří složitost moderního počítačového prostředí, neustále sofistikovanější hrozby, zaměstnanci, kteří neberou kybernetické hrozby vážně, a bezpečnostní týmy, které nespolupracují se zainteresovanými stranami z oblasti podnikání.

  • Většina ITDM zatím nepoužívá architekturu Zero Trust, ačkoli 40 % uvádí, že její potřebu urychluje rostoucí hodnota dat a 30 % tvrdí, že je třeba zabezpečit rostoucí objem koncových bodů pro stále více zaměstnanců, pracujících na dálku. Panuje také nejistota ohledně toho, jak Zero Trust implementovat, aniž by byla ohrožena produktivita podniku.
  • 80 % ITDM nemá k dispozici řízenou službu detekce a reakce na hrozby ani kybernetický bezpečnostní trezor, který by chránil data vysoké hodnoty.
  • 75 % respondentů uvedlo, že má obavy o to, jak jsou jejich osobní údaje zpracovávány a sdíleny. S ohledem na nedávné skandály s úniky dat se jedná o stále důležitější téma.

Multicloud firmy zajímá, ale zatím si jej zcela neosvojily

Většina organizací v České republice spoléhá na multidatová centra a využívání cloudových řešení. Nicméně žádná z dotázaných organizací se neprohlašuje za multicloudového lídra a pouze 40 % IT manažerů rozhoduje o přesunu aplikací nebo dat na veřejné cloudy, aby tím podpořili inovace.

  • Zatímco 77 % organizací je multicloudovými nadšenci, 20 % se označuje za multicloudové analytiky a 3 % jsou běžnými uživateli multicloudu. To znamená, že organizace v České republice stále plně nevyužívají potenciál multicloudové strategie. Trend však ukazuje, že české firmy chtějí využít výhody cloudových řešení a inovací, které s sebou přináší.

S daty české firmy hospodaří spíše průměrně

Průzkum rozdělil firmy do pěti skupin podle úrovně, jak dokáží pracovat s daty. Žádná z dotázaných českých organizací se nedostala do kategorie „datoví lídři“, která znamená nejvyšší úroveň, a pouze 27 % se prohlašuje za běžné uživatele, kteří se soustředí na těžbu hodnoty ze sesbíraných dat. To znamená, že pouze menší část ITDM využívá datové poznatky jako zdroj pro inovaci a růst.

Kromě toho pouze 23 % ITDM, kteří zakládají své inovační úsilí na datových poznatcích, má platformu AI/ML propojenou s datovým skladem, které umožňuje prediktivní analýzu a prognózování. To může vést ke ztrátě konkurenčního náskoku.

Dalším problémem je nedostatek kvalitní IT infrastruktury pro sběr a zpracování dat v edge (resp. na okraji, v decentralizovaných místech), což uvedlo 30 % ITDM jako hlavní výzvu pro podporu inovací.

Metodika průzkumu

Průzkum s názvem „The Innovation Index“ od společnosti Dell Technologies byl založený na odpovědích 6 600 vedoucích pracovníků v oblasti podnikání a IT z celého světa. Průzkum hodnotil vyspělost organizací v oblasti inovací, bezpečnosti, přístupu k zaměstnancům, využívání multicloudu, těžby hodnot z dat a edge technologií.

Další zdroje:

  • Celý průzkum od společnosti Dell Technologies, který přináší nové poznatky o tom, jak organizace mohou urychlit přechod na nové technologie a tím podpořit inovace, si můžete přečíst zde: Innovation Index 2023.

Spojte se se společností Dell prostřednictvím sítí Twitter a LinkedIn

Revolut umožní svým zákazníkům podat daňové přiznání z kryptoměn

Revolut, celosvětová finanční superaplikace s více než 28 miliony zákazníků po celém světě, otevírá svým zákazníkům obchodujícím s kryptoměnami přístup k externí službě pro daňová přiznání za zvýhodněné ceny, a dělá tak další krok na své misi v budování první superaplikace pro správu všeho, co se týká financí.

Díky partnerství Revolutu a Koinly, renomované platformy v oboru, je podání daňového přiznání méně stresující, zabere méně času, a v porovnání s manuálními výpočty je také preciznější. Aktuálně mohou zákazníci Revolutu nakoupit a prodat tokeny z portfolia, které nabízí více než 90 kryptoměn, nebo mohou vyzkoušet obchodovat s více než 12 kolekcemi kryptoměn. Navíc mají možnost rozšířit své znalosti o kryptoměnách v Akademii ve své aplikaci. Externí služba pro daňová přiznání ještě rozšíří širokou nabídku, kterou již Revolut nabízí milionům zákazníků po celém světě. (Poznámka: dostupnost funkcí a tokenů se může lišit v závislosti na regionu).

