Aplikací stáhneme půl milionu za minutu. Půlku obratem smažeme

Jen minulý rok mířilo do mobilních zařízení na celém světě 485 tisíc aplikací každou minutu. Celkový počet překročil čtvrt bilionu. Vyplývá to z výzkumu „State of mobile“ společnosti data.ai. Samotné stažení aplikace však zdaleka nerozhoduje o jejím úspěchu. Data společnosti Appsflyer ukazují, že celých 49 % je opět odinstalováno během prvních 30 dní, z toho polovina do 24 hodin. „Jedním z nejčastějších důvodů odinstalování aplikací je nedostatečný předcházející průzkum a analýza trhu, které odhalí potenciálních úskalí. Zároveň však vývojáři opomíjejí monitoring již hotové aplikace, kterou je nutné neustále dále rozvíjet,“ vysvětluje Jaroslav Janouš ze společnosti edgy.digital, která se vývojem aplikací zabývá. K největším světovým trhům, a tedy zemím s největším počtem stažených aplikací logicky patří nejlidnatější státy v čele s Čínou, Indií a USA, následovanými Brazílií a Indonésií. V rámci Evropy je na osmnáctém místě Německo následované Velkou Británií a Francií. Z hlediska počtu stažení jsou na čele žebříčku aplikace zprostředkující zábavní obsah jako streamovací služby jako Netflix či sociální síť Instagram a Tik Tok. Americká společnost Apptopia ve svém každoročním žebříčku nejstahovanějších aplikací uvádí za loňský rok na prvním místě Tik Tok, následovaný Instagramem a komunikační platformou WhatsApp. V České republice se mezi nejstahovanějšími objevují nákupní aplikace, stejně jako sociální sítě a samozřejmě hry.

Trendem jsou zdraví, finance a umělá inteligence

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) si alespoň jednu aplikaci v posledních 3 měsících stáhlo 56 % uživatelů chytrého telefonu. Zpoplatněné aplikace si stahovalo pouze 8 % uživatelů. „V roce 2017 poprvé více než polovina dospělých obyvatel používala internet ve svém telefonu. O pět let později mělo chytrý telefon 80 % a internet v mobilu používalo 77 % Čechů starších 16 let,“ uvádí Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Z hlediska zadavatelů jsou aktuálně nejpoptávanější řešení, která digitalizují nedigitální produkty. „Typicky jde například o různé fitness aplikace, které uživatelům umožňují cvičit pod vedením trenéra i mimo fitko,“ popisuje Jaroslav Janouš z edgy.digital. Velmi žádané jsou podle něj aplikace z oblasti Healthtech a Fintech, tedy ty, které umějí zprostředkovat zdravotní a finanční data. „Jde o aplikace, které umí na dálku testovat uživatele a online posílají data lékaři. V druhém případě jde například o investování do kryptoměn,“ doplňuje s tím, že v tuto chvíli nejsilnějším trendem je zapojování umělé inteligence. „V Česku právě vzniká několik aplikací s integrovanou AI a vše nasvědčuje tomu, že stojíme na prahu významného technologického boomu,“ dodává Janouš.

Odkazy na použité zdroje:

https://www.data.ai/en/go/state-of-mobile-2023/

https://www.czso.cz/csu/czso/cesi-si-oblibili-internetove-bankovnictvi-a-nakupovani

HTC slaví šest let VIVE slevami na celou řadu VR zařízení

Společnost HTC oslavuje šest let svého virtuálního ekosystému VIVE. Přináší proto omezenou nabídku dubnových zvýhodnění na vybrané VR produkty, které budou dostupné na stránkách VIVE.com, na Amazonu a u vybraných partnerů jako je Alza.cz.

Od 3. dubna do 23. dubna tak bude možné získat sadu HTC VIVE Pro 2 Full Kit (která zahrnuje 1x HMD, 2x ovladače a 2x základnové stanice) se slevou slevu 150 € za 1 389 €, respektive 32 790 Kč. Při nákupu zákazníci navíc obdrží 12měsíční předplatné VIVEPORT Infinity, které jim umožní procházet bezbřehou nabídku herního i neherního VR obsahu bez jakýchkoli dalších nákladů. Celkem tak ušetří více než 250 €.

Samostatný headset HTC VIVE Pro 2 se dočkal zvýhodnění 75 € a tak bude dostupný za 824 €, nebo 19 090 Kč. I v tomto případě uživatele potěší 12měsíční předplatné VIVEPORT Infinity. Headset VIVE Pro 2 díky ostřejšímu 5K zobrazení, obnovovací frekvenci až 120 Hz a 120° zorném poli umožní snadno posunout na novou úroveň VR zážitky všech uživatelů, kteří dosud používají původní HTC VIVE, VIVE Pro a nebo headset Valve Index.

HTC si připravilo nabídku i pro fanoušky VR zábavy na cestách. Malé pohlcující VR brýle s úchvatně nízkou hmotností HTC VIVE Flow jsou pro ni tím ideálním zařízením. Výrobce jej slevil o celých 150 € a přidal i odpovídající verzi 12měsíčního předplatného VIVEPORT Vista zdarma. Za 419 € či 9 990 Kč se tak nyní lze okamžitě ponořit do cestovní VR. Po spárování kompatibilního smartphonu s podporou pro bezdrátové zrcadlení obrazu HDCP 2.2 lze vytvořit soukromý virtuální kinosál, ve kterém si lze vychutnat jakýkoli obsah z mobilního telefonu. Nezáleží přitom, zda je uživatel fanouškem filmů, seriálů, YouTube videí anebo třeba mobilních videoher.

Sleva 50 € na smartphone HTC Desire 22 Pro představuje příjemné doplnění nabídky. Kompatibilní 5G smartphone střední třídy se systémem Android 12 totiž představuje ideálního společníka pro brýle VIVE Flow. Nabízí plnou kompatibilitu a dostatečný výkon pro konzumaci multimédií i hraní mobilních her. V rámci akce bude dostupný výhradně na stránkách htc.com za cenu 419 €.

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojení s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému vás virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.

Stovky hodin špičkové sportovní zábavy navíc. Vodafone TV se rozrůstá o kanály Premier Sport

Od dubna pokryje Vodafone TV kompletní fotbalovou Ligu mistrů a přinese další prémiové zápasy evropských fotbalových lig. K vidění bude nově i to nejlepší ze světa smíšených bojových umění MMA nebo basketbalová Euroliga. Ke zhruba 150 kanálům televize od Vodafonu totiž přibudou programy Premier Sport 1 a Premier Sport 2. Ty si navíc mohou v dubnu i květnu užít všichni zákazníci Vodafone TV bez ohledu na tarifní balíček.

Před třemi roky spustil Vodafone v Česku svou televizi a od té doby se její obsahová nabídka výrazně a opakovaně rozrostla. Platí to i o sportu, kde od 4. dubna přibudou kanály Premier Sport 1 a Premier Sport 2. Toto doplnění pro Vodafone TV v praxi znamená, že už pokryje kompletní fotbalovou Ligu mistrů a výrazně rozšiřuje nabídku přenosů z Evropy, ať už je to německá Bundesliga, italská Serie A, španělská LaLiga, skotská Premiership nebo Saúdská liga s Cristianem Ronaldem.

Protože fotbal nabízí Vodafone TV i na jiných kanálech, neuniknou už nikomu atraktivní zápasy v bojích o klubové tituly. Třeba hned 8. dubna souboj Atlanta – Bologna (Serie A) a Freiburg – Bayern (Bundesliga). Nebo čtvrtfinálové utkání Ligy mistrů, které začíná soubojem Manchester City – Bayern a poběží 11. dubna na Premier Sport 2.