Vyplňování daňového přiznání s Koinly je snadný a intuitivní proces, který mají zákazníci k dispozici. Nejenže je jeho použití snadné, ale umožňuje také vytvořit konsolidované zprávy, které integrují krypto aktiva a obchodní aktivity z jiných platforem. Partner, kterého jsme zvolili, je expertem v generování zpráv, které zahrnují transakce více než 1 700 tokenů, přes 170 podporovaných blockchainů a přes 100 peněženek a je dostupný na 34 trzích.

Funkci uživatelé najdou v sekci Kryptoměny v aplikaci Revolut, poté stačí kliknout na odkaz na platformu Koinly a vyplnit registrační proces přes SSO (Single Sign-On).

Po synchronizaci transakcí provedených přes Revolut bude muset zákazník zkontrolovat nahlášené transakce a při odhlášení bude informován o ceně služby. Konečná cena zaplacená zákazníkem se bude lišit v závislosti na počtu krypto transakcí provedených v Revolutu nebo na jiných krypto platformách, které si zákazník vybral, a to včetně štědré slevy až 60 %. Jakmile bude sestava zaplacena a stažena, bude ji zákazník moci použít k dokončení svých daňových přiznání u příslušných daňových úřadů v jejich jurisdikci.

Mazen Eljundi, Globální obchodní ředitel kryptoměn v Revolutu, řekl: „Daňová přiznání za kryptoměny a další digitální aktiva jsou pro mnoho našich zákazníků výzvou. Hledali jsme řešení, které by plynule sledovalo, konsolidovalo a generovalo daňové přiznání během několika minut, abychom vyhověli potřebám našich zákazníků. Jsme přesvědčeni, že tato krypto daňová služba, nabízená prostřednictvím našeho partnerství s Koinly, učiní tuto zákonem požadovanou činnost jednodušší, méně stresující a přístupnější pro všechny.

Chceme být nejzodpovědnějším poskytovatelem krypto služeb. Chceme pomáhat našim uživatelům s integrací na web 3 a zároveň budovat bezpečnější a vyhovující ekosystém v krypto průmyslu. Shoda s platnými požadavky je jádrem všeho, co ve společnosti Revolut děláme. Jde o významný krok k tomu, aby zákazníci Revolutu mohli plnit své daňové povinnosti”.

Jane McEvoy, Globální vedoucí pro partnerství v Koinly, řekl: „Jsme naprosto nadšeni, že jsme navázali spolupráci a spojili síly s Revolutem, s přední světovou finanční superaplikací. Revolut učinil podstatný pokrok ve zlepšování své nabídky kryptoměn a jsme hrdí, že jsme se stali jejich výhradním daňovým partnerem. Uživatelé Revolutu mohou nyní bez námahy přistupovat ke Koinly přímo prostřednictvím aplikace Revolut, což zjednodušuje proces výpočtu jejich krypto daní.“

Jak nakupovat nebo prodávat kryptoměny prostřednictvím Revolutu?

Revolut, společnost poprvé založená ve Spojeném království, nabízí širokou škálu finančních produktů prostřednictvím své finanční superaplikace, a právě kryptoměny jsou stále populárnější funkcí. Existuje několik způsobů, jak nakupovat a prodávat kryptoměny na Revolutu. Zákazníci si mohou nastavit limitní nebo stop příkaz, aby nemuseli časovat trh, nebo mohou používat funkci opakovaného nákupu k průměrování volatility. Zákazníci mohou také zaokrouhlit své zbylé drobné v kryptoměně dle vlastního výběru ze seznamu více než 90 kryptoměn. (Poznámka: počet tokenů se může lišit podle regionu).

V rámci našeho cíle stát se nejbezpečnějším místem pro obchodování, používání a poznávání kryptoměn, Revolut svým zákazníkům pravidelně připomíná, že kryptotokeny jsou nestálá aktiva a ceny se mohou rychle měnit. Revolut věří v rozšíření přístupu ke kryptoměnám a také si uvědomuje, že nemusí být vhodné pro každého, takže společnost vyzývá své zákazníky, aby před nákupem nebo prodejem prozkoumali různé kryptoměny a jejich rizika a příležitosti. Zákazníci by si měli prohlédnout nezávislé zdroje a naučit se rozdíly mezi tokeny a také zvážit své okolnosti při nákupu nebo prodeji kryptoměn. Kryptoměny nejsou regulované. Prostředky investované do kryptoměn nejsou chráněny, což znamená, že byste mohli přijít o celou svou investici. Ze zisku se může platit daň.