Nejde jen o fotbal, ale třeba i o to nejlepší ze světa smíšených bojových umění MMA, tedy ligu UFC s výraznou českou stopou. Za ní stojí Jiří Procházka, který se stal vůbec prvním českým šampionem UFC. Přibudou i přenosy z basketbalové Euroligy s Janem Veselým a Tomášem Satoranským nebo nejslavnější liga amerického fotbalu NFL včetně největší sportovní akce Super Bowl.

Nové programy budou otevřené všem zákazníkům Vodafone TV

Diváci Vodafone TV dostanou díky novým kanálům k dispozici stovky hodin sportovní prémiové zábavy měsíčně navíc. A aktuálně si kvůli tomu nemusí nic dokupovat.

„Pro všechny naše zákazníky, a to i ty s tarifem Klasik, otevřeme nové prémiové stanice Premier Sport 1 a Premier Sport 2 na celý duben i květen. Špičkovou sportovní podívanou si tak mohou užít úplně všichni. Premier Sport 1 naladíte na EPG pozicích 69 a 100, Premier Sport 2 na pozici 70. O následném zařazení sportovních stanic do televizních tarifů budeme všechny předem informovat,“ říká Milan Raška, ředitel oddělení rozvoje televizní a internetové služby Vodafonu.

Hokej i Formule 1

Už dlouhodobě nabízí Vodafone také třeba přenosy z nejlepší hokejové liga NHL, a to na kanálech Nova Sport 1 a 2. Kdo chce sledovat závody Formule 1, najde je na programech Sport 1 a 2.

A koho sport nebaví? Naše televize obsahuje nejširší nabídku programů v HD kvalitě na trhu a videotéku s více než 2000 tituly včetně těch ve vysokém rozlišení 4K. Užívat si můžete zhruba 150 televizních kanálů i jedinečné partnerství s Netflixem nebo třeba aplikaci HBO Max přímo v set-top boxu Vodafone TV,“ dodává Milan Raška. 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 20 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

RunCzech aplikace se modernizuje. Nově nabídne livetracking běžců a přenosy ze závodů

Patří k důležité součásti všech RunCezch závodů a nově nabízí ještě mnohem více. Od března dostane aplikace RunCzech nové funkce – například sledování polohy vybraných běžců při závodech, mobilní obrazový přenos, novou grafickou podobu či speciální notifikace. „Cílem je přinášet pro sportovní prostředí stále nové technologie, zvýšit komfort a zlepšit zážitek účastníků našich závodů. Novinky jsou připravené před naším prvním letošním závodem, což je dubnový 1/2Maraton Praha,“ prohlásil Carlo Capalbo, prezident organizačního výboru RunCzech.

Na běžeckých závodech ji uživatelé využívají při vyzvedávání startovních čísel nebo při získávání základních informací. Oblíbená servisní aplikace se však pro letošní rok stává také zábavnou platformou. každý fanoušek díky ní může být režisérem vlastního sportovního přenosu a živě sledovat dění na trase. Bude pouze na divákovi, jakou pasáž z tratě chce sledovat – jestli to bude vedoucí závodník, nebo třeba dění na občerstvovací stanici.

V letošní sezoně totiž RunCzech začal spolupracovat se streamovací platformou Pulse.TV a nově tak nabízí uživatelům živé přenosy ze všech závodů běžecké série přímo v aplikaci. Společně s livetrackingem tak získá uživatel dokonalý přehled o dění na trase, elitních atletech, ale také o All runners.

Další novinkou jsou notifikace o vyhlášení výsledků na stupních vítězů nebo třeba o otevření registrací na novou sezonu. Prostor v aplikaci dostane také Battle of the Teams, který je součástí Pražského mezinárodního maratonu. Díky němu se účastníci mohou stát součástí týmu společně s elitními atlety. Oblíbenou součástí aplikace bude v budoucnu i Mattoni FreeRun, který přináší vybrané pětikilometrové trasy po celé České republice. Vybrat si můžete podle různých parametrů nebo okolního prostředí. Přes aplikaci se zájemci dozvědí o profesionálních atletech RunCzech Racing Týmu, o unikátní sérií půlmaratonů SuperHalfs, běžeckých závodech pro středoškoláky, nebo třeba jak se stát RunCzech Star.

MALL.TV se k 1. dubnu mění na Fameplay

Po odprodeji Mall Group polskému Allegru končí s březnem i licence na používání značky MALL.TV. Diváci tak své oblíbené pořady od 1. dubna najdou nejen na stránce Fameplay.tv, kam bude současná MALL.TV přesměrována, ale i na všech ostatních platformách, kde jsou zvyklí si své pořady pouštět. Už několik let se totiž tým tvůrců, který se se změnou názvu nemění, věnuje omnichannel distribuci jednotlivých pořadů i jejich formátové různorodosti. Nově pak chystá pořady i pro mezinárodní publikum.

Od 1. dubna bude značka MALL.TV na současné platformě i na všech dalších distribučních kanálech nahrazena značkou Fameplay. Doména mall.tv bude automaticky přesměrována na Fameplay.tv. “Už dva roky si značku MALL.TV pouze pronajímáme. Přejmenování tudíž bylo nevyhnutelné. Diváci, kteří jsou zvyklí konzumovat námi vyrobený obsah, však o nic nepřijdou. Populární pořady najdou i nadále na YouTube, Stream.cz, sociálních sítích, nebo v televizních vysíláních. A samozřejmě také na nové video platformě Fameplay.tv,” popisuje Lukáš Záhoř, šéfproducent Fameplay.

Omnichannel distribuce v pojetí týmu Fameplay znamená například to, že se satirický deník Události Luďka Staňka kromě domovské platformy objevuje na YouTube a Stream.cz, vertikální verze pak na Instagramu, Facebooku, Twitteru, a TikToku. Pořad má i svou televizní verzi s názvem Luděk Staněk se zlobí, která běžela na Prima COOL. Pro televizi Nova Action pak tvůrci Fameplay vyrábí reality show BeerMaster a automagazín Svět motorů. “Vidíme, že se diváci jednotlivých platforem takřka nepřekrývají. Na každém novém kanálu tak můžeme oslovit nové lidi. My se navíc snažíme jít divákům a jejich zvykům maximálně naproti,” doplňuje Lukáš Záhoř.

Tím ale tým Fameplay nekončí. Hledá cesty, jak oslovit i mezinárodní publikum, a to primárně na YouTube. Už nyní jsou vybrané epizody o mezinárodně slavných stavbách s Adamem Gebrianem k dispozici s titulky ve 20 světových jazycích. Takovým příkladem může být epizoda o vile Tugendhat. V současné chvíli tvůrci pracují i na verzi s anglickým dabingem. Na YouTube najdeme i anglický spin-off Událostí Luďka Staňka. Ten pod názvem The Last Show připravuje tentýž tým scenáristů. Na YouTube najdou diváci i anglickou verzi Vesmírných zpráv Dušana Majera jako Space Flight News. A již brzy startuje pořad, respektive YouTube kanál, s názvem 10-minute biographies, který je anglickou mutací pořadu Životy slavných týmu Pavla Zuny.

Novou vizuální identitu pro Fameplay zajistilo Studio Najbrt. Na kreativní a strategické myšlence se podílel marketingový stratég Milan Šemelák. K novému názvu ještě Lukáš Záhoř dodává: “Název Fameplay nevznikl náhodou. Cestu k proslavení absolvujeme s tématy a tvářemi, které mají co říct, opakovaně. Tahle hra a sázka na sílu sdělení naši partu baví. Název je tak zároveň příslibem něčeho nového. O co přesně půjde, již brzy oznámíme.