Více informací naleznete zde: https://www.revolut.com/legal/cryptocurrency-terms/

O Revolutu

Revolut buduje první skutečně globální finanční superaplikaci na světě, která má lidem pomoci získat více ze svých peněz. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 28 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu k provádění více než 330 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich správu financí, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

www.revolut.com

O Koinly

Koinly je přední krypto daňový software. Uživatelé si mohou vypočítat své daně během několika minut a stáhnout si daňové přiznání, které lze použít ve 100 zemích. Ať už jste daňový poplatník, který chce získat přesné daňové přiznání o kryptoměnách, firma, která chce sledovat své prostředky, nebo účetní, který se snaží propracovat bludištěm transakcí, Koinly vám pomůže. Jak? Koinly je bitcoinová a kryptoměnová daňová kalkulačka, díky které je generování daňových přiznání velmi snadné. Jednoduše připojte své kryptopeněženky a směny prostřednictvím souborů API nebo CSV a nechte Koinly vypočítat vaše investiční zisky a příjmy. Jednoduše si stáhněte kompletní daňové přiznání za daný rok a vaše krypto daně jsou hotové!

PŘEDSTAVUJEME 2023 RAZER BLACKSHARK V2 PRO – DEFINITIVNÍ ESPORTOVNÍ NÁHLAVNÍ SOUPRAVA SE VYVÍJÍ

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, dnes hrdě představila aktualizaci své nejoblíbenější sportovní náhlavní soupravy Razer BlackShark V2 Pro pro rok 2023. Tato dokonalá bezdrátová náhlavní souprava je optimalizována pro výkon se špičkovým zvukem, odolným komfortem a ultrarychlým připojením. Vylepšený model 2023 BlackShark V2 Pro, který se může pochlubit novým inovativním mikrofonem Razer HyperClear Super Wideband Mic, vestavěnými profily Pro-Tuned FPS, 70hodinovou výdrží baterie, možností nabíjení typu C, připojením Bluetooth a dalšími funkcemi, byl navržen ve spolupráci s některými z nejlepších světových esportových hráčů, včetně Hakise (Alliance), Shotzzyho (OpTic Gaming), Dextera (MOUZ), Refsgaarda (Ninjas in Pyjamas) a Staxe (DRX).

„Ikonická náhlavní souprava BlackShark je mezi profesionály a hráči esportu dlouhodobě oblíbená,“ řekl Barrie Ooi, vedoucí divize PC Gaming společnosti Razer. „Při vývoji této nové verze jsme úzce spolupracovali s profesionálními hráči a přijali jsme naši myšlenku „For Gamers. By Gamers‘, abychom ještě více zdokonalili základy náhlavní soupravy esportové třídy a zároveň zavedli vylepšení, o kterých víme, že je hráči hledají.“

Super širokopásmový mikrofon Razer™ HyperClear

Tým Razeru se rozhodl dále inovovat oceňované funkce a představil mikrofon HyperClear Super Wideband Mic pro hlas ve vysokém rozlišení a profesionální kvalitě. Tento odnímatelný mikrofon nové generace, který překonává očekávání v oblasti výkonu bezdrátových mikrofonů pro náhlavní soupravy, zachycuje ohromující úroveň detailů v hlasech hráčů díky širšímu frekvenčnímu rozsahu zvuku. Výsledkem je, že každý shotcall se spoluhráči vyzní čistě, bohatě a přirozeně.

„Kvalita mikrofonu nového BlackShark V2 Pro mě opravdu ohromila,“ řekl Shotzzy, Call of Duty Esports Pro pro Optic Texas. „BlackShark už byl mou herní náhlavní soupravou, ale díky těmto nedávným vylepšením bude moje hraní ještě mnohem lepší.“

Profi vyladěné zvukové profily FPS

Hráči si nyní mohou vychutnat zvuk jako profesionálové díky zvukovým profilům FPS na náhlavní soupravě, které poskytují maximum informací pro maximální konkurenční výhodu. Hráči si mohou bez námahy přizpůsobit několik profilů prostřednictvím Razer Synapse, uložit je přímo do náhlavní soupravy a být připraveni vyniknout na cestách bez nutnosti dalšího softwaru.

Výdrž baterie 70 hodin s nabíjením typu C

S více než trojnásobnou výdrží baterie oproti předchozí verzi se 2023 BlackShark V2 Pro může pochlubit až 70 hodinami hraní a 6 hodinami provozu na baterii po pouhém 15minutovém nabíjení prostřednictvím aktualizovaného připojení typu C. Hráči si nyní mohou vychutnávat nepřetržité soutěžní hraní po dobu několika dní s minimálními výpadky.