Dodejme, že MALL.TV je na českém trhu od roku 2018. Vznikla jako internetová televize tvořená pro Mall Group. Dva roky po svém vzniku vstoupila i na slovenský trh. Když před dvěma lety koupilo polské Allegro Mall Group, divize MALL.TV nebyla součástí prodeje. Už v roce 2021 se osamostatnila a jejím 100% vlastníkem se stala společnost Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Společnost s obchodním jménem Czech Video Center si brand MALL.TV od Allegro Group pouze pronajímala. Ke konci března letošního roku tento pronájem končí.

ASUS Republic of Gamers a ACRONYM představují novou limitovanou edici zařízení ROG Flow Z13

Značka Republic of Gamers (ROG) oznámila druhý projekt v rámci probíhající spolupráce se společností ACRONYM, která se zabývá výrobou technických oděvů. Výsledkem tohoto partnerství je zařízení ROG Flow Z13-ACRNM RMT02, které spojuje svět módy, umění, techniky, Webu3 a her ve výkonném tabletu.

Zařízení, které se začne prodávat po celém světě od 3. dubna 2023, má profesionální parametry a obsahuje procesor Intel Core i9-13900H a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 4070 pro notebooky. Tento obrovský výkon se vejde do těla o velikosti tabletu, které je navrženo tak, aby umožňovalo přenášení a používání v reálném světě. Krásně propracovaný, speciálně opracovaný hliník zajišťuje tuhost zařízení. Důmyslně navržený integrovaný systém přenášení využívá univerzální popruh. Díky němu je možné zařízení používat v několika režimech. Pryžové prvky zaručují přilnavost v každé poloze. Zesílené rohy zase chrání stroj před náhodnými nárazy nebo pády.

ROG x ACRONYM

Spoluzakladatel společnosti ACRONYM Errolson Hugh je od jejího založení v roce 1994 průkopníkem v oblasti technického oblečení. V uplynulých desetiletích firma ACRONYM vytvořila rozsáhlé designové portfolio, které se zaměřuje na spojení pokročilé funkčnosti a špičkové technologie. ACRONYM se díky spolupráci se značkami Nike nebo BE@RBRICK osvědčila jako vizionář v oděvním průmyslu. Snaží se získávat prvotřídní materiály a vytvářet hyperfunkční designy, které přesahují rámec běžného stylu. ROG Flow Z13-ACRNM RMT02 je druhým produktem v rámci probíhající spolupráce se značkou Republic of Gamers.

Při navrhování modelu RMT02 se Hugh obrátil na odborníky se zkušenostmi v oblasti designu, v čele s průmyslovým designérem a tvůrcem konceptů pro celovečerní filmy Philem Saundersem, který se proslavil především svým návrhem ikonického kostýmu Iron Mana. Saunders k projektu přistupoval vizionářsky, protože se během své kariéry věnoval doslova navrhování budoucích světů. Za projektem stojí Rod Chong, kreativní režisér z Los Angeles, který s Hughem dlouhodobě spolupracuje. Ve spolupráci s inženýry a zaměstnanci značky ROG se Hughův tým pustil do několikaletého procesu návrhu a výroby prototypů, který překonal očekávání značky ROG.

Shawn Yen, viceprezident herní divize ROG, ke spolupráci říká: „Spolupráce s týmem ACRONYM ukazuje, jak se můžeme na věci podívat z jiného úhlu a přistupovat k potřebám zákazníků z různých perspektiv. ACRONYM posouvá design na zcela novou úroveň přemýšlení o tom, jak lidé interagují s věcmi kolem sebe a jak je používají.“

ACRONYM se díky tomuto přístupu zaměřenému na člověka stal pro Republic of Gamers přirozeným partnerem v oblasti designu. ROG se snaží vyrábět prémiový herní hardware, který je dostatečně výkonný pro práci a hraní na profesionální úrovni a zároveň nabízí dostatek možností pro personalizaci, aby se každý hráč mohl projevit. Návrhy ACRONYM důsledně ztělesňují jejich přesvědčení, že dobrý design je formou svobody. Prostřednictvím stylu mohou diváci vyprávět svůj příběh vlastním způsobem.

Mimořádně univerzální

ROG Flow Z13-ACRNM RMT02 je součástí řady ROG 2023 Flow, jejímž cílem je nabídnout mimořádně všestranné hraní na ultratenkém zařízení, které se přizpůsobí jakémukoli scénáři. Model Flow Z13 byl pro ACRONYM a ROG ideální platformou pro rozšíření této všestrannosti pro další scénáře, které vyžadují profesionální výkon a grafiku ve víceúčelovém mobilním zařízení. Integrovaný systém pro přenášení a neklouzavé části usnadňují používání na cestách a integrovaný stojánek snadno přemění RMT02 v běžný notebook, který je ideální pro hraní her, tvorbu nebo prohlížení obsahu. Stojánek lze použít i v orientaci na výšku, což z něj dělá jediný model Z13, který lze používat bez použití rukou na šířku i na výšku.

Dechberoucí výkon

ROG Flow Z13-ACRNM RMT02 je vybaven procesorem Intel Core i9-13900H a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 4070 pro notebooky. ROG vylepšila zařízení o přepínač MUX Switch a NVIDIA Advanced Optimus, takže dosahuje celkového tepelného výkonu 80 W. Systém chlazení ROG Intelligent Cooling využívá odpařovací komoru, která pokrývá 50 % základní desky. Tekutý kov a ventilátory Arc-Flow zajišťují chlazení s hlučností 0 dB. Zařízení podporuje technologii XG Mobile a nabízí displej ROG Nebula s poměrem stran 16:10. Mezi další vlastnosti displeje patří obnovovací frekvence 165 Hz, jas 500 nitů a 100% gamut DCI-P3, dotykové ovládání a ochranné sklo Corning Gorilla Glass DXC.

Zařízení je vybaveno porty USB-A, USB-C a microSD. Nechybí ani rozhraní Thunderbolt 4 a WiFi 6E. Má kompletně kovové šasi frézované CNC a podporuje rychlé 130W nabíjení přes port USB-C.

Nové pojetí mobility a interakce

ACRONYM vyšel z původního modelu ROG Flow Z13 a začlenil funkční prvky a filozofii designu svého oblečení, díky čemuž u Flow Z13-ACRNM RMT02 radikálně zvýšil možnosti přenášení. Zařízení lze snadno proměnit na špičkový tablet, výkonný mobilní desktop pro hraní her a cestovní pracovní stanici pro kreativce. Designový přístup ACRONYM uživateli nabízí více způsobů, jak s produktem pracovat a používat ho – tento přístup je zřejmý v celém RMT02. Designové prvky se řídí tím, jak se zařízení drží v ruce uživatele a jak podporují jeho používání v nových scénářích.

Produktový designér Phil Saunders ke koncepci zařízení uvedl: „Když vezmete RMT02 do ruky, okamžitě si všimnete, že je vše velmi příjemné na dotek. Systém popruhů dává uživateli co nejvíce možností, jak se svým zařízením komunikovat. Sám sobě je taškou, lze ho přehodit přes rameno a nabízí i režim, kdy jsou obě ruce volné, takže uživatel může s přístrojem pracovat i na cestách.“

Spolupráce vedená snahou o skutečné inovace posunula hranice možností ve výrobě. Opracovaný hliník, integrované pryžové prvky, chráněné rohy, systém popruhů a precizní gravírování celého povrchu prohlubují dojem, že se jedná o nástroj, jehož výrobě byla věnována velká technická péče. Robustní hliníkové šasi, které slouží jako vlastní pouzdro, prošlo intenzivním procesem obrábění, který prezentuje krásu a současně surovost se zřetelnými stopami po CNC stroji. Detailnější pohled na zařízení odhalí výrazné prvky, jako je laserem gravírovaná grafika a vlastní písmo a ikonografie.

Zařízení Flow Z13-ACRNM RMT02 se dodává s vlastním pouzdrem ACRONYM určeným pro uložení kabelů, napájecího zdroje a pera.