Vylepšená konstrukce a spolehlivý komfort

Prvotřídní pohodlí je základním kamenem designu řady BlackShark, a proto jsou tato sluchátka i nadále vybavena náušníky s izolací hluku a velmi měkkou paměťovou pěnou pro nerušené soustředění a dlouhotrvající pohodlí. Uzavřené náušníky vytvářejí ideální těsnění, které blokuje rušivé vlivy, zatímco prodyšná tkanina zajišťuje optimální pohodlí při závodech.

Kromě toho vylepšená upínací síla, zesílený ocelový hlavový pásek a zesílené posuvníky, poskytují hráčům ještě větší pohodlí a zvýšenou odolnost.

Vylepšené funkce, které patří ke špičce v oboru

Sluchátka BlackShark V2 Pro jsou vybavena vlastními špičkovými 50mm měniči TriForce Titanium, které jsou podobné ostatním vlajkovým sluchátkům Razer. Díky kombinaci těchto titanem potažených membrán s dokonale vyladěnými zvukovými profily esportovců si hráči mohou během soutěží vychutnat čistší a detailnější zvuk.

Sluchátka jsou vybavena technologií Razer HyperSpeed Wireless, špičkovým bezdrátovým připojením 2,4 GHz, které zajišťuje vysoký výkon, nízkou latenci a zvuk dokonale synchronizovaný s hrou. Dodává se také s USB extenderem pro větší pohodlí a posílenou stabilitu bezdrátového připojení. Nyní, po zavedení funkce Bluetooth a ovládání Razer SmartSwitch na zařízení, mohou hráči plynule přepínat mezi 2,4GHz nebo Bluetooth připojením na své náhlavní soupravě bez většího přerušení.

2023 BlackShark V2 Pro je vyvrcholením spolupráce mezi nejlepšími světovými esportovými hráči a špičkovými technologiemi společnosti Razer. Díky zcela novému průlomovému mikrofonu, křišťálově čistému zvuku a výjimečnému pohodlí je tato náhlavní souprava připravena nově definovat standardy esportovní náhlavní soupravy a poskytnout jedinečný podmanivý herní zážitek.

Další informace o Razeru BlackShark V2 Pro najdete zde.

CENA & DOSTUPNOST

$199.99 USD / 229.99€ doporučená cena

Razer.com, RazerStores a autorizovaní prodejci – 27. dubna 2023

Počet kyberútoků na IoT zařízení prudce roste, kyberzločinci se nejčastěji zaměřují na IoT zařízení ve vzdělávacích a výzkumných organizacích

Podle odhadů společnosti Statista bude do roku 2030 po celém světě téměř 30 miliard zařízení internetu věcí (IoT). IoT zařízení, jako jsou interaktivní hračky, žárovky, kamery nebo třeba vysavače a ultrazvuky, nám zlepšují život, ale přináší s sebou i nová rizika a hrozby. I když jsou tato zařízení pro kyberzločince atraktivním terčem, jejich zabezpečení je často v žalostném stavu. Zastaralé operační systémy, nezáplatované zranitelnosti, nepravidelné aktualizace, používání výchozích hesel a další slabiny z nich dělají snadný cíl. Navíc je nutné zabezpečit software i hardware a výrobci mnohdy nemají příliš velkou motivaci investovat do zabezpečení, zejména v případě levnějších produktů. I proto hraje důležitou roli legislativa a důraz na dodržování předpisů.

„Jedním z motivů pro útok na zařízení internetu věcí jsou krádeže dat a špehování. Přihlašovací údaje, e-maily, adresy, platební karty, telefonní čísla a podobně lze výhodně prodat na darknetu. Hacknuté kamery lze zase jednoduše použít k špionážním účelům nebo vydírání. Pokud útočníci proniknou do zařízení, mohou jej zneužít různými způsoby, měnit jeho funkce, způsobit na zařízení škody nebo jej použít k šíření malwaru na další zařízení a jako nečekaný vstupní bod při útoku na podnikovou síť. Výkonnější IoT zařízení mohou kyberzločinci použít jako součást rozsáhlé sítě pro DDoS útoky,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Některé botnety totiž obsahují desítky tisíc nebo i miliony infikovaných zařízení, která „zotročí“ a jejichž výkon používají k nelegálním činnostem. Nechvalně známý IoT botnet Mirai byl například v roce 2016 použit k masivním útokům na společnost Dyn, poskytovatele DNS, a vyřadil z provozu mnoho služeb, včetně YouTube a Twitteru. Alarmující je, že Mirai patří v posledních týdnech mezi nejagresivnější kybernetické hrozby pro české organizace. A sílu IoT zařízení se snaží zneužívat i další botnety, jako jsou Mozi, Echobot, BotenaGo nebo Moonet. Některé botnety si lze pronajmout na darknetu za pár desítek dolarů, což je připomínka komplexnosti kyberzločinu.

Jak vyplývá ze zveřejněné analýzy kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies, v prvních dvou měsících roku 2023 se každý týden stalo obětí kyberútoků zaměřených na IoT zařízení v průměru 54 % organizací. Jedna taková organizace čelila týdně téměř 60 útokům zaměřeným na IoT zařízení, což je o 41 % více než v roce 2022 a více než trojnásobek oproti roku 2021. Útokům běžně čelí například routery, IP kamery, digitální videorekordéry, síťové videorekordéry nebo tiskárny, výjimkou ale nejsou ani chytré televize nebo vysavače. Kyberzločinci si dobře uvědomují, že IoT zařízení jsou jednou z nejzranitelnějších částí sítě, přičemž většina z nich není řádně zabezpečena ani spravována. A úspěšný útok umožní následně proniknout i do podnikové sítě.

Nejčastěji jsou napadaná evropská IoT zařízení.

Nejvyššímu počtu útoků na IoT zařízení čelí vzdělávací a výzkumné instituce. V průměru na jednu organizaci směřuje neuvěřitelných 131 útoků týdně, což je více než dvojnásobek celosvětového průměru a o 34 % více než v loňském roce. Ve školních sítích je velké množství osobních údajů, což ze studentů a škol činí lukrativní cíle. Útočníci mají stále více možností i vzhledem k častější vzdálené výuce a k nárůstu nových a nezabezpečených IoT zařízení ve školních sítích. Hackeři také dobře vědí, že školy buď neinvestují, nebo si nemohou dovolit investovat do robustních bezpečnostních technologií. To hackerům usnadňuje phishingové i ransomwarové útoky.

Existují stovky IoT zranitelností, přesto některé dominují a kyberzločinci se často pokouší o jejich zneužití:

  • MVPower DVR Remote Code Execution: V průměru je touto zranitelností ovlivněno každý týden 49 % organizací.
  • Dasan GPON Router Authentication Bypass (CVE-2018-10561): Dopad na 38 % organizací týdně.
  • NETGEAR DGN Command Injection: Dopad na 33 % organizací týdně.
  • D-Link Multiple Products Remote Code Execution (CVE-2015-2051): Dopad na 23 % organizací týdně.
  • D-Link DSL-2750B Remote Command Execution (Vzdálené spuštění příkazu): Dopad na 14 % organizací týdně.

K identifikaci a zneužití zranitelností ve webových aplikacích a rozhraních API se běžně používají skenery zranitelností. Tyto nástroje lze použít k odstraňování slabin, ale mohou je používat i kyberzločinci. Nejoblíbenější jsou nástroje OAST (Out-of-band security testing) a Interact.sh. Skenování útočníkům pomáhá identifikovat potenciální oběti.

Oblíbeným terčem kyberútoků jsou výkonné kamery, ale podívejme se i na několik dalších příkladů, které jsou varováním, že podcenit nelze vůbec nic.

Chytrá žárovka

Zranitelnosti v populárním protokolu ZigBee umožňovaly hackerům zneužít chytré žárovky a řídící jednotku k šíření ransomwaru nebo spywaru v podnikových a domácích sítích. Řada organizací nemá vůbec tušení, že by jejich bezpečnost mohla být narušena útok vedeným přes žárovky.

Chytré hračky

Z webové platformy interaktivních hraček společnosti Vtech bylo možné získat citlivá data, včetně čísla platební karty, adresy, koníčků, jména dětí a podobně. Ještě nebezpečněji bylo možné hacknout panenky „Hello Barbie“, které poslouchaly dítě, rozpoznaly jeho řeč a dokázaly odpovídat na otázky. Hračka měla mikrofon, reproduktor a přes internet posílala slova k analýze a vytvoření odpovědí. Pokud ale někdo pronikl do části, kde se hlas přenáší a ukládá (na serveru), mohl mít přístup ke kompletnímu obsahu celé komunikace. Lze si představit bezpočet způsobů, jak podobné informace zneužít.

Chytrý vysavač

Check Point dříve objevil a publikoval informace o zranitelnost v chytrých domácích produktech LG SmartThinQ. Zranitelnost v mobilní a cloudové aplikaci LG SmartThinkQ umožnila přihlásit se vzdáleně do cloudové aplikace SmartThinQ a převzít kontrolu nad uživatelským účtem LG, včetně možnosti získat kontrolu nad vysavačem a jeho integrovanou videokamerou. Zranitelnost mohla umožnit špehovat domácnost a útočníci získali možnost ovládat prakticky jakékoliv zařízení LG SmartThinQ, například vypínat a zapínat myčky na nádobí, pračky atd.