Společně s uvedením Flow Z13-ACRNM RMT02 se spouští program WRKGRP BEACON Web3, který nově pojímá vztah mezi značkou a komunitou a doplňuje zážitek z produktu o další vrstvu digitálních a fyzických sběratelských předmětů.

Dostupnost a ceny

ROG Flow Z13-ACRNM RMT-02 bude v prodeji od pondělí 3. dubna 2023. Další informace vám poskytne místní zástupce společnosti ASUS. Dostupnost se může lišit v závislosti na dané zemi.

TECHNICKÉ PARAMETRY[1]

 

ROG Flow Z13-ACRNM RMT02

 

Procesor Procesor Intel Core i9 13900H 13. generace
Grafika Grafická karta NVIDIA GeForce RTX 4070 pro notebooky GDDR6

8GB TGP 65 W (s funkcí Dynamic Boost)

Operační systém Windows 11
Displej WQXGA (2560 x 1600), 165 Hz / 3 ms, 500 nitů, IPS-panel s DDS + G-SYNC, 100% DCI-P3, Dolby Vision, Pantone Validated, Gorilla Glass DXC
Paměť Až 32 GB LPDDR5 5200 MHz
Úložiště Až 1 TB PCIe 4.0 SSD
Fotoaparáty Přední: 5 Mpx infračervená kamera

Zadní: 13 Mpx fotoaparát

Klávesnice Podsvícená chiclet klávesnice

Jednozónová bílá LED

Audio 2 x reproduktory s technologií inteligentního zesilovače

Dolby Atmos

Hi-Res Audio

Obousměrné potlačení hluku pomocí AI

Wi-Fi / Bluetooth WiFi 6E (802.11ax)

Bluetooth v5.2

I/O porty 1 x 3,5 mm kombinovaný audio konektor

1 x čtečka Micro SD karet

1 x USB 3.2 typu A

1 x USB 3.2 Gen 2 Type-C podpora DisplayPort 1.4 / napájení / G-SYNC

1 x Type-C s Thunderbolt 4 (s podporou DisplayPort 1.4 + PD)

1 x mobilní rozhraní ROG XG

Baterie 56 Wh
Rozměry Zařízení: 302-318 x 214-222 x 15,6-20 mm

Klávesnice: 302,8 x 240,3 x 6,25 mm

Hmotnost Zařízení: 1322 g

Klávesnice: 393 g

 

O značce ROG

Republic of Gamers (ROG) je podznačka společnosti ASUS, která se věnuje vytváření nejlepšího herního hardwaru a softwaru na světě. Značka ROG, která vznikla v roce 2006, nabízí kompletní řadu inovativních produktů známých svým výkonem a kvalitou, včetně základních desek, grafických karet, systémových komponent, notebooků, stolních počítačů, monitorů, smartphonů, audio zařízení, routerů, periferií a příslušenství. ROG se účastní a sponzoruje významné mezinárodní herní akce. Výbava ROG byla použita k vytvoření stovek rekordů v přetaktování a je stále preferovanou volbou hráčů a nadšenců po celém světě. Chcete-li se stát jedním z těch, kteří si troufají, více informací o ROG najdete na adrese http://rog.asus.com.

O ACRONYM

Společnost ACRONYM založili v roce 1994 Michaela Sachenbacherová a Errolson Hugh jako nezávislou designérskou agenturu se zaměřením na spojení stylu a technologie v odívání. Prostřednictvím své stejnojmenné značky i četných spoluprací se značkami se ACRONYM zasloužil o vznik nové generace technických oděvních výrobků. Více informací najdete na https://acrnm.com.

  • [1] Specifikace, obsah a dostupnost produktů se mohou bez předchozího upozornění změnit a mohou se v jednotlivých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní specifikace jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com

Jak udržet motivaci a vybudovat si disciplínu při cvičení? Se smart pomocníkem to jde mnohem snadněji

Všichni víme, že pravidelný pohyb je základem zdraví. Každý z nás má občas dny, kdy motivaci k pohybu hledáme jen těžko. Často se cvičení vyhýbáme, to pak vede k pocitům viny a přibírání na váze. Existuje však technologický pomocník, který vás nabije motivací a pomůže vám vybudovat zdravé životní návyky bez prostoru na výmluvy.