Ultrazvuk a kardiostimulátory

Hackeři neustále hledají nové cestičky, jak získat přístup k novým údajům, proto stále častěji čelí kyberútokům i nemocnice a zdravotnická zařízení. Důvod je prostý, zdravotnická data jsou extrémně citlivá a tedy i cenná a pokud je organizace ochromena například ransomwarem, často zaplatí výkupné, protože si nemůže dovolit ani únik dat, ukradených při podobných útocích, ani výpadek svých služeb. Výzkumný tým Check Point Research odhalil, že některé starší ultrazvukové přístroje využívající operační systém Windows 2000, bylo možné hacknout a získat přístup do databáze ultrazvukových snímků a dat pacientů. Uložené snímky bylo možné měnit a ultrazvuk bylo dokonce možné infikovat ransomwarem.

V roce 2017 stáhl americký úřad pro kontrolu potravin a léčiv z trhu také téměř půl milionu kardiostimulátorů kvůli obavám z nedostatečné kybernetické ochrany. Hrozilo, že by kyberzločinci mohli kromě krádeže citlivých dat vybíjet baterii kardiostimulátoru nebo dokonce měnit srdeční tep pacienta.

Chytrá auta

V roce 2015 dva hackeři ukázali, že lze vzdáleně převzít kontrolu nad vozem Jeep Cherokee, a německý hacker David Colombo se dokázal nabourat do několika vozů Tesla. Jakékoli narušení bezpečnosti v automobilovém průmyslu je mimořádně vážné, protože následky mohou být, podobně jako v lékařském průmyslu, tragické.

Prevence, nikoli detekce

Podobně bychom ve výčtu zranitelných zařízení a možnostech zneužití mohli pokračovat ještě řadou dalších příkladů. Dostat se ke zranitelným zařízením může být lehčí, než se zdá. „Například přes vyhledávač Shodan lze najít nezabezpečená IoT zařízení, takže miliony domácností je možné špehovat jejich vlastními kamerami. Že je vaše zařízení infikované a součástí botnetu, můžete zjistit mimo jiné poklesem jeho výkonu. Ale podobně jako v reálném světě i v tom kybernetickém je potřeba klást důraz na prevenci. Taky asi nebudete chtít odhalit lupiče v maskách, až když vám v noci budou prohledávat dům. Podobně je potřeba eliminovat hrozby a útoky v kybernetickém světě, ještě než mohou způsobit nějaké škody,“ dodává Miloslav Lujka.

Je potřeba si uvědomit, že nelze slepě spoléhat na výrobce. Než si nějaké zařízení koupíte, podívejte se na jeho bezpečnostní funkce, porovnejte to s konkurencí a také se informujte, co po koupi udělat, aby vše fungovalo bezpečně. U automobilů se zajímáte nejenom o výbavu a pohodlí, ale i o to, zda vás auto ochrání v případě nehody. Zajímat se o kyberbezpečnost by mělo být stejně automatické. Nakupujte zařízení od důvěryhodných značek, které kladou důraz na bezpečnost, a zařízení pravidelně aktualizujte. Nikdy nepoužívejte přednastavená hesla a aktivujte si vícefaktorové ověřování, segmentujte sítě, monitorujte svoje prostředí, šifrujte a aplikujte autentizační prvky, ale také používejte pokročilé zabezpečení. Například Check Point Quantum IoT Protect s Nano Agent technologií umožňuje přímo v rámci zařízení identifikovat a v reálném čase zastavit sofistikované útoky a hrozby, včetně zranitelností nultého dne.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Portfolio bezpečnostních řešení Check Point Infinity chrání podniky a veřejné organizace před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Infinity se skládá ze čtyř základních pilířů, které poskytují nekompromisní zabezpečení a prevenci hrozeb V. generace: Check Point Harmony pro vzdálené uživatele, Check Point CloudGuard pro automatické zabezpečení cloudů, Check Point Quantum pro ochranu síťových perimetrů a datových center, které jsou řízeny nejkomplexnější a nejintuitivnější jednotnou správou zabezpečení, a Check Point Horizon, bezpečnostní platforma zaměřená na prevenci a bezpečnostní operace. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Umělá inteligence v GLAMI: Revoluce v módě, a nejen v ní

GLAMI, přední evropská platforma pro objevování módy, využívá technologie umělé inteligence (AI) k zefektivnění procesů, zlepšení zákaznické zkušenosti a růstu tržeb. GLAMI nyní rozšiřuje možnosti AI do dalších odvětví a připravuje si půdu pro efektivnější a personalizovanější budoucnost. Její využívání pomáhá v oblasti zvyšování hodnoty zákazníků a vylepšování prozákaznického přístupu, což přispívá k celkovému rozvoji. Díky AI totiž vzrostly průměrné tržby na jednoho zákazníka o 20 %. 