Disciplína na prvním místě

Znáte to. Plány jsou jedna věc, ale když přijde na lámání chleba, může být těžké upřednostnit cvičení před jinými fyzicky nenáročnými aktivitami, třeba před lenošením. I to se dá jednoduše překonat, pokud máte spolehlivého pomocníka.

Pokud jde o sport, zásadní je pravidelnost. I proto je důležité mít nástroj, který prostřednictvím pravidelného monitorování výkonu dokáže vytvořit rutinu, kterou vám tělo nedovolí tak lehce porušit. Na to, abyste zůstali motivovaní, stačí jen vlastnit náramek nebo hodinky od Huawei a mít v chytrém telefonu nainstalovanou aplikaci Zdraví (Huawei Health), kterou bez problémů stáhnete do každého telefonu bez ohledu na značku a operační systém.

Když zdraví kvete

Šikovným pomocníkem je Čtyřlístek zdraví (Health Clover) od Huawei, který slouží k monitorování personalizovaných sportovních a zdravotních údajů v reálném čase. Díky tomu máte vždy přehled o svých pokrocích. Stačí si jednoduše otevřít aplikaci Zdraví ve svém telefonu, nastavit své denní cíle v jednotlivých kategoriích a nechat práci na svých hodinkách či náramku.

Šikovná funkce se postará o spolehlivý monitoring počtu kroků, minut aktivní energie, spálených kalorií při cvičení a v neposlední řadě spánku. Aplikace také hlídá úroveň stresu, pitný režim, a dokonce můžete sledovat váhu, tep a úroveň kyslíku v krvi. Aktivní sportovkyně potěší funkce sledování menstruace, která zabrání nepříjemným překvapením a dopředu upozorní, kdy si je třeba od cvičení raději odpočinout.

Během dne čtyřlístek na displeji „rozkvétá“ na základě vašeho výkonu. V případě, že splníte všechny své cíle, na konci dne čtyřlístek úplně rozkvete na zeleno a odmění vás pocitem zadostiučinění z toho, že jste splnili všechny své cíle.

Veškeré údaje se navíc automaticky ukládají v aplikaci Zdraví, a vy si tak můžete sledovat výkon v průběhu týdnů či měsíců. Při náročných dnech oceníte možnost nastavit si personalizované upozornění, třeba abyste na chvílí vstali, protože už dlouho sedíte. Tento pomocník vám dodá motivaci, a jak se říká, s chutí do toho a půl je hotovo.

Zdravý životní styl na zápěstí

Čtyřlístek zdraví je šikovnou pomůckou pro uživatele všech chytrých hodinek a některých náramků, včetně fitness náramku Huawei Band 7, šikovné náhrady tlakoměru na zápěstí Huawei Watch D, stylových hodinek s titanovým tělem Watch 3 Pro, běžeckého pomocníka Watch GT Runner, ale i dalších oblíbených smart hodinek Watch GT 3 či cenově dostupných Watch GT 3 SE. Stačí si vybrat na základě svých priorit a vydat se na cestu za vašim zdravějším a motivovanějším já už dnes.

Navíc na oficiálním e-shopu Huawei nyní běží jarní slevová akce, díky které dostanete mnoho produktů z řady nositelných zařízení za zvýhodněné ceny. Například Watch GT 3 SE seženete za akčních 3 999 Kč. Za zmínku stojí také Watch GT 3 Pro 43 mm s bílým koženým řemínkem, které jsou v rámci akce k dostání za 9 499 Kč. Navíc k nim ale můžete přikoupit pánskou 46 mm verzi s hnědým koženým řemínkem za poloviční cenu 4 599 Kč!

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Exit mobile version