Umělá inteligence umí v retailu vybrat ty nejrelevantnější produkty

Módní platforma GLAMI pomocí AI zlepšuje uživatelskou a zákaznickou zkušenost. Data například využívá pro fungování nástroje Kvíz, který spotřebitelům na základě vyplněných preferencí doporučuje oblíbené značky, velikosti a styly. Díky tomu uvidí každý to, co nejlépe odpovídá jeho požadavkům, ze všech dostupných e-shopů a značek. Největší výhodou je samozřejmě zjednodušení hledání produktů. Kvíz také pomáhá s objevováním nových módních kousků, což mimo jiné znamená, že se do jeho hledáčku mohou dostat i menší značky, které by v rámci klasického prohlížení produktů nebyly v popředí.

Tato hyperpersonalizace funguje ve třech základních krocích. Prvním z nich je nezbytný sběr dat, který odráží módní preference uživatelů. Ten samozřejmě probíhá v souladu s legislativou. Druhým krokem je analýza získaných dat, během níž umělá inteligence a algoritmy strojového učení zkoumají chování daného uživatele. Třetím krokem je zobrazování výsledků, jejichž základem je personalizace zákaznické zkušenosti. Tím, že jsou uživatelům nabízeny ty nejrelevantnější produkty, se očekává, že jejich aktivita bude větší a poroste také loajalita.

Ze sdílení know-how o AI těží všichni

Kromě toho, že GLAMI využívá AI pro své zákazníky, také přispívá celé e-commerce komunitě. Pravidelně totiž zveřejňuje části svých kódů jako open-source. Jeho vývojáři také významně přispěli akademickému výzkumu v oblasti AI, když na konferenci BMVC v Londýně prezentovali svou datovou sadu. Měsíčně se také konají setkání „Miton Times“, na nichž přední čeští odborníci diskutují o tématech kolem strojového učení a automatizace.

AI pomáhá, ale nese s sebou řadu rizik

„Umělá inteligence přispívá k rychlejšímu a jednoduššímu fungování platformy. Výrazně například zkrátila dobu potřebnou k ruční katalogizaci produktů. Zatímco dříve nebylo kategorizováno necelých 10 % produktů, v současnosti je to pouze 1 %. Tím nám ušetřila zhruba 125 000 hodin práce měsíčně. AI technologie v podobě Kvízu také zlepšila zákaznickou zkušenost a péči, čímž došlo k 2.5násobnému zvýšení hodnoty zákazníků a růstu průměrné tržby na jednoho zákazníka o pětinu v roce 2022,“ říká Antonín Hoskovec, vedoucí týmu umělé inteligence v GLAMI.

Umělá inteligence sice přináší řadu výhod, ale má také svá úskalí. Jednou z nich je prohlubování neobjektivity v datech. Váže se to například k systému doporučování produktů. Zde hrozí riziko přílišného opakování, a tedy snižování objektivity a navyšování možnosti zkreslení. Nicméně počet rizik se postupně snižuje a vývojáři se snaží všechna možná úskalí eliminovat. Další slabinou je požadavek na složitější technologické zázemí a infrastrukturu, které znamenají vyšší náklady.

Názory na využívání AI se ve světě různí. Některé státy zvažují její omezení a špičky v oblasti technologií vedou diskuze o pozastavení vývoje AI. „Samozřejmě pozorně sledujeme všechny navrhované předpisy týkající se AI a podporujeme model navržený EU. Regulace jsou nezbytné pro zmírnění potenciálního nebezpečí plynoucího z AI. Nicméně nucené zastavení či zpomalení vývoje AI je velmi náročné si vůbec představit,“ doplňuje Antonín Hoskovec.

Transparentnost vůči zákazníkům

GLAMI dbá na transparentnost a v celém katalogu informuje zákazníky o tom, jak jsou produkty kategorizovány a jak platforma funguje. Shromažďuje údaje o nákupních preferencích a chování, jako jsou velikosti, navštívené, oblíbené či zakoupené položky a značky, vyhledávané výrazy, filtry a kategorie. Současně však klade důraz na soukromí a ochranu dat, jelikož nenakupuje ani neprodává data žádnému zprostředkovateli a zavazuje se chránit soukromí uživatelů.

AI technologie zlepšuje efektivitu, růst příjmů a zákaznickou zkušenost. Jejím dalším rozvojem spolu s dodržováním ochrany osobních údajů je GLAMI lídrem na cestě k efektivnější, personalizovanější a transparentnější budoucnosti. 

O GLAMI

GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy. Společnost je lídrem ve využívání umělé inteligence při nákupech módy a v roce 2022 založila kapitálový fond GLAMI Ventures s cílem rozvíjet oblast umělé inteligence v e-commerce, podpořit projekty, které usnadňují výběr a nákup produktů v online shoppingu nebo projekty zabývající se cirkulární ekonomikou.

Dnes najde zákazník v katalogu GLAMI.cz téměř 3 milionu produktů od více než 25 tisíc značek. GLAMI patří do skupiny GLAMI.group a působí již ve 14 zemích světa.

MapFactor Navigator nově poradí, kde dobít svůj elektromobil

Asi nejvíce nové doplnění a úpravu databáze POI ocení řidiči elektrických vozů. Nyní si mohou v Navigatoru snadno přes vyhledávání v POI najít nabíjecí stanici, ať už poblíž své aktuální pozice, kolem zadaného cíle nebo podél trasy, a naplánovat si tu zastávku na dobití elektrobaterie.

Mezi další nové body zájmu, které však využijí nejen běžní ale také profesionální řidiči, patří například automyčky, vážící stanice či parkoviště pro dálkové autobusy.

Navigator ale není určen jen pro navigaci osobních či nákladních vozidel. Často je využíván i cyklisty a při pěší turistice ve městě i v přírodě. Nově proto byly doplněny zastávky dálkových autobusů, toalety, hospody, jeskyně, prameny a studny a turistické rozcestníky či ukazatele.

Body zájmu lze snadno vyhledat, využít k navigaci a spravovat

Body zájmu se pochopitelně zobrazují na mapě při jejím prohlížení. To ale není vše. Navigator  umožňuje i jejich vyhledávání, a to přes již zmíněnou záložku POI hlavního menu aplikace. S  nalezeným bodem zájmu pak máte na výběr z mnoha akcí, například si ho můžete nastavit jako cíl a nechat se k němu navigovat, přidat si ho jako průjezdní bod, uložit jej mezi oblíbené či si ho nechat zobrazit na mapě.

Jak je známo, MapFactor Navigator je jedna z nejvíce přizpůsobitelných navigačních aplikací. Tak je tomu i v případě bodů zájmu. Uživatel si může v Nastavení – Přizpůsobení mapy zvolit, které typy  POI se mají na mapě zobrazovat a které mají zůstat skryté. Mapa je tak pro něj přehlednější a relevantnější.

Nové POI jsou dostupné jak v bezplatné verzi Navigatoru, tak ve verzích Car Pro a Truck Pro – vždy pochopitelně v závislosti na kvalitě daných mapových podkladů.

O MapFactor Navigatoru

MapFactor Navigator je bezplatná offline GPS navigační aplikace pro mobilní telefony a tablety s OS Android, iOS a Windows s více než 30 miliony staženími. Nabízí detailní hlasovou navigaci krok za krokem v různých jazycích, mapové pokrytí OSM mapami pro více než 200 zemí světa a celou řadu užitečných funkcí. Díky offline mapám je možné navigovat zcela bez datového připojení. Alternativně nabízí profesionální TomTom mapy pro běžná i nákladní vozidla.

O MapFactoru

Společnost MapFactor s.r.o sídlící v Praze se již od roku 2001 zabývá vývojem navigačního softwaru a systémů sledování vozidel. Jedná se o navigace pro běžné uživatele, specializovaný navigační software a navigační zařízení pro kamionovou dopravu, navigační systémy pro IZS (zdravotní záchranná služba, hasiči apod.) či sledování vozidel a vozového parku. Navigační software od Mapfactoru je určen pro zařízení s operačními systémy Android, iOS, Windows, WinCE a Windows Phone.

Odkazy ke stažení Navigatoru na  Google Play:

  • Navigator FREE – bezplatná offline GPS navigace pro běžná vozidla s OSM mapami

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator

  • Navigator Car Pro – profesionální GPS navigace pro běžná vozidla s TomTom mapami a všemi doplňkovými funkcemi

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator_pro_car

  • Navigator Truck Pro – profesionální GPS navigace pro rozměrná vozidla (kamiony, autobusy apod.) s TomTom mapami a všemi doplňkovými funkcemi

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator_pro_truck

Další informace a tiskové zprávy

Případně nám napište na navigator@mapfactor.com (Ing. Dana Nováková).

Exit mobile